Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 261 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
Voluptas85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:18:
Ben al een aantal weken aan het kijken naar een nieuwe fiets ter vervanging van mij Koga uit 2010. Budget is Max 3500. Na lang wikken en wegen besloten dat ik ga wachten totdat de Canyon ultimate full ultegra di2 disc weer te bestellen is. Kan nog wel lang wachten zijn. Nieuwe model wordt niet eerder dan in september op de markt gebracht. In deze prijsklasse is Canyon mi echt onverslaanbaar. Zelfs al komt er nog een kleine prijs bump.
Ook wel eens naar Rose en Radon gekeken? Wie ook onverslaanbaar schijnt te zijn met zijn prijzen is ene W.d.V. uit Oosterhout.

Er is meer in deze wereld dan Canyon.

En laat @Ypuh het niet horen dat je daar verlekkerd naar kijkt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:12
Cranzai schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Uiterst geschikt omschrijving van die taffes klei meuk daaro. Spul zat fucking overal in, duurde een poos voordat het er allemaal uit was. Gewoon een solide laag grijs-bruine drek tegen de tijd dat ik thuis was.

Nooit meer Friesland is wel een goed voornemen, hoewel er langs de grens wel mooie stukjes zijn (rondje Lauwersoog, stikje fochteloerveen).
Ik moet nog wat tiles bij fochteloerveen. Vooral die ene vervelende.... 1 keer gefaald al. Denk zondag maar eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:27
Pimorez schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:40:
Vraagje, welke namen geven jullie je routes op Strava/Garmin/Wahoo/Komoot/iets?
Ik heb ze net allemaal hernoemd zodat ze in ieder geval een gelijke naam hebben (die 116km rit niet, die gaat na morgen toch verwijderd worden), maar ik twijfel of dit wel zo handig is. De afstand erin wel want dan staan ze goed gesorteerd in m'n Garmin, maar daarna twijfel ik. Het eerste de beste grote dorp/stad? Welke richting ik op ga? Iets anders want eigenlijk maakt het toch niet veel uit?
[Afbeelding]
Bij mij is het niet zo interessant hoe ik het noem. Over het algemeen maak ik vrij kort van te voren een route (als ik uberhaupt een route ga rijden) en die route gaat nadat ik hem gereden ook zo weer in de prullenbak. Mijn komoot is dus lekker overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:57
@rolandos582 deze?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSopmFba_S0bAWm09lO2piJ_rac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwJFvtGKQ5aRaIlVrFH4X7jb.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt mij idd een redelijk lastige opgave. Loopt zo te zien geen pad over en al helemaal geen fietspad in de buurt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
GWBoes schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:07:
@rolandos582 deze?:
[Afbeelding]

Lijkt mij idd een redelijk lastige opgave. Loopt zo te zien geen pad over en al helemaal geen fietspad in de buurt.
Ik geloof dat ik daar op de MTB wel eens per ongeluk (echt per ongeluk) door heen ben gekomen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 20:48
De MTB biedt vaak uitkomst idd, ben echt verzot op dat apparaat als mijn "do-it-all" fiets. Niemand gaat mij wijs maken dat een gravelbike dat ook kan. Wanneer ik iets zie wat ook maar een beetje op een pad/opening lijkt denk ik: "laat we dat maar gewoon doen"

[ Voor 6% gewijzigd door Cranzai op 26-03-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Ik geloof dat ik daar op de MTB wel eens per ongeluk (echt per ongeluk) door heen ben gekomen :X
Kan niet, je moet over een hek heen klimmen om er te komen. Er licht een gravel route, dan loopt daar een ''wandelpad'' wat gewoon zand is. Dan kom je bij een hek met een bord daar staat, verboden toegang ivb broedende vogels. En dan moet je nog wel 200 meter ofzo. Ik heb het een keer gedaan in het midden van winter en toen stond alles blank. Naja nog een poging dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:59

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Cranzai schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:15:
De MTB biedt vaak uitkomst idd, ben echt verzot op dat apparaat als mijn "do-it-all" fiets. Niemand gaat mij wijs maken dat een gravelbike dat ook kan. Wanneer ik iets zie wat ook maar een beetje op een pad/opening lijkt denk ik: "laat we dat maar gewoon doen"
Doe ik op de gravelbike ook...is niet altijd even leuk/lekker fietsen maar kan me niet voorstellen dat die paadjes op een mountainbike lekker zijn 😜

Enige waar ik een hekel aan heb zijn half gras/half pad-paadjes...ik trap me daar altijd helemaal de vernieling in en kom totaal niet vooruit

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Op rideeverytile (of zoiets) kun je ook per tegel kijken hoe anderen de tegel bereikt hebben.

In Noord Holland, bij Jisp/Wormer, is er ook zo'n tegel. Je kunt zien dat 5 mensen die tegel te pakken hebben gehad. 3 op de schaats en 2 in een cano.

Misschien kom je zo ook op ideeën voor jouw lastige tegel.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Kan niet, je moet over een hek heen klimmen om er te komen. Er licht een gravel route, dan loopt daar een ''wandelpad'' wat gewoon zand is. Dan kom je bij een hek met een bord daar staat, verboden toegang ivb broedende vogels. En dan moet je nog wel 200 meter ofzo. Ik heb het een keer gedaan in het midden van winter en toen stond alles blank. Naja nog een poging dan maar...
Nee, maar ik geloof dat ik braaf een route aan het volgen was en inderdaad over een hek moest (had geen zin om terug te gaan). Maar misschien dat ik dat uiteindelijk wel heb gedaan (kan het mij niet helemaal herinneren). Daar lag ook een dode ree die door de helft was (dat was dan weer niet mijn schuld).

[edit: Correctie, waar ik langs ging was net wat zuidelijker. Wel een hek, maar wel beter begaanbaar)]

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 26-03-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:31
GWBoes schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:07:
@rolandos582 deze?:
[Afbeelding]

Wel een sloot. Wachten tot het weer gaat vriezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjH_U02OeRQAvM3s7GfbceORr8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/63V5tq6uuukhJmRSiOscpbzL.png?f=fotoalbum_large

Dit is een beetje de bedoeling, bovenste lijn is een gravelstrook, prima te doen. Dat lijntje eronder is een wandelpad van zand dus en dan bij die bocht staat een hek dat je dus over moet klimmen met fiets en al. En dan is het en stuk wandelen of veldrijden. Het is werkelijk de enige manier, ik zou niet te lang in het seizoen wachten want als er wel vogels broeden en je komt de boswachter tegen. Dan word hij vast niet blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TYbL8rhJUYDQwoCgn-6TmMKM2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hzZp43y8qq6Uz67DYSygR5SU.png?f=user_large
Dit was mijn vorige poging. Je snapt natuurlijk hoe hard ik baalde met die zeik natte voeten. En ik liep echt ver, maarja niet ver genoeg...

[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 26-03-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:24:
[Afbeelding]

Dit is een beetje de bedoeling, bovenste lijn is een gravelstrook, prima te doen. Dat lijntje eronder is een wandelpad van zand dus en dan bij die bocht staat een hek dat je dus over moet klimmen met fiets en al. En dan is het en stuk wandelen of veldrijden. Het is werkelijk de enige manier, ik zou niet te lang in het seizoen wachten want als er wel vogels broeden en je komt de boswachter tegen. Dan word hij vast niet blij.

[Afbeelding]
Dit was mijn vorige poging. Je snapt natuurlijk hoe hard ik baalde met die zeik natte voeten. En ik liep echt ver, maarja niet ver genoeg...
Daar mag je nu dus niet komen. Broedseizoen is al begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Daar mag je nu dus niet komen. Broedseizoen is al begonnen.
F*ck.... echt? Jij zal het weten... Daar gaan mijn tiles :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:30:
[...]

F*ck.... echt? Jij zal het weten... Daar gaan mijn tiles :F ;w
Had je een paar weken eerder moeten zijn. Broedseizoen begint vaak op 15 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30
Pimorez schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:17:
Ik doelde inderdaad op gemaakte routes, niet op gereden ritten.
Maar aan jullie heb ik dus ook niet zoveel :+
Ik noem ze naar de plaatsnaam of zo, "rondje dit-of-dat", "Boven Zaltbommel", "Tilburgse tegels" of iets van die strekking.
Of strava art die ik graag rij. Zoals "France", "Italy" of de route voor aanstaand weekend "Vrolijk Pasen" ;)
Eigenlijk nooit afstand, want dat weet ik meestal wel. Ik maak met strava altijd routes in verschillende windrichtingen die een aantal tegeltjes tikken, en na de rit gooi ik de route weg.
Ik zie ze op pc en de strava app duidelijk genoeg, meer info is niet nodig wat mij betreft.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
DieAnder schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Wel een sloot. Wachten tot het weer gaat vriezen?
Ben met wandelen ooit wel een sloot tegengekomen, waar ik dat niet verwachtte. Ik was toen al best moe en omlopen was me echt teveel moeite. Dikke tak gezocht, en gefierljept naar de overkant.... :X
Was overigens geen tile die ik moest halen. Met scouting ook al eens idiote dingen gedaan, omdat we persé ergens wilden varen waar dat eigenlijk niet hoorde. Brugje was veel te laag, dus we hebben de boot toen volgehoost zodat ie er onderdoor paste. En maar hopen dat er geen duikers in de sloot zaten... Als het een tegeltje was geweest had ie wat mij betreft geteld 8)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Ik noem ze naar de plaatsnaam of zo, "rondje dit-of-dat", "Boven Zaltbommel", "Tilburgse tegels" of iets van die strekking.
Of strava art die ik graag rij. Zoals "France", "Italy" of de route voor aanstaand weekend "Vrolijk Pasen" ;)
Eigenlijk nooit afstand, want dat weet ik meestal wel. Ik maak met strava altijd routes in verschillende windrichtingen die een aantal tegeltjes tikken, en na de rit gooi ik de route weg.
Ik zie ze op pc en de strava app duidelijk genoeg, meer info is niet nodig wat mij betreft.
Ja, zit wat in, alleen is m'n doel om op een gegeven moment genoeg verschillende routes te hebben dat ik een willekeurige route van m'n Garmin kan pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Mistraller schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:35:

[...] Brugje was veel te laag, dus we hebben de boot toen volgehoost zodat ie er onderdoor paste. [...]
_/-\o_ Ik had nooit gedacht dat je dat woord op die manier kon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 27-05 21:03
justice strike schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:24:
heb voor 5 tientjes een powerpod op de kop kunnen tikken, die liet ik niet aan mij voorbij gaan.
Dat had je een goede deal! Recentelijk heb ik een Powerpod V3 op MP gekocht voor EUR 175.
Overigens was de prijs niet de belangrijkste reden om voor een Powerpod te kiezen. Eigenlijk had ik weinig keus.
Vanwege een knieprobleem gebruik ik dus een aangepaste crank. Die is niet te combineren met powermeters in een crank.
In de pedalen dan? Pedalen met powermeters gebruiken volgens mij allemaal een kliksysteem, en ik gebruik geen klikpedalen, zodat ik mijn voeten kan verzetten en zo de belasting van mijn knie kan variëren. Enige optie leek een powermeter in de achternaaf b.v. van Powertap. Maar het moet wel op mijn toekomstige fiets werken, en misschien heeft die wel schijfremmen; Het is wat onzeker of dat past op een Powertap. En toen las ik de bespreking van DC Rainmaker over de Powerpod, die al deze bezwaren niet had.

De Powerpod heeft weer andere bezwaren. :)
Vooral het instellen was een uitdaging en je moet niet vergeten om hem aan te zetten, ook niet als je even bent gestopt voor een koffie of zo.
Ten eerste werkt de Powerpod niet zonder een aparte ANT+ snelheidsmeter, gelukkig kon ik die op MP vinden. Advies voor wie een Powerpod gaat gebruiken: zorg eerst dat je zeker weet dat je snelheidsmeter werkt! Mijn eerste calibratiepoging mislukte doordat de snelheidsmeter geen sjoege gaf. Dat viel mij niet op, omdat het een gecombineerde cadans- en snelheidsmeter was en de cadans wel werd doorgegeven. Oplossing was gelukkig simpel: de sensor van de snelheidsmeter iets meer naar de spaken draaien. Bij het koppelen van de Powerpod aan de snelheidsmeter had ik ook voor de zekerheid mijn Forerunner uitgezet, om vergissingen te voorkomen.
Toen lukte het ijken wel. Eerst een kant op rijden, totdat de powermeter op 50 staat (eigenlijk is dat dus 50% van het ijkproces), dan tot stilstand komen, omdraaien en terugrijden. Wanneer de teller op 100 komt is het ijken voorbij en geeft de Powerpod het gemeten wattage aan.

Eerder deze week een testrit gedaan en het leek goed te werken. Op de Amersfoortse Berg haalde ik ongeveer 0,3 MvdP! ;)
Dus een powerpod is volgens mij zeker het overwegen waard als je om een of andere reden geen andere powermeter kunt of wilt gebruiken. De aan/uitknop vind ik niet zo lekker indrukken en kabels kunnen in de weg zitten, maar er zijn ook voordelen aan verbonden. Zo kun je de Powerpod op maximaal 4 verschillende fietsen gebruiken en is er ook software beschikbaar waarmee je allemaal extra informatie kunt inzien. Ik heb me daar niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pimorez schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Ja, zit wat in, alleen is m'n doel om op een gegeven moment genoeg verschillende routes te hebben dat ik een willekeurige route van m'n Garmin kan pakken :)
True, maar gebruik dan ook de vertrekrichting oid, zodat je goed op de wind rijdt? Zoals de meesten denk ik, start ik het liefste met wind op kop, zodat ik "de wind in 't hol/de kont" heb op de terugweg. (Uitspraak van mijn Oma :+ )
Tenminste, wel als het zo waait zoals nu.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
@Voluptas85 Canyon's zijn niet mijn smaak. Maar ach, ik hou niemand tegen om 9 maanden te wachten op een 13-in-een-dozijn fiets.

Verslaanbaar zijn ze zeker. Kijk eens naar Giant, Merida, Cube, Radon, Rose, Sensa. Bij vrijwel al die merken krijg je nog meer fiets voor je geld ook als je een beetje rondshopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 26-03-2021 22:41 . Reden: Gecensureerd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
Oke stelletje geile beren, ik krijg 3100 euro terug van de belastingdienst. Het moet schijfremmen hebben en een gravelbike zijn of ruimte hebben voor gravelbanden: Shoot.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ElGreco
MrAngry schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:41:
Oke stelletje geile beren, ik krijg 3100 euro terug van de belastingdienst. Het moet schijfremmen hebben en een gravelbike zijn of ruimte hebben voor gravelbanden: Shoot.
Als ik een geile beer was kocht ik voor dat geld een luxe vakantie in Alberta, tussen de andere geile beren.

Een andere optie zou zijn een Cervelo Aspero frameset en je huidige spullen overzetten of met geduld nieuwe/2e hands onderdelen bij elkaar rapen. Duurt het plezier ook langer.

[ Voor 18% gewijzigd door ElGreco op 26-03-2021 22:55 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39
Bianchi arcadex
Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/app/uploads/Bianchi-Arcadex_0550.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2021 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Pimorez schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:40:
Vraagje, welke namen geven jullie je routes op Strava/Garmin/Wahoo/Komoot/iets?
Ik heb ze net allemaal hernoemd zodat ze in ieder geval een gelijke naam hebben (die 116km rit niet, die gaat na morgen toch verwijderd worden), maar ik twijfel of dit wel zo handig is. De afstand erin wel want dan staan ze goed gesorteerd in m'n Garmin, maar daarna twijfel ik. Het eerste de beste grote dorp/stad? Welke richting ik op ga? Iets anders want eigenlijk maakt het toch niet veel uit?
[Afbeelding]
Ik doe het als volgt:

Vertrekadres-Vertrekrichting-Afstand Wat is er te zien, waar kom je langs wat is het doel.

Ik heb 3 standaard vertrek mogelijkheden.
T=Thuis
W=Werk
Z=Zeeland (vanaf vast vakantieadres)
O=Overige

Dus dan krijg je het volgende idee.

T-Z-46KM Rondje X via X en X
T-NO-90KM Rondje X via X en X
W-W-31KM Tegeltjes Oost-Schubbekutteveen
Z-O-60KM Rondje Zeelandbrug
O-N-150KM Amstelgold (noem ook maar wat :+ )

Dat ik met vertrekadres begin is heel bewust, want dan staan die bij elkaar gegroepeerd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
FTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Wat heb je al?

Persoonlijk zou ik voor een gravelbike iets willen hebben waarbij de fiets tegen een stootje kan, maar wel comfy.

Carbon heb ik al voor de racert, dus iets van staal O+

https://projectxii.nl/nl/
https://fairlightcycles.com
https://sour.bike/en/

Zat leuks te vinden.

En die 3100 euro is nog niet gestort, dus het evt. tekort kan je in die tussentijd mooi bij sparen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 26-03-2021 23:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Pimorez schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:17:
Ik doelde inderdaad op gemaakte routes, niet op gereden ritten.
Maar aan jullie heb ik dus ook niet zoveel :+
Ik heb het gesorteerd in Komoot op richting + aantal km, bijvoorbeeld ZW 85. Zie link in handtekening. Op de fietscomputer even A-Z instellen en je hebt het redelijk snel gevonden.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 23:03

Fisico

by Fabian

GerbenBK schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:05:
Iemand al een Enve Custom besteld?
Alleen nog maar in de VS. Ik vond de site was ingewikkeld met die maten en kleuren, maar de fiets is gaaf.

Ik blijf ook benieuwd naar die Ventum road bike waar Lance het steeds over heeft.
Ypuh schreef op vrijdag 6 maart 2021 @ 22:15:
@Voluptas85 Canyon's zijn niet mijn smaak. Maar ach, ik hou niemand tegen om 9 maanden te wachten op een 13-in-een-dozijn fiets.

Verslaanbaar zijn ze zeker. Kijk eens naar Giant, Merida, Cube, Radon, Rose, Sensa. Bij vrijwel al die merken krijg je nog meer fiets voor je geld ook als je een beetje rondshopt.
Ik vind juist de merken die jij noemt echt kraak noch smaak hebben. Rose is ook net zo'n dozenduwer als Canyon dus dat die noemt snap ik dan weer niet zo goed. Ik vond de oude Aeroad echt een mooie fiets en van mijn Ultimate baal ik alleen van de zichtbare kabels maar verder is het echt een superfiets. In de factory sale kon je ook altijd lekker je slag slaan. Begin september bestellen en in oktober rijden en een scherpe prijs. Eentje die ik niet ga krijgen in een winkel want als ik ergens heen ga wil ik het ook hebben. Dus fijn dat mensen hier 20% van de prijs af kunnen praten maar mij gaat dat niet lukken.

Daarbij kost een Propel 11.000 en een Aeroad 9.000 dus zelfs met 20% korting is het nog krap.

[ Voor 3% gewijzigd door Fisico op 26-03-2021 23:33 ]

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Ik krijg 3100 euro terug van de belastingdienst. Het moet schijfremmen hebben en een gravelbike zijn of ruimte hebben voor gravelbanden: Shoot.
3T Exploro
Orbea Terra M20/M30
Cinelli King Zydeco

Zoiets?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Die exploro is toch stiekem een enorm wrak met allerlei problemen? Alle andere suggesties moet ik no googlen, ben pas net klaat met geilen op de Bianchi. Het mag dus trouwens ook een one-bike-fits-all unit zijn he. (Al voldoet de explorer denk ik wel redelijk aan die definitie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:58:
[...]

Ik doe het als volgt:

Vertrekadres-Vertrekrichting-Afstand Wat is er te zien, waar kom je langs wat is het doel.

Ik heb 3 standaard vertrek mogelijkheden.
T=Thuis
W=Werk
Z=Zeeland (vanaf vast vakantieadres)
O=Overige

Dus dan krijg je het volgende idee.

T-Z-46KM Rondje X via X en X
T-NO-90KM Rondje X via X en X
W-W-31KM Tegeltjes Oost-Schubbekutteveen
Z-O-60KM Rondje Zeelandbrug
O-N-150KM Amstelgold (noem ook maar wat :+ )

Dat ik met vertrekadres begin is heel bewust, want dan staan die bij elkaar gegroepeerd.
Thanks, dit is waar ik naar op zoek ben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
MrAngry schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:45:
Die exploro is toch stiekem een enorm wrak met allerlei problemen? Alle andere suggesties moet ik no googlen, ben pas net klaat met geilen op de Bianchi. Het mag dus trouwens ook een one-bike-fits-all unit zijn he. (Al voldoet de explorer denk ik wel redelijk aan die definitie)
Geen idee wat betreft de 3T en problemen. Heb zelf lang naar de Orbea Terra H30/40 (alu variant van de M) gekeken maar uiteindelijk uitgekomen bij de Superior X-Road Team Comp.

Je vraag is natuurlijk erg breed te beantwoorden. Veel fietsen met schijfremmen zijn in staat om bijvoorbeeld 35 mm gravelbanden te handelen. Als je op korte termijn wilt rijden zou ik vooral kijken naar wat er beschikbaar is of komt in je maat en daar een keuze in gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 26-03-2021 23:55 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
MrAngry schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:45:
SUP XRoad Team Issue SE

Edit: iemand was me voor zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ElGreco op 27-03-2021 07:08 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 17:43

Galois

1811 - 1832

Inderdaad, onderdelen zijn zeer slecht te krijgen!
Mijn vrouw heeft een (oudere) trekkingfiets en de hele drivetrain is aan vervanging toe. Ben gisteren een uur bezig geweest om alles te kunnen bestellen (9-speed deore bladen (triple), ketting, derailleurwieltjes, versnellingskabels remblokken, ...) bij verschillende winkels. Ook een beetje een gedoe omdat je dan voor bv 50€ moet bestellen voor gratis verzendkosten en ik dus geen kettingblad van 10€ met 5€ verzendkosten ga betalen :) Dus ook van alles voor mijzelf wat betreft slijtageonderdelen :D

Maar goed, een 9-speed cassette is nergens meer te krijgen! Dan geven sommige winkels aan ‘va. begin april’ (Mantel bv) en andere pas over maanden (Futurumshop). Vind ik raar, ze hebben toch wel dezelfde leveranciers?

Er zit nu een oude LX cassette op (M580, meen ik) en ik wil deze vervangen voor een Shimano HG400 (of SRAM PG950, ook prima). 11-32, maar misschien toch liever 11-28. Dat zal toch prima gaan, niet? Of iemand een tip voor een andere cassette?

Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Een Shimano cassette past toch altijd (als er nu ook een shimano cassette op zit)? Dus dan zou de huidige 11-32 vervangen kunnen worden door een 11-28 toch? Moet ik daarvoor nog ergens op letten?

Het is een triple met 22T, 32T, 44T dus geen enkele noodzaak voor 32 achter lijkt mij. Er wordt alleen in NL gereden en altijd verhard (of over goede onverharde paden als schelpenpaden en zo...).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 10:57
Galois schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:33:
Inderdaad, onderdelen zijn zeer slecht te krijgen!
Mijn vrouw heeft een (oudere) trekkingfiets en de hele drivetrain is aan vervanging toe. Ben gisteren een uur bezig geweest om alles te kunnen bestellen (9-speed deore bladen (triple), ketting, derailleurwieltjes, versnellingskabels remblokken, ...) bij verschillende winkels. Ook een beetje een gedoe omdat je dan voor bv 50€ moet bestellen voor gratis verzendkosten en ik dus geen kettingblad van 10€ met 5€ verzendkosten ga betalen :) Dus ook van alles voor mijzelf wat betreft slijtageonderdelen :D

Maar goed, een 9-speed cassette is nergens meer te krijgen! Dan geven sommige winkels aan ‘va. begin april’ (Mantel bv) en andere pas over maanden (Futurumshop). Vind ik raar, ze hebben toch wel dezelfde leveranciers?

Er zit nu een oude LX cassette op (M580, meen ik) en ik wil deze vervangen voor een Shimano HG400 (of SRAM PG950, ook prima). 11-32, maar misschien toch liever 11-28. Dat zal toch prima gaan, niet? Of iemand een tip voor een andere cassette?

Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Een Shimano cassette past toch altijd (als er nu ook een shimano cassette op zit)? Dus dan zou de huidige 11-32 vervangen kunnen worden door een 11-28 toch? Moet ik daarvoor nog ergens op letten?

Het is een triple met 22T, 32T, 44T dus geen enkele noodzaak voor 32 achter lijkt mij. Er wordt alleen in NL gereden en altijd verhard (of over goede onverharde paden als schelpenpaden en zo...).
Minder tandjes is nooit echt een probleem. Zeker als het over 32>28 gaat. Alternatief zou kunnen zijn een upgrade te geven naar 10 speed. Je kan je derailleurs behouden en nieuwe 10 shifters (maar niet tiara 4700) aanschaffen. 10 speed is gemakkelijker te krijgen.

Edit: excuses, zie net dat het gaan racer is. In een gelijkaardige situatie heb ik twee weken een mountainbike een upgrade naar een deore 10 1x gegeven omdat dat het enige was, wat nog voor een redelijke prijs bestelbaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 27-03-2021 08:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Fisico schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:29:
Ik vind juist de merken die jij noemt echt kraak noch smaak hebben. Rose is ook net zo'n dozenduwer als Canyon dus dat die noemt snap ik dan weer niet zo goed.
Ik ben niet tegen dozenduwers, ik vind Canyon alleen erg saai en duur voor een 13-in-een-dozijn product waarvan de aantrekkingskracht (buiten MvdP) mij onduidelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://www.sensabikes.com/media/image/e0/35/c4/S21-Giulia-GF-Ice-Grey.png

Vind zoiets toch wel ff wat gaver dan een Canyon Ultimate hoor en nog goedkoper ook (niet in deze uitvoering, maar wel beschikbaar met Di2 en hoge carbon wielen vanaf €3k).

Daarnaast kun je hem volledig naar wens aan laten passen, beschikbaar in 7 verschillende kleurstellingen, gewoon ophalen in een winkel, heb je lokale garantie, is het een Nederlands merk, mag je nog verwachten dat ze je ook even op de fiets zetten en de eerste afstelling doen, mogelijk een servicebeurtje inclusief etc. Bovenal geen 9+ maanden levertijd voor een fiets die al 5 jaar ongewijzigd op de markt is en duizenden exact dezelfde van rondrijden.
Fisico schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:29:
Dus fijn dat mensen hier 20% van de prijs af kunnen praten maar mij gaat dat niet lukken.

Daarbij kost een Propel 11.000 en een Aeroad 9.000 dus zelfs met 20% korting is het nog krap.
Wat jouw angst is om naar een adres te rijden dat standaard 20% korting aanbiedt of een Propel van 11k er bijhalen voor iemand met een budget van 3.5k ontgaan mij een beetje.

Disclaimer: Ik vind Canyon niet per se slechte of lelijke fietsen en wil het ook weer niet volledig afkraken. Ik vind het alleen een matig businessmodel wat niet echt past bij fietsen en de dagen dat Canyon noemenswaardig goedkoper was dan de concurrentie zijn long-gone (al ver voor corona, recente prijsstijgingen en nóg slechtere levertijden). Schijnbaar worden nu ineens Rose, Cube en Giant afgedaan als 'smaakloze dozenschuivers' en heeft Canyon het voor elkaar gekregen het imago 'cool' te krijgen en is dat 'onverslaanbaar' :?.

[ Voor 24% gewijzigd door Ypuh op 27-03-2021 09:21 . Reden: Disclaimer toevoegen zodat ik ook weer niet iedere Canyon bezitter volledig afbrand ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:57:
Ik ben niet tegen dozenduwers, ik vind Canyon alleen erg saai en duur voor een 13-in-een-dozijn product waarvan de aantrekkingskracht (buiten MvdP) mij onduidelijk is.
helder en dat mag je vinden. Dat is dus smaak die jij m.i. wel heel vaak inbrengt in dit topic tegen een merk en dan vervolgens komt met net zulke saaie merken zoals Giant wat je onderhand op elke straathoek kan kopen.
Wat jouw angst is om naar een adres te rijden dat standaard 20% korting aanbiedt of een Propel van 11k er bijhalen voor iemand met een budget van 3.5k ontgaan mij een beetje.
Het is een tegenhanger van jouw: ik betaal nooit retail altijd 20% of 50% korting net of dat de norm is voor iedereen en voor elke fiets. Er zijn ook mensen die geen zin hebben om op de gok 200km te rijden en dan maar moeten afwachten of de beste man zin heeft. Tja een gratis beurt is leuk, maar alls ik dan weer 200 km moet rijden dan schiet het zijn doel wel voorbij. Dat is ook het probleem met scherp onderhandelen, want weglopen gaat niet, want uiteindelijk ga ik niet aan mijn fiets sleutelen en de LBS wel. Ik vind een beetje dat jij jezelf ls norm neemt en op basis daarvan iedereen de maat neemt. Op de Factor heb ik geen 20% gehad hoor, maar als het jou lukt stuur de offerte voor 54 naar mij door.

Het voorbeeld was voor mij het makkelijkste uit te zoeken ik kan heel Canyon of Giant doorzoeken of gewoon de twee fietsen pakken waarvan ik weet dat ze hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Als je specifiek opzoek bent naar één model/type/maat/kleur, dan pak je toch gewoon ff de telefoon? Ik heb voor mijn Cervelo rondgebeld naar wat dealers of ze nog een frameset 2018 model S3 maat 58 in zwart/rood hadden liggen. Bij de 2e was het raak en hij gaf aan er graag vanaf te willen. Heb een complete fiets gekregen voor de prijs lager dan een losse frameset en kon zelfs de wielen nog inruilen voor een respectabel bedrag. Inmiddels de dealer ook al 3x nodig gehad voor het omwisselen van de stuurpen, garantiegeval en wat kleine framespecifieke onderdelen en in alle gevallen keurig geholpen.

Heb hetzelfde trucje nog eens geprobeerd te herhalen met een Cervelo R3 2019 (in het oranje, vlak voor @mhr-zip hem kocht ;)) door 3 dealers te mailen en alle 3 stonden ze te springen om hem met korting aan mij te verkopen. Uiteindelijk niet gedaan, maar dit was pakweg een half jaar geleden midden in corona tijd. In de huidige markt wel ietsjes lastiger, maar tegen die tijd dat Canyon de fiets geleverd heeft zijn er vast al wel leukere deals te vinden.

Sommige producten zijn gewoon duur en betaal je de hoofdprijs voor. Als je per se vandaag the latest en greatest wilt, dan betaal je daar ook voor. Net als de mensen die in de rij staan voor de nieuwste iPhone, dan hoef je eenmaal aan de kassa natuurlijk niet meer over korting te beginnen. In de prijscategorie €3.5k loont het echter wel om een beetje rond te shoppen. De huidige Ultimate is een simpel zwart frame dat al 5 jaar op de markt is en heeft misschien wel een jaar levertijd, dat noem ik nou niet bepaald the latest en greatest en de levertijd geeft wel wat marge om rond te shoppen.
Fisico schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:20:
[...]

helder en dat mag je vinden. Dat is dus smaak die jij m.i. wel heel vaak inbrengt in dit topic tegen een merk en dan vervolgens komt met net zulke saaie merken zoals Giant wat je onderhand op elke straathoek kan kopen.
Een smaakvollere fiets én een fietsenmaker om de hoek én met betere service én goedkoper gaat niet lukken. Ik kan niet toveren helaas. 2 of 3 van de 4 moet echter wel lukken. Ik zie niet in waarom iemand die geinteresseerd is in een Canyon niet ook op een Rose/Cube/Radon/Giant wil rijden als deze goedkoper is. Als je al bereidt bent om voor het ene postordermerk te kiezen, waarom is het andere postordermerk dan ineens niet goed genoeg?

Als je een Canyon mooier vindt en bereidt bent daarop te wachten en meer voor te betalen dan moet je er vooral voor gaan!

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 27-03-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:04
Iemand een advies?
Ik heb nog een prima schakelende ultegra 6600 rechter shifter op de fiets (triple variant) echter van de rechter 10* shifter zit er redelijk speling in het scharnier (wat scharniert bij remmen) lijkt het wel. Het liefst zie ik dit op termijn opgelost want als de shifter daarop afbreekt heb je geen rem of kom je raar ten val. Daarnaast remt het ook gewoon niet zo strak als zou moeten. (Remkabels recent al vervangen)

Is een nieuw lagertje/pivot/scharnier deel te bestellen of moet ik op zoek naar een tweedehands shifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Teun_2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:47:
[...]

Edit: excuses, zie net dat het gaan racer is. In een gelijkaardige situatie heb ik twee weken een mountainbike een upgrade naar een deore 10 1x gegeven omdat dat het enige was, wat nog voor een redelijke prijs bestelbaar was.
Sh*t... ik dacht dat ik in het MTB-forum zat.. Per ongeluk hier mijn vraag gesteld. Het gaat inderdaad om een MTB (trekkingfiets).

Sorry...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:57:
[...]

[Afbeelding]

Vind zoiets toch wel ff wat gaver dan een Canyon Ultimate hoor en nog goedkoper ook (niet in deze uitvoering, maar wel beschikbaar met Di2 en hoge carbon wielen
Ik vind die Evo en Giulia GF ook erg mooi! Nog wel naar gekeken en wellicht iets voor in de toekomst. Maar voor 3k heb je mechanisch schakelen, standaard setje wielen en combo stuur.

Wil je alles, kom je al snel richting de 4.5 - 5k. Uiteraard bij onze vriend Wim de Vos wel iets goedkoper maar ook hij heeft weinig staan dus misschien voor 4k meenemen. Heb je wel een hele dikke fiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 08:07
Tussen al het geileberen geweld, zoveel 'k' te verbranden hebben en de levertijd "problematiek" (man, man, man, wat een first world problems hebben we hier toch), wil ik toch ff melden dat ik wss m'n tweedehands fietsie voor weinig gescoord heb. Morgen ga ik een Cube Streamer ophalen (als er geen significante gebreken aan blijken te zijn).

@Ypuh & @Fisico allebei valide aankoopargumenten en strategieën, ik denk dat er genoeg zijn die moeite hebben met onderhandelen. Ik heb in een ver verleden in de autobranche gewerkt en het verbaasde me altijd hoeveel mensen met een mattenset en een l*lverhaal een vreselijk slechte deal sloten. Een goede deal (kunnen) doen is ook een soort status, maar er is ook niks mis met de volle prijs betalen en een goede service krijgen bij je LBS als je weet dat je daar nog vaak zal komen buurten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Njah, letterlijke quote van de website: "Wij leveren deze fiets voor een VEEL scherpere prijs dan de getoonde prijs. Bel of e-mail ons voor de scherpste prijs".

Zo te zien moet je dus je best doen om zonder korting de deur uit te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 08:07
Ypuh schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:16:
Njah, letterlijke quote van de website: "Wij leveren deze fiets voor een VEEL scherpere prijs dan de getoonde prijs. Bel of e-mail ons voor de scherpste prijs".

Ik ga daarentegen meer dan de vraagprijs betalen en denk alsnog dat ik een goeie deal heb :+

Maar na ruim een halfjaar MP volgen en je verwonderen dat er zulke bedragen gevraagd en betaald worden voor brakke fietsen was ik er ook wel een beetje klaar mee. Daarbij komt dat de voorspelling is dat het nog gekker gaat worden in de fietshandel, zowel nieuw als gebruikt. Je krijgt dadelijk een zwarte markt voor cassettes ofzo (hé pssst, heppie nog remkabels?). Of dat er tijdens een rit bij het appelgebak geboden gaat worden op je fiets 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Frenz64 op 27-03-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
MaSw85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:53:
[...]

Geen idee wat betreft de 3T en problemen. Heb zelf lang naar de Orbea Terra H30/40 (alu variant van de M) gekeken maar uiteindelijk uitgekomen bij de Superior X-Road Team Comp.

Je vraag is natuurlijk erg breed te beantwoorden. Veel fietsen met schijfremmen zijn in staat om bijvoorbeeld 35 mm gravelbanden te handelen. Als je op korte termijn wilt rijden zou ik vooral kijken naar wat er beschikbaar is of komt in je maat en daar een keuze in gaan maken.
Ik ben al voorzien van een carbon racer en een wat ouder alu crosser (scatto s-cross) die ik tegenwoordig gebruik om te gravellen, dus ik kan rustig wachten. Die onverwachte euro's hebben me alleen in een n+1 modus gestort. Goede ideeen zijn er allemaal genoemd, ik moet duidelijk eerst zelf wat specifiekere eisen gaan opstellen om ze van elkaar te differentieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
Eind 2019 ben ik begonnen met wielrennen, op een 20 jaar oude Carrera.
Inmiddels heb ik wel besloten om een nieuwe fiets te kopen, maar ik zit met wat beperkingen. Ik ben 1 meter 85 lang met een binnenbeenlengte van 90,5 cm, dus het frame moet geschikt zijn voor iemand met lange benen en niet al te aerodynamisch, dat houdt mijn rug niet meer vol.Ook wil ik een aluminium frame. Voor de hand liggende modellen zijn dan de Trek Domane, Specialized Roubaix of Giant Defy. Daarvan vind ik de Trek Domane het mooiste frame hebben.

Over mooi gesproken: De fiets moet rood zijn, met gele belettering. Nieuw is dat eigenlijk alleen mogelijk met de Ridley Fenix, maar die heeft wel een andere geometrie.
Een andere optie is dan om een fiets te kopen en dan het hele frame te laten poedercoaten en nieuwe decals te plakken. Daar kan ik ook een tweedehands fiets voor kopen. Voordeel daarvan is dat ik dan voor het kopen een proefrit kan maken.

Wat het nog moeilijker maakt is dat tegenwoordig alles zwart is: stuur, spaken, cranks, zadelpen enzovoorts. Dat wil ik dus zilverkleurig hebben. Waar vind ik dat tegenwoordig? Op Marktplaats heb ik wel mooie zilverkleurige wielen gezien, om een of andere redenen waren dat 9-speed Campagnolo wielen. Kan ik daar een andere body op zetten, zodat er een Shimano 11-speed op kan? en wat is een redelijk prijs daarvoor?

De cranks moeten massief zijn, omdat er rechts een nieuw gat in geboord moet worden voor een trapper (daar komt een pendel in). Om de keuze in cranks niet al te zeer te beperken moet het trapasgat BSA schroefdraad hebben.

Heb ik een model over het hoofd gezien? Heeft iemand een suggestie, vooral voor de zilverkleurige onderdelen?
Budget is max 2500 Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:43
nogeeninlog schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:25:
Wat het nog moeilijker maakt is dat tegenwoordig alles zwart is: stuur, spaken, cranks, zadelpen enzovoorts. Dat wil ik dus zilverkleurig hebben. Waar vind ik dat tegenwoordig? Op Marktplaats heb ik wel mooie zilverkleurige wielen gezien, om een of andere redenen waren dat 9-speed Campagnolo wielen. Kan ik daar een andere body op zetten, zodat er een Shimano 11-speed op kan? en wat is een redelijk prijs daarvoor?

De cranks moeten massief zijn, omdat er rechts een nieuw gat in geboord moet worden voor een trapper (daar komt een pendel in). Om de keuze in cranks niet al te zeer te beperken moet het trapasgat BSA schroefdraad hebben.

Heb ik een model over het hoofd gezien? Heeft iemand een suggestie, vooral voor de zilverkleurige onderdelen?
Budget is max 2500 Euro.
Als je wensen qua kleurstelling zo specifiek is zou ik losse onderdelen bestellen en de boel opbouwen. Ik had qua groepset dezelfde eisen als jij, en bij uitgekomen bij 105 R7000 in Sparky Silver. In deze tijd is een complete groepset vinden niet te doen, dus ik heb de onderdelen bij 5 verschillende winkels moeten bestellen om tot een complete groepset te komen. Vooral de remklauwen bleken enorm lastig te vinden.

Qua zadelpen, stuur en stuurpen zijn Zipp service course goede opties. Je zit wel vast aan aluminium, omdat carbon zelden zilver gemaakt wordt.

Ik snap alleen niet zo goed wat je met die crankset wil. Wat is een pendel? En waarom moet je er een gat voor boren?

Zilveren wielset kun je best laten spaken, vooral velgen zijn iets lastiger. Oudere naven hebben weer niet altijd een 11 speed body. H Plus Son Archetype is volgens mij redelijk populair in zilver?
https://www.singlespeedsh...-Silver-Polished-Rim.html
HBSVDK schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:01:
Iemand een advies?
Ik heb nog een prima schakelende ultegra 6600 rechter shifter op de fiets (triple variant) echter van de rechter 10* shifter zit er redelijk speling in het scharnier (wat scharniert bij remmen) lijkt het wel. Het liefst zie ik dit op termijn opgelost want als de shifter daarop afbreekt heb je geen rem of kom je raar ten val. Daarnaast remt het ook gewoon niet zo strak als zou moeten. (Remkabels recent al vervangen)

Is een nieuw lagertje/pivot/scharnier deel te bestellen of moet ik op zoek naar een tweedehands shifter?
Zo ver ik weet is het meestal een nylon busje waar een pin doorheen zit welke geborgd is met een inbus. Dat hij echt los komt zou ik zelf niet al te bang voor zijn.

Edit:
Volgens mij is dit bijna het zelfde model shifter? In deze video laten ze die pin zien, en hoe hij los moet. Je kunt even kijken of de behuizing niet gescheurd is en waar de speling precies zit.
YouTube: Disassemble Broken Shimano 105 Shifter (Left ST-5600)

[ Voor 14% gewijzigd door Pyramiden op 27-03-2021 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ypuh schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:16:
Ja maar, ja maar, ja maar dan moet ik achter mijn excel tabel vandaan. En dan moet ik praten....
Kan wel mijn toetsenbord meenemen als wapen, daar dat werkt toch wat anders als hij gewoon op mijn pc met internet verbonden zit. O-)

Even inhoudelijk:
Fietsenmakers mogen van de meeste importeurs niet of met een van te voren afgesproken max korting adverteren. Want als FM Piet 15% korting adverteert, doet FM Jan het met 20%, en FM Klaas het met 25% en zo maak je elkaar kapot. Dus op internet zie je met korting alleen overjarige modellen, demo's en fietsen met een "klein krasje" met korting op internet staan. Als je (alleen) op internet kijkt, is Canyon dus relatief voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Tl;dr; Kan het kwaad lange ventielen zonder schroefdraad te gebruiken op lagere velgen?

Lang versie:
Ik ben m'n buitenbanden aan 't vervangen en wil onmiddellijk even m'n binnenbanden meenemen. Nu heb ik een klein aantal vittoria ultralite inner tubes in huis liggen, ik trek de verpakking open en blijkt daar geen schroefdraad op de ventielen te zitten. Wat extra informatie, het zijn langere ventielen en mijn velgen zijn niet hoog.
Waarom bestaat dit, is dit normaal, is bij een hogere velg geen schroefdraad + moertje nodig? Kan het kwaad deze alsnog te gebruiken?

Foto 1: Mijn huidige/oude binnenband
Foto 2: Mijn nieuwe binnenband

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
Pyramiden schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Zo ver ik weet is het meestal een nylon busje waar een pin doorheen zit welke geborgd is met een inbus. Dat hij echt los komt zou ik zelf niet al te bang voor zijn.

Edit:
Volgens mij is dit bijna het zelfde model shifter? In deze video laten ze die pin zien, en hoe hij los moet. Je kunt even kijken of de behuizing niet gescheurd is en waar de speling precies zit.
YouTube: Disassemble Broken Shimano 105 Shifter (Left ST-5600)
Dat is nog wel even de demontage waard. Zoveel nuttige info had ik zelf nog niet direct gevonden. Wel al wat part lijsten bekeken maar daar werk ik nog niet direct wijzer van welk nummer wel benodigd onderdeel nou direct heeft, laat staan dat het nog verkrijgbaar is.
Arie- schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:11:
Tl;dr; Kan het kwaad lange ventielen zonder schroefdraad te gebruiken op lagere velgen?
Nee dat maakt niet uit. Het is alleen slecht voor het gewicht en voor het oog van die lange ventielen. Schroefjes gooi ik trouwens direct weg! Het is immers geen stadsfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 27-05 12:52
@Ypuh noemde het merk Radon al een paar posts terug. Ondanks dat ik momenteel niet op zoek ben naar een nieuwe fiets kijk ik wel regelmatig naar carbon roadbikes van Radon. De spire serie staat toch wel hoog op mijn wishlist :9~

Alleen vind ik weinig reviews terug over de road bikes. Hier en daar wel gelezen dat zij prima MTB's maken. Is er hier iemand die ervaring heeft met Radon? Het topic op fiets.nl is ook maar beperkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
mhr-zip schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Even inhoudelijk:
Fietsenmakers mogen van de meeste importeurs niet of met een van te voren afgesproken max korting adverteren. Want als FM Piet 15% korting adverteert, doet FM Jan het met 20%, en FM Klaas het met 25% en zo maak je elkaar kapot. Dus op internet zie je met korting alleen overjarige modellen, demo's en fietsen met een "klein krasje" met korting op internet staan. Als je (alleen) op internet kijkt, is Canyon dus relatief voordelig.
En dat zijn dus prijsafspraken die wettelijk verboden zijn.

Helaas doet de ACM er niet voldoende tegen (m.i.).

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Arie- schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:11:

Lang versie:
Ik ben m'n buitenbanden aan 't vervangen en wil onmiddellijk even m'n binnenbanden meenemen. Nu heb ik een klein aantal vittoria ultralite inner tubes in huis liggen, ik trek de verpakking open en blijkt daar geen schroefdraad op de ventielen te zitten. Wat extra informatie, het zijn langere ventielen en mijn velgen zijn niet hoog.
Waarom bestaat dit, is dit normaal, is bij een hogere velg geen schroefdraad + moertje nodig? Kan het kwaad deze alsnog te gebruiken?

Foto 1: Mijn huidige/oude binnenband
Foto 2: Mijn nieuwe binnenband
Dat maakt niets uit, kan je prima gebruiken.

Komoot

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCHgss-anLU-LXNwYJXsTiPmW1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1EWlLUHY7M1maIzCLsjGAHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Heujjj!

Nu nog ff wachten tot mijn schoenen binnen zijn en de plaatjes afgesteld worden en ik kan ze uitproberen, baal wel dat dat niet voor dinsdag is (rondje zuid-limburg) maar laatste keer dat ik mijn plaatjes zelf had afgesteld kreeg ik ontiegelijke last van mijn knieen helaas :'(

Voor de liefhebbers...F1 ziet er ook goed uit

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:10:
[Afbeelding]

Heujjj!

Nu nog ff wachten tot mijn schoenen binnen zijn en de plaatjes afgesteld worden en ik kan ze uitproberen, baal wel dat dat niet voor dinsdag is (rondje zuid-limburg) maar laatste keer dat ik mijn plaatjes zelf had afgesteld kreeg ik ontiegelijke last van mijn knieen helaas :'(

Voor de liefhebbers...F1 ziet er ook goed uit
Leuk man! Welke schoenen heb je besteld? Je moet ze natuurlijk dinsdag wel even monteren, je kunt het niet maken om berg op te gaan zonder wattages te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Inmiddels heb ik wel besloten om een nieuwe fiets te kopen, maar ik zit met wat beperkingen. Ik ben 1 meter 85 lang met een binnenbeenlengte van 90,5 cm, dus het frame moet geschikt zijn voor iemand met lange benen en niet al te aerodynamisch, dat houdt mijn rug niet meer vol.Ook wil ik een aluminium frame. Voor de hand liggende modellen zijn dan de Trek Domane, Specialized Roubaix of Giant Defy. Daarvan vind ik de Trek Domane het mooiste frame hebben.

Over mooi gesproken: De fiets moet rood zijn, met gele belettering. Nieuw is dat eigenlijk alleen mogelijk met de Ridley Fenix, maar die heeft wel een andere geometrie.
Een andere optie is dan om een fiets te kopen en dan het hele frame te laten poedercoaten en nieuwe decals te plakken. Daar kan ik ook een tweedehands fiets voor kopen. Voordeel daarvan is dat ik dan voor het kopen een proefrit kan maken.

Budget is max 2500 Euro.
Het leuke is dat je hele speicieke eisen hebt waardoor je gericht kunt gaan zoeken. Het lastige is dat je eisen in de huidige markt nogal onalledaags zijn. Mijn vermoeden is dan ook dat je het niet gaat redden met een fiets uit de catalogus maar dat het custom werk gaat worden.

Heb je per se een nieuw frame nodig of zou je je huidige kunnen laten overspuiten / coaten?
Poedercoaten is overigens niet de meest geschikte behandeling voor een fietsframe omdat de coating te stijf is, en niet mee kan flexen met het fietsframe waardoor je barsten krijgt.

Heb je al nagedacht of besloten wat voor versnellingen je wilt hebben? Hoeveel bladen voor (1,2 of 3), hoeveel achter 8,9,10,11,12,13)?
Dat is nogal van belang voor het kiezen van een groepset (of onderdelen ratjetoe), zeker met jouw eis om aan de rechterkant een pendelconstructie te hebben.

Qua zilveren onderdelen, zo uit mijn hoofd is dit allemaal nieuw te krijgen:
  • Ritchey Classic, Deda, Miche (stuurbocht en -pen, zadelpen)
  • King Cage, Rose (bidonhouders)
  • Sapim, DT Swiss (spaken en nippels)
  • Hope, Velo Orange, SunXCD, Miche (naven)
  • HplusSon (velgen)
  • Campagnolo Potenza of Centaur (groepset)
  • Zefal HPX (framepomp)
Een avondje googelen levert vast nog tientallen alternatieven op.
Als je ook tweedehands overweegt zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos.

De body voor Campagnolo cassettes is identiek voor 9, 10, 11 en 12 speed.
De Shimano body is gelijk voor 8,9 en 10 speed. 11 speed wijkt af maar Shimano naven zijn vaak wel te converteren met een recentere body. Hoe het met Shimano 12 speed (MTB) zit weet ik niet.
Over SRAM bodies kan ik ook niets vertellen.
Of je een Campa body met een Shimano variant kunt vervangen? Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Ypuh de nu geschetste nuance was precies wat voor mij ontbrak in je eerdere posts. Want ik kreeg langzaam echt het beeld dat de Ostro onder 8.000 euro moest kosten.

En het scheelt als het je bij onderhandelingen dus ook minder uitmaakt voor het onderhoud. Of zoals mijn broertje het deed die voor een Trek ergens heen ging en niet voldoende korting kreeg en nu op de Giant van een paar deuren verder rijdt.
mhr-zip schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:10:

Ja maar, ja maar, ja maar dan moet ik achter mijn excel tabel vandaan. En dan moet ik praten....
Kan wel mijn toetsenbord meenemen als wapen, daar dat werkt toch wat anders als hij gewoon op mijn pc met internet verbonden zit. O-)
Mijn punt was de aangehaalde 20% waarbij het leek alsof dat de norm was en voor alles geldt. En aan de andere kant zie je dus dat je met 20% op een top of the bill Giant niet echt goedkoper bent dan een top of the bill Canyon. En dat maakt Canyon onder normale omstandigheden relatief voordeling en zeker gemakkelijk. En tussen het een en ander zit een hoop nuance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Leuk man! Welke schoenen heb je besteld? Je moet ze natuurlijk dinsdag wel even monteren, je kunt het niet maken om berg op te gaan zonder wattages te weten.
Lake's CX238 (saai zwart :+ ) maar helaas word het niet voor dinsdag...de pedalen monteren gaat hem niet worden voor dinsdag...wattage weten is leuk mijn knieen belangrijk. En ben bang als ik ze precies zo wil zetten als mijn shimank plaatjes dat er toch iets van verschil in zit, dus maar ff geduld hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Frenz64 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:40:

Of dat er tijdens een rit bij het appelgebak geboden gaat worden op je fiets 8)7
Voor elk aannemelijk bod doe ik afstand van bijna al mijn bezittingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Lake's CX238 (saai zwart :+ ) maar helaas word het niet voor dinsdag...de pedalen monteren gaat hem niet worden voor dinsdag...wattage weten is leuk mijn knieen belangrijk. En ben bang als ik ze precies zo wil zetten als mijn shimank plaatjes dat er toch iets van verschil in zit, dus maar ff geduld hebben :+
Ohja, mijn counter part. Ik vond ze mij totaal niet mooi staan, die wit/zwarte wel. Je kunt toch gewoon die favero's met shimano cleats rijden ook? En dan even afstellen, ik heb mijn look keo's er ook zelf onder gezet. Totaal geen problemen. Beetje proberen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Ohja, mijn counter part. Ik vond ze mij totaal niet mooi staan, die wit/zwarte wel. Je kunt toch gewoon die favero's met shimano cleats rijden ook? En dan even afstellen, ik heb mijn look keo's er ook zelf onder gezet. Totaal geen problemen. Beetje proberen ook
Ja ik vond de zwarte opzich wel mooi maar die wit-zwarte of helemaal witte mooier maar deze zien er hopenlijk beter uit als ze vies zijn :+

Nee volgens mij gaan shimano cleats niet...in ieder geval wat ik begrepen had...

Ja ik zou het kunnen proberen en weet ook niet of ik me dinsdag in kan houden maar heb geen tijd meer om ze te proberen en om dan direct 150km + hoogtemeters te maken met cleats die niet helemaal goed staan weet ik nog niet...het is nog geen dinsdag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Ja ik vond de zwarte opzich wel mooi maar die wit-zwarte of helemaal witte mooier maar deze zien er hopenlijk beter uit als ze vies zijn :+

Nee volgens mij gaan shimano cleats niet...in ieder geval wat ik begrepen had...

Ja ik zou het kunnen proberen en weet ook niet of ik me dinsdag in kan houden maar heb geen tijd meer om ze te proberen en om dan direct 150km + hoogtemeters te maken met cleats die niet helemaal goed staan weet ik nog niet...het is nog geen dinsdag :+
In theorie zien die zwarte er mooi uit. Tot ik ze aan had, toen vond ik het echt spuuglelijk. En deze heb ik nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
Pyramiden schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Ik snap alleen niet zo goed wat je met die crankset wil. Wat is een pendel? En waarom moet je er een gat voor boren?
Hier het verhaal over de pendel:
nogeeninlog in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Maakt het voor de velgen nog uit of je schijfremmen of velgremmen neemt? Ik snap dat je voor velgremmen een remrand nodig hebt en voor schijfremmen niet, maar zou je voor schijfremmen elke velg kunnen gebruiken die je mooi vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:47:
[...]

In theorie zien die zwarte er mooi uit. Tot ik ze aan had, toen vond ik het echt spuuglelijk. En deze heb ik nu :D
Ik heb witte shimano's, vind ze echt mooi maar zijn altijd smerig en dat valt bij witte schoenen zo op 8)7

Maar zijn wel vette schoenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
DieAnder schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Heb je al nagedacht of besloten wat voor versnellingen je wilt hebben? Hoeveel bladen voor (1,2 of 3), hoeveel achter 8,9,10,11,12,13)?
Dat is nogal van belang voor het kiezen van een groepset (of onderdelen ratjetoe), zeker met jouw eis om aan de rechterkant een pendelconstructie te hebben.
Ik dacht eraan voor een 40T te combineren met een 10-33 cassette. Hier een vergelijking met mijn huidige setup:

https://ritzelrechner.de/...7,19,21,24,28,33&UF2=2150

Ik fiets maximaal 60KM per rit en niet hoger/steiler dan de Utrechtse Heuvelrug.

Overigens is mijn eigen ervaring met poedercoaten beter dan met spuitwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door nogeeninlog op 27-03-2021 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb witte shimano's, vind ze echt mooi maar zijn altijd smerig en dat valt bij witte schoenen zo op 8)7

Maar zijn wel vette schoenen!
Klopt! Dat blijft lastig maar goed, hoort erbij. Goed schoonhouden, lukt met mijn witte sneakers ook.
Toevallig net deze https://lakecycling.com/c...cts/leather-shoe-care-kit besteld. Dat moet wel helpen.

Die ene site van @mhr-zip heeft ze nog wel in voorraad. Vind die standaard zooltjes van Lake ook erg prettig. Fijne schoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
nogeeninlog schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Hier het verhaal over de pendel:
nogeeninlog in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Maakt het voor de velgen nog uit of je schijfremmen of velgremmen neemt? Ik snap dat je voor velgremmen een remrand nodig hebt en voor schijfremmen niet, maar zou je voor schijfremmen elke velg kunnen gebruiken die je mooi vindt?
Ik ben geen wielbouwer, dus ik kan het mis hebben. Maar de meeste velgremfietsen hebben een minder sterke constructie met spaken/velg/hub dan schijfremfietsen omdat de krachtoverbrenging tijdens het remmen bij velgremmen totaal anders is dan bij disc wielen. Kom er op neer dat de krachten hoger zijn bij schijfremmen. Daarom zie je nooit raidaal gespaakte wielen bij schijfremwielen, dit in tegenstelling tot velgremmen. Een ervaren wielbouwer zal ze vast kunnen adviseren welke combinaties wel en niet kunnen. Maar als de velgremvelg een disk-hub qua krachten aan zou moeten kunnen zie ik geen problemen. Het hangt dus denk ik wat van het velgje af.
Andersom kan niet; want bij een disk-wiel heb je geen remrand. (uitzonderingen daargelaten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06:59
Zo eerste ritje 35km+ zit erop, valt allemaal niet tegen, heerlijk zeg.
Wel viel het mij op dat ik bij groot blad voor en klein achter een ratel van de ketting hoor, lijkt mij niet dat dit hoort aangezien dit beide de buitenste bladen zijn of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
jasperz89 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:04:
Wel viel het mij op dat ik bij groot blad voor en klein achter een ratel van de ketting hoor, lijkt mij niet dat dit hoort aangezien dit beide de buitenste bladen zijn of zit ik verkeerd?
Derailleurwieltjes niet recht onder het kransje? Kan komen door verkeerd afgestelde limit screws of een krom derailleurpadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

jasperz89 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:04:
Beetje draaien aan de barrel adjuster lijkt mij een goed begin, dat kan ook gewoon tijdens een ritje. Als dat het niet is, gewoon hogere cadans trappen op de 12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Thanks voor de tips, het is het kooitje van de voorderailleur waar de ketting heel licht tegenaan komt. Heb al met die schroefjes erop zitten pielen maar er verandert voor mijn gevoel niets dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
jasperz89 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:46:
Thanks voor de tips, het is het kooitje van de voorderailleur waar de ketting heel licht tegenaan komt. Heb al met die schroefjes erop zitten pielen maar er verandert voor mijn gevoel niets dan
Schroefjes op de voorderailleur lossen het niet op? Heb je zitten pielen of doelgericht gedraaid? (Protip: de filmpjes van Parktool met "alvader" Calvin Jones)

Als de schroefjes het niet oplossen zou je kunnen proberen of je met je hand de derailleur verder naar buiten kan drukken (wel voorzichtig ofc) als dat kan is de veer van je voorderailleur misschien iets viezig. Btje wd40 en smeren kan helpen. Anders is het wss kabelspanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
Thanks, het is gelukt. Het was inderdaad uiteindelijk de kabelspanning. Heb alleen wel met m’n lompheid dat afsluittuutje van die kabel getrokken dus die heeft nu een gerafeld uiteinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:17
Ik ga morgen mijn 2de rit maken, heb 50km gepland in lage zones. Denk dat dat 25 km/h gemiddeld wordt.
Heb nu de moertjes van de hide my bell gelocktite. Zal nietmeer loskomen :).
jasperz89 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:23:
Thanks, het is gelukt. Het was inderdaad uiteindelijk de kabelspanning. Heb alleen wel met m’n lompheid dat afsluittuutje van die kabel getrokken dus die heeft nu een gerafeld uiteinde.
Als je dat wat samen doet en er al draaiend een nieuw dopje opzet en samenknijpt is dat opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
nogeeninlog schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:57:
[...]
Overigens is mijn eigen ervaring met poedercoaten beter dan met spuitwerk.
En iets als https://www.wrapmybike.nl dan? (Er zijn vast meerdere adressen in NL waar je een frame kan wrappen)

[ Voor 43% gewijzigd door MaSw85 op 27-03-2021 21:15 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Engineer Stewie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:08:
Ik ga morgen mijn 2de rit maken, heb 50km gepland in lage zones. Denk dat dat 25 km/h gemiddeld wordt.

[...]

Als je dat wat samen doet en er al draaiend een nieuw dopje opzet en samenknijpt is dat opgelost :)
Ik ga eens kijken waar ik die dopjes kan halen inderdaad, wist niet eens dat dat bestond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:17
jasperz89 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Ik ga eens kijken waar ik die dopjes kan halen inderdaad, wist niet eens dat dat bestond.
Kabelhoedje, stopper of stopper ofzo.
Kan je in decathlon halen ook bv, of elke fiets onlineshop.
Elke kabel die je plaatst is zonder dopje en dat wordt op het einde geplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-03-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
MaSw85 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:12:
[...]

En iets als https://www.wrapmybike.nl dan? (Er zijn vast meerdere adressen in NL waar je een frame kan wrappen)
Ik heb even gekeken, maar EUR 749 vind ik duur voor wat ik wil. Ik wil gewoon een effen rode fiets met gele belettering. Dat vind ik al opzichtig genoeg. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 25-05 20:57
Ik twijfel eigenlijk of ik in deze markt een nieuwe fiets moet willen kopen. Ik heb nu een oud model met een 9-speed Campagnolo die oké fietst en het nog wel ff uithoudt. De betaalbare fietsen <1500 zijn vrijwel allen uitverkocht en ik heb het idee dat ik nu ook de hoofdprijs betaal vergeleken met de pre-Corona prijzen.

Is in het najaar een goede tijd om te kopen of zal dat nu ook wel matig zijn ivm lage hoeveelheid aanbod door Corona?

[ Voor 13% gewijzigd door Belecthor op 27-03-2021 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:43
Belecthor schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:36:
Ik twijfel eigenlijk of ik in deze markt een nieuwe fiets moet willen kopen. Ik heb nu een oud model met een 9-speed Campagnolo die oké fietst en het nog wel ff uithoudt. De betaalbare fietsen <1500 zijn vrijwel allen uitverkocht en ik heb het idee dat ik nu ook de hoofdprijs betaal vergeleken met de pre-Corona prijzen.

Is in het najaar een goede tijd om te kopen of zal dat nu ook wel matig zijn ivm lage hoeveelheid aanbod door Corona?
Qua nieuwe fietsen zal de beperkte leverbaarheid nog wel even aanhouden. Ik verwacht wel een interessant aanbod op MP als het 'gewone' sporten weer mogelijk is.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:03

N+1 dude, N+1
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 25-05 20:57
Wat bedoel je? De prijzen zijn hoger dan voor de crisis en heel veel winkels zijn toch uitverkocht? Zie dit artikel bijvoorbeeld

[ Voor 20% gewijzigd door Belecthor op 28-03-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:03
Belecthor schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Wat bedoel je? De prijzen zijn hoger dan voor de crisis en heel veel winkels zijn toch uitverkocht?
Dat er altijd een kriebel is om een nieuwe / extra fiets aan te schaffen ;)

Maar wel met je eens hoor, de prijzen en vooral ook de tweede hands prijzen zijn niet mild. Maar vergeet ook niet de normale verhogingen die elk jaar bijop komen en nu lijken te worden weggezet als Corona prijzen, verhogingen (of versoberingen) zijn elk jaar gaande. Beschikbaarheid is laag maar de fysieke winkels hebben vaak nog wel wat staan en krijgen ook nog wel fietsen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:16
https://cyclingtips.com/2...ip-is-blocking-bikes-too/

Die tekorten kunnen dus nog wel eens een stuk groter worden. Ga denk toch maar even wat dingen op voorraad leggen.

Alhoewel ik ook hoop dat de druk op losse onderdelen wat minder wordt als er praktisch geen fietsen meer geleverd worden, die productie zal gelijk blijven. Of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
unex154 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:59:
Alhoewel ik ook hoop dat de druk op losse onderdelen wat minder wordt als er praktisch geen fietsen meer geleverd worden, die productie zal gelijk blijven. Of is dat te simpel gedacht?
Ben verre van een expert maar durf wel te stellen dat de druk op onderdelen aanhoudt. Fietsfabrikanten zullen waarschijnlijk gewoon reserveringen plaatsen op batches onderdelen bij Shimano bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Toch wel een heel gaaf concept, alleen je moet wel jouw maten goed weten. Ideaal voor de mensen met wat afwijkende verhoudingen zoals lange benen en korter bovenlichaam. Dus ik denk dat er wel een paar hier voor deze fiets gaan. De prijs valt mij ook nog wel mee eigenlijk en er worden er dit jaar maar 200 gemaakt dus nog eens lekker zeldzaam ook.

Die fiets van Contador blijft ook heel gaaf, al is de verplichte keuze voor SRAM met Zipp niet direct mijn keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Toch wel een heel gaaf concept, alleen je moet wel jouw maten goed weten. Ideaal voor de mensen met wat afwijkende verhoudingen zoals lange benen en korter bovenlichaam. Dus ik denk dat er wel een paar hier voor deze fiets gaan. De prijs valt mij ook nog wel mee eigenlijk en er worden er dit jaar maar 200 gemaakt dus nog eens lekker zeldzaam ook.

Die fiets van Contador blijft ook heel gaaf, al is de verplichte keuze voor SRAM met Zipp niet direct mijn keuze.
7k voor ultegra DI2 zonder wielen. Niet goedkoop maar wel custom paintjob etc. Vraag me af hoe dat werkt, want moet je dan specifiek al je maten doorgeven etc? Ik zie in het bestelproces namelijk alleen ''head tube lenght'' en andere stem/stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2

Budget is max 2500 Euro.
Framegewijs wil je vooral kijken naar endurance modellen. Die hebben in de betere stack/reach verhouding die je zoekt. Ook een groter model met kortere stuurpen kan een optie zijn. Of een kleiner model met meer spacers. 9 speed campagnolowielen kan je eigenlijk niet op een praktische (goedkope) manier ombouwen naar 11 speed shimano. Laten spaken lijkt me in jouw geval wel een optie. Shimano heeft wel zilverkleurige varianten, maar die zijn inderdaad nu al helemaal moeilijk te krijgen. De Canyon endurace komt in het rood.

Wat ook kan, is de kleurstelling omdraaien. Ik heb heel goede ervaringen met Waltly in china. Voor 1000 euro inclusief verzending en douane heb je een frame in titanium op maat. Zet er dan wat rode, gele en zwarte accenten op (rood zadel en bar tape, mavic wielen) en je hebt een gelijkaardige kleurstelling en ook meteen het frame voor jouw bouw. Zou allemaal net onder de 2500 euro moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:26:
[...]

7k voor ultegra DI2 zonder wielen. Niet goedkoop maar wel custom paintjob etc. Vraag me af hoe dat werkt, want moet je dan specifiek al je maten doorgeven etc? Ik zie in het bestelproces namelijk alleen ''head tube lenght'' en andere stem/stuur.
Ik vond de alles erop en eraan optie wel meevallen met 11.000, want het is geen goedkoop merk voor de wielen etc. De interface van die website was nogal matig. Ik las op Weenies dat er een excel met allemaal verhoudingen is. Mij doet het een beetje denken aan Kenex, maar als het werkt dan werkt het. Ik krijg het idee. dat iedereen ongeveer mikt op de 10k grens voor de top end niche fietsen, behalve misschien S-Works met hun 12.700 voor een Founders versie van de Atheos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Ik vond de alles erop en eraan optie wel meevallen met 11.000, want het is geen goedkoop merk voor de wielen etc. De interface van die website was nogal matig. Ik las op Weenies dat er een excel met allemaal verhoudingen is. Mij doet het een beetje denken aan Kenex, maar als het werkt dan werkt het. Ik krijg het idee. dat iedereen ongeveer mikt op de 10k grens voor de top end niche fietsen, behalve misschien S-Works met hun 12.700 voor een Founders versie van de Atheos.
Naja je moet ergens de grens trekken natuurlijk en je gaat ook naar je concurrenten kijken en probeert dan net wat anders/extra te doen. Laten we wel wezen, 10k is een serieus bedrag voor een fiets. De meeste mensen zullen dat er niet voor betalen, ook de profs niet want die krijgen dat allemaal gesponsord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Als ik over 2-3 jaar nog zoveel fiets als nu krijg ik hem misschien nog wel verantwoord aan mezelf maar of ik dat zou willen...met zoeen fiets moet je toch een X aantal jaar doen ,verkoop zal lastig zijn als hij echt helemaal op jouw maat gemaakt is...iedere 2-3 jaar een nieuwe fiets kopen heeft natuurlijk ook iets.

Blijft wel een feit dat ik hem heel heel vet vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Engineer Stewie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:08:

[...]

Of, tot je een dopje hebt weten bemachtigen is een druppeltje secondenlijm ook een alternatief. Op mijn vorige racer heb ik ooit de uiteinden afgewerkt met een druppeltje soldeer. Dat vond ik nog het beste afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Ik zie mijn 5jr oude Giant TCR met 105 afmontage voor 150e minder dan ik ervoor betaald heb voorbij komen op Marktplaats... Het is gewoon een gekkenhuis, zowel in de winkels als op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Een nieuwe bril :)

Zo makkelijk is dat niet nee...

Ik heb een short-list van drie modellen, alleen Oakley:
- Sutro, ziet er mooi uit. Je hebt ook een 'lite' versie, die heeft geen 'onderkant'. De lite-versie vind ik minder mooi.
- Jawbreaker, ook een hele mooie, maar qua uiterlijk vind ik de Sutro mooier. Wat wel weer voor deze spreekt is dat de ventilatie beter is, waardoor de bril minder snel zal beslaan. Maar wat bij mij ook speelt, met mijn huidige bril (half Jacket 2.0), dat naast dat deze bril makkelijk beslaat, mijn ogen ook uitdrogen en mijn lenzen daar last van hebben (zelfs zo erg dat ik een lens eruit knipper, ik heb daglenzen, dus het probleem is minder groot).
- Radar EV Path, mijn zoektocht voor een nieuwe bril begon toen ik deze zag, ik vond dit een mooie bril. Maar hij lijkt wel wat meer op mijn Oakley Half Jacket 2.0, waardoor ik toch meer naar de Sutro neig.

Iemand ervaringen of een goede tip? En vooral ervaringen met het uitdrogen en ventilatie van bovenstaande brillen?

En welke lens moet ik erbij nemen... meerdere lenzen nemen is een optie, maar ze zijn zo belachelijk duur, dat ik denk dat ik daarvoor pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Galois schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:05:
Een nieuwe bril :)

Zo makkelijk is dat niet nee...

Ik heb een short-list van drie modellen, alleen Oakley:
- Sutro, ziet er mooi uit. Je hebt ook een 'lite' versie, die heeft geen 'onderkant'. De lite-versie vind ik minder mooi.
- Jawbreaker, ook een hele mooie, maar qua uiterlijk vind ik de Sutro mooier. Wat wel weer voor deze spreekt is dat de ventilatie beter is, waardoor de bril minder snel zal beslaan. Maar wat bij mij ook speelt, met mijn huidige bril (half Jacket 2.0), dat naast dat deze bril makkelijk beslaat, mijn ogen ook uitdrogen en mijn lenzen daar last van hebben (zelfs zo erg dat ik een lens eruit knipper, ik heb daglenzen, dus het probleem is minder groot).
- Radar EV Path, mijn zoektocht voor een nieuwe bril begon toen ik deze zag, ik vond dit een mooie bril. Maar hij lijkt wel wat meer op mijn Oakley Half Jacket 2.0, waardoor ik toch meer naar de Sutro neig.

Iemand ervaringen of een goede tip? En vooral ervaringen met het uitdrogen en ventilatie van bovenstaande brillen?

En welke lens moet ik erbij nemen... meerdere lenzen nemen is een optie, maar ze zijn zo belachelijk duur, dat ik denk dat ik daarvoor pas.
Heb recentelijk de Oakley Sutro & Sutro S besteld. De Sutro S past beter bij mijn gezicht, De Sutro is meer een ''L'' en Sutro S meer een ''M''. Fijne bril, nu met Prizm Road wat lekker veelzijdig is. Ik denk dat ik nog wel een 2e model erbij neem voor de echt zonnige dagen, bijvoorbeeld de ''Prizm Road Black met 11%''

Zie ook https://www.oakley.com/nl-nl/product/W0OO9462

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
De Jawbreaker Jawbone vind ik echt super lelijk (zelf ook een keer gehad en direct weer doorverkocht). Geraint Thomas draagt dat ding altijd en met die alien ogen is hij daardoor altijd makkelijk te herkennen. Bijna net zo makkelijk te herkennen is Bernal, een ienieminie ventje met de veel te grote Sutro, maar die trek ik al wel een heel stuk beter (moet je smaak zijn/passen, dan vind ik het een mooie bril).

Heb zelf 3 Radar's dus objectief ben ik niet meer. Lenzen wisselen doe ik nooit, maar je hebt er eigenlijk toch wel minimaal 2 nodig (voor zonnige zomerdag en eentje voor de schermerige avonden/bewolkte dagen).

M'n favoriete lens is de Fire Iridium, maar dat is eigenlijk vragen wat m'n favoriete fietsweer is (20-25 graden en zon). Je hebt dat niet echt voor het uitkiezen, dus de Prizm Trail die ik heb wordt bijna net zoveel gebruikt. Ook een fijne lens, maar net iets te licht voor een zonnige dag en net iets te donker voor een zwaar bewolkte dag/schemerige avond. Grin en ik hebben al het nodige geschreven over ervaringen met verschillende lenzen.

Afbeeldingslocatie: https://emag.co.uk/wp-content/uploads/2018/07/geraint-thomas-620x330.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 28-03-2021 15:31 . Reden: Was in de war. Jawbreaker gaat nog wel ]

Pagina: 1 ... 261 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).