Als je het je maat is en je loopt er warm voor en je bent helemaal verliefd en je hebt het geld er voor over: vooral doen!Oscar Mopperkont schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:20:
Ben een beginnende wielrenner en op zoek naar een nieuwe fiets. Heb nu een Koga Miyata, maar uit bike fit blijkt dat ik toch een paar aanpassingen zou moeten doen. Advies was dus om dan maar een nieuwe fiets aan te schaffen.
Slechtste tijd ooit natuurlijk om dat te doen... Blom & Blom werd mij geadviseerd als winkel en ik zie dat zij een Bulls Desert Falcon Pro hebben voor EUR 1175. Nieuwe fiets, maar wel 3 of 4 jaar oud model (beetje gek dat ze niet exact kunnen aangeven). Ultegra afgemonteerd, wat naar ik begrijp OK spul is.
Is dit een redelijke aanbieding?
https://www.fietsexperts.nl/actie/Bulls-Desert-Falcon-Pro/
Iemand enig idee daarover? Mij maakt op zich niet uit dat het model ietsjes ouder is. Voordeel is wel dat er Ultegra op zit (andere fietsen in deze prijsklasse hebben dat niet, maar hebben dan wél weer nieuwere varianten van lagere klassen van dat spul).
Ziet er uit als een hele goeie fiets voor NL. Voor het hooggebergte zou je misschien iets moeten aanpassen als je ooit die kant op wilt.
Je vraagt specifiek of die een goede aanbieding is. Dat durf ik niet te zeggen. Dit lijkt exact dezelfde fiets te zijn. Niet 3 of 4 jaar, maar een 5 à 6 jaar oud model. Dan is 300 euro korting objectief gezien niet veel, maar het is momenteel een 'sellers market' dus dikke kans dat je geen betere betaalbare fiets vindt het komende jaar.