Stufferdt schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:15:
Ik ben even een internetbestelling bij elkaar aan het klikken, maar heb nog wat keuzestress:
Heb de
crankbrothers M19 in m'n mandje liggen als multitool.
Heb daarnaast nog binnenbandjes nodig: wat zijn prima bandjes?
Conti race lijken populair, waar bijvoorbeeld Aktiv8 relatief slecht scoren. Bij Futurm scoor je conti's per 10 voor net geen 60 euro. Is dit de beste deal in town?
Ik heb altijd de Schwalbe SV15. Omdat deze lekker klein is in mijn zadeltasje, maar ook omdat hij geschikt is voor 28 mm banden, al is het maar om iemand te helpen onderweg. En ja met een 25 mm binnenband kan je in nood ook verder rijden met 28 mm buitenbanden.
Als je voor 60 euro binnenbanden gaat verslijten is dan tubeless niet te overwegen
En ben aan het kijken naar bidons, gebruik nu tacx shiva (want cheap) maar vind er een raar (plastic)smaakje aanzitten. Ik leg ze weleens in de vriezer in de hoop dat dit helpt en ze gaan zo nu en dan in de vaatwasser, maar denk dat het simpelweg zo is.
Die Tacx zijn inderdaad ruk.
Ik heb nu altijd Elite's, bevallen prima in combi met Elite bidonhouders.
Die Fly's mogen inderdaad niet (te warm) in de vaatwasser. Ik heb alleen de dop wel eens geprobeerd, dat ging prima.
Ik ben ook nog in de markt voor winterhandschoenen, maar overweeg hier nog even mee te wachten. De komende 3 weken overbrug ik vast wel met een setje lenen. Tegen die tijd beginnen langszaam de opruimingen met winterwanten volgens mij?
Is die opruiming niet al bijna voorbij?
Hoe kouwelijk zijn je handen?
DieAnder schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:36:
[...]
Ik heb er ééntje in de vaatwasser gedaan en die kwam er met deuken uit.
Op de onderkant van de bidon staat "max 40 C", dus nu was ik ze met de hand af.
Nou heb ik allemaal doorzichtige exemplaren, het kan zijn dat de temperatuurlimiet alleen voor die 'kleur' geldt. Wegens extra weekmakers ofzo.
Welke kleur heb jij? Staat daar ook iets op?
Ik heb ook een set Elite Supercorsa Bidon die kunnen wel in de vaatwasser, die gebruik ik gewoon voor Solo ritten.
[
Voor 13% gewijzigd door
mhr-zip op 09-03-2021 16:59
]