Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 257 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Ypuh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Precies, en je leeft ook nog langer doordat je fietst.

Ze zeggen wel eens dat voor ieder uur wat je fietst, je ook een uur langer leeft. Voor iemand die zijn hele leven lang 7.500km per jaar fietst (pakweg 300 uur * 60 jaar = ca. 2 jaar langer leven) is dat dus zo'n (2 * 9,920kg = ) 19.840 kilo aan extra Co2 uitstoot.
Lol Gatver wat zijn we slecht bezig :P
Overigens spaar ik wel alle metalen op, die gaan allemaal apart in de ijzerbak bij een recycling bedrijf hier in de buurt.
De insteek van veel ontwikkelingen is helaas niet vanuit duurzaamheid. Maar dat is niet alleen in de fietswereld, alle producerende bedrijven hebben hier ontzettend veel moeite mee. Iets dat lang meegaat kost gewoon keihard omzet. Maar ik ben natuulijk ook geen heilige met n=3, maar ik plak wel altijd banden 8)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[...]

Ze zeggen wel eens dat voor ieder uur wat je fietst, je ook een uur langer leeft. Voor iemand die zijn hele leven lang 7.500km per jaar fietst (pakweg 300 uur * 60 jaar = ca. 2 jaar langer leven) is dat dus zo'n (2 * 9,920kg = ) 19.840 kilo aan extra Co2 uitstoot.
Vergeet niet dat je in dat uur inspanning ook extra calorieën verbrand die je niet nodig had gehad mocht je languit in je zetel gelegen hebben. De productie van dat voedsel ook weer een extra bron voor CO.
Wil je de wereld redden met fietsen? Ride fast, die young, leave a good looking corpse. 8)

Goed ja, bijna iedere hobby is op zich wel wat vervuilend, maar daar moet je gewoon mee leren leven.
Op deze aardkl**t rondlopen wil zeggen dat je em vervuilt. Zolang je niet gaat citytrippen in het weekend, een cruise maakt ieder jaar en tractorpulling doet als hobby. Is het voor mij allemaal ok.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:10
[...]

Kortom @DDX wordt een jaar of 200 en is de grootste vervuiler, op afstand gevolgd door Shell en consorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Mistraller schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:41:
[...]
Ik ben er persoonlijk niet zo mee bezig; dat er BTWIN op mijn bib staat boeit me niet zo. Jou wel, en dat is helemaal prima toch. :)
[...]
Nu haal je m.i. middelen(goederen) en doel door elkaar.
Uiteindelijk is mijn doel: een goede (de beste?) wieleroutfit. Of de middelen (voor dit doel) nu voorzien zijn van: BTWIN, Bioracer, Castelli of Q36.5 zal mij aan mijn reet roesten. Al wil ik wel dat de logo's - van welk merk dan ook - er simpelweg goed uitzien en zijn er een aantal andere zaken die ik (uit principe) vereis. Een wielershirt voor vier euro van een webshop uit Aziē zal ik nooit kopen. Dat is voor mij hetzelfde als 1 kilo gehakt voor 1 euro; gezien mijn inkomen kan ik dat moreel niet verantwoorden. Uiteraard vind ik het prima wanneer anderen dat wel (moeten/niet anders kunnen) kopen, maar ik koop dat niet.
Gebanned schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:10:
[...]
Maar waarom kan je je het dan wel verantwoorden als de tussenhandel hier in Nederland er 1000% marge overheen zet? :X
[...]
@Gebanned Dat zeg ik nergens.
Ook ik zoek de koopjes van bijvoorbeeld Oakley en Q36.5, dat ga ik hier echt niet ontkennen en roep ik regelmatig in mijn 'reviews'.

[ Voor 17% gewijzigd door Grin op 22-03-2021 15:26 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Iemand nog tips, ik wil op mijn gravel bike (Trek Checkpoint ALR5 2021) een power meter plaatsen. Stages Left voor GRX gekocht, maar die past niet. De ruimte tussen batterijklepje en frame is echt minimaal, zo minimaal dat een spacer niet genoeg zal zijn.
Ik hoor dat de 4iii nog dikker is dus dat is ook geen oplossing. InPeak heeft er ook eentje, maar die lijkt nog dikker zelfs.

Andere pedalen wil ik eigenlijk niet, ik rij met veel plezier met Time pedalen (RXS op de racer en Attac op de gravel) dus Favero of IQ2 vallen af. Op de racer rij ik met Quarq, maar daar is voor GRX (nog) geen oplossing voor. Vergeet ik nog een mogelijke oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
wisselwerking schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Kortom @DDX wordt een jaar of 200 en is de grootste vervuiler, op afstand gevolgd door Shell en consorten.
Jij snapt em. DDX kan beter gewoon weer een auto kopen en beginnen met bierdrinken/roken om nog wat over te laten van deze wereld.

@WaSteiL Als Stages niet past dan zijn alle andere op-crank PM's inderdaad geen optie. Pedalen, begrijpelijk, maar een Quarq/P2M moet gewoon passen. GRX is gewoon 11s toch? Dus dan zijn kettingbladen gewoon universeel. Enige verschil is dat alle Quarq's van nu een DUB as hebben, maar kleine moeite om ook gelijk je BB te vervangen.

P2M is wel verkrijgbaar met een ALDHU as, die net als Shimano HT2 gewoon 24mm is en dus 1:1 in te passen is.

[ Voor 38% gewijzigd door Ypuh op 22-03-2021 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:27
Grin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Een wielershirt voor vier euro van een webshop uit Aziē zal ik nooit kopen. Dat is voor mij hetzelfde als 1 kilo gehakt voor 1 euro; gezien mijn inkomen kan ik dat moreel niet verantwoorden. Uiteraard vind ik het prima wanneer anderen dat wel (moeten/niet anders kunnen) kopen, maar ik kan dat moreel niet verantwoorden.
Maar waarom kan je je het dan wel verantwoorden als de tussenhandel hier in Nederland er 1000% marge overheen zet? :X

Nb. Ik ben het met je eens dat het niet te verantwoorden is om in het kader van kostprijsreductie het milieu zwaar te vervuilen; mensen uit te knijpen, belasting te ontduiken/ontwijken of wat dan ook. Mijn probleem is alleen dat de spullen die je hier in Nederland koopt vaak net zo min op een sustainable en responsible manier geproduceerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
[...]

zeggen ze dat? Ik heb ook ergens gelezen dat een mens een x aantal hartslagen te leven heeft. Met wielrennen/ sport heb je dus een hogere hartslag bij inspanning, daartegenover staat dat je in rust een lagere hartslag hebt.

Overigens ben ik geen aanhanger van deze theorie hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Gebanned Voorspel dat ze vroeg of laat wel met een Co2 label gaan komen. Net als een voedingswaarde etiket waar je ziet hoeveel kcal er in zitten, denk ik dat je mensen bewust moet maken van wat ze consumeren.

offtopic:
Ik ken leeftijdsgenoten die geen vlees eten, auto bezitten of zelfs geen kinderen meer willen omwille van het milieu, maar vervolgens wel 4x per jaar op vliegvakantie gaan.

Zelf probeer ik niet te oordelen. Al weten we nu een stuk meer dan 10-15 jaar geleden, ik heb echt geen idee wat voor afdruk ik achter laat met de tientallen pakketjes met vooral fietsonderdelen die er jaarlijks bezorgd worden. Van vrijwel ieder onderdeel op mijn fiets ben ik 99% zeker dat deze uit de VS, Japan en Taiwan komen en tegen de tijd dat ze hier zijn hebben ze waarschijnlijk al meer uitstoot gegenereerd dan ik zou willen.

Anderzijds denk ik niet dat onze hobby per se het probleem is. Volgens mij produceert de gemiddelde Nederlander door gewoon te bestaan al even veel uitstoot als 200 Ugandezen of Somaliers, ook al produceren die 4x zoveel kinderen per gezin. Wat dat betreft is de totale wereldbevolking ook totaal niet representatief voor de Co2 uitstoot, maar moeten we voorkomen dat mensen zich ontwikkelen tot Westerse standaarden :X.

Deze discussie gaat wat ver voor een fiets topic :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s824593
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-01 17:17
Iemand misschien ervaring met deze brillen? In het kader van Oakley Sutro of zoiets...
https://gobicyclestyle.co...ns/gbs-cycling-sunglasses

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Ach, ik vind elke aanleiding goed die er toe leidt dat iedereen zich bewust wordt wat je footprint is en wat er serieuze impact heeft. [let op: voorspelling Frenz] Vlees eten en vliegen (vakantie/city trips) zullen over 10-15 jaat net zo bekeken worden als roken nu.

Zonnebrillen, kettingen, cassettes, allemaal dingen waar we het hier uittentreure over hebben. Best goed om het over de (marginale) impact te hebben. Ik trap bijvoorbeeld niet zo hard om de slijtage te minimaliseren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
s824593 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:33:
Iemand misschien ervaring met deze brillen? In het kader van Oakley Sutro of zoiets...
https://gobicyclestyle.co...ns/gbs-cycling-sunglasses
Nee, maar ze lijken wel verdomd veel op deze:
Ali link 1
Ali link 2
Ali link 3
Wellicht gewoon een rebrand en dan voor 2-8x zo veel verkopen? ;)

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik ben zelf helemaal fan van de Oakley Sutro qua stijl bril maar zoek eigenlijk een zwarte bril met donkerblauwe glazen maar die is er niet echt of ik kijk niet goed...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
Nutterd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:05:
ik ben zelf helemaal fan van de Oakley Sutro qua stijl bril maar zoek eigenlijk een zwarte bril met donkerblauwe glazen maar die is er niet echt of ik kijk niet goed...
https://www.sportbrillens...ro-black-ink-prizm-jade/1

Gewoon de jade pakken, 13% lichtdoorlaatbaarheid lijkt me ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Nutterd Echt donkerblauwe lenzen zijn lastig bij Oakley. Eigenlijk alleen Prizm Sapphire (lichtblauw), Prizm Deep Water (gewoon blauw), Ice Iridium (kan donker zijn, wisselt behoorlijk) en Deep Blue (oudere lens maar wel echt donker) zijn echt blauw.
@rolandos582 Jade is zwaar overwegend groen, ik zou het eigenlijk gewoon een groene lens noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Salteh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Elke fietsenmaker met een SM-PCE1 / SM-PCE02 moet dat kunnen.
(oftewel elke fietsenmaker met sportieve fietsen of Shimano e-Bikes in het assortiment).

Die tools kan je direct aansluiten op elk onderdeel, dus heel de fiets meenemen is niet per se noodzakelijk. Maar goed... het is een fiets he.. ik zou 'm waarschijnlik gewoon langs de fietsenmaker fietsen :)
Het is me al vaker gebeurd dat je met een onderdeel komt en er dan toch gevraagd wordt naar het totaal product. Ik fiets wel even langs..
Net geprobeerd om de reset uit te voeren zonder wiel (en zonder ketting), maar hij lijkt niets te doen. Als ik de junction 5 seconden indruk dan gaat het rode lampje kort knipperen, maar daarna gaan gelijk groen en rood aan en stop het knipperen. Lijkt erop dat hij niet iets doet met crash mode. Heb het ook gefilmd mocht je het interessant vinden, maar ik verwacht dat ik even naar Mantel mag fietsen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
Ypuh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Jij snapt em. DDX kan beter gewoon weer een auto kopen en beginnen met bierdrinken/roken om nog wat over te laten van deze wereld.

@WaSteiL Als Stages niet past dan zijn alle andere op-crank PM's inderdaad geen optie. Pedalen, begrijpelijk, maar een Quarq/P2M moet gewoon passen. GRX is gewoon 11s toch? Dus dan zijn kettingbladen gewoon universeel. Enige verschil is dat alle Quarq's van nu een DUB as hebben, maar kleine moeite om ook gelijk je BB te vervangen.

P2M is wel verkrijgbaar met een ALDHU as, die net als Shimano HT2 gewoon 24mm is en dus 1:1 in te passen is.
Die Power2Max vergeet ik dus elke keer. Dat lijkt wel een oplossing, geen problemen met speling tussen crankarm en frame. Wel een iets hogere prijs, maar ook iets completer. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Die Power2Max vergeet ik dus elke keer. Dat lijkt wel een oplossing, geen problemen met speling tussen crankarm en frame. Wel een iets hogere prijs, maar ook iets completer. _/-\o_
Zeker een aanrader, heb recentelijk mijne ook aangekocht! :)

Zie bijvoorbeeld ook : https://www.fiets.nl/foru...ilit=powermeter&start=888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
SimplySimon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Het is me al vaker gebeurd dat je met een onderdeel komt en er dan toch gevraagd wordt naar het totaal product. Ik fiets wel even langs..
Net geprobeerd om de reset uit te voeren zonder wiel (en zonder ketting), maar hij lijkt niets te doen. Als ik de junction 5 seconden indruk dan gaat het rode lampje kort knipperen, maar daarna gaan gelijk groen en rood aan en stop het knipperen. Lijkt erop dat hij niet iets doet met crash mode. Heb het ook gefilmd mocht je het interessant vinden, maar ik verwacht dat ik even naar Mantel mag fietsen :'(
Die van mij doet dat ook als ik niet 'trap', omdat de derailleur dan merkt dat hij niet door de hele cassette kan schakelen en dan geeft 'ie het op. Die groen+rood krijg ik daarna ook.

Maar goed, als het wiel eraf is dan moet het gewoon werken. De derailleur zelf weet niet of de ketting beweegt of niet (voor zo ver ik weet..).

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30
Ypuh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:40:
Hadden we het een paar dagen terug nog over het bedroevende niveau van het Shimano fuelled Bicycling artikel en mijn opmerking dat tijdschriften ten dode opgeschreven zijn, zie ik vandaag een artikel voorbij komen over dat er weer een nieuw fietsmagazine is. Nummer 12 om precies te zijn.

'Print is in wielersport nog niet dood'

Moet eerlijk toegeven dat ik af en toe wel een blad/proefabonnement neem op Fiets, al liggen de meeste nog in plastic. Rond de start van het seizoen of Giro/Tour wil ik ook nog wel eens een Procycling magazine kopen (1-2x per jaar) en ontvang ik FuturumMag en FietsSport (van de NTFU), schijnbaar omdat ze in mij wel een goede klant zien.

Hoeveel van jullie lezen af en toe nog wel eens een wielermagazine?
Hier fiets en Bicycling, maar waren allebei proef abo's die weer verlengt zijn met een goede aanbieding, maar de volle prijs ervoor betalen :X

"De Koers" boeit mij sowieso al nul komma nul, dus dan valt er al veel af qua bladen.
Mistraller schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Maar er is veel mis in de productiesector; als de assemblage in een ander land plaatsvindt dan de productie van onderdelen of de grondstoffen is het al onzuiver hoe het product tot stand komt.
Ik had al eerder hier een heel epistel over geschreven, die ik ff niet terug kan vinden. Maar een sticker is snel geplakt.
pier87 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:19:
[...]

zeggen ze dat? Ik heb ook ergens gelezen dat een mens een x aantal hartslagen te leven heeft. Met wielrennen/ sport heb je dus een hogere hartslag bij inspanning, daartegenover staat dat je in rust een lagere hartslag hebt.

Overigens ben ik geen aanhanger van deze theorie hoor ;)
Ik ook niet, maar het was wel leuk om mijn zwaar ongezond levende collega even te pareren. Die wel met een smartwatch rond loopt en dus wel zijn hartslag in rust wist >:)
(Ik heb niet verteld dat mijn hartslag in rust ook voor een wielrenner relatief laag is O-) .

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 18:49
Vreemde ervaring dit weekend. Ik was bijna thuis na een rondje fietsen, kwam een groepje (zeg 6 tot 8 stuks) jongelui tussen de 12 en 15 tegen op de fiets die ik wil inhalen. Dus ik nader, geef één ping aan m'n fietsbel en krijg direct een scheldsalvo van een of enkele van de jongelui. 'Kutwielrenner, denkt dat ie alles kan maken!' en dat soort teksten. Maar ik kon er wel langs dus ik ben gewoon gepasseerd, toen ik ook nog nageroepen werd heb ik een middelvingertje opgeworpen over mijn schouder. Niet chique, en zou ik normaal gesproken ook niet doen. Laten we zeggen dat het in the heat of the moment was.

Binnen 20 seconden dacht ik, waar zijn we nou toch eigenlijk mee bezig? Ik heb de fiets langs het fietspad gezet en toen ze voorbij kwamen fietsen heb ik nog eens gevraagd waar dit nu allemaal voor nodig was. Opnieuw geroep en gescheld met name van 1 jongedame.

Ik heb het allemaal even in laten zinken en ben toen naar huis gefietst... wie kom ik onderweg weer tegen? Dat zelfde clubje.. ze zagen me met enige vaart aankomen en de blinde paniek was in de jonge oogjes te zien. Die moeten gedacht hebben dat ik ze wat aan ging doen. De brutale dame schoot ook direct de stoep op om maar wat afstand te kunnen bewaren. Ik heb zo vriendelijk als mogelijk gezegd dat ik ze helemaal niets aan ga doen, maar dat ik wel benieuwd ben waarom ze een totale vreemde die ze niets heeft aangedaan de huid volschelden.

Ik neem aan dat dat grietje een broertje heeft verloren aan een valse wielrenner.. anders kan ik het echt niet rijmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
RR46 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:57:
Afgelopen weekend Josse (van TDT) gespot in het Limburgse, ben benieuwd naar hun nieuwe aflevering :)
Ik ben ook benieuwd!

Zijn tijd op de Loorberg vond ik in elk geval al indrukwekkend op strava: 5e alltime met 2:46.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Reynouts schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Ik ben ook benieuwd!

Zijn tijd op de Loorberg vond ik in elk geval al indrukwekkend op strava: 5e alltime met 2:46.
Hmmm, +/- 500w voor bijna 3 minuten. Niet onmogelijk voor iemand van 75-80kg, maar ik zie het Josse niet doen. Ook zijn hartslag van 179 is opvallend laag, voor dat hij al de 202 aantikte bij een stevig tempo op valsplat.

Als ik het een beetje vergelijk dan is mijn beste effort ongeveer 465w over 3:02m en met 1,37km, 52 hoogtemeters en 3,7% gemiddeld (vergelijkbaar met de Loorberg 1,47km, 60hm en 3,5% gemiddeld en een tijd van 2:46m). Dat was dan met gemiddelde HR 180 en zo rond de piek van mijn kunnen (4,4 - 4,5 W/Kg FTP).

Kortom niet onmogelijk, maar ook geen zuivere koffie. Alhoewel, ik zie ook dat ik hetzelfde segment 32s sneller gereden heb met 15w minder. Als hij een complete leadout gekregen heeft, dan misschien... We gaan het zien denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Ypuh op 22-03-2021 19:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Hmmm, +/- 500w voor bijna 3 minuten. Niet onmogelijk voor iemand van 75-80kg, maar ik zie het Josse niet doen. Ook zijn hartslag van 179 is opvallend laag, voor dat hij al de 202 aantikte bij een stevig tempo op valsplat.

Kortom niet onmogelijk, maar ook geen zuivere koffie.
Inderdaad. Als het wél klopt, maakt die jongen wel héle snelle vorderingen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Bergop, +/- 500W voor 3min van iemand van 75-80KG? Dan kan hij serieus trappen voor een amateur. Als hij dat met een hartslag van 180 kan doen terwijl zijn max 202 is dan kan hij echt wel met de amateurs-B meerijden, en dan niet achterin het peloton - uiteraard puur qua vermogen, stuurmanskunsten etc. daargelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Kudos voor de (poging tot) dialoog! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:25
Reynouts schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Ik ben ook benieuwd!

Haha, na het spotten had ik vandaag ook even gekeken op Strava, 2 specifieke segmenten bekeken èn daar was de door jouw genoemde 1 van ;-)

Het is zeker niet onmogelijk, zoals @Ypuh ook noemt, maar het is allerminst sportief! ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tremulant schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:30:
Vreemde ervaring dit weekend. Ik was bijna thuis na een rondje fietsen, kwam een groepje (zeg 6 tot 8 stuks) jongelui tussen de 12 en 15 tegen op de fiets die ik wil inhalen. Dus ik nader, geef één ping aan m'n fietsbel en krijg direct een scheldsalvo van een of enkele van de jongelui. 'Kutwielrenner, denkt dat ie alles kan maken!' en dat soort teksten. Maar ik kon er wel langs dus ik ben gewoon gepasseerd, toen ik ook nog nageroepen werd heb ik een middelvingertje opgeworpen over mijn schouder. Niet chique, en zou ik normaal gesproken ook niet doen. Laten we zeggen dat het in the heat of the moment was.

Binnen 20 seconden dacht ik, waar zijn we nou toch eigenlijk mee bezig? Ik heb de fiets langs het fietspad gezet en toen ze voorbij kwamen fietsen heb ik nog eens gevraagd waar dit nu allemaal voor nodig was. Opnieuw geroep en gescheld met name van 1 jongedame.

Ik heb het allemaal even in laten zinken en ben toen naar huis gefietst... wie kom ik onderweg weer tegen? Dat zelfde clubje.. ze zagen me met enige vaart aankomen en de blinde paniek was in de jonge oogjes te zien. Die moeten gedacht hebben dat ik ze wat aan ging doen. De brutale dame schoot ook direct de stoep op om maar wat afstand te kunnen bewaren. Ik heb zo vriendelijk als mogelijk gezegd dat ik ze helemaal niets aan ga doen, maar dat ik wel benieuwd ben waarom ze een totale vreemde die ze niets heeft aangedaan de huid volschelden.

Ik neem aan dat dat grietje een broertje heeft verloren aan een valse wielrenner.. anders kan ik het echt niet rijmen.
Met dank aan dumpert.nl en de sensatiekranten...op fiets.nl is ook een topic over wielrenners in de media en het is ook wel gewoon makkelijk scoren. Die kinderen pakken dat gewoon op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 14:24
Afgelopen zaterdag kwam ik een ouder stel tegen. Ik bleef rustig achter ze omdat ik wist dat er een paar scherpe bochten aankwamen. Toen het rechte stuk kwam ging ik rustig en zo wijd mogelijk passeren.

Henk aan de kant! Wielrenner en die hebben geen bel!

Ping!Ping! Kreeg ze bijna een hartverzakking van de bel.

2 weken terug met een vriend fietsen op een stuk fietspad. Daar liep een stel 50ers. Ping! Ping! Die vrouw viel bijna in de sloot van schrik. Een fietser op het fietspad!

Het is ook nooit goed.

Edit: zou het aan mijn bel liggen?...

[ Voor 3% gewijzigd door ElGreco op 22-03-2021 20:12 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
[...]

Als ik het een beetje vergelijk dan is mijn beste effort ongeveer 465w over 3:02m en met 1,37km, 52 hoogtemeters en 3,7% gemiddeld (vergelijkbaar met de Loorberg 1,47km, 60hm en 3,5% gemiddeld en een tijd van 2:46m). Dat was dan met gemiddelde HR 180 en zo rond de piek van mijn kunnen (4,4 - 4,5 W/Kg FTP).

Kortom niet onmogelijk, maar ook geen zuivere koffie. Alhoewel, ik zie ook dat ik hetzelfde segment 32s sneller gereden heb met 15w minder. Als hij een complete leadout gekregen heeft, dan misschien... We gaan het zien denk ik.
Inderdaad wel sterk (in meerdere opzichten). Hij heeft wel een beetje een power profile wat bij zulke inspanningen zouden passen (efforts van een paar minuten), ook in de zwift ritjes die ik laatst langs zag komen van hem. Powermeter heeft hij niet op de fiets.

Het lijkt erop dat hij geen lead out had, want de mensen waar hij mee reed reden relatief langzaam naar boven (2 minuten langzamer, en direct een lager tempo). Lijkt me een te lang segment voor een GPS-glitch-achtig-iets? Misschien al trappend aan z'n persoonlijke volgauto gehangen ofzo.

Hopelijk krijgen we er beelden van te zien!

[ Voor 8% gewijzigd door Reynouts op 22-03-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25
Is die 500 watt gebaseerd op power data of een Strava inschatting?
Als het echte power is zal een leadout of aanhangen geen verschil maken (los van de tijd natuurlijk).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:17:
Als het echte power is zal een leadout of aanhangen geen verschil maken (los van de tijd natuurlijk).
Schatting, hij heeft geen powermeter zo te zien op strava. https://www.strava.com/activities/4978333055
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MuOqpa8vAsXEY2-bdLttbq0snc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WJOaO7JAIiyFJS58pWzJqayA.png?f=fotoalbum_large

En er reden ook nog wel wat mensen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Reynouts op 22-03-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:17:
Ik heb even naar de gegevens van andere renners in de top-10 gekeken. Die trappen allemaal zo rond de 460-490w bij 65kg. Josse is zo'n 75kg(?) dus dan kom je op +/- 500w voor diezelfde tijd (iets meer zelfs).

Wind in de rug, een flinke duw, helium in de banden, een super dag, frisse benen, perfecte sprint, weten waar start/finish ligt, misschien zelfs wat publiek om je aan te moedigen en een mooie leadout, dan is het wel mogelijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Schatting, hij heeft geen powermeter zo te zien op strava. https://www.strava.com/activities/4978333055
[Afbeelding]

En er reden ook nog wel wat mensen mee
Ah oke, bullshit number dus.
Ik schrok al: drie minuten lang 500W trappen met 20 slagen onder je max is echt een sterke prestatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
Even wat anders voor fiets onderhoud. Ik gebruik een aantal vetten/antiseize middelen. Ooit eens Shimano anti seize wit in groot verpakking gekocht.

Maar voor lagers, headsets, trapassen enzo gebruik ik echt vet. Ik zie overal fietspecifiek materiaal te koop zoals cyclon vet a 11eueo 150ml (niet bekend of dit lithium is of ptfe?! Natuurlijk voor geheimzinnigheid?) .
Zelf gebruik ik vanuit landbouwbedrijf Mobil Grease uit een vetpatroon nr xhp222 a 4-6?euro voor een 400ml patroon. Nu trouwens een kroon olie lithium ep2 met eveneens 400cc. (Deze voelt iets minder viskeus).
De Mobil is fraai blauw, de kroon olie beige achting.

Dit lijkt mij allemaal prima. Nooit problemen gehad in voorbijgane 4 jaren. Wat doen jullie? Het is in ieder geval pakken goedkoper, genoeg vrienden die ik wel eens wat in een injectiespuitje meegeeft ook.

[ Voor 3% gewijzigd door HBSVDK op 22-03-2021 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:11:
Edit: zou het aan mijn bel liggen?...
Nee aan het feit dat je een wielrenner bent. Daarom heb je het sowieso altijd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@HBSVDK Vet is vet. Behalve de verschillende applicaties die er zijn, maakt het verder weinig uit lijkt mij. De belasting voor fietsen is verhoudingsgewijs erg laag voor de meeste onderdelen (lage RPM dan). Vet is dus vooral bedoelt om water en vuil buiten te houden en anti-seize om dingen weer los te krijgen.

Meeste lagers zijn ook nog eens dusdanig geproduceerd dat ze eigenlijk niet gemaakt zijn om opnieuw in te vetten, maar gewoon compleet te vervangen aan het eind van hun levensduur. Het beetje vet wat je er dan nog omheen smeert is puur voor montage/kraakvrije doeleinden.

Ik heb 4 middeltjes die ik veel gebruik:
- Galli white lithium vet
- Eurol EP-2 kogellager vet (ook lithium, maar dan bruin/geel)
- Shimano anti-seize
- Tacx carbon grip paste

En dan mis ik nog:
- DT Swiss special grease (met een lagere viskeus voor de body/ratchet)

Dat gezegd hebbende, ik ben een vrij fanatieke sleutelaar en na 5 jaar is de bodem eindelijk in zicht van het eerste potje van 100ml a €3,00. Je kunt je afvragen wat daar te besparen valt. 400ml zou ik 10-15 jaar mee vooruit kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 22-03-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
HBSVDK schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:56:
Even wat anders voor fiets onderhoud. Ik gebruik een aantal vetten/antiseize middelen. Ooit eens Shimano anti seize wit in groot verpakking gekocht.

Maar voor lagers, headsets, trapassen enzo gebruik ik echt vet. Ik zie overal fietspecifiek materiaal te koop zoals cyclon vet a 11eueo 150ml (niet bekend of dit lithium is of ptfe?! Natuurlijk voor geheimzinnigheid?) .
Zelf gebruik ik vanuit landbouwbedrijf Mobil Grease uit een vetpatroon nr xhp222 a 4-6?euro voor een 400ml patroon. Nu trouwens een kroon olie lithium ep2 met eveneens 400cc. (Deze voelt iets minder viskeus).
De Mobil is fraai blauw, de kroon olie beige achting.

Dit lijkt mij allemaal prima. Nooit problemen gehad in voorbijgane 4 jaren. Wat doen jullie? Het is in ieder geval pakken goedkoper, genoeg vrienden die ik wel eens wat in een injectiespuitje meegeeft ook.
Ik smeer nooit zoveel fiets lagers. Maar die EP2 deden we volgens bij mijn vorige werk ook in elektromotoren die hebben een cadans ( :+ ) van 1500.

Ik geloof dat je niet zo gauw verkeerd smeert op een fiets, als je maar smeert met iets dat smeert. (Dat iets vettig is betekend niet automatisch dat het smeert!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ik gebruik ook gewoon Kroon wiellagervet voor bijna alles.
Alleen bij kunststof glijbussen (voor zover die vet nodig hebben) komt de Tutela Zeta 2 of Vaseline om de hoek kijken omdat die nogal eens willen oplossen in het verkeerde vet.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik gebruik :
- Park Tool SAC-2 Carbon pasta
- Park Tool HPG-1 High Performance Grease
- Shimano Anti Seize

Achja, werkt allemaal prima tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Met dank aan dumpert.nl en de sensatiekranten...op fiets.nl is ook een topic over wielrenners in de media en het is ook wel gewoon makkelijk scoren. Die kinderen pakken dat gewoon op.
Vooral dumpert. Als je ziet wat voor collectieve haat daar voorbij komt 8)7 ,tot doodsverwensingen aan toe men geniet daar van filmpjes waar wielrenners crashen, het liefst zo hard mogelijk .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ruffzz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Vooral dumpert. Als je ziet wat voor collectieve haat daar voorbij komt 8)7 ,tot doodsverwensingen aan toe men geniet daar van filmpjes waar wielrenners crashen, het liefst zo hard mogelijk .
De reacties op Dumpert vind ik ook redelijk zorgwekkend en agressie in de hand werken.

Aan de andere kant, afgelopen zondag was het met de wind in de duinen tussen Langevelderslag en Scheveningen lekker doortrappen. We halen (met zijn 2) wat plukjes van 3 en daarna 4 collega’s in die op mooie nieuwe fietsen rijden maar aan plaats en stuurkunst te zien kort geleden zijn begonnen en aanhaken. Waar wij op de boulevard van Noordwijk en helemaal Katwijk de snelheid eruit halen en rustig de dagjesmensen passeren blijven de collega’s stug doorjagen en iedere keer vol in de remmen schieten. Een hoop reacties en onbegrip veroorzakend. Dat is dan wel jammer om te zien en mede oorzaak van de vijandige houding van de overige fietsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
‘Wij’ zijn zeker niet heilig. Zeker als je ziet hoe groepen soms racen, door rood rijden, schreeuwen, etc, dan kan ik me best voorstellen dat mensen dat vervelend vinden. Tegelijk denk ik dat 99% van de mensen die alleen of met zijn tweeën fietst eigenlijk heel sociaal fietst, maar ja, generaliseren is makkelijker (daarom doe ik dat zelf dus ook een beetje ;))...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 10:15

Poenzkie

Just being Hendrick

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik spreek collega wielrenners er altijd wel even op aan als ze door rood rijden of andere idioten capriolen uithalen. Wordt niet altijd in dank afgenomen...

Maar ik ben het wel zat om weggezet te worden voor kutwielrenner door het gedrag van andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Tsja wielrenners zijn vaak aangeschoten wild, maar soms totaal begrijpelijk...

Toen ik net dat stuk van @Tremulant las, en was bij dat stukje van de middelvinger... toen dacht ik WTF waarom? je bevestigd het beeld weer compleet, dat je vervolgens de dialoog aan gaat vond ik daarna top.

Het gaat bij wielrenners altijd om een klein verrot clubje die het verpest, maar dat is de gehele samenleving. Het kleine clubje verpest het altijd voor de grote groep.

Ik denk een jaar terug, ik fiets naar mn werk, en wordt gepasseerd door een wielrenner van ik schat net pensioenleeftijd. 100 meter voor me fietst een clubje schooljeugd, onderweg naar school, breed slingerend over het fietspad.
De wielrenner belt keurig, maar de jeugd gaat amper aan de kant, maar ik zag dat het geen onwil was. Vervolgens gaan ze enigszins geschrokken Aan de kant, en wat doet deze wielrenner......

Hij geeft een klein tikje tegen het achterhoofd van een van de jongens, de jongens waren zichtbaar verbouwereerd en begonnen te schreeuwen en riepen vanalles na. Maar lieten de wielrenner fietsen...

Vervolgens heb ik het gaatje dicht dichtgereden (inclusief kinderzitje achterop mn fiets) naar deze gast en heb hem aangesproken op zijn gedrag, en aangegeven dat juist door zijn gedrag wielrenners een slechte naam kregen.

Maar laten we eerlijk zijn, het kwaad was al geschied, deze 4 jongens zijn natuurlijk niet blij wanneer ze weer een pipo op een racefiets zien langsrijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Ik vind het allemaal wel reuze meevallen met wat ik zie en meemaak onderweg. Zowel qua gedrag van wielrenners als negatieve reacties van medeweggebruikers.

De ellende begint pas bij de grotere groepen van hetzelfde soort (zoals met alles eigenlijk) zoals het fietspad overspoelt wordt door hordes corona-wandelaars. De 'momentjes' kun je dan vaak nog afschrijven op onkunde ook (Pietje gaat door oranje, maar Jantje en Klaasje komen er ook nog aansukkelen). Hetzelfde geldt voor de wandelaars die je anders ook nooit buiten ziet en nu opeens doen alsof ze vuur zien branden als er een keer een fietser aankomt op een fietspad.

Die onkunde maakt de situatie niet beter, maar in zulke gevallen ben ik toch iets vergevingsgezinder. Zelf fiets ik ook vaak genoeg door rood als er in de verste verte geen auto te bekennen is (hier in de polder kun je gemiddeld een kilometer ver kijken). De laatste keer dat ik een wielrenner door rood zag vliegen terwijl er gewoon auto's aankwamen moet al meer dan 5 jaar geleden zijn toen ik nog in de stad woonde. Waar jullie al die scheldende jeugd tegenkomen is mij ook een raadsel, maar denk dat het nogal regio gebonden is :P.

Basistips tot een gelukkige fietsrit:
- Ga niet op zondagmorgen een persoonlijke wedstrijd doen op de Posbank/Veluwe/Heuvelrug/Drunense Duinen/Heuvelland/Ronde Hoep/Rottemeren/Reeuwijkse Plassen/insert natuurgebied
- Scholieren komen rond 3-4u in groepjes uit school en hebben teveel energie
- Tussen 5-6u is het uur van de bouwvakkerbusjes en mensen die liever thuis zijn dan op hun werk
- Dijken zijn op de mooie zondagen voor de motoren
- In de stad gaat je gemiddelde omlaag, live with it
- Iets met 'vakantie' of 'recreatie' erin zoals een strand of recreatieplas zorgt tijdelijk voor 20 IQ minpunten bij aanwezigen

Bovenstaande inachtnemende valt er prima te fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 23-03-2021 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

deze discussie weer :+ dat sommige wielrenners zich als aso's gedragen geloof ik direct en een enkele keer zie ik het wel voorbij komen maar de agressie tegen "kutwielrenners" denk ik inderdaad dat plaatsgebonden is...ik fiets pas 1 jaar maar heb wel al 10k km gefietst (ff opscheppen :+ ) en heb hier in limburg eigenlijk nooit last gehad van agressie tegen wielrenners en ook in de bos met de gravelbike heb ik 0,0 last van boze mensen maar dit ligt misschien ook aan mezelf (ik ben vaak meer kapot van het goedemorgen/middag zeggen dan van het fietsen :+ en mijn gemiddelde snelheid boeit me tot ik mensen tegenkom...)

1x fiets ik 6 km ergens buiten mijn vertrouwde Limburg en word vol in mijn gezicht gespuugd dus of dit is heel toevallig of het ligt aan de omgeving...

zoals ik hier al eerder heb aangegeven voordat dit gebeurde dacht ik dat het vaak aan de wielrenner zelf lag maar daar ben ik op teruggekomen, je hoeft maar de verkeerde persoon op het verkeerde moment tegen te komen...tja shit happens op de dag zelf is je ritje misschien verpest maar het volgende ritje is weer net zo lekker O+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:57
Ypuh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:58:.

Basistips tot een gelukkige fietsrit:
- Ga niet op zondagmorgen een persoonlijke wedstrijd doen op de Posbank/Veluwe/Heuvelrug/Drunense Duinen/Heuvelland/Ronde Hoep/Rottemeren/Reeuwijkse Plassen/insert natuurgebied
- Scholieren komen rond 3-4u in groepjes uit school en hebben teveel energie
- Tussen 5-6u is het uur van de bouwvakkerbusjes en mensen die liever thuis zijn dan op hun werk
- Dijken zijn op de mooie zondagen voor de motoren
- In de stad gaat je gemiddelde omlaag, live with it
- Iets met 'vakantie' of 'recreatie' erin zoals een strand of recreatieplas zorgt tijdelijk voor 20 IQ minpunten bij aanwezigen
- Grijze duiven op e-bikes hebben je ondanks enorme spiegels en gehoorapparaten pas gezien en gehoord als je naast of voor ze rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Louislouislouis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:15:
[...]

- Grijze duiven op e-bikes hebben je ondanks enorme spiegels en gehoorapparaten pas gezien en gehoord als je naast of voor ze rijdt.
Haha, ja, maar over het algemeen vind ik ze vrij voorspelbaar. Verder kom je ze nooit tegen verder dan 10-15km van de populaire parkings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Haha, ja, maar over het algemeen vind ik ze vrij voorspelbaar. Verder kom je ze nooit tegen verder dan 10-15km van de populaire parkings.
Rondje Zeeland doen met mooi weer van de zomer? O-)

Die E-bikes van mijn ouders kunnen echt ver ben ik al achter. Gelukkig is zadelpijn de remmende factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Rondje Zeeland doen met mooi weer van de zomer? O-)

Die E-bikes van mijn ouders kunnen echt ver ben ik al achter. Gelukkig is zadelpijn de remmende factor.
Smeer ze dan even een mooie bib aan O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kluus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Ja dat was echt super het was eigenlijk nog rustiger dan ik had verwacht... De route is er een die ik vaker rij en is een beetje een eigen brouwsel geinspireerd op de route van de Steven Rooks Classic maar wel de nodige aanpassingen:

https://www.komoot.nl/tour/160377872
https://www.strava.com/activities/4841282704
deze ga ik (als het een beetje mee zit op mijn werk deze week) Dinsdag rijden...erg veel zin in en zoals het weer uitziet zelfs voor het eerst in kort/kort...

had geprobeerd of er uit mijn fietsgroepje nog iemand mee wou maar helaas, dus het word een solo ritje. voordeel daarvan is wel dat ik lekker kan stoppen wanneer ik wil om van een mooi uitzicht te genieten, mijn snelheid kan aanpassen (ik ben geen goeie klimmer is laatste keer zuid-limburg wel gebleken) maarja voor de gezelligheid is het natuurlijk wel jammer.

@Kluus alvast bedankt voor de route al denk ik dat ik je onderweg wel een paar keer ga vervloeken, sorry hiervoor alvast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:23:
[...]

Smeer ze dan even een mooie bib aan O-)
Mijn moeder in een strakke bib, daar doe je je medeweggebruikers echt geen plezier mee.

Een bib op een gelzadel werkt niet echt lekker. Daarnaast klagen ze in het voorjaar over zadelpijn en wordt dat klagen ook wel steeds minder, dus net als ons gewoon blijven volhouden.
ZieMaar! schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:01:
‘Wij’ zijn zeker niet heilig. Zeker als je ziet hoe groepen soms racen, door rood rijden, schreeuwen, etc, dan kan ik me best voorstellen dat mensen dat vervelend vinden. Tegelijk denk ik dat 99% van de mensen die alleen of met zijn tweeën fietst eigenlijk heel sociaal fietst, maar ja, generaliseren is makkelijker (daarom doe ik dat zelf dus ook een beetje ;))...
10% is gewoon ontiegelijk, ontiegelijk asociaal. Die verpesten het voor de rest,

Ik heb gevraagd of ze het meenemen in het regeerakkoord: mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
pier87 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:53:
Hij geeft een klein tikje tegen het achterhoofd van een van de jongens
,
Van tweekanten eigen rechter spelen helpt inderdaad niet.
Nutterd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:12:
1x fiets ik 6 km ergens buiten mijn vertrouwde Limburg en word vol in mijn gezicht gespuugd dus of dit is heel toevallig of het ligt aan de omgeving...
In de Randstad is de gemiddelde persoon wat assertiever. Van schoolgaande jeugd heb ik "nooit" last, maar ik fiets eigenlijk nooit op dat tijdstip. Paar keer gehad dat ze een grote bek geven uit het niks, heel stoer natuurlijk. Maar dan knijp ik ff in mijn remmen en als je ze dan aankijkt zijn ze stil (grote bek, klein hartje).

Echt het ergste zijn de 60-ers op de E-bike waarvan de vrouw een kortgeknipt kapsel heeft.

Mooiste momenten vind ik altijd dat als andere e-bikers zien dat jij je netjes gedraagt. Goed anticipeert. En vervolgens zo'n grijze postduif gaat gillen. Dat je dan met de overige e-bikers een "momentje" hebt: Gaat het altijd zo? Ja het gaat altijd zo.
Die dingen zitten er toch op om vogeltjes te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 23-03-2021 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:39

Kluus

Gang is alles

Nutterd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:29:
[...]

deze ga ik (als het een beetje mee zit op mijn werk deze week) Dinsdag rijden...erg veel zin in en zoals het weer uitziet zelfs voor het eerst in kort/kort...

had geprobeerd of er uit mijn fietsgroepje nog iemand mee wou maar helaas, dus het word een solo ritje. voordeel daarvan is wel dat ik lekker kan stoppen wanneer ik wil om van een mooi uitzicht te genieten, mijn snelheid kan aanpassen (ik ben geen goeie klimmer is laatste keer zuid-limburg wel gebleken) maarja voor de gezelligheid is het natuurlijk wel jammer.

@Kluus alvast bedankt voor de route al denk ik dat ik je onderweg wel een paar keer ga vervloeken, sorry hiervoor alvast :+
Nice, veel plezier alvast! Ik hoop inderdaad dat het volgende week weer lente wordt, daar heb ik wel weer zin in, maar Maart roert met zijn staart en April doet wat 'ie wil, dus eerst zien dan geloven. >:)

Wat betreft overlast met andere weggebruikers, ik heb hier in NO Brabant ook vrijwel nooit problemen, een enkele keer een misverstandje met een ouder echtpaar op een e-bike maar als dat 2 keer in een jaar gebeurt is het al veel.

Op zondag gewoon op tijd vertrekken, ook fijn voor de rest van het gezin en je kan ook in natuurgebieden nog prima terecht. Het zal er ook aan liggen waar je fietst inderdaad, ik kan in mijn omgeving nogal stoplicht-arme routes rijden, dus die irritatie valt in ieder geval al weg hier in de regio :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:45:
Ik hoop inderdaad dat het volgende week weer lente wordt
Niet verklappen maar het is 2 dagen geleden al lente geworden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Tsja wielrenners zijn vaak aangeschoten wild, maar soms totaal begrijpelijk...

...

Het gaat bij wielrenners altijd om een klein verrot clubje die het verpest, maar dat is de gehele samenleving. Het kleine clubje verpest het altijd voor de grote groep.

...
Wielrenners zijn inderdaad meestal al de schuldige voordat er iets goed bekeken is. Ik vind het ook nog steeds idioot trouwens dat het ' een klein clubje is dat het verpest voor de rest'. Ik zou het graag om willen draaien, het is een grote groep die niet verder denkt dan hun neus lang is en constateert dat de meeste wielrenners best aardig zijn. Lekker focussen op een kleine club en dan alle wielrenners afrekenen daarop.

Ik was zelf eens met een club aan het fietsen. Bij een kruising kwam er voor ons verkeer van recht, dus wij gingen stil staan. Aan de andere kant stond een auto, die dus geen voorrang kreeg. Kwamen allemaal wielrenners die een toertocht deden langs vliegen, zonder uit te kijken (onoverzichtelijk kruispunt). Toen de stroom voorbij was kwam die gene aanrijden en begon ons uit te schelden. Dan breekt toch wel mijn klomp. Moest me inhouden om die gene dan ook uit te schelden voor alles wat autorijders tot dan toe hadden geflikt bij mij :P
Dat gezegd hebbende zijn dit vaak incidenten, voor de rest ga ik mij zo min mogelijk aan dingen ergeren, ik fiets voor mijn ontspanning :D
Ypuh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:58:
...
Hetzelfde geldt voor de wandelaars die je anders ook nooit buiten ziet en nu opeens doen alsof ze vuur zien branden als er een keer een fietser aankomt op een fietspad.

...
Als ik vuur zie branden, dan ben ik niet echt onder de indruk :+

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Ex Nunc schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:50:
Lekker focussen op een kleine club en dan alle wielrenners afrekenen daarop.
En wat doen wij met E-bikers, motorrijders, vrachtwagens, mensen van een bepaald ras of uit bepaalde regio's of landen, mensen van bepaalde leeftijden.

Mijn ervaring is dat de gemiddelde persoon gewoon simpel is, probleem is dat we allemaal mogen stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 14:39

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Niet verklappen maar het is 2 dagen geleden al lente geworden
Goh, maar als ik uit mijn zolderraampje kijk zou je het nog niet zeggen! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:53:
[...]

En wat doen wij met E-bikers, motorrijders, vrachtwagens, mensen van een bepaald ras of uit bepaalde regio's of landen, mensen van bepaalde leeftijden.

Mijn ervaring is dat de gemiddelde persoon gewoon simpel is, probleem is dat we allemaal mogen stemmen.
Ik weet niet wat jij doet, maar ik constateer individuele gevallen. Misschien dat ik er rekening mee houd als ik weer een zelfde geval tegenkom, maar dat is voor mijn eigen veiligheid. Ik heb nog nooit een e-biker lopen uitfoeteren om iets wat een andere heeft gedaan. Mij zal je ook niet betrappen op een 'alle .... (vul hier een van de categorieën in) zijn prutsers/eikels', etc. Al helemaal niet op basis van 1 of enkele mindere ervaringen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 18:49
Tvan de middelvinger... toen dacht ik WTF waarom? je bevestigd het beeld weer compleet
Voorop gesteld: het is niet mijn hoogste prioriteit om het algemeen aanzien van 'de wielrenner' te verbeteren maar ik denk dat ik daar doorgaans wel positief aan bij draag. Bedank mensen altijd netjes als ze wat ruimte voor me maken. Dat terzij, het zal je verbazen maar ik ben ook een mens met gevoelens. Als iemand me de huid volscheld dan doet dat ook wat met mij, al is het maar voor eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ex Nunc schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Ik weet niet wat jij doet, maar ik constateer individuele gevallen. Misschien dat ik er rekening mee houd als ik weer een zelfde geval tegenkom, maar dat is voor mijn eigen veiligheid. Ik heb nog nooit een e-biker lopen uitfoeteren om iets wat een andere heeft gedaan. Mij zal je ook niet betrappen op een 'alle .... (vul hier een van de categorieën in) zijn prutsers/eikels', etc. Al helemaal niet op basis van 1 of enkele mindere ervaringen.
Mijn reactie was niet gericht tegen jouw. Ik ben het met je eens dat dit rare situaties zijn.

Maar wat ik bedoelde de tegenpartij constateert ook individuele gevallen; iedere keer dat ze last hebben van een wielrenner, is het een wielrenner! Iedere keer dat ik last heb van een auto met wit-kenteken en zwarte letters is het een buitenlander! Daar moet Rutte eens wat aan doen :+

Wat ik bedoel te zeggen, ik geef hier ook wel eens af op E-bikers. Maar er zijn ook meer goede dan slechte, maar als ik er 1 zie rijden ben ik wel gelijk scherp.

Op die man in de auto die je noemt, die vervolgens ging schelden op de paar overgebleven (onschuldige) wielrenners. Het is niet goed van die man, maar zo onbegrijpelijk is dat nu ook weer niet.
Mijn gouden regel is altijd, niet in discussie gaan als 1 van de 2 partijen onder invloed van adrenaline is. Ik heb nooit discussies (want voor een discussie heb je 2 partijen nodig), alleen leuke gesprekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 19-09 11:51
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Mijn moeder in een strakke bib, daar doe je je medeweggebruikers echt geen plezier mee.
Whahaha, uit respect voor je moeder maakte ik 'm niet, maar ik kreeg wel beelden in m'n hoofd die er moeilijk weer uit gingen :X

Overigens goed om ook in dit topic de nuance te lezen, ik heb wel lang geleden besloten om niet meer deel uit de maken van de zwijgende meerderheid, maar me te richten op het positieve (en ben zelf zeker niet heilig). Stoppen en rustig het gesprek aangaan bij "incindenten" is soms link, maar wel de goede weg imho.

Maar toen in in m'n pols gebeten werd door zo'n loslopende schattige achterin-de-Volvo-Station-labrador (doettie anders noooooit) terwijl ik juist rustig voorbij fietste op het smalle fietspad, heb ik er ook wat frustratie uitgegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

-Nutteloze bijdrage-

Edit: wat @MrBarBarian zegt. Laten we deze discussie sluiten, gaat toch nergens heen.

[ Voor 84% gewijzigd door Grin op 23-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Toevallig toch dat hier in dit topic toevallig alleen maar wielrenners zitten die zich voorbeeldig gedragen. De 'rotte appels' zijn altijd mensen die we niet persoonlijk kennen. En het is altijd een klein groepje dat niet concreet benoemd kan worden...

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Hou toch eens op met elkaar terecht te wijzen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik stond net op het punt om de Favero Assioma duo te bestellen (ik heb me er bij neergelegd dat er geen aanbieding komt en ik wil ook niet meer wachten :+ ) maar nu zag ik op sommige sites staan dat hij wel compatible is met Shimano SPD-SL cleats en niet alleen met Look Keo...kan iemand mij vertellen of dit klopt? ik zou zelf graag met Shimano blijven rijden omdat ik anders ook andere pedalen op mijn indoor-setup moet halen (luxe probleem :+ )

/edit:

OA. Hier zeggen ze dat de 2021 versie ook gaat met SPD-SL

[ Voor 7% gewijzigd door Nutterd op 23-03-2021 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
Nutterd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:54:
ik stond net op het punt om de Favero Assioma duo te bestellen (ik heb me er bij neergelegd dat er geen aanbieding komt en ik wil ook niet meer wachten :+ ) maar nu zag ik op sommige sites staan dat hij wel compatible is met Shimano SPD-SL cleats en niet alleen met Look Keo...kan iemand mij vertellen of dit klopt? ik zou zelf graag met Shimano blijven rijden omdat ik anders ook andere pedalen op mijn indoor-setup moet halen (luxe probleem :+ )

/edit:

OA. Hier zeggen ze dat de 2021 versie ook gaat met SPD-SL
Tot zover ik weet zijn ze enkel compatibel met Look. SPD-SL past wel op Look pedalen (weet ik uit ervaring :+ ), maar is niet hoe het heurt zegmaar. Rumour says overigens dat er dus SPD-SL pedalen van Avero aankomen. Maar nog geen concrete aankondiging aldus cyclingtips.

Overigens zie ik op de website dat plaatjes maar 9,90 zijn, dus dat is toch weer goedkoper dan die van Shimano.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Wat ik mee maakte van het weekend zal niet veel gebeuren denk ik :).

Afgelopen weekend heeft mijn schoonvader zijn nieuwe Cannondale Synapse opgehaald bij 12gobiking. Met een wachttijd van 5 maanden kon hij eindelijk genieten van zijn nieuwe fiets. (voor 10 minuten).

Hij had mij gevraagd om zijn afstelling van huidige fiets over te zetten naar zijn nieuwe fiets, aangezien hij op zijn oude bianchi een fit heeft gehad.

Al voordat ik uberhaupt de moment sleutel erbij pakte om het zadel op hoogte af te stellen kwam ik erachter dat carbon frame al een scheur had rondom de zadelpen bevestiging.

een twee biking gebeld en wat dat betreft een super service. foto opgestuurd en nog geen 2 minuten later gebeld dat het inderdaad niet goed is. Gelukkig gaf de website aan nog 1 op voorraad te hebben van maat 61. Heel brutaal aangegeven deze maar klaar te laten maken en gelijk komen ruilen. Hiermee gingen ze zonder strubbelingen direct mee akkoord.

Al met al, binnen 2 uur inclusief reistijd een nieuwe en goede fiets. Maar wel gek dat ze vanuit de winkel zoiets al meegeven, dit had je op zeker moeten zijn bij het monteren vanuit de doos. Zodra je de zadelpen monteert zie je dit toch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dYECWY8Q3uzDe1vFk8CrJNpatE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WywLC4D4iVguGaiWifkW25fI.jpg?f=fotoalbum_large

Fiets wilde hij graaf een beetje op leuken door toch stickers erop te plakken, hij vond het model 2021 veel te zwart. Zie onderstaand, toch wel netjes geworden moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2f6rEcxTT9P1hjbYPnVCClJSqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngEwLx050aPjG4L3moSaSkXS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door tinusterror op 23-03-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Inhakend op de pedalen, @Nutterd misschien nog even wachten: klik

Zelf was ik aan het wachten op de Favero's, maar na het lezen van Garmin zou dat misschien ook nog wel een optie kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

RR46 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:34:

Zelf was ik aan het wachten op de Favero's, maar na het lezen van Garmin zou dat misschien ook nog wel een optie kunnen worden...
die zien er ook goed uit! alleen ben zelf wel redelijk na de reviews gekeken en gelezen te hebben wel "overtuigd" van de Favero's alleen als het effe kan zou ik met de Shimano cleats willen blijven rijden (weet niet waarom want volgens mij zijn de Look's gewoon ook meer dan prima)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
RR46 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:34:

Die Favero's hebben zich al bewezen qua degelijkheid. Generatie 1 van powermeters blinken meestal niet uit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nutterd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:38:
[...]

die zien er ook goed uit! alleen ben zelf wel redelijk na de reviews gekeken en gelezen te hebben wel "overtuigd" van de Favero's alleen als het effe kan zou ik met de Shimano cleats willen blijven rijden (weet niet waarom want volgens mij zijn de Look's gewoon ook meer dan prima)
Het enige wat ik 'tegen' heb op de cleats die bij de Favero's meegeleverd worden (Xpedo, niet Look) is dat ze minder prettig lopen omdat ze minder grip hebben, verder is er niets op aan te merken, het zijn cleats..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 12:17
Hi allen!

Nieuw in dit gedeelte van het forum maar wel benieuwd of jullie mij kunnen helpen. Ben in de markt voor een nieuwe fiets en zou graag een kwalitatief goede bikefit willen doen om mij de juiste richting in te helpen. Heb diverse adressen in het forum langs zien komen en vind het prima om er een tijdje voor te rijden maar als mensen tips hebben in regio Utrecht dan houd ik mij graag aanbevolen. Hebben jullie positieve / negatieve ervaringen?

De adressen die ik in het forum voorbij heb zien komen:

Pedaalkracht (Nijmegen)
SMC sportmax (Eindhoven)
Cyclolab.nl (Eindhoven)
Profysic.nl (Eindhoven)
Bikemedical (Geleen)
BikeAction (Alkmaar)

Die ik zelf via google heb gevonden:
Republicdutch
Bikefitting-Utrecht

Input van anderen o.b.v. dit originele bericht:
Velometric (Barneveld)
GoFysio (Nieuwegein) (evt. met vergoeding verzekeraar)
Sstudioftp (Leiden)
Databikefit (Rotterdam)
Jurrian.bike (Rotterdam/Breda/Zaltbommel)
Sportgeneeskunderotterdam (Rotterdam)
Cycleworks (Utrecht)
Bikefitlab (Groningen)

[ Voor 17% gewijzigd door aapnooit op 23-03-2021 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@tinusterror Heb een soort van vergelijkbare (positieve) ervaring met 12Gobiking.

Had 2 jaar terug een MTB daar gekocht en om hem mee te nemen moest het voorwiel eruit. Hier zat een Manitou QR steekas in en ook al ben ik technisch niet volledig onnozel, het lukte me toch om deze bij het eerste gebruik nog op de parkeerplaats van 12Go al kapot te draaien. Hoe moeilijk kan het zijn hoor ik je denken, maar een instructievideo van 2:30 minuten over een snelspanner zou je al een indicatie moeten geven.

Enfin, eenmaal thuisgekomen dacht ik wel ff een nieuwe te bestellen om tot de ontdekking te komen dat ze gewoon €70 kosten. 12Go gebeld, eerlijk opgebiecht en kon direct kosteloos een nieuwe meenemen die ze uit een andere fiets getrokken hebben.

Die Manitou QR axles was overigens veel meer kritiek op en worden ook niet meer gemaakt gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Die Favero's hebben zich al bewezen qua degelijkheid. Generatie 1 van powermeters blinken meestal niet uit....
100% eens, gelukkig heeft Garmin wel al ervaring ermee (en ook het nodige verbeterd met en met).

Ik kijk nog heel even de kat uit de boom... :+ Sws wilde ik bij voorkeur wachten op Favero's met SPD SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
aapnooit schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:52:
Hi allen!

Nieuw in dit gedeelte van het forum maar wel benieuwd of jullie mij kunnen helpen. Ben in de markt voor een nieuwe fiets en zou graag een kwalitatief goede bikefit willen doen om mij de juiste richting in te helpen. Heb diverse adressen in het forum langs zien komen en vind het prima om er een tijdje voor te rijden maar als mensen tips hebben in regio Utrecht dan houd ik mij graag aanbevolen. Hebben jullie positieve / negatieve ervaringen?

Pedaalkracht (Nijmegen)
SMC sportmax (Eindhoven)
Cyclolab.nl (Eindhoven)
Profysic.nl (Eindhoven)
Bikemedical (Geleen)
BikeAction (Alkmaar)

Republicdutch
Bikefitting-Utrecht
Velometric (Barneveld)
GoFysio (NIeuwegein) : https://www.gofysio.nl/fietspositieanalyse/
De laatste kan soms interessant zijn aangezien dit nog vergoed zou kunnen worden door verzekeraars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:48
Hi allen!

Pedaalkracht (Nijmegen)
SMC sportmax (Eindhoven)
Cyclolab.nl (Eindhoven)
Profysic.nl (Eindhoven)
Bikemedical (Geleen)
BikeAction (Alkmaar)

Republicdutch
Bikefitting-Utrecht
Aanstaande Donderdag heb ik en mijn vrouw een bikefit bij https://www.studioftp.nl/ in leiden. Ik zal mijn ervaringen delen

PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren mijn lang verwachte Orucase Smuggler binnen gekregen.
Super compakt en precies groot genoeg voor wat extra's tijdens een lange rit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1FXuDhiR0zYslr7tkMoKVWqdls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xKfk9dv49JSJ0rrg4p7TrGP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Hi allen!

Pedaalkracht (Nijmegen)
SMC sportmax (Eindhoven)
Cyclolab.nl (Eindhoven)
Profysic.nl (Eindhoven)
Bikemedical (Geleen)
BikeAction (Alkmaar)

Republicdutch
Bikefitting-Utrecht
Heb je echt klachten, of wil je gewoon heel goed je maat/afstelling weten?

Waar je ook naar toe gaat. Kies iemand waarbij het zijn werk is, en niet een FM/iemand die het erbij doet.

Als je echte klachten hebt, ga dan naar een SMC.

Om het lijstje aan te vullen:

https://www.databikefit.nl (Rotterdam)
https://www.jurrian.bike (Rotterdam/Breda/Zaltbommel)
https://sportgeneeskunderotterdam.nl (Rotterdam :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

jspr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:05:

[Afbeelding]
Kun je daar tijdens het rijden nog wat uithalen? Ik heb er nu 1 (Topeak) op mijn bovenbuis, maar ben er niet tevreden over, dus zoek wat anders :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
@DeFeCt
Had zelf eerst ook een toptube bag van Topeak met rits.
Deze daarna aangeschaft en vind em zelf veel praktischer.
Hij valt veel kleiner, smaller uit dan de Topeak. Daarnaast is de magneetsluiting superhandig en een kabel van een powerbank naar mijn telefoon ook makkelijker door te trekken tov de Topeak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

NewbieNeo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:23:
@DeFeCt
Had zelf eerst ook een toptube bag van Topeak met rits.
Deze daarna aangeschaft en vind em zelf veel praktischer.
Hij valt veel kleiner, smaller uit dan de Topeak. Daarnaast is de magneetsluiting superhandig en een kabel van een powerbank naar mijn telefoon ook makkelijker door te trekken tov de Topeak.
Past er in die 0.7 ook een telefoon? Lijkt me door het schuin aflopende vlak wel een uitdaging worden? Die 1.0 ziet er dan weer erg groot uit als ik die hand erbij zie? ... Ik zoek iets waar ik makkelijk mijn telefoon, snelle jelle en 1 of 2 gelletjes in kwijt kan. Dat past allemaal perfect in de Topeak die ik nu heb, maar het tasje zelf is niet stevig, flubbert, zakt van de bovenbuis en doet eigenlijk alles wat je niet wil :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
https://thepack.cc/shop/

die heb ik laatste gekocht, de Mosa variant. Die heb ik op mijn rug, daar doe ik een pinpas in, huissleutel, telefoon (note 10 plus), biba en mondkapje en dan is er nog wel wat ruimte over. Van die losse prulletjes heb ik liever niet op mijn rug, dus dat past daar mooi in. Snelle jelle en telefoon lukt vast ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
Hi allen!

Pedaalkracht (Nijmegen)
SMC sportmax (Eindhoven)
Cyclolab.nl (Eindhoven)
Profysic.nl (Eindhoven)
Bikemedical (Geleen)
BikeAction (Alkmaar)

Republicdutch
Bikefitting-Utrecht
Ik weet dat cycleworks Utrecht bikefits aanbiedt, je zou hen eens kunnen bellen. Geen idee qua kwaliteit, prijs of verdere ervaringen.

Verder hoor ik goede dingen over velometric in Barneveld.

Ik heb zelf 2 bikefits gedaan: 1x bij Futurumclub/shop in Utrecht (Biltstraat) en 1x bij een sportarts van SMA-midden Nederland. Was positief over futurmshop, maar een tweede bikefit bij SMA-midden Nederland na aanhoudende klachten bracht toch een hele andere afstelling aan het licht. Voordeel van de laatste is, dat je bij sommige zorgverzekeraars het kan declareren uit je preventiebudget.

Ik denk dat er in Nederland genoeg goede bikefitters zijn. Indien je geen grote fysieke klachten hebt of specifieke aandoeningen (slechte rug, scheve bouw, etc) kan je bij de gemiddelde bikefitter wel terecht denk ik, maar ik zou persoonlijk meteen naar een specialist/sportarts gaan. :)

edit:
418O2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:32:

die heb ik laatste gekocht, de Mosa variant. Die heb ik op mijn rug, daar doe ik een pinpas in, huissleutel, telefoon (note 10 plus), biba en mondkapje en dan is er nog wel wat ruimte over. Van die losse prulletjes heb ik liever niet op mijn rug, dus dat past daar mooi in. Snelle jelle en telefoon lukt vast ook wel
Heb deze ook. Door een intern foutje zelfs 2x ontvangen en erna een mailtje dat ik de tweede mag houden _/-\o_ Dus dat is wel heel netjes.

Hier ook tevreden gebruiker. Doe er pasjes, wat los geld, biba en multitool in. Multitool is eigelijk wat te groot om er lekker in te passen. Zonder de multitool past telefoon er prima bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Stufferdt op 23-03-2021 12:39 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Waar ik normaal zo'n tas voor gebruik is extra kleding (windjack, gilet or arm/been stukken) of om de jersey zakjes leeg te houden in de zomer.
Je kunt met wat acrobatie er wat uit halen tijdens het rijden maar daar zijn ze eigenlijk niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
418O2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:32:

En hoe ga jij die biba oppompen en van de velg halen dan? Of heb je daar een zadeltasje voor? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:42:
[...]

En hoe ga jij die biba oppompen en van de velg halen dan? Of heb je daar een zadeltasje voor? O-)
ja, daar pastte de biba niet meer bij in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 12:17
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Heb je echt klachten, of wil je gewoon heel goed je maat/afstelling weten?

Waar je ook naar toe gaat. Kies iemand waarbij het zijn werk is, en niet een FM/iemand die het erbij doet.

Als je echte klachten hebt, ga dan naar een SMC.

Om het lijstje aan te vullen:

https://www.databikefit.nl (Rotterdam)
https://www.jurrian.bike (Rotterdam/Breda/Zaltbommel)
https://sportgeneeskunderotterdam.nl (Rotterdam :+)
Geen klachten, fiets nu op een 8 jaar oude merida die binnen het endurance profiel past maar wil graag weten of een meer aero ontwerp ook binnen de mogelijkheden valt.

@de rest: dank voor de input so far, zal er op een later moment een mooi lijstje van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Laatst online: 18-09 09:28
jspr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:05:
Ziet er wel zeer strak uit! Wiebelt het niet te veel tijdens het rijden?

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

piripi schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:45:
[...]

Ziet er wel zeer strak uit! Wiebelt het niet te veel tijdens het rijden?
Helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
https://www.instagram.com/roadbikestudio/

Hier komen ook met enige regelmaat wat mooie fietsen voorbij!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tChnuG40llW2s3NcjvHbHJIoUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rlAU63Vp5TLpSQyg6LgsdeL7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbsxAG2VBU3t61urE6jKyQ6aixY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DtzopmqfyXOUIqOET6T6p0IF.png?f=user_large

Zo'n factor of BMC is zeker welkom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2

Ik ben laatste bij de bikefitter van deze video langs geweest, Kevin Spithorst, www.bikefitlab.nl in Groningen

Heeft hij helemaal opgemeten, gevoeld waar mijn kracht lag in mijn benen, gecheckt of ik symmetrisch was, blessures doorgesproken, etc etc.

Fiets helemaal opgemeten, met videos van voor, achter en opzij gechecked hoe mijn houding was (inc alle hoeken meten en uittekenen). Vervolgens heeft hij alles aangepast (o.a. met een test-stuur met verstelbare stuurpen om de reach makkelijk aan te kunnen passen). Ik merkte daar onmiddelijk verschil in. Ik heb sterke bovenbenen en bilspieren en daarom heeft hij mij iets verder naar achter gezet dan gebruikelijk. Plaatjes staan nu ook goed onder de schoenen. Achteraf ook weer dezelfde videos gemaakt en de nieuwe hoeken laten zien.

Ook heeft hij een meting gedaan voor de zitbotten en de zadelbreedte, dat is ook niet standaard begreep ik.

Verder ook een prima geschikte kerel, inhoudelijke kennis meer dan prima (hij is fysiotherapeut en manueel therapeut in opleiding, bijna klaar) en daarnaast volgens mij vroeg er elite renner geweest en op hoog niveau geschaatst. Ik heb na de fit een document gekregen met alle metingen en instellingen en ook nog de gemaakte video's ter referentie.

ter referentie: ik ben een beginner, geen blessures, niet eerder gefietst (had 2-3 ritjes gedaan tot deze fit)

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 23-03-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
DeFeCt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Past er in die 0.7 ook een telefoon? Lijkt me door het schuin aflopende vlak wel een uitdaging worden? Die 1.0 ziet er dan weer erg groot uit als ik die hand erbij zie? ... Ik zoek iets waar ik makkelijk mijn telefoon, snelle jelle en 1 of 2 gelletjes in kwijt kan. Dat past allemaal perfect in de Topeak die ik nu heb, maar het tasje zelf is niet stevig, flubbert, zakt van de bovenbuis en doet eigenlijk alles wat je niet wil :)
Lijkt me dat er prima een telefoon in past.
Ik had btw eerst deze van Topeak in medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 19-09 15:25
Heeft iemand ervaring met een racefiets kopen met lange benen? Ik ben 189 cm met een binnenbeenlengte van 93,5 cm en dat zijn in verhouding lange beentjes. Een endurance model racefiets is daardoor wat logischer, omdat ik hetzelfde op een endurance fiets zit als mijn vrienden (met 'normalere' verhoudingen) op een race model.

Mijn zadel moet vrij ver omhoog, waardoor de drop van zadel naar stuur altijd best diep is. Ik heb bijvoorbeeld om te testen een Cube Attain 58cm gebruikt, maar de standaard zadelpen kan nèt niet hoog genoeg. Een langere zadelpen kan wel, alleen dan wordt die drop wel erg diep, of ik moet er 50 mm aan spacers onder zetten (en dan is de drop alsnog >12cm).

Zijn er mensen met vergelijkbare verhoudingen en wat voor fiets of maat fiets hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Wat ik me toch blijf afvragen, hoe duurzaam zijn die pedalen? Momenteel zet ik elk jaar nieuwe pedalen op mn racefiets. Hoelang gaan deze pedalen mee? Op een gegeven moment worden ze toch echt minder... en dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
pier87 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Wat ik me toch blijf afvragen, hoe duurzaam zijn die pedalen? Momenteel zet ik elk jaar nieuwe pedalen op mn racefiets. Hoelang gaan deze pedalen mee? Op een gegeven moment worden ze toch echt minder... en dan?
Bij de Favero's kun je de pedalen los van de PM unit vervangen. Dan zit je natuurlijk wel vast aan bepaalde pedalen, maar je hoeft niet je hele powermeter te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Belecthor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:04:
Heeft iemand ervaring met een racefiets kopen met lange benen? Ik ben 189 cm met een binnenbeenlengte van 93,5 cm en dat zijn in verhouding lange beentjes. Een endurance model racefiets is daardoor wat logischer, omdat ik hetzelfde op een endurance fiets zit als mijn vrienden (met 'normalere' verhoudingen) op een race model.

Mijn zadel moet vrij ver omhoog, waardoor de drop van zadel naar stuur altijd best diep is. Ik heb bijvoorbeeld om te testen een Cube Attain 58cm gebruikt, maar de standaard zadelpen kan nèt niet hoog genoeg. Een langere zadelpen kan wel, alleen dan wordt die drop wel erg diep, of ik moet er 50 mm aan spacers onder zetten (en dan is de drop alsnog >12cm).

Zijn er mensen met vergelijkbare verhoudingen en wat voor fiets of maat fiets hebben jullie?
Genoeg lange mensen hier, zoals @rolandos582. Met die lengte zou je ook sneller naar een maat 61 moeten dan een 58 lijkt me? Zie ook hier voor enige inschatting.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
@pier87 Hoeveel moet je wel niet fietsen om elk jaar een setje pedalen te verslijten? Zelfs mijn instap RS500 pedalen zijn na ca. 10k km nog prima zonder ook maar iets van onderhoud.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@GWBoes nou ik zit rond de 10.000 km met mn Time Xpro 10 pedalen. Merk op den duur toch dat je lastiger inklikt en dat je soms los schiet als je eens flink aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 19-09 15:25
MaSw85 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Genoeg lange mensen hier, zoals @rolandos582. Met die lengte zou je ook sneller naar een maat 61 moeten dan een 58 lijkt me? Zie ook hier voor enige inschatting.
Ja, die framemaat verschilt dus per merk, maar ook per fiets. Jan Janssen Eclypse heeft met een 57 cm bijvoorbeeld grotere maten dan een Canyon Endurace in XL (60cm). Ik probeer reach en stack aan te houden, maar dan is het alsnog lastig in te schatten, omdat bijvoorbeeld de zadelpen in een andere hoek kan zitten, waardoor je bij aanpassingen de reach een stuk langer maakt als je deze verder weg zet.
Pagina: 1 ... 257 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).