Dikker stuurlint kan ook helpen. Net als meer afwisseling qua positie van de handen.dano_nl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:50:
Wat een weertje + windje vandaag. Voor de medisch onderlegde onder ons: ik heb zo nu en dan tintelende handen/vingers, is er dan ergens een zenuw die knel zit? Handschoenen helpen al behoorlijk maar nog komt het af en toe voor.
[Afbeelding]
Bedankt voor de info.MaSw85 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:23:
[...]
Het cadans antwoord is al gegeven. Dat maakt niet veel uit, als j er zelf maar prettig fietst. Ik zat vandaag meer tussen 90-100 bijvoorbeeld.
Qua helm, en dat is nu wat lastig, maar: ga passen. Veel helmen komen in meerdere maten, meet daarom eerst even je hoofdomtrek. Waar ik eerder een Giro helm had, heb ik nu een Specialized helm. De Giro is veel ronder aan de binnenkant en zat achteraf niet lekker voor mijn hoofd. De Specialized is wat vlakker aan de binnenkant waardoor deze beter op mijn hoofd past.
Dus je hebt in ieder geval twee stappen te nemen: Meten en passen. Daarnaast even bedenken hoeveel je zweet tijdens het fietsen (ivm lucht doorstroom van de helm) want dat kan een helm maken of breken.
Verder doet een helm wat ie moet doen. Je kan evt nog systemen zoals MIPS overwegen maar dat is het dan wel zo'n beetje, los van looks en gewicht.
Ik heb nu een Lazer z1 besteld, dat gaf de klantenservice als advies voor ongeveer mijn hoofd. In meerdere maten besteld, maar toch gewoon niet goed passend voor mijn hoofd.
Me hoofd is een beetje langwerpig, maar loopt nog redelijk breed door tot mijn voorhoofd (lijkt wel oostblok als ik het zo beschrijf haha)
Ik stuur het allemaal terug en binnenkort als het kan gewoon het hele assortiment even passen in de winkel en moet het goed komen.
@dano_nl wat @wisselwerking zegt..
Daarnaast, zelf ben ik niet zo'n fan van handschoenen met padding. Ik heb met mijn zomer handschoenen zonder padding minder last dan met mijn winterhandschoenen.
Daarnaast, zelf ben ik niet zo'n fan van handschoenen met padding. Ik heb met mijn zomer handschoenen zonder padding minder last dan met mijn winterhandschoenen.
Zoek eens op cyclists palsy: https://www.physio-pedia.com/Cyclist%27s_palsy. Bij mij gebeurt het bij heel lange ritten. Wisselen van positie en dikker stuurlint vind ik ook prettiger. Maar dat is ook wel persoonlijk.dano_nl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:50:
Wat een weertje + windje vandaag. Voor de medisch onderlegde onder ons: ik heb zo nu en dan tintelende handen/vingers, is er dan ergens een zenuw die knel zit? Handschoenen helpen al behoorlijk maar nog komt het af en toe voor.
[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 23-02-2021 20:30 . Reden: Typo ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Probeer het eens zonder handschoenen. Ik had juist last van een doodsgevoel met handschoenen waarin veel gel zit. Sinds ik zonder rij heb ik nergens meer last van. Alleen met clubritjes heb ik nog dunne handschoenen aan zonder demping en ook dat gaat goed.dano_nl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:50:
[Afbeelding]
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Eens ik rij eigenlijk ook altijd zonder handschoenen en dat gaat juist beter.Fisico schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:46:
[...]
Probeer het eens zonder handschoenen. Ik had juist last van een doodsgevoel met handschoenen waarin veel gel zit. Sinds ik zonder rij heb ik nergens meer last van. Alleen met clubritjes heb ik nog dunne handschoenen aan zonder demping en ook dat gaat goed.
Je kan ook eerst een nieuwe fiets kopen die je mooi vind. En dan met klachten naar een bikefitter, om te vragen of hij ze wil verhelpen. Dan met een korte stuurpen, een hoop blijvende spacer, hoverbar stuur en de mededeling dat het eigenlijk niet de goede maat voor jouw is, weer naar huis gaan.knbs81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:03:
[...]
Komt dan niet raar over dat ik zal binnenkruipen met mijn fiets wat niet eens de waarde heeft (voor mij wel) wat de bikefitting zelf zal kosten?
Dat is in principe de "normale" volgorde, maar ik zou liever met je oude fiets binnenstappen.
Die website van Hopmans vind ik altijd ruk, maar ik vind het wel een fijne zaak.NoepZor schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:19:
[...]
Mijn cassette is binnenzag dat Mantel inmiddels ook weer voorraad heeft, maar die is 14 euro duurder ook. Hopmans scheelde helm, stuurlintje en cassette samen gewoon 42 euro ten opzichte van Mantel...
Ik heb hem ook, top ding. Keer gekocht bij Wiggle voor weinig.nrolandos582 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:47:
[...]
Zit al een tijdje te kijken naar zo'n Varia, wil ik ook wel.
Ja ook wel eens. Maar ik vind dat eigenlijk niet irritant, omdat ik weet dat er op dat fietspad geen auto voorbij komt. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik stel mij er op in ofzo. Je ziet ook verschil in de snelheid, dus dan weet je of het een auto of brommer is zeg maar (brommers die 80 rijden hoor je aankomenElGreco schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:44:
Hoe doet ie het bij wegen waar een losse fietspad er naast ligt? Krijg je dan ook (onnodige) waarschuwingen?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
:strip_exif()/f/image/DOTs1HVncpmUnSa9gSDk5Opm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wilde vandaag mijn stuurpen vervangen maar bij het losdraaien van de top cap hoorde ik iets vallen in mijn voorvork. Blijkt dus een rond moertje te zijn... iemand een idee of je deze weer goed vast kan zetten of heb je hiervoor speciaal gereedschap voor nodig?

Ja. Die moet je dus maar negeren...ElGreco schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:44:
Hoe doet ie het bij wegen waar een losse fietspad er naast ligt? Krijg je dan ook (onnodige) waarschuwingen?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Wat is weinig? €150?mhr-zip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:11:
Ik heb hem ook, top ding. Keer gekocht bij Wiggle voor weinig.n
Helaas niet minder takkeherrie makende, bochtjes afsnijdende, stinkmotoren...418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:40:
[...]
Is lekker makkelijk he, zo anoniem op een motor.
Wel een voordeel met corona, minder grote groepen wielrenners die minder breed kunnen fietsen

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 23-02-2021 21:35 ]
Juist meer! Want dat mag nog wel!Kluus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:33:
[...]
Helaas niet minder takkeherrie makende stinkmotoren die alle bochtjes op volle snelheid afsnijden...![]()
Ik tick wel de juiste verkeersagressie boxes, zowel motor als racefiets bezitter...
Zijn dan ook niet de 2 die het meest ver uit elkaar liggen. Volgens mij is de populatie motorrijders onder wielrenners sowieso wel vrij hoog, maar iedereen die ik ken heeft één duidelijke voorkeur van de twee418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:34:
[...]
Juist meer! Want dat mag nog wel!
Ik tick wel de juiste verkeersagressie boxes, zowel motor als racefiets bezitter...
* Ypuh leeft dan ook in een bubbel.
"Niet wielrenners, de leegheid van die levens schokt me" - Tim Krabbe
Ja, pick your poison, zodra je je er eenmaal bij hebt neergelegd dat je hobby waarschijnlijk eindigt op de motorkap van een dumpert kijkende haat-automobilist met een slechte dag.Ypuh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:37:
[...]
Zijn dan ook niet de 2 die het meest ver uit elkaar liggen. Volgens mij is de populatie motorrijders onder wielrenners sowieso wel vrij hoog, maar iedereen die ik ken heeft één duidelijke voorkeur van de twee
Zo, sorry, nu kan ie wel weer...
Ja helaas wel en er zit helaas ook geen makkelijke snooze optie op.ElGreco schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:44:
Maargoed als het drukke weg is valt het aantal piepjes ook wel mee.
En jammer is dat de batterij niet lang genoeg mee gaat voor hele lange ritten helaas.
oude spaak oid pakken en punt ombuigen en dan eruit vissen.TweakJerommeke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:16:
[Afbeelding]
Ik wilde vandaag mijn stuurpen vervangen maar bij het losdraaien van de top cap hoorde ik iets vallen in mijn voorvork. Blijkt dus een rond moertje te zijn... iemand een idee of je deze weer goed vast kan zetten of heb je hiervoor speciaal gereedschap voor nodig?Heb de fiets al ondersteboven gehouden maar krijg het met de hand niet meer te pakken. Dacht ik ff in 5min klaar te zijn.
RTL 510: €127,08 (was 2018 toen ik hem kocht).
Ik heb gewoon maar geld en tijd voor één hobby.Ypuh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:37:
[...]
Niet teveel druk op je handen ?dano_nl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:50:
Als in fit die dus niet helemaal ok is zegmaar.
Ik fiets (zolang het geen winter is) gewoon met dunne (weinig padding) handschoenen en niet al te dik stuurlint ook.
Stomme is alleen dat er klein stukje is wat opeens wel verplicht fietspad is.DieAnder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:29:
[...]
Appels en peren. Het fietspad naast de N206 is een "niet verplicht" fietspad. Fietsers mogen daar dus op de hoofdrijbaan.
Stukje verplicht fietspad wat ik zelf echt nooit neem en heel soms toeterende auto :
https://goo.gl/maps/tuumJ2R45ccrLXbSA
Zwaartekracht kan ook helpen.
Mja als we zulke campagnes krijgen (too little too late).Kluus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:50:
[...]
van een dumpert kijkende haat-automobilist met een slechte dag.
En vervolgens heeft 50% van de wielrenners er nog steeds schijt aan.....
Vanavond na het eten en voor de avondklok een klein rondje gedaan onder het mom van 'elke kilometer is meer dan op de bank zitten'.
Dus witte spotlight voorop, rood licht achterop zoals wettelijk verplicht uiteraard en gaan.
Kwam nog best veel fietsers tegen, enkele racers en veel MTB'ers.
Nieuw irritatie-fenomeen avond wandelaars op het fietspad zonder licht. Niet vervelend bedoeld maar dit valt af en toe echt in de categorie levens-moe
Ik kom een bocht om rijden lopen er 2 gasten midden op het fietspad in het pikkedonker en er komt een tegenligger aan; of wel ik kon geen kant op! Gelukkig schrokken ze zelf van mijn spotlight en sprongen ze van schrik op de stoep dus het ging nét goed. Waarom midden op het fietspad als er een perfect nette stoep is
In Wassenaar ook, gezellig met het hele gezin midden op de weg wandelen, nou was daar straatverlichting maar slim lijkt het me niet
95% van de wandelaars had overigens netjes een bandje met ledjes, zaklamp, telefoon, echt dus toppers
Dus witte spotlight voorop, rood licht achterop zoals wettelijk verplicht uiteraard en gaan.
Kwam nog best veel fietsers tegen, enkele racers en veel MTB'ers.
Nieuw irritatie-fenomeen avond wandelaars op het fietspad zonder licht. Niet vervelend bedoeld maar dit valt af en toe echt in de categorie levens-moe

Ik kom een bocht om rijden lopen er 2 gasten midden op het fietspad in het pikkedonker en er komt een tegenligger aan; of wel ik kon geen kant op! Gelukkig schrokken ze zelf van mijn spotlight en sprongen ze van schrik op de stoep dus het ging nét goed. Waarom midden op het fietspad als er een perfect nette stoep is
In Wassenaar ook, gezellig met het hele gezin midden op de weg wandelen, nou was daar straatverlichting maar slim lijkt het me niet
95% van de wandelaars had overigens netjes een bandje met ledjes, zaklamp, telefoon, echt dus toppers
Ik kan gelukkig overal een vinkje achter zetten, dat is alles wat ik er zelf aan kan doen. Overigens heb ik eigenlijk ook nooit akkefietjes met andere weggebruikers.mhr-zip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:21:
Mja als we zulke campagnes krijgen (too little too late).
En vervolgens heeft 50% van de wielrenners er nog steeds schijt aan.....
Niets nieuws aan helaas, kom ik al jaren zo tegen.sapphire schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:25:
Nieuw irritatie-fenomeen avond wandelaars op het fietspad zonder licht. Niet vervelend bedoeld maar dit valt af en toe echt in de categorie levens-moe![]()
2 jaar geleden zo ook eens vol (met 30 per uur ofzo) ingereden op 2 wandelaars.
Vooral irritant als het langs doorgaande weg is en je soms verblind bent door auto's.
Hah, dat is ook mijn probleem. Heb wel een motorrijbewijs, maar teveel Strava-peer-pressure om gewoon fietskilometers te maken i.p.v. op een motor te stappenmhr-zip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Ik heb gewoon maar geld en tijd voor één hobby.
Niet helemaal waar natuurlijk, maar deze hobbies bijten elkaar wel qua tijd, geld en ruimte. Laat ik dan maar voor het 'gezonde' alternatief kiezen. Een motor voor woon-werk zou nog wel eens leuk zijn, maar liever gewoon een leuke funbike uiteraard.
Tik em aanYpuh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:36:
[...]
Hah, dat is ook mijn probleem. Heb wel een motorrijbewijs, maar teveel Strava-peer-pressure om gewoon fietskilometers te maken i.p.v. op een motor te stappen.
Niet helemaal waar natuurlijk, maar deze hobbies bijten elkaar wel qua tijd, geld en ruimte. Laat ik dan maar voor het 'gezonde' alternatief kiezen. Een motor voor woon-werk zou nog wel eens leuk zijn, maar liever gewoon een leuke funbike uiteraard.
Inderdaad, qua tijd (en weer enzo) bijt het elkaar. Achja, heb geen kinderen, dus kan de ene avond op de motor en de andere op de fiets. Althans, zo gauw ik in staat ben om te fietsen zonder dat mijn rug aan stront is
Nog bedankt allen voor de info mbt camelbak en evt andere oplossingen! Ik ga er nog even induiken!
Ik heb het ook echt alleen nodig als ik ritten maak van 100+ km over Veluwe gebied bijv. Soms best lastig te plannen om dan via tappunten te rijden, maar niet onmogelijk natuurlijk. Mss moet ik ook zelf wat beter doseren als ik drink, soms best verleidelijk om een kwart bidon weg te slurpen in een teug =]
Ik heb het ook echt alleen nodig als ik ritten maak van 100+ km over Veluwe gebied bijv. Soms best lastig te plannen om dan via tappunten te rijden, maar niet onmogelijk natuurlijk. Mss moet ik ook zelf wat beter doseren als ik drink, soms best verleidelijk om een kwart bidon weg te slurpen in een teug =]
[ Voor 60% gewijzigd door Japser op 23-02-2021 22:56 ]
Genetisch gezien kan ik het beter ook bij fietsen houdenYpuh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:36:
[...]
Laat ik dan maar voor het 'gezonde' alternatief kiezen.
Het is toch vooral een keuze tussen een leder- of een lycra-fetish.Ypuh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:37:
[...]
Zijn dan ook niet de 2 die het meest ver uit elkaar liggen. Volgens mij is de populatie motorrijders onder wielrenners sowieso wel vrij hoog, maar iedereen die ik ken heeft één duidelijke voorkeur van de twee
Osprey Raptor 10 trouwensJapser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:44:
Nog bedankt allen voor de info mbt camelbak en evt andere oplossingen! Ik ga er nog even induiken!
Twee nieuwe pagina's aan berichten maar nog geen reactie. Iemand? Mag ook een vergelijkbare ervaring met andere componenten zijn uiteraard.MaSw85 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:53:
Vraagje over achterderailleurs. Stel, mijn nieuwe gravelbike heeft een 1x11 setup met de RX812 lange kooi. Shimano zegt daarover dat je dan een cassette met minimaal 11-40T en maximaal 11-42T kan monteren. Nu neemt Shimano dit nogal strak en is er qua mogelijkheden vaak wel wat meer ruimte (zo heeft mijn 105 5800 lange kooi ook geen moeite met een 12-25). Stel, ik wil daar een 11-34 of zelfs een 11-28 op i.v.m. een wielset voor op de weg. Geeft dat dan problemen? Of is alleen de afstelling dan een ding? En kan je in dat geval beter de RX812 vervangen voor een RX810 zodat je kleinere cassettes kan monteren?
Anderzijds kan 40T voor met een 11-42 cassette ook wel, de stappen zijn dan alleen wat groter en ik zal dan in de praktijk voornamelijk de 15-17-19-21 gebruiken.
@Havana weet jij dit toevallig?MaSw85 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Twee nieuwe pagina's aan berichten maar nog geen reactie. Iemand? Mag ook een vergelijkbare ervaring met andere componenten zijn uiteraard.
Je kan gewoon prima kleinere cassette monteren.MaSw85 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Twee nieuwe pagina's aan berichten maar nog geen reactie. Iemand? Mag ook een vergelijkbare ervaring met andere componenten zijn uiteraard.
De ultegra rx deraileur die ik op mijn domane heb gemonteerd zou minimaal een 11-28 moeten hebben bijvoorbeeld, fiets er gewoon met een 11-25 mee.
En op de gravelbike heb ik een m8050 derraileur, moet volgens de specs minimaal een 40 hebben.
En fiets met een 11-34 (en 11-36) ermee.
Is volgens mij enkel dat de afstand tussen derraileurwieltje en cassette iets groter zal worden, dus misschien iets minder soepel schakelen. (maar weet het niet zeker)
Die drinkwaterpunten zijn echt ideaal, zeker nu een terraspauze er niet in zit.
Hou er wel rekening mee dat veel punten in de winter niet 'aan' staan tegen de vorst, sommigen worden ook uitgezet vanwege besmettingsrisico.
De moer klemt niet ik krijg deze alleen niet meer op de schroef waar dan weer de schroef van de top cap op moet. Er zit trouwens een klemring in de buis die zorgt dat dit moertje er niet helemaal uit kan vallen anders zou je de stuur eraf kunnen trekken tijdens het fietsen zie eerdere foto.DDX schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:25:
[...]
Kan goed klemmen in je voorvork hoor spreek ik uit ervaring.
:strip_exif()/f/image/sRAZgc71l41MDHS4CFSnY9Vt.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks voor de reactie! Zie dat de M8050 hetzelfde advies vanuit Shimano heeft: Minimaal 11-40. Dan is een 11-34 of -36 inderdaad ook te doen (alhoewel er in de range 23-33 km/u weinig veranderd). Maar ik heb met 11-32 ook altijd prima op vlakke wegen uit de voeten gekund. Heb nu 12-25 en dat kan ik ook zonder problemen wisselen met de 11-32.DDX schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:37:
[...]
Je kan gewoon prima kleinere cassette monteren.
De ultegra rx deraileur die ik op mijn domane heb gemonteerd zou minimaal een 11-28 moeten hebben bijvoorbeeld, fiets er gewoon met een 11-25 mee.
En op de gravelbike heb ik een m8050 derraileur, moet volgens de specs minimaal een 40 hebben.
En fiets met een 11-34 (en 11-36) ermee.
Is volgens mij enkel dat de afstand tussen derraileurwieltje en cassette iets groter zal worden, dus misschien iets minder soepel schakelen. (maar weet het niet zeker)
[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 24-02-2021 14:11 ]
Dit is wat Shimano er zelf over zegt op hun US dealer / bike shop site:
(via een niet afgeschermde S3 bucket, dus dat bestand durf ik wel te delen)
(via een niet afgeschermde S3 bucket, dus dat bestand durf ik wel te delen)
Ik ben ook niet anders gewend dan dat het gewoon werkt - Shimano durft dat alleen niet te garanderen ;-)Low Sprocket Max (sometimes referred to as Max Cog) and Minimum:
The maximum and minimum sizes of the first cassette sprocket (the easiest to pedal and the highest tooth count) that the derailleur can accommodate. If you attempt to use a derailleur with a cassette with a higher tooth count than it is designed for, you will experience severe difficulty in shifting to the largest sprockets. You may also damage the derailleur, wheel, or frame.
Attempting to use a derailleur with a cassette that has too small of a large sprocket can result in decreased shifting performance. This may also affect the warranty coverage
[ Voor 12% gewijzigd door Salteh op 24-02-2021 09:24 ]
Met klemmen bedoel ik dat hij ergens schuin in voorvork kan zitten en vast kan zitten daardoor.TweakJerommeke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:55:
[...]
De moer klemt niet ik krijg deze alleen niet meer op de schroef waar dan weer de schroef van de top cap op moet. Er zit trouwens een klemring in de buis die zorgt dat dit moertje er niet helemaal uit kan vallen anders zou je de stuur eraf kunnen trekken tijdens het fietsen zie eerdere foto.
Nou ik denk dat het toch naar de fietsenmaker moet dan want ik krijg die niet meer vastgedraaid, alleen handvast op de eerste gedeelte van de schroefdraad.
Zodra je stuurpen vastzit (volgens de specs uiteraard) dan kan je in principe ook zonder topcap fietsen, je stuur blijft dan gewoon zitten.TweakJerommeke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:55:
Er zit trouwens een klemring in de buis die zorgt dat dit moertje er niet helemaal uit kan vallen anders zou je de stuur eraf kunnen trekken tijdens het fietsen zie eerdere foto.
Ik zou het niet doen, maar het kan wel ;-)
Grappig in het mountainbike topic ging het dan weer over de keuze tussen een baggy- en een lycra fetisjFisico schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:01:
[...]
Het is toch vooral een keuze tussen een leder- of een lycra-fetish.
Even voor de zekerheid; ik heb nog 1 spacer boven mijn stuur zitten, die kan naar onder toch? Er hoeft toch niet per se nog een spacer tussen?
Klopt!418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:21:
Even voor de zekerheid; ik heb nog 1 spacer boven mijn stuur zitten, die kan naar onder toch? Er hoeft toch niet per se nog een spacer tussen?
Top. Zet ik die naar onder. Vind het ten eerste niet zo mooi en ten tweede zorgt het misschien dat ik ietsje minder last van mijn rug krijg
Als je vorkbuis van aluminium is dan kan dat zeker.
Als 'ie van carbon is (dus niet alleen de onderkant, maar ook het deel waar je stuurpen op klemt) dan kan het niet altijd voor zover ik weet.
Dan ligt het o.a. aan je stuurpen, hoe lang de vork is en of de expander goed geinstalleerd is. Je wil namelijk niet dat je met de bovenkant van je stuurpen de bovenste rand van je carbon buis indrukt/verplettert.
(vaak kan het wel, maar ik zou dan wel iets voorzichter checken of alles klopt)
Zie b.v. https://www.velonews.com/...-faq-spacers-above-stems/ en https://www.reddit.com/r/...em_is_too_many_on_carbon/
Als 'ie van carbon is (dus niet alleen de onderkant, maar ook het deel waar je stuurpen op klemt) dan kan het niet altijd voor zover ik weet.
Dan ligt het o.a. aan je stuurpen, hoe lang de vork is en of de expander goed geinstalleerd is. Je wil namelijk niet dat je met de bovenkant van je stuurpen de bovenste rand van je carbon buis indrukt/verplettert.
(vaak kan het wel, maar ik zou dan wel iets voorzichter checken of alles klopt)
Zie b.v. https://www.velonews.com/...-faq-spacers-above-stems/ en https://www.reddit.com/r/...em_is_too_many_on_carbon/
[ Voor 15% gewijzigd door Salteh op 24-02-2021 11:29 ]
@Salteh ik heb alleen een carbon voorvork volgens mij. Kan me niet voorstellen dat dat carbon is
Hangt van je stuurpen af.418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:21:
Je bovenste bout moet nog wel klemmen zegmaar.
DDX schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:27:
[...]
Hangt van je stuurpen af.
Je bovenste bout moet nog wel klemmen zegmaar.
:strip_exif()/f/image/SKJCEMYvFLUHjRhGde7yzTTq.jpg?f=fotoalbum_large)
dat moet goed komen toch?
Ik hem er gewoon even afhalen en kijken
In het ergste geval kan het niet en zet je 't weer vast. Inderdaad even opletten dat de bovenste bout nog klemt zoals DDX ook al zegt.
Gewoon even checken of de bout nog pakt. Hoe lang is je stuurpen? Pijn in je rug kan daar ook door komen. Als je met deze verzameling spacers en een kortere stuurpen nog last van je rug hebt moet je aan de oefeningen voor je onderrug/flexibiliteit, of een beter passend frame (makkelijke weg).
En dingetje kan zijn dat topcap niet diep genoeg in stuurpen valt waardoor je speling blijft houden/geen klemming krijgt.
:strip_exif()/f/image/BkOtunkDlmJbHBVhzYg6u9I4.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is prima volgens mij.
Bikefit is geplanned, dus dan zal het allemaal wel goed gezet worden. Tot die tijd wat oefeningen doen (vanavond half uurtje lower back yoga). En daarnaast is het ook gewoon even wennen natuurlijk
[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 24-02-2021 11:40 ]
Dat kunnen we op een foto van de buitenkant niet per se beoordelen, maar als je geen speling hebt en de bovenste bout klemt dan is het goed ;-)
ja het zit allemaal wel goed volgens mij, kon het goed aandraaien en geen spelingSalteh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:41:
Dat kunnen we op een foto van de buitenkant niet per se beoordelen, maar als je geen speling hebt en de bovenste bout klemt dan is het goed ;-)
Train dan ook gelijk jouw core. Ik doe dagelijks plank- en opdrukoefeningen. Dat scheelt bij mij een hoop rugklachten.418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:39:
[Afbeelding]
Dit is prima volgens mij.
Bikefit is geplanned, dus dan zal het allemaal wel goed gezet worden. Tot die tijd wat oefeningen doen (vanavond half uurtje lower back yoga). En daarnaast is het ook gewoon even wennen natuurlijk
Ik lees wel regelmatig dat men vaak probeert rechter op te zitten vanwege rugklachten, terwijl juist een iets diepere zit wellicht beter zou zijn. En als je toch wilt experimenteren, je kunt ook je stuurpen nog omkeren, nu heb je zo te zien -6%, dus daar kan je +6% van maken.418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:26:
[...]
Top. Zet ik die naar onder. Vind het ten eerste niet zo mooi en ten tweede zorgt het misschien dat ik ietsje minder last van mijn rug krijg
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Inderdaad!wisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:21:
[...]
Train dan ook gelijk jouw core. Ik doe dagelijks plank- en opdrukoefeningen. Dat scheelt bij mij een hoop rugklachten.
Ik neem mij ook dagelijks voor, om hiermee te beginnen

Zo gauw ik op de fiets iets rechter ga zitten dan is het al beter. Maar ik zal het proberenMistraller schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:37:
[...]
Ik lees wel regelmatig dat men vaak probeert rechter op te zitten vanwege rugklachten, terwijl juist een iets diepere zit wellicht beter zou zijn. En als je toch wilt experimenteren, je kunt ook je stuurpen nog omkeren, nu heb je zo te zien -6%, dus daar kan je +6% van maken.
We hadden het over zomeractiviteitenwisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:17:
[...]
Grappig in het mountainbike topic ging het dan weer over de keuze tussen een baggy- en een lycra fetisj
Ik had altijd last van mijn onderrug. Na een bikefit was m'n zadel naar voren en hoger gezet. Geen pijn meer418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Zo gauw ik op de fiets iets rechter ga zitten dan is het al beter. Maar ik zal het proberen
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Zadel is wel redelijk afgesteld denk ik, benen net aan niet gestrekt op het langst en de knie op pedaalhoogte op de helft.Xanderk89 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Ik had altijd last van mijn onderrug. Na een bikefit was m'n zadel naar voren en hoger gezet. Geen pijn meer
Dat sowieso, maar als dit wat helpt kan ik daarna altijd weer omlaagDDX schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:47:
Of gewoon meer fietsen, je zit zoiezo in een onnatuurlijke houding.
Vandaag ook weer lekker 80km gefietst! Heerlijk weer en prima wind. Onderweg ook weer veel wielrenners gespot en ook weer de nodige in kort kort of een jack wat bol stond van de wind

Mag ik vragen waarom dat je je over kort kort verbaast? Ik heb vandaag intervals gedaan met korte broek en lang ondershirt en was blij toe, die heb ik lekker naar boven getrokken. Had het flink heet en het was 19 graden volgens de Garmin.rolandos582 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:14:
Vandaag ook weer lekker 80km gefietst! Heerlijk weer en prima wind. Onderweg ook weer veel wielrenners gespot en ook weer de nodige in kort kort of een jack wat bol stond van de wind
Ja ik liep een rondje en twijfelde of l/l niet te warm zou zijn nu.ybastiaans schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:32:
[...]
Mag ik vragen waarom dat je je over kort kort verbaast? Ik heb vandaag intervals gedaan met korte broek en lang ondershirt en was blij toe, die heb ik lekker naar boven getrokken. Had het flink heet en het was 19 graden volgens de Garmin.
Moet maar gauw een kort setje gaan scoren
Muahh in Groningen zo'n 15C en nog een beetje wind. Voor mij was kort + kort met arm/beenstukken heerlijk maar was blij met mijn stukkenybastiaans schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:32:
[...]
Mag ik vragen waarom dat je je over kort kort verbaast? Ik heb vandaag intervals gedaan met korte broek en lang ondershirt en was blij toe, die heb ik lekker naar boven getrokken. Had het flink heet en het was 19 graden volgens de Garmin.
Hier ook een Groninger en kan het beamen @rolandos582. Voor kort/kort was het echt veel te koud en de zon zat achter een dik wolkendek. Gisteren vond ik aangenamer, was blij met de arm-/beenstukken!
Maar toch nog veel bikkels gezien in kort/kort, nu waren die allemaal stukken beter geïsoleerd dan ik dus wellicht kan het dan.
Maar toch nog veel bikkels gezien in kort/kort, nu waren die allemaal stukken beter geïsoleerd dan ik dus wellicht kan het dan.
True, in Drenthe was de zon wel aanwezig! Was even bij TT circuit en Smilde etc. Daar was een lekker zonnetje maar alsnog had ik het niet super warm. Het is immers nog maar Februari en geen hoogzomer.Grin schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:13:
Hier ook een Groninger en kan het beamen @rolandos582. Voor kort/kort was het echt veel te koud en de zon zat achter een dik wolkendek. Gisteren vond ik aangenamer, was blij met de arm-/beenstukken!
De lokale fietsenmaker gaat ook weer open voor de verkoop en de bijbehorende bikefit. Morgen maar een contact met ze opnemen. Wel jammer dat ze meestal niet zo goed in mailen, bellen en appen zijn. Dus dat wordt nog een uitdaging om alle vragen beantwoord te krijgen of zouden ze toch wat losser om gaan met de 10 minuten winkeltijd?
Toch wel lastig om een keuze te maken in deze tijd met lange levertijden op zowel frame als onderdelen en er is ook nog eens veel onzeker. Weten jullie of er nog ontwikkelingen zijn bij de bouwers van de groepen? Ik ben geen uitgesproken fan van een van de drie namelijk en heb ergens wel iets van, doe er maar iets op wat niet in 2022 alweer wordt vervangen.
Toch wel lastig om een keuze te maken in deze tijd met lange levertijden op zowel frame als onderdelen en er is ook nog eens veel onzeker. Weten jullie of er nog ontwikkelingen zijn bij de bouwers van de groepen? Ik ben geen uitgesproken fan van een van de drie namelijk en heb ergens wel iets van, doe er maar iets op wat niet in 2022 alweer wordt vervangen.
Twee sessies iedere keer dat je gaat douchen.mhr-zip schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:39:
[...]
Inderdaad!
Ik neem mij ook dagelijks voor, om hiermee te beginnen![]()
De eerste als je naar de badkamer gaat. Zo vaak je kan opdrukken.
Daarna de spullen om te douchen pakken en je kleren klaarleggen.
Vervolgens tweede keer zo vaak mogelijk opdrukken.
Thats it!
Of altijd bij het opstaan 10x om de dag te beginnen. Staat je lichaam ook gelijk aan.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Haha ja hier ook vandaag in kort kort gereden. Vertrok om half 4 en was om half 6 thuis. Met name in de zon was het echt goed warm, ondanks de wind.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Hoe bedoel je? De 10 minuten is de minimum reserveringstijd, niet een maximum voor zover ik weet.Fisico schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:15:
[..] of zouden ze toch wat losser om gaan met de 10 minuten winkeltijd?
[...]
@ybastiaans Als je een beetje in de buurt van de kust woont of fietst, kun je te maken hebben met een frisse wind. De zeetwateremperatuur is momenteel 5 graden. De gevoelstemperatuur kan op een paar kilometer van de kust zomaar 10 graden kouder aanvoelen. En die koude wind gaat dan dwars door je zomershirt heen.
Ah ik dacht dat 10 minuten het tijdslot was wat je had om te winkelen. Omdat ik ergens las een auto koop je niet in 10 minuten.marcop23 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:19:
[...]
Hoe bedoel je? De 10 minuten is de minimum reserveringstijd, niet een maximum voor zover ik weet.
Vandaag heerlijk kort rondje (70km) in zuid limburg gedaan, voor mij de eerste keer een paar klimmetjes gedaan (camerig,lorberg,cauberg en wolfsberg)...ik heb ze omhoog gefietst zonder in het rood te gaan en het ging wel top eigenlijk (snelheid was wel redelijk ver te zoeken)
Vanaf nu ga ik proberen 1x per maand naar zuid-limburg, ardennen of de eifel te gaan.
Ook echt tof om te zien hoeveel fietsers daar rond trappen en ook het overige verkeer was erg vriendelijk dus snap de zuid-limburg verhalen (nog) niet zo.
Vanaf nu ga ik proberen 1x per maand naar zuid-limburg, ardennen of de eifel te gaan.
Ook echt tof om te zien hoeveel fietsers daar rond trappen en ook het overige verkeer was erg vriendelijk dus snap de zuid-limburg verhalen (nog) niet zo.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Nodig op een mooie zondagmiddag in mei eens 8 leden van TC Barrhopoort (of vergelijkbaar) uit voor een leuk ritje. Denk dat je dan iets meer getoeter hoort en middelvingers ziet.Nutterd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:24:
ook het overige verkeer was erg vriendelijk dus snap de zuid-limburg verhalen (nog) niet zo.
@Nutterd door de week ga je dat hier ook niet merken... ;-)
Hopelijk van het weekend ook weer rondje camerig doen! 🤗
Hopelijk van het weekend ook weer rondje camerig doen! 🤗
Hier ook een Groninger. Pas eind van de middag (17:30u) op de fiets gestapt, dus toch maar arm- en kniestukken aangedaan. Dat was wel een goede keuze, niet te warm en niet te koud. En net op tijd terug voor het donker. Ik had wel inimini lampjes mee, maar die hoefde ik nog net niet te gebruiken.
Gelijk de nieuwe fiets even getest. Moet zeggen dat je op 32mm bandjes en extreme endurance fiets (zoals @DDX zegt) (Trek Domane AL5) nog prima tempo kan fietsen. En super comfortabel.
Gelijk de nieuwe fiets even getest. Moet zeggen dat je op 32mm bandjes en extreme endurance fiets (zoals @DDX zegt) (Trek Domane AL5) nog prima tempo kan fietsen. En super comfortabel.
[ Voor 14% gewijzigd door wisselwerking op 24-02-2021 20:48 ]
..
[ Voor 99% gewijzigd door wisselwerking op 24-02-2021 20:07 . Reden: Per ongeluk mijzelf gequote i.p.v. aanpassen post ]
Heb ik iets gemistwisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:57:
Sorry, had ik het ook met jou moeten overleggen
Bewust voor deze fiets gekozen.
Endurance, dus geschikt voor mijn lange ritten.
Veel clearance, kunnen officieel tot 35mm banden in. Dus dan kan ik nog eens wat onverhard mee pakken. En daarnaast comfortabel, dus geschikt voor mijn lange ritten.
Extra bidon houder aan de onderkant, dus geschikt voor mijn lange ritten.
Mogelijkheid tot bagagedrager, dus geschikt voor mijn lange ritten.
Had ik al gezegd dat hij wat mij betreft wel geschikt is voor lange ritten?
[ Voor 48% gewijzigd door wisselwerking op 24-02-2021 21:38 ]
Snap niet dat je dit hebt kunnen missen. We dachten dat je dit wel wist: @mhr-zip dient akkoord te geven voor aankoop.wisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:30:
[...]
Sorry, had ik het ook met jou moeten overleggenIk was al blij dat de directie thuis akkoord ging.
Maare, nieuwe fiets?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ja, nieuwe fiets. Nog geen tijd gehad voor foto's. Na binnenkomst (eind van de middag natuurlijkStufferdt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:38:
[...]
Snap niet dat je dit hebt kunnen missen. We dachten dat je dit wel wist: @mhr-zip dient akkoord te geven voor aankoop.
Maare, nieuwe fiets?Foto's zijn altijd goed en noodzakelijk natuurlijk.

@mhr-zip Ik hoop dat ik alsnog akkoord van je krijg. Anders gaat hij weer terug
Dat akkoord vooraf; hoe je dat regelt zoek je zelf maar uit. Ik doelde op de verplichte foto’s na aanschafwisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:30:
[...]
Sorry, had ik het ook met jou moeten overleggenIk was al blij dat de directie thuis akkoord ging.

Ik geloof niet dat ik zo heel veel fietsen afgekraakt heb hier. Deze zeker niet (en buiten dat, rij jij op een stadsfiets nog rondjes om mij heen).wisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
[...]
@mhr-zip Ik hoop dat ik alsnog akkoord van je krijg. Anders gaat hij weer terug
[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 24-02-2021 21:53 ]
Vandaag de zweetband voor het eerst gebruikt en: geen druppel zweet gemorst! Deze is goedgekeurd, althans voor deze temperatuur. Ik weet niet hoe het gaat bevallen als het 25 graden of warmer is.nomar109 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:54:
[...]
Ik heb de Grib Grab zweetband in bestelling, die maar eens proberen dan.
Ik heb vandaag ook voor het eerst opde fiets gezeten. Sowieso voor het eerst in mijn leven op een racefiets vlak gefietst en het verbaasde mij dat je echt kan merken dat wielrennen wat anders is dan woon-werk fietsen. Echt iets dat je ook moet leren.
Ben rustig gestart om te kijken hoe het schakelen werkt, heb meerdere posities gevoeld en ben even vol gas gegaan. Ik ben een paar keer vanuit vrijwel stilstand een viaduct zo hard mogelijk op gefietst. Uiteindelijk 20km afgelegd, wat natuurlijk helemaal niks is. Topsnelheid op het vlakke was 43km/u en het viaduct op kwam ik tot 32km/u.
Ik kan merken dat mijn benen het aankunnen maar de longen niet. Ergens gaat mijn lijf protesteren maar ik kan niet goed voelen wat de bottleneck is. In de benen voelt het alsof de spieren nog niet weten hoe het nou werkt. Lastig uit te leggen maar ik denk dat het kwam omdat ik nogal onwennig op de fiets zat.
Ben rustig gestart om te kijken hoe het schakelen werkt, heb meerdere posities gevoeld en ben even vol gas gegaan. Ik ben een paar keer vanuit vrijwel stilstand een viaduct zo hard mogelijk op gefietst. Uiteindelijk 20km afgelegd, wat natuurlijk helemaal niks is. Topsnelheid op het vlakke was 43km/u en het viaduct op kwam ik tot 32km/u.
Ik kan merken dat mijn benen het aankunnen maar de longen niet. Ergens gaat mijn lijf protesteren maar ik kan niet goed voelen wat de bottleneck is. In de benen voelt het alsof de spieren nog niet weten hoe het nou werkt. Lastig uit te leggen maar ik denk dat het kwam omdat ik nogal onwennig op de fiets zat.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Heb er ook 2 en gebruik ze met name bij wat warmer weer, werken top. Als het echt warm wordt (bij mij vorig jaar rond de 28 graden ofzo) dan is er toch geen houden meer aan, dan maakt het ook niet zoveel uit wat je nog doet.nomar109 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:13:
[...]
Vandaag de zweetband voor het eerst gebruikt en: geen druppel zweet gemorst! Deze is goedgekeurd, althans voor deze temperatuur. Ik weet niet hoe het gaat bevallen als het 25 graden of warmer is.
Voor de mensen die het wat zegt, hieronder enkele plaatjes uit de bikefit die ik achter de rug heb. Ik had al een kleine spoiler geplaatst dat me een Trek Domane werd aangeraden door de wat lastige verhouding been- en romplengte. Wat ik op zich opvallend vond is dat deze eigenlijk niet zijn gemeten bij de fitting. Er is uit gegaan van de houding op de huidige fiets, hoe die beter kan en wat de ideale fiets dan zou wezen.
Flexibel genoeg om op een racefiets te zitten, zou je zeggen aan de hand van de groene categorie.
/f/image/mvMRsUyorD52VA3tsRi7XCy9.png?f=fotoalbum_large)
De voor en na van mijn huidige fiets (wel gezellig met mondkapje op). Eigenlijk zat deze redelijk goed voor zover deze geo goed kan zitten. Dat wil wel zeggen dat er een 85mm stuurpen en enkele risers in zitten. Het stuur was eigenlijk wat te breed voor me, dat hebben we een beetje rechtgetrokken door de shifters naar binnen te laten wijzen. In een nieuwe fiets zou eigenlijk een smaller (40 cm) stuur moeten. Ook is het zadel vervangen.. dat was dan weer te smal, die is vervangen voor een Prologo Dimension 143mm.
/f/image/HClKA37ufljG5Mn27cC4QwfW.png?f=fotoalbum_large)
Tot slot het advies, het valt niet mee om een fiets te vinden met een korte reach. Voor bijna alle fietsen is die 390mm of meer. Vandaar dat de Domane het beste uit de bus kwam rollen. Eigenlijk zou een maat 56 beter zijn geweest.. maar die was helaas niet te combineren met de beenlengte dus is het advies op een 58 uitgekomen.
Flexibel genoeg om op een racefiets te zitten, zou je zeggen aan de hand van de groene categorie.
/f/image/mvMRsUyorD52VA3tsRi7XCy9.png?f=fotoalbum_large)
De voor en na van mijn huidige fiets (wel gezellig met mondkapje op). Eigenlijk zat deze redelijk goed voor zover deze geo goed kan zitten. Dat wil wel zeggen dat er een 85mm stuurpen en enkele risers in zitten. Het stuur was eigenlijk wat te breed voor me, dat hebben we een beetje rechtgetrokken door de shifters naar binnen te laten wijzen. In een nieuwe fiets zou eigenlijk een smaller (40 cm) stuur moeten. Ook is het zadel vervangen.. dat was dan weer te smal, die is vervangen voor een Prologo Dimension 143mm.
/f/image/HClKA37ufljG5Mn27cC4QwfW.png?f=fotoalbum_large)
Tot slot het advies, het valt niet mee om een fiets te vinden met een korte reach. Voor bijna alle fietsen is die 390mm of meer. Vandaar dat de Domane het beste uit de bus kwam rollen. Eigenlijk zou een maat 56 beter zijn geweest.. maar die was helaas niet te combineren met de beenlengte dus is het advies op een 58 uitgekomen.
/f/image/G6bi2q3jqjAHB7iwD1D3akPP.png?f=fotoalbum_large)
Mooi man! Onthoud alle begin is moeilijk, oefening baart kunst en meer van dat soort clichés. Gewoon blijven fietsen en je wordt vanzelf beter.stevens20 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:20:
Ik heb vandaag ook voor het eerst opde fiets gezeten. Sowieso voor het eerst in mijn leven op een racefiets vlak gefietst en het verbaasde mij dat je echt kan merken dat wielrennen wat anders is dan woon-werk fietsen. Echt iets dat je ook moet leren.
Je snelheden zijn best fors; was dat windje mee of niet? Zo niet, dan ben je waarschijnlijk flink aan de bak gegaan. Op zich prima voor 20 KM, maar doe misschien wat rustiger aan als je wat verder en langer wilt gaan.
Verder kan een hartslagband een goede investering zijn (niet heel duur) om te meten hoe je lichaam op de inspanning reageert. Daarmee kun je jezelf beter "pacen" zodat je niet te snel door je energie heen brandt. Een power meter is helemaal mooi, maar ook wel een flinke investering (kan altijd nog).
Let ook op zaken als cadans; te zwaar / langzaam trappen is slecht voor je gewrichten en spieren. Maar (te) snel is meer belastend voor je uithoudingsvermogen... Je moet daarin ook een balans zien te vinden die voor jou werkt.
Eh, goede vraag. Het antwoord van deze relatieve leek zou zijn: om de stuurpen precies horizontaal te hebben staan moet die een hoek van -17 graden hebben. Maar ik begrijp uit jouw readtie dat dat niet echt een logische keuze zou zijn.DDX schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:06:
Waarom spacers onder je stuurpen, maar daarna een -17 stuurpen ?
Ja als dat je uitgangspunt is, maar minder spacers lijkt mij een beter uitgangspunt.
http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php
even ingevuld :

Lekker een 90mm -6% nemen dus, hoef je geen spacers te monteren en kom je bijna zelfde uit.
http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php
even ingevuld :

Lekker een 90mm -6% nemen dus, hoef je geen spacers te monteren en kom je bijna zelfde uit.
[ Voor 66% gewijzigd door DDX op 24-02-2021 23:14 ]
Nou laat ik voorop stellen dat ik dat niet als eis heb meegegeven. Ik ging naar de fitter zodat hij mij kon vertellen hoe het moet, niet andersom 
Maar wel goede feedback, ik zal het eens met hem opnemen!
Maar wel goede feedback, ik zal het eens met hem opnemen!
Even los van de beschikbaarheid uiteraard; maar de Scott Addict heeft ook een reach onder de 390mm t/m XL58. Niet gekeken naar de rest van de gewenste maten.Tremulant schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:03:
---------------
Breek me de bek niet open over beschikbaarheidMistraller schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:15:
[...]
Even los van de beschikbaarheid uiteraard; maar de Scott Addict heeft ook een reach onder de 390mm t/m XL58. Niet gekeken naar de rest van de gewenste maten.
Ik heb gisteren een lokale fietsenmaker en Trek dealer gebeld, verwachte levertijd: 11-2021.
Ff voor je gecheckt, maar op de Addict kan je morgen fietsenTremulant schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:17:
[...]
Breek me de bek niet open over beschikbaarheid![]()
Ik heb gisteren een lokale fietsenmaker en Trek dealer gebeld, verwachte levertijd: 11-2021.
https://www.12gobiking.nl/scott-addict-20-disc-2021
(Ook de addict 10, da's de ultegra uitvoering)
Ik vind de mijne uiteraard mooier
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 24-02-2021 23:25 ]
---------------
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic