Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 243 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
WaSteiL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:13:
[...]

hej, vergeet niet dat deze wel heule grote wieluh heeft ten opzicht van die oude fiets. Het cirkeltje is nog niet rond.. :P :+
Ene een verende zadelpen he, dus dat scheelt ook wel iets :P

@Prulleman het is denk ik ook wel te doen maar je hebt van die uitremstroken waar je heel veel korte vrij diepe kuiltjes na elkaar hebt wat echt rammelen is, dus dat zal wel even wennen zijn.

@Nutterd dat ziet er inderdaad als een mooi rondje uit. Wat ik denk ik vooral bedoel is dat de ondergrond niet vol zit met boomwortels en harde objecten omdat de een 42mm band best kleiner is dan de gemiddelde MTB band. Dus dan heb je mogelijk sneller kans op stootlekken etc. Al is het wel de bedoeling dat ik hem gelijk tubeless ga maken.

@Kluus De NuRoad heb ik ook nog naar gekeken maar qua leverbaarheid niet te doen ook. Fietsenwinkel hier vond Isaac wel een betere kwaliteit, maargoed wat dat dan precies zegt. Het zal de FM ook vast meer opleveren omdat ze over het algemeen iets duurder zijn :)

Kortom, we gaan er gewoon voor. We beginnen wel met Zeist/Austerlitz, die zijn wel bochtig maar qua wortels valt het allemaal wel mee. Daarna Leersum maar proberen en als dat allemaal ook prima gaat kan ik altijd nog Amerongen proberen te trotseren :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

Echt fijn dat de winkels weer open zijn. Vandaag naar een nieuwe fiets gekeken en woensdag een bikefit en dan bestellen maar. Al zijn wij eigenlijk wel uit de maat, maar voor de breedte van het stuur en de zadel- en stuurpen wel fijn. Nu maar eens twijfelen tussen geen kleur (blanke lak) of toch perzik (zeg maar haribo snoep).

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Over die speedpedelecs; ik herken het deels. Zoals sommigen al aangaven, komen ze op mij meestal niet over als gefrustreerde mannetjes (het zijn wel altijd mannen). Krijg het idee dat het meestal de wat fittere/sportievere forenzen zijn die liever in beweging zijn dan in de auto zitten, maar waarvoor het praktisch niet handig is om met de racefiets te gaan.

Het lukt mij altijd wel om aan te haken, vooral met tegenwind is het ideaal, dan kost het wel wat meer moeite maar heb je ook gigantisch veel voordeel.

De ene keer vindt iemand het wel grappig en trekken ze rustig op na bochten zodat je mee kunt.

Ik heb één keer gehad dat een wat oudere man direct aangaf dat hij niet wilde dat ik aanhaakte. Dit was langs het Amsterdam-Rijnkanaal tussen Utrecht en A'dam. Hij zei dat de laatste wielrenner met 45 km/u op zo'n betonnen 'stoeprandje' was gereden. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:55

McMiGHtY

- burp -

koentjuh1987 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:29:
ach vroeger had de mtb helemaal geen vering... ;-) maar er zijn vaste mooie single tracks die je met een gravelbike prima kan rijden. maar zal ook wel beetje van de omstandigheden afhangen.
Ik had hiervoor 1x tijdens de afgelopen zomervakantie op een huur mtb een "clinic" meegedaan op de camping..dus om nou te zeggen dat ik ervaren ben..nee..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
Mijn Emonda SL6 is eindelijk in zicht.
Besteld 7/8/2020, levering normaal 9/3/2021, op voorwaarde dat hij klaar geraakt.

Het zou eens tijd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Fisico schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:42:
Echt fijn dat de winkels weer open zijn. Vandaag naar een nieuwe fiets gekeken en woensdag een bikefit en dan bestellen maar. Al zijn wij eigenijk wel uit de maat, maar voor de breedte van het stuur en de zadel- en stuurpen wel fijn. Nu maar eens twijfelen tussen geen kleur (blanke lak) of toch perzik (zeg maar haribo snoep).
FOTO! zo kunnen we toch niet kiezen welke kleur jij moet pakken :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 17:41

Grin

Ride si sapis.

@Fisico Jij gaat toch ook voor een Factor OSTRO VAM?
Ik vind de SoHo Mix ook wel lekker... Die perzik vind ik wat twijfelachtig op de foto's... Maar in het echt misschien wel prachtig, zou ik graag even in het echt zien!
Maar waarschijnlijk zou ik voor de Flicker gaan, maar die is wel erg populair, dus wellicht toch de SoHo Mix... Mja SoHo Mix! Lekker poetsen! :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oNlvQa09m8w0eiRTa4F7uxvKs4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNs4nfjsFHu4sPzyCsGBuF3a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TjIFvSe1oTw3I__PHyXxcJyzew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bg4MbMiHC0QGO5Jyeg5mCiEd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCz1J4bPup37xcnSeEKcDLopG38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2wWs5yhLY48dprfVlJAOsdl.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 05-03-2021 17:50 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Wel echt een gave fiets idd :).

Kom ik weer met de windtunneltesten.. maarreh, de echt snelle fiets (volgens hun eigen test uiteraard) is de Quintana Roo SRsix:

Afbeeldingslocatie: https://www.slowtwitch.com/articles/images/7/197337-largest_action.jpg

Zonder bidons is het nog niet zo indrukwekkend
Afbeeldingslocatie: https://www.slowtwitch.com/articles/images/7/197317-largest_graph_wo_bottles.jpg

Maar als je er bidons bij doet, verslaat hij opeens de Cervelo S5 en de Tarmac SL7. Volgens deze test moet je overigens vooral de Canyon Aeroad niet rijden met wind recht van voren :D.

Afbeeldingslocatie: https://www.slowtwitch.com/articles/images/1/197321-largest_with_bottles.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:42:
@Fisico Jij gaat toch ook voor een Factor OSTRO VAM?
Ik vind de SoHo Mix ook wel lekker... Die perzik vind ik wat twijfelachtig op de foto's... Maar in het echt misschien wel prachtig, zou ik graag even in het echt zien!
Maar waarschijnlijk zou ik voor de Flicker gaan, maar die is wel erg populair, dus wellicht toch de SoHo Mix... Mja SoHo Mix! Lekker poetsen! :Y
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ja die! Nog even getwijfeld over een O2 VAM, maar dat zit te dicht bij de Ultimate die ik heb. Ook de Aeroad stond nog op het lijstje, maar valt af vanwege te weinig wauw gevoel. Ook dat is serieus geld en dan moet het wel kloppen.

Het wordt voor 80% zeker de Flickr, echt een mooie fiets met iets rauws met dat carbon zichtbaar. De eigenaar heeft voor hemzelf een peach besteld en die was net geleverd. In het echt is het minder fel van kleur en lijkt de lak ook wat matter. Het brengt mij wel aan het twijfelen, maar om er elke dag op de te rijden voor meerdere jaren vind ik wel heftig. Als het nou een 54 was geweest en hij had het weekend die ene groep die toevallig binnen was gekomen erop gezet dan was het misschien anders geworden. De witte valt af want die is niet leverbaar tot na de zomer.

De andere twee zijn dat als het goed is nog wel, dus ik ben er tussen gepropt voor een bikefit en dan snel het frame bestellen met het juiste stuur en dergelijke en natuurlijk de Black inc. wielen. Dan nog puzzelen op de groep. Dat is met levertijd zeker gedoe, al schijnt SRAM wel oké te zijn met levertijden. Op naar woensdag maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:17
orange.x schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:35:
Mijn oog was gevallen op een Trek Domane vanwege de optie om tot 38 of misschien 40mm bandjes te proppen en dus ook wat gravel te kunnen gaan rijden. De Domane heeft 2 isospeed dingetjes erin zitten voor wat extra comfort bij de zadelpen en het stuur wat me dan ook wel handig leek. Maar levertijd is zo goed als onbekend dus dat ging een lastig verhaal worden.
Goed verhaal, mooi je zoektocht beschreven! d:)b
Wat Trek betreft; mijn Domane is binnen drie weken fietsklaar aan huis afgeleverd door Trek zelf. Ze hebben er wel moeite voor moeten doen (heel verhaal, fiets uit buitenland gehaald), maar het is gelukt.
Verder kan ik melden dat die isospeed dingetjes op de Domane echt heel goed hun ding doen. Zeker die in het stuur is superfijn wanneer je over klinkers rijdt of ander hobbelig ongemak. Ik ben er nu achter hoeveel energie het kost om de fiets bij een slechte ondergrond in bedwang te houden. De isospeed dingetjes maken dat die energie in plaats daarvan gewoon in het fietsen blijft zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Fisico schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Ja die! Nog even getwijfeld over een O2 VAM, maar dat zit te dicht bij de Ultimate die ik heb. Ook de Aeroad stond nog op het lijstje, maar valt af vanwege te weinig wauw gevoel. Ook dat is serieus geld en dan moet het wel kloppen.

Het wordt voor 80% zeker de Flickr, echt een mooie fiets met iets rauws met dat carbon zichtbaar. De eigenaar heeft voor hemzelf een peach besteld en die was net geleverd. In het echt is het minder fel van kleur en lijkt de lak ook wat matter. Het brengt mij wel aan het twijfelen, maar om er elke dag op de te rijden voor meerdere jaren vind ik wel heftig. Als het nou een 54 was geweest en hij had het weekend die ene groep die toevallig binnen was gekomen erop gezet dan was het misschien anders geworden. De witte valt af want die is niet leverbaar tot na de zomer.

De andere twee zijn dat als het goed is nog wel, dus ik ben er tussen gepropt voor een bikefit en dan snel het frame bestellen met het juiste stuur en dergelijke en natuurlijk de Black inc. wielen. Dan nog puzzelen op de groep. Dat is met levertijd zeker gedoe, al schijnt SRAM wel oké te zijn met levertijden. Op naar woensdag maar.
Ik ben normaal wel van de kleurtjes maar die peach vind ik wel heel heftig en op foto niet bepaald mooi...die "carbon-look" is echt heel dik :9~

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53
@Grin Altijd voor spierwit gaan. Met de zon die er op schijnt knalt die kleur gewoon.
En troost je met de gedachte dat een zwarte fiets net zo veel (of weinig) vuil aan trekt als een witte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
EdwinW schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:27:
@Grin Altijd voor spierwit gaan. Met de zon die er op schijnt knalt die kleur gewoon.
En troost je met de gedachte dat een zwarte fiets net zo veel (of weinig) vuil aan trekt als een witte.
Daarom heeft @Grin ook een hagelwitte Look 795 Blade RS O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha ik heb net weer drie pakken babydoekjes gekocht... Verdomde witte fietsen! Ga failliet aan de babydoekjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
nomar109 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Verder kan ik melden dat die isospeed dingetjes op de Domane echt heel goed hun ding doen. Zeker die in het stuur is superfijn wanneer je over klinkers rijdt of ander hobbelig ongemak. Ik ben er nu achter hoeveel energie het kost om de fiets bij een slechte ondergrond in bedwang te houden. De isospeed dingetjes maken dat die energie in plaats daarvan gewoon in het fietsen blijft zitten.
Stuur valt werking mij wel mee, je merkt het wel maar merk het bij zadelbuis meer.
Afgelopen weekend paar testjes gedaan over slecht klinkerweggetje in de duinen. (bijna kasseien kwa comfort)
Paar standen van de isospeed bij zadelbuis getest en duidelijk verschil merkbaar.

Beetje goed carbon stuur dempt ook wel de trillingen is mijn ervaring en stuur niet te vast houden bij stuiteren.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Iemand ervaring met de powermeter van SRAM op Red Etap en hoe deze zich verhoudt tot Assioma-pedalen?
EdwinW schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:27:
Nee een zwarte wordt echt minder vies :+

Nu is de witte ineens ook een optie... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fisico op 05-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53
@Grin Als je in de bible-belt zou wonen, keken ze in de supermarkt niet op van zo’n grootgebruiker. >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:29:
Hahaha ik heb net weer drie pakken babydoekjes gekocht... Verdomde witte fietsen! Ga failliet aan de babydoekjes! :+
Ik heb 2 kids, ik ben ook failliet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Ik ben student, ook zonder kinderen en babydoekjes failliet :+
Later als ik groot ben wil ik wel graag een grote mensen fiets, een rode cannondale caad ... (wat dan ook actueel is) als opvolger van mijn rode caad 4 :*)

[ Voor 58% gewijzigd door Cranzai op 05-03-2021 19:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
mhr-zip schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Ik heb 2 kids, ik ben ook failliet.
Ik heb er 3, deel je pijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:32:
Iemand ervaring met de powermeter van SRAM op Red Etap en hoe deze zich verhoudt tot Assioma-pedalen?
[...]
Ik heb beide, die SRAM Red AXS powermeter en de Favero Assioma Duo. Wat wil je weten?
Die Sram powermeter heb ik trouwens alleen gekocht omdat @Ypuh daar zo over te spreken is. Als hij het zegt dan zal het wel zo zijn toch? >:) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 05-03-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Ik heb beide, die SRAM Red AXS powermeter en de Favero's Assioma Duo. Wat wil je weten?
Die Sram powermeter heb ik trouwens alleen gekocht omdat @Ypuh daar zo over te spreken is. Als hij het zegt dan zal het wel zo zijn toch? >:) ;)
Dat is waar. Dan doe ik die ook maar ;)

Maar serieus of er nog een goede reden is om de een over de andere te kiezen?

In de testen op internet zag ik dat ze redelijk gelijk zijn in waarden en dat alleen de links- en rechts-meting bij pedalen beter is. Dat laatste is voor mij misschien wel een aandachtspunt.

Voordeel van pedalen lijkt mij dat ze op beide fietsen kunnen, nadeel daarbij is dan weer dat ik nu Shimano-pedalen heb op een fiets en ook die plaatjes onder beide schoenen. Ik ken mezelf onderhand wel, ik ga niet elke keer pedalen of plaatjes wisselen, dus dat wordt rijden op de fiets met de pedalen er al in. Dus tenzij er in gebruik een zwaarwegend voordeel is, dan neig ik naar nu gelijk een powermeter erop zetten.

Optie drie is geld besparen en helemaal geen powermeter nemen, al besluit ik dan dus impliciet om ergens in 2022 toch pedalen met een powermeter te kopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:14
Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Ik heb beide, die SRAM Red AXS powermeter en de Favero Assioma Duo. Wat wil je weten?
Haha, ik ben zeer te spreken over Quarq, des te vervelender vind ik dat ze het bij AXS onderdeel gemaakt hebben van de chainring.

Toegegeven; ik heb nog nooit een kettingblad in mijn leven hoeven vervangen, tegen die tijd ben ik allang gewisseld van fiets/groep/crankset, maar ik blijf het een serieuze downer vinden om het duurste onderdeel van je fiets afhankelijk te maken van een slijtageonderdeel.

Zelf wacht ik gewoon tot Praxis met 12s kettingbladen voor 110BCD komt. Tot die tijd blijf ik lekker rijden met 11s :).

@Fisico Ik zou me eerst wel écht goed op laten meten voor ik een Factor Ostro bestelde. Nadeel is dat je eigenlijk al met de focus op één model de meting in gaat (weet niet of je al een voorselectie gedaan hebt o.b.v. geometrie). Idealiter ga je er blanco in, laat je je opmeten en kijk je dan welke frames passen.

De Ostro is ook weer niet de meest extreme fiets qua geometrie, maar voor mij wel net iets te lang en laag. Denk dat hij ongeveer 60% van de mensen wel past, maar voor dit bedrag wou ik het wel zeker weten. Worst case 2-3cm aan spacers en 9cm stuurpen, maar dan doe je zo'n frame in mijn ogen wel tekort.

Qua kleur vind ik ze alle 3 wel mooi. Zwart valt sowieso af (zal nooit een zwarte fiets kopen), maar Peach of Soho zou ik misschien ook wel gewoon van de prijs/beschikbaarheid af laten hangen. Denk een hele lichte voorkeur voor Soho.

[ Voor 40% gewijzigd door Ypuh op 05-03-2021 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat hele 'links vs rechts' gebeuren is idd een voordeel van pedalen, die kunnen dat wellicht iets nauwkeuriger meten - want echt bij de bron. Maar in de praktijk totaal verwaarloosbaar. En de Sram powermeter kan het ook meten. Daarbij vind ik het ook niet de meest interessante data, verschil tussen links rechts is in mijn meest extreme geval 47-53 of andersom. In ronduit de meeste gevallen is het 49-51. Dus tenzij je ergens last van hebt of dit om een bijzondere reden wilt meten; dat hele 'links vs rechts' verhaal is niet zo interessant.

Als je toch bezig bent zou ik voor die Sram powermeter gaan. Kan je de pedalen en schoenplaatjes lekker laten zitten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Sneak Peak dan maar?

Morgen ophalen.. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbzjcPl3xZsR8RLzYrTpDAp1tQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ABwXAaZ37RT1dhNoE8n501fe.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:36:
Sneak Peak dan maar?

Morgen ophalen.. *O*

[Afbeelding]
-O- hele foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Sneak Peak dan maar?

Morgen ophalen.. *O*

[Afbeelding]
Alleen die shifters worden we al blij van! *O*
#teamcampy #vivelacampagnolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Lekker old school Campy.

Nu ik zo afgegeven heb op AXS kan ik mijn vingers daar natuurlijk niet meer aan branden (tenzij er iets veranderd in de compatibiliteit). Shimano vind ik doorgaans te saai en met een oerwoud aan Di2 kabels, junction boxes, batterijen etc. te ingewikkeld. Voor de grap eens gekeken naar wat een Campy Super Record EPS groepset kost, maar daar wordt je ook niet vrolijk van (ter referentie, mijn Etap22 groepset kostte minder dan de helft).

Mijn volgende groepset wordt misschien ook wel gewoon weer mechanisch (wel SR/DA/Red22) als zulke belachelijke prijzen de standaard worden en volstoppen met proprietary onderdelen.

* Ypuh houdt het de komende 5 jaar nog wel ff bij 11 speed.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 05-03-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:03
Fisico schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:32:

[...]

Ik heb destijds overwogen om een SRAM integrated powermeter te kopen maar ik heb er toch vanaf gezien. Nou zal je niet zo snel een kettingblad voor moeten vervangen maar het stuit mij dat zo gemaakt is dat het niet los van elkaar te vervangen is.

Ik ben voor de Asssioma's gegaan. Ik had hiervoor Stages L daarna Stages L/R en een 4iiii left op de TT bike. Wat mij betreft steken de assiomas er met kop en schouders boven uit.

Ze zijn makkelijk op te laden met magneet chargers. Geen gekut met losse batterijtjes die om de haverklap leeg zijn. Ze zijn nauwkeurig (afgezet tegen de Tacx Neo), de wahoo vind ze altijd binnen 100 meter. Software wordt geregeld bijgehouden door de firma. En je kunt ze dus heel makkelijk van de ene naar de andere fiets overzetten (inbus sleutel wordt zelfs mee geleverd).

Ik kan eigenlijk maar 2 nadelen bedenken. Je moet andere plaatjes kopen en ik moest op mijn TT fiets andere pedalen kopen. Vond beide geen grote drempel. Plaatjes zijn zo gedaan en wijken nauwelijks af van sed-sl. En oude pedalen waren zo verkocht voor een setje nieuwe.

2e nadeel, ze zijn mogelijk kwetsbaarder doordat ze dicht bij de grond zitten. Voordeel is dat ze bij Assioma alle vervangende onderdelen los verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 17:42
Nog een voordeel van de Assioma's is dat deze makkelijk om te bouwen zijn naar SPD pedalen.

De Assioma's gebruiken dezelfde as en overige onderdelen als de xpedo pedalen. Een swap van SPD-SL naar SPD is zo gedaan.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Ik wacht nog even tot Assioma officieel met de SPD-SL compatible as komt ;-)

(en dat komt eraan, volgens hun eigen site.. al is dit plaatje volgens mij niet meer vindbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAsYcR6XHTP0Q7k_xIHrmm2O1P8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R6azTxSlIh93BKC9swtLIbTK.jpg?f=user_large

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Sneak Peak dan maar?

Morgen ophalen.. *O*

[Afbeelding]
Wow echt wow! maar ik heb de fiets dan ook heel toevallig gezien vandaag.
Ik kijk even op mijn telefoon >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:58:
Lekker old school Campy.

Nu ik zo afgegeven heb op AXS kan ik mijn vingers daar natuurlijk niet meer aan branden (tenzij er iets veranderd in de compatibiliteit). Shimano vind ik doorgaans te saai en met een oerwoud aan Di2 kabels, junction boxes, batterijen etc. te ingewikkeld. Voor de grap eens gekeken naar wat een Campy Super Record EPS groepset kost, maar daar wordt je ook niet vrolijk van (ter referentie, mijn Etap22 groepset kostte minder dan de helft).
[...]
Wanneer je een recente/nieuwe elektronische topgroep wilt dan is 2500-3300 euro helaas geen uitzondering. Dat was ik ook kwijt voor beide groepen maar dat was voor beide binnen 2 maand na release. Dan weet je zeker dat je de hoofdprijs betaald... Naja, je wilt niet met oude meuk rijden.
Shimano vind ik de laatste jaren qua groepsets niet interessant, dat hele Di2-gebeuren heb ik nooit zo begrepen. Prima groepset, absoluut. Maar ik wordt er niet warm van. Campa idem. Uiteraard, Record heeft zo zijn charme, zeker. Maar niet genoeg om mij naar team Campa te trekken. Dan maar die koude, zielloze high-tech wireless proprietary rotzooi van Sram. ;)

Dit zou ik nog wel eens kunnen aanklikken in een vlaag van verstandsverbijstering, prima prijs. Is de Look ook weer bij de tijd... :X :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Grin op 05-03-2021 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Wanneer je een recente/nieuwe elektronische topgroep wilt dan is 2500-3300 euro helaas geen uitzondering. Dat was ik ook kwijt voor beide groepen maar dat was voor beide binnen 2 maand na release. Dan weet je zeker dat je de hoofdprijs betaald... Naja, je wilt niet met oude meuk rijden.
Shimano vond ik de laatste jaren qua groepsets niet interessant, dat hele Di2-gebeuren heb ik nooit zo begrepen. Prima groepset, absoluut. Maar ik wordt er niet warm van. Campa idem. Uiteraard, Record heeft zo zijn charme, zeker. Maar niet genoeg om mij naar team Campa te trekken. Dan maar die koude, zielloze high-tech wireless proprietary rotzooi van Sram. ;)

Dit zou ik nog wel eens kunnen aanklikken in een vlaag van verstandsverbijstering, prima prijs. Is de Look ook weer bij de tijd... :X :Y
Muahh dat is nog een upgrade die ik dit jaar wil realiseren, DI2 of eTap. Ben benieuwd of Shimano nog hun nieuwe ''draadloze'' DI2 gaat introduceren.

Force eTap groep lijkt me ook wel leuk, https://www.wielerkoopjes...s-2x12-groepset-disc.html maar die crankset hoef ik dan niet perse toch? Dus die kan zo weer op MP en gebruik ik mijn Rotor + powermeter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:58:
Shimano vind ik doorgaans te saai en met een oerwoud aan Di2 kabels, junction boxes, batterijen etc. te ingewikkeld.
Toch niets moeilijks aan ?
Gewoon kabels tussen alle onderdelen en klaar.

En al dat gedoe van draadloos snap ik dan niet, je moet ook remkabels trekken die veel dikker zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Ik snap het wel hoor.. in mijn aero stuur is het best vervelend om al je kabels netjes te organiseren. Daarnaast heb ik een hekel aan de Y-splitter van Shimano dus ik heb mijn shifters zo verbonden:
(alles door het stuur)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-s0MSLP8eWTXTIPUpZLLkO7fpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tArhazMQ8FnX3v9Xw1fXtbtt.png?f=fotoalbum_large

Nu zitten daar ook nog de remleidingen bij, ook door het stuur.. en het is best krap. En ja, je doet het heel weinig, maar ik kijk niet uit naar de eerste keer dat ik m'n remleidingen mag vervangen.

Maar goed, het lijkt erop dat een Di2 systeem straks nog maar 2(of drie?) kabels van type EW-SD300 heeft, dus dat gaat de goede kant op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDVPOoGoNfmHsCn_dFXDLR07M9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaOlBoWm9rZVfWXE5tK2zFx7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:51:
[...]

Muahh dat is nog een upgrade die ik dit jaar wil realiseren, DI2 of eTap. Ben benieuwd of Shimano nog hun nieuwe ''draadloze'' DI2 gaat introduceren.

Force eTap groep lijkt me ook wel leuk, https://www.wielerkoopjes...s-2x12-groepset-disc.html maar die crankset hoef ik dan niet perse toch? Dus die kan zo weer op MP en gebruik ik mijn Rotor + powermeter.
Waar is de rest van de fiets? Gezien de prijs.....

Er zijn wat patent documenten gelekt die duiden op een (eventuele) komst van Rival eTap. Alleen niet duidelijk of dat alleen een 1x groep zal zijn aangezien Rival heel veel gebruikt wordt bij gravel fietsen.

Een beetje geduld zou wellicht lonen als je per se voor sram wilt gaan.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Waar is de rest van de fiets? Gezien de prijs.....

Er zijn wat patent documenten gelekt die duiden op een (eventuele) komst van Rival eTap. Alleen niet duidelijk of dat alleen een 1x groep zal zijn aangezien Rival heel veel gebruikt wordt bij gravel fietsen.

Gezien de huidige beschikbaarheid en prijzen, laat ik het sowieso maar even voor wat het is. Een R8070 upgrade kit is het makkelijkst te realiseren en bied denk ik alles wat ik zou willen. Maar Shimano en beschikbaarheid -O-

Zal wel eind van het jaar worden, dan maar eens kijken wat er beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Salteh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:12:
Ik snap het wel hoor.. in mijn aero stuur is het best vervelend om al je kabels netjes te organiseren. Daarnaast heb ik een hekel aan de Y-splitter van Shimano dus ik heb mijn shifters zo verbonden:
(alles door het stuur)
Zo heb ik het ook ongeveer, alleen dan de wireless module zit bij junction box in onderbuis.
En de di2 kabel die naar junctionbox loopt zit in linker shifter.

Maargoed die di2 kabels waren zo door stuur getrokken, hydro kabels was wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarschijnlijk al vaker besproken maar Aliexpress onderdelen.....

Mijn topcap van het stuur is beschadigd al 2 jaar geleden en daar baal ik best wel van. Nou kan ik een saaie zelfde via de LBS regelen maar bv. op Ali staan legio best wel gave, is zoiets nog vrij safe te doen?

Daarnaast is mijn fiets al wat jaartjes oud en behalve verse slijtage onderdelen, nieuw stuurlintje, pedalen, zadel (door ongeluk) zou het leuk zijn om misschien eens wat te pimpen :+ bv dus met een leuke topcap, zag ook Fulcrum wiel stickers (mijne worden lelijk en laten los), carbon spacers ofzo?

Iemand ervaring mee of nog do's andere don'ts over Ali of dit onderwerp?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:31:

@Fisico Ik zou me eerst wel écht goed op laten meten voor ik een Factor Ostro bestelde. Nadeel is dat je eigenlijk al met de focus op één model de meting in gaat (weet niet of je al een voorselectie gedaan hebt o.b.v. geometrie). Idealiter ga je er blanco in, laat je je opmeten en kijk je dan welke frames passen.

De Ostro is ook weer niet de meest extreme fiets qua geometrie, maar voor mij wel net iets te lang en laag. Denk dat hij ongeveer 60% van de mensen wel past, maar voor dit bedrag wou ik het wel zeker weten. Worst case 2-3cm aan spacers en 9cm stuurpen, maar dan doe je zo'n frame in mijn ogen wel tekort.
Het ligt iets genuanceerder. Mijn huidige fiets heb ik helemaal blanco gekocht op basis van het advies van dezelfde bikefitster die nu ook de bikefit gaat doen. Ik had toen drie opties van Canyon en uiteindelijk paste de Ultimate het beste. Vandaag hebben wij met de gegevens van die fit gekeken naar de Ostro en het zou makkelijk moeten kunnen op een 54. Alleen ben ik inmiddels drie jaar en wat kilometers verder na de laatste fit en ben ik voor mijn gevoel dieper gaan zitten. Ook heb ik bij de vorige fiets een concessie gedaan door te kiezen voor een sale-fiets met een iets breder stuur dan ideaal zou zijn.

Al met al reden genoeg om nog een bikefitting te doen, waarbij ik hoop op de Ostro met een redelijke stuurpen en hoeveelheid spacers uit te komen. Ik ga niet mezelf in bochten wringen voor geen spacers maar ik ga ook niet met een spacertoren op een aero-fiets zitten. Dus wordt het niets dan zet ik de nieuwe fit op de Ultimate en wacht ik vrolijk tot er een nieuwe Ultimate uitkomt.
Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:33:
Dus tenzij je ergens last van hebt of dit om een bijzondere reden wilt meten; dat hele 'links vs rechts' verhaal is niet zo interessant.
mijn rechterheup staat wat scheef waardoor mijn voet naar buitenstaat en mijn knie naar binnen gaat. Ik moet regelmatig met een overbelaste heup-bil-bovenbeenspier naar de fysio. Die dan weer zegt dat ik niet zoveel moet sporten (hardlopen) en voor de lol met naalden aan de gang gaat. Dus ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar, aan de andere kant als ik woensdag de cijfers van de bikefit zie dan weet ik het ook.
Salteh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:09:
Ik wacht nog even tot Assioma officieel met de SPD-SL compatible as komt ;-)

(en dat komt eraan, volgens hun eigen site.. al is dit plaatje volgens mij niet meer vindbaar)
[Afbeelding]
Op zich wel de ideale oplossing en deze optie was ik alweer vergeten.

Goede adviezen over de powermeter, dank!

De inschatting die ik vandaag hoorde was dat Sram zich eerst op gravel gaat richten en daarna weer eens met iets voor de weg gaat komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fisico op 05-03-2021 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:36:
Mijn topcap van het stuur is beschadigd al 2 jaar geleden en daar baal ik best wel van. Nou kan ik een saaie zelfde via de LBS regelen maar bv. op Ali staan legio best wel gave, is zoiets nog vrij safe te doen?
Een topcap is echt niets spannends aan.
Die gebruik je om stuurpen op spanning te zetten en daarna zou hij er in principe af kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ik was eerst ook blij dat ze Force Etap aankondingen maar wat doet SRAM, ze zetten Force (die best zwaar en lelijk is, maar uiteraard wel alle proprietary parts bevat) op het prijs niveau van Etap Red22 en de Etap Red AXS zetten ze gewoon een prijscategorie daarboven. Als geinteresseerde ben je daar dus niet echt mee geholpen, alleen is er een mogelijkheid bij gekomen om nog €1.000 extra op stuk te slaan.

@rolandos582 De huidige generatie powermeters/crankstellen zijn dus niet compatible met AXS omdat ze de ketting/afstand tussen de rollen (die al sinds de jaren 90 ongewijzigd is) aangepast hebben. Daardoor zit je vast aan de kettingbladen van SRAM, zo lang er nog geen 3rd party merken op de markt zijn. AXS bestaat inmiddels 2 jaar, maar nog steeds is er geen Praxis/AbsoluteBlack o.i.d. in geslaagd (of toegestaan) om daar een kettingblad voor te maken, hoe moeilijk kan het zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Ik heb ooit een Kapz topcap gehad (nu best prijzig). Daar was het advies om je stuurpen te installeren mbv je originele topcap en daarna je Kapz topcap te installeren (om hem niet te beschadigen).

Als je stuurpen vastzit doet de topcap inderdaad niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Salteh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:43:
Ik heb ooit een Kapz topcap gehad (nu best prijzig). Daar was het advies om je stuurpen te installeren mbv je originele topcap en daarna je Kapz topcap te installeren (om hem niet te beschadigen).

Als je stuurpen vastzit doet de topcap inderdaad niks meer.
Zo doe ik het ook met mijn vlakke Ali carbon top cap. Heb er al eentje kapot geknepen. Zijn eigenlijk niet sterk genoeg om een balhoofd goed af te stellen, maar ziet er wel beter uit als de boel eenmaal vast zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Hoe zwak zijn die dingen dan wel niet, want die topcap draai je gewoon handvast, niet meer want anders zet je balhoofdlagers veel te vast.
Ik heb pas deze topcap gekocht, gewoon simpel zwart :
https://www.bike-components.de/en/3min19sec/Ahead-Cap-p64730

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@DDX Is die van jou ook helemaal vlak aan de onderkant? Of loopt hij in ieder geval niet conisch naar binnen toe?

Ik heb deze van Ali. Die valt dus ook mooi zoals deze middelste. Als hij als een trechter afloopt dan sluit hij niet mooi aan op de voorvork die 1-2mm lager valt dan de bovenste rand van de stuurpen.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Ha64879b1bf1841f08af84910e900bbf6x/Risico-RA112-Weg-Mountainbike-Fiets-Carbon-Fietsen-Headset-Stem-Top-Cap-M6x30mm-Titanium-Bolt-Voor-28.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Herinneren julie die tip van mij nog om slijtagedelen op voorraad te leggen ?
Coronainflatie inmiddels :

https://www.bike-discount...11-speed-cassette-1118406

In november heb ik nog een r8000 cassette besteld voor 57,95 (bij bike-discount dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:58:
@DDX Is die van jou ook helemaal vlak aan de onderkant? Of loopt hij in ieder geval niet conisch naar binnen toe?
Nee is niet vlak, heb 3mm spacer ofzo boven stuurpen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

@DDX Zó simpel zwart is ook gewoon weer mooi al dacht ik zelf eerder aan iets als wat @Ypuh laat zien.
:)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:41:
AXS bestaat inmiddels 2 jaar, maar nog steeds is er geen Praxis/AbsoluteBlack o.i.d. in geslaagd (of toegestaan) om daar een kettingblad voor te maken, hoe moeilijk kan het zijn...
Ik gok eerder op niet mogen...

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:44:
* mhr-zip gaat het in 2020 weer lukken om geen vermogensbelasting te betalen.

En voor de slimme onder ons:

- Er zitten inderdaad spacers op ja, goed gezien!
- Ja de fiets is ongetwijfeld hoge carbon velgen waard.
- Inderdaad Ultegra schijven.
- Ook nog geen pedalen nee.
- Sommige stickers kunnen er ook nog af ja.

Fiets is oranje/rood met donkerblauw (maar dat zie je niet zo goed op de foto).

[Afbeelding]

En nee, fietsen afleveren in deze tijd is niet leuk.
Tijd voor een geüpdatet foto O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Ik was eerst ook blij dat ze Force Etap aankondingen maar wat doet SRAM, ze zetten Force (die best zwaar en lelijk is, maar uiteraard wel alle proprietary parts bevat) op het prijs niveau van Etap Red22 en de Etap Red AXS zetten ze gewoon een prijscategorie daarboven. Als geinteresseerde ben je daar dus niet echt mee geholpen, alleen is er een mogelijkheid bij gekomen om nog €1.000 extra op stuk te slaan.

@rolandos582 De huidige generatie powermeters/crankstellen zijn dus niet compatible met AXS omdat ze de ketting/afstand tussen de rollen (die al sinds de jaren 90 ongewijzigd is) aangepast hebben. Daardoor zit je vast aan de kettingbladen van SRAM, zo lang er nog geen 3rd party merken op de markt zijn. AXS bestaat inmiddels 2 jaar, maar nog steeds is er geen Praxis/AbsoluteBlack o.i.d. in geslaagd (of toegestaan) om daar een kettingblad voor te maken, hoe moeilijk kan het zijn...
Ah juist ja, dan word dat hem niet. Word het toch weer een DI2 upgrade. Zelfs Stefan van heuvelparts heeft niks meer. Ach Shimano gaat dat vast oplossen

@Salteh Heeft vast nog wel wat tips voor DI2 installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
MaSw85 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Check. Ik heb een gravelbike met 40T voor en een gravel wielset met 11-42. Nog geen cassette voor de gewone race wielset. Ik wissel dan liever niet ook de ketting elke keer als ik de wielset wil wisselen. Misschien dan ook maar de 11-42 vervangen voor bijv. een 11-34? Dan wordt het wisselen in ieder geval wel makkelijker.
Mag ik vragen waar je woont?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
DDX schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:00:

In november heb ik nog een r8000 cassette besteld voor 57,95 (bij bike-discount dus)
Je kan op het moment dus beter investeren in slijtage onderdelen dan beleggen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 13:45
havana schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 07:02:
[...]

Mag ik vragen waar je woont?
Zeker, Groningen. Plan is om te verhuizen naar (Noord-)Drenthe. Dus ik heb al besloten om te gaan voor een 11-28 voor gravel en een 12-25 voor de weg (gelijk als jij) met een nieuwe ketting en die 11-42 te bewaren (met ketting) voor wanneer het nodig is.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
rolandos582 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:28:
Ah juist ja, dan word dat hem niet. Word het toch weer een DI2 upgrade. Zelfs Stefan van heuvelparts heeft niks meer.
WdV ook niet?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Pfft.. Ik heb dus van die mooie Pirelli Cinturato H bandjes gekocht..maar die willen dus niet ploppen om m'n CUBE RA 0.8 CX velgjes.. eerst een paar co2 patroontjes misbruikt..nopes..toen met een zelgemaakte tirebooster geprobeerd, zeepsop en vaseline.. Toen naar de pomp toe..maar die gaat maar tot 5 bar..en blijft niet constant pompen.

Nu worden die CUBE RA 0.8 CX wielen door Cube te pas en te onpas in een fiets gestoken, dus ik ben nu eigenlijk op zoek naar de ervaringen met dit wiel en welke band "men" er tubeless omheen gelegd heeft.

Of iemand in de buurt van Alkmaar met een compressor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 15:10
Zo, gisteren een bikefit (2 stuks) en een inspanningstest gedaan. Dik 4 uur bezig met alles maar veel wijzer geworden en hopelijk zit ik nu wat beter op m’n fiets (de data zegt van wel, gevoel moet nog komen)

Bikefit, de racefiets. Na een kort intakegesprek en bepalen van onder andere mijn zeer flexibiliteit (kuch) de fiets op de standaard gezet (voorwiel vastzetten, achterband tussen rollers) kleren aan en zitten; 0 meting. Vooraf aangegeven zadelpijn te hebben en het idee te hebben wat hoog te zitten.

Nou; dat bleek! Ik wiebelde en waggelde veel te veel, haalde het pedaal terug met m’n tenen en de conclusie was dat ik als een comfortabele tijdrijder zat; m’n kont te hoog en te ver naar voren maar m’n schouders in comfort stand; zat 6cm voorbij m’n crank-as.. Zadel daarna waterpas gezet want de achterkant stond iets omhoog, zadel cm naar voren gezet en uiteindelijk het zadel in z’n totaliteit 15mm naar beneden gezet (!)... voetplaatjes ook best veel aangepast, stonden te ver naar voren en ik ga nu blauwe plaatjes aanschaffen om minder te wiebelen; iets vastere voet. Nu zit ik 1cm voor m’n crank-as en zijn alle hoeken bijna perfect.

Op m’n MTB hetzelfde verhaal; zadel 20mm naar beneden en waterpas gezet, plaatjes naar achteren en het geheel was al een stuk relaxter. Grootste klacht was lage rug pijn en dat zou nu redelijk opgelost moeten zijn

En; ik rij al 3 jaar op m’n z@k.. heb een dikke kont blijkbaar; 153mm tussen de botjes en rij doodleuk een 142mm zadel (dus daar komt die pijn vandaan?!) nu een Ergon voor de MTB besteld en ik zoek nog naar een Bontager in de 160mm afmeting maar die zijn nergens te verkrijgen (hij had er ook geen meer). Al met al heel veel wijzer geworden en hopelijk een heel stuk beter op m’n fiets nu. Hamstrings gaan even minder blij zijn, maar ze mogen nu weer langer worden, we gaan het zien

Inspanningstest was op een wattbike; 55watt beginnen, elke minuut 15 watt erbij en dan de minuut vol maken. Kwam tot 385, de 400 wilde ik wel maar wist dat ik die niet vol kreeg een minuut lang. Krijg m’n berekening nog mbt de zones maar test verliep goed, mooie oploop van de hartslag etc. VO2Max lag ook veel hoger dan dat m’n Garmin of horloge meet (50 vs 42/40) dus tevreden met alles. Piekvermogen nog even mogen testen en op 1620 gekregen 8)

Ergo conclusio; blij dat ik dit toch gedaan heb, aanrader voor iedereen die twijfelt. Fiets al 3 jaar met een verkeerde afstelling en het gevoel moet nog blijken, maar de zit is nu hopelijk een stuk beter. En met de correcte zone verdeling kan ik wat gerichter trainen (en zwaarder ben ik bang)

Gedaan bij www.jouwfietscoach.nl in Leiderdorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:45
DDX schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:00:

Bike discount is gewoon een matige zaak. Hier is nu nog 56: https://www.bike24.de/p1215209.html

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 17:44

FFW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sw-NnouMQtO9ahELsDLFD0ECaw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zl1qbpCgiHRXRmexBKxdRXO7.png?f=user_large

Ik heb vandaag iets doms gedaan, bij het losmaken van mijn zadelpen (om bij de di2 batterij te komen) is onderdeel 3 in het carbonframe gevallen. Ik had dat niet door en heb dit aangestampt met de carbon zadelpen..het onderdeel zit nu schuin in het frame gejamd op 16cm diepte.

Ik heb met een magneetstick geprobeerd om het onderdeel aan de stelbout omhoog te trekken, maar die bout is van aluminium dus dat werkte niet. Mijn volgende plan is om een tentharing onder het onderdeel te krijgen en het voorzichtig los te wrikken.

Behoorlijk frustrerend ( fiets is een week oud) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:52
McMiGHtY schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:25:
Pfft.. Ik heb dus van die mooie Pirelli Cinturato H bandjes gekocht..maar die willen dus niet ploppen om m'n CUBE RA 0.8 CX velgjes.. eerst een paar co2 patroontjes misbruikt..nopes..toen met een zelgemaakte tirebooster geprobeerd, zeepsop en vaseline.. Toen naar de pomp toe..maar die gaat maar tot 5 bar..en blijft niet constant pompen.

Nu worden die CUBE RA 0.8 CX wielen door Cube te pas en te onpas in een fiets gestoken, dus ik ben nu eigenlijk op zoek naar de ervaringen met dit wiel en welke band "men" er tubeless omheen gelegd heeft.

Ik heb de wielen ook maar nog nooit tubeless gemaakt. Heb je deze tip ook geprobeerd om zoveel mogelijk je band zelf met een bandenlichter al op de rand te trekken? Dit werkte bij mijn WTB's op een andere wielset.

YouTube: The SECRET TO INSTALLING TUBELESS TIRES WITH FLOOR PUMP (without an ...

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk

Een band ‘hoeft’ niet te ploppen. Sommige doen dat stilletjes, zolang ze maar luchtdicht zijn. Als je 5 bar druk kan zetten dat zit deze waarschijnlijk wel dicht. Ik heb op m’n MTB schwalbe banden gezet en die hoorde ik niet maar de Wolfpack nu hoorden ze 5 huizen verderop nog erin schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FFW schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:53:
[Afbeelding]

Ik heb vandaag iets doms gedaan, bij het losmaken van mijn zadelpen (om bij de di2 batterij te komen) is onderdeel 3 in het carbonframe gevallen. Ik had dat niet door en heb dit aangestampt met de carbon zadelpen..het onderdeel zit nu schuin in het frame gejamd op 16cm diepte.

Ik heb met een magneetstick geprobeerd om het onderdeel aan de stelbout omhoog te trekken, maar die bout is van aluminium dus dat werkte niet. Mijn volgende plan is om een tentharing onder het onderdeel te krijgen en het voorzichtig los te wrikken.

Behoorlijk frustrerend ( fiets is een week oud) :/
Je zou ook met een stuk metaaldraad kunnen proberen om er voorzichtig tussen te komen en los te wippen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrBarBarian
Om de spanning er even in te houden; sneak Peak part 2. Er was iets niet helemaal goed gegaan, waardoor ik hem niet heb meegenomen. Op naar de 2e ronde!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EtqN9X5hlIk8vxBLa-W3WFk0tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHsXZw2hgiJNJuWKKA0FS1jy.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:10:
Om de spanning er even in te houden; sneak Peak part 2. Er was iets niet helemaal goed gegaan, waardoor ik hem niet heb meegenomen. Op naar de 2e ronde!

[Afbeelding]
Hij ziet er hier wel wat vies uit -O- En power2max powermeter erop *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
FFW schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:53:
Kun je het er met een spaak uit hengelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:17
DieAnder schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Kun je het er met een spaak uit hengelen?
Zoiets, en dan met met dubbelzijdig tape of iets anders plakkerigs aan het uiteinde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 25-09 13:44
nomar109 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Zoiets, en dan met met dubbelzijdig tape of iets anders plakkerigs aan het uiteinde?
Frame op de kop houden en heel hagt schudden (of toch beter die spaak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Holk schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Een band ‘hoeft’ niet te ploppen. Sommige doen dat stilletjes, zolang ze maar luchtdicht zijn. Als je 5 bar druk kan zetten dat zit deze waarschijnlijk wel dicht. Ik heb op m’n MTB schwalbe banden gezet en die hoorde ik niet maar de Wolfpack nu hoorden ze 5 huizen verderop nog erin schieten :)
Klopt..maar ze "seaten" ook niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco

Kom maar langs

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]
Ze hebben idd de verkeerde banden er omgelegd, zo had ik hem ook niet meegenomen! :+
Heb je alles mooi Italiaans, leggen ze er Frans rubber om... :/
Wat was er mis trouwens?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh

[Afbeelding]
Het enige wat ik hieruit op kan maken is dat je band verkeerd gemonteerd zit en 180 graden gedraaid moet worden.

Verder niet gediend van zulke teasers, beetje half stijve gedoe wordt niemand vrolijk van. We want it all and we want it now!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
rolandos582 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Hij ziet er hier wel wat vies uit -O- En power2max powermeter erop *O*
Jij maakt ook vrienden!

Vriendin zei hetzelfde. Maar het is de lak/lichtinval waardoor het zo lijkt
Grin schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Ze hebben idd de verkeerde banden er omgelegd, zo had ik hem ook niet meegenomen! :+
Heb je alles mooi Italiaans, leggen ze er Frans rubber om... :/
Wat was er mis trouwens?
Banden is een soort hulpverlening. Anders zouden de franse pedalen (niet in de sneak) zich eenzaam voelen. Dus maar zo opgelost.

@Ypuh het spannendst is als je niet alles ziet, dat laat wat voor de fanantasie over.

Handen boven tafel svp!

Oja! Probleem is dat er een tekorte stuurpen opzit (110mm ipv 130mm). Dus alles moet behoorlijk uitelkaar om dat aan te passen (uiteraard geintegreerde stuur en stuurpen).

@rolandos582 Ik ben iets groter: 58cm frame.

[ Voor 11% gewijzigd door MrBarBarian op 06-03-2021 19:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Jij maakt ook vrienden!

Vriendin zei hetzelfde. Maar het is de lak/lichtinval waardoor het zo lijkt
Haha, ziet er bijzonder uit! In het echt ziet hij vast veel beter uit O-) Ben benieuwd naar de totaal foto! Welke maat had je hem nou besteld? 54?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MrBarBarian schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:36:
[...]
Banden is een soort hulpverlening. Anders zouden de franse pedalen (niet in de sneak) zich eenzaam voelen. Dus maar zo opgelost.
[...]
BS, hier moeten gewoon Italiaanse banden om. :Y
Die blauw/gele banden decals op deze fiets...
Tot die tijd geen thumbs up. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 06-03-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Ypuh schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Het enige wat ik hieruit op kan maken is dat je band verkeerd gemonteerd zit en 180 graden gedraaid moet worden.

Verder niet gediend van zulke teasers, beetje half stijve gedoe wordt niemand vrolijk van. We want it all and we want it now!
Jij fietst altijd achteruit? Rotation is goed, logo kun je wat van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[Afbeelding]
Die velg en het frame met die lak, echt het lijkt voor elkaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
J-M-T schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Jij fietst altijd achteruit? Rotation is goed, logo kun je wat van vinden.
Hij doelt op het logo dat tegenover het ventiel zou moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
418O2 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:10:
[...]

Hij doelt op het logo dat tegenover het ventiel zou moeten zitten
Is dat weer nieuw? Dacht altijd dat 't logo juist ter hoogte van het ventiel moest zitten. Niet dat het belangrijk is maar je wilt toch voorkomen dat je onderweg door de Velominati bestraffend wordt toegesproken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nieuwe rem- en derailleurkabels getrokken, maar de kabels gaan een beetje rafelen. Ook zijn er individuele ijzerdraadje die gaan krullen. Wat doe ik precies verkeerd?

Ik gebruik jagwire kabel (doe van 15 euro), dus het is gewoon frustrerend. Ik dacht als ik goede kabel koop, krijg ik een goed resultaat, maar dat is toch even anders.

Overigens gebruik ik geen kabelknipper, maar een tang met een zeer scherp knipgedeelte. Maar dat zou toch niks uit moeten maken? M'n vader gebruikt altijd kabel van iTEK (~4 euro voor binnen- en buitenkabel) en heeft hier nooit problemen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 06-03-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
A) Je moet er van die end-caps omheen knijpen he? Indien je dat snapt dan:
C) Gebruik een goede kabelknipper (die plet de kabel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MrAngry schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:11:
A) Je moet er van die end-caps omheen knijpen he? Indien je dat snapt dan:
C) Gebruik een goede kabelknipper (die plet de kabel niet)
Toch een goede kniptang? M'n vader zei dat het niks uit zou moeten maken. Hij doet het altijd op deze manier en nooit problemen. Maar de kabel wordt inderdaad geplet. Dus misschien toch naar een goede kabelkniptang kijken of voortaan iTEK kabels gebruiken en die m'n vader op maat laten knippen.

Overigens de kabel begint al te krullen voordat ik de buitenkabel eromheen heb gedaan. Niet aan het uiteinde, maar iets voor het uiteinde. Je hebt dan gladde kabel, losse draden die krullen glad einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Oelske schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Is dat weer nieuw? Dacht altijd dat 't logo juist ter hoogte van het ventiel moest zitten. Niet dat het belangrijk is maar je wilt toch voorkomen dat je onderweg door de Velominati bestraffend wordt toegesproken :P
Allebei is goed, zolang voor en achter maar hetzelfde zijn. Andere opties kunnen echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
De Bora WTO logo's zijn ook matchy matchy geplaatst in de zin dat je het ventiel naar beneden moet zetten om de tekst te kunnen lezen. Dan moet je natuurlijk ook ff de band goed monteren zodat dit logo niet op de kop staat.

Zelfde geldt deels voor mijn Zipp's, maar bij Bora's valt het echt op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4r6mjKivIts-CC_8eJREwESOrLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tmp8RdMDzwLcca75sVSqjmxs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
MaSw85 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Zeker, Groningen. Plan is om te verhuizen naar (Noord-)Drenthe. Dus ik heb al besloten om te gaan voor een 11-28 voor gravel en een 12-25 voor de weg (gelijk als jij) met een nieuwe ketting en die 11-42 te bewaren (met ketting) voor wanneer het nodig is.
Dat wilde ik net voorstellen :D

11-42 is in de meeste delen van NL echt vrij waardeloos... O-)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
havana schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Dat wilde ik net voorstellen :D

11-42 is in de meeste delen van NL echt vrij waardeloos... O-)
Gewoon hard fietsen, heb je alleen de 11 nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 09:51
Ik zou graag een 1e racefiets kopen voor mijn zoon. Hij wordt volgende maand 10 jaar, meet 1m39 en weet niet goed wat eigenlijk de juiste maat is. Het gaat tussen 24” of 26” wielmaat.

Waarom 24”?
Ik lees allerhande info op het internet hoe je dit kan weten. Zo wordt er gekeken naar de binnenbeenlengte, die is ongeveer 65 cm bij hem. Daar past dan een 24” bij. Wij zijn vandaag gaan kijken bij iemand met een 24”. Die fiets leek mij wel heel klein, maar wanneer hij over de buis staat, dan komt de buis net tegen of boven zijn kruis. Dus dan lijkt het wel te passen. Ook toen hij op het zadel zat, kon hij met beide tippen de vloer aanraken.

Waarom 26”?
Een ander vriendje van hem heeft een gewone 26” fiets, en daar lukt het hem om op te fietsen. De fietsmaker zei vandaag tegen ons dat die leeftijd is gepast voor 26” en natuurlijk kijk je ook wat toekomstgericht.

De fiets van 24” is in principe geen probleem om op te fietsen, eigenaar van die 24” fiets zei dat zijn zoon 1m50 is en de fiets eigenlijk nog perfect gepast is voor hem. Gewoon zadel hoger zetten. Maar ik wil natuurlijk niet dat hij met een te kleine fiets rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:55
Hoe zijn jullie ervaringen met fietsverzekeringen? Ben er eentje aan het overwegen voor diefstal+schade. Iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
ThijsM schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:53:
Hoe zijn jullie ervaringen met fietsverzekeringen? Ben er eentje aan het overwegen voor diefstal+schade. Iemand een aanrader?
Ik heb een keer gebruik gemaakt van de verzekering die bij het NTFU lidmaatschap zit, dat was prima.
(schade dus)

Ik heb mijn fietsen niet specifiek tegen diefstal verzekerd. Normaal gesproken staan ze thuis in de schuur en als dat niet zo is dan zit ik erop. Ik laat ze niet bij de supermarkt voor de deur staan ;-)
(en onze inboedelverzekering dekt ook diefstal uit de schuur)

[ Voor 5% gewijzigd door Salteh op 06-03-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Bike discount is gewoon een matige zaak. Hier is nu nog 56: https://www.bike24.de/p1215209.html
Mja alleen niet op voorraad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Vanmiddag nog wel, mijn linkjes zijn gewoon populair :-)
Mooi ritje vandaag trouwens weer ouwe reus. Goddomme ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
hoi1234 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:09:
Ik heb nieuwe rem- en derailleurkabels getrokken, maar de kabels gaan een beetje rafelen. Ook zijn er individuele ijzerdraadje die gaan krullen. Wat doe ik precies verkeerd?

Ik gebruik jagwire kabel (doe van 15 euro), dus het is gewoon frustrerend. Ik dacht als ik goede kabel koop, krijg ik een goed resultaat, maar dat is toch even anders.

Overigens gebruik ik geen kabelknipper, maar een tang met een zeer scherp knipgedeelte. Maar dat zou toch niks uit moeten maken? M'n vader gebruikt altijd kabel van iTEK (~4 euro voor binnen- en buitenkabel) en heeft hier nooit problemen mee.
Ik probeer altijd een setje te zoeken welke niet zo'n double ended cable heeft. Voor de Universal Sport van Jagwire moet je een van die kanten eraf knippen. Kies je voor de Pro of bestel je bij Bike24 los een binnenkabel dan zit er maar 1 zo'n nokkie aan het uiteinde waardoor je niet hoeft te knippen, en is de andere kant gesoldeerd waardoor hij niet kan rafelen.

Mocht je toch eentje hebben waarbij je moet knippen lukt hij mij meestal prima met een scherpe zijkniptang. Vervolgens op het moment dat je de binnenkabel in de buitenkabel steekt, maak ik altijd een draaiende beweging met de de loop van de strengen van de kabel mee, zodat hij netjes bij elkaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:18:
Vanmiddag nog wel, mijn linkjes zijn gewoon populair :-)
Mooi ritje vandaag trouwens weer ouwe reus. Goddomme ver.
Gisteravond hadden ze ook niets op voorraad daar.
Krijg strak nog spijt dat ik niet meer op voorraad heb genomen.

En was lekker ritje vandaag ja, 18km nieuwe paadjes/wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Pyramiden schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:46:
[...]

Ik probeer altijd een setje te zoeken welke niet zo'n double ended cable heeft. Voor de Universal Sport van Jagwire moet je een van die kanten eraf knippen. Kies je voor de Pro of bestel je bij Bike24 los een binnenkabel dan zit er maar 1 zo'n nokkie aan het uiteinde waardoor je niet hoeft te knippen, en is de andere kant gesoldeerd waardoor hij niet kan rafelen.

Mocht je toch eentje hebben waarbij je moet knippen lukt hij mij meestal prima met een scherpe zijkniptang. Vervolgens op het moment dat je de binnenkabel in de buitenkabel steekt, maak ik altijd een draaiende beweging met de de loop van de strengen van de kabel mee, zodat hij netjes bij elkaar blijft.
Dan koop ik voortaan gewoon kabels die maar een nokje hebben. Overigens weet ik nu ook waarom deze kabel zulke goede reviews heeft op Mantel. De mijne is gewoon niet geplaatst. Als je kritisch bent, wordt de review dus niet geplaatst.

Vandaag maar eens kijken of ik de voorderailleur afgesteld krijg met m'n vader. Mij lukte het niet goed. Als de ketting niet altijd naar groot gaat, is de spanning toch te laag? De ketting gaat alleen naar groot als ik de shifter echt helemaal naar rechts duw. (Of is dat een feature ipv een bug)

De H- en L-schroef zijn volgens mij in orde. Groot-klein en klein-groot leveren geen geratel door wrijving met de kooi op. De alignement weet ik niet 100% zeker, maar zo snel op het oog lijkt dat redelijk te zijn.

Als het me toch niet lukt, ga ik maar tegen al mijn principes naar de fietsenmaker. Hopelijk dat ik eentje tref die het voor mij in orde kan maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
hoi1234 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Dan koop ik voortaan gewoon kabels die maar een nokje hebben. Overigens weet ik nu ook waarom deze kabel zulke goede reviews heeft op Mantel. De mijne is gewoon niet geplaatst. Als je kritisch bent, wordt de review dus niet geplaatst.

Vandaag maar eens kijken of ik de voorderailleur afgesteld krijg met m'n vader. Mij lukte het niet goed. Als de ketting niet altijd naar groot gaat, is de spanning toch te laag? De ketting gaat alleen naar groot als ik de shifter echt helemaal naar rechts duw. (Of is dat een feature ipv een bug)

De H- en L-schroef zijn volgens mij in orde. Groot-klein en klein-groot leveren geen geratel door wrijving met de kooi op. De alignement weet ik niet 100% zeker, maar zo snel op het oog lijkt dat redelijk te zijn.

Als het me toch niet lukt, ga ik maar tegen al mijn principes naar de fietsenmaker. Hopelijk dat ik eentje tref die het voor mij in orde kan maken.
Dus... als je het zelf niet goed doet is het een negatieve review waard en als deze niet direct online staat is het de fout van de leverancier... oké

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rolandos582
Holk schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:34:
[...]
Dus... als je het zelf niet goed doet is het een negatieve review waard en als deze niet direct online staat is het de fout van de leverancier... oké
Smultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:57:
[...]
Ik pak alles wat hoi1234 zegt, en doe dan precies het tegenovergestelde. Volgens mij zit je dan wel goed :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Damn, ik had 2 december 08:57 naar het casino moeten gaan!
Pagina: 1 ... 243 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).