Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 263 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:01
ZieMaar! schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:27:
@klaaas tot nu toe bevallen de ritjes van www.gravelrides.cc heel goed. Zijn die rond Papendal ook aan te raden? Posbank kant hoef ik niet op, volgens mij kom je dan eigenlijk altijd (als je het legaal doet) op de mtb routes en dat hoeft daar niet per de van mij...
Op zich zijn dat prima ritjes, maar er zitten wel stukjes in die ik net anders (mooier) zou rijden en er missen ook net wat mooie stukjes. Als je niet bekend bent in de omgeving heb je daar natuurlijk geen weet van en zul je je prima vermaken, maar als local zeg ik: het kan mooier. Aan wat voor afstand zit je te denken?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 21:16
@Kluus Jij had toch recent een Jawbreaker besteld voor de “normale” prijs? Ik kreeg gisteren een mail van Mantel met een aanbieding voor de Jawbreaker. Misschien kun je nog wat korting krijgen achteraf of de bestelling terugsturen en opnieuw een bestelling plaatsen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nd0gUqxOXJHtT_j2ainu59Kgrq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ui0sN6512FlZKYdTQsTcVWCe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:49:
Meh. Da's nummer 2 in korte tijd. Ik gok dat het plastic gewoon naar verloop van tijd oud wordt.

[Afbeelding]

Iemand nog tips voor een goede/mooie Garmin mount voor een 830? Moet vooral een beetje een strak design hebben (zo dicht mogelijk op het stuur, horizontaal, niet boven het stuur uitsteken etc).

Zag o.a. de volgende modellen voorbij komen:
- CarbonWorks Cockpit Mount (beetje duur, niet super mooi)
- F3 FormMount (leuk dat het modulair is, maar de zwarte tita bouten etc. mag je er dan nog bij bestellen)
- Alpitude Stelvio V2 (ook duur en beetje dubieuze constructie)

De FormMount komt nog het dichtste in de buurt gok ik, maar misschien zijn er betere opties.
Niks dubieus aan. Ik heb de Stelvio nu 2 weken gemonteerd en gebruik hem naar volle tevredenheid. Hij wordt geleverd met alle montagespullen, installatie stelt niks voor. Deze is misschien ook wel aardig: HideMyBell raceday sd

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29

Kluus

Gang is alles

Meh. Da's nummer 2 in korte tijd. Ik gok dat het plastic gewoon naar verloop van tijd oud wordt.

[Afbeelding]

Iemand nog tips voor een goede/mooie Garmin mount voor een 830? Moet vooral een beetje een strak design hebben (zo dicht mogelijk op het stuur, horizontaal, niet boven het stuur uitsteken etc).

- F3 FormMount (leuk dat het modulair is, maar de zwarte tita bouten etc. mag je er dan nog bij bestellen)

De FormMount komt nog het dichtste in de buurt gok ik, maar misschien zijn er betere opties.
Ik heb dat laatst ook een aantal keer achter elkaar gehad bij mijn gravelbike:

- Een oude hidemybell die ik nog had liggen brak af
- Nieuwe die ik bestelde ook, precies op dit punt
- Vervanging die ik kreeg onder "garantie" ook weer!

Ik denk dat het stuur van die gravelbike een fractie dikker is, maar dit scharniertje is ook wel een brak ontwerp zo, voor mij geen normale hidemybell meer.

Op mijn Tarmac heb ik een hidemybell raceday, die ziet er ook wat strakker uit en zou je ook kunnen overwegen. Die is ook van ander materiaal en heeft een heel ander bevestigingssysteem, niet met zo'n dom scharniertje.

https://www.mantel.com/cl...pkHV8S5JBACUaAoJ1EALw_wcB

Oja en de bel kan er af. O-) :+

@Jimmy-time1 thanks voor de tip, maar dit bedoelde ik met de "normale" prijs. Volgens mij kosten de Oakleys altijd zoiets bij Mantel (en andere winkels), je betaald eigenlijk nergens echt de oakley-hoofdprijs gelukkig :).

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 30-03-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 19:55
Mistraller schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Dat zou toch niet moeten kunnen voor die prijs. Beetje ABS moet toch wel een jaar of 15 mee kunnen, je stalt hem toch niet in weer en wind?

Zo wordt je uiteindelijk wel weer naar Ali gejaagd... :/
Veel in Alu uitvoering, waar ik dan toch net weer iets meer vertrouwen in heb.
Ze zijn van 2016, dus een jaar of 5 oud. Fietsen staan uiteraard gewoon altijd binnen.

HideMyBell heeft nog wel meer opties:
- Carbon versie
- Vervangend bracket
- Die optie van Grin rechtstreeks op de stem

Die laatste had ik over het hoofd gezien. Nu heb ik alleen m'n stem al een keer vervangen voor een lichter exemplaar. Heb de Cervelo stem nog wel liggen, maar die is pakweg 100g zwaarder zonder echt voordeel.

Voor m'n winterfiets pak ik maar gewoon zo'n vervangend bracket. Daar maak ik ook gebruik van de lampadapter. Voor de Cervelo misschien maar gewoon zo'n carbon uitvoering. Edit: @Kluus was me net voor. Weinig bemoedigende woorden. Die carbon versie lijkt inderdaad wel een duurzamere constructie.

Een K-Edge heb ik op de MTB en is wel een stuk steviger, maar mis het belletje wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 30-03-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Ze zijn van 2016, dus een jaar of 5 oud. Fietsen staan uiteraard gewoon altijd binnen.

HideMyBell heeft nog wel meer opties:
- Carbon versie
- Vervangend bracket
- Die optie van Grin rechtstreeks op de stem

Met name die laatste had ik over het hoofd gezien. Nu heb ik alleen m'n stem al een keer vervangen voor een lichter exemplaar. Heb de Cervelo stem nog wel liggen, maar die is pakweg 100g zwaarder zonder echt voordeel.

Voor m'n winterfiets pak ik maar gewoon zo'n vervangend bracket. Daar maak ik ook gebruik van de lampadapter. Voor de Cervelo misschien maar gewoon zo'n carbon uitvoering.

Een K-Edge heb ik op de MTB en is wel een stuk stevigere constructie, maar mis het belletje wel.
Ik ben fan geworden van montage op de stem van je fiets. De constructies die je aan het stuur vastmaakt zijn toch wat minder clean. Nu zit je fietscomputer echt precies voor je stuur en steekt bij d'r niet meer bovenuit. Ik had hiervoor ook zo'n hendel aan het stuur maar was daar nooit echt tevreden over. Dit is eigenlijk de eerste oplossing waar ik helemaal tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:01:
[...]
...
Weinig bemoedigende woorden. Die carbon versie lijkt inderdaad wel een duurzamere constructie.
...
Klopt, die carbon klem bestaat eigenlijk uit twee delen die in elkaar haken, de haakconstructie bestaat verder volledig uit een stuk dus dat is veel steviger inderdaad.

Verder ook wel eens met @Grin die constructies op je stem zijn eigenlijk nog het mooiste als het past.

Overigens ligt mijn Edge 830 met de Carbon Hidemybell (wel met de "normale" zijwaardse mount dus) wel mooi in lijn met de stuurpen, hij steekt er gelukkig niet bovenuit.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 30-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Grin schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Ik ben fan geworden van montage op de stem van je fiets. De constructies die je aan het stuur vastmaakt zijn toch wat minder clean. Nu zit je fietscomputer echt precies voor je stuur en steekt bij d'r niet meer bovenuit. Ik had hiervoor ook zo'n hendel aan het stuur maar was daar nooit echt tevreden over. Dit is eigenlijk de eerste oplossing waar ik helemaal tevreden over ben.
Eens met het stem verhaal. Ik had deze houder gekocht voor mijn racefiets, maar de stem van mijn nieuwe gravelbike is zo'n 0,5-1 cm te breed voor de houder. Nu heb ik een HideMyBell gekocht en die ging er wat moeizaam om. Ben benieuwd hoe lang die het volhoudt.

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51
ik heb een goedkope bel van 3 euro gekocht, en die op mn garmin mount gemonteerd. Dat kan je volgens mij met meerdere mounts doen, dus dan heb je meer keuze in de mounts
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/schoene/pics/mount.png
(Ooit eens op een forum als tip gevonden, maar ik vind de bron niet meteen terug)

edit: idd, @mhr-zip , het was op fiets.nl. misschien deze: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=87816
(het resultaat is uiteraard minder mooi dan een hidemybell, maar voor op een fiets van 2009 maakt dat niet zoveel uit :9

[ Voor 27% gewijzigd door schoene op 30-03-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09
Meer mensen die wel eens problemen ondervinden het de tiles layer van Statshunters icm. Komoot?

Gisteravond route plannen, werkt top. Save --> edit; zie ik de tiles layer niet meer :?

Dacht misschien werkt het "vers" wel en niet als je een route edit, maar als ik een nieuwe route begin te tekenen laat hij ze ook niet meer zien.
schoene schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:30:
(Ooit eens op een forum als tip gevonden, maar ik vind de bron niet meteen terug)
fiets.nl forum, maar kan ook het topic even niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door mhr-zip op 30-03-2021 09:51 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 11:24

Flipmo

OMG !!

mhr-zip schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:48:
Meer mensen die wel eens problemen ondervinden het de tiles layer van Statshunters icm. Komoot?

Gisteravond route plannen, werkt top. Save --> edit; zie ik de tiles layer niet meer :?

Dacht misschien werkt het "vers" wel en niet als je een route edit, maar als ik een nieuwe route begin te tekenen laat hij ze ook niet meer zien.

[...]

ff refreshen als je begint met een route te tekenen (F5), dan komen ze weer tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 16:53

[...]

Op de nederlandse Komoot heb ik daar ook weleens last van. Als je in de adresbalk de .nl verandert door .de poppen ze bij mij wel altijd tevoorschijn. Wellicht nog het proberen waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47

Gisteravond was Komoot stuk bij mij, ik was even route plannen voor vandaag maar die ''Komoot Kaart'' laat niet. Ik moest werken met de andere kaarten. Dus ik deed het in Open street map. Toen deed alles het wel.

Dat is overigens nog steeds zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qoG0Srz1KSLGpXhKai1OuWgrM4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hO8kxO66H1gaKfViNjBNrv2h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Luuk741 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Op de nederlandse Komoot heb ik daar ook weleens last van. Als je in de adresbalk de .nl verandert door .de poppen ze bij mij wel altijd tevoorschijn. Wellicht nog het proberen waard
Ook bij de NL komoot is F5 de truc :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Gisteravond was Komoot stuk bij mij, ik was even route plannen voor vandaag maar die ''Komoot Kaart'' laat niet. Ik moest werken met de andere kaarten. Dus ik deed het in Open street map. Toen deed alles het wel.

Dat is overigens nog steeds zo.
[Afbeelding]
Hier had ik gisteren ook last van, maar andere map werkte goed.
Luuk741 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Ik gebruikte altijd .com omdat in het begin .nl nog niet (goed) werkte. Nu taal instelling van engels op nederlands. F5 en het werkt.

Thx allen!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
ZieMaar! schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Ja misschien, maar toch vind ik tegen de wind zelf ook weer echt veel minder leuk dan bergop :).

En tegenwind is natuurlijk slecht voor je gemiddelde (dat toch al te lijden heeft onder het feit dat je niet in groepjes fietst) voor de gemiddelde stravastreber...

offtopic:
en sorry voor de edit, verkeerde knopje...
Op die manier kon ik mezelf de aanschaf van een powermeter verantwoorden :P

offtopic:
Lol en ik maar kijken wat ik nu voor schandelijks gezegd zou hebben :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Heb zondag een route gemaakt met komoot gereden op mijn Wahoo Roam, maar die had geen turn by turn navigatie. Volgens mij zou het dan wel moeten zijn. Wat heb ik verkeerd gedaan?

Vandaag ga ik nog wat rijden, eerste keer met korte broek (en ongeschoren benen :p), dus ga niet perse een route rijden. Maar wil dat in de toekomst toch doen. Vandaag ga ik de Wahoo Tickr eens testen die ik eindelijk gevonden heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Hmm, mijn nieuwe racer heeft tubeless banden, nu een paar honderd kilometer op gereden.

Gister een rondje gemaakt, wat lomp over wat boomwortels gereden, bleek later dat er nogal wat lucht uit mijn banden was verdwenen. Kon duidelijk de vloeistof zien zitten in de velgrand.

Nu weer opgepompt, lijkt allemaal prima, maar ben er toch niet helemaal zeker over. Hoort dit? :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:37

[Afbeelding]

https://k-edge.com/shop/c...rmin-mounts/garmin-mount/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001

Stoney3K

Flatsehats!

schoene schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:30:
ik heb een goedkope bel van 3 euro gekocht, en die op mn garmin mount gemonteerd. Dat kan je volgens mij met meerdere mounts doen, dus dan heb je meer keuze in de mounts
[Afbeelding]

edit: idd, @mhr-zip , het was op fiets.nl. misschien deze: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=87816
(het resultaat is uiteraard minder mooi dan een hidemybell, maar voor op een fiets van 2009 maakt dat niet zoveel uit :9
Nadeel van die manier is wel dat je de mount voor een GoPro of koplamp moet missen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Stoney3K schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Nadeel van die manier is wel dat je de mount voor een GoPro of koplamp moet missen.
Op m'n zomerfiets is dat geen voorwaarde. Voor de ritjes in het donker pak ik m'n winterfiets waar de lamp wel gewoon vast op zit (wel een fijne optie overigens!).

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/app/uploads/hidemybell3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 30-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:47
Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Op m'n zomerfiets is dat geen voorwaarde. Voor de ritjes in het donker pak ik m'n winterfiets waar de lamp wel gewoon vast op zit (wel een fijne optie overigens!).

[Afbeelding]
In navolging van deze, zit ik te kijken naar dit ding https://nl.aliexpress.com...t.0.0.2d263c006yFKQp&mp=1. Ik heb al een lamp, dus twijfel of ik een "betere" lamp wil, maar het ziet er aardig uit (tenzij Ali hier een grote nono is natuurlijk.. dan mag je deze als niet verzonden beschouwen).

Bracket is van alu aldus de info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHCy1VNjwHVLPF5cW9at6XP0zoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMTdtc40Dl88V1PIrBWHYsvz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ervaringen met de k-edge zijn prima, heb er al jaren 1 op de racert zitten. De k-edge sport, stevig ding. :)
Nu nog ff op zoek naar een losse bel, iemand ervaringen met deze ?

Mijn huidige knog is bijna af, moet gewoon 5x bellen voordat iemand mij hoort aankomen. :O

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:21
Harmen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:19:
Mijn ervaringen met de k-edge zijn prima, heb er al jaren 1 op de racert zitten. De k-edge sport, stevig ding. :)

Mijn huidige knog is bijna af, moet gewoon 5x bellen voordat iemand mij hoort aankomen. :O
Zoiets (heb hem van Rockbros) heb ik op aanraden van @mhr-zip. Bevalt mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Harmen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:19:

Heb je die stylish ronde bel? Hoe lang heb je die gehad voor die kwam te overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Zoiets (heb hem van Rockbros) heb ik op aanraden van @mhr-zip. Bevalt mij goed
Inderdaad ik heb die van Rockbros en een originele, voor de werking maakt het niet uit.

Ik heb met mij zelf afgesproken om de nieuwe fiets aliexpress vrij te houden (zoveel mogelijk; lees zolang het mij uitkomt), vandaar een originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Kluus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Ik vond het ook altijd leuk om terug te kijken inderdaad en ik mis de feature ook wel. Laatst had ik het weer eens aangezet, maar, wat je zegt, het heeft eigenlijk geen waarde meer nu, ik heb het daarna maar weer uitgezet, het leuke is er vanaf en alleen de nadelen (privacy, traceerbaarheid door kwaadwillenden) blijven over, helaas.
Volgens mij was het alleen op de PC te zien en in de app niet. Kwam er achter dat veel mensen het alleen op de telefoon bekijken en er daardoor geen weet van hadden. Het gaf dan ook best wat info prijs, zoals waar je stil stond, etc. Ook wie jij weer allemaal onderweg tegenkwam, zo kan je mensen via-via weer vinden.
Zou voor mij een uitkomst zijn als je het per rit kan bepalen en niet gelijk voor alles. Net zoals de zichtbaarheid (zoals hieronder aangegeven).
DDX schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:01:
[...]

In zo'n geval kan je ook een segment pakken en dan dag klassering pakken, hoeven mensen geen flyby aan te hebben ;)
Tenzij je alleen zichtbaar bent voor volgers, zoals ik :) (Van Strava: "Followers: Only your followers will be able to access this activity's details. This activity will not appear on segment or challenge leaderboards, but may still count toward some challenge goals. Members who do not follow you may be able to view a summary of this activity depending on your other privacy settings.")

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Weertje zeg. En dan zie ik op Strava Zwift activiteiten voorbij komen 8)7

Vanavond na het eten (gotta love de zomertijd O+) maar weer wat aan de tanlines doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
BreadFan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:11:

Vanavond na het eten (gotta love de zomertijd O+) maar weer wat aan de tanlines doen :P
Ja onbegrijpelijk dat je dan gaat zwiften, maar wellicht dat ze in de buurt meoten blijven voor werk/kiddo's.

Hier vanmorgen een klein rondje gemaakt. Vanavond komt het er niet van en in de lunchpauze doe ik eigenlijk nooit, wat gezien het heerlijke weer eigenlijk wel prima had gekund. Waar het vanmorgen vrij koud was (3 graden) ziet het er nu wel echt heerlijk uit :'(

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:00
Mijn vriendin wil, na een tijdje op gewone schoenen te hebben gefietst, overstappen naar klikpedalen. Nu zaten er al XLC pedalen op haar fiets welke compatibel zijn met de KEO Look plaatjes, zie onderstaand:
https://www.xlc-parts.com...ikpedaal-road-pd-s13?c=29

Alleen heeft ze heel erg veel moeite om los te komen uit de pedalen, ook al staan ze op de aller lichtste stand afgesteld.

Kan het zijn dat andere pedalen makkelijker zouden moeten werken of is het puur een kwestie van gewenning met de beweging?

Als ik het zelf probeer gaat het inderdaad moeilijker dan bij mijn eigen SPD pedalen, die niet eens op de lichtste stand staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pannekoek schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:26:
[...]
Heb je die stylish ronde bel? Hoe lang heb je die gehad voor die kwam te overlijden?
Jaartje of 3 schat ik zo, beweegbaar deel gaat ook scheef zitten. Daarom bel ik nu standaard 3 keer. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]
Wat voor een mount is dat? Ben op zoek naar iets voor m'n garmin én een koplampje. Ziet er welk goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
schilderstape schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:33:
Mijn vriendin wil, na een tijdje op gewone schoenen te hebben gefietst, overstappen naar klikpedalen. Nu zaten er al XLC pedalen op haar fiets welke compatibel zijn met de KEO Look plaatjes, zie onderstaand:
https://www.xlc-parts.com...ikpedaal-road-pd-s13?c=29

Alleen heeft ze heel erg veel moeite om los te komen uit de pedalen, ook al staan ze op de aller lichtste stand afgesteld.

Kan het zijn dat andere pedalen makkelijker zouden moeten werken of is het puur een kwestie van gewenning met de beweging?

Als ik het zelf probeer gaat het inderdaad moeilijker dan bij mijn eigen SPD pedalen, die niet eens op de lichtste stand staan.
Die plaatjes heb je in meerdere kleuren die allemaal hun eigen "bewegingsvrijheid" hebben. Ik heb ze zelf in geel. Doordat er meer speling in zit heb je minder last van je knieën en kun je wellicht ook makkelijker losklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

schilderstape schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:33:
...

Dat ligt er dan aan waarom ze er minder goed uit komt. Als de veer slap staat kan het zelfs wel moeilijker gaan. Voor de Look KEO zijn er 3 soorten plaatjes, de rode, grijze en zwarte. Dit is aflopend in speling die je hebt. De zwarte zijn niet aan te raden, tenzij je echt weet hoe de voeten staan op de pedalen (anders erg snel knieklachten). Dan zou je nog grijze kunnen overwegen (er vanuitgaande dat je nu de rode hebt). Dan hoeft je minder je hak onder een hoek te zetten om uit de pedalen te komen. Wel iets meer afstelwerk dan.

Het kan ook gewoon zijn dat XLC slecht is met de uitvoering van de pedalen. Volgens mij een budgetmerk voor allerlei fietsaccessoires.

@Sparkiee Volgens mij gewoon een Hidemybell met GoPro-mount.

[ Voor 11% gewijzigd door Ex Nunc op 30-03-2021 13:50 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Het zou mijn idee ook niet zijn, maar ik zie het vooral bij mensen die heel gericht een schema volgen. En het is zeker rond de lunch wel praktisch. Met stad in en uit en nog wat frutsels (biba mee, even op pompen, twee bidons vullen) is een uur fietsen toch als snel anderhalf uur, terwijl een uur Zwift vaak maar 1 uur en een paar minuten is.

Precies deze dag uitkiezen voor een onderhoudsbeurt aan de fiets was niet echt handig ;(

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Fisico schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:49:
[...]

...

Precies deze dag uitkiezen voor een onderhoudsbeurt aan de fiets was niet echt handig ;(
Cheer up! lekker buiten aan de fiets sleutelen (oppassen dat je schroefjes en lagerballetjes niet in het gras vallen). Om af te ronden even lekker flink insoppen en afspuiten met de tuinslang. Handdoekje voor het gros van het vocht en lekker buiten laten drogen.

Niet alleen het fietsen zelf is leuker met mooi weer, ook het schoonmaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking

Ja, heerlijk weer vandaag. Even een werkonderbreking meegepakt. Iets langer uitgevallen dan de bedoeling was. Ik zou 60km rustig aan doen, maar het werd 82km (wel rustig aan). Ik wilde Assen ontwijken, maar ik heb het viaduct over de A28 niet goed in mijn hoofd zitten. Dus dat werd een kleine omweg.

Vandaag was het al prima in kort-kort. Morgen nog beter. Dus morgenmiddag maar vrij genomen, aangezien het donderdag weer 10 graden kouder is

Ik zag vandaag nog veel mensen in lang-lang fietsen. Zelfs nog mensen met een buff. Maar goed beter dan Zwiften natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 30-03-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:53
Gisteren ook lekker kort-kort gereden, wel met een goed ondershirt.

Ik baal er alleen van dat mijn conditie niet echt verbetert...
Ik mis echt de basis conditie die ik voorgaande jaren wel had, het thuiswerken en niet meer dagelijks fietsen naar het werk hakt er vrij hard in..

Ik fiets nu 1-2x per week een rondje van 40-50km maar qua hartslag zit ik steeds in D3 te trappen om maar een beetje tempo te houden..
Hetzelfde tempo fietste ik voorgaande jaren makkelijk in D1..

Maarja, ik heb er lol in en dat is wat telt...

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ook ik ga morgenmiddag kort/kort, vanavond nog ff lang/lang maar de benen zijn zojuist geschoren; dan moet je wel... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Het zou mijn idee ook niet zijn, maar ik zie het vooral bij mensen die heel gericht een schema volgen. En het is zeker rond de lunch wel praktisch. Met stad in en uit en nog wat frutsels (biba mee, even op pompen, twee bidons vullen) is een uur fietsen toch als snel anderhalf uur, terwijl een uur Zwift vaak maar 1 uur en een paar minuten is.

No worries. Ik compenseer wel voor je door vandaag 2x te gaan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:20

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

mhr-zip schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Inderdaad ik heb die van Rockbros en een originele, voor de werking maakt het niet uit.

Ik heb met mij zelf afgesproken om de nieuwe fiets aliexpress vrij te houden (zoveel mogelijk; lees zolang het mij uitkomt), vandaar een originele.
Ik heb er ook zo een op de MTB zitten, maar dan van ome Ali. Bevalt uitstekend.
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.94932e0e5MSOf5

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Gister met lang shirt en (voor het eerst dit jaar) korte broek gereden, maar dat was (gelukkig) te warm! Morgenmiddag ook alvast gereserveerd om vrij te nemen en lekker een rondje te gaan fietsen. De gedachte is me nog even gepasseerd om de rest van het jaar vrij te nemen, maar dat bleek helaas financieel niet haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:53
Ik zat net te denken aangezien ik niet heel veel tijd heb om veel te wielrennen, want tja voor een uurtje vind ik het niet echt rendabel, Zoals @Fisico ook aangeeft, omkleden, spullen pakken, naderhand douchen etc, dan loopt het toch al snel naar 1,5 uur als je effe een uurtje wil trappen, en die tijd heb ik niet elke dag, en daarnaast fiets ik liever wat langere routes tot 2 uur.

Ik heb nog een stuurhouder over van mijn garmin, die ga ik gewoon op mijn normale fiets bevestigen en ik ga dagelijks gewoon tijdens de lunch 30-45 minuten rond fietsen, niet een hoog tempo, maar gewoon D1 met af en toe een stukje D2..
Ik hoef dan niet om te kleden, en de inspanning is laag waardoor ik ook niet gelijk hoef te douchen..

Dan heb ik gelijk mijn onderbreking op het werk, en ik werk gelijk aan de basis conditie die ik mis..
En daarnaast probeer ik toch minimaal 2x per week gewoon een lekkere ronde te maken op de wielren fiets.
En dan hoop ik op deze manier wat meer progressie te maken.
Want in juni staat ook weer de 11-steden op de planning (als het doorgaat in de aangepaste vorm)

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 30-03-2021 16:16 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik vertrek vanavond kort-kort denk ik (19 uur), maar neem wel de armstukken mee. Verwacht rond half 9 weer terug te zijn dus dan kan het al wel afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik bedenk me net: Jeej lekker weer! Zomertijd! Een rondje fietsen na het eten *O*

* Mistraller kijkt in agenda:Standby dienst tot 6 april. -O-

Nu ja, rondje rond de kerk dan maar, en anders de tacx maar naar buiten...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Heeft er trouwens iemand nog weet shops met ultegra casettes 30-11 op voorraad en er min of meer aanvaardbare prijzen voor vragen?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Yes, fiets is binnen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLwZOZFi4EFNiB6PcGLOMJpXH-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi8L4KbP9oSP4H8Z6cFjS8RW.jpg?f=fotoalbum_large

Verkoper woonde in hartje centrum A'dam (Overtoom) en ik checkte de wielen (recht) spelingen op cranck & balhoofd (check) zag er allemaal goed uit. deal gemaakt, fiets van 3 hoog naar beneden en daar stond de misses te wachten met pedalen en kleding. Snel de oude spd pedalen erop geschroefd, zit dat goed? mwaah, geloof het wel (ging niet helemaal flex). Affijn, blij als een kind stuur ik de misses (met gereedschap) weg en stap op en rijd weg. Inklikken ging moeizaam, pedalen hebben ff in de schuur geleden, dacht ik en er ging nog geen lichtje branden en ik op weg. Eerste stoplicht, uitklikken....wtf, lukt niet. Kijk om me heen, door rood dan maar. Het was de Stadhouderskade maar,lekker rustig :o . Ik wrik maar het lukt niet uit de pedalen te komen. Met veel kunst en vliegwerk (veel rechtsaf en terugdraaien) kom ik buiten A'dam en voorbij Abcoude geen echte obstakels meer. Inmiddels had ik bedacht dat ik dus ook de schoen los kan doen en uit de schoen stappen, afijn, eindelijk tijd om te genieten van de eerste rit.

Thuis bleek ik dus in mijn enthousiasme 'L' en 'R' verwisseld te hebben. Gelukkig is het schroefdraad van de crancks niet (erg) beschadigd. Ze zitten nu goed. Verder helemaal blij, er werd fors overboden (ook nog over mijn prijs toen we al een deal hadden), het fietsje is het ook waard. Heel netjes van de verkoper dat hij z'n woord gehouden heeft. Deze fiets had hij voor veel meer kunnen verkopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R5S0ZSn62w_RqKbZdEYuklkgTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yo8AXGzUiVyMd5Gc0BkjdMUE.jpg?f=fotoalbum_large

Ketting heef z'n beste tijd gehad, cassette valt me nog mee. Lak is niet meer helemaal fris, maar hey 10 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AVhP_7CLVsJtoeF2uqgQdlAOTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHJb78Rma35LwW9KL9kxZBRY.jpg?f=fotoalbum_large

Next steps:

- mooie bidonhouders (niet de ouwe meuk van m'n n-1)
- schoenen/pedalen (SL of Look keo)
- wax/scheermesjes/ladyshave (not)
- babydoekjes (egwel) en kettingonderhoudssjizzle
en........
- zadeltasje!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Mistraller schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:30:
Ik bedenk me net: Jeej lekker weer! Zomertijd! Een rondje fietsen na het eten *O*

Dan zou ik kiezen voor rondje rond de kerk. Dat lijkt mij toch fijner dan op de Tacx. Zelfs als die buiten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:00
Ex Nunc schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Het kan ook gewoon zijn dat XLC slecht is met de uitvoering van de pedalen. Volgens mij een budgetmerk voor allerlei fietsaccessoires.
De grijze plaatjes werkten inderdaad iets beter dan de rode, omdat de beweging kleiner wordt, maar toch nog steeds erg moeizaam.
XLC mag dan wel een budgetmerk zijn, maar de pedalen zijn duurder dan de Look... Het zou inderdaad wel kunnen dat het toch niet helemaal goed past samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Mistraller schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:30:

Garmin? Die pakt ook telefoontjes en sms op, dus richting werk fietsen en terug 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Holk schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Garmin? Die pakt ook telefoontjes en sms op, dus richting werk fietsen en terug 8)
Moet toch laptopje hebben... :) Maar komt goed; met een beetje geluk zijn de kids vrijdag gewoon weer op school, dan kan ik overdag 8)
Ik heb onze alerting app inderdaad ook aan de garmin gekoppeld, dus dat kan inderdaad.

Ach en pasen is een feestdag, dus 48u lang zondagtarief is ook niet zo heel erg. (mits het rustig blijft natuurlijk)
wisselwerking schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Dan zou ik kiezen voor rondje rond de kerk. Dat lijkt mij toch fijner dan op de Tacx. Zelfs als die buiten staat.
Vorig jaar 25x volcano gedaan buiten. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mistraller op 30-03-2021 20:56 ]

---------------

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Was weer een heerlijk weertje vanavond, ik roep het niet snel maar dit had in kort/kort gekund - met een beetje olie op de benen. Gelukkig konden de mouwstukken uit, en weer aan om 19:30.
Afstappen om een foto te maken van je fiets; een unicum. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan op een reguliere trainingsrit...
Het licht was prachtig en de compositie valt me ook niet tegen; was zowaar de moeite!
Morgen de zomerbandjes maar eens monteren! :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAwxvR_Sw31PBZuqN5Y5pLxCHDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LDL9hUpCHmHMvsdCIY2P6HV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Grin schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:56:
Was weer een heerlijk weertje vanavond, ik roep het niet snel maar dit had in kort/kort gekund - met een beetje olie op de benen. Gelukkig konden de mouwstukken uit, en weer aan om 19:30.
Afstappen om een foto te maken van je fiets; een unicum. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan op een reguliere trainingsrit...
Het licht was prachtig en de compositie valt me ook niet tegen; was zowaar de moeite!
Morgen de zomerbandjes maar eens monteren! :Y

[Afbeelding]
Zelfs de brugleuning stond voor de gelegenheid in de olie _/-\o_

Mooi man!

Zo kan je ook mooi zien dat je zadel tot op de millimeter waterpas staat haha

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 30-03-2021 20:59 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Mistraller schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Zelfs de brugleuning stond voor de gelegenheid in de olie _/-\o_

Mooi man!

Zo kan je ook mooi zien dat je zadel tot op de millimeter waterpas staat haha
Thanks!
Lol idd, had ik nog niet eens gezien. Het zadel moet idd waterpas staan, dat meet ik eens in de maand na. Ja, dat is een agenda-item... :') Niks vervelender dan zadelpijn door een verkeerd afgesteld zadel. Een dikke drempel of aanzetten op een rotte klinkerweg... Geregeld meten == weten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin Deze fiets verdiend eigenlijk (net als de mijne) nog zwarte remhoeven. Vind die zilver SRAM Aero Link niet zo mooi :P. En heb je nou een cadanssensor op je linkercrank terwijl je ook een PM hebt?

Verder erg gave fiets om te zien, ook al is het van de verkeerde kant (de valves heb je wel weer de moeite genomen om uit te lijnen ;)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:16:
@Grin Deze fiets verdiend eigenlijk (net als de mijne) nog zwarte remhoeven. Vind die zilver SRAM Aero Link niet zo mooi :P. En heb je nou een cadanssensor op je linkercrank terwijl je ook een PM hebt?

Verder erg gave fiets om te zien, ook al is het van de verkeerde kant (de valves heb je wel weer de moeite genomen om uit te lijnen ;)).
Agree! Ik zit nog steeds te kijken naar een stel mooi zwarte remklauwen, ga ik in april maar eens werk van maken; ben er nu klaar mee! Eerst het 'witte Oakley project' afronden, dan komt dit. :)
Klopt, op een of andere manier krijg ik geen cadans geselecteerd op mijn powermeter... nergens te vinden! Zal wellicht komen omdat ik eerst die sensor moet ontkoppelen? Ga er gelijk even naar kijken...

@Ypuh Dat was het idd, cadanssensor is verwijderd! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 30-03-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Vandaag de fiets naar de LBS gebracht, die wilde als uitzondering de cassette er wel op zetten en de rest nalopen. Dus schrijfremmen weer ontlucht en meer van dat soort dingen. En de Canyon op de fit van de Ostro gezet of beter gezegd bijna, want ze vonden het wel heel veel lager. Dus voor de zekerheid toch maar een spacer laten zitten. Na een ritje denk ik al, oké die kan er dus wel uit. Daar wordt die Ostro alleen maar mooier van. Al zag ik dat zelfs Marianne Vos ritten wint met spacers, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.
MrBarBarian schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:52:
No worries. Ik compenseer wel voor je door vandaag 2x te gaan
Een ontspannen ritje is mij toch nog gelukt. Gelukkig voor het eten want wat een gekkenhuis was het Utrecht uit toen ik de stad in kwam.
Jlivermore schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:58:
Heeft er trouwens iemand nog weet shops met ultegra casettes 30-11 op voorraad en er min of meer aanvaardbare prijzen voor vragen?
een 28-11 heb ik nog wel liggen in de verpakking. Een 30-11 was een drama dus ik heb de 28-11 toen als back up gekocht en uiteindelijk een 30-11 Dura Ace bij Canyon gevonden voor een fatsoenlijke prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Fisico schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:47:
Een ontspannen ritje is mij toch nog gelukt. Gelukkig voor het eten want wat een gekkenhuis was het Utrecht uit toen ik de stad in kwam.
Ik zag op de stream van TonyJunior (die op zijn harley rond Utrecht aan rijden was) de 1 na de andere wielrenner voorbij komen. Was echt wel enorm druk

Vandaag 100km ritje gedaan, March Gran Fondo weer binnen. Maar moest van ver komen. Wel lekker weer! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
is een uur fietsen toch als snel anderhalf uur, terwijl een uur Zwift vaak maar 1 uur en een paar minuten is.
Inderdaad.

Daarom doe ik ook wel eens aan hardlopen, dat kost niet zoveel tijd. Want ik doe het ook niet zo lang achterelkaar en je springt in je kleren en je bent weg. En ik vind buiten gewoon lekkerder dan binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:54:
met een beetje geluk zijn de kids vrijdag gewoon weer op school, dan kan ik overdag 8)
*kuch* goede vrijdag *kuch*

* mhr-zip heeft vanmiddag ook een paar uurtjes gesnipperd.

Lekker een paar uurtjes wezen fietsen. Was ik aan toe, afgelopen 2 weken niet vaak de fiets aangeraakt. Dit was een lekkere mentale boost. Lekker weer.

Bij inhalen zeg ik tegenwoordig ook "bedankt", dat werkt erg goed! Was zelfs een vrouw die heel lief nog riep; "en nog bedankt voor het bellen" O+

Nog iemand over de kop zien gaan met zijn Cervelo S3, er was een wegopbreking "fietsers afstappen". Dus iedereen fietst vrolijk verder. Alleen die S3 berijder stuurde vol het zand in toen hij iemand tegen kwam...

Waar je normaal vaak Henk en Ingrid tegenkomt op de E-bike, maar die moesten vanmiddag nog werken dus was het vandaag vooral Cornelis en Klazina.

[ Voor 61% gewijzigd door mhr-zip op 30-03-2021 22:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Zijn ze dan alweer vrij?

Ik snap steeds beter wat oudere mensen bedoelden toen ze zeiden "geniet van je schooltijd, nu het nog kan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vandaag dus een bikefit gehad.Waar ik eerst twijfelde, kan ik dat echt iedereen aanraden.

Ik heb nieuwe schoenen gekocht. Van het adviesgedeelte had ik hier eigenlijk wel meer van verwacht. Meer dan je voeten opmeten, even naar de stand kijken, 2-3 schoenen passen en de schoenplaatjes afstellen is het niet. Natuurlijk moeten de resultaten wel goed geïnterpreteerd worden, maar gewoon zelf passen bij een Mantel of Futurum of zo, zou met deze kennis waarschijnlijk ook prima werken.

De bikefit zelf ben ik echt zeer over te spreken. Blijkbaar stond mijn zadel veel te laag (had dit al zelf wat hoger gezet). Nu kan ik dus goed voor me uit kijken, in plaats van mijn hoofd raar in mijn nek leggen, om niet over mijn bril te kijken. Hij heeft ook nieuwe SPD-SL-pedalen gemonteerd. Ik had namelijk SPD-pedalen.Mijn stuur is iets meer naar boven gekanteld. Als ik het me goed herinner, om het stuur iets dichterbij te krijgen. Eigenlijk zou ik ook een kortere stuurpen moeten en de shifters moeten (geloof ik) iets meer naar binnnen komen, maar dat is niet goed mogelijk met deze fiets, vanwege de hoge leeftijd. Tenslotte heb ik ook een zadeldrukmeting gedaan. De resultaten moet ik nog ontvangen, maar al met al altijd handig.

Al met al prima voor de prijs (225 - 15% korting vanwege sponsoring wielervereniging). Als je het zo bedenk, best veel geld om een zadel een beetje hoger te zetten, een paar pedalen te monteren, schoenen aan te meten, het stuur iets verstellen en te zeggen dat de stuurpen niet goed is en de shifters niet goed versteld kunnen worden. Als je dit zelf allemaal kunt beoordelen, lekker doen, ik beschik niet over deze kennis en op zich vind ik het niet erg dat ik zoveel moet betalen voor deze kennis.

Bikefit overigens bij pedaalkracht in Nijmegen.

Oja, specifiek over pedaalkracht, hij heeft zich vooral op het fietsen gericht, niet zo zeer op mijn lichaam (dus lengte, binnenbeenlengte, lenigheid e.d.). Volgens mij stond dat wel op zijn site. Misschien vond hij het niet nodig. Het aanbod schoenen is trouwens heel beperkt en het zou fijn zijn als de prijs beter gecommuniceerd wordt. Ik heb Lake CX238 die blijkbaar 289 kosten. Andere schoenen die iets minder goed zaten, waren 150. Die had ik dan liever gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:11:
Als je het zo bedenk, best veel geld om een zadel een beetje hoger te zetten, een paar pedalen te monteren, schoenen aan te meten, het stuur iets verstellen en te zeggen dat de stuurpen niet goed is en de shifters niet goed versteld kunnen worden. Als je dit zelf allemaal kunt beoordelen, lekker doen, ik beschik niet over deze kennis en op zich vind ik het niet erg dat ik zoveel moet betalen voor deze kennis.
https://www.buzzmaven.com/old-engineer-hammer-2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Maar vanwaar nu van SPD naar SL dan? Dat lijkt me meer een persoonlijke keuze dan dat daar houding vanaf hangt.
En wat ik niet snap; als je zadel lager staat is je lijf meer rechtop. Dus hoe kan je dan beter kijken als je zadel omhoog gaat? Bedoel je dat niet omgekeerd? Ook apart dat je zadeldruk meting niet is meegenomen, want een ander zadel kan ook weer een andere houding opleveren etc. Ik heb zelf geen bikefit gedaan, maar volgens mij wel gelezen dat je met verschillende zadels aan de gang gaat vaak?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Die gebruik ik ook vaak als iemand bij mij klaagt dat ik te duur ben met (speelgoed) reparaties :)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Er staat niks in de schoolkalender....dus ik hoop het. Eentje zit nu thuis met de hele klas dus morgen gaan ze naar elkaar zwaaien in de teststraat. "Schoolreisje" krijgt zo een heel andere betekenis.... Ze gaan vrijdag maar gewoon open vind ik. Genoeg gelummeld.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
@hoi1234 als ik dat zo lees klinkt het niet als een erg goede bikefit. En waarom kun je het dan wel iedereen aanraden? Heb je al weer gefietst en was dat merkbaar beter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
hoi1234 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:11:
Al met al prima voor de prijs (225 - 15% korting vanwege sponsoring wielervereniging). Als je het zo bedenk, best veel geld om een zadel een beetje hoger te zetten, een paar pedalen te monteren, schoenen aan te meten, het stuur iets verstellen en te zeggen dat de stuurpen niet goed is en de shifters niet goed versteld kunnen worden. Als je dit zelf allemaal kunt beoordelen, lekker doen, ik beschik niet over deze kennis en op zich vind ik het niet erg dat ik zoveel moet betalen voor deze kennis.
Op die manier redeneren moet je niet doen. Mijn werk bestaat in principe ook maar uit een serie muisklikken waar een X bedrag per uur voor betaald, maar om daar te komen met de inzichten, klantspecifieke oplossingen en het voorkomen van grove systeemfouten (in dit geval blessures) maakt het geld dubbel en dwars waard.

Ga zelf volgende week weer een bikefit doen. De vorige is inmiddels 5 jaar geleden. Gewenste uitkomst is hooguit een paar millimeter schuiven hier en daar, maar wel meer inzicht in mijn vermogensoverbrenging, verbeterpunten of de afwegingen die je kunt maken in fietspositie. Aanleiding is een lichtelijk geïrriteerde knie waar ik deze hele winter 'last' van gehad heb, maar zoals je wel kon voorspellen daar de afgelopen 2 weken niets meer van gevoeld (binnen vs. buiten fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:38
Waar ga je de fit laten doen?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mistraller schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Maar vanwaar nu van SPD naar SL dan? Dat lijkt me meer een persoonlijke keuze dan dat daar houding vanaf hangt.
En wat ik niet snap; als je zadel lager staat is je lijf meer rechtop. Dus hoe kan je dan beter kijken als je zadel omhoog gaat? Bedoel je dat niet omgekeerd? Ook apart dat je zadeldruk meting niet is meegenomen, want een ander zadel kan ook weer een andere houding opleveren etc. Ik heb zelf geen bikefit gedaan, maar volgens mij wel gelezen dat je met verschillende zadels aan de gang gaat vaak?
Vond hij niet nodig. Hij zei dat ik eerst deze afstelling moest proberen en als er dan nog problemen zijn we naar een nieuw zadel kunnen kijken. Misschien komt het dan door het verstellen van het stuur. Overigens was SPD-SL inderdaad een eigen keuze. Maar, ik had de pedalen meegenomen en die heeft hij er even op gezet voor het fietsgedeelte. Had volgens mij niet gehoeven, maar ja, vond het wel makkelijk.
Dat inderdaad.
wisselwerking schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:31:
@hoi1234 als ik dat zo lees klinkt het niet als een erg goede bikefit. En waarom kun je het dan wel iedereen aanraden? Heb je al weer gefietst en was dat merkbaar beter?
Wat zou er dan nog meer gedaan moeten worden? En ik merk wel dat ik veel lichter trap. Bovendien zit ik veel beter. Waar ik eerst m'n schouders een beetje optrok is dat nu veel minder (filmpje voor/na). Ook keek ik eerst meer naar beneden. Daarvoor ging ik dus corrigeren door mijn hoofd meer in mijn nek te leggen. Dat had ik zelf al gemerkt.

Echt heel veel klachten had ik trouwens ook niet. Vooral zadelpijn en soms nekpijn. Dus misschien dat het daarom niet zo uitgebreid was?

Bedoelde sowieso ook in het algemeen. Waar ik eerst dacht geen bikefit nodig te hebben, kon m'n zadel toch flink wat omhoog en zou het stuur eigenlijk ook versteld moeten worden. Er is dus altijd wat te verbeteren.
Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Op die manier redeneren moet je niet doen. Mijn werk bestaat in principe ook maar uit een serie muisklikken waar een X bedrag per uur voor betaald, maar om daar te komen met de inzichten, klantspecifieke oplossingen en het voorkomen van grove systeemfouten (in dit geval blessures) maakt het geld dubbel en dwars waard.

Ga zelf volgende week weer een bikefit doen. De vorige is inmiddels 5 jaar geleden. Gewenste uitkomst is hooguit een paar millimeter schuiven hier en daar, maar wel meer inzicht in mijn vermogensoverbrenging, verbeterpunten of de afwegingen die je kunt maken in fietspositie. Aanleiding is een lichtelijk geïrriteerde knie waar ik deze hele winter 'last' van gehad heb, maar zoals je wel kon voorspellen daar de afgelopen 2 weken niets meer van gevoeld (binnen vs. buiten fietsen).
Dat is zeker waar en dat geef ik ook aan dat ik vooral voor zijn kennis om te interpreteren betaal. Ik dacht echt dat m'n zadel goed staat. Ik kwam goed bij de grond en nu moet ik echt met m'n tenen op de grond staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:32:

Herkenbaar, de Kickr is iets minder statisch dan andere indoortrainers maar ook daar hou ik iets last van mijn knie en tijdens de bike fit was dit ook te zien. Toch maar een extra wigje onder de schoen laten zetten en kijken of het ook buiten helpt. Het is een beetje baat het niet dan schaadt het niet, want de knie draait wel naar binnen, zeker als ik moe word.

Bij mij was het 2,5 jaar en 12.000km geleden dus er kon wel wat worden aangepast. Ik ben vooral heel veel beter op de fiets gaan zitten dan destijds, maar toen fietste ik ook pas een jaar. Ik denk dat het hierna een beetje blijft bij tweaken van de positie naar mate ik ouder word.
mhr-zip schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:59:

Inderdaad.

Daarom doe ik ook wel eens aan hardlopen, dat kost niet zoveel tijd. Want ik doe het ook niet zo lang achterelkaar en je springt in je kleren en je bent weg. En ik vind buiten gewoon lekkerder dan binnen.
In een uur uit en thuis incl. omkleden en douchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
In 2018 ook een bikefit gehad bij Pedaalkracht. Hij doet zijn werk prima, maar je moet wel onthouden dat het een bewegingswetenschapper is en (volgens mij) geen fysiotherapeutische achtergrond heeft. Het aanmeten van schoenen doet hij ook pas vrij recent, destijds kwam ik daar met voetklachten maar die kon hij niet oplossen. Toen werd ik doorverwezen naar een podoloog en later naar Bikeshoe4u.

Als ik nu weer een bikefit zou doen, zou ik naar Bicycle Kings gaan in Velp. Lijkt veel ervaring te hebben (geregistreerd bij IBFI), ook met schoenen en binnenzolen. Al heb ik nog het liefst een bikefit waarbij ze zo'n systeem hebben zoals bij bikefitjames (Francis Cade video's), zou dat wel eens willen ervaren, maar hier nog niet gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Vinniiee op 30-03-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Vinniiee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:19:
In 2018 ook een bikefit gehad bij Pedaalkracht. Hij doet zijn werk prima, maar je moet wel onthouden dat het een bewegingswetenschapper is en (volgens mij) geen fysiotherapeutische achtergrond heeft. Het aanmeten van schoenen doet hij ook pas vrij recent, destijds kwam ik daar met voetklachten maar die kon hij niet oplossen. Toen werd ik doorverwezen naar een podoloog en later naar Bikeshoe4u.
Ik denk dat iemand met een fysio achtergrond vooral beter past op het moment dat je al klachten ervaart tijdens het fietsen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 19:25
Vinniiee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:19: Al heb ik nog het liefst een bikefit waarbij ze zo'n systeem hebben zoals bij bikefitjames (Francis Cade video's), zou dat wel eens willen ervaren, maar hier nog niet gevonden.
Bedoel je dan die verstelbare fiets waar ze op zitten? Die heeft Jurrian.bike volgens mij ook - zit te twijfelen om daar een bikefit voor de aankoop van nieuwe fiets te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
gisterenmiddag was het topweer en dus maar eens de fiets gepakt voor een ronde. Kort-kort begonnen maar rond half 8 was het wel wat frisser dus mouwstukken maar even erbij gepakt.

lekker om zo in de vroege avonduren weer een ronde te kunnen maken. smaakt naar meer.. en dat tussen allerlei verbouwactiviteiten thuis :-)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Mistraller schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Er staat niks in de schoolkalender....dus ik hoop het. Eentje zit nu thuis met de hele klas dus morgen gaan ze naar elkaar zwaaien in de teststraat. "Schoolreisje" krijgt zo een heel andere betekenis.... Ze gaan vrijdag maar gewoon open vind ik. Genoeg gelummeld.
De lummeltjes mogen inderdaad wel naar school. Sowieso heb ik altijd wrok tegen de lummeltjes als hardwerkende student >:) O-)
Geen vakanties afgezien van de kerstvakantie/zomervakantie. Universiteitsgebouwen wel dicht dit weekend maar guess what, tentamen weken.

Daar gaat mijn kans op 4 dagen toeren dit weekend ;( Zaterdag staat er waarschijnlijk een zeldzame noorderwind dus dan misschien een segmentje proberen :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Gisteren mijn eerste echte rit met flink wat hoogtemeters gedaan in zuid-limburg heb ik de route van @Kluus gedaan (nogmaals bedankt!)

https://www.strava.com/activities/5037774042

ik heb heel rustig aan gedaan (op het vlakke laag hartslag zone 1 gereden) maar moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel zwaar had op het eind, ook de snelheid had ik stiekem wel iets meer van verwacht aangezien mijn ritten op het vlak de laatste tijd echt "goed" gaan...de route kan ik alleen maar positief over zijn en dit word zeker mijn vaste rondje als ik naar zuid-limburg ga...de afstand is goed, parkeerplekken zijn goed geregeld voor mij was het als ik halverwege een terrasje had kunnen pakken een perfect rondje alleen zou voor mij de snelheid nog iets omhoog mogen terwijl het me dezelfde moeite kost! Trainen dus!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Heb nu nog geen idee wat te verwachten, maar ga hem bij DataBikeFit in Rotterdam doen. Heb wel geprobeerd naar alle bikefitters in een straal van ~100km te kijken en wat reviews te lezen, maar daar word je niets wijzer van. Er is geen onafhankelijke ranking en die 50 reviews kunnen net zo goed van mensen zijn die verder geen ervaring met wielrennen hebben o.i.d. De prijsverschillen zijn ook vrij uiteenlopend van €150 tot €300, maar dat lijkt me ook nauwelijks een indicatie voor wat je kunt verwachten (lijkt meer locatie gebaseerd te zijn, hoe bekender de plaatsnaam hoe duurder).

Ook weer een nieuwe video van Tour de Tietema:

Als hij echt 1.030w over 30s trapt dan is dat wel een serieuze sprint (in vergelijking met de profs niet genoeg, maar voor de kelderklasse zou je wel mee moeten kunnen doen). Qua FTP en duur valt er nog wel wat te winnen, maar dat is goed trainbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 31-03-2021 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren ook op pad geweest voor een rondje buiten in kort kort. Wat een genieten zeg!
Maar voordat ik op de fiets zat duurde het wel ff.. Eerst de fiets van de Vortex af en de scope wielset erin.
Band oppompen, en ja hoor op 3 plekken gaatjes in de band. Wat latex erbij en paar keer draaien. Gaatjes weer dicht.
Fietskleding aan, helm op, wahoo aan. *piep piep* batterij powermeter leeg.
Weer naar binnen om een batterij te halen en deze te wisselen.

Toen de weg op, in de planning om een rustig rondje van +/- 35km te gaan fietsen. Na 20 meter werden de plannen alweer omgegooid, want kwam een clubgenoot tegen. Daarmee samen een rondje gemaakt. Flink afzien om hem bij te houden, wattage en hartslag komen aardig overeen met een gemiddelde Zwift race :D

Onderweg nog wel wat latex verloren, want bij thuiskomst wat druppels op het frame, maar niet hoeven te stoppen voor een lekke band en de band bleef redelijk op druk (want merkte er niks van in de bochten etc). Even met een nat doekje over het frame en je ziet er niks meer van. Toch beter als langs de kant van de weg staan en met een biba lopen prutsen ;)

https://www.strava.com/activities/5038965640

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
rolandos582 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:51:
[...]
Vandaag 100km ritje gedaan, March Gran Fondo weer binnen. Maar moest van ver komen. Wel lekker weer! O-)
Ik wil die vandaag nog gaan doen. Lekker last-minute O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 19:25
Ypuh schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Heb nu nog geen idee wat te verwachten, maar ga hem bij DataBikeFit in Rotterdam doen. Heb wel geprobeerd naar alle bikefitters in een straal van ~100km te kijken en wat reviews te lezen, maar daar wordt je eigenlijk niets wijzer van. Er is geen onafhankelijke ranking en die 50 reviews kunnen net zo goed van mensen zijn die verder geen ervaring met wielrennen hebben o.i.d. De prijsverschillen zijn ook vrij uiteenlopend van €150 tot €300, maar dat lijkt me ook nauwelijks een indicatie voor wat je kunt verwachten (lijkt meer locatie gebaseerd te zijn, hoe bekender de plaatsnaam hoe duurder).

[YouTube: JOSSE GESCOUT, BAS VALT AF | TOUR DE TIETEMA CYCLING TEAM #4]

Als hij echt 1.030w over 30s trapt dan is dat wel een serieuze sprint (in vergelijking met de profs niet genoeg, maar voor de kelderklasse zou je wel mee moeten kunnen doen). Qua FTP en duur valt er nog wel wat te winnen, maar dat is goed trainbaar.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
ravenger schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:26:
Hmm, mijn nieuwe racer heeft tubeless banden, nu een paar honderd kilometer op gereden.

Gister een rondje gemaakt, wat lomp over wat boomwortels gereden, bleek later dat er nogal wat lucht uit mijn banden was verdwenen. Kon duidelijk de vloeistof zien zitten in de velgrand.

Nu weer opgepompt, lijkt allemaal prima, maar ben er toch niet helemaal zeker over. Hoort dit? :? O-)
Nou, gister weer een ritje gemaakt en zonder problemen, dus ik denk dat ik mijn schouders hier even over op ga halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 15-09 19:29
Frenz64 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:53:
Yes, fiets is binnen![Afbeelding]

Verkoper woonde in hartje centrum A'dam (Overtoom) en ik checkte de wielen (recht) spelingen op cranck & balhoofd (check) zag er allemaal goed uit. deal gemaakt, fiets van 3 hoog naar beneden en daar stond de misses te wachten met pedalen en kleding. Snel de oude spd pedalen erop geschroefd, zit dat goed? mwaah, geloof het wel (ging niet helemaal flex). Affijn, blij als een kind stuur ik de misses (met gereedschap) weg en stap op en rijd weg. Inklikken ging moeizaam, pedalen hebben ff in de schuur geleden, dacht ik en er ging nog geen lichtje branden en ik op weg. Eerste stoplicht, uitklikken....wtf, lukt niet. Kijk om me heen, door rood dan maar. Het was de Stadhouderskade maar,lekker rustig :o . Ik wrik maar het lukt niet uit de pedalen te komen. Met veel kunst en vliegwerk (veel rechtsaf en terugdraaien) kom ik buiten A'dam en voorbij Abcoude geen echte obstakels meer. Inmiddels had ik bedacht dat ik dus ook de schoen los kan doen en uit de schoen stappen, afijn, eindelijk tijd om te genieten van de eerste rit.

Thuis bleek ik dus in mijn enthousiasme 'L' en 'R' verwisseld te hebben. Gelukkig is het schroefdraad van de crancks niet (erg) beschadigd. Ze zitten nu goed. Verder helemaal blij, er werd fors overboden (ook nog over mijn prijs toen we al een deal hadden), het fietsje is het ook waard. Heel netjes van de verkoper dat hij z'n woord gehouden heeft. Deze fiets had hij voor veel meer kunnen verkopen.
[Afbeelding]

Ketting heef z'n beste tijd gehad, cassette valt me nog mee. Lak is niet meer helemaal fris, maar hey 10 jaar oud.

[Afbeelding]

Next steps:

- mooie bidonhouders (niet de ouwe meuk van m'n n-1)
- schoenen/pedalen (SL of Look keo)
- wax/scheermesjes/ladyshave (not)
- babydoekjes (egwel) en kettingonderhoudssjizzle
en........
- zadeltasje!!!
Mocht het ooit nodig zijn: https://www.parktool.com/...hing-repair-kit-procedure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
[...]

Heb nu nog geen idee wat te verwachten, maar ga hem bij DataBikeFit in Rotterdam doen. Heb wel geprobeerd naar alle bikefitters in een straal van ~100km te kijken en wat reviews te lezen, maar daar wordt je eigenlijk niets wijzer van. Er is geen onafhankelijke ranking en die 50 reviews kunnen net zo goed van mensen zijn die verder geen ervaring met wielrennen hebben o.i.d. De prijsverschillen zijn ook vrij uiteenlopend van €150 tot €300, maar dat lijkt me ook nauwelijks een indicatie voor wat je kunt verwachten (lijkt meer locatie gebaseerd te zijn, hoe bekender de plaatsnaam hoe duurder).

blijven leuke gasten. Tourdetietema. Lekker laagdrempelig en wel mooi om te zien wat ze allemaal voor elkaar krijgen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:00
[...]

Deze filmpjes zitten toch wel echt heel leuk in elkaar en wat moeten die gasten ook een lol met elkaar hebben.

Hopelijk gaan er ook steeds meer jongeren/kinderen fietsen door dit soort kanalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
[...]

Heb nu nog geen idee wat te verwachten, maar ga hem bij DataBikeFit in Rotterdam doen. Heb wel geprobeerd naar alle bikefitters in een straal van ~100km te kijken en wat reviews te lezen, maar daar word je niets wijzer van. Er is geen onafhankelijke ranking en die 50 reviews kunnen net zo goed van mensen zijn die verder geen ervaring met wielrennen hebben o.i.d. De prijsverschillen zijn ook vrij uiteenlopend van €150 tot €300, maar dat lijkt me ook nauwelijks een indicatie voor wat je kunt verwachten (lijkt meer locatie gebaseerd te zijn, hoe bekender de plaatsnaam hoe duurder).

Filmpje nog niet gekeken, maar 1000+ over 30s gaat over Josse lijkt me, kijkend naar de titel?

Zag toevallig dit weekend de waardes van Bas op instagram. Die zijn toch ook niet verkeerd in mijn ogen? Hier moet je een wedstrijd toch mee uit kunnen rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pNm4ujj7zXLL1A2S0bl4OHr9kQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QrBKOgIvtqDQieNg0dAtcvSD.png?f=fotoalbum_large

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Louislouislouis schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Deze filmpjes zitten toch wel echt heel leuk in elkaar en wat moeten die gasten ook een lol met elkaar hebben.

Hopelijk gaan er ook steeds meer jongeren/kinderen fietsen door dit soort kanalen!
gisteravond lopen grinniken in bed meermaals door deze aflevering. Nog even voor het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
aapnooit schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Bedoel je dan die verstelbare fiets waar ze op zitten? Die heeft Jurrian.bike volgens mij ook - zit te twijfelen om daar een bikefit voor de aankoop van nieuwe fiets te doen.
Dat bedoel ik inderdaad! Zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Zijn hier Strava elevate gebruikers die weten waar dit is gebleven?

Afbeeldingslocatie: https://www.trainingwithdata.com/wp-content/uploads/2019/05/Elevate_for_Strava_Segment_Analysis-800x509.png

Dat had ik eerder altijd, maar mis het al enige tijd... geen idee hoe lang eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 14:04
Zag van de week deze video, zag er ook goed uit bij Ride Out Amsterdam. Daar hebben ze ook zo verstelbare fiets.

YouTube: MEEKIJKEN TIJDENS MIJN BIKEFIT | EN ALLES DAT JE MOET WETEN OVER BIK...

[ Voor 6% gewijzigd door rvdlo op 31-03-2021 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 16:53
BreadFan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:

[Afbeelding]

Dat had ik eerder altijd, maar mis het al enige tijd... geen idee hoe lang eigenlijk.
Ik had het idee dat deze info weg is sinds de segmenten van Strava achter de paywall zitten. Ik heb geen betaald Strava abonnement dus kon wel begrijpen dat ik ze niet meer zag, ben jij wel betalend Strava member?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
BreadFan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:

[Afbeelding]

Na iedere grote update moet je dit handmatig even goed instellen in Elevate zelf:
Global Settings:
Enabled segment time comparison ***
Deze allemaal even aanzetten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
aapnooit schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Ben ik ook geweest.

Had eerst ergens anders bikefit laten doen, was ik niet tevreden over. Toen bij Jurrian geweest, daar wel tevreden over.

Als je 10 bikefits laat doen, krijg je 10 andere afstellingen. Dat maakt ook helemaal niet uit, maar een fitter moet in mijn ogen wel uit kunnen leggen waarom die iets doen. Je kan wel aan een handeltje draaien totdat de computer een groen lichtje geeft, maar das niet mijn ding.

Naar goede fit, ook veel andere nuttige tips gehad van Jurrian.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook voor het eerst een half uurtje getrapt op rustig tempo. Zitvlees en conditie opbouwen :+

Maar jeetje wat trapt dat toch heerlijk weg, relatief makkelijk trap je zo door naar tussen de 25 en 30kmpu.
Terwijl je op een stadsfiets toch aardig moet doorhengsten voor dat soort snelheden.

Nieuwe sportliefde is gevonden hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Michaelg schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Na iedere grote update moet je dit handmatig even goed instellen in Elevate zelf:
Global Settings:
Enabled segment time comparison ***
Deze allemaal even aanzetten.
Ah, dat is het, thanks!
Luuk741 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Ik had het idee dat deze info weg is sinds de segmenten van Strava achter de paywall zitten. Ik heb geen betaald Strava abonnement dus kon wel begrijpen dat ik ze niet meer zag, ben jij wel betalend Strava member?
Ja, ik ben member. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50
Stufferdt schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:56:
[...]
Zag toevallig dit weekend de waardes van Bas op instagram. Die zijn toch ook niet verkeerd in mijn ogen? Hier moet je een wedstrijd toch mee uit kunnen rijden.
[Afbeelding]
Wat voor wedstrijd, zijn niet extreem hoge cijfers ofzo iig.
Getrainde amateur zegmaar.

Ik heb gisteren ook ff lekkere ritje gedaan, ff naar de Posbank en terug.
Was genieten zo met zonnetje en deze temperaturen.
Trapt ook veel lekkerder zo in korte broek en je kan gewoon beter power kwijt zonder dat je lichaam zichzelf zit op te warmen ed.
Flink lopen doortrappen, redelijk max de klimmetjes op rond de Heuvelrug en Posbank.
En op terugweg langs het water bij Almere nog paar man in mn wiel die dankbaar meelifte 8)

316km (met 245w np toen ik thuiskwam)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
DDX schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Wat voor wedstrijd, zijn niet extreem hoge cijfers ofzo iig.
Getrainde amateur zegmaar.

Ik heb gisteren ook ff lekkere ritje gedaan, ff naar de Posbank en terug.
Was genieten zo met zonnetje en deze temperaturen.
Trapt ook veel lekkerder zo in korte broek en je kan gewoon beter power kwijt zonder dat je lichaam zichzelf zit op te warmen ed.
Flink lopen doortrappen, redelijk max de klimmetjes op rond de Heuvelrug en Posbank.
En op terugweg langs het water bij Almere nog paar man in mn wiel die dankbaar meelifte 8)

316km (met 245w np toen ik thuiskwam)
Hoezo? Waarom zijn dit volgens jou niet extreem hoge cijfers? Staat niets bij hoe zwaar hij is.

Met soortgelijke waardes kan ik prima meekomen bij de amateurs A kan ik je vertellen, en dan hebben we het over 75 kg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

pier87 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Hoezo? Waarom zijn dit volgens jou niet extreem hoge cijfers? Staat niets bij hoe zwaar hij is.

Met soortgelijke waardes kan ik prima meekomen bij de amateurs A kan ik je vertellen, en dan hebben we het over 75 kg ;)
Hij weegt 86,9kg, ik heb inside information :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50
[...]

Ja amateurs dus, volgens mij ging dat bij die filmpjes toch om prof te worden ?
1 uur 264w, dan is het bij 75kg niet eens huilend in wiel zitten op een klim.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Bas weegt 86 ofzo, meen ik me te herinneren van het filmpje gisteren.
Z'n best ever wattages zijn prima inderdaad. De rechtse kolom.... mwoah
Pagina: 1 ... 263 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).