Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 242 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

Pelle

🚴‍♂️

Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:
Hoe doen jullie dat met wieltjeszuigers die je niet kunt afschudden?
Gewoon nog harder gaan rijden :)
Als hij al moeite heeft om op kop te komen dan zal het nog lastiger worden om aan te pikken als jij aanzet en er een gaatje valt. Of je er verder niet al te veel aan storen en je eigen plezier niet laten vergallen door iemand anders.

Ik heb er overigens geen problemen mee als mensen in m'n wiel zitten. Maar dag mag ook wel als je rijd voor De Meesterknecht en achterop je bib de slogan "Renners die durven dienen" te lezen staat ;)
(zolang ze maar echt achter me zitten en niet halverwege m'n wiel, want dat is wel echt gevaarlijk)

Afbeeldingslocatie: https://www.demeesterknecht.com/wp-content/uploads/2016/10/mk-kleding-achterzijde-290x573.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:15
Grin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:08:
@Ramon 73
Ik moest mezelf er gisteren even aan herinneren maar ik zit toch echt voor de lol op mijn racefiets - 94KM in de mist met 3-6 graden was bepaald geen feestrit. Ik ga er vanuit dat iedereen die op een racefiets zit dat ook voor zijn lol doet. Dus wanneer ik eens iemand tegenkom dan vind ik het prima dat hij/zij in mijn wiel zit. Lekker laten gaan.
De ergernis van @Ramon 73 snap ik wel. Als ik alleen fiets vind ik het ook bloedirritant om mensen in mijn wiel te hebben die ik niet ken en dat niet even melden, als ze het wel melden ook maar dan kan je gelijk zeggen dat je er geen zin in hebt.

Ik zou nooit boos worden op mensen die het doen overigens, het is natuurlijk vrij gangbaar, maar ik kan me er echt waanzinnig aan storen.

Lekker laten gaan zou ik ook niet doen, als iemand op straat opeens heel dicht achter je gaat lopen zeg je er toch ook wat van?

Je weet daarnaast ook niet of je ongevraagde polonaisepartner kan sturen en je moet sowieso wat scherper zijn. Als ik alleen fiets doe ik dat om mijn hoofd leeg te maken en een vreemde man in je wiel maakt dat een stuk lastiger.

Even stoppen wanneer lossen niet lukt lijkt me dan de beste optie. Niet jezelf opvreten terwijl je lekker een stukje aan het fietsen bent en je rit laten vergallen door een onbekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 09:04

Pelle

🚴‍♂️

Galois schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:09:
Leuke website die Stathunters, maar het verdienmodel is mij onduidelijk. Alles is gratis, heel veel leuke statistieken, geen enkele reclame op de website en het werkt altijd goed en soepel... Ik zie alleen maar verdiensten in het verkopen van mijn data :)

Of het is gewoon een liefhebber die graag dingen voor een ander doet. Niet iedereen hoeft namelijk geld te verdienen... :)
Dat laatste. Zo is Veloviewer ook begonnen, maar het zou me niks verbazen als Statshunters op een gegeven moment ook die kant op gaat. Zolang het hobby is en allemaal te bekostigen is er niks aan de hand, maar als je aan je eigen populariteit ten onder dreigt te gaan dan is de stap naar een betaalde dienst natuurlijk zo gezet. Als je maar genoeg gebruikers hebt en iets unieks kunt bieden waar mensen wel een paar euro per jaar voor over hebben :)

https://www.statshunters.com/about:
I'm Stan Ansems and strarted with StatsHunters because I wanted to have a nice heatmap of my bike rides. After a while I added photos, statistics, badges and more. I build it just for fun and why not share the fun with others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind het ook irritant als mensen ongevraagd in m'n wiel zitten. En omdat ik een ruime windvanger ben zal dat voor sommigen soms best even comfortabel zijn :P

Maar ik vind het vooral irritant omdat ik niet weet hoe die ander fietst. En als ik om wat voor reden dan ook moet remmen of zo zit ik er niet op te wachten dat hij vervolgens boven op mij knalt. En ik wil er ook geen rekening mee moeten houden. Als ik een mooi uitzicht zie, wil ik stoppen om een foto te kunnen maken. Even snelle blik over de schouder is voldoende om mensen op normale afstand te zien en afhankelijk daarvan, hard of zacht remmen. Dat is automatisme. Met iemand in m'n wiel moet ik meer doen dan dat en daar heb ik geen zin in :) Zoek maar iemand die het leuk vindt en die misschien zelf ook graag even in het wiel wil hangen (hou ik namelijk zelf ook iet van om te doen), zijn we alle 3 blij :P

Maar goed, dan zit er nog in een verschil in vriendelijk vragen om niet in het wiel te hangen tot een flinke snottebel die kant op te sturen. Al heb ik weleens iemand onbedoeld in z'n bakkes gerocheld omdat ie zonder dat ik het doorhad zo dicht achter me zat dat hij zelfs bij de snelle blik over m'n schouder (dat doe ik voordat ik rochel...) niet opviel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:02

Grin

Ride si sapis.

Ik ga deze discussie niet voeren @Louislouislouis. Maar ik heb jouw verhaal met verbazing gelezen.

Wel goed voor mij om te beseffen dat mensen zich blijkbaar kunnen storen hieraan; ik zie deze hele casus echt totaal anders. En daarmee wil ik echt niet zeggen dat jij/anderen 'slecht/minder/gefrustreerd' op de fiets zitten. Het valt me simpelweg op (i.e. verbazing) en vind het allemaal prima.

Zelf zit ik nooit in andermans wiel, bij het inhalen van een andere wielrenner - dat zie je ruim van te voren aankomen - zet ik het gas er altijd vol op.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

Pelle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Dat laatste. Zo is Veloviewer ook begonnen, maar het zou me niks verbazen als Statshunters op een gegeven moment ook die kant op gaat. Zolang het hobby is en allemaal te bekostigen is er niks aan de hand, maar als je aan je eigen populariteit ten onder dreigt te gaan dan is de stap naar een betaalde dienst natuurlijk zo gezet. Als je maar genoeg gebruikers hebt en iets unieks kunt bieden waar mensen wel een paar euro per jaar voor over hebben :)

https://www.statshunters.com/about:

[...]
Eigenlijk zou Strava dat soort dingen ook moet inbouwen. Snap niet goed waarom ze dat niet doen. Dan is dat 'tegeltjes' misschien wat te 'uniek/plagiaat/oid', maar statistiekjes zoals Stathunters zo mooi weergeeft, dat is voor Strava natuurlijk een fluitje van een cent om dat in te bouwen (of kennelijk toch niet?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
Grin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:31:
Ik ga deze discussie niet voeren @Louislouislouis. Maar ik heb jouw verhaal met verbazing gelezen.

Wel goed voor mij om te beseffen dat mensen zich blijkbaar kunnen storen hieraan; ik zie deze hele casus echt totaal anders. En daarmee wil ik echt niet zeggen dat jij/anderen 'slecht/minder/gefrustreerd' op de fiets zitten. Het valt me simpelweg op (i.e. verbazing) en vind het allemaal prima.

Zelf zit ik nooit in andermans wiel, bij het inhalen van een andere wielrenner - dat zie je ruim van te voren aankomen - zet ik het gas er altijd vol op.
Same... Waar gaat dit over man... Laten we terug gaan naar Zadeltasjes en schijfremmen discussie.

Laat iedereen in zijn waarde, ik zie het probleem niet als iemand in jouw wiel rijd. Jij gaat er niet harder of zachter van rijden... Tenzij je ogen in je rug hebt, merk je er ook nog eens niks van. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:
Gisteren weer woon-werk gereden, nothing special. Beetje omwegen en net 60km totaal.
Op weg naar huis wind tegen en kreeg een wieltjeszuiger mee :( daar heb ik sowieso een schurfthekel aan (alleen fietskoeriers mogen dat). Daarnaast was het een Belgische wielertoerist (wat doet die in NL? Wij mogen ook niet in België rijden) en hadden we flink wind tegen. Dus versnellen had weinig zin, hij zat zover uit de wind dat hij het altijd wel kon bijbenen. Heb hem 2x gewaarschuwd om uit het wiel te gaan, je weet dat wielrenners af en toe een snotrocket afvuren. Ik ben daarin niet anders, en heb nog moeite gedaan om te waarschuwen.
Hij boos en probeerde voorbij te komen, maar lukte niet met wind op kop (lastig he? zelf fietsen). Thuis moet ik rechtsaf de inrit in en dat doe ik ook. Steek daar geen hand voor uit omdat ik tegen de stoeprand zit en daar niemand tussen komt. Hij dus wel dus had hij de grootste moeite om recht te blijven. Naja, eigen schuld want je hebt voldoende waarschuwingen gehad.
Hoe doen jullie dat met wieltjeszuigers die je niet kunt afschudden?
Me niet zo druk maken. Ik zit lekker op de fiets, ben lekker buiten en niet aan het werk. Ik heb lang geleden het besluit genomen om me nergens aan te irriteren op de fiets: ik vind het een voorrecht dat ik lekker buiten kan zijn en even weg ben van huis/werk/gezin.

Laat je niet zo opnaaien door jezelf. En waarom iemand zijn dag verpesten door hem vol snot te spuiten of af te snijden en daarbij je eigen dag te verpesten door je frustratie zo hoog te laten worden dat je zelfs de noodzaak voelt dit hier te posten?
rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Same... Waar gaat dit over man... Laten we terug gaan naar Zadeltasjes en schijfremmen discussie.

Laat iedereen in zijn waarde, ik zie het probleem niet als iemand in jouw wiel rijd. Jij gaat er niet harder of zachter van rijden... Tenzij je ogen in je rug hebt, merk je er ook nog eens niks van. 8)7
Volgens de wetenschap ga je er zelfs harder van met een 'achterwielklever'. https://www.europhysicsne...13/01/epn2013-44-1p20.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Stom op 04-03-2021 12:56 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
Waarvan akte... waar gaat dit over.

Afgelopen week haalde ik een ouder persoon in. Enkele kilometers later keek ik toevallig om en zat ie in mn wiel. Kwam die naast me fietsen, en vertelde dat hij een oud triatleet was en dit jaar aan het WK zou gaan meedoen voor senioren. Maar dat hij deze winter een hersenbloeding heeft gehad en nu nog herstellende is.

Ik kon aan alles merken dat hij het prachtig vond dat ie even in mijn wiel kon hangen en zn verhaal even kwijt kon. Prachtig toch..

Nu lees ik bovenstaande berichten... waar gaat dit over? Mensen mooi laten gaan toch, zolang we elkaar niet tot last zijn. Volgens mij is wielrennen of het bedrijven van fietsen die ideale sport om het dialoog even aan te gaan door een praatje te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Mr. Stom schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Me niet zo druk maken. Ik zit lekker op de fiets, ben lekker buiten en niet aan het werk. Ik heb lang geleden het besluit genomen om me nergens aan te irriteren op de fiets: ik vind het een voorrecht dat ik lekker buiten kan zijn en even weg ben van huis/werk/gezin.
...
Dit vooral.
Natuurlijk zijn er manieren om zuigers van je af te houden, mijn methode heb ik eerder ook aangegeven. Ik vind het zelf best vervelend als ik zelf hard loop te rammen in de wind, en er hangt iemand achter je die werkelijk geen moment even kop komt rijden. Dan begrijp ik @Ramon 73 (buiten de snotbom om). Zelf babbel ik niet zo heel snel met iemand, maar even gedag zeggen doe ik dan wel weer. Als iemand het vervelend vind dat ik er achter ga hangen, doe ik dat niet, gewoon eigen tempo door rijden.

Afgelopen weekend was ik ook lekker aan het fietsen, kom ik onderweg iemand tegen die ongeveer de zelfde snelheid gaat. Ik ga er langs en hij komt achter mij aan hangen. Dat mag. We rijden een stukje over de dijk en ik ga op kop lekker door, eigen tempo, hij blijft achter mij hangen. Uiteindelijk komen we bij de Hollandse brug aan, en hij komt naast mij fietsen, verteld dat hij het een fijn tempo vond en we rijden al pratende naar boven. Heel fijn gesprek, zo kan het ook gewoon.

Irritatie zit er vaak bij de mensen die echt voor de Strava statistieken gaan. Die figuren die achter je gaan hangen bij een bepaald segment, en je net even bij het eind van het segment in gaan halen. Kinderachtig? Eigenlijk wel ja. Laten gaan? Meestal wel. Tenzij ik weet dat ik richting de top 25 bij een segment ga, dan komt niemand er meer langs en ga ik volle bak door. Anders vooral leef en laat leven.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 26-09 23:07
Galois schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:09:
Leuke website die Stathunters, maar het verdienmodel is mij onduidelijk. Alles is gratis, heel veel leuke statistieken, geen enkele reclame op de website en het werkt altijd goed en soepel... Ik zie alleen maar verdiensten in het verkopen van mijn data :)

Of het is gewoon een liefhebber die graag dingen voor een ander doet. Niet iedereen hoeft namelijk geld te verdienen... :)
Stan Ansems is zelf gewoon een fanatieke fietser. En ik heb hem ook al regelmatig een donatie gestuurd. Het is een hobby en hobbies kosten geld. Zo kijkt hij er vermoedelijk ook tegenaan. Als je van hobby naar zakelijk wilt gaan komt er heel wat bij kijken.
Galois schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Eigenlijk zou Strava dat soort dingen ook moet inbouwen. Snap niet goed waarom ze dat niet doen. Dan is dat 'tegeltjes' misschien wat te 'uniek/plagiaat/oid', maar statistiekjes zoals Stathunters zo mooi weergeeft, dat is voor Strava natuurlijk een fluitje van een cent om dat in te bouwen (of kennelijk toch niet?).
Ik zie juist momenteel dat Strava heel veel dingetjes aan het afkijken is van Statshunters en Veloviewer, en dat onder het mom van NIEUW of Premium zelf toevoegt. En in elk geval nooit credits geeft aan de bedenkers. De filters van statshunters, die dan in alle stats doorwerken... _/-\o_ Strava: Eat your heart out.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:29:
Hmm toevallig ben ik ook wel toe aan een nieuwe multitool, mijne kwam met mijn oude fiets. Zit wat roest etc. op. Hebben we nog aanraders? Ik zie een hoop opties!
Ik heb deze. https://nl.aliexpress.com/item/33028467602.html
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1WdoOreOSBuNjy0Fdq6zDnVXaV/Mini-Repair-Tool-15-In-1-Fiets-Moutain-Road-Bike-Tool-Fietsen-Multi-Repair-Tools-Kit.jpg_50x50.jpg
mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Ik 2 keer bij vreemden onderweg (geholpen dat ze weer verder konden). En ik kwam er thuis wel eens achter dat bij mijzelf 1 kant van de schakel was gebroken (dus kwam ik goed weg).

Als ik wat aan een zadel moet stellen neem ik altijd een normaal (kort) inbussleuteltje mee, ga ik niet tobben met een multitooltje. Verder gelukkig nooit iets nodig gehad.

Heb dit tooltje wel eens als tip opgedaan in volgens mij het mountainbike topic.

[Afbeelding]
En dit tooltje ook, zat samen met een paar quicklinks op een blistertje. Bijna voor niks, en o zo handig.

---------------

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08:13
Yes, kansloze discussie! Amen... :)

Als afsluiter, gisteren een tocht van +- 110 km gemaakt, werkelijk genoten! Achteraf had ik wat te weinig eten bij me (veel stukken langs kanaal, wind vangen, de nodige hm versus conditie nog niet optimaal)...

Enfin, tijdens een van de laatste korte klimmetjes haakt er uit het niets iemand ''aan''... we daagden elkaar een beetje uit en ik trok (uiteindelijk) aan het kortst end, hij spurde mij voorbij op zijn prachtige Trek Madone en, ik (op mijn Trek Èmonda) riep hem - vriendelijk - na: netjes, btw: mooie fiets!

De beste man lachte, bedankte zich en gaf mij een wederzijds compliment! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Galois schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Strava kan inderdaad de wereld aan statistieken inbouwen in hun applicatie, maar er moet wel vraag naar zijn. Ze moeten namelijk ook die functionaliteiten onderhouden. Ik heb jaren zonder Veloviewer gefietst en mij uitstekend vermaakt. Ik vind het juist wel mooi dat er applicaties zijn als Veloviewer die wel de data van Strava gebruiken als bron.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rikkie99
  • Laatst online: 08:30
Hey allemaal

Ik meld me hier ook maar eens na lang meegelezen te hebben. Ik fiets nu zo'n 6 jaar waarvan de laatste paar jaar wat actiever en in die jaren heb ik ook wat wedstrijdjes gereden. Door een langslepende blessure en corona is dat de afgelopen tijd niet echt mogelijk geweest maar ik hoop dit seizoen weer wedstrijdfit te worden en weer kunnen gaan koersen. Verder ben ik sinds vorig jaar bezig met het verzamelen van veloviewer tiles :)

Een voorstelbericht is niet volledig natuurlijk zonder een foto van mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udAPcyl4c0liBvODEa1iwuYJgeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9MKpGK8R0v2Wo5nL7Cci0zU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:15
[...]

Dit is natuurlijk jouw beleving. Als iemand in mijn wiel zit ben ik me daar zeer van bewust en zit daardoor minder ontspannen op mijn fiets.

Het is toch niet teveel gevraagd om even te checken of iemand het ok vindt als je met 30+ Kort achter hem gaat rijden?

En die opmerking over iemand in zijn waarde laten snap ik ook niet. In mijn post vel ik nergens een oordeel over anderen. Het enige wat ik zeg is dat ik het zelf erg onprettig vind als mensen die ik niet ken dicht op me fietsen, dat lijkt me toch ook mijn goed recht. En het is ook niet zo dat ik onbeleefd reageer op mensen die het wel doen, gewoon even gas los of juist erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:49
Heb op zich geen probleem met wieltjesplakkers, zolang ze het maar even aankondigen.

Een tijdje geleden had ik er eentje in mijn wiel hangen terwijl ik op de woon-werkfiets naar huis reed, oftewel totaal niet bezig was hard te gaan. Dat was wel een rare gewaarwording. We hadden wel (flink) wind mee, dus ja, ik trap dan wel even door. Maar niet op zo'n manier dat ik zou zeggen als wielrenner: "Goh, daar ga ik even achter hangen." Vooral ook omdat er 0 aankondiging was van meneer achter mij, het was aan de wel erg lange schaduw die ik wierp dat ik doorhad dat ik er eentje op mijn bagagedrager had zitten.

Was ook nog binnen de bebouwde kom met rotondes en dergelijke, dan heb ik toch liever niet iemand op 3 meter zitten, ook omdat hij bij god geen idee heeft welke kant ik op ga of wat hij wil gaan doen. Voor hem moet ik een gewone vent zijn geweest, dat ik toevallig weet dat mensen kunnen plakken oké, maar niks wat ik aanhad gaf de indruk dat ik wielren. Heel apart.

[ Voor 23% gewijzigd door Maarten_E op 04-03-2021 14:43 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Rikkie99 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:50:
Hey allemaal

Ik meld me hier ook maar eens na lang meegelezen te hebben. Ik fiets nu zo'n 6 jaar waarvan de laatste paar jaar wat actiever en in die jaren heb ik ook wat wedstrijdjes gereden. Door een langslepende blessure en corona is dat de afgelopen tijd niet echt mogelijk geweest maar ik hoop dit seizoen weer wedstrijdfit te worden en weer kunnen gaan koersen. Verder ben ik sinds vorig jaar bezig met het verzamelen van veloviewer tiles :)

Een voorstelbericht is niet volledig natuurlijk zonder een foto van mijn fiets:
[Afbeelding]
Geen schijfremmen? Scheer hier weg jij })
Mooi plaatje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
[...]

Volgens mij ga je met iemand in het wiel juist harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Wat is jullie ervaring met fietsen met een tweetal hernia's? Op m'n gewone fiets is het heerlijk, maar heb nog niet op m'n canyon durven stappen, ben bang dat de houding het halverwege de rit erg oncomfortabel gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Volgens mij ga je met iemand in het wiel juist harder
Nog meer voordeel! Jij mag in mijn wiel rijden volgende keer :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Nog meer voordeel! Jij mag in mijn wiel rijden volgende keer :(:)
Als je in mijn wiel gaat zitten, dan gaan we beiden nog harder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Als je in mijn wiel gaat zitten, dan gaan we beiden nog harder ;)
Dat mag ook! Al ben ik groter dus vraag me af wat meer voordeel oplevert oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Je zou kunnen zeggen dat het een wisselwerking is.

I'm here all night!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Jongens om maar even de vrolijkheid er in te knallen in dit topic en aangezien het gewoon tijd is om wat foto's voorbij te laten komen...

inmiddels ben ik al een tijdje in to de fietsen en heb ik natuurlijk ook een aantal "droomfietsen" ze zullen iets minder spectaculair zijn dan de keuzes van sommige anderen maar ach bij deze mijn top 3 (let op deze wisselt dagelijks :+ ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKjoMxym_XQXV6JOx9ftXqH8KDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evjwZVb67c041Hu7TNjqCfqz.jpg?f=fotoalbum_large

de klassieke uitstraling van deze fiets inclusief het in mijn ogen prachtige spuitschema zorgen ervoor dat ik dit echt een ongelooflijk vette fiets vind!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sK0Noe-knD5aeoo5JRXoKBN1Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cLSOl2Xv14aeEOG1mi4MoYy.jpg?f=fotoalbum_large

gewoon stijlvol. zou zelf alleen de zwarte voorvork graag anders zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1abL20LYL_RaYJ4aTRuDe6N6AD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyq9kXRfnG4Me7q1ru9zFhxb.jpg?f=fotoalbum_large

iets meer in your face en op de 2 fietsen hierboven zou ik ook eens een rondje met 27 gemiddeld durven te maken maar dat zou ik met deze niet zo snel doen.

alle 3 de fietsen zijn anders en heb ook niet naar de geometrie gekeken of wat dan ook maar wou gewoon mooie plaatjes van fietsen posten :+ feel free om dat ook te doen, is toch leuker dan een discussie over wielhangers te voeren

/edit:

en als gravelbikes mee mogen doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uwZLqDP53wDbs7LyHA-Dmc_-RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dX62SuhMYSXrvltl5VFc9rEd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Nutterd op 04-03-2021 15:03 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Dat mag ook! Al ben ik groter dus vraag me af wat meer voordeel oplevert oOo
Ik fiets gemiddeld harder, denk ik. Dus dat lijkt mij bepalender

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Ik fiets gemiddeld harder, denk ik. Dus dat lijkt mij bepalender
Dus als we @DDX voorop laten, jij als 2e en ik als 3e rijden we allemaal 40+ gemiddeld? _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Zou ooit nog eens een stalen frame helemaal zelf op willen bouwen als flaneerfiets.
Custom laten aanmeten, klassiek uiterlijk maar wel met moderne 2x11 aandrijving.
Zit mij af te vragen of je de onderdelen die op zulke fietsen vaak van chroom zijn ook kan laten verkoperen (is dat een term?), dus de stuurpen en zadelpen een koperen kleur krijgt. Dan ziet het er op een gegeven moment uit als het Vrijheidsbeeld, ook leuk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nutterd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:54:
Jongens om maar even de vrolijkheid er in te knallen in dit topic en aangezien het gewoon tijd is om wat foto's voorbij te laten komen...

inmiddels ben ik al een tijdje in to de fietsen en heb ik natuurlijk ook een aantal "droomfietsen" ze zullen iets minder spectaculair zijn dan de keuzes van sommige anderen maar ach bij deze mijn top 3 (let op deze wisselt dagelijks :+ ).

[Afbeelding]

de klassieke uitstraling van deze fiets inclusief het in mijn ogen prachtige spuitschema zorgen ervoor dat ik dit echt een ongelooflijk vette fiets vind!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

iets meer in your face en op de 2 fietsen hierboven zou ik ook eens een rondje met 27 gemiddeld durven te maken maar dat zou ik met deze niet zo snel doen.

alle 3 de fietsen zijn anders en heb ook niet naar de geometrie gekeken of wat dan ook maar wou gewoon mooie plaatjes van fietsen posten :+ feel free om dat ook te doen, is toch leuker dan een discussie over wielhangers te voeren
Ik ben het helemaal met je eens over je keuzes.. Voor de afmontage dan :P Campagnolo!

Voor de frames hou ik iets meer van moderne vormen en kleuren ;)

Oh, en iedereen in de omgeving Utrecht is van harte welkom in mijn wiel. Je hoeft niets te zeggen of te vragen. Ik geef je, als er zijwind is de ruimte en zet je niet op de kant Als ik afsla steek ik even mijn vinger uit. Maar... verder hou je alle verantwoordelijkheid zelf; ik waarschuw je niet voor gaten, paaltjes of andere zaken.

En als je me wil inhalen... graag! Kruip ik lekker in jouw wiel. Tenminste, als mijn training van de dag dat toelaat ;).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Serieuze vraag :
Heeft iemand ervaring met Praxis Buzz Road Rings https://praxiscycles.com/product/road-rings/ of Absolute black Chain rings : https://absoluteblack.cc/...for-7950-6750-5750-round/

Heb een 5 bolt chainring nodig voor mijn powermeter, deze zijn qua prijs nog wel interessant maar claimen vanalles. Reviews zijn weinig te vinden door relatief nieuwe producten.

Iemand ervaringen? Ik weet dat @mhr-zip de absolute black heeft, maar helaas nog niet mee gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
chevsticks schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:51:
Wat is jullie ervaring met fietsen met een tweetal hernia's? Op m'n gewone fiets is het heerlijk, maar heb nog niet op m'n canyon durven stappen, ben bang dat de houding het halverwege de rit erg oncomfortabel gaat maken.
1 hernia, mag dat ook? Ik heb mijn fiets toen langs de fysio moeten brengen (na revalidatie uiteraard). Hij wilde de hoek zien waaronder ik fietste. Het maakt ook nogal uit waar je hernia optrad. Ik had 'm tussen L4-L5 (lage rug). Met andere woorden, vraag het niet hier, maar aan je behandelaars. Ik weet wel dat als je je zwakke plek overbelast, nummer drie niet ver weg is.

Na alle ellende (en pijn) die ik aan m'n rug heb gehad, zou ik niet gokken als ik jou was (mijn hernia was een keerpunt na jaren scoliose, spit en allemaal dingen die ik weggedrukt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

MrBarBarian schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens over je keuzes.. Voor de afmontage dan :P Campagnolo!

Voor de frames hou ik iets meer van moderne vormen en kleuren ;)

Oh, en iedereen in de omgeving Utrecht is van harte welkom in mijn wiel. Je hoeft niets te zeggen of te vragen. Ik geef je, als er zijwind is de ruimte en zet je niet op de kant Als ik afsla steek ik even mijn vinger uit. Maar... verder hou je alle verantwoordelijkheid zelf; ik waarschuw je niet voor gaten, paaltjes of andere zaken.

En als je me wil inhalen... graag! Kruip ik lekker in jouw wiel. Tenminste, als mijn training van de dag dat toelaat ;).
ik heb het juist over de frames :+ afmontage enzovoort heb ik niet eens naar gekeken

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Nutterd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:09:
[...]

ik heb het juist over de frames :+ afmontage enzovoort heb ik niet eens naar gekeken
Heel jammerlijk -O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rikkie99
  • Laatst online: 08:30
rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Geen schijfremmen? Scheer hier weg jij })
Mooi plaatje!
Remmen is angst, dus ik red het wel met velgremmen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Rikkie99 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:14:
[...]

Remmen is angst, dus ik red het wel met velgremmen ;)
Jij komt er hier wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 13:12

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:08:
Serieuze vraag :
Heeft iemand ervaring met Praxis Buzz Road Rings https://praxiscycles.com/product/road-rings/ of Absolute black Chain rings : https://absoluteblack.cc/...for-7950-6750-5750-round/

Heb een 5 bolt chainring nodig voor mijn powermeter, deze zijn qua prijs nog wel interessant maar claimen vanalles. Reviews zijn weinig te vinden door relatief nieuwe producten.

Iemand ervaringen? Ik weet dat @mhr-zip de absolute black heeft, maar helaas nog niet mee gereden.
Ik heb een hele tijd met de praxis works bladen gereden, in combinatie met een praxis works crankstel. Dit crankstel was ik niet zo tevreden over (constructie waar gemakkelijk vuil tussen de BB en de crank aan de aandrijfkant kwam, dus veel gekraak) maar de bladen zijn prima, uitstekende schakel prestaties, als ik nu een 5 bolt systeem had zou ik die zo weer nemen.

Betreffende de discussie van in het wiel rijden, ik snap dat probleem ook niet zo. Ik doe het zelf ook bijna nooit maar het komt wel regelmatig voor dat iemand die ik in haal even blijft plakken en het heeft bij mij vaak juist leuke contacten opgelevert, een complimentje over het tempo of over je fiets, is toch alleen maak leuk? Soms kan je elkaar een beetje uitdagen inderdaad, even kop over kop. Het hoort toch een beetje bij de sport denk ik.

En moet je er extra rekening mee houden? Een beetje misschien, maar als er iemand in mijn wiel zit schakel ik net zo makkelijk over op de "groepsmodus", dus ik zal die gene ook waarschuwen voor obstakels enzo, ik vind dat niet zo erg eigenlijk... Je moet er in het verkeer toch met je koppie bijblijven, het is geen yoga. ;)

Edit: Maar als iemand aangeeft het liever niet te hebben moet je dat natuurlijk gewoon respecteren en geen grote mond hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 04-03-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Raznov schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:02:
Uiteindelijk komen we bij de Hollandse brug aan, en hij komt naast mij fietsen, verteld dat hij het een fijn tempo vond en we rijden al pratende naar boven. Heel fijn gesprek, zo kan het ook gewoon.
Superleuk. Maar ik heb daar geen behoefte aan :P Maar goed die man klinkt dan ook niet als iemand die lastig gaat doen als je zegt, joh, heb liever niemand in mijn wiel hangen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:28
Geen ervaring met hernia's, maar ik heb tijdens m'n verhuizing wel last van spit gehad ("door de rug gaan"). Was de weken daarna ook doodsbenauwd om weer op de racefiets te stappen aangezien elke gekke beweging er weer in schoot. Uiteindelijk wel gedaan en begonnen met een kort rondjes gewoon door de buurt. Niet snel of sportief maar gewoon om te kijken hoe het zou voelen. Dat ging goed dus daarna weer wat uit kunnen breiden. Overigens ben ik niet thuis in alle rugklachten hoor, dit is meer wat bij mij werkte. Ik zou in ieder geval niet zomaar opstappen voor een 150km rit, maar het eerst op kortere rondjes aankijken. Dan ben je in ieder geval ook snel thuis mocht het niet lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:20:
[...]
Ik heb een hele tijd met de praxis works bladen gereden, in combinatie met een praxis works crankstel. Dit crankstel was ik niet zo tevreden over (constructie waar gemakkelijk vuil tussen de BB en de crank aan de aandrijfkant kwam, dus veel gekraak) maar de bladen zijn prima, uitstekende schakel prestaties, als ik nu een 5 bolt systeem had zou ik die zo weer nemen.
Prijs technisch scheelt het nog wel wat, €99,- voor en setje Praxis bladen en zo'n €140 + bolts + verzenden voor absolute black.

Bovendien kan die Absolute black niet in 50/34, alleen 52/36 ivb dat de chainring te smal zou zijn dus dan de powermeter raakt. Denk dat dat eerder geld voor de oval ring ipv round rings maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vriend van begon met zo recht mogelijk op zitten en korte ritjes, uurtje, anderhalf uur max. En langzaam opbouwen. Soms een houding zoeken die net even geen pijn doet. Maar vooral dus voorzichtig kijken tot hoe ver je kunt gaan, beter na 90 minuten thuiskomen en nergens last van hebben dan 2 uur rijden en vervolgens een avond pijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Prijs technisch scheelt het nog wel wat, €99,- voor en setje Praxis bladen en zo'n €140 + bolts + verzenden voor absolute black.

Bovendien kan die Absolute black niet in 50/34, alleen 52/36 ivb dat de chainring te smal zou zijn dus dan de powermeter raakt. Denk dat dat eerder geld voor de oval ring ipv round rings maar dat kan ik mis hebben.
Dat laatste denk ik ook, want een ronde Absolute Black 34 is even groot als iedere andere ronde 34.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:17
rolandos582 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Dus als we @DDX voorop laten, jij als 2e en ik als 3e rijden we allemaal 40+ gemiddeld? _/-\o_ :9~
En ik als 4e. We komen dan alleen niet allemaal tegelijk aan.

Maar "gemiddeld" hadden we 40+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
redelijk onverantwoord zelf therapeutje spelen @Crazy D

"voorzichtig kijken hoever je kunt gaan" kan leiden tot overbelasting op de zwakke plek. Rechtop op een racefiets kan maar beperkt (in de beugels is voor mij bijvoorbeeld al sowieo geen optie meer).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Frenz64 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:50:
redelijk onverantwoord zelf therapeutje spelen @Crazy D

"voorzichtig kijken hoever je kunt gaan" kan leiden tot overbelasting op de zwakke plek. Rechtop op een racefiets kan maar beperkt (in de beugels is voor mij bijvoorbeeld al sowieo geen optie meer).
Ik bedoel vooral te zeggen, stap niet op de fiets om lekker 200 km te rijden. Begin kort. Ik neem aan (maar dat is een aanname) dat we hier snugger genoeg zijn om medische advies bij een arts te halen. Dus dat een goed bedoelt advies ook als dusdanig gelezen wordt. Maar goed misschien moet bij een medische vraag per definitie het antwoord zijn: ga naar de dokter. En het daar ook bij houden....

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit:

en als gravelbikes mee mogen doen:

[Afbeelding]
Erg mooi hé zo'n Standert fiets @Salteh O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Al vaak gepost hier; maar dit zijn de karakteristieken in een groot peloton volgens de TU/e; dus JA de koprijder heeft voordeel. (Let wel; het gaat hier om meetresultaten bij profs, dus met hoge snelheden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0IzwHLODRXdbFnpj5rfwf-BNek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZLHplrtGl9XZYBzWokJYT4y.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betreft in het wiel hangen, ik doe het zelden, en overkomt me ook zelden.
Maar ik speel graag advocaat van de duivel:

Als je een scooter of Speedpedelec kunt bijhouden, plak je er dan aan of laat je hem gaan? Bij dingen die een motortje hebben doe ik dat namelijk zelf vaak wél. Omdat het me een goed gevoel geeft als ik zo'n ding op mankracht kan bijhouden...

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 04-03-2021 16:13 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:11:
Al vaak gepost hier; maar dit zijn de karakteristieken in een groot peloton volgens de TU/e; dus JA de koprijder heeft voordeel. (Let wel; het gaat hier om meetresultaten bij profs, dus met hoge snelheden)

[Afbeelding]

Wat betreft in het wiel hangen, ik doe het zelden, en overkomt me ook zelden.
Maar ik speel graag advocaat van de duivel:

Als je een scooter of Speedpedelec kunt bijhouden, plak je er dan aan of laat je hem gaan? Bij dingen die een motortje hebben doe ik dat namelijk zelf vaak wél. Omdat het me een goed gevoel geeft als ik zo'n ding op mankracht kan bijhouden...
Scooters wel. Die vinden het meestal prima en houden vaak wat in als je dreigt af te haken.

Speedpedelec, dat zijn 9 van de 10 wat gefrustreede mannetjes die met een misplaatst superioriteitsgevoel je voorbij komen en triomfantelijk omkijken hoe goed zij zichzelf vinden om iemand die het op spierkracht doet voor te kunnen blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
mhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Erg mooi hé zo'n Standert fiets @Salteh O-)
:9 O+ O+

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-09 17:42
rdluca schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Scooters wel. Die vinden het meestal prima en houden vaak wat in als je dreigt af te haken.

Speedpedelec, dat zijn 9 van de 10 wat gefrustreede mannetjes die met een misplaatst superioriteitsgevoel je voorbij komen en triomfantelijk omkijken hoe goed zij zichzelf vinden om iemand die het op spierkracht doet voor te kunnen blijven.
Ik deel die mening deels, ik heb ooit een keer op een pokkelang recht stuk een pedelec naast me gehad op een kruising die aanbood om me mee te nemen ("hoe hard wil je gaan?"). Kwam heb nota bene twee weken later op dezelfde plek weer tegen, dus mocht weer aanhaken.

Herken overigens heel goed die triomfantelijke bek van een pedelec die iemand voorbij jaagt. Des te meer dat ik dan even op het gas ga om aan te tonen dat ik het ook kan (al zij het niet zo lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 21:40
Mistraller schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:11:
Komt ook niet vaak voor, maar dat is inderdaad wel lekker.
Vorig jaar werd ik ook ingehaald door een man en vrouw op leeftijd op de speedpedelec. Mooi ff aanpikken, maar daarna ging het wat bult op. Toen werd het nog een beste uitdaging om in het wiel te blijven.
Gelukkig gelukt en daarna wat meer glooiend dus kon lekker een paar km mee rijden. Daarna ging het wat bult af en hielden ze wat in, dus ik er maar langs.
De verbazing op het gezicht van die vrouw..... Die had totaal niet meer verwacht dat er nog iemand zou aanpikken.
Later haalden ze me weer in en nog ff snel wat gepraat en ze bedankt voor de lift.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
pannekoek schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:31:
[...]

Ik deel die mening deels, ik heb ooit een keer op een pokkelang recht stuk een pedelec naast me gehad op een kruising die aanbood om me mee te nemen ("hoe hard wil je gaan?"). Kwam heb nota bene twee weken later op dezelfde plek weer tegen, dus mocht weer aanhaken.

Herken overigens heel goed die triomfantelijke bek van een pedelec die iemand voorbij jaagt. Des te meer dat ik dan even op het gas ga om aan te tonen dat ik het ook kan (al zij het niet zo lang).
De ene wielrenner is de andere niet. Net als voor de pedelec-er, ik ben er ook wel eens één tegen gekomen in de Rotterdamse haven. Super leuk gesprek mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:13
Maarten_E schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:57:
Zou ooit nog eens een stalen frame helemaal zelf op willen bouwen als flaneerfiets.
Custom laten aanmeten, klassiek uiterlijk maar wel met moderne 2x11 aandrijving.
Zit mij af te vragen of je de onderdelen die op zulke fietsen vaak van chroom zijn ook kan laten verkoperen (is dat een term?), dus de stuurpen en zadelpen een koperen kleur krijgt. Dan ziet het er op een gegeven moment uit als het Vrijheidsbeeld, ook leuk :+
(Bijna) alles is mogelijk natuurlijk, maar niet al het mogelijke is per sé een goed idee :)

Marten van m-gineering heeft een frame en wat onderdelen laten verkoperen, scroll eens door deze pagina heen:
http://www.m-gineering.nl/m-ginpic.htm
Bovenin staat een fiets die verder op de pagina verkoperd is.

Als voorbeeld de custom stuurpen vóór de behandeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.m-gineering.nl/m-ginstem.jpg

Na de behandeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.m-gineering.nl/m-gin10.jpg

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Mr. Stom
Nadat ik afgelopen november door een inhalende tegenligger, die mij over het hoofd zag, dusdanig in de soep ben gereden dat m'n frame gebroken was heb ik sinds deze week eindelijk mijn nieuwe fietsje. Lichamelijk zijn we er nog niet helemaal, maar bij deze wel al de nieuwe fiets: een Bianchi Aria, model 2021, afgemonteerd met Ultegra en schijfremmen (moest van dit topic). Via een leuke aanbieding op Mantel ook direct een setje FFWD F4 met 240s naven met daaromheen tubeless Pirelli P Zero TLR 28mm kunnen kopen.

Eergisteren mijn 'maiden voyage' gemaakt. Ontspannen ritje o.a. langs de startbaan van Soesterberg. Leuk om daar eens te fietsen. Nu rustig verder aan het herstel werken en dat gaat met deze fiets ongetwijfeld lukken. Ik merk wel dat er nog veel angst in de benen zit als ik een groepje tegenliggers tegenkom, maar dat zal hopelijk vanzelf verdwijnen.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7VbGO1WozbwHPW05A239VvfDbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XryFACDFlmstCQozhLeCRimc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Pedelecs wisselende ervaringen mee, sommige vinden het prima. Anderen laten het weten dat ze het liever niet hebben. Beide goed. Ik ervaar mensen op pedelecs ook niet als gefrustreerde mensen. In elk geval niet meer of minder dan andere verkeersdeelnemers.

Wat overigens ook leuk is, is om met de gewone fiets (en laptoptas) achter een wielrenner te gaan hangen. Daar kweek je sowieso wat frustratie bij de medeweggebruiker bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:12
Wisselende ervaringen met scooters en ebikes.
Sommige vinden het prima, sommige zelfs leuk en andere gaan remtesten doen.
Meestal merk je het wel snel genoeg.
Alleen met corona ga ik nu niet echt achter mensen hangen, toch een dingetje.

Irritante is mensen die remtesten gaan doen als je er niet eens langs kan, net na stoplicht ofzo.

En wielrenners die aanhaken prima, maar soms wel irritant omdat ze dan ook verwachten / het veiliger is om signalen te geven bij wegversmallingen/tegenliggers ed.
Afgelopen zondag eentje die aanhaakte toen ik hem inhaalde, maar daarna wel bij volgend stoplicht volle vaart door rood reed...
En toen ik hem daarna weer inhaalde, haakte hij niet meer aan...

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 04-03-2021 17:07 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:06:

Goed om te weten. Richting aangeven doe ik eigenlijk altijd, als ik het tempo eruit gooi laat ik het ook weten. Voor de rest hangt het een beetje van de situatie af, voor spelende kinderen weer wel voor de gaten op de Maarnse Grindweg niet, dan moet je mijn wiel maar goed houden. Als iemand zegt dat hij mijn wiel pakt, dan signaleer ik gewoon alsof het een groepsrit is.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:52:
Wat overigens ook leuk is, is om met de gewone fiets (en laptoptas) achter een wielrenner te gaan hangen. Daar kweek je sowieso wat frustratie bij de medeweggebruiker bij. :+
Dat heb ik ook wel eens gedaan, op mijn Gazelle Orange met ligstuur. En dan na 5 km fietspad er op eens naast gaan rijden (ik had niet in z'n wiel gehangen, maar er naar toe gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Mr. Stom schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:52:
Eergisteren mijn 'maiden voyage' gemaakt. Ontspannen ritje o.a. langs de startbaan van Soesterberg. Leuk om daar eens te fietsen. Nu rustig verder aan het herstel werken en dat gaat met deze fiets ongetwijfeld lukken. Ik merk wel dat er nog veel angst in de benen zit als ik een groepje tegenliggers tegenkom, maar dat zal hopelijk vanzelf verdwijnen.
Ziet er goed uit!
Voor wat betreft tegenliggers (en verkeersdrukte in het algemeen) valt er veel winst te behalen om doordeweeks te gaan fietsen i.p.v. in het weekeind. Vooropgesteld dat je er dan tijd voor kunt / mag nemen.

Het valt me op dat je zadel heel ver naar voren staat. Is dat je persoonlijke voorkeur of is een bikefitter daarmee gekomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hier ook wisselende ervaringen met speedpedelecs. Sommigen geven te kennen dat ze er niet op zitten te wachten door inderdaad te remmen of stukjes door de berm te gaan rijden. Maar ik heb ook al eens tijdens woon-werk zo'n inhaler gehad waar ik achter kon blijven hangen. Uiteindelijk hield 'ie in om naast me te komen fietsen en gaf hij toe dat hij normaal probeerde wielrenners er af te rijden maar respect dat hem dat bij mij niet lukte :+. Rest van de rit samen opgefietst en nog een leuk gesprek gehad, stukjes tegen de wind ging hij weer even op kop.

Wat me wel op valt dat als je bij een speedpedelec in het wiel zit op valt hoe slecht ze soms anticiperen voor hun snelheid, ik heb al wel eens afgehaakt omdat het gewoon echt te gevaarlijk was hoe een speedpedelec met 40km/u over een redelijk druk fietspad raasde bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 04-03-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Overigens ook wel eens een pedelec hard voorbij gereden (wind mee) op fietspad naast het Noord-Willemskanaal richting Groningen. Hij ging niet harder dan 45km/u (begrenzing), terwijl ik heerlijk 50km/u+ aan het fietsen was.
Het zegt uiteraard helemaal niks over fietscapaciteiten, maar af en toe is het wel leuk.

Ik ben het overigens wel met @Kluus eens dat het bij sommige pedelecs ook echt niet fijn in het wiel zitten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
DieAnder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ziet er goed uit!
Voor wat betreft tegenliggers (en verkeersdrukte in het algemeen) valt er veel winst te behalen om doordeweeks te gaan fietsen i.p.v. in het weekeind. Vooropgesteld dat je er dan tijd voor kunt / mag nemen.

Het valt me op dat je zadel heel ver naar voren staat. Is dat je persoonlijke voorkeur of is een bikefitter daarmee gekomen?
Dankje!

Ik kan nu gelukkig nog doordeweeks fietsen, maar als ik straks weer 100% aan het werk ben is die mogelijkheid er niet meer (behalve op zomerse vroege ochtenden). Dus komende tijd proberen te wennen aan de drukte.

Ik heb m'n fiets nu afgesteld volgens geometrie van een bikefit die ik een aantal jaar geleden heb gedaan. Ik ben behoorlijk lenig en vind het fijn om sportief op de fiets te zitten. Ik 'kruip' ook altijd naar voren op het zadel als ik op rustige stukken wat harder fiets. Zodra ik wat meters op de fiets heb gemaakt ga ik een nieuwe bikefit doen. Ik zal komende dagen een rondje maken met het zadel wat verder naar achteren, eens kijken wat dat doet. Dank voor de tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Mr. Stom schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:52:
Nadat ik afgelopen november door een inhalende tegenligger, die mij over het hoofd zag, dusdanig in de soep ben gereden dat m'n frame gebroken was heb ik sinds deze week eindelijk mijn nieuwe fietsje. Lichamelijk zijn we er nog niet helemaal, maar bij deze wel al de nieuwe fiets: een Bianchi Aria, model 2021, afgemonteerd met Ultegra en schijfremmen (moest van dit topic). Via een leuke aanbieding op Mantel ook direct een setje FFWD F4 met 240s naven met daaromheen tubeless Pirelli P Zero TLR 28mm kunnen kopen.

Plaatje:

[Afbeelding]
Mooie fiets! Die bandjes ga ik ook proberen, hoe zijn je ervaringen ermee? Makkelijk te monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Dat laatste denk ik ook, want een ronde Absolute Black 34 is even groot als iedere andere ronde 34.
Ja precies, dat gaven ze inderdaad al aan. Schijnbaar gingen ze er vanuit dat ze alleen ovaal maken.

Misschien toch even die praxis bladen proberen, zien er ook wel prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:52:

Dat deed ik vroeger inderdaad ook wel eens. En dan niet laten merken dat je je kapot loopt te trappen 8)
Kluus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:11:

Wat me wel op valt dat als je bij een speedpedelec in het wiel zit op valt hoe slecht ze soms anticiperen voor hun snelheid, ik heb al wel eens afgehaakt omdat het gewoon echt te gevaarlijk was hoe een speedpedelec met 40km/u over een redelijk druk fietspad raasde bijvoorbeeld.
Wij mochten er ooit op het werk eentje proberen. (Stromer)
En dat was een hele ervaring. Je trapt ongeveer de helft van de snelheid zelf mee voor mijn gevoel, maar je moet je er dus contant van doordringen dat je dik 2x zo hard gaat. Medeweggebruikers hebben geen flauw idee dat je zo hard aankomt, en zelf heb je niet altijd in de gaten dat dat zo is. Helemaal als er gewenning optreedt.
Dit is overigens iets dat iedere weggebruiker overschat. Na de derde rit op die stromer merkte ik dat al. Dan ga je binnen de bebouwde kom op den duur vrolijk verder met 45km/h, desnoods op de hoofdrijbaan, want ja, een speedpedelec koop je niet om er vervolgens 25 op te rijden.
Uiteindelijk anticiperen we allemaal niet altijd goed op medeweggebruikers of omstandigheden. Bij een speedpedelec moet je het gevoel dat je een fietser bent thuislaten. Je bent een bestuurder van een motorvoertuig. Daar gaat het met name mis.
rdluca schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Daar ben ik het dan weer niet zo mee eens, het zijn gewoon forenzen. En vaak puur om de files te vermijden of een auto de deur uit te kunnen doen. Vaak dus niet om "zo lekker hard te kunnen fietsen". Speedpedelecs zie je niet in recreatief verkeer. Als ik van/naar werk fiets heb ik ook meer stress, want 1e vergadering te halen, of op tijd thuis want vrouwlief heeft 1e boze appje al gestuurd/eten koud... etc ;)
Op de snelweg heb je in het woon/werk verkeer ook veel meer chagrijn, haantjesgedrag en korte lontjes dan in het weekend. Heeft er meer mee te maken dat het een "verplichte" verplaatsing is denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Mistraller op 04-03-2021 19:16 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

Kluus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:11:
Hier ook wisselende ervaringen met speedpedelecs. Sommigen geven te kennen dat ze er niet op zitten te wachten door inderdaad te remmen of stukjes door de berm te gaan rijden. Maar ik heb ook al eens tijdens woon-werk zo'n inhaler gehad waar ik achter kon blijven hangen. Uiteindelijk hield 'ie in om naast me te komen fietsen en gaf hij toe dat hij normaal probeerde wielrenners er af te rijden maar respect dat hem dat bij mij niet lukte :+. Rest van de rit samen opgefietst en nog een leuk gesprek gehad, stukjes tegen de wind ging hij weer even op kop.

Denk dat je er ook wel rekening mee moet houden dan ze zich anders gedragen met jou in het wiel (potentieel, als dat al zo was). Maar wel met je eens dat ze erg hard gaan, zeker omdat ze zo stil zijn. Brommers hoorde je vroeger tenminste nog.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vraag, als je uit een zijweg (van rechts) een voorrangsweg op rijd, rechts af (met een fietssuggestie strook aan de zijkant) moet je dan alsnog voorrang verlenen of kan je die strook zo op (weg breed genoeg voor auto’s om niet per se op die strook te moeten rijden).

En wanneer moet je voorrang verlenen. Hoe ruim is ruim genoeg?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Een fietssuggestiestrook zegt volgens mij helemaal niks. Het is een suggestie, niet meer.
Zo'n strook is niets anders dan een geverfde strook op de rijbaan waarop je ook met met een auto mag rijden, stilstaan of parkeren. Een fietssuggestiestrook maakt vooral duidelijk dat er fietsers kunnen, maar niet moeten, rijden
https://www.politie.be/53...-een-fietssuggestiestrook en https://www.bsabv.nl/vers...-en-fietssuggestiestrook/

Maar ook als je ergens geen voorrang hoeft te verlenen, ik zou gewoon ter plekke de situatie inschatten en bepalen of het wel of niet kan. Ik wil daarmee zeggen: vooral niet denken "oh ik hoef geen voorrang te verlenen nou dan ga ik maar!"

Als een auto midden op de weg rijdt met 30km/u is dat een heel ander verhaal dan wanneer diezelfde auto 80km/u doet, op de rechter weghelft. ;-)
Hoe snel je zelf van plan bent de bocht om te gaan maakt natuurlijk ook uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Salteh op 04-03-2021 20:33 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckLcVeB1UXGY3IeJaDo6LjDc1Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m63b3sbkrFCCaTIPy1P8kdg8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik mijn gravelbike wel gevonden heb... Ik vind dit echt een magistraal lekker apparaat.

Cannondale top stone lefty

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik blijf het lelijk vinden zo'n lefty. Ik ben toch echt van de symmetrie.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• aansteekblokje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 14:16
Mistraller schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Stan Ansems is zelf gewoon een fanatieke fietser. En ik heb hem ook al regelmatig een donatie gestuurd. Het is een hobby en hobbies kosten geld. Zo kijkt hij er vermoedelijk ook tegenaan. Als je van hobby naar zakelijk wilt gaan komt er heel wat bij kijken.

[...]

Ik zie juist momenteel dat Strava heel veel dingetjes aan het afkijken is van Statshunters en Veloviewer, en dat onder het mom van NIEUW of Premium zelf toevoegt. En in elk geval nooit credits geeft aan de bedenkers. De filters van statshunters, die dan in alle stats doorwerken... _/-\o_ Strava: Eat your heart out.
Ik ben de ontwikkelaar en dit is inderdaad een hobby project. Tot op heden kan ik met donaties de kosten van de server betalen en dat is voldoende. En dit soort reacties is waar ik het voor doe! Gr Stan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Jaaaa de Lefty... Wat een apparaat is dat zeg! <3
Wanneer ik wat meer geld te besteden had aan een ATB dan was dat hem geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbOk4JoPbwApK6QCvr5y5JG8OL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYIefjMEb85ZQLCmvRZRwzD8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Grin op 04-03-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Dat is nou typisch een fiets waar ik niet achter zou willen rijden :r

Zo'n lefty vind ik esthetisch en technisch gezien een wanproduct.

[ Voor 3% gewijzigd door DieAnder op 04-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe het is wel echt een marmelade-fiets. Love it/hate it.
Er zijn idd de nodige problemen met die voorvork - of was dat alleen met de eerste versies? - maar om te zien vind ik 'm geweldig. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24

Rustgevende video van iemand die een gravelbike afmonteert
DieAnder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Dat is nou typisch een fiets waar ik niet achter zou willen rijden :r

Esthetisch en technisch gezien een wanproduct.
Ik ben zelf ook niet zo mooi, dus heb een affiniteit met buitenbeentjes ;)

Maar goed, jij krijgt 5k en moet er een fiets van kopen, waar rij jij dan op in 2022? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Grin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:56:
Jaaaa de Lefty... Wat een apparaat is dat zeg! <3

[Afbeelding]
Haha, ik dacht dat het heet een 'Lefty' omdat de linkerziide van de zadelbuis een stuk lager is, totdat ik wat langer keek :+
Dit is toch niet verantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
418O2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:09:
[YouTube: Chinese Open Mould carbon gravel bike GRX di2]
Rustgevende video van iemand die een gravelbike afmonteert

[...]

Ik ben zelf ook niet zo mooi, dus heb een affiniteit met buitenbeentjes ;)

Maar goed, jij krijgt 5k en moet er een fiets van kopen, waar rij jij dan op in 2022? ;)
Ik zou een frame op maat laten bouwen bij Lester of Blacksmith ofzo. Dan kan er voor dat budget denk ik nog net een Chorus groepje op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Ik vind zo' n lefty toch altijd wel heel erg gaaf, maar zou er zelf niet eentje willen. Hoe degelijk ook, hoe mooi ook, maar het idee trekt mij toch niet bepaald aan.
Dan liever een Rondo HVRT CF0, waar ook iets "vernieuwends" op zit met de 650b optie, maar dat trekt mij dan meer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y50R59hr08v7XTmfVUlVNSRYToU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5e6Woh0eBpGhUA8l1oNDUpEj.jpg?f=fotoalbum_large
1 bike to rule them all O+ (maar dan wil ik waarschijnlijk toch weer een extra fiets, omdat dat dan weer beter gaat rijden op iets). (Plus ik moet toegeven dat de 2020 kleurstelling mij niet past wat betreft mijn kleding keuren en smaak)

Voor die 5k zou ik dan weer op zoek gaan naar een mooie titanium :).

[ Voor 49% gewijzigd door Raznov op 04-03-2021 21:21 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Salteh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:29:
Een fietssuggestiestrook zegt volgens mij helemaal niks. Het is een suggestie, niet meer.

[...]

https://www.politie.be/53...-een-fietssuggestiestrook en https://www.bsabv.nl/vers...-en-fietssuggestiestrook/

Maar ook als je ergens geen voorrang hoeft te verlenen, ik zou gewoon ter plekke de situatie inschatten en bepalen of het wel of niet kan. Ik wil daarmee zeggen: vooral niet denken "oh ik hoef geen voorrang te verlenen nou dan ga ik maar!"

Als een auto midden op de weg rijdt met 30km/u is dat een heel ander verhaal dan wanneer diezelfde auto 80km/u doet, op de rechter weghelft. ;-)
Hoe snel je zelf van plan bent de bocht om te gaan maakt natuurlijk ook uit.
Je komt daar net van de dijk af, naar rechts kijken gaat wel (was vrij) maar links is lastig. 80 kun (en mag) je daar zeker niet. Het beste is alle vaart er uit halen maar dat vind ik altijd zo jammer. Je vraagt nu Idd wel dat de auto “voor jou” op let. Het was overigens niet gevaarlijk, zo ruim was het zeker wel. Maar ok, suggestie strook opdraaien is dus in feite “niks”. Geen fietspad.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 10:42
Maarten_E schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:41:
Heb op zich geen probleem met wieltjesplakkers, zolang ze het maar even aankondigen.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik haalde laatst iemand in en had niet in de gaten dat die daarna stilletjes in mijn wiel was geslopen. Toen er vervolgens een scherpe bocht kwam en ik over mijn schouder keek schrok ik behoorlijk waardoor ik bijna een verkeerde stuurbeweging maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
pro_6or schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:
[...]
Je komt daar net van de dijk af, naar rechts kijken gaat wel (was vrij) maar links is lastig. 80 kun (en mag) je daar zeker niet. Het beste is alle vaart er uit halen maar dat vind ik altijd zo jammer. Je vraagt nu Idd wel dat de auto “voor jou” op let. Het was overigens niet gevaarlijk, zo ruim was het zeker wel. Maar ok, suggestie strook opdraaien is dus in feite “niks”. Geen fietspad.
Je rijdt een voorrangsweg op dus je moet iedereen voorrang geven.
Eerst kijken of er verkeer is, en als er geen verkeer is dan pas gaan. Op een fietsstrook verwacht je normaliter allen (brom / snor) fietsers, maar er zou best een auto kunnen rijden omdat die bv uit moet wijken voor een tegenligger.
kwiebus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:
[...]
Daar ben ik het wel mee eens. Ik haalde laatst iemand in en had niet in de gaten dat die daarna stilletjes in mijn wiel was geslopen. Toen er vervolgens een scherpe bocht kwam en ik over mijn schouder keek schrok ik behoorlijk waardoor ik bijna een verkeerde stuurbeweging maakte.
Ja, herkenbaar, dat overkomt mij ook wel eens. Ik trek dat vooral mijzelf aan; het confronteert mij dat ik niet volledig op de hoogte ben van de verkeerssituatie om me heen.

[ Voor 26% gewijzigd door DieAnder op 04-03-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:47:
+1
Mij niet gezien op zo'n gedrocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 09:52

Roozzz

Plus ultra

[...]

Persoonlijk zou ik het best moeilijk vinden om dan niet voor een project12 te gaan. Het kriebelt al een tijdje... En dan waarschijnlijk wel eerst een mtb van hem.
* Roozzz rent

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 04-03-2021 21:34 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:56:
:?

Sinds wanneer heb jij/houdt je rekening met een einde aan je budget?
kwiebus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Leuke van een Garmin Varia is dat je hem al "ziet" aankomen zonder achterom te kijken >:)
Daar geeft @Roozzz net antwoord op: Roozzz in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Ik heb een carbonnen en alu fiets. Dus als er iets bij komt zou het een fiets zijn die tegen een stootje kan en ook niet te stijf. Dus iets van staal staat bovenaan, en dan is een Project12 fiets ook nog eens redelijk lokaal voor mij! Maar ik spuug ook niet op een Wind.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Zo'n Lefty voelt ook een beetje gek aan qua looks. Alsof er iets totaal niet goed is :P Vind het zelf niet bijzonder mooi ofzo. Maar er is markt voor dus hey: prima!

Afgelopen weken was een beetje een rollercoaster op nieuwefietsgebied. Heb al een hele tijd het idee om dit jaar een nieuwe fiets te gaan kopen, ook echt qua timing "Kan niet beter!". Niets te krijgen etc. Mijn oog was gevallen op een Trek Domane vanwege de optie om tot 38 of misschien 40mm bandjes te proppen en dus ook wat gravel te kunnen gaan rijden. De Domane heeft 2 isospeed dingetjes erin zitten voor wat extra comfort bij de zadelpen en het stuur wat me dan ook wel handig leek. Maar levertijd is zo goed als onbekend dus dat ging een lastig verhaal worden. Daarnaast ook wel in de laatste weken toch wat meer gaan kijken naar een gravel-georienteerde fiets want een Domane is toch meer van hetzelfde wat ik al heb met de toevoeging van ietsje dikkere banden. Maar na dit weekend op een Grail gezeten te hebben en meer offroad gereden te hebben wist ik het zeker: dikkere banden moet eigenlijk de standaard worden. Dunne wielen steken kan altijd wel.

Nu is bij ons in het dorp een fietsenzaakje die ook Isaac dealer is. Nu had ik voor corona al wel eens wat van die fietsen gezien en die vond ik er toch ook altijd wel aardig vet uitzien. En ze hadden nu ook de nieuwe Torus Xplore in de vitrine staan waar ik al meerdere malen langsgelopen was en toch even ben blijven kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/isaac-torus-xplore-2021-11-1611582401.jpg?crop=0.696xw:0.777xh;0.145xw,0.124xh&resize=980:*

Dus ik was voor de gein maar eens gaan informeren want via de Isaac website was natuurlijk niets te krijgen. Nu bleek dat er wat dealers zouden moeten zijn die wat fietsen in backorde hadden en die ongeveer in mei geleverd zouden kunnen worden, onder voorbehoud uiteraard. Nou, mei is mee te leven. Dus ik wat dealers bellen op eigen houtje om te kijken of er iemand was die een maatje XL had staan want de winkel int dorp had wel het idee dat dat in de goede richting zou moeten zijn. En met dat rondbellen kwamen ook allerlei teksten als "XL en GRX600 zal dit jaar mogelijk ook niet lukken hoor" of "nou, er is eigenlijk 0 voorraad dus ik vrees dat het kansloos wordt". Shimano GRX 600 was al eigenlijk wat ik neit wilde maar Isaac zelf gaf aan dat sram levering in 2021 eigenlijk niet ging lukken, december misschien.

Ik nog met wat vrienden in gepsrek en daar kwam de Backroad nog ter sprake van Rose. Mijn verhouding met Rose is wat gevoelig. Maar na wat specs bekijken en over de comfortdingtjes te kijken was ik eigenlijk ook wel om, dit was ook wel een mooie fiets! En wat krijgen we nou, is de uitvoering met GRX direct leverbaar? 4-8 dagen! Ik bellen, niet dus. Ik mailen dan maar of het klopt. De hele middag een soort van in dubio gezeten van "ik kan em ook gewoon bestellen en dan zien we wel, anders kan ik altijd geld terugvragen natuurlijk". Oke, knoop doorgehakt, ik bestellen en wil betalen, daglimiet te laag! Ja! NNNNNN. Snel aangepast, kon tot 4 uur duren! Nou tegen de tijd dat dat voorbij was stond levering alweer op 18 weken. Dus van die 4-8 dagen zal ook wel niet geklopt hebben.

Maar ondertussen had ik ook alweer mail gehad van Isaac over dat levering in mei toch nog best mogelijk kon zijn. Ik bellen met Isaac, en daar kwam hij weer met het punt van het in backorder hebben. Ze hadden me ook een mailtje gestuurd nog met welke winkels voor een 1e model al een XL aangevraagd hadden. Dus ik denk oke: ik ga dan wel dealers bellen! Arnhem, die hadden mogelijk wel wat, maar werd de volgende dag teruggebeld. Prima! Andere winkel bellen, ja zij hadden inderdaad een XL besteld en staan. Oke, oke, goed nieuws alvast. Dus ik vraag hoe die afgemonteerd is, met sram rival 1x. Toemaar, dat gaat goed :P En de wielen? Niet de stock shimano wielen maar de upgrade naar de DT Swiss GR1800 :+ Nooo! Zeg maar precies zoals ik hem wil hebben. Maat van stuur en stuurpen zal dan wel prima zijn en anders fixen we dat wel achteraf!

Dus deze meneer gaat zaterdag even langs om te passen, want helemaaal zeker weet ik niet of die maat goed is, maar het is aardig bizar. Van de knoop doorhakken en opzoek gaan naar een fiets naar wel niet wel niet wel niet iets anders toch niet en dan weer wel en dit weekend. Dat is allemaal erg snel maar heb er in ieder geval superveel zin in.

Afgelopen weekend dus ook met de Grail van een vriend op pad gegaan, maatje M! Beetje de ellebogen dicht langs de bovenbenen, maar met sram force 1x. Het is sram, het werkt gewoon zoals op de racer, dus erg blij mee. De hoods zijn wat "lomper" als in steken wat verder naar boven uit op het stuur maar dat vond ik juist wel prettig, iets om goed vast te kunnen houden. Rival is dan wel een tikje "minder" maar tzal em vooral in het gewicht zitten en of ik echt zoveel ga merken dat het Rival is. En anders is dat in de komende jaren natuurlijk gewoon vervangbaar!

Dusja! Op naar zaterdag!

Ohja, mocht je interesse hebben, de winkel in Arnhem had dus nog wel wat backorder opties voor in ieder geval de XL versie met GRX 600, Force 1x ook en ook Rival volgens mij. Maar mogelijk dat er nog wel winkels zijn die zomaar wat op voorraad zouden kunnen hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 04-03-2021 22:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:22:
[...]

:?

Sinds wanneer heb jij/houdt je rekening met een einde aan je budget?

[...]

Leuke van een Garmin Varia is dat je hem al "ziet" aankomen zonder achterom te kijken >:)

[...]

Daar geeft @Roozzz net antwoord op: Roozzz in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Ik heb een carbonnen en alu fiets. Dus als er iets bij komt zou het een fiets zijn die tegen een stootje kan en ook niet te stijf. Dus iets van staal staat bovenaan, en dan is een Project12 fiets ook nog eens redelijk lokaal voor mij! Maar ik spuug ook niet op een Wind.
De varia werkt alleen als ze snel naderen. Maar ik zuig vaak wieltje, nog nooit gehad (bij een fietser) dat ze er niks van moeten hebben. Wel bij brommers. Denk 1/4 wil het niet, dat merk je gauw genoeg.

Laatst nog, ik tegen de wind in, nauwelijks nog 26. Komt er een kei fitte beer me inhalen (de varia pikte hem Idd al op) kort kort had ie aan en het was erg fris. Hij lachen, stevig windje heh! Dan moet je zelf ook lachen, Ik zeg, ik pik aan. Dijk draaide iets naar parallel aan de wind maar bij 42 moest ik toch echt lossen (dat roep ik dan ook even). Sowieso omdat ik dan echt naar het buitenblad moet en dan dondert de ketting er af (en de stelschroef zit muurvast en is uitgeloetert). Kan alleen vanaf midden van de cassette schakelen.

Heel vaak even een leuk praatje, of zelfs strava kennis mee opgedaan. Is toch gewoon gezellig? Ik zit voor de lol op de fiets hoor. De meeste anderen ook volgens mij.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 12:08
wisselwerking schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:47:
:/
Teveel plusjes voor deze post... }:|
;)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:51
Kamp lefty hier, haha.

Al zal die er niet snel komen. Vering hoort niet thuis op een racefiets :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
aansteekblokje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Ik ben de ontwikkelaar en dit is inderdaad een hobby project. Tot op heden kan ik met donaties de kosten van de server betalen en dat is voldoende. En dit soort reacties is waar ik het voor doe! Gr Stan
Held! Nog actief op Tweakers en hij leest het! Hou die site in de lucht, ik moet nog genoeg tiles O-)

Wat ik me wel afvroeg, hoe kan het dat statshunters en veloviewer zo verschillen in tiles/map?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ypuh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:26:
Kamp lefty hier, haha.

Al zal die er niet snel komen. Vering hoort niet thuis op een racefiets :+.
Ik schep er genoegen in zo vloeiend mogelijk over slechte wegen te gaan. Druk verplaatsen, goed sturen, klein hupje. Maar kasseien e.d. dat is voor mij alleen maar afzien. Klinkerwegen hier in NL vind ik al niks. Met een hoofdletter (of vier). En een keer een onverwachte of domme misser is ook aardig k. Dan red vering je wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aansteekblokje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 14:16
rolandos582 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 00:16:
[...]

Held! Nog actief op Tweakers en hij leest het! Hou die site in de lucht, ik moet nog genoeg tiles O-)

Wat ik me wel afvroeg, hoe kan het dat statshunters en veloviewer zo verschillen in tiles/map?
Denk dat het 2 reden kan hebben:
1. Niet alle activiteiten staan in StatsHunters of in Veloviewer
2. De berekening van tiles is voor beide net iets anders, dit heeft hoofdzakelijk te maken dat standaard StatsHunters gebruik maakt van de summary line (minder detail) hierdoor kan het voorkomen dat een tile niet geteld wordt. In de FAQ staat een manier om dit mogelijk op te lossen. https://www.statshunters....ecision-for-tiles/heatmap

Mocht dit niet helpen hoor ik het graag.
Gr Stan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nice, die Isaac heeft een fietsmaatje van mij nu ook in die kleurstelling, die zit de laatste tijd al iedereen de ogen uit te steken op strava. Echt een heel gaaf ding, ik ben trouwens ook 100% voor metallic lak op fietsen :9~.

Dan is mijn gravelbike wel echt een lelijk ding :+, mijn n+1 knobbel gaat wel weer kriebelen zo maar voor mij blijft het toch meer een winterfiets voorlopig. Echt offroad heb ik de voorkeur voor de MTB en op de weg de racefiets.

Verder vind ik lefties ook wel vet, zeker ook op zo'n gravelbike, het heeft gewoon iets anders dan anders. Maarja ik heb er ook geen helaas. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 05-03-2021 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Kluus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:07:
[...]

Nice, die Isaac heeft een fietsmaatje van mij nu ook in die kleurstelling, die zit de laatste tijd al iedereen de ogen uit te steken op strava. Echt een heel gaaf ding, ik ben trouwens ook 100% voor metallic lak op fietsen :9~.

Dan is mijn gravelbike wel echt een lelijk ding :+, mijn n+1 knobbel gaat wel weer kriebelen zo maar voor mij blijft het toch meer een winterfiets voorlopig. Echt offroad heb ik de voorkeur voor de MTB en op de weg de racefiets.

Verder vind ik lefties ook wel vet, zeker ook op zo'n gravelbike, het heeft gewoon iets anders dan anders. Maarja ik heb er ook geen helaas. :)
Ik begrijp dat als je een racefiets en een MTB hebt en dus ook al een gravelbike dat het een keer ophoudt haha. Ik vind op de MTB ook leuk, maar dat trekt me net wat minder nog dan de weg/onverhard. Het zal voor mij de winterfiets worden zodat ik de racer dedicated in de winter op de tacx kan laten staan, dat is soms een gedoe met naar boven en beneden brengen van het frame en alles. Doordeweeks zit ik sowieso op Zwift en in het weekend nog wel eens buiten. Daar is het dus ook ideaal voor.

En ik ben nog lang niet uitgekeken op de wegen in Nederland of daarbuiten maar onverhard is er ook nog een hoop te ontdekken en ik kan met deze fiets en dunnere banden OOK op de weg dus eigenlijk 2 in 1. Met 650b velgen zou ik zelfs 2” banden kwijt kunnen. Maar ik ga wel proberen om hem eens mee te nemen naar de wat makkelijkere singletraks hier op de heuvelrug. Gewoon ff checken hoe die fiets daar te handelen is. Amerongen zal best een uitdaging worden omdat het technisch is en het met een MTB af en toe echt rammelen is, laat staan als je dus een vaste vork hebt! We’ll see 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 12:08
orange.x schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Ik begrijp dat als je een racefiets en een MTB hebt en dus ook al een gravelbike dat het een keer ophoudt haha. Ik vind op de MTB ook leuk, maar dat trekt me net wat minder nog dan de weg/onverhard. Het zal voor mij de winterfiets worden zodat ik de racer dedicated in de winter op de tacx kan laten staan, dat is soms een gedoe met naar boven en beneden brengen van het frame en alles. Doordeweeks zit ik sowieso op Zwift en in het weekend nog wel eens buiten. Daar is het dus ook ideaal voor.

En ik ben nog lang niet uitgekeken op de wegen in Nederland of daarbuiten maar onverhard is er ook nog een hoop te ontdekken en ik kan met deze fiets en dunnere banden OOK op de weg dus eigenlijk 2 in 1. Met 650b velgen zou ik zelfs 2” banden kwijt kunnen. Maar ik ga wel proberen om hem eens mee te nemen naar de wat makkelijkere singletraks hier op de heuvelrug. Gewoon ff checken hoe die fiets daar te handelen is. Amerongen zal best een uitdaging worden omdat het technisch is en het met een MTB af en toe echt rammelen is, laat staan als je dus een vaste vork hebt! We’ll see 8)
genoeg gasten die met star/staal/singlespeed de uhr routes op gaan.. het is ook niet mijn hobby, ik ga liever zo efficiënt mogelijk met mijn energie om en het kost je gewoon een hoop meer om een starre fiets onder controle te houden, maar als je actief genoeg op de fiets zit is het zeker te doen!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

[...]

ik weet niet hoe de "eenvoudige" singletracks daar zijn maar ik heb met de gravelbike 2x de schaak in Horst gereden (zie filmpje)

dat is vrij hard werken maar wel leuk en nadat ik dit 2 gedaan had heb ik de mountainbike verkocht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Ja is ook, bospaadjes zijn sowieso prima te doen en MTB routes ook wel vaak zoals @Prulleman zegt, maar met de MTB rijd het wel wat lekkerder als je veel wortels hebt, modder of los zand. Maar mijn gravelbike is dan ook zwaarder en stugger (uiteraard, want geen vering) dan mijn MTB dus dat scheelt ook al veel. Die Isaac is gewoon een heel vet ding waar ik sowieso al met meer plezier op zou zitten dan op mijn Nuroad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:55

McMiGHtY

- burp -

Ik ben laatst de mtb route papendal op de gravelfiets gedaan, was ook goed te doen. Einde van de rit waren de armpjes wel goed te voelen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
ach vroeger had de mtb helemaal geen vering... ;-) maar er zijn vaste mooie single tracks die je met een gravelbike prima kan rijden. maar zal ook wel beetje van de omstandigheden afhangen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
Nou idd, m'n vader heeft vroeger nog (amateur) wedstrijden gedaan op een stalen batavus mtb zonder vering. Eingelijk wat tegenwoordig een gravelbike met recht stuur is. Wat blijkbaar het weer helemaal hip gaat worden

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
GWBoes schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:12:
Nou idd, m'n vader heeft vroeger nog (amateur) wedstrijden gedaan op een stalen batavus mtb zonder vering. Eingelijk wat tegenwoordig een gravelbike met recht stuur is. Wat blijkbaar het weer helemaal hip gaat worden
hej, vergeet niet dat deze wel heule grote wieluh heeft ten opzicht van die oude fiets. Het cirkeltje is nog niet rond.. :P :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

aansteekblokje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Gaaf dat de ontwikkelaar hier op Tweakers zit! (ik wist niet eens dat het een NL-project is terwijl ik er wekelijks gebruik van maak... :X)!

Dit maakt mij zo enthousiast, dat ik ook gelijk een donatie heb gedaan! :)
Het is een geweldige website! Mijn complimenten Stan!!!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 242 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).