McMiGHtY schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Ik vind dit een hele mooie wel, misschien zelfs een apart topic-waardig.
Voor de omgeving Alkmaar stel ik als startpunt voor (met bovenstaande regels):
Bolletjescafé de Klok, Stationsstraat 24, 1749 EH Warmenhuizen.
-of-
ServiceKoers in Heiloo (Ik schat dat deze een stuk hipper zijn dan de bolletjes in Warmenhuizen)
Ik zet voor, schiet jij in? Probleem wel met apart topic is dat het dan door elkaar gaat lopen en niet iedereen gaat het zien. (Wielerkleding wordt ook altijd hier bespoken en dan na 5 posts wordt het verplaatst naar andere topic).
Er wordt wel eens vaker wat georganiseerd, probleem is altijd dat 100 man enthousiast is, en er 3 komen opdagen.
Die andere 97 konden alleen als je het verplaatst had naar 29 februari 2032 als je om 12:32 start vanuit Schubbekutteveen op voorwaarde dat de baby sliep, maar je had niet gereageerd op hun DM.
Wat in mijn ogen beste werkt eerst beetje peilen wie wat wil en daarna duidelijkheid van één persoon die het voortouw neemt:
Vaste tijd/datum
5 juni 10:00
Vaste route
Vaste afspraak snelheid (niet te hoog, zie het als D1 of Socialride) of als er animo is van veel beginners (we bring everybody home).
Of als je iedereen er af wil rijden, ook prima. Maar duidelijkheid.
Spreek met minimaal 1 iemand af (waarvan je zeker weet dat hij op komt dagen). En voor de rest: Ik sta 5 juni om 10 uur op "populaire locatie", je kan mee fietsen als je wilt. Heb je sowieso een leuke rit met één Tweaker. Je kan wel beetje reclame maken hier uiteraard, maar er haken sowieso mensen af.
Wat is een "normale" afstand in jou ogen?
Ik hoef geen 200+ km te fietsen om een leuke dag te hebben. Startplek hoeft niet bij je voordeur, dus je kan ook stukje fietsen naar een nog populairdere centrale plek.
Aan de andere kant, voor minder dan 2 uurtjes fietsen heb ik ook niet zoveel zin om "moeite" te doen.
Dus iets van 60-80 km? Bij minder km-ers kunnen er meer mee, maar haken de diehards af. Ik weet niet waar de sweetspot ligt (poll anyone).