Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 252 ... 642 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:45
MrAngry schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:21:
Huh, ik dacht dat de pull ratio anders was? Dus dan krijg je het nooit mooi aan de praat (omdat een 11 speed derailleur meer beweegt voor dezelfde pull van je shifter als een 10 speed derailleur).
Volgens deze blog is de 'derailleur ratio' van Shimano gewijzigd voor 11 speed naar een factor 1,4. Voor 8,9 en 10 was het een factor 1,7.
Interessant leesvoer, zelf verder geen ervaring met het mixen van Shimano 10 en 11 speed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

MrAngry schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:21:
Huh, ik dacht dat de pull ratio anders was? Dus dan krijg je het nooit mooi aan de praat (omdat een 11 speed derailleur meer beweegt voor dezelfde pull van je shifter als een 10 speed derailleur).
Dan de disclaimer, ik rijd Campagnolo O-)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ex Nunc schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Ha, eindelijk iemand!

Mattie!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13
Weinig kans dat zo'n termeiert met d'r schuurspons aan de carnaubawax van mijn fiets komt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 677216 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Er is een verschil tussen de pull ratio van Tiagra 4700 (10s) en de andere 10 speed groepen. Volgens mij is die hetzelfde als de 11s groepen. Dus een 4700 shifter kan een 11s derailleur schakelen, maar een andere 10s shifter niet.
Hoe werkt dat dan? De 4700 heeft toch maar 10 tandjes in de shifter verwacht ik? Dan zou je dus wel een 11speed derailleur kunnen schakelen als je het prima vindt dat het een 10-speed wordt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Stoney3K schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Hoe werkt dat dan? De 4700 heeft toch maar 10 tandjes in de shifter verwacht ik? Dan zou je dus wel een 11speed derailleur kunnen schakelen als je het prima vindt dat het een 10-speed wordt.
4700 shifter met 11s derailleur en 10s cassette ;) de derailleur 'weet' niks van de cassette en de shifter, maar vertaalt alleen kabelbeweging in zijwaartse beweging. Als die verhouding goed is (pull ratio) werkt het gewoon.

Edit: net zoals je ouder spul ook heel veel kan mixen, zo lang shifter en cassette maar bij elkaar hoorden. Een 8s MTB derailleur kan je prima combineren met een 10s STI shifter en 10s cassette bijvoorbeeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 677216 op 15-03-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:47
Raznov schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:10:
Ik heb die CM5.3 een tijdje terug gekocht op amazon voor een euro of 18. Dat is hij wel waard. Werkt wel prettig voor een lui persoon. De ketting ziet er schoon genoeg uit wanneer ik hem er doorheen haal, en niets hoeft er voor los, dus het heeft ook zo zijn voordeel. Ik had eerst zo'n dingetje van Aliexpress, maar dat hielp meestal niet heel lekker. Bij Mantel een beetje Morgan Blue Chain Cleaner gekocht, die er in en gaan (beter dan dat opzet spuitstuk wat er bij wordt geleverd, die heeft er wel voor gezorgd dat er ruim 100 ml over mijn handen ging). Wat mij betreft een aanrader.
Haha ik heb precies dezelfde ervaring met die morgan blue chain cleaner. Dat spuitstuk lekt als een gek.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 17:15

Grin

Ride si sapis.

Verona27 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:53:
Ik gebruik voor de ketting gewoon een oude afwasborstel en tandenborstel, heb ook zo'n kettingreinigerapparaatje maar ik vind het niet handig, loopt vaak stroef en ik heb niet het gevoel dat ie beter schoonmaakt dan wanneer ik het met de hand doe.
Dat.
Heb zo'n apparaat 1-2 keer gebruikt en daarna afgeschreven.
Ketting eerst afspoelen met water, schoonmaakmiddel d'r op, laten inwerken, borsteltje d'r over, afspoelen, klaar. Ketting vervolgens goed droogmaken, inspuiten met Bike Protect, even een paar uren laten staan en dan de lube d'r op.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:35
Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Dat.
Ketting eerst afspoelen met water, schoonmaakmiddel d'r op, laten inwerken, borsteltje d'r over, afspoelen, klaar. Ketting vervolgens goed droogmaken, inspuiten met Bike Protect, even een paar uren laten staan en dan de lube d'r op.
Lube?? Je bedoeld toch zeker wax of niet? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nee, lube. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
Stoney3K schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Niet helemaal. Niet alleen het aantal tandjes is belangrijk maar ook hoeveel kabel je trekt om van één tandje naar het volgende tandje te gaan. De afstand tussen die tandjes houd rekening met een bepaalde verhouding in het derailleur. Als de verhouding van het derailleur anders is, slaat je derailleur meer of minder uit, waardoor hij niet meer goed boven de kettingwielen uitkomt. 8, 9 en 10 speed hebben dezelfde verhouding in het derailleur, en 11 heeft zijn eigen verhouding. Een 8 speed shifter trekt per click dus meer kabel dan een 10 speed shifter, maar in totaal (van 1 naar 8 en van 1 naar 10) trekken ze evenveel kabel omdat ze evenveel bereik hebben.

Tiagra 4700 is een vreemde eind in de bijt, omdat het een 10 speed shifter is, welke rekening houdt met een 11 speed verhouding in het derailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 17:53
Pyramiden schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:58:

Tiagra 4700 is een vreemde eind in de bijt, omdat het een 10 speed shifter is, welke rekening houdt met een 11 speed verhouding in het derailleur.
Maar die shifter heeft toch maar 10 klikken? Je kan dus 1 tandwiel van je 11-speed casette dan toch nooit gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

Engineer Stewie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Maar die shifter heeft toch maar 10 klikken? Je kan dus 1 tandwiel van je 11-speed casette dan toch nooit gebruiken?
Dat is dus precies wat ik probeerde te zeggen. Maar dat betekent dus ook dat de 4700 derailleur een andere cable pull ratio heeft dan de andere 10-speed derailleurs.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
mhr-zip schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:53:
[...]

Weinig kans dat zo'n termeiert met d'r schuurspons aan de carnaubawax van mijn fiets komt.
En dat is de enige fiets die jullie thuis hebben? Denk in oplossingen. Desnoods haal je een fiets van Marktplaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Engineer Stewie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Je kan een 4700 shifter (10s) dus ook niet gebruiken voor een 11s cassette, maar wel voor een 10s cassette met een 11s derailleur ertussen.
Of andersom: een 11s shifter, 11s cassette met een 4700 derailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
Yakolev schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:13:
Ook ik heb in het weekend de nodige kilometers gemaakt, maar gisteren was toch wel hel. Onweer, hagel, regen en veel te veel wind. Een stuk uit de zadel, minimaal 350 watt en ging nog geen 15km per uur.

Genoten!

[Afbeelding]
#teamzadeltasje 8)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Hebben ze nou SPD of SPD-SL plaatjes onder die schoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
FTFY
Geen haat aan zadeltasjes though *; zelf verknocht aan mijn topeak aerowedge, de extra small past perfect onder mijn smalle ~130mm zadeltje. Past een biba, bandenlichters en lezyne minipompje in en n paar losse imbusjes :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
Ex Nunc schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:42:
[...]
(8> Opa vertelt:

Historisch gezien is het wel geestig dat Campa bij de overstap van 8 -> 9 speed nieuwe standaarden heeft aangenomen m.b.t. cassettebreedte, body en derailleur pitch, en die tot 11 speed (of zelfs 12 en 13) heeft kunnen vasthouden.
Shimano had zijn nieuwe standaards een generatie eerder vastgelegd (bij de introductie van 8 speed), maar die moesten dus voor 11 speed de boel weer op zijn kop zetten met bredere cassette en navenante body en een aanpassing van de derailleur pitch.
/ (8>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Dat.
TTIWWP.
Toevallig heb ik afgelopen zondag deze exercitie uitgevoerd en was het vanavond tijd om te smeren. De eerste drie foto's zijn van een schone ketting en cassette met Bike Protect - middels bovenstaande schoonmaak procedure. De cassette spuit ik ook altijd even in met BP, daarna met een droge doek elke schijf even opwrijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLX6L6BD58pDAb9JOH3Tinz2-lg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWf9pGlAgGG5OWwTxQjRR9vh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pUbyuqoLvBDnfRbewgXLNW7i_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaC1aVyUBBO12RxDrlmMmaW5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IwDnA_yCrvtms8qUUwdLQNhF14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJSSYTN5LA9C6iXMpcIZml8t.jpg?f=fotoalbum_tile

En hieronder zie je een pas gesmeerde ketting met lube. :)
Ik beweeg de flacon altijd in de breedte over elke individuele schakel - ja dat duurt idd even. Dus niet quick/dirty in de lengterichting, als een dikke streep over de ketting. Op die manier krijg ik allemaal smeermiddel op plaatsen waar ik dat niet wil; namelijk tussen de schakels. Smeermiddels moet m.i. alleen op/in de schakels en nergens anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdXM6kzdRJkjlX2Uy3Bbv5ATg64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95XaJ3CfdpdRfHrUnL1OyEP9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6LFvPqk7WS9mR03D9NpvoW6ztc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOjElFkUvR7iA2iT7qnH5wy5.jpg?f=fotoalbum_tile

Het is allemaal niet perfect maar schoon genoeg om mee te fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:06
DieAnder schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:04:
[...]

(8> Opa vertelt:

Historisch gezien is het wel geestig dat Campa bij de overstap van 8 -> 9 speed nieuwe standaarden heeft aangenomen m.b.t. cassettebreedte, body en derailleur pitch, en die tot 11 speed (of zelfs 12 en 13) heeft kunnen vasthouden.
Shimano had zijn nieuwe standaards een generatie eerder vastgelegd (bij de introductie van 8 speed), maar die moesten dus voor 11 speed de boel weer op zijn kop zetten met bredere cassette en navenante body en een aanpassing van de derailleur pitch.
/ (8>
En SRAM heeft alweer een nieuwe standaard bedacht voordat je met je ogen kunt knipperen.

Denk dat mijn volgende groep ook Campagnolo wordt. Enerzijds omdat ik ze dan allemaal maar gehad heb, anderzijds omdat ik de nieuwe Super Record erg mooi vind om te zien. Het kritiek puntje van prijs ben ik inmiddels ook wel over heen; alle topgroepen zijn niet meer te betalen, dan maken die laatste paar honderd ook niet meer uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/product-media/101740812/Campagnolo-Super-Record-12x-Disc-Groupset-Groupsets-Carbon-2019-GRP121A.jpg?w=1400&h=1400&a=7

Voorlopig wacht ik nog wel ff. Er is niet echt een (betaalbaar) frame of wielset wat ik móet hebben en die ook past. De R3 van mhr-zip en de RoadMachine van Pimorez komen in de buurt, maar vind ik nog een net iets te kleine stap t.o.v. wat ik nu heb (voor alleen een ander remsysteem ga ik geen €6k uitgeven). Een Caledonia-5 ofzo zou wel leuk zijn, maar is de €4.5k voor enkel een frameset niet waard (dan komt er nog €5k bij voor de groep + wielen etc.).

Afbeeldingslocatie: https://racefietsblog.nl/wp-content/uploads/2020/07/Caledonia-5_Ultegra_Di2_red_white_PROFILE.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@Grin respect voor zo'n schone ketting. Maar klinkt mij toch een beetje als teveel werk voor te korte tijd. Al ben ik wel jaloers als ik zulke foto's zie..

@Ypuh het wordt nog eens wat met je.... Ooit :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MrBarBarian schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:26:
@Grin respect voor zo'n schone ketting. Maar klinkt mij toch een beetje als teveel werk voor te korte tijd. Al ben ik wel jaloers als ik zulke foto's zie..
[...]
Valt reuze mee en we hebben allemaal toch wat meer tijd gekregen met deze lockdown, toch? ;)
Afspoelen van de ketting doe ik gewoon met de Kärcher, daarna ff inspuiten met Muc Off Bio Degreaser, laten inwerken, borsteltje d'r over en afspuiten met de Kärcher. Droogmaken en inspuiten met BP. Tsja, laat dit eens 30 minuten kosten (afgerond naar boven), incl wachttijd en het schoonmaken van de fiets zelf.

De ketting op deze manier smeren kost wel (relatief) veel tijd, op de lompe manier over de lengterichting van de ketting zal je 1-2 minuten kosten. In de breedte over elke schakel kost al snel 10 minuten, tsja naja, podcastje aan, ook weer klaar. :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:21:
[...]

TTIWWP.
Toevallig heb ik afgelopen zondag deze exercitie uitgevoerd en was het vanavond tijd om te smeren. De eerste drie foto's zijn van een schone ketting en cassette met Bike Protect - middels bovenstaande schoonmaak procedure. De cassette spuit ik ook altijd even in met BP, daarna met een droge doek elke schijf even opwrijven.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En hieronder zie je een pas gesmeerde ketting met lube. :)
Ik beweeg de flacon altijd in de breedte over elke individuele schakel - ja dat duurt idd even. Dus niet quick/dirty in de lengterichting, als een dikke streep, over de ketting. Op die manier krijg ik allemaal smeermiddel op plaatsen waar ik dat niet wil; namelijk tussen de schakels. Smeermiddels moet m.i. alleen op/in de schakels en nergens anders.
[Afbeelding][Afbeelding]

Zo doe ik het ook altijd, ongeveer O-)

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

(8> Opa vertelt:

/ (8>
Mja pas je je standaard aan omdat het technisch noodzakelijk is of om dat het financieel aantrekkelijk is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

MrBarBarian schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Ha, eindelijk iemand!

Mattie!
We worden steeds zeldzamer en ben zelf ook aan het twijfelen voor de volgende fiets. Maar als ik de nieuwe groepsets weer zie, dan ben ik toch geneigd het te overwegen. Ook omdat de remschijven er mooi uit zien bv. Weet niet eens of ik wel schijven wil :P
Alleen die prijzen zijn wel weer hoog voor aanschaf en vervanging. Ze
Campa was ook technisch gezien makkelijker, had ik het idee. Van je shifter kan je bv. alle onderdelen los (laten) vervangen tot aan de ring die de 'speeds' bepaald aantoe.
[...]

(8> Opa vertelt:

/ (8>
Zal wel wat @mhr-zip ook zegt zijn, ergens moet je eens een grote verandering erin gooien. Ten minste, dat lijkt mij technisch gezien soms het beste.
Andere dingen zijn alleen om te klieren, denk ik dan. Was ik bij Campagnolo wat pissig over, toen ze een BCD van 110 hadden waarvan 1 net een halve mm anders was. Kon je toen erg lastig nieuwe kettingbladen voor vinden (vooral als je wat minder geld had).

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:13
rolandos582 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:32:
[...]

Lube?? Je bedoeld toch zeker wax of niet? :X
Je weet wel, glijmiddel

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Valt reuze mee en we hebben allemaal toch wat meer tijd gekregen met deze lockdown, toch? ;)
De één teveel, de ander te weinig. Doe mij dagen van 36 uur en ik kom nog tekort tegenwoordig....

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 11:31

Crazy D

I think we should take a look.

Als je je nog eens een middag verveelt en denk, ach, Duiven is prima aan te rijden..... 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Crazy D schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Als je je nog eens een middag verveelt en denk, ach, Duiven is prima aan te rijden..... 8)7
Als je na een ritje thuis komt en gaat uitpuffen kan je dit er prima bij doen toch. Pilsje of koffie er bij, proteïnen shake. Beetje zitten als je moet wachten, beetje spuiten en klooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:58

McMiGHtY

- burp -

Vanaf vandaag:

"Volwassenen van 27 jaar en ouder mogen buiten weer sporten in groepjes van maximaal vier personen en op 1,5 meter afstand van elkaar."

Ben benieuwd hoe groot de groepjes worden..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 22:54
afgelopen weken genoeg groepjes al gezien van 4-6 man en dat was nog voordat de nieuwe maatregelen zijn aangekondigd..

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 16-05 19:46
Ja, want max 2 hieldl iedereen zich zo goed aan |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05 07:19
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:29:
Vanaf vandaag:

"Volwassenen van 27 jaar en ouder mogen buiten weer sporten in groepjes van maximaal vier personen en op 1,5 meter afstand van elkaar."

Rijksoverheid.nl heeft als toevoeging 'op sportaccommodaties' Daarmee lijkt het dus nog niet legaal om met meer dan 2 te fietsen :( .

Vanaf 16 maart mogen volwassenen vanaf 27 jaar op sportaccommodaties buiten gezamenlijk sporten met maximaal vier personen. Sporten voor deze groep op andere locaties buiten is onder begeleiding toegestaan met maximaal vier personen op initiatief (of in opdracht) van de gemeente.
https://www.rijksoverheid...-corona/coronamaatregelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024

KenVerburg

Race-fan

Op de site van de overheid zelf wordt het als volgt omschreven: "Vanaf 16 maart mogen volwassenen vanaf 27 jaar op sportaccommodaties buiten gezamenlijk sporten met maximaal vier personen. Sporten voor deze groep op andere locaties buiten is onder begeleiding toegestaan met maximaal vier personen op initiatief (of in opdracht) van de gemeente."

https://www.rijksoverheid...down-nog-niet-verantwoord

KNWU zegt ook

Volwassenen vanaf 27 jaar mogen:

- Op de sportaccommodatie in groepen van maximaal 4 personen sporten op 1,5 meter afstand van elkaar
- Op de openbare weg sporten met maximaal twee personen op 1,5 meter afstand
https://www.knwu.nl/nieuw...virus-voor-de-wielersport

Er is dus voor wielrenners in principe niets gewijzigd, tenzij het op een sportaccommodatie kan.

Niet dat de groepjes al sinds de eerste lentetemperaturen vaak al 4-6 groot zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:53
[...]
Haha echt respect voor je toewijding aan poetsen _/-\o_ .

Dit zou voor mij eerder te schoon om mee te fietsen zijn :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ocramk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Rijksoverheid.nl heeft als toevoeging 'op sportaccommodaties' Daarmee lijkt het dus nog niet legaal om met meer dan 2 te fietsen :( .

Vanaf 16 maart mogen volwassenen vanaf 27 jaar op sportaccommodaties buiten gezamenlijk sporten met maximaal vier personen. Sporten voor deze groep op andere locaties buiten is onder begeleiding toegestaan met maximaal vier personen op initiatief (of in opdracht) van de gemeente.
https://www.rijksoverheid...-corona/coronamaatregelen
Ik refresh de post op nu.nl waar ik de quote vandaan had, en ook daar is een aanpassing gedaan.

Dat was echt doodmaken met een blije mus..

Ik ga maar is vragen om een tijdelijke vergunning om de rondweg rondom mijn gemeente een paar dagen dicht te gooien om daar een tijdelijke sportaccomodatie van te maken..

[ Voor 12% gewijzigd door McMiGHtY op 16-03-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:29
KenVerburg schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:40:
Op de site van de overheid zelf wordt het als volgt omschreven: "Vanaf 16 maart mogen volwassenen vanaf 27 jaar op sportaccommodaties buiten gezamenlijk sporten met maximaal vier personen. Sporten voor deze groep op andere locaties buiten is onder begeleiding toegestaan met maximaal vier personen op initiatief (of in opdracht) van de gemeente."

https://www.rijksoverheid...down-nog-niet-verantwoord

KNWU zegt ook

- Op de sportaccommodatie in groepen van maximaal 4 personen sporten op 1,5 meter afstand van elkaar

Er is dus voor wielrenners in principe niets gewijzigd, tenzij het op een sportaccommodatie kan.

Niet dat de groepjes al sinds de eerste lentetemperaturen vaak al 4-6 groot zijn...
Thanks! Komend weekend een sponsor-rondje die ik solo ga rijden en in duo kan/mag. Gingen al stemmen op om er 4 van te maken maar dat mag dus (officieel) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 20:13
Vanaf vandaag:

Ik denk dat 95% wat voor mijn huis passeert zich aan de regels houdt. Dat is dus wat ik daadwerkelijk zie, ik heb ook andere dingen te doen dan de hele dag uit het raam te staren, al lijkt dat mij soms ook wel gewoon prettig voor de verandering....

Vooral in het weekend is het raak. Om 10.30 moet je hier van de bospaden af. Dan komen meerdere plukjes MTB'ers in groepen van 2+ het bos uitrollen. Ook zag ik afgelopen weekend een, soort van, poging tot houden aan de regels. Eerst een groep van 4 en na 20sec nog een groep van 4.

Valt best op als je allemaal dezelfde, bijna altijd opvallende, kleding aanhebt...

De KNWU heeft geklaagd bij NOCNSF en het ministerie waarom onze buitensport nier verruimd mag worden. Antwoord is dat het dan niet mogelijk is om te controleren of men zich aan de regels houdt. Op een accommodatie kan dat wel, omdat het een afgebakend gebied is. Bij een wielerclub met een eigen baan mag je dan weer wel in een groep groter dan 2 fietsen omdat het een accommodatie is.

Er valt allemaal wat voor te zeggen. Het begint en eindigt bij het gedrag van een ieder en zoals altijd, een klein groepje eigenwijzen gooit roet in het eten van de rest.

Ik vind dat we hoe dan ook niet mogen klagen.

Mijn volleybal competitie ligt, op 3 weken na, volledig stil vanaf maart vorig jaar. En dit geldt voor alle binnensporten. Mijn club gaat zo rond de 30% aan leden kwijtraken per juni, omdat mensen inmiddels anderen dingen zijn gaan doen en niet nog een jaar zonder sporten willen blijven zitten. De jeugd waar wij zo hard voor moeten werken, gaat andere buitenactiviteiten doen en velen zien we niet meer terug. Vrijwilligers die hun vrije tijd anders zijn gaan besteden. enz enz.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:36:
Afspoelen van de ketting doe ik gewoon met de Kärcher, daarna ff inspuiten met Muc Off Bio Degreaser, laten inwerken, borsteltje d'r over en afspuiten met de Kärcher. Droogmaken en inspuiten met BP. Tsja, laat dit eens 30 minuten kosten (afgerond naar boven), incl wachttijd en het schoonmaken van de fiets zelf.
Dit is inderdaad ook mijn routine (die ik de laatste weken net iets te vaak uit heb moeten voeren, maar dat terzijde). Het zijn vaak de oktober en deze maart periode dat er relatief veel regen valt en nog troep op de weg ligt. Tegenwoordig maak ik de fiets dan altijd maar direct helemaal schoon na iedere rit (ca. 20-30 minuten).

Voor mij heeft deze Worx Hydroshot het leven een stuk makkelijker gemaakt:
- Emmer water vullen, fiets in de standaard, wielen eruit
- Goed afspoelen met de Worx
- Met wat Dasty en een kwast langs de ketting/cassette/kettingbladen
- Fiets inspuiten met autoshampoo in foam bottle
- Nog een keer afspoelen met water
- Drogen en ketting opnieuw insmeren

Zo lang het droog en niet te koud is vind ik het nog wel leuk om te doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Dit is inderdaad ook mijn routine (die ik de laatste weken net iets te vaak uit heb moeten voeren, maar dat terzijde). Het zijn vaak de oktober en deze maart periode dat er relatief veel regen valt en nog troep op de weg ligt. Tegenwoordig maak ik de fiets dan altijd maar direct helemaal schoon na iedere rit (ca. 20-30 minuten).

Maar dan lube je je ketting of toch WAX ? Had juist begrepen dat je met wax je drivetrain niet meer zo schoon maakt, moet zeggen dat die van mij ook behoorlijk clean blijft. Dus dat is wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 08:37
[...]

Je link naar de Worx lijkt niet helemaal meer dezelfde versie te zijn, kan het kloppen dat het deze is? https://www.praxis.nl/tui...ger-wg620e-9-20v/10023441 aan het serienummer te zien is deze zonder accu, dus misschien kom ik dan toch uit op degene die jij gelinkt had (https://www.praxis.nl/tui...ger-wg620e-2-20v/10018590)
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een betere manier om de boel schoon te houden en dit is wel een prijs waarvoor ik het wil proberen :) zal alleen wel even zoeken worden naar een werkende setup in mijn tuintje van 2x3 die al vol staat met loungeset en BBQ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:27
Vanaf vandaag:

Oh was dat pas vanaf vandaag dan ?
Van het weekend in de duinen een groep van zeker 30 man gezien, die dachten zeker ach als we ons dan toch niet aan de regels houden doen we het meteen goed.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Ik refresh de post op nu.nl waar ik de quote vandaan had, en ook daar is een aanpassing gedaan.

Dat was echt doodmaken met een blije mus..

Ik ga maar is vragen om een tijdelijke vergunning om de rondweg rondom mijn gemeente een paar dagen dicht te gooien om daar een tijdelijke sportaccomodatie van te maken..
Denk je nou echt dat de politie je staande gaat houden als je met een groepje fietst? Die hebben wel wat beters te doen. Zolang je niet schouder aan schouder gaat pauzeren is dat echt geen probleem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:32

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik ben een paar dagen in zandvoort met mijn vriendin maar had de fiets meegenomen...ik fiets op een fietspad wat in 2 richtingen is en fiets gewoon helemaal rechts komt er een gast (jaartje of 18-20) recht op me af dus ik verminder vaart en hij komt langs me en spuugt me zo in mijn gezicht en fietst door...

Echt wtf ik las hier wel eens verhalen van "fietser-haat" (enigszins verbaast want merk er eigenlijk nooit zo heel veel van) maar dit gaat wel heel ver... (als het al perse tegen fietsers was)

[ Voor 7% gewijzigd door Nutterd op 16-03-2021 09:48 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
What the hell, daar kan je in deze tijden gewoon aangifte van doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:38:
Ja, want max 2 hieldl iedereen zich zo goed aan |:(
Mijn mening over grote pelotons die om het hardst rijden is hier ongetwijfeld bekend.

Ik maak mij meer druk over het imago van de wielrenner in het algemeen, omdat ik daar ook gevolgen van ondervindt.
Nu heb ik niet het idee dat op dit moment het overtreden van de Corona-maatregelen invloed heeft op het imago van de wielrenner (bij niet wielrenners).

1. Omdat het volgen van die maatregelen in heel de maatschappij verwatert is
2. Omdat het niet houden aan verkeersmaatregelen meer opvalt en dus meer irritatie opwekt.

Ik fiets nooit in (grote) groepen, maar ik kan mij er ook niet echt meer druk om maken mbt. Corona. Het: we moeten ons "allemaal" aan dezelfde regels houden, is uit een gevallen in een willekeur aan regeltjes waar soms bijna alles weer lijkt te mogen en anderen juist (nog steeds) keihard getroffen worden.

Je mag op een parcours wel met 4 man fietsen en op de openbare weg krijg je er opeens Corona van. En het is maar goed dat het niet mag, want het is veel gevaarlijker dan al de tattoo-shops die weer open zijn, dat is namelijk pas essentieel 8)7
Nutterd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:47:
en spuugt me zo in mijn gezicht
Hij heeft nog wel voortandjes?
BreadFan schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:56:
What the hell, daar kan je in deze tijden gewoon aangifte van doen.
Dit lijkt mij beter voor ons imago dan mijn optie hier boven O-)

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 16-03-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:08
ElGreco schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:16:
[...]

...

Mijn volleybal competitie ligt, op 3 weken na, volledig stil vanaf maart vorig jaar. En dit geldt voor alle binnensporten. Mijn club gaat zo rond de 30% aan leden kwijtraken per juni, omdat mensen inmiddels anderen dingen zijn gaan doen en niet nog een jaar zonder sporten willen blijven zitten. De jeugd waar wij zo hard voor moeten werken, gaat andere buitenactiviteiten doen en velen zien we niet meer terug. Vrijwilligers die hun vrije tijd anders zijn gaan besteden. enz enz.
Ja, en andersom is het ook wel lastig. Ik ben jeugdtrainer voor MTB en wij zijn binnen een jaar verdubbeld qua jeugdleden. We hebben inmiddels noodgedwongen een ledenstop en een wachtlijst moeten invoeren. Daar zitten inderdaad kinderen bij die normaal gesproken binnensporten (o.a. basketbal) doen.

Eigenlijk ook raar dat ze wel naar school mogen, maar niet mogen binnensporten. Mijn dochter was ontroostbaar toen in december het schaatsseizoen ten einde was. En dan had ze nog geluk dat ze in oktober en november heeft kunnen schaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik wou hem eerst tegen houden en de politie bellen (verstandige keus) maar toen ik bij hem was was ik nog te boos en heeft hij een paar corrigerende t...oespraken gehad. Baal wel dat ik geen powermeter heb want die sprint erachteraan voelde alsof ik vd poel voor zou blijven in de strade :+

Om maar iets positiefs te vertellen...

/edit: als ik zoiets las op internet/forums dacht ik altijd dat mensen zoiets misschien ook een beetje over zichzelf afriepen (sorry gasten :+ ) maar ik ben gewoon echt een nette fietser en ook nu...die gast fiets recht op mij af en ik rem af terwijl ik aan de goeie kant fietste....maarja genoeg geklaagd, van het weekend is het ook beter weer dus dan is het ook fijner fietsen

[ Voor 36% gewijzigd door Nutterd op 16-03-2021 10:05 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Eigenlijk ook raar dat ze wel naar school mogen, maar niet mogen binnensporten.
School is echt belangrijk, en die kinderen zitten dan in hun eigen bubbel. Als je het ook weer gaat mengen met andere kinderen van andere scholen tijdens het sporten......

Op de school van mijn dochter zijn ook al een paar klassen dicht op het moment, omdat kinderen dus verschijnselen hadden.

Ik vind het moeilijk hoor voor die kids, ik weet ook niet wat wijsheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Johlo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:37:
Je link naar de Worx lijkt niet helemaal meer dezelfde versie te zijn, kan het kloppen dat het deze is? https://www.praxis.nl/tui...ger-wg620e-9-20v/10023441 aan het serienummer te zien is deze zonder accu, dus misschien kom ik dan toch uit op degene die jij gelinkt had (https://www.praxis.nl/tui...ger-wg620e-2-20v/10018590)
Je hebt 2 uitvoeringen met of zonder accesoire bundel:
- WG620: Heeft alleen de high stand (dit is wat je wil)
- WG629: Heeft high/low stand (low is alleen voor plantensproeien) en extra kort opzetstuk (werkt alleen met low stand)

Ik heb de WG620 bundel van Praxis voor ca. €119. De extra hulpstukken van de bundel zijn de meerprijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05 20:37
Nutterd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:02:
Ik wou hem eerst tegen houden en de politie bellen (verstandige keus) maar toen ik bij hem was was ik nog te boos en heeft hij een paar corrigerende t...oespraken gehad. Baal wel dat ik geen powermeter heb want die sprint erachteraan voelde alsof ik vd poel voor zou blijven in de strade :+

Om maar iets positiefs te vertellen...

/edit: als ik zoiets las op internet/forums dacht ik altijd dat mensen zoiets misschien ook een beetje over zichzelf afriepen (sorry gasten :+ ) maar ik ben gewoon echt een nette fietser en ook nu...die gast fiets recht op mij af en ik rem af terwijl ik aan de goeie kant fietste....maarja genoeg geklaagd, van het weekend is het ook beter weer dus dan is het ook fijner fietsen
Wat een rare actie zeg. Dan hebben mensen iets te zeggen over het gedrag van sommige wielrenners, maar dit gedrag slaat nergens op. Van dat jong dan hè. Hoe reageerde hij op je corrigerende toespraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 18-05 14:53
@Ypuh Ik geloof dat die korte lans ook met hoge druk werkt als je er een magneetje op plakt.

YouTube: Worx Hydroshot Hack | More Power 2019 💪💥💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Waarom haal je de wielen d'r uit?
Ik zet de Kärcher ook altijd op de banden, zijn die ook gelijk schoon. En die hoge velgen willen ook wel smerig worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
NewbieNeo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:21:
@Ypuh Ik geloof dat die korte lans ook met hoge druk werkt als je er een magneetje op plakt.

YouTube: Worx Hydroshot Hack | More Power 2019 💪💥💪
Klopt, had ik ook gezien. De WG629 bundel is ca. €40-50+ duurder als je goed zoekt en het korte hulpstuk voegt uiteindelijk niet zoveel toe (heb ook even getwijfeld, maar kon de WG620 dus goedkoper en hier om de hoek ophalen).

Nogmaals, ben er erg content mee. Heeft het poetsproces weer 5-10 minuten versneld en vooral makkelijker gemaakt. Heb hem nog niet uitgeprobeerd op locatie met de MTB, maar voorspel dat dat ook goed gaat werken:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/914cfn2KZmL._AC_SL1500_.jpg

Eén colafles lijkt me misschien net iets te weinig, maar met een volle emmer lukt het om een hele fiets volledig schoon te maken (incl. shampoo en afspoelen). De accu is goed voor 2 fietsen.

@Grin Op de MTB laat ik ze vaak zitten, met de racefiets vind ik het een kleine moeite om ze los schoon te maken zodat je overal ook goed bij kunt en er geen ketting olie op de remranden lekt. Ligt er een beetje aan hoe vies het allemaal is.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 16-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik ben een paar dagen in zandvoort met mijn vriendin maar had de fiets meegenomen...ik fiets op een fietspad wat in 2 richtingen is en fiets gewoon helemaal rechts komt er een gast (jaartje of 18-20) recht op me af dus ik verminder vaart en hij komt langs me en spuugt me zo in mijn gezicht en fietst door...

Echt wtf ik las hier wel eens verhalen van "fietser-haat" (enigszins verbaast want merk er eigenlijk nooit zo heel veel van) maar dit gaat wel heel ver... (als het al perse tegen fietsers was)
Oei....Ik ben meestal redelijk bestand tegen verbaal geweld, maar hier zou bij mij ook iets knappen denk ik.
BTW; jongeren hebben over het algemeen een vrij grote haat. Op tiktok zie je ook heel veel haatreacties over fietsers. Er wordt enorm veel gemanipuleerd, haten is stoer en respect jegens welke andere bevolkings- of beroepsgroep is vaak ver te zoeken.
In bovenstaande case zou het me niet verbazen dat iemand het filmt en je later met de bakkes in een (bewerkt!) filmpje verschijnt. De jeugd van tegenwoordig... :F

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 08:37
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Je hebt 2 uitvoeringen met of zonder accesoire bundel:
- WG620: Heeft alleen de high stand (dit is wat je wil)
- WG629: Heeft high/low stand (low is alleen voor plantensproeien) en extra kort opzetstuk (werkt alleen met low stand)

Ik heb de WG620 bundel van Praxis voor ca. €119. De extra hulpstukken van de bundel zijn de meerprijs wel waard.
Thanks, ga ik daar naar op zoek denk ik. Die foam bottle die je deelde, is dat een van de accessoires waar je iets als Muc-off in kan doen of is dat nog een extra accessoire?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:17
Nutterd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:02:
Over power meters gesproken.. over zo'n 3 uur komt 'iedereen' met de Wahoo POWRLINK (speedplay 2) (p)reviews heb ik me laten vertellen.
(wat een naam... KICKR en ELEMNT kan ik nog wel waarderen, maar POWR is gewoon niet OK :X )

Ik ga in ieder geval vanmiddag even GPLama en DCR in de gaten houden ;-)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Groot respect dat je dit zo kalm hebt weten op te lossen...
Iemand zo moedwillig in zijn gezicht spugen, wat bezielt je dan(?!), ik zou het werkelijk niet kunnen verzinnen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Sowieso zijn de kids in de richting van Scheveningen, Zandvoort en de hoek van Rotterdam/Den Haag een stuk brutaler dan ik gewend ben.

Beetje generaliserend uiteraard, maar naar elkaar schreeuwen lijkt een normale vorm van communiceren te zijn in die hoek. Ik ben gewend dat iemand hallo zegt of zich helemaal niet bezighoudt met wat er om zich heen gebeurd. Als 'outsider' die daar af en toe fietst valt het dan op dat een bovengemiddeld aantal mensen (vooral jongeren) de behoefte hebben overal op te reageren, vooral negatief uiteraard.

Dordrecht e.o. spant echt de kroon, waar @mhr-zip zich zo'n beetje in het epicentrum bevindt :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-05 12:30
KenVerburg schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:40:
KNWU zegt ook

Of je nu buiten op afgesloten parcours fietst of buiten op de openbare weg, wat is het verschil? Niks.

Toch fijn dat de KNWU iets doet blijkbaar want ze communiceren er weinig over in tegenstelling tot NTFU die veel communiceert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:40:
Sowieso zijn de kids in de richting van Scheveningen, Zandvoort en de hoek van Rotterdam/Den Haag een stuk brutaler dan ik gewend ben.

Beetje generaliserend uiteraard, maar naar elkaar schreeuwen lijkt een normale vorm van communiceren te zijn in die hoek. Ik ben gewend dat iemand hallo zegt of zich helemaal niet bezighoudt met wat er om zich heen gebeurd. Als 'outsider' die daar af en toe fietst valt het dan op dat een bovengemiddeld aantal mensen (vooral jongeren) de behoefte hebben overal op te reageren, vooral negatief uiteraard.

Dordrecht e.o. spant echt de kroon, waar @mhr-zip zich zo'n beetje in het epicentrum bevindt :p.
Ik woon wel in een "-drecht", maar gelukkig niet in Dordrecht.

Ik denk dat je verder wel gelijk hebt, maar ik heb niks in de drukke gebieden te zoeken*. Dus ik heb gelukkig nooit last van jeugd.

Van Henk en Ingrid op de e-bike daarentegen..............
Maar daar heb ik ook last van als ik in Zeeland fiets, al zijn dat waarschijnlijk dezelfde Henk en Ingrid, maar dan als toerist.

*@Ypuh plant zijn routes het liefst met google maps, en komt dan full door alle centra's deze kant op O-)

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 16-03-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hier in Groningen is het niet veel anders vrees ik...
Ook een keer een aanvaring gehad met zo'n stereotype onrustzoeker, reed ook bewust op de verkeerde weghelft, etc. Valt geen land mee te bezeilen en zijn simpelweg uit op een confrontatie. Ontwijken en doorfietsen. Maar ja, iemand bewust in zijn gezicht spugen... Zomaar uit het niets, ik vind dat nogal wat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Grin schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Groot respect dat je dit zo kalm hebt weten op te lossen...
Iemand zo moedwillig in zijn gezicht spugen, wat bezielt je dan(?!), ik zou het werkelijk niet kunnen verzinnen!
Weet niet of het perse rustig was maar thanks :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHMsmCjh0q85PRFEOW4QbCgY6sE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UmbpKtrtsTuyki6rvhpo56E4.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nutterd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Weet niet of het perse rustig was maar thanks :+
Grote kans dat ik hem met mijn fietspomp te lijf was gegaan, of ik kom dan in het ziekenhuis of die gast komt in het ziekenhuis. Een andere uitslag zou ik niet durven voorspellen (beiden in het ziekenhuis, oke, dat kan nog). Bij dat soort dingen trekt er echt een waas voor mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Vandaag voor het eerst mijn remblokjes vervangen (mechanische schijfrem TRP Spyre MD-C610C, Flat Mount (160/160)).
Afgelopen zondag wezen fietsen en aan het eind van de rit merkte ik dat ik eigenlijk geen remkracht meer had en de rem blokkeerde. Het punt waar de kabel de rem in gaat bleef vast zetten (bij terug duwen schoot het weer los). Echter bleef hij daarna direct weer vastzitten. Na het schoonmaken tot de conclusie gekomen dat de remblokken op waren en dan ook nieuwe besteld. Zoals gezegd deze vandaag vervangen, remsysteem weer recht gezet zodat het niet aanloopt etc. Alleen nu heb ik met beide remmen het probleem dat ze voor mijn gevoel pas laat aangrijpen maar gelukkig wel remmen en niet blokkeren :).

Ik kan beide remmen +-1,5mm indrukken zonder dat ik het gevoel heb dat er druk op komt, pas daarna trekt de rem aan. Hierdoor om indoor het wiel tot een full-stop te laten komen moet ik hem helemaal indrukken tot de handlebar. Dit lijkt me niet helemaal goed, het straktrekken van de kabel bij de remblokken resulteert niet in meer spanning. (Of ik doe het fout ofc 8)7 ). Ik moet de nieuwe remmen nog inremmen, maar kan me haast niet voorstellen dat dat gaat leiden tot een vroegere pakking.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:18
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Klopt, had ik ook gezien. De WG629 bundel is ca. €40-50+ duurder als je goed zoekt en het korte hulpstuk voegt uiteindelijk niet zoveel toe (heb ook even getwijfeld, maar kon de WG620 dus goedkoper en hier om de hoek ophalen).

Nogmaals, ben er erg content mee. Heeft het poetsproces weer 5-10 minuten versneld en vooral makkelijker gemaakt. Heb hem nog niet uitgeprobeerd op locatie met de MTB, maar voorspel dat dat ook goed gaat werken:

[Afbeelding]

Eén colafles lijkt me misschien net iets te weinig, maar met een volle emmer lukt het om een hele fiets volledig schoon te maken (incl. shampoo en afspoelen). De accu is goed voor 2 fietsen.

@Grin Op de MTB laat ik ze vaak zitten, met de racefiets vind ik het een kleine moeite om ze los schoon te maken zodat je overal ook goed bij kunt en er geen ketting olie op de remranden lekt. Ligt er een beetje aan hoe vies het allemaal is.
Natuurlijk is N=1 maar ik had de Worx via Amazon besteld.
Hebben ze me een niet werkende gegeven, hij zoog namelijk geen water op. Uiteindelijk retour gestuurd na gezeur met de helpdesk van Worx en Amazon. Ze hadden geen nieuwe meer op voorraad en konden me geen vervanger sturen.
Daarnaast las ik op Amazon dat er meerdere mensen dit probleem hadden en Amazon blijkbaar gewoon de geretourneerde producten naar andere klanten stuurt zonder een check of hij het wel doet. Ik kreeg namelijk ook een reeds geopend product.
Uiteindelijk dus niet kunnen testen en heb het apparaat maar laten gaan. Hopelijk hebben anderen meer geluk en plezier ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
Distoration schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:31:
Vandaag voor het eerst mijn remblokjes vervangen (mechanische schijfrem TRP Spyre MD-C610C, Flat Mount (160/160)).
Afgelopen zondag wezen fietsen en aan het eind van de rit merkte ik dat ik eigenlijk geen remkracht meer had en de rem blokkeerde. Het punt waar de kabel de rem in gaat bleef vast zetten (bij terug duwen schoot het weer los). Echter bleef hij daarna direct weer vastzitten. Na het schoonmaken tot de conclusie gekomen dat de remblokken op waren en dan ook nieuwe besteld. Zoals gezegd deze vandaag vervangen, remsysteem weer recht gezet zodat het niet aanloopt etc. Alleen nu heb ik met beide remmen het probleem dat ze voor mijn gevoel pas laat aangrijpen maar gelukkig wel remmen en niet blokkeren :).

Ik kan beide remmen +-1,5mm indrukken zonder dat ik het gevoel heb dat er druk op komt, pas daarna trekt de rem aan. Hierdoor om indoor het wiel tot een full-stop te laten komen moet ik hem helemaal indrukken tot de handlebar. Dit lijkt me niet helemaal goed, het straktrekken van de kabel bij de remblokken resulteert niet in meer spanning. (Of ik doe het fout ofc 8)7 ). Ik moet de nieuwe remmen nog inremmen, maar kan me haast niet voorstellen dat dat gaat leiden tot een vroegere pakking.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:29
Klasse @Nutterd ik weet niet wat ik had gedaan, maar klasse hoe jij het hebt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Cormo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Natuurlijk is N=1 maar ik had de Worx via Amazon besteld.
Hebben ze me een niet werkende gegeven, hij zoog namelijk geen water op.
Eerste keer dat ik dit lees (ook N=1).

Het duurt zo'n 20-30 seconden (net iets langer dan je denkt) voor de slang vol water zit en je daadwerkelijk kunt beginnen met schoon spuiten. Meeste reviews stippen dit ook wel aan dat de slang net iets lang is (met een colafles heb je dit probleem niet). Ook moet je de slang goed inklikken, 2mm speling en er komt valse lucht bij.

Verder kan hij natuurlijk gewoon kapot zijn, maar als je hem bij de Praxis om de hoek koopt zou je hem makkelijk moeten kunnen retourneren. Voor mij geen reden om hem niet aan te schaffen en de reviews die ik las waren positief, op een enkeling na die een echte hogedruk spuit verwacht en hem niet krachtig genoeg vind om het terras of hele vuile auto mee schoon te spuiten. Voor fietsen is de druk perfect.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:10:
ik heb de handkracht van een 8 jarig meisje en mijn armen zijn, bijna letterlijk (qua figuur), lachwekkend.
Grin schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:21:
Bij dat soort dingen trekt er echt een waas voor mijn ogen...
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.gleefulblogger.com/wp-content/uploads/2019/04/choose-your-battles.jpg

O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01:39
Graag wil ik beginnen met wielrennen/racefietsen als recreant.
Ik zie alleen in de tijden dat je niet normaal naar de winkel kan door de bomen het bos niet meer.
Ik heb al het één en ander gelezen over groepsets en het lijkt erop dat de Shimano 105 the best bang for your bucks is, alleen hoe kies ik de rest? Het merk, frame etc?

Heeft er iemand een goed tip voor een instapfiets?
Ik struin dagelijk Marktplaats af maar kom dan toch vooral op fietsen van jaren oud, loop je dan erg achter de nieuwe techniek aan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Morgen komt mijn Powermeter crankset van Magene bestemd voor mijn Alu Van Rysel. Heel benieuwd hoe goed het werkt, zeker in vergelijking met mijn andere powermeters. Die fiets heeft dadelijk geen originele deel meer over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_cCyGT69ueBWVaVWfagu8GxVu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBuNn49JXdBkY116tr5dY2eg.jpg?f=fotoalbum_large

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:59:
Graag wil ik beginnen met wielrennen/racefietsen als recreant.
Ik zie alleen in de tijden dat je niet normaal naar de winkel kan door de bomen het bos niet meer.
Ik heb al het één en ander gelezen over groepsets en het lijkt erop dat de Shimano 105 the best bang for your bucks is, alleen hoe kies ik de rest? Het merk, frame etc?

Heeft er iemand een goed tip voor een instapfiets?
Ik struin dagelijk Marktplaats af maar kom dan toch vooral op fietsen van jaren oud, loop je dan erg achter de nieuwe techniek aan?
Ik heb zelf een fiets bij de Decathlon gekocht (Triban RC120) net voor de lockdown. Ook vanwege de schaarste qua fietsen en weinig mogelijkheid fysiek te testen. https://www.decathlon.nl/...302301?mc=8545836&c=BLAUW

Qua kwaliteit ben ik zeker met het frame wel erg tevreden alleen wel mechanische schijfremmen i.p.v. hydraulische en de groepset van MicroShift werkt maar is kwalitatief niet super. De ketting en de casette zijn al hevig gaan roestsen door een aantal ritjes in de regen. In hindsight zou ik eerder voor eenzelfde fiets maar dan met 105 groep gegaan zijn: https://www.decathlon.nl/...remmen-blauw/_/R-p-301734 kost ook de wereld niet.

Maar ja tegenwoordig is de juiste fiets, de fiets die je kunt kopen want bijna alles is uitverkocht :'(

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:21

Fisico

by Fabian

Salteh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Over power meters gesproken.. over zo'n 3 uur komt 'iedereen' met de Wahoo POWRLINK (speedplay 2) (p)reviews heb ik me laten vertellen.
(wat een naam... KICKR en ELEMNT kan ik nog wel waarderen, maar POWR is gewoon niet OK :X )

Echt een stomme naam, maar wel consequent doorgevoerd. Ik ben ook benieuwd welke insta-dames weer een setje hebben gehad. Speedplay is in mijn ogen wel het mooiste systeem om te zien, maar ook prijzig en onderhoudsgevoelig. Als de pedalen met powermeter niet heel veel duurder worden, dan is het ineens wel een optie.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Davidshadow13 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Ik heb zelf een fiets bij de Decathlon gekocht (Triban RC120) net voor de lockdown. Ook vanwege de schaarste qua fietsen en weinig mogelijkheid fysiek te testen. https://www.decathlon.nl/...302301?mc=8545836&c=BLAUW

Qua kwaliteit ben ik zeker met het frame wel erg tevreden alleen wel mechanische schijfremmen i.p.v. hydraulische en de groepset van MicroShift werkt maar is kwalitatief niet super. De ketting en de casette zijn al hevig gaan roestsen door een aantal ritjes in de regen. In hindsight zou ik eerder voor eenzelfde fiets maar dan met 105 groep gegaan zijn: https://www.decathlon.nl/...remmen-blauw/_/R-p-301734 kost ook de wereld niet.

Maar ja tegenwoordig is de juiste fiets, de fiets die je kunt kopen want bijna alles is uitverkocht :'(
Die fiets is toch niet helemaal afgemonteerd met 105? Crank en remmen zijn al anders zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KW25 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Die fiets is toch niet helemaal afgemonteerd met 105? Crank en remmen zijn al anders zo te zien.
cassette is ook geen 105. Lijkt op zich een prima ding, maar je moet er eigenlijk wel eerst mee naar een fietsenmaker om hem echt goed te laten afstellen als ik de reviews zo lees

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
KW25 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Het heeft inderdaad de RS510 Crankset, dat zie je eigenlijk wel veel (ook bij de andere merken) om net een beetje goedkoper te zijn.

Ik zie wel dat de Decathlon een volledige Alu Shinamo 105 fiets nog op voorraad heeft in Maat L. Geen idee of dat wat is.
https://www.decathlon.nl/...305449?mc=8529300&c=ZWART

Carbon variant met Campagnolo Centaur ook voor 1750 euro. Alle maten zijn nog op voorraad.
https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-335019?mc=8653892

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Davidshadow13 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Thanks voor het antwoord.
Heb decathlon eigenlijk bewust geskipt, aan de voordeligere modellen moet nog veel gebeuren of snel worden vervangen.
En het model met een gedeelte 105 afgemonteerd vind ik dan wel weer prijzig voor wat je krijgt, al ben ik prima bereid zo'n bedrag uit te geven.
Verder nog iemand tips voor een mooie startfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@jasperz89 je kan altijd ook even rondbellen wat zaken in de buurt hebben staan, al dan niet aan occassions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
418O2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:32:
@jasperz89 je kan altijd ook even rondbellen wat zaken in de buurt hebben staan, al dan niet aan occassions
Dat is geen slecht idee, thanks voor de tip!

Hoe is de technologie veranderd de afgelopen jaren?
Is een 105 afgemonteerde fiets van pak 'm beet 7 jaar oud nog de moeite of heeft dat echt geen zin meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Is een 105 afgemonteerde fiets van pak 'm beet 7 jaar oud nog de moeite of heeft dat echt geen zin meer?
ligt er aan wat je wil doen, maar als die in goede staat is, goed onderhouden en de juiste prijs heeft is dat niet per se kansloos. Als alles tegen vervanging aan zit en de velgen half verrot, dan niet natuurlijk. Maar ook in 2 jaar kan je een fiets helemaal af-fietsen als je wil

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Thanks, hier was ik inderdaad naar op zoek, een guide voor mechanische schijfremmen. Zojuist de stappen gevolgd en alles aangedraaid, nu lijkt ie goed te pakken. Na werk zo maar even een rondje om maken om ze remmen in te remmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
418O2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:41:
[...]

ligt er aan wat je wil doen, maar als die in goede staat is, goed onderhouden en de juiste prijs heeft is dat niet per se kansloos.
Ik wil beginnen met fietsen, 0 kennis of ervaring.
In mijn hoofd heb ik namelijk het idee dat een fiets van kwaliteit, met een goede groepset, desnoods dus wat ouder altijd lekkerder is om in te stappen dan een nieuwe fiets van die prijs met een Shimano Tourney groepset etc. Maar misschien zit ik daar wel helemaal naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Ik wil beginnen met fietsen, 0 kennis of ervaring.
In mijn hoofd heb ik namelijk het idee dat een fiets van kwaliteit, met een goede groepset, desnoods dus wat ouder altijd lekkerder is om in te stappen dan een nieuwe fiets van die prijs met een Shimano Tourney groepset etc. Maar misschien zit ik daar wel helemaal naast
Zou ik wel voor kiezen hoor :) Maar het draait allemaal om de staat van onderhoud. Je kan wel echt goede deals vinden soms hoor, maar nu is het wel lastig.

Ik zou liever een 105 van 2 jaar oud hebben dan een nieuwe tourney/tiagra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Simpel gezegd zijn er de laatste 15~ jaar geen slechte fietsen meer gemaakt. De kans dat je dus echt een kat in de zak koopt is niet groot.

Wat van belang is (op globale volgorde):
1) Geometrie (dat is meer dan alleen de juiste maat, bij instapfietsen hoef je je niet zoveel zorgen te maken, maar bij de middenklasse/2e hands zijn de verschillen tussen echte race of comfort racefietsen al groter)
2) Staat van onderhoud (als je er geen kennis van hebt of niet iemand in je kring heeft met verstand, koop dan nieuw of in ieder geval bij een gerenommeerde fietsenmaker)
3) Beetje oké afmontage. Tiagra is ook al goed maar heeft 10 versnellingen in plaats van 11 (12 laat ik maar even buiten beschouwing). Het aantal versnellingen maakt geen bal uit, maar vanaf dit niveau mag je er vanuit gaan dat het na X kilometer ook nog normaal werkt.

105 wordt een beetje aangeraden als de holy grail en ik ben het daar volledig mee eens, maar feit is wel dat die groep zo ver doorontwikkeld is en de prijzen in deze klasse zo hard gestegen, dat je tegenwoordig €500 meer betaald voor een 105 afgemonteerde fiets. Of dat het waard is... De nieuwste Tiagra heeft ook veel van deze trickle down technology gekregen waardoor een nieuwe Tiagra beter is dan een oude (5700) 105 groep. De 105-5800 en 105-7000 groepen zijn wel een stapje beter en dus duurder dan de huidige Tiagra 4700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Thanks voor alle info, nice zo'n actieve community.

Ik dacht inderdaad al: de ene 105 zal de andere niet zijn, ik kan mij voorstellen dat dit flink is doorontwikkeld.

Hoe denken jullie bijvoorbeeld over zo'n fiets, mits goed onderhouden:

https://www.marktplaats.n...baix.html?previousPage=lr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:45:
Ik zou liever een 105 van 2 jaar oud hebben dan een nieuwe tourney/tiagra
Even van uitgaande dat het ook maar beschikbaar moet zijn om te kunnen kopen, met nieuwe Tiagra kan ik wel leven. Tourney zou ik links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:21

Fisico

by Fabian

Gisteravond een cassette via Canyon besteld en morgen al in huis. Dat valt mij best mee en de prijs was eigenlijk ook wel normaal. Ik schrok namelijk nogal van de kettingslijtage, dat ging ineens heel rap. Nu heb ik een paar zanderige ritjes gehad en daarna de ketting zonder schoonmaken op op de Kickr gezet, maar dit had ik niet verwacht. Van 0,25 van 0,5 in een paar honderd kilometer.

Nu maar hopen dat de LBS de cassette erop wil zetten bij de onderhoudsbeurt en dit ook snel kan, anders mag ik alsnog zelf aan de slag met mijn kettinggereedschap en blij is vast weer zitten met was losse onderdelen en een hoop geratel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
jasperz89 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:50:
Hoe denken jullie bijvoorbeeld over zo'n fiets, mits goed onderhouden:

https://www.marktplaats.n...baix.html?previousPage=lr
Goed en relatief gezien ook nog wel gunstig geprijsd (niet voor niets dat er al 725 geboden is, vraag me af of die uberhaupt nog beschikbaar is). 10 jaar geleden was dit een topfiets. 105 valt weinig op af te dingen, ook de oudere groepen niet. Qua wielen gewoon een degelijke fiets en qua onderhoud maak ik uit de beperkte foto's ook geen gekke dingen op.

Ik kocht liever dit dan een nieuwe alu fiets met discs en Tiagra voor €1.500. Iets minder flashy, maar functioneel gewoon top. Calculeer desnoods nog €150-200 in voor wat vervangingsonderdelen en je kunt weer 3-5 jaar vooruit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 16-03-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
Ik zie het toch iets anders dan.
Heb liever een moderne 2x Tiagra, dan zo'n oude 3x 105
2x vind ik veel relaxter schakelen dan 3x

Die Triban RC520 vind ik persoonlijk de ideale nieuwe "bang for your buck" instapfiets, maar zo te zien is ie uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:45
Yakolev schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:01:
Morgen komt mijn Powermeter crankset van Magene bestemd voor mijn Alu Van Rysel. Heel benieuwd hoe goed het werkt, zeker in vergelijking met mijn andere powermeters. Die fiets heeft dadelijk geen originele deel meer over.

[Afbeelding]
Ben erg benieuwd naar je ervaringen straks. Waar heb je deze aangeschaft? En waarom voor deze gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Yakolev schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:01:

[Afbeelding]
Ben benieuwd inderdaad! Waarom dan deze magene over een power2max?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Salteh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:39:
[...]

https://www.dcrainmaker.c...r-meter-announcement.html There you go :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:28
Hmm, allerminst interessant!

Hopelijk komt er nu ook spoedig een update van: Assioma : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha burn +1. _O- d:)b
Maar in dit specifieke geval: verwar een gebrek aan brute kracht niet met 'jezelf niet kunnen verdedigen'. Dan zou je bij mij nog wel eens bedrogen kunnen uitkomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Owios schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaringen straks. Waar heb je deze aangeschaft? En waarom voor deze gekozen?
Ontzettend benieuwd inderdaad. Als deze al minstens net zo accuraat is als mijn Stages powermeter dan ben ik tevreden.

Ik ben één van de backers op Kickstarter geweest, de prijs vond ik zo ontzettend meevallen voor een dubbelzijdige powermeter, dat ik maar een poging heb gewaagd.
Verder vind ik het echt een supermooie crankset (doet me een beetje denken aan de SRAM Red AXS)
rolandos582 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Ben benieuwd inderdaad! Waarom dan deze magene over een power2max?
Prijs en looks vooral, zo oppervlakkig ben ik nog net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Gaat een fikse prijs worden voor die power meters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
KW25 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Gaat een fikse prijs worden voor die power meters.
Ben ik ook bang voor, maar anderzijds denk ik dat het prijsniveau wel een beetje bepaald is. Nog geen 10 jaar geleden kostte een powermeter €1.500+ (eerder €2-2.5k). Toen kon ik het aantal powermeters in mijn directe omgeving op één hand tellen, het waren er namelijk nul.

De powermeters van nu zijn niet eens veel beter geworden, maar het prijs niveau is wel gedaald naar zo'n €225 voor de goedkoopste en voor €700+ eentje met alle bells and whistles. Trek daar nog eens de prijs van een reguliere carbon crankset vanaf (zo'n €350) en je betaald nog 'maar' €350 extra voor een zeer betrouwbare powermeter.

Kortom, ik denk niet dat ze nog veel goedkoper worden nu. Merken als Magene, iQ2 en Sigeyi proberen het, maar het lijkt me dat je voor een setje Wahoo+Speedplay's eerder naar de €1.000 gaat. Mag toch hopen dat je dan in 1x een goedwerkende unit krijgt, maar zou zelf de eerste generatie nog ff overslaan.
Pagina: 1 ... 252 ... 642 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).