Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 249 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:08
mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Zit je ketting goed bij je derailleurwieltjes?

Dat had ik namelijk O-)
De fiets is praktisch nog nieuw. Slijtage zal het niet zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door ThijsM op 11-03-2021 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:25
ThijsM schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:02:
[...]

De fiets is praktisch nog nieuw. Slijtage zal het niet zijn.
@mhr-zip doelt denk ik op hoe de ketting over de derailleurwieltjes zit. Een veel gemaakte fout is dat die na het eerste wieltje over ipv onder de 'kooi' van de derailleur wordt gehaald.

Hier heb ik zelf ook een rit mee rond gereden nadat ik de eerste keer zelf mijn ketting had vervangen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Pelle

🚴‍♂️

Hielko schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:03:
Ik heb net vorige maand een nieuwe fiets gekocht omdat mijn vorige een breuk had in het frame, dus had eigenlijk per direct iets nodig (nu onderweg met PostNL). Heb de adviesprijs neergeteld voor een Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra Di2 2021 a E6599. Mooie fiets (hoop ik), maar toch wel erg prijzig voor iets wat weinig bijzonders heeft. Maar goed, weinig keuze.
Prachtige fiets. Even slikken voor wat betreft de prijs, maar als je het er voor over hebt vooral niet meer over nadenken en lekker genieten als je erop zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:50
Louislouislouis schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:06:
[...]

@mhr-zip doelt denk ik op hoe de ketting over de derailleurwieltjes zit. Een veel gemaakte fout is dat die na het eerste wieltje over ipv onder de 'kooi' van de derailleur wordt gehaald.

Hier heb ik zelf ook een rit mee rond gereden nadat ik de eerste keer zelf mijn ketting had vervangen 8)7 .
Inderdaad.

Ik heb een andere fietsstandaard om te sleutelen, andere fiets ook, andere voorbladen.
Ik denk, wat lopen die nieuwe bladen toch rauw 8)7

Maar omdat mijn fiets nu lager staat op de nieuwe standaard dan dat de oude hing, zag ik het niet goed.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:32
Op mijn oude fiets wisselt de voorderailleur niet meer soepel van positie. De scharnierpunten moeten gesmeerd worden, maar waarmee kan ik dat het beste doen zonder dat het een smeerboel wordt waar nog meer vuil in ophoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

wisselwerking schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:25:
Wel duidelijk dat mijn vrouw maar niet moet weten dat fietsen zo goed verkopen. Ik vind het toch wel fijn om mijn oude fiets als een slecht weer fiets aan te houden :+
Ja het is wat dat betreft een beetje hinken op twee gedachten bij mij. Het geld heb ik niet direct nodig, maar in de praktijk kies ik denk ik toch vaak dezelfde fiets. Het concept slecht weer fiets is dan wel weer aardig, al fiets ik niet buiten bij slecht weer. Maar het is wel fijn om een fiets te hebben voor de periode vanaf oktober tot eind november wanneer de Utrechtse heuvelrug een grote zanderige bende met blad is. Aan de andere kant is het ook serieus geld wat je nu voor een fiets kan krijgen en daar kan je bij de andere wel wat cassettes en kettingen van kopen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:38
Wat zou ik nog kunnen krijgen voor een 20 jaar oude Ultegra 6500 afgemonteerde aluminium Giant TCR.

Rijd nog goed alleen zien de kettingbladen er niet meer uit omdat ik hem gebruikt heb als: er-is-gepekeld-en-ikheb-geen-zin-om-schoon-te-maken-fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Ja het is wat dat betreft een beetje hinken op twee gedachten bij mij. Het geld heb ik niet direct nodig, maar in de praktijk kies ik denk ik toch vaak dezelfde fiets. Het concept slecht weer fiets is dan wel weer aardig, al fiets ik niet buiten bij slecht weer. Maar het is wel fijn om een fiets te hebben voor de periode vanaf oktober tot eind november wanneer de Utrechtse heuvelrug een grote zanderige bende met blad is. Aan de andere kant is het ook serieus geld wat je nu voor een fiets kan krijgen en daar kan je bij de andere wel wat cassettes en kettingen van kopen.
Met de levertijden van de huidige fietsen is het aantal fietsen minimaal N=2 :+ (indien reeds in bezit). Verkocht is hij zo, maar als je een serieus probleempje krijgt aan je N=1.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Euh.. Juiste aantal fietsen is altijd n+1

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-09 10:22
MrBarBarian schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:01:
Euh.. Juiste aantal fietsen is altijd n+1
Of zoals ik altijd tegen Mevr. Stom zeg: "Fietsen zijn net schoenen, je hebt er nooit genoeg en voor elke gelegenheid heb je weer wat anders nodig."

Of ze het daar mee eens is laat ik even in het midden :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mr. Stom schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Of zoals ik altijd tegen Mevr. Stom zeg: "Fietsen zijn net schoenen, je hebt er nooit genoeg en voor elke gelegenheid heb je weer wat anders nodig."

Of ze het daar mee eens is laat ik even in het midden :X
Maar dat is wederzijds natuurlijk :D

Overigens blijft het bij mij bij N=3 (incl. zo'n fiets met blauwe band waar niet iedereen van gecharmeerd is O-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb wel eens een auto gehad met een kapot motorblok voor de export. Dat is pas volk.

;w
Ik verkocht wat onderdelen van mijn Harley, dat was even schrikken voor de buurvrouw toen “ZZ-top” met dikke Amerikaan voor de deur parkeerde, hele aardige kerel overigens en ik zou er zo een biertje mee doen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twr2niUCwcNksHyRei3BFNtZJSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qnhmyBGrJZf5YkAPVBnHy4U.jpg?f=fotoalbum_large
Handgespaakt er onder nu, ivm mijn gewicht. Tevens bike fit laten doen. Helemaal klaar voor het seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:25
418O2 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:21:
[Afbeelding]
Handgespaakt er onder nu, ivm mijn gewicht. Tevens bike fit laten doen. Helemaal klaar voor het seizoen
Alleen even ander kleur zadel? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Stufferdt schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Qua wattages en fysiek zou je een amateurwedstrijd met een FTP van ~300ish prima moeten kunnen rijden toch? je doet niet mee voor de bloemen wellicht, maar daar zit het niet in. En fair wat de overige vaardigheden betreft, maar met de juiste begeleiding en het feit dat ze dit als baan doen? moet je een eind kunnen komen. Ken best wat mensen die kermiskoersen zijn gaan rijden zonder echt fietservaring en prima meekonden. Het doel om op een hoger niveau te fietsen dan de sportklasse is heel ambitieus voor Josse en Devin, maar de randvoorwaarden zijn er in ieder geval al, dus alles wordt geoptimaliseerd.

En eens dat het een leuk idee is en dat ze het leuk brengen. Wie weet steek ik er nog wat van op. Zoals weleens vermeld hier zou ik ooit wel eens een wedstrijd willen rijden, maar de door jou genoemde vaardigheden/skills mis ik op dit moment :9
Ook even een inhaalslag gemaakt met hun filmpjes van de Giro challenge en deze nieuwe challenge. Heel vermakelijk. En Tietema is echt een prachtkerel, hoe hij die gasten coacht, weinig zeikt en niet teveel denkt maar doet. Ook hoe ze alles regelen en hoe je het idee hebt dat je er bijna bij bent en het zelf ook kunt gaan doen.

Josse lijkt nog best een leuke renner te kunnen worden. Maakte vorig jaar (zijn eerste jaar) bijna 9000km/300u op de fiets. Nog een beetje het htfu karakter van Tietema overnemen en dan kan dat wel mooi worden. Als hij niet te bang is in een peloton en het groepsrijden veel kan gaan doen in traingingswedstrijden (corona...), zie ik het best gebeuren. Wie weet, waarom niet? Zijn zat mensen die op latere leeftijd (nog ouder dan deze gasten schat ik) zijn begonnen met koersen en zelfs op het podium staan bij de kermiskoersen hier in de Kempen.

Devin is denk ik een heel ander verhaal. Beetje onhandig, minder absoluut wattage van nature. Hij is ook gewoon minder een fietser, hij doet maar mee omdat hij erin gerold is, maar echt leuk lijkt hij het niet te vinden (logisch ook als je van de drie echt de minste bent). Motivatie gaat daar sowieso wel weer heel erg spelen gok ik.

Wel echt respect voor wat ze doen/gedaan hebben. Kijkt lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Louislouislouis schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:37:
[...]

Alleen even ander kleur zadel? ;)
Vind het wel even best. Heb zoveel geld uitgegeven nu, eerst maar eens 1000km fietsen voor er wat nieuws komt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
418O2 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Vind het wel even best. Heb zoveel geld uitgegeven nu, eerst maar eens 1000km fietsen voor er wat nieuws komt
Dat zeggen/denken we allemaal >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

ZieMaar! schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Ik had nog nooit wielrenspullen verkocht via MP, alleen telefoons en winterbanden en dan is dat wielrenvolk toch een stuk netter met afspraken nakomen ed :)
Nou, ik heb me er hier vorig jaar toch een gehad voor een vermogensmeter......... ;) (Doet ‘ie het nog een beetje?)

Over het algemeen zijn de ervaringen wel goed ja, één keer een vaag figuur voor mijn Tacx Vortex smart gehad die van de koop afzag omdat het een smart trainer (quote “oh zit er een stekker aan...”) was terwijl ie een dumb trainer wilde om een beetje los te trappen na het hardlopen. (tweedehands... voor 200+ euro...). Maar dat was dan ook een triatleet (naar eigen zeggen) :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Nou, ik heb me er hier vorig jaar toch een gehad voor een vermogensmeter......... ;) (Doet ‘ie het nog een beetje?)

Over het algemeen zijn de ervaringen wel goed ja, één keer een vaag figuur voor mijn Tacx Vortex smart gehad die van de koop afzag omdat het een smart trainer (quote “oh zit er een stekker aan...”) was terwijl ie een dumb trainer wilde om een beetje los te trappen na het hardlopen. (tweedehands... voor 200+ euro...). Maar dat was dan ook een triatleet (naar eigen zeggen) :+.
Ik wil absoluut niet discrimineren maar ik deelde bij de sportmedische keuring de wachtruimte met een triatleet...dat was zo ongeveer de raarste floepert die ik ooit meegemaakt heb, dus ik weet niet of het toeval is maar ik snap je :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
[...]

Die 3090 uit jouw forum signature verkopen = weer geld om uit te geven én minder tijd om te gamen dus meer tijd om te fietsen én mogelijk nog winst maken ook gezien de woekerprijzen. O-)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Toch maar knoop doorgehakt en ook gelijk BB vervangen nu alles open en bloot ligt,
https://www.mantel.com/wh...rsele-bottom-bracket-pers besteld, de laatste. Met €62 prima prijs lijkt me en een BTL113 om cups te verwijderen

@Ypuh
Jij raadde aan om loctite 243 te gebruiken bij monteren van die WheelsMFG cups toch? Hoeveel gebruik je dan? En smeer je dat op het middelste gedeelte, over de hele BB of alleen op de uiteinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
rolandos582 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:48:
@Ypuh
Jij raadde aan om loctite 243 te gebruiken bij monteren van die WheelsMFG cups toch? Hoeveel gebruik je dan? En smeer je dat op het middelste gedeelte, over de hele BB of alleen op de uiteinden?
Welke LocTite je precies hebben moet kun je het beste ff Googlen. Ik gebruik zelf 641 wat een gemiddelde variant is, maar dat is op zich ook prima als je toch van plan ben de cups altijd te laten zitten (deze wordt ook door verschillende frame fabrikanten aangeraden). 609 is de stevigere variant, maar niet aan te raden als je carbon hebt. Daarnaast ook 7649 activator als het om een carbon frame gaat.

Spul is best lastig verkrijgbaar overigens, terwijl je maar een klein beetje nodig bent. Op zich kun je het ook wel gewoon met montagepasta doen. LocTite is niet noodzakelijk, alleen een extra zekerheid tegen kraken of BB's die niet mooi rond zijn. Het is bedoelt als een soort lijm die de eventuele ruimte tussen shell en cup opvult, maar wel weer los kan als het moet.

Je smeert sowieso alleen de buitenste randen (+/- 1cm) daar waar het lager in het frame/cup zit. Op het schroefdraad doe je sowieso gewoon montagepasta. De lagers in de cup zelf monteer ik altijd droog, maar dat is de 1e keer niet nodig want dan zitten ze er al in.

Zie overigens dat je ook gewoon een comment van de legend himself gekregen hebt:
quote: Keezx
Er is nog hoop voor je.....
En dat je de LocTite 243 al besteld hebt. Dat is een threadlocker en dus een andere toepassing dan een retaining compound. Niet verkeerd om in huis te hebben, maar voor het monteren van deze BB niet direct nodig (dan heb je meer aan anti-seize montage pasta). Threadlocker is bedoelt voor schroefjes die niet los mogen trillen zoals de bouten in je stuurpen, bladbouten, bidonhouders en spider/crankarm, al gebruik ik daar ook gewoon anti-seize voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 11-03-2021 21:58 . Reden: Cijfertjes omgedraaid 609 = zwaar, 641 = licht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Morgen even naar deze fiets kijken voor mijn vriendin. Lijkt exact haar maat te zijn. Eerste fiets, bedoeld als instapper. Ik twijfel een beetje tussen deze en een nieuwe 'non-named' fiets bij Bikester: https://www.bikester.nl/s...p-black-matt-1284291.html

De Specialized is nog nieuw (althans, dat is aangegeven), is een bekend merk, levert bij verkoop ook nog wat op. Nadeel, al wat ouder, en een 9SP waarbij de onderdelen wat lastiger verkrijgbaar kunnen zijn. Sora is ansich prima om mee te beginnen. https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

De Serious heeft als voordeel dat hij gloednieuw is, met een recente Tiagra groep 10speed. Nadeel, het is een onbekend merk dus lastiger om wat onderdelen te vinden en minder rest waarde. Daarbij 200eu duurder dan de Specialized. Komen nog pedalen bij.

Ik ga letten op de slijtage onderdelen, alle draaiende lagers (balhoofd, trapas, wiel), kijken of de wielen recht zijn. Nog andere tips?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
Pimorez schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Overigens blijft het bij mij bij N=3 (incl. zo'n fiets met blauwe band waar niet iedereen van gecharmeerd is O-))
Bij decathlon zijn ze rood O-)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:16:
[...]
Ik gebruik zelf 641 wat een gemiddelde
641 is normaal gesproken wel het beste voor deze toepassing.
Daarnaast ook 7649 activator als het om een carbon frame gaat.
Waarom activator?
Spul is best lastig verkrijgbaar overigens, terwijl je maar een klein beetje nodig bent.
https://www.fabory.com
En dat je de LocTite 243 al besteld hebt. Dat is een threadlocker en dus een andere toepassing dan een retaining compound. Niet verkeerd om in huis te hebben, maar voor het monteren van deze BB niet direct nodig (dan heb je meer aan anti-seize montage pasta). Threadlocker is bedoelt voor schroefjes die niet los mogen trillen zoals de bouten in je stuurpen, bladbouten, bidonhouders en spider/crankarm, al gebruik ik daar ook gewoon anti-seize voor.
Ik zou het ook aandurven met Loctite 243. Dat wordt gewoon hard als er geen zuurstof bij komt, je hoeft de cup ook niet echt super vast te lijmen. Je wilt de evt spelling die er is opvullen en zorgen dat je lager niet meedraait. Axiaal schuift je lager sowieso niet. Ik zou er niet teveel op smeren, moet ook weer ooit eens los.

Ik zou er eigenlijk in eerste instantie helemaal geen Loctite aan smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:16:
Die loctite had ik nodig voor de moertjes van kettingbladen en het monteren van powermeter op de crank. Werd aangeraden. Dus daarom ook in huis gehaald.

Kan hem altijd vast zetten met grease of montage pasta ofzo.

Haha Kees had inderdaad gereageerd. Mooie vent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik wilde nieuwe kabel op mijn oude fiets gaan zetten. Voor de zekerheid even gemeten. Mijn oude versnellingskabels zijn 5mm. Zijn wel echte schakelkabels. Ik kom eigenlijk alleen versnellingskabel van 4mm tegen? Kan dat; moet ik dan andere eindbusjes hebben? (Is shimano 105 3x10 met slr770 shifter uit 2011 dus nieuw kabeltje kan onderhand ook wel)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:48:

Met de levertijden van de huidige fietsen is het aantal fietsen minimaal N=2 :+ (indien reeds in bezit). Verkocht is hij zo, maar als je een serieus probleempje krijgt aan je N=1.....
Dat is waar, al kan ik dan altijd nog gaan hardlopen. Ik ken iemand die een eeuwigheid op een rechtershifter heeft moeten wachten. Bij mijn N+1 fietst lijkt alles leverbaar, behalve de cassette |:( voor mijn huidige fiets geldt helaas hetzelfde, maar daar heb ik dan nog een 28-11 Ultegra voor liggen.
Pimorez schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Het zijn er gewoon nogal veel met zo'n band en vaak zijn de heren en dames druk met van alles behalve het verkeer.
[...]

Dat is begin april dus ;) nee joh lekker gaan rijden en als je erop zit ziet niemand een wit zadel en wie weet denk je over 2000 km wel een ander zadel is echt fijner. Wel een witte koersbroek aan natuurlijk :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
@Fisico als men zich stoort aan mijn zadel moeten ze maar wat harder fietsen. Als je voor me rijdt zie je het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Dat is waar, al kan ik dan altijd nog gaan hardlopen.
Als je dat een jaarlang een optie vind.. Ik loop ook hard, maar als ik moest kiezen werd het fietsen only ipv andersom.

Als je er vanaf wil, is dit wel de tijd. Welke maat :+
Ik ken iemand die een eeuwigheid op een rechtershifter heeft moeten wachten. Bij mijn N+1 fietst lijkt alles leverbaar, behalve de cassette |:( voor mijn huidige fiets geldt helaas hetzelfde, maar daar heb ik dan nog een 28-11 Ultegra voor liggen.
Dat wachten op onderdelen, bij de FM zeker. Maar als je goed zoekt is bijna alles tot nu toe nog wel online te vinden, alleen soms betaal je een paar euro meer. Of je gaat een paar offline FM-ers langs. De kans dat ik mij erbij neerleg om 3 maanden niet te gaan fietsen omdat de FM een onderdeel niet kan leveren.....

Welke cassette zoek je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
@Fisico een cassette moet wel op te lossen zijn. Kijk eens bij de grote Duitse webshops...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:45:
@Fisico een cassette moet wel op te lossen zijn. Kijk eens bij de grote Duitse webshops...
Die hebben juist niks, de Engelse(/Franse) hebben vaak wel wat. Maar vaak een tientje duurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23
mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:24:
[...]

641 is normaal gesproken wel het beste voor deze toepassing.
[...]
Waarom activator?
Dat vroeg ik me nou ooit ook af. Ik ging er vanuit dat de activator de uitharding van 641 zou bevorderen, maar dat als ik genoeg tijd nam de boel ook wel uit zichzelf uit zou harden.

Nou, nee dus :+ . Heb Loctite 641 toegepast bij de BB90 in mijn Trek Emonda. BB90 is niet bepaald een probleemloos systeem omdat de lagers direct in het carbon frame vallen. Je hebt dus geen cups.

Montage komt dus erg nauw, BB90 is prone to creaking. Nieuwe lagers dus met 641 gemonteerd, 48 uur laten drogen op dagen met veel zon.
Daarna gaan fietsen. Luide kraak bij kracht zetten :(

Lagers weer verwijderd. De 641 was duidelijk pas voor een klein deel uitgehard, vandaar het gekraak.
Activator gekocht, BB90 opnieuw geplaatst met Loctite 641. 24 uur laten drogen.
Geen enkel geluid nu. BB blijft prima op z'n plek _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Een cassette hoeft nooit een probleem te zijn zolang het 11 speed is. Sunrace (shimano), Miche (shimano/campa) en SRAM (<>XD). Werkt allemaal prima door elkaar.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
chielmi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Dat vroeg ik me nou ooit ook af. Ik ging er vanuit dat de activator de uitharding van 641 zou bevorderen, maar dat als ik genoeg tijd nam de boel ook wel uit zichzelf uit zou harden.

Nou, nee dus :+ . Heb Loctite 641 toegepast bij de BB90 in mijn Trek Emonda. BB90 is niet bepaald een probleemloos systeem omdat de lagers direct in het carbon frame vallen. Je hebt dus geen cups.

Montage komt dus erg nauw, BB90 is prone to creaking. Nieuwe lagers dus met 641 gemonteerd, 48 uur laten drogen op dagen met veel zon.
Daarna gaan fietsen. Luide kraak bij kracht zetten :(

Lagers weer verwijderd. De 641 was duidelijk pas voor een klein deel uitgehard, vandaar het gekraak.
Activator gekocht, BB90 opnieuw geplaatst met Loctite 641. 24 uur laten drogen.
Geen enkel geluid nu. BB blijft prima op z'n plek _/-\o_
Ik heb lang lang geleden toen ik nog service engineer was, liters loctite verbruikt. Nog nooit Activator gebruikt. Regelmatig moest er ook wel weer eens iets sneller open dan de bedoeling was :')
Loctite was altijd al hard -O-

Maar wij werkte op 0,01 mm, misschien zit er wel een (paar) tienden (dus 0,1 mm of een veelvoud daarvan), ruimte in dat bracket. Dan is de droogtijd van loctite veel langer en kan activator helpen.

Activator (Kan zijn dat fysiek in de winkel je klein orderkosten bespaart).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Ik was dus gister bij Velodroom in Roden en die hebben een wand vol cassettes hangen, die kan je ook proberen. Wellicht niet zo goedkoop als Futurum of Mantel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@mhr-zip

Eigenlijk ben ik een hardloper, die per ongeluk fietsen leuk is gaan vinden. De fietsenmaker ging zelf ook nog kijken want die wil natuurlijk ook van de rest van de fiets af in ruil voor de euro's. Zijn leverancier had alles van SRAM op voorraad op de cassette en ketting na. Dus ik ga zelf ook eens zoeken dit weekend naar een 33-10 12 speed.

het is een Ultimate m met mechanische Dura Ace 9100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:23:
het is een Ultimate m met mechanische Dura Ace 9100
Dat is wat te duur en te diep voor mijn zusje om te beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:23:
@mhr-zip

Eigenlijk ben ik een hardloper, die per ongeluk fietsen leuk is gaan vinden. De fietsenmaker ging zelf ook nog kijken want die wil natuurlijk ook van de rest van de fiets af in ruil voor de euro's. Zijn leverancier had alles van SRAM op voorraad op de cassette en ketting na. Dus ik ga zelf ook eens zoeken dit weekend naar een 33-10 12 speed.
£325,- zonder verzenden weet je alles ;(

En met beetje geluk ook nog tax :X Of uit de hoge hoed dat hij "toch niet op voorraad is".

Moet het perse 10-33 zijn? Je kan ook een andere pakken en als je dan echt de bergen in gaat en er zijn weer nieuwe cassettes dat je weer terug wisseld. Zelf heb ik ook 12-25 en een 11-32 op de plank.

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 12-03-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 08:03
mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:37:
[...]

...
Zelf heb ik ook 12-25 en een 11-32 op de plank.
Heb je dan een korte of een lange kooi derailleur? Ik zit er ook over te denken om met twee cassettes te rijden maar ivm korte kooi kan ik achter niet zo groot gaan geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Luuk741 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Heb je dan een korte of een lange kooi derailleur? Ik zit er ook over te denken om met twee cassettes te rijden maar ivm korte kooi kan ik achter niet zo groot gaan geloof ik
Ik heb lang.

Bij mij type groep zou ik met een korte derailleur achter tot 30 kunnen. Volgens mij moet ik daar in Limburg ook wel mee boven komen. Ligt er ook aan wat je voorblad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41
mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Dat is wat te duur en te diep voor mijn zusje om te beginnen
Wat zoekt ze? Ik heb straks een full carbon Roubaix maat 54 met 105 afmontage (muv de Praxis crank) in de 'aanbiedings'.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 12-03-2021 10:17 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
MaSw85 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:15:
[...]

Wat zoekt ze? Ik heb straks een full carbon Roubaix maat 54 met 105 afmontage (muv de Praxis crank) in de aanbiedings.
Als mhr-zip afhaakt, mag je mij ook een bericht sturen hierover. Mijn schoonzuster denkt ook na over een racer.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Poll: Op welke breedte band rij je op je racefiets?
22mm
23mm
25mm
26mm
27mm
28mm
30mm
32mm
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403444&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben net over van 23 naar 25mm gegaan. Ben benieuwd wat het uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
25mm pirelli's op mijn lage all round set en 26mm pirelli's op mijn toekomstige carbon set.
Zou graag 28mm's rijden maar past niet in frame :X

25mm's is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:45:

Zou graag 28mm's rijden maar past niet in frame :X

25mm's is meer dan prima.
Wat is het nou? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
'Er is al vanaf ip [..] gestemd in deze poll', dat werkt natuurlijk niet als je meerdere fietsen hebt...

25mm op de emonda en velobuild racer
op janjanssen 26mm
en op de domane 30mm

En dan vergeet ik gravelbike maar (die keus staat er niet eens tussen ;) )

Moet zeggen dat de 30mm banden best lekker rijden, nog ff wat minder druk weer en je kan er net ff wat meer mee gooien/smijten in bochten/met onverhard zonder direct grip kwijt te raken.

[ Voor 69% gewijzigd door DDX op 12-03-2021 12:50 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 15:51
Ik rijd sinds eind vorig jaar ook op 25mm ipv 23mm. Voor mijn gevoel rijdt het beter maar komt misschien ook omdat ik van Schwalbe durano plus naar Schwalbe ones ben overgestapt.

Enige nadeel is dat de speling tussen achterwiel en seat tube (ter hoogte van bevestiging voorderailleur) nu minimaal is. Gevolg is dat bij het minste vuil op mijn weg, mijn achterwiel lichtjes aanloopt. Even zwaarder trappen maar daarna lost het zich vanzelf weer op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 16:04
Stomtoevallig gisteren mijn 23mm bandjes vervangen voor een 25mm variant. Ik had eigenlijk de fietsenmaker gebeld om dit voor me te regelen maar dan moest ik 2 weken wachten. Toen heb ik ze zelf maar online aangeschaft samen met een setje bandlichters. Ik had een youtube instructievideo bekeken en niet veel later lagen ze erop. Ik was trots op mezelf dat het allemaal zo soepel was gegaan want ik had nog nooit eerder zelf een band vervangen.

Als je je gniffel niet kunt onderdrukken dan is een korte gniffel en een snuif toegestaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Sinds kort ook de 23mm standaard Bontdrager bandjes vervangen voor de 25mm Vittoria Rubino Pro Skinwalls. Bevalt en smoelt erg goed. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Onder mijn Scott Speedster 20 (2015) zit 25mm
Onder mijn Trek Domane AL5 (2021) zit 32mm

Ik ben nog steeds aangenaam verrast hoe fijn 32mm fietst (en past natuurlijk ook beter bij mijn MTB schoenen)

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 12-03-2021 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
23mm op de slechtweer fiets
23mm voor en 25mm achter op de f10
25mm op de Ostro

25mm geeft wat meer comfort, maar daar geef ik niet zoveel om..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
25mm Conti 5000 op de zomer fiets
28mm Pirelli P Zero 4S op de winter fiets (G-One's 40mm bij slechter weer periodes)
38mm Decathlon bandjes op de hybride.

[ Voor 35% gewijzigd door Raznov op 12-03-2021 14:10 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 13:20
Op mijn hybride ben ik van 50 naar 32mm gegaan, continental contact speed (na 1 rit van 60km met flinke bepakking was de eerste streep vlak al zichtbaar, dus niet bijzonder onder de indruk van de duurzaamheid van deze band. Tevens is het me daadwerkelijk niet zelf gelukt ze erop te leggen hahaha. Snel terug naar Schwalbe.

Op mijn racer ben ik van (ik denk) 25 naar 28 gegaan. Schwalbe Durano, prima over te spreken. Maar dit is mijn eerste jaar op de racer dus dat. Stug naar 8 bar gepompt, blijkt dat dat helemaal niet de bedoeling is. 85kg, dus ik geloof 6,6 bar oid?

[ Voor 8% gewijzigd door pannekoek op 12-03-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:46
23mm GP5000 op de racer, en 37mm WTB Riddler op de gravel.

Ben niet kapot van de Riddler, ondanks dat die goed uit de testen komt. Eerste keer gravel => lek gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
pannekoek schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:13:
Op mijn racer ben ik van (ik denk) 25 naar 28 gegaan. Stug naar 8 bar gepompt, blijkt dat dat helemaal niet de bedoeling is. 85kg, dus ik geloof 6,6 bar oid?
Daar zijn hele boeken over volgeschreven die elkaar allemaal tegenspreken.
Ik geloof dat de consensus is dat je het vooral lekker zelf moet uitproberen.

Ter referentie, ik heb binnenbandjes en pomp 6 bar voor, 6,5 bar achter in 28 mm bij 100+ kg. In 31mm banden stop ik een bar minder en in de 25 mm gaat een barretje extra. Maar ik doe dus maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Op de racer: 25mm pirelli P-zero maar valt wel iets breder volgens mij
op de gravel: 35mm Pirelli Cinturato gravel H

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 23-09 13:54

KipCurreh

Nightcrawler

25mm GP5000 (voorheen 23mm GP4000, maar die waren praktisch even breed ;))

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:44
28mm op de racer.
47mm (650b) op de gravelbike.

Heb nog een setje 28” over waar ik 30mm op wil doen voor de gravelbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:26
Heb nu 28mm vittoria rubino's op de Giant en dat past precies. Staat goed (#PerfectFitment O-) ) maar heb af en toe een steentje dat vast blijft zitten tussen de remklauw en band. 25mm Vittoria's staan mij te verloren tussen de remklauwen dus hierna maar een 26 of groot vallende 25 proberen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Voornamelijk 25mm op de racer, al sinds een goed aantal jaren en bevalt prima. Al helemaal in combinatie met 23mm velgen valt dat mooi.

Op de crosser/gravel 32mm conti 4-season voor over de weg en 36mm Challenge Strada Bianca TLR voor wat meer off road plezier. Valt me op dat Challenge hier niet vaak voorbij komt als merk, nu gravel wat meer in opkomst is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56

Grin

Ride si sapis.

Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:21:
Op de racer: 25mm pirelli P-zero maar valt wel iets breder volgens mij
op de gravel: 35mm Pirelli Cinturato gravel H
Idd, de 25 mm Pirelli's vallen véél breder om een moderne velg.
Mijn 25mm Pirelli's zitten op ruim 28mm om een 19C velg @ 5.5 Bar.
Zit nu ook nog op de 4S versie trouwens, ergens in april maar eens wisselen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hier de laatste jaren vooral gereden op:
24mm (S-Works Turbo)
25mm (Michelin Power Road en Pirelli P Zero)
28mm (Vredestein Fortezza Senso All Weather en S-Works Turbo 2Bliss)

En dan ook nog:
35mm (Schwalbe G-One)
42mm (Schwalbe Marathon Supreme)

Buiten dat ze allemaal breder vallen dan wat er op het doosje staat, gaat mijn voorkeur uit naar de 24mm en 25mm (ongeveer 26&27mm gemeten). Bij 28mm op relatief brede velgen (20-21mm intern vallen ze al snel als 30mm+) vind ik het met name in de bochten al vrij zompig aanvoelen.

Voor recht toe recht aan ritten en met name slechter wegdek geen probleem, maar hier in de buurt ligt best goed asfalt en vind ik de betere rijeigenschappen van 25mm wel opwegen tegen het kleine beetje minder comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Ex Nunc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:49:
Valt me op dat Challenge hier niet vaak voorbij komt als merk, nu gravel wat meer in opkomst is.
Zullen vast hele goede banden zijn maar als ik de foto's zie krijg ik niet het idee dat het een super moderne band is en ik denk dat ik daarin niet de enige ben.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
GWBoes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Zullen vast hele goede banden zijn maar als ik de foto's zie krijg ik niet het idee dat het een super moderne band is en ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
Challenge banden op de racer zijn super soepel en fijn. Maar wel een gek*t om ze er op te krijgen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

GWBoes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Wat is super modern er uit zien? Als het gewoon goed werkt, waarom dan veranderen? Grappige is dat in de wereld van cross het meestal de vraag is welk type band van Challenge is gemonteerd, Grifo of Rhino (naast Dugast met tubes, maar die ziet er al helemaal pre-historisch uit dan :P).

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Is dat direct te vertalen naar hoe ze vallen om een 21C velg? Ik begin een beetje moe te worden van die stugheid van de GP5000s, dus wil die Pirelli's wel eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
28mm GP5000 op de Racer
2.4" op de MTB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Grin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Waarom heb je de P-zero's gewisseld naar de 4S versie? heeft deze ook een betere grip of lekbestendigheid met goed maar fris weer?

Ik pak zelf met slecht weer de gravelbike maar zo gauw het zonnetje schijnt en de wegen enigszins schoon zijn pak ik de racefiets maar wel gewoon met P-zero's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
Hier afgelopen dinsdag ook fors gestoeid met een setje 25mm GP5000. Op dat vlak zijn ze niet de makkelijkste inderdaad, wat een ramp om te monteren.
wisselwerking schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:06:
Onder mijn Scott Speedster 20 (2015) zit 25mm
Onder mijn Trek Domane AL5 (2021) zit 32mm

Ik ben nog steeds aangenaam verrast hoe fijn 32mm fietst (en past natuurlijk ook beter bij mijn MTB schoenen)
Zaten ze er standaard onder of bewuste keuze omdat je 'm gebruikt als gravelbike? Je hebt ook een MTB toch? Als wegfiets lijkt 32mm me vooral extra weerstand geven? Al trap jij daar wel doorheen volgens mij _/-\o_

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
Ex Nunc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:17:
[...]
Wat is super modern er uit zien?
strakke minimalistische logo's, snel gesneden profiel, hippe kleuren, marketing foto's met strak gesoigneerde mannen op dure fietsen.
Eigenlijk alles wat forum favoriet Pirelli doet dus :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56

Grin

Ride si sapis.

Pimorez schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Is dat direct te vertalen naar hoe ze vallen om een 21C velg? Ik begin een beetje moe te worden van die stugheid van de GP5000s, dus wil die Pirelli's wel eens proberen.
Ik verwacht dat ze dan niet smaller vallen dan op een 19C velg, dus ik zou nog steeds 28mm verwachten voor de 25mm-versie.
De Pirelli P Zero is een extreem soepel bandje, zelfs met mijn meisjeshandjes krijg ik ze er met gemak om; echt ideaal!
Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:24:
[...]

Waarom heb je de P-zero's gewisseld naar de 4S versie? heeft deze ook een betere grip of lekbestendigheid met goed maar fris weer?

Ik pak zelf met slecht weer de gravelbike maar zo gauw het zonnetje schijnt en de wegen enigszins schoon zijn pak ik de racefiets maar wel gewoon met P-zero's
De januari-maart periode is het toch opbouwen, dus die 3-5 watt extra per band kan ik dan wel gebruiken. Daarbij zijn ze idd wat dikker, lekbestendiger en is het rubber iets zachter (meer grip). En daarbij spaar ik m'n mooie rode color editions, blijven die netjes voor het betere weer. ;)
GWBoes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:29:
[...]

strakke minimalistische logo's, snel gesneden profiel, hippe kleuren, marketing foto's met strak gesoigneerde mannen op dure fietsen.
Eigenlijk alles wat forum favoriet Pirelli doet dus :+
De favoriet is hier volgens mij nog steeds de conti 4000/5000. Pirelli is nog in de minderheid, heb ik het idee.
Wat ik persoonlijk minder mooi vind zijn dit soort gekaderde fabrikant vakken met logo's en verschillende kleuren, fonts, etc. Veel te druk, geen consistentie met de fiets/wielen, gewoon niet mijn smaak.
Uiteraard moet iedereen dat lekker zelf weten en gaat deze klucht (weer eens) helemaal nergens over. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FyL_CqKaBkQFVMAFXgPIKjwj90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxtGUzcafmpa4G0l52VVtrz4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDql6rBCiwtTZM8aP5oDlfcywUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueut3ZELQj1CFhXgS9CUnICL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb58HssHzkaXTTQffxqqKkRlvSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NngRmIJVZ2gr2Ljv1sn7rMyf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNjQGkIfZqAAKMTOz7O1T5C9oIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isC6lsnTspRlvC5DHrjHVLok.jpg?f=fotoalbum_tile

In mijn ogen doen Goodyear en Pirelli dat gewoon veel netter/strakker, mooi geïntegreerd met de buitenband, strak font, geen malle logo's en verschillende stijlen. No non-sense logo's! (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRF2wk0JYSV2TZulYTm-AgI6SSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QBIw0MHaXea4GC7eJGgfoAv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG_XS3MYqBMsFhFKRYPM4GpV2yI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UW4ZY8TpHCgH4J80PLgUttbK.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door Grin op 12-03-2021 14:52 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
Stufferdt schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:28:
Zaten ze er standaard onder of bewuste keuze omdat je 'm gebruikt als gravelbike? Je hebt ook een MTB toch? Als wegfiets lijkt 32mm me vooral extra weerstand geven? Al trap jij daar wel doorheen volgens mij _/-\o_
Ik heb met 30mm bandjes op mijn domane nou niet echt het idee dat ik meer weerstand heb dan 25mm bandjes.
Geen wetenschappelijk bewijs, want je bent teveel afhankelijk van andere zaken dan enkel fietsritjes vergelijken op wattage.

En even een google:
https://www.cyclist.co.uk...pressures-make-you-faster
Also a 28mm tubeless tyre is the fastest setup [in rolling resistance tests]. At 40kmh a high-quality clincher tyre with a latex inner tube is about 2 watts slower. And a 32mm tyre is only about 2 watts slower than an equivalent 28mm tyre. Comparing rolling resistance, a 25mm tubeless tyre at 95-100psi is the same as a 30mm tubeless tyre at 72-80psi.’

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 12-03-2021 14:39 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
DDX schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Ik heb met 30mm bandjes op mijn domane nou niet echt het idee dat ik meer weerstand heb dan 25mm bandjes.
Geen wetenschappelijk bewijs, want je bent teveel afhankelijk van andere zaken dan enkel fietsritjes vergelijken op wattage.

En even een google:

[...]
Oh grappig, lijkt als je het zo leest vrij verwaarloosbaar inderdaad. Wist niet dat het zo weinig uitmaakte. Fiets zelf op 25mm, meer vanuit automatisme dat het het nieuwe 'normaal' is, maar een Thijs Al (werkt bij Shimano en oud prof) zei bijvoorbeeld bij LSRF dat in zijn optiek ook op de weg 28 de ideale maat is voor in Nederland.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Stufferdt schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:28:
Hier afgelopen dinsdag ook fors gestoeid met een setje 25mm GP5000. Op dat vlak zijn ze niet de makkelijkste inderdaad, wat een ramp om te monteren.

[...]

Zaten er standaard onder. En ik was ook aanvankelijk van plan om die "in te ruilen" voor 25 of 28mm, maar eigenlijk bevallen ze prima. Eerste testritje (30km) wat ik deed was 35,4km/u gemiddeld, dus ik had niet direct het gevoel dat dit nu zoveel trager was. En afgelopen weekend op klinkers (mooie route over de Hondsrug) was ik erg blij met het extra comfort van die banden.

En met 32mm kan ik ook prima wat licht gravelwerk doen (ook al heb ik inmiddels ook al singletracks meegepakt).

En ik heb inderdaad ook een MTB, maar die is meer bedoeld het "echte" offroad werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:28:
Poll: Op welke breedte band rij je op je racefiets?
22mm
23mm
25mm
26mm
27mm
28mm
30mm
32mm
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben net over van 23 naar 25mm gegaan. Ben benieuwd wat het uitmaakt
Je moet vragen wat de all-time favoriet is, niet wat we allemaal hebben hier. En 24 is ook gewoon een maat O-)
MrBarBarian schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:07:
25mm geeft wat meer comfort, maar daar geef ik niet zoveel om..
Verwen je vooral zelf niet teveel, stel je voor dat 28 mm zou bevallen O-)
pannekoek schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:13:
Stug naar 8 bar gepompt, blijkt dat dat helemaal niet de bedoeling is. 85kg, dus ik geloof 6,6 bar oid?
6,6 voor 25 mm zou ik aanhouden. Voor 28 mm vind ik het nog hard. Voor kan nog iets zachter dan achter. Zou eens achter 5,5 doen en dan testen of zachter kan of juist harder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:36:
[...]

En even een google:

[...]
Ik houd me altijd maar vast aan onderstaand plaatje.
En als het niet waar blijkt te zijn over 20 jaar, heb ik tenminste wel het comfort er voor terug gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5KlfWjzal2gwHFTfPLOEIeW3jE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KgCuct8CUghmP9khsAdYZCC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Je moet vragen wat de all-time favoriet is, niet wat we allemaal hebben hier.

[...]

Verwen je vooral zelf niet teveel, stel je voor dat 28 mm zou bevallen O-)

[...]

6,6 voor 25 mm zou ik aanhouden. Voor 28 mm vind ik het nog hard. Voor kan nog iets zachter dan achter. Zou eens achter 5,5 doen en dan testen of zachter kan of juist harder moet.
85kg hier, ik doe 6.25 achteraan op mn 28mm en 6.5 op mijn 25mm vooraan. Rekening houdend met een 45-55 gewichtsverdeling vind ik dat aangenaam rijden.
Op termijn ga ik naar 28mm ook vooraan. Maar ik heb nog enkele 25mm buitenbanden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:37:
[...]

£325,- zonder verzenden weet je alles ;(

En met beetje geluk ook nog tax :X Of uit de hoge hoed dat hij "toch niet op voorraad is".

Moet het perse 10-33 zijn? Je kan ook een andere pakken en als je dan echt de bergen in gaat en er zijn weer nieuwe cassettes dat je weer terug wisseld. Zelf heb ik ook 12-25 en een 11-32 op de plank.
Her en der zie ik wel een cassette dus ik ga eens op onderzoek uit. Het liefst wil deze cassette omdat ik er dan alles gelijk mee kan doen, de polder in maar ook naar Limburg en de posbank. En gezien de prijzen heb ik ook niet heel veel zin om een tweede suboptimale cassette kopen. Al kan die dan weer op de Kickr straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:00:

[...]

Verwen je vooral zelf niet teveel, stel je voor dat 28 mm...
Fietsen = pijnlijden.

Face the facts, like it or not..

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
MrBarBarian schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Fietsen = pijnlijden.

Jij fietst ook zonder zeem omdat het pijn moet doen allemaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
418O2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:09:
[...]

En zonder zadel, want dat is lichter >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
418O2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Soms mag ik mezelf even verwennen. Dan gebruik ik wel Vaseline

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:11:
[...]

En zonder zadel, want dat is lichter >:)
Scheelt toch weer 200 gram O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Misschien bij een interval training, maar verder lukt het aardig om de dans te ontspringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

MrBarBarian schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Fietsen = pijnlijden.

toen ik net begon dacht ik er ook zo over, inmiddels kan ik ook wel echt genieten van een rondje waar weinig "effort" in zit en gewoon lekker buiten zijn, beetje bewegen en kan me voorstellen dat een beetje comfort dan wel lekker is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:23:
[...]

toen ik net begon dacht ik er ook zo over, inmiddels kan ik ook wel echt genieten van een rondje waar weinig "effort" in zit en gewoon lekker buiten zijn, beetje bewegen en kan me voorstellen dat een beetje comfort dan wel lekker is....
Wijsheid komt met de jaren ;)
(Sorry ben in een inkoppertjes/bijdehandse bui vandaag >:) )

Helaas ben ik nog jong dus dat wordt vrolijk doorcrossen op mijn 23mm met een barretje of 6 (65kg) en afzien op de drentse klinkertjes op mijn 20 jaar oude klassieker. (Sinds woensdag wel met modern zadel, de san marco aspide. Lijkt lekker hard en fijn gevormd. Moet de positie nog ff finetunen en een echt proefritje maken voor mijn eerste echte oordeel)

[ Voor 19% gewijzigd door Cranzai op 12-03-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Toen ik een paar jaar terug nieuwe banden op mijn hybride fiets kocht dacht ik even spijt te hebben van die dikke 28mm worsten. (m'n vrouw reed op 23 en ik had 25) Het fietste wel lekker nochtans. Inmiddels rijden we op onze nieuwe fietsen op de stock banden van 30 resp 32mm.
Enige wat ik blijf vinden is dat je jezelf zo snel voelt als je de banden kneiterhard oppompt. Ik kan me altijd maar moeilijk voorstellen dat dat echt niet uitmaakt... (Het is altijd de wind en de stoplichten waarom ik uiteindelijk minder hard ga :+ #indekken)

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 12-03-2021 15:46 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Scheelt toch weer 200 gram O-)
:+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LrSe5VB.jpg

Al kun je de zadelpen dan natuurlijk ook achterwege laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:52:
[...]

:+

[Afbeelding]

Al kun je de zadelpen dan natuurlijk ook achterwege laten.
Hoppaa, welke is dat dan? Vraag ik voor een vriend O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Hoppaa, welke is dat dan? Vraag ik voor een vriend O-)
Staat er op :P

Berk (https://www.berk-composites.com)

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 12-03-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Nice, is er ook in het wit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Dat jij dat kan lezen met deze resolutie _/-\o_

Bij nader inzien heb ik van mijn vriend gehoord dat hij de zadels bij nadere inspectie toch net iets te duur vind ;w

[ Voor 21% gewijzigd door rolandos582 op 12-03-2021 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Deze is het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Dat jij dat kan lezen met deze resolutie _/-\o_

Bij nader inzien heb ik van mijn vriend gehoord dat hij de zadels bij nadere inspectie toch net iets te duur vind ;w
Ik ben nog jong

*kuch* 40 *kuch*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Heb jij die zelf ook? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
@Ypuh en ergens de volle prijs voor betalen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Nee, die aardappel foto van hierboven is de mijne. Roze matcht wat minder met mijn zwart/rood/wit frame.

@mhr-zip Met fikse korting uiteraard :+ (al zijn ze dan nog steeds wel prijzig). Erg fijn zadel overigens. Niet zo comfortabel als een dikke padding, maar doordat hij zo dun/licht carbon is geeft het wel de nodige flex. Meeste mensen die één Berk zadel hebben, kopen er later ook nog een 2e en 3e bij.

[ Voor 64% gewijzigd door Ypuh op 12-03-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:16:
[...]

@Ypuh en ergens de volle prijs voor betalen 8)7
Van Marktplaats nadat iemand het zadel toch niet helemaal goedgekeurd had O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41
Ik heb op de 'oude' racer Specialized Roubaix bandjes van 25 mm. Op de nieuwe gravelbike zitten standaard 40 mm Schwalbes. Op de wegset komen 28 mm Schwalbes, hopelijk zijn die in skinwall snel weer leverbaar. Mantel zegt volgende week...

Komoot

Pagina: 1 ... 249 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).