Snel gezocht is dit wel goedkoop (maar niet goedkoper dan jouw linkje):McMiGHtY schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:30:
Vraagje tussendoor.. Goedkope C02 patroontjes.. Waar?
Ik kom bij een google search dit tegen:
https://www.unibrew-neder...CKA0tRaAYsMwaAs6JEALw_wcB
Werkt dat ook?
20 C02 patronen voor 19,95 bij Cyclingweb.
Wat zouden jullie overigens aanraden qua multitool? En is bijv. een kettingpons belangrijk om erin te hebben? De crankbrothers m19 lijkt me bijvoorbeeld vrij compleet, maar wellicht ook weer wat groot en te uitgebreid? Snap niks van spaken en spanning en rommelen met een kettingpons zie ik me ook nog niet direct doen langs de kant van de weg (denk ik?)
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik kan mij ook voorstellen dat je bij teveel gebruik juist gaatjes krijgt
Kettingpons is juist handig. Als je ketting breekt, kun je hiermee een schakel tussen uit halen en met je reserve quicklink, (die je uiteraard ook altijd bij je hebt, toch?) doorfietsen. Anders is het exit.Stufferdt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:18:
[...]
Snel gezocht is dit wel goedkoop (maar niet goedkoper dan jouw linkje):
Wat zouden jullie overigens aanraden qua multitool? En is bijv. een kettingpons belangrijk om erin te hebben? De crankbrothers m19 lijkt me bijvoorbeeld vrij compleet, maar wellicht ook weer wat groot en te uitgebreid? Snap niks van spaken en spanning en rommelen met een kettingpons zie ik me ook nog niet direct doen langs de kant van de weg (denk ik?)
Ik heb het in 2 jaar tijd 2 keer zien gebeuren bij dezelfde stoplicht (hoe groot is de kans?). Stoplicht op groen, meneer zet aan, krak. Ketting om zijn oren. Lopen naar huis.
(ik was niet die meneer overigens)
https://ride.lezyne.com/c...Wy-HnucTYT7i1TWFwQw3QSZRUElGreco schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:21:
[...]
Kettingpons is juist handig. Als je ketting breekt, kun je hiermee een schakel tussen uit halen en met je reserve quicklink, (die je uiteraard ook altijd bij je hebt, toch?) doorfietsen. Anders is het exit.
Ik heb het in 2 jaar tijd 2 keer zien gebeuren bij dezelfde stoplicht (hoe groot is de kans?). Stoplicht op groen, meneer zet aan, krak. Ketting om zijn oren. Lopen naar huis.
Ik zag deze ook voorbij komen, die stop je in je bars. Zag er wel grappig uit.
Thanks, helder! Dat maakt sommige ritten wat beter te vergelijken inderdaadLouislouislouis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:25:
[...]
https://www.trainingpeaks.com/blog/what-is-normalized-power/
Normalized power is dit niet helemaal (vermogen wanneer je wel trapt bedoel ik), maar geeft wel een beter beeld van de mate van inspanning.
Denk niet dat die in een race stuur passen. Meer gemaakt voor mountainbikes.rolandos582 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:31:
[...]
https://ride.lezyne.com/c...Wy-HnucTYT7i1TWFwQw3QSZRU
Ik zag deze ook voorbij komen, die stop je in je bars. Zag er wel grappig uit.
edit: bij nader inzien kan het blijkbaar wel. Dat is wel handig. Alleen niet icm met de normale manier van stuurlint wikkelen
[ Voor 14% gewijzigd door GWBoes op 03-03-2021 17:05 ]
GWBoes schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:03:
[...]
Denk niet dat die in een race stuur passen. Meer gemaakt voor mountainbikes.
edit: bij nader inzien kan het blijkbaar wel. Dat is wel handig. Alleen niet icm met de normale manier van stuurlint wikkelen
:strip_exif()/f/image/YQRt0bZFSyoHN9uo38nZDvaj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet exact hoe het werkt en of het wat is maar ik zag het voorbij komen en zag er wel grappig uit. Lezyne maakt verder wel prima spul
+1 voor de kettingpons!Stufferdt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:18:
Ik heb 1x langs de weg gestaan met een gebroken ketting en heb de call of shame moeten plegen. Sindsdien heb ik een Lezyne multitool (model bestaat niet meer) incl. kettingpons, en verschillende quicklinks bij me (verschillende versnellingssystemen hier in huis, en je kunt onderweg nog eens iemand uit de brand helpen).
Je kunter ook voor kiezen om je gereedschap zo compact en weinig mogelijk te maken, daar is niets mis mee. Maar ik heb met uiteenlopende pechgevallen langs de kant van de weg gestaan en ik kies er voor om goed voorbereid zijn mogen ze me nog een keer ten deel vallen.
Je zet het 1x aan met de 4iiii app. En mocht je fiets gepikt zijn dan kan je daar de status op missing zetten.Flipmo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:40:
[...]
Dat heb ik een tijd geleden ook gelezen. Heb er toen even vluchtig naar gekeken. Maar hoe zet je dat precies aan? Moet je 4iiii op dat moment gekoppeld zijn met je telefoon/app?
Kreeg het (maand of wat terug) niet voor elkaar
https://www.dcrainmaker.c...racking-capabilities.html
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Kettingpons is enige wat ik er tot nu toe van gebruikt heb. En ook nog eens meerdere keren (gelukkig wel altijd bij een ander).Stufferdt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:18:
Wat zouden jullie overigens aanraden qua multitool? En is bijv. een kettingpons belangrijk om erin te hebben?
Wordt tijd voor een modulaire multitool.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
En dankuwel! Gekocht!Stufferdt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:18:
[...]
Snel gezocht is dit wel goedkoop (maar niet goedkoper dan jouw linkje):
Er is op YouTube een video van RidesOfJapan waarin hij een aantal multitools combineert tot de voor hem beste tool. Kost wel wat, maar het kanmhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:50:
[...]
Kettingpons is enige wat ik er tot nu toe van gebruikt heb. En ook nog eens meerdere keren (gelukkig wel altijd bij een ander).
Wordt tijd voor een modulaire multitool.
YouTube: All I want is the Perfect Multi-tool
[ Voor 9% gewijzigd door Salteh op 03-03-2021 18:41 ]
Een paar ritjes buiten geeft mij ook echt weer zin om te gaan fietsen en na zondag dubbel veel zin om ook weer eens nieuwe routes te gaan rijden. Dus laat die lente maar komen. Maar eerst vrijdag naar de lokale fietsenmaker voor een gesprek over een nieuwe fiets.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Mja ik heb helemaal niet zo veel nodig eigenlijk.Salteh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:41:
[...]
Er is op YouTube een video van RidesOfJapan waarin hij een aantal multitools combineert tot de voor hem beste tool. Kost wel wat, maar het kan
YouTube: All I want is the Perfect Multi-tool
Een kettingpons en imbus 5/6. Wat zou je nog meer nodig kunnen hebben onderweg?
Ik heb ook deze, maar ik vind hem te bulky.
Multitool neem ik eigenlijk alleen mee als ik recent wat heb aangepast aan fiets. (of hele lange ritten)
Altijd dusDDX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:55:
Kettingpons ga ik niet menenem als je daar aan begint kan je ook wel spaken/spaakgereedschap ed gaan meenemen.
Multitool neem ik eigenlijk alleen mee als ik recent wat heb aangepast aan fiets. (of hele lange ritten)
Ik heb hem wel altijd bij, maar ik rijd tegenwoordig altijd met 2l drinkrugzak op de rug, dus daar zit alles in (geen kettingpons) wat je nodig kan hebben, bandje, ampul, powerbars voor als het nodig is, geld telefoon.
Vind het wel handig. Staat altijd klaar. Ik zweet altijd enorm, vandaar, zeker nu in Corona tijd wel handig om water bij je te hebben.
een treffende spreuk
Daar kan je ze aan herkennen he, de rugzak ;-)
(Ik val dan weer op wanneer ik op de MTB zit door het gebrek aan rugzak)
Van Weightweenies - niet geverifieerd of iemand een grap uithaalt of dit echt van Canyon komt.. Als het echt van Canyon komt dan is wel eh echt een dikke faal icm 'seatgate'Prulleman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:38:
[...]
Het stuur is toch gebroken en niet de brake/shifter..
Mogelijk de klem te strak vast gezet waardoor het carbon van het stuur is beschadigt, gewoon pech of wellicht een keer omgevallen.
/Edit
Als ik deze foto bekijk is de shifter hier los. Dat in combinatie met de kasseien zet een verkeerde druk op het carbon waarna het afbreekt. Ik vermoed dus een te losse klem (ipv te vast)
[Afbeelding]
We are responding with this mail to a recent incident at the professional race "Le Samyn":
On Tuesday 2 March, during the race, a part of the handlebar broke off the Aeroad of Alpecin-Fenix pro rider Mathieu van der Poel (NED). Experts from the Canyon development department as well as the quality management immediately started to get to the bottom of the causes of this incident. The affected cockpit (CP0018 and CP0015) is only installed in the current Aeroad models CF SLX and CFR - of which you also ownone.
Your safety and the safety of all our customers is our top priority. We'd therefore like to request that you stop using your Aeroad for the time being, due to an increased risk of the cockpit breaking as this could lead to a serious fall. We can imagine how difficult this must be for you as a passionate racing bike fan. However, we ask for your understanding as we do not want to compromise on safety.
Rest assured, we will do everything in our power to equip your Aeroad as quickly as possible with a cockpit that meets your and our demands for quality and safety 100 percent. We will get back to you as soon as we know what to do next. I'm sure you would like to have more information right now: In this first email, it is most important for us to warn you about possible risks.
We realise that we are challenging your loyalty as a Canyon fan. We are sorry for this and sincerely apologise to you.
Wat dan meteen de vraag doet rijzen, wat is voor jou een hele lange ritDDX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:55:
(of hele lange ritten)
Exact expert nodig?
Die kan je maar op een manier rond de aardbol doen en laten we zeggen, dat is moeilijk te evenaren.Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Wat dan meteen de vraag doet rijzen, wat is voor jou een hele lange rit
een treffende spreuk
Ik heb die mail ook gehad van canyon, en net een nieuwe fiets inderdaad…Requiem19 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Van Weightweenies - niet geverifieerd of iemand een grap uithaalt of dit echt van Canyon komt.. Als het echt van Canyon komt dan is wel eh echt een dikke faal icm 'seatgate'.
[...]
Flinke faal inderdaad.
Wat zegt die adem frequentie? Ik heb er al eens op gezocht maar kwam er niet echt wijs uit. Mijn laatste rit was het gem 37 en max 46, geen idee wat ik hier van kan afleiden. Behalve dat mijn frequentie lager is bij minder inspanning.418O2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:51:
[...]
Die was ik vergeten, dan is het inderdaad anders.
Ik ben toch een nerd at heart dus wou ik de garmin. Die stats wordt ik wel blij vanNa de rit gisteren goed geinspecteerd hoe het was gegaan en dan is het toch leuk als je gevoel wordt bevestigd.
[Afbeelding]
Sowieso is die hele suite van Garmin echt goed. Kan me voorstellen dat het anders is bij die losse apps
[ Voor 3% gewijzigd door DialOut op 03-03-2021 20:55 ]
Hoax, "we get to the bottom of the causes". Of het is een totaal amateuristische PR afdelingRequiem19 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Van Weightweenies - niet geverifieerd of iemand een grap uithaalt of dit echt van Canyon komt.. Als het echt van Canyon komt dan is wel eh echt een dikke faal icm 'seatgate'.
[...]
Totaal amateuristische PR afdeling dusMaster__R schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:52:
[...]
Ik heb die mail ook gehad van canyon, en net een nieuwe fiets inderdaad…
Flinke faal inderdaad.

[ Voor 37% gewijzigd door Frenz64 op 03-03-2021 20:59 ]
Te snel is niet goed want dan ben je aan het hijgen. Geen idee verder wat je streefgetal moet zijnkoendt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:53:
[...]
Wat zegt die adem frequentie? Ik heb er al eens op gezocht maar kwam er niet echt wijs uit. Mijn laatste rit was het gem 37 en max 46, geen idee wat ik hier van kan afleiden.
Ze denken allemaal dat ik met een lange rit bezig ben, geen tempo, rugzakje 😁Salteh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:29:
tsssssk, jij bent zeker een mountainbiker!
Daar kan je ze aan herkennen he, de rugzak ;-)
(Ik val dan weer op wanneer ik op de MTB zit door het gebrek aan rugzak)
Ik vind het een fijn ding, schaam me er niet voor, ben toch geen echte. In een goed jaar 5k per jaar, beetje fit proberen te blijven. Vind het wel heel leuk hoor, maar tennis is mijn sport. Plus echt fit lukt me meestal niet.
Deze is het, vind hem best gaaf:
https://www.twinseasons.n...on-grey-with-bladder.html
Na een half jaar even een nieuw tuitje kopen, die polymeren gaan scheuren en dan drupt hij steeds maar dat is maar een paar euro.
een treffende spreuk

Heb de kettingtool door de jaren heen 2x nodig gehad geloof ik. 1x voor mijzelf (uiteraard wel tijdens LBL) en 1x voor een fietsmaat, en ook heb ik er bij het hotel wel eens een ketting mee op maat gemaakt tijdens een weekendje in de Ardennen. Kortom een goede investering die weinig ruimte inneemt.
Als ik de grens over ga, dus 500+Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Wat dan meteen de vraag doet rijzen, wat is voor jou een hele lange rit
Wordt wel tijd dat je de grens weer over mag, want heb wel weer eens zin in zo'n ritje.
Mijn mail:Frenz64 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Hoax, "we get to the bottom of the causes". Of het is een totaal amateuristische PR afdeling
[...]
Totaal amateuristische PR afdeling dus
Met deze mail reageren wij op een recent incident tijdens de profwedstrijd "Le Samyn":
Op dinsdag 2 maart brak bij onze Alpecin-Fenix profrenner Mathieu van der Poel (NED) tijdens de wedstrijd een deel van het stuur van zijn Canyon Aeroad af. Experts van de Canyon ontwikkelings- en kwaliteitsafdeling zijn onmiddellijk gestart met het tot op de bodem uitzoeken van de oorzaak van dit incident. De betreffende cockpit (CP0018 en CP0015) is uitsluitend gemonteerd op de huidige Aeroad modellen CF SLX en CFR welke u ook in uw bezit heeft.
Uw veiligheid en de veiligheid van al onze klanten hebben onze hoogste prioriteit: daarom verzoeken wij u dringend uw Aeroad voorlopig niet meer te gebruiken. Er bestaat een verhoogd risico dat de cockpit kan brekenwat potentieel kan leiden tot ernstige valpartijen. Wij kunnen ons voorstellen hoe moeilijk dit voor u als gepassioneerd racefietsliefhebber moet zijn. Wij vragen echter om uw begrip; wij willen namelijk op geen enkele manier toegevingen doen aan de veiligheid van onze klanten.
Wij doen er alles aan om uw Aeroad zo snel mogelijk uit te rusten met een cockpit die 100 procent aan uw en aan onze hoge eisen voor kwaliteit en veiligheid voldoet. Zodra er meer informatie en details bekend zijn zullen we uiteraard direct contact met u opnemen. In dit eerste contactmoment is het onze verantwoordelijkheid en onze zorg om u direct over een mogelijk risico te informeren.
Wij beseffen dat wij uw loyaliteit als Canyon fan op de proef stellen. Wij betreuren dit en bieden u onze oprechte verontschuldigingen aan.
Met vriendelijke groeten,
Uw Canyon Team
haha, is ook prima toch - lekker fietsen en kleden hoe je je goed voeltpro_6or schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Ze denken allemaal dat ik met een lange rit bezig ben, geen tempo, rugzakje 😁
Ik vind het een fijn ding, schaam me er niet voor, ben toch geen echte. In een goed jaar 5k per jaar, beetje fit proberen te blijven. Vind het wel heel leuk hoor, maar tennis is mijn sport. Plus echt fit lukt me meestal niet.
Deze is het, vind hem best gaaf:
https://www.twinseasons.n...on-grey-with-bladder.html
Na een half jaar even een nieuw tuitje kopen, die polymeren gaan scheuren en dan drupt hij steeds maar dat is maar een paar euro.
Die M17 heb ik ook - bevalt goed, al vond ik hem wel wat zwaar de eerste keer dat ik 'm in mijn handen had. Maar goed, daardoor volet de tool ook wel stevig aan.Ypuh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:00:
Ik heb een Crankbrothers M17 multitool. Samen met een binnenbandje, bandenlichters, Co2 pomp, 2 patronen, missing link en wat plakkertjes (i.g.v. 2e lekke band) past dat allemaal in zo'n pocket tasje. Daar heb je dus geen hutkoffer voor nodig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb de kettingtool door de jaren heen 2x nodig gehad geloof ik. 1x voor mijzelf (uiteraard wel tijdens LBL) en 1x voor een fietsmaat, en ook heb ik er bij het hotel wel eens een ketting mee op maat gemaakt tijdens een weekendje in de Ardennen. Kortom een goede investering die weinig ruimte inneemt.
Maar wederom een slechte beurt en je reputatie is down the drain
Ik heb de Aeroad CF SLX 8 DISC DI2.Requiem19 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:07:
@Master__R Welk model heb je gekocht en heb je zelf al last gehad van kwaliteitsproblemen?
Fijne fiets verder, geen problemen tot nu toe, maar heb er pas 500 km op gereden.
Jammer dat ik net mijn oude Giant Propel heb verkocht…
Ik ben benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen.
[ Voor 6% gewijzigd door Master__R op 03-03-2021 21:16 ]
Maar man, ik ga elke rit over de grens! Soms ook letterlijk, rondje nijmegen wylerbaan is net een hoekje DLD. Hooguit 50 meter.DDX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:02:
[...]
Als ik de grens over ga, dus 500+
Wordt wel tijd dat je de grens weer over mag, want heb wel weer eens zin in zo'n ritje.
een treffende spreuk
En even kort grens over omdat je lusje doet waarbij je bijvoorbeeld drielandenpunt vanuit Belgie beklimt of echt de Eifel in gaan is nogal een verschil.
Geld terug en fiets houden?Master__R schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Ik heb de Aeroad CF SLX 8 DISC DI2.
Fijne fiets verder, geen problemen tot nu toe, maar heb er pas 500 km op gereden.
Ik zou zelf prima nog durven fietsen denk ik. Maar wat nu als er nu iets kapot gaat ... gaat Canyon dan je fiets ook niet repareren onder garantie omdat je 'gewaarschuwd' bent...?
Sterkte in ieder geval. Niet fijn als je net een dure fiets gekocht hebt.
Deed me wel denken aan deze:
https://www.bikingbis.com...yclist-wont-need-surgery/
Ja, gewoon nu even niet doen. Mag allemaal gauw genoeg weer. Onze wandelvakantie ook van de Ardennen naar Drenthe verplaatst vorig najaar.DDX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:19:
Mja zie wel meer mensen de grens over gaan, maar in hoeverre dit nou echt 'mag' ?
En even kort grens over omdat je lusje doet waarbij je bijvoorbeeld drielandenpunt vanuit Belgie beklimt of echt de Eifel in gaan is nogal een verschil.
een treffende spreuk
Ziet er redelijk compact uit. Lijkt me een mooi ding! Heb inderdaad vergelijkbaar mee, alleen geen plakkers. Misschien toch maar eens naar kijken.Ypuh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:00:
Ik heb een Crankbrothers M17 multitool. Samen met een binnenbandje, bandenlichters, Co2 pomp, 2 patronen, missing link en wat plakkertjes (i.g.v. 2e lekke band) past dat allemaal in zo'n pocket tasje. Daar heb je dus geen hutkoffer voor nodig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er stond toch een fietser naast met kettingpons, probleem opgelostElGreco schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:21:
Lopen naar huis.
Maar welke tools heeft een ieder al eens onderweg uit zijn multitoolsetje gebruikt?
[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 03-03-2021 21:29 ]
Ja fair punt. Zelf nog geen kettingbreuken meegemaakt of in m'n groep gezien, maar er zal ook wel een reden zijn waarom ze op veel tools zitten.ElGreco schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:21:
[...]
Kettingpons is juist handig. Als je ketting breekt, kun je hiermee een schakel tussen uit halen en met je reserve quicklink, (die je uiteraard ook altijd bij je hebt, toch?) doorfietsen. Anders is het exit.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik gelukkig nog niet meer dan een schroevendraaier om een derailleur te stellen en de inbus om wat boutjes wat vaster te zetten omdat er *iets* irritant kraakte.mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:
[...]
Er stond toch een fietser naast met kettingpons, probleem opgelost
Maar welke tools heeft een ieder al eens onderweg uit zijn multitoolsetje gebruikt?
De ene keer dat ik echt veel aan mijn fiets had lag ik zelf genoeg in de kreukels om me even niet druk te maken om de staat van mijn fiets

Eigenlijk alleen inbus 4/5/6... en dat is het welmhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:
[...]
(en plakkers in zo'n klein vierkant ParkTool doosje)
Maar inderdaad.. als ik net m'n zadel hogel/lager heb gezet neem ik ook gewoon een klein inbusje mee, wel zo makkelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Salteh op 03-03-2021 21:43 ]
Ik 2 keer bij vreemden onderweg (geholpen dat ze weer verder konden). En ik kwam er thuis wel eens achter dat bij mijzelf 1 kant van de schakel was gebroken (dus kwam ik goed weg).Stufferdt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:32:
[...]
Ja fair punt. Zelf nog geen kettingbreuken meegemaakt of in m'n groep gezien, maar er zal ook wel een reden zijn waarom ze op veel tools zitten.
Als ik wat aan een zadel moet stellen neem ik altijd een normaal (kort) inbussleuteltje mee, ga ik niet tobben met een multitooltje. Verder gelukkig nooit iets nodig gehad.
Heb dit tooltje wel eens als tip opgedaan in volgens mij het mountainbike topic.

[ Voor 15% gewijzigd door mhr-zip op 03-03-2021 21:50 ]
De imbus. Mijn stuur klapte in de afdaling naar Pistoia ineens 90 graden naar beneden (reed door een flink gat). Gelukkig gaat het sneller dan ik het besef hem om te schrikken. Was diep in het najaar en er was niemand daar (sp17 geloof ik, hele mooie rit was dat). Noordkant van Toscane is best mooi (die heuvelrug daar van lucca tot Pistoia).mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:
[...]
een treffende spreuk
Ik heb praktisch een hele fiets in- en uit elkaar gesleuteld met enkel een multitooltje toen ik de laatste keer met het vliegtuig op fietsvakantie ging (fiets moet dan in een kleine doos). Veel heb je daar niet voor nodig, een 2/2.5/3/4/5/6mm inbus, eventueel een kleine kruiskop/platte schroevendraaier voor het afstellen van derailleurs/remblokhouders en kettingpons voor als die een keer stuk gaat.mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:
Nu ben ik redelijk zelf-voorzienend ingesteld. Meeste van mijn vrienden/familie wonen niet om ce hoek en ervaring leert dat wanneer er iets stuk gaat, dat altijd op het verste punt of bijv. tijdens een fietsvakantie gebeurd. Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit of het in het noordelijkste puntje van Noorwegen is of 30km van huis, zo lang het onderweg redelijk makkelijk te fixen is heeft dat mijn voorkeur.
Njah, dat ben ik dus meestal.mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:
500 wordt ook nog wel een uitdaging met de avondklok. Je hebt 16,5 uur tijd, met 30 per uur kun je 495 kilometer halen, zonder stops.DDX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:19:
Mja zie wel meer mensen de grens over gaan, maar in hoeverre dit nou echt 'mag' ?
De wijzen komen uit het Oosten!
Dit valt niet echt onder "pech onderweg" in mijn ogen. Tijdens een fietsvakantie neem je in mijn ogen ook makkelijker en meer mee, dan een rondje om het blok.Ypuh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:16:
[...]
Ik heb praktisch een hele fiets in- en uit elkaar gesleuteld met enkel een multitooltje toen ik de laatste keer met het vliegtuig op fietsvakantie ging (fiets moet dan in een kleine doos).
Peak Torque heeft er zijn visie op gegeven:Master__R schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:05:
[...]
Mijn mail:
Met deze mail reageren wij op een recent incident tijdens de profwedstrijd "Le Samyn":
Op dinsdag 2 maart brak bij onze Alpecin-Fenix profrenner Mathieu van der Poel (NED) tijdens de wedstrijd een deel van het stuur van zijn Canyon Aeroad af. Experts van de Canyon ontwikkelings- en kwaliteitsafdeling zijn onmiddellijk gestart met het tot op de bodem uitzoeken van de oorzaak van dit incident. De betreffende cockpit (CP0018 en CP0015) is uitsluitend gemonteerd op de huidige Aeroad modellen CF SLX en CFR welke u ook in uw bezit heeft.
Uw veiligheid en de veiligheid van al onze klanten hebben onze hoogste prioriteit: daarom verzoeken wij u dringend uw Aeroad voorlopig niet meer te gebruiken. Er bestaat een verhoogd risico dat de cockpit kan brekenwat potentieel kan leiden tot ernstige valpartijen. Wij kunnen ons voorstellen hoe moeilijk dit voor u als gepassioneerd racefietsliefhebber moet zijn. Wij vragen echter om uw begrip; wij willen namelijk op geen enkele manier toegevingen doen aan de veiligheid van onze klanten.
Wij doen er alles aan om uw Aeroad zo snel mogelijk uit te rusten met een cockpit die 100 procent aan uw en aan onze hoge eisen voor kwaliteit en veiligheid voldoet. Zodra er meer informatie en details bekend zijn zullen we uiteraard direct contact met u opnemen. In dit eerste contactmoment is het onze verantwoordelijkheid en onze zorg om u direct over een mogelijk risico te informeren.
Wij beseffen dat wij uw loyaliteit als Canyon fan op de proef stellen. Wij betreuren dit en bieden u onze oprechte verontschuldigingen aan.
Met vriendelijke groeten,
Uw Canyon Team
YouTube: MVDP Carbon Handlebar Fail @ Le Samyn: An Engineering discussion.
Dat is wel echt balen van de Giant. Het is met het stuur ook best lang goed gegaan en misschien is het wel iets anders. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal ontspannen meer op zit. Een vriendin van mij kreeg twee jaar geleden een vergelijkbare mail over haar Roubaix en die heeft haar fiets toen aan de kant gezet.Master__R schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Ik heb de Aeroad CF SLX 8 DISC DI2.
Het blijft echt een hele gave fiets om te zien en staat nog steeds op mijn lijstje voor de nieuwe fiets.
Uiteindelijk valt het wel mee wat ik extra meeneem voor een fietstocht van 3.000km. Een paar extra plakkertjes en een pompje i.p.v. patronen, maar heb dat alles gelukkig nooit nodig gehad. Als je met een multitool een hele fiets in en uit elkaar kunt sleutelen volstaat dat ook voor pech onderweg.mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:19:
[...]
Dit valt niet echt onder "pech onderweg" in mijn ogen. Tijdens een fietsvakantie neem je in mijn ogen ook makkelijker en meer mee, dan een rondje om het blok.
Hoe dan ook maak ik niet echt het onderscheid tussen blokje om of in het buitenland. Een spaak of extra buitenband neem ik niet mee, maar waarom je je kettingpons thuis zou laten of alleen een 4/5mm meenemen als je fiets ook TX25/3/6mm inbussen heeft zie ik het nut niet van in. Ik zou het lullig vinden om op zoiets simpels te stranden, of dat nou 5/50 of 5.000km van huis is.
Eerljik gezegd zou ik er denk ik gewoon op blijven fietsen...losjes handjes op het stuur. Ik zou me gewoon alleen even niet mengen in de finale van de Strade Bianche.Fisico schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:55:
[...]
Dat is wel echt balen van de Giant. Het is met het stuur ook best lang goed gegaan en misschien is het wel iets anders. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal ontspannen meer op zit. Een vriendin van mij kreeg twee jaar geleden een vergelijkbare mail over haar Roubaix en die heeft haar fiets toen aan de kant gezet.
Het blijft echt een hele gave fiets om te zien en staat nog steeds op mijn lijstje voor de nieuwe fiets.
Of even een ander stuur scoren voor tijdelijk als dat mogelijk is.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Dat laatste dacht ik dus ook, gewoon voor een paar tientjes een alu stuurtje en eventueel stuurpen kopen en lekker fietsen... Of past dat allemaal niet? Wel balen hoor, hopelijk wordt het inderdaad snel opgelost.GerbenBK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Eerljik gezegd zou ik er denk ik gewoon op blijven fietsen...losjes handjes op het stuur. Ik zou me gewoon alleen even niet mengen in de finale van de Strade Bianche.
Of even een ander stuur scoren voor tijdelijk als dat mogelijk is.
Hier idem, meermaals gestrande fietsers kunnen helpen met kettingpons. Overigens neem ik zelf ook een passende (10/11/8s voor de single-speed) Quick-Link/Powerlocks mee. 10s (en smallere) kettingen laten zich eigenlijk niet makkelijk/betrouwbaar ponsen, dus gebroken schakel eruit en quick link er tussen is dan een betere en toekomstbestendigere oplossing. En dat er dan 2 quick-links in 1 ketting zitten maken niet uit.mhr-zip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:42:
[...]
Ik 2 keer bij vreemden onderweg (geholpen dat ze weer verder konden). En ik kwam er thuis wel eens achter dat bij mijzelf 1 kant van de schakel was gebroken (dus kwam ik goed weg).
Als ik wat aan een zadel moet stellen neem ik altijd een normaal (kort) inbussleuteltje mee, ga ik niet tobben met een multitooltje. Verder gelukkig nooit iets nodig gehad.
Heb dit tooltje wel eens als tip opgedaan in volgens mij het mountainbike topic.
[Afbeelding]

Ik blijf er ook gewoon op fietsen, dan maar de handjes op het stuur.Kluus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:42:
[...]
Dat laatste dacht ik dus ook, gewoon voor een paar tientjes een alu stuurtje en eventueel stuurpen kopen en lekker fietsen... Of past dat allemaal niet? Wel balen hoor, hopelijk wordt het inderdaad snel opgelost.
Daarnaast kan ik door het rubber naar achteren te trekken van de shifter zien of de klem aan het inslijten is op het carbon. Als ik dat in de gaten hou lijkt het risico me minimaal.
En verder inderdaad niet maximale kracht op die shifters zetten.
Van der poel zet er iets meer kracht op als ik verwacht ik.
Desnoods maar wat vaker op de wahoo kickr.
Ja maar je weet toch ook niet precies wat er vooraf allemaal is gebeurt? En moet je dit überhaupt allemaal willen weten?Master__R schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Ik blijf er ook gewoon op fietsen, dan maar de handjes op het stuur.
Daarnaast kan ik door het rubber naar achteren te trekken van de shifter zien of de klem aan het inslijten is op het carbon. Als ik dat in de gaten hou lijkt het risico me minimaal.
En verder inderdaad niet maximale kracht op die shifters zetten.
Van der poel zet er iets meer kracht op als ik verwacht ik.
Desnoods maar wat vaker op de wahoo kickr.
Misschien is Mathieu vooraf wel gevallen, dit kan elke hobby renner toch overkomen. Ik heb thuis 2 kleine knapen rondlopen 4 en 2 jaar. Kwam laatst ook in de garage, lag mijn fiets om. Waren ze tegenaan gereden met hun trekkertje... Naja ik was vergeten de fiets weer netjes op te hangen en had hem even laten staan tegen de werkbank.
Maar door die ''onschuldige'' val kan het best zijn dat het stuur beschadigd is en een breuk in het stuur komt. Maar deze breuk is niet zichtbaar... Nu kan ik daar wel paniekerig om gaan doen... maar daar schiet je niet altijd wat mee op.
Door die mail die ze hebben gestuurd hebben ze wel hun 'ass gecovered'. Als jouw stuur nu ook breekt, reken maar niet op enige coulance van ze. Immers, je was gewaarschuwd. Tegelijkertijd is die mail ook een teken dat er mogelijk meer aan de hand is. Zo'n mail stuur je niet voor niks!
Maar enige hollandse nuchterheid is ook wel op zijn plaats denk ik...
Wel laat dit het grote voordeel zien van het direct sales model van Canyon; Ze weten precies wie welke fiets rijd en kunnen dus de nodige actie ondernemen. Als je verkoopt via de fietsenmaker, dan heb je daar geen zicht op. En reken is maar niet op dat een fietsenmaken exact bijhoud aan wie hij wat heeft verkocht. Laat staan dat ie klanten gaat informeren. Daar is hij te druk voor (met onbereikbaar zijn
(en nu heeft niemand het meer over die Ostro die afgelopen week in elkaar is gezakt
Ik las ergens in de reacties van dat wielerflits artikel dat Adrie van der Poel in Extra Time Koers heeft verteld dat Matthieu voor de wedstrijd met zijn stuur tegen een auto was gereden, geen idee hoe hard dit dat was gegaan natturlijk. Verder zag ik geloof ik in dit topic al foto's dat de shifter van Matthieu al scheef zat voor de breuk.pier87 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Ja maar je weet toch ook niet precies wat er vooraf allemaal is gebeurt? En moet je dit überhaupt allemaal willen weten?
Misschien is Mathieu vooraf wel gevallen, dit kan elke hobby renner toch overkomen. Ik heb thuis 2 kleine knapen rondlopen 4 en 2 jaar. Kwam laatst ook in de garage, lag mijn fiets om. Waren ze tegenaan gereden met hun trekkertje... Naja ik was vergeten de fiets weer netjes op te hangen en had hem even laten staan tegen de werkbank.
Maar door die ''onschuldige'' val kan het best zijn dat het stuur beschadigd is en een breuk in het stuur komt. Maar deze breuk is niet zichtbaar... Nu kan ik daar wel paniekerig om gaan doen... maar daar schiet je niet altijd wat mee op.
Edit: Deze reactie van @Prulleman dus: Prulleman in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 04-03-2021 09:58 ]
Dat lijkt alleen niet meer te werken - weet iemand hoe dat zit? Komt dit door de nieuwere versie van de routebuilder van Strava die ze vorig jaar hebben gelanceerd?
Of mis ik gewoon ergens een knopje/instelling?
Precies want hij was vorige week ook gevallen en misschien heeft de mechanieker niets na gelopen en de shifter rechtgezet en was er toch meer aan de hand. Mijn fiets is ook een keertje gevallen bij een koffiestop en dan hoop je maar dat het niets is.pier87 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Ja maar je weet toch ook niet precies wat er vooraf allemaal is gebeurt? En moet je dit überhaupt allemaal willen weten?
Precies van de Roubaix van een vriendin kwam ik er toevallig achter via de website omdat ik in de markt was voor een Tarmac. De fietsenmaker gaf toen aan dat hij inderdaad nog moest informeren.MrBarBarian schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:23:
Wel laat dit het grote voordeel zien van het direct sales model van Canyon; Ze weten precies wie welke fiets rijd en kunnen dus de nodige actie ondernemen. Als je verkoopt via de fietsenmaker, dan heb je daar geen zicht op. En reken is maar niet op dat een fietsenmaken exact bijhoud aan wie hij wat heeft verkocht. Laat staan dat ie klanten gaat informeren. Daar is hij te druk voor (met onbereikbaar zijn)
(en nu heeft niemand het meer over die Ostro die afgelopen week in elkaar is gezakt)
Het was toch een One die gebroken was? Ach bij Ineos ging er vorig jaar ook een f12 doormidden zonder veel ophef. Het is meer dat MvdP er vrolijk mee blijft rijden en nog het halve peloton op een hoop rijdt met een fixen gear.
Betaal je voor veloviewer? Mijn lidmaatschap was laatst blijkbaar afgelopen en heb nog niet verlengd. Laatste keer dat ik het gebruikt heb is alweer een half jaar geleden, toen werkte het nog wel.Pelle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:59:
Ik heb al een tijdje geen routes meer gemaakt in Strava, maar binnenkort ga ik een langere rit maken. Het liefst rijd ik dan over wegen en tiles waar ik nog niet eerder ben geweest. Heel makkelijk was altijd de Veloviewer Chrome plugin die in de Strava routebuilder kon aangeven welke tiles je al had gehad.
Dat lijkt alleen niet meer te werken - weet iemand hoe dat zit? Komt dit door de nieuwere versie van de routebuilder van Strava die ze vorig jaar hebben gelanceerd?
Je kunt ook https://www.statshunters.com/ chrome plugin gebruiken, werkt op eenzelfde manier en gratis.
Je moet even zorgen dat je ingelogd bent bij Veloviewer. Als je niet ingelogd bent dan voegt de plugin de knopjes etc niet toe. Ik gebruik de plugin wekelijks op zowel Chrome als Firefox (via een truc).Pelle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:59:
Ik heb al een tijdje geen routes meer gemaakt in Strava, maar binnenkort ga ik een langere rit maken. Het liefst rijd ik dan over wegen en tiles waar ik nog niet eerder ben geweest. Heel makkelijk was altijd de Veloviewer Chrome plugin die in de Strava routebuilder kon aangeven welke tiles je al had gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 04-03-2021 10:07 ]
Read the code, write the code, be the code!
Geen direct antwoord je vraag, maar Statshunters heeft ook een plugin tegenwoordig (is gratis). Werkt ook met Komoot etc.Pelle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:59:
Edit: stond hierboven ook al.
Ja, ben al een jaar of 6 betalend lid van VeloviewerReynouts schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:06:
[...]
Betaal je voor veloviewer? Mijn lidmaatschap was laatst blijkbaar afgelopen en heb nog niet verlengd. Laatste keer dat ik het gebruikt heb is alweer een half jaar geleden, toen werkte het nog wel.
Ah nice, ga ik die ook even proberen.Je kunt ook https://www.statshunters.com/ chrome plugin gebruiken, werkt op eenzelfde manier en gratis.
I know, dat was het eerste wat ik had geprobeerd omdat dat het in het verleden altijd oploste. Ik ben ingelogd bij Veloviewer en bij Strava, maar ik krijg toch geen extra knopjes. Vandaar dat ik ging vermoeden dat er aan de kant van Strava misschien iets was veranderd.wackmaniac schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:06:
Je moet even zorgen dat je ingelogd bent bij Veloviewer. Als je niet ingelogd bent dan voegt de plugin de knopjes etc niet toe. Ik gebruik de plugin wekelijks op zowel Chrome als Firefox (via een truc).
Die truc heb ik ooit ook gebruikt, maar kan ik niet meer vinden. Heb je een linkje?wackmaniac schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:06:
[...]
Je moet even zorgen dat je ingelogd bent bij Veloviewer. Als je niet ingelogd bent dan voegt de plugin de knopjes etc niet toe. Ik gebruik de plugin wekelijks op zowel Chrome als Firefox (via een truc).
Herinstal van de plugin?Pelle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Ja, ben al een jaar of 6 betalend lid van Veloviewer
[...]
Ah nice, ga ik die ook even proberen.
[...]
I know, dat was het eerste wat ik had geprobeerd omdat dat het in het verleden altijd oploste. Ik ben ingelogd bij Veloviewer en bij Strava, maar ik krijg toch geen extra knopjes. Vandaar dat ik ging vermoeden dat er aan de kant van Strava misschien iets was veranderd.
Nee, maar ik kan je wel vertellen hoe ik het heb gedaanBreadFan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Die truc heb ik ooit ook gebruikt, maar kan ik niet meer vinden. Heb je een linkje?
Je moet de Chrome plugin hebben - als je die geïnstalleerd hebt dan staat die plugin in je home directory. In Firefox ga je naar Tools > Add-ons. Dan via het tandwiel rechtsboven eerst "Debug extensions" selecteren en daarna "Install add-on from file". Nadeel is dat je dit moet herhalen als je Firefox herstart. Je zou de extension kunnen packagen, maar daar heb ik nog geen tijd in geïnvesteerd.
Read the code, write the code, be the code!
That did the trick. Suf, maar fijn dat 'ie het weer doet
Op weg naar huis wind tegen en kreeg een wieltjeszuiger mee
Hij boos en probeerde voorbij te komen, maar lukte niet met wind op kop (lastig he? zelf fietsen). Thuis moet ik rechtsaf de inrit in en dat doe ik ook. Steek daar geen hand voor uit omdat ik tegen de stoeprand zit en daar niemand tussen komt. Hij dus wel dus had hij de grootste moeite om recht te blijven. Naja, eigen schuld want je hebt voldoende waarschuwingen gehad.
Hoe doen jullie dat met wieltjeszuigers die je niet kunt afschudden?
Je kan toch paar 100m wat langzamer fietsen dat hij voorbij gaat? Of is dat slecht voor je strava gemiddelde?Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:
Gisteren weer woon-werk gereden, nothing special. Beetje omwegen en net 60km totaal.
Op weg naar huis wind tegen en kreeg een wieltjeszuiger meedaar heb ik sowieso een schurfthekel aan (alleen fietskoeriers mogen dat). Daarnaast was het een Belgische wielertoerist (wat doet die in NL? Wij mogen ook niet in België rijden) en hadden we flink wind tegen. Dus versnellen had weinig zin, hij zat zover uit de wind dat hij het altijd wel kon bijbenen. Heb hem 2x gewaarschuwd om uit het wiel te gaan, je weet dat wielrenners af en toe een snotrocket afvuren. Ik ben daarin niet anders, en heb nog moeite gedaan om te waarschuwen.
Hij boos en probeerde voorbij te komen, maar lukte niet met wind op kop (lastig he? zelf fietsen). Thuis moet ik rechtsaf de inrit in en dat doe ik ook. Steek daar geen hand voor uit omdat ik tegen de stoeprand zit en daar niemand tussen komt. Hij dus wel dus had hij de grootste moeite om recht te blijven. Naja, eigen schuld want je hebt voldoende waarschuwingen gehad.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Zachter gaan rijden, laten inhalen, wieltje zuigen net zo lang totdat je merkt dat diegene helemaal op is, nog eventjes wachten (want op is vaak nog niet wieltjeszuig-op), en dan volle bak er voorbij (en even later gewoon weer eigen tempo). Knappe zuiger die dan nog aan kan haken.Ramon 73 schreef op Thursday 4 March 2021 @ 10:57:
Gisteren weer woon-werk gereden, nothing special. Beetje omwegen en net 60km totaal.
Op weg naar huis wind tegen en kreeg een wieltjeszuiger meedaar heb ik sowieso een schurfthekel aan (alleen fietskoeriers mogen dat). Daarnaast was het een Belgische wielertoerist (wat doet die in NL? Wij mogen ook niet in België rijden) en hadden we flink wind tegen. Dus versnellen had weinig zin, hij zat zover uit de wind dat hij het altijd wel kon bijbenen. Heb hem 2x gewaarschuwd om uit het wiel te gaan, je weet dat wielrenners af en toe een snotrocket afvuren. Ik ben daarin niet anders, en heb nog moeite gedaan om te waarschuwen.
Me niet zo aanstellenRamon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:
Inderdaad, remmen klaar. iig alles behalve een snotraket.KW25 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Je kan toch paar 100m wat langzamer fietsen dat hij voorbij gaat? Of is dat slecht voor je strava gemiddelde?
Maar zoals besproken in de tweewielers podcast, wat doen jullie als je ingehaald (gechickt) worden door een vrouw
[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 04-03-2021 11:04 ]
Me niet aanstellenmhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:03:
[...]
Maar zoals besproken in de tweewielers podcast, wat doen jullie als je ingehaald (gechickt) worden door een vrouw
niets, ik erken mijn meerdere genderneutraal.mhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:03:
[...]
Inderdaad, remmen klaar.
Het lastige is, je moet wel kiezen tussen statshunter en veloviewer omdat ze niet exact dezelfde tiles gebruiken. Ik gebruik statshunter en daar heb ik veel meer. Omdat die borders die 100% met elkaar overeenkomen.mhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Geen direct antwoord je vraag, maar Statshunters heeft ook een plugin tegenwoordig (is gratis). Werkt ook met Komoot etc.
Edit: stond hierboven ook al.
Idd. Wat een sneu verhaal dit. Grow up @Ramon 73
heb al vaker zulke verhalen gelezen van hem, als ik op die manier moest fietsen ging ik lekker alleen op Zwift fietsen en had ik verder van niemand last...oow wacht daar zitten ook veel wieltjes zuigers op en fietsen soms zomaar tegen mijn wiel aan!MrBarBarian schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Idd. Wat een sneu verhaal dit. Grow up @Ramon 73
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Top! Dat klinkt wel naar een haalbare methode.Raznov schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Zachter gaan rijden, laten inhalen, wieltje zuigen net zo lang totdat je merkt dat diegene helemaal op is, nog eventjes wachten (want op is vaak nog niet wieltjeszuig-op), en dan volle bak er voorbij (en even later gewoon weer eigen tempo). Knappe zuiger die dan nog aan kan haken.
Strava gebruik ik niet, dus daar zit ik niet mee. En paar honderd meter lagere snelheid op 28km gaat niet heel veel uitmaken. Maar ik fiets het prettigst in mijn eigen tempo, niet langzamer en niet sneller. Ik zou niet weten waarom ik voor een eigenwijze plurk mij moet aanpassen. Ik heb twee keer gevraagd om uit het wiel te gaan immers.KW25 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Je kan toch paar 100m wat langzamer fietsen dat hij voorbij gaat? Of is dat slecht voor je strava gemiddelde?
Haha ik wou net zeggen, op Zwift heb je al helemaal veel wieltjeszuigersNutterd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:06:
[...]
heb al vaker zulke verhalen gelezen van hem, als ik op die manier moest fietsen ging ik lekker alleen op Zwift fietsen en had ik verder van niemand last...oow wacht daar zitten ook veel wieltjes zuigers op en fietsen soms zomaar tegen mijn wiel aan!![]()
![]()
![]()
Niet zo veel van aantrekken inderdaad, zie het als een kans om te laten zien hoe sterk je bent
Het grappige is dat het mij niet zoveel uitmaakt, althans dat denk ik, maar sinds ik die plugin heb geïnstalleerd ik toch wel vaak de route net zo aanpas dat hij wel langs dat vakje gaat wat nog niet ingekleurd is
Leuke website die Stathunters, maar het verdienmodel is mij onduidelijk. Alles is gratis, heel veel leuke statistieken, geen enkele reclame op de website en het werkt altijd goed en soepel... Ik zie alleen maar verdiensten in het verkopen van mijn data
Of het is gewoon een liefhebber die graag dingen voor een ander doet. Niet iedereen hoeft namelijk geld te verdienen...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Anders link even naar het artikel in het Wetboek van Strafrecht waarin staat dat het verboden is om achter iemand te fietsen.Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Strava gebruik ik niet, dus daar zit ik niet mee. En paar honderd meter lagere snelheid op 28km gaat niet heel veel uitmaken. Maar ik fiets het prettigst in mijn eigen tempo, niet langzamer en niet sneller. Ik zou niet weten waarom ik voor een eigenwijze plurk mij moet aanpassen. Ik heb twee keer gevraagd om uit het wiel te gaan immers.
hij had denk ik hetzelfde, fietste graag zijn eigen tempo niet langzamer en niet sneller en had geen zin om zich aan te passen aan een zeikende plurkRamon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Top! Dat klinkt wel naar een haalbare methode.
[...]
Strava gebruik ik niet, dus daar zit ik niet mee. En paar honderd meter lagere snelheid op 28km gaat niet heel veel uitmaken. Maar ik fiets het prettigst in mijn eigen tempo, niet langzamer en niet sneller. Ik zou niet weten waarom ik voor een eigenwijze plurk mij moet aanpassen. Ik heb twee keer gevraagd om uit het wiel te gaan immers.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Als ik ingehaald word, prima. Maar wat ik precies doe, ligt volledig aan het uitzicht. Voor goed uitzicht, vind ik het niet erg om even iets boven eigen tempo te hangen. Op afstand, laten we het netjes houden, hoef niet aan te haken en voel mij ook niet minder doordat ik door iemand ingehaald word. Ik ben nou eenmaal een iets zwaardere full time ITer met diabetes, zit niet iedere dag op de fiets te knallen.mhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:03:
[...]
Inderdaad, remmen klaar. iig alles behalve een snotraket.
Ja hetzelfde verhaal als een tijdje terug van deze user. Iets met een vrouw en dan proberen wedstrijdjes te doen. Kansloos.Nutterd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:06:
[...]
heb al vaker zulke verhalen gelezen van hem, als ik op die manier moest fietsen ging ik lekker alleen op Zwift fietsen en had ik verder van niemand last...oow wacht daar zitten ook veel wieltjes zuigers op en fietsen soms zomaar tegen mijn wiel aan!![]()
![]()
![]()
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik vind dat je eerst contact met elkaar moet leggen om bij elkaar aan te haken... heel raar om zo dicht op iemand te gaan zitten. Dat zou ik in bv. de supermarkt ook niet appreciëren als iemand zo dicht op mij in de rij zit
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Van het verdienmodel heb ik geen idee, maar ik heb wel even gebruik gemaakt van de mogelijkheid om wat te doneren. Al met al heb ik Statshunters toch al vaak bezocht dus draag daar graag mijn steentje voor bijGalois schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:09:
Werkt erg goed die plugin in Chrome van Stathunters bij het maken van routes in Komoot of Strava.
Het grappige is dat het mij niet zoveel uitmaakt, althans dat denk ik, maar sinds ik die plugin heb geïnstalleerd ik toch wel vaak de route net zo aanpas dat hij wel langs dat vakje gaat wat nog niet ingekleurd is
Leuke website die Stathunters, maar het verdienmodel is mij onduidelijk. Alles is gratis, heel veel leuke statistieken, geen enkele reclame op de website en het werkt altijd goed en soepel... Ik zie alleen maar verdiensten in het verkopen van mijn data
Of het is gewoon een liefhebber die graag dingen voor een ander doet. Niet iedereen hoeft namelijk geld te verdienen...
Grappig. Voor mij klinken je aanpassingen (en bijbehorende frustraties) die je nu onderging minder prettig en kost het meer moeite dan even inhouden en de "plurk" voorbij te laten gaan, en eventueel daarna d'r op en d'r over (en/of gewoon een andere afslag te nemen).Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Top! Dat klinkt wel naar een haalbare methode.
[...]
Een echte vent rijd natuurlijk zo hard dat er niemand aan kan haken.
Ik heb zelfs 2x vriendelijk en duidelijk gevraagd om niet in het wiel te rijden. Tsja, als je dan als antwoord geeft "zeur niet en rij door", dan is mijn begrip wel een beetje weg.Noxa schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:24:
Het topic van "wieltjes zuigers" is inderdaad al eens eerder besproken. En er was vrij heldere unanimiteit dat je het gewoon even vriendelijk vraagt of ze er mee op willen houden. Overigens geld imo hetzelfde als je bij iemand in het wiel kruipt, even vragen of het bezwaarlijk is.
Een echte vent rijd natuurlijk zo hard dat er niemand aan kan haken.
Dat is inderdaad een vrij lompe reactie, raar om te zeggen. Ik zou dan van mijn lijn gaan en de rem in knijpen en hem voorbij laten. Het is je de frustratie niet waard joh.Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Ik heb zelfs 2x vriendelijk en duidelijk gevraagd om niet in het wiel te rijden. Tsja, als je dan als antwoord geeft "zeur niet en rij door", dan is mijn begrip wel een beetje weg.
Genieten van het uitzicht zo lang het kanmhr-zip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:03:
[...]
Inderdaad, remmen klaar. iig alles behalve een snotraket.
ik had zondag nog iemand achter me zitten, stukje wind in en hij had het wel zwaar zag ik toen ik langskom. even goeiedag gezegd verder geen conversatie en juist heel even een klein beetje ingehouden zodat hij kon aanhaken en toen licht versneld zodat hij zelf kan kiezen of hij mee fietst of toch zijn eigen tempo aan houd.Galois schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:15:
Ik haak nooit aan bij onbekenden. Vind het een beetje raar om te doen... ook haakt er (vrijwel) nooit een onbekende bij mij aan. De keren dat het wel gebeurd is, zijn op één hand te tellen.
Ik vind dat je eerst contact met elkaar moet leggen om bij elkaar aan te haken... heel raar om zo dicht op iemand te gaan zitten. Dat zou ik in bv. de supermarkt ook niet appreciëren als iemand zo dicht op mij in de rij zit
enige reden om het niet te doen zou voor mij de huidige situatie (corona) zijn maar zolang ik voor fiets vind ik het de keus van diegene achter mij
Niets. Ik fiets te traag en word vanzelf ingehaald.Ramon 73 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:
En dit soort dingen je rit doen verpesten is toch doodzonde? Even stoppen, slokje water, genieten van de omgeving en weg is ie.
Bij Nijmegen zeggen we vaarwel en achteraf op Strava krijg ik nog een dumpje en een eervol bedankje in zijn titel. Volgens zijn gegevens rijdt hij anders nooit zulke snelheden, dus waarschijnlijk heeft ie de rest van de dag een mooie glimlach.
Blij dat ik daaraan een bijdrage heb geleverd.
Moraal van het verhaal; stel je toch niet aan en rij lekker door samen.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Inderdaad, hij zou al met het stuur tegen een auto gebotst zijn:Kluus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:52:
[...]
Ik las ergens in de reacties van dat wielerflits artikel dat Adrie van der Poel in Extra Time Koers heeft verteld dat Matthieu voor de wedstrijd met zijn stuur tegen een auto was gereden, geen idee hoe hard dit dat was gegaan natturlijk. Verder zag ik geloof ik in dit topic al foto's dat de shifter van Matthieu al scheef zat voor de breuk.
Edit: Deze reactie van @Prulleman dus: Prulleman in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
"In Kuurne-Brussel-Kuurne is hij met datzelfde stuur tegen een auto gereden", vertelt vader Adrie van der Poel. "En in Le Samyn is hij in een verschrikkelijk gat gereden en toen knakte zijn stuur. Ik denk niet dat het een structureel probleem is. Iedereen rijdt met die fiets."
https://sporza.be/nl/2021...-in-kuurne~1614844937207/
Toch heeft Canyon schijnbaar gezegd niet meer op fietsen met dit stuur te rijden, dat is geen uitspraak die ze zo maar zouden doen: https://www.wielerflits.n...-nieuwe-aeroad-te-rijden/schoene schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:39:
[...]
Inderdaad, hij zou al met het stuur tegen een auto gebotst zijn:
"In Kuurne-Brussel-Kuurne is hij met datzelfde stuur tegen een auto gereden", vertelt vader Adrie van der Poel. "En in Le Samyn is hij in een verschrikkelijk gat gereden en toen knakte zijn stuur. Ik denk niet dat het een structureel probleem is. Iedereen rijdt met die fiets."
https://sporza.be/nl/2021...-in-kuurne~1614844937207/
Ik moest mezelf er gisteren even aan herinneren maar ik zit toch echt voor de lol op mijn racefiets - 94KM in de mist met 3-6 graden was bepaald geen feestrit. Ik ga er vanuit dat iedereen die op een racefiets zit dat ook voor zijn lol doet. Dus wanneer ik eens iemand tegenkom dan vind ik het prima dat hij/zij in mijn wiel zit. Lekker laten gaan. Veelal probeer ik even een praatje te maken, ik wordt er niet slechter van en doorgaans (altijd?) zijn het wel aardige gesprekjes. Vaak scheiden de wegen na een aantal KM en dan heb je toch even over je hobby kunnen kletsen.
Één keer een oude norse man in mijn wiel gehad, met een gezicht met een PH-waarde van 0. Was ook niet mee te praten, dan ben ik er snel klaar mee en zet ik het gas d'r op. Maar deze ervaring bepaald niet hoe ik met anderen/de toekomst omga. Dat gun ik hem niet.
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic