Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 266 ... 654 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 21:24
luuk66 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:34:
[...]

Heb je nog iets van een handleiding of handige tips om snel de standaard dingen te leren bij de garmin?
Niet alles in 1x uit willen vogelen maar gewoon gaan gebruiken.

Heb onlangs een maatje nog geholpen met de Garmin 1000 die hij van @mhr-zip overgenomen heeft. Qua initiele setup ben je (zelfs als je weet wat je doet) wel gewoon een uurtje kwijt. Denk aan Wifi instellen, Garmin koppelen aan je Strava, sensoren koppelen, Connect accountje aanmaken etc. Navigeren en data screens instellen komt dan later wel.

Het is allemaal wel te doen, maar ga er wel ff een avondje rustig voor zitten. Mocht je echt vastlopen dan is er het Fietscomputer topic of anders mag je mij wel een PM sturen hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leuk leesvoer over het effect van wind op je snelheid: https://dirkmjk.nl/en/439/wind-crosswinds-and-bicycle-speed

Tegenwind geeft dus meer nadeel dan meewind je voordeel biedt. En ook zijwind is ongunstig. Bij dezen bevestigd ;) En temperatuur is ook flink van invloed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24
mhr-zip schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:42:
[...]
Maar als je Garmin het nog doet, is er ook geen noodzaak om te upgraden Herman v.d. Zandt van de tweewielers podcast rijdt nog met een Garmin 800......

Edit: Bumper
Hier nog iemand die nog steeds met de Edge800 rijdt :w . Ik zie geen reden om te upgraden. Het is een wat ouder scherm, maar daardoor loopt de batterij wel veel trager leeg. Onlangs rit van 4u30 gedaan, terwijl de backlight van mn scherm constant aanstaat (aangezien ik deze winter wekelijks nightrides deed), en nadien nog meer dan 50% batterij over. Niet slecht voor een toestel die ik al bijna 10 jaar heb. Dat was zeker met de 810 en 820 anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 17:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[...]

Nu was de 820 niet de allerbeste Garmin ooit volgens mij :+

Maar als je Garmin het nog doet, is er ook geen noodzaak om te upgraden Herman v.d. Zandt van de tweewielers podcast rijdt nog met een Garmin 800......

BUMPERRRR!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

in de categorie het is zo lelijk dat ik het moest hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUMRzxBCPzqcBFM9wb4ZMc2sKE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E6s56MgIktVQYJRaDDJUx6oj.png?f=user_large

vraag me af of dit onder "gesoigneerd" zijn valt :o

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:04
Nutterd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:05:

[Afbeelding]

Nice! _/-\o_
Ik vond ze net wat te duur, maar wel even getwijfeld.
Maar snel binnen?!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Stufferdt schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:06:
[...]

Nice! _/-\o_
Ik vond ze net wat te duur, maar wel even getwijfeld.
Maar snel binnen?!
ja heen snel binnen! duur vind ik ook voor een paar sokken maarja sla de kroeg maar weer een keer over dit weekend ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
schoene schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:55:
[...]

Hier nog iemand die nog steeds met de Edge800 rijdt :w . Ik zie geen reden om te upgraden. Het is een wat ouder scherm, maar daardoor loopt de batterij wel veel trager leeg. Onlangs rit van 4u30 gedaan, terwijl de backlight van mn scherm constant aanstaat (aangezien ik deze winter wekelijks nightrides deed), en nadien nog meer dan 50% batterij over. Niet slecht voor een toestel die ik al bijna 10 jaar heb. Dat was zeker met de 810 en 820 anders.
Bij 830 hebben ze wel weer een stap vooruit gezet qua batterij. Daar heb je na een rit van 4/5 uur met backlight en navigatie aan nog +/- 80% over van de batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33
Het zijn inderdaad niet alleen maar stevige B's.

Maar net als met wielrenners, ze mogen er allemaal zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Hier voorheen ook team "wat lul je nou, dat kan mijn telefoon ook en die heb ik toch bij me", maar sinds de aanschaf van een Wahoo ELEMNT ROAM verbaas ik me nog elke rit weer waarom ik dat toch niet eerder heb gedaan.

Na een rondje te hebben gefietst met de Roam van een maatje wist ik het zeker: dat is een wereld van verschil. Het gebruiksgemak met navigatie, het inzicht in de data via de verschillende tabbladen en de batterijduur zijn ongeëvenaard. Inderdaad, je telefoon "kan het ook", maar het betrouwbare gevoel van zo'n Roam maakt dat je veel makkelijk even een lange route rijdt. Het neemt simpelweg alle stress rondom de route/batterij/nat worden telefoon etc. voor mij weg.

Het is een beetje hetzelfde als rijden op een stalen ros uit de jaren 70: dat is ook wielrennen, maar dat carbon uit 2021 rijdt net lekkerder.

Ik zou echt niet meer anders willen. Ik ga niet meer van huis zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
mhr-zip schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:39:
[...]

Wanneer gaan we kanoën in de Biesbosch? Of nog beter, hebben ze geen elektrische waterfietsen O-)
offtopic:
Jammer dat ik jaren geleden niet al een GPS gebruikte. Hoeveel ik daar geroeid, gekanood, gezwommen heb... Ik had alle tegels al wel gehad denk. Overigens kan je heel wat stukjes te voet doen, als je eenmaal overgestoken bent.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Mistraller
Ik sla de discussie over fietsnavigatie even plat. Vrolijk Pasen! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nq2Gjulr6zuiSX1wfeL9oZqKK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZwNPiBEruQujGFJYTKu0Dyo.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.strava.com/routes/2770960030982613726

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 02-04-2021 17:03 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:04
Jimmy-time1 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:44:
Voor de liefhebbers: via ibood.nl is er een aanbieding voor een tijdelijk abonnement op oa de “Fiets” en “Procycling.”

https://next.ibood.com/nl.../tijdschrift-abonnementen

[Afbeelding]
Meer mensen een abbo gekocht via deze actie en een voucher ontvangen?
Ik heb gekozen voor Procycling, maar die staat er neit tussen :O

Mailtje naar iBood is onderweg, maar ik dacht 'vraag het hier even, wellicht iemand hetzelfde probleem gehad' :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08
Ik lees hier veel over de Edge 830 maar ik kan juist de 530 van harte aanbevelen. Geen touchscreen is wat mij betreft echt een voordeel (had hier voor een 820) en verder is het enige verschil dat je geen route kan maken op het apparaat zelf (uiteraard wel gewoon een gpx rijden met kaart + instructies). En als bonus is de 530 nog eens 100 euro goedkoper. No-brainer wat mij betreft, ben er erg tevreden over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-06 13:18

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y376LzaBuQT3jtZBeiQ7h6pgAhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5B7Xzmq4sneXVD3YeMxhPQAV.jpg?f=fotoalbum_large

*Meldt zich aan* ik kon het ook niet laten haha. Zitten nog best prima ook! Kunnen we mooi de blits maken 5 juni :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ascension schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:56:
Ik lees hier veel over de Edge 830 maar ik kan juist de 530 van harte aanbevelen. Geen touchscreen is wat mij betreft echt een voordeel (had hier voor een 820) en verder is het enige verschil dat je geen route kan maken op het apparaat zelf (uiteraard wel gewoon een gpx rijden met kaart + instructies). En als bonus is de 530 nog eens 100 euro goedkoper. No-brainer wat mij betreft, ben er erg tevreden over.
Je vergelijkt een 530 met het verleden.

Een 530 moet je met een 830 vergelijken, niet met de (probleem Garmin) 820.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 20:07
De grootste grap is dus dat die sokken nog echt gemaakt zijn ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08
mhr-zip schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:43:
[...]

Je vergelijkt een 530 met het verleden.

Een 530 moet je met een 830 vergelijken, niet met de (probleem Garmin) 820.
Ik geef gewoon een bespaartip, makkelijk 100 euro verdiend ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ascension schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:48:
[...]

Mijn tip is om allemaal met Tiagra te gaan rijden. Beste bang for your buck.

*O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
Doe maar duur met je Tiagra.
Ik rijd hier met Sora, dus nog betere knal voor je euro. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26
Ascension schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:48:
[...]

Ik zou touchscreen toch snel gaan missen.
Even snel lampsettings aanpassen bijvoorbeeld, of snel in/uitzoomen op kaart.
En zo nog wel paar zaken.

Touchscreen met regen en/of kou is wel groot nadeel bij de 830. (maar gelukkig met di2 buttons redelijk mee te leven)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:17
Ascension schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:56:
Helemaal eens.
Zelf nooit de 530 gehad maar de 830 na een maand fietsvakantie direct weer verkocht. Het scherm werd leijp van zweet druppels (of onbestuurbaar met zweet) en forse wolkbreuken.

Ook dit filmpje is illustratief voor de potentiële superieuriteit van de 530
YouTube: Best thing about the Garmin Edge 530

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:59
DDX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:22:
[...]
Touchscreen met regen en/of kou is wel groot nadeel bij de 830. (maar gelukkig met di2 buttons redelijk mee te leven)
Goede tip. Misschien kan ik de aanschaf van een DI2 setje thuis verantwoorden met deze redenering 8)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:17
ElGreco schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:56:
[...]

Goede tip. Misschien kan ik de aanschaf van een DI2 setje thuis verantwoorden met deze redenering 8)
Haha wat is het nut van een touch screen als je hem met fysieke buttons gaat bedienen? Al dan niet via Di2 in dit geval. Een 530 kan dit ook net zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 18:49
Luuk741 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:52:
[...]

Ja dat type inderdaad! Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Een vervanger gekocht of een oplossing kunnen vinden?
Ik heb hem teruggestuurd en een andere gekocht. Een Kyto, maar die kan ik ook niet aanraden, want daarbij valt de verbinding zo nu en dan weg, te zien aan de witte verticale strepen:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ctvv0rfC/temp-kyto.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:22:
[...]

snel in/uitzoomen op kaart.
Dát is wel echt een pain in the *ss inderdaad. Kan ik me dan weer wel aan storen met mijn 530. Voor de rest raak ik hem amper aan onderweg.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

mhr-zip schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:07:
[...]

Mijn tip is om allemaal met Tiagra te gaan rijden. Beste bang for your buck.

*O*
Tiagra is toch gewoon de Poor Man's Ultegra of niet? :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26

Fisico

by Fabian

[...]

Nu was de 820 niet de allerbeste Garmin ooit volgens mij :+

Daar komt toch een actie voor, want het is zo zielig met dat kabeltje steeds. Morgen weer lekker rijden met petje op, want het is frisjes. Vorige week voor het eerst de tweewielersgroet gekregen :+

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

HBSVDK schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:43:
[...]

Helemaal eens.
Zelf nooit de 530 gehad maar de 830 na een maand fietsvakantie direct weer verkocht. Het scherm werd leijp van zweet druppels (of onbestuurbaar met zweet) en forse wolkbreuken.

Ook dit filmpje is illustratief voor de potentiële superieuriteit van de 530
YouTube: Best thing about the Garmin Edge 530
Geen last van zweetdruppels (hoe krijg je die op je scherm?) of regen hier, dus zal wel verschillen per persoon?
Dat filmpje wat je aandraagt heeft wel enige context nodig, want hij koppelt zo goed als geen sensoren of telefoon, zet verlichting op 10% en alleen GPS. Zijn dan wel dingen die best wat uitmaken, maar dus ook een compromis zijn. Als laatste zijn er maar weinig mensen die hun fietscomputer echt tot het uiterste gaan testen op accuduur. Als dat wel iets is wat je belangrijk vind, dan moet je het zeker meenemen. Voor de rest is dit hier allemaal best off-topic. Dit hoort thuis in het Het grote fietscomputer topic
BreadFan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:36:
Leuk leesvoer over het effect van wind op je snelheid: https://dirkmjk.nl/en/439/wind-crosswinds-and-bicycle-speed

Tegenwind geeft dus meer nadeel dan meewind je voordeel biedt. En ook zijwind is ongunstig. Bij dezen bevestigd ;) En temperatuur is ook flink van invloed.
Dat gevoel heb ik nu ook altijd gehad, wordt zo wel bevestigd! Ook is heuvel op voor mijn gevoel altijd veel zwaarder dan wat je weer terugkrijgt in de afdaling (ook doordat je dan gestoord wordt door al het andere verkeer :P).

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stoney3K schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:48:
[...]

Tiagra is toch gewoon de Poor Man's Ultegra of niet? :+
Wordt ook gemaakt bij Fabbrica Italiana Automobili Torino toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
Stufferdt schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:37:
[...]

Meer mensen een abbo gekocht via deze actie en een voucher ontvangen?
Ik heb gekozen voor Procycling, maar die staat er neit tussen :O

Mailtje naar iBood is onderweg, maar ik dacht 'vraag het hier even, wellicht iemand hetzelfde probleem gehad' :)
Ik heb ook een voucher besteld (voor Fiets) maar heb nog niks ontvangen. Verzenddatum voor de voucher stond op 7 april dus die komt waarschijnlijk volgende week wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:34
Even heel wat anders... Zijn hier ook mensen die ervaring met de Join-app hebben? Heb de podcast van LtD gehoord en werd best wel enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 17:04
Ik heb net op de site gekeken, maar ik snap de app nog niet helemaal. Ligt misschien ook aan de baby die hier op me ligt te slapen, maar vooruit.

Het is een app waarmee je kan trainen naar een bepaald doel, maar je hoeft geen vast schema te volgen, hebt geen power meter of hartslag(meter) nodig en kan trainen tijdens je ritjes met vrienden?

Mijn oprechte vraag is: hoe werkt het?

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:34
@Salteh Wat ik begrijp, je geeft aan hoeveel uren per week je tijd hebt, en de app zet dan trainingen voor je klaar. Maar geeft ook aan wanneer je teveel doet of juist te weinig.

Daarnaast kun je aangeven welke dagen je beschikbaar bent, of wanneer je een doel hebt, bijvoorbeeld zaterdag een dikke rit, dan zorgt de app ervoor dat je fit en uitgerust kunt starten en dat je vrijdag dus niet meer een training hoeft te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Wat me vooral opvalt is dat Join een goed marketing team heeft. Alles met een goed lopende Instagram account of podcast heeft deze app en promoot het. Ken de app zelf en de trainingen niet, kan ik niet over oordelen, maar de (sociale media) exposure die het krijgt lijkt me wat ‘scewed’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55
Houdt die App ook rekening met de Buienradar App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Weet iemand een adresje waar je momenteel een 10-speed achterderailleur kan kopen? Ik heb een verbogen kooi, maar ik kan bij de grote webwinkels niet op korte termijn een nieuwe vinden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:42
MrAngry schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:15:
Weet iemand een adresje waar je momenteel een 10-speed achterderailleur kan kopen? Ik heb een verbogen kooi, maar ik kan bij de grote webwinkels niet op korte termijn een nieuwe vinden.
Deze is ook een optie:
https://www.bike24.com/p2163837.html?menu=1000,4,39

Ben je op zoek naar een RD van een specifieke groepset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Alles wat werkt! Ik heb er net een gevonden bij 12go biking., het is een rd-5701 geworden. Ik wist niet dat 9 speed ook een optie was. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 18-06 22:32
MrAngry schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:15:
Heb je op Marktplaats gekeken?
Zou een 11 speed derailleur ook werken? Misschien is die wel leverbaar.
Winkels zijn sowieso dicht t.e.m. maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
11-speed heeft een andere cable pull en werkt dus niet met 10-speed shifters. (maar ik ben dus inmiddels voorzien)

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 03-04-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:42
MrAngry schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:34:
Alles wat werkt! Ik heb er net een gevonden bij 12go biking., het is een rd-5701 geworden. Ik wist niet dat 9 speed ook een optie was. Thanks.
7-8-9-10 van road groepsets kun je gewoon uitwisselen. Die 5701 is inderdaad ook een goede optie. De prijzen zijn wel bizar tegenwoordig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Ben wel benieuwd met welke biba's mensen rijden en waarom
Meest verkocht :
- Continental Race 28
- Schwalbe SV15

Daarnaast zie ik ook :
- Michelin Airstop A1
- Schwalbe Aerothan

Ben op zoek naar een lekker klein biba voor in jersey en niet teveel lek rijden :D
Ik rijd nu met Race 28 en Race28 wide. 2x lek gereden in +/- 7000km. Dus dikke prima maar vooral die race28 wide zijn behoorlijk groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 18-06 22:32
rolandos582 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:10:
Meest verkocht :
- Continental Race 28
- Schwalbe SV15

Daarnaast zie ik ook :
- Michelin Airstop A1
- Schwalbe Aerothan

Ben op zoek naar een lekker klein biba voor in jersey en niet teveel lek rijden :D
Ik rijd nu met Race 28 en Race28 wide. 2x lek gereden in +/- 7000km. Dus dikke prima maar vooral die race28 wide zijn behoorlijk groot.
Ik ben fan van de Schwalbe SV20; de 'extra light' versie van de SV15 voor nagenoeg detzelfde prijs.
Dunner rubber en daardoor lichter maar vooral kleiner op te rollen! Volgens de fabrikant geschikt tot 25mm brede bandjes, maar ik heb hem ook wel in 28mm banden gedaan. Kun je ook gewoon plakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44
Meest verkocht :
- Continental Race 28
- Schwalbe SV15

Daarnaast zie ik ook :
- Michelin Airstop A1
- Schwalbe Aerothan

De goedkoopste van de Decathlon, €2,90 p/s. Ze hadden ooit dubbelverpakkingen voor deze prijs, maar die zijn al een tijd uitverkocht.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik duurdere zou kopen. Ik rij zelden lek, kwaliteit is gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 13-06 21:56
Same here #TeamDecathlon
Goedkoopste binnenbanden die er zijn en gaan al bijna 3k km's met 0x lekrijden icm conti 4season's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Grin

Ride si sapis.

@rolandos582 Ik rij dus sinds begin dit jaar op Aerothan biba's en zie mijzelf niet meer terug gaan naar reguliere biba's; het verschil in de achterzak is te groot. Heerlijk klein bandje, dit is wat ik doorgaans meeneem tijdens een rit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2Kw6vYPDNn_sk5WeV6s9p8Sr4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGT6MN1oYxO3hqRnV78qieOR.jpg?f=fotoalbum_large

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Meest verkocht :
- Continental Race 28
- Schwalbe SV15

Daarnaast zie ik ook :
- Michelin Airstop A1
- Schwalbe Aerothan

Lek rijden ligt in principe niet aan je binnenbanden. Of je moet een foute batch hebben.

Belangrijkste verschil vind ik altijd de grote van oprollen.

Daarnaast zijn binnenbanden alleen voor nood. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Meest verkocht :
- Continental Race 28
- Schwalbe SV15

Daarnaast zie ik ook :
- Michelin Airstop A1
- Schwalbe Aerothan

Gewoon je vertrouwde bibas in je wielen steken en een tubolito als thuiskomertje in je zak steken. Ik geloof niet dat het kleiner kan.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:53

McMiGHtY

- burp -

Tubeless en de nieuwe Vittoria Airliner (https://www.vittoria.com/ww/en/technology/air-liner-road)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zag het gisteren toevallig...en kreeg gelijkertijd een appie van m'n zussie hierover. Even verder zitten kijken maar dit is wel een leuke techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Jij rijdt al met Airliners? Laat vooral even weten hoe ze bevallen. Misschien wat prijzig in de eerste aanschaf, maar het idee van 'geen omkijken naar' vind ik ook wel wat geld waard.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 03-04-2021 18:41 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee..maar ik hoor graag ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:29:
[...]

Gewoon je vertrouwde bibas in je wielen steken en een tubolito als thuiskomertje in je zak steken. Ik geloof niet dat het kleiner kan.
Klopt maar die vind ik te duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:29:
[...]

Ben het met je eens. Wat voor binnenbanden je rijdt maakt niet uit. Bij reserve maakt de grote wel uit voor het meenemen.

Ik heb wel een Tubolito liggen, maar mijn grootste verbruik in binnenbanden zit er in dat ik hem onderweg weg geef aan gestrande wielrenners, niet dat ik ze zelf verbruik. En om nu Tubolito's uit te gaan delen.......

Daarnaast probeer ik altijd 1 biba mee te nemen en voor de lekken erna plakkers. Maar de plakkers voor Tubolito's zijn heel lang niet verkrijgbaar geweest (net als die voor aerothans). Nu zijn ze er wel weer, maar om €6,95 verzendkosten te betalen voor iets dat €3,50 kost...
rolandos582 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:10:
[...]

Dan wat DieAnder zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 03-04-2021 19:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vandaag testrit voor mijn zomerrit naar Groningen, had 202km gepland en is uiteindelijk 208km geworden. Beetje onhandige route, had hem recht door Eindhoven gelegd, via Helmond weer terug naar het zuiden. Maar zo recht door een stad kost veel snelheid ivm stoplichten, dat kan volgende keer wel handiger. Nu slechts 28 gemiddeld gereden, had liever nog iets sneller gereden. Naja, leer voor de volgende keer.
Ook wat vaker/langer stoppen en even wat beter eten zien te scoren dan granenrepen en een Snickers....
Wel leuk nieuw PR gezet op afstand, stond op 147km nu dus 208km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe_7fBOTtR8vB26MrSLAN97gkCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brng7xFyBXQVPzFUFerBv4wR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon 73 op 03-04-2021 19:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:16:
Nu slechts 28 gemiddeld gereden
Was het leuk/heb je een goede dag gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:13
208km @28 gemiddeld?
Sodeknetter.

Edit: Niks mis met Eindhoven podverdrie! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Maarten_E op 03-04-2021 19:24 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
mhr-zip schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:20:
[...]

Was het leuk/heb je een goede dag gehad?
2x ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Maarten_E schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:22:
208km @28 gemiddeld?
Sodeknetter.

Heb een screenshot uit connect erbij gezet :)
En met Eindhoven is ook niks mis, maar voor snelheid niet optimaal om de route door een stad te leggen. Je moet zo ontzettend veel stoppen, optrekken. Dat kost heel veel energie en snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:27:
[...]

Heb een screenshot uit connect erbij gezet :)
En met Eindhoven is ook niks mis, maar voor snelheid niet optimaal om de route door een stad te leggen. Je moet zo ontzettend veel stoppen, optrekken. Dat kost heel veel energie en snelheid.
Oh nee dat snap ik volkomen, was een grap. :)
Hoewel Eindhoven toch nog wel een redelijk "rechte" lijn heeft om door de stad te crossen (Aalsterweg/Centrum/Kennedylaan) kost het je veel tijd, zeker als je achter andere fietsers zit.

Edit: Even uit interesse, wat is dan jouw kruissnelheid als je los rijdt ergens? Gaat dan toch al gauw richting de 33-34 dan gok ik zo?

Edit2: Kom er net pas achter dat de avondklok al sinds woensdag naar 22.00 is verschoven. Dat biedt perspectief. *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Maarten_E op 03-04-2021 19:36 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Maarten_E schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:30:
[...]

Oh nee dat snap ik volkomen, was een grap. :)
Hoewel Eindhoven toch nog wel een redelijk "rechte" lijn heeft om door de stad te crossen (Aalsterweg/Centrum/Kennedylaan) kost het je veel tijd, zeker als je achter andere fietsers zit.
Typisch "eigen schuld" dingetje.....ik rij soms wel naar de Noord Brabantlaan/de Hurk met de fiets(werk) en die weg ken ik vrij redelijk.
En als je dan ook nog wil kijken waar een oud-werkgever gaat zitten bij Eindhoven airport, dan zit je met heel wat geklooi door de stad.
Stom, want Eindhoven ken ik vrij redelijk. Maar de laatste 25 jaar merendeels auto (heb als student in Eindhoven gewoond)
Edit: Even uit interesse, wat is dan jouw kruissnelheid als je los rijdt ergens? Gaat dan toch al gauw richting de 33-34 dan gok ik zo?
Vlakke weg, zonder veel wind rij ik prettigst met ongeveer 32. Mijn vaste rondje om de maasplassen heen lukt meestal wel met 30 gemiddeld. Die route is best netjes en neemt bijna alleen stille wegen, bijna geen stoplichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Maarten_E schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:22:
208km @28 gemiddeld?
Sodeknetter.
nou inderdaad.
Dat is zeer persoonlijk

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:40:

[...]

Vlakke weg, zonder veel wind rij ik prettigst met ongeveer 32. Mijn vaste rondje om de maasplassen heen lukt meestal wel met 30 gemiddeld. Die route is best netjes en neemt bijna alleen stille wegen, bijna geen stoplichten.
Dan heb jij weinig verval qua snelheid, 32 als sweetspot en dan 28 gemiddeld over 200 kilometer. Pfft.
Geeft mij wel motivatie om morgen een rit van 100+ te maken, dus bedankt daarvoor! :D

Bij mijn rit van maandag had ik dan weer dat ik "kost wat kost" 30+ als kruissnelheid (dus geen gemiddelde) aan wilde houden, mijn benen hadden dat wel gezien na 90 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Kan best interessant zijn. Ik zie het als volgende stap naar volwassenheid van tubeless.

Maar verder tijden op een band met 2 bar. Nee dank u. En onderweg een binnenband erin doen kan dus niet..

En 80 euro voor een stukje foam....

Ik blijf nog even bij mijn latex biba's!

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 03-04-2021 19:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrBarBarian schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:50:
[...]

Kan best interessant zijn. Ik zie het als volgende stap naar volwassenheid van tubeless.

Maar verder tijden op een band met 2 bar. Nee dank u. En onderweg een binnenband erin doen kan dus niet..

En 80 euro voor een stukje foam....

Ik blijf nog even bij mijn latex biba's!
Het is dus al redelijk uitzonderlijk als je lek rijdt op tubeless. En als je dan lek rijdt en niet zo ver meer hoeft, dan is het wel te doen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Laatst online: 16-06 12:54
Ik heb een tikkend/rammelend geluidje in het voorwiel van mijn Mavic Ksyrium Edition Speciale Anniversaire. Als ik het wiel gewoon vast heb en op en neer beweeg hoor ik het ook rammelen, tijdens het fietsen is het ook hoorbaar.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb zelf een zeer sterk vermoeden dat het de naaf is, misschien een lagerballetje wat los zit of iets. De naaf loopt ook niet echt heel lekker meer en er zit wat speling op. Als ik m'n snelspanner te strak zet loopt t wiel zelfs wat vast.

Ik heb alleen niet het gereedschap om die dop met puntjes eraf te halen om de naaf te openen.. dus ik kan het zelf niet echt controleren.

Hoe veel kost het onderhoud van de naaf bij een fietsenmaker gemiddeld? Of een Tweaker hier in de buurt van Tilburg die toevallig het juiste gereedschap heeft? 8-) Of iemand een andere ingeving wat dit rammelende geluid kan zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:50
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:40:
[...]

Typisch "eigen schuld" dingetje.....ik rij soms wel naar de Noord Brabantlaan/de Hurk met de fiets(werk) en die weg ken ik vrij redelijk.
En als je dan ook nog wil kijken waar een oud-werkgever gaat zitten bij Eindhoven airport, dan zit je met heel wat geklooi door de stad.
Stom, want Eindhoven ken ik vrij redelijk. Maar de laatste 25 jaar merendeels auto (heb als student in Eindhoven gewoond)

[...]

Niet persoonlijk, maar om 30 gemiddeld te rijden moet je toch wel harder rijden dan 32 kruissnelheid?

Woon zelf in Amsterdam, maar merk dat als ik gemiddeld 30 wil hebben ik toch wel meerendeel 34/35 moet rijden.

Misschien dat limburg/brabant rustig anders is dan randstad rustig.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:10:
[...]

Moet je maar niet al jouw geld aan wielen uitgeven :w

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
mhr-zip schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:12:
[...]

Ik heb wel een Tubolito liggen, maar mijn grootste verbruik in binnenbanden zit er in dat ik hem onderweg weg geef aan gestrande wielrenners, niet dat ik ze zelf verbruik. En om nu Tubolito's uit te gaan delen.......

Daarnaast probeer ik altijd 1 biba mee te nemen en voor de lekken erna plakkers. Maar de plakkers voor Tubolito's zijn heel lang niet verkrijgbaar geweest (net als die voor aerothans). Nu zijn ze er wel weer, maar om €6,95 verzendkosten te betalen voor iets dat €3,50 kost...
Valide punten inderdaad.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:05:
[...]

Moet je maar niet al jouw geld aan wielen uitgeven :w
Maar binnenbanden horen toch bij wielen O-)
Denk dat ik die SV20 light maar eens ga proberen! Die zien er ook wel prima uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:20:
Maar binnenbanden horen toch bij wielen O-)
In 2014 misschien.

Anno 2021 zijn ze alleen voor nood >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:21:
[...]

In 2014 misschien.

Anno 2021 zijn ze alleen voor nood >:)
Als die man in Castricum opschiet kan ik ze ook voor nood gebruiken O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ga mijn gemiddelde snelheid ook niet vergelijken met al die Groningers hier. Nu zijn er daar een aantal echt wel beter getraind dan ik ben. Maar ik kan altijd kiezen tussen tunnels, bruggen of stoplichten. Gemiddelde snelheid is leuk wanneer ik sneller ben dan de vorige keer. Maar moet ik dit gaan vergelijken met anderen? In de tweewielers podcast waren ze een rondje van 175 km gaan doen in Friesland, 1 of 2 stoplichten tegen gekomen _/-\o_

Ze hadden ook nog een poets-tip voor @Grin. Maar die heeft natuurlijk weer geen Instagram.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De club bedenkt nu toch trainigen voor de zaterdagochtend. Er waren drie routes uitgezet en daarin waren meerdere blokjes aangewezen. Het idee was om zo een gepolariseerde training te doen, iets wat ik eigenlijk nooit doe en dat was dus lekker uit mijn comfort zone. Twee conclusies zijn nu dat ik 1. echt een vermogensmeter wil want een hartslagmeter is te traag en onbetrouwbaar en 2. dat het onwijs klote is om uit het wiel gereden te worden door iemand van 90kg met wind tegen in het laatste blokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Grin

Ride si sapis.

Hehehe goede tip.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 06:19
Fisico schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:36:
De club bedenkt nu toch trainigen voor de zaterdagochtend. Er waren drie routes uitgezet en daarin waren meerdere blokjes aangewezen. Het idee was om zo een gepolariseerde training te doen, iets wat ik eigenlijk nooit doe en dat was dus lekker uit mijn comfort zone. Twee conclusies zijn nu dat ik 1. echt een vermogensmeter wil want een hartslagmeter is te traag en onbetrouwbaar en 2. dat het onwijs klote is om uit het wiel gereden te worden door iemand van 90kg met wind tegen in het laatste blokje.
Maar 90kg op het vlakke zegt natuurlijk veel minder dan in de bergen. Dus zo erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 23:28
Misschien dat het tussen de oren zit, maar ik vind die Schwalbe SV20 soepeler bollen dan de normale SV15. En de zwarte ventielen zijn ook gelijk mooi meegenomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55
Voor degenen die nog overwegen om Komoot (wereldwijd) aan te schaffen, tot 13 april geldt nu de aanbieding van 20 Euro. Eenmalig, geen abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Fisico schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:36:
Dat wil je vast niet met mij fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

wisselwerking schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:00:
[...]

Maar 90kg op het vlakke zegt natuurlijk veel minder dan in de bergen. Dus zo erg is het niet.
Ik zat de twee blokjes ervoor nog zo lekker uit de wind, maar lampje uit en in de wind was ineens wel heel heftig. Maar ik heb mij wel heerlijk vermaakt op de zaterdagochtend met een zonnetje erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
KW25 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:55:
[...]

Niet persoonlijk, maar om 30 gemiddeld te rijden moet je toch wel harder rijden dan 32 kruissnelheid?

Woon zelf in Amsterdam, maar merk dat als ik gemiddeld 30 wil hebben ik toch wel meerendeel 34/35 moet rijden.

Misschien dat limburg/brabant rustig anders is dan randstad rustig.
Ik rij ook wel langere stukken flink harder. Maar ik zorg zoveel mogelijk de snelheid rond de 32 te houden. Op lange, rechte stukken zonder veel verkeer ga ik zeker wel harder, maar sweet spot is 32.
Gemiddelde ligt ook nooit heel veel boven de 30, als het 30,5 is dan is het al heel wat. En dat lukt me ook maar op vlakke ritten (woon in diep Zuid Limburg) die niet veel langer zijn dan 100km. Dus er is wel wat nuance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 21:48
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:16:
Vandaag testrit voor mijn zomerrit naar Groningen, had 202km gepland en is uiteindelijk 208km geworden. Beetje onhandige route, had hem recht door Eindhoven gelegd, via Helmond weer terug naar het zuiden. Maar zo recht door een stad kost veel snelheid ivm stoplichten, dat kan volgende keer wel handiger. Nu slechts 28 gemiddeld gereden, had liever nog iets sneller gereden. Naja, leer voor de volgende keer.
Ook wat vaker/langer stoppen en even wat beter eten zien te scoren dan granenrepen en een Snickers....
Wel leuk nieuw PR gezet op afstand, stond op 147km nu dus 208km.

[Afbeelding]
Respect hoor. Ik ben wel benieuwd hoeveel pauze je gehad hebt.

Ik had gisteren voor het eerst een afstand verder dan 30km. 55km met 26,5km/u gemiddeld met hier en daar wat zoeken in een dorpje. Was er stiekem wel trots op eigenlijk. Smaakt ook naar meer. Zeker wanneer ik dit soort uitslagen zie. Dan denk ik gelijk “dat wil ik ook kunnen”

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:50
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:51:
[...]

Ik rij ook wel langere stukken flink harder. Maar ik zorg zoveel mogelijk de snelheid rond de 32 te houden. Op lange, rechte stukken zonder veel verkeer ga ik zeker wel harder, maar sweet spot is 32.
Gemiddelde ligt ook nooit heel veel boven de 30, als het 30,5 is dan is het al heel wat. En dat lukt me ook maar op vlakke ritten (woon in diep Zuid Limburg) die niet veel langer zijn dan 100km. Dus er is wel wat nuance.
Wel gaaf dat je in (Zuid) Limburg woont. Kan je elke week een paar klimmen pakken.

In omgeving Amsterdam is het vaak stop&go om de stad uit te komen en dan vaak nog wel een tiental stoplichten.

Daarom wel mooi om de ringvaart te pakken als je echt wil knallen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
stevens20 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:55:
[...]

Respect hoor. Ik ben wel benieuwd hoeveel pauze je gehad hebt.
Te weinig.....mss halfuurtje totaal. Ik had gehoopt op een To Go gelegenheid waar ik iets te eten kon kopen. De eerste was veel te vroeg, tweede te laat en heb het moeten doen met twee repen uit een stationsautomaat.
Ik had gisteren voor het eerst een afstand verder dan 30km. 55km met 26,5km/u gemiddeld met hier en daar wat zoeken in een dorpje. Was er stiekem wel trots op eigenlijk. Smaakt ook naar meer. Zeker wanneer ik dit soort uitslagen zie. Dan denk ik gelijk “dat wil ik ook kunnen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:06:
[...]

Te weinig.....mss halfuurtje totaal. Ik had gehoopt op een To Go gelegenheid waar ik iets te eten kon kopen. De eerste was veel te vroeg, tweede te laat en heb het moeten doen met twee repen uit een stationsautomaat.

[...]
In dat geval respect^2. Dit doe je niet ongetraind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
stevens20 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:08:
[...]

Kleine 10k per jaar. Dit jaar al 2400km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:08:
[...]

Uiteraard respect voor 200+ km ritjes.

Maar ga jij maar eens 50 km fietsen, 3 kwartier zitten en dan nog eens 50 km fietsen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 06:19
Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:36:
[...]

Kleine 10k per jaar. Dit jaar al 2400km.
In dat geval valt het mij tegen >:)

Wanneer ben je de rit naar Groningen van plan? En hoeveel km verwacht je dan te fietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:49:
[...]

Wanneer ben je de rit naar Groningen van plan? En hoeveel km verwacht je dan te fietsen?
Oh nee... Hij ziet weer een challenge aankomen... Hij rijd wel 400km met je mee... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:53:
[...]

Oh nee... Hij ziet weer een challenge aankomen... Hij rijd wel 400km met je mee... O-)
Ff ophalen thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 12:06
Hielko schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Ik ken het specifieke model van de HideMyBell niet, maar wordt ie niet geleverd met een paar schroeven met de juiste lengte? Dat hebben (sommige?) andere modellen van ze iig wel.
Ik heb support aangeschreven dat de meegeleverde bouten bij de HideMyBell raceday fi te kort lijken te zijn om deze aan mijn Vision METRON 5D ACR stuur te bevestigen.

ik kreeg daarop onderstaand antwoord:

Wat vervelend dat het niet lukt om de HideMyBell Raceday fi te monteren op je Vision Metron 5D ACR stuur. Bij dat type stuur kan het inderdaad zo zijn dat de M5 x 20 mm bouten die in de verpakking zitten te kort zijn (omdat de montage van het Vision stuur verdiept zit). Als dat het geval is dan kun je bij bijvoorbeeld een bouwmarkt M5 x 25 mm inbus bouten halen (wij leveren deze bouten helaas niet zelf). Zo kun je uiteindelijk toch een HideMyBell gebruiken in combinatie met je Vision stuur.

Wel suf dat ze bij een toch vrij prijzig product niet bouten met juiste lengte meeleveren.

Ik heb bij de LBS een langere bout meegekregen, maar er niet bij stil gestaan dat de kop hiervan wat aan de smalle kant is, dus zou er nog een ringetje tussen moeten om de druk beter te verdelen. Het enige wat ik in huis kon vinden was een onderdeeltje van een derailleurwieltje wat ik er nu tussen gezet heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nryJFzZH/hmb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
wisselwerking schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:49:
[...]

Heb nooit beweerd dat ik zó goed ben, kan aardig fietsen maar zat volk dat (veel) sneller is.

Tussen 12 en 24 juli, in mijn vakantie is plan om te fietsen. Niet naar Groningen stad maar Eemshaven. Nog iets verder en 360km ongeveer.
Plan is om de ochtend van vertrek heel vroeg te vertrekken. Ben zeker 14 uur onderweg met pauzes dus late aankomst in hotel. Dan uitslapen, dag rustig aan doen, nog een nacht en andere dag weer terug fietsen. Ruim 700km in 3 dagen.
Maar je mag gerust naar Maastricht komen, fietsen we samen naar het noorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 03-04-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
mhr-zip schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:37:
[...]

Uiteraard respect voor 200+ km ritjes.

Maar ga jij maar eens 50 km fietsen, 3 kwartier zitten en dan nog eens 50 km fietsen >:)
Zit daar dan ook een eis aan wat snelheid betreft? 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
EdwinW schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:25:
Voor degenen die nog overwegen om Komoot (wereldwijd) aan te schaffen, tot 13 april geldt nu de aanbieding van 20 Euro. Eenmalig, geen abonnement.
Ik gebruik zelf de strava app om routes te maken; en navigeren doet de Edge. Wat voegt dit nu echt voor zoveel moois toe?
En daarnaast; mijn vrouw heeft nu niks om te plannen (ze gebruikt mijn strava account daarvoor); is komoot (prettig) te delen met meerdere gebruikers?

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:44:
[...]

Ik gebruik zelf de strava app om routes te maken; en navigeren doet de Edge. Wat voegt dit nu echt voor zoveel moois toe?
En daarnaast; mijn vrouw heeft nu niks om te plannen (ze gebruikt mijn strava account daarvoor); is komoot (prettig) te delen met meerdere gebruikers?
Ik gebruik Komoot. Maar ik heb geen betaalde Strava. Of het echt meerwaarde heeft....

Het is echt wel ff wennen om te plannen met Komoot.
Wat wel een goed punt aan Komoot is dat ze je veel info vertellen over wat je plant, waar je langs komt etc.

Omdat iedereen een hoogtepunt/"segment" kan aanmaken met foto's.

Aan de andere kant als je veel routes in onbekend gebied maakt. Is het ook maar 2 tientjes.

Delen van routes: anderen met een eigen account kunnen ze kopiëren. Maar je kan ook login delen met je vrouw.

Edit: ik heb wel eens Strava gehad om het een maand te proberen met die nieuwe route planner. Die routeplanner werkt fijn, maar om alleen daarom 6 euro per maand te betalen.....

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 04-04-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:07:
[...]

Zit daar dan ook een eis aan wat snelheid betreft? 😁
Op tempo dat na die 100 km je beentjes goed leeg zijn.

In mijn begintijd wel eens gedaan. Te weinig water mee voor grote ronde, belde ik ff een vriend die halverwege de route woonde......

Conclusie niet pauzeren is een dingetje, maar lang pauzeren ook...

Voor mijn gevoel zaten alle 50 km terug mijn benen vol met melkzuur ofzo. Dat was niet grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
@mhr-zip oke. Ik ben benieuwd. Dank door de waarschuwing in ieder geval. Zal me vast nog wel een keer gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51
Even een snelle check hier omdat waarschijnlijk de site hier ook vaak gebruikt wordt.

Climbfinder.com werkt bij mij top via iOS, maar op de PC laden bepaalde onderdelen niet via Chrome of Edge.
Ritten zijn niet te klikken op de kaart, mijn account kan je niet selecteren en merendeel van de plaatjes laden niet. Oftewel compleet onbruikbaar zo.

Is this just me?
Waardeer de snelle check, en als ik het ben ga ik wel even buiten dit forum naar een oplosssing op zoek.

EDIT: .com bedoel ik inderdaad, maar de ervaring hierboven was daar ook voor bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door PaulBloem op 04-04-2021 12:32 ]

Pagina: 1 ... 266 ... 654 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).