Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 247 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:49
Nutterd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:27:
wat gebeurdt er mee dan? (die van mij gaan al +-10 maanden iedere week in de vaatwasser en verder geen problemen)

ze zijn nu alleen echt helemaal beschadigd omdat ik ze ook met mountainbiken/gravelbiken gebruik dus helemaal bekrast daarom nu meteen maar 2 setjes nieuwe besteld :+
Ik heb er ééntje in de vaatwasser gedaan en die kwam er met deuken uit.
Op de onderkant van de bidon staat "max 40 C", dus nu was ik ze met de hand af.

Nou heb ik allemaal doorzichtige exemplaren, het kan zijn dat de temperatuurlimiet alleen voor die 'kleur' geldt. Wegens extra weekmakers ofzo. :r

Welke kleur heb jij? Staat daar ook iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

DieAnder schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Nou heb ik allemaal doorzichtige exemplaren, het kan zijn dat de temperatuurlimieten alleen voor die 'kleur' geldt. Wegens extra weekmakers ofzo. :r

ik heb de zwarte, weet niet of daar iets op staat maar de vaatwasser gaat aan op 55 graden volgens mij :+ alleen last van het bekrassen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Nutterd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:38:
ik heb de zwarte, weet niet of daar iets op staat maar de vaatwasser gaat aan op 55 graden volgens mij :+ alleen last van het bekrassen.
In mijn ervaring krassen alle bidons na verloop van tijd. Die Elites zijn nog zo betaalbaar dat je ze op een gegeven moment kunt vervangen.
@Stufferdt ze zijn ook verkrijgbaar in 950ml !

[ Voor 7% gewijzigd door DieAnder op 09-03-2021 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 21:54
@Stufferdt Ik ben erg tevreden over de Camelbak Podium bidons. Wel 'maar' maximaal 710 ml maar de hele dop/tuit is demontabel en afwasbaar. Ze lekken helemaal niet, dat is ook fijn. Stukken beter dan de Tacx Shiva's die ik daarvoor altijd had.

Qua binnenbanden gebruikte ik altijd de Michelin Airstop A1. Hier heb ik nog niet lek mee gereden. Door de nieuwe fiets binnenkort overstappen naar tubeless.

Ik heb afgelopen jaar een Topeak Mini 18+ tool gekocht. Die heeft alles wat ik onderweg nodig heb.

[ Voor 48% gewijzigd door MaSw85 op 09-03-2021 16:51 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30
Stufferdt schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:15:
Ik ben even een internetbestelling bij elkaar aan het klikken, maar heb nog wat keuzestress:
Heb de crankbrothers M19 in m'n mandje liggen als multitool.
Heb daarnaast nog binnenbandjes nodig: wat zijn prima bandjes? Conti race lijken populair, waar bijvoorbeeld Aktiv8 relatief slecht scoren. Bij Futurm scoor je conti's per 10 voor net geen 60 euro. Is dit de beste deal in town?
Ik heb altijd de Schwalbe SV15. Omdat deze lekker klein is in mijn zadeltasje, maar ook omdat hij geschikt is voor 28 mm banden, al is het maar om iemand te helpen onderweg. En ja met een 25 mm binnenband kan je in nood ook verder rijden met 28 mm buitenbanden.

Als je voor 60 euro binnenbanden gaat verslijten is dan tubeless niet te overwegen O-)
En ben aan het kijken naar bidons, gebruik nu tacx shiva (want cheap) maar vind er een raar (plastic)smaakje aanzitten. Ik leg ze weleens in de vriezer in de hoop dat dit helpt en ze gaan zo nu en dan in de vaatwasser, maar denk dat het simpelweg zo is.
Die Tacx zijn inderdaad ruk.

Ik heb nu altijd Elite's, bevallen prima in combi met Elite bidonhouders.
Die Fly's mogen inderdaad niet (te warm) in de vaatwasser. Ik heb alleen de dop wel eens geprobeerd, dat ging prima.
Ik ben ook nog in de markt voor winterhandschoenen, maar overweeg hier nog even mee te wachten. De komende 3 weken overbrug ik vast wel met een setje lenen. Tegen die tijd beginnen langszaam de opruimingen met winterwanten volgens mij?
Is die opruiming niet al bijna voorbij?
Hoe kouwelijk zijn je handen?
[...]

Nou heb ik allemaal doorzichtige exemplaren, het kan zijn dat de temperatuurlimiet alleen voor die 'kleur' geldt. Wegens extra weekmakers ofzo. :r

Ik heb ook een set Elite Supercorsa Bidon die kunnen wel in de vaatwasser, die gebruik ik gewoon voor Solo ritten.

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 09-03-2021 16:59 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:10
Oeh prima aanbieding. Doosje besteld! Was nog even zoeken wat ik verder nog kon toevoegen om de verzendkosten te drukken, maar een crankafnemer voor de winterfiets en een setje remblokjes vulden het bedrag ruim voldoende aan :)

Bij Mantel de multitool besteld en elite fly's besteld (de kleine versie, groot formaat zijn er pas in mei?). Ze zijn overigens wel een stuk goedkoper bij Mantel dan bij Wiggle of Futurum.

Thanks voor de tips allemaal :)

edit:
mhr-zip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:56:
[...]

Ik heb altijd de Schwalbe SV15. Omdat deze lekker klein is in mijn zadeltasje, maar ook omdat hij geschikt is voor 28 mm banden, al is het maar om iemand te helpen onderweg. En ja met een 25 mm binnenband kan je in nood ook verder rijden met 28 mm buitenbanden.

Als je voor 60 euro binnenbanden gaat verslijten is dan tubeless niet te overwegen O-)

[...]

Die Tacx zijn inderdaad ruk.

Ik heb nu altijd Elite's, bevallen prima in combi met Elite bidonhouders.
Die Fly's mogen inderdaad niet (te warm) in de vaatwasser. Ik heb alleen de dop wel eens geprobeerd, dat ging prima.

[...]

Is die opruiming niet al bijna voorbij?
Hoe kouwelijk zijn je handen?
Haha nee, overweeg tubeless zeker niet. Veel te complex en moeilijk voor mij. En was normaal m'n bidons met de hand, maar de tacx zijn toch al minder qua smaak dus weinig te verliezen.

En ik heb heeeele koude handjes. Maar heb nog geen goede acties gezien?

[ Voor 42% gewijzigd door Stufferdt op 09-03-2021 16:58 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28
McMiGHtY schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:41:
Die gebruik is dus ook, zeker bij het binnenfietsen, maar ik merk dat ik denk ik de nieuwe broek van de club niet helemaal lekker heb zitten, dus nu een paar schaafplekjes die heul vervelend zijn.

Onderweg eigenlijk nooit bijsmeren, maar goed, ben nog niet verder dan 300km gekomen in 1x..
Ik ben tot 660km gekomen zonder bij te smeren. :P Ik zie mijzelf ook niet direct bijsmeren tijdens een fietsrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Over bidons gesproken, ik heb er 1 waar zwarte aanslag / schimmel onderin zit. Ik heb hem al een keer uitgekookt en door de vaatwasser gehaald maar het zit er nog steeds... Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Charly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:00:
Over bidons gesproken, ik heb er 1 waar zwarte aanslag / schimmel onderin zit. Ik heb hem al een keer uitgekookt en door de vaatwasser gehaald maar het zit er nog steeds... Iemand nog tips?
Bidon kost een paar euro.....

Anders chloor of (schoonmaak)azijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33
mhr-zip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Wel goed uitspoelen dan... Maar als je daar aan gaat denken zou ik gewoon een nieuwe kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:56:
elite fly's besteld (de kleine versie, groot formaat zijn er pas in mei?). Ze zijn overigens wel een stuk goedkoper bij Mantel dan bij Wiggle of Futurum.
550
750
950
En ik heb heeeele koude handjes. Maar heb nog geen goede acties gezien?
Denk dat veel ook op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Zowel de doorzichtige als grijze geven bij mij aan max 40C.

Goed, ik was ze met de hand af dus is niet relevant voor mij :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Gaat me niet om de centen, meer om onnodig plastic afval. O-)

In de klimhallen waar ik kom staan bij de gevonden voorwerpen vaak letterlijk kratten vol hippe herbruikbare waterflesjes omdat mensen ze laten slingeren (en ws iedere keer vrolijk een nieuwe kopen) en daar krijg ik altijd een beetje jeuk van.

Andermans gebruikte waterflessen meenemen / gebruiken gaat me wat ver... Maar ik wil het gebruik van mijn eigen exemplaren wel graag een beetje maximaliseren. Alle beetjes helpen en zo.

Maargoed, als die troep er niet uit wil komen houdt het op natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Charly op 09-03-2021 17:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Je zou denken dat het niet zoveel kwaad kan als je hem al meerdere keren hebt uigekookt en door de vaatwasser hebt gehaald. En anders...

Heb je niet iemand in de buurt die als proefpersoon wil fungeren >:)

En volgende keer een zwarte bidon. Dan zie je de aanslag ook niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 09-03-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Charly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:14:
[...]

In de klimhallen waar ik kom staan bij de gevonden voorwerpen vaak letterlijk kratten vol hippe herbruikbare waterflesjes omdat mensen ze laten slingeren (en ws iedere keer vrolijk een nieuwe kopen) en daar krijg ik altijd een beetje jeuk van.

Andermans gebruikte waterflessen meenemen / gebruiken gaat me wat ver... Maar ik wil het gebruik van mijn eigen exemplaren wel graag een beetje maximaliseren. Alle beetjes helpen en zo.

Dat waardeer ik.
Maar bij zwarte schimmel haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Na ieder gebruik (met sportdrank) in de vaatwasser. Anders accepteren en geloven dat schimmel goed is voor je afweersysteem (wat nog aardig waar is ook ;) ).

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:21:
dat schimmel goed is voor je afweersysteem (wat nog aardig waar is ook ;) ).
Ja, maar niet zwarte schimmel zover ik weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:54
Kunstgebit reiniger. Pil erin, nachtje laten staan en schoon is de bidon.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
mhr-zip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:22:
[...]

Ja, maar niet zwarte schimmel zover ik weet.
What doesn't kill you makes you stronger ;)

Of via Google: https://www.vochtbestrijd...aarlijk-of-zelfs-dodelijk

HG FTW!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:59
Ik ben even een internetbestelling bij elkaar aan het klikken, maar heb nog wat keuzestress:
Heb daarnaast nog binnenbandjes nodig: wat zijn prima bandjes? Conti race lijken populair, waar bijvoorbeeld Aktiv8 relatief slecht scoren. Bij Futurm scoor je conti's per 10 voor net geen 60 euro. Is dit de beste deal in town?
En ben aan het kijken naar bidons, gebruik nu tacx shiva (want cheap) maar vind er een raar (plastic)smaakje aanzitten. Ik leg ze weleens in de vriezer in de hoop dat dit helpt en ze gaan zo nu en dan in de vaatwasser, maar denk dat het simpelweg zo is.

Ik ben ook nog in de markt voor winterhandschoenen, maar overweeg hier nog even mee te wachten. De komende 3 weken overbrug ik vast wel met een setje lenen. Tegen die tijd beginnen langszaam de opruimingen met winterwanten volgens mij?
M19 vandaag ontvangen, had hem ook nodig! Mooi ding, bidons doe ik altijd https://www.mantel.com/camelbak-podium-710ml-bidon camelback nu, erg fijn. Die elite heb ik ook maar helemaal niks. En de sys bidons van die 10 euro actie vind ik ook erg prettig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
mhr-zip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:07:
[...]

550
750
950

[...]

Denk dat veel ook op is.
Oh damn, dat scheelt wel fors ja. Nja, ze zijn al onderweg :9

Ja dat zou goed kunnen inderdaad. Moet me er nog even in verdiepen en houd m'n doppen open qua aanbiedingen.
rolandos582 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:31:
[...]

M19 vandaag ontvangen, had hem ook nodig! Mooi ding, bidons doe ik altijd https://www.mantel.com/camelbak-podium-710ml-bidon camelback nu, erg fijn. Die elite heb ik ook maar helemaal niks. En de sys bidons van die 10 euro actie vind ik ook erg prettig!
Nice!
Ik vond deze wel wat prijzig voor een stuk plastic waar water in gaat tbh. Benieuwd naar de elite's. Vergeleken met de shiva's en de gemiddelde gratis bidon is het vast al een vooruitgang :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Over bidons gesproken, in het kader van de verjaardag een mooi paar camelbak podium chills gekregen.

Ben erg benieuwd naar hoe ze zijn in gebruik, kijk er wel naar uit om niet langer van dat verschikkelijk koude water te drinken.

Om bij het onderwerp nieuwe spulletjes te krijgen, morgen ook het nieuwe zadel (san marco aspide) installeren.

Allemaal nieuwe dingen uitproberen :9~
(Heb mijn zinnen ook nog op de castelli la mitica jersey gezet)

[ Voor 7% gewijzigd door Cranzai op 09-03-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:05
Vanmorgen wilde ik een stukje gaan fietsen, dacht, hey! Ik heb bij de Rose (welke ik laatst 2e hands had gekocht) ook spatborden gekregen welke er direct op geplaatst moeten kunnen worden. 2 schroefjes los gehaald, en bij het derde schoefje kwam het kapje er gewoon af gevallen. Het schroefdraad zit er dus nog gewoon midden in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9sSWQlbsZQbLhi2jTd5z532ow8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7qHNNUX99ewej8aptjIJ0UM.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand hier enig idee hoe ik dat er eenvoudig uit zou kunnen halen? De "schroeven" zelf heb ik wel gevonden op de Rose site (paar centen https://www.rosebikes.com...ard&article_size=Standard, maar nog wel 10 euro verzendkosten, niet helemaal in verhouding dus).

[ Voor 5% gewijzigd door Raznov op 09-03-2021 19:51 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Cranzai schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:34:
Over bidons gesproken, in het kader van de verjaardag een mooi paar camelbak podium chills gekregen.

Ben erg benieuwd naar hoe ze zijn in gebruik, kijk er wel naar uit om niet langer van dat verschikkelijk koude water te drinken.

Om bij het onderwerp nieuwe spulletjes te krijgen, morgen ook het nieuwe zadel (san marco aspide) installeren.

Erg fijne dingen vind ik dat! Blijft inderdaad veel beter op temperatuur, ik doe dan meestal lauw water om niet je halve mond te laten bevriezen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 20:08

Grin

Ride si sapis.

Charly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:14:
[...]

@Charly Schrob ook even de onderkant van de bidon goed schoon, dus de buitenkant/onderkant. Ik heb een keer minuten lang staan boenen op een bidon die zwarte meuk onderin leek te hebben, bleek het aan de onderkant/buitenkant te zitten... }:|

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Raznov schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:26:
Vanmorgen wilde ik een stukje gaan fietsen, dacht, hey! Ik heb bij de Rose (welke ik laatst 2e hands had gekocht) ook spatborden gekregen welke er direct op geplaatst moeten kunnen worden. 2 schroefjes los gehaald, en bij het derde schoefje kwam het kapje er gewoon af gevallen. Het schroefdraad zit er dus nog gewoon midden in.
[Afbeelding]
Iemand hier enig idee hoe ik dat er eenvoudig uit zou kunnen halen? De "schroeven" zelf heb ik wel gevonden op de Rose site (paar centen https://www.rosebikes.com...ard&article_size=Standard, maar nog wel 10 euro verzendkosten, niet helemaal in verhouding dus).
Hoe handig acht je jezelf? O-)

Sleufje slijpen met dremel en dan schroevendraaier erin steken.
Linkse tap?

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 09-03-2021 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40

Ik heb zelf de Crankbrothers M17 en weet eigenlijk niet wat je dan nog mist t.o.v. de M19.

Binnenbandjes ff vergeten welke winkel maar ergens uit Engeland en de laatste keer 10 Specialized binnenbanden voor €27,50. Dan lijkt €60 me wat veel.

Bidons zou ik voor Elite of Camelbak gaan, paar euro meer en gaan oneindig lang mee (en hebben een veel fijnere drink tuit die niet lekt). Heb zelf al jaren lang de Podiums (8 stuks) en ze zijn nu wel zo erg bekrast dat het er niet meer uit ziet, maar qua vorm en functie nog prima. Ook vaatwasserproof.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 09-03-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 21:52
mhr-zip schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Hier hebben ze echt geen pinkastje. Pontje kost 0,85 euro, pinkosten zijn dan best veel voor het bedrijf.

Vervolgens betaald iedereen met 1 euro en zegt: laat de rest maar zitten. Met pinnen heb je echt geen fooi.
In omgeving Nijmegen heb ik geregeld 1 euro gepind. Paar keer pont zonder pin gehad en dan kreeg ik een papiertje met een Iban nummer en maakte ik 't ter plekke over. Neem aan dat die laatste mogelijkheid ook werkt bij 85c haha. Eens met de pinkosten, maar vaak zijn het wel openbaar vervoerconcessies en kan pin daardoor vereist zijn. En ik heb gewoon echt geen contant geld 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
[Afbeelding]
Begrijp ik goed dat er een kunststof M4 bout in een draadgat in je voorvork zat, en dat bij het uitschroeven de kop is afgebroken en de steel achtergebleven?

Gaatje 2,5 mm boren in het restant van de steel en dan de linkse tap van @mhr-zip gebruiken. Of naar de fietsenmaker gaan.

Waarom zit dat in 's Heerennaam met plastieken schroeven vast? Ik zou er RVS M4 boutjes indoen, met een beetje montagevet en een ringetje achter de kop. Maar ik ben dol op RVS boutjes en ringetjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
[Afbeelding]
Kop van een kleine schroevendraaier verhitten, erin prikken, draaien maar. })
DieAnder schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:04:
[...]
Waarom zit dat in 's Heerennaam met plastieken schroeven vast? Ik zou er RVS M4 boutjes indoen, met een beetje montagevet en een ringetje achter de kop. Maar ik ben dol op RVS boutjes en ringetjes.
Agreed, stainless A4 ftw.

[ Voor 13% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 09-03-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 21:54

Ik heb ook de chill variant naast twee reguliere. Eerste twee uur blijft het sowieso goed qua temperatuur. Alleen ervaring met lange ritten op echt warme dagen trouwens.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:10
Mag ik nog mijn intervals data posten 8)
Heel 2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I40Mk-JFP-w-7MzAXGbRo3vjgxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXO640uZiI7Zd0Hfoa4Gjc4p.jpg?f=fotoalbum_large

En vanaf 1 februari. Ik heb in december een rustperiode gehad, in januari lekker rustig gaan trappen en in februari trainingen opgestart. Veel HIIT en af en toe Z2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2zhZ37bIwZjkKJ_k-ver3nxaws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSLZq1xV4zb7FHzs9aITPvlU.jpg?f=fotoalbum_large

Planning is tot eind maart deze trainingen vol te maken en vanaf dan langere tochten op sweet spot en ‘rustag’ te doen voor de zomermaanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heeft iemand een goed artikel/leesvoer mbt crank lengte? Ben wel benieuwd naar de science erachter.

Ik lees dat sommigen het baseren op je lengte/binnen beenlengte, anderen weer op je lenigheid & knie problemen. Lange cranks zou voor klimmen een voordeel zijn en kleinere cranks voor topsnelheid.

Waarom ik het vraag? Huidige crank is 172.5mm en nieuwe crank 175mm. Ben benieuwd of dit eventuele problemen kan opleveren. Maar het halve internet spreekt elkaar tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@rolandos582 Je krijgt van mij een krat bier als je het verschil voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:58:
@rolandos582 Je krijgt van mij een krat bier als je het verschil voelt.
Gewoon kwestie van zadelpen wat naar beneden?

Dacht dat het meer zoiets als spacers was, dat merk je wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Zadelpen idd wel bijstellen. Nu heb ik ook vrij lange benen (BBL 92.5cm), maar verder nooit een verschil gemerkt. Het is niet dat je cadans opeens 5 omwentelingen trager wordt o.i.d., dat compenseer je wel door een ander tempo/versnelling te kiezen.

Verder denk ik niet dat kortere cranks kwaad kunnen. Fractioneel hogere cadans = minder belasting op je spieren en gewrichten, maar ik heb ook mensen meerdere powermeters te koop zien zetten omdat ze op al hun fietsen overstapten van 175 > 172.5mm. Dan mag je je toch wel gaan afvragen of je niet iets teveel bezig bent met je hobby (zelfs voor mij zijn er grenzen).

Voor iemand van 1.60m is het een ander verhaal maar gaat 2.5mm het verschil ook niet maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 09-03-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
In mijn geval 1.97 en BBL van zo'n 96cm.

Volgens sommige tabellen zou ik zelfs naar 180 moeten gaan. Ik ga wel gewoon de 175 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
rolandos582 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:15:
In mijn geval 1.97 en BBL van zo'n 96cm.

Volgens sommige tabellen zou ik zelfs naar 180 moeten gaan. Ik ga wel gewoon de 175 proberen
Ik heb nagenoeg dezelfde maten als jij en heb met 172.5 en 175 gereden en heb er geen verschil in gemerkt. Nou ben ik na het type recreatieve rijder met 0 sportive ambitie, dat speel misschien mee.

Waar je wel een verschil merkt -en waar ik huiverig voor zou zijn met 180 mm- is de grondspeling van je pedaal in bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
Vraagje voor de mensen met een compressor; het aansluitstuk om banden op te pompen, met de manometer, daar zit een schrader aansluiting op. Ik heb dan een verloopje die je daarin kan steken voor presta. Allemaal leuk, maar dat verloopje zit altijd net een beetje los, dus dat is irritant want dan kan je de druk niet lekker aflezen want hij lekt altijd langs dat verlengstuk. Iemand een slim idee om de slang die aan de manometer zit, in z'n geheel te vervangen voor iets met een presta? Hoeft niet met zo'n vergrendelpal die je op handpompen ziet....
Ik weet niet goed waar te zoeken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Ik heb op al m'n wegfietsen altijd 172.5mm cracks gehad en nu op de cinell 170 en merk het verschil inderdaad niet.. die 2.5mm.

M'n MTB is dan weer 175mm zag ik dit weekend een ook dat gaat goed :)

En bah @Holk, foto's van je scherm plaatsen :'( O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Salteh op 10-03-2021 07:16 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Waarschijnlijk ga je dit soort dingen alleen merken tussen de uiterste. Dus 165 vs 175 bijvoorbeeld. Dat is 2cm over de hele stroke. Denk dat je dat echt wel gaat voelen/merken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 10:25
@rolandos582

YouTube: Does Crank Length Affect Your Cycling Performance? The Science

Dit videotje doet er dik 10 minuten over om uit te leggen dat het niet veel uitmaakt welke crank armlengte je neemt zolang hij maar niet extreem afwijkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Salteh schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:12:

En bah @Holk, foto's van je scherm plaatsen :'( O-)
Tsja, screenshots :)

Maar ben wachtwoord kwijt van die site, reset werkt niet en ze reageren ook niet op mails.. dus heb 1 laptop waar het werkt en dan krijg je dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

die heb ik ook op mijn vizier! alleen ben bang dat hij niet mooi gaat zitten om mijn nog niet heel erg atletische lichaam (en vooral lovehandles :+ ) zou hem graag in een winkel passen eerst.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 07:52

Kluus

Gang is alles

Ik heb altijd 175mm cranks gehad op alle fietsen (en dat zijn er inmiddels best wat) vanaf bouwjaar 2004. Maar nooit bewust voor gekozen, volgens mij kwamen de cranks gewoon met de frame maat. Ik ben zelf 1,92m bbl 93cm dus nog niet zo groot als @rolandos582 maar wel dat ik altijd in de grotere maten zit.

Geen idee of ik het verschil zou voelen, ik denk ook dat dat wel mee valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Cranklengte maakt niet uit voor je vermogen. Maar bij mij wel degelijk voor aantal spacers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Het verschilt ook van persoon tot persoon hoeveel last ze van wijzigingen ten opzichte van hun normale setup ervaren. Ik heb daar gelukkig geen last van, maar ik ken ook iemand waarbij bijvoorbeeld de zadelhoogte heel nauw komt (echt mm werk). Dat laatste kan ik mij niks bij voorstellen, maar wil niet zeggen dat het niet waar is voor deze persoon.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
Kluus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:23:
Ik heb altijd 175mm cranks gehad op alle fietsen (en dat zijn er inmiddels best wat) vanaf bouwjaar 2004. Maar nooit bewust voor gekozen, volgens mij kwamen de cranks gewoon met de frame maat. Ik ben zelf 1,92m bbl 93cm
Ik ben 1m75 met BBL 88,2cm, moet je niet vragen hoe mismaakt ik ben :D. Heb ook navenant lange armen, maar ben gelukkig nogal flexibel :D. Heb altijd een maatje groter nodig dan de tabellen aangeven.

Maar... Na 8 maanden wachten is ie er dan :D. De Trek Emonda SL6 (pro). Moet nog even goed gepoetst worden, ceramic coating erover, 2 bidonhouders, dura ace remschijven en andere bandjes en we are good to go :D.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51020560137_15aa70bec8.jpg

De fiets is zo eenvoudig dat het logo in het echt wel goed meevalt, al blijft het groot... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Gaaf @Engineer Stewie. Eén van de mooiste (klim)fietsen van dit moment, zeker in deze kleurstelling. Veel plezier ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:05
mhr-zip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Hoe handig acht je jezelf? O-)

Sleufje slijpen met dremel en dan schroevendraaier erin steken.
Linkse tap?
Ik acht mijzelf op het niveau tussen buurman en buurman. Het gaat wel eens mis zeg maar.
Ik denk dat ik @MyrddinLXXIIX's advies op ga pakken, dat geeft mij ook gelijk de minste kans om de voorvork te beschadigen :).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Engineer Stewie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Ik ben 1m75 met BBL 88,2cm, moet je niet vragen hoe mismaakt ik ben :D. Heb ook navenant lange armen, maar ben gelukkig nogal flexibel :D. Heb altijd een maatje groter nodig dan de tabellen aangeven.

Maar... Na 8 maanden wachten is ie er dan :D. De Trek Emonda SL6 (pro). Moet nog even goed gepoetst worden, ceramic coating erover, 2 bidonhouders, dura ace remschijven en andere bandjes en we are good to go :D.

[Afbeelding]

De fiets is zo eenvoudig dat het logo in het echt wel goed meevalt, al blijft het groot... :+
Trek het je niet aan als ze het logo te groot vinden ;)

Welkom bij team Trek. Je bevind je in goed gezelschap met @DDX en ondergetekende _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 07:52

Kluus

Gang is alles

Mooie fiets @Engineer Stewie, veel plezier ermee, maar dat gaat vast lukken! :9

Ik vind dat logo wel mooi zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 10-03-2021 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:02
rolandos582 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:42:
Heeft iemand een goed artikel/leesvoer mbt crank lengte? Ben wel benieuwd naar de science erachter.

Ik lees dat sommigen het baseren op je lengte/binnen beenlengte, anderen weer op je lenigheid & knie problemen. Lange cranks zou voor klimmen een voordeel zijn en kleinere cranks voor topsnelheid.

Waarom ik het vraag? Huidige crank is 172.5mm en nieuwe crank 175mm. Ben benieuwd of dit eventuele problemen kan opleveren. Maar het halve internet spreekt elkaar tegen.
Ik heb op mijn vorige fiets 170, 172.5 en 175 gehad; op de metb 172.5 en 175 en rijd nu op 170mm.

Ben zelf 1.72m lang en een BBL van 82 cm (dacht ik) en kan prima uit de voeten op 172.5mm. Ik merk vooral dat ik met kortere cranks mijn rug veel minder belast. Als ik op de fiets zit is 170 of 172.5 redelijk om het even; maar 175 vind ik net te groot en draait net niet helemaal soepel voor mijn gevoel.

Ik merk het effect van kleinere cranks vooral op langere (klim)tochten in mijn onderrug, die gaat met kleinere cranks aanzienlijk langer mee. Naar mijn idee vooral omdat je minder hoeft te werken om je romp stil op je zadel te houden.
Volgens de theorie heeft een kortere crank ook een positieve invloed op je heuphoek doordat je been minder ver omhoog komt, maar dat effect heb ik vrij snel na het wisselen van de cranks gecompenseerd door mijn stuur een centimeter lager te zetten.

(NB. Eigenlijk moet bij een kortere crank je zadel iets naar beneden en naar achteren).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
[...]

[Afbeelding]

Hele mooie fiets! Ik vind 'm eigenljk wel het mooist zo zonder bidonhouders. Wellicht dat hier een camelbak gepast is :+ * Stufferdt pakt popcorn and hides.

Hier zijn ondertussen de wielen via de verzekering binnen. Bandjes liggen erop (GP5000 want die had ik ng liggen :) ), cassette via marktplaats ligt klaar dus nu is het wachten op mooi weer :9 Benieuwd hoe het smoelt om weer eens hoge wieltjes te hebben in plaats van lage fulcrum 5. Ga van 24,5/27,5 naar 45 voor en 55 achter, dus zal weer even wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:43
[...]

[Afbeelding]

Ik hoor sindskort ook bij deze familie Trek ;)

Welke coating gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
pier87 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Ik hoor sindskort ook bij deze familie Trek ;)

Welke coating gebruik je?
De producten zijn van proteam Bicycle care. Maar heb een maatje van me die auto detailing doet en dit ook. Dus die gaat het doen voor me. Die doet mijn auto's ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:51
Gisterenavond met ritje mijn Lezyne achterlamp verloren. Ik kan mij niet anders bedenken dat ik hem gewoon niet helemaal lekker vast gezet moet hebben, maar die straps zijn ook niet bijzonder ideaal. Iemand nog een tip voor een goede achterlamp die gewoon vast zit en idioot proof is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik heb op al mijn fietsen 175mm cranks zitten, ooit zo uitgekomen bij een meting bij aanschaf van een fiets.
Geen idee naar exacte reden, kwam zo uit de printer rollen als maatadvies zegmaar na opmeten lichaam.
En bij bikefit die ik afgelopen zomer heb gedaan ook geen opmerking over gehad.

Wel eens met verschillende cranklengtes gereden ivm stages powermeter op huurfiets, maar merkte toen zelfs geen verschil.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
Hier op BikeRadar staat nog een stukje onderbouwing over de cranklengtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:09
WaSteiL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:38:
Gisterenavond met ritje mijn Lezyne achterlamp verloren. Ik kan mij niet anders bedenken dat ik hem gewoon niet helemaal lekker vast gezet moet hebben, maar die straps zijn ook niet bijzonder ideaal. Iemand nog een tip voor een goede achterlamp die gewoon vast zit en idioot proof is?
tiewraps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:38:
Garmin RTL515 met een garmin Mount. Zit gewoon vast zoals je garmin fietscomputer en heb je ook gelijk een radar! O-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• piripi
  • Laatst online: 08:14
@Engineer Stewie Ik heb gekozen voor de grijze variant. Helaas nog niet veel plezier van gehad wegens lage rugpijnen momenteel :-/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Sf7EIZ.jpg

Wel een topfiets hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
rolandos582 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Garmin RTL515 met een garmin Mount. Zit gewoon vast zoals je garmin fietscomputer en heb je ook gelijk een radar! O-)
Ik heb de varia UT800 als koplamp, maar ik vind het voor een achterlampje wel een erg dure bedoening.
Ik kan dat aan mezelf bijna niet verantwoorden. Laat staan als mijn vrouw gaat vragen wat het gekost heeft. :|

[ Voor 5% gewijzigd door WaSteiL op 10-03-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:44
rolandos582 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:42:

Geen leesvoer maar kijkvoer. Peak torque ftw

YouTube: Bicycle Crank Length Debunked: Position and motion analysis using 4-...

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 09:29
@WaSteiL Als je nog budgetvriendelijke achterlichten zoekt, ik gebruik onderstaande 2 en ben er tevreden mee. De 2e kan ook knipperen en evt als noodkoplamp functioneren.

https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8584244?mc=8584244

https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8584259?mc=8584259

Normaalgesproken heb ik alleen deze op de fiets zitten, als ik overdag fiets en onverwacht doorrijd en mijn normale verlichting er niet op heb zitten.

[ Voor 50% gewijzigd door NewbieNeo op 10-03-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
piripi schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:56:
@Engineer Stewie Ik heb gekozen voor de grijze variant. Helaas nog niet veel plezier van gehad wegens lage rugpijnen momenteel :-/

[Afbeelding]

Wel een topfiets hoor!
Lang getwijfeld maar vind de rood/zwarte net iets meer opvallen. Maar ook een keimooie fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb de varia UT800 als koplamp, maar ik vind het voor een achterlampje wel een erg dure bedoening.
Ik kan dat aan mezelf bijna niet verantwoorden. Laat staan als mijn vrouw gaat vragen wat het gekost heeft. :|
Mooi ding hoor! Eenmalige aankoop, mijne zit aan mijn zadel vast ivb SWAT bevestiging. Gaat nergens heen!
Maar je kunt het *bijna* niet verantwoorden dus het kan nog wel O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• pier87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsaS3jMl52Zcd77LNKLPSQkmjQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swU51VziyFuLUv0csNdkFjXf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ging in eerste instantie ook voor de rood-zwarte. Maar in de winkel stonden ze naast elkaar, en toen heb ik toch een andere keus gemaakt ;)

Vorige week kon ik hem ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
rolandos582 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Mooi ding hoor! Eenmalige aankoop, mijne zit aan mijn zadel vast ivb SWAT bevestiging. Gaat nergens heen!
Maar je kunt het *bijna* niet verantwoorden dus het kan nog wel O-)
Het probleem van de Varia HT800 is dat dit een slim ding zou moeten zijn, maar in realiteit zorgt het er alleen maar voor dat hij heel snel op is. Want hoe harder je fietst hoe meer grotere bundel hij gaat maken. Dus dat komt erop neer dat je met zowel een gravel bike en race fiets je eigenlijk altijd op de stand rijdt met de grootste batterijslurper. Daar ben ik de harde manier achter gekomen want dan houdt hij het nog geen 45 minuten uit.
Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik hem nu uit mijn licht netwerk heb verwijderd en gewoon "dom" gebruik en handmatig de stand aanpas.

Nu zijn bovenstaande zaken niet echt toepasselijk voor de RTL variant, maar het is een hoop geld. Leuk zo'n radar, maar daar heb ik weinig aan als een auto niet oplet en mij nog steeds van achteren aanrijdt. Daar kan ik weinig aan voorkomen, het is meer dat je weet dat een auto aankomt.

Kortom: ik zoek nog wat argumenten die ik kan gebruiken indien mijn vrouw vraagt om argumenten waarom ik deze gekocht heb.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
pier87 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:51:

Ik ging in eerste instantie ook voor de rood-zwarte. Maar in de winkel stonden ze naast elkaar, en toen heb ik toch een andere keus gemaakt ;)

Vorige week kon ik hem ophalen
Die stond er bij mij ook, maar had wel een ander prijskaartje. Dat was mij de DI2 niet waard, maar ieder zijn ding en van de 3 Trek emonda's hier hebben we op 2 pagina's dan ook 3 verschillende kleurstellingen gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:02
Ik zou wel eerst op de voorvorken gaan bieden; daar zijn er aanzienlijk minder van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@Engineer Stewie klopt, maar kreeg een mooie inruil voor mn oude racer met di2... en moet zeggen, zou niet meer zonder di2 willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:09

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Deze avond ook eens mijn Trek moeten posten :P
14 jaar oud, maar goed. Ding brengt me overal waar ik moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
pier87 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:43:
@Engineer Stewie klopt, maar kreeg een mooie inruil voor mn oude racer met di2... en moet zeggen, zou niet meer zonder di2 willen.
Over een jaar of 3 zal ik wel eens eentje leasen met DI2. Snap het nut er ook van hoor, maar kon het mij niet verantwoorden. Wel veroorloven, das iets anders. Maar ik was gevallen met een dure fiets (duurder als deze) en vond 3,5k dan wel genoeg. Initieel ging ik deze fiets ook snel hebben...

Dus die DI2 komt wel nog, maar nu niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 21:50
Beste lezers,
Ik ben de eigenaar van een Stevens Aspin 60cm van 2013 (https://images.app.goo.gl/CN4aLsDrmKCtEDWA6).
Volledig Ultegra afgemonteerd met 3x9sp en carbon voorvork. Ik heb er andere wielen in laten zetten, omdat bij de originele wielen elke keer de spaken eruit knapten (ik weeg 114kg...). Het zijn handgevlochten Mavic CXP 36 spaaks met Ultegra naaf. Er zit een fietspomp, zadeltas met reserveband, sleutelsetje, goede (redelijk simpele) fietscomputer en verlichting op.

Helaas door fysieke klachten stop ik met wielrennen. Nu heb ik geen flauw benul wat ik voor deze nette fiets kan vragen.

Mag ik jullie vragen welke richtprijs ik kan aanhouden voor verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Kort vraagje.
Installeren 12-25 cassette (ipv 11-30) icm 52-36 crankstel en GS R8000 derraileur gaat zonder problemen of dien ik mijn ketting dan in te korten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01:48
Engineer Stewie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Die stond er bij mij ook, maar had wel een ander prijskaartje. Dat was mij de DI2 niet waard, maar ieder zijn ding en van de 3 Trek emonda's hier hebben we op 2 pagina's dan ook 3 verschillende kleurstellingen gezien ;)
En als het goed is, nog een kleurstelling #4 aan het einde van de maand... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@ThijsM zou het gewoon uitproberen, cassette heb je er zo op. Ketting ook zo ingekort ;)

@RR46 komt Trek met nog een kleur of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Het probleem van de Varia HT800 is dat dit een slim ding zou moeten zijn, maar in realiteit zorgt het er alleen maar voor dat hij heel snel op is. Want hoe harder je fietst hoe meer grotere bundel hij gaat maken. Dus dat komt erop neer dat je met zowel een gravel bike en race fiets je eigenlijk altijd op de stand rijdt met de grootste batterijslurper. Daar ben ik de harde manier achter gekomen want dan houdt hij het nog geen 45 minuten uit.
Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik hem nu uit mijn licht netwerk heb verwijderd en gewoon "dom" gebruik en handmatig de stand aanpas.

Nu zijn bovenstaande zaken niet echt toepasselijk voor de RTL variant, maar het is een hoop geld. Leuk zo'n radar, maar daar heb ik weinig aan als een auto niet oplet en mij nog steeds van achteren aanrijdt. Daar kan ik weinig aan voorkomen, het is meer dat je weet dat een auto aankomt.

Kortom: ik zoek nog wat argumenten die ik kan gebruiken indien mijn vrouw vraagt om argumenten waarom ik deze gekocht heb.. ;-)
Wel irritant! Maar ik vind die radar wel fijn, pas 2x gebruikt maar toch wel erg prettig. Zeker op die landweggetjes etc. Gewoon aanschaffen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De emonda is er in het zilver grijs, donker grijs, licht blauw/donker blauw, rood/zwart, rood/donker blauw oranje/zwart, helemaal rood ook dacht ik en dan nog alle project ones. Kleurtjes en afwerkingen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
BvZwolle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:05:
Beste lezers,
Ik ben de eigenaar van een Stevens Aspin 60cm van 2013 (https://images.app.goo.gl/CN4aLsDrmKCtEDWA6).
Volledig Ultegra afgemonteerd met 3x9sp en carbon voorvork. Ik heb er andere wielen in laten zetten, omdat bij de originele wielen elke keer de spaken eruit knapten (ik weeg 114kg...). Het zijn handgevlochten Mavic CXP 36 spaaks met Ultegra naaf. Er zit een fietspomp, zadeltas met reserveband, sleutelsetje, goede (redelijk simpele) fietscomputer en verlichting op.

Helaas door fysieke klachten stop ik met wielrennen. Nu heb ik geen flauw benul wat ik voor deze nette fiets kan vragen.

Mag ik jullie vragen welke richtprijs ik kan aanhouden voor verkoop?
Wil je de fiets kwijt of heb je geld nodig? Ik ga geen bedragen noemen maar wil wel wat overwegingen delen.

Observatie:
Het is een sellers market voor racefietsen op Marktplaats. Je raakt alles kwijt voor ongekend hoge bedragen, dus als je deze op 'bieden' zet en je hebt een beetje geduld kun je er best wat voor vangen. Jij blij, de koper blij, iedereen blij.

Een andere invalshoek:
Een fiets met 3x9 speed (werkelijk? in 2013 was er al 11 speed) is echt niet meer 'courant' te noemen, en niet oud genoeg voor het predikaat 'klassiek'; in dat opzicht is de restwaarde vrij laag. Maar als de fiets goed onderhouden is kan iemand er wel degelijk onwijs veel plezier aan hebben.
Heb je iemand in je uitgebreide netwerk (of via parter of werk) die in contact wil komen met de wielersport? Doe de fiets aan hem/haar cadeau. Goed voor je Karma. Jij blij, de ontvanger blij. Iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
ThijsM schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:28:
Kort vraagje.
Installeren 12-25 cassette (ipv 11-30) icm 52-36 crankstel en GS R8000 derraileur gaat zonder problemen of dien ik mijn ketting dan in te korten?
En ketting kan te lang zijn op het kleinste kransje of te kort op de grootste.
Te lang op het grootste kransje schakelt hooguit suboptimaal, maar moet je eigenlijk oplossen met een kortere kooi

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 21:50
DieAnder schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Wil je de fiets kwijt of heb je geld nodig? Ik ga geen bedragen noemen maar wil wel wat overwegingen delen.

Observatie:
Het is een sellers market voor racefietsen op Marktplaats. Je raakt alles kwijt voor ongekend hoge bedragen, dus als je deze op 'bieden' zet en je hebt een beetje geduld kun je er best wat voor vangen. Jij blij, de koper blij, iedereen blij.

Een andere invalshoek:
Een fiets met 3x9 speed (werkelijk? in 2013 was er al 11 speed) is echt niet meer 'courant' te noemen, en niet oud genoeg voor het predikaat 'klassiek'; in dat opzicht is de restwaarde vrij laag. Maar als de fiets goed onderhouden is kan iemand er wel degelijk onwijs veel plezier aan hebben.
Heb je iemand in je uitgebreide netwerk (of via parter of werk) die in contact wil komen met de wielersport? Doe de fiets aan hem/haar cadeau. Goed voor je Karma. Jij blij, de ontvanger blij. Iedereen blij.
Bedankt voor je input! Ik heb geen geld nodig. Maar ik wil hem wel kwijt. Zonde als hij hangt te verstoffen in de schuur. Hij is erg netjes, altijd onderhouden bij Stouwdam in Wezep.
Weggeven vind ik een brug te ver, maar ik begrijp wat je bedoelt. Het is overigens wel een 'mentaal dingetje' om hem weg te doen. Is nogal confronterend zeg maar...
Ik ga hem op MP zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DieAnder schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:42:
[...]
Een andere invalshoek:
Een fiets met 3x9 speed (werkelijk? in 2013 was er al 11 speed) is echt niet meer 'courant' te noemen,
Mja, ik heb ook nog een fiets met een trippel, wat is er mis mee? Het schakelt misschien voor een keer extra en achter een keer minder, maar voor de gemiddelde wielertoerist zie ik het probleem niet.

Als iemand nog iets met een trippel maat 54 heeft staan, houd ik me aanbevolen

@BvZwolle het mooie weer komt er aan, ik zou niet te laag inzetten. Corona heeft de prijzen flink opgedreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
Verschrikkelijk frustrerend voorbeeld van het onderdelen tekort: quick releases voor een fietstrainer.
Helemaal nergens te krijgen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Cranzai schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:22:
Verschrikkelijk frustrerend voorbeeld van het onderdelen tekort: quick releases voor een fietstrainer.
Zo’n Tacx ding? Stuur ff DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Klopt, de https://www.mantel.com/dt...ru-axle-road-steekas&spec achter as is ook pas weer in Mei leverbaar 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 10-03-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
mhr-zip schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:22:
Mja, ik heb ook nog een fiets met een trippel, wat is er mis mee? Het schakelt misschien voor een keer extra en achter een keer minder, maar voor de gemiddelde wielertoerist zie ik het probleem niet.
Helemaal niks mis met trippel, ik schreeef dat 3x9 niet courant is. Ultegra 9 speed (6500 groep) is uitgekomen in 1997, dat is bijna 25 jaar geleden. Absoluut niet courant dus.

Wat mij bevreemdt is te lezen dat een fiets uit 2013 (introductiejaar Ultegra 11 speed) is uitgerust met een 9 speed groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:21
Je kan ook gewoon de quick release uit je wiel halen en die gebruiken voor de trainer! Wisselen is een beetje irritant maar zo kan je tenminste wel je trainer gebruiken.

Edit: bij een Kickr Core tenminste...

[ Voor 4% gewijzigd door Louislouislouis op 10-03-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:09
mhr-zip schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:22:
[...]....@BvZwolle het mooie weer komt er aan, ik zou niet te laag inzetten. Corona heeft de prijzen flink opgedreven.
Ja joh, drijf de prijzen nog verder op, er zijn er ook nog onder ons die een tweedehandse voor weinig zoeken hè

2013 is een heel slecht jaar voor Aspins@BvZwolle en met een triple ook nog, 60 cm, vervelende maat, hééél mss weet ik wel iemand voor je O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
Louislouislouis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Je kan ook gewoon de quick release uit je wiel halen en die gebruiken voor de trainer! Wisselen is een beetje irritant maar zo kan je tenminste wel je trainer gebruiken.
Het gaat om een wheel-on trainer dus dat biedt helaas geen soelaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Ja joh, drijf de prijzen nog verder op, er zijn er ook nog onder ons die een tweedehandse voor weinig zoeken hè

2013 is een heel slecht jaar voor Aspins@BvZwolle en met een triple ook nog, 60 cm, vervelende maat, hééél mss weet ik wel iemand voor je O-)
Alles is duur, alleen maat 54 is weinig waard O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Vandaag een nieuw zadel opgehaald bij Raas Bikes in Leiden, ze hadden nog een aantal Trek fietsen staan, voor de snelle besteller ;) wel Ultegra en Di2, maar ook een alu met ultegra. Verder wat Isaac (ook gravel) in brons (kek kleurtje wel)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• rolandos582
YouTube: PROF WORDEN MET EIGEN WIELERPLOEG | TOUR DE TIETEMA CYCLING TEAM #1

Ik vind dit toch wel weer genieten hoor, zit gewoon goed in elkaar en leuk doel. Nog meer mensen die dit volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
rolandos582 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:45:

Ik vind dit toch wel weer genieten hoor, zit gewoon goed in elkaar en leuk doel. Nog meer mensen die dit volgen?
Absoluut, heerlijk om te kijken!
Wist wel dat Bas gestopt was bij BMC vanwege huidproblemen maar in dit filmpje zie je toch echt wel hoe intens dat probleem is :>

Ben benieuwd hoe ver de jongens het gaan schoppen en hoe dat "meesterknecht"-programma van ze zich gaat ontwikkelen. Doet me allemaal een beetje denken aan de kelderklasse versie van beat cycling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02

Fisico

by Fabian

Vandaag de laatste puntjes op de i gezet bij de lokale fietsenmaker. En wat snelle fit omdat de maten van mij al bekend waren. Ik zit nog wat dieper en langer dan ik zelf al dacht, dus dat scheelt weer een beetje in de spacers. Rechts blijft met mijn heup en knie helaas wat ingewikkeld en hopelijk zorgt een ander wigje voor wat meer stabiliteit. Ook wel zaak om wat beter te letten op wanneer ik kracht zet met rechts. Wel weer aardige input om het fietsen te verbeteren en nu maar wachten. Helaas nog geen datum want de wederhelft wat met het zoontje naar de voetbal.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:45:

Yes, maar vraag me af hoe serieus ze er mee bezig gaan. Dat ze echt in zelfzelf blijven investeren of wat mensen erbij betrekken (getuige de 3 dikke auto's, fietsen en whatnot ze geregeld hebben ga ik uit van het laatste). Over de prestatiecijfers en een koers winnen kan ik duidelijk zijn; kansloos :+. Zelfs in de kelderklasse zijn de renners toch wel 3 stappen beter en echt aanleg hebben ze op Bas na niet. Het lijkt me dat als hij prof wou zijn, hij dat in 2019 wel gebleven was.

Toch zie ik echt wel toekomst voor ze in een BEAT Cycling vorm. Qua community en (zakelijk) inzicht, sponsoring etc. moet het mogelijk zijn. Wielrennen is nou ook weer niet de duurste/moeilijkste sport om in te stappen. Veel meer dan een fiets, trainer, verzorger, ploegleider en een paar wielrenners heb je niet nodig en die zijn er allemaal genoeg te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 10-03-2021 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Op het laatst hoor ik ze zeggen dat de uitdaging is het finishen van 1 koers op het laagste (prof?) niveau.

Opzich moet dat kunnen als je een heel makkelijk parcours uitzoekt en goed beschermt wordt. Maar normaal gesproken rijden ze geen koers uit. Ook niet op amateurniveau (uiteraard tellen clubkoersen niet).

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 247 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).