Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 255 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:11
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:15:
[...]

PayPal staat er ook bij ja! En als je de kortingscode ''richroll'' gebruikt krijg je ook nog 9% korting bij een jaarabonnement.
Ik zie Paypal staan ja, maar hier moet dan alsnog een cc aan gelinkt zijn zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
jasperz89 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Ik zie Paypal staan ja, maar hier moet dan alsnog een cc aan gelinkt zijn zie ik.
Je kunt met PayPal gewoon opwaarderen met iDeal en pakt hij het bedrag van je rekening.
https://www.paypal-opwaarderen.nl/nl/opwaarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Je kunt met PayPal gewoon opwaarderen met iDeal en pakt hij het bedrag van je rekening.
https://www.paypal-opwaarderen.nl/nl/opwaarderen
Ja het gekke is dat het bedrag gewoon in mijn wallet op Paypal staat maar hij blijft zeuren om een cc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Is het zo dat dit komt omdat het een auto renew abbo is? En daardoor dus een andere betaalmethode achter je paypal moet zitten (ik ben bijv mijn betaalrekening gekoppeld ipv CC en dat werkt ook met Strava)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Michaelg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:36:
Is het zo dat dit komt omdat het een auto renew abbo is? En daardoor dus een andere betaalmethode achter je paypal moet zitten (ik ben bijv mijn betaalrekening gekoppeld ipv CC en dat werkt ook met Strava)
Dat zal het wel zijn inderdaad, heb zowel bank rekening als CC gekoppeld dus voor mij kan het altijd wel. Maar je moet wel een betaalmethode hebben naast cash ivb abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:44
jasperz89 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Ja het gekke is dat het bedrag gewoon in mijn wallet op Paypal staat maar hij blijft zeuren om een cc.
Ik heb gewoon mijn bankrekening er aangekoppeld.

Of dat ook verstandig was...........
DDX schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Laatste video van hem was een youtube edit.
Gewoon lekker kort en bondig in 15 minuten alle info.

Maargoed was ook een video die eens positief was :o
Wat ik gezien heb trok ik heel slecht.

En als het 50/50 wordt of ik het wel trek laat ik het lekker links liggen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Haha zal m’n bankrekening wel even koppelen, dat zal het zijn inderdaad. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Wat ik gezien heb trok ik heel slecht.

En als het 50/50 wordt of ik het wel trek laat ik het lekker links liggen.
Haha ja ik haak ook meestal af/ga spoelen en mis dan info in zijn filmpjes.
Om nou een uur te gaan kijken naar filmpje waarom Canyon stuur zo slecht is en dan ondertussen ook alle info over ieder directielid van Canyon te horen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:00:
ook alle info over ieder directielid van Canyon te horen.
Dat doet toch alleen maar afbreuk van het echte probleem.

Een collega op het werk haalt ook altijd oude koeien uit de sloot, dat leid alleen maar af van het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Laatste video van hem was een youtube edit.
Gewoon lekker kort en bondig in 15 minuten alle info.

Maargoed was ook een video die eens positief was :o
Ja, lol, dat is een halve sponsordeal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:16:
Ja, lol, dat is een halve sponsordeal...
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8vFSVcgf4iGRXf9zXgWS4NlVcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rvpqA2gL9LewMDHa7T0SfVbp.png?f=fotoalbum_large

@Fisico Sstraks loop je alsnog achter qua groep:+

Of zouden het powermeterpedalen zijn?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 20:31
Rival eTap AXS zeg ik.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Lijkt logisch ja.

Prijsverschil tussen een SLR 7 met ultegra di2 of force etap is nu 500 euro (7599 en 8099)

Als het beschikbaar én een normaal prijspeil heeft én 11-speed, lijkt het me wel helemaal mooi.

@Ypuh kom er maar in. Hoe ziet jouw ideale Rival eTap eruit?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Is er trouwens ook al een topic over (goede/verkeerde) fietscomputers?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Die is zeker vermakelijk

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:35
Stoney3K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:36:
Het grote fietscomputer topic

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 22:03
Stoney3K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:36:
Toevallig de 'Let op: ' boven je reactie bekeken? :-) https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648419

[ Voor 1% gewijzigd door Opdreef op 19-03-2021 15:48 . Reden: Te laat.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
Haha, ideale Rival AXS groep is simpel. Een copy-paste van de SRAM Red eTap 22 groep met een prijspunt ergens rond de €1.200.

Een paar kleine concessies wil ik nog wel maken:
- DUB i.p.v. GXP
- XDR body i.p.v. SRAM

Wat moet blijven/terugkomen:
- Normale kettingen i.p.v. die flattop met afwijkende spacing (waardoor je ook weer een andere chainchecker, kettingpons etc. nodig bent)
- Daardoor ook geen andere kettingbladen meer, maar gewoon 110mm BCD
- Geen overbodig 10t kransje
- Geen geintegreerde powermeter aan de kettingbladen
- Kettingbladen niet aan elkaar vastzittende

Hoe dan ook zie ik het niet gebeuren, maar dan hebben ze wat mij betreft wel een uDi2 killer te pakken.

Realistischer acht ik 11 speed, maar dan wel met de flattop chain, waardoor je alsnog vast zit aan alle SRAM standaarden zoals cassettes, kettingbladen, crankstellen. Wel alle 'lasten' maar niet het voordeel van een extra tandje. Ze moeten bijna wel, als ze de groep té universeel maken dan tanken ze daarmee hun eigen sales voor spares terwijl ze juist iedereen naar hun eigen eco-systeem toe willen trekken. Het toegenomen marktaandeel (heeft meer met de algehele vraag naar fietsen en slechte beschikbaarheid van Shimano te maken) heeft ze al het idee gegeven dat het grote publiek het toch wel slikt.

Begin soms een beetje Apple kotsneigingen te krijgen soms met het weghalen van de jack plug zodat iedereen die Airpods koopt en weglaten van USB poorten zodat je 10 van die verloopstukjes hebt a €100 per stuk. Eenmaal opgesloten in het systeem werkt het goed en het zijn wel prima producten, maar is gewoon sneu/slim om het zo door je strot te duwen.

Ps. Ben wel benieuwd overigens. Ben erg content met SRAM, maar Red is te duur/beperkt en Force viel me tegen wat je krijgt voor het geld. Gewicht boeit me niet zoveel, dus wat mij betreft maken ze een zware groep die functioneel gewoon prima is maar 11s en iets universeler dan Red, anders kijk ik liever naar Shimano/Campa (vind ze allemaal te duur voor wat je krijgt momenteel, behalve de huidige generatie Ultegra Di2).

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 19-03-2021 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:49:
Haha, ideale Rival AXS groep is simpel.
Ook wel slim om de aandacht weg te trekken bij "Shimano 100 jaar"
hun eigen eco-systeem toe willen trekken.
Het blijven wel Amerikanen hé.
Begin soms een beetje Apple kotsneigingen te krijgen soms met het weghalen van de jack plug zodat iedereen die Airpods koopt en weglaten van USB poorten zodat je 10 van die verloopstukjes hebt a €100 per stuk. Eenmaal opgesloten in het systeem werkt het goed en het zijn wel prima producten, maar is gewoon sneu/slim om het zo door je strot te duwen.
Ik heb er ook een hekel aan hoe Apple het allemaal doet. Maar al die Android dingen die ik had, had ik sowieso een haat (zonder liefde) verhouding mee. Ik heb nu een Iphone SE, welke ik bijna 5 jaar heb. Pas nieuwe batterij erin gestopt voor 21 euro, werkt nog perfect. Dus uitgemeerd over de jaren is mijn Apple product helemaal niet zo duur.

Je hebt helemaal gelijk over die airpods. Alleen na drie kwart jaar thuiswerken en trutten met draadjes toch maar airpods aangeschaft. Waarom zo lang getobd met draad 8)7
Ze zijn gewoon bluetooth compatible met mijn laptop in teams, dus daar kan ik ook niet over klagen.

(en ja de dure Android producten zijn ook echt wel goed, maar dan heb je ook geen financieel voordeel ten opzichte van Apple).

Dit is een fiets topic O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:06:
[...]

[...]

Het blijven wel Amerikanen hé.

[...]

Ik heb er ook een hekel aan hoe Apple het allemaal doet. Maar al die Android dingen die ik had, had ik sowieso een haat (zonder liefde) verhouding mee. Ik heb nu een Iphone SE, welke ik bijna 5 jaar heb. Pas nieuwe batterij erin gestopt voor 21 euro, werkt nog perfect. Dus uitgemeerd over de jaren is mijn Apple product helemaal niet zo duur.

Je hebt helemaal gelijk over die airpods. Alleen na drie kwart jaar thuiswerken en trutten met draadjes toch maar airpods aangeschaft. Waarom zo lang getobd met draad 8)7
Ze zijn gewoon bluetooth compatible met mijn laptop in teams, dus daar kan ik ook niet over klagen.

(en ja de dure Android producten zijn ook echt wel goed, maar dan heb je ook geen financieel voordeel ten opzichte van Apple).

Dit is een fiets topic O-)
same here! ik word door mijn vrienden vaak apple fanboy genoemd maar vind mezelf geen apple fanboy maar een android hater :+

Overigens Airpods...beste aankoop van het jaar!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Heren.. de oplossing komt uit Italië. Jullie weten het allemaal, langzamerhand mogen jullie wel eens gaan toegeven..

Het doet geen pijn en ik beloof je niet heel lang uit te lachen. :D

@Ypuh staat al op het randje :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
offtopic:
Haha, hier ook een bijna 10 jaar oude MacBook die nog dagelijks gebruikt wordt. Echt verbazingwekkend hoe lang dat ding het volhoudt na mijn hele studententijd mishandeld te zijn en de hele wereld al 3x overgevlogen, hij wil maar niet stuk gaan (beste is er nu wel vanaf).

Onlangs m'n moeder ook Airpods cadeau gedaan en zus/moeder hebben zelf een nieuwe MacBook gekocht (scheelt mij weer ieder jaar Windows opnieuw installeren en gezeik met virussen etc). Het zijn prima producten, aldus iemand die voor Microsoft werkt.

Toch krijg ik gewoon kotsneigingen van dit soort merken. Zelf ben ik ook zeer tevreden met eTap en uit mijn reacties krijg je al snel het beeld dat ik een grote Canyon/SRAM/Apple-hater ben, maar in de praktijk valt dat reuze mee. Ik ben het alleen niet eens met de gekozen bedrijfsstrategieën. Doorgaans vind ik de alternatieven per definitie minder interessant en maak ik me daar dan ook niet zo druk over.

@MrBarBarian Hoe langer deze onzin zich voortzet, hoe meer ik kan sparen en des te realistischer het wordt. Campa heeft één groot nadeel en dat is prijs (en in mindere mate beschikbaarheid van onderdelen). Nu Shimano en SRAM ook door het dak gaan (en beschikbaarheid afneemt), vervalt dat argument grotendeels.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 19-03-2021 16:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
MrBarBarian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:18:
Heren.. de oplossing komt uit Italië. Jullie weten het allemaal, langzamerhand mogen jullie wel eens gaan toegeven..

Zo is dat. De door Japan en de VS verleide schapen zijn van harte welkom terug in de kudde.
Nutterd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:09:
same here! ik word door mijn vrienden vaak apple fanboy genoemd maar vind mezelf geen apple fanboy
Overigens bestaat er niet zo iets als een Campa fanboy. Zo iemand heet een Connaisseur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
HBSVDK schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:42:
Zou 21-3 de nieuwe groepset van Shimano komen? Volgens cycling weekly mogelijk wel want dan vieren ze 100 jaartjes shimano...
https://www.shimano.com/en/100th/

Ze hebben wel al een tijdje een kekke teaser site.
MrBarBarian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:03:
Voor niks gaat de zon op, en het aantal kritische stukken is echt op een hand te tellen (DC Rainmaker is echt een uitzondering).

Het blad 'fiets' bijvoorbeeld is nooit objectief geweest. GCN is een groot reclamefeest (ze doen het opzich wel leuk, maar neem ze alsjeblieft niet zo serieus).

M. I. is de fietsenwereld zeker op dit gebied veel te gesloten. Ben je kritisch, dan leveren we je geen spullen meer, of zorgen we dat content verwijderd wordt (hambini op YouTube onlangs)
Ik merk dat ik hier ook wel zat van wordt. Elke review van een wielset boven de 500 euro zeggen ze gewoon hetzelfde.

[ Voor 52% gewijzigd door Pyramiden op 19-03-2021 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:49:

Wat moet blijven/terugkomen:
- Normale kettingen i.p.v. die flattop met afwijkende spacing (waardoor je ook weer een andere chainchecker, kettingpons etc. nodig bent)
Ho wacht! ik heb straks toch niet een tweede chainchecker nodig? Dan is de deal voorbij met de nieuwe fiets.
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:06:
[...]
Dat dacht ik ook. Gave actie!
MrBarBarian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:18:

Met die wielen ging ik wel serieus twijfelen. En inderdaad beschikbaarheid van onderdelen en het idee dat elke fietsenhandel je kan helpen waren zeker voordelen van Shimano, maar dat wordt toch rap minder als je een dure groep hebt en de prijzen kruipen naar elkaar toe. Ik ben gewoon heel blij met de een na mooiste fiets ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:34

shinchan03

Niels

Weet iemand of er nog een futurumshop kortingscode van 20 of 25 euro ergens rondslingert? Ik heb al voor de vierde keer in korte tijd mijn voor en achterwiel die kapot zijn, dus het wordt tijd voor een nieuwe wielset.

Ik heb nu een set Vision team 35 comp sl op het oog, of is er voor die prijs betere keuze te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
shinchan03 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:03:
Weet iemand of er nog een futurumshop kortingscode van 20 of 25 euro ergens rondslingert? Ik heb al voor de vierde keer in korte tijd mijn voor en achterwiel die kapot zijn, dus het wordt tijd voor een nieuwe wielset.

Ik heb nu een set Vision team 35 comp sl op het oog, of is er voor die prijs betere keuze te maken?
Is er een reden dat je zo snel door wielsets heen gaat? Dan kun je daar wellicht rekening mee houden bij een nieuwe?

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 19-03-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik bedoel dezelfde wielset die al voor de 4e keer kapot is in korte tijd. Wielen hebben al de nodige kilometers gehad, dus vernieuwing is nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
shinchan03 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:03:

Ligt eraan wat je zoekt en wat je ermee gaat doen. Die Vision setjes zijn nou niet echt bepaald goed bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

De fiets gebruik ik om ritten te maken, doordeweeks 1 a 2 keer van 40-50km en in het weekend vaak 80-120km. In totaal verwacht ik in 2021 tussen de 5000 en 6000km te gaan maken. Ik zoek hierbij een allround set voor maximaal ongeveer 250 euro. Wil je nog iets meer erover weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
shinchan03 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:36:
De fiets gebruik ik om ritten te maken, doordeweeks 1 a 2 keer van 40-50km en in het weekend vaak 80-120km. In totaal verwacht ik in 2021 tussen de 5000 en 6000km te gaan maken. Ik zoek hierbij een allround set voor maximaal ongeveer 250 euro. Wil je nog iets meer erover weten?
Maar als je je huidige goedkopere set nu al 4x kapot getrapt hebt, waarom dan niet investeren in een iets duurdere set waar je tijden mee vooruit kan? Als je nu gaat voor zoiets als die Visions, verwacht ik soortgelijke problemen. Je wielen is wel 1 van de belangrijke onderdelen van je fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Stufferdt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Lijkt logisch ja.

Prijsverschil tussen een SLR 7 met ultegra di2 of force etap is nu 500 euro (7599 en 8099)

Als het beschikbaar én een normaal prijspeil heeft én 11-speed, lijkt het me wel helemaal mooi.

@Ypuh kom er maar in. Hoe ziet jouw ideale Rival eTap eruit?
Ben bang dat, als het een Rival groep is, het dan een 1x set wordt. Er worden heel veel 1x mechanische Rival groepen verkocht in de gravel scene.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Maar als je je huidige goedkopere set nu al 4x kapot getrapt hebt, waarom dan niet investeren in een iets duurdere set waar je tijden mee vooruit kan? Als je nu gaat voor zoiets als die Visions, verwacht ik soortgelijke problemen. Je wielen is wel 1 van de belangrijke onderdelen van je fiets.
Dit was nog de standaard wielset die bij de fiets kwam, die heeft inmiddels +30k km gedraaid. Ik wil eigenlijk nog 1 a 2 seizoenen veel met deze fiets de deur uit, waarna ik deze als Tacx fiets in wil gaan zetten. Wat zou je me dan aanraden als degelijke allround wielset met een goede prijs kwaliteit, want ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar te beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
shinchan03 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:52:
[...]

Dit was nog de standaard wielset die bij de fiets kwam, die heeft inmiddels +30k km gedraaid. Ik wil eigenlijk nog 1 a 2 seizoenen veel met deze fiets de deur uit, waarna ik deze als Tacx fiets in wil gaan zetten. Wat zou je me dan aanraden als degelijke allround wielset met een goede prijs kwaliteit, want ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar te beginnen.
Neem eens contact op met @ElGreco hij kan vast wel wat moois voor je in elkaar zetten. Ik heb goede ervaringen met hem en andere forumleden ook. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
ElGreco schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ben bang dat, als het een Rival groep is, het dan een 1x set wordt. Er worden heel veel 1x mechanische Rival groepen verkocht in de gravel scene.
Meuh. Leuk al die hypes, maar ze moeten niet de focus afsnoepen van wat echt belangrijk is: roadies (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Iemand deze nieuwe wielen van Corima al eens gespot? (@Grin)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/114025480_2107538776037301_628761917664368020_o.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=vBXZ6kz2FrgAX8T3XNu&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=d8b5ad384fc244922eeb5ef9fa909457&oe=607BC70E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:26:

[Afbeelding]
Nee, maar ze zien er wel heel gaaf uit. Ben benieuwd hoe dat er spinnend uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:00
Stufferdt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Meuh. Leuk al die hypes, maar ze moeten niet de focus afsnoepen van wat echt belangrijk is: roadies (8>
Ach, dat komt ook steeds dichter bij elkaar. Vandaag ook weer een mix rit gedaan op mijn Domane. Deels asfalt, klinkers, schelpen, zand en modder. En echt inleveren op het "echte" weg werk doe je ook niet.

@Pimorez Volgens mij hier wel YouTube: Test des roues Corima MCC DX 47mm

[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 19-03-2021 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh Nee helaas niet!
Dit zijn toch wel mijn droom wielen... ooit, later, als ik groot ben… Dan moet er maar eens een setje komen! O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08

[Afbeelding]
De tering, dat is toch aids voor je ogen. Mijn god wat lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

[Afbeelding]
Wat een gedrochten.

Graag op een Italiaanse fiets met campa monteren voor de liefhebber, maar ik mot het nie :w

@Noxa +100
Nachtmerrie zal je bedoelen >:)

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 22:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco

[Afbeelding]
Sommige dingen zijn mooi in al hun lelijkheid. Zoals mijn oude Volvo 440. Of deze wielen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Ypuh zijn die überhaupt UCI goedgekeurd? dacht dat wielen een minimaal aantal spaken moesten hebben of zoiets zodat er niet zo makkelijk een arm been of hoofd in kon komen.

Maar ik vind ze wel tof. Zou ze zo onder een Italiaanse fiets met Campa zetten en elke week een foto naar @mhr-zip PB'en. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 19-03-2021 22:28 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Neem eens contact op met @ElGreco hij kan vast wel wat moois voor je in elkaar zetten. Ik heb goede ervaringen met hem en andere forumleden ook. O-)
Bedankt voor je input! Ik heb hem een berichtje gestuurd (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GWBoes schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:28:
Maar ik vind ze wel tof. Zou ze zo onder een Italiaanse fiets met Campa zetten en elke week een foto naar @mhr-zip PB'en. O-)
Dan ben ik iedere week extra blij dat ik het niet bezit.

En blij voor jouw, dat je er wel blij van wordt. Ik snap ook wel dat mensen blij worden van Italiaanse dingen, maar ik heb alleen iets met Italiaans(e) eten, vakanties, steden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 20-09 22:49
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:17:
Wat een gedrochten.

Graag op een Italiaanse fiets met campa monteren voor de liefhebber, maar ik mot het nie :w
Op deze ( :r ) wielen staat "Made in France" (net als op de Guillotine als ik me niet vergis). Meer iets voor onder een Look of Time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
DieAnder schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Op deze ( :r ) wielen staat "Made in France" (net als op de Guillotine als ik me niet vergis). Meer iets voor onder een Look of Time.
Ik ken iemand met een Look die ze wel zou rijden, volgens mij heet hij @Grin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Of ik ze zou kopen, waarschijnlijk niet, maar tof om te zien vind ik ze zeker!

Corima is een Frans merk overigens. Mijn eerste gedachte was ook Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DieAnder schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Het ligt allemaal onder Limburg :)F

* mhr-zip houdt ook wel van :)B hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:58:
Of ik ze zou kopen, waarschijnlijk niet, maar tof om te zien vind ik ze zeker!

Corima is een Frans merk overigens. Mijn eerste gedachte was ook Italiaans.
Oeh, Frans, grote kans dat ze je de verkeerde kant op sturen

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Zijn er hier eigenlijk mensen die lenzen gebruiken icm fietsbrillen etc? Zijn er nog bijzonderheden of werkt dit gewoon zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:15:
Zijn er hier eigenlijk mensen die lenzen gebruiken icm fietsbrillen etc? Zijn er nog bijzonderheden of werkt dit gewoon zonder problemen?
Ik neem aan dat je geen contactlenzen bedoelt.

Hoe blind ben je? Dat maakt veel uit in je opties heb ik gemerkt (-5 hier)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
Bij m'n vriendin werkt het prima en zonder problemen! Wel merkte ze verschil tussen de vormen van sommige brillen en de luchtstromen richting haar ogen. Bij haar oude goedkope bril droogden de lenzen gauw uit, maar sinds haar nieuwe fietsbril heeft ze daar een stuk minder last van

Edit: sterkte -5 heeft ze trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk741 op 19-03-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:30:
[...]

Ik neem aan dat je geen contactlenzen bedoelt.

Hoe blind ben je? Dat maakt veel uit in je opties heb ik gemerkt (-5 hier)
Naja lenzen op sterkte. Ik heb -1.5 en met een reguliere fietsbril krijg ik hoofdpijn en zit ik veel minder lekker op de fiets. Sport zonnebril op sterkte heb ik maar ik wil het liefst lenzen zodat ik die kan combineren met een Oakley bijvoorbeeld en verschillende inserts (afhankelijk van weer)

Maar ik las online dat dat best vervelend kan zijn met wind in je ogen etc.
Luuk741 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:31:
[...]

Bij m'n vriendin werkt het prima en zonder problemen! Wel merkte ze verschil tussen de vormen van sommige brillen en de luchtstromen richting haar ogen. Bij haar oude goedkope bril droogden de lenzen gauw uit, maar sinds haar nieuwe fietsbril heeft ze daar een stuk minder last van

Edit: sterkte -5 heeft ze trouwens.
Wat voor brillen heeft ze geprobeerd?

[ Voor 27% gewijzigd door rolandos582 op 19-03-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Wat voor brillen heeft ze geprobeerd?
Ze had eerst een goedkope bril met klein montuur van de Decathlon. Ze heeft mijn 100% S2 wel eens geprobeerd, door het grote glasvlak ging dat beter maar dat vond ze niet mooi staan (relatief klein hoofd natuurlijk). Na verder zoeken heeft ze de Shimano S-Phyre geprobeerd en die beviel haar erg goed. De eerste paar minuten is het nog wat wennen maar daarna is deze bril voor haar perfect. Maar denk dat dat dus wel redelijk afhangt van de vorm van je gezicht (en wellicht je helm?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Naja lenzen op sterkte. Ik heb -1.5 en met een reguliere fietsbril krijg ik hoofdpijn en zit ik veel minder lekker op de fiets. Sport zonnebril op sterkte heb ik maar ik wil het liefst lenzen zodat ik die kan combineren met een Oakley bijvoorbeeld en verschillende inserts (afhankelijk van weer)

Maar ik las online dat dat best vervelend kan zijn met wind in je ogen etc.
Contactlenzen heb ik ook gedaan en ging prima mits je een bril vindt wat goed aansluit op je gezicht. Uiteindelijk er vanaf gestapt omdat ik het teveel gedoe vond alles bij elkaar voor dat ik op kon stappen (ik draag lenzen alleen bij het sporten).

Ik heb eens bij rxsports in de uk een sportbril op sterkte laten maken. Voor mij was dat niets omdat ik -5 heb. Door de kromming van de lenzen in een sportbril zag ik naast het midden alles ontzettend misvormd. Was niet te doen. Kon hem per ongeluk ruilen omdat ze de montuur beschadigd hadden bij het inzetten van de lenzen.

Ik heb toen een insert op sterkte laten maken voor een Adidas Evil bril met meekleurende lenzen (lenzen dus standaard, insert op sterkte). Na een gewenning van een paar ritten gaat dit uitstekend.

Enige nadeel is dat op een terras ik die stomme bril op moet houden omdat ik anders niets zie. Ook als ik naar het toilet moet. Dat is best ongemakkelijk vind ik maar goed, lekker belangrijk.

Als je lenzen wilt gebruiken moet je dus eindeloos passen totdat je iets vind wat zowat naadloos op de vorm van jouw gezicht aansluit.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Luuk741 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:41:
[...]

Ze had eerst een goedkope bril met klein montuur van de Decathlon. Ze heeft mijn 100% S2 wel eens geprobeerd, door het grote glasvlak ging dat beter maar dat vond ze niet mooi staan (relatief klein hoofd natuurlijk). Na verder zoeken heeft ze de Shimano S-Phyre geprobeerd en die beviel haar erg goed. De eerste paar minuten is het nog wat wennen maar daarna is deze bril voor haar perfect. Maar denk dat dat dus wel redelijk afhangt van de vorm van je gezicht (en wellicht je helm?)
Ja daar was ik al bang voor. Dan moet je dus een bril vinden waar de wind minimaal er langs kan en dan werkt het. Persoonlijk vind ik de Oakley Sutro en 100% S3 het mooist. Maar eens bestellen en kijken hoe ze vallen op mijn gezicht. Het zou wel het makkelijkst zijn met lenzen. Totaal geen ervaring mee, normaal draag ik een bril maar om allemaal brillen op sterkte te bestellen word een duur grapje en ze zijn lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wisselwerking schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Ach, dat komt ook steeds dichter bij elkaar. Vandaag ook weer een mix rit gedaan op mijn Domane. Deels asfalt, klinkers, schelpen, zand en modder. En echt inleveren op het "echte" weg werk doe je ook niet.

@Pimorez Volgens mij hier wel YouTube: Test des roues Corima MCC DX 47mm
Prachtige fiets O-) Maar die spaken zien er maar raar uit. Ik twijfel ook zeer aan de 9 (voor) en 18% (achter) aero gains door deze spaken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
@rolandos582

US $6.86 41%OFF | ROCKBROS 5 Lenses Polarized Cycling Glasses with Myopia Frame Men Sunglasses Road Bike Goggles Mountain Bicycle Eyewear Women
https://a.aliexpress.com/_vVmhdl

Ik heb deze icm lenzen en heb geen problemen. Ben er wel blij mee, niet duur, zit goed en vijf verschillende kleuren 'glas'. Ik heb het liefst altijd een bril op, ook als het grauw is, scheelt in droge ogen. Ik heb overigens geen cilinder of andere afwijkende zaken, dat zal vast ook verschil kunnen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 20-03-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 00:37
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Ja daar was ik al bang voor. Dan moet je dus een bril vinden waar de wind minimaal er langs kan en dan werkt het. Persoonlijk vind ik de Oakley Sutro en 100% S3 het mooist. Maar eens bestellen en kijken hoe ze vallen op mijn gezicht. Het zou wel het makkelijkst zijn met lenzen. Totaal geen ervaring mee, normaal draag ik een bril maar om allemaal brillen op sterkte te bestellen word een duur grapje en ze zijn lelijk.
Heb je er al last van gehad of informeer je puur nssr of mensen er last van hebben?
Indien 2:
Ik zou het gewoon lekker gaan proberen! Ik draag al jaren lenzen en alhoewel ik graag een bril draag gezien de luchtstroom, is dat ook zo als ik een dagje geen lenzen draag. Met wielrennen heb je gewoon best wat rijwind.
Met zowel mn vorige El cheapo fietszonnebril als mn huidige sutro nooit last van droge ogen gehad tgv wind (in airco rijke omgeving op mn werk wel bijv.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Vergeet ook niet dat de contactlens die je draagt uit maakt. Bevind mijzelf in een luxe positie waardoor ik meerdere types kan proberen maar met dezelfde bril merk ik ook echt verschil tussen contactlenzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 20-03-2021 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mormegilmaster schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:05:
[...]

Heb je er al last van gehad of informeer je puur nssr of mensen er last van hebben?
Indien 2:
Ik zou het gewoon lekker gaan proberen! Ik draag al jaren lenzen en alhoewel ik graag een bril draag gezien de luchtstroom, is dat ook zo als ik een dagje geen lenzen draag. Met wielrennen heb je gewoon best wat rijwind.
Met zowel mn vorige El cheapo fietszonnebril als mn huidige sutro nooit last van droge ogen gehad tgv wind (in airco rijke omgeving op mn werk wel bijv.).
Puur informatie, draag pas 2 jaar een bril en ben opzoek naar een oplossing voor mijn "probleem" gezien steeds meer mensen brillen/lenzen dragen dacht ik, ik informeer eens. Moet sowieso nog lenzen laten opmeten en kijken of dat überhaupt wat is voor mij. Maar voor ik aan die rodeo begin, eerst goed informatie opdoen naar mogelijke problemen

Droge ogen lijkt me namelijk heel hinderlijk en bijvoorbeeld een oakley jawbreaker op sterkte praat je al snel over €400-500,- en als je dan ook nog een extra set glazen wil...

[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 20-03-2021 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:40
418O2 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:03:
@rolandos582

US $6.86 41%OFF | ROCKBROS 5 Lenses Polarized Cycling Glasses with Myopia Frame Men Sunglasses Road Bike Goggles Mountain Bicycle Eyewear Women
https://a.aliexpress.com/_vVmhdl

Ik heb deze icm lenzen en heb geen problemen. Ben er wel blij mee, niet duur, zit goed en vijf verschillende kleuren 'glas'. Ik heb het liefst altijd een bril op, ook als het grauw is, scheelt in droge ogen. Ik heb overigens geen cilinder of andere afwijkende zaken, dat zal vast ook verschil kunnen maken.
Zo dit is wel echt een lekker jaren 90 montuurtje! Doet het goed met een walkman en fluoriserend skipak denk ik ;) .
Moderne grote fietsbrillen werken bij mij prima i.c.m. lenzen. Zelf heb ik ervaring met de 100% S3 en Speedcraft maar ik verwacht dat een jawbreaker of sutro ook wel werkt. Zolang je maar geen wind in je ogen krijgt zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
rolandos582 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:21:
[...]

Puur informatie, draag pas 2 jaar een bril en ben opzoek naar een oplossing voor mijn "probleem" gezien steeds meer mensen brillen/lenzen dragen dacht ik, ik informeer eens. Moet sowieso nog lenzen laten opmeten en kijken of dat überhaupt wat is voor mij. Maar voor ik aan die rodeo begin, eerst goed informatie opdoen naar mogelijke problemen

Droge ogen lijkt me namelijk heel hinderlijk en bijvoorbeeld een oakley jawbreaker op sterkte praat je al snel over €400-500,- en als je dan ook nog een extra set glazen wil...
Zelf geen ervaring met lenzen tijdens het fietsen, ik draag enkel nog een bril tegenwoordig. Overweeg wel goedkope daglenzen eens te proberen, maar kans dat een lens halverwege kwijtraakt en ik halfblind stilsta houd me tegen.

Ik heb een Siroko met inserts, werkt prima. Je moet wel even wennen dat je je hoofd mee moet draaien tijdens het kijken omdat de inserts niet je hele gezichtsveld bedekken.
Stufferdt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:01:
[...]

Dit inderdaad. Ik heb ook een Siroko met opzet. Bril was 26 euro geloof ik, insert 12. Pearle rekent 30 euro voor het op sterkte maken van de insert. Het is even wennen omdat de insert een stuk kleiner is dan de bril zelf, maar gezien de kostenbesparing ten opzichte van een Oakley op sterke, kan ik er niet mee zitten. Voor iemand die alles kwijt of kapotmaakt, is een Oakley op sterkte niet verstandig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Mijn duit in het lenzenzakje: draag al jaren zachte (maand)lenzen, geen droge ogen met welke bril dan ook (zelfs zonder bril bij bewolkte stadsritjes).

Lenzen bieden mij het voordeel dat ze "360 gr-view" bieden, ik vond de rand van de bril altjd uitermate irritant. Bovendien kreeg ik, hoe licht de bril ook was, last van m'n neus en oren. Nee, grote fan van lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Louislouislouis schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 06:55:
[...]

Zo dit is wel echt een lekker jaren 90 montuurtje! Doet het goed met een walkman en fluoriserend skipak denk ik ;) .
Zit je ff mijn favoriete montuurtje af te zeiken? :*)

Mijn perfect gevormde hoofd heeft als nadeel dat ik al die moderne brillen net wel/niet pas. Ik heb een mooie AGU die net wel past. Alleen sluit die bij mij ong. net zo goed aan als een skibril en beslaat steeds.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.veldritkrant.be%2Fimages%2Fcontent%2FA%2520WEG%252020%2FWeg%252020%2520okt%2FTrainingskamp%2520Alicante-5%2520Wout.jpg&f=1&nofb=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
rolandos582 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:21:
[...]

Je moet voor jezelf twee vragen beantwoorden:
- Wil ik tijdens het sporten lenzen dragen?
Ja: Normale zonnebril
Nee: Lees verder

- Wil ik een clip on insert op sterkte achter mijn zonnebril of de glazen van de zonnebril zelf op sterkte?

Ik draag zelf een aantal jaar een Adidas Evil Eye met clip insert erin met sterkte -1.5. Dit bevalt mij erg goed vooral omdat ik door de insert verschillende kleuren zonnebril glazen kan dragen. Bij Oakley zit de sterkte in het zonnebril glas en je kan dan natuurlijk ook wisselen alleen is dat VEEL duurder.
Ik heb zelf geen last van dat ik soms langs mijn insert kijk, daarvoor is mijn afwijking van mijn ogen niet hoog genoeg. In mijn mening is een insert een goede combinatie van flexibiliteit en prijs vergeleken met een bijvoorbeeld een Oakley waar de glazen zelf op sterkte zijn.

Het grootste nadeel is fietsen in de regen. Dan kan vocht en damp op twee glazen slaan. Ik moet dan even stilstaan om de insert droog te maken.

Zie hier een uitleg van de verschillende opties, waar ik voor #1 heb gekozen. Link

[ Voor 4% gewijzigd door Solkram op 20-03-2021 09:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha @Noxa
Ze zijn idd wat lastig te verteren (op deze foto) dus ik begrijp de reactie. Maar ik vind ze prachtig!
Hoewel deze wielset mij ook wel erg aanspreekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95jp_fS6Z9nAFw7GtnHUxV4L38o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seD9hs9O5HQJgeZLADeN19xf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 22:19
Ik rijd altijd met een Oakley Sutro in combinatie met contactlenzen (-4,5). Ervaar 0 problemen en kan makkelijk ritten van 6-7 uur maken in alle weersomstandigheden. Contactlens die ik dan gebruik is een simpele daglens die geschikt is voor dergelijk gebruik. Mocht ik onderweg last krijgen kan ik ze gewoon weggooien, dat heb je niet met week/maand lenzen...

https://www.misterspex.nl...&wt_mc=amc160744541716143

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Stom op 20-03-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Goede bril is bij contactlenzen wel cruciaal is mijn ervaring. Ik had eerst een Oakley Jawbreaker en bij ritten van max. 4 uur had ik meestal geen problemen met wind in mijn ogen, alleen als het heuveltje af ging (bij hogere snelheden dus).
Heb één keer een rit gedaan van 6-7 uur op een winderige dag. De wind droogde mijn oog uit en op een gegeven moment knipperde ik met nog 2 uur te gaan de lens uit mijn oog. Dat was geen pretje, maar met mijn fietsmaten om mij heen kon ik toch veilig terug naar huis rijden.

Moet zeggen dat dit maar één keer gebeurd is, maar toch op zoek ben gegaan naar een andere (grotere) bril waarbij geen wind in mijn ogen zou komen. Uiteindelijk uitgekomen bij 100% Glendale en sindsdien geen problemen met de wind, ook niet met hoge snelheid afdalingen in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hoop reacties! Eigenlijk wat ik al verwachtte, het is een normale zaak tegenwoordig.

Ik ga sowieso even langs de opticien om lenzen op te laten meten of te kijken of het überhaupt wat voor mij is. En even wat brillen bestellen om te passen op mijn gezicht.

Heeft iemand ook ervaring met een Oakley op sterkte? Ik las dat die tussen de lenzen worden geplaatst dat je dus wel kan wisselen met inserts. Maar hoe zit het de prijs van 400-500? Is dit het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Als je nog mooie (en sterke!) wielen zoekt:

https://link.marktplaats.nl/m1681665519

Die Corima wielen zijn mij toch iets te BMX/plastic achtig. Ik sla over....

[ Voor 31% gewijzigd door MrBarBarian op 20-03-2021 11:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Die Campa Shamal zijn idd bomproof maar dat zijn alle (alu.) Campa wielen.
Maar hoe mooi ik Campa wielen ook vind, de Corima's en Bike Ahead wielen zijn voor mij een totaal andere league. Vooral op een BMC Teammachine vind ik ze geweldig smoelen. Het is absoluut niet voor iedereen maar dat hoeft ook niet - eigenlijk alleen maar beter, allemansvrienden zijn er al genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUIsq9vytiOk8QrM2UK1d7z41-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdwXsciZNEtbCQJDVUxAljb6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXC1gTqbNvQtVq-QGrd3I6fs5xI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZQnWfXUt5Qjm1xaD4IOoWVK5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-Fml_mDEJr0WYSsfL-cam5_7f0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHieGbooJMih3i6GBoRBLVyT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkCcNl_ANsGh0-jBth7axCvrqmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjfsUNGpClLzSsAY1wEHOc2i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5afvCuhZh3Vgv2xR0cN2bxoEVtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW0kAIsdzKivuEybMWYYjK19.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:10:

Koop je deze groep erbij : https://link.marktplaats.nl/m1658675789

Heb je alleen nog even een mooi frame nodig.
Wellicht een leuk project voor @Ypuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Het is nu wel lekker hoor!!! Ik heb een kort rondje gemaakt. Afstand van 24km met een gemiddelde van 28,5km/u. Heb geprobeerd om mijn hartslag rond de 150 te houden en dat is goed gelukt met een gemiddelde van 147 (horloge metingen). Heb wel gemerkt dat ik mijn fiets nog af moet stellen. Zadel lijkt hoger te kunnen. Ook mag die iets naar achteren denk ik.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:10:

Lol, eerste link:
https://www.hopmansfietsg...ielset-8053340450426.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
https://www.indeleiderstr...0klCHyjo9B7nLQUSzJ9ndEdCQ

Toch niet verkeerd als dit klopt. Het zijn geen voetbalsalarissen maar toch zeker niks te klagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin Mee eens hoor, vind zoiets unieks ook veel gaver. Zipp's en Bora's vallen ook gewoon in de categorie bombproof. Qua spaken/velgen etc. zijn ze net zo serviceable als een stel Mavic CXP33's of Campa Shamal (ik denk zelfs dat je met carbon en een normaal spaakpatroon nog wel iets beter uit bent, een hoge carbon velg is vrijwel niet 'uit het lood' te krijgen).

Voor mij is het summon toch wel Lightweight. Als geld geen issue was dan werden het deze.

Afbeeldingslocatie: https://bicyclebuysell.com/images/upload/2019/4/1555927124-63.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh Heb mij ook al even verdiept in Lightweight's maar wordt daar toch iets minder warm van. Ik vind ze wel mooier dan Campa's maar slechts marginaal. Qua engineering zouden het maar zo de beste wielen kunnen zijn maar het is voor mij niet de ultieme porno-velg; in ieder geval niet qua uiterlijk. Die optisch scherpe velgrand en de (grote hoeveelheid) platte/dikke spaken... Kan niet precies de vinger op de zere plek leggen maar qua looks rammelt er iets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Oeh, hele scherpe prijs bij hopmans! Bij introductie niet zo lang geleden waren deze velgen 1200+.

Anyway.. Ik kan ze zeker aanraden. Campy velgen zijn goed, en Shamal is top of the line

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Pittig prijsje voor een alu set met maar 17mm interne breedte (of ik kijk naar een ander model....)

Campa maakt goede spullen maar de prijs is te hoog voor wat je krijgt.

Edit: dit was een reactie op de link van de hopmans aanbieding.

[ Voor 16% gewijzigd door ElGreco op 20-03-2021 21:00 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Denk dat je naar een oude versie kijkt?
Rim material: carbon
Of ik kijk verkeerd :)

https://www.campagnolo.co.../shamal_carbon_disc_brake

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Volgens mij kijk jij verkeerd @MrBarBarian.
Die marktplaatslink is volgens mij een alu wiel, geen carbon. Kijk maar naar de bevestigingspunten van de spaken aan de velg; dat lijkt mij geen carbon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
https://www.hopmansfietsg...ielset-8053340450426.html
Hub material: Aluminium

Die carbon varianten zullen wel een variant duurder zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 21-09 22:21
Stufferdt schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:19:
[...]

Ik heb een Siroko met inserts, werkt prima. Je moet wel even wennen dat je je hoofd mee moet draaien tijdens het kijken omdat de inserts niet je hele gezichtsveld bedekken.
Heb ik ook. De insert zit wel dicht tegen mijn wimpers aan en mijn Garmin horloge aflezen is niet goed mogelijk, maar het is te doen en niet duur. En ik kan niet heel aerodynamisch zitten, omdat ik dan niet door de insert kijk, maar tegen de bovenrand ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Ik heb gewoon een wat groter model zonnebril gekocht op sterkte met meekleurend glas. Was “gratis” bij aanschaf van m’n bril (lees; paar tientjes extra voor betaald). Bevalt tot nu wel goed, beslaat niet heel snel en het meekleuren is ook ideaal. Dus ik fiets met een dikke Emporio Armani bril 🤓

https://www.pearle.nl/zon...-armani-4029-50638g-64-13

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Oeh, hele scherpe prijs bij hopmans! Bij introductie niet zo lang geleden waren deze velgen 1200+.

Anyway.. Ik kan ze zeker aanraden. Campy velgen zijn goed, en Shamal is top of the line
Na 2 sets Campa Eurus rij ik nu al een paar jaar met Campa Shamal. Goede wielen, met Michelin latex binnenbanden en Michelin Power banden een lekker geluid tijdens het rijden.

Het is mij niet duidelijk. Zijn de Shamal Carbon ook voor velgremmen aanwezig of zijn ze er alleen voor disc brakes?

Ik blijf bij Colnago maar de huidige kleurschema’s van de V3Rs vind ik tegenvallen. Ik wacht nog maar een jaartje ofzo. Ik wil dan maar overgaan naar carbon velgen.

Volgens mij kom ik dan bij de Bora wtc uit, of zijn de Shamal Carbon ook in velgrem versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
NoepZor schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:10:
Ik heb gewoon een wat groter model zonnebril gekocht op sterkte met meekleurend glas. Was “gratis” bij aanschaf van m’n bril (lees; paar tientjes extra voor betaald). Bevalt tot nu wel goed, beslaat niet heel snel en het meekleuren is ook ideaal. Dus ik fiets met een dikke Emporio Armani bril 🤓

https://www.pearle.nl/zon...-armani-4029-50638g-64-13
Ik heb al jaren een Oakley twentyTwo op sterkte.
Werkt perfect :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Zit je te wachten, telt de klok af tot 0 en dan krijg je dit bericht 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mr_Y7PvuBLr6tQDBkkgR4I7TzHc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5Vm4693Js6N5mgRHLJk5Oi9A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
tinusterror schreef op zondag 21 maart 2021 @ 00:08:
Zit je te wachten, telt de klok af tot 0 en dan krijg je dit bericht 🙈

[Afbeelding]
Haha, net zoals ik laatst een mail kreeg dat er een brief voor me klaar stond in MijnOverheid met daarin een PDF met als boodschap dat ik binnenkort post ontvang.

Al lijkt de site het nu wel gewoon te doen?
https://www.shimano.com/en/100th/
Niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:41
Het is een boek?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Je kunt een boek kopen? -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
rdluca schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Na 2 sets Campa Eurus rij ik nu al een paar jaar met Campa Shamal. Goede wielen, met Michelin latex binnenbanden en Michelin Power banden een lekker geluid tijdens het rijden.

Het is mij niet duidelijk. Zijn de Shamal Carbon ook voor velgremmen aanwezig of zijn ze er alleen voor disc brakes?

Ik blijf bij Colnago maar de huidige kleurschema’s van de V3Rs vind ik tegenvallen. Ik wacht nog maar een jaartje ofzo. Ik wil dan maar overgaan naar carbon velgen.

Volgens mij kom ik dan bij de Bora wtc uit, of zijn de Shamal Carbon ook in velgrem versie?
Ik geloof dat Shamal er nu in twee versies is. De Shamal Ultra, een alu-velg die er ook voor velgremmen is. En de Shamal Carbon. Lijkt erop dat die alleen voor disk is.

De Shamal ultra is de lichtste versie. (en gericht op klimwerk)

Bora WTO is er idd voor zowel velgrem als disk. Met de disk versie krijg je ook het G3 spaakpatroon in het voorwiel :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:51
Ik heb voor mijn verjaardag een verlichtingssetje Bontrager Ion 200 RT/Flare RT gekregen. Mooi spul, en vanwege de vaste blendr houdertjes aan de stuurpen en zadel op de Trek geen gedoe met lelijke riempjes en tiewraps. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYupojd9I_SSiPU5zDtAxGIGKao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RmlPSTvJSx5HDaFP6AEkDa0s.jpg?f=user_large
Nu hadden we een discussie: knipperende fietsverlichting is in NL verboden. Maar deze lampjes hebben ook een stand ('dagrijverlichting') waarin ze continu branden én af en toe wat feller oplichten. Geen knipperen, maar flakkeren. Zou dit wel toegestaan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
nomar109 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:30:
Ik heb voor mijn verjaardag een verlichtingssetje Bontrager Ion 200 RT/Flare RT gekregen. Mooi spul, en vanwege de vaste blendr houdertjes aan de stuurpen en zadel op de Trek geen gedoe met lelijke riempjes en tiewraps. [Afbeelding]
Nu hadden we een discussie: knipperende fietsverlichting is in NL verboden. Maar deze lampjes hebben ook een stand ('dagrijverlichting') waarin ze continu branden én af en toe wat feller oplichten. Geen knipperen, maar flakkeren. Zou dit wel toegestaan zijn?
Waarschijnlijk niet. Kans op een boete is overigens 0,0 (net als met écht knipperende lampjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ik dacht dat dat alleen in Duitsland gold, daarom hebben ze daar bijvoorbeeld de garmin RTL516

Ik rijd ook gewoon met day flash op mijn RTL515 en zie anderen dat ook vaak doen. Wat zou daar het probleem van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:51
Tja, ik vraag me ook af waarom gewoon knipperen niet zou mogen. Ik weet niet of er wel eens voor bekeurd wordt, maar de regels zijn wel heel duidelijk:
U kunt een boete krijgen als:

- uw voor- of achterlicht niet aan staat als u fietst in het donker, schemer of bij slecht weer/zicht;
- u fietst zonder reflectoren op de achterkant, trappers en wielen (velgen) of banden van uw fiets;
- het fietslicht een andere kleur heeft, knippert of als u het op een verkeerde plek heeft bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ik denk dat ze al blij zijn als je IETS van licht op je fiets hebt dat ze door rijden. Of hooguit iets van zeggen maar verder geen werk van maken.

Die k*t Hema lampjes die continu aanstaan (en niemand ze ziet) zijn niet perse beter dan een felle knipperlicht.

[ Voor 6% gewijzigd door ElGreco op 21-03-2021 11:06 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Kom er niet helemaal uit met Google...ga ergens komende week m'n nieuwe racefiets ophalen met schijfremmen. Vervoer hem plat achterin de auto en ik heb de ruimte dus de wielen kunnen blijven zitten. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten mbt de remmen? Geen zin in ellende achteraf. Thnx!
Pagina: 1 ... 255 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).