Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 238 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
En het zijn niet alleen de aandrijving componenten.
Ben voor de MTB een nieuwe wielset aan het bij elkaar rapen. Bij de LBS gevraagd naar naven, achternaaf was op voorraad maar voornaaf werd week 30. Uiteindelijk nog bij een duitse webwinkel wat kunnen vinden. Maar die komt volgens mij van een afgekeurde partij van Merida (Sticker van Merida op de doos en belletjes onder de sticker).

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Ah ja ik kocht een 105 R7000 12-25 voor 36 euro. De ultegra is 58€
Geen noemenswaardige verschillen toch?
Ik zat er inderdaad naast met Ultegra vs 105.
Maar de Ultegra 12-25 is nog wel voor fatsoenlijke Ultegra prijs te krijgen bedoelde ik.
Kluus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:29:
Tsjonge, ik was al op zoek naar een MTB cassette en kon er geen vinden, daarover al gevraagd in het MTB forum. Ik dacht dat het kwam door de (iets) exotischere 12 speed shimano cassettes, maar de 11 speed race cassettes hebben dus ook al problemen... :/

Iemand een idee waardoor dit komt?
Heb je hem al gevonden cq. wat zoek je?
De Engelse webshops hebben nog wel een en ander. Net na 1 januari was problematisch, maar bij mij is al iets heen en weer gegaan zonder problemen.
Is het al tijd om eigen voorraadjes slijtage onderdelen te gaan hamsteren?
Die tijd is al een beetje voorbij O-)
RvA91 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Volgens mij een algemeen probleem op het moment, mijn. Winterwielenset staat ook met een kapotte casettebody in schuur, onderdeel van 3-4 tientjes maar 21 weken levertijd bij de LBS..
Je hebt maar 1 fietsenmaker nodig die het onderdeel op voorraad heeft.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:57
Verwacht dat er op slijtagedelen (zoals casettes) over enkel weken wel weer een lading beschikbaar gesteld wordt (aan EU).

Denk dat het met name een transportprobleem is... torenhoge transport kosten (vraag/aanbod principe) vanuit het oosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Heb je hem al gevonden cq. wat zoek je?
De Engelse webshops hebben nog wel een en ander. Net na 1 januari was problematisch, maar bij mij is al iets heen en weer gegaan zonder problemen.
Ik zocht/zoek een 12 speed 10-51 SLX of XT cassette (M7100/M8100). Op zich heb ik geen haast want het werkt nu allemaal nog goed (begint er alleen wat versleten uit te zien, braampjes) en ik heb nog een 10-45 12 speed cassette op de plank die ik ook nog wel kan uitproberen met mijn derailleur die eigenlijk specifiek voor de 10-51 bedoeld is.

Voor de racer heb ik gelukkig ook nog goede cassettes dus ik kan het nog even uitzingen. Kettingen zijn in ieder geval nog wel volop leverbaar zie ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
ZieMaar! schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:20:
Mist? Weinig van gemerkt, maar het meeste was hier na 10 al wel weg :).

[Afbeelding]

Mocht iemand gravelroutes nodig hebben rondom Apeldoorn, let me know. Hier is veel, heel veel te vinden. Afgelopen week rondom Kootwijk gefietst en in het echte zachte zand is het allemaal nog wel spannend soms, net als op steile singletracks. Maar de ‘normale’ onverharde wegen zijn heerlijk!
Ik reed vrijdag een rondje op de grval startende vanaf Harskamp.. Kootwijkerzand is echt veel zand, heel veel zand.. met 40mm bandjes is het best een stuk lopen. :X :+
Daarna had ik nog een stuk door de bossen heen die zelfs voor de geoefende wandelaar pittig was en ik mij afvroeg of ik daar sowieso wel mocht komen. Allemaal met dank aan komoot die ik leuke segmenten aan elkaar liet plakken. Maar goed vermaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Rondom Kootwijk is veel zand inderdaad, maar ook wel een paar (smalle) onverharde fietspaden. Mijn komoot route stuurde me ook ergens heen waar geen pad meer was :). Dat vele mulle zand is mijn ding nog niet. Ik stond op het punt om mijn banden iets leger te laten lopen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Misschien moet ik mijn banden, tegen de tijd dat ze vervanging nodig hebben, nog maar breder maken :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 22:34

McMiGHtY

- burp -

Arno90 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:11:
[...]

Genoteerd! Lijkt me wel mooi een keer met wat (Groningse) Tweakers te fietsen. Wie weet onbewust al wel gedaan =)
Nou heb ik m'n camping geboekt in Opende voor dit jaar (augustus) dus als we daar even omheen kunnen plannen fiets ik mee

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
McMiGHtY schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Nou heb ik m'n camping geboekt in Opende voor dit jaar (augustus) dus als we daar even omheen kunnen plannen fiets ik mee
Daar was ik gisteren nog O-) Mooi rondje vanuit de stad voor 62km

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:23:
[...]

We kunnen ook een soort Dirty Kanzelled* houden, allemaal op dezelfde dag en zelfde tijd. Evt met groepjes (als dat mag) per regio.

Bij groepsritjes niet met te veel dirty, zodat iedereen mee kan. En niet alleen de mensen met gravelbike of die bereid zijn met hun racefiets over slechte wegen te rijden.

*Met iets andere regels.
- Socialride
- Groepjes niet voor 10 uur starten, we blijven internet-ridders, geen bikkels :')
- Beetje normale afstand, zodat de beginners ook mee kunnen (of je maakt een 2de lus voor die willen)
- 5 juni 10 uur
- Indien mogelijk start bij het lokale wielercafe
- Onder voorbehoud van ..., maar met paar man rijden moet al gauw kunnen.
Ik vind dit een hele mooie wel, misschien zelfs een apart topic-waardig.

Voor de omgeving Alkmaar stel ik als startpunt voor (met bovenstaande regels):

Bolletjescafé de Klok, Stationsstraat 24, 1749 EH Warmenhuizen.

-of-

ServiceKoers in Heiloo (Ik schat dat deze een stuk hipper zijn dan de bolletjes in Warmenhuizen)

Wat is een "normale" afstand in jou ogen?

Deze route komt door Alkmaar heen btw.. https://www.alltrails.com...he-strade-bianche-xxl-xa9 :)

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 01-03-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Dit weekend niet thuis dus helaas niet gefietst. Hoop deze week wel weer wat mooie kilometers te maken. Leuk idee wat betreft 5 juni. Ik heb het in de agenda gezet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34

Toppertje

www.davideografie.nl

mhr-zip schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:55:

[...]

@Grin @wisselwerking @MaSw85 @418O2 @Cranzai @writser @Arno90 & @Verona27 ik zeg 5 juni 10 uur 's ochtends bij Spaak voor de deur voor een social ride. Zet het alvast in je agenda.

@Grin mag wel een tikkie sturen voor een rondje.
* mhr-zip vind Groningen helaas iets te ver voor een daagje op en neer.
Ah leuk, hier nog een Groninger (stad) mag ik ook meedoen?
Staat al genoteerd in de agenda :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Toppertje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Ah leuk, hier nog een Groninger (stad) mag ik ook meedoen?
Staat al genoteerd in de agenda :9
Van mij mag je. Uiteraard allemaal onder voorbehoud dat we weer in groepen mogen fietsen.

Wel een leuk idee en dan komt die ook nog van iemand die te bang is om mee te doen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:56:
[...]

Van mij mag je. Uiteraard allemaal onder voorbehoud dat we weer in groepen mogen fietsen.

Wel een leuk idee en dan komt die ook nog van iemand die te bang is om mee te doen O-)
Als dit geen grap is ben ik er wel bij. Wat mag en niet maakt mij iets minder uit inmiddels

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolandos582
418O2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Als dit geen grap is ben ik er wel bij. Wat mag en niet maakt mij iets minder uit inmiddels
Wat mij betreft allemaal prima, 5 juni 10:00 bij Spaak. Rondje van 80-90km ofzo lijkt me voor iedereen wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:06
RvA91 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Volgens mij een algemeen probleem op het moment, mijn. Winterwielenset staat ook met een kapotte casettebody in schuur, onderdeel van 3-4 tientjes maar 21 weken levertijd bij de LBS..
Wat heb je nodig?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@mhr-zip wat doen wij dan, meeten bij FiveFiveFive of Coppi op 5 juni?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:29:
[...]

-of-

ServiceKoers in Heiloo (Ik schat dat deze een stuk hipper zijn dan de bolletjes in Warmenhuizen)
Ik zet voor, schiet jij in? Probleem wel met apart topic is dat het dan door elkaar gaat lopen en niet iedereen gaat het zien. (Wielerkleding wordt ook altijd hier bespoken en dan na 5 posts wordt het verplaatst naar andere topic).

Er wordt wel eens vaker wat georganiseerd, probleem is altijd dat 100 man enthousiast is, en er 3 komen opdagen.

Die andere 97 konden alleen als je het verplaatst had naar 29 februari 2032 als je om 12:32 start vanuit Schubbekutteveen op voorwaarde dat de baby sliep, maar je had niet gereageerd op hun DM.

Wat in mijn ogen beste werkt eerst beetje peilen wie wat wil en daarna duidelijkheid van één persoon die het voortouw neemt:
Vaste tijd/datum 5 juni 10:00
Vaste route
Vaste afspraak snelheid (niet te hoog, zie het als D1 of Socialride) of als er animo is van veel beginners (we bring everybody home).
Of als je iedereen er af wil rijden, ook prima. Maar duidelijkheid.

Spreek met minimaal 1 iemand af (waarvan je zeker weet dat hij op komt dagen). En voor de rest: Ik sta 5 juni om 10 uur op "populaire locatie", je kan mee fietsen als je wilt. Heb je sowieso een leuke rit met één Tweaker. Je kan wel beetje reclame maken hier uiteraard, maar er haken sowieso mensen af.
Ik hoef geen 200+ km te fietsen om een leuke dag te hebben. Startplek hoeft niet bij je voordeur, dus je kan ook stukje fietsen naar een nog populairdere centrale plek.
Aan de andere kant, voor minder dan 2 uurtjes fietsen heb ik ook niet zoveel zin om "moeite" te doen.
Dus iets van 60-80 km? Bij minder km-ers kunnen er meer mee, maar haken de diehards af. Ik weet niet waar de sweetspot ligt (poll anyone).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Pimorez schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:08:
@mhr-zip wat doen wij dan, meeten bij FiveFiveFive of Coppi op 5 juni?
Haha

https://www.14theroad.nu
https://fausto.today / https://dame.today/

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Wat mij betreft allemaal prima, 5 juni 10:00 bij Spaak. Rondje van 80-90km ofzo lijkt me voor iedereen wel te doen.
Dat verwacht ik tegen die tijd ook wel te kunnen (hoewel, was gister na die 42km totaal niet leeg, dus ik zou het vandaag ook wel moeten kunnen)

Verder in een DM groep?

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 01-03-2021 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Ik zet voor, schiet jij in? Probleem wel met apart topic is dat het dan door elkaar gaat lopen en niet iedereen gaat het zien. (Wielerkleding wordt ook altijd hier bespoken en dan na 5 posts wordt het verplaatst naar andere topic).

Er wordt wel eens vaker wat georganiseerd, probleem is altijd dat 100 man enthousiast is, en er 3 komen opdagen.

Die andere 97 konden alleen als je het verplaatst had naar 29 februari 2032 als je om 12:32 start vanuit Schubbekutteveen op voorwaarde dat de baby sliep, maar je had niet gereageerd op hun DM.

Wat in mijn ogen beste werkt eerst beetje peilen wie wat wil en daarna duidelijkheid van één persoon die het voortouw neemt:
Vaste tijd/datum 5 juni 10:00
Vaste route
Vaste afspraak snelheid (niet te hoog, zie het als D1 of Socialride) of als er animo is van veel beginners (we bring everybody home).
Of als je iedereen er af wil rijden, ook prima. Maar duidelijkheid.

Spreek met minimaal 1 iemand af (waarvan je zeker weet dat hij op komt dagen). En voor de rest: Ik sta 5 juni om 10 uur op "populaire locatie", je kan mee fietsen als je wilt. Heb je sowieso een leuke rit met één Tweaker. Je kan wel beetje reclame maken hier uiteraard, maar er haken sowieso mensen af.

[...]

Ik hoef geen 200+ km te fietsen om een leuke dag te hebben. Startplek hoeft niet bij je voordeur, dus je kan ook stukje fietsen naar een nog populairdere centrale plek.
Aan de andere kant, voor minder dan 2 uurtjes fietsen heb ik ook niet zoveel zin om "moeite" te doen.
Dus iets van 60-80 km? Bij minder km-ers kunnen er meer mee, maar haken de diehards af. Ik weet niet waar de sweetspot ligt (poll anyone).
Voor de mensen in het zuiden, ik heb de startplek en de route al gevonden voor je:

https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-200-valkenswaard/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Poll: Hoeveel kilometer moet de route 5 juni 10:00 zijn?
75 Km
100 Km
100+ Km
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403395&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 07:38
Shimano casettebody, exacte typenummer ben ik even kwijt.

Thanks voor het aanbod om het na te kijken! Maar hij staat inmiddels in bestelling en ik heb er geen grote haast bij, ik heb 2 wielsets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Ik bedenk me.

Apart topic is misschien wel goed idee (bij genoeg animo in dit topic), maar dan apart topic om de afspraken in vast te leggen per rit. Anders staat het in 3 losse DM's en een whatsappje. Maar dat we er wel in dit topic lekker over blijven slow-chatten.

Dan krijg je zo iets (mits er genoeg animo is):

5 Juni, 10:00 uur Tweaker-ride Groningen
5 Juni, 10:00 uur Tweaker-ride Noord-Holland
5 Juni, 10:15 uur Tweaker-ride Noord-Brabant

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Ik zal eens kijken, mits er genoeg animo is voor Almere (en omgeving)? We hebben natuurlijk geen bike cafe of zo, maar voor een route van 75 a 100 km is er wel het een en ander te vinden hier.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Voor de mensen in het zuiden, ik heb de startplek en de route al gevonden voor je:

https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-200-valkenswaard/
Zo komt het wel erg dichtbij.. Dat is maar een kilometer of 10 van m'n huis. Heb ik straks echt geen excuus meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.roadbikerider...-cyclists-arrogant-snobs/
Group rides for new road riders can be very unwelcoming, with other riders looking down their noses and judging you for your bike, your pedals, your apparel, your weight, and sometimes whether or not your legs are shaved.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Reynouts schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Zo komt het wel erg dichtbij.. Dat is maar een kilometer of 10 van m'n huis. Heb ik straks echt geen excuus meer.
Tijd genoeg om te trainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Raznov schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:49:
Ik zal eens kijken, mits er genoeg animo is voor Almere (en omgeving)? We hebben natuurlijk geen bike cafe of zo, maar voor een route van 75 a 100 km is er wel het een en ander te vinden hier.
Dit is niet specifiek tegen jouw @Raznov
Je mag uiteraard in je eigen achtertuin starten, maar je kan ook kiezen om eerst uurtje in de auto te zitten en dan weet ik veel, ergens in Utrecht te starten of bij de Proloog.

Ik heb zelf alleen niet zoveel zin om 5 juni 5! uur in de auto te zitten heen en weer naar Groningen, vandaar dat een paar hubs leuk zou zijn. Hoe meer hubs, hoe minder animo per hub, maar te weinig hubs etc. (waar ligt het kantelpunt?).

Beetje bereikbare plek met OV is ook wel fijn (dus afspreken op CS is niet handig, maar 15 min fietsen er vanaf wel). Van mijn vorige tweakerrit is er ook iemand met de trein naar huis gegaan (dit kan, geen strikte voorwaarde uiteraard).

Wat Pimorez zegt kan ook prima, maar ik ben ook bereidt bij meer animo om in bijv. Gouda te starten (evt met trein heen, of laat me af gooien, of ga met de auto).

Nog een dingetje, ik en vele andere met mij in dit topic zijn niet zo gewend om in groepen te rijden. Stem dat onderling goed af, als 100 km ver voor iemand is. Dan is het in een groep ook ver, want je moet flink aanzetten na iedere bocht. en je houdt gewoon meer (te veel) afstand. Als je iemand 100 km uit de wind houdt en je houdt rekening met iemand is het een ander verhaal natuurlijk. Als je moe bent krijg je ongelukken.
>:)

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Heb 5 juni genoteerd in potlood, hangt even af van de planning tzt en of ik over mijn "angst" internetmensen te ontmoeten heen kan stappen ;)

Wat mhr-zip zegt, plan vooral door en kijk wie er evt tzt aan sluit d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
@mhr-zip je vergeet nog dat mensen afhaken omdat ze zien dat bepaalde personen meerijden en dan bang worden dat ze snelheid niet kunnen volgen.

Goed je zal een bepaalde basis conditie moeten hebben voor zo'n groepsritje, want mensen gaan het niet leuk vinden als er al geroepen wordt als het harder dan 20km/u gaat.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Rondom Utrecht of Gouda beginnen is prima hoor. Vorig jaar ook gedaan met een paar vrienden, gewoon naar Utrecht gefietst, daar een rondje van 120km gedaan en weer terug (tot aan Gouda toen heeft de wind gewonnen en heb ik opgegeven :-( ). Stukje treinen kan ook, maar dan is 1.5u wel de max.

Ik heb 5 juni ook al in de agenda staan in ieder geval :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pimorez op 01-03-2021 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

als ik voor mezelf praat vind ik starten in Limburg,Brabant of regio Arnhem prima, kom zelf uit Venlo dus Limburg en Brabant zijn makkelijk en in regio Arnhem wil ik graag een keer fietsen dus wil ik best wat verder voor rijden :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:05:
@mhr-zip je vergeet nog dat mensen afhaken omdat ze zien dat bepaalde personen meerijden en dan bang worden dat ze snelheid niet kunnen volgen.

Goed je zal een bepaalde basis conditie moeten hebben voor zo'n groepsritje, want mensen gaan het niet leuk vinden als er al geroepen wordt als het harder dan 20km/u gaat.
Duidelijk afspreken van te voren (die snelle kan ook kiezen om af te haken).
En het is een beetje geven en nemen. Ik kan een prima ritje hebben met 20 gemiddeld, voor jouw is dat wel heel traag. Maar wat is probleem als het 26 gemiddeld wordt?

Heb ik het woord Social ride al genoemd? Vaak worden de tweaker-rides ook kijk-mij-eens-een-"lange"-hebben-32km/u+-ride. Kan/mag, maar geef het aan.

Ik heb ook niet zo'n probleem om af te spreken "we bring everybody home", maar dat is ieder groepje voor zich uiteraard. Je kan ook afspreken, d'r af is naar huis O-)

5 juni, 10:00 laat je ego thuis-rit :+

Pas een stukje samen met @Ypuh gereden, die zal vast wat hebben moeten inhouden, maar het was er wat mij betreft niet minder gezellig om.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

Grin

Ride si sapis.

Laten we tijdens deze rit idd een tempo aanhouden die ons allemaal in staat stelt om als groep over de finish te komen. Daarbij: als je goed in een wiel/groep zit kost het je veel (bijna de helft toch?) minder inspanning. Mocht je tot de iets minder goden behoren: doe dan geen/minder kopwerk. Doe/deed ik ook geregeld en is niks ergs aan. Niet iedereen kan 10-40 uren per week op de fiets zitten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

wat doen we met de datum als het regent? vraag dit voor een grind

[ Voor 6% gewijzigd door Nutterd op 01-03-2021 13:26 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:24:
Laten we tijdens deze rit idd een tempo aanhouden die ons allemaal in staat stelt om als groep over de finish te komen. Daarbij: als je goed in een wiel/groep zit kost het je veel (bijna de helft toch?) minder inspanning. Mocht je tot de iets minder goden behoren, doe dan geen/minder kopwerk. Doe/deed ik ook geregeld en is niks erg aan. Niet iedereen kan 10-40 uren per week op de fiets zitten.
Ja, indien je vlak op het voorwiel van je voorganger zit.

Maar na een bocht is het toch weer flink aanzetten om het wiel voor je niet kwijt te raken (dat kan er flink inhakken!), en als je het niet zo gewent bent dan houdt je automatisch meer afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nutterd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:26:
Hahahaha
Dan heb ik pech gehad.
Ik ben dan wel een poets-autist maar nog niet helemaal contactgestoord. Er zijn nog wel prioriteiten. ;)
Ja, dit mag je op die dag tegen me gebruiken.

Tenzij het gevaarlijk wordt, met windkracht 6+ EN regen. Maar behoudens die gevaarlijke omstandigheden zal ik er staan. :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:26:
Meedoen is vrijwillige basis. Hoe slechter het weer, hoe meer er afhaken.

Wij hadden vorige keer laatste paar dagen een whatsapp groepje voor de laatste details. Bij slechtweer kan je de stekker er uit trekken, het blijft Nederland.

Misschien ook wel een goed idee, vooraf een potje maken dmv. tikkies voor de consumpties. Als je dan afhaakt zuipen we toch op jouw kosten >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
https://www.power2max.com...u24-power-meter-set-road/

Helaas is de Rotor ALDHU24 crank + spindel uitverkocht, als alternatief bieden ze de Rotor ALDHU24-R . Dezelfde maar andere stickers. Optisch iets mooier.

Iemand nog idee waar de Rotor ALDHU24 crank + spindel voor een goede prijs kan krijgen? Als het dan ook nog even kan in 175mm crank lengte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
[...]

-of-

Deze route komt door Alkmaar heen btw.. https://www.alltrails.com...he-strade-bianche-xxl-xa9 :)
Woon zelf in Amsterdam, maar prima voor mij om naar Alkmaar te komen. Zie alleen dat dit meer gravel is en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in haha.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:13:
[...]

En het is een beetje geven en nemen. Ik kan een prima ritje hebben met 20 gemiddeld, voor jouw is dat wel heel traag. Maar wat is probleem als het 26 gemiddeld wordt?

Heb ik het woord Social ride al genoemd? Vaak worden de tweaker-rides ook kijk-mij-eens-een-"lange"-hebben-32km/u+-ride. Kan/mag, maar geef het aan.

Ik heb ook niet zo'n probleem om af te spreken "we bring everybody home", maar dat is ieder groepje voor zich uiteraard. Je kan ook afspreken, d'r af is naar huis O-)

5 juni, 10:00 laat je ego thuis-rit :+

Pas een stukje samen met @Ypuh gereden, die zal vast wat hebben moeten inhouden, maar het was er wat mij betreft niet minder gezellig om.
Zo gaat dat bij die Spaakritten ook, samen uit, samen thuis. Gemiddelde ligt daar bij de laagste rit vaak op 29-30km/u. Dat is een in groep makkelijk vol te houden, heel anders als solo. Meestal ging ik met de middelste groep mee. Dat is zo'n 32-34km/u gemiddeld. Prima te doen maar niet voor iedereen O-)

Gewoon van te voren even mooie route maken en kijken wat iedereen doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:15
Heb 5 juni ook in de agenda gezet. Alleen startpunt nog ff bepalen dan, maar denk dat ik in Groningen opstap (toch een beetje de 'Original' voor deze Tweakers Ride) om met @Grin & co mee te rijden. Als alternatief is Gouda of Den Bosch ofzo ook wel prima.

Social ride is het leukste -koersen doe je maar op Zwift-, maar een beetje een richtlijn van 100km / ~30 gemiddeld lijkt me wel verstandig? Dat is ook wel haalbaar voor de mensen die 70km solo met 27/28 gemiddeld rijden. Het effect van een groep en leuke dag zorgen dat het dan ook wel prima vol te houden is (en een beetje inhouden af en toe).
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:13:Pas een stukje samen met @Ypuh gereden, die zal vast wat hebben moeten inhouden, maar het was er wat mij betreft niet minder gezellig om.
Bij onze jaarlijkse rit met de collega's spreken we meestal één segmentje af van 1-2km waar iedereen voluit mag gaan (bijv. Amerongseberg) en de knikkers verdeeld worden. Voor- en achteraf wordt er dan even gestopt, maar zo'n mini-race is wat mij betreft niet nodig :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:42:
https://www.power2max.com...u24-power-meter-set-road/

Helaas is de Rotor ALDHU24 crank + spindel uitverkocht, als alternatief bieden ze de Rotor ALDHU24-R . Dezelfde maar andere stickers. Optisch iets mooier.

Iemand nog idee waar de Rotor ALDHU24 crank + spindel voor een goede prijs kan krijgen? Als het dan ook nog even kan in 175mm crank lengte.
Of je moet het 2ehands scoren, maar anders wordt het lastig, denk ik, om het goedkoper te verkrijgen dan bij P2M zelf.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
Ik ben door de vele pagina's de kluts kwijt. Wat zijn de opstapplaatsen en is het nou weg of gravel ellende?

Mijn eigen gemiddelde is shit, maar zolang je zorgt dat je in het eerste helft van de groep zit (ivm aanzetten na bochten) lukt het zelfs met 4 man om je gemiddelde flink omhoog te laten gaan.

En een beetje selectief zijn met kopbeurten. Nooit in het open veld met wind tegen aan kop gaan rijden. Wachten tot de bocht als de wind draait, of naast/in het bos etc, dan pas de held gaan uithangen. De rest van de tijd @DDX voorop laten rijden >:)
Dood gaan in zijn wiel en hopen dat je bij blijft.

[ Voor 71% gewijzigd door ElGreco op 01-03-2021 14:24 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:58:
Ik ben door de vele pagina's de kluts kwijt. Wat zijn de opstapplaatsen en is het nou weg of gravel ellende?
Afsluitdijk over en opstappen bij ons in Groningen op 5 Juni O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Zo'n 100km tochtje met rond de 30 gemiddeld lijkt mij prima, zeker als we tussendoor ergens nog een koffietje scoren of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:25
Even een second opinion, deze cassette kan nog wel even mee toch?
Want de ketting is aan vervanging toe (bijna 0.75% slijtage) Maar als de cassette ook bijna aan vervanging toe is dan kan ik beter nog even door fietsen en alles in 1x vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-eLgS-Hu9wBmR8us1A-nksJGRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWSwyxrdI348kMo5qewGZukK.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: zo op groot computer scherm ziet ie er wel iets viezer uit dan net toen ik de foto maakte...

[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-03-2021 14:05 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Lijkt mij ook wel leuk eens aan te haken bij een social ride. Ben wel benieuwd wie ik dan al eens gezien heb daar. Als ik het zo lees heb ik in ieder geval wat om voor te trainen, want nu lukt het nog niet zo. Maar 5 juni is nog genoeg tijd om aan de conditie te werken :D

Is Spaak 10u wel handig, gezien ze dan ook de reguliere ritjes hebben, er vanuit gaande dat het allemaal weer mag en zo.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Goed punt @Ex Nunc.
Wellicht verstandig om voor Groningen ook het Brabants kwartiertje in te voeren. 10:15 lijkt mij idd beter, kunnen we rond die tijd rustig starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Afsluitdijk over en opstappen bij ons in Groningen op 5 Juni O-)
Ik vind Grunn erg leuk maar het is 5 uur heen en weer. Dank u ;w

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:03:

Nog een dingetje, ik en vele andere met mij in dit topic zijn niet zo gewend om in groepen te rijden. ...
Niet alleen qua inspanning, maar ook commando's etc. Ik heb laatst ook eens met iemand meegereden die veel in groepen fietste. Ik moest echt ff wennen aan de manier van paaltjes aanwijzen, "TEGEN!" etc etc.
Ook het feit dat je inderdaad niet goed ziet wat eraan komt is heel erg wennen als je solo gewend bent.
Verona27 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:01:
Zo'n 100km tochtje met rond de 30 gemiddeld lijkt mij prima, zeker als we tussendoor ergens nog een koffietje scoren of zoiets.
Heel eerlijk: Dit staat mij dan alweer tegen. 30km gemiddeld op de klok is voor mij echt hard aanpoten; haal ik zelden. Dus bij 100km 30avg ga je mij niet zien. Het lijkt me niks om 100km in het wiel moet hangen om mee te kunnen want dan is er niets socials aan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:53:
Heb 5 juni ook in de agenda gezet. Alleen startpunt nog ff bepalen dan, maar denk dat ik in Groningen opstap (toch een beetje de 'Original' voor deze Tweakers Ride) om met @Grin & co mee te rijden. Als alternatief is Gouda of Den Bosch ofzo ook wel prima.

Social ride is het leukste -koersen doe je maar op Zwift-, maar een beetje een richtlijn van 100km / ~30 gemiddeld lijkt me wel verstandig? Dat is ook wel haalbaar voor de mensen die 70km solo met 27/28 gemiddeld rijden. Het effect van een groep en leuke dag zorgen dat het dan ook wel prima vol te houden is (en een beetje inhouden af en toe).
Iedere groep is vrij, maar dat trok ik 5 jaar geleden echt niet.

Als je voor het aller eerst in een groep rijdt, valt het toch een beetje weg dat voordeel. Al die signalen leren geven on the fly. Het na iedere bocht bij sprinten, toch iets meer afstand houden tot je voorganger. De ervaren mannen trekken toch na iedere bocht (onbedoeld) wat harder op. Veel mensen rijden op onbekend terrein met onbekende mensen.

Dat het op een lang recht stuk wat harder gaat is niet zo erg.
Bij onze jaarlijkse rit met de collega's spreken we meestal één segmentje af van 1-2km waar iedereen voluit mag gaan (bijv. Amerongseberg) en de knikkers verdeeld worden. Voor- en achteraf wordt er dan even gestopt, maar zo'n mini-race is wat mij betreft niet nodig :+.
Die paar sprints vind ik nog niet eens zo'n stom idee.

Wat @DDX al aangaf, er gaan mensen niet mee omdat ze bang zijn omdat iemand anders wel mee gaat. Moet je dan trots zijn op jezelf? Ben je dan die aap op de rots?

Doe lekker stoer bij het koffieautomaat op het werk, ownee dat lukt ons niet omdat we op die nerd zijn van ICT. Probeer het dan niet die ene tweaker-rit op de fiets goed te maken (en het voor anderen te verzieken).

PS: als hier nog leden van Tweakerrit van mijn vorige keer rondhangen, die verwijt ik niks. Het was toen totale overschatting van mijzelf, en onderkenning van het geen wat gevraagd werd. (En aangezien het toch bij mij in de buurt was, ben ik afgedraaid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
Mooie plannen allemaal. Volgens mij kan ik op 5 Juni ook wel ook al zijn dat normaal hele drukke weken.
Kan eventueel bij de Groningen ploeg aansluiten, auto op een parkeerplaats buiten de stad of anders op de fiets als de fitheid op dat moment het toelaat.
Of er moeten meer zijn die vanuit zw-Drenthe/ZO-Friesland/NW-Overijssel willen starten of ergens daar in de buurt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47
Mistraller schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Niet alleen qua inspanning, maar ook commando's etc. Ik heb laatst ook eens met iemand meegereden die veel in groepen fietste. Ik moest echt ff wennen aan de manier van paaltjes aanwijzen, "TEGEN!" etc etc.
Ook het feit dat je inderdaad niet goed ziet wat eraan komt is heel erg wennen als je solo gewend bent.

[...]

Heel eerlijk: Dit staat mij dan alweer tegen. 30km gemiddeld op de klok is voor mij echt hard aanpoten; haal ik zelden. Dus bij 100km 30avg ga je mij niet zien. Het lijkt me niks om 100km in het wiel moet hangen om mee te kunnen want dan is er niets socials aan.
Ik zou een 'snelle groep' en een 'rustigere' groep maken in zo'n plan als hier nu besproken wordt.

Met zoveel verschillende type fietsers gaat het nooit werken. De snellere mannen kunnen zich toch altijd moeilijk inhouden in zo'n langzamere groep.

Ik zou vorig jaar een 'rustig' ritje doen met onze sportschool rond het Markermeer (150km).

Kwamen we aan vanuit Almere in Enkhuizen en hadden we 75km 35+ gemiddeld gereden met 220 watt+... daarna kon je me echt afdrogen en ben ik met 20 km/u naar Amsterdam gesukkeld. Was geen leuk dagje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 18:44
Mistraller schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:10:

[...]

Ik moet zeggen, heb ooit eens aangehaakt (met toestemming) bij een groepje, je wordt, zeker achteraan, echt meegezogen, vloog met 30-35 er achteraan op een hybride, niet eens op de racefiets. Het aanzuigeffect kan fors zijn. Gelukkig had ik doordat ik de achterste fiets was niet echt verantwoordelijkheden naar fietsers achter mij (behalve een bedankt voor gepasseerde fietsers).
Maar inderdaad, ik fiets zelf 26-28km gemiddeld, zal niet vlug hoger worden als ik in mijn eentje fiets.

Ik ben wel in voor een tochtje in de regio Den Bosch, mits het een beetje rustig aan zal gaan. Zeker omdat het voor velen of de eerste keer zal zijn, of dat specifieke groepje niet goed kennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 01-03-2021 14:15 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verona27
Nou ja ik denk dat niemand toch zo verstokt zit op een gemiddelde van 30? Ik rijd solo vaak ook niet zo hard dus ik vind 26-28 gemiddeld ook prima. Denk dat we misschien ook niet teveel moeten vastzitten op 'X' gemiddelde, eerst maar eens zien wie er komen en dan zien op de dag zelf wel, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb daar helemaal geen probleem mee, als ik een rondje met mijn vader fiets en thuiskom met 23 gemiddeld geen probleem.
Maar ik bedoelde dat er mensen afhaken als ze zien wat andere mensen als gemiddelde fietsen die op de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Verona27 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:15:
Nou ja ik denk dat niemand toch zo verstokt zit op een gemiddelde van 30? Ik rijd solo vaak ook niet zo hard dus ik vind 26-28 gemiddeld ook prima. Denk dat we misschien ook niet teveel moeten vastzitten op 'X' gemiddelde, eerst maar eens zien wie er komen en dan zien op de dag zelf wel, toch?
welk gemiddelde er aan gehouden word boeit me helemaal niks (tenzij het echt te hard gaat :+ ) maar ik denk wel dat het goed is om hier toch wel enige afspraken over te maken om teleurstellingen bij mensen die van ver moeten komen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Verona27 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:15:
[...]
Denk dat we misschien ook niet teveel moeten vastzitten op 'X' gemiddelde, eerst maar eens zien wie er komen en dan zien op de dag zelf wel, toch?
QFT.
Zon op je hoofd met wind in de rug gaat harder dan met regen op je dak en windkracht 6 in je muil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Als ik met m'n vriendin fiets gaat het ook niet veel harder dan 22-23km/u, prima :)

Ik ben er sowieso bij, ongeacht hoe hard er wordt gefietst. Ik ben ook wel voorstander om het toegankelijk te maken voor iedereen. Als er mensen harder willen fietsen dan de rest, kan dat een dag eerder/later (dan heb je nog een herstelritje gepland :P) wel en zullen er vast anderen willen aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Ik heb daar helemaal geen probleem mee, als ik een rondje met mijn vader fiets en thuiskom met 23 gemiddeld geen probleem.
Daar heb je wel gelijk in.

Ps je pa fietst ook veel!!
Maar ik bedoelde dat er mensen afhaken als ze zien wat andere mensen als gemiddelde fietsen die op de lijst staan.
Het heeft (bij mij) meer met iemand zijn karakter te maken dan met zijn gemiddelde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:15
Ik heb 5 juni ook in de agenda gezet (afdeling Groningen). Ik heb er geen problemen mee om 100km+ kopwerk te doen. En gemiddelde maakt mij niet zoveel uit. Samen uit, samen thuis is belangrijker.

[ Voor 26% gewijzigd door wisselwerking op 01-03-2021 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
+1 voor de afdeling Utrecht, tempo maakt me ook niet zoveel uit. Zeker in een groepje is 30+ gemiddeld meestal niet zo moeilijk, maar ik houd eigenlijk ook wel van het samen-uit-samen-thuis principe. Een beetje op tijd beginnen (uurtje of 9 ofzo) vind ik trouwens ook niet erg, is het vaak rustiger en mooier buiten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door borft op 01-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
jammer. groningen is voor mij net wat uit de richting als brabo..
mocht het in de zomermaanden nog een keer brabant/gelderland of omgeving nijmegen oid worden dan houd ik mij aanbevolen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Ps je pa fietst ook veel!!
Ja die heeft de smaak ook te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

koentjuh1987 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:29:
jammer. groningen is voor mij net wat uit de richting als brabo..
mocht het in de zomermaanden nog een keer brabant/gelderland of omgeving nijmegen oid worden dan houd ik mij aanbevolen.
er zijn meerdere startlocaties ;-)

Ik heb oa. Valkenswaard al voorbij zien komen.

[ Voor 130% gewijzigd door Nutterd op 01-03-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 18:44
Tegen de tijd dat ik in Valkensweerd zit ben ik al moe. :+
(Had Den Bosch ook al voorbij zien komen, daar sluit ik makkelijker bij aan.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nutterd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Dan zou een verzameltopic o.i.d. niet gek zijn.
Voor mij is 5 juni ook een prima datum om te fietsen.
Maar ik rij er niet voor naar Groningen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Nutterd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:33:
[...]

gaat zo hard in dit topic dat ik die post gemist heb...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 21:09
Ik heb ook wel interesse in een group-ride, liefst omgeving Utrecht. Snelheid maakt niet heel veel uit, al ben ik waarschijnlijk weinig sociaal meer met 35km/h gemiddeld.

Leuk idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin krijgt deze week een nieuw speeltje!
Alpitude Stelvio V2 Carbon out-front mount. Kan niet wachten! *O*
In deze corona-periode kijk je bijna naar alles uit, incl het frutselen aan de fiets.

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 01-03-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Grin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:06:
In deze corona-periode kijk je bijna naar alles uit, incl het frutselen aan de fiets.
But why?

Je bent toch geen weightweenie? Immers is die Look van je ook niet de lichtste fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Had dan een hidemybell gekocht, had je er ook een bel bij :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Goede/juiste vraag.
Die Look mount die nu op mijn stuur zit is totaal niet naar m'n zin; erger mij d'r steeds meer aan.
En toen zag ik deze foto's op Weight Weenies voorbij komen. Direct bij de eerste blik een gevoel van: die moet ik hebben. Dat zijn vaak de beste aankopen.
Lekker clean en geen malle ringen meer om het stuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abgg8llUP3TD-u1lQQOSBGr8yhI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcgrUpGop583OSw34QQKKYFg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9wJO-cZYqXKj-yjBwk49Jb8XIo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3kXHDM4uo6bMGJ0wmFdciiA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 23:21
Leuk maar niet symmetrisch :/ , dan vind ik de https://www.f3cycling.com/formmount toch nog beter smoelen.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:18:
[...]

Had dan een hidemybell gekocht, had je er ook een bel bij :P
Niks mis met en hidemybell, maar iedereen heeft er al een.

Vind het wel een leuk ding.
Ik zoek nog iets, alleen wel symmetrisch (niet alleen @Grin heeft een tik).

Nu 3(,5) op mijn lijstje:
- Originele Garmin (niet symmetrisch)
- https://www.sigmasports.c...Mount-Computer-Mount/IWKQ
- https://www.giant-bicycle...mputer-mount-for-2021-tcr (weet niet of het past).
- Volgens mij kan er op een originele Cervelo Stem ook wel e.e.a. gemonteerd worden, maar weet niet of deze stuurpen blijft of het een iets kortere wordt.
djeck schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Leuk maar niet symmetrisch :/ , dan vind ik de https://www.f3cycling.com/formmount toch nog beter smoelen.
Hehe, dit las ik pas nadat ik mijn verhaal had getypt. Toevallig :*)

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@djeck Ook mooi en had die ook op de shortlist staan, maar dat gaat helaas niet passen met m'n ADH2 stuur. Ik heb maar 1 schroefgat vrij van kabels, de ander komt in de knel qua kabels wanneer ik ga sturen (en daar iets gemonteerd zou hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
borft schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:25:
+1 voor de afdeling Utrecht, tempo maakt me ook niet zoveel uit. Zeker in een groepje is 30+ gemiddeld meestal niet zo moeilijk, maar ik houd eigenlijk ook wel van het samen-uit-samen-thuis principe. Een beetje op tijd beginnen (uurtje of 9 ofzo) vind ik trouwens ook niet erg, is het vaak rustiger en mooier buiten ;)
Niemand is eigenaar van een Tweakers-ride. Maar handig is dat alles zo uniform mogelijk is.

Een groepje kan best om 10:15 afspreken zoals bij Spaak, maar als je dan de memo niet gekregen hebt ben je hoogstens iets te vroeg.

Je kan het niet iedereen naar zijn zin maken (thuis komt 'smiddags fietsen ook beter uit). Hoe duidelijker het is, hoe groter de kans dat het slaagt (communicatie via een forum verloopt echt wel rommeliger dan met je vrienden via whatsapp). En dat je mensen van het forum eens een keer IRL tegenkomt, is ook leuk.

Even quote van mijzelf:
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:10:
Dus niemand die je tegenhoudt om wat te organiseren voor 5 juni om 9:00, maar of het voor het totaal beter wordt... Dan gaat andere groep weer 6 juni (sta je een dag te vroeg 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Niemand is eigenaar van een Tweakers-ride. Maar handig is dat alles zo uniform mogelijk is.

Een groepje kan best om 10:15 afspreken zoals bij Spaak, maar als je dan de memo niet gekregen hebt ben je hoogstens iets te vroeg.

Je kan het niet iedereen naar zijn zin maken (thuis komt 'smiddags fietsen ook beter uit). Hoe duidelijker het is, hoe groter de kans dat het slaagt (communicatie via een forum verloopt echt wel rommeliger dan met je vrienden via whatsapp). En dat je mensen van het forum eens een keer IRL tegenkomt, is ook leuk.

Even quote van mijzelf:

[...]

Dus niemand die je tegenhoudt om wat te organiseren voor 5 juni om 9:00, maar of het voor het totaal beter wordt... Dan gaat andere groep weer 6 juni (sta je een dag te vroeg 8)7 )
oh nee, dat bedoel ik niet zo. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit. baby-technisch is 10 uur makkelijker dan 9 uur voor mij denk ik ;) Ik pas me wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
Leuk initiatief. Ik sla nog wel over voor deze keer. Heb nog geen 100km op de fiets gezeten in totaal. Vandaag ongelooflijk mijn best gedaan om 30gemiddeld te rijden maar dat kreeg ik niet rond. Zowel de heen als de terugweg op ongeveer 28km/u uitgekomen. Even 32 maar dat hiel ik maar een paarhonderd meter vol. Ik snapte er niks van. Bijna thuis zag ik dat de banden wel erg zacht waren. Er zat maar +/-4 bar in, toch wel weinig als er 120psi op de band staat. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden binnenkort.

Ik rij nu in de ochtend met mijn vriendin mee als die naar heet werk gaat. Dan maak ik mijn rondje en ben ik voor half 10 weer thuis. 👍

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
.

[ Voor 99% gewijzigd door stevens20 op 01-03-2021 19:22 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

stevens20 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:15:
Leuk initiatief. Ik sla nog wel over voor deze keer. Heb nog geen 100km op de fiets gezeten in totaal. Vandaag ongelooflijk mijn best gedaan om 30gemiddeld te rijden maar dat kreeg ik niet rond. Zowel de heen als de terugweg op ongeveer 28km/u uitgekomen. Even 32 maar dat hiel ik maar een paarhonderd meter vol. Ik snapte er niks van. Bijna thuis zag ik dat de banden wel erg zacht waren. Er zat maar +/-4 bar in, toch wel weinig als er 120psi op de band staat. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden binnenkort.

Ik rij nu in de ochtend met mijn vriendin mee als die naar heet werk gaat. Dan maak ik mijn rondje en ben ik voor half 10 weer thuis. 👍
Juni is nog ver..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Waarom vaak zo negatief Catch22? Lees tussen de regels dat je wel vaker de negatieve kant uitlicht en dan kan ik zeggen; 'zoekt en gij zult vinden'.

Als wielrenners onderling worden er wel wat opmerkingen gemaakt, maar in mijn ogen is het vaak niet eens negatief of alleen een beetje gekscherend bedoeld (in mijn geval wel althans).

Nu las ik wel dat sommigen jeuk krijgen van ongevraagde/goedbedoelde adviezen en anderen krijgen al jeuk als iemand überhaupt tegen ze praat, maar overall ervaar ik de fietscommunity als louter positief :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Ypuh omdat een aantal van die zaken hier ook al voorbij kwamen. Ik moet ook zeggen dat ik onderweg bij wielrennen niet dezelfde vriendelijkheid ervaar als bij het motorrijden bijvoorbeeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
418O2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:44:
@Ypuh omdat een aantal van die zaken hier ook al voorbij kwamen. Ik moet ook zeggen dat ik onderweg bij wielrennen niet dezelfde vriendelijkheid ervaar als bij het motorrijden bijvoorbeeld
Hmmz, kan ik me iets bij inbeelden, al gaat dat ook met vlagen. Ik neem aan dat je doelt op het aantal 'heren in verkeer' en/of het onderweg groeten. Dat is nogal trendgevoelig.

Twee voorbeelden:
- Fiets je moederziels alleen door de stromende regen in de middle of nowhere van het noorden van Noorwegen; dan zwaaien (letterlijk hand van stuur en heen en weer bewegen) de mensen op z'n minst. Normaler is dan een wielrenner even naast je komt fietsen om een praatje te maken en vragen waar je naar toe gaat en vandaan komt
- Fiets je op de eerste mooie dag van het jaar zoals afgelopen woensdag langs de Ronde Hoep, dan zul je 1.000+ wielrenners tegenkomen, maar is de kans dat een tegenligger je aanrijdt groter dan dat er iemand naar je zwaait. Na 200 knikjes binnen 40 kilometer ben je er ook wel zat van

Voorbeeld 3 (weekend van de AGR in Zuid-Limburg) laat ik voor de sfeer maar even buiten beschouwing.

Een normale doorsnee rit ligt een beetje in de midden, niemand die je om de nek vliegt (fietsen is in Nederland ook wat breder geaccepteerd) maar je wordt als het goed is ook niet compleet genegeerd of voor je sokken gereden. Verder zit ik ook vaak gewoon in mijn eigen wereld als ik mijn vaste rondje voor de 100e keer fiets, dan ben ik ook niet zo bezig met wat andere fietsers doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 01-03-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Het volgende is mij opgevallen
- in de Noordkop wordt altijd gegroet, wielrenner of niet. Hoe hoger in de provincie hoe meer. Bij mij in de buurt is het vooral niet
- hoe duurder de fiets en gesoigneerder (is dat een woord) de rijder, hoe minder gegroet
- hoe jonger de dames hoe minder gegroet

Niet stigmatiserend en generaliserend bedoeld, uitzonderingen zijn er altijd, maar dat zijn mijn observaties. Heb niets te doen op de fiets dus kijk ik goed rond ;)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ik groet altijd alle wielrenners, vind het ook gewoon beleefd. De meesten doen het ook wel terug. Dat kan al met een simpel knikje. Kleine moeite toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Ypuh ook op minder drukke dagen wordt er weinig gegroet. Op de motor wordt het ook wel irritant op drukke dagen, maar toch, als is het maar een uitgestoken voetje..

Mijn maat stond met panne langs de weg (in de weilanden) en niemand van de 5-6 mensen die langs is gekomen vroeg of ze konden helpen ofzo. Vind ik dan wat raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heb trouwens een vraag, mijne huidige fiets heeft een Shimano Pressfit SM-BB7141-A

Nu krijg ik als het meezit met 3 weken mijn NGeco powermeter, dus moet alles eraf. De fiets heeft dan zo'n 7k gelopen. Zouden jullie dan gelijk BB vervangen? Of hoelang gaan die mee? Redelijk wat slecht weer ook al mee gereden en je kunt er dan toch bij? En is het de moeite waard om voor een betere BB te gaan?
Bijvoorbeeld WheelsMFG of iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ook al doe ik het heel vaak wel, ik doe het ook steeds vaker niet. Te vaak in gedachten verzonken, druk in gesprek met een fietsvriend, afgeleid waar ik naar toe moet, gefocust op een bepaald wattage, vergezeld door een kater etc. Fiets ik solo en doe ik het rustig aan (zo'n 3-4 van de 5 ritten) dan groet ik meestal wel gewoon. Is het die dag heel druk of in een druk gebied (Heuvelrug, Posbank, Ronde Hoep) dan ben ik er vaak wel klaar mee na een bepaalde periode :+.

Kort samengevat wisselt het, maar het zou niet echt uit moeten maken.

Als iemand naast me komt fietsen en vraagt wat ik van de nieuwe Zipp 404's vind t.o.v. het vorige model, waarom BB30 een betere standaard is dan DUB of het nut van keramische (balhoofd) lagers, dan praat ik dat gemiste knikje wel weer goed, maar helaas gebeurd dat ook nooit ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:13:
Heb trouwens een vraag, mijne huidige fiets heeft een Shimano Pressfit SM-BB7141-A

Nu krijg ik als het meezit met 3 weken mijn NGeco powermeter, dus moet alles eraf. De fiets heeft dan zo'n 7k gelopen. Zouden jullie dan gelijk BB vervangen? Of hoelang gaan die mee? Redelijk wat slecht weer ook al mee gereden en je kunt er dan toch bij? En is het de moeite waard om voor een betere BB te gaan?
Bijvoorbeeld WheelsMFG of iets dergelijks?
Ik krijg altijd het idee dat betere BB's echt fucking lucht verkopen. Sowieso zit je drivetrain verlies echt nauwelijks daar, maar meer in je ketting, derailleur en vrijloop achter. Dat gezegd hebbende:
a) Weet je zeker dat je niets moet vervangen? Gebruik je exact dezelfde crankset?
b) Als ik een press had zou ik ze vervangen en anders niet (tenzij er speling op zit, dat kan je nu in je huidige set al voelen).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Cheers! Tandjes op de foto geteld en is een -30!
Besteld!
Bij die van Amazon staat EAN (streepjescode) nr:4524667885900

Dat verwijst hier naar: https://www.upcitemdb.com/upc/4524667885900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het zal ook allemaal wel, ik vind het gek. Ik knik en groet gewoon door want zo ben ik. Ik ben verder ook niet zo ontzettend serieus ofzo, gewoon fietsen met je bek. Of ik nu een km sneller of langzamer ben in het uur maakt mij ook weinig uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:22:
[...]

Ik krijg altijd het idee dat betere BB's echt fucking lucht verkopen. Sowieso zit je drivetrain verlies echt nauwelijks daar, maar meer in je ketting, derailleur en vrijloop achter. Dat gezegd hebbende:
a) Weet je zeker dat je niets moet vervangen? Gebruik je exact dezelfde crankset?
b) Als ik een press had zou ik ze vervangen en anders niet (tenzij er speling op zit, dat kan je nu in je huidige set al voelen).
A) Andere crank, ga van mijn R7000 naar een Rotor ALDHU24-R die compatible is met Shimano BB's en bladen. Wat zou je eventueel nog meer moeten vervangen?
B) Ja dit is dan pressfit inderdaad. Wat voor opties zijn er dan allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik bedoel als ik de press zelf al had (die heb ik trouwens, voor een balhoofd, maar werkt ook prima op een BB) dan zou ik mijn pressfit nu vervangen, maar als je die meuk ook nog moet kopen dan zou ik de moeite niet nemen.

Ik neem aan dat je bij die specifieke crankset hebt uitgezocht dat het echt allemaal past? Het is allemaal zo'n klerezooi.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:38
418O2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:24:
Het zal ook allemaal wel, ik vind het gek. Ik knik en groet gewoon door want zo ben ik. Ik ben verder ook niet zo ontzettend serieus ofzo, gewoon fietsen met je bek. Of ik nu een km sneller of langzamer ben in het uur maakt mij ook weinig uit
Dat groeten snap ik niet zo, waarom zou je mensen groeten omdat ze op dezelfde type fiets zitten?

Rondom Amsterdam groet ik niemand, om de reden die @Ypuh al aangaf hierboven (je blijft bezig).

Als ik ergens fiets waar het rustig is dan groet ik iedereen op het fietspad of het nou een wielrenner, e-biker of een kind op een step is.

De gedachte om iemand alleen te begroeten omdat ze een vergelijkbare manier van transport gebruiken of hobby hebben snap ik niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:08:
Ik groet altijd alle wielrenners, vind het ook gewoon beleefd. De meesten doen het ook wel terug. Dat kan al met een simpel knikje. Kleine moeite toch
Waar jij woont zijn de mensen sowieso beleefder (dan hier).
Met slechtweer groet ik altijd naar iedereen (en krijg je er meestal een terug met een lach).

Met mooi weer is er hier geen beginnen aan hier en kijken de meesten je aan of ze water zien branden.
Terug groeten doe ik sowieso altijd.
Louislouislouis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Dat groeten snap ik niet zo, waarom zou je mensen groeten omdat ze op dezelfde type fiets zitten?
Vroeger als je hier door het durp liep, groette iedereen elkaar. Of je de persoon kon of niet.
Tegenwoordig is het individualistischer zeg maar.

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Louislouislouis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:30:
[...]

De gedachte om iemand alleen te begroeten omdat ze een vergelijkbare manier van transport gebruiken of hobby hebben snap ik niet helemaal.
Nou veel mensen wel. Het is een soort van gedeeld lijden, of erkenning van elkaars inzet ofzo. Beetje het gevoel dat je niet alleen bent, dat je elkaar in de gaten houdt (in de goede zin des woords)

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 01-03-2021 20:32 ]

Pagina: 1 ... 238 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).