Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 254 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
DDX schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Alsof iedereen zich ook netjes zal houden aan dat niet fietsen.
Denk het ook niet, maar voor 1000 euro heb je niet veel nieuwe voortanden. Al zal het denk ik wel loslopen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Denk het ook niet, maar voor 1000 euro heb je niet veel nieuwe voortanden. Al zal het denk ik wel loslopen.
Gok dat er wel grotere risico's zijn.
Maargoed van Canyon zal je geen vergoeding krijgen als je valt door gebroken stuur.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:46
Voor het stuur wat een minor issue is geven ze je €1.000 en een nieuwe cockpit, maar het grotere probleem lijkt me de zadelpen toch? Wat doen ze daar nou mee?

Voor een gebroken stuurtje €1.000 ontvangen lijkt me top, voor een zadelpen die voor je ogen wegslijt lijkt het me een slechte deal. Als ik de schade na 800km zie, dan gaat elke 1.000km loshalen en smeren niet voldoende zijn en gaat je frame de 10 jaar ook niet halen.

Hoe dan ook, laat maar weer zien dat er voldoende marge op de Canyon's zit (:+) en nee, ik ben niet zo makkelijk enthousiast te krijgen als jullie. Volgens mij is dit gewoon een bliksemafleider en een half jaar niet kunnen fietsen voor een achteraf 10% korting, terwijl je bij concurrent eigenlijk standaard deze korting al krijgt lijkt mij geen fantastische deal.

Vind het wel goed om te zien dat Canyon er iets concreets aan doet en niet voor wegloopt. Deze issues hebben mijn mening over Canyon ook niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:57:
Gaat nog wel een dingetje zijn als je zo'n fiets hebt en over paar jaar vervangend stuur ofzo nodig hebt, zie er dan maar eens aan te komen...
Als het een veel verkocht model wordt stort vanzelf de 3th party aftermarket zich er op.

Ik heb wel eens een (oude) VW Golf gehad, kon je ieder te vernieuwen onderdeel in 6 verschillende imitatie varianten krijgen.

Ik heb ook wel eens een Aziatische auto gehad, die stonden niet op de sloop. En of er een goedkopere imitatie variant was moest je ook maar voor duimen.
DDX schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Gok dat er wel grotere risico's zijn.
Maargoed van Canyon zal je geen vergoeding krijgen als je valt door gebroken stuur.
2x mee eens.
Ypuh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:07:
Voor het stuur wat een minor issue is geven ze je €1.000 en een nieuwe cockpit, maar het grotere probleem lijkt me de zadelpen toch? Wat doen ze daar nou mee?
Veiligheid en (voorkomen van) aansprakelijkheid is alles tegenwoordig.
Denk niet dat ze veel aanvullende "voortandjes claims" gaan krijgen voor die langzaam zakkende zadelpen.
Volgens mij is dit gewoon een bliksemafleider
Natuurlijk.

Maar alles wordt vergeven, als je het maar netjes oplost.
Pr-technisch klinkt 1000 euro natuurlijk heel goed, of het recht doet aan het geleden ongemak dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

En zoveel fietsen van dit model zijn er ook nog niet afgeleverd. Als Canyon 1 "amerikaans achtige" claim krijgt omdat iemand een ongeluk heeft gehad en daardoor blijvende schade ondervindt. Kost het een veelvoud van het bedrag dat nu uitgekeerd moet worden.
En zoveel

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 18-03-2021 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Als het een veel verkocht model wordt stort vanzelf de 3th party aftermarket zich er op.

Ik heb wel eens een (oude) VW Golf gehad, kon je ieder te vernieuwen onderdeel in 6 verschillende imitatie varianten krijgen.

Ik heb ook wel eens een Aziatische auto gehad, die stonden niet op de sloop. En of er een goedkopere imitatie variant was moest je ook maar voor duimen.
Dat gaat nog vies tegenvallen denk ik. Canyon is een van de weinigen die al een lange tijd 1 1/4" stuurbuizen gebruikt, probeer daar maar eens een aftermarket stuurpen voor te vinden (die betaalbaar is).

Gezien deze sturen nog veel meer gespecializeerd zijn denk ik niet dat iemand dit systeem gaat nabouwen. Meeste fietsmerken hebben allemaal een iets ander systeem voor hun volledig integreerde sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
En je kan het niet echt vergelijken met een vw golf waar er miljoenen van verkocht zijn.
Daarnaast bestaat er in autoland een regel dat een fabrikant zoveel jaar na verkoop nog onderdelen moet kunnen leveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Grin

Ride si sapis.

Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:21:
[...]

TTIWWP.
Toevallig heb ik afgelopen zondag deze exercitie uitgevoerd en was het vanavond tijd om te smeren. De eerste drie foto's zijn van een schone ketting en cassette met Bike Protect - middels bovenstaande schoonmaak procedure. De cassette spuit ik ook altijd even in met BP, daarna met een droge doek elke schijf even opwrijven.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En hieronder zie je een pas gesmeerde ketting met lube. :)
Ik beweeg de flacon altijd in de breedte over elke individuele schakel - ja dat duurt idd even. Dus niet quick/dirty in de lengterichting, als een dikke streep over de ketting. Op die manier krijg ik allemaal smeermiddel op plaatsen waar ik dat niet wil; namelijk tussen de schakels. Smeermiddels moet m.i. alleen op/in de schakels en nergens anders.
[Afbeelding][Afbeelding]

Het is allemaal niet perfect maar schoon genoeg om mee te fietsen.
Allemaal leuk die foto's van een steriele ketting maar hoe ziet het d'r uit na enkele ritten?
Allereerst een punt van aandacht: omdat je relatief arm rijdt met smeermiddelen zal je na 150 KM moeten bijsmeren. Je drivetrain begint na 80 KM wat meer lawaai te maken, dus na 2 ritten (of 1 van 150) zal je moeten smeren. Dat heb ik zojuist gedaan, hierbij foto's van de ketting na 150 KM zonder enig onderhoud, geen doekje, niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hbdk9EqQkxBbgMQlr-L5xSdWSlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMRoOjlml9uuIiMbcFo2wTXz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoPQq7SXsgB0XuRA7XiDKCUCxi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8vWS5xvKwq7115PNLKS0yrV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtAAdXHytlOMod90EbihsqQlrg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpJ4p3iMI6lO7pg52sVwOECM.jpg?f=fotoalbum_tile

Na deze foto's een doekje over de ketting getrokken, gewoon een droge doek, alleen wat opwrijven en daarna voor de tweede keer voorzien van lube. Met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_R9vks1aXDe-ZMyIM7mGzOnn8zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBCBrH245JWyp2ukeEnndf40.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtDZlHzZlsWaefCYlZnwUgU0mZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKwnqu0o6LQz9ykBRlQ1HY0I.jpg?f=fotoalbum_tile

Doorgaans kan ik er nu weer 250-350 KM op rijden zonder enig onderhoud. Hierna begin het feest weer van voren af aan: hele ketting ontvetten en voorzien van nieuwe Bike Protect en lube. In totaal dus 400 tot 500 KM tussen de grondige schoonmaakbeurten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:51:
En je kan het niet echt vergelijken met een vw golf waar er miljoenen van verkocht zijn.
Ik denk ook dat er te weinig worden verkocht voor serieuze aftermarket hoeveelheden, zal wel bij een paar niche producten blijven.
Daarnaast bestaat er in autoland een regel dat een fabrikant zoveel jaar na verkoop nog onderdelen moet kunnen leveren.
Ja voor de autofabrikant zelf wel, 3th party's springen er gewoon in op basis of ze er wel of geen brood inzien.
Grin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Allemaal leuk die foto's van een steriele ketting maar hoe ziet het d'r uit na enkele ritten?
Allereerst een punt van aandacht: omdat je relatief arm rijdt met smeermiddelen zal je na 150 KM moeten bijsmeren. Je drivetrain begint na 80 KM wat meer lawaai te maken, dus na 2 ritten (of 1 van 150) zal je moeten smeren. Dat heb ik zojuist gedaan, hierbij foto's van de ketting na 150 KM zonder enig onderhoud, geen doekje, niks.

Na deze foto's een doekje over de ketting getrokken, gewoon een droge doek, alleen wat opwrijven en daarna voor de tweede keer voorzien van lube. Met dit als resultaat:
[Afbeelding][Afbeelding]

Doorgaans kan ik er nu weer 250-350 KM op rijden zonder enig onderhoud. Hierna begin het feest weer van voren af aan: hele ketting ontvetten en voorzien van nieuwe Bike Protect en lube. In totaal dus 400 tot 500 KM tussen de grondige schoonmaakbeurten.
Doe dit nog eens in oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Doe dit nog eens in oktober.
Dan zit ik op de MTB/Schaats. :*)
Het wielerseizoen is lang genoeg wanneer je fietst van feb t/m sept. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 22:19
Grin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:08:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Dank voor je update! En alle andere posts dank voor jullie ervaringen. Die drie tientjes van de kettingreiniger zijn weer mooi bespaard. Zo wordt wielrennen nog eens betaalbaar ;)

In other news: de nieuwe TLR band van Pirelli komt er ook in skinwall. Dat is toch wel een fijne nieuwkomer naast Schwalbe.

Zie https://www.mantel.com/pi...lr-classic-racefiets-band

Wel duur, maar hey: net dertig euro bespaard toch? :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Dan zit ik op de MTB/Schaats. :*)
Het wielerseizoen is lang genoeg wanneer je fietst van feb t/m sept. ;)
Van mij mag het wielerseizoen gewoon van jan t/m dec duren hoor. Zo lang het weer maar een beetje meewerkt.

Wanneer het 2 dagen op rij regent/sneeuwt/stormt zit ik al zo voor het raam:
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/84698831.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:25
Ypuh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:19:
[...]

Van mij mag het wielerseizoen gewoon van jan t/m dec duren hoor. Zo lang het weer maar een beetje meewerkt.

Wanneer het 2 dagen op rij regent/sneeuwt/stormt zit ik al zo voor het raam:
[Afbeelding]
Vet man, een dikke schommelstoel voor het raam, goed voor mekaar @Ypuh :P

Voor mij geld hetzelfde verhaal, mits het weer het toelaat jan - dec

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
Als @Ypuh op de persoon van de foto lijkt, weet ik iig waar de fascinatie voor "grammen" vandaan komt.

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 18-03-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Tomme, daar heb je een goed punt @mhr-zip :P:P:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
pier87 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:30:
Tomme, daar heb je een goed punt @mhr-zip :P:P:P
Dan is ook "ik betaal nooit de volle prijs", alleen maar een dekmantel.

Dan zal het eerder zijn: "ik betaal alleen maar cash"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13
Mr. Stom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:

In other news: de nieuwe TLR band van Pirelli komt er ook in skinwall. Dat is toch wel een fijne nieuwkomer naast Schwalbe.

Zie https://www.mantel.com/pi...lr-classic-racefiets-band

Wel duur, maar hey: net dertig euro bespaard toch? :X
Hier ook team skinwall maar man-oh-man wat een geld. Ik moet bij 50 euro per band al slikken.

Overigens leuk die beschrijving bij Mantel:
Minpunten:
"Enkel verkrijgbaar in zwart en bruin geen andere opvallende kleuren."

Zou dat iets te maken hebben met de toevoeging Classic in de productnaam? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:58
Holk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Als je in een bocht met je pedaal de grond raakt, heb je je voet verkeerd staan. Ga je naar rechts, dan is je rechter voet boven en duw je met je linker naar beneden (en bij linksaf andersom).
Jup. De breuk in mijn voet verteld mij dat jij gelijk hebt.

[Ik had smallere, lagere banden en bredere, verder uitstekende pedalen laten zetten en heb toen in de bocht een hobbel gepakt, met ongeveer 30 een vlucht gemaakt. 2 gebroken spaken en een scheur in mijn voet die een half jaar laten nog altijd niet hersteld is. Mocht dit nog niet bij iedereen standaard zijn, let hier dan vooral op]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
pannekoek schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Jup. De breuk in mijn voet verteld mij dat jij gelijk hebt.

[Ik had smallere, lagere banden en bredere, verder uitstekende pedalen laten zetten en heb toen in de bocht een hobbel gepakt, met ongeveer 30 een vlucht gemaakt. 2 gebroken spaken en een scheur in mijn voet die een half jaar laten nog altijd niet hersteld is. Mocht dit nog niet bij iedereen standaard zijn, let hier dan vooral op]
Jak, beterschap daarmee. Ooit m'n middenvoetsbeentje gebroken (in een moshpit op airwalks en de grote meneer die op mijn voet landde had kisten aan) en zeker een jaar pijnlijke voet gehad.. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Dan is ook "ik betaal nooit de volle prijs", alleen maar een dekmantel.

Dan zal het eerder zijn: "ik betaal alleen maar cash"
Of: Plata o plomo?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Zijn er nog andere fietsgerelateerde youtube series/vlogs/minidocu's die lekker wegkijken (niet te technisch of te trainingsgerelateerd), zoals bijvoorbeeld Tour du Tietema, de video's van LtD/TD of de gelikte video's van Fernwee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 10:01
Reynouts schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:06:
Zijn er nog andere fietsgerelateerde youtube series/vlogs/minidocu's die lekker wegkijken (niet te technisch of te trainingsgerelateerd), zoals bijvoorbeeld Tour du Tietema, de video's van LtD/TD of de gelikte video's van Fernwee?
Ik vind de 'epic rides' van GCN ook nog wel lekker weg kijken, maar volgens mij gaan die vanaf nu alleen nog verder op hun premium dienst. De oude zijn er nog wel, bijvoorbeeld:

YouTube: GCN's Epic Rides | Ep.1 Gran Canaria
YouTube: Riding The Length Of A Country In A Day | GCN's Epic Welsh Ride
YouTube: "Best Bike Ride Of The Year" | Coast To Coast Epic
YouTube: Bikepacking In Patagonia | GCN's South American Gravel Adventure
YouTube: GCN Goes Bikepacking In The Atlas Mountains, Morocco
YouTube: Gravel Bike Vs MTB | Iceland Bikepacking Epic - Which Is The Ultimat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21
Kijk even bij het kanaal van Rapha Films, ik vind voor die van EF Alternative erg leuk om te kijken. Lachlan Morton in GBDuro is echt een briljante..

YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ik vind Hambini altijd erg vermakelijk. Wel technisch, maar vooral een ADHD patient die de ontzettende neiging heeft om als een klein kind overal tegen aan te trappen. Ook al heeft hij het vaak bij het juiste eind, veel moet je ook met een korreltje zout nemen (als een BB 0.01mm afwijkt dan is het een merk van de duivel etc).

Verder vind ik Ronald Kuba wel interessant. Een Sloveen met een werkplaats voor high end racefietsen. Die kan rustig 20 minuten volpraten over een paar wiellagertjes van €750,- maar ik vind zoiets wel ontspannen (je moet wel ff wennen aan z'n Engels en hakkelende uitspraak, maar ale).

In de categorie ADHD/iets te enthousiast heb je ook nog Peak Torque (ook vrij technisch, maar wel op een begrijpelijke manier uitgelegd), Lantern Rouge (analyses van prof koersen, al vind ik hem wel iets té snel praten), Gee Milner (ontspannen dream bike build videos), Oz Cycle (Aussie die ook over bike maintenance praat op een heel relaxte manier, maar technisch misschien nog wel het meest hoogstaand uit dit rijtje) en China Cycling (vind ik zelf geen ruk aan, maar praat vooral over alle C-merk carbon producenten die verrassend goed zijn). De pro-race kanalen van DQS, TJV, Velon, Eurosport etc. zijn het kijken ook allemaal wel waard als je van koers houdt.

Tour de Tietema is toch wel een van de leukste/uniek. Echt een frisse verschijning en gat in de markt als je het mij vraagt. Kan er ook geen 2e van bedenken.

GCN (met name de Tech channel) ben ik echt he-le-maal zat geworden de laatste jaren. 5 jaar terug was ik echt fan, maar die liefde is inmiddels wel bekoeld. GCN Racing vind ik dan wel weer leuk nu ze ook de rechten van alle grote koersen hebben en die Dan er helemaal in op gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ypuh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:07:

...
Ik heb zo'n Canyon met een CP0018 cockpit. Ben vooral benieuwd wat voor zadelpen fix eraan komt. Helaas daarover pas meer in de herfst. Redesign van de zadelpen, aanpassing aan het frame? Zeg het maar...
You are probably also wondering about the status of the seat post. We currently expect to be able to offer you an upgraded solution in the autumn that will satisfy you and us 100%. We are sorry that we cannot give you an earlier date at the moment.
Heb nog een tweede fiets. Maar durf het ook wel aan om te blijven fietsen met dat stuur op de goede asfaltwegen in Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Ik ben wel een liefhebber van Rides of Japan

[ Voor 23% gewijzigd door GerbenBK op 18-03-2021 14:41 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Eerste reactie was inderdaad Fernwee, die vind ik wel interessant om te kijken momenteel.
Sporza heeft leuke filmpjes, bijvoorbeeld over Yves Lampaert en zijn droom om Roubaix te winnen of over de zoon van Sven Nys (Thibau) die ook vrij hard blijkt te kunnen crossen.
Eigenlijk alle wielergerelateerde filmpjes van Sporza wel.
Verder vind ik Jasper Verkuyl zijn raceverslagen interessant om te zien hoe zo'n peleton beweegt en wat voor wattages je weg moet beuken als het breekt.
Wellicht Alex Dowsett zijn eigen kanaal, met als hoogtepunt zijn vrouw die corestability doet _/-\o_

Verder bikeporn hoe ze hele dure mooie fietsen opbouwen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Holk schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Jak, beterschap daarmee. Ooit m'n middenvoetsbeentje gebroken (in een moshpit op airwalks en de grote meneer die op mijn voet landde had kisten aan) en zeker een jaar pijnlijke voet gehad.. :|
Yes dit lijkt het bij mij ook te zijn, breuk/scheur in middenvoetsbeen(vanaf de zool gezien, dus ook niet gevonden op de x-ray. Twee pijnlijke maanden later lag ik in de MRI en toen kwam de scheur naar voren).

Nu nog altijd last van, maar het is wel weggegaan dus? Ik probeer nu rustig (maar wel veel) te fietsen om de gewrichten weer te trainen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21
Helemaal vergeten nog:

Norcal racing, gast praat over allemaal amateur wedstrijden waarvan mensen filmpjes insturen. Ondanks dat ik zelf helemaal niet race wel erg vermakelijk:

En mijn absolute favoriete kanaal is Dream Builds, vooral voor het slapen gaan even ontspannen:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX

En dan de Bike Fit Tuesday video's :

En niet te vergeten :

Gelukkig zijn de recente youtube video's ingekort zodat je alleen de hoofdzaken krijgt

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-03-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
pannekoek schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Yes dit lijkt het bij mij ook te zijn, breuk/scheur in middenvoetsbeen(vanaf de zool gezien, dus ook niet gevonden op de x-ray. Twee pijnlijke maanden later lag ik in de MRI en toen kwam de scheur naar voren).

Nu nog altijd last van, maar het is wel weggegaan dus? Ik probeer nu rustig (maar wel veel) te fietsen om de gewrichten weer te trainen..
Na een jaar op stevige berg schoenen te hebben gelopen was het grotendeels weg. Ik zakte elke keer door, dus op gympen of slappe schoenen was het zo weer raak. Stevige schoenen hielp bij mij goed. Achteraf was gips misschien sneller geweest maar ook hier vonden ze de breuk pas na maanden klachten en een scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Holk schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Na een jaar op stevige berg schoenen te hebben gelopen was het grotendeels weg. Ik zakte elke keer door, dus op gympen of slappe schoenen was het zo weer raak. Stevige schoenen hielp bij mij goed. Achteraf was gips misschien sneller geweest maar ook hier vonden ze de breuk pas na maanden klachten en een scan.
Merci, dan weet ik waar ik aan toe ben. Orthopaed zei wel geen reden te kunnen bedenken waarom het niet goed zou komen, en mobiliteit was intussen al richting de 90% ten opzichte van de andere voet gegaan, maar 'verhalen uit het veld' helpen enorm haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 20:05
Net zoals @WaSteiL ben ik ook wel fan van Norcal. Heeft recent ook wel video's geupload van Nederlandse amateurkoersen.

Verder hebben een aantal mensen ook al Fernwee aangegeven. Zelf vind ik de afdalingen van YouTube: Safa Brian altijd leuk om te kijken alhoewel dat na verloop van tijd wel veel van hetzelfde is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:27
Onderstaande kanalen volg ik op volgorde van hoe leuk is ze vindt. Van de eerste 4 sla ik eigenlijk geen video over.

Norcal Cycling

Trace Velo

Dylan Johnson

Phill Gaimon

Vegan Cyclist

Pedaler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:29
pannekoek schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Heb ook ooit mijn middenvoetsbeen gebroken. Wel in het gips gezeten. Met fietsen heb ik er eigenlijk nooit last van gehad, in de sportschool wel.

Rust is echt de sleutel, anders blijft het echt doorzeuren. Pas na een jaar of 2 durfde ik mijn voet weer volledig te belasten met squatten e.d. (en dan nog spookt het af en toe door je hoofd dat je een pijntje voelt).

Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Leuke tips allemaal, vele zijn mijn bekend maar enkele nieuwe.
Mag zelf ook graag kijken naar: Cam Nicholls en zijn tweede kanaal: Road Cycling Academy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52
Jaaaaaaa. Neemt zichzelf niet te serieus en kan ik ook goed mee praten. Ik ben ook fan :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Vegan cyclist maakt mooie dingen, als is hij de laatste tijd erg op sponsoring/product placement tour. Zijn Daily vlog van afgelopen december was leuk en hij heeft een aantal mooie (mini) docu's.

Phil Gaimon is ook wel aardig. Soms wat langdradig...

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik snap niet waar het allemaal overgaat, maar het kijkt makkelijker weg dan Hambini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dank voor alle tips over de video's, super! Sommige kanalen zijn bekend, maar andere ook nog niet, dus daar ben ik weer even zoet mee.

Peak Troque laatst wat van gekeken, maar het meeste is voor mij te technisch. De bikefit filmpjes van Cam Nicholls/Road Cycling Academy vond ik trouwens goed en hebben mij een tijdje geleden geholpen om mijn fit iets te fintunen op de indoor trainer, beter dan Francis Cade bikefit tuesday, waar hele tijd hetzelfde wordt herhaald (kijk een filmpje van 2017 en 2019 en die bikefit kerel herhaalt zichzelf voornamelijk).

Ik hou zelf wel van de filmpjes waar ik me aan kan relateren qua niveau, maar ook qua beleving. Daarom vind ik dat hele Tietema concept ook zo leuk. Zet een random vriend op de fiets of por wat maten die niet fietsen om een weekendje te gaan mountainbiken ergens, en je hebt vergelijkbare lol.

Hier nog niet langs zien komen, maar misschien ook wel leuk voor de afwisseling: Claudio Marquez. Voorheen materiaal van crit races waar die aan begon en Trainerroad, maar nu ook wat zwiften en dergelijke. Het is leuk om zijn progressie te zien in de paar jaar die hij fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Heujj dankzij ene meneer Hoskinson een mooi setje Favero Assioma's verdiend :+ bij mijn nieuwe schoenen maar meteen Look Keo's eronder laten zetten dan zit alles ook meteen goed...

Mocht iemand een aanbieding zien hoor ik het graag...de WAF is niet van toepassing dus kan snel schakelen O-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Nutterd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:49:
Heujj dankzij ene meneer Hoskinson een mooi setje Favero Assioma's verdiend :+ bij mijn nieuwe schoenen maar meteen Look Keo's eronder laten zetten dan zit alles ook meteen goed...

Mocht iemand een aanbieding zien hoor ik het graag...de WAF is niet van toepassing dus kan snel schakelen O-)
Ik moet even zoeken, maar nice!
Volgens mij doet Favero niet echt aan mooie acties en aanbiedingen, dus veel meer korting dan via Futurumshop met en kortingscode (dit weekend was er 25 euro, nu slingert er vast wel ergens 20 euro rond of kan je 'm fixen via een stravachallenge).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
blauwester schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Onderstaande kanalen volg ik op volgorde van hoe leuk is ze vindt. Van de eerste 4 sla ik eigenlijk geen video over.

Norcal Cycling

Trace Velo

Dylan Johnson

Phill Gaimon

Vegan Cyclist

Pedaler
Leuk om toe te voegen aan de startpost?

Ps: mijn WAF gaat goed!!! “Als het wielrennen nou goed bevalt dan koop je er voor de winter toch een mountainbike bij?” Dit vast zien te houden 👍

[ Voor 7% gewijzigd door stevens20 op 18-03-2021 19:35 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 20-09 20:19
Nutterd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:49:

Welke schoenen zijn het geworden? O-) Toch wel via :
mhr-zip schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:38:
[...]

https://www.bikeshoe4u.com

Je kan allemaal smoesjes verzinnen dat het te ver is. Maar:

https://www.bikeshoe4u.com

Dus even een afspraak maken bij https://www.bikeshoe4u.com

Had ik al https://www.bikeshoe4u.com genoemd? :+
Mag ik hopen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:48
stevens20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Leuk om toe te voegen aan de startpost?

Ps: mijn WAF gaat goed!!! “Als het wielrennen nou goed bevalt dan koop je er voor de winter toch een mountainbike bij?” Dit vast zien te houden 👍
MTB is geen winter sport hoor. En in de winter kun je ook prima op de racefiets. Maar deze informatie moet je uiteraard verzwijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Welke schoenen zijn het geworden? O-) Toch wel via :

[...]

Mag ik hopen? O-)
Ik ben bang dat ik voor altijd op de blacklist sta bij @mhr-zip... nee dus :+

Het zijn lake cx238's geworden in het zwart geworden ik heb ze alleen nog niet staan al 3 weken in bestelling...misschien had ik toch ergens anders moeten kijken maar had geen idee waar :P

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:46
Qua YouTube series vind ik Katie Kookaburra wel aangenaam wegkijken, leuke verschijning die flink wat kilometers wegtrapt en daar ook wat over te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
wisselwerking schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:53:
[...]

MTB is geen winter sport hoor. En in de winter kun je ook prima op de racefiets. Maar deze informatie moet je uiteraard verzwijgen :+
Blij toe dat ze dit niet mee kon lezen. Het wielrennen met slecht weer zie ik eigenlijk niet echt zitten. Ook al fiets ik wel 15km enkele reis naar het werk door weer en wind. Zo erg kan het dus niet zijn.

Ik heb er geen kleding en banden voor om met slecht weer te gaan. Zou eigenlijk wel goed zijn voor me. De eerste 8kg zijn er al af, nu de rest nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
stevens20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Ps: mijn WAF gaat goed!!! “Als het wielrennen nou goed bevalt dan koop je er voor de winter toch een mountainbike bij?”
Ahem. Gravelbike.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:53:
Het zijn lake cx238's geworden in het zwart geworden ik heb ze alleen nog niet staan al 3 weken in bestelling...misschien had ik toch ergens anders moeten kijken maar had geen idee waar :P
Ik heb een maand of 2 moeten wachten op mijn Lake's. Ineens waren ze daar ook (ruim een maand eerder dan voorspeld). Er zijn wel een handjevol adressen die ze op voorraad hebben, maar veel Lake's zijn alleen op bestelling leverbaar. Met schoenen van €250-400 in 20 verschillende lengtematen, 3 verschillende breedtematen en 4-5 verschillende kleuren en 15 verschillende modellen voor 3 verschillende pedaalsystemen, kan ik me zo ook voorstellen dat er geen winkel is die ze allemaal op voorraad heeft. Dat zou een godsvermogen kosten ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
stevens20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:01:
[...]
Ik heb er geen kleding en banden voor om met slecht weer te gaan. Zou eigenlijk wel goed zijn voor me. De eerste 8kg zijn er al af, nu de rest nog
Het goede nieuws is dat je geen speciale banden nodig hebt als het regent.

#weereenexcuusminder #jammerjoh

En nat wordt je toch wel, ook met regenkleding aan. Spatbordjes daarin tegen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
MrBarBarian schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:26:
[...]

Ja, mee eens. Je kunt op normale racefiets banden zelfs prima door de sneeuw fietsen. Kleding valt ook mee. Arm- en beenstukken (zijn niet zo duur) en je bent al een heel eind onderweg. Bovendien hebben we in Nederland amper winters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Ik ben bang dat ik voor altijd op de blacklist sta bij @mhr-zip... nee dus :+

Ah die heb ik ook gehad, vond de zwarte iets minder. Nu de wit/zwarte en _/-\o_ welke maat?
https://www.futurumshop.n...n-zwart-zwart-heren.phtml

Futurumshop heeft nog een aantal op voorraad! Kortingscode erbij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Ah die heb ik ook gehad, vond de zwarte iets minder. Nu de wit/zwarte en _/-\o_ welke maat?
https://www.futurumshop.n...n-zwart-zwart-heren.phtml

Futurumshop heeft nog een aantal op voorraad! Kortingscode erbij *O*
43 half had ik nodig...ik vind de zwart witte er ook vet uitzien maar ben toch meer van de saaie(re) zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:57:
[...]

43 half had ik nodig...ik vind de zwart witte er ook vet uitzien maar ben toch meer van de saaie(re) zwarte!
43.5? Say no more https://www.futurumshop.n...t-heren-maat-43-1-2.phtml het heeft zo moeten zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Achterlampje gezien, maar geen idee van merk en type. Hele ingenieuze manier van bevestiging, ziet er wel inventief uit.
Wie kan een merk en type noemen?

Het is hier niet de HK

[ Voor 59% gewijzigd door Outerspace op 19-03-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Hehe! Tempting! Maar ik ga toch voor de zwarte :+ wacht het nog wel even af en laat de schoenplaatjes meteen afstellen daar waar ik ze gekocht heb (bikemedical) en het prijsverschil betaal ik graag extra voor alle goeie service die ik daar gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:21:

Ik beweeg de flacon altijd in de breedte over elke individuele schakel - ja dat duurt idd even. Dus niet quick/dirty in de lengterichting, als een dikke streep over de ketting. Op die manier krijg ik allemaal smeermiddel op plaatsen waar ik dat niet wil; namelijk tussen de schakels. Smeermiddels moet m.i. alleen op/in de schakels en nergens anders.
Ik snap dat in de breedte niet, waar smeer je dan?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ramon 73 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:15:
Achterlampje gezien, maar geen idee van merk en type. Hele ingenieuze manier van bevestiging, ziet er wel inventief uit.
Wie kan een merk en type noemen?

[Afbeelding]
100% zeker een Garmin Varia. I kid you not
Fisico schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Ik snap dat in de breedte niet, waar smeer je dan?
Ik beweeg de smeertip van de flacon als een druppelaar over de ketting. Dus alleen de schakels krijgen een paar druppels smering. Tijdens het smeren van die schakels beweeg ik de smeertip over de breedte van de ketting, dus over de 1-1,5 cm van de breedte van de schakel. Daarna stop ik het druppelen en ga ik naar de volgende schakel. Zo krijgt elke schakel een individuele hoeveelheid smering. En ja, dat kost je 10-13 minuten voor één ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Grin ah dus niet over de rollers heen. Ik denk dat ik breedte anders zag.

[ Voor 4% gewijzigd door Fisico op 18-03-2021 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nieuw op het lijstje van dingen die ik helemaal niet nodig had maar wel nu in huis heb.

Fidlock Bidon en Bidonhouders
https://imgur.com/QfLYUbP (mp4 filmpje)

Ziet er wel echt heel tof op de fiets uit.

Verder is mijn Sensah Empire 2x11 vandaag binnen gekomen, en mijn Magene Powercrank komt komende Maandag. Voelt een beetje als kerst dit.

[ Voor 30% gewijzigd door Yakolev op 18-03-2021 22:15 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Fisico Een foto zegt meer dan 1.000 woorden.
Mijn smeeractie zie je rood, en dus niet als een lange streep over de lengterichting (groen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HXonX0FZ5sfdhcVN9d4biBRdjI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiexbnUubnqjuXLofkJ4IsrS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:14:
@Fisico Een foto zegt meer dan 1.000 woorden.
Mijn smeeractie zie je rood, en dus niet als een lange streep over de lengterichting (groen).
[Afbeelding]
Ja dit helpt, dus precies zoals ik het ook altijd doe en schakeltje voor schakeltje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo doe ik het ook. Ik geloof alleen wel aanzienlijk sneller dan 10-13 minuten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
MrBarBarian schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:26:
[...]

#joumagikniet #jeontneemtmeeenkanstotkopen

Spatborden op een racefiets lijkt me niet echt iets. Ik pak de trekking fiets wel, ga daar wel mee vogeltjes kijken zoals ze dat bij Tour de Tietema zo mooi zeiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Smultie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:18:
Zo doe ik het ook. Ik geloof alleen wel aanzienlijk sneller dan 10-13 minuten :)
Ik verwijder ook de 'vliesjes' die soms ontstaan tussen de schakels, dat kost soms best veel tijd. Ik hou niet van 'vliesjes olie', die maken je kettingblad plakkering. Mja, op dat niveau zijn we idd bezig... Sorry... :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
stevens20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:21:
[...]

#joumagikniet #jeontneemtmeeenkanstotkopen

Spatborden op een racefiets lijkt me niet echt iets. Ik pak de trekking fiets wel, ga daar wel mee vogeltjes kijken zoals ze dat bij Tour de Tietema zo mooi zeiden.
Ik heb sinds afgelopen najaar ook spatborden en ik moet zeggen, dat had ik eerder moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:10
Zou 21-3 de nieuwe groepset van Shimano komen? Volgens cycling weekly mogelijk wel want dan vieren ze 100 jaartjes shimano...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Dit jaar wel, maar 21-3... ik ga zelf geen nieuws op m'n site plaatsen dit weekend ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Salteh op 18-03-2021 22:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Tijd om een poultje te maken wie er het dichtst bij de adviesprijs zit? Ik gok €3.699+ voor de DA Di2 disc groep. Velgremmen zal wel discontinued worden als ik dit door Shimano gesponsorde zelfbevlekkingsartikel lees. Alles wat je moet weten: het is fantastisch, alsof de zon de maan en de sterren op één lijn stonden en het licht op hem neer daalde. Breed glimlachend fietste hij verder met een fiets die veel beter controleerbaar was. Het is een wonder. Alle profs fietsen er op (alleen de TdF, Vuelta en Giro winnaars van afgelopen jaar niet).

[ Voor 81% gewijzigd door Ypuh op 18-03-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

GCN kan dan weer staren naar de mooie spiegeling in het glimmende zwart etc.

Ik kreeg gisteren een Dura Ace cassette binnen, maar waarom zit dat in een compleet andere doos dan de typisch blauwe verpakking van Shimano? Het kan mij echt niets schelen in wat voor doos een cassette komt. Ik ga dat SRAM ook helemaal los gaat op de verpakking van Red Etap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

HBSVDK schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:42:
Zou 21-3 de nieuwe groepset van Shimano komen? Volgens cycling weekly mogelijk wel want dan vieren ze 100 jaartjes shimano...
Nieuwe Dura-Ace? "Centennial" uitvoering? Of zouden ze voor de gelegenheid één van de oude groepnamen weer terug halen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Ypuh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:15:
Tijd om een poultje te maken wie er het dichtst bij de adviesprijs zit? Ik gok €3.699+ voor de DA Di2 disc groep. Velgremmen zal wel discontinued worden als ik dit door Shimano gesponsorde zelfbevlekkingsartikel lees. Alles wat je moet weten: het is fantastisch, alsof de zon de maan en de sterren op één lijn stonden en het licht op hem neer daalde. Breed glimlachend fietste hij verder met een fiets die veel beter controleerbaar was. Het is een wonder. Alle profs fietsen er op (alleen de TdF, Vuelta en Giro winnaars van afgelopen jaar niet).
ha, ja. Ik heb ook nog wel een keer Bicycling een berichtje gestuurd n.a.v. dat Di2 artikel dat ze voor Shimano geschreven hebben..
(ook gelinkt onderaan die schijfrempagina)

Vooral het stuk
Bij de introductie van de Shimano Ultegra R8000 groepset in Oostenrijk waar we bij waren, kregen we van de Japanse (software-) engineers die verantwoordelijk waren voor de ontwikkeling van de techniek van Di2 een masterclass.
Zoiets van "dan ben je wel erg laat met het schrijven dan dit artikel, dat was jaren geleden! ;-)".
(en nog wat kleine schoonheidsfoutjes, uiteraard..)

Maar goed, ik heb me laten vertellen dat Shimano dat artikel met die inhoud op dat moment had aangevraagd (lees: gesponsord) :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ik begrijp dat zo'n site ook gewoon moet leven van promotie/product placement. Ook begrijp ik wel dat discs de toekomst zijn en objectief gezien 'beter' (met een paar nadelen, en voordelen die in het vlakke NL niet optimaal tot hun recht komen). Dit artikel gaat me echter wel iets té ver qua rozengeur en maneschijn.

Als ik mezelf journalist noemde dan zou ik er toch in ieder geval zorgen dat het feitelijk juist is wat ik schrijf en minder woorden als 'overtuigd, succes, breed glimlachend, veel beter, alle profs, niet goed, echt veel minder' etc. een beetje nuanceren. Ook is het één fantastisch, alle minpunten zijn user errors en het alternatief wordt de grond ingeboord.

Dit voelt een beetje als een door een brugklasser (verplicht) geschreven salespitch. Heb je ook gelijk de reden waarom fietsbladen ten dode opgeschreven zijn (al lijken er met Bicycling, Ride, Fiets, Procycling, FuturumMag, WielerRevue etc. steeds meer bij te komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Precies. Ik had het er nog met de gasten van CyclingTips over en die zeiden dat een merk hen nooit zou vragen zoiets te doen.. en dat ze ook niet zo veel zien in structurele sponsoring van posts, want dan verlies je toch een stukje integriteit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:24:
Dit artikel gaat me echter wel iets té ver qua rozengeur en maneschijn.
Hond van Pavlov, als je het maar vaak genoeg roept......
Als ik mezelf journalist noemde dan zou ik er toch in ieder geval zorgen dat het feitelijk juist is wat ik schrijf en minder woorden als 'overtuigd, succes, breed glimlachend, veel beter, alle profs, niet goed, echt veel minder' etc. een beetje nuanceren.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Dit voelt een beetje als een door een brugklasser (verplicht) geschreven salespitch. Heb je ook gelijk de reden waarom fietsbladen ten dode opgeschreven zijn (al lijken er met Bicycling, Ride, Fiets, Procycling, FuturumMag, WielerRevue etc. steeds meer bij te komen).
Probleem is dat Nederland te klein is voor een onafhankelijk blad. Dat probleem heeft Autoweek en al die anderen ook.

Als in bijv. Amerika hetzelfde percentage personen als in Nederland je blad koopt heb je veel meer in de melk te brokkelen.
Het maken van het blad wordt niet duurder, drukkosten zijn relatief te verwaarlozen ten opzichte van personeelskosten (nu is de bladenmarkt anno 2021 ook niet iets waar je in moet stappen, maar dat is een ander punt). Als je negatief schrijft over iets en je krijgt geen medewerking meer van een merk. Je hebt geen financiële middelen om het te testen op eigenkosten. Je concurrent krijgt wel de middelen van desbetreffend merk...

DC Rainmaker & GPLama hebben daarin een veel betere positie, ze bestrijken heel de wereld (iig het engels-sprekende deel). Ze zijn samen "bevriend" dus als een fabrikant de een wat flikt, kan de andere altijd nog verhaal halen.

Wordt tijd voor een Engelstalig Europees alternatief :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
er is weinig mis met sponsored content imo (mits duidelijk aangegeven). Moet alleen niet ten koste gaan van objectiviteit in ander werk

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 19-03-2021 09:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik ga er tegenwoordig maar van uit dat alle artikelen (en video's) of gesponsord zijn of product placement bevatten.

Voor niks gaat de zon op, en het aantal kritische stukken is echt op een hand te tellen (DC Rainmaker is echt een uitzondering).

Het blad 'fiets' bijvoorbeeld is nooit objectief geweest. GCN is een groot reclamefeest (ze doen het opzich wel leuk, maar neem ze alsjeblieft niet zo serieus).

M. I. is de fietsenwereld zeker op dit gebied veel te gesloten. Ben je kritisch, dan leveren we je geen spullen meer, of zorgen we dat content verwijderd wordt (hambini op YouTube onlangs)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Nadat ik afgelopen week mijn oude racefiets heb verkocht ga ik aanstaande dinsdag passen voor een nieuwe. Ik heb getwijfeld tussen een Trek Domane SL5 en SL6 en als outsider een Cube Agree SLT. De Agree is afgevallen vanwege de veelzijdigheid van de Domane: clearance voor 38mm banden, gravel here we come ;-).

Ik heb besloten om voor de SL5 te gaan met een mooie extra wielset in plaats van de SL6. Shimano 105 vind ik goed genoeg, en voor het prijsverschil tussen een SL5 en SL6 kun je een hele mooie wielset kopen. De Zipp 303S staat hoog op mijn shortlist, die ga ik dan gebruiken voor op de weg en de stock wielset van de SL5 ga ik gebruiken voor te gravellen. Nog andere wielsets van rond de 800 euro die ik zou moeten overwegen?

Ik val tussen maat 56 en 58 in (182cm, bbl 87), en gelukkig nog een winkel met een maat 56 en 58 en een goede prijs kunnen vinden. Heb er zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
@Ypuh tsja ik denk dat fietsbladen niet ten dode opgeschreven zijn. Ze zijn voor een specifieke doelgroep, maar ik denk wel dat die doelgroep aan het krimpen is.

Zelf lees ik de Bicycling, een erg leuk blad. Daarnaast koop ik Cycling.be ook met enige regelmaat. Dit in beide tijdschriften staan leuke interviews en soms wat leuke (gesponsorde) producten.

Het blad fiets is voor mij een gepasseerd station, vaak subjectieve stukken en veel gesponsorde artikelen. Op een gegeven moment stond elke maand een Apex in de test, prima hoor. Maar daarvoor koop ik het blad niet.

Overigens, wat is de link met bikeshoe en @mhr-zip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@Verwijderd ik weet niet welke regio jij woont? Maar mocht ik weer een nieuwe set kopen, ga ik naar https://forcewheelz.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
pier87 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:12:
Overigens, wat is de link met bikeshoe en @mhr-zip ?
Niets, gewoon fan.

Maar ik heb het al iets te vaak genoemd, dus mijn naam wordt er steeds bijgehaald.
-bolio- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:11:
De Zipp 303S staat hoog op mijn shortlist, die ga ik dan gebruiken voor op de weg en de stock wielset van de SL5 ga ik gebruiken voor te gravellen. Nog andere wielsets van rond de 800 euro die ik zou moeten overwegen?
Die 303's zijn 21 mm intern, das ook wel fijn met je brede gravelbanden.

Die 303's zijn hookless, dus check eerst even of de banden die je wilt rijden ook kunnen icm hookless.
pier87 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:15:
@Verwijderd ik weet niet welke regio jij woont? Maar mocht ik weer een nieuwe set kopen, ga ik naar https://forcewheelz.nl/
Daar weet ik ook nog wel een goed adresje voor Van Speyk Wheels

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 10:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Niets, gewoon fan.

Maar ik heb het al iets te vaak genoemd, dus mijn naam wordt er steeds bijgehaald.
Ik zie een nieuw variant van "Lcsmet - Wim de Vos" ontstaan! :+

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
-bolio- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:11:
Ik heb besloten om voor de SL5 te gaan met een mooie extra wielset in plaats van de SL6. Shimano 105 vind ik goed genoeg, en voor het prijsverschil tussen een SL5 en SL6 kun je een hele mooie wielset kopen. De Zipp 303S staat hoog op mijn shortlist, die ga ik dan gebruiken voor op de weg en de stock wielset van de SL5 ga ik gebruiken voor te gravellen. Nog andere wielsets van rond de 800 euro die ik zou moeten overwegen?
Dat ligt er ook aan wat je zoekt, een handgespaakte set is ook mogelijk. Als je een keer wat anders wilt dan de standaard setjes en iets unieks wil. Ik heb nu 1 handgespaakt setje en een 2e komt eraan, ik dacht dat handgespaakt altijd enorm duur zou zijn maar dat is helemaal niet zo! @ElGreco heeft mijn setjes gemaakt, je zou eens contact met hem kunnen opnemen wat er mogelijk is! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Ik zie een nieuw variant van "Lcsmet - Wim de Vos" ontstaan! :+
Ben ook klant bij W d V uit O (anders kan ik dit nooit betalen).

Maar alles heeft zijn voor en tegens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Ben ook klant bij W d V uit O (anders kan ik dit nooit betalen).

Maar alles heeft zijn voor en tegens.
Als je weet wat je wilt en nodig hebt en verder geen uitgebreide advies wilt, is W d V natuurlijk super. Binnenkomen, kijken of wat je wilt of past er staat en kopen. Je krijgt er ook een kopje koffie toe, beter dan bij Canyon (en nee ik ben geen Canyon hater, vind het mooie fietsen, het business model van de laatste jaren staat me niet zo aan)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Die andere Vos is ook prima als je weet wat je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:02:
Die andere Vos is ook prima als je weet wat je moet hebben.
Daar hoor ik toch mindere verhalen over (maar ik heb even niet zo snel een concreet voorbeeld bij de hand, en geen persoonlijke ervaring mee).
ElGreco schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Als je weet wat je wilt en nodig hebt en verder geen uitgebreide advies wilt, is W d V natuurlijk super. Binnenkomen, kijken of wat je wilt of past er staat en kopen. Je krijgt er ook een kopje koffie toe, beter dan bij Canyon (en nee ik ben geen Canyon hater, vind het mooie fietsen, het business model van de laatste jaren staat me niet zo aan)
(Beperkt) Advies* kan bij W d V ook wel (hetzelfde als je huidige tevens e-bike verkopende lbs), maar wel op dinsdagochtend op zaterdagochtend is het gewoon te druk normaal gesproken. Voor een dozenschuiver doet hij het verder prima.

*Ik acht het advies van zo'n student bij 12go & world of bikes niet hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Daar hoor ik toch mindere verhalen over (maar ik heb even niet zo snel een concreet voorbeeld bij de hand, en geen persoonlijke ervaring mee).
Ken aantal mensen die er al meerdere keren fiets besteld hebben.
Is echt een dozenschuiver dus je moet er niet heen gaan met het idee dat je advies voor welke fiets/maat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Ken aantal mensen die er al meerdere keren fiets besteld hebben.
Is echt een dozenschuiver dus je moet er niet heen gaan met het idee dat je advies voor welke fiets/maat krijgt.
Dat is allemaal niet zo erg (als je weet wat je nodig hebt). Als de klachten/garantie afhandeling maar goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Dat is allemaal niet zo erg (als je weet wat je nodig hebt). Als de klachten/garantie afhandeling maar goed is.
Garantie geen idee, maar standaard dingetjes gewoon ff langsfietsen en ze lossen het direct op.
(ok nu misschien wat lastiger)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
MrBarBarian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:03:
M. I. is de fietsenwereld zeker op dit gebied veel te gesloten. Ben je kritisch, dan leveren we je geen spullen meer, of zorgen we dat content verwijderd wordt (hambini op YouTube onlangs)
Niet alleen onlangs. Er zijn echt al tientallen videos van Hambini verwijderd. Zijn slechte videos over o.a. Canyon kun je ook nergens meer terugvinden. Van OPEN en 3T is bekend en in sommige videos gaat hij ook wel gewoon wat te ver/op de persoon, zoals Aerocoach(?) en die chick van CyclingWeekly.

Ik vind het wel reuze vermakelijk, maar ook wel enigszins schrikbarend hoe snel die merken in de pen klimmen en je als eenling onder de druk bezwijkt. Ik beeld me echt in dat er na iedere video met een negatieve klank, er weer een legertje Legal adviseurs aan het werk gezet worden om één ongeoorloofd zinnetje uit de context te trekken en daarmee te gaan dreigen.

Heb sowieso wel het idee dat de wielerwereld een gigantische bubbel is waar je in zit en one big happy cloud. Iedereen die niet mee doet aan de circle jerk, of je nou klant-recensent-dealer of wat dan ook bent, één kritische noot en je ligt eruit.

Note: Ik zou best voor een Giant in Lelystad of Specialized in s-Heerensberg willen werken en lekker mee doen hoor. If you can't beat them, join them. Ik ben alleen principieel wanneer het mij uitkomt.
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:32:
Die 303's zijn 21 mm intern, das ook wel fijn met je brede gravelbanden.

Die 303's zijn hookless, dus check eerst even of de banden die je wilt rijden ook kunnen icm hookless.
303S =/= 303's. Die eerste zijn hookless en 25mm, die tweede zijn tegenwoordig ook hookless en 25mm zie ik nu, maar wel 2x zo duur. De oude 303's zijn niet hookless en 21mm, maar die zijn helaas nergens meer verkrijgbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 19-03-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Niet alleen onlangs. Er zijn echt al tientallen videos van Hambini verwijderd. Zijn slechte videos over o.a. Canyon kun je ook nergens meer terugvinden. Van OPEN en 3T is bekend en in sommige videos gaat hij ook wel gewoon wat te ver/op de persoon, zoals Aerocoach(?) en die chick van CyclingWeekly.

Ik vind het wel reuze vermakelijk, maar ook wel enigszins schrikbarend hoe snel die merken in de pen klimmen en je als eenling onder de druk bezwijkt. Ik beeld me echt in dat er na iedere video met een negatieve klank, er weer een legertje Legal adviseurs aan het werk gezet worden om één ongeoorloofd zinnetje uit de context te trekken en daarmee te gaan dreigen.

Heb sowieso wel het idee dat de wielerwereld een gigantische bubbel is waar je in zit en one big happy cloud. Iedereen die niet mee doet aan de circle jerk, of je nou klant-recensent-dealer of wat dan ook bent, één kritische noot en je ligt eruit.

Note: Ik zou best voor een Giant in Lelystad of Specialized in s-Heerensberg willen werken en lekker mee doen hoor. If you can't beat them, join them. Ik ben alleen principieel wanneer het mij uitkomt.
Ik vond hem altijd wel vermakelijk maar op een gegeven moment een beetje karikaturaal. Toen had ik het wel gezien. Zijn mo lokt dit natuurlijk ook wel uit. Als je hard speelt, kun je ook verwachten dat je hard wordt aangepakt. Van mij hoeven die video's trouwens niet weg hoor.

Ik kijk liever naar iemand als Peak Torque die ook kritisch is, zonder te vervallen in een soort gimmick.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

GerbenBK schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Ik kijk liever naar iemand als Peak Torque die ook kritisch is, zonder te vervallen in een soort gimmick.
Mee eens, ik ben ook fan van Trace Velo omdat die niet de hele tijd bij de gevestigde merken blijft hangen (en het met een gezonde dosis humor en zelfspot brengt). En Path Less Pedaled die wat meer de nadruk legt op toerrijden, bikepacking en het niet-wedstrijdfietsen.

GCN heeft bij vlagen leuke video's als je tenminste wel door de "Eigen Huis & Tuin" achtige merksponsoring heen kan kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 19-03-2021 12:55 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Peak Torque kijk ik ook weleens, erg interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 21-09 18:40
Dustin Klein vind ik ook wel leuk voor gravelrides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:05
Misschien zit ik hier wel niet goed maar hier zullen veel Strava gebruikers zitten.
Ik wil een abonnement ivm routes enzo maar ik kan alleen betalen via cc, iemand een andere optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]
Hoeveel meerwaarde zou Hambini hebben als hij het bij facts zou houden en een normale mening.
Dat bitchen voegt weinig toe in mijn ogen.
Hij loopt nu te gillen als een verwent amerikaans meisje van 16, bij de Toyota dealer dat ze een BMW wil hebben van papa en mama.

En dan vinden we Stefan Bolt irritant hier 8)7
303S =/= 303's. Die eerste zijn hookless en 25mm, die tweede zijn tegenwoordig ook hookless en 25mm zie ik nu, maar wel 2x zo duur. De oude 303's zijn niet hookless en 21mm, maar die zijn helaas nergens meer verkrijgbaar.
potato potato :+

Als je het over Zipp's van 800 euro hebt, weet iedereen dat deze bedoelt worden.

Meer geld moet je sowieso niet aan een paar Zipp's uitgeven >:)
Deze wel eens gekeken?

YouTube: Omdat ik het wil

Ik zat tijdens het Tacxen DUS WE HEBBEN EEN BATTLE te kijken, en daarna ging hij over naar dit filmpje. Ik had geen zin om af te stappen, maar vond het uiteindelijk wel vermakelijk.
Deze wel eens gekeken?

YouTube: Omdat ik het wil

Ik zat tijdens het Tacxen DUS WE HEBBEN EEN BATTLE te kijken, en daarna ging hij over naar dit filmpje. Ik had geen zin om af te stappen, maar vond het uiteindelijk wel vermakelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
jasperz89 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:08:
Misschien zit ik hier wel niet goed maar hier zullen veel Strava gebruikers zitten.
Ik wil een abonnement ivm routes enzo maar ik kan alleen betalen via cc, iemand een andere optie?
PayPal staat er ook bij ja! En als je de kortingscode ''richroll'' gebruikt krijg je ook nog 9% korting bij een jaarabonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Hoeveel meerwaarde zou Hambini hebben als hij het bij facts zou houden en een normale mening.
Dat bitchen voegt weinig toe in mijn ogen.
Hij loopt nu te gillen als verwent amerikaanse meisje van 16, bij de Toyota dealer dat ze een BMW wil hebben van papa en mama.
Laatste video van hem was een youtube edit.
Gewoon lekker kort en bondig in 15 minuten alle info.

Maargoed was ook een video die eens positief was :o

Pagina: 1 ... 254 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).