Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 260 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:21
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:20:
Ben een beginnende wielrenner en op zoek naar een nieuwe fiets. Heb nu een Koga Miyata, maar uit bike fit blijkt dat ik toch een paar aanpassingen zou moeten doen. Advies was dus om dan maar een nieuwe fiets aan te schaffen.

Slechtste tijd ooit natuurlijk om dat te doen... Blom & Blom werd mij geadviseerd als winkel en ik zie dat zij een Bulls Desert Falcon Pro hebben voor EUR 1175. Nieuwe fiets, maar wel 3 of 4 jaar oud model (beetje gek dat ze niet exact kunnen aangeven). Ultegra afgemonteerd, wat naar ik begrijp OK spul is.

Is dit een redelijke aanbieding?

https://www.fietsexperts.nl/actie/Bulls-Desert-Falcon-Pro/

Iemand enig idee daarover? Mij maakt op zich niet uit dat het model ietsjes ouder is. Voordeel is wel dat er Ultegra op zit (andere fietsen in deze prijsklasse hebben dat niet, maar hebben dan wél weer nieuwere varianten van lagere klassen van dat spul).
Als je het je maat is en je loopt er warm voor en je bent helemaal verliefd en je hebt het geld er voor over: vooral doen!
Ziet er uit als een hele goeie fiets voor NL. Voor het hooggebergte zou je misschien iets moeten aanpassen als je ooit die kant op wilt.

Je vraagt specifiek of die een goede aanbieding is. Dat durf ik niet te zeggen. Dit lijkt exact dezelfde fiets te zijn. Niet 3 of 4 jaar, maar een 5 à 6 jaar oud model. Dan is 300 euro korting objectief gezien niet veel, maar het is momenteel een 'sellers market' dus dikke kans dat je geen betere betaalbare fiets vindt het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:27
Iemand interesse in een leuke bianchi?

Hij is echt in top conditie.

*knip*
Je eigen advertenties aanbieden is niet de bedoeling.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 25-03-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DieAnder schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:31:
[...]

Als je het je maat is en je loopt er warm voor en je bent helemaal verliefd en je hebt het geld er voor over: vooral doen!
Of het "mijn" maat is, worden hierboven vraagtekens gezet. Snap ik wel, want normaal is een 56 niet een fiets voor een kleintje als ik ben. De winkel gaf echter aan dat hij volgens de maatvoering in mijn bikefitrapport kon worden afgesteld. Vraag is dus: is het dan ook echt mijn maat? Of kun je dan nog steeds beter gaan voor een slagje kleiner?
Ziet er uit als een hele goeie fiets voor NL. Voor het hooggebergte zou je misschien iets moeten aanpassen als je ooit die kant op wilt.
Thx. Ga ik niet doen.
Je vraagt specifiek of die een goede aanbieding is. Dat durf ik niet te zeggen. Dit lijkt exact dezelfde fiets te zijn. Niet 3 of 4 jaar, maar een 5 à 6 jaar oud model. Dan is 300 euro korting objectief gezien niet veel, maar het is momenteel een 'sellers market' dus dikke kans dat je geen betere betaalbare fiets vindt het komende jaar.
Het is idd wat mistig hoe oud hij nu is.

Het is overigens helemaal niet dat ik nu verliefd ben op deze fiets. Het is heel simpel. Ik vroeg aan mijn bikefitman: welke winkel is OK. Hij zei "Blom & Blom" en toevallig zag ik deze fiets staan als "actie", waarbij Ultegra mij bekend voorkwam als goede groepenset. Lees echter ook wel eens dat een nieuwe 105 beter kan zijn dan een oude Ultegra. Als ik dan kijk bij Mantel, dan zijn er ook andere fietsen in die prijsklasse te krijgen met een 105 (maar dan uit 2021) voor ongeveer hetzelfde geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Of het "mijn" maat is, worden hierboven vraagtekens gezet. Snap ik wel, want normaal is een 56 niet een fiets voor een kleintje als ik ben. De winkel gaf echter aan dat hij volgens de maatvoering in mijn bikefitrapport kon worden afgesteld. Vraag is dus: is het dan ook echt mijn maat? Of kun je dan nog steeds beter gaan voor een slagje kleiner?
Bij twijfel is de kleinere maat beter. Maar zoals zo vaak gezegd, is per merk verschillend en je moet de totale geometrie in de gaten houden. Je kunt het best passend krijgen, maar het kan best zijn dat het fietsgevoel nadelig zou worden beïnvloed. Of misschien krijgt de fiets er wel een minder mooie look door. Als je bijv een heel korte stuurpen nodig hebt op een 56, dan zit je wel goed, maar stuurt het niet zoals de fabrikant het ontworpen heeft, of oogt het niet.

Maar als je de specs doorgeeft dan kan je dat perfect vergelijken met allerlei tools zoals https://www.velogicfit.com/frame-comparison
Dat vindt iedereen hier leuk :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mistraller op 25-03-2021 21:50 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mistraller schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Bij twijfel is de kleinere maat beter. Maar zoals zo vaak gezegd, is per merk verschillend en je moet de totale geometrie in de gaten houden. Je kunt het best passend krijgen, maar het kan best zijn dat het fietsgevoel nadelig zou worden beïnvloed. Of misschien krijgt de fiets er wel een minder mooie look door. Als je bijv een heel korte stuurpen nodig hebt op een 56, dan zit je wel goed, maar stuurt het niet zoals de fabrikant het ontworpen heeft, of oogt het niet.
Merci! Dat is goed om te weten.
Maar als je de specs doorgeeft dan kan je dat perfect vergelijken met allerlei tools zoals https://www.velogicfit.com/frame-comparison
Thx! Hoe werkt dat precies?

Dit is wat mijn rapport zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeZ44b67B5q3nC8IskhHuREnBiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8A5GQPIiN6KLg4ASlVpYnBf.jpg?f=fotoalbum_large
En als ik dan kijk naar frame stack 526, dan zou je bij een Bulls Falcon een XS moeten hebben om daar net onder te zitten. Dan kan 56 toch nooit goed zijn? Of kijk ik dan verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:57
tinusterror schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:41:

[Mbr]*knip*
Je eigen advertenties aanbieden is niet de bedoeling.[/]
@Grin Zou niet blij zijn bij het zien van die cassette... Maak hem nou eerst ff schoon voordat je foto's gaat maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Mistraller schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:45:
[...]
Geinig, kende die tool niet. Had mijn nieuwe Cannondale gewoon beetje op de gok gekocht, maar komt uiteindelijk bijzonder goed overeen met mijn vorige fiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fDiOJ8hv4_zbrLAJt1k87s5Guk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ABu3t2fckud0utzKdlO7ztYT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:56:
Dit is wat mijn rapport zegt:
[Afbeelding]
En als ik dan kijk naar frame stack 526, dan zou je bij een Bulls Falcon een XS moeten hebben om daar net onder te zitten. Dan kan 56 toch nooit goed zijn? Of kijk ik dan verkeerd?
Ik zie ook hele gekke dingen in je rapport. :?
In de onderste regel staan links de frame stack en reach en rechts de stuur stack en reach. Het verschil tussen die twee wordt uitsluitend gemaakt door spacers, stuurpen en de dikte van het stuur.
Aanbevolen frame stack: 526mm
Aanbevolen stuur stack: 620mm
Verschil: 94mm
Er moet dus 94mm hoogteverschil worden overwonnen door stuurpenlengte, stuurdikte en spacerhoogte.
Bij een balhoofdhoek van 73° en een stuurpen van 90mm en -6° en een stuur van 32mm dik kom ik dan uit op een spacer toren van 5 cm. Ja, dat is mogelijk, maar dat kan toch geen uitgangspunt zijn voor het aanmeten van een fiets?

Nog iets geks: twee bovenste plaatjes rechts.
Handlebar drop: -66mm t.o.v. zadel
Grip drop: -44mm t.o.v. zadel
Dus het kuiltje van de remgrepen zit 22mm hoger dan de bovenkant van het stuur. 7(8)7

Ik vermoed dat er het een en ander mis is gegaan met het opmeten van de pasfiets, en dat er daarom van die gekke waardes in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@DieAnder : Thx. Zal het nagaan bij fitter.

Kan het zijn dat die waardes gek zijn, omdat dit is wat zou moeten gebeuren op mijn bestaande fiets? Dat daarom het advies was: makkelijker om toch te kijken naar nieuwe fiets?

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-03-2021 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:46

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

het komt niet vaak voor maar ik moet geld uitgeven aan een fiets "gadget" van mijn vriendin...toen ik filmpjes aan het kijken was op youtube over de Favero Assioma's kwam er ook een filmpje bij van de Garmin verkeersradars en deze moet er nu komen...in eerste instantie lijkt het me niet perse nodig maar ik heb ook geen zin om er een discussie over te voeren met een (hoogzwangere) vrouw...en als ik het alwetende internet moet geloven word het ook als erg prettig ervaren als je hem eenmaal gewend bent.

ik twijfel nu alleen een beetje tussen de versie met en zonder licht, ik fiets vrijwel nooit in het donker dus licht is niet nodig en de versie zonder licht vind ik er veel strakker uitzien...maar de batterijduur is "maar" 7 uur...niet fiets ik niet wekelijks en zelfs niet maandelijks tochten van 7+ uur en mocht ik dit wel doen hoop ik vermoedelijk na die 7 uur dat een auto me vanachter raakt omdat ik toch al kapot ben :+

Maar ik weet dat er hier mensen zijn die dit ding hebben en was eigenlijk benieuwd of ze de versie met of zonder licht hebben gepakt?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Sja, het scheelt 50 euro. Voordeel is dat je versie met licht ook zonder licht kan gebruiken, maar andersom niet snapje.

Maar voor 50 euro koop je ook wel een paar strakke achterlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:00:
Sja, het scheelt 50 euro. Voordeel is dat je versie met licht ook zonder licht kan gebruiken, maar andersom niet snapje.

Maar voor 50 euro koop je ook wel een paar strakke achterlichten.
nja probleem is eigenlijk dat ik het achterlicht lelijk vind :+ en ik ben alweer terug bij #teamzadeltasje (ik was kamp onpartijdig maar vind het zonder zadeltasje gewoon veel mooier :+)

vooral de accu duur ben ik benieuwd naar, ze zeggen 7 uur en dat is prima maar als 7 uur in de praktijk 5 uur word dan is het een ander verhaal

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Nutterd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:02:
[...]

nja probleem is eigenlijk dat ik het achterlicht lelijk vind :+ en ik ben alweer terug bij #teamzadeltasje (ik was kamp onpartijdig maar vind het zonder zadeltasje gewoon veel mooier :+)

vooral de accu duur ben ik benieuwd naar, ze zeggen 7 uur en dat is prima maar als 7 uur in de praktijk 5 uur word dan is het een ander verhaal
https://www.velonews.com/...f%20this%20battery%20life.

Ik zou die met licht dan pakken. Als die batterij ook nog degradeert dan is het handig dat je wat over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:03:
[...]

https://www.velonews.com/...f%20this%20battery%20life.

Ik zou die met licht dan pakken. Als die batterij ook nog degradeert dan is het handig dat je wat over hebt.
thanks! jouw google skills zijn beter dan die van mij 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Die met licht heeft nog een dikke feature waar ik me in de winter wel echt prima bij voel, hij gaat feller en branden en met hogere frequentie knipperen als een auto je hard achterop komt. Ik heb hem tegenwoordig altijd aan (op knipperstand) op wegen die je direct met auto's deelt (denk dijkjes, landweggetjes etc).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:14

Grin

Ride si sapis.

@Nutterd Versie met licht.
Ik fiets nooit in het donker maar soms kom je net even te laat thuis (lekke band) en moet je over een donkere weg (bomen aan weerszijde) in de schemering terug naar huis. Dan zet ik toch even die lamp aan, die 50 euro voel je dan al lang niet meer - of wat het verschil ook is. Verkeer van voren ben ik minder bang voor, dat zie je wel. Verkeer achterop is altijd maar hopen dat het goed gaat...

Ik heb al veel geschreven over dit Varia apparaat en ik wil geen meter meer zonder rijden. Ik vertrek vanmiddag weer voor een ritje, stel: iemand biedt mij nu 400 euro en komt de Varia zodadelijk afhalen dan zeg ik: gaan we niet doen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Nutterd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:04:
[...]

thanks! jouw google skills zijn beter dan die van mij 8)7
"garmin varia rtl515 review battery life" had jij ook wel kunnen bedenken toch?
Grin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:07:
@Nutterd Versie met licht.
Ik fiets nooit in het donker maar soms kom je net even te laat thuis (lekke band) en moet je over een donkere weg (bomen aan weerszijde) in de schemering terug naar huis. Dan zet ik toch even die lamp aan, die 50 euro voel je dan al lang niet meer - of wat het verschil ook is. Verkeer van voren ben ik minder bang voor, dat zie je wel. Verkeer achterop is altijd maar hopen dat het goed gaat...

Ik heb al veel geschreven over dit Varia apparaat en ik wil geen meter meer zonder rijden. Ik vertrek vanmiddag weer voor een ritje, stel: iemand biedt mij nu 400 euro en komt de Varia zodadelijk afhalen dan zeg ik: gaan we niet doen.
Ik zou zeggen is goed hier heb je hem! en dan naar een fietszaak rijden om een nieuwe te halen.

Profit!

[ Voor 62% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2021 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Is om aan te geven dat ik dus echt geen rit zonder wil rijden. Ik krijg realistisch gezien met geen mogelijkheid die Varia terug voor de rit van vanmiddag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Top iedereen! Mijn vriendin is jullie dankbaar ik ga voor de versie met licht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:50:
het komt niet vaak voor maar ik moet geld uitgeven aan een fiets "gadget" van mijn vriendin...toen ik filmpjes aan het kijken was op youtube over de Favero Assioma's kwam er ook een filmpje bij van de Garmin verkeersradars en deze moet er nu komen...in eerste instantie lijkt het me niet perse nodig maar ik heb ook geen zin om er een discussie over te voeren met een (hoogzwangere) vrouw...en als ik het alwetende internet moet geloven word het ook als erg prettig ervaren als je hem eenmaal gewend bent.

ik twijfel nu alleen een beetje tussen de versie met en zonder licht, ik fiets vrijwel nooit in het donker dus licht is niet nodig en de versie zonder licht vind ik er veel strakker uitzien...maar de batterijduur is "maar" 7 uur...niet fiets ik niet wekelijks en zelfs niet maandelijks tochten van 7+ uur en mocht ik dit wel doen hoop ik vermoedelijk na die 7 uur dat een auto me vanachter raakt omdat ik toch al kapot ben :+

Maar ik weet dat er hier mensen zijn die dit ding hebben en was eigenlijk benieuwd of ze de versie met of zonder licht hebben gepakt?
Gewoon lekker de RTL515 pakken, top ding. Met een beetje korting voor 160 wel te koop. Daar kocht ik hem een maand geleden voor. Erg fijn ding, geeft veel meer rust met achterop komende auto's etc
Zeker een mooi ding en overdag gewoon zonder licht.

@Grin Heeft hem ook en ook je Favero Assioma's. Ik ben team P2M @mhr-zip heeft ook P2M en RTL510 radar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Nutterd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:14:
Als je hem niet voor 160 kan krijgen stuur dan mij ff een DM.
Ik beloof niet dat ik hem kan krijgen voor 160, maar krijg wel lekkere korting bij Garmin

Edit: voor als er een overijverige moderator hier zit. Ik als particulier bestel. Ik heb geen zakelijke verbinding met Garmin oid.

[ Voor 15% gewijzigd door mhr-zip op 26-03-2021 10:31 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04 17:47
Iemand ervaringen met Le Coffee Ride apparel? Hoe kan ik de kwaliteit inschatten van deze kleding? Ziet er leuk uit, maar kan weinig vinden over de kwaliteit van het spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Als je hem niet voor 160 kan krijgen stuur dan mij ff een DM.
Ik beloof niet dat ik hem kan krijgen voor 160, maar krijg wel lekkere korting bij Garmin

Edit: voor als er een overijverige moderator hier zit. Ik als particulier bestel. Ik heb geen zakelijke verbinding met Garmin oid.
PM Gestuurd....

als je hierom gebanned word starten we wel een #freemhr-zip petitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-05 20:01
Ik heb ook wel interesse in de Garmin Varia maar weet er iemand of er ook een optie/adapter is om deze te bevestigen aan de mount van een Bontrager Flare RT achterlicht, deze heb ik nu namelijk en de mount hiervan klikt netjes in op mijn zadelpen van m'n Trek Domane, dus heb ik geen elastiekjes oid op mn zadelpen en dat vind ik er net iets mooier uitzien 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

tinusterror schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:41:

[Mbr]*knip*
Je eigen advertenties aanbieden is niet de bedoeling.[/]
Die raak je zo kwijt, zag hem op racefiets markplaats facebook voorbij komen :)
Niet te snel toehappen in deze tijd, gigantische vraag naar fietsen op het moment.

Wij hebben een tuinset te koop staan, bij nr 2 toegehapt iets onder de vraagprijs.. ondertussen al 9 andere mensen gehad die de vraagprijs bieden, of meer...
Maar wij zijn eerlijke mensen ;) dus deal is deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
rgeervliet92 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:36:
Ik heb ook wel interesse in de Garmin Varia maar weet er iemand of er ook een optie/adapter is om deze te bevestigen aan de mount van een Bontrager Flare RT achterlicht, deze heb ik nu namelijk en de mount hiervan klikt netjes in op mijn zadelpen van m'n Trek Domane, dus heb ik geen elastiekjes oid op mn zadelpen en dat vind ik er net iets mooier uitzien 😁
Vast wel , ik heb hem ook bevestigd aan mijn Specialized Power Expert zadel middels de SWAT bevestiging, hiervoor een 3D geprinte mount gekocht en die past perfect op de garmin. Zit gewoon altijd vast, klik hem zo in en uit zoals mijn garmin. Ideaal en ziet er strak uit.

Je moet dan denken aan zoiets : https://www.shapeways.com...apter-for-trek-madone-slr of https://www.shapeways.com...o-adapter?li=shareProduct moet je alleen ff zoeken op juiste type etc. Is wel te vinden lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:42
Roestini schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:
Iemand ervaringen met Le Coffee Ride apparel? Hoe kan ik de kwaliteit inschatten van deze kleding? Ziet er leuk uit, maar kan weinig vinden over de kwaliteit van het spul.
Wellicht weten ze hier meer: Het grote fietskleding topic

daag

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De Magene P325CS Powermeter zit nu op mijn fiets, ook maar voor de gelegenheid er een nieuwe ketting op gezet. BLING BLING allemaal. Morgen, of anders Zondag ga ik het ook uittesten, heel benieuwd hoe goed het werkt.

Wat stellen jullie voor als volgende upgrade?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nnDKEG-jFkGVqOb71ZFwG42tfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeKiUoEjWx82lwhAKJLRA0wV.jpg?f=fotoalbum_large

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10
Yakolev schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:04:
De Magene P325CS zit nu op mijn fiets, ook maar voor de gelegenheid er een nieuwe ketting op gezet. BLING BLING allemaal. Morgen, of anders Zondag ga ik het ook uittesten, heel benieuwd hoe goed het werkt.

[Afbeelding]
Geïntegreerde aero-cockpit ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
De Magene P325CS zit nu op mijn fiets, ook maar voor de gelegenheid er een nieuwe ketting op gezet. BLING BLING allemaal. Morgen, of anders Zondag ga ik het ook uittesten, heel benieuwd hoe goed het werkt.

[Afbeelding]
- Stuurpen afzagen
- OSPW
- Schone cassette

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:41
Nutterd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:14:
Weet je vriendin ook al dat hoge carbon velgen veel zichtbaarder en dus veiliger zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Owios schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Weet je vriendin ook al dat hoge carbon velgen veel zichtbaarder en dus veiliger zijn?
ik heb een lichtblauwe fiets, ik zei al dat die veel te veel oplostte in de buitenlucht...maar daar trapte ze niet in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:31:
[...]

ik heb een lichtblauwe fiets, ik zei al dat die veel te veel oplostte in de buitenlucht...maar daar trapte ze niet in 8)7
Je had een Giant met FFWD velgen toch? Die met die olie laag? Zo'n aero stuurtje zou hem ook goed doen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hebben jullie fietsen al Favero Assioma's?
Of een tweede setje 80mm diepe wielen?
En een zadeltasje?

Anders kun je vast wel een mooi klikstuurtje vinden ergens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Je had een Giant met FFWD velgen toch? Die met die olie laag? Zo'n aero stuurtje zou hem ook goed doen O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LCMlBJ-t6I_2nqsrc7slfb7ed8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9n8V5QGiJ14d4zQw32pPRFt.jpg?f=fotoalbum_large

Yes! dat is hem...maar ik heb vandaag nog wat kleding besteld, de favero's en onder lichte dwang wat ik natuurlijk super erg vond om te doen word dadelijk de radar besteld...

ik ben even klaar met "upgraden" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 14:04
Ik ga voor de gravel toch voor tubeless, heeft er iemand nog hele goede ervaringen of juist slechte met bepaalde sealants? Ik zat zelf te kijken voor Orange Seal Tire Sealant waar de reviews wel aardig van lijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Bij toeval zag ik deze aanbieding bij Mantel.
Quarq DUB spider voor €330!!!
https://www.mantel.com/quarq-dfour-dub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaSteiL
Vinniiee schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:55:
https://www.bike24.com/p2344252.html O-)
Al komt er dan iets verzendkosten bij en moet je net iets langer wachten. Bike24 is meestal mijn goto plek voor zaken zoals Garmins en andere elektronica. Zijn echt een stuk goedkoper over het algemeen.

Shoot, momenteel niet in stock.. daar gaat mijn punt. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door WaSteiL op 26-03-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
De Magene P325CS Powermeter zit nu op mijn fiets, ook maar voor de gelegenheid er een nieuwe ketting op gezet. BLING BLING allemaal. Morgen, of anders Zondag ga ik het ook uittesten, heel benieuwd hoe goed het werkt.

[Afbeelding]
Rule #40.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
WaSteiL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Al komt er dan iets verzendkosten bij en moet je net iets langer wachten. Bike24 is meestal mijn goto plek voor zaken zoals Garmins en andere elektronica. Zijn echt een stuk goedkoper over het algemeen.
Oh, dit leek me een erg goeie aanbieding maar van bike24 is nog net ff wat beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Vinniiee schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Oh, dit leek me een erg goeie aanbieding maar van bike24 is nog net ff wat beter :P
Haha nee, kijk maar naar mijn edit : momenteel niet in voorraad bij bike24.. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

waar ik wel nog geld aan ga uitgeven zijn de "Tietrit" sokken _/-\o_ B-)

voor de mensen met instagram:

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

dit moet je hebben toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip

Schijfremmen (grapje).

Powermeter is top en voegt wat toe. Je hebt al mooie velgen etc. Ik ben nooit zo van het upgraden van een 7 naar een 8. Ik weet niet welke groep je hebt, maar ik zie nooit zo het nut ervan in als je van 105 naar Ultegra upgrade. Wel nog als je echte dingen toevoegt (zoals powermeter), of iets upgrade dat echt ondermaats is.

Of het nu een auto is of een fiets. Als ik mij ergens aan irriteer dan schrijf ik het op en zorg bij aanschaf van nieuwe fiets of nieuwe auto dat deze irritatie factor weggenomen wordt. Er gaat in mijn ogen veel geld in upgraden zitten, terwijl de restwaarde vaak beperkt is. Ook is het vaak nog steeds een halfbakken compromis.

Maar als je het echt wilt weten O-)

Garmin Varia :*) & andere banden 8)7

* mhr-zip is geen fan van de GP5000 als je het nog niet doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
WaSteiL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Haha nee, kijk maar naar mijn edit : momenteel niet in voorraad bij bike24.. :-(
DUB past helaas niet echt lekker in mijn BB86 frame, anders had ik het allang gedaan.

edit; wellicht een goed excuus om voor een ander frame te kijken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Vinniiee op 26-03-2021 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
rolandos582 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:10:
[...]

- Stuurpen afzagen
- OSPW
- Schone cassette
Ik zou mijn stuurpen toch niet zo snel afzagen...

Over die Garmin Varia: Bij Futurum kost ie 180. Fiets je zo'n Strava challenge bij elkaar, of vul je sneaky het formulier gewoon in, krijg je 25,- korting. Die korting kun je vervolgens deels stukslaan op 3 jaar extra Garmin garantie (totaal 5 jaar dan).

Garmin's kennende, is die extra garantie voor 10,- de beste Garmin aanschaf ooit.

Bij elkaar ben je dan 165,- kwijt met 5 jaar garantie.

Fiets je veel op fietspaden die gescheiden naast een drukke weg liggen, is dat klote iedere keer een melding om niets. In de stad is het ook vervelend. Fiets je ook vaak op polderwegen, dijkjes en ander stukken waar je met autos de weg deelt, prima.

Een ander minpunt is als je vaak in groepen rijdt. Je straft direct de wheelsuckers achter je met felle rode flitsen in hun ogen. Dan moet je je licht uit doen als je lief bent voor je maten. Een groupride modus is een lang gevraagde feature maar tot op heden niets.

[ Voor 76% gewijzigd door ElGreco op 26-03-2021 12:14 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]
Mooie fiets zo.
Zijn dat alu wielen met een carbon velg erop? If so, dan zou je dat eens kunnen upgraden naar volledig carbon wielen. Maar of dit je veel gaat brengen...
Stuurpen afzagen idd maar dat is geen must.
Dit is Di2? Ik heb geen verstand van Shimano maar electronisch schakelen is ook wel erg fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
Ben helaas ook uit-geupgrade met m'n bikes momenteel. Een PM voor m'n MTB (het stiefkindje), een nieuwe bikefit en OSPW voor de zomerfiets, dan ben je het al echt aan het zoeken :/. Het wordt tijd voor een N+1, maar echt iets moois heb ik nog niet voorbij zien komen.

Wel weer verliefd geworden op m'n Cervelo. Het voordeel van een half jaar er niet op rijden in de wintermaanden, is dat het in de zomermaanden weer voelt als een nieuwe fiets :).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ElGreco
Ypuh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:12:
Ben helaas ook uit-geupgrade met m'n bikes momenteel. Een PM voor m'n MTB (het stiefkindje), een nieuwe bikefit en OSPW voor de zomerfiets, dan ben je het al echt aan het zoeken :/. Het wordt tijd voor een N+1, maar echt iets moois heb ik nog niet voorbij zien komen.

Wel weer verliefd geworden op m'n Cervelo. Het voordeel van een half jaar er niet op rijden in de wintermaanden, is dat het in de zomermaanden weer voelt als een nieuwe fiets :).
Een Brits merk uitzoeken, vanaf hier kopen zonder Britse BTW en zelf ophalen met de boot. Terug fietsen naar NL. Tegen de tijd dat je aan deze kant van de plas bent, ziet de fiets er flink gebruikt uit, word je ook niet lastig gevallen door de NL douane.

Nieuw project erbij en een leuke mini vakantie er aan vast geplakt. Plus een zooi extra tegels voor je Veloviewer score. Wat wil je nog meer!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:28

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[Afbeelding]
2 weken hoogtestage?

En als je zeker bent de stem afzagen. (ik heb het nooit gedaan want ik rijd met alle spacers) maar ik vind het wel lelijk op een anders benijdenswaardige fiets _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Een Brits merk uitzoeken, vanaf hier kopen zonder Britse BTW en zelf ophalen met de boot. Terug fietsen naar NL. Tegen de tijd dat je aan deze kant van de plas bent, ziet de fiets er flink gebruikt uit, word je ook niet lastig gevallen door de NL douane.

Nieuw project erbij en een leuke mini vakantie er aan vast geplakt. Plus een zooi extra tegels voor je Veloviewer score. Wat wil je nog meer!
Oehh die tiles klinken goed! Maar je bent ook een smak geld kwijt en je bent niet zomaar weer in Groningen :| Als ik dan ook gelijk even in Castricum stop voor een setje nieuwe wielen, dan ben je wel bezig met een dikke roadtrip...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Joindry schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:24:
[...]

2 weken hoogtestage?

En als je zeker bent de stem afzagen. (ik heb het nooit gedaan want ik rijd met alle spacers) maar ik vind het wel lelijk op een anders benijdenswaardige fiets _/-\o_
Nee, niet de stem afzagen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 19:40

[Afbeelding]
Investeren in tiles? Goedkoper dan hoogtestage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Part-time werken O-)

Allemaal leuk die dure spullen, ik kom tijd te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Nee, niet de stem afzagen! :D
Of wel, maar film het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Waarom niet de stem afzagen eigenlijk?
Ik ben van plan de stem van mijn Bianchi oltre ook af te zagen (heb dan wel nog de luxe dat ik nog een nieuwe voorvork extra heb liggen), maar zou niet weten waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

Raznov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:27:
Ik ben van plan de stem van mijn Bianchi oltre ook af te zagen (heb dan wel nog de luxe dat ik nog een nieuwe voorvork extra heb liggen), maar zou niet weten waarom niet?
Ik heb vorig jaar mijn schouder overbelast gehad. Was blij dat ik de 2 spacers die boven de stuurpen zitten eronder kon zetten en zo met minder pijn toch lekker kon doorfietsen. Met een afgezaagde vork gaat dat toch wat lastiger :)

(stuurpen omdraaien is dan nog een optie)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:27:
Dat stuurt zo rottig.

De stem is je stuurpen, niet je voorvork ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
BreadFan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Dat stuurt zo rottig.

Gelukkig weet iedereen wat ik bedoel, ik bedoelde inderdaad dat torentje verwijderen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
ElGreco schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:06:
Garmin's kennende, is die extra garantie voor 10,- de beste Garmin aanschaf ooit.
+1

Mijn 810 ging na 4 jaar kapot (kortsluiting met een powerbank waardoor deze vastsloeg in een test scherm). Zonder morren het volledige aankoopbedrag retour gekregen in tegoedbonnen en mocht de bundel accessoires etc. gewoon houden. Rij nu alweer 2 jaar met de 830 rond :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
BreadFan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Dat stuurt zo rottig.

Oh heerlijk, ik ben ook weer lekker wakker met mijn antwoorden vandaag. Meer koffie aub! |:(
Maar goed, het afzagen van de voorvork dan :) waarom zouden we dat niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Raznov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Oh heerlijk, ik ben ook weer lekker wakker met mijn antwoorden vandaag. Meer koffie aub! |:(
omdat je nog weer terug omhoog wil kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 11:19
WaSteiL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Shoot, momenteel niet in stock.. daar gaat mijn punt. |:(
ik kende dit helemaal niet, hoe werkt zoiets? Kan ik dat gewoon op mn Shimano Di2 crankstel monteren? of moet ik eerst de crankarmen etc aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
pier87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:45:
[...]

ik kende dit helemaal niet, hoe werkt zoiets? Kan ik dat gewoon op mn Shimano Di2 crankstel monteren? of moet ik eerst de crankarmen etc aanpassen?
Je moet je trapas lagers vervangen naar DUB en een DUB crankstel kopen (armen + as). Het enige wat je kunt overnemen van je huidige trapas zijn de kettingbladen.

only compatible to Quarq DZero DUB cranks and SRAM DUB bottom brackets

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 26-03-2021 14:48 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pier87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:45:
[...]

(vond het zelf ook wel interessant)

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Raznov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Je restwaarde daalt theoretisch gezien.

Je kan niet terug omhoog bij problemen. Zelf vind ik afzagen niet zo'n probleem, als je maar heel zeker bent van je positie.

Ik heb bikefit gehad op oude fiets, dus ik rijd er al een tijdje mee rond. Als het 1 op 1 overgezet wordt kan echt wel de zaag erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 11:19
Bedankt @418O2 en @ElGreco in dat geval wordt het toch wel een prijzig grapje.

Dan wacht ik nog even waar Wahoo mee komt, ben wel benieuwd naar de Wahoo speedplay pedalen met vermogensmeter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
pier87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:52:
Bedankt @418O2 en @ElGreco in dat geval wordt het toch wel een prijzig grapje.

Dan wacht ik nog even waar Wahoo mee komt, ben wel benieuwd naar de Wahoo speedplay pedalen met vermogensmeter...
Die zullen ook wel ergens rond de 899,- kosten minimaal gok ik.

Je beste optie nu is een left only 4iiii/Stages of een P2M NGeco

Edit: and it's gone, het laatste exemplaar op Bike24 zojuist verkocht (niet aan mij....)

[ Voor 9% gewijzigd door ElGreco op 26-03-2021 14:56 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 14:19
mhr-zip schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Je restwaarde daalt theoretisch gezien.

Je kan niet terug omhoog bij problemen. Zelf vind ik afzagen niet zo'n probleem, als je maar heel zeker bent van je positie.

Ik heb bikefit gehad op oude fiets, dus ik rijd er al een tijdje mee rond. Als het 1 op 1 overgezet wordt kan echt wel de zaag erin.
Ik had hem op mijn vorige fiets niet afgezaagd, wel de spacers erboven gedaan, zodat het stuur lager was. Fietste een stuk fijner, maar ziet er natuurlijk niet uit. Een keer een val gehad, waarbij ik met mijn kin op het torentje klapte, kostte 4 hechtingen.... dus nog een reden om hem niet uit te laten steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Vinniiee schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:55:
Is gewoon de normale prijs. Met een setje crankarmen (ik meende €220), buitenblad (€100) en binnenblad (€35) kom je op €685 wat gewoon een normale prijs is. Ik heb voor de mijne 2 jaar geleden ietsjes meer betaald.

Bij Bike24 moet je wel opletten dat hij op Nederland staat. Het Duitse BTW tarief is lager, dus lijkt vaak wat mooier dan de werkelijkheid (plus dat er nog verzendkosten bijkomen).

@mhr-zip Een fiets moet je niet kopen voor de restwaarde. De onderdelen (wielen o.i.d.) misschien, maar een frame koop ik in principe met het idee om deze nooit meer weg te doen.

Verder hoeft upgraden niet heel negatief te zijn hoor. Ik weet nog dat hoe ik mijn Cervelo kocht (105 groep, basic alu wieltjes/stuur/zadel) etc. eigenlijk weinig onder de indruk was. Nu met Zipp's, Zipp stuur, Berk zadel, Etap, latex biba's etc. is dat dag en nacht verschil en kun je oprecht spreken van een machine.

Ik durf zelfs nog wel zo ver te gaan dat de onderdelen de fiets maken en het frame -mits vergelijkbaar- nauwelijks verschil maakt. Dan doel ik bijvoorbeeld op de categorie aerobikes Aeroad-S3-Ostro-Reacto.

[ Voor 35% gewijzigd door Ypuh op 26-03-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:45
Ypuh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:26:
[...]

Is gewoon de normale prijs. Met een setje crankarmen (ik meende €220), buitenblad (€100) en binnenblad (€35) kom je op €685 wat gewoon een normale prijs is. Ik heb voor de mijne 2 jaar geleden ietsjes meer betaald.

Bij Bike24 moet je wel opletten dat hij op Nederland staat. Het Duitse BTW tarief is lager, dus lijkt vaak wat mooier dan de werkelijkheid (plus dat er nog verzendkosten bijkomen).

@mhr-zip Een fiets moet je niet kopen voor de restwaarde. De onderdelen (wielen o.i.d.) misschien, maar een frame koop ik in principe met het idee om deze nooit meer weg te doen.

Verder hoeft upgraden niet heel negatief te zijn hoor. Ik weet nog dat hoe ik mijn Cervelo kocht (105 groep, basic alu wieltjes/stuur/zadel) etc. eigenlijk weinig onder de indruk was. Nu met Zipp's, Zipp stuur, Berk zadel, Etap, latex biba's etc. is dat dag en nacht verschil en kun je oprecht spreken van een machine.

Ik durf zelfs nog wel zo ver te gaan dat de onderdelen de fiets maken en het frame -mits vergelijkbaar- nauwelijks verschil maakt. Dan doel ik bijvoorbeeld op de categorie aerobikes Aeroad-S3-Ostro-Reacto.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens, vooral wielen maken de fiets vaak echt af. Een mooi frame wordt teniet gedaan door ‘lelijke’ wielen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
Ypuh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:26:
[...]

Is dat echt zo'n normale prijs voor die spider? Snap dan niet waarom mensen die Sigeyi of XCadey overwegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Vinniiee schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Is dat echt zo'n normale prijs voor die spider? Snap dan niet waarom mensen die Sigeyi of XCadey overwegen....
Dat snap ik ook niet. Quarq heeft eigenlijk niet zoveel veranderd aan hun prijzen. Het verschil is alleen dat nu (alle?) DUB crankstellen een verwisselbare spider hebben, waardoor iedere SRAM groep Quarq ready is en je alleen een spider hoeft te kopen. Voorheen moest je altijd een compleet crankstel kopen en aangezien die carbon armen ook €300 kostte, kwam je dan op zo'n €700 uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:05

Fisico

by Fabian

ElGreco schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Kom je nu mee :'( Dat had bij die Ostro toch nog wel een paar euro's of ponden uitgemaakt. Maar inderdaad, fiets ophalen, weekje bike packing in typisch engels weer en klaar.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Deze dan @Grin

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/165386604_5218957481511924_5463110789825589916_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-3&_nc_sid=825194&_nc_ohc=GnAas5VyovAAX_TA0CD&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=71a376b0373f3dd22e38cd1dab4bc7a6&oe=60845B67

Jammer genoeg wel discs, maarja.. niemand is perfect hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:04:
Deze dan @Grin

[Afbeelding]

Schijfremmen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Een beetje een puntkont vind ik...

Of hebben we het over de fiets?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Deze dan @Grin

[Afbeelding]

Die fiets? Die vrouw of die kont? Of het feit dat ze het weet te presteren... Zwarte sokken met witte schoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
Liever geen Britse fiets, die blijven maar lichte rukjes in het stuur naar links geven... ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 19:40
Deze dan @Grin

[Afbeelding]

Zo jammer van dat achterbandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Frenz64 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:48:
Zo jammer van dat achterbandje
Zo jammer dat ze niet over haar fiets heen kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Deze dan @Grin

[Afbeelding]

Hahaha daar kan je een ei op bakken...
Fiets is wel echt een heerlijk kleurtje maar de foto had even van de andere kant gemoeten: die afzichtelijke remconstructie doet het allemaal geen goed... :X Die hoepel van een derailleurkabel(?) en de bidonhouders (daar moet gewoon Look op) zijn ook kleine minpuntjes.
Verder een heerlijke foto! :Y (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Deze dan @Grin

[Afbeelding]

Nadia Alexandra Carreño Avella
https://www.instagram.com/nani_carreno/

Voor de research mensen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Vraagje, welke namen geven jullie je routes op Strava/Garmin/Wahoo/Komoot/iets?
Ik heb ze net allemaal hernoemd zodat ze in ieder geval een gelijke naam hebben (die 116km rit niet, die gaat na morgen toch verwijderd worden), maar ik twijfel of dit wel zo handig is. De afstand erin wel want dan staan ze goed gesorteerd in m'n Garmin, maar daarna twijfel ik. Het eerste de beste grote dorp/stad? Welke richting ik op ga? Iets anders want eigenlijk maakt het toch niet veel uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l19K0kl6lJmseWc91AcnIuQyM3g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KTGkeeps0xhquBflIjsflAgH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Pimorez schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:40:
Ik heb ze net allemaal hernoemd zodat ze in ieder geval een gelijke naam hebben (die 116km rit niet, die gaat na morgen toch verwijderd worden), maar ik twijfel of dit wel zo handig is. De afstand erin wel want dan staan ze goed gesorteerd in m'n Garmin, maar daarna twijfel ik. Het eerste de beste grote dorp/stad? Welke richting ik op ga? Iets anders want eigenlijk maakt het toch niet veel uit?
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgbZo_T11ton34lt8jIvNrZodpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rZHf3OrBv1adyVFZo0uM4JIt.png?f=fotoalbum_large

Ik tel gewoon omhoog en gebruik het dorp/plaats wat op het verste punt zit van mijn vertrekadres. Soms nog een beetje het weer erbij etc. Wat je leuk vind, ik vind dit wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:59
[Afbeelding]
Ik geef de gemaakte routes een soortgelijke naam met richting erbij bijvoorbeeld 85K ZO (het zijn bijna altijd wel rondjes en fiets dan graag terug met de wind mee). De echt mooie routes komen dan in een aparte collectie in Komoot, bijvoorbeeld Gravel Parels, Lokale Parels etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Morning/Afternoon/Evening ride

Ohnee, dat doet Strava voor me :p

Soms bedenkt Strava of garmin ook wel dat de naam gelijk kan worden aan de workout (hiit 30/15 bijvoorbeeld).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Je was me voor :+.

Ik update wel altijd op welke fiets ik gereden heb. Heb in Strava een aantal fietsen en onderdelen toegevoegd; vind het wel leuk om te volgen hoeveel km ze gemaakt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsY1_sRfc4YCga-HRSDSYaqMl80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtzHnWQejpvNW4WormV9wUnv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6W0yR_9YhBMCN2kFvYgiP-NWHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYkimDxbyUF469TKm6aWvuCH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dit levert wel wat moois op voor elk ritje: https://www.bandok.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Volgens mij heeft @Pimorez het over nog te rijden routes..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
Jongens, ik denk dat de beste man @Pimorez doelt op de routes die hij in de navigatie kan laden. Niet hoe hij de ritjes in strava moet noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ohh.... Ja dat kan ook. Ik plan alles via Komoot, ik kijk met statshunters waar ik nog tiles kan pakken en maak daar een route op met de plugin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO6eRu7TH71JAMCBRMt0aeQAzck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VVyJIY6C37QaVtjEQ69YJdcj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:42:
[...]

[Afbeelding]

Ik tel gewoon omhoog en gebruik het dorp/plaats wat op het verste punt zit van mijn vertrekadres. Soms nog een beetje het weer erbij etc. Wat je leuk vind, ik vind dit wel grappig.
Voor die helletocht van 6 maart vind ik je nog aardig neutraal :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Voor die helletocht van 6 maart vind ik je nog aardig neutraal :+
Daarom staan er ook geen emoties bij... Mijn emotie was die dag helemaal weg, net als de kleur van mijn fiets. Die zat onder een laag modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik doelde inderdaad op gemaakte routes, niet op gereden ritten.
Maar aan jullie heb ik dus ook niet zoveel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

En wat voor modder!
Sauroman's eigen stront zat in de lak van van mijn fiets gebrand; het was echt verschrikkelijk... Nooit meer naar Friesland! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluptas85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-05 18:50
Ben al een aantal weken aan het kijken naar een nieuwe fiets ter vervanging van mij Koga uit 2010. Budget is Max 3500. Na lang wikken en wegen besloten dat ik ga wachten totdat de Canyon ultimate full ultegra di2 disc weer te bestellen is. Kan nog wel lang wachten zijn. Nieuwe model wordt niet eerder dan in september op de markt gebracht. In deze prijsklasse is Canyon mi echt onverslaanbaar. Zelfs al komt er nog een kleine prijs bump.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Voluptas85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:18:
Ben al een aantal weken aan het kijken naar een nieuwe fiets ter vervanging van mij Koga uit 2010. Budget is Max 3500. Na lang wikken en wegen besloten dat ik ga wachten totdat de Canyon ultimate full ultegra di2 disc weer te bestellen is. Kan nog wel lang wachten zijn. Nieuwe model wordt niet eerder dan in september op de markt gebracht. In deze prijsklasse is Canyon mi echt onverslaanbaar. Zelfs al komt er nog een kleine prijs bump.
@Ypuh go get em tiger! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Voluptas85 wacht wel even de constructie fouten af. Qua fouten is canyon ook onverslaanbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:05

Fisico

by Fabian

Meestal krabbel ik iets wat mij is opgevallen. Vandaag waaide ik na 500m van de dijk, dus dan doe ik daar iets mee.
Voluptas85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:18:
Komt er een nieuwe Ultimate? Het zou eens tijd worden. De Aeroad kwam later dan gepland en was ook echt een tikje duurder dan zijn voorganger, maar het zijn wel super fijne fietsen en ik zie ze niet snel ergens goedkoper.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:04
Grin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:18:
En wat voor modder!
Sauroman's eigen stront zat in de lak van van mijn fiets gebrand; het was echt verschrikkelijk... Nooit meer naar Friesland! :+
Uiterst geschikt omschrijving van die taffes klei meuk daaro. Spul zat fucking overal in, duurde een poos voordat het er allemaal uit was. Gewoon een solide laag grijs-bruine drek tegen de tijd dat ik thuis was.

Nooit meer Friesland is wel een goed voornemen, hoewel er langs de grens wel mooie stukjes zijn (rondje Lauwersoog, stikje fochteloerveen).

[ Voor 6% gewijzigd door Cranzai op 26-03-2021 20:56 ]

Pagina: 1 ... 260 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).