Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 233 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Allemaal van die speciale repen, poeder, gels... misschien ben ik wat te boers voor dat moderne spul, maar ik kom altijd wel een eind met gewoon standaard spul.

Voor korte ritjes gewoon normaal water en een banaan ofzo.

Voor de langere ritjes:
Isotone sportdrank? Ik gooi er gewoon op gevoel/smaak wat (0% suiker) aanmaaklimonade in en dan afhankelijk van de grootte van de bidon op gevoel wat zout plus ~6 gram suiker per 100 mL (=isotoon). Of aanmaaklimonade met suiker, maar dat rekent wat lastiger en is bovendien buiten de sport om minder gewenst.

Energierepen/powerbars? Ik mik gewoon een hoop cheap-ass mueslirepen in mijn achterzak/rugzakje. Smaakt prima, makkelijk formaat, kost geen hol. Tevens krachtvoer voor/tijdens/na de sportschool toen die nog open was ;( , multifuctioneel. Samen met wat bananen, een of andere rol koek (digestives met chocola, haverkoek, eierkoek, kandijkoek, weet ik veel), ontbijtkoek/krentebollen/melkbroodjes en als ik zin heb nog wat wineguns/drop zooi. Af en toe als ik niet aan de verzendkosten van een webshop kom, gooi ik er een powerbar ofzo bij. Leuk voor de afwisseling van de smaak, maar daar houdt hen dan ook wel op. Ik ga er in ieder geval niet harder van fietsen.

Gels? Haastige spoed is zelden goed, gewoon een leuk plekje uitzoeken om even te gaan staan/zitten. Genieten van de omgeving hoort er ook bij, zo af en toe nog een praatje maken met anderen is ook leuk :)

Vezels en vetten tijdens het rijden waardeert mijn maag niet echt, dus lekker teren op de suikerkicks. Speciale recovery shakes of repen? Neuh, bij thuiskomst afhankelijk van het tijdstip direct eten: een paar (volkoren) boterhammen met 2-3 eieren, ham/salami, kaas en geen zuinige hoeveelheid zout. Of een frisse, flinke bak kwark met 0% aanmaaklimonade en wat (crunchy) muesli en/of appel als het niet veel later etenstijd is (toetje vooraf moet kunnen toch :+).
Cranzai schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:32:
(...)
Als lichtgewicht brand ik volledig door mijn reserves heen op duurritjes (~100km), dus daarna is het altijd een groot bunkerfestijn. Misschien dat een hersteldrankje met wat voedingstoffen die ?ongezonde? vreetbuien een beetje kan temperen?
(...)
Meer eten meenemen. :D
Hangt af van jouw definitie van ongezond. Meestal heeft men het dan over calorieën, maar als jij een lichtgewicht bent zou ik mij daar geen zorgen over maken. Blijkbaar sport je genoeg om potentiële excessen er weer af te krijgen. Dan liever te veel eten (= beter herstellen) dan te weinig (=risico op niet genoeg "herstelbrandstof").
Maar zelf hanteer ik bijvoorbeeld een andere definitie van ongezond. Ik beweeg genoeg, aankomen in vet dan moet het wel heel gek worden. Afgelopen jaar probeerde ik om aan te komen, gewicht is gelijk gebleven maar wel 2 kilo vet kwijtgeraakt. :+
Echter krijg ik flink last van puisten / irritante plekjes bij suikers en verzadigde vetten dus die probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Uitzonderingen daarop zijn tijdens het sporten (suikers) en eiwitrijke maaltijden (kwark, eieren en af en toe melk/rundvlees).
Dus lekker doorgaan met die vreetbuien zou ik zeggen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door TheTinusNL op 22-02-2021 20:14 . Reden: quote ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:02

Grin

Ride si sapis.

@418O2 Vaak herken ik een onervaren/beginnende wielrenner aan: hoe hij/zij op de fiets zit, toestand van het lichaam (ietwat corpulent), net niet passende kleding voor bij het weer (kort/kort bij felle zon en 12-14 graden), etc etc enz enz. Regelmatig vermakelijk om te zien, vooral wanneer een aantal elementen bij elkaar komen, maar uiteraard niks mis mee. Ik juicht het alleen maar toe! Maar net als met wandelende stelletjes in matchende ANWB-kleding moet ik wel eens een lach onderdrukken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 22-02-2021 20:28 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
@Oelske , de app die @knbs81 noemde had ik ook op het oog, nog niet aan toegekomen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
Vanavond langs de Amstel gewoon gevaarlijk die beginnende wielrenners/wielrenners die uit hun winterslaap gekomen zijn.
Paar keer vol op de rem moeten gaan omdat ze mijn snelheid verkeerd inschatten (of totaal niet kijken kan natuurlijk ook) als ze besluiten iemand in te halen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 09:39
Grin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:52:
@Cranzai Ik hou niet zo van sportdrank op de fiets. Een stevige maaltijd voor je vertrekt, vlak voor vertrek nog een stuk koek met roomboter, krentenbol met kaas en roomboter; dat soort dingen. Bidon vullen met water, 2-3 Snelle Jelle's mee; klaar! Vezels, suiker en vulling. Speciale wielerreepjes heb ik het niet zo op, voor ons amateurs voegt dat weinig (niks?) toe.
Na de training 400-600ml Alpro Banaan (evt gemend met de Chocolade-uitvoering, lekker!) en weer goed eten. Die Alpro is wel fijn voor de eiwitten, vult ook wel lekker voor direct na de training. Echt veel zin in eten heb ik dan niet, dat komt pas na het douchen/uitrusten.
Ik denk dat iedereen moet eten wat hij wil eten, maar ik zou jouw "dieet" niet zo snel aanbevelen aan wielrenners/duursporters. Veel te veel vezels en vet. Juist twee dingen die je beter links kan laten liggen. Je krijgt er een vol gevoel van, maar je darmen en maag kunnen dan juist minder goed bij de koolhydraten.

Sure, voor een ritje van 2 uur zal het niet uitmaken, maar als je pittige en langere ritten gaat doen kan dat je maag behoorlijk in de war gooien.

Btw: eiwitten zijn een stuk minder belangrijk dan koolhydraten voor herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:46
Mijn voorraad gelletjes en reepjes is helaas weer eens op :')
Eigenlijk begonnen met die van decathlon want lekker makkelijk te halen in de buurt.
Puntje bij paaltje zijn die dingen gewoon vies, laatst met een vriend gefietst en toen een reepje van Amacx geprobeerd. Die beviel wel goed, toen ook wat isotone sportdrank gehad wat ook niet verkeerd was.

Conclusie, ik ga opzoek naar een nieuwe "leverancier" :+
Wat zijn jullie ervaringen met Amacx, zijn ze inderdaad zo betaalbaar als ze claimen?
Verder nog smaken om absoluut te vermijden?

Twijfel nog of ik ook isotoon poederspul en/of herstelspul wil hebben.
Als lichtgewicht brand ik volledig door mijn reserves heen op duurritjes (~100km), dus daarna is het altijd een groot bunkerfestijn. Misschien dat een hersteldrankje met wat voedingstoffen die ?ongezonde? vreetbuien een beetje kan temperen? Verder qua isotone drankjes misschien gewoon handig om gaande weg tijdens het lurken ook wat energie mee te pakken?

edit: andere tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik haal de Amacx spullen bij https://www.duursport.nl. Ik vind Amacx prima spul, en vooral de repen havermout/banaan vind ik ontzettend lekker.
En voeding op de fiets is heel persoonlijk en afhankelijk van je doelen. Voor een korte training (uur - anderhalf uur) neem ik alleen water mee, voor langere trainingen gaan er ook repen en sportdrank mee. En tijdens wedstrijden neem ik (zeker als het warm is) altijd isotone drank mee. Snelle Jelles neem ik nooit, veel te droog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 20:14
Ik koop mijn sportvoeding meestal in bulk bij MyProtein.com. Hebben altijd wel een lopende kortingsactie en dan koop je 5kg whey voor €40 ofzo en 2kg dextrose voor een tientje ofzo.

Tip: Voordat je een exotisch smaakje kiest, koop niet gelijk een zak van 5kg anders mag je een jaar lang spul naar binnenwerken wat niet te hakken is. Met aardbei/banaan etc. zit je wel goed.

Edit: Zie dat ze ook een refferal iets hebben. €5 voor mij, 35% korting voor jou. Niet allemaal tegelijk graag.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 22-02-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
DDX schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:16:
Vanavond langs de Amstel gewoon gevaarlijk die beginnende wielrenners/wielrenners die uit hun winterslaap gekomen zijn.
Paar keer vol op de rem moeten gaan omdat ze mijn snelheid verkeerd inschatten (of totaal niet kijken kan natuurlijk ook) als ze besluiten iemand in te halen.
Snap niet dat je na zo'n weekend van 173 + 275, de volgende dag gewoon weer vrolijk op de fiets stapt. Lekker bezig wel O-)

Veel nieuwe mensen op de weg, dat heb ik met die e-bikers ook wel. Gaan ze eerst even achterom kijken als je belt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@jasperdeman Zou je heel goed gelijk in kunnen hebben. Maar ik ga wel lekker op iets minder suiker, wat meer vezels / vet. Ik ontbijt bijvoorbeeld geregeld (2-4 keer per week) met drie gebakken eieren+spek; heerlijk! Royale laag roomboter op het brood. Jum! Met 74KG @ 180CM kan dat gelukkig prima. Schaar mezelf zeker niet onder de duursporters, al helemaal niet wanneer 'the usual suspects' hun afgrijselijke kilometrages posten... ;) 60 tot 80 KM en dan wil ik voordeur weer zien, basta, mooi geweest! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:13
knbs81 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:18:
Ik ben wat advies nodig, ik wou mijn eerste 2e hands fiets vervangen door een andere 2e hands model.
Wat ik nu heb dat is een Bulls Vulture uit 2016 met Claris group set. Ik rijd nu 3 jaar ben al 39 jaar oud, ik sta nu op de punt om wat iets beter maar wel binnen 1000 euro budget te blijven.( rek zit nog wat in tot ca. 1500)
Vertelde je niet dat je relatief vaak en veel last hebt van zadelpijn? Is dat al beter geworden?

Als dat nog steeds een issue is zou een nieuwe fiets een deel van de oplossing kunnen zijn, maar die zou je dan wel perfect bij jou moeten passen. Je voorkeursmaten uit vogelen zou ik bij uitstek op m'n oude fiets doen: (onder begeleiding van een bike fitter) er net zo lang aan sleutelen en proberen tot je ècht lekker zit, en met die maten (positie, vorm en stand stuur, zadel en grepen) een fiets uitzoeken die dat netjes faciliteert.

Bij voorbeeld: Stel dat je er achter komt het lekkerste te fietsen met een idioot kort stuurpennetje dat ook nog eens 'omhoog' wijst. Dan weet je dat je op zoek moet gaan naar een frame dat korter en hoger is dan het huidige.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22

sapphire

Die-hard pruts0r

rolandos582 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Snap niet dat je na zo'n weekend van 173 + 275, de volgende dag gewoon weer vrolijk op de fiets stapt. Lekker bezig wel O-)

Veel nieuwe mensen op de weg, dat heb ik met die e-bikers ook wel. Gaan ze eerst even achterom kijken als je belt...
Dat is een gemiddelde warmingup voor @DDX :?
DDX schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:16:
Niet dat ik nou zo'n God ben maar ik snap je punt wel en het is denk een algeheel verkeersdeelnemerspunt want mijn ervaring is dat heul veel mensen niet/slecht kijken snelheidverkeerd in schatten.
Zelf ben ik (lees: vind ik) er vrij goed in omdat ik relatief veel op fietspaden ben en het gaat vrijwel altijd mis als mensen te veel gaan denken, vaak zie ik het al gebeuren en kan ik anticiperen maar opvallend blijft het wel.
Aan de andere kant jouw snelheid inschatten is ook wel een ding want je rijd gewoon echt sneller dan gemiddeld :Y

@Grin Ik wilde er niet te veel over zeggen maar ik ben die niet alleen daar in. Ik ben echt niet de meest gesoigneerde renner (ik weiger mijn benen te scheren) maar je hebt er type's bij zitten...

* Bibshort+hoodie :?
* Allstars of gympen en platte pedalen of neusbeugels :X
* *zon schijnt* Dus gelijk full zomer outfit want ik heb niet veel anders 8)7
* Shabby-veel-te-grote-winterjasjes-die-eigenlijk-verwassen-zijn-mannetjes met voorkeur een blauw/paars/roze kleur of jaren '90 wielerploegen. -O-
* Full merk-kleding wintergear inc overschoenen, lange handschoenen en nekwarmer met 15+ graden en zon :F
* Hippe ray-ban/ te hippe zonnebril, gewoon t-shirtje en helm helemaal naar achteren in de beugelshangen en gasgeven type

Of een combinatie van bovenstaande delen liefst in combinatie met een oude stalen racer die al jaren piept om een drupje smeer :+

Uiteraard er afgelopen weekend ook gewoon keihard afgereden door heren met een mooie strak karretje, geschoren benen en stevige kuiten, ofwel volledig gesoigneerd!

Ik vind het allemaal prima hoor, gniffel hooguit even, en ieder moet zijn eigen ding doen en bovenal lekker genieten van het fietsen O+
Normaal rijd ik een groot deel van het jaar rond (december en januari andere fiets en/of minder) en zie je amper mensen en als je dan zo'n weekend als afgelopen weekend hebt zie je de fietspaden weer vol met kleurrijke type's. Volgende week weer minder weer en de helft is weer weg, toch mooi oOo

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha ja dat! Heerlijk! Vooral een fietshelm op half 7 (helemaal naar achteren geschoven/getrokken, niet op je voorhoofd) is een grappige klassieker.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 22-02-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Wat is er mis met neusbeugels? Voor 1989 deden ze het daar een slordige 75 jaar prima mee hoor. :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Clif Bar bij de appie.

Goedkoopste sportvoer is in mijn ogen bananen.

Wat verder ook mee gaat.

Krentenbollen (uit de vriezer, zo in mijn jersey, uurtje later kan je hem gewoon eten).
Kanjer stroopwafels :9
Snickers
Snelle Jelle

Als je een keer een Kruidvat binnenloopt heb je binnen 2 minuten ook je mandje vol met onbestendige koolhydraten in een plasticwikkeltje (wat echt niet ongezonder is dat al die sportreepjes).

10% van de mensen op de forum zal vast voordeel hebben dat een gel sneller opneemt, de rest van de amateurs heeft dat echt niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 22-02-2021 21:50 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:27:

[...]

Uiteraard er afgelopen weekend ook gewoon keihard afgereden door heren met een mooie strak karretje, geschoren benen en stevige kuiten, ofwel volledig gesoigneerd!
Dus die reden in kort-kort?? Dacht dat dat de ergste zonde was. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

mhr-zip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:47:
[...]

10% van de mensen op de forum zal vast voordeel hebben dat een gel sneller opneemt, de rest van de amateurs heeft dat echt niet nodig.
Dat geloof ik trouwens best. Als je een pro bent die zo veel mogelijk energie/proteïnen wil verpakken in zo weinig mogelijk gewicht dan zijn die dingen waarschijnlijk ideaal.

Maar als ik astronautenvoer wilde eten dan had ik wel bij NASA gesolliciteerd.

* Stoney3K trekt nog een banaan open. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Stoney3K schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:43:
Wat is er mis met neusbeugels? Voor 1989 deden ze het daar een slordige 75 jaar prima mee hoor. :P
Ze reden vroeger ook met 43-23 op 21mm bandjes de Alpe op en hadden vroeger maarliefst 2 versnellingen achter waarbij je je wiel moest omdraaien als je de andere versnelling nodig had. En daar kwamen ze ook gewoon mee in Parijs uiteindelijk :) Dus opzich is er niks mis met neusbeugels, maar het is wel wat gedateerd en uit de tijd. Het heeft ook geen voordelen ten opzichte van platte pedalen of klikpedalen, je gaat er in ieder geval niet harder van fietsen en ik betwijfel ook of het veiliger is (klikpedalen zijn er op bedacht dat je er altijd uit kan op het moment dat het nodig is). Maar iedereen mag fietsen waar hij/zij zich fijn op voelt natuurlijk, maar aan een voetballer vraag je ook niet waarom hij geen noppen onder z'n schoenen heeft of waarom hij een spijkerbroek draagt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
jasperdeman schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Ik denk dat iedereen moet eten wat hij wil eten, maar ik zou jouw "dieet" niet zo snel aanbevelen aan wielrenners/duursporters. Veel te veel vezels en vet. Juist twee dingen die je beter links kan laten liggen. Je krijgt er een vol gevoel van, maar je darmen en maag kunnen dan juist minder goed bij de koolhydraten.

Sure, voor een ritje van 2 uur zal het niet uitmaken, maar als je pittige en langere ritten gaat doen kan dat je maag behoorlijk in de war gooien.

Btw: eiwitten zijn een stuk minder belangrijk dan koolhydraten voor herstel.
Gelijk na het fietsen heb je meer aan carbs idd. Maar na een lange pittige dag is voldoende eiwitten binnenkrijgen ook belangrijk, zeker omdat je tijdens het fietsen zelf weinig eiwitten zult eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 09:39
Requiem19 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:57:
[...]

Gelijk na het fietsen heb je meer aan carbs idd. Maar na een lange pittige dag is voldoende eiwitten binnenkrijgen ook belangrijk, zeker omdat je tijdens het fietsen zelf weinig eiwitten zult eten.
Ja, maar de kans dat je in je reguliere maaltijd na een stevige rit niet genoeg binnen krijgt is niet zo groot doorgaans. En een voor herstel kan je inderdaad beter te veel dan te weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Gelletjes zijn wat mij betreft vooral nuttig bij hele lange ritten.
Geef het ook altijd als tip bij mensen die rondje IJsselmeer gaan doen, op bepaald moment krijg je standaard reepjes niet meer naar binnen.
Op zo'n moment is gelletje erg handig om toch wat energie binnen te krijgen.

Ik haal bij de ah afwisselend wat repen, pindakaas repen bijvoorbeeld.
Maar ook de kind honing/noten repen zijn erg lekker.
En idd veel bananen.
Clifbar blocks bevallen mij ook erg goed.
Clifbar repen koop ik niet meer zo vaak, opzich wel lekker maar best prijzig.
En gewoon ff stoppen bij tankstation om broodje oid te halen en cola.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Stoney3K schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Dat geloof ik trouwens best. Als je een pro bent die zo veel mogelijk energie/proteïnen wil verpakken in zo weinig mogelijk gewicht dan zijn die dingen waarschijnlijk ideaal.

Maar als ik astronautenvoer wilde eten dan had ik wel bij NASA gesolliciteerd.

* Stoney3K trekt nog een banaan open. :Y)
De profs eten ook veel zelf gemaakte dingen.

Wat ik handig vind aan sommige van die reepjes (clif bar bijv), die blijven "lekker", ook al heeft hij al 5 keer in je zwetende jersey zak gezeten. Een banaan of krentenbol uit de vriezer die kan wil je niet echt meer bewaren.

Iets van een Clifbar heb ik ook vaak bij me "voor het geval dat", je rit wordt bijvoorbeeld langer dan gepland.
Sowieso ben ik voorstander om altijd wat extra's mee te nemen. Ik heb wel eens bedacht bij een iets langer uitgevallen rit, dat het handig was om te eten tijdens het rijden, en ik zal al niet breed in het eten. Toen liet ik het op de grond vallen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22

sapphire

Die-hard pruts0r

IK heb dit afgelopen jaren al vaker gezegd maar een weinig gehoorde reden om sportrepen te halen is wat mij betrefd ook variatie en jezelf verwennen.

Ik eet zonder te sporten al genoeg bananen, krentenbollen, ect. dus ookal vind ik die dingen echt lekker na de 100e in een maand ofzo komt het bij mij m'n neus wel uit iig. Zeker bij lange ritten/tourtochten vind ik het dan wel eens lekker om een smaakvolle sportreep te eten, Born repen smaken heerlijk dus een beetje smaak tussen droge bollen en snelle jelle's mag wel eens :+

Idem met gelletjes, ik vind die van SiS écht lekker + dat als ik stevig doorfiets valt vast eten vaak gewoon verkeerd :(
Ach iedereen is anders :)

@Reynouts Hoezo is dat een doodzonde? Als het weer er naar is kan het prima maar er is een verschil tussen bij de eerste zonnestraal in full summer outfit gaan of gepast gekleed gaan.
Ik had ook kort-kort maar wel dikker dan een zomer outfit.

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 22-02-2021 22:21 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:54
Tijdens het fietsen draai ik voornamelijk op Snickers, op een of andere manier werkt dat voor mij erg goed. Ben nog op zoek naar een goed alternatief voor in de zomer ivm smelten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 09:51
Same here #TeamSnickers
Ben zelf een cheapskate en ga echt geen dure sportrepen kopen.
De huismerkrepen van appie en between zijn goed genoeg voor mij en neem af en toe een zak haribo perziken/kersen/mix mee om mee af te wisselen.
Volgende keer een zak katja biggetjes proberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
kw_nl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Bij 12GO hebben ze bijvoorbeeld de Scott Speedster 10 voor 1300 euro op voorraad. Meestal krijg je er wel 100 euro van de prijs af als je ook nog wat accessoires erbij koopt.

Zou persoonlijk voor zoiets gaan. Is verder een prima fiets (105 group voor het grootste gedeelte, kabels intern, etc).
Ik heb de addict 20 (2020 in het blauw) die lijkt er heel veel op (carbon vs alu, disc vs velg, ander crankstel en ketting). Prima fiets. Prijs bespreken gaat zeker niet lukken verwacht ik, Scott heeft overigens de prijzen voor de 2021 modellen fors verhoogd ("mijn" addict met 400 euro) en die fiets zijn ze zo kwijt zoals al vaak gezegd.
Kijk meteen naar dat zadel, veel mensen vervangen dat meteen voor wat anders.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn voorraad gelletjes en reepjes is helaas weer eens op :')
Eigenlijk begonnen met die van decathlon want lekker makkelijk te halen in de buurt.
Puntje bij paaltje zijn die dingen gewoon vies, laatst met een vriend gefietst en toen een reepje van Amacx geprobeerd. Die beviel wel goed, toen ook wat isotone sportdrank gehad wat ook niet verkeerd was.

Wat zijn jullie ervaringen met Amacx, zijn ze inderdaad zo betaalbaar als ze claimen?

Twijfel nog of ik ook isotoon poederspul en/of herstelspul wil hebben.
Als lichtgewicht brand ik volledig door mijn reserves heen op duurritjes (~100km), dus daarna is het altijd een groot bunkerfestijn. Misschien dat een hersteldrankje met wat voedingstoffen die ?ongezonde? vreetbuien een beetje kan temperen? Verder qua isotone drankjes misschien gewoon handig om gaande weg tijdens het lurken ook wat energie mee te pakken?

Ik heb toen met die SiS actie 2x een pakketje besteld en tot nu toe is dat allemaal best te kanen. Maar ik vind het te duur om zonder actie te kopen, en het moet uit de UK komen, dus mwa....
Ik heb hetzelfde probleem als jij, als ik voor de rit niet flink eet, dan is de energie soms al op voordat ik er ben, en het gevoel dat ik er niet tegenop kan eten onderweg. Ik maak wel zelf energiedrank trouwens met Fantomalt. Dat bevalt wel goed, kan je zelf de smaak bepalen en is bovendien goedkoop. En verder appel, banaan oid, lidl reepje, liga, boterhammen met pindakaas :9
Na de rit pak ik voor de zware hongerklop altijd eerst een shake met kruitvat Pure Whey met melk. Die zijn regelmatig in de aanbieding, en ik vind ze qua prijs ok.
Tja, en in de zomer na een avondrit, dan is het toch bier met chips :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
sapphire schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:27:
[...]

* Shabby-veel-te-grote-winterjasjes-die-eigenlijk-verwassen-zijn-mannetjes met voorkeur een blauw/paars/roze kleur of jaren '90 wielerploegen. -O-
* Mistraller denkt meteen aan Rob Haneveld :Y

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 15:10
Mistraller schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:23:
[...]

Ik heb toen met die SiS actie 2x een pakketje besteld en tot nu toe is dat allemaal best te kanen. Maar ik vind het te duur om zonder actie te kopen, en het moet uit de UK komen, dus mwa....
Ik heb hetzelfde probleem als jij, als ik voor de rit niet flink eet, dan is de energie soms al op voordat ik er ben, en het gevoel dat ik er niet tegenop kan eten onderweg. Ik maak wel zelf energiedrank trouwens met Fantomalt. Dat bevalt wel goed, kan je zelf de smaak bepalen en is bovendien goedkoop. En verder appel, banaan oid, lidl reepje, liga, boterhammen met pindakaas :9
Na de rit pak ik voor de zware hongerklop altijd eerst een shake met kruitvat Pure Whey met melk. Die zijn regelmatig in de aanbieding, en ik vind ze qua prijs ok.
Tja, en in de zomer na een avondrit, dan is het toch bier met chips :+
SiS valt ook bij mij het beste. Gels en tabletten komen niet terug tegen de huig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33
Leuk om te lezen wat iedereen zoal meeneemt! Zelf ook nog een beetje zoekende.

Krentenbol: best een forse hap, valt soms wat zwaar. Blijft niet erg smakelijk in de achterzak, moet dus wel op gaan.

Snelle jelle: zie krentenbol, beetje droger wel.

Banaan: viel bij mij erg goed, best veel energie ook wel. Wel vrij kwetsbaar en die schil moet je ergens kwijt natuurlijk.

SIS bars: verschillende types uit intro pakket. Sommige goed te doen, anderen erg droog. Wel vrij prijzig, dus daarna niet meer gekocht.

SIS gels; vallen erg licht, voor zware inspanningen wel prettig. Qua smaak... Tja de beetje snotterige structuur is niet mijn ding. Ander voordeel is dat ze rijdend te nuttigen zijn, wel wordt 't snel een plakkerige bende.

Siroop: voor de lagere ritten neem ik meestal een bidon met siroop naast de ene met water.

Verder stop ik ook wel eens voor een cola en snickers en dan doe ik het ff wat rustiger aan. Te zware inspanning + zware hap werkt voor mij niet erg :X

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 22-02-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 26-09 13:19

Japser

Jeej!

Ik was benieuwd: gebruiken jullie ook een camelbak drank rugzak? Ik heb twee 1 liter bidons maar op langere ritten (80km+) met temperaturen zoals gisteren kom ik best net wat vocht tekort. Was benieuwd naar ervaringen met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
418O2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Dus?

Ik ben ook wat dikker en het waaide hard en het was fris, maar toch fietste ik.

Wel lang/lang, maar wat dat heeft te maken met gewicht is mij niet duidelijk
Het was een observatie mijnerzijds. Kan ik daar wat aan doen? Verder wat @Grin zegt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:44
Japser schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:03:
Ik was benieuwd: gebruiken jullie ook een camelbak drank rugzak? Ik heb twee 1 liter bidons maar op langere ritten (80km+) met temperaturen zoals gisteren kom ik best net wat vocht tekort. Was benieuwd naar ervaringen met zo'n ding.
Ik tank onderweg wel bij. Openbaar drinkwater kan je vinden via drinkwaterkaart.nl.
In het begin soms even zoeken, maar na een tijdje weet je ze wel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb toch maar besloten om een bikefit te laten doen. Dit weekend heb ik ruim 160km (2x ~80km) gefietst, maar naar verloop van tijd ondervond ik toch wat ongemakken...

Ik heb twee bedrijven in Nijmegen gevonden:
1. beteropdefiets
2. pedaalkracht

Bij beteropdefiets zou ik komende maandag (eigenlijk al komende donderdag, maar het tijdstip komt mij niet uit) al terecht kunnen, wat zeker een pluspunt is. Echter adverteert beteropdefiets i.t.t. pedaalkracht niet met een tweede meting. Ook wordt er zover ik weet geen zadeldrukmeting uitgevoerd. De prijs van beteropdefiets is trouwens 160 euro vs 200 euro (225 euro met zadeldrukmeting). Maar opzich heb ik er ook wel 225 euro voor over.

Dus:
1: In hoeverre is het gebrek aan een zadeldrukmeting een nadeel?
2: In hoeverre is een tweede meting nuttig? Was dit echt noodzakelijk/was dit prettig, of heb je er eigenlijk niks aan?

De reden dat ik twijfel is trouwens dat de wachttijd bij pedaalkracht ruim een maand bedraagt.Overigens zou ik waarschijnlijk alsnog bij pedaalkracht of bikeshoe4u een voetmeting moeten laten uitvoering, omdat ik bij beteropdefiets alleen een voetanalyse krijg en geen advies. Ik beschik niet over de juiste kennis om de juiste schoenen te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Ik heb er 1 voor op de MTB, neem hem alleen mee op de racer bij echt langere ritten of middenlange ritten solo omdat er naast die liters water ook meer gereedschap in past. Maar gisteren was het 18ish graden. Ik reed met 1 grote bidon (750 mL) water 50 kilometer en had over.. glas water drinken vooraf helpt ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
@Crazy D is onze drinkzak specialist.

Zelf neem ik ook 2 bidons mee van een liter, en de rest aanvullen met www.drinkwaterkaart.nl of ergens anders stoppen.

Je kan ook triatlon-style 2 bidons achter op je zadel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Swedish_Chef schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Ik tank onderweg wel bij. Openbaar drinkwater kan je vinden via drinkwaterkaart.nl.
In het begin soms even zoeken, maar na een tijdje weet je ze wel te vinden
Is op dit moment nog wel een dingetje, veel waterpunten zijn nog afgesloten ivm vorst.
En even een restaurant inlopen zit er ook niet in. (los van het feit dat ik dat liever niet doe ivm geen zich op fiets)
Gisteren bidons dus maar bijgevuld bij tankstation, liter water gekocht (en broodje) en door.
Maar echt warm was het nog niet, dus met 1 keer bijvullen. (en in totaal 2 cola's) ging het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:42
hoi1234 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:13:
Ik heb toch maar besloten om een bikefit te laten doen. Dit weekend heb ik ruim 160km (2x ~80km) gefietst, maar naar verloop van tijd ondervond ik toch wat ongemakken...

Ik heb twee bedrijven in Nijmegen gevonden:
1. beteropdefiets
2. pedaalkracht

Bij beteropdefiets zou ik komende maandag (eigenlijk al komende donderdag, maar het tijdstip komt mij niet uit) al terecht kunnen, wat zeker een pluspunt is. Echter adverteert beteropdefiets i.t.t. pedaalkracht niet met een tweede meting. Ook wordt er zover ik weet geen zadeldrukmeting uitgevoerd. De prijs van beteropdefiets is trouwens 160 euro vs 200 euro (225 euro met zadeldrukmeting). Maar opzich heb ik er ook wel 225 euro voor over.

Dus:
1: In hoeverre is het gebrek aan een zadeldrukmeting een nadeel?
2: In hoeverre is een tweede meting nuttig? Was dit echt noodzakelijk/was dit prettig, of heb je er eigenlijk niks aan?

De reden dat ik twijfel is trouwens dat de wachttijd bij pedaalkracht ruim een maand bedraagt.Overigens zou ik waarschijnlijk alsnog bij pedaalkracht of bikeshoe4u een voetmeting moeten laten uitvoering, omdat ik bij beteropdefiets alleen een voetanalyse krijg en geen advies. Ik beschik niet over de juiste kennis om de juiste schoenen te kopen.
De bikefit bij beteropdefiets kun je denk ik het best omschrijven als 'praktisch'. Hij zet je op basis van je wensen netjes op de fiets, maar verwacht geen grafieken en ingewikkelde analyses. Prima als je lekker wilt fietsen, maar als je een echte tweaker bent dan kan ik me voorstellen dat dat tegenvalt. Geen idee hoe pedaalkracht het aanpakt. Geen ervaring mee.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:42
Ik gebruik een drinkzak met name op de MTB. Enerzijds omdat dat van de stijlpolitie mag maar ook omdat ik bij bidons het idee heb dat ik op moet letten als ik een ruiger stuk door rag. Als je geen problemen hebt met de looks werkt het op de weg ook prima. Ik vind het makkelijker dan een bidon pakken. Maar je moet al een grote drinkzak hebben wil je heel veel meer dan 2 grote bidons aan water mee kunnen nemen. Qua stijl ga ik dan eerder voor 2 bidons. (Gelukkig zit ik meestal op de gravelfiets dus dan kan en mag alles 8) )

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
klaaas schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:42:
[...]

De bikefit bij beteropdefiets kun je denk ik het best omschrijven als 'praktisch'. Hij zet je op basis van je wensen netjes op de fiets, maar verwacht geen grafieken en ingewikkelde analyses. Prima als je lekker wilt fietsen, maar als je een echte tweaker bent dan kan ik me voorstellen dat dat tegenvalt. Geen idee hoe pedaalkracht het aanpakt. Geen ervaring mee.
Daar heb ik helemaal nog niet over nagedacht. Dat is wel een interessant punt dat je aanhaalt. Ik zal er overigens weinig van begrijpen, maar het is vast ook handig voor mij, al was het maar om deze informatie aan iemand anders voor te kunnen leggen mocht dat ooit noodzakelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Paar jaar terug waren die repen wel goed weg te krijgen. Zit tegenwoordig gewoon aan de snelle Jelle of andersoortig voedsel. Krentenbol, banaan, gewoon tussendoor-reepjes. Geloof niet dat ik als wielertoerist baat heb bij de speciale samenstelling van alle dure sportrepen :) Maar vind vooral variatie fijn. Op een langere tocht is voor de 3e keer een snelle Jelle ook wat saai, maar dat geldt voor ook een lekkere sportreep. Na 2 of 3 ben ik dat ook wel meer dan zat.

Overigens heeft ieder mens, ook met een vetpercentage van 5%, voldoende reserves voor een tocht van 100km dus zal het eerder het gevoel zijn (te grote inspanning?)
Grin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:45:
@418O2 Vaak herken ik een onervaren/beginnende wielrenner aan: hoe hij/zij op de fiets zit, toestand van het lichaam (ietwat corpulent), net niet passende kleding voor bij het weer (kort/kort bij felle zon en 12-14 graden), etc etc enz enz. Regelmatig vermakelijk om te zien, vooral wanneer een aantal elementen bij elkaar komen, maar uiteraard niks mis mee. Ik juicht het alleen maar toe! Maar net als met wandelende stelletjes in matchende ANWB-kleding moet ik wel eens een lach onderdrukken. ;)
Het grappige is dat dat andersom net zo hard is :P Toer-de-france-je spelende volwassenen :+
* Crazy D meldt zich !
Ik heb een Mule (of de vervanger, geen idee). Voor sommigen voelt dat als ruimte voor een week vakantie :+ Ik vind het vooral fijn om niet afhankelijk te zijn van externe bronnen... kan 3 liter in, dus op 95% van wat ik fiets meer dan nodig is. Maar ja, wel rugzak. Daar moet je tegen kunnen. Ik rij vanaf dag 1 met rugtas, als ik indoor fiets mis ik 'm in het begin :D Ik vind het fijner dan met van die volle zakken op de rug rijden. En, als je ergens stopt doe je m af en klaar. Niet 3 zakken leegmaken waardoor er een lading zooi op het tafeltje ligt.
Maar ben wel redelijk eenzaam in dit topic :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
Een rugzak vind ik erg vervelend tijdens het fietsen, zeker op langere stukken. Er zijn altijd wel snackbars/tankstations waar je kan bijvullen en met 2 liter zou je toch eigenlijk wel zeker 3 uur moeten kunnen fietsen als het 20 graden is (zelf red ik 4 uur makkelijk met 2 liter).

Snap dat het verleidelijk is om vaak naar die bidon te grijpen bij warmer weer. Maar bij een liter per uur zit je toch te klotsen op je zadel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Crazy D schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:53:
[...]

Het grappige is dat dat andersom net zo hard is :P Toer-de-france-je spelende volwassenen :+
[...]
Hahahaha QFT!
Deze hele sport en zijn slachtoffers zijn lachwekkend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Louislouislouis schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:02:
[...]

Een rugzak vind ik erg vervelend tijdens het fietsen, zeker op langere stukken. Er zijn altijd wel snackbars/tankstations waar je kan bijvullen en met 2 liter zou je toch eigenlijk wel zeker 3 uur moeten kunnen fietsen als het 20 graden is (zelf red ik 4 uur makkelijk met 2 liter).

Snap dat het verleidelijk is om vaak naar die bidon te grijpen bij warmer weer. Maar bij een liter per uur zit je toch te klotsen op je zadel?
hoeveelheid zweet kan oplopen tot 3-4 liter per uur, maar het is vooral heel erg persoonlijk. 1 liter per uur is niks geks in ieder geval
https://www.ncbi.nlm.nih....o%20300%20ml%20per%20hour.

(o.a. afhankelijk van je de hoeveelheid energie die je verbruikt, wat weer logisch is, want 75% van je energie wordt omgezet in warmte, die je via zweet kwijt probeert te raken aan de buitenlucht).

Als het lekker weer is merk je er vaak niet veel van omdat je zweet bij droog weer (lage luchtvochtigheid) en de rijwind snel verdampt, ook voel je de warmte dan niet, want het systeem werkt zoals het bedoeld is.

Zelf heb ik het bij indoor training wel eens bijgehouden, toen kwam ik op 1 liter per uur met 200 watt (endurance pace, 65% ftp)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Prulleman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:36:
[...]

hoeveelheid zweet kan oplopen tot 3-4 liter per uur, maar het is vooral heel erg persoonlijk. 1 liter per uur is niks geks in ieder geval
https://www.ncbi.nlm.nih....o%20300%20ml%20per%20hour.

(o.a. afhankelijk van je de hoeveelheid energie die je verbruikt, wat weer logisch is, want 75% van je energie wordt omgezet in warmte, die je via zweet kwijt probeert te raken aan de buitenlucht).

Als het lekker weer is merk je er vaak niet veel van omdat je zweet bij droog weer (lage luchtvochtigheid) en de rijwind snel verdampt, ook voel je de warmte dan niet, want het systeem werkt zoals het bedoeld is.

Zelf heb ik het bij indoor training wel eens bijgehouden, toen kwam ik op 1 liter per uur met 200 watt (endurance pace, 65% ftp)
Ja ik weet het! Maar als je een lange tocht maakt zit je over het algemeen niet echt in de buurt van je limiet en dan zal het zweten toch wel meevallen.

Indoor zweet ik mezelf ook met headwind helemaal gek maar buiten valt het eigenlijk altijd wel mee. Combinatie tussen minder inspanning en meer verkoeling. Al is het af en toe bij een stoplicht even schrikken wanneer het naar beneden begint te lopen ipv wegwaait haha :9 .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Louislouislouis schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:42:
[...]

Ja ik weet het! Maar als je een lange tocht maakt zit je over het algemeen niet echt in de buurt van je limiet en dan zal het zweten toch wel meevallen.
Dat je buiten minder lijkt te zweten komt natuurlijk doordat het veel sneller verdampt. Natuurlijk helpt het niet als het binnen te warm is, maar ook buiten zweet je meer dan dat je denkt hoor :).
Als je iets meer duidelijkheid hierover wilt, weeg jezelf voor de rit en na de rit (met bidons, vooraf en achteraf, dat is het makkelijkste rekenen :) ) .

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 13:45
Qua eten voor onderweg houd ik het doorgaans bij drie dingen:

- Bolletje Goed Bezig repen (vaak voor een prikkie bij de Kruidvat in het schap): Deze zijn hard en evt. breken ze een keer maar kunnen prima een volgende rit te opnieuw mee;
- Nakd repen (deze week in de Bonus): Veel variatie in smaken, smelten niet bij warm weer en zijn prima weg te krijgen. Ook deze kunnen dus prima een volgende rit opnieuw mee;
- Een good old appel(tje) van de appelboer om de hoek.

Banaan vind ik overigens smerig (zowel qua structuur als smaak) maar vrienden nemen die ook eigenlijk altijd wel mee,

Qua drinken neem ik twee bidons mee, waarvan in principe 1 aangelengd met Isostar hydrate & perform en 1 met water. Voor echt lange ritten (100+ km) doe ik twee bidons aangelengd met Isostar en vul ik onderweg bij met gewoon water.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 23-02-2021 08:52 ]

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 08:25
Qua eten neem ik niet zoveel bijzonders mee. Meeste ritjes zijn vrij kort, tot max 100km. Dan heb ik vaak wel genoeg aan een Snelle Jelle. En vaak komt die ook onaangebroken weer thuis. Gelletjes gebruik ik bijna nooit. Ik heb wel eens een doos gelletjes gehad (SiS), maar inmiddels al een jaar geen gelletje in huis te vinden.
Wat betreft drinken heb ik vaak wel genoeg aan water. Soms heb ik een bidon met roosvicee en een bidon met water. En nog wat minder vaak heb ik wel sportdrank mee. Dat is dan met name op de wat warmere dagen.

@Louislouislouis buiten zweet je ook echt wel veel hoor. Dat is precies wat @Michaelg aangeeft. Als ik hard fiets en het is warm dan lijk ik vrij weinig te zweten. Sta ik eenmaal stil dan blijkt dat toch niet helemaal waar te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
Willem30 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:39:
[...]

In het weekend ga ik niet zo vroeg op pad en wilde juiste ook wat voelen van de warmte. :P
Haha ja dat is ook weer zo. Moest nog wel met arm- en beenstukken rijden ja.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:13:
Bij beteropdefiets zou ik komende maandag (eigenlijk al komende donderdag, maar het tijdstip komt mij niet uit) al terecht kunnen, wat zeker een pluspunt is.
Ik ben niet heilig qua maatregelen, maar valt dit niet onder niet-medische contactberoepen?
Een maandwachttijd kan ook een pre zijn. Een aannemer die "altijd" tijd heeft hoeft bij mij mijn huis niet komen verbouwen. edit: misschien is die maand wachttijd wel, omdat de één het wel mag doen in de lookdown en de andere niet

Bikeshoe4u doet ook bikefittingen volgens mij.

Bel ze eens op, bij wie krijg je het beste gevoel?

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 23-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mhr-zip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Ik ben niet heilig qua maatregelen, maar valt dit niet onder niet-medische contactberoepen?

[...]

Een maandwachttijd kan ook een pre zijn. Een aannemer die "altijd" tijd heeft hoeft bij mij mijn huis niet komen verbouwen.

Bikeshoe4u doet ook bikefittingen volgens mij.

Bel ze eens op, bij wie krijg je het beste gevoel?
valt volgens mij onder "preventieve zorg" net als een sportmedische keuring

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:49:
[...]

valt volgens mij onder "preventieve zorg" net als een sportmedische keuring
Dan is het dus wel medisch. Dan moet je wel fysio papieren hebben denk ik.

Als ik zo snel kijk heeft "beteropdefiets" die wel, en "pedaalkracht" niet.

Nu vind ik het persoonlijk absoluut niet een vereiste dat een bikefitter ook fysiopapieren heeft. Ik ben 2 keer op de fiets gezet. 1e keer door bikefitter met fysiopapieren. 2e keer door bikefitter zonder papieren, maar wel met een hele berg ervaring. (edit: Laatste deed het beter).

Voor iedereen die twijfelt over wel of geen bikefit, hier gratis advies.

[ Voor 31% gewijzigd door mhr-zip op 23-02-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Koop ook altijd bij SiS, maar sinds ik invoerrechten heb moeten betalen (en een maand moeten wachten op de levering) laat ik het maar zitten. De aanbiedingen daar zijn echt altijd heel goed.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik vul altijd bij als het nodig is, benzinepomp kan je altijd wel terecht over het algemeen. Ook mooie plek om even wat voedsel in te slaan. Met fietsen heb ik zelf liefst niks op mijn rug. Voor wandeltochten (4daagse/kennedymars/hiking Noorwegen) heb ik een platypus overigens. Dat is een losse waterzak met slang die in elke rugzak past. 2 liter max en die vul ik dan regelmatig bij; vaak niet helemaal vol, want water is nu eenmaal zwaar. Al mijn rugzakken hebben een frame waardoor de waterzak niet direct tegen je rug drukt. Dus geen zweetplek, en je water warmt niet zo snel op. Een kleine camelbak heeft dat niet. Bovendien warmt je water in de slang ook heel snel op.
Met een dergelijk systeem ga je trouwens wel anders drinken. Vaker een kleine slok, terwijl je met een bidon vaak in 1 keer wat meer drinkt omdat je dan in de bidon kunt knijpen.
Tot slot zou ik het niet aanraden voor sportdrank omdat je een dergelijk systeem minder goed schoon kan houden dan een bidon. Maar dat was toch al niet het idee geloof ik.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:55:
[...]

Dan is het dus wel medisch. Dan moet je wel fysio papieren hebben denk ik.

Als ik zo snel kijk heeft "beteropdefiets" die wel, en "pedaalkracht" niet.

Nu vind ik het persoonlijk absoluut niet een vereiste dat een bikefitter ook fysiopapieren heeft. Ik ben 2 keer op de fiets gezet. 1e keer door bikefitter met fysiopapieren. 2e keer door bikefitter zonder papieren, maar wel met een hele berg ervaring.

Voor iedereen die twijfelt over wel of geen bikefit, hier gratis advies.
Die is ook wel interessant. Ik denk echter dat z'n kort gesprek te weinig resultaat heeft voor mij. Ik heb meer aan iemand die alles voor mij afstelt en ik vind het denk ik prettig als iemand mij door een geheel traject sleept, in plaats van dat ik vragen moet stellen.

Als hij binnen korte tijd, tijd heeft kan ik dit natuurlijk wel als tijdelijke oplossing gebruiken om de tijd te overbruggen en toch wat beter op de fiets te zitten. Ik wil eigenlijk voor Pedaalkracht kiezen, maar de wachttijd vind ik zo lang. Ik wil met dit mooie weer gewoon klachtenvrij kunnen fietsen...

Bikeshoe4u zal het denk ik ook wel druk hebben. Het is dus maar de vraag of ze eerder tijd hebben en als dat het geval is, moet ik alsnog een flink eind reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Die is ook wel interessant. Ik denk echter dat z'n kort gesprek te weinig resultaat heeft voor mij. Ik heb meer aan iemand die alles voor mij afstelt en ik vind het denk ik prettig als iemand mij door een geheel traject sleept, in plaats van dat ik vragen moet stellen.
Dat er doorheen slepen hoef je je bij Jurrian niet zo druk te maken, maar denk dat het wat ver reizen is voor jouw.
Bikeshoe4u zal het denk ik ook wel druk hebben.
Ik denk dat hij het heel rustig heeft, net als de rest van Offline Retail Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Ook mooie plek om even wat voedsel in te slaan.
Kruidvat is ook altijd een goede plek om te stoppen, loop je met 12 goedkope snickers en een bidon vol met Fristi weer naar buiten O+
Bovendien warmt je water in de slang ook heel snel op.
Eerst blazen, dan drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Als hij binnen korte tijd, tijd heeft kan ik dit natuurlijk wel als tijdelijke oplossing gebruiken om de tijd te overbruggen en toch wat beter op de fiets te zitten. Ik wil eigenlijk voor Pedaalkracht kiezen, maar de wachttijd vind ik zo lang. Ik wil met dit mooie weer gewoon klachtenvrij kunnen fietsen...

Bikeshoe4u zal het denk ik ook wel druk hebben. Het is dus maar de vraag of ze eerder tijd hebben en als dat het geval is, moet ik alsnog een flink eind reizen.
Het is natuurlijk een beetje afhankelijk wat je doel van de bikefit is (bestaande fiets goed passend maken, of een meting voor een eventuele nieuwe fiets) en wat je eigen fietsdoelen zijn (lange comfortabele ritten maken, super aerdodynamisch zitten, ....).

Blijkbaar heb jij na een lange rit echt specifieke klachten. Hoe beter jij ze kunt specificeren en uitleggen, hoe gerichter de fysio (of bikefitter) ernaar kan kijken. Echter kan het ook best zijn dat zulke dingen op zulke lange ritten niet zomaar te voorkomen zijn, maar het ook meer in gewenning zit. Ook weer afhankelijk van wat het dan voor ongemakken zijn.. Heel lastig ook om te testen als het pas na een lange tijd opkomt.

Ik heb persoonlijk een prima ervaring met Pedaalkracht. Ik kwam toen met twee redenen: last van mijn knie en wilde een nieuwe fiets. Voor de knie heb ik wat oefeningen meegekregen die het wel wat verbeterd hebben. Daarnaast subtiele veranderingen doorgevoerd op de fiets die ik toen had (zadelhoogte/positie), maar ook met de stuurpen gespeeld en natuurlijk de schoenplaatjes aangepast en zadelmeting (maar dat laatste was gewoon al prima, dus geen aanpassing). Ik was op zoek naar een nieuwe fiets en hebben we samen aan de hand van de meting naar de geometrie gekeken van fietsen wat zou kunnen en wat niet. Wat dat betreft hartstikke goed geholpen. De fit op mijn oude fiets voelde opeens ook echt een stuk beter. Wat je soms in filmpjes langs ziet komen qua technieken en analyses van bikefitters heb ik bij hem niet gehad of gezien (kan inmiddels wel veranderd zijn natuurlijk).

Later toch nog niet helemaal af van de kniepijn in combinatie met mijn nieuwe fiets en dat heb ik toen bij Mandy Beumer (https://www.defietsfysio.nl/) juist op kunnen lossen. Die dus wel echt een fysio achtergrond heeft. Zij keek toch net met een ander oog naar mijn positie en bewegingen van mijn knie/voet/been. Qua apparatuur zeker niet geavanceerder, maar misschien op dat gebied iets kundiger? Meer no-nonsense. Als je echt duidelijke last ergens van hebt, zou je daar ook eens kunnen kijken. Wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:38:
[...]

Dat er doorheen slepen hoef je je bij Jurrian niet zo druk te maken, maar denk dat het wat ver reizen is voor jouw.

[...]

Ik denk dat hij het heel rustig heeft, net als de rest van Offline Retail Nederland.
Ik heb Jurrian een mail gestuurd. Helaas heeft hij geen tijd meer. Hij gaf ook aan binnenkort weer te willen beginnen met betaalde bikefits. Jammer voor mij dus. Ik bedoelde trouwens dat ik verwacht dat een fysieke bikefit nog noodzakelijk is. Als het echter gratis is, is het een goede eerste poging om een betere fit te verkrijgen. Ik denk niet dat je dezelfde kwaliteit kunt leveren als in een 3 uur durende fysieke afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 14:27
Op het fietspad of niet? Gistermiddag een ritje gemaakt, vanuit Zwolle naar de Dellen richting het Harde gefietst en weer terug. Ik denk dat deze weg onder wielrenners in deze regio wel redelijk bekend is. Er zit op het 2e deel een fietspad naast de weg, maar net als vele andere wielrenners op dit stuk bleef ik op de weg, het leverde me 2 toeterende auto's en een middelvinger op.

Nu ben ik niet onbereid om een fietspad te pakken als het kan, maarde reden dat veel wielrenners mijn inziens hier het fietspad mijden is vanwege de vele oudjes in combinatie met lastig inhalen. Wat zijn jullie ervaringen/meningen hiermee?

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
BrammeS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:13:
Op het fietspad of niet? Gistermiddag een ritje gemaakt, vanuit Zwolle naar de Dellen richting het Harde gefietst en weer terug. Ik denk dat deze weg onder wielrenners in deze regio wel redelijk bekend is. Er zit op het 2e deel een fietspad naast de weg, maar net als vele andere wielrenners op dit stuk bleef ik op de weg, het leverde me 2 toeterende auto's en een middelvinger op.

Nu ben ik niet onbereid om een fietspad te pakken als het kan, maarde reden dat veel wielrenners mijn inziens hier het fietspad mijden is vanwege de vele oudjes in combinatie met lastig inhalen. Wat zijn jullie ervaringen/meningen hiermee?
Fietsen horen op het fietspad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
hoi1234 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb Jurrian een mail gestuurd. Helaas heeft hij geen tijd meer. Hij gaf ook aan binnenkort weer te willen beginnen met betaalde bikefits. Jammer voor mij dus. Ik bedoelde trouwens dat ik verwacht dat een fysieke bikefit nog noodzakelijk is. Als het echter gratis is, is het een goede eerste poging om een betere fit te verkrijgen. Ik denk niet dat je dezelfde kwaliteit kunt leveren als in een 3 uur durende fysieke afspraak.
Er zijn meerdere sportartsen in Nederland, maar zelf tevreden over SMA Midden-Nederland. Zie hier mijn ervaring.

Ik zie overigens ook dat je op Papendal een meting dynamische fietspositie kan doen, wellicht is dat beter in de buurt? Kosten zijn 325 maar wellicht doet de verzekering nog iets in dit verhaal.

Zelf slechte ervaringen met Futurumshop, terwijl daar de bikefitter toch ook alle middelen heeft en kundig overkwam en een fysio-achtergrond heeft. Dus kritisch zijn waar je je op de fiets laat zetten is niet verkeerd.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 10:46

Ik pak daar eigenlijk altijd het fietspad. Ja het is onhandig inhalen, wat smaller en bochtiger en ligt er in de herfst zeker niet altijd schoon bij. Om flink door te stampen dus ook niet ideaal, maar daar houd ik van tevoren dan ook al rekening mee. Heuvel af en met een wat hogere snelheid is het overigens wel een leuk technisch stukje op bewolkte werkdagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk

Fietspad. Wekt alleen maar irritaties op en als je een mafketel hebt die op minder dan 50cm passeert dan lig jij op de grond en heeft hij een goede dag. Er is 1 weg hier in de buurt (Aerdenhout - Vogelenzang) waar heel duidelijk meerdere borden staan “fietsers op rijbaan” omdat het fietspad er naast heel smal en bochtig is, maar dan nog krijg je de automobilisten met blinde vlekken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iRJxfDUfUuSvbjk8sVoBlpraQs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tMm7JMNDrIPovznY9OJ0bRGW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
fietsen doe je op het fietspad, dat er situaties zijn waarbij je ff een stukje weg pakt zullen de meeste wel begrijpen (of niet, ook prima). maar structureel op de weg rijden, omdat iedereen het doet.. of omdat het druk is.. :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 18:17
https://drinkwaterkaart.nl/ :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij is er bij fietspaden toch ook verschil of het echt verplicht is om daar te fietsen (zo'n blauw rond bord) of dat het een pad is voor fietsers (zo'n rechthoekig bord met fietspad). Bij die laatste mag je toch wel over de weg? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ik fiets, bijna altijd, op het fietspad. De enige uitzonderingen zijn 2 wegen in de buurt met zo'n rechthoekig bord en dan van die hele smalle, kronkelige fietspaden. Op de weg dan eigenlijk altijd wel achter elkaar en niet naast elkaar. Soms lijkt de weg wel fijner, maar ik ben ook een beetje bang voor zo'n automobilist die teveel dumpert heeft gekeken en daarmee graag wielrenners de berm indrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder

Als er een verplicht fietspad is, en jij besluit om welke reden dan ook om op de hoofdrijbaan te rijden dan moet je m.i. accepteren daar op aangesproken (aangetoeterd, aangemiddelvingerd) te worden.
Holk schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:22:
Er is 1 weg hier in de buurt (Aerdenhout - Vogelenzang) waar heel duidelijk meerdere borden staan “fietsers op rijbaan” omdat het fietspad er naast heel smal en bochtig is, maar dan nog krijg je de automobilisten met blinde vlekken
Appels en peren. Het fietspad naast de N206 is een "niet verplicht" fietspad. Fietsers mogen daar dus op de hoofdrijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Stufferdt schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Er zijn meerdere sportartsen in Nederland, maar zelf tevreden over SMA Midden-Nederland. Zie hier mijn ervaring.

Ik zie overigens ook dat je op Papendal een meting dynamische fietspositie kan doen, wellicht is dat beter in de buurt? Kosten zijn 325 maar wellicht doet de verzekering nog iets in dit verhaal.

Zelf slechte ervaringen met Futurumshop, terwijl daar de bikefitter toch ook alle middelen heeft en kundig overkwam en een fysio-achtergrond heeft. Dus kritisch zijn waar je je op de fiets laat zetten is niet verkeerd.
De reviews zijn van zowel beteropdefiets als van pedaalkracht prima. Daar heb ik dus alle vertrouwen in. Ik zie wel dat smcp zich op andere punten lijkt te focussen. Wat is daar precies het voordeel van? Overigens heeft smcp verschillende locaties. Dus dat is mooi.

De reden dat ik een bikefit wil, is dat ik nu gewoon klachten heb. Na verloop van tijd krijg ik nekpijn, pijnlijke handen en pijnlijke voeten. Die wil ik oplossen. Ook mijn zitvlak raakt geïrriteerd. Niet zo zeer pijn, maar eerder schuurplekken. Verhoogde prestaties maakt mij niet echt heel veel uit. Ik verwacht eigenlijk dat ik geholpen wordt een oplossing te vinden voor mijn nekpijn, advies krijg voor nieuwe schoenen en een nieuw zadel.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 23-02-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17

hier dus als ik het goed begrijp? Daar zou ik gewoon het fietspad pakken. Is toch ook veel mooier? beetje bochtjes, lekker tussen de bomen. De blauwdruk voor mijn favoriete lokale segment.
Maar nu ben ik daar ook niet bekend. Ik heb bij mij in de buurt ook bepaalde stukken waar ik het fietspad mijd omdat het 4 klinkers breed of een wortelfestijn is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
DieAnder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Als er een verplicht fietspad is, en jij besluit om welke reden dan ook om op de hoofdrijbaan te rijden dan moet je m.i. accepteren daar op aangesproken (aangetoeterd, aangemiddelvingerd) te worden.

[...]

Appels en peren. Het fietspad naast de N206 is een "niet verplicht" fietspad. Fietsers mogen daar dus op de hoofdrijbaan.
Nou, een N-weg is voor mij altijd voorbehouden voor gemotoriseerde voertuigen, mits anders aangegeven. De weg in het voorbeeld heeft die verplichting juist niet. Sterker nog, je zou kunnen beargumenteren dat de strepen op de weg een fiets deel aangeven.. Desondanks zou ik daar niet fijn fietsen, die weg is smal en de bomen maken het wel donker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gezien de discussie over 'het fietspad' weer oplaait, post ik dit ding maar weer eens: Garmin Varia. Deze heeft mij het laatste jaar zo vaak gered tegen het (dood)schrikken van auto's; ik rij geen meter meer zonder dit ding. Het lampje zet ik doorgaans uit maar die radarfunctie en de weergave daarvan - hoe ver de auto/motor achter je zit, hoeveel het er zijn, hoe snel ze naderen - is onbetaalbaar voor mij. Dikke aanrader! En ja: het is krankzinnig veel geld voor zo'n ding. Maar ik zou vandaag nog een nieuwe kopen als hij niet op de fiets zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verplicht fietspad of niet, even middelvinger is m.i. nooit te rechtvaardigen.

Volgens mij hebben we mannen/vrouwen in blauwe pakjes en witte auto's (incl zwaailichten enzo) om verkeersregels te handhaven. Heb jij die behoefte ook, stuur dan vooral een sollicitatiebrief. Volgens mij zoeken ze nog wel collega's.

Als je iemand een regel ziet overtreden, spreek dan vooral met jezelf al dat jij dat niet doet. Hou alle terechtwijzingen lekker voor je. Ze leveren toch niets op.

Een betere wereld begint bij jezelf. Agressie in het verkeer eindigt bij jouw zelf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb op de motor wel eens de toerenbegrenzer laten knallen (toeter van een motor is niet zo indrukwekken, toerenbegrenzer wel) voor een groepje wielrenners omdat ze met zes breed de hele weg bezet hielden en ik moest inhouden omdat ze niet oplette en aan de kant gingen. Ik heb denk ik nog nooit een politiewagen gezien tijdens mijn motorritjes in de buitengebieden, dus daar hoef je ook niet op te rekenen

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 23-02-2021 12:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:36:
Ik heb op de motor wel eens de toerenbegrenzer laten knallen (toeter van een motor is niet zo indrukwekken, toerenbegrenzer wel) voor een groepje wielrenners omdat ze met zes breed de hele weg bezet hielden en ik moest inhouden omdat ze niet oplette en aan de kant gingen. Ik heb denk ik nog nooit een politiewagen gezien tijdens mijn motorritjes in de buitengebieden, dus daar hoef je ook niet op te rekenen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeQb7imHloQUzrpwXEDqdpsgka8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RvigKRVldvffDgEtG78V9Nd1.jpg?f=user_large

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 08:25
Bij mij in de buurt is ook een weg met een fietspad er naast. Dat fietspad is echter dermate slecht en smal dat het niet echt fijn fietsen is met de racefiets. Ik pak daarom vaak de weg, ook al weet ik dat het niet mag. Ik verbaas mij er dan wel over dat automobilisten gaan toeteren terwijl ze jou met 80km/u in halen, terwijl je daar 60km/u in halen.

Ik probeer het fietsen op wegen waar het niet mag wel echt tot een minimum te beperken. De wielrenner heeft al een slechte naam (in veel gevallen ook terecht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Is lekker makkelijk he, zo anoniem op een motor.

Wel een voordeel met corona, minder grote groepen wielrenners die minder breed kunnen fietsen :)

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 23-02-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dan blaas je het opgewarmde water terug de zak in; wat jij denk ik bedoelt is dat je eerst drinkt en dan blaast.
Maar ook dat is niet hoe het systeem in feite bedoeld is, want dan krijg je snel lucht bovenin de waterzak en dat klotst. Idee is dat de zak slinkt naarmate hij leger raakt. Lucht hoort eigenlijk niet in een dergelijk drinkwater systeem. Je hebt systemen met geisoleerde waterslangen, tijdens vierdaagse zag ik daar regelmatig buitenlandse militairen mee lopen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Holk schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Fietspad. Wekt alleen maar irritaties op en als je een mafketel hebt die op minder dan 50cm passeert dan lig jij op de grond en heeft hij een goede dag. Er is 1 weg hier in de buurt (Aerdenhout - Vogelenzang) waar heel duidelijk meerdere borden staan “fietsers op rijbaan” omdat het fietspad er naast heel smal en bochtig is, maar dan nog krijg je de automobilisten met blinde vlekken

[Afbeelding]
Het fietspad ernaast is idd smal maar de weg waar die borden staan is voor het meerendeel een 60 km weg. Die borden zijn daar uiteindelijk neergezet om te waarschuwen, de fietsers mogen daar niet op de weg maar het gebeurt heel vaak. Ik pak zelf wel altijd het fietspad daar, je gemiddelde gaat er wel aan maar dan moet je daar mijn inziens rekening mee houden als je de route bepaalt die je gaat fieten. Je kunt ook via de leidsevaart fietsen bijvoorbeeld, veel rustiger maar ook een veel saaier stuk.

Wat het hier wel lastig maakt zijn met name de bakfietsen die ook over dat fietspad gaan, dit samen met andere fietsers die niet het geduld hebben om even elkaar veilig te passeren.

[ Voor 7% gewijzigd door @r!k op 23-02-2021 12:47 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
@r!k schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Het fietspad ernaast is idd smal maar de weg waar die borden staan is voor het meerendeel een 60 km weg. Die borden zijn daar uiteindelijk neergezet om te waarschuwen, de fietsers mogen daar niet op de weg maar het gebeurt heel vaak. Ik pak zelf wel altijd het fietspad daar, je gemiddelde gaat er wel aan maar dan moet je daar mijn inziens rekening mee houden als je de route bepaalt die je gaat fieten. Je kunt ook via de leidsevaart fietsen bijvoorbeeld, veel rustiger maar ook een veel saaier stuk.

Wat het hier wel lastig maakt zijn met name de bakfietsen die ook over dat fietspad gaan, dit samen met andere fietsers die niet het geduld hebben om even elkaar veilig te passeren.
Leidse vaart heeft ook mijn voorkeur, zeker het deel vanaf vogelenzang naar Noorden is prima weg (viaduct is even raar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
Dit is inderdaad een heel listig stukje. Kwam er pas bij de derde keer achter dat je gewoon over de weg mag fietsen. En een hoop automobilisten zijn daar ook niet van op de hoogte getuige de toeters en handgebaren die je daar vaak hoort/ziet.

Is ook levensgevaarlijk om dat pad aan de linkerkant te pakken; blinde bochten, smal en spekglad bij nat weer.
@r!k schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:44:
[...]de fietsers mogen daar niet op de weg maar het gebeurt heel vaak. Ik pak zelf wel altijd het fietspad daar, je gemiddelde gaat er wel aan maar dan moet je daar mijn inziens rekening mee houden als je de route bepaalt die je gaat fieten.
Volgens mij mag dit dus wel.

Zie onderstaande foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrtPITcYEug6PS8H36VZtLffDmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rf7knWbt8F5byXrcLMk3q9pi.png?f=fotoalbum_large

Aan de linkerkant zie je aan het bord dat het een 'onverplicht' fietspad is. En verderop rechts inderdaad het bordje 'fietsers op rijbaan'.

[ Voor 39% gewijzigd door Louislouislouis op 23-02-2021 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is hier wel eens iemand tijdens het fietsen aangehouden of aangesproken door de politie?

Ik één keer, toen we een stukje weg van 10m namen dat eigenlijk verboden voor fietsers was. Ik was met een vriend die uit die buurt kwam en ik fietste gewoon achter hem aan, dus had het niet eens gezien. Direct een motoragent achter ons aan, maar die legde eigenlijk gewoon uit waarom dat niet de bedoeling was hij kwam uit de buurt waar ik woon en dus hadden we snel common ground en konden dus gewoon verder. Wij zullen dat nu niet meer doen daar en dat was het eigenlijk. Vond het heel schappelijk en ook gewoon terecht en was blij dat we geen bekeuring kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb toch maar gewoon een afspraak gemaakt bij pedaalkracht. Via de wielrenvereniging krijg ik nog 15% korting wist iemand van het bestuur mij te vertellen. Ik heb nog rondgevraagd binnen de wielrenvereniging en zij raadde mij ook aan om bij pedaalkracht een fit te laten doen. Ik denk niet dat een bikefit bij smcp veel beter is voor mij.

Mocht ik klachten houden, kan ik nog altijd naar een echte fysiotherapeut die deze klachten met mij kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Louislouislouis schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Dit is inderdaad een heel listig stukje. Kwam er pas bij de derde keer achter dat je gewoon over de weg mag fietsen. En een hoop automobilisten zijn daar ook niet van op de hoogte getuige de toeters en handgebaren die je daar vaak hoort/ziet.

Is ook levensgevaarlijk om dat pad aan de linkerkant te pakken; blinde bochten, smal en spekglad bij nat weer.

[...]

Volgens mij mag dit dus wel.

Zie onderstaande foto

[Afbeelding]

Aan de linkerkant zie je aan het bord dat het een 'onverplicht' fietspad is. En verderop rechts inderdaad het bordje 'fietsers op rijbaan'.
Ik heb het nu toch even opgezocht en inderdaad, er is een stuk onverplicht fietspad en daar mag je dus wel op de weg fietsen. Het is me (nog) niet duidelijk waar precies dit begint en weer ophoud, volgende keer als ik daar fiets ga ik er eens op letten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sommige stukken weg zijn echt onduidelijk ingericht en zowel als fietser en als automobilist weet je dan eigenlijk niet waar je aan toe bent. Zo'n weg "oogt" exclusief voor auto's, zeker als er nog een (onverplicht) fietspad naast ligt.

Ook al mag je er dan fietsen, een automobilist kan best schrikken van de onverwachte aanwezigheid van fietsers op die weg. En eerlijk is eerlijk, vrijwel niemand kent echt alle verkeersregels en is honderd procent scherp op de huidige inrichting van de weg met de vele borden en wijzigingen die er zijn. Gecombineerd met de verkeersovertredingen die helaas veel wielrenners toch maken, is de conclusie dan al snel getrokken.

Een voorbeeld van een verkeersregel die ik niet wist: als fietser met een aanhanger breder dan 75 cm achter je fiets, mag je op de rijbaan fietsen (artikel 5.4). Ik kwam hier bij toeval achter, omdat ik vaak racefiets met m'n zoontje in een fietskar en die kar is breder dan 75 cm. Echter ga ik er maar vanuit dat geen enkele automobilist deze regel kent en fiets ik dus zeer terughoudend, ook al weet ik dat ik gelijk heb in bepaalde situaties.

[ Voor 3% gewijzigd door HuHu op 23-02-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
@r!k schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Ik heb het nu toch even opgezocht en inderdaad, er is een stuk onverplicht fietspad en daar mag je dus wel op de weg fietsen. Het is me (nog) niet duidelijk waar precies dit begint en weer ophoud, volgende keer als ik daar fiets ga ik er eens op letten.
Op een halve kilometer voor Vogelenzang heb je een fietspad aan de rechter kant (die steekt dan over vanaf de linker kant), vanaf daar is het verplicht pad op (en die ga je de eerste paar keer missen want dat is bijna haaks op de weg) Bij de manege kun je er veilig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knbs81
  • Laatst online: 12-05 16:20
DieAnder schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Vertelde je niet dat je relatief vaak en veel last hebt van zadelpijn? Is dat al beter geworden?

Als dat nog steeds een issue is zou een nieuwe fiets een deel van de oplossing kunnen zijn, maar die zou je dan wel perfect bij jou moeten passen. Je voorkeursmaten uit vogelen zou ik bij uitstek op m'n oude fiets doen: (onder begeleiding van een bike fitter) er net zo lang aan sleutelen en proberen tot je ècht lekker zit, en met die maten (positie, vorm en stand stuur, zadel en grepen) een fiets uitzoeken die dat netjes faciliteert.

Bij voorbeeld: Stel dat je er achter komt het lekkerste te fietsen met een idioot kort stuurpennetje dat ook nog eens 'omhoog' wijst. Dan weet je dat je op zoek moet gaan naar een frame dat korter en hoger is dan het huidige.
Klopt! Ik heb onlangs een nieuwe zadel, en nog wat tips hier gekregen, heb mijn zithoogte verlaagt, de pijn is minder geworden en komt niet na 10 minuten, maar wel na 45-60 minuten, ik voel nu soms ook mijn voeten wat tintelen/slap.

Ik heb de gevoel dat ik een proper bikefit toch nodig ben. Is er iets in de beurt van Drenthe of moet men toch richting de randstad gaan zoeken? Liefst een wie zelf geen fietsen verkoopt.

vie google kon ik aantal bikfitters vinden, heeft hier iemand ervaring mee?

https://www.l3-bikefitting.nl/
https://bike-fit-studio.business.site/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
knbs81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Klopt! Ik heb onlangs een nieuwe zadel, en nog wat tips hier gekregen, heb mijn zithoogte verlaagt, de pijn is minder geworden en komt niet na 10 minuten, maar wel na 45-60 minuten, ik voel nu soms ook mijn voeten wat tintelen/slap.

Ik heb de gevoel dat ik een proper bikefit toch nodig ben. Is er iets in de beurt van Drenthe of moet men toch richting de randstad gaan zoeken? Liefst een wie zelf geen fietsen verkoopt.

vie google kon ik aantal bikfitters vinden, heeft hier iemand ervaring mee?

https://www.l3-bikefitting.nl/
https://bike-fit-studio.business.site/
Ik heb hem zelf bij Velometric in Barneveld gedaan met volle tevredenheid: https://velometric.nl/
Is misschien geen Drenthe, maar ook weer niet heel erg uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knbs81
  • Laatst online: 12-05 16:20
WaSteiL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb hem zelf bij Velometric in Barneveld gedaan met volle tevredenheid: https://velometric.nl/
Is misschien geen Drenthe, maar ook weer niet heel erg uit de buurt.
Komt dan niet raar over dat ik zal binnenkruipen met mijn fiets wat niet eens de waarde heeft (voor mij wel) wat de bikefitting zelf zal kosten? 8)7

Maar goed ik ken toch geen mensen hier in de beurt (Elim) wie met racefietsen bezig is, een fiets club opzoeken zit momenteel niet in dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
NoepZor schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:16:
[...]

Thanks voor het meedenken. Ik heb bij Hopmans besteld, daar was de 11-28 als enige te selecteren en geen waarschuwing over geen/lage voorraad. Ook maar even een verse helm met mips en een nieuwe stuurlint meebesteld :)
Mijn cassette is binnen *O* zag dat Mantel inmiddels ook weer voorraad heeft, maar die is 14 euro duurder ook. Hopmans scheelde helm, stuurlintje en cassette samen gewoon 42 euro ten opzichte van Mantel...

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
knbs81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:03:
Komt dan niet raar over dat ik zal binnenkruipen met mijn fiets wat niet eens de waarde heeft (voor mij wel) wat de bikefitting zelf zal kosten? 8)7
Ach, raar .... Iedereen die zichzelf op een racefiets pijnigt is wel een beetje raar .... :)

Ik denk dat je een hele duidelijke wens hebt waar een bikfitter echt aan kan bijdragen, maar vraag het hem vooral.

Lieve Bikefitter, ik fiets nu 3 jaar en vind het erg leuk maar heb de volgende klachten:
-
-
Mijn ambities zijn:
-
-
Nou ben ik in de markt voor een nieuwe fiets, maar wil eigenlijk éérst van mijn klachten af, en dàn een nieuwe fiets uitzoeken.
Denk je dat dit een slimme volgorde is?
Kun je me met die twee wensen helpen?

Maar dan in een iets serieuzere toon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
knbs81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Maar goed ik ken toch geen mensen hier in de beurt (Elim) wie met racefietsen bezig is, een fiets club opzoeken zit momenteel niet in dus :P
Ik ga zelf naar bikefitlab.nl over twee weken. Die zit in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 13:45
Vraagje over achterderailleurs. Stel, mijn nieuwe gravelbike heeft een 1x11 setup met de RX812 lange kooi. Shimano zegt daarover dat je dan een cassette met minimaal 11-40T en maximaal 11-42T kan monteren. Nu neemt Shimano dit nogal strak en is er qua mogelijkheden vaak wel wat meer ruimte (zo heeft mijn 105 5800 lange kooi ook geen moeite met een 12-25). Stel, ik wil daar een 11-34 of zelfs een 11-28 op i.v.m. een wielset voor op de weg. Geeft dat dan problemen? Of is alleen de afstelling dan een ding? En kan je in dat geval beter de RX812 vervangen voor een RX810 zodat je kleinere cassettes kan monteren?

Anderzijds kan 40T voor met een 11-42 cassette ook wel, de stappen zijn dan alleen wat groter en ik zal dan in de praktijk voornamelijk de 15-17-19-21 gebruiken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Ik ga zelf naar bikefitlab.nl over twee weken. Die zit in Groningen
Lol, ziet er wel grappig uit. Zit ook praktisch bij mij om de hoek, laat maar weten hoe die bevalt! Wat is de reden van bikefit/analyse? Puur verbetering of heb je ook klachten oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Lol, ziet er wel grappig uit. Zit ook praktisch bij mij om de hoek, laat maar weten hoe die bevalt! Wat is de reden van bikefit/analyse? Puur verbetering of heb je ook klachten oid?
Hij heeft gefietst in het team waar een vriend monteur was, die was positief over hem.

Ik ben net begonnen en wil graag blessures voorkomen. Als Zzp'er is 1 dag missen door rugpijn al een stuk duurder dan een bikefit :)

Ik zal wel even laten weten hoe het beviel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Hij heeft gefietst in het team waar een vriend monteur was, die was positief over hem.

Ik ben net begonnen en wil graag blessures voorkomen. Als Zzp'er is 1 dag missen door rugpijn al een stuk duurder dan een bikefit :)

Ik zal wel even laten weten hoe het beviel
Ah zo, ja voorkomen is beter dan genezen. €175 valt nog mee
Grin schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:04:
Gezien de discussie over 'het fietspad' weer oplaait, post ik dit ding maar weer eens: Garmin Varia. Deze heeft mij het laatste jaar zo vaak gered tegen het (dood)schrikken van auto's; ik rij geen meter meer zonder dit ding. Het lampje zet ik doorgaans uit maar die radarfunctie en de weergave daarvan - hoe ver de auto/motor achter je zit, hoeveel het er zijn, hoe snel ze naderen - is onbetaalbaar voor mij. Dikke aanrader! En ja: het is krankzinnig veel geld voor zo'n ding. Maar ik zou vandaag nog een nieuwe kopen als hij niet op de fiets zat.
Zit al een tijdje te kijken naar zo'n Varia, wil ik ook wel. Zag hem een tijdje geleden op jouw fietsfoto inderdaad. Als ze hem ooit in een deal gooien, dan haal ik hem wel. Je hebt hem ook zonder licht, de RVR315 maar voor dat geld kun je beter ook gelijk goede achterlamp fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:47:
[...]

Ah zo, ja voorkomen is beter dan genezen. €175 valt nog mee
Inderdaad :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Grin schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:04:
Eensch ^^^ :) Heb er sinds vorig seizoen ook eentje, met name omdat ik toch vaak veel op boerenweggetjes en dijken fiets. De varia waarschuwt tijdig dat er iets achter je aan komt zodat je wat naar rechts kan gaan. Ik laat het lampje juist aan, lekker opvallend voor achteropkomend verkeer :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 17:42
Hoe doet ie het bij wegen waar een losse fietspad er naast ligt? Krijg je dan ook (onnodige) waarschuwingen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Wat een weertje + windje vandaag. Voor de medisch onderlegde onder ons: ik heb zo nu en dan tintelende handen/vingers, is er dan ergens een zenuw die knel zit? Handschoenen helpen al behoorlijk maar nog komt het af en toe voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSODIv2n8B7xWdyxadDPn9YHnW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARDKka2alktuJbNmLwXBMczP.jpg?f=fotoalbum_large

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 21:42

User

S3

ElGreco schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:44:
Hoe doet ie het bij wegen waar een losse fietspad er naast ligt? Krijg je dan ook (onnodige) waarschuwingen?
Jup, hij kijkt op zich nog redelijk breed. Ik denk dat het bewust is gedaan zodat je ook in bochten een seintje krijgt wanneer er wat aan komt.
Pagina: 1 ... 233 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).