Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:52:
[...]
Ben ik ook bang voor, maar anderzijds denk ik dat het prijsniveau wel een beetje bepaald is. Nog geen 10 jaar geleden kostte een powermeter €1.500+ (eerder €2-2.5k). Toen kon ik het aantal powermeters in mijn directe omgeving op één hand tellen, het waren er namelijk nul.
De powermeters van nu zijn niet eens veel beter geworden, maar het prijs niveau is wel gedaald naar zo'n €225 voor de goedkoopste en voor €700+ eentje met alle bells and whistles. Trek daar nog eens de prijs van een reguliere carbon crankset vanaf (zo'n €350) en je betaald nog 'maar' €350 extra voor een zeer betrouwbare powermeter.
Kortom, ik denk niet dat ze nog veel goedkoper worden nu. Merken als Magene, iQ2 en Sigeyi proberen het, maar het lijkt me dat je voor een setje Wahoo+Speedplay's eerder naar de €1.000 gaat. Mag toch hopen dat je dan in 1x een goedwerkende unit krijgt, maar ik zou zelf de eerste generatie nog ff overslaan.
DCrainmaker gaat er ook vanuit dat ze rond de 1k gaan uitkomen inderdaad. Dan worden de Favero's voor mijn gevoel helemaal de no-brainers als het over pedalbased powermeters gaat.
Hier vanmiddag overigens een sportmedisch onderzoek gedaan
20minuten waarde kwam uit op 260 (intervals.icu houdt ht op 259). Blijk goed te zijn in vetverbranding en boven omslagpunt snel en hard te verzuren. Kwam in de test uiteindelijk net niet tot 360 watt, ineens ging het kaarsje uit en hielden de benen ermee op

Ik train vrijwel niet boven FTP, dus het is te verklaren. Dus wat vaker mezelf zeer doen met intervallen of bijvoorbeeld V02max-blokken is een goed idee.
Ik heb overigens een tijdje terug via
cycloworld.cc een jaarabbo op fondo gewonnen, waarvoor bedankt @
havana 
. Ik wacht even tot ik m'n hartslagzones per mail heb en dan ga ik de boel instellen

Benieuwd in welke mate dit voor mij werkt. Ik ben niet heel gestructureerd en vind schema's en vaste dagen lastig, dus uitproberen of het mijn ding is.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her