Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 264 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

DDX schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Wat voor wedstrijd, zijn niet extreem hoge cijfers ofzo iig.
Getrainde amateur zegmaar.

Ik heb gisteren ook ff lekkere ritje gedaan, ff naar de Posbank en terug.
Was genieten zo met zonnetje en deze temperaturen.
Trapt ook veel lekkerder zo in korte broek en je kan gewoon beter power kwijt zonder dat je lichaam zichzelf zit op te warmen ed.
Flink lopen doortrappen, redelijk max de klimmetjes op rond de Heuvelrug en Posbank.
En op terugweg langs het water bij Almere nog paar man in mn wiel die dankbaar meelifte 8)

316km (met 245w np toen ik thuiskwam)
Ik zag hem voorbij komen op strava...wil je dat niet meer doen op dagen dat ik een ritje doe waar ik trots op ben? Is niet goed voor mijn ego :+

Alvast bedankt!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:00
Helder, 86 kg geeft een beter beeld. Zonder gewicht weet je immers weinig.

Maar prof worden met deze waardes, dan is er werk aan de winkel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Nutterd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Ik zag hem voorbij komen op strava...wil je dat niet meer doen op dagen dat ik een ritje doe waar ik trots op ben? Is niet goed voor mijn ego :+

Alvast bedankt!
Je moet toch een voorbeeld hebben :) Als je naar de tour zit te kijken is dat toch ook niet slecht voor je ego? Als ik zie dat anderen lekker bezig zijn motiveert dat mij juist. Prestaties kan je toch niet vergelijken, iedereen heeft een andere situatie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
pier87 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:12:
Helder, 86 kg geeft een beter beeld. Zonder gewicht weet je immers weinig.

Maar prof worden met deze waardes, dan is er werk aan de winkel ;)
Je weet nog steeds niet veel, want je (of ik tenminste) weet niet wat hij heeft gedaan. Tijdens een duur training heb je immers hele andere cijfers dan tijdens een Threshold sessie (bijvoorbeeld).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Nee klopt @MrBarBarian maar verwacht niet dat je deze waardes haalt wanneer je gewoon een D1 rit rijdt, lijkt me ook niet waarschijnlijk dat hij dit plaatst na een uitbolritje door de polder oid ;)

Kortom, het zal wel zijn hoe hij er momenteel voorstaat na een test... denk ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pier87 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:28:
Nee klopt @MrBarBarian maar verwacht niet dat je deze waardes haalt wanneer je gewoon een D1 rit rijdt, lijkt me ook niet waarschijnlijk dat hij dit plaatst na een uitbolritje door de polder oid ;)

Kortom, het zal wel zijn hoe hij er momenteel voorstaat na een test... denk ik?
Het filmpje van gisteren bevatte een FTP test.
86.8 kg
304 W 20m power

FTP 289 W
3.3 W/kg

Een redelijk gedeelte van dit forum zit daar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Mistraller schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Je moet toch een voorbeeld hebben :) Als je naar de tour zit te kijken is dat toch ook niet slecht voor je ego? Als ik zie dat anderen lekker bezig zijn motiveert dat mij juist. Prestaties kan je toch niet vergelijken, iedereen heeft een andere situatie.
Nee was ook een grapje! Maar vind het wel knap :)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:55
Ypuh schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Heb nu nog geen idee wat te verwachten, maar ga hem bij DataBikeFit in Rotterdam doen. Heb wel geprobeerd naar alle bikefitters in een straal van ~100km te kijken en wat reviews te lezen, maar daar word je niets wijzer van. Er is geen onafhankelijke ranking en die 50 reviews kunnen net zo goed van mensen zijn die verder geen ervaring met wielrennen hebben o.i.d. De prijsverschillen zijn ook vrij uiteenlopend van €150 tot €300, maar dat lijkt me ook nauwelijks een indicatie voor wat je kunt verwachten (lijkt meer locatie gebaseerd te zijn, hoe bekender de plaatsnaam hoe duurder).

Ook weer een nieuwe video van Tour de Tietema:
[YouTube: JOSSE GESCOUT, BAS VALT AF | TOUR DE TIETEMA CYCLING TEAM #4]

Als hij echt 1.030w over 30s trapt dan is dat wel een serieuze sprint (in vergelijking met de profs niet genoeg, maar voor de kelderklasse zou je wel mee moeten kunnen doen). Qua FTP en duur valt er nog wel wat te winnen, maar dat is goed trainbaar.
Ik ben daar zelf ook geweest. Echt over te spreken. Hij gaat heel het traject af. van flexibiltiteit tot stand voeten enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:21
DDX schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Wat voor wedstrijd, zijn niet extreem hoge cijfers ofzo iig.
Getrainde amateur zegmaar.

Ik heb gisteren ook ff lekkere ritje gedaan, ff naar de Posbank en terug.
Was genieten zo met zonnetje en deze temperaturen.
Trapt ook veel lekkerder zo in korte broek en je kan gewoon beter power kwijt zonder dat je lichaam zichzelf zit op te warmen ed.
Flink lopen doortrappen, redelijk max de klimmetjes op rond de Heuvelrug en Posbank.
En op terugweg langs het water bij Almere nog paar man in mn wiel die dankbaar meelifte 8)

316km (met 245w np toen ik thuiskwam)
zelf willen ze geen prof worden toch? Enkel een amateurwedstrijd winnen en daarna als een soort Beat een amateurpeleton vormen en op termijn een profteam hebben (waar ze zelf niet alle 3 in terecht gaan komen lijkt me).

En mooi rondje heb je gemaakt ja, jaloersmakend qua afstand en snelheid/vermogen over die periode _/-\o_
Goed voor de tanlines lijkt me.
Smultie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:30:
[...]

86.8 kg
304 W 20m power

FTP 289 W
3.3 W/kg

Dit valt wel mee ja. Ik ben niet thuis in de benodigde wattages, maar een amateurwedstrijd is toch geen 300 avg vermogen over 1 tot 1,5 uur lijkt me?

[ Voor 16% gewijzigd door Stufferdt op 31-03-2021 11:54 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stufferdt schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Dit valt wel mee ja. Ik ben niet thuis in de benodigde wattages, maar een amateurwedstrijd is toch geen 300 avg vermogen over 1 tot 1,5 uur lijkt me?
Nee, dat lijkt me ook niet.
Maar met de huidige cijfers kan Bas in een Cat B Zwift race nog niet meekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@Smultie en @Stufferdt

tsja vind ik lastig in te schatten, Zwift races vind ik lastig in te schatten en zie ik ook niet als een maatstaaf.

Een trainingskoers in het amateurpeloton rij je inderdaad echt geen 300 watt over 1 a 1.5 uur. Gedeeltes zit je verstopt in het peloton en kun je meewaaien, kortom dan zal je nooit 300 watt halen, dan moet je daarna dus weer dik erboven zitten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
[...]

86.8 kg
304 W 20m power

FTP 289 W
3.3 W/kg

Ik zit er ook boven! (gewicht that is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
pier87 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:02:
@Smultie en @Stufferdt

tsja vind ik lastig in te schatten, Zwift races vind ik lastig in te schatten en zie ik ook niet als een maatstaaf.

Een trainingskoers in het amateurpeloton rij je inderdaad echt geen 300 watt over 1 a 1.5 uur. Gedeeltes zit je verstopt in het peloton en kun je meewaaien, kortom dan zal je nooit 300 watt halen, dan moet je daarna dus weer dik erboven zitten.
300 Watt is volgens mij een beetje wat de elite rijdt (link).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:27
Frenz64 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:53:
Thuis bleek ik dus in mijn enthousiasme 'L' en 'R' verwisseld te hebben. Gelukkig is het schroefdraad van de crancks niet (erg) beschadigd. Ze zitten nu goed.
Ongevraagd advies: cranks vervangen, of eventueel laten repareren met de methode van @Teun_2 door een vakman. Dit is geen klusje voor de thuissleutelaar.

Een rechter pedaal mag NOOIT NOOIT NOOIT in een linker crank kunnen (en vice versa). Ook niet als je heel erg je best doet en kracht zet. Ik vermoed dat die schroefdraad volledig naar z'n grootje is en dat als was voordat jij er met je pedaal in de buurt kwam. Hier moet je niet mee gaan rijden want op een gegeven moment breekt er een pedaal uit en lig jij met je tanden of je oog op je stuurpen, net als je lekker kracht zet bij een inhaalmaneuvre of zo.

oh en Overtoom is geen hartje Centrum. niet eens Centrum. er zit wel een goede fietsenmaker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Nutterd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Nee was ook een grapje! Maar vind het wel knap :)
Snap ik, maar is wel een valkuil. Toen ik andere vaders allemaal 30+ zag rijden ging ik ook denken dat dat de norm was...
Zo ken ik er ook een aantal die niets op strava posten puur omdat "Ze nog niet zo hard/ver kunnen fietsen". Terwijl het juist kan motiveren, mits de juiste mindset natuurlijk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vinniiee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:19:
In 2018 ook een bikefit gehad bij Pedaalkracht. Hij doet zijn werk prima, maar je moet wel onthouden dat het een bewegingswetenschapper is en (volgens mij) geen fysiotherapeutische achtergrond heeft. Het aanmeten van schoenen doet hij ook pas vrij recent, destijds kwam ik daar met voetklachten maar die kon hij niet oplossen. Toen werd ik doorverwezen naar een podoloog en later naar Bikeshoe4u.

Als ik nu weer een bikefit zou doen, zou ik naar Bicycle Kings gaan in Velp. Lijkt veel ervaring te hebben (geregistreerd bij IBFI), ook met schoenen en binnenzolen. Al heb ik nog het liefst een bikefit waarbij ze zo'n systeem hebben zoals bij bikefitjames (Francis Cade video's), zou dat wel eens willen ervaren, maar hier nog niet gevonden.
Mental note :) Velp is bij mij in de buurt.

Overigens nog het rapport. Weet niet of dat de bikefit wat beter maakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEYg4UKziWIbEU1hwPKb4xJ-QYY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8TXlsR6okqguuMNrS46YqCFp.png?f=user_large

Is dit ook genoeg om een nieuwe fiets te kunnen kopen (wil ik nog niet hoor) en een mtb te kopen, of heb ik dan nog meer informatie nodig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiM1NP_OBk5QMubmsiCT7aq_cyw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6qZpT9xpwGVOHHVeniMnZBoF.png?f=fotoalbum_large

Natuurlijk moet ik nog kilometers maken na deze aanpassingen, maar tenzij er echt rare klachten gaan ontstaan, ben ik volgens mij gewoon "ok" geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 31-03-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

[...]

86.8 kg
304 W 20m power

FTP 289 W
3.3 W/kg

Hij gaat dus redelijk hard omdat hij wat aan de zware kant is, want 3,3 W/kg is niet echt bijzonder. Dat rij ik ook en er zitten meer niveaus boven mij op de club dan onder mij. Of zoals ik het altijd uitleg aan vrienden: ik rij met meer vrouwen dan mannen op zaterdagochtend.

Een voordeel voor hem lijkt mij dat hij relatief makkelijk 500 watt trapt en dan rijd je wel weer een gaatje ergens dicht.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 14:12

Kluus

Gang is alles

Nutterd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:21:
Gisteren mijn eerste echte rit met flink wat hoogtemeters gedaan in zuid-limburg heb ik de route van @Kluus gedaan (nogmaals bedankt!)

https://www.strava.com/activities/5037774042

ik heb heel rustig aan gedaan (op het vlakke laag hartslag zone 1 gereden) maar moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel zwaar had op het eind, ook de snelheid had ik stiekem wel iets meer van verwacht aangezien mijn ritten op het vlak de laatste tijd echt "goed" gaan...de route kan ik alleen maar positief over zijn en dit word zeker mijn vaste rondje als ik naar zuid-limburg ga...de afstand is goed, parkeerplekken zijn goed geregeld voor mij was het als ik halverwege een terrasje had kunnen pakken een perfect rondje alleen zou voor mij de snelheid nog iets omhoog mogen terwijl het me dezelfde moeite kost! Trainen dus!
Top dat de route bevallen is :). Sorry dat ik het er niet bij had gezegd, maar een goede koffiestop voor dit rondje is Boscafe Het Hijgend Hert bovenop de Camerig. Er staat in google dat ze gesloten zijn maar volgens mij hebben ze gewoon een foodtruck voor de deur staan, toen wij er een paar weken geleden waren in ieder geval wel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Kluus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Top dat de route bevallen is :). Sorry dat ik het er niet bij had gezegd, maar een goede koffiestop voor dit rondje is Boscafe Het Hijgend Hert bovenop de Camerig. Er staat in google dat ze gesloten zijn maar volgens mij hebben ze gewoon een foodtruck voor de deur staan, toen wij er een paar weken geleden waren in ieder geval wel...
Die komt altijd in de Live Slow Ride Fast podcast naar voren van LtD voor de appeltaart.. Zelf nog nooit geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door WaSteiL op 31-03-2021 14:34 . Reden: tikfaut ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kluus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:25:
[...]

ik heb zelf een korte stop gemaakt op het 3 landen punt (de cola en appeltaart smaakte heerlijk de koffie was niet te doen ;) ) je moet dan op de grond zitten en mis wel een stukje gezelligheid wat je op een terras wel hebt.

overigens mijn favoriete stop in zuid-limburg is en blijft Fixed Gear Coffee, als ik daar in de buurt kom (helaas meestal met de auto) moet ik daar altijd even stoppen om een bakje koffie te scoren, aardige mensen, mooie spullen in de winkel en echt heerlijke koffie...bij het rondje gisteren kom je daar natuurlijk vrij vlug en om nu al na 20 minuten een stop te maken is wat teveel van het goeie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 09:49
Nutterd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:29:
[...]

bij het rondje gisteren kom je daar natuurlijk vrij vlug en om nu al na 20 minuten een stop te maken is wat teveel van het goeie :+
Dat is een kwestie van op een ander punt beginnen zodat je wel halverwege langs komt daar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:41
Net even een korte training buiten gedaan met wat viaduct sprintjes. Tot mijn afgrijzen hoorde ik vrij snel een tik uit de richting van de trapas/cranks komen. De tik was vrij regelmatig en vooral hoorbaar bij wat meer kracht op de pedalen.

Nu ben ik echt extreem allergisch voor bijgeluiden tijdens het fietsen, vaak keer ik ook weer om als ik het hoor.

Vanmiddag ga ik even wat dingen aanpakken, het volgende staat op de planning:

- Pedalen opnieuw vastzetten met vet.
- Crankstel schoonmaken en opnieuw invetten.
- Bladboutjes opnieuw vastzetten (met vet...)
- Ketting even schoonmaken en smeren (is ongeveer 2500km oud)

Zijn er dingen die ik vergeet?

Ik heb een pressfit BB van inmiddels 13k km oud is, die is dus wellicht ook een keer aan vervanging toe maar die kraken eerder dan dat ze tikken in mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47

Flipmo

OMG !!

Louislouislouis schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:40:
Net even een korte training buiten gedaan met wat viaduct sprintjes. Tot mijn afgrijzen hoorde ik vrij snel een tik uit de richting van de trapas/cranks komen. De tik was vrij regelmatig en vooral hoorbaar bij wat meer kracht op de pedalen.

Nu ben ik echt extreem allergisch voor bijgeluiden tijdens het fietsen, vaak keer ik ook weer om als ik het hoor.

Ik heb een pressfit BB van inmiddels 13k km oud is, die is dus wellicht ook een keer aan vervanging toe maar die kraken eerder dan dat ze tikken in mijn ervaring.
bij mij kwam het getik uit de zadelpen ;) deze losgehaald. even schoongemaakt en weer gemonteerd.
wellicht ook even meenemen om het uit te sluiten.

(getik is wel zoooo irritant! helemaal als je niet weet waar het vandaan komt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
snelspanners strakker dicht doen

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:11

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Welkom in de wereld van vervelende geluiden. Dit kan alle kanten uit. Beste wat ik kan zeggen is, koop niet te snel een nieuwe BB. Het lijkt altijd van daaruit te komen, maar dat doet het zelden.
Mijn BB ook gewisseld na dik 20.000 km, maar bleek daar niet uit te komen. Zelfs mijn krankstel gewisseld (tandwielen waren toch aan vervanging toe, dus tegelijk goed vervangen)

Stap 1, stel vast of het per omwenteling is van de trappers of per omwenteling van het wiel. Of zelfs per omwenteling van de ketting. Elimineer bijgevolg de mogelijke oorzaken.

- Zadelpen en aansluiting zadel (zadel had ik eens voor)
- Stuurpen en stuur
- Snelspanners van de wielen (heb ik ook een keer gehad)
- Spaken die elkaar raken en speling hebben of een nippel

Bladbouten heb je al gedaan, maar die heb ik ook al eens gehad. één dervan was metaalmoe en gaf iets teveel mee.

Toch al zeker meer dan 20u van mijn leven kwijtgeraakt aan het zoeken van krakjes op de fiets. Om nog maar te zwijgen over het aantal uren frustratie die ik al gehad heb op de fiets.

Ik hoop iig dat je het snel vind, fietsen hoort ontspannend te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 21:04
Dan is er toch een voordeel van fietsen met tegenwind, je hoort de kraakjes niet :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55
@Louislouislouis niet teveel tegelijk doen, als je dan over 5k hetzelfde hebt moet je weer de hele riedel afwerken. Beter is om alles 1 voor 1 of per 2 te doen ofzo. Je eerste lijstje is prima om mee te beginnen, als het dat allemaal niet is, dan pas verder denken/kijken. (check ook even je frame.. bv de las (of overgang) van de seattube naar de toptube, een scheur op een alu las heeft ook voor wat bijgeluiden gezorgd voor het uiteindelijk een duidelijke scheur werd.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 14:12

Kluus

Gang is alles

WaSteiL schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Die komt altijd in de Life Slow Ride Fast podcast naar voren van LtD voor de appeltaart.. Zelf nog nooit geweest.
Klopt ja, ik heb hem ook uit een van de ritjes van LtD ooit gepakt, was wel goed bevallen toen, dus die is er voor mij in gebleven als vaste Limburg stop :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Kluus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Klopt ja, ik heb hem ook uit een van de ritjes van LtD ooit gepakt, was wel goed bevallen toen, dus die is er voor mij in gebleven als vaste Limburg stop :).
Ik heb dan weer voorkeur voor warme appeltaart bij Moeder de Gans in Teuven :9. Net over de grens en op dit moment geen optie. Maar een klein stukje omfietsen is het wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Zoals al aangegeven proberen af te pellen wanneer het geluid er is en dat is zo irritant met wind erbij en alles wat beweegt. Bij mij was het een lager van het rechterpedaal en toen heb ik maar een nieuw setje gekocht. Ontdekken van geluiden met kracht erop, succes met die klus maar gelukkig kan je het fietsend doen ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
[...]
86,8 kg?

-O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ook dat :)

Maar ik bedoelde boven de 3.3 W/kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
DieAnder schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Ongevraagd advies: cranks vervangen, of eventueel laten repareren met de methode van @Teun_2 door een vakman. Dit is geen klusje voor de thuissleutelaar.

Een rechter pedaal mag NOOIT NOOIT NOOIT in een linker crank kunnen (en vice versa). Ook niet als je heel erg je best doet en kracht zet. Ik vermoed dat die schroefdraad volledig naar z'n grootje is en dat als was voordat jij er met je pedaal in de buurt kwam. Hier moet je niet mee gaan rijden want op een gegeven moment breekt er een pedaal uit en lig jij met je tanden of je oog op je stuurpen, net als je lekker kracht zet bij een inhaalmaneuvre of zo.

oh en Overtoom is geen hartje Centrum. niet eens Centrum. er zit wel een goede fietsenmaker!

[...]
Hmm, da's lekker relaxed fietsen. De oorzaak ligt zeker in de oude pedalen, ze komen van fiets waarvan ik me kan herinneren dat het wisselen al een enorm gedoe was (oké, oké, thuissleutelaar is mss een te rooskleurige inschatting van je) en ik al zag dat het draad fors versleten was aan het begin van de trapperas. Is het uitbreekrisico echt zo groot, die krachten zijn toch anders gericht? Ik heb de schroefdraad van de crancks bekeken na het loshalen, dat viel mee en het correct monteren :X ging goed, met normale weerstand.

Ik fietste langs de rand van het centrum, vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
tinusterror schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Hij gaat heel het traject af. van flexibiltiteit tot stand voeten enz..
Ik heb persoonlijk geen ervaring met Databikefit.
Wel goede verhalen over gehoord en goede indruk van.

Maar flexibiliteit en stand van je voeten lijkt mij wel bikefit #101.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DieAnder schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:32:
[...]

[...]
Toen krabde ik mij ook al achter de oren.... een linker verwisselen voor rechter draad, dat kan toch niet passen, niet eens met kracht 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:16
Vorige week viel het me op dat m'n hartslag flat spots vertoonde, dus ik een nieuw batterijtje in m'n sensor gedaan. Heb ik er vandaag bij m'n rit weer last van.

Voor ik op de fiets stap maak ik de strap altijd netjes nat en vandaag met het lekkere weer kan ik verzekeren dat hij tijdens de rit ook vochtig is geweest. Heeft iemand nog een gouden tip, of is het tijd om afscheid van deze sensor te nemen en een nieuwe te bestellen? En if so, zijn er dan nog aanbevelingen qua merk en type of juist modellen waar je weg moet blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Joindry schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Welkom in de wereld van vervelende geluiden. Dit kan alle kanten uit. Beste wat ik kan zeggen is, koop niet te snel een nieuwe BB. Het lijkt altijd van daaruit te komen, maar dat doet het zelden.
Mijn BB ook gewisseld na dik 20.000 km, maar bleek daar niet uit te komen. Zelfs mijn krankstel gewisseld (tandwielen waren toch aan vervanging toe, dus tegelijk goed vervangen)

Stap 1, stel vast of het per omwenteling is van de trappers of per omwenteling van het wiel. Of zelfs per omwenteling van de ketting. Elimineer bijgevolg de mogelijke oorzaken.

- Zadelpen en aansluiting zadel (zadel had ik eens voor)
- Stuurpen en stuur
- Snelspanners van de wielen (heb ik ook een keer gehad)
- Spaken die elkaar raken en speling hebben of een nippel

Bladbouten heb je al gedaan, maar die heb ik ook al eens gehad. één dervan was metaalmoe en gaf iets teveel mee.

Toch al zeker meer dan 20u van mijn leven kwijtgeraakt aan het zoeken van krakjes op de fiets. Om nog maar te zwijgen over het aantal uren frustratie die ik al gehad heb op de fiets.

Ik hoop iig dat je het snel vind, fietsen hoort ontspannend te werken.
Ik heb ook wel eens uit frustratie zowat m'n gehele fiets uit elkaar getrokken op zoek naar een tik. Ik, en meerdere andere mensen die ik er even op heb laten fietsen, waren er van overtuigd dat het uit het bracket gebied kwam.
Uiteindelijk bleek het het 'werken' van de derailleurpad op het frame te zijn. Die los geschroefd, ingevet en weer goed vastgezet. Weg tik. Een (carbon) frame is een wonderbaarlijke klankkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Luuk741 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:54:
Vorige week viel het me op dat m'n hartslag flat spots vertoonde, dus ik een nieuw batterijtje in m'n sensor gedaan. Heb ik er vandaag bij m'n rit weer last van.

Voor ik op de fiets stap maak ik de strap altijd netjes nat en vandaag met het lekkere weer kan ik verzekeren dat hij tijdens de rit ook vochtig is geweest. Heeft iemand nog een gouden tip, of is het tijd om afscheid van deze sensor te nemen en een nieuwe te bestellen? En if so, zijn er dan nog aanbevelingen qua merk en type of juist modellen waar je weg moet blijven?
Band kapot. Als je Garmin hebt kun je dit op de site van Garmin zelf kopen en zijn ze de goedkoopste in. Een ander merk kan vast ook maar waren vaak niet veel goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 00:27
Frenz64 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:55:
Hmm, da's lekker relaxed fietsen. De oorzaak ligt zeker in de oude pedalen, ze komen van fiets waarvan ik me kan herinneren dat het wisselen al een enorm gedoe was (oké, oké, thuissleutelaar is mss een te rooskleurige inschatting van je) en ik al zag dat het draad fors versleten was aan het begin van de trapperas. Is het uitbreekrisico echt zo groot, die krachten zijn toch anders gericht? Ik heb de schroefdraad van de crancks bekeken na het loshalen, dat viel mee en het correct monteren :X ging goed, met normale weerstand.
Naja, mijn toon was misschien iets te scherp maar ik zou er zeker naar laten kijken door iemand met verstand van zaken. In het gunstigste geval zijn de cranks tip-top en zit er geen draad meer op de pedalen.

De belasting van de verbinding pedaal-crank is voorzichtig uitgedrukt 'gecompliceerd'. Een normale boutverbinding wordt op trek belast, maar een pedaal ook nog op moment en op afschuiving. Nou is er natuurlijk het nodige aan overgedimensioneerd, maar het is ook een onderdeel waar je geen risico mee wilt lopen dus wees er kritisch op.

Leuk verhaal van de lusjes die je hebt moeten rijden bij stoplichten. In je Strava rit zijn die goed te herkennen! Als je de volgende keer minder stoplichten en zijwegen wilt hebben kan ik je de volgende toeristische route aanbevelen: volg de Amstel naar Ouderkerk, de Holendrecht naar Abcoude, de Angstel naar Baambrugge / Loenersloot en daar over het A.R. Kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39
Luuk741 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:54:
Zijn dat onderbrekingen van enkele minuten waarna het weer een tijdje goed werkt tijdens de rit?
Welke band type is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:47
@Louislouislouis Zonder geluidsopname is schieten met hagel nog een understatement, maar getik is inderdaad vaak iets wat niet goed zit dan dat er iets versleten is. Het kan 10+ oorzaken hebben, maar zo simpel zijn als het schakeldraad van je voorderailleur wat uitsteekt, een schoenplaatje wat los zit of een balhoofd waar speling op zit. Tikken zou ik meestal ook in de hoek van pedalen zoeken. Kraakjes kunnen de meest uiteenlopende oorzaken hebben (waar zadelpen en snelspanners nog vaker de boosdoener zijn dan het BB).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
@Luuk741 als je een nieuwe wil bestellen, stuur mij dan een PM. Ik heb er pas één bestelt voor mij en Ypuh voor een goede prijs.

Ik heb ook nog wel een oude liggen om te testen of het aan je band ligt. Maar weet niet welke regio je woont etc.

Edit: En @Nutterd heeft ook goede ervaringen als ik iets voor hem bestel bij Garmin O-)

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
DieAnder schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:51:
[...]

Naja, mijn toon was misschien iets te scherp maar ik zou er zeker naar laten kijken door iemand met verstand van zaken. In het gunstigste geval zijn de cranks tip-top en zit er geen draad meer op de pedalen.

De belasting van de verbinding pedaal-crank is voorzichtig uitgedrukt 'gecompliceerd'. Een normale boutverbinding wordt op trek belast, maar een pedaal ook nog op moment en op afschuiving. Nou is er natuurlijk het nodige aan overgedimensioneerd, maar het is ook een onderdeel waar je geen risico mee wilt lopen dus wees er kritisch op.

Leuk verhaal van de lusjes die je hebt moeten rijden bij stoplichten. In je Strava rit zijn die goed te herkennen! Als je de volgende keer minder stoplichten en zijwegen wilt hebben kan ik je de volgende toeristische route aanbevelen: volg de Amstel naar Ouderkerk, de Holendrecht naar Abcoude, de Angstel naar Baambrugge / Loenersloot en daar over het A.R. Kanaal.
Vriend van mij is serieuze wielrenner en doet al z'n onderhoud zelf, ik ga wel bij hem langs, Was ik sowieso al van plan om de fiets te showen (nog steeds heel blij, zeker na ritje nummer 2 net)

alles tussen de arena en Utrecht ken ik wel zo'n beetje, maar bedankt voor de tip. Vond laatst nog een mooi stukje bij Driemond langs de Gein. Waarom zijn we aan het fluisteren eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Michaelg schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:22:
[...]

Ik denk dat iemand met een fysio achtergrond vooral beter past op het moment dat je al klachten ervaart tijdens het fietsen.
Ja/nee. Fysio verhelpt je blessure wel, maar ook de oorzaak van de blessure moet weggenomen worden.

Nu heb ik wel eens een bikefit laten doen door een fysio die bikefits deed en (semi?)prof was geweest. Was ik toch meer onder de indruk van de bikefit van Jurrian.

Als je echte, echte klachten ervaart (dus niet pijntje aan je knie). Dan zou ik kijken of je bij een SMC terecht kan, daar waar ze alle disciplines onder 1 dak hebben (Fysio, foto maken etc).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
Mistraller schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Snap ik, maar is wel een valkuil. Toen ik andere vaders allemaal 30+ zag rijden ging ik ook denken dat dat de norm was...
Zo ken ik er ook een aantal die niets op strava posten puur omdat "Ze nog niet zo hard/ver kunnen fietsen". Terwijl het juist kan motiveren, mits de juiste mindset natuurlijk.
Plezier op de fiets is een veel belangrijkere graadmeter dan afstand, snelheid, watt. En als jij blij op de fiets zit en blij thuis komt dan is de missie geslaagd. De rest is bijzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:50:
[...]

@Luuk741 als je een nieuwe wil bestellen, stuur mij dan een PM. Ik heb er pas één bestelt voor mij en Ypuh voor een goede prijs.

Ik heb ook nog wel een oude liggen om te testen of het aan je band ligt. Maar weet niet welke regio je woont etc.

Edit: En @Nutterd heeft ook goede ervaringen als ik iets voor hem bestel bij Garmin O-)
Ben vooral onder de indruk van de levertijd als jij iets besteld...het lijkt wel of ze meteen alles uit hun handen laten vallen en aan de slag gaan als jij op die bestel knop duwt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 16-09 17:29
Zo, mooi weer en een vrije woensdag! Perfect om een lange rit te maken.
Dus vanochtend na consumptie van een pot thee en een banaan de wielerkleren aangetrokken. Lang, want het was nog best fris zo vroeg in de ochtend, zeker onder de bomen.
Het plan was om voor het eerst de Amerongenseberg te doen. Dus over de Pyramide van Austerlitz heen, door Woudenberg en dan rechtsaf.
Maar waar precies? Mijn mobiel had ik thuis laten liggen, en ik zag geen bordjes voor Overberg, waar ik wilde beginnen. Omdat ik eeen stuk moest lopen naar een plattegrond pauzeerde ik mijn Garmin. Verder gereden, verkeerd gereden, maar terechtgekomen op een heel mooi fietspad, vermoedelijk langs het Valleikanaal. Uiteindelijk Overberg geveonden en de Amerongenseberg opgereden.
Precies op dat moment zie ik dat mijn Garmin nog steeds op pauze staat. Herstart, althans dat dacht ik, maar toen werd de activiteit afgesloten. Dus maar even gestopt om een nieuwe activiteit te starten. Toen moest ik dus vanuit stilstand het steilste gedeelte op. Niet zo fijn, maar de klim was wel heel leuk om te doen. Over de top, afdalen en in Amerongen rechtsaf. Geeft mijn Garmin een piepje dat hij in de batterijbesparingsstand gaat. Had ik de activiteit dus niet gestart. Krijg nou wat!.
Dus ja, die tocht van vandaag bestaat uit drie stukken, waarvan het middelste onzichtbaar. Vermoedelijk mijn langste tocht ooit, maar het staat nergens vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Nutterd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Ben vooral onder de indruk van de levertijd als jij iets besteld...het lijkt wel of ze meteen alles uit hun handen laten vallen en aan de slag gaan als jij op die bestel knop duwt :+
Werkt dat ook bij lightbicycle.com ? @mhr-zip ik wil mijn velgen snel hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Werkt dat ook bij lightbicycle.com ? @mhr-zip ik wil mijn velgen snel hebben O-)
Ik zou het zeker proberen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Nutterd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Inderdaad, er was zelfs nog een boot die om wilde draaien in een kanaal om er nog eentje voor je op te pikken in Azië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Inderdaad, er was zelfs nog een boot die om wilde draaien in een kanaal om er nog eentje voor je op te pikken in Azië.
Op die boot staan mijn schoenen ook volgens mij dus wel zo handig! Milieutechnisch gezien ook verantwoord...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
rolandos582 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Helaas, dat smeergeld moet naar Castricum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Helaas, dat smeergeld moet naar Castricum.
Ja klopt wel.... Hopelijk leveren ze snel, ik heb ze nodig O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 14:19
@rolandos582 Hoe langer het duurt en de spanning stijgt, hoe blijer je bent straks. Wachten is ook onderdeel van de reis. Geniet er van.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
nogeeninlog schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:18:
Vermoedelijk mijn langste tocht ooit, maar het staat nergens vast.
Als je afstand wilt vastleggen, dat kan je wel klussen. Als je het ontbrekende stukje als route aanmaakt en opslaat, kan je met behulp van de andere stukjes track begin en eindtijd gebruiken om er timestamps in te knutselen via deze tool.
https://gotoes.org/strava/Add_Timestamps_To_GPX.php

Vervolgens plak je de drie stukken aan elkaar via deze tool: https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php

Let op dat je de losse stukken track eerst verwijdert van strava (je kunt het altijd nog terugplaatsen, mits je de originele track hebt gedownload, maar die had je toch al nodig voor het samenvoegen)

Dan kan je het samenvoegsel uploaden en heb je daarna je complete rondje in 1 activity :)
De stats zullen er natuurlijk niet helemaal mooi uitzien omdat je in het midden een vlakke lijn ziet, en je raakt eventuele kudo's en reacties die je nu hebt wel kwijt.

Als het bij mij ooit eens mis gaat met tracking, zet ik daarom de incomplete stukjes vaak even op Private. Dan zien de volgers de activity alleen op de manier hoe ik hem wil hebben. Ook handig als ik nog foto's wil koppelen of zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 01-04-2021 00:36 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
EdwinW schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:07:
[...]

Zijn dat onderbrekingen van enkele minuten waarna het weer een tijdje goed werkt tijdens de rit?
Welke band type is het.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is een magene hartslag sensor. Het zijn inderdaad flat spots van enkele minuten op de hartslag waar ik op dat moment op zat. Hij daalt dus niet terug naar 0 zeg maar. Alhoewel hij gisteren wel een dip naar 61 aan gaf waarvan ik heel zeker ben dat dat niet klopt..
mhr-zip schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Regio Zwolle it is. Zijn de banden van dit soort sensoren universeel? Zo niet dan kan ik waarschijnlijk beter naar een nieuwe set kijken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Luuk741 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:08:
Regio Zwolle it is. Zijn de banden van dit soort sensoren universeel?
Geen idee
Zo niet dan kan ik waarschijnlijk beter naar een nieuwe set kijken denk ik.
Die van Decathlon heb je al voor een paar euro meer dan alleen de band van Garmin.

Ik vind die van Garmin wel erg fijn en degelijk, daar niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-08 14:04
Luuk741 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:08:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is een magene hartslag sensor. Het zijn inderdaad flat spots van enkele minuten op de hartslag waar ik op dat moment op zat. Hij daalt dus niet terug naar 0 zeg maar. Alhoewel hij gisteren wel een dip naar 61 aan gaf waarvan ik heel zeker ben dat dat niet klopt..
Ik ben een tevreden gebruiker van de Magene sensors, alleen de hartslag meter gaf bij mij na een aantal maanden ook al soortgelijke issues. Na een nieuwe batterij leek hij het soms weer even goed te doen, maar het frustreerde me te veel dus toch maar een Wahoo gekocht. De band van de Magene gebruik ik overigens nog wel steeds, die vind ik veel fijner dan die van de Wahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:43
Iemand tips voor een betaalbare fietsbril? En tips waar je op moet letten bij het uitzoeken van een bril.
En zijn er ook brillen die de zon tegen houden en waar je ook nog in het donker redelijk goed zicht hebt, of moet je dan sowieso 2 brillen hebben.
Gisteravond namelijk begonnen in het licht en gestopt in het donker.
Verder was het gisteren ideaal fietsweer :) merk dat de benen toch wat sterker aan het worden zijn want kon het tempo ritje prima vol houden. Lekker over de dijken (1/4 deel van de route) om en om op kop en daarbuiten nog prima kunnen buurten met mijn mede fietser.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Luuk741 Die Magene ondersteunt volgens mij zowel ANT+ als Bluetooth zeker ? En heb je toevallig een Magene App op je telefoon ?
Het beste is om bij vertrek alle apps op je telefoon, in ieder geval de apps die gebruik maken van Bluetooth, volledig af te sluiten. Deze kunnen nl. op de achtergrond ineens aktief gaan communiceren met bv, een Bluetooth device zoals je Magene. En meestal gebruiken die devices (incl. fietscomputer) Bluetooth en ANT+ niet tegelijkertijd. Nadat de app weer even contact met je Magene hebt gehad, wordt de ANT+ connectie weer hersteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
@Tinusvolkel Zat met hetzelfde en wilde daarom eentje met fotochromatische glazen. Heb nu deze van BBB (NL merk) en bevalt prima.
Donker genoeg in de felle zon en doorzichtig als je in het donker rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:21
Tinusvolkel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:40:
Iemand tips voor een betaalbare fietsbril? En tips waar je op moet letten bij het uitzoeken van een bril.
En zijn er ook brillen die de zon tegen houden en waar je ook nog in het donker redelijk goed zicht hebt, of moet je dan sowieso 2 brillen hebben.
Verder was het gisteren ideaal fietsweer :) merk dat de benen toch wat sterker aan het worden zijn want kon het tempo ritje prima vol houden. Lekker over de dijken (1/4 deel van de route) om en om op kop en daarbuiten nog prima kunnen buurten met mijn mede fietser.
Hier tevreden met siroko (siroko.com). Prijs is altijd met 70% korting dus ~€35 is de gangbare prijs. Kwaliteit van de glazen kan ik niks over zeggen (geen vergelijkingsmateriaal) maar nooit problemen met felle zon of juist te weinig licht.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb geen Insta, dus mogelijk zie ik niet alles? Of is er nog een post aan vooraf gegaan?

edit:
aah, met die pijltjes kun je tussen meerdere plaatjes scrollen :')

[ Voor 11% gewijzigd door Smultie op 01-04-2021 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Smultie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:58:
[...]

Ik heb geen Insta, dus mogelijk zie ik niet alles? Of is er nog een post aan vooraf gegaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vKuEHOa9AQBsHP8iSBqA2JvPas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/anyjVx5Lus1VjOTmp9O4trYK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dus geen Limited Edition sokken of .. ? Ik snap hem ook niet helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:05:
[...]

Vond die tietensokken wel grappig maar blijkbaar was het een 1 april grap 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:55
rolandos582 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:05:
[...]

Nutterd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:05:
[...]

Vond die tietensokken wel grappig maar blijkbaar was het een 1 april grap 8)7
Ik zie ze toch wel in hun webshop staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

wdbtje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:11:
[...]

[...]

hmm ben (nog :+ ) geen meesterknecht dus wacht wel effe af tot 15.00 en kijk dan nog eens haha...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
wdbtje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:11:
[...]

[...]

Dan kan het geen 1 april grap zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik heb ze kunnen bestellen, ben benieuwd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
Hier ook een Siroko en voor het geld wel tevreden. Maar verwacht er niet te veel van, vooral van het frame, ze zijn niet voor niks altijd in de "aanbieding" .
Glazen zijn naar mijn beleving erg duurzaam, al een keer een boom gekopt met 20+ vol op het glas. Paar krasjes maar weer in het frame klikken en gebruik die lens nog steeds. Scherpte en flares geef ik ook een voldoende, niet te vergelijken met bijvoorbeeld high end glazen brillen maar zolang ze schoon zijn heb ik er geen last van. Ik gebruik vooral de fotochromische lens omdat ik veel afwisselend in het bos en open veld fiets en ook vaak tegen de avond, pas als ik de verlichting moet aanzetten gaat die af. Daarnaast nog een donkere lens voor de echt zonnige dagen.
Pasvorm moet je natuurlijk wel zitten. Dat is voor mij de reden naar iets anders te zoeken zodra de winkels weer een beetje normaal open zijn.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik ben tevreden met de Agu Bold Anti Fog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ben inmiddels zelf wel een Oakley fan-boy geworden. In mn vrije tijd (niet op de fiets) draag ik de Holbrook, wat een geweldig zicht met die prizm glazen erin.

Heb inmiddels een Oakley Sutro Lite besteld, ben benieuwd naar de pasvorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 08:59
Heeft iemand weleens een fiets met een triple 10-speed 105 omgebouwd naar (triple of evt compact) 8- of 9-speed? 10-speed is echt een beetje tijdelijk/niche gebleken, lijkt wel. Cassettes zijn nauwelijks meer te vinden.
Ik neem aan dat ik dan brifters moet vervangen: wat zou een fijne set zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
EdwinW schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:41:
@Luuk741 Die Magene ondersteunt volgens mij zowel ANT+ als Bluetooth zeker ? En heb je toevallig een Magene App op je telefoon ?
Het beste is om bij vertrek alle apps op je telefoon, in ieder geval de apps die gebruik maken van Bluetooth, volledig af te sluiten. Deze kunnen nl. op de achtergrond ineens aktief gaan communiceren met bv, een Bluetooth device zoals je Magene. En meestal gebruiken die devices (incl. fietscomputer) Bluetooth en ANT+ niet tegelijkertijd. Nadat de app weer even contact met je Magene hebt gehad, wordt de ANT+ connectie weer hersteld.
Naar mijn weten ondersteund hij ANT+ en bluetooth inderdaad. Via ANT heb ik hem met mn garmin gekoppeld. Je stelt dus voor om voor vertrek alle apps die bluetooth verbindingen maken even handmatig te sluiten, om zo zeker te zijn dat de hartslagmeten via ANT+ met mn garmin verbindt? De Magene app heb ik niet op mijn telefoon, maar ik mis even waarom ik die nodig zou hebben. Om er zo voor te zorgen dat de hartslagmeter zeker weten via bluetooth aan mn telefoon en via ANT+ met mn garmin is verbonden?

@mhr-zip Thanks voor de tip! Als bovenstaande ook niet werkt zal ik daar eens naar kijken. Scheelt dat je dan in ieder geval garantie bij een nederlandse winkel hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 13:47

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Heeft er hier iemand ervaring met een 105 R7000 left-side power meter van 4iiii of Stages op een Trek Domane SL frame modeljaar 2020 of 2021?

Ik zou er graag een willen monteren op mijn 2021 Domane SL5, maar als ik de AAA batterij test (4iiii) of de 10mm hex test (Stages) doe, dan lijkt er nét te weinig clearance. Online vind ik wel wat berichten waar het gelukt lijkt te zijn, maar mogelijk heeft er hier iemand ervaring uit eigen hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 14:43
NewbieNeo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:50:
@Tinusvolkel Zat met hetzelfde en wilde daarom eentje met fotochromatische glazen. Heb nu deze van BBB (NL merk) en bevalt prima.
Donker genoeg in de felle zon en doorzichtig als je in het donker rijdt.
Bedankt allemaal voor de tips, heb de BSG-58PH Impress PH hier besteld voor 40 euro (exclusief verzending)
In het rood want dan past ie mooi bij mijn fiets :) of zijn er voor fietsbril kleuren ook nog regels? >:) ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
Bacchus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:14:
Heeft iemand weleens een fiets met een triple 10-speed 105 omgebouwd naar (triple of evt compact) 8- of 9-speed? 10-speed is echt een beetje tijdelijk/niche gebleken, lijkt wel. Cassettes zijn nauwelijks meer te vinden.
Lastige vraag, denk niet dat veel mensen dit geprobeerd zullen hebben. Persoonlijk zou ik 10 naar 8/9 wel als een downgrade zien, ook met het oog op de toekomst. Mogelijk dat het nu een beetje als een niche oogt door de voorraad-tekorten, maar die beginnen ook al te komen bij 8/9-speed.

Uiteindelijk schiet je er niet veel mee op deze wissel toe te passen. Is je motivatie uitsluitend het onderdelen tekort? Kijk dan ook eens naar "aftermarket" onderdelen zoals bijv miche wat werkt voor campagnolo of maak gebruik van de uitwisselbaarheid van SRAM/Shimano
Tinusvolkel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:24:
[...]

Bedankt allemaal voor de tips, heb de BSG-58PH Impress PH hier besteld voor 40 euro (exclusief verzending)
In het rood want dan past ie mooi bij mijn fiets :) of zijn er voor fietsbril kleuren ook nog regels? >:) ;)
Soigneren, soigneren, soigneren.
#soignerenkunjeleren :9

[ Voor 20% gewijzigd door Cranzai op 01-04-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zijn 105 en Ultegra 10 speed cassettes niet uitwisselbaar?

Edit: Ik kom ergens op een spiekbriefje het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2E9IGI6NWJMttlbLUpuuutf84s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sous3fBYP6MSP0cpMNughXIw.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Arie- op 01-04-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Luuk741 Die Apps die gebruik maken van Bluetooth, bijv. die van Magene, kunnen wanneer deze op de achtergrond draaien op je smartphone, ineens verbinding proberen te maken met je hartslagmeter met Bluetooth. Op dat moment kan je Megene er voor zorgen dat ANT+ even wordt uitgeschakeld.

Ik ken de Magene zelf niet, maar in de App store (en waarschijnlijk ook Play Store) heb je een "Magene Utility" app. Mogelijk dat je hiermee ook de firmware van de hartslagband nog kan bijwerken.

De Garmin Connect app heb ik zelf niet, maar wellicht dat die (ook) probeert via Bluetooth connectie te maken met je Magene. Als test kun je bij de volgende fietsrit het beste alle apps van de smartphone vooraf sluiten. Hiermee voorkom je dat ze ongevraagd connectie proberen te maken met de hartslagmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
10 speed is gewoon current? De huidige generatie Tiagra onderdelen kun je gewoon gebruiken als vervanging.

Triple is inderdaad wel soort van verdwenen, maar zo lang je niet je shifters hoeft te vervangen zit je wel goed (voorderailleurs zijn nog wel te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 08:59
@Arie- klopt: alle Shimano-cassettes met hetzelfde aantal wielen zijn uitwisselbaar. (plus enkele andere fabrikanten) Mijn fiets werd bv nieuw geleverd met een Tiagra-cassette en 105-derrie en -brifters. En 10v Ultegra-cassettes worden nog gemaakt en kan ik dus nog wel hopen te vinden, voor een prijs.

@Cranzai Voorraadtekort kan tijdelijk zijn, inderdaad. Beschikbaarheid is voor mij ook eerder de druppel dan de reden. Ik schrik eigenlijk vooral van de slijtage van mijn 10v tov de 7v van mijn randonneur, zeker gezien het prijsverschil van de onderdelen. Daarbij schakelt de 7v ook betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Bacchus Er zijn nog allerlei 10-speed cassettes in het assortiment beschikbaar: https://www.mantel.com/ca...ec[]=1751&brand[]=shimano
Dat je ze op dit moment niet kan kopen, is een ander verhaal :). Dat geldt voor heel veel andere producten en onderdelen. Door corona hebben fabrieken lange tijd stil gelegen in combinatie met een hogere marktvraag is nu een groot tekort ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
@Bacchus Hmmm interessant. Slijtage is misschien wat forser op de Ultegra/Dura-Ace onderdelen (uitgebreid punt van discussie) maar de tiagra/105 onderdelen zijn behoorlijk duurzaam.

Enige reden dat 7 speed als beter schakelend/betrouwbaarder voelt is dat de toleranties daar iets groter zijn. Een goed afgestelde 10 speed zou net zo goed moeten kunnen schakelen :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 17-09 22:36
Nog even over bikefitters en recreanten: ik voel enige weerstand. Mijn gebakkenlucht-allergie speelt dan weer op. Beginnende, gezonde recreanten een paar honderd euro aftroggelen met dure aanpassingen en slecht onderbouwde adviezen en vuistregels, die elke ervaren fietser ook kan geven.
Mijn ervaring is dat je de fietshouding die bij je past moet 'vinden', door bij de aankoop de juiste maat te kiezen, veel te fietsen, te wennen aan de houding en fysiek sterker te worden (dat laatste voorkomt al heel veel pijntjes en ongemak). Door kleine tweaks uit te proberen en die telkens een paar uur fietsen de kans te geven, kom je steeds een stapje dichter bij wat voor jou het prettigst is. De meeste tweaks kosten helemaal 8) niks. Je leert al doende je lichaam kennen en onderscheid te maken tussen pijntjes en pijnen.
In geval van al bekende lichamelijke afwijkingen of wanneer het medisch begint te worden (terugkerende blessures, a-typische pijnen die niet meteen wegtrekken na het fietsen) lijkt me een bike-fit noodzakelijk worden, maar dan moet er wellicht ook goed gekeken worden naar jouw lichaam en zou ik er voor kiezen om in zee te gaan met iemand met een serieuze fysio-achtergrond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Slijtage is gemiddeld genomen volgens mij over alle lijnen wel vrij gelijk. Grootste verschillen zitten in de finish (verchroomd/matte, geanodiseerd etc) en gewicht. Bij Dura Ace zijn een aantal kransjes van titanium om gewicht te besparen en die van SRAM Red een monoblock constructie. Verder geen hele schokkende verschillen.

Meten heeft ook niet zoveel zin, de overige factoren zoals wegdek, schoonmaakroutine, smering etc. beinvloeden slijtage meer dan de materiaalkeuze. Wil je dat het lang meegaat, dan moet je drivetrain schoon houden, onderdelen vervangen voordat ze bijna op zijn en uit de buurt blijven van vocht, zout, zand en vuil. Voor iemand die aan de kust of op de Veluwe woont is dat al lastiger dan in het midden of noorden van het land.

Technisch gezien zijn 11s de betere producten omdat deze met nauwere toleranties geproduceerd zijn, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan 10s of lager omdat er simpelweg meer ruimte is en het allemaal wat minder precies komt. Nadeel is dat je niet echt veel keuze hebt. Als je nu een draadloze groep wilt, zit je sowieso vast aan 12s (de 11s eTap is al niet meer te krijgen). Voor Ultegra kwaliteit of hoger zit je ook vast aan minimaal 11 tandjes.

@nomar109 Voorkomen is beter dan genezen. Ik ken meer mensen die door wat aan te prutsen last krijgen van overbelasting, blessures of zelfs gewoon stoppen, dan dat ik mensen ken die op een fiets stappen en met wat tweaken precies weten waar ze mee bezig zijn.

Zelf heb ik het gevoel wel een redelijke fiets-nerd te zijn en lees ik me ook graag in op relevante onderwerpen, maar nog steeds denk ik wel het nodige advies te kunnen gebruiken. Profs hebben ook gewoon aan de start van ieder seizoen nog steeds een volledige bikefit (via via een bekende die dit voor Team Sunweb doet), dus waarom een amateur zonder enige kennis het dan zelf moet kunnen...

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 01-04-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR
  • Laatst online: 08-09 21:47
Ik ga zaterdag een mooie tocht rijden door de Veluwe van ongeveer 100km. De tweede keer dat ik een tocht van deze afstand ga rijden.

Laatste keer kreeg ik enorme last van hongerklop halverwege de route. Toen moest ik nog 20 kilometer fietsen naar de eerstvolgende supermarkt. Dat wil ik deze keer graag voorkomen, dus mijn vraag aan jullie:

Wat zijn jullie tips qua voeding voor deze afstand? Wat nemen jullie altijd mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:41
RobinR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:27:
Ik ga zaterdag een mooie tocht rijden door de Veluwe van ongeveer 100km. De tweede keer dat ik een tocht van deze afstand ga rijden.

Laatste keer kreeg ik enorme last van hongerklop halverwege de route. Toen moest ik nog 20 kilometer fietsen naar de eerstvolgende supermarkt. Dat wil ik deze keer graag voorkomen, dus mijn vraag aan jullie:

Wat zijn jullie tips qua voeding voor deze afstand? Wat nemen jullie altijd mee?
Ah ik zie dat we in de onderwerpenroulatie weer bij eten zijn aangekomen!

Zoals bij eigenlijk alle onderwerpen: dit is erg persoonlijk, dus ik kan qua ervaring alleen voor mezelf spreken.

Tochten tot +/- 100km doe ik bij een rustig tempo op een bak havermout vooraf en tijdens de fietstocht een snickers ( :9 ).

Omdat je niet vaak lange afstanden rijdt zou ik wat meer meenemen en een bidon vullen met sportdrank of een andere drank met koolhydraten/schep maltodextrine.

Als je echt safe wil zitten zorg je dat je na het eerste uur tussen de 75 & 90 gram koolhydraten per uur binnenkrijgt. Wanneer je op een rustig tempo fietst kan je dan bijna geen hongerklop meer krijgen.

Veel plezier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
@nomar109 Geen speld tussen te krijgen..

Waar ik dan wel wat moeite mee kan hebben, mensen die enkele duizenden euro's besteden aan een dikke aero bak, en vervolgens die laatste 150 euro niet willen besteden aan een goede bikefit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
nomar109 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:16:
Nog even over bikefitters en recreanten: ik voel enige weerstand. Mijn gebakkenlucht-allergie speelt dan weer op. Beginnende, gezonde recreanten een paar honderd euro aftroggelen met dure aanpassingen en slecht onderbouwde adviezen en vuistregels, die elke ervaren fietser ook kan geven.
Mijn ervaring is dat je de fietshouding die bij je past moet 'vinden', door bij de aankoop de juiste maat te kiezen, veel te fietsen, te wennen aan de houding en fysiek sterker te worden (dat laatste voorkomt al heel veel pijntjes en ongemak). Door kleine tweaks uit te proberen en die telkens een paar uur fietsen de kans te geven, kom je steeds een stapje dichter bij wat voor jou het prettigst is. De meeste tweaks kosten helemaal 8) niks. Je leert al doende je lichaam kennen en onderscheid te maken tussen pijntjes en pijnen.
In geval van al bekende lichamelijke afwijkingen of wanneer het medisch begint te worden (terugkerende blessures, a-typische pijnen die niet meteen wegtrekken na het fietsen) lijkt me een bike-fit noodzakelijk worden, maar dan moet er wellicht ook goed gekeken worden naar jouw lichaam en zou ik er voor kiezen om in zee te gaan met iemand met een serieuze fysio-achtergrond.
Amen, zo ben ik ook maar gewoon gaan fietsen.
Op basis van lichaamslengte op een 56 uitgekomen in de goede ouwe tijd van 2019 waarin je voor €350,- nog een leuk beginnersfietsje kon kopen op mp, nou heb ik wat kortere benen dus wss is de reach iets te kort. Anderzijds fiets ik eigenlijk sinds het begin al zonder problemen. Iets met never change a winning team.

Gaandeweg, zoals het een tweaker betaamt, het e.e.a. geleerd over bikefits waarna ik mezelf maar eens op een trainer heb gezet met een camera dr op. Niets wat een fietsenmaker kan dat ik niet zelf kan :9

[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 01-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
EdwinW schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:45:
@Luuk741 Die Apps die gebruik maken van Bluetooth, bijv. die van Magene, kunnen wanneer deze op de achtergrond draaien op je smartphone, ineens verbinding proberen te maken met je hartslagmeter met Bluetooth. Op dat moment kan je Megene er voor zorgen dat ANT+ even wordt uitgeschakeld.

Ik ken de Magene zelf niet, maar in de App store (en waarschijnlijk ook Play Store) heb je een "Magene Utility" app. Mogelijk dat je hiermee ook de firmware van de hartslagband nog kan bijwerken.

De Garmin Connect app heb ik zelf niet, maar wellicht dat die (ook) probeert via Bluetooth connectie te maken met je Magene. Als test kun je bij de volgende fietsrit het beste alle apps van de smartphone vooraf sluiten. Hiermee voorkom je dat ze ongevraagd connectie proberen te maken met de hartslagmeter.
Dankje voor de uitleg! Ik zal eens kijken of ik hem kan updaten middels de app en zal bij de volgende rit de apps sluiten. Garmin Connect draait normaal indd altijd op de achtergrond, dus baat het niet dan schaadt het niet. Mocht het dan nog niet werken ga ik maar op zoek naar een vervanger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik ben zelf wel fan van Cliff Bars (veel te duur maar wel lekker ook als ze lekker hebben liggen zweten in je achterzakje)...ik probeer ieder uur iets te eten en normaal is dat genoeg maar afgelopen dinsdag had ik iets meer moeten eten voor mijn gevoel. hier zijn al heel veel vragen over gesteld en voor iedereen is dit anders maar als je vorige keer last kreeg van een hongerklop ben ik benieuwd wat je toen gegeten hebt? en daar dan nu flink boven gaan zitten qua eten (beter te veel dan te weinig in mijn ogen en dan kun je altijd nog afbouwen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87

Hangt van de intensiteit af, maar wat je altijd kan doen, een '''rescue gelletje'' meenemen, voor het geval je er helemaal doorheen zit ;) Verder koop ik geen dure reepjes meer maar koop ik gewoon stroopwafels en een meuslireepje voor onderwerg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh

Als het een van je eerste keren is, dan liever wat teveel eten/drinken mee dan te weinig. Probeer je rit in te delen dat je de eerste 50km echt wel een beetje onder je natuurlijk niveau rijdt (1-2 km/u langzamer dan 'normaal') zodat je nog wat over hebt voor het 2e deel. Als je je mentaal instelt op 100km dan ga je het na 70km hoe dan ook een beetje lastiger krijgen, net als wanneer je je mentaal instelt op 200km je het pas na 130km wat lastiger krijgt.

Probeer in ieder geval ieder uur/25km iets te eten. Ik hou het zelf vaak bij een mueslireep, banaan, stroopwafel (Kanjers), krentebol, appeltaart o.i.d. Als het pas je 2e 100km is zou ik misschien zelf nog wel wat meer eten, een doos mueslirepen van 8 stuks kost €1 en zou voldoende moeten zijn (ook om het intense hongergevoel na afloop tegen te gaan). Gelletjes zijn totaal niet nodig, sportrepen (die ook het hongergevoel tegen gaan) al iets meer, maar het hoeft echt niet zo duur. Een banaan of stroopwafel heeft hetzelfde effect en is nog lekkerder ook.

Qua drinken neem ik meestal water/suikervrije ranja mee, maar beter is iets met electrolyten, zeker als het zo warm is als gister. 2 grote bidons van 750ml zou voldoende moeten zijn als je voor vertrek en bij thuiskomt ook ff wat extra glazen vocht drinkt.

De benen zullen altijd wel een beetje pijn doen aan het einde, maar daar zou je wel door heen moeten kunnen fietsen. Het wordt pas vervelend als ze leeg zijn (als je merkt dat je honger krijgt ben je al te laat). Eten is dus het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
Mee eens met @Ypuh
Snap alleen de suikervrije ranja niet. Lijkt me dan ideaal om gelijk wat vloeibare suikers mee te pakken, als je 1 bidon water en 1 bidon ranja meeneemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
NewbieNeo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:48:
Mee eens met @Ypuh
Snap alleen de suikervrije ranja niet. Lijkt me dan ideaal om gelijk wat vloeibare suikers mee te pakken, als je 1 bidon water en 1 bidon ranja meeneemt. :)
Ik eet na afloop liever een zak winegums o.i.d. leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:52:
[...]

Ik eet na afloop liever een zak winegums o.i.d. leeg.
Idee van sportdrank of siroop is natuurlijk dat je tijdens het drinken ook koolhydraten aanvult, niet achteraf wanneer je thuis op de bank zit :P

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 264 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).