Zo'n Lefty voelt ook een beetje gek aan qua looks. Alsof er iets totaal niet goed is

Vind het zelf niet bijzonder mooi ofzo. Maar er is markt voor dus hey: prima!
Afgelopen weken was een beetje een rollercoaster op nieuwefietsgebied. Heb al een hele tijd het idee om dit jaar een nieuwe fiets te gaan kopen, ook echt qua timing "Kan niet beter!". Niets te krijgen etc. Mijn oog was gevallen op een Trek Domane vanwege de optie om tot 38 of misschien 40mm bandjes te proppen en dus ook wat gravel te kunnen gaan rijden. De Domane heeft 2 isospeed dingetjes erin zitten voor wat extra comfort bij de zadelpen en het stuur wat me dan ook wel handig leek. Maar levertijd is zo goed als onbekend dus dat ging een lastig verhaal worden. Daarnaast ook wel in de laatste weken toch wat meer gaan kijken naar een gravel-georienteerde fiets want een Domane is toch meer van hetzelfde wat ik al heb met de toevoeging van ietsje dikkere banden. Maar na dit weekend op een Grail gezeten te hebben en meer offroad gereden te hebben wist ik het zeker: dikkere banden moet eigenlijk de standaard worden. Dunne wielen steken kan altijd wel.
Nu is bij ons in het dorp een fietsenzaakje die ook Isaac dealer is. Nu had ik voor corona al wel eens wat van die fietsen gezien en die vond ik er toch ook altijd wel aardig vet uitzien. En ze hadden nu ook de nieuwe Torus Xplore in de vitrine staan waar ik al meerdere malen langsgelopen was en toch even ben blijven kijken
Dus ik was voor de gein maar eens gaan informeren want via de Isaac website was natuurlijk niets te krijgen. Nu bleek dat er wat dealers zouden moeten zijn die wat fietsen in backorde hadden en die ongeveer in mei geleverd zouden kunnen worden, onder voorbehoud uiteraard. Nou, mei is mee te leven. Dus ik wat dealers bellen op eigen houtje om te kijken of er iemand was die een maatje XL had staan want de winkel int dorp had wel het idee dat dat in de goede richting zou moeten zijn. En met dat rondbellen kwamen ook allerlei teksten als "XL en GRX600 zal dit jaar mogelijk ook niet lukken hoor" of "nou, er is eigenlijk 0 voorraad dus ik vrees dat het kansloos wordt". Shimano GRX 600 was al eigenlijk wat ik neit wilde maar Isaac zelf gaf aan dat sram levering in 2021 eigenlijk niet ging lukken, december misschien.
Ik nog met wat vrienden in gepsrek en daar kwam de Backroad nog ter sprake van Rose. Mijn verhouding met Rose is wat gevoelig. Maar na wat specs bekijken en over de comfortdingtjes te kijken was ik eigenlijk ook wel om, dit was ook wel een mooie fiets! En wat krijgen we nou, is de uitvoering met GRX direct leverbaar? 4-8 dagen! Ik bellen, niet dus. Ik mailen dan maar of het klopt. De hele middag een soort van in dubio gezeten van "ik kan em ook gewoon bestellen en dan zien we wel, anders kan ik altijd geld terugvragen natuurlijk". Oke, knoop doorgehakt, ik bestellen en wil betalen, daglimiet te laag! Ja! NNNNNN. Snel aangepast, kon tot 4 uur duren! Nou tegen de tijd dat dat voorbij was stond levering alweer op 18 weken. Dus van die 4-8 dagen zal ook wel niet geklopt hebben.
Maar ondertussen had ik ook alweer mail gehad van Isaac over dat levering in mei toch nog best mogelijk kon zijn. Ik bellen met Isaac, en daar kwam hij weer met het punt van het in backorder hebben. Ze hadden me ook een mailtje gestuurd nog met welke winkels voor een 1e model al een XL aangevraagd hadden. Dus ik denk oke: ik ga dan wel dealers bellen! Arnhem, die hadden mogelijk wel wat, maar werd de volgende dag teruggebeld. Prima! Andere winkel bellen, ja zij hadden inderdaad een XL besteld en staan. Oke, oke, goed nieuws alvast. Dus ik vraag hoe die afgemonteerd is, met sram rival 1x. Toemaar, dat gaat goed

En de wielen? Niet de stock shimano wielen maar de upgrade naar de DT Swiss GR1800

Nooo! Zeg maar precies zoals ik hem wil hebben. Maat van stuur en stuurpen zal dan wel prima zijn en anders fixen we dat wel achteraf!
Dus deze meneer gaat zaterdag even langs om te passen, want helemaaal zeker weet ik niet of die maat goed is, maar het is aardig bizar. Van de knoop doorhakken en opzoek gaan naar een fiets naar wel niet wel niet wel niet iets anders toch niet en dan weer wel en dit weekend. Dat is allemaal erg snel maar heb er in ieder geval superveel zin in.
Afgelopen weekend dus ook met de Grail van een vriend op pad gegaan, maatje M! Beetje de ellebogen dicht langs de bovenbenen, maar met sram force 1x. Het is sram, het werkt gewoon zoals op de racer, dus erg blij mee. De hoods zijn wat "lomper" als in steken wat verder naar boven uit op het stuur maar dat vond ik juist wel prettig, iets om goed vast te kunnen houden. Rival is dan wel een tikje "minder" maar tzal em vooral in het gewicht zitten en of ik echt zoveel ga merken dat het Rival is. En anders is dat in de komende jaren natuurlijk gewoon vervangbaar!
Dusja! Op naar zaterdag!
Ohja, mocht je interesse hebben, de winkel in Arnhem had dus nog wel wat backorder opties voor in ieder geval de XL versie met GRX 600, Force 1x ook en ook Rival volgens mij. Maar mogelijk dat er nog wel winkels zijn die zomaar wat op voorraad zouden kunnen hebben!
[
Voor 8% gewijzigd door
orange.x op 04-03-2021 22:42
]