Ik heb in het verleden wel eens fietsspullen uit GB besteld.
Hoe gaat dat tegenwoordig na de Brexit? Ik begrijp uit de website van de
Rijksoverheid dat tot 22 euro het gaat zoals voor de Brexit en na 22 euro je BTW moet betalen in NL. En dus niet meer in GB.
Boven de 150 euro moet je dus ook importkosten betalen.
Maar begrijp ik het goed dat als ik voor 100 euro excl. GB BTW in GB iets koop, dat ik dan in NL hierover dus nog 21 euro aan de postbode moet betalen? Of komt daar nog meer bovenop? Als administratiekosten en zo...
Want als dat niet zo is, is het voor ons toch niets veranderd (als je onder de 150 euro blijft)? Voor de Brexit betaalde je BTW aan GB en na de Brexit betaal je BTW aan NL.
Iemand hier al ervaringen mee?
-------------
Edit: eerst mij bovenstaande afvragen, Googlen en niet echt duidelijk antwoord kunnen vinden, vervolgens de vraag hier stellen. Daarna weer verder Googlen en dan toch het antwoord op PostNL vinden:
Voor een normale zending betaal je 13 euro aan afhandelingskosten. Voor een zending via Express Mail Service (EMS) betaal je 17,50 euro.
Kortom: als ik dus iets van 100 euro excl GB BTW koop, dan betaal ik daar dus 100+21+13=134 euro...
Denk dat helaas nog in GB bestellen, niet meer financieel aantrekkelijk is.
[
Voor 21% gewijzigd door
Galois op 27-01-2021 09:18
]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.