Yes, fiets is binnen!
Verkoper woonde in hartje centrum A'dam (Overtoom) en ik checkte de wielen (recht) spelingen op cranck & balhoofd (check) zag er allemaal goed uit. deal gemaakt, fiets van 3 hoog naar beneden en daar stond de misses te wachten met pedalen en kleding. Snel de oude spd pedalen erop geschroefd, zit dat goed? mwaah, geloof het wel (ging niet helemaal flex). Affijn, blij als een kind stuur ik de misses (met gereedschap) weg en stap op en rijd weg. Inklikken ging moeizaam, pedalen hebben ff in de schuur geleden, dacht ik en er ging nog geen lichtje branden en ik op weg. Eerste stoplicht, uitklikken....wtf, lukt niet. Kijk om me heen, door rood dan maar. Het was de Stadhouderskade maar,lekker rustig

. Ik wrik maar het lukt niet uit de pedalen te komen. Met veel kunst en vliegwerk (veel rechtsaf en terugdraaien) kom ik buiten A'dam en voorbij Abcoude geen echte obstakels meer. Inmiddels had ik bedacht dat ik dus ook de schoen los kan doen en uit de schoen stappen, afijn, eindelijk tijd om te genieten van de
eerste rit.
Thuis bleek ik dus in mijn enthousiasme 'L' en 'R' verwisseld te hebben. Gelukkig is het schroefdraad van de crancks niet (erg) beschadigd. Ze zitten nu goed. Verder helemaal blij, er werd fors overboden (ook nog over mijn prijs toen we al een deal hadden), het fietsje is het ook waard. Heel netjes van de verkoper dat hij z'n woord gehouden heeft. Deze fiets had hij voor veel meer kunnen verkopen.
Ketting heef z'n beste tijd gehad, cassette valt me nog mee. Lak is niet meer helemaal fris, maar hey 10 jaar oud.
Next steps:
- mooie bidonhouders (niet de ouwe meuk van m'n n-1)
- schoenen/pedalen (SL of Look keo)
- wax/scheermesjes/ladyshave (not)
- babydoekjes (egwel) en kettingonderhoudssjizzle
en........
- zadeltasje!!!