Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 237 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
@MaSw85 lekker fietsie hoor! :9~

Vandaag een 80km gefietst als afronden van een lekker weekje fietsen, dat mooie weer heeft er voor gezorgd dat de wegen weer lekker schoon zijn om ook nu met de racer op pad te kunnen. :*) Al met al zo'n 160km gefietst deze week, best content gezien ik ook wat loopkilometers maak (teller staat op 20, morgen nog 10 te gaan voor de 100 in februari). Na gisteren 40km doortrappen waren de benen vandaag wel vol na 60km hielp ook niet mee dat ik volle bak naar het ontmoetingspunt gereden ben (31/u over 12km, steady effort O-) ) omdat ik ietwat laat was. Corona-proof duoritje om lekker een beetje te babbelen

De lange introductie daargelaten, vandaag toch ook wat meegemaakt :|
We fietsten over het Mr. H. Greebepad (prachtig fietspad in drenthe, echt een aanrader). Een wandelaar op een parallele zandweg fluit naar zijn hond, niets aan de hand in principe. Totdat ik er achter kom dat er een fucking hond achter ons aan komt rennen. :? Nou ben ik geen fan van honden en je weet niet wat zo'n beest van je wil dus we kunnen wel zeggen dat er een sprintje in zat :+ Rare ervaring, nooit eerder meegemaakt en haast een beetje onwerkelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Cranzai op 27-02-2021 14:35 . Reden: Spellen is moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
@mhr-zip Vandaag de Tacx Spider gebruikt met fietsonderhoud en hij werkt prima. Geen krassen op het frame te zien. Hij stond erg stabiel. Goede aankoop voor zover.
Dat gezegd hebbende, hoelang bewaren jullie de binnenbanden? Ik had nog 2 binnenbandjes liggen (denk 2 a 3 jaar oud) en eentje scheurde direct bij het oppompen (aan de kant van het velglint). Het velglint zit er 2 jaar op.
Heb daarna de oude biba er weer in gedaan en niet lek gereden bij een kort testritje, dus het velglint zou niet de oorzaak mogen zijn denk ik?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zag net bij toeval dat lidlshop weer de fiets montagestandaard verkoopt. Kost 35 euro incl. verzenden. Ik hoor er goede verhalen over, dus ik heb in ieder geval eentje besteld. Zou binnen 5 werkdagen binnen moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Gisteren is mijn wahoo elemnt roam tijdens een wegrit spontaan afgebroken uit mijn hide my bell stuurhouder. Vervolgens op de grond gevallen en hierdoor fors beschadigd. Het bevestigingspunt aan de achterzijde van de wahoo, zat nog in de houder (zie foto 3).

Zijn er anderen die ook dit probleem hebben gehad? Zo ja, hoe is het opgelost?
Voor de beeldvorming de wahoo is circa 8 maanden oud i.c.m. de hide my bell houder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgngbxlNwHdlCk2ruNlw2pmD-F8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Btgu6qt18Td7wBumV5mljQd3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqgz9yVf3QjPdyHT6HwXlWpo4u4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fRmqulmyDLEPTS9dMwQ5EXT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pvop8J73I3dNRwobToQ5q1qgr-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuS66GUv4PTLxwPwyXsyPv57.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door ahlers op 27-02-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik heb een ander issue met een Bolt gehad. Support gemaild en zonder gezeik een nieuwe gekregen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56
MaSw85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:10:
Sinds gisteren ook team skinwall hier. En team schijfrem. En team 1x... Team zadeltas was ik al. Straks een ritje maken op mijn nieuwe gravelbike: Een Superior X-Road Team Comp.
Vind het mooie fietsen die Superior's, zie ze ook vaak bij "ome Wim" op Facebook voorbij komen.
[Afbeelding]

Betere foto volgt, dit was gisteren bij het ophalen.
Inderdaad, ik mis je zadeltasje!
Edit: De P variant van de wielset is ook onderweg. Nu nog nieuwe banden en remschijven bestellen. Los van P-Zero's en Specialized Turbo's nog andere tips voor 28mm wegbanden? Had zelf de Vittoria Corsa G2 al gespot als optie.
Tubeless of rij je graag lek?

>:)
ahlers schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:44:
Gisteren is mijn wahoo elemnt roam tijdens een wegrit spontaan afgebroken uit mijn hide my bell stuurhouder. Vervolgens op de grond gevallen en hierdoor fors beschadigd. Het bevestigingspunt aan de achterzijde van de wahoo, zat nog in de houder (zie foto 3).

Voor de beeldvorming de wahoo is circa 8 maanden oud i.c.m. de hide my bell houder.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Echt zonde.

Ik heb zo'n touwtje aan mijn Garmin, die maak ik altijd vast. Als je valt kan hij er ook uitschieten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Vanmiddag een maatje opgepikt op 30km van huis. Freehub met een knal kapot.

Nieuwe bianchi van 3k met 100km op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
418O2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:51:
Vanmiddag een maatje opgepikt op 30km van huis. Freehub met een knal kapot.

Nieuwe bianchi van 3k met 100km op de teller...
Wat wil je hiermee zeggen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
KW25 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen?
Ik wou mijn verbazing uiten. Best wel heel snel en letsel ligt op de loer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:38:
[...]
Echt zonde.
Ik heb zo'n touwtje aan mijn Garmin, die maak ik altijd vast. Als je valt kan hij er ook uitschieten.
Ik heb zo'n condoompje om mijn Garmin, als er een auto overheen rijdt dan gaat hij stuk maar een val van de fiets zou hij moeten overleven.
Maar deze dingen zitten zo vast, die gaan echt niet zomaar los. Alleen bij een valpartij vliegen ze nog wel eens door de lucht, vandaar het condoom.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb vandaag een poging gedaan om de remkabel achter te vervangen. Echter krijg ik de kabel met end-cap niet geïnstalleerd. Zonder end-cap, dus met enkel de buitenkabel die om de binnenkabel zit lukt het wel.

Ik heb begrepen dat deze end-caps niet nodig zijn, maar waarom zaten ze dan wel op m'n fiets en worden ze ook meegeleverd? De gaten zijn vuil oid, want zelfs de oude passen niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vDG3GRVKj6gYFbkjchF9dn33QI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfMUJ2iPrOohYO6T332cDwwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dat metalen dingetje dat ik om de buitenkabel gedaan heb, past dus niet in het gat bij die stelschroef.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 27-02-2021 20:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
hoi1234 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:12:
Ik heb vandaag een poging gedaan om de remkabel achter te vervangen. Echter krijg ik de kabel met end-cap niet geïnstalleerd. Zonder end-cap, dus met enkel de buitenkabel die om de binnenkabel zit lukt het wel.

Ik heb begrepen dat deze end-caps niet nodig zijn, maar waarom zaten ze dan wel op m'n fiets en worden ze ook meegeleverd? De gaten zijn vuil oid, want zelfs de oude passen niet meer.

[Afbeelding]

Dat metalen dingetje dat ik om de buitenkabel gedaan heb, past dus niet in het gat bij die stelschroef.
Niet alleen de gaten zijn vuil :o.
Mijn instelling is altijd om pas te sleutelen aan een fiets als deze schoon is. Voor je het weet zit het vuil op de verkeerde plaatsen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Grin schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Ik heb zo'n condoompje om mijn Garmin, als er een auto overheen rijdt dan gaat hij stuk maar een val van de fiets zou hij moeten overleven.
Maar deze dingen zitten zo vast, die gaan echt niet zomaar los. Alleen bij een valpartij vliegen ze nog wel eens door de lucht, vandaar het condoom.
Heb je het nou over dat siliconen hoesje of doe je er oprecht latex om heen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
rgeervliet92 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:50:
Stuurpen korter kan ook maar wordt het stuurgedrag volgens mij wat nerveuzer van.
Maakt helemaal niets uit. Voor je gevoel misschien maar het is een simpel stukje mechanica. Simpel gezegd zet je je handen op een bepaalde plek tov van het draaipunt. Dat is het enige wat telt, wat voor een krullen en figuren er ook in het tussenliggende stuk metaal (lees stuur, stuurpen, grips etc) zit maakt helemaal niets uit voor de beweging of het stuurgedrag.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
Vandaag ook weer een lekkere 85km. Deze week weer richting de 225-250km per week. Straks als de avonden weer wat langer zijn gaat het sowieso beter! Helemaal zoals vandaag als er amper wind staat, gaat het lekker! 31 gemiddeld op de teller, daar ben ik tevreden mee. O-) Wel heel weinig wielrenners gezien vandaag, vergeleken met woensdag helemaal, toen zag ik er echt veel!

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 27-02-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
Ankona schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:44:
[...]

Maakt helemaal niets uit. Voor je gevoel misschien maar het is een simpel stukje mechanica. Simpel gezegd zet je je handen op een bepaalde plek tov van het draaipunt. Dat is het enige wat telt, wat voor een krullen en figuren er ook in het tussenliggende stuk metaal (lees stuur, stuurpen, grips etc) zit maakt helemaal niets uit voor de beweging of het stuurgedrag.
Het is idd een simpel stukje mechanica, dat gedeelte van de post klopt, de rest, uhhmm, niet zo erg. Stel het jezelf maar extreen voor welke stuurbeweging je maakt: of je stuurt met twee "stangen" aan de voorvork en je stuurt superdirect, of je monteert een theoretische stuurpen van zeg een halve meter. In het tweede geval bewegen je handen om een cirkel met een diameter van een halve meter als je stuurt De lengte van de stuurpen maakt dus wel degelijk wat uit (naast de hoek waaronder je voorvork staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Frenz64 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Het is idd een simpel stukje mechanica, dat gedeelte van de post klopt, de rest, uhhmm, niet zo erg. Stel het jezelf maar extreen voor welke stuurbeweging je maakt: of je stuurt met twee "stangen" aan de voorvork en je stuurt superdirect, of je monteert een theoretische stuurpen van zeg een halve meter. In het tweede geval bewegen je handen om een cirkel met een diameter van een halve meter als je stuurt De lengte van de stuurpen maakt dus wel degelijk wat uit (naast de hoek waaronder je voorvork staat).
Ik weet dat dit voor veel mensen moeilijk voor te stellen is. Maar neem jouw twee extremen eens tegelijk, je kunt dan handgrepen tegelijk aan beide stuursystemen monteren. Kortom, je handen maken dezelfde beweging. Je kunt ook een hele grote plaat monteren met gaten op de plek waar je je handen wil zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:15
@MaSw85 Mooie fiets. Skinwalls staan hem goed!
@ahlers ik heb net als @mhr-zip een touwtje aan de Garmin (had ik ook bij mijn Bryton). Dat vind ik toch wel een fijner idee (zeker bij MTB'en)

Vandaag nog even snel de fiets gepakt om eens te kijken hoe mijn nieuwe fiets zich houdt op de klinkers, zand en schelpenpaadjes. Conclusie: helemaal top. Afgelopen week (woensdag en donderdag) was ik al aangenaam verrast dat je op 32mm nog prima tempo kan fietsen. Maar vandaag bleek dat je onverhard ook lekker door kan trappen. En dat voor een endurance fiets.

Tussendoor even kort gestopt voor een kiekje, maar daarna zo snel mogelijk weer door met genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWEefXm3aqUiQqukPmER2yH9324=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ym6uvNEMefm0PM8cAYaBW89T.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 25-09 13:44
Ankona schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Ik weet dat dit voor veel mensen moeilijk voor te stellen is. Maar neem jouw twee extremen eens tegelijk, je kunt dan handgrepen tegelijk aan beide stuursystemen monteren. Kortom, je handen maken dezelfde beweging. Je kunt ook een hele grote plaat monteren met gaten op de plek waar je je handen wil zetten.
Uhh, nee. In je eigen voorbeeld: het maakt nogal uit of je waar je op die hele grote plaat van jou diezelfde handgrepen plaatst. Des te verder naar buiten, des te groter je handbeweging (en minder kracht btw) om dezelfde stuuruitslag te realiseren. Maar dat is blijkbaar voor sommigen wat moeilijk voor te stellen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
mhr-zip schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Vind het mooie fietsen die Superior's, zie ze ook vaak bij "ome Wim" op Facebook voorbij komen.

[...]

Inderdaad, ik mis je zadeltasje!

[...]

Tubeless of rij je graag lek?

>:)
Ja, ik was ook op slag overtuigd van (o.a. de kleurstelling van) deze fiets. Nu met zadeltasje (en de rest - en van de goede kant):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YbDKSd2Z3UIi1zzWbq7wxPAfYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srRbMU9wsYPBxKIzLTapQYIm.jpg?f=fotoalbum_large

Tubeless is het nog niet. Op termijn wellicht wel die kant op. De voor- en nadelen stonden al een pagina terug. In principe hoeft de weg wielset niet tubeless. De gravel wielset is dat ook nog niet. Beide velgensets zijn wel tubeless ready. Moeten er dan ook nog andere banden op?

Vandaag overigens 55 km waarvan 35 onverhard - erg leuk! En verrassend dichtbij Groningen veel 'gravel'/onverhard te vinden. Ging met een vriend van me, die onlangs een Giant Revolt 0 (2021) heeft gekocht. Kleur lijkt wat warm wit maar is meer een soort licht grijsgroen. Hele vette kleur trouwens.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MaSw85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:56:
Vandaag overigens 55 km waarvan 35 onverhard - erg leuk! En verrassend dichtbij Groningen veel 'gravel'/onverhard te vinden. Ging met een vriend van me, die onlangs een Giant Revolt 0 (2021) heeft gekocht. Kleur lijkt wat warm wit maar is meer een soort licht grijsgroen. Hele vette kleur trouwens.
Waar ging je langs? Richting Glimmen/Onnen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Bij mij is mijn 1030 een keer uit de houder gevlogen. Wel nadat eerst de houder zelf ook kapot is gegaan. De 'oortjes' aan de achterkant van de 1030 kapot. Deze heeft Garmin onder garantie omgeruilt.

De opvolger liet ik een keer vallen ( :| ). Weer een stuk van zo'n oortje kapot. Hij klemt nog wel goed genoeg, maar sindsdien heb ik wel Dog Ears op voorraad liggen.

En idd heb ik hem altijd vast met het meegeleverde koortje.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Bij mij is mijn 1030 een keer uit de houder gevlogen. Wel nadat eerst de houder zelf ook kapot is gegaan. De 'oortjes' aan de achterkant van de 1030 kapot. Deze heeft Garmin onder garantie omgeruilt.

De opvolger liet ik een keer vallen ( :| ). Weer een stuk van zo'n oortje kapot. Hij klemt nog wel goed genoeg, maar sindsdien heb ik wel Dog Ears op voorraad liggen.

En idd heb ik hem altijd vast met het meegeleverde koortje.
Ik laat dit ding gewoon standaard onder de Garmin zitten. Pas mijn oude Garmin verkocht, was nog als nieuw. En ik heb er destijds net zoveel voor betaald als een setje dogears.
MaSw85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:56:
[...]

Ja, ik was ook op slag overtuigd van (o.a. de kleurstelling van) deze fiets. Nu met zadeltasje (en de rest - en van de goede kant):

[Afbeelding]

Tubeless is het nog niet. Op termijn wellicht wel die kant op. De voor- en nadelen stonden al een pagina terug. In principe hoeft de weg wielset niet tubeless. De gravel wielset is dat ook nog niet.
Voor gravel heeft het in mijn ogen nog meer voordelen dan racefiets. In de MTB-wereld is tubeless ook veel meer gemeengoed.

Maar die zijn niet zo conservatief als de racefiets-wereld, en lopen daarom in wel meer dingen voorop O-)
Beide velgensets zijn wel tubeless ready. Moeten er dan ook nog andere banden op?
Geen ander banden. Je kan ook tubeless proberen en als dat je ding niet is als nog met binnenbanden gaan rijden.

@Grin & @Ypuh en nog tal van anderen zijn hier van team lekke banden binnenbanden. Die kunnen je vast beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
rolandos582 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Waar ging je langs? Richting Glimmen/Onnen ofzo?
Yes: https://www.komoot.com/tour/322982099

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Die staat op privé. Ik ben ook wel benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
wisselwerking schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Die staat op privé. Ik ben ook wel benieuwd
Nu niet meer.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ja precies, had nog wel wat meer offroad bij gekund maar mooi rondje! Je woont zo te zien praktisch bij mij om de hoek O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
rolandos582 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Ja precies, had nog wel wat meer offroad bij gekund maar mooi rondje! Je woont zo te zien praktisch bij mij om de hoek O-)
Voor een eerste gravelrit en weinig bekende offroad opties was ik erg blij met het resultaat van twintig minuten Komoot highlights aan elkaar knopen :+

Ik woon net ten zuiden van het Overwinningsplein. Ideale uitvalsbasis richting zuiden/westen vanuit de Stad.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MaSw85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Voor een eerste gravelrit en weinig bekende offroad opties was ik erg blij met het resultaat van twintig minuten Komoot highlights aan elkaar knopen :+

Ik woon net ten zuiden van het Overwinningsplein. Ideale uitvalsbasis richting zuiden/westen vanuit de Stad.
Kijk ook hier eens: https://gravelmap.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:51
En voeg ook je eigen bevindingen toe! :)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
klaaas schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:55:
[...]
En voeg ook je eigen bevindingen toe! :)
Ga ik doen, had de website onlangs al in de leeslijst gezet. Had vandaag niet veel tijd voor een route dus was al blij met dit resultaat.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
MaSw85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:57:
[...]

[...]

Ga ik doen, had de website onlangs al in de leeslijst gezet. Had vandaag niet veel tijd voor een route dus was al blij met dit resultaat.
Het vinden van leuke gravelpaden is (voor mij) echt 1 van de onderdelen die het rijden van een gravelfiets leuk maken. Het vinden en delen van leuke paden is echt een onderdeel van de fun. Dus: enjoy!

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
klaaas schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:02:
[...]

Het vinden van leuke gravelpaden is (voor mij) echt 1 van de onderdelen die het rijden van een gravelfiets leuk maken. Het vinden en delen van leuke paden is echt een onderdeel van de fun. Dus: enjoy!
Komt goed, dat vond ik ook al van gewone wegen en paden op Komoot.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:23
Ankona schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:44:
[...]

Zolang het voor je gevoel uitmaakt da's toch al iets😜
En als je je stuur 2cm naar links beweegt lijkt me dat je met een grotere stuurpen minder wieluitslag hebt dan met een kleinere stuurpen. Immers de omtrek van de 180 graden van links naar rechts is bij de grotere stuurpen groter lijkt me. En dus voor dezelfde wieluitslag moet je met de grotere stuurpen een grotere "zwaai" aan je stuur geven.Ben ooit eens van een 110mm stuurpen naar een 80mm gegaan en vond dat m'n fiets toen veel nerveuzer stuurde, zal vast niet allemaal tussen m'n oren hebben gezeten😉

[ Voor 5% gewijzigd door Reigeer op 28-02-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Edit: nvt

[ Voor 92% gewijzigd door EdwinW op 28-02-2021 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:13
klaaas schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:02:
[...]

Zaterdag Strade Komoot rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia7yk0KDC7d4WNMCtjngxAPCZP4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TWPDli5JRuhzUHm3yBhaWzjS.png?f=user_large

Mehh, hoe gaan jullie om met mist? Rijden jullie wel gewoon door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
rolandos582 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:00:
[Afbeelding]

Net een rondje gewandeld. De mist is al aardig aan het optrekken. Je kan prima fietsen, zicht is echt voldoende, tenminste.. In de stad.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 12:06
Als brildrager is mist erg vervelend. Iedere 500m zie ik niets meer. Ik heb het dan doorgaans ook erg koud. Dus als het anders kan, fiets ik liever niet in de mist.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
ahlers schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:44:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Toevallig gisteren ook mijn Wahoo (Bolt) uit mijn HideMyBell geknald op een klinkerstraat. Ik moet hem ook echt precies goed vastdraaien in de hidemybell adapter, soms zit hij er niet helemaal goed op (dan is hij of aan de voorkant of aan de achterkant nog los). Gelukkig geen schade voor zover ik kan beoordelen.

Overigens mijn Bolt paar maanden geleden helemaal nieuw gekregen van Wahoo, nadat een rubber knopje los hing (buiten garantieperiode). Dus wie weet is er iets mee te doen, alhoewel dit wel een ander verhaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:48:
Als brildrager is mist erg vervelend. Iedere 500m zie ik niets meer. Ik heb het dan doorgaans ook erg koud. Dus als het anders kan, fiets ik liever niet in de mist.
Dat herken ik wel, alles beslaat. Heel irritant :-(

Maar is nu inderdaad flink opgetrokken dus tijd om te fietsen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 07:38
Mist was rondom
Dordrecht wel goed te doen, mooi gezicht af en toe met de zon die er doorheen probeerde te priemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8MF0TyhiCc7GKiRXqhYSm-KjTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vo2scTIbmBRstPV7VjlJmKRq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mist? Weinig van gemerkt, maar het meeste was hier na 10 al wel weg :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7b9gHY3QpWCY0xGKhYYRX6Q8bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnzwIAT9zPo4pPef31Gdyeff.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand gravelroutes nodig hebben rondom Apeldoorn, let me know. Hier is veel, heel veel te vinden. Afgelopen week rondom Kootwijk gefietst en in het echte zachte zand is het allemaal nog wel spannend soms, net als op steile singletracks. Maar de ‘normale’ onverharde wegen zijn heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
[Afbeelding]

Geen last van gehad vandaag... rijden kan maar afhankelijk je route ivm zichtbaarheid

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Vandaag 42km gefietst in de kou (6c). Geen rugpijn, had het stuur dus iets omhoog gezet en dat bleek genoeg.

Voor een derde rit meer dan tevreden. Temeer de voorbereiding suboptimaal was.

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 28-02-2021 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
ZieMaar! schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:20:
Mist? Weinig van gemerkt, maar het meeste was hier na 10 al wel weg :).

[Afbeelding]

Mocht iemand gravelroutes nodig hebben rondom Apeldoorn, let me know. Hier is veel, heel veel te vinden. Afgelopen week rondom Kootwijk gefietst en in het echte zachte zand is het allemaal nog wel spannend soms, net als op steile singletracks. Maar de ‘normale’ onverharde wegen zijn heerlijk!
Kroondomeinen zijn echt geweldig mooi om te gravelen. Vaste route Apeldoorn vind ik rond Kootwijk vaak al snel te mul op de gravelfiets. De rest is ook meer een gravelroute dan een MTB-route.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]

Schijtweer vandaag in Groningen. 4-5 graden met een waterkou van heb ik jou daar, alleen de wind viel gelukkig wel mee. De rest viel mij tegen. Naja, afgelopen week bijna 500 km gefietst.
De mist doet me niks, afgezien van de waterkou. Maar mist i.c.m. bomen boven/naast de weg geven een nat wegdek en dat trek ik bijzonder slecht; alles vies. :( Naja, lang leve de babydoekjes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Schijtweer vandaag in Groningen. 4-5 graden met een waterkou van heb ik jou daar, alleen de wind viel gelukkig wel mee. De rest viel mij tegen. Naja, afgelopen week bijna 500 km gefietst.
De mist doet me niks, afgezien van de waterkou. Maar mist i.c.m. bomen boven/naast de weg geven een nat wegdek en dat trek ik bijzonder slecht; alles vies. :( Naja, lang leve de babydoekjes! :*)
In de middag was het wel prima! Zonnetje bij terugkomst en nog zo'n 8C. Afgelopen week tot 225km gekomen. Prima! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:37:
[...]

In de middag was het wel prima! Zonnetje bij terugkomst en nog zo'n 8C. Afgelopen week tot 225km gekomen. Prima! O-)
Maar het was vandaag wel duidelijk kouder dan gisteren. Toen heb ik nog lekker met zomershirt/armstukken, korte broek/kniestukken en zomerschoenen gefietst. Vandaag was ik wel blij met lang/lang en winterschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:41:
[...]

Maar het was vandaag wel duidelijk kouder dan gisteren. Toen heb ik nog lekker met zomershirt/armstukken, korte broek/kniestukken en zomerschoenen gefietst. Vandaag was ik wel blij met lang/lang en winterschoenen.
Klopt! Gisteren met een vriend naar Blauwe stad geweest, was prima en heerlijk! Vandaag koud, lang+lang inderdaad maar wel zomerschoenen. Had nog graag mijn overschoenen aan gehad maar helaas...

Wel lekker ritje O-) Ik zag je rondje stad inderdaad voorbij komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik weet niet hoe laat jij vertrokken bent @rolandos582, maar ik zat pas om 12:30 op fiets en was blij dat ik iets voor 15:30 uur terug was. Kou an sich vind ik prima maar waterkou is absoluut een vervelende complicerende factor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:59:
Ik weet niet hoe laat jij vertrokken bent @rolandos582, maar ik zat pas om 12:30 op fiets en was blij dat ik iets voor 15:30 uur terug was. Kou an sich vind ik prima maar waterkou is absoluut een vervelende complicerende factor.
Was aan het wachten tot de ergste mist weg was. Begon pas om 1400 ofzo en terug om 1600. Vind het sowieso prettiger om vroeg in de middag te beginnen. Ben niet zo van dat 0900 beginnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:38
Vandaag van 10 tot 14:00 gefietst. Zag ‘s ochtends heel weinig en zeiknat door de mist waar je doorheen fietst. Na 12:00 werd het toch wel echt heerlijk weer. De pont bij Assendelft stond rond 10:30 al gezellig vol met fietsers, toch ook weer echt veel groepjes. De rek is er een beetje uit bij de fietsers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mhr-zip
Als ik niet genoeg zie, niet :+
Grin schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Schijt, weer vandaag in Groningen.
Je was een komma vergeten, maar ik heb het ff voor je aangepast.
Lijkt mij inderdaad ook niet lekker wakker worden.

* mhr-zip zet het op een fietsen, straks het halve forum achter hem aan. Gelukkig 250 km voorsprong.
Louislouislouis schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:21:
De rek is er een beetje uit bij de fietsers.
Is die er ooit geweest?

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 28-02-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Koude noorden wind vandaag, toch paar zoetjes in kort/kort zien rijden. Iedereen rijdt in winterkleding, en dan zie je twee halbstarken in zomertenue. Rode huid van de koude wind.
Rondje van krap 90km gedaan, vlakke weg. Deze week genoeg geklommen op de woon-werk ritten.
Bij ons in het diepe zuiden geen spoortje mist in zicht. Bijtijds vertrokken en om 14h00 weer thuis. Douchen, kleding in de wasmachine en dan de keuken tot mijn domein maken. Lekkere tapas gemaakt voor mijn moeder die op avondeten kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:23:
* mhr-zip zet het op een fietsen, straks het halve forum achter hem aan. Gelukkig 250 km voorsprong.
Vergeet je niet even wat nieuwe squirt lube aan te brengen?

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Na zo'n 200-250km gewoon een beetje schoonmaken met een doek en een nieuwe verse laag aanbrengen en that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Vandaag ook weer gewacht tot mist optrok (net zoals gisteren)
En daarna gelukkig bijna hele rit zon. (afgezien van klein stukje van 15 minuten door de mist)
Plan was eigenlijk een wat langere rit, maar weinig zin om vroeg te vertrekken met mist en temperaturen onder 0.
Terugweg vanuit Hoek van Holland stond er wat meer wind dan verwacht (die ook best fris was).
rolandos582 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:31:
[...]
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Na zo'n 200-250km gewoon een beetje schoonmaken met een doek en een nieuwe verse laag aanbrengen en that's it?
Doek over ketting (naja niet altijd, alleen als hij er wat vuil uitziet) en nieuw laagje squirt.
En dag erna ook weer doek om de teveel squirt eraf te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 28-02-2021 20:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Als ik niet genoeg zie, niet :+

[...]

Je was een komma vergeten, maar ik heb het ff voor je aangepast.
Lijkt mij inderdaad ook niet lekker wakker worden.

[...]

Is die er ooit geweest?
Ik vraag mij af of die 250km wel genoeg is. #challenge accepted :+

Ik zag vandaag ook nog iemand in kort-kort fietsen. Met een witte fietsbroek en shirt en een helm die waarschijnlijk in een grabbelbak is gevonden. Ik heb mensen er wel mooier op de fiets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:35:
Doek over ketting (naja niet altijd, alleen als hij er wat vuil uitziet) en nieuw laagje squirt.
En dag erna ook weer doek om de teveel squirt eraf te halen.
Ja precies, mijne was wel een beetje vies. Wegen zijn nog niet ultra schoon overal dus even doekje erover. Laag aangebracht en dan nu drogen en morgen maar het overtollige eraf halen en kan die er weer tegenaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
wisselwerking schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:39:
[...]

...
Denk dat we genoeg man kunnen regelen voor een goede team Groningen time trial ploeg >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Cranzai schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Denk dat we genoeg man kunnen regelen voor een goede team Groningen time trial ploeg >:)
@Grin @wisselwerking @MaSw85 @418O2 @Cranzai @writser en ik doe ook mee. Komen we met onze top man Grin O-) Oh we hebben ook nog @Arno90 & @Verona27 en vast nog wel een paar

[ Voor 9% gewijzigd door rolandos582 op 28-02-2021 21:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha iets verderop in het seizoen graag.
Ik mis zeker nog 40-50 watt t.o.v. einde vorig seizoen...

* Grin belt naar een wielervriend om te vragen of die de 808's nog heeft liggen...
Die calimerohelm moet nog wel ergens op zolder liggen, i guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

Vandaag om 10:30 was het echt heel koud en toen de zon er eenmaal was best warm. Misschien had ik iets minder lang bij Wijk bij Duurstede moeten blijven hangen. Helaas net geen 100 km, maar 95 km in deze tijd van het jaar is ook al lekker. Wel weer eens fijn om samen te rijden en als iemand dan ook nog een gave route maakt (klim naar Belgenmonument in Amersfoort, over de Muur van de Heuvelrug in Leersum) dan is het helemaal een feestje.

Laat de lente maar komen en de ketting gaat vies op de Wahoo voor het laatste indoorritje.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
Pyramiden schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:09:
[Afbeelding]

Heeft iemand dit wel eens eens gezien? Michelin Power 25mm, nog geen 200km oud. Aan een kant van het achterwiel zitten rondom flinke scheuren.

In het verleden wel eens een setje Michelin Protek Urban terug gestuurd omdat die ook rondom begonnen te scheuren. Zit een beetje te twijfelen wat er mee te doen... Voor lijkt nog oké op het eerste oog, maar als ik eerlijk ben zou ik liever een ander setje banden hebben...
Ik zou zeggen dat deze bandjes al een paar jaar op voorraad hebben gelegen? Lijken wel van die ouderdomsscheuren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
[...]

Team koordje hier. Overigens met een glazen screenprotector die je absoluut niet ziet zitten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Fisico schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:20:
Vandaag om 10:30 was het echt heel koud en toen de zon er eenmaal was best warm. Misschien had ik iets minder lang bij Wijk bij Duurstede moeten blijven hangen. Helaas net geen 100 km, maar 95 km in deze tijd van het jaar is ook al lekker. Wel weer eens fijn om samen te rijden en als iemand dan ook nog een gave route maakt (klim naar Belgenmonument in Amersfoort, over de Muur van de Heuvelrug in Leersum) dan is het helemaal een feestje.

Laat de lente maar komen en de ketting gaat vies op de Wahoo voor het laatste indoorritje.
Was gezellig en lekker gefietst, route was zeker mooi inderdaad. Puf was ver uit de benen na een koffiestop van 5 kwartier en 2 cappuccino😅 je zag later in de middag het wel steeds drukker worden. Ook nog best wat kort/kort gezien. Ik had toch een fors winterpak aan.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn maat heeft het nooit koud (en nee, is niet dik), die fietste met korte broek en lang shirt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Ik zag vandaag ook nog iemand in kort-kort fietsen. Met een witte fietsbroek en shirt en een helm die waarschijnlijk in een grabbelbak is gevonden. Ik heb mensen er wel mooier op de fiets gezien.
Owja, jij bent ook Groninger. Dacht dat je een Drent was. (je fietst namelijk veel in Drenthe)
Mja uiteindelijk allemaal reserve Friezen.

Dit gaat me niet alleen veel consumpties kosten aan @Grin bij een evt Tweakerrit

Als alle Groningers nu even hun gal spugen op de Randstad staan we weer quitte.

Wanneer iemand op dit forum zich miskent voelt omdat hij niet beledigd is, stuur even een DM
Grin schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:12:
Ik mis zeker nog 40-50 watt t.o.v. einde vorig seizoen...
Jij sinds vorige seizoen. Ik al me hele leven.
rolandos582 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:03:
[...]

@Grin @wisselwerking @MaSw85 @418O2 @Cranzai @writser en ik doe ook mee. Komen we met onze top man Grin O-) Oh we hebben ook nog @Arno90 & @Verona27 en vast nog wel een paar
@Grin @wisselwerking @MaSw85 @418O2 @Cranzai @writser @Arno90 & @Verona27 ik zeg 5 juni 10 uur 's ochtends bij Spaak voor de deur voor een social ride. Zet het alvast in je agenda.

@Grin mag wel een tikkie sturen voor een rondje.
* mhr-zip vind Groningen helaas iets te ver voor een daagje op en neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Heb ik een beef gemist?

Met de pittige omstandigheden vanochtend (die met lang/lang en handschoenen best te handelen waren) zag je wel welk type dan nog rijdt. Viel me echt wel op, het waren met name de echt fitte mannen.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 28-02-2021 23:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Owja, jij bent ook Groninger. Dacht dat je een Drent was. (je fietst namelijk veel in Drenthe)

Dit gaat me niet alleen veel consumpties kosten aan @Grin bij een evt Tweakerrit

Wanneer iemand op dit forum zich miskent voelt omdat hij niet beledigd is, stuur even een DM

[...]

[...]

@Grin @wisselwerking @MaSw85 @418O2 @Cranzai @writser @Arno90 & @Verona27 ik zeg 5 juni 10 uur 's ochtends bij Spaak voor de deur voor een social ride. Zet het alvast in je agenda.

Pussy, hoe kun je nou niet komen. @Ypuh zou ook komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:02
mhr-zip schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:55:
[...]

[...]

[...]

Genoteerd! Lijkt me wel mooi een keer met wat (Groningse) Tweakers te fietsen. Wie weet onbewust al wel gedaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
418O2 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:05:
Heb ik een beef gemist?

Met de pittige omstandigheden vanochtend (die met lang/lang en handschoenen best te handelen waren) zag je wel welk type dan nog rijdt. Viel me echt wel op, het waren met name de echt fitte mannen.
Was gisteren toch ook prima te doen. Enkel wat frisjes maar lang/lang en handschoenen en prima omstandigheden om een ronde te maken.. (al noem ik met niet echt fit, wel kunnen genieten gisteren)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

Heb ik een beef gemist?

Als je wilt genieten van een fietstocht wacht je tot het warmste moment van de dag :P Tenzij vanwege afspraken het niet anders kan, zul je mij ook niet om 9 uur op de fiets vinden met dit weer. Wacht wel lekker tot 14u tot het mooiste weer van de dag 8) (kwam ook nog wat mensen in kort-kort tegen, vond ik gister toch wel erg optimistisch... ik reed heerlijk met m'n winter arm-en-beenstukken en vond het niet megawarm of zo).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
@mhr-zip ik woon praktisch op de grens Groningen/Drenthe, dus zo gek is het niet dat je dat dacht. En ik ben qua fietsen ook meer op Drenthe georiënteerd dan Groningen

En socialride met noordelingen lijkt mij prima, maar ik vind het ook geen probleem om naar @mhr-zip te fietsen (en terug). Mooie uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Heb ik een beef gemist?

Nou, nu ik gravel kom ik ook wat meer mtb’ers tegen. Daar is het aandeel beste buiken volgens mij nog wel wat hoger dan bij racefietsen en ook gisteren zag ik er genoeg met wat extra bescherming :).

Maar als je punt is dat wij hier allemaal fitte, stoere mannen zijn, dan geheel mee eens voor zover ik dat kan beoordelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe prima.
Wanneer de lockdown het toelaat staat 5 juni om 10:00 uur in de agenda. Mochten er Tweakers zijn uit de stad Groningen - of uit de buurt - die eens een rondje willen samenfietsen, de PM staat uiteraard open. Volgens mij mag je met z'n tweeën buiten fietsen toch? Zo nee, beschouw bovenstaande als ongeschreven. Niveau boeit mij uiteraard niet, als ik maar in je wiel mag als het te hard gaat (andersom mag uiteraard ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:34:
Hehehe prima.
Wanneer de lockdown het toelaat staat 5 juni om 10:00 uur in de agenda. Mochten er Tweakers zijn uit de stad Groningen - of uit de buurt - die eens een rondje willen samenfietsen, de PM staat uiteraard open. Volgens mij mag je met z'n tweeën buiten fietsen toch? Zo nee, beschouw bovenstaande als ongeschreven. Niveau boeit mij uiteraard niet, als ik maar in je wiel mag als het te hard gaat (andersom mag uiteraard ook).
We moeten binnenkort maar eens trappen, we wonen op 1 minuut afstand 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:09:
[...]

Pussy, hoe kun je nou niet komen. @Ypuh zou ook komen
Die kruipt die avond onder zijn bassie & adriaan dekbed. Ik moet ook nog terug (ivm thuis, is blijven slapen niet zo handig).
wisselwerking schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:02:
@mhr-zip ik woon praktisch op de grens Groningen/Drenthe, dus zo gek is het niet dat je dat dacht. En ik ben qua fietsen ook meer op Drenthe georiënteerd dan Groningen
Toen ik je net volgde dacht ik het echt. Ondertussen weet ik wel beter. Maar om een Groninger binnen 2 zinnen voor Drent en Fries uit te maken, kon ik niet laten liggen >:)
En socialride met noordelingen lijkt mij prima, maar ik vind het ook geen probleem om naar @mhr-zip te fietsen (en terug). Mooie uitdaging.
Je bent altijd welkom. Met dit rondje ben je ook wel eens heel dichtbij geweest.
ZieMaar! schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:06:
[...]
Maar als je punt is dat wij hier allemaal fitte, stoere mannen zijn, dan geheel mee eens voor zover ik dat kan beoordelen.
Maak jezelf geen illusies.
Snelle internet-ridders, dat zijn we dan weer wel :*)
Grin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:34:
Hehehe prima.
Wanneer de lockdown het toelaat staat 5 juni om 10:00 uur in de agenda.
Afgelopen zomer was best te doen als je terugkijkt vanaf maart vorige jaar. 1 juni 2020 ging de horeca weer open, dus als zomerweer een beetje mee werkt, moet het goed komen.

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:25
wisselwerking schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:02:

Stel jij nou een epische tocht voor of is mr zip te lui om een uurtje in de auto te zitten voor een ritje?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

voor de podcast luisteraars die misschien afgehaakt zijn door Stevie...de podcast over de omloop is oprecht vermakelijk :+ als je een podcast over de koers wil luisteren zou ik een andere proberen maar om gewoon even een uurtje lekker makkelijk om te krijgen en een beetje te lachen is deze heel goed te doen.

/edit: een forummeet lijkt me ook wel lachen...ben nog nooit zo lang in een topic blijven hangen als in dit topic en ben ook nog niet van plan om hem te smeren. als het dadelijk weer een keer mag maakt de locatie mij niet heel veel uit maar een beetje centraal zou geen straf zijn ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Nutterd op 01-03-2021 08:55 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:40:
[...]

We moeten binnenkort maar eens trappen, we wonen op 1 minuut afstand 8)7
Prima, laten we dat idee voortzetten in PM. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
writser schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Stel jij nou een epische tocht voor of is mr zip te lui om een uurtje in de auto te zitten voor een ritje?
Antwoord hieronder
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:48:
Je bent altijd welkom. Met dit rondje ben je ook wel eens heel dichtbij geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
writser schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Beide

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:53:
/edit: een forummeet lijkt me ook wel lachen...ben nog nooit zo lang in een topic blijven hangen als in dit topic en ben ook nog niet van plan om hem te smeren. als het dadelijk weer een keer mag maakt de locatie mij niet heel veel uit maar een beetje centraal zou geen straf zijn ;)
We kunnen ook een soort Dirty Kanzelled* houden, allemaal op dezelfde dag en zelfde tijd. Evt met groepjes (als dat mag) per regio.

Bij groepsritjes niet met te veel dirty, zodat iedereen mee kan. En niet alleen de mensen met gravelbike of die bereid zijn met hun racefiets over slechte wegen te rijden.

*Met iets andere regels.
- Socialride
- Groepjes niet voor 10 uur starten, we blijven internet-ridders, geen bikkels :')
- Beetje normale afstand, zodat de beginners ook mee kunnen (of je maakt een 2de lus voor die willen)
- 5 juni 10 uur
- Indien mogelijk start bij het lokale wielercafe
- Onder voorbehoud van ..., maar met paar man rijden moet al gauw kunnen.
Inderdaad -O-

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:44
Ein-de-lijk dit weekend wezen fietsen. Vrijdag 45km, gisteren 60. Gemiddelde was niet om over naar huis te schrijven, deze voelde ik wel.
Wel positief was dat het probleem vooral in de benen zat, die zijn "gewoon" te trainen. Geen kramp maar de spieren liepen vol met melkzuur. Mijn longen (zwak punt bij mij, en zeker in deze tijd wat risicovol) voelden gewoon goed.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand nog een adresje voor cassettes? Het lijkt nu echt overal uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:32:
Wat zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:38
Smultie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:32:
Bij Mantel zijn er nog 12-25 cassettes: https://www.mantel.com/shimano-105-r7000-11-speed-cassette

Als je niet in Limburg woont de perfecte verhouding. Gebruik deze eigenlijk overal in NL.

edit: nvm zie dat je 11-30 zoekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Louislouislouis op 01-03-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
R7000 (105) 11-30 bij voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:35:
[...]

R7000 (105) 11-30 bij voorkeur
https://www.salden.nl/shi...-8.html#cassettemaat=5497
https://www.wiggle.nl/shimano-105-r7000-cassette-11-speed
https://www.merlincycles....ette-11-speed-117086.html
(alle engelse webshops hebben ze nog wel, en je kan bij wiggle nog steeds prima bestellen volgens mij).

Denk alleen dat de prijs niet zo gunstig is.

[ Voor 30% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb anders nog wel een R8000 11-28 over van m'n oude wielset die ik nu niet nodig heb? Ligt wel bij m'n ouders (regio Rotterdam) dus dan moet ik even heen en weer fietsen, maar voor 40 euro kan je die wel overnemen.

Hoe de tandjes eruit zien zou ik zo niet durven zeggen, heb er al maanden niet naar gekeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cheers! Tandjes op de foto geteld en is een -30!
Besteld!
Pimorez schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:43:
Ik heb anders nog wel een R8000 11-28 over van m'n oude wielset die ik nu niet nodig heb? Ligt wel bij m'n ouders (regio Rotterdam) dus dan moet ik even heen en weer fietsen, maar voor 40 euro kan je die wel overnemen.

Hoe de tandjes eruit zien zou ik zo niet durven zeggen, heb er al maanden niet naar gekeken :+
Dank je voor het aanbod! Heb nu die op Amazon besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Smultie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Besteld!
Ah prima, hopelijk de juiste afbeelding. Redelijke prijs met huidige voorraad. Heb mijn 12-25 voor stukken minder gekocht O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:49:
[...]

Besteld!
Gratis retour bij Amazon.
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Ah prima, hopelijk de juiste afbeelding. Redelijke prijs met huidige voorraad. Heb mijn 12-25 voor stukken minder gekocht O-)
Die is er (nu) nog steeds voor weinig: https://www.bike24.com/p2215209.html

[ Voor 44% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
mhr-zip schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:32:
[...]

Ik laat dit ding gewoon standaard onder de Garmin zitten. Pas mijn oude Garmin verkocht, was nog als nieuw. En ik heb er destijds net zoveel voor betaald als een setje dogears.

[...]

Voor gravel heeft het in mijn ogen nog meer voordelen dan racefiets. In de MTB-wereld is tubeless ook veel meer gemeengoed.

Maar die zijn niet zo conservatief als de racefiets-wereld, en lopen daarom in wel meer dingen voorop O-)

[...]

Geen ander banden. Je kan ook tubeless proberen en als dat je ding niet is als nog met binnenbanden gaan rijden.

@Grin & @Ypuh en nog tal van anderen zijn hier van team lekke banden binnenbanden. Die kunnen je vast beter helpen.
Ik heb een Garmin sinds de Edge 705. Hij is er een keer afgevallen dacht ik in veertien jaar. Dat is niet echt veel. Het koordje gebruik ik alleen op de ATB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ah ja ik kocht een 105 R7000 12-25 voor 36 euro. De ultegra is 58€
Geen noemenswaardige verschillen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54

Kluus

Gang is alles

Tsjonge, ik was al op zoek naar een MTB cassette en kon er geen vinden, daarover al gevraagd in het MTB forum. Ik dacht dat het kwam door de (iets) exotischere 12 speed shimano cassettes, maar de 11 speed race cassettes hebben dus ook al problemen... :/

Iemand een idee waardoor dit komt? Is het al tijd om eigen voorraadjes slijtage onderdelen te gaan hamsteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 07:38
Kluus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:29:
Tsjonge, ik was al op zoek naar een MTB cassette en kon er geen vinden, daarover al gevraagd in het MTB forum. Ik dacht dat het kwam door de (iets) exotischere 12 speed shimano cassettes, maar de 11 speed race cassettes hebben dus ook al problemen... :/

Iemand een idee waardoor dit komt? Is het al tijd om eigen voorraadjes slijtage onderdelen te gaan hamsteren?
Volgens mij een algemeen probleem op het moment, mijn. Winterwielenset staat ook met een kapotte casettebody in schuur, onderdeel van 3-4 tientjes maar 21 weken levertijd bij de LBS..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Kluus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:29:

Productieproblemen bij de grote 3 fabrikanten van groepen en een enorme vraag naar nieuwe fietsen en dus ook slijtage-onderdelen. las ergens dat ze vrijwel tegen de max van de productiecapaciteit zitten (en een tijdje stil hebben gelegen ook), dus dat het eigelijk simpelweg niet in te halen valt met de huidige capaciteit.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1 ... 237 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).