Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 239 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-09 17:34
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:31:
Vroeger als je hier door het durp liep, groette iedereen elkaar. Of je de persoon kon of niet.
Tegenwoordig is het individualistischer zeg maar.
Begrijp me niet verkeerd, groeten an sich begrijp ik wel en doe ik ook regelmatig. Maar het selectief groeten op basis van type fiets snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:29:
Ik bedoel als ik de press zelf al had (die heb ik trouwens, voor een balhoofd, maar werkt ook prima op een BB) dan zou ik mijn pressfit nu vervangen, maar als je die meuk ook nog moet kopen dan zou ik de moeite niet nemen.

Ik neem aan dat je bij die specifieke crankset hebt uitgezocht dat het echt allemaal past? Het is allemaal zo'n klerezooi.
Naja daar ga ik wel even vanuit. Ik ben een leek hierin maar ik als je een crank neemt die op een shimano BB kan, dan zou dat moeten passen toch? Waar moet je nog meer rekening mee houden? Ik sta altijd open voor advies O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:09
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:22:
[...]

Ik krijg altijd het idee dat betere BB's echt fucking lucht verkopen. Sowieso zit je drivetrain verlies echt nauwelijks daar, maar meer in je ketting, derailleur en vrijloop achter. Dat gezegd hebbende:
a) Weet je zeker dat je niets moet vervangen? Gebruik je exact dezelfde crankset?
b) Als ik een press had zou ik ze vervangen en anders niet (tenzij er speling op zit, dat kan je nu in je huidige set al voelen).
Die goedkope BB's zijn goed zo lang ze probleemloos werken, maar vaak doen ze dat ook niet. Het kan pech/geluk zijn met de frame/BB combinaties die je hebt, of het komt omdat ik de laatste jaren vrij fanatiek sleutel aan mijn eigen fietsen en een perfectionist ben, maar ik ken eigenlijk niets anders dan problemen met de 'instap BB's'.

Problemen moet je ook een beetje in perspectief plaatsen.
- Kreeg ik de pedalen nog rond: ja
- Werkte het optimaal: nee

Sommige mensen rijden al 25.000km met hun Hollowtech/GXP BB terwijl ik mijn laatste 2 BB's na ca. 1.500km al weggedaan heb omdat er een miniem kraakje in zat of een lager een beetje rauw liep wat voor overmatige slijtage op de as zorgde. Eerlijk gezegd denk ik als ik er mee door was gefietst, ze na 25.000km waarschijnlijk ook nog wel rond draaiden. Daarnaast geven die goedkope BB's doorgaans relatief weinig problemen omdat ze van plastic zijn wat ze vrij slap maar ook vrij flexibel maakt (minder gevoelig voor ruimte frame toleranties/kraakjes).

Voor 'dure' BB's geldt hetzelfde en moet je eerst het perspectief bepalen.
- Ga je er sneller van fietsen of bespaar je watts: nee
- Kan een stijver/soepeler lopend BB aanvoelen als een performance boost: ja

In mijn Cervelo zit een Hambini Racing BB (voordat hij zijn prijzen met 150% verhoogde) en naast dat die lagers langer goed blijven en soepeler lopen, beschouw ik het achteraf ook als een performance upgrade. Zou ik er nu €270 voor neertellen als ik een nieuwe Cervelo kocht; waarschijnlijk wel ja. Kan ik het andere mensen aanraden: ook ja, maar kan niet garanderen dat het voor hun ook het geld waard is (als het een probleem oplost wel, enkel als performance upgrade niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 20:36
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Naja daar ga ik wel even vanuit. Ik ben een leek hierin maar ik als je een crank neemt die op een shimano BB kan, dan zou dat moeten passen toch? Waar moet je nog meer rekening mee houden? Ik sta altijd open voor advies O-)
Past

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Groeten doe ik selectief, vooral op dagen dat je tig man tegenkomt.
Je kan vantevoren wel redelijk inschatting welke mensen reageren.
En mijn ervaring is dat mensen die gesoigneerd op de fiets zitten eerder groeten dan beginners.
Niki en Laurens groeten bijvoorbeeld ook altijd als je die tegenkomt, maargoed die weten ook wel wie ik ben ;)

Maak er soms ook wel ff lolletje van als ik samen met fietsmaatje aan het fietsen ben, uitbundig zwaaien naar mensen.
Sommige mensen kijken dan echt nors de andere kant op 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Die goedkope BB's zijn goed zo lang ze probleemloos werken, maar vaak doen ze dat ook niet. Het kan pech/geluk zijn met de frame/BB combinaties die je hebt, of het komt omdat ik de laatste jaren vrij fanatiek sleutel aan mijn eigen fietsen en een perfectionist ben, maar ik ken eigenlijk niets anders dan problemen met de 'instap BB's'.

Problemen moet je ook een beetje in perspectief plaatsen.
- Kreeg ik de pedalen nog rond: ja
- Werkte het optimaal: nee

Sommige mensen rijden al 25.000km met hun Hollowtech/GXP BB terwijl ik mijn laatste 2 BB's na ca. 1.500km al weggedaan heb omdat er een miniem kraakje in zat of een lager een beetje rauw liep wat voor overmatige slijtage op de as zorgde. Eerlijk gezegd denk ik als ik er mee door was gefietst, ze na 25.000km waarschijnlijk ook nog wel rond draaiden. Daarnaast geven die goedkope BB's doorgaans relatief weinig problemen omdat ze van plastic zijn wat ze vrij slap maar ook vrij flexibel maakt (minder gevoelig voor ruimte frame toleranties/kraakjes).

Voor 'dure' BB's geldt hetzelfde en moet je eerst het perspectief bepalen.
- Ga je er sneller van fietsen of bespaar je watts: nee
- Kan een stijver/soepeler lopend BB aanvoelen als een performance boost: ja

In mijn Cervelo zit een Hambini Racing BB (voordat hij zijn prijzen met 150% verhoogde) en naast dat die lagers langer goed blijven en soepeler lopen, beschouw ik het achteraf ook als een performance upgrade. Zou ik er nu €270 voor neertellen als ik een nieuwe Cervelo kocht; waarschijnlijk wel ja. Kan ik het andere mensen aanraden: ook ja, maar kan niet garanderen dat het voor hun ook het geld waard is (als het een probleem oplost wel, enkel als performance upgrade niet).
Maar hoeveel km zou je doen met zo'n pressfit BB? En is het de upgrade waard naar een iets anders? Bijvoorbeeld WheelsMFG? Gaan die ook daadwerkelijk langer mee, makkelijker te servicen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Makkelijk servicen zou ik echt geen geld aan uitgeven.
Gewoon eruit tikken en nieuwe erin is wat mij betreft servicen.

Voor mijn racefiets heb ik c-bear bb's.
Gravelbike heb ik gewoon sram gxp, paar tientjes voor nieuwe als het wat stroef loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:50
DDX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:27:
Groeten doe ik selectief, vooral op dagen dat je tig man tegenkomt.
Je kan vantevoren wel redelijk inschatting welke mensen reageren.
En mijn ervaring is dat mensen die gesoigneerd op de fiets zitten eerder groeten dan beginners.
Niki en Laurens groeten bijvoorbeeld ook altijd als je die tegenkomt, maargoed die weten ook wel wie ik ben ;)

Maak er soms ook wel ff lolletje van als ik samen met fietsmaatje aan het fietsen ben, uitbundig zwaaien naar mensen.
Sommige mensen kijken dan echt nors de andere kant op 8)
Klopt wel, de strakke matching pakjes met grote 100% bril zijn een stuk aardiger dan de rechtop zittende buikjes met pot helm :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Maar hoeveel km zou je doen met zo'n pressfit BB? En is het de upgrade waard naar een iets anders? Bijvoorbeeld WheelsMFG? Gaan die ook daadwerkelijk langer mee, makkelijker te servicen etc.
Na wat geklooi met mijn winterfiets (paar GXP bb's versleten, toen overgestapt op SRAM DUB) rij ik nu sinds een goede maand met WheelsMFG, dus kan deze denk ik wel goed beantwoorden.

In totaal nu ervaring met o.a. Truvativ GXP BSA, SRAM DUB BSA, SRAM Pressfit GXP, BBB BBRight Hollowtech, Hambini BB30 en WheelsMFG DUB BSA). Qua prijs kwaliteit zit WheelsMFG precies in de midden en daarmee ook rond de sweetspot als je het mij vraagt.

- GXP is een beetje hit or miss, ik heb lagers gehad die meer dan 10dkm mee gingen, maar die in mijn MTB kraakte na 900km al als een malle en op mijn winterfiets soms ook maar 2-3k
- SRAM DUB BSA was na 1.300km al finito en veruit de minste
- BBB heeft wel aluminium cups, maar doet verder nog redelijk budget aan
- Onepiece BB's is eigenlijk gewoon een beetje valsspelen, die lijm je er praktisch in en dan kan er niets fout gaan

Wheels MFG valt daar dus een beetje tussenin. De aluminium cups zijn duidelijk beter afgewerkt dan die van BBB. Het geheel voelt steviger aan en geeft staand op de pedalen ook minder flex dan de plastic SRAM cups, maar het grootste voordeel is dat ze gewoon standaard oversized 6806 lagers erin stoppen. Dat lager is bijna 2x dik als die in de SRAM DUB BSA zat en voelt dus ook veel robuuster/fit for purpose aan. Het voordeel dat je deze er makkelijk in en uitperst en de cups gewoon kunt laten zitten maakt het financieel ook gewoon interessant. Je kunt dan standaard topkwaliteit lagers bij de lokale lagerboer kopen (SKF/NTN/FAG etc) die velen malen beter zijn dan die Chinese knockoffs die de grote merken standaard gebruiken.

Een standaard lager kost ongeveer €30, een WheelsMFG €80, C-Bear/Kogel iets van €130 en Hambini/BBinfinite €200-270. Of het prijstechnisch uit kan ligt vooral aan je frame. Een undersized BB shell zal lagers binnen <2.000km opeten. Aangezien die goedkope dingen wegwerp BB's zijn, ben je in sommige gevallen goedkoper uit met een systeem dat 10x zo duur is. Anderzijds, ervaar je nu geen problemen en rij je 15.000km met een standaard Shimano lager, dan is er weinig reden om iets anders te kiezen.

Ik heb zelf wel een zwak voor de onderhoudbaarheid van een WheelsMFG/Hambini die in mijn geval ook beide 6806 lagers gebruiken. De cups koop je dus één keer en de lagers koop ik dan van een A-merk en heb een stapeltje op reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:41:
Makkelijk servicen zou ik echt geen geld aan uitgeven.
Gewoon eruit tikken en nieuwe erin is wat mij betreft servicen.

Voor mijn racefiets heb ik c-bear bb's.
Gravelbike heb ik gewoon sram gxp, paar tientjes voor nieuwe als het wat stroef loopt.
Hmm, merk je verschil tussen die c-bear bb's en anderen? Die lijken op papier wel alleen voor ''droge condities'' hoe zit dat met regen en troep? En als ik kijk naar mijn Shimano Pressfit SM-BB7141-A is dat een 86.5m road dus moet je kijken naar BB86/BB92? https://www.c-bear.com/bbchart.pdf
Ypuh schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Na wat geklooi met mijn winterfiets (paar GXP bb's versleten, toen overgestapt op SRAM DUB) rij ik nu sinds een goede maand met WheelsMFG, dus kan deze denk ik wel goed beantwoorden.

In totaal nu ervaring met o.a. Truvativ GXP BSA, SRAM DUB BSA, SRAM Pressfit GXP, BBB BBRight Hollowtech, Hambini BB30 en WheelsMFG DUB BSA). Qua prijs kwaliteit zit WheelsMFG precies in de midden en daarmee ook rond de sweetspot als je het mij vraagt.

- GXP is een beetje hit or miss, ik heb lagers gehad die meer dan 10dkm mee gingen, maar die in mijn MTB kraakte na 900km al als een malle en op mijn winterfiets soms ook maar 2-3k
- SRAM DUB BSA was na 1.300km al finito en veruit de minste
- BBB heeft wel aluminium cups, maar doet verder nog redelijk budget aan
- Onepiece BB's is eigenlijk gewoon een beetje valsspelen, die lijm je er praktisch in en dan kan er niets fout gaan

Wheels MFG valt daar dus een beetje tussenin. De aluminium cups zijn duidelijk beter afgewerkt dan die van BBB. Het geheel voelt steviger aan en geeft staand op de pedalen ook minder flex dan de plastic SRAM cups, maar het grootste voordeel is dat ze gewoon standaard oversized 6806 lagers erin stoppen. Dat lager is bijna 2x dik als die in de SRAM DUB BSA zat en voelt dus ook veel robuuster/fit for purpose aan. Het voordeel dat je deze er makkelijk in en uitperst en de cups gewoon kunt laten zitten maakt het financieel ook gewoon interessant. Je kunt dan standaard topkwaliteit lagers bij de lokale lagerboer kopen (SKF/NTN/FAG etc) die velen malen beter zijn dan die Chinese knockoffs die de grote merken standaard gebruiken.

Een standaard lager kost ongeveer €30, een WheelsMFG €80, C-Bear/Kogel iets van €130 en Hambini/BBinfinite €200-270. Of het prijstechnisch uit kan ligt vooral aan je frame. Een undersized BB shell zal lagers binnen <2.000km opeten. Aangezien die goedkope dingen wegwerp BB's zijn, ben je in sommige gevallen goedkoper uit met een systeem dat 10x zo duur is. Anderzijds, ervaar je nu geen problemen en rij je 15.000km met een standaard Shimano lager, dan is er weinig reden om iets anders te kiezen.

Ik heb zelf wel een zwak voor de onderhoudbaarheid van een WheelsMFG/Hambini die in mijn geval ook beide 6806 lagers gebruiken. De cups koop je dus één keer en de lagers koop ik dan van een A-merk en heb een stapeltje op reserve.
Interessant! Valt qua prijs inderdaad wel mee, als ze prima te onderhouden zijn en niet al te duur lijkt me dat prima. Beetje zoals 105 dat voor Shimano is. Wat heb je verder nodig aan gereedschap om dat allemaal een beetje goed uit te voeren?

[ Voor 67% gewijzigd door rolandos582 op 01-03-2021 22:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:06

Grin

Ride si sapis.

Holk schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Klopt wel, de strakke matching pakjes met grote 100% bril zijn een stuk aardiger dan de rechtop zittende buikjes met pot helm :Y
Deze rijdende Oakley doet (ook) net alsof hij gek is en groet iedere wielrenner met een knikje of een (vriendelijk) handgebaar. Gewone fietsers groet ik eigenlijk nooit, als daar ooit een schilderij van wordt gemaakt dan wordt het waarschijnlijk zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/c7/d0/25/c7d025bfb11aa378028456b1b23290a9.jpg

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
Zondag overigens met mijn AliExpress handschoenen van 5 euro gefietst en ze zaten echt goed en hield warme handen.

Heb vooralsnog geen spijt van de Ali spullen die ik heb gekocht. De bril (met verwisselbare glazen, 5 stuks) is ook prettig. Achteraf gezien had ik de Ali overschoenen ook wel mogen gebruiken, maar dat merkte ik pas te laat

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 01-03-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:41
Iemand die ervaring heeft met een goede bikefitter rondom Amsterdam? Ben op zoek naar een goede, krijg toch nog weleens last van mijn linkerschouder.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
KW25 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:28:
Iemand die ervaring heeft met een goede bikefitter rondom Amsterdam? Ben op zoek naar een goede, krijg toch nog weleens last van mijn linkerschouder.
https://cyclinglab.cc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
KW25 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:28:
Vrijdag ga ik naar jouwfietscoach.nl voor 2 bikefits en een inspanningstest. Leiderdorp, stukje over de A4 maar je bent er zo vanaf Amsterdam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50
stevens20 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:15:
Leuk initiatief. Ik sla nog wel over voor deze keer. Heb nog geen 100km op de fiets gezeten in totaal. Vandaag ongelooflijk mijn best gedaan om 30gemiddeld te rijden maar dat kreeg ik niet rond. Zowel de heen als de terugweg op ongeveer 28km/u uitgekomen. Even 32 maar dat hiel ik maar een paarhonderd meter vol. Ik snapte er niks van. Bijna thuis zag ik dat de banden wel erg zacht waren. Er zat maar +/-4 bar in, toch wel weinig als er 120psi op de band staat. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden binnenkort.

Ik rij nu in de ochtend met mijn vriendin mee als die naar heet werk gaat. Dan maak ik mijn rondje en ben ik voor half 10 weer thuis. 👍
Ik heb het idee dat strava 30km/h moet tonen voor een geslaagde rit allang losgelaten. Ik ga na een bocht niet volle bak om het verlies bij te trekken, rij ook wel eens een stukje rustiger aan, terwijl voor een goed gemiddelde een steady snelheid belangrijk is. Omdat ik cijfertjes wel leuk vind heb ik overigens wel een powermeter gekocht. Kan je toch naderhand genieten van je geleverde power bij tegenwind.
Het is maar net wat je als doel stelt.

4bar is ook weer niet héél weinig btw, want veel hangt af van type band, breedte, en je gewicht.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Louislouislouis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Dat groeten snap ik niet zo, waarom zou je mensen groeten omdat ze op dezelfde type fiets zitten?

Rondom Amsterdam groet ik niemand, om de reden die @Ypuh al aangaf hierboven (je blijft bezig).

Als ik ergens fiets waar het rustig is dan groet ik iedereen op het fietspad of het nou een wielrenner, e-biker of een kind op een step is.

De gedachte om iemand alleen te begroeten omdat ze een vergelijkbare manier van transport gebruiken of hobby hebben snap ik niet helemaal.
Volgens mij zitten jullie niet op het water. Daar groet iedereen elkaar. (behalve alles wat in de categorie "race" en "huur" valt ;) )
Ik groet eigenlijk altijd wel als iemand een beetje aandacht voor de omgeving heeft. Ook hardlopers trouwens. Forenzen kom ik nooit tegen op de fiets, die gaan toch allemaal dezelfde kant op.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
@Mistraller
4bar is ook weer niet héél weinig btw, want veel hangt af van type band, breedte, en je gewicht.
Ik wil toch wel sneller worden maar weet donders goed dat veelaspecten meewegen bij het resultaat.

Ik heb als buitenband de Maxxis Pursuer 700X25C die standaard op de fiets zit. Daar zit ook de standaard binnenband in. Ik ben 93kg dus ik zou zeggen dat er wel wat bar in zou moeten om dat gewicht te dragen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
stevens20 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:51:
@Mistraller
[...]

Ik wil toch wel sneller worden maar weet donders goed dat veelaspecten meewegen bij het resultaat.

Ik heb als buitenband de Maxxis Pursuer 700X25C die standaard op de fiets zit. Daar zit ook de standaard binnenband in. Ik ben 93kg dus ik zou zeggen dat er wel wat bar in zou moeten om dat gewicht te dragen.
Ja dán is 4 bar weinig inderdaad :) Voelde je dat bij het vertrek al niet dan?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Mistraller schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Ja dán is 4 bar weinig inderdaad :) Voelde je dat bij het vertrek al niet dan?
Niet goed op gelet. Ik fietste de eerste 20 minuten met mijn vriendin mee die naar het werk gaat. Later wel gemerkt en daarom niet al te ver gegaan vandaag. Ik heb nu gepompt tot 120psi. Dat zou het maximum zijn van de banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04
stevens20 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:01:
[...]
Ik heb nu gepompt tot 120psi.
Dat is wel weer erg hard in mijn ogen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:15
Heb een "probleempje".
Zit vooral tussen de oren, en het feit dat ik geen pomp met manometer heb.

Ik merk bij harde richels of steentjes dat de banden soms wel erg ver worden indrukt (rijd met biba). Dat ik nog niet met een lekke band langs de kant van de weg heb gestaan verbaast mij. Nu rijd ik naar mijn idee niet eens met zo weinig druk (vind ik niet fijn), maar hoe kom je van dat gevoel af dat je denkt dat je lek gereden hebt?

Gebeurt toch bijna elke rit wel dat ik soms toch even stop om te checken of de voor/achterband nog goed zijn, en dat rijdt toch niet fijn. Iemand tips?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Maarten_E schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:12:
Heb een "probleempje".

Ik merk bij harde richels of steentjes dat de banden soms wel erg ver worden indrukt (rijd met biba). Dat ik nog niet met een lekke band langs de kant van de weg heb gestaan verbaast mij. Nu rijd ik naar mijn idee niet eens met zo weinig druk (vind ik niet fijn), maar hoe kom je van dat gevoel af dat je denkt dat je lek gereden hebt?

Gebeurt toch bijna elke rit wel dat ik soms toch even stop om te checken of de voor/achterband nog goed zijn, en dat rijdt toch niet fijn. Iemand tips?
Oplossing probleempje.

Meten is weten.

Maar ff serieus, mijn ouders hadden ook een paar fietspompen liggen. Je pompt je verloren en dan heb je nog geen fatsoenlijke druk in je stadsfiets, laat staan in je racefiets.

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 01-03-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Deze gebruik ik ook al tijden. Prima ding wel! De meeste lokale FM's hebben die ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Wat betreft lagers, daar zit ik ook naar te kijken. Kan het uit om keramische te nemen? Dan vooral de hybride variant, met keramische lagers en de rest wel staal. Die zijn redelijk betaalbaar, maar vreten die keramische balletjes dan juist niet extra hard in de race? Oftewel, kan dat dan nog wel uit?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Heb een "probleempje".

Volgens mij is het feit dat ze ingedrukt worden goed. Daardoor rijdt je niet lek...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 21:38
Oeps, was voor in het 5juni-topic...

[ Voor 81% gewijzigd door Regul op 02-03-2021 07:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-09 17:34
Mistraller schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:43:
[...]

Volgens mij zitten jullie niet op het water. Daar groet iedereen elkaar. (behalve alles wat in de categorie "race" en "huur" valt ;) )
Ik groet eigenlijk altijd wel als iemand een beetje aandacht voor de omgeving heeft. Ook hardlopers trouwens. Forenzen kom ik nooit tegen op de fiets, die gaan toch allemaal dezelfde kant op.
Toevallig heb ik naast een fietshobby ook een vaarhobby (het is klussen en fietsen in de weekenden tegenwoordig).

Misschien dat ik daarom het uitsluitend groeten van racefietsers ook een gekke gewoonte vind. Op het fietspad groet ik meestal iedereen tenzij het polonaisefietsen is zoals op een ronde hoep of ringvaart, lekker inclusief ;) .

Hierboven zie ik trouwens dat het wel van me verwacht wordt om te groeten i.v.m. mijn strakke matchende pakjes en 100% bril haha.

Ben het wel met de stelling eens dat gesoigneerde fietsers vaak wat beter de mores (zowel gedrag als materiaal) van het fietsen kennen, zal wel een kwestie van ervaring en interesse zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 10:25
Ik heb een probleempje met mijn freehub.
- het trapt soms een aantal slagen door.
- als ik kracht zet maakt het een harde knal.

Ik rijdt shimano Dura ace WH-R9100 C60
Nu begrijp ik uit de documentatie dat het freehub van shimano niet geserviced kan worden.
- klopt dit?
Als ik een nieuwe moet kopen ben ik ongeveer 240 euro kwijt. (wat een geld)
Belangrijkste vraag:
- Zijn goedkopere freehubs ook compatible? (zoals je bij cassettes ook een ultegra of 105 cassete kan kopen)

[ Voor 7% gewijzigd door blauwester op 02-03-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
blauwester schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:24:

Nu begrijp ik uit de documentatie dat het freehub van shimano niet geserviced kan worden.
- klopt dit?
Belangrijkste vraag:
- Zijn goedkopere freehubs ook compatible? (zoals je bij cassettes ook een ultegra of 105 cassete kan kopen)
Weet je zeker dat het je freehub is en niet je ketting/tandwiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
Weet je zeker dat het je freehub is en niet je ketting/tandwiel?
Ja want soms kan ik echt tot 10 slagen in de lucht trappen zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Heb een "probleempje".

Met nieuw type banden etc heb ik dat de eerste ritjes misschien ook nog wel, maar daarna weet ik wat "normaal" is. Maar goed, nu heb ik ook een compressor staan, een van mijn slimste aankopen ooit qua gereedschap. Ding staat altijd op druk, dus bij vertrek even checken indien twijfel is dan amper werk meer.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:12
Mistraller schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Met nieuw type banden etc heb ik dat de eerste ritjes misschien ook nog wel, maar daarna weet ik wat "normaal" is. Maar goed, nu heb ik ook een compressor staan, een van mijn slimste aankopen ooit qua gereedschap. Ding staat altijd op druk, dus bij vertrek even checken indien twijfel is dan amper werk meer.
Welke compressor heb je?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

- klopt dit?
Belangrijkste vraag:
Lijkt erop dat de pallen beschadigd zijn? En ik lees inderdaad ook non-serviceable. (Weet niet of je ze nog wel kunt smeren, misschien kan dat het issue zijn) Ik zag een tip die je misschien kunt gebruiken; een versleten velg zoeken waar nog een goede hub op zit?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
mhr-zip schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:08:
[...]

Dat is wel weer erg hard in mijn ogen.
En dan de fiets uit het koude schuurtje halen, 8.5 bar er in en vervolgens in het zonnetje buiten fietsen. Garantie op klapband. Die 8.5 bar koud is snel 9 a 10 bar wanneer alles warm is. Ik heb 28mm banden en daar gaat 6.5 bar druk in, weeg hetzelfde om en nabij. Zou niet hoger gaan dan 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09 10:59
Holk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:30:
[...]

En dan de fiets uit het koude schuurtje halen, 8.5 bar er in en vervolgens in het zonnetje buiten fietsen. Garantie op klapband. Die 8.5 bar koud is snel 9 a 10 bar wanneer alles warm is. Ik heb 28mm banden en daar gaat 6.5 bar druk in, weeg hetzelfde om en nabij. Zou niet hoger gaan dan 7
Die 8.5 warm? We wonen toch niet in de Provence of Alpen, waarbij je in de afdaling regelmatig in de ankers moet. 8.5 bar kan prima die gaan echt niet zomaar knallen.

Echter, 8.5 bar in je racefiets is wel wat veel :? Met 25 mm bandjes kun je echt wel met een stuk minder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De algemene regel zegt dat de druk in je banden ongeveer 10% van je gewicht moet bedragen. Die regel is een vrij goede maatstaf, al zijn er natuurlijk onder- en bovengrenzen voor licht- en zwaargewichten die je kunt handhaven.

Boven de 80 kilo bijvoorbeeld is het nutteloos om je banden nog harder op te pompen. Er wordt aangeraden om je banden op niet meer dan 8,5 bar te zetten, zelfs al weeg je 100 kg.
Is men het hier mee eens? Ik heb zondag op 7,5 bar gereden (koude druk) en ben 100+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Harrie woont in Groningen, genoteerd.
Toppertje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Ah leuk, hier nog een Groninger (stad) mag ik ook meedoen?
Staat al genoteerd in de agenda :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
tweakerharrie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:40:
Harrie woont in Groningen, genoteerd.

[...]
En straks hopelijk weer naar Corpus of naar de laagdrempelige koersjes op zondagochtend... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:56

Kluus

Gang is alles

Louislouislouis schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:01:
[...]

Toevallig heb ik naast een fietshobby ook een vaarhobby (het is klussen en fietsen in de weekenden tegenwoordig).

Misschien dat ik daarom het uitsluitend groeten van racefietsers ook een gekke gewoonte vind. Op het fietspad groet ik meestal iedereen tenzij het polonaisefietsen is zoals op een ronde hoep of ringvaart, lekker inclusief ;) .

Hierboven zie ik trouwens dat het wel van me verwacht wordt om te groeten i.v.m. mijn strakke matchende pakjes en 100% bril haha.

Ben het wel met de stelling eens dat gesoigneerde fietsers vaak wat beter de mores (zowel gedrag als materiaal) van het fietsen kennen, zal wel een kwestie van ervaring en interesse zijn.
Ik groet ook gewoon iedereen hoor, volgens mij is dat ook vrij normaal maar misschien komt dat omdat ik in het gemoedelijke Brabant mijn kilometers mag maken :>.

Wel een beetje verschillend: sporters (wielrenners/MTBers/hardlopers) met een subtiel knikje en meestal krijg je ook wat terug maar je moet soms gewoon goed kijken. 8) E-Bikers, normale fietsers en wandelaars begroet ik een beetje naar gelang van hoe ze over komen, lees: als ze zelf chagerijnig de andere kant op kijken groet ik uiteraard niet, maar als er iets van erkenning is begroet ik ze gewoon, vrij normaal vind ik.

Als mensen een beetje opzij gaan bedank ik altijd, die auto die voorrang geeft terwijl dit niet hoeft of even langer achter me blijft rijden zodat ik een paar fietsers kan passeren bedank ik ook altijd even netjes.

Voor mij zijn dit gewoon een beetje de gedragsregels in het verkeer, als je netjes met elkaar om gaat krijg je vaak vriendelijk gedrag terug.

Wielrenners en MTBers zonder helm begroet ik overigens niet. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 20:36
418O2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Is men het hier mee eens? Ik heb zondag op 7,5 bar gereden (koude druk) en ben 100+
Die regel dateert uit het stenen tijdperk toen men rond reed met 19-21-23 mm bandjes.

Ervaring leert dat adviezen online appels met peren vergelijken is. Dit omdat de meeste fietspompen met een meter een kleine afwijking hebben. Als ik op mijn pomp x bar meet en tegen jou zeg je moet dit of dat, kan het zomaar zijn dat jouw pomp x+/-0,5 bar zegt.

Iedereen heeft andere voorkeuren en percepties. Een harde stuiterende band wordt door velen geassocieerd met snelheid (onterecht). Anderen menen te voelen dat ze over de te slappe band (ook al staat deze op 6 bar) heen schuiven in een bocht.

Kortom. Pomp je banden op (hoge druk). Pak een vaste, gevarieerde strook/lus van een paar km. Ieder rondje met 0.5 zakken tot dat je zegt hey dat was lekker en de volgende stap is bah dit is niets. Dan weet je direct wat voor jou en volgens jouw pomp het beste is. Doorgaans kun je voor 0.5 bar minder aan houden dan achter.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 22:46
@Grin @wisselwerking @MaSw85 @418O2 @Cranzai @writser @Arno90 & @Verona27 ik zeg 5 juni 10 uur 's ochtends bij Spaak voor de deur voor een social ride. Zet het alvast in je agenda.
Hier nog een Groninger! Woon in de Grunobuurt. Zo te zien meerdere tweakers hier in de buurt.
Ik noteer 5 juni ook in mijn agenda.

[ Voor 4% gewijzigd door ThijsM op 02-03-2021 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Mistraller schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Lijkt erop dat de pallen beschadigd zijn? En ik lees inderdaad ook non-serviceable. (Weet niet of je ze nog wel kunt smeren, misschien kan dat het issue zijn) Ik zag een tip die je misschien kunt gebruiken; een versleten velg zoeken waar nog een goede hub op zit?
YouTube: Shimano Bike Wheel Hub Overhaul (Cup and Cone)

Hier haalt Habini er eentje uit elkaar. Pffff, wat een moeilijk gedoe. Ik kan niet eens zien of dat ding wel pallen heeft.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
418O2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Vreemde regel, is vast uit de tijd van echt dunne bandjes, toen ik 23mm bandjes had deed ik er max 7.5 bar in, met 28-32 kom ik meer op 5.5 - 4.5 uit Ik kijk wat de max van de band is en ga daar iets van 0.5 onder zitten. Heb niet snel het gevoel dat ze te zacht zijn, gewoon een beetje harder trappen 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
pier87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Die 8.5 warm? We wonen toch niet in de Provence of Alpen, waarbij je in de afdaling regelmatig in de ankers moet. 8.5 bar kan prima die gaan echt niet zomaar knallen.

Echter, 8.5 bar in je racefiets is wel wat veel :? Met 25 mm bandjes kun je echt wel met een stuk minder toe.
Rolweerstand? Je hoeft niet met de handrem op een afdaling te doen wil je warmte in je banden krijgen. Als je dan 120 psi/8.5 bar druk zet wat de max van de band is, dan ga je daar snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
Hier haalt Habini er eentje uit elkaar. Pffff, wat een moeilijk gedoe. Ik kan niet eens zien of dat ding wel pallen heeft.
Vanaf minuut 14 geeft hij aan dat de freehub niet serviceable is, dan neem ik dat maar aan. ik hoop wel van harte dat er een goedkoper alternatief is dan een 240 euro kostend nieuw freehub...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
GerbenBK schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Welke compressor heb je?
Ik heb een Einhell 10bar/50liter met dubbele compressor
Voldoende lucht zodat ik 's avonds ook nog eens wat kan schoonblazen etc zonder dat ie aan springt, ik heb er een tijdklokje op gezet, en lekker snel op druk met die dubbele unit.
Vergelijkbaar met de Einhell TE-AC 400/50/10 V (Ik heb de oude versie van deze)

Bij mij zit de compressor andersom (inlaten steken aan de achterkant uit), hierdoor heb ik er ooit de lucht-inlaten af gestoten, dus daar heb ik nu metalen versies geplaatst dan is het niet meer zo kwetsbaar. Maar hij staat nu in de schuifwandenkast, en er komt een koperen buis met een filterunit naar mijn werkbank, ipv flexibele slang.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/276466/files/338921830/890x820x2/einhell-einhell-te-ac-400-50-10-v-compressor.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 02-03-2021 10:05 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Die regel dateert uit het stenen tijdperk toen men rond reed met 19-21-23 mm bandjes.

Ervaring leert dat adviezen online appels met peren vergelijken is. Dit omdat de meeste fietspompen met een meter een kleine afwijking hebben. Als ik op mijn pomp x bar meet en tegen jou zeg je moet dit of dat, kan het zomaar zijn dat jouw pomp x+/-0,5 bar zegt.

Iedereen heeft andere voorkeuren en percepties. Een harde stuiterende band wordt door velen geassocieerd met snelheid (onterecht). Anderen menen te voelen dat ze over de te slappe band (ook al staat deze op 6 bar) heen schuiven in een bocht.

Kortom. Pomp je banden op (hoge druk). Pak een vaste, gevarieerde strook/lus van een paar km. Ieder rondje met 0.5 zakken tot dat je zegt hey dat was lekker en de volgende stap is bah dit is niets. Dan weet je direct wat voor jou en volgens jouw pomp het beste is. Doorgaans kun je voor 0.5 bar minder aan houden dan achter.
Ik heb een andere regel (rij tubeless):

Als ik over bijv. een spoorweg overgang knal en mijn velg raakt de riggel, dan moet er een halve bar bij :P

Nu is bovenstaande regel helaas een beetje waar, maar het probleem met de "juiste" bandenspanning is dat je laat mee tellen wat je denkt te voelen. Hard voelt bijv snel, maar het maakt echt geen hol uit in mijn gemiddelde snelheid.

Dus mijn advies, zak van 8 naar 7. Van 7 naar 6,5, 6,5 naar 6 etc etc. Geef het ook een paar ritten de kans.
Zodra je last krijg van een snakebite/pinch flat rij je te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@mhr-zip ik overweeg ook tubeless... met welke bandjes rijdt jij, en hoeveel mm? Ben je tevreden met je huidige bandenkeuze of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ThijsM schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Hier nog een Groninger! Woon in de Grunobuurt. Zo te zien meerdere tweakers hier in de buurt.
Ik noteer 5 juni ook in mijn agenda.
Dan zijn wij echt praktisch buren, O-)
Zie : rolandos582 in "Het grote - 5juni Tweakers Social Ride- Topic"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Zo, dat is weer een tijdje terug dat ik vroeg een stukje ben gaan rijden. Lekker fris vanmorgen (gevoelstemp onder de nul), maar de omgeving is dan toch écht een stukje mooier dan bij een zonnige middag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5gN4_UtUvSPqQIA8WDx0Uz9gIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EGfNDrSk9TGaCzoZYgSN9nb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s7-bDpGP_g8KqF_0_426M8BVo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4jO9kiKm390YOVmyEx0LBTc.jpg?f=fotoalbum_large

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
blauwester schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Vanaf minuut 14 geeft hij aan dat de freehub niet serviceable is, dan neem ik dat maar aan. ik hoop wel van harte dat er een goedkoper alternatief is dan een 240 euro kostend nieuw freehub...
Normaal zou ik zeggen dat een nieuwe naaf goedkoper moet zijn, DT swiss 350+spaken ca. €160? Maar dan moet het er nog in en als je de velgrem variant hebt met 21 spaken zul je waarschijnlijk geen andere naven vinden.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
pier87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:13:
@mhr-zip ik overweeg ook tubeless... met welke bandjes rijdt jij, en hoeveel mm? Ben je tevreden met je huidige bandenkeuze of?
Heel erg tevreden.

Mavic Yksion Pro UST 28 mm banden op DT-Swiss PR1600 velgen (18 mm intern). 28 mm banden vallen ook als 28 mm.

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Mavic banden worden gemaakt bij Hutchinson, Hutchinson maakt onder eigen naam en andere merknamen nog meer banden waar ik ook goede verhalen over hoor.

Verder hoor ik ook veel goeds over de Schwalbe Pro One, en Schwalbe is een lekker bekend merk dus dat moet automatisch beter zijn dan Mavic :X Maar als Hutchinson morgen stopt, zou dit mijn to go band worden denk ik.

Heel veel mensen zijn fan van de Continental GP 5000 band, zelf heb ik ze nooit getest. Maar aangezien ik al 6! mensen in mijn Strava feed heb gehad die met een gescheurde band gestrand zijn. Laat staan al de grote boze verhalen op het het internet. En veel klachten lees over het moeilijk monteren. Dat in combinatie dat ik in de winter buiten fiets en dan ook langs de kant van de weg mijn band er vanaf wil kunnen krijgen. Is een reden voor mij om die band links te laten leggen. Wat ik wel moet toegeven is dat zolang de band niet scheurt ik ook niet veel verhalen hoor/lees over lekrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Heel veel mensen zijn fan van de Continental GP 5000 band, zelf heb ik ze nooit getest. Maar aangezien ik al 6! mensen in mijn Strava feed heb gehad die met een gescheurde band gestrand zijn. Laat staan al de grote boze verhalen op het het internet. En veel klachten lees over het moeilijk monteren. Dat in combinatie dat ik in de winter buiten fiets en dan ook langs de kant van de weg mijn band er vanaf wil kunnen krijgen. Is een reden voor mij om die band links te laten leggen. Wat ik wel moet toegeven is dat zolang de band niet scheurt ik ook niet veel verhalen hoor/lees over lekrijden.
Ik rijd ook op Continental GP 5000 TL. Niet supertevreden over. Na net iets meer dan 3000 km is mijn achterband versleten. Vind ik wat vroeg. Ook vele kleine 'scheurtjes' in de band. Overigens nooit lek gereden (ik rijd tubeless).

Op zich zou ik wel een andere band willen proberen, maar wil niet op verschillende banden rijden (voor en achter) :D En de kans dat voor en achter tegelijk op zijn... hehehe :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
mhr-zip schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Mavic banden worden gemaakt bij Hutchinson, Hutchinson maakt onder eigen naam en andere merknamen nog meer banden waar ik ook goede verhalen over hoor.
Je opmerking deed me er aan denken dat ik een paar Hutchinsons bij mn wielen kreeg vorig jaar. Kende het merk niet en had er lage verwachtingen van dus die zijn ongebruikt op de plank gegaan. (Zal aan mij liggen, maar ik was drukker met mn nieuwe carbon wielen dan de bandjes die er gratis bij kwamen :P )

Blijken nu na een snelle check fusion 5 / 11 storm's te zijn... En wat ik er zo snel van lees inderdaad heel prima bandjes!

Voorlopig kunnen mijn One's nog wel even mee. Maar toch goed om te weten wat je in huis hebt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 27-09 09:04

Pelle

🚴‍♂️

Dit weekend mijn Wilier weer eens vertroeteld en helemaal schoongemaakt. 2,5 jaar geleden heb ik de Fulcrum Racing Quattro's vervangen voor Miche SWR36 carbon velgen.

Met deze Miche's heb ik nog geen 2k gereden, en tot mijn verbazing is die body flink ingevreten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MW3Px4T9v1wrDwSRPSy_4X-lOxk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ThxHDkCV2DSKGKxNxsL7E09l.jpg?f=user_large

Met de Fulcrum's heb ik ruim 4 jaar en 30k gefietst, en de body ziet er daar zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lSCKjKS6bIiiFwm4wCUlK0cWfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NyXuaDqozknm0Qa1UoTzCzs7.jpg?f=user_large

Is dat normaal? Herkent iemand dit bij Miche velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Pelle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:21:
Dit weekend mijn Wilier weer eens vertroeteld en helemaal schoongemaakt. 2,5 jaar geleden heb ik de Fulcrum Racing Quattro's vervangen voor Miche SWR36 carbon velgen.

Met deze Miche's heb ik nog geen 2k gereden, en tot mijn verbazing is die body flink ingevreten:
[Afbeelding]

Met de Fulcrum's heb ik ruim 4 jaar en 30k gefietst, en de body ziet er daar zo uit:
[Afbeelding]

Mijn fulcrums en FFWD hebben ook hapjes uit de body.
Fabio Jakobsen vertelde in een podcast (Denk Lsrf) dat hij z'n cassette in z'n body trapte tijdens het sprinten, waardoor ze het materiaal van de body's hebben veranderd naar iets stijvers. Maar dit lijkt me nog vrij gangbare 'schade'?

Mijn bodies:

(excuses voor de slechte foto's):

Fulcrum 5 met hooguit 5k gelopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Iw6MhN0FYrYmXjJ6NKBYJWCXd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1j9V9XP2y9A7ECjQRXULvVML.jpg?f=fotoalbum_large

FFWD met onbekend aantal kilometers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsskPw54jeSeT8r3UC4hcCCl8ho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r1BEyBQRJvAMXuNN5wafz17E.png?f=user_large

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met al m'n wielen gehad, heb alleen m'n huidige wielen nog niet gecheckt. Aan mijn vermogen kan het niet liggen (max was ik vooralsnog heb getrapt is 1100W, maar dat was gewoon tijdens een normale rit), dus ik denk dat het vrij normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:09

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even een technisch vraagje. Ik heb dus nu 2 wielsets. Beide zelfde naven, zelfde schijven en zelfde cassette (qua verzetten, wel een goedkopere uitvoering op de gravelwielen). Helemaal perfect, snel te wisselen etc. Op de oude wielen schakelt alles echt heel soepel en strak, maar op de nieuwe wielen moet ik soms 2x schakelen en hoor ik soms een geluidje alsof de ketting er net niet helemaal recht op ligt. In zwaardere verzetten meer dan in lichte.

Op zich zou ik wel iets van geluid verwachten doordat de ketting en cassette niet op elkaar ingesleten zijn, maar dat idee heb ik niet. Mijn eerste gedachte is dus dat de derailleur iets bijgesteld moet worden, maar ergens lijkt dat ook weer niet logisch omdat de wielen dus eigenlijk helemaal gelijk zijn. Of zou het feit dat de cassette net de goedkopere uitvoering is, daar dan toch mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ZieMaar! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:54:
Even een technisch vraagje. Ik heb dus nu 2 wielsets. Beide zelfde naven, zelfde schijven en zelfde cassette (qua verzetten, wel een goedkopere uitvoering op de gravelwielen). Helemaal perfect, snel te wisselen etc. Op de oude wielen schakelt alles echt heel soepel en strak, maar op de nieuwe wielen moet ik soms 2x schakelen en hoor ik soms een geluidje alsof de ketting er net niet helemaal recht op ligt. In zwaardere verzetten meer dan in lichte.

Op zich zou ik wel iets van geluid verwachten doordat de ketting en cassette niet op elkaar ingesleten zijn, maar dat idee heb ik niet. Mijn eerste gedachte is dus dat de derailleur iets bijgesteld moet worden, maar ergens lijkt dat ook weer niet logisch omdat de wielen dus eigenlijk helemaal gelijk zijn. Of zou het feit dat de cassette net de goedkopere uitvoering is, daar dan toch mee te maken kunnen hebben?
Is het een optie om je cassettes even te wisselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Vrij normaal die schade aan een body, heb het wel eens erger gezien.
Gewoon beetje bijvijlen en soms beetje extra kracht nodig om cassette eraf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
mhr-zip schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[...]

Is het een optie om je cassettes even te wisselen?
Ehm, ik denk het wel. Ik kon dat met mijn shimano 105 dus kan dat met mijn huidige SRAM denk ik ook. Daarmee weet ik dan (denk ik) of het aan de cassette ligt, maar wat zou de andere optie kunnen zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29

als ie te langzaam een kransje groter schakelt, dan kabelspanning omhoog (barrel uitdraaien), als ie wat langzaam kleiner schakelt kabelspanning omlaag (barrel indraaien). Als je cassette 1 mm meer naar links of naar rechts zit dan krijg je dit soort issues (ook kan het zijn dat je grootste of kleinste niet goed zit omdat de limits ook net niet goed zijn in dit geval). Het kan ook zijn dat minimale afwijkingen net wat sterker lijken als er ook wat andere zaken niet 100% zijn, zoals een padje wat niet helemaal recht is of een kabel die niet helemaal soepel loopt.
Pelle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

invreten is heel normaal en zeker als het zo minimaal is als hier. Als je de cassette er niet meer vanaf krijgt dan is het pas een probleem. Bij een stalen body heb je dit probleem niet, je ziet het met name bij aluminium, staal is echter een stukje zwaarder, maar ook bij alu heb je verschillende hardheden.

Niet druk om maken

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ZieMaar! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Ehm, ik denk het wel. Ik kon dat met mijn shimano 105 dus kan dat met mijn huidige SRAM denk ik ook. Daarmee weet ik dan (denk ik) of het aan de cassette ligt, maar wat zou de andere optie kunnen zijn?
Ja, ja.

Probleem oplossen doe je door dingen uit te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:02
Zijn de cassettes van hetzelfde merk?
- klopt dit?
Belangrijkste vraag:
Ik begrijp het niet. Je kiest voor chique dure DA wielen; nu moet er iets aan gerepareed worden en dat wil je met tweederangs spul doen.

Waarom rij je dan Dura Ace?

[ Voor 32% gewijzigd door DieAnder op 02-03-2021 13:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
DDX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:00:
Vrij normaal die schade aan een body, heb het wel eens erger gezien.
Gewoon beetje bijvijlen en soms beetje extra kracht nodig om cassette eraf te krijgen.
Bijvijlen is net als bijzagen praktisch best uitdagend ;)

/taalpurist

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Zijn de cassettes van hetzelfde merk?

[...]
Zeker, beide SRAM 11-42, alleen op de gravelwielen PG1130 en op de wegwielen XG 1150. https://www.mantel.com/product-compare?product=18512,54478

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 02-03-2021 13:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
MrBarBarian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
[...]

/taalpurist
bijvijlenBETEKENIS & DEFINITIE
bijvijlen - (vijlde bij, heeft bijgevijld),

1. door vijlen de gewenste vorm geven, afwerken;
2. (fig.) op ondergeschikte punten verbeteren, bij schaven: een gedicht, een zin nog wat —.
Volgens mij kan dat dus gewoon, want je zorgt dat braampjes eraf gevijld worden en daardoor je body weer juiste vorm geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
MrBarBarian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
[...]

/taalpurist
Bijvijlen is bijwerken door te vijlen.
/taalnazi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik vind dat je met een vijl meer afwerkt dan bijwerkt.. :p

/kunnenwenuweerontopic?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
[b]

Ik begrijp het niet. Je kiest voor chique dure DA wielen; nu moet er iets aan gerepareed worden en dat wil je met tweederangs spul doen.

Wielen zaten bij de fiets ik had die wielen zelf waarschijnlijk niet gekozen. omdat de velgrand na 15.000 km ook wel aardig ingesleten is wil ik nu niet de hoofdprijs betalen. maar als het niet anders kan is het nog steeds goedkoper dan de fietsenmaker het laten doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Tweederangs spul? Denk je dat iemand (uit dit topic) het verschil tussen een Dura Ace en 105 freehub gaat voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
418O2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Tweederangs spul? Denk je dat iemand (uit dit topic) het verschil tussen een Dura Ace en 105 freehub gaat voelen?
Gaat om het principe, kan ik ook wel inkomen. Als je een Ferrari koopt, zitten hier ook velgen onder en geen wieldoppen. Ook al zul je qua rijden weinig verschil merken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
pier87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Gaat om het principe, kan ik ook wel inkomen. Als je een Ferrari koopt, zitten hier ook velgen onder en geen wieldoppen. Ook al zul je qua rijden weinig verschil merken..
Waarom komt iedereen op tweakers altijd met auto-analogieen die nergens op slaan? :P

het is meer dan je een 7 serie van 15 jaar oud hebt. Dan ga je er ook niet meer per se de best gespecced olie of de duurste koelvloeistof in gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
418O2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Exact mijn punt!

De vraag was dan ook:
"Waarom rij je met Dura Ace?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
De vraag was dan ook:
Had ik toch vier posts erboven uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Exact mijn punt!

De vraag was dan ook:
is er iemand die losse Dura Ace wielen koopt? Dat lijkt me vrij uitzonderlijk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prulleman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJOnoruPEcJ6StYH6vEoMwJgzmg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/niCTtJj7TQRt1zFR4b8SDnUP.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Dus als Ultegra op je fiets komt als je hem koopt, mag je die onderdelen niet vervangen voor 105 kwaliteit terwijl dat bijna precies hetzelfde is exclusief wat gewicht? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:42:
Dus als Ultegra op je fiets komt als je hem koopt, mag je die onderdelen niet vervangen voor 105 kwaliteit terwijl dat bijna precies hetzelfde is exclusief wat gewicht? 8)7
Waarschijnlijk is dat grofweg hetzelfde als de fiets al een paar jaar oud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
ZieMaar! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Zeker, beide SRAM 11-42, alleen op de gravelwielen PG1130 en op de wegwielen XG 1150. https://www.mantel.com/product-compare?product=18512,54478
Aan de vergelijking te zien zijn ze wel verschillend?

Geschikt voor:
Sram XD <> Sram

Cassetteverhouding:
10 / 42 <> 11 / 42

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
blauwester schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Wielen zaten bij de fiets ik had die wielen zelf waarschijnlijk niet gekozen. omdat de velgrand na 15.000 km ook wel aardig ingesleten is wil ik nu niet de hoofdprijs betalen. maar als het niet anders kan is het nog steeds goedkoper dan de fietsenmaker het laten doen...
Misschien is het dan beter om gewoon een nieuwe wielset te kopen. Kan je eens een foto van de velgrand maken? Het liefste met iets rechts er tegenaan gehouden zodat je de slijtage goed kan zien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
MaSw85 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Aan de vergelijking te zien zijn ze wel verschillend?

Geschikt voor:
Sram XD <> Sram

Cassetteverhouding:
10 / 42 <> 11 / 42
Potverdorie, dat is me helemaal niet opgevallen (10 vs 11 tandjes op kleinste blad)...Maar op zich zou dat eigenlijk niet uit moeten maken toch?

En nu ik verder kijk; ik denk dus dat de cassettes omwisselen eigenlijk niet gaat werken dus...

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 02-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Uiteraard mag dat, maar klagen dat je dure spullen duur zijn om te vervangen (en eventueel niet compatible met goedkoper spul) heeft niet zoveel zin. Dan moet je simpelweg accepteren dat je 240 euro voor een body moet lappen, een nieuwe naaf moet inspaken, of en nieuwe wielset moet aanschaffen (en als je dan los koopt kan je mooi rekening houden met beter servicable spul zoals bv DT naven, ook niet goedkoop, maar je kan wel voor 65 euro een body kopen).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Niets moet, alles mag.
Maar ook in dit voorbeeld vraag ik me af: waarom kies je dan niet in eerste instantie al voor een fiets met 105?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Niets moet, alles mag.
Maar ook in dit voorbeeld vraag ik me af: waarom kies je dan niet in eerste instantie al voor een fiets met 105?
Misschien toevallig tegenaan gelopen?

En ik kan me ook voorstellen dat je parts, waarbij de investering de extra kwaliteit niet waard is, vervangt door goedkopere als dat kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Ik begrijp dat wel in de huidige opzet: Als je nu een fiets zoekt in een bepaalde maat (zelf bijv maatje 60 / xl) dan is er vrij weinig te krijgen. Als je dan een leuke 2e hands tegen komt voor een goede prijs, pak je die. Dat die 2e hands er mooi materiaal op heeft liggen is leuk meegenomen, maar als je het moet gaan vervangen of herstellen (voor wat voor reden dan ook) is dat wel de impact. Dan begrijp ik de opzet "niet rijden wat je niet kan vervangen", maar op zich kan je ook kijken naar alternatieven. Als er een 105 ipv Ultegra op kan, en je niet het geld over hebt voor die Ultegra, ga je lekker voor die 105. Ik zie het probleem niet zo.

De een die het waard vind upgrade hem misschien wel naar Dura Ace, of misschien wel een hele andere groep. Als je het geld er niet voor (over) hebt (en het is mogelijk) ga je gewoon een stapje lager. Nu is het voordeel ook wel dat het verschil tussen Ultegra en 105 niet zo groot is. Ik zou zelf alleen niet zo snel lager gaan dan 105, maar dat is dan weer een persoonlijke insteek.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
ZieMaar! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Potverdorie, dat is me helemaal niet opgevallen (10 vs 11 tandjes op kleinste blad)...Maar op zich zou dat eigenlijk niet uit moeten maken toch?

En nu ik verder kijk; ik denk dus dat de cassettes omwisselen eigenlijk niet gaat werken dus...
Ik ben helemaal niet thuis in SRAM, maar het zou zomaar te maken kunnen hebben met de positie van de cassette t.o.v. het naafhuis. Dat zou een passende verklaring zijn voor jouw probleem.
Hier staat te lezen:
quote:
The XD interface is designed for mountain bike applications and maintains the same hub spacing and flange locations used for 8, 9, and 10-speed compatible HyperGlide freehub bodies.
Een HyperGlide 11 speed cassette past niet op een 8,9, of 10 speed body. En om specifiek aan te sluiten bij bovenstaande quote: de hub spacing van 8,9,10 speed is wel hetzelfde als bij 11 speed, maar de flange location is niet hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door DieAnder op 02-03-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Ik ben helemaal niet thuis in SRAM, maar het zou zomaar te maken kunnen hebben met de positie van de cassette t.o.v. het naafhuis. Dat zou een passende verklaring zijn voor jouw probleem.
Hier staat te lezen:
quote:

[...]

Een HyperGlide 11 speed cassette past niet op een 8,9, of 10 speed body. En om specifiek aan te sluiten bij bovenstaande quote: de hub spacing van 8,9,10 speed is wel hetzelfde als bij 11 speed, maar de flange location is niet hetzelfde.
Ok, dus dat (zou) kunnen betekenen, in dummietaal, dat de uitlijning van de cassette (nipt) verschilt. Maar dat zou ik dan misschien ook wel kunnen zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb drie wielsets op één van m'n fietsen. Alledrie een Shimano WH-R500, maar wel uit verschillende jaren. Doordat het stapeltje ringen tussen de conusmoer en borgmoer niet exact even dik was, schakelde het voor geen meter na een wissel. Dat is volkomen logisch natuurlijk, want die afstand bepaalt de afstand van derrailleur tot kransjes. Ik heb dus bij de iets smallere ringen, een paar heel platte ringetjes tussen de conus en de borgmoer gestoken zodat de afstand gelijk werd. Het is niet 100% perfect, maar ik hoef niet meer af te stellen na een wissel. Nu is dat wel een 3x10 dus iets vergevingsgezinder, want ik rij op die fiets ook veel op het middelste blad.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
ZieMaar! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:03:
Ok, dus dat (zou) kunnen betekenen, in dummietaal, dat de uitlijning van de cassette (nipt) verschilt. Maar dat zou ik dan misschien ook wel kunnen zien...
Psies dat. Liever meten natuurlijk ;)
Je zou voor beide wielen moeten opmeten wat de ruimte is tussen je kleinste tandwiel en je frame (met voelertjes of een schuifmaat als je die er tussen krijgt). Als daar meer dan pak 'm beet 0,5 mm verschil tussen zit weet je wat de oorzaak is van je probleem.

De (minst creatieve) oplossing zou dan zijn je bodies en cassettes te standaardiseren maar er zijn vast ook andere mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ZieMaar! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Ik weet niet of je dit met een spacer op kan lossen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
mhr-zip schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Ik ook niet. Maar ik ga eerst eens kijken/meten denk ik (de tip van hierboven), en vanaf daar dan eens zoeken of denken over een oplossing.
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Psies dat. Liever meten natuurlijk ;)
Je zou voor beide wielen moeten opmeten wat de ruimte is tussen je kleinste tandwiel en je frame (met voelertjes of een schuifmaat als je die er tussen krijgt). Als daar meer dan pak 'm beet 0,5 mm verschil tussen zit weet je wat de oorzaak is van je probleem.

De (minst creatieve) oplossing zou dan zijn je bodies en cassettes te standaardiseren maar er zijn vast ook andere mogelijkheden.
Als dat t wordt, dan heb ik wel echt de verkeerde € 50,- bespaard zeg...

[ Voor 50% gewijzigd door ZieMaar! op 02-03-2021 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Ja, eerst even kijken bij welk wiel de cassette het "verste" van je frame afzit. Daar stel je je derailleur op af. Met wat geluk is dat het wiel wat nu lekker loopt (En als je gaat afstellen op cassettepositie; vergeet niet de H/L schroef te checken)
En dan ga je met dat andere wiel wat platte spacers/washers/ringetjes (geef het een naam) toevoegen.
En ik weet niet hoe het met andere lagersystemen zit, maar toen ik tevreden was heb ik de washer vervolgens achter de moer geplaatst zodat ie goed blijft zitten. Bij Cupconus lagers is dat te doen, maar je moet wel in de gaten houden dat je lager goed afgesteld blijft natuurlijk.
Is wel beetje custom prutsen dus.

Toen ik die wielsetjes kocht dacht ik ook mooi van het gezeik af te zijn, maar dat bleek dus niet het geval. Maar nu wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 02-03-2021 17:40 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07

- klopt dit?
Belangrijkste vraag:
Op dit forum lijkt er wel een gast te zijn die het met de normale service procudure gefixt heeft:
https://forum.bikeradar.c...a-ace-9000-freehub-bodies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:20
DieAnder schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Niets moet, alles mag.
Omdat de Ultegra een mooiere kleurencombo had.
Zal me een worst wezen of er 105 dan wel ultegra ophangt... Het meeste gewicht hangt aan mezelf...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
Even een crossquote uit het kledingtopic:
djeck schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:50:
Bij Futurum 10 Euro korting vanaf 75 Euro tot en met 14 maart met de code PODCAST
Futurum heeft de continental GP5000 in de aanbieding vandaag. Met bovenstaande kortingscode ben je 65,90 kwijt voor 2 banden. :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Stufferdt schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:50:
Even een crossquote uit het kledingtopic:

[...]

Futurum heeft de continental GP5000 in de aanbieding vandaag. Met bovenstaande kortingscode ben je 65,90 kwijt voor 2 banden. :)
Koop dan een setje Michelin Power Road. Doe je er nog een gelletje bij, ben je nog een 10tje goedkoper uit en hoef je ook niet met een Duitse vlag op je fiets rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:26:
[...]

Koop dan een setje Michelin Power Road. Doe je er nog een gelletje bij, ben je nog een 10tje goedkoper uit en hoef je ook niet met een Duitse vlag op je fiets rond te rijden.
Past bij m'n shirtje ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6282-0603-001-N1911/large/1.jpg

Ik ben zelf prima tevreden met de GP5000, weet dat er meerdere users zijn. Maar prima tip als ik de review van road.cc lees.

Banden zijn overigens wel iets goedkoper, 53,90 met korting als je er nog iets bijbesteld om het benodigde orderbedrag te halen.

Heb nog GP5000 liggen dus nieuwe banden zijn hier nog niet direct aan de orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
Stufferdt schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:37:
[...]

Past bij m'n shirtje ;)
[Afbeelding]

Ik ben zelf prima tevreden met de GP5000, weet dat er meerdere users zijn. Maar prima tip als ik de review van road.cc lees.

Banden zijn overigens wel iets goedkoper, 53,90 met korting als je er nog iets bijbesteld om het benodigde orderbedrag te halen.

Heb nog GP5000 liggen dus nieuwe banden zijn hier nog niet direct aan de orde.
Staat er dan ook een grote adelaar op de rug?

Pagina: 1 ... 239 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).