McMiGHtY schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:29:
Vanaf vandaag:
"Volwassenen van 27 jaar en ouder mogen buiten weer sporten in groepjes van maximaal vier personen en op 1,5 meter afstand van elkaar."
Ben benieuwd hoe groot de groepjes worden..
Ik denk dat 95% wat voor mijn huis passeert zich aan de regels houdt. Dat is dus wat ik daadwerkelijk zie, ik heb ook andere dingen te doen dan de hele dag uit het raam te staren, al lijkt dat mij soms ook wel gewoon prettig voor de verandering....
Vooral in het weekend is het raak. Om 10.30 moet je hier van de bospaden af. Dan komen meerdere plukjes MTB'ers in groepen van 2+ het bos uitrollen. Ook zag ik afgelopen weekend een, soort van, poging tot houden aan de regels. Eerst een groep van 4 en na 20sec nog een groep van 4.
Valt best op als je allemaal dezelfde, bijna altijd opvallende, kleding aanhebt...
De KNWU heeft geklaagd bij NOCNSF en het ministerie waarom onze buitensport nier verruimd mag worden. Antwoord is dat het dan niet mogelijk is om te controleren of men zich aan de regels houdt. Op een accommodatie kan dat wel, omdat het een afgebakend gebied is. Bij een wielerclub met een eigen baan mag je dan weer wel in een groep groter dan 2 fietsen omdat het een accommodatie is.
Er valt allemaal wat voor te zeggen. Het begint en eindigt bij het gedrag van een ieder en zoals altijd, een klein groepje eigenwijzen gooit roet in het eten van de rest.
Ik vind dat we hoe dan ook niet mogen klagen.
Mijn volleybal competitie ligt, op 3 weken na, volledig stil vanaf maart vorig jaar. En dit geldt voor alle binnensporten. Mijn club gaat zo rond de 30% aan leden kwijtraken per juni, omdat mensen inmiddels anderen dingen zijn gaan doen en niet nog een jaar zonder sporten willen blijven zitten. De jeugd waar wij zo hard voor moeten werken, gaat andere buitenactiviteiten doen en velen zien we niet meer terug. Vrijwilligers die hun vrije tijd anders zijn gaan besteden. enz enz.