Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 253 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:56
Yakolev schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Ontzettend benieuwd inderdaad. Als deze al minstens net zo accuraat is als mijn Stages powermeter dan ben ik tevreden.

Ik ben één van de backers op Kickstarter geweest, de prijs vond ik zo ontzettend meevallen voor een dubbelzijdige powermeter, dat ik maar een poging heb gewaagd.
Verder vind ik het echt een supermooie crankset (doet me een beetje denken aan de SRAM Red AXS)

[...]

Prijs en looks vooral, zo oppervlakkig ben ik nog net wel.
Ja die kickstarter prijs ziet er goed uit, de goedkoopste die ik nu kan vinden is €480,- op aliexpress.

Is Magene beetje betrouwbaar qua garantie en service?

[ Voor 30% gewijzigd door Owios op 16-03-2021 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:52:
[...]
een setje Wahoo+Speedplay's eerder naar de €1.000 gaat.
Hoge prijzen zijn nooit een probleem in wielrenland. Slechte marketing wel.

Ik adviseer de Wahoo marketing afdeling het volgende, strooi random met de termen:

- Low & High cq Lowest & Highest.
- Carbon
- Less friction
- 3 watt gain
- 5 gram weight saving
- New
- Best

Ik stop nu maar, anders is hij gelijk uitverkocht tot eind 2022.
Owios schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Ja die kickstarter prijs ziet er goed uit, de goedkoopste die ik nu kan vinden is €480,- op aliexpress.
Als je de IQ2 korting kan regelen, heb je een P2M voor minder.
Aliexpress kopers garantie, zit je altijd safe.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
[...]

Ben ik ook bang voor, maar anderzijds denk ik dat het prijsniveau wel een beetje bepaald is. Nog geen 10 jaar geleden kostte een powermeter €1.500+ (eerder €2-2.5k). Toen kon ik het aantal powermeters in mijn directe omgeving op één hand tellen, het waren er namelijk nul.

De powermeters van nu zijn niet eens veel beter geworden, maar het prijs niveau is wel gedaald naar zo'n €225 voor de goedkoopste en voor €700+ eentje met alle bells and whistles. Trek daar nog eens de prijs van een reguliere carbon crankset vanaf (zo'n €350) en je betaald nog 'maar' €350 extra voor een zeer betrouwbare powermeter.

Kortom, ik denk niet dat ze nog veel goedkoper worden nu. Merken als Magene, iQ2 en Sigeyi proberen het, maar het lijkt me dat je voor een setje Wahoo+Speedplay's eerder naar de €1.000 gaat. Mag toch hopen dat je dan in 1x een goedwerkende unit krijgt, maar ik zou zelf de eerste generatie nog ff overslaan.
DCrainmaker gaat er ook vanuit dat ze rond de 1k gaan uitkomen inderdaad. Dan worden de Favero's voor mijn gevoel helemaal de no-brainers als het over pedalbased powermeters gaat.

Hier vanmiddag overigens een sportmedisch onderzoek gedaan :)
20minuten waarde kwam uit op 260 (intervals.icu houdt ht op 259). Blijk goed te zijn in vetverbranding en boven omslagpunt snel en hard te verzuren. Kwam in de test uiteindelijk net niet tot 360 watt, ineens ging het kaarsje uit en hielden de benen ermee op :P Ik train vrijwel niet boven FTP, dus het is te verklaren. Dus wat vaker mezelf zeer doen met intervallen of bijvoorbeeld V02max-blokken is een goed idee.

Ik heb overigens een tijdje terug via cycloworld.cc een jaarabbo op fondo gewonnen, waarvoor bedankt @havana :D. Ik wacht even tot ik m'n hartslagzones per mail heb en dan ga ik de boel instellen :) Benieuwd in welke mate dit voor mij werkt. Ik ben niet heel gestructureerd en vind schema's en vaste dagen lastig, dus uitproberen of het mijn ding is.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:05
Uiteindelijk door voorraad/prijs en toch nieuw willen de keuze gemaakt voor de volgende fiets: https://www.12gobiking.nl...no-ltd-tiagra-2021-127606

Heb hem nu gereserveerd en kan nog terug, alleen wilde niet naast het net vissen.
Hoe denken jullie over deze fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Ik rijdt nu ongeveer anderhalf jaar met een Magene powermeter (single side) en die bevalt prima. 1x batterij vervangen. Nu ongeveer 10k kilometer mee gefietst.

Edit: daar heb ik toen 250eu voor betaald, waarbij de 4iii of Stages rond de 380eu waren. Ik zou nu met de huidige prijzen voor een 4iii of Stages gaan in een uitverkoop. Puur vanwege eventuele service/vervanging. Communiceren en shippen naar China is gewoon niet zo makkelijk als een retourtje Futurumshop/Mantel.

[ Voor 50% gewijzigd door Fasterinside op 16-03-2021 16:54 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:50:
Thanks voor alle info, nice zo'n actieve community.

Ik dacht inderdaad al: de ene 105 zal de andere niet zijn, ik kan mij voorstellen dat dit flink is doorontwikkeld.

Hoe denken jullie bijvoorbeeld over zo'n fiets, mits goed onderhouden:

https://www.marktplaats.n...baix.html?previousPage=lr
Apart frame, dat wel. Ben je zo lang trouwens?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Mistraller schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Apart frame, dat wel. Ben je zo lang trouwens?
Ik ben 1.89 inderdaad, dus redelijk lang denk ik.
Wat is er apart aan het frame? Voel me echt zo'n ontzettende beginner en zit al tijden te lezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Thanks voor het antwoord.
Heb decathlon eigenlijk bewust geskipt, aan de voordeligere modellen moet nog veel gebeuren of snel worden vervangen.
En het model met een gedeelte 105 afgemonteerd vind ik dan wel weer prijzig voor wat je krijgt, al ben ik prima bereid zo'n bedrag uit te geven.
Verder nog iemand tips voor een mooie startfiets?
Bijna geen enkele fiets is volledig met alles uit de groep afgemonteerd. In deze tijd is dit denk ik geen gekke prijs. De crank ga je niet snel iets van merken, (mijn vrouw had ook een RS510 op haar Giant/Liv met Ultregra) als de BB lekker draait dan is dat niet zo spannend. Voor schakelen doe je niet zo vaak.
Meeste plezier heb je van een fijne achterderrailleur en daarmee zit je met een 105 goed. De remmen kan ik niet over oordelen, maar het feit dat er geen shimano op zit, wil nog niet direct alles zeggen.
Maar goed, als je het mij zou mogen vragen, kijk eens naar een Scott (speedster oid). (Ik heb ook een Scott ;) ) Wel andere prijsklasse want de corona toeslag op de 2021 modellen is fors. Maar ook die voeren geen volledige 105 lijn. Dagje shoppen bij 12gobiking om gewoon eens wat te neuzen? Ze hebben nog keus. Zal niet lang meer duren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Mistraller schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Bijna geen enkele fiets is volledig met alles uit de groep afgemonteerd. In de tijd is dit denk ik geen gekke prijs. De crank ga je niet snel iets van merken, (mijn vrouw had ook een RS510 op haar Giant/Liv met Ultregra) als de BB lekker draait dan is dat niet zo spannend. Voor schakelen doe je niet zo vaak.
Meeste plezier heb je van een fijne achterderrailleur en daarmee zit je met een 105 goed. De remmen kan ik niet over oordelen, maar het feit dat er geen shimano op zit, wil nog niet direct alles zeggen.
Maar goed, als je het mij zou mogen vragen, kijk eens naar een Scott (speedster oid). (Ik heb ook een Scott ;) ) Wel andere prijsklasse want de corona toeslag op de 2021 modellen is fors. Maar ook die voeren geen volledige 105 lijn. Dagje shoppen bij 12gobiking om gewoon eens wat te neuzen? Ze hebben nog keus. Zal niet lang meer duren.
Ik ben de hele middag al bezig bij 12gobiking idd, en zie nu ook deze fiets nog op voorraad, voor een zeer schappelijke prijs en 105 afgemonteerd.
Hoe denken jullie hier over?

https://www.12gobiking.nl/bulls-harrier-1-2021

Edit: laat maar, levertijd augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:57:
[...]

Ik ben 1.89 inderdaad, dus redelijk lang denk ik.
Wat is er apart aan het frame? Voel me echt zo'n ontzettende beginner en zit al tijden te lezen :+
Het is een XXL, maar hangt ook af van je binnenbeen lengte. Dus zou inderdaad je maat kunnen zijn, maar dat is altijd een lastig vraagstuk.

Allereerst ik hou van conservatieve triangels... Maar ik vind die kronkels in voorvork en seatstay apart. En een heel lange balhoofdbuis maar dat kan met de maat samenhangen, zoveel weet ik er ook weer niet van.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Owios schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Ik kreeg onlangs weer nieuwe firmware voor mijn speed/cadanssensors en de oudste heb ik toch alweer een jaar of 3.
Valt me niks tegen voor die 10 euro per sensor.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:52:
Uiteindelijk door voorraad/prijs en toch nieuw willen de keuze gemaakt voor de volgende fiets: https://www.12gobiking.nl...no-ltd-tiagra-2021-127606

Heb hem nu gereserveerd en kan nog terug, alleen wilde niet naast het net vissen.
Ik zou hem gerust kopen, Sensa is een prima merk.

Ik zou er andere banden omheen leggen en ik weet niet waar je woont. Maar aangezien ik in de randstad woon zou ik die 11-32 cassette er afhalen en er een 11-25 opleggen. Verder prima fiets.
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ik ben de hele middag al bezig bij 12gobiking idd, en zie nu ook deze fiets nog op voorraad, voor een zeer schappelijke prijs en 105 afgemonteerd.

Staat 105 voor en achter derailleur. Je cassette en crank zijn dus niet van 105, ik zeg niet dat ik hem daarom zou laten staan.

[ Voor 29% gewijzigd door mhr-zip op 16-03-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:06:
[...]

nieuw is vrij lastig. Ik heb hier de minste specs die je zou moeten willen geselecteerd icm op voorraad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
Dat zou top zijn, echter komen we dan wel echt in een categorie prijs die ik er nu nog niet voor wil/kan betalen. Zou rond de 1000 euro houdt het toch wel een beetje op.

Vandaar de reservering van de https://www.12gobiking.nl...no-ltd-tiagra-2021-127606.
Geen 105, en er zullen zeker dingen beter kunnen maar moet voor de eerste meters toch lukken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Dat zou top zijn, echter komen we dan wel echt in een categorie prijs die ik er nu nog niet voor wil/kan betalen. Zou rond de 1000 euro houdt het toch wel een beetje op.

Vandaar de reservering van de https://www.12gobiking.nl...no-ltd-tiagra-2021-127606.
Geen 105, en er zullen zeker dingen beter kunnen maar moet voor de eerste meters toch lukken lijkt me.
Als beginner is Tiagra 10-speed echt prima. Eerst maar kijken of je het ècht leuk vindt, kan je later altijd nog upgraden. Ik zou je ook aanraden voor die gereserveerde Sensa gaan. Zo'n fiets is aardig bombproof.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:52:

Ik zou ook altijd voor nieuw gaan als het mijn eerste fiets was. De Roubaix die je linkte is een best leuke fiets voor het geld, maar als ik mocht kiezen ging mijn voorkeur ook uit naar nieuw (geen slijtage en qua looks vaak net even moderner).

Met Sensa heb je ook een prima merk met een volledige groep en de prijs valt me gezien de huidige markt ook nog geeneens tegen (bij fietsconcurrent of elders zijn ze vaak nog €80-100 goedkoper, maar die paar tientjes vind ik het vaak ook wel waard om naar 12Go te gaan waar ik erg goede ervaringen mee heb).

10 vs 11s was voorheen nog wel eens een discussie waard, maar tegenwoordig is de Tiagra groep bijna on par met 105 en onderdelen als ketting en kettingbladen zijn ook gewoon uitwisselbaar. Upgraden van drivetrain onderdelen doe je ook nooit, dan zou je tegenwoordig eerder de stap maken naar Di2 en moet je sowieso alles vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 16-03-2021 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperz89
Goede keuze gemaakt lijkt me, dan gaan we nu maar eens shoppen voor alle overige zaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

[...]

Ben ik ook bang voor, maar anderzijds denk ik dat het prijsniveau wel een beetje bepaald is. Nog geen 10 jaar geleden kostte een powermeter €1.500+ (eerder €2-2.5k). Toen kon ik het aantal powermeters in mijn directe omgeving op één hand tellen, het waren er namelijk nul.

Kortom, ik denk niet dat ze nog veel goedkoper worden nu. Merken als Magene, iQ2 en Sigeyi proberen het, maar het lijkt me dat je voor een setje Wahoo+Speedplay's eerder naar de €1.000 gaat. Mag toch hopen dat je dan in 1x een goedwerkende unit krijgt, maar zou zelf de eerste generatie nog ff overslaan.
De prijs wordt nu langzamer beter dan een jaartje of wat geleden. Ik vind vooral pedalen met een meter erin ideaal bij meerdere fietsen en ook handig om na de aanschaf van de fiets iets te kopen. Het drukt gevoelsmatig de uitgave en in tegenstelling tot een meter aan de crank blijf je niet met een dure crank zitten.

Het eerste rondje Wahoo zou ik ook overslaan, maar de versie 2 is zeker de moeite waard. Dat komt mooi uit want dat sluit ook beter aan bij mijn jaarlijkse fietsbudget, want dat is nu wel op.
Stufferdt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:15:

Hier vanmiddag overigens een sportmedisch onderzoek gedaan :)
20minuten waarde kwam uit op 260 (intervals.icu houdt ht op 259). Blijk goed te zijn in vetverbranding en boven omslagpunt snel en hard te verzuren. Kwam in de test uiteindelijk net niet tot 360 watt, ineens ging het kaarsje uit en hielden de benen ermee op :P Ik train vrijwel niet boven FTP, dus het is te verklaren. Dus wat vaker mezelf zeer doen met intervallen of bijvoorbeeld V02max-blokken is een goed idee.

Ik heb overigens een tijdje terug via cycloworld.cc een jaarabbo op fondo gewonnen, waarvoor bedankt @havana :D. Ik wacht even tot ik m'n hartslagzones per mail heb en dan ga ik de boel instellen :) Benieuwd in welke mate dit voor mij werkt. Ik ben niet heel gestructureerd en vind schema's en vaste dagen lastig, dus uitproberen of het mijn ding is.
Ah dan heb ik mooi iemand gevonden om bij in het wiel te hangen op de zaterdagen met windtegen >:)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:46:
Goede keuze gemaakt lijkt me, dan gaan we nu maar eens shoppen voor alle overige zaken
Niet besparen op helm en bib :)

https://www.12gobiking.nl...eding-outlet/herenkleding

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Dat was mijn punt. Er is weinig aanbod, speciaal niet in de sub 2k range

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Fisico schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:54:
[...]

Ah dan heb ik mooi iemand gevonden om bij in het wiel te hangen op de zaterdagen met windtegen >:)
Hij ook al.. Volgens mij heb jij die afspraak inmiddels met een Utrecht ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
YouTube: SPRINTEN VS SNELSTE VROUWEN OP AARDE (BAS DNF) | TOUR DE TIETEMA CYC...

Aflevering 2 staat online, vrouwenwielrennen is misschien niet zo bekend als mannen wielrennen maar deze dames kunnen er zeker wat van! Weer genoten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
418O2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Bizar idd. Is dat altijd zo of echt te wijden aan de huidige periode waarin iedereen een buitensport zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Bizar idd. Is dat altijd zo of echt te wijden aan de huidige periode waarin iedereen een buitensport zoekt?
Corona. Dus minder onderdelen te krijgen en al sinds het begin meer vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Hij ook al.. Volgens mij heb jij die afspraak inmiddels met een Utrecht ;)
Yep, ik haak mijn wagonnetje met alle liefde aan bij mensen. Dat wordt straks met mijn meer aerofiets natuurlijk helemaal anders :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

418O2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Er is extreem weinig aanbod en dat is in enkele range. Of je moet die klimfiets van S-Works willen die is wel op voorraad. In de sub 2.000 vis je met meer mensen in de vijver dan in de 5000+ vijver, maar in absolute zin is er ook daar niet meer aanbod. En hoe duurder het wordt hoe lastiger, want dan kom je bij fietsen die bestaan uit losse delen en dan is er altijd wel iets niet.

Maar gelukkig zijn de Tacx en Kickr weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

rolandos582 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:27:
YouTube: SPRINTEN VS SNELSTE VROUWEN OP AARDE (BAS DNF) | TOUR DE TIETEMA CYC...

Aflevering 2 staat online, vrouwenwielrennen is misschien niet zo bekend als mannen wielrennen maar deze dames kunnen er zeker wat van! Weer genoten O-)
Hij was weer top idd! Josse zag er wel serieus slecht uit tijdens het klimmen :o

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Hij was weer top idd! Josse zag er wel serieus slecht uit tijdens het klimmen :o
Lekkere hartslag ook , geeft wel aan met wat voor gang dat gaat. Die dames zijn natuurlijk al een stuk getrainder. Maar hij is wel de enige die hem uitgereden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Fisico schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:54:
[...]

De prijs wordt nu langzamer beter dan een jaartje of wat geleden. Ik vind vooral pedalen met een meter erin ideaal bij meerdere fietsen en ook handig om na de aanschaf van de fiets iets te kopen. Het drukt gevoelsmatig de uitgave en in tegenstelling tot een meter aan de crank blijf je niet met een dure crank zitten.

Het eerste rondje Wahoo zou ik ook overslaan, maar de versie 2 is zeker de moeite waard. Dat komt mooi uit want dat sluit ook beter aan bij mijn jaarlijkse fietsbudget, want dat is nu wel op.

[...]

Haha ja, dan is het voor beiden een goede training😎
Fisico schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Yep, ik haak mijn wagonnetje met alle liefde aan bij mensen. Dat wordt straks met mijn meer aerofiets natuurlijk helemaal anders :D
Wieltjeszuiger om in de sprint mee te kunnen doen😛

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Grin

Ride si sapis.

Pirelli heeft een nieuwe band: P Zero Race.
Deze is in nieuwe maten beschikbaar: 26mm, 28mm en 30mm, de 23mm en 25mm zijn verdwenen.
En ook van deze band komt weer een Color Edition *O* , helaas niet van de 30 mm maar daar ga je toch niet op rijden als wielrenner. ;)

Goed nieuws @Ypuh, de 26 mm valt een stuk smaller op een 19 C wiel:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ti9GZJ9ncRQKf7vQy9UaJ6-970-80.png

[ Voor 42% gewijzigd door Grin op 16-03-2021 21:08 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:55:
Deze is in nieuwe maten beschikbaar: 26mm, 28mm en 30mm, de 23mm en 25mm zijn verdwenen.
Ziet er naar uit dat ze dezelfde trend volgens als hun TLR versie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44

Die gasten hebben echt een super leuk kanaal! Afgelopen maandag mijn studiedag aan opgeofferd. De chemie en humor samen met het goed in beeld brengen en duidelijk verstaanbare gesprekken en de plekken waar ze (kunnen) komen maakt het extra leuk.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
[Afbeelding]
Dit lijkt vreemd genoeg wel weer bijna het andere uiterste. M'n Zipps zij 17c en een 25mm P Zero band had een WAM van ca. 27-28mm. Nu lanceren ze een 26mm band met een WAM van 25mm?

Ben benieuwd. Als er weer een red color edition komt en ze vallen inderdaad een beetje nominaal uit, dan ga ik ze wel proberen.

Zijn wel extreem licht, dus verwacht geen duurzaamheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 16-03-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Colour editions van de Pirelli's zijn wel heel gaaf, reken het haast al argument om ze te willen. Anderzijds weet ik dondersgoed dat het niet de banden voor mij zullen zijn, vind zelf de Pro Endurance (?) modellen van Michelin ook wel interessant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolandos582
stevens20 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Die gasten hebben echt een super leuk kanaal! Afgelopen maandag mijn studiedag aan opgeofferd. De chemie en humor samen met het goed in beeld brengen en duidelijk verstaanbare gesprekken en de plekken waar ze (kunnen) komen maakt het extra leuk.
Agreed! Ze doen het leuk, krijgen veel voor elkaar en allemaal Nederlands met niet perse een wielerachtergrond. 1 van de 3 dan. Zit goed in elkaar O-)

https://link.marktplaats.nl/m1680248763 zag deze voorbij, mooie fiets! Had hem zo gekocht als ik opzoek was naar een fiets. Ziet er goed onderhouden uit en prima prijs. Moet wel je maat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door rolandos582 op 16-03-2021 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Is hier letterlijk om de hoek ja. Heb wel vaker advertenties van hem voorbij zien komen, maar geen idee wie het is (geen lid van de lokale club hier). Heeft o.a. ook een Scott Addict te koop staan die ik misschien nog wel mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:25:
Is hier letterlijk om de hoek ja. Heb wel vaker advertenties van hem voorbij zien komen, maar geen idee wie het is (geen lid van de lokale club hier). Heeft o.a. ook een Scott Addict te koop staan die ik misschien nog wel mooier vind.
Die Scott Addict 10 is ook mooi inderdaad! 1 maand actief op Marktplaats, wel 16 recensies. Wel leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
rolandos582 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:43:
[...]

https://link.marktplaats.nl/m1680248763 zag deze voorbij, mooie fiets! Had hem zo gekocht als ik opzoek was naar een fiets. Ziet er goed onderhouden uit en prima prijs. Moet wel je maat zijn.
Hmm. Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en de modellen die ik op het oog heb zijn nog niet leverbaar. Dit is wel mijn maat en ziet er goed uit. Ga eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Eoghlear schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Hmm. Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en de modellen die ik op het oog heb zijn nog niet leverbaar. Dit is wel mijn maat en ziet er goed uit. Ga eens informeren.
Volledig ultegra en mooi modelletje! Lijkt me prima, ben benieuwd of het R8000 of 6800 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Die Scott Addict 10 is ook mooi inderdaad! 1 maand actief op Marktplaats, wel 16 recensies. Wel leuk!
Prijs is wel 200 hoger dan de oorspronkelijke aankoopprijs. Enige wat er anders aan is dan de stock zijn de pedalen. Maar ja, als je echt op zoek bent...
Ik heb deze toen ook in het vizier gehad, 2299 nieuw bij Mantel in mei2020. (Uiteindelijk de Addict 20 genomen).

Scott heeft in de tussentijd op alle carbon modellen van 2021 (onveranderd behoudens kleuren) 400 euro corona premie gegooid dus met een voorraadje fietsen is dat makkelijk geld verdienen aan de gekte.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Volledig ultegra en mooi modelletje! Lijkt me prima, ben benieuwd of het R8000 of 6800 is.
Kijkende naar de breedte van de crankarm is het R6800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pimorez schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:29:
[...]

Kijkende naar de breedte van de crankarm is het R6800.
Kijkend naar de achterderailleur is het inderdaad 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Even een hele domme vraag hoor, ik ga Zaterdag m'n fiets ophalen als hij bevalt, maar begrijp ik goed dat de nieuwe fietsen over het algemeen zonder pedalen komen?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7e3zjTKnRLebyABj9Murf32e_4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nn3FNY9XjIq7RwfO13YjPmVg.png?f=fotoalbum_large

@Ypuh 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Zelfs op de video waren die schiere koppies overduidelijk 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
jasperz89 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:42:
Even een hele domme vraag hoor, ik ga Zaterdag m'n fiets ophalen als hij bevalt, maar begrijp ik goed dat de nieuwe fietsen over het algemeen zonder pedalen komen?
Ja, MTB en racefiets zijn gewoonlijk zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
jasperz89 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:42:
Klopt. Je kan even een setje "trappers" kopen en er op zetten, maar eigenlijk is een setje pedalen wel fijner. Weet niet of je al schoenen hebt, zo ja, even kijken wat er op de schoenen gemonteerd kan worden. Meestal kan een lokale fietsenhandel deze wel er op zetten (geen idee of je nieuw of tweede hands koopt).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Raznov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Klopt. Je kan even een setje "trappers" kopen en er op zetten, maar eigenlijk is een setje pedalen wel fijner. Weet niet of je al schoenen hebt, zo ja, even kijken wat er op de schoenen gemonteerd kan worden. Meestal kan een lokale fietsenhandel deze wel er op zetten (geen idee of je nieuw of tweede hands koopt).
Ik heb inderdaad een setje Shimano schoenen met spd plaatjes besteld, dus zal hier dan de juiste betalen wel bij kopen en erop laten zetten als ik mijn fiets ga halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
jasperz89 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Ik heb inderdaad een setje Shimano schoenen met spd plaatjes besteld, dus zal hier dan de juiste betalen wel bij kopen en erop laten zetten als ik mijn fiets ga halen.
Als je een set pedalen koopt, zitten de plaatjes er meestal al bij. Dus als je alleen plaatjes hebt gekocht (zonder pedalen) is dat een beetje zonde. Je kan altijd wat plaatjes op voorraad hebben, dat is niet erg, maar zonder pedalen gaat het lastig worden.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Raznov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Als je een set pedalen koopt, zitten de plaatjes er meestal al bij. Dus als je alleen plaatjes hebt gekocht (zonder pedalen) is dat een beetje zonde. Je kan altijd wat plaatjes op voorraad hebben, dat is niet erg, maar zonder pedalen gaat het lastig worden.
Mijn eerste SPD-sl plaatjes (SPD is wel veel robuuster natuurlijk) waren stuk na 2 maanden. 1 keer mistrapt en er brak een stuk af... Klemde nog wel met 2 tabs ipv 3 maar heb ze maar vervangen. Safety first...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Raznov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Gelijk even gecheckt, en zijn geschikt voor SPD maar zitten er niet bij, dus dat komt goed uit dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Wat verwachten jullie van shimano? Wat zullen ze aankondigen over 3 dagen?

Hoop toch wel een vernieuwde versie van de Di2 eerlijk gezegd.

https://www.shimano.com/en/100th/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Engineer Stewie
tinusterror schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:48:

Dat componenten leverbaar zijn? Of is dat teveel gevraagd? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:49
Engineer Stewie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Dat componenten leverbaar zijn? Of is dat teveel gevraagd? :)
En in prijs naar beneden gaan. Wie jarig is trakteert O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

pro_6or

amateur_60r

Vorig jaar een aantal keer lek gereden (met dit soort weer) nat/droog/nat omdat ik gewoon te lang op mijn banden was blijven rijden. De derde keer in korte tijd piepte de binnenband er zelfs uit (idioot die ik ben).

Ik heb het kilometrage niet genoteerd maar ik denk dat ik nu 2000km met de nieuwe band heb gereden. Heb net even zitten rekenen, zo rond de 2800km. Ik zet ze elke rit netjes op druk, 8 bar. Maar ik zit wat achterop met de verdeling en weeg nu weer 84 maar is ook 92 geweest. hij begint al best een beetje vierkant te worden. Ik heb al 3 nieuwe bandjes liggen (trainingsbandjes, 17,50 per stuk) Mavic Yksion Elite (omdat het logo precies past bij mijn Mavic velgen, ben een betere poseur dan rouleur) maar wanneer is het tijd om te vervangen? Het gaat me niet om de centen maar ik vind het zonde om nog bruikbare spullen gewoon weg te donderen, dat gaat tegen alles in waar ik voor sta.

Maar ik wel op tijd zijn, steeds lek is gewoon pieeeep, dom en goeddeels onnodig.

[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 17-03-2021 16:20 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
wisselwerking schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:19:
[...]

En in prijs naar beneden gaan. Wie jarig is trakteert O+
Ik vrees dat we beiden mis zijn. Maar wie weet :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52

Mijn gok..
  • Dura-Ace R9250 (sowieso)
  • Ultegra R8150 (waarschijnlijk)
  • Draadloze shifters
  • Nieuwe accu BT-DN300 met kleine/dunne EW-SD300 kabels naar de derailleurs
  • Geen Junction boxes meer
  • Nieuwe Power Meter
  • 12 speed
  • Beschikbaarheid eind zomer op nieuwe fietsen, pas echt beschikbaar als onderdelen eind van het jaar
Of het allemaal over een paar dagen komt durf ik niet te garanderen, maar de kans is natuurlijk wel aanwezig. En ja... beschikbaarheid zou fijn zijn .

Ik heb nog geen persberichten gehad hierover, dus ik mag nu nog alles noemen dat ik weet ;-).
(Shimano stuurt die dingen meestal op de ochtend van het nieuws, dus ik verwacht ook niks vandaag of morgen)

[ Voor 11% gewijzigd door Salteh op 17-03-2021 17:26 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:51

Echt cool om naar te kijken. Ben eens benieuwd. :-P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:40:
Sowieso zijn de kids in de richting van Scheveningen, Zandvoort en de hoek van Rotterdam/Den Haag een stuk brutaler dan ik gewend ben.

Beetje generaliserend uiteraard, maar naar elkaar schreeuwen lijkt een normale vorm van communiceren te zijn in die hoek. Ik ben gewend dat iemand hallo zegt of zich helemaal niet bezighoudt met wat er om zich heen gebeurd. Als 'outsider' die daar af en toe fietst valt het dan op dat een bovengemiddeld aantal mensen (vooral jongeren) de behoefte hebben overal op te reageren, vooral negatief uiteraard.

Dordrecht e.o. spant echt de kroon, waar @mhr-zip zich zo'n beetje in het epicentrum bevindt :p.
....Hoe dichter bij Dordt.... >:)

Hoevaak hebben jullie al de opmerking "Je verliest iets!" naar je hoofd geslingerd gekregen? (Vaak vergezeld van filmend vriendje)

...Want als je dan stopt en vraagt "wat dan?" dan krijg je als antwoord "JE SNELHEID!" en met een beetje pech sta je 10 seconden later op TikTok.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
pro_6or schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:32:
hij begint al best een beetje vierkant te worden. Ik heb al 3 nieuwe bandjes liggen (trainingsbandjes, 17,50 per stuk) Mavic Yksion Elite (omdat het logo precies past bij mijn Mavic velgen, ben een betere poseur dan rouleur) maar wanneer is het tijd om te vervangen? Het gaat me niet om de centen maar ik vind het zonde om nog bruikbare spullen gewoon weg te donderen, dat gaat tegen alles in waar ik voor sta.
Vaak (altijd?) zitten er slijtage indicatoren op het loopvlak van een band. Een paar gaatjes/deukjes waaraan je kunt zien hoeveel rubber er nog op zit.

Vierkant stoor ik me altijd mateloos aan, maar is niet direct een reden om ze weg te gooien.

Verder zijn lekke banden (vanuitgaande dat je ze altijd op de juiste druk hebt) vaak wel een goede indicatie dat ze bijna op zijn. Lekke banden ontstaan bij mij vaak pas na 2-3k kilometers en bij de tweede keer lek zonder duidelijk aantoonbare reden (glas, doorn, steentje oid) dan vervang ik ze vaak wel. Doorgaans gaat een band bij mij zo'n 3.5-4.5k mee. Soms iets korter (bijv. P Zero Velo of Pro One), en heel enkel een keer iets langer.

Bij vervangen gaat de voorband vaak naar achter en komt er voor een nieuwe op, tenzij ik van merk/type wil switchen, dan draai ik ze halverwege de levensduur een keer om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Mistraller schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Hoevaak hebben jullie al de opmerking "Je verliest iets!" naar je hoofd geslingerd gekregen? (Vaak vergezeld van filmend vriendje)

...Want als je dan stopt en vraagt "wat dan?" dan krijg je als antwoord "JE SNELHEID!" en met een beetje pech sta je 10 seconden later op TikTok.
Hier zou ik wel om kunnen lachen eerlijk gezegd :P

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Salteh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Mijn gok..
  • Dura-Ace R9250 (sowieso)
  • Ultegra R8150 (waarschijnlijk)
  • Draadloze shifters
  • Nieuwe accu BT-DN300 met kleine/dunne EW-SD300 kabels naar de derailleurs
  • Geen Junction boxes meer
  • Nieuwe Power Meter
  • 12 speed
  • Beschikbaarheid eind zomer op nieuwe fietsen, pas echt beschikbaar als onderdelen eind van het jaar
Of het allemaal over een paar dagen komt durf ik niet te garanderen, maar de kans is natuurlijk wel aanwezig. En ja... beschikbaarheid zou fijn zijn .

Ik heb nog geen persberichten gehad hierover, dus ik mag nu nog alles noemen dat ik weet ;-).
(Shimano stuurt die dingen meestal op de ochtend van het nieuws, dus ik verwacht ook niks vandaag of morgen)
Dit had iedereen wel durven gokken toch? Waarschijnlijk ook 32/11 en geen 33/10 zoals SRAM doet. De twee spannendste dingen zijn prijs (iets dichterbij SRAM Red Etap in de buurt) en beschikbaarheid. Dat laatste is wel redelijk make or break voor Shimano, want je raakt echt geen 9100 meer kwijt als er 9200 uit is. Het voordeel is dat ook 9100 nergens te koop is.

Ik hoop stiekem nog dat ze 9200 hebben gemaakt ipv 9100 de afgelopen maanden, maar dat is tegen beter weten in. Ik vind jou verwachting van eind zomer echt heel positief. Ik denk zelf dat iemand blij mag zijn met een fiets in de klasse van S-Works SL7 met 9200 in februari 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Ik ben ook heel positief natuurlijk :).

(maar iemand van WeightWeenies zegt 30 fietsen besteld te hebben die in augustus geleverd worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Salteh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:39:
Ik ben ook heel positief natuurlijk :).

(maar iemand van WeightWeenies zegt 30 fietsen besteld te hebben die in augustus geleverd worden)
Ja die heb ik ook gelezen, dan zou ik zeggen plaats even een linkje naar je winkel 8)
Daarom vond ik jouw voorspelling ook geen verrassing. Ik zit wel in de groep mensen die denken dat zomer 2022 een redelijk moment is om op een normale manier aan de nieuwe Dura Ace te komen. Ook omdat er nu zoveel achterstanden zijn in onderdelen en het sowieso lastig is om aan een fiets te komen. Maar mocht Shimano zeggen, joh vanaf 1 april ligt het bij Mantel in de webshop dan gaat er toch iets anders op mijn nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22-09 12:16
Ik verwacht dat ze dit moment aangrijpen om de boel wat makkelijker uitwisselbaar van maken tussen MTB en race. Normaal niet zo belangrijk, maar met gravel er tussen in niet zo gek natuurlijk. Dus ik verwacht eigenlijk de 12 speed micro spline body ook voor race

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 22:35

pro_6or

amateur_60r

Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Vaak (altijd?) zitten er slijtage indicatoren op het loopvlak van een band. Een paar gaatjes/deukjes waaraan je kunt zien hoeveel rubber er nog op zit.

Vierkant stoor ik me altijd mateloos aan, maar is niet direct een reden om ze weg te gooien.

Verder zijn lekke banden (vanuitgaande dat je ze altijd op de juiste druk hebt) vaak wel een goede indicatie dat ze bijna op zijn. Lekke banden ontstaan bij mij vaak pas na 2-3k kilometers en bij de tweede keer lek zonder duidelijk aantoonbare reden (glas, doorn, steentje oid) dan vervang ik ze vaak wel. Doorgaans gaat een band bij mij zo'n 3.5-4.5k mee. Soms iets korter (bijv. P Zero Velo of Pro One), en heel enkel een keer iets langer.

Bij vervangen gaat de voorband vaak naar achter en komt er voor een nieuwe op, tenzij ik van merk/type wil switchen, dan draai ik ze halverwege de levensduur een keer om.
Thanks ypuh. 2800km nu plus minus. Er zit dus nog wel 700km in. Ze zijn Idd ook iets minder versleten (denk ik) tot het lekrijden begint maar dat hoop ik toch wel te voorkomen. Zal morgen eens goed die indicators checken. Waarschijnlijk Vh weekend de fiets wassen, remblokjes vervangen. Ik denk dat ik dan de band mee pak. Of ik ga gewoon lekker fietsen. Of allebei :)

een treffende spreuk

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb het aan mijn vader gevraagd. Hij hoopt op een nieuwe vismolen met 12 Speed DA* DI2, voor op zijn carbonnen hengel. Hij hoopt wel op bedraad trouwens, draadloos zit hij niet op te wachten.

*Duur-Aas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb het aan mijn vader gevraagd. Hij hoopt op een nieuwe vismolen met 12 Speed DI2, voor op zijn carbonnen hengel. Hij hoopt wel op bedraad trouwens, draadloos zit hij niet op te wachten.
Gaat dat vissen niet gewoon met een app tegenwoordig? Dobbertje uitgooien en je krijgt wel een notificatie als er iets aan hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Gaat dat vissen niet gewoon met een app tegenwoordig? Dobbertje uitgooien en je krijgt wel een notificatie als er iets aan hangt.
Moet je wel de Di2 bluetooth module hebben.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Als je kijkt wat zo'n uitrusting kost, moet het financieel best uitkunnen O-)

Maar denk dat het niet mag volgens de fishiminati.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Prulleman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:07:
Ik verwacht dat ze dit moment aangrijpen om de boel wat makkelijker uitwisselbaar van maken tussen MTB en race. Normaal niet zo belangrijk, maar met gravel er tussen in niet zo gek natuurlijk. Dus ik verwacht eigenlijk de 12 speed micro spline body ook voor race
Daar lijken de meningen wel over verdeeld te zijn. Dat zou ook wel gedoe opleveren met de wielen van mensen, maar goed als die overstappen naar een ander zijn ze ook de pineut met hun huidige body.

Het zou wel mooi zijn als het snel beschikbaar is en hetzelfde blijft wegen, want dan is het 200 gram lichter dan SRAM en kan ik toch een kleurtje nemen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Denk dat de grote 3 allemaal weer hun eigen weg gaan. SRAM heeft met AXS alle andere vendors buiten gesloten. Campa was altijd al een vreemde eend in de bijt, en Shimano is groot genoeg om geen standaarden van SRAM te hoeven lenen (de meeste standaarden van Shimano zijn ook gewoon beter, dus weinig reden tot aanpassing).

SRAM lijkt binnenkort alleen ook met Rival AXS te komen. Hopelijk wordt dat eindelijk eens een goede concurrent voor Ultegra Di2. Allerliefst is Rival AXS nog gewoon 11 speed, maar zo'n feest zal het wel niet zijn (iedereen moet naar die overpriced proprietary 12s vervangingsonderdelen toe). Of ze doen 11s maar dan wel met de XDR body, DUB, 107mm BCD en flattop chain, dan heb je wel alle nadelen maar geen enkel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:44:
Denk dat de grote 3 allemaal weer hun eigen weg gaan. SRAM heeft met AXS alle andere vendors buiten gesloten. Campa was altijd al een vreemde eend in de bijt, en Shimano is groot genoeg om geen standaarden van SRAM te hoeven lenen (de meeste standaarden van Shimano zijn ook gewoon beter, dus weinig reden tot aanpassing).

SRAM lijkt binnenkort alleen ook met Rival AXS te komen. Hopelijk wordt dat eindelijk eens een goede concurrent voor Ultegra Di2. Allerliefst is Rival AXS nog gewoon 11 speed, maar zo'n feest zal het wel niet zijn (iedereen moet naar die overpriced proprietary 12s vervangingsonderdelen toe). Of ze doen 11s maar dan wel met de XDR body, DUB, 107mm BCD en flattop chain, dan heb je wel alle nadelen maar geen enkel voordeel.
Heeft Sram patent op die XDR body? Zou wel een grap zijn als Shimano dat als standaard zou overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:58:
[...]

Heeft Sram patent op die XDR body? Zou wel een grap zijn als Shimano dat als standaard zou overnemen.
Dat zijn vaak niet de dingen waar ze patent op leggen, of in ieder geval iets dat ze openbaar stellen, net als bijv. het DUB bottom bracket. Het liefst willen ze dat zoveel mogelijk merken gebruik maken van 'hun' standaard.

I.g.v. het wireless protocol, ketting, manier van shiften, cassette spacing etc. liggen die belangen weer anders. Daar willen ze niet dat er sales weggesnoept worden. Het is niet de bedoeling dat mensen een Shimano cassette kopen om op hun SRAM groep te gebruiken, maar dat Shimano mensen een XDR body of DUB BB (en Quarq PM) kopen mag natuurlijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Nutterd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Hier zou ik wel om kunnen lachen eerlijk gezegd :P
Ja 1x wel, maar niet als je dan meteen op tiktok gegooid wordt. Ik zag al eerder een tiktok filmpje dus ik kende de grap al, maar ik heb hem met fietsen zeker al 2x gehoord. (en dus stoïcijns doorgereden, dan hoor je alleen nog 1x "kl00tzak" en dan "next!".)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Mistraller schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:37:
[...]

Ja 1x wel, maar niet als je dan meteen op tiktok gegooid wordt. Ik zag al eerder een tiktok filmpje dus ik kende de grap al, maar ik heb hem met fietsen zeker al 2x gehoord. (en dus stoïcijns doorgereden, dan hoor je alleen nog 1x "kl00tzak" en dan "next!".)
true als het echt een trend word is het wel irritant idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
En ook van deze band komt weer een Color Edition *O* , helaas niet van de 30 mm maar daar ga je toch niet op rijden als wielrenner. ;)

[Afbeelding]
Wel mooi dat ze een typefout laten zitten bij een marketing plaatje. Niemand opgevallen binnen Pirelli??...

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Grin

Ride si sapis.

ElGreco schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Wel mooi dat ze een typefout laten zitten bij een marketing plaatje. Niemand opgevallen binnen Pirelli??...
Italianen hè, allemaal emotie ;)
Ik vind die 29 ook wat knullig maar ja, als ze maar mooie banden blijven maken hebben ze in NL in ieder geval één klant.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Grin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Italianen hè, allemaal emotie ;)
Ik vind die 29 ook wat knullig maar ja, als ze maar mooie banden blijven maken hebben ze in NL in ieder geval één klant.
Twee ;)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

4!

Kwaliteitsposts zo op de vroege morgen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Mistraller schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Ik zit vaak zo in mijn eigen wereld dat ik dat niet eens zou horen. Dus als je het wel hoort, fiets je dan niet sowieso al te langzaam >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
Canyon komt met oplossing voor Aeroad met gebroken stuur:

https://www.wielerflits.n...roken-stuur-van-der-poel/
  • Compensatie van 1000 Euro
  • Vervanging van stuur in/vanaf juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:37:
[...]

4!

Kwaliteitsposts zo op de vroege morgen :o
Ik doorbreek de reeks even.

Ik zou er geen problemen mee hebben onder ze er (in TLR versie) onder te schroeven.
Alleen de TLR versie is 50% duurder dan de Mavic bandjes die ik nu heb, welke ook gewoon door Hutchinson gemaakt worden.

Daarnaast heb ik vernomen dat ze ook lekker zacht zijn en dus sneller slijten. Het makkelijk erom heen leggen is ook geen voordeel ten opzichte van de Mavic's.

Wat wel wat voordeeltjes:
- Beschikbaar in 30mm breed
- De brede varianten kunnen om hookless velg.
- Iets mooier logo
- Beter imago

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
EdwinW schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:59:

een nieuw stuur en 1000 euro ter compensatie van het niet kunnen fietsen... _/-\o_

Gaat ze inderdaad aardig wat kosten, maar wel een nette oplossing denk ik.
(ook al duurt het nog even voordat je je stuur kunt laten vervangen..)

[ Voor 6% gewijzigd door Salteh op 18-03-2021 09:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582

& een nieuw stuur & 1000 euro. Dat doen ze niet voor niks, gaat wel een dure grap worden. Prijs van aeroad met €100 omhoog 8)7
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Ik doorbreek de reeks even.

Ik zou er geen problemen mee hebben onder ze er (in TLR versie) onder te schroeven.
Alleen de TLR versie is 50% duurder dan de Mavic bandjes die ik nu heb, welke ook gewoon door Hutchinson gemaakt worden.

Daarnaast heb ik vernomen dat ze ook lekker zacht zijn en dus sneller slijten. Het makkelijk erom heen leggen is ook geen voordeel ten opzichte van de Mavic's.

Wat wel wat voordeeltjes:
- Beschikbaar in 30mm breed
- De brede varianten kunnen om hookless velg.
- Iets mooier logo
- Beter imago
Heb er 2 in TLR voor mijn nieuwe set, naja technisch gezien liggen ze bij @ElGreco maar dat zijn details. Ben benieuwd hoe ze bevallen! Tot nu toe rollen mijn p zero 4s perfect O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Salteh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:03:
[...]

een nieuw stuur en 1000 euro ter compensatie van het niet kunnen fietsen... _/-\o_

Mja als je niet N+1 hebt en niet kan fietsen t/m juli...
Weet niet of je er ff makkelijk een anders stuur op kan zetten.

Maar ik vind het zeker een nette oplossing: mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:05
wisselwerking schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Ik zit vaak zo in mijn eigen wereld dat ik dat niet eens zou horen. Dus als je het wel hoort, fiets je dan niet sowieso al te langzaam >:)
Als ik boven mijn Z3 zone kom kan het geluid mij niet eens bijhouden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian

Als er nou nog 8 dingen breken op je Canyon heb je mooi je aankoop bedrag terug. Je zou er zowat op gaan hopen :o

Nette oplossing wel. Als ik het goed begrijp wordt het stuur vanaf juli geleverd. Betekend dat ook dat er tot die tijd geen nieuwe fietsen meer geleverd gaan worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mogen het ook schuivende zadelpennen zijn? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:29
Salteh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:03:
[...]

(ook al duurt het nog even voordat je je stuur kunt laten vervangen..)
Ze maken zich er inderdaad niet makkelijk vanaf, schappelijke tegemoetkoming. Wel erg vervelend wanneer een Aeroad je enige fiets is en je dus +/- 5 maanden niet kan fietsen.

Zag in het artikel dat de 1000 euro gekoppeld is aan het moment dat je een nieuw stuur krijgt, dus je kan het bedrag helaas niet gebruiken om een fiets te kopen voor in de tussentijd :9 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Louislouislouis schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:39:
een fiets te kopen voor in de tussentijd :9 .
Kan je er niet gewoon een ander stuur opzetten?

* mhr-zip weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:29
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Normaliter zou je dat wel zeggen ja. Maar gaat het nu niet om om het stuur met geïntegreerde stuurpen?

Dat is volgens mij een Canyon specifiek onderdeel en ik weet niet hoe andere pennen/sturen op de voorvork passen. Misschien dat sturen van de vorige generatie wel werken maar daar zullen er ook niet genoeg van op de markt zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Ja, dat lijk mij ook. Bovendien kan ik mij voorstellen dat de gemiddelde Aeroroad bezitter wel over voldoende financiële middelen beschikt en daardoor ook over meerdere fietsen beschikt of op korte termijn kan bechikken. Het is namelijk niet echt het budgetmodel van Canyon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Mogen het ook schuivende zadelpennen zijn? O-)
Ik denk dat schuivende, niet brekende, onderdelen voor max 500 euro worden vergoed ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:05
wisselwerking schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Ja, dat lijk mij ook. Bovendien kan ik mij voorstellen dat de gemiddelde Aeroroad bezitter wel over voldoende financiële middelen beschikt en daardoor ook over meerdere fietsen beschikt of op korte termijn kan bechikken. Het is namelijk niet echt het budgetmodel van Canyon.
Heb je net je hele schuur leeg verkocht om die ene Aeroad te kunnen betalen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Gebanned schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:48:
[...]

Heb je net je hele schuur leeg verkocht om die ene Aeroad te kunnen betalen... :)
Daarom ook de gemiddelde bezitter (voor zover die bestaat natuurlijk) :> Er zijn altijd uitzonderingen die de regels bevestigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:25
Valt uiteraard weer veel van te zeggen, maar vind dat Canyon dit wederom top oplost. 1000 euro en je stuur vervangen.

Blijkt maar weer dat ze zich er niet vanaf maken, maar staan voor hun product en de afnemers niet in de kou laten staan. Uiteraard kun je nu roepen, nu zit ik x maanden zonder fiets, tsja... overal valt wat van te zeggen. Heb jarenlang Canyon gereden maar ben nu overgestapt. Maar over de service van Canyon heb ik nooit wat te klagen gehad, er werd altijd naar een oplossing gezocht en deze werd ook altijd gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
mhr-zip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Mja als je niet N+1 hebt en niet kan fietsen t/m juli...
Weet niet of je er ff makkelijk een anders stuur op kan zetten.

Maar ik vind het zeker een nette oplossing: mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Alsof iedereen zich ook netjes zal houden aan dat niet fietsen.

Maareh zadelpen is toch ook nogsteeds een issue of is dat bij ander model Canyon ?

Ander stuur erop zetten is wel een dingetje dat lukt niet zomaar als ik plaatjes heb gezien.
Voorvork/stuurpen en stuur zijn een combinatie met elkaar.
Reden dat ze bij MvdP en collega's een andere voorvork hebben geplaatst. (icm andere stuurpen en stuur)

Gaat nog wel een dingetje zijn als je zo'n fiets hebt en over paar jaar vervangend stuur ofzo nodig hebt, zie er dan maar eens aan te komen...

Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2020/10/200907_Presskit_Aeroad_2021_EN_Quill-stem-544b76d.jpg?quality=90&resize=960%2C505

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 18-03-2021 09:58 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1 ... 253 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).