Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Crazy D schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:02:
Fiets goed positioneren en de emmer gewoon van bovenaf leeg kiepen een optie? :7

Wel 1 van de redenen dat ik blij ben met een huis met een tuin. Maar ja, water is nu dicht gedraaid in de garage omdat de boel anders bevriest... zaterdag MTB'en maar voorspelling is koud dus ik weet niet of ik in de praktijk echt m'n tuinslang kan gebruiken :D
Ik heb een vorstvrije buitenkraan aan mijn huis, werkt perfect.

En die zwarte (tyleen) slang kan er wel tegen als hij bevriest.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 15-01-2021 12:10 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

magic_nl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:27:
Ik vermoed dat ik het commentaar ga krijgen dat ik verder moet kijken/sparen.

...

Toen ik verder keek zag ik dat deze fiets er ook nog met velgremmen is. Prijsverschil is €170,-.
En dat zet mij nog meer aan het denken. Op de MTB is hydraulisch schijfrem een must. Maar op de weg vraag ik het me af.

Welke van de twee zouden jullie kiezen?
En nee, advies om met dit budget Markplaats te bezoeken is niet waar ik op wacht.
Ik heb even gemist wat je budget precies is. Maar als je in het sub 1000 euro segment iets zoekt: Kijk vooral ook eens naar de Triban RC520 van de Decathlon, dat is de fiets die ik zelf ook op het oog heb om nieuw te kopen. Minder dan 1000 euro en toch een complete Shimano 105 R7000 groep met hydraulische discs.

Die groep alleen al kost je meer dan de helft van de fiets om nieuw te kopen, dus ergens is dat echt geen slechte deal.

Hij is er ook in gravel-uitvoering (150 euro duurder) of met een Sora groep (200 euro goedkoper) maar ik zou zelf met het prijsverschil tussen 105 en Sora gewoon voor de 105 gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 15-01-2021 12:28 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik heb even gemist wat je budget precies is. Maar als je in het sub 1000 euro segment iets zoekt: Kijk vooral ook eens naar de Triban RC520 van de Decathlon, dat is de fiets die ik zelf ook op het oog heb om nieuw te kopen. Minder dan 1000 euro en toch een complete Shimano 105 R7000 groep met hydraulische discs.

Die groep alleen al kost je meer dan de helft van de fiets om nieuw te kopen, dus ergens is dat echt geen slechte deal.

Hij is er ook in gravel-uitvoering (150 euro duurder) of met een Sora groep (200 euro goedkoper) maar ik zou zelf met het prijsverschil tussen 105 en Sora gewoon voor de 105 gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jbs8SNSIkLpLARPiIQTKhe9TQ4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KaknCQP1Ha9qldxsctmrzzrP.png?f=user_large

Helaas geen 'echte' hydraulische discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Smultie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]

De vraag is natuurlijk of je dat moet willen. 'Echte' hydraulische discs zijn wel lastiger qua onderhoud dan mecha-hydraulics, en die laatste zouden in principe net zo goed moeten remmen.

Het enige wat je liever niet wil hebben zijn puur mechanische schijfremmen waar de remklauw direct aan de kabel zit, want die remmen hooguit even goed (of soms slechter) dan velgremmen.

Ik heb de RC520 ook aangeboden gezien met de normale 105 velgremmen maar die staat niet meer op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
Smultie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]

Dat ja.
En dan i.c.m. uitvalnaven i.p.v. thru-axle. Ik zou deze fiets links laten liggen en lekker velgremmen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DieAnder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Dat ja.
En dan i.c.m. uitvalnaven i.p.v. thru-axle. Ik zou deze fiets links laten liggen en lekker velgremmen nemen.
Wat is daar precies het nadeel van, snelspanners samen met schijfremmen? Dat de klauw niet altijd precies op de remschijf uitlijnt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
Ik heb zelf de Triban RC500 met mechanische schijfremmen en zou nu waarschijnlijk ook voor de RC520 hebben gekozen.
Het nadeel van mechanische schijfremmen is, dat je ze vrij vaak moet afstellen omdat ze niet zoals hydraulische schijfremmen automatisch bijstellen. Daarnaast wordt maar een kant (zuiger) geactiveerd bij de mechanische schijfremmen. Je moet dus wel van klussen houden.

itt wat anderen zeggen, zou ikzelf juist niet voor velgremmen gaan mede door de marge die je dan hebt met bandenkeuze.
Standaard zit er 28mm op (heb er zelf 32mm op gezet), maar er is ruimte in het frame voor 36mm of zelfs 650x40.
Dat zie ik bij velgremmen niet zo snel gebeuren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Wat is daar precies het nadeel van, snelspanners samen met schijfremmen? Dat de klauw niet altijd precies op de remschijf uitlijnt?
Ja daar komt het op neer.
De vrije ruimte tussen schijf en remblok is onwijs klein, dus als je wiel maar een beetje scheef zit gaat er iets aanlopen, en die kans is met uitvalnaven redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DieAnder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:42:
[...]

De vrije ruimte tussen schijf en remblok is onwijs klein, dus als je wiel maar een beetje scheef zit gaat er iets aanlopen, en die kans is met uitvalnaven redelijk groot.
Dat is dan inderdaad een nadeel, maar ik verwacht wel dat dat voor de casual rijder nog te overzien is, natuurlijk niet als je echt serieus aan het rijden bent en elke week honderden kilometers aflegt.

De prijs van de fiets is er natuurlijk ook naar. Onder de 1K is het hoe dan ook schipperen met budget-spul :)

Anders kun je altijd nog in die prijsklasse kijken naar de Van Rysel EDR AF, maar die zit met 1100 euro in hetzelfde segment als een instapmodel merkfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Dat is dan inderdaad een nadeel, maar ik verwacht wel dat dat voor de casual rijder nog te overzien is, natuurlijk niet als je echt serieus aan het rijden bent en elke week honderden kilometers aflegt.

De prijs van de fiets is er natuurlijk ook naar. Onder de 1K is het hoe dan ook schipperen met budget-spul :)

Anders kun je altijd nog in die prijsklasse kijken naar de Van Rysel EDR AF, maar die zit met 1100 euro in hetzelfde segment als een instapmodel merkfiets.
We hebben niet allemaal hetzelfde budget. Sommige zijn student, anderen hebben volgens mij droogbloemen op zolder >:)

Maar zoals al eerder gezegd:

Ik ben allergisch voor mensen die hun 5 euro p/m^2 laminaat upgraden naar 8 euro p/m^2

Nee er is niks mis om 5 euro p/m^2 laminaat te hebben, maar laat het dan lekker liggen ipv. een net niet upgrade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
DieAnder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:42:
[...]

zo'n probleem is het ook weer niet hoor, op MTB's zijn schijfremmen al 20 jaar gemeengoed terwijl steekassen pas een jaar of 10 later kwamen, voor is het al wat langer standaard, maar achter heeft het nog langer geduurd, ik heb zelfs een high end cannondale carbon frame uit 2018 met een QR achter. Volgens mij zijn ze voor dat model in 2019 naar steekas gegaan

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:37:
[...]

zo'n probleem is het ook weer niet hoor, op MTB's zijn schijfremmen al 20 jaar gemeengoed terwijl steekassen pas een jaar of 10 later kwamen, voor is het al wat langer standaard, maar achter heeft het nog langer geduurd, ik heb zelfs een high end cannondale carbon frame uit 2018 met een QR achter. Volgens mij zijn ze voor dat model in 2019 naar steekas gegaan
Op de (nieuwere) racer heb ik steekassen, op de MTB snelspanners. Vind de steekassen in combi met schijfremmen wel echt heel veel fijner...

Maar hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf hoe vaak je het wiel eruit moet halen. Voor een deel heb je dat niet in de hand (lek rijden) en voor een deel wel. Als je ieder ritje de wielen eruit haalt voor transport, dan zou ik wel voor steekassen kiezen. Maar als het 1x a 2x per jaar is voor lekrijden of bandenwissel, dan is snelspanner ook wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip Droogbloemen op zolder <-- kan je mij die eens uitleggen?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Het is wel verre van compleet 105. Alleen derailleurs en shifter, crank en remmen niet. Nog steeds erg scherp geprijsd hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:05:
Wiet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ_u0c-YqEaQR52NK7c6HOuEDLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGT03eHkY6Jg70Ajkr0hxO1w.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Morrar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Op de (nieuwere) racer heb ik steekassen, op de MTB snelspanners. Vind de steekassen in combi met schijfremmen wel echt heel veel fijner...

Maar hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf hoe vaak je het wiel eruit moet halen. Voor een deel heb je dat niet in de hand (lek rijden) en voor een deel wel. Als je ieder ritje de wielen eruit haalt voor transport, dan zou ik wel voor steekassen kiezen. Maar als het 1x a 2x per jaar is voor lekrijden of bandenwissel, dan is snelspanner ook wel te doen.
ja, steekassen zijn zeker een verbetering, maar om een goede instapper zou ik om QR niet laten staan. Als je meer geld gaat uitgeven is het een ander verhaal, dan is het handig om rekening te houden met compatibiliteid van bv een dure wielset.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
NewbieNeo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:42:
Standaard zit er 28mm op (heb er zelf 32mm op gezet), maar er is ruimte in het frame voor 36mm of zelfs 650x40.
Dat zie ik bij velgremmen niet zo snel gebeuren. :)
Je verkoopt het alleen als een pluspunt. Inmiddels heb ik redelijk wat ervaring met verschillende band/wiel combinaties. M'n carbon racer heeft alleen maar beperkte ruimte, dus 25mm banden op niet al te brede velgen is wel ongeveer de max. Daarnaast heb ik een stalen racefiets waar ik bijna net zoveel kilometers op maak (ruim 20k inmiddels) en die heeft ruimte voor max 55mm banden.

Lang verhaal kort, sinds de kerst niet meer op smalle bandjes maar 28mm banden op brede velgen en ik vind het geen verbetering t.o.v. de Cervelo. 25mm is voor mij de sweetspot en alles daarboven/onder wordt het een stapje minder indien je enkel op goed asfalt rijdt. 25mm is ook wat elke moderne fiets makkelijk aan zou moeten kunnen (28mm ook wel verwacht ik). 32mm heeft w.m.b. niet zoveel meer met racefietsen te maken :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 15-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:58
Tja budget is voor iedereen anders, wel ben ik van mening dat wanneer je een laag budget hebt (1000-1500 euro), dat je eigenlijk maar 2 juiste keuzes hebt.

1. Als je perse nieuw wilt rijden, een aluminium frame met goede afmontage, als je een instap carbon neemt rond deze prijs categorie is het vaak "net niet"..
2. Als je perse carbon wilt rijden, kijk dan naar een 2e/3e handse, vaak zijn fietsen van 3-5 jaar oud die nieuw 4k+ kosten wel te krijgen in deze prijsrange, reserveer wat geld voor extra onderhoud en je bent "good to go"...

En als beginner maakt het eigenlijk weinig uit wat je rijdt, je rijdt echt niet gelijk 2x zo snel als je fiets 4x zo duur is.. :)
Ik rij nu al enkele jaren op een Sensa Romagna uit 2018, prima fietsje met een 105 afmontage.. Koste toen 1099 nieuw als ik mij goed herinner...
Ik heb ook wel eens op een fiets van 5k+ gereden van een fietsmaatje, ja het rijdt lekker en reageert misschien net iets directer op trapbewegingen of in bochten..

Ooit stap ik ook nog wel over naar carbon, maar ondertussen vermaak ik mij prima op mijn alu fietsje..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Louislouislouis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Het is wel verre van compleet 105. Alleen derailleurs en shifter, crank en remmen niet. Nog steeds erg scherp geprijsd hoor!
Crank is gewoon van de 105 hoor (check de foto's). Tenzij ze heel sneaky een Claris/Sora/Tiagra crankset er op hebben gezet zonder opschriften, maar het is hoe dan ook een Shimano...

Remmen zijn geen 105 omdat Shimano geen mecha-hydraulische schijfremmen aanbiedt, alleen volledig hydraulisch. En die vind ik persoonlijk een beetje een gedoe, maar dat is ook een kwestie van voorkeur. Geef mij maar gewoon ouderwetse staalkabeltjes ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
@Smultie & @rolandos582 gaan door voor de koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Crank is gewoon van de 105 hoor (check de foto's). Tenzij ze heel sneaky een Claris/Sora crankset er op hebben gezet zonder opschriften, maar het is hoe dan ook een Shimano ;)

Remmen zijn geen 105 omdat Shimano geen mecha-hydraulische schijfremmen aanbiedt, alleen volledig hydraulisch. En die vind ik persoonlijk een beetje een gedoe, maar dat is ook een kwestie van voorkeur. Geef mij maar gewoon ouderwetse staalkabeltjes ;)
Dat is zeker geen 105 crank.
Zo op het oog is het een RS510. Toch al 200gr zwaarder dan een R7000 105

Ow, staat ook gewoon op de site van Decathlon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D68C113kgEKSzlCOMrJYFQXaGLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTbDPn2FCg94Vx7yaueuofl1.png?f=fotoalbum_large

Ook de cassette is dus verre van origineel Shimano 105
De Microshift is 50gr zwaarder en mist waarschijnlijk allerlei technologieën als Hyperglide.

[ Voor 29% gewijzigd door Smultie op 15-01-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Crank is gewoon van de 105 hoor (check de foto's). Tenzij ze heel sneaky een Claris/Sora/Tiagra crankset er op hebben gezet zonder opschriften, maar het is hoe dan ook een Shimano...

de crankset is zeker geen 105, die heeft namelijk 105 als opschrift
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YrskT9eSeX2W8radoEiWEmlMic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c0s2Rhc9s33fMzaB0iIw4Qhc.png?f=user_large

en de decathlon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgXpJMzZGnpNSt2u_CFxhPIfyGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMyzZ9ee02rqnWYDRB6j4cFc.png?f=fotoalbum_large

het zal de RS510 zijn (https://www.salden.nl/shi...t-zwart-172-5-50-34.html?)
een 105 kost ongeveer 5 tientjes meer, maar ik verwacht weinig verschil

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 15-01-2021 14:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Klopt, is inderdaad een RS-510. (Cassette is dus ook geen Shimano maar Microshift)
Cassette Microshift CS-H110 11V 11/32
(11/12/13/14/15/17/19/21/24/28/32).
Crankstel Shimano RS 510 compact 50/34.
Geen dealbreaker, maar als je misschien veeleisend bent dan zou ik toch niet in dat prijssegment gaan kijken.

Gekke gedachte... maar als je de RC500 zou pakken, dat is dezelfde fiets met Sora groep en 200 euro goedkoper, dan is die toch te upgraden met dezelfde schijfremmen voor minder geld?

[ Voor 30% gewijzigd door Stoney3K op 15-01-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
verstappen33 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:17:
Tja budget is voor iedereen anders, wel ben ik van mening dat wanneer je een laag budget hebt (1000-1500 euro), dat je eigenlijk maar 2 juiste keuzes hebt.

1. Als je perse nieuw wilt rijden, een aluminium frame met goede afmontage, als je een instap carbon neemt rond deze prijs categorie is het vaak "net niet"..
2. Als je perse carbon wilt rijden, kijk dan naar een 2e/3e handse, vaak zijn fietsen van 3-5 jaar oud die nieuw 4k+ kosten wel te krijgen in deze prijsrange, reserveer wat geld voor extra onderhoud en je bent "good to go"...

En als beginner maakt het eigenlijk weinig uit wat je rijdt, je rijdt echt niet gelijk 2x zo snel als je fiets 4x zo duur is.. :)
Ik rij nu al enkele jaren op een Sensa Romagna uit 2018, prima fietsje met een 105 afmontage.. Koste toen 1099 nieuw als ik mij goed herinner...
Ik heb ook wel eens op een fiets van 5k+ gereden van een fietsmaatje, ja het rijdt lekker en reageert misschien net iets directer op trapbewegingen of in bochten..

Ooit stap ik ook nog wel over naar carbon, maar ondertussen vermaak ik mij prima op mijn alu fietsje..
Iedereen mag zelf weten wat hij aan zijn fiets uitgeeft, maar als jij alu, 105 (recent) en velgremmen hebt. Je hebt bijv. 2000 euro budget en je koopt dan carbon, 105 en velgremmen heb ik altijd zo iets van, waarom :? . Blijf dan rijden met wat je hebt.

Ik heb ook een vriend en die MOET iedere 2 jaar een andere auto kopen, gewoon omdat het gaat kriebelen.
Maar als je een auto hebt die 4000 euro waard is die verder goed is, en je koopt er één van 6000 euro waar je de geschiedenis niet van weet. Blijf dan lekker rijden met wat je hebt.
Smultie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Dat is zeker geen 105 crank.
Zo op het oog is het een RS510. Toch al 200gr zwaarder dan een R7000 105

Ow, staat ook gewoon op de site van Decathlon
[Afbeelding]

Ook de cassette is dus verre van origineel Shimano 105
De Microshift is 50gr zwaarder en mist waarschijnlijk allerlei technologieën als Hyperglide.
Belangrijkste van alles vind ik compatibiliteit. Als je een 11 speed microshift cassette hebt, en als hij versleten is of je vind 11-32 niet handig, maar je kan hem wel upgraden naar 12-25 shimano 105 is er niks aan de hand.

Een kennis kocht een beginners racefiets met Shimano Tourney, zonder korting maar met gratis bidon en km-teller. Mja, na 4 weken kwam hij er toch wel achter dat hij een paar versnellinkjes miste, maar dan kan je precies helemaal niks met die fiets.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 15-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook een vriend en die MOET iedere 2 jaar een andere auto kopen, gewoon omdat het gaat kriebelen.
Maar als je een auto hebt die 4000 euro waard is die verder goed is, en je koopt er één van 6000 euro waar je de geschiedenis niet van weet. Blijf dan lekker rijden met wat je hebt.
óf.... laat iedereen gewoon lekker zelf doen wat ie wilt _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Iedereen mag zelf weten wat hij aan zijn fiets uitgeeft, maar als jij alu, 105 (recent) en velgremmen hebt. Je hebt bijv. 2000 euro budget en je koopt dan carbon, 105 en velgremmen heb ik altijd zo iets van, waarom :? . Blijf dan rijden met wat je hebt.

Inderdaad.. maar mijn punt was meer dat een goede alu fiets rond de 1000-1500 euro vaak beter is dan een carbon fiets in die prijsrange..
Vooral in die low budget carbon fietsen besparen ze vaak op de afmontage en ook het soort carbon is vaak kwalitatief minder dan de duurdere broertjes..

Fietsmaat van mij heeft jaren als fietsmonteur gewerkt en zag zeer veel gescheurde carbon frames bij fietsen in die prijs range, deels onkunde, maar ook vaak gewoon gebrekkig materiaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

verstappen33 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Inderdaad.. maar mijn punt was meer dat een goede alu fiets rond de 1000-1500 euro vaak beter is dan een carbon fiets in die prijsrange..
Vooral in die low budget carbon fietsen besparen ze vaak op de afmontage en ook het soort carbon is vaak kwalitatief minder dan de duurdere broertjes..

Fietsmaat van mij heeft jaren als fietsmonteur gewerkt en zag zeer veel gescheurde carbon frames bij fietsen in die prijs range, deels onkunde, maar ook vaak gewoon gebrekkig materiaal..
Oh, daar ben ik het mee eens trouwens: Ik heb liever een fatsoenlijk alu frame met kwaliteit groepset (dus bv. volledig 105) voor 1200 euro dan een cheap carbon frame met crappy groep (*kuch* Sensah Empire :X *kuch*) voor dezelfde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40
Ypuh schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Ter aanvulling, deze Worx levert 22 bar, de Bosch Fontus 15 bar, de Karcher 5 bar en de Aqua2Go 8 bar.

22 bar is niet genoeg om verf van je frame te spuiten en waarschijnlijk ook niet om vet uit je lagers te spuiten (met een beetje beleid), maar wel net even iets meer om modder etc. van je frame te spuiten. Heb je geen modder op je frame, dan kun je ook gewoon een lichtere sproeistand gebruiken.
Pas daar toch mee op. Als er een kleine beschadiging in je lak zit en precies daar komt 22bar terecht, dan blaas je er met een beetje pech nog meer vanaf. Ook lagers; als er zoveel druk komt precies op een afdichting dan pers je gewoon water naar binnen. Blijft het vet misschien wel zitten, maar langdurig water op een plek waar dat niet hoort en ook niet wegkan, dat geeft gewoon problemen na een tijd.

Hier altijd een zachte waterstraal, meteen als de fiets nog vochtig is, en het vuil wat er dan nog op zit, gaat er (mits we zin hebben) met een natte doek en vervolgens een droge doek wel af.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Smultie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:37:
[...]

óf.... laat iedereen gewoon lekker zelf doen wat ie wilt _/-\o_
Inderdaad, maar kom er dan niet bij mij voor de deur mee pochen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Steekas is stijver. Dus het geheel kan nog minder bewegen. Dus zoals gezegd, minder getingel in de bochten etc maar ook een betere krachtenverdeling bij (stevig) remmen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Inderdaad, maar kom er dan niet bij mij voor de deur mee pochen :+
*Blijft ver bij mhr-zip vandaan* ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:23:
[...]

de crankset is zeker geen 105, die heeft namelijk 105 als opschrift
[Afbeelding]

en de decathlon:
[Afbeelding]

het zal de RS510 zijn (https://www.salden.nl/shi...t-zwart-172-5-50-34.html?)
een 105 kost ongeveer 5 tientjes meer, maar ik verwacht weinig verschil
De RS510 heeft Giant ook op de fiets van mijn vrouw geselecteerd. Die is in het algemeen Ultegra, maar crank, Bottombracket, de discrotors en de ketting niet.

Afbeeldingslocatie: https://images.giant-bicycles.com/b_white,e_trim,q_60,w_2000/zjkvhivmdo9gwzceu39z/MY21AvailADV1_ColorAEcheveria.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 15-01-2021 14:48 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zit nav. wat posts eerder even door de Decathlon racefietsen te kijken en die lijken veelal net geprijsd. Afmontage en gewicht zijn vaak goed in orde per prijsklasse (bijv. https://www.decathlon.nl/...301058?mc=8545916&c=ZWART). Echter bijna niks met schijfremmen. :? Toch jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Pas daar toch mee op. Als er een kleine beschadiging in je lak zit en precies daar komt 22bar terecht, dan blaas je er met een beetje pech nog meer vanaf. Ook lagers; als er zoveel druk komt precies op een afdichting dan pers je gewoon water naar binnen. Blijft het vet misschien wel zitten, maar langdurig water op een plek waar dat niet hoort en ook niet wegkan, dat geeft gewoon problemen na een tijd.

Hier altijd een zachte waterstraal, meteen als de fiets nog vochtig is, en het vuil wat er dan nog op zit, gaat er (mits we zin hebben) met een natte doek en vervolgens een droge doek wel af.
Ik gebruik dit altijd na een rit: https://www.intratuin.nl/gardena-drukspuit-5l.html

Spuit ik 95% van het vuil mee af, daarna even met een lichtvochtige doek het frame nalopen, en dan met een droge doek nadrogen..
Vervolgens met een droge doek de ketting afnemen en de fiets is weer klaar voor een volgende rit..
Bij elkaar nog geen 5 minuten werk.

En om de 300-500km (ligt aan de hoeveelheid smeer op de ketting), reinig ik de ketting ook even extra..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Maarten_E schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:44:
[...]

*Blijft ver bij mhr-zip vandaan* ;)
Ik weet niet hoe je het bedoelt, maar het boeit mij echt niet of iemand een fiets van 100 euro of een auto van 100.000 euro rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:46:
[...]

De RS510 heeft Giant ook op de fiets van mijn vrouw geselecteerd. Die is in het algemeen Ultegra, maar crank, Bottombracket, de discrotors en de ketting niet.

[Afbeelding]
Toch raar, want dan had je beter volledig 105 kunnen monteren qua gewicht.
Verschil Ultegra en RS510 is 234 gram
Verschil 105 en Ultegra (complete set minus de crankset) is slechts 152 gram.

En inderdaad, wat @Louislouislouis hieronder ook zegt, ik vind ze echt een stuk lelijker dan de 105 of Ultegra crank.

[ Voor 19% gewijzigd door Smultie op 15-01-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet hoe je het bedoelt, maar het boeit mij echt niet of iemand een fiets van 100 euro of een auto van 100.000 euro rijdt.
Zeker nooit bij een fietsclubje geweest?? 2 jaar terug enkele keren meegefietst, wat een commentaar op mijn alu fietsje.. Ik moest toch echt wel upgraden hoor, want anders werd het helemaal niets..
Na een paar gezamenlijke ritjes maar weer solo gaan rijden of af en toe met een fietsmaatje.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
Zo'n RS510 crank smoelt erg goedkoop vind ik, zonde van de fiets!

Je ziet het wel vaker op fietsen die verder 105 hebben maar op een Ultegra fiets nog niet eerder gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Maar dan toch..
Bij shifters en de derailleurs snap ik het verschil tussen Tiagra, 105 en Ultegra, en voel je dat ook echt wel.
Maar bij zoiets als de crank, is dat dan puur het gewicht en heel misschien de stijfheid van het materiaal?
Kan mij namelijk niet voorstellen dat afgezien van die twee factoren de fiets daadwerkelijk beter aanvoelt met een Ultegra crank dan met een Tiagra crank. Waarschijnlijk ook de reden dat een fabrikant ervoor kiest om een RS510 te monteren ipv een 105 crank.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:58:
Maar dan toch..
Bij shifters en de derailleurs snap ik het verschil tussen Tiagra, 105 en Ultegra, en voel je dat ook echt wel.
Maar bij zoiets als de crank, is dat dan puur het gewicht en heel misschien de stijfheid van het materiaal?
Kan mij namelijk niet voorstellen dat afgezien van die twee factoren de fiets daadwerkelijk beter aanvoelt met een Ultegra crank dan met een Tiagra crank. Waarschijnlijk ook de reden dat een fabrikant ervoor kiest om een RS510 te monteren ipv een 105 crank.
Blind voel je het verschil tussen 105 en Dura-Ace niet eens, laat staan Ultegra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Qua crank haal je waarschijnlijk vooral voordeel uit het gewicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ypuh schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:51:
[...]
Betaald van mijn Bitcoin winsten B).
Dan had je gewoon even door moeten bitcoinen holden , had je alsnog een huis met waterkraan kunnen kopen van de winst :o

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Dan had je gewoon even door moeten bitcoinen holden , had je alsnog een huis met waterkraan kunnen kopen van de winst :o
hodl!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Smultie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Blind voel je het verschil tussen 105 en Dura-Ace niet eens, laat staan Ultegra.
Ik zou mij kunnen voorstellen dat een prof die piekvermogens haalt van magnetronwaardes dat die heel misschien iets meer flex zou kunnen voelen, al kan ik mij voorstellen dat dan eerder een schakel van de ketting knapt... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Ik zou mij kunnen voorstellen dat een prof die piekvermogens haalt van magnetronwaardes dat die heel misschien iets meer flex zou kunnen voelen, al kan ik mij voorstellen dat dan eerder een schakel van de ketting knapt... :+
Nou, ik trap mijn magnetron (750W) ook wel even aan hoor. Ik hoop de meesten hier wel :+

[YouTube: Olympic Cyclist Vs. Toaster: Can He Power It?]
Broodrooster lukt me ook wel een paar seconden. Niet zo lang als de beste man hierboven.

Mijn record is 22s op 700W. Die kerel hierboven houdt het 108s vol :o

[ Voor 25% gewijzigd door Smultie op 15-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik kom toch echt niet verder dan de ontdooistand hoor :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik ben allang blij als ik een LED-lamp kan laten branden.
Ongeveer 12 Watt dacht ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33
Stoney3K schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:59:
Qua crank haal je waarschijnlijk vooral voordeel uit het gewicht.
En zelfs dat valt best tegen. Op mijn Giant zat nog de oudere crank (RS500) en die heb ik, voornamelijk voor het zicht, vervangen voor een R7000 crankset en dat scheelde volgens mij nog geen 50 gram.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zo, fietsje opgehaald :). Straks ff de boel omhangen.

Vervolgens op zoek naar een setje extra wielen. Ik denk dat ik voor 2 complete setjes ga, zodat ik gewoon makkelijk kan wisselen en ook in de zomer ‘t gravel op kan zoeken.

Volgens mij betekent dat ik het volgende moet hebben:
- wielen
- binnen en buiten bandjes
- remschijven
- cassette

Klopt dat? Of heb ik meer nodig? Moet ik nog op bepaalde dingen letten? Volgens mij als alle maten (naaf, schijf) helemaal gelijk zijn dan is het toch echt gewoon een kwestie van wisselen en ben je zo klaar, toch? Dat is wat ik wil namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
https://docs.google.com/s...JJHYN8/edit#gid=479755926

dura-ace vs RS510 scheelt inderdaad 200 (of zelfs 300, volgens de officiele specs) gram
maar 105 (r7000) vs dura-ace scheelt maar net meer dan 100 gram, dat zijn dure grammen als je het niet op een high end fiets zet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
GWBoes schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:12:
[...]

En zelfs dat valt best tegen. Op mijn Giant zat nog de oudere crank (RS500) en die heb ik, voornamelijk voor het zicht, vervangen voor een R7000 crankset en dat scheelde volgens mij nog geen 50 gram.
Volgens Shimano zelf is het toch aanzienlijk
https://bike.shimano.com/...ent/shimano/FC-RS510.html
https://bike.shimano.com/...no105-r7000/FC-R7000.html

908 vs 713 voor 50-34

Tenzij die 908 een typo is op de site van Shimano, zoals in de file van @Prulleman wordt gesuggereerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 15-01-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:14
jvp schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Got that ;) maar heb je zo'n hoge druk nodig voor je frame? Ik ben mezelf (en indirect de vrouw des huizes) aan het overtuigen dat ik dit echt nodig heb 8)7 Maar wil een goede afweging maken. De Karcher is minder krachtig maar compact en als 1 geheel op te bergen/mee te nemen. De Worx is krachtiger, werkt op een uitwisselbare accu (maar heb verder niks van Worx) en is compact. Is de Worx uit elkaar te halen zodat deze in een emmer past? De Bosch vind ik te lomp, een groot ding en dan ook nog een aparte emmer meenemen... Wat is het belangrijkste voor jullie om de juiste keuze te maken? Zie ook nog wat andere opties zoals Xiaomi Jimmy maar die is best prijzig.
Soms bij flinke modder kan het wel handig zijn. Ik zou persoonlijk voor de Worx gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Smultie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:52:
[...]

Toch raar, want dan had je beter volledig 105 kunnen monteren qua gewicht.
Verschil Ultegra en RS510 is 234 gram
Verschil 105 en Ultegra (complete set minus de crankset) is slechts 152 gram.

En inderdaad, wat @Louislouislouis hieronder ook zegt, ik vind ze echt een stuk lelijker dan de 105 of Ultegra crank.
Tja, dat vond ik dus ook opvallend. Want vaak kiezen ze voor onderdelen waar de aanduiding opstaat voor de hogere groep. Maar goed. Het gewicht maakt voor mijn vrouw niets uit, ze is zelf klein dus niet zwaar, en rijdt alleen op het vlakke doorgaans. De fiets was voor een Ultegra uitvoering ook gewoon heel keurig geprijsd, dus dan kan je dit soort dingen verwachten. Kan ook zelfs komen door leveringsproblemen vanuit Shimano.
Fiets is wel tubeless dus dat compenseert het gewicht alweer. 8) Maar die 32mm banden dan weer niet haha.

Enfin, ze is er echt zoo blij mee, die crank interesseert haar echt helemaal niks. Ze komt van een fitness bike met Sora groep en daar heeft ze ook 7 jaar met heel veel plezier op gereden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ZieMaar! schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:13:

Vervolgens op zoek naar een setje extra wielen. Ik denk dat ik voor 2 complete setjes ga, zodat ik gewoon makkelijk kan wisselen en ook in de zomer ‘t gravel op kan zoeken.

- wielen
- remschijven
- cassette

Klopt dat? Of heb ik meer nodig? Moet ik nog op bepaalde dingen letten? Volgens mij als alle maten (naaf, schijf) helemaal gelijk zijn dan is het toch echt gewoon een kwestie van wisselen en ben je zo klaar, toch? Dat is wat ik wil namelijk :).
Inderdaad! 2 setjes is wel fijn, laag setje en een hoog setje. Je kunt natuurlijk ook de schijven etc. over zetten maar dat is een keuze. Ik neem gewoon 2 volledige sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja precies, ik wil ook niet overzetten en volgens mij kosten die schijven nou ook niet echt wereldschokkend veel. Maar ik lees dingen over velglinten etc, dat moet er dan ook nog bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ZieMaar! schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:40:
Ja precies, ik wil ook niet overzetten en volgens mij kosten die schijven nou ook niet echt wereldschokkend veel. Maar ik lees dingen over velglinten etc, dat moet er dan ook nog bij?
Staat wel bij de wielen die je koopt of die met of zonder velglint komt. Had je al wielen op het oog of eventueel gewoon handgespaakt setje?

Setje schijven, cassette en banden etc. Zit je op ongeveer €200 afhankelijk van wat je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:13:

- wielen
- remschijven
- cassette
Bij Gravel zou ik zeker overwegen om Tubeless te gaan proberen.
Dan heb je geen binnenbanden nodig maar tubeless ventielen.
Velglint zit er normaal gesproken in, als je tubeless gaat rijden heb je tubeless tape nodig. Maar aangezien je velgen ook geschikt moeten zijn voor tubeless banden, zit dat er dan meestal ook wel in.

Als laatste kan het zijn dat je met een andere naaf net iets anders uitkomt met je remschijf, maar dat kan je verhelpen door shims te plaatsen bij je schijfrem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok tnx, met al deze info moet ik een heel eind gaan komen. Tubeless is misschien voor de iets langere termijn een optie (zitten goede gravelbanden op nu), dus iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
ZieMaar! schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:54:
Ok tnx, met al deze info moet ik een heel eind gaan komen. Tubeless is misschien voor de iets langere termijn een optie (zitten goede gravelbanden op nu), dus iets om rekening mee te houden.
Na al dit advies moet je wel een foto hier plaatsen hé! Dat is verplicht O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
rolandos582 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Komt helemaal goed! No worries! Eerst nog ff zadel, pedalen, bidonhouders ed omzetten en dan komt het goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
rolandos582 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Inderdaad, eerst ons lekker maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
tubeless bij een set die mogelijk een half jaar in de schuur hangt zou ik niet doen.. althans het is meer gedoe dan binnenbanden :) dus iets om rekening mee te houden

verder moet je er rekening mee houden dat de toleranties van de naven wel een tikje kunnen afwijken, zeker tussen verschillende merken. Geen ramp, maar het -kan- betekenen dat je de schijfremmen opnieuw moet centreren/afstellen, en heel soms een tikje kabelspanning op je achter derailleur.

Mochten de schijf positie echt afwijken zou je deze met shims gelijk kunnen trekknen tussen je 2 sets

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:11:
tubeless bij een set die mogelijk een half jaar in de schuur hangt zou ik niet doen.. althans het is meer gedoe dan binnenbanden :) dus iets om rekening mee te houden
Je kan ze inderdaad niet een half jaar stil laten hangen. Maar je kan er af en toe een slinger aan geven en een beetje sealant bij gooien.

Ik rij liever tubeless over gravel dan met binnenbanden. Ik tob ook liever in de garage dan onderweg 8)

Wie zocht er hier ook al weer een dop voor zijn freewheel met 1/2" aansluiting?
Bij Decathlon hebben ze hem ook, kan je ook gelijk de kettingsleutel meebestellen.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p732882/k$3a2ff8248bbe28f231530897ec585cca/sq/FREEWHEELLICHTER.webp?f=1000x1000

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1904873/k$6e0c41dc015dc686f2aadd9ded83ef33/sq/KETTINGZWEEP+CASSETTEAFNEMER.webp?f=1000x1000

[ Voor 36% gewijzigd door mhr-zip op 15-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Je kan ze inderdaad niet een half jaar stil laten hangen. Maar je kan er af en toe een slinger aan geven en een beetje sealant bij gooien.

Ik rij liever tubeless over gravel dan met binnenbanden. Ik tob ook liever in de garage dan onderweg 8)
true, maar ook al geef je er af en toe een slinger aan.. als je er over nadenkt om -alles- compleet te maken, inc schijven en cassette, dan denk ik dat je er ook beter biba's in kan steken. Maar het ligt vooral aan het gebruik, als je ze telkens lange tijd stil hangt, dan moet je toch regelmatig voor je wisselt je sealant vervangen (bijvullen kan je een keer doen, maar als je dit regelmatig doet heb je mogelijk gewoon veel verdunde drap). Rij je het hele jaar door op beide sets, dan is het gewoon een onderdeel van je onderhoud. maar wissel je soms is het een extra stap die je tegenhoudt om die set met oude meuk te pakken

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
verstappen33 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Zeker nooit bij een fietsclubje geweest?? 2 jaar terug enkele keren meegefietst, wat een commentaar op mijn alu fietsje.. Ik moest toch echt wel upgraden hoor, want anders werd het helemaal niets..
Na een paar gezamenlijke ritjes maar weer solo gaan rijden of af en toe met een fietsmaatje.. :+
Dat zou mijn club ook niet zijn inderdaad.
rolandos582 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Inderdaad! 2 setjes is wel fijn, laag setje en een hoog setje. Je kunt natuurlijk ook de schijven etc. over zetten maar dat is een keuze. Ik neem gewoon 2 volledige sets.
Ach de ene doet het met een extra setje wielen. We hebben ook iemand hier op het forum die een extra fiets opbouwt voor zijn spatborden O-)
Louislouislouis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:54:
Zo'n RS510 crank smoelt erg goedkoop vind ik, zonde van de fiets!

Je ziet het wel vaker op fietsen die verder 105 hebben maar op een Ultegra fiets nog niet eerder gezien.
Ik heb een paar jaar geleden wel eens gekeken voor een mountainbike, op alle achterderailleurs stond heel groot XT(R). Als je bij de crank aangekomen was, kon je al blij zijn dat die niet van karton was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden wel eens gekeken voor een mountainbike, op alle achterderailleurs stond heel groot XT(R). Als je bij de crank aangekomen was, kon je al blij zijn dat die niet van karton was.
klopt, bij racefietsen is het gebruikelijker om volledige groepsets te monteren, bij MTB's zie je zelfs in de hoge mid range nog regelmatig een flinke mix van onderdelen. (op enkele uitzonderingen na). zeker bij de duurdere merken (cube zal eerder een volledige groep monteren dan cannondale)
een scalpel 3 van 4500 heeft bv een slx/xt mix, de scalpel 2 heeft wel full xt (op de betere hollowgram crank na). Bij cube heb je voor 3000 al een xc fully met volledig GX(vergelijkbaar met XT). of een iets lichter model met volledit XT voor 3700)

uiteindelijk werkt alles prima samen en is het dus gewoon een afweging om op een bepaalde prijs uit te komen. als je wat anders wilt moet je goed zoeken of zelf opbouwen, maar in beide gevallen ben je gewoon meer geld kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 15-01-2021 17:46 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Willem30 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Soms bij flinke modder kan het wel handig zijn. Ik zou persoonlijk voor de Worx gaan.
Ook met mijn Kärchertje van 5 Bar krijg ik de modder makkelijk van de MTB, echt geen enkel probleem. Enige nadeel is dat het tankje wat klein is voor twee fietsen. We gaan doorgaans met de auto naar de bossen en dan heb je niet genoeg water voor twee MTB's schoonblazen, maar het ergste vuil is er echt wel af wanneer we ze weer op het dak zetten. 22 Bar voel ik mij niet goed bij, dan spuit ik mijn Look in tweeën... ;) Op de MTB kan me dat niet boeien - dat materiaal/lagers kan wel wat hebben (en anders ook maar niet) - maar als ik kijk wat 5 Bar doet dan hoef ik niet meer, zeker geen 22.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
Die plantenspuit gebruik ik nu ook en werkt in principe ook prima. Alleen voor de MTB zou ik graag meer druk willen. Verder hoop ik vooral dat het wat sneller werkt. Ben nu best lang bezig voor het ergste er vanaf is.

@Mistraller Thanks voor de tips. Ken de merken en typenummers van m'n lagers uit het hoofd, dus gok dat het wel goedkomt. Hij is met name bedoelt de winterfiets en mountainbike die ik niet na iedere rit schoonmaak. Als daar een keer iets met de lak gebeurd zou ik niet wakker van liggen. Ook is het wel handig dat ik hem mee kan nemen aangezien de MTB bij mij in de auto moet.

De mooiweer fiets waar ik wel zuinig op ben wordt alleen met mooi weer gebruikt. Denk niet dat ik hem daarvoor nodig ben.

@Grin Volgens mij valt het reuze mee hoeveel kracht eruit komt als ik de filmpjes mag geloven?

Hoe dat precies zit met 22 vs 5 bar, al sla je me dood. Mijn leven speelt zich doorgaans af tussen de 5.5 en 6.5 bar.

[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 15-01-2021 20:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:42
Ik heb sinds kort ook de Kärcher, en als appartementbewoner zonder tuin(slang) ben ik er blij mee! Het werkt voor mij veel beter dan een goedkope plastic drukspuit van de Action. Maar ik gebruik 'm ook voor schoenen, ramen en de badkamer.

Maar belangrijker:

Na er veel langer mee bezig te zijn geweest dan ik toe ga geven, is m'n crossfiets eindelijk afgebouwd en m'n gravelbike opgebouwd. Speciaal omdat jullie zo van gravelbikes en bruinebandenfietsen houden: hier m'n gravelbike met paars/bruine banden. En nog groene stickers op de velgen die bij de vorige fiets pasten. Daar ben ik nog niet aan toe gekomen, maar voor nu mag m'n fiets best even Donatello zijn 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e5WqVm53nwvVyFck5iLOqontiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HWo4VKEqsGahDLETKQzjugkI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het zal vast wel goed komen als ik dat filmpje zo zie @Ypuh. Gewoon ff oppassen dat je wat meer afstand houdt en dat ding niet vol op je lagers zet; met een beetje gezond verstand kan je vast weinig kwaad doen. Vind het wel een mooi apparaat, helemaal met die zeepspuit. Wellicht een goede/betere koop voor de MTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
En anders vervang je die lagers gewoon wat eerder, zijn ook de kosten niet.
Voor gravelbike heb ik gxp bb ook gewoon 2 op voorraad liggen 8)
Al moet ik zeggen dat ik de gravelbike ook niet constant schoonmaak, wel als ik het strand afkom maar verder beetje modder wat eraan hangt heeft ook wel wat.

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 15-01-2021 20:42 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 21:02
KW25 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:20:
Even opnieuw de discussie over fietsen aanjagen. Hierboven staat vermeldt, voor 1509.- geen Trek, Specialized. Kan ik inkomen, maar wat zijn een beetje mooie fietsen voor rond de 2500,-. Ben nu aan het kijken voor een nieuwe, oog is gevallen op een Specialized Tarmac SL6 105. Zijn andere modellen nog het bekijken waard? Trek Domane?
Het moet maar net je maat zijn maar ik denk dat je hier een prima fiets aan hebt. Dit model heb ik zelf vorig jaar mei nog voor 2749 gekocht.. Het 2021 model heeft inmiddels een adviesprijs van 3399.

Cube Agree C:62 SL, Maat 56 en 60. Normaal €2999 nu voor 2399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
kwiebus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Het moet maar net je maat zijn maar ik denk dat je hier een prima fiets aan hebt. Dit model heb ik zelf vorig jaar mei nog voor 2749 gekocht.. Het 2021 model heeft inmiddels een adviesprijs van 3399.

Cube Agree C:62 SL, Maat 56 en 60. Normaal €2999 nu voor 2399.
@wisselwerking staat er nog iets voor jouw tussen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:41:
En anders vervang je die lagers gewoon wat eerder, zijn ook de kosten niet.
Dat is best lastig bij een hoekcontact oftewel cup conus lager. Als de cup gaar is moet je afhankelijk van de naaf zelfs een nieuwe naaf plaatsen, wat bij een instap fiets gewoon nieuwe wielen betekent.

Schoonmaak advies is gewoon het beste om geen hogedruk te gebruiken.

@Ypuh 22 bar is volgens mij echt héél veel. Ik meen dat je waterleiding 8 bar is. Dat is dus bijna 3x zoveel...

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Nee joh 8 bar op de waterleiding... Er wordt minimaal 1.5 bar geleverd bij de hoofdkraan. Vaak is het iets van 2.5 bar zodat je ook op de 3e / 4e verdieping de 1.5 bar nog haalt. Maar 8 bar is echt veel al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mistraller schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 03:20:
[...]

Dat is best lastig bij een hoekcontact oftewel cup conus lager. Als de cup gaar is moet je afhankelijk van de naaf zelfs een nieuwe naaf plaatsen, wat bij een instap fiets gewoon nieuwe wielen betekent.
Nieuwe wielen? Nah, is juist een leuke oefening om je wielen opnieuw te leren spaken. Kun je gelijk die kromme velg weer mooi recht trekken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stoney3K schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Nieuwe wielen? Nah, is juist een leuke oefening om je wielen opnieuw te leren spaken. Kun je gelijk die kromme velg weer mooi recht trekken 8)
Op een wielset dat 50 euro kost ga je dat niet doen. Bovendien staat marktplaats vol met stock wielen die direct van de fiets afgehaald zijn na aankoop vanwege carbon.
Een wiel spaken is toch heel wat anders dan een beetje onderhoud.

Maar dan nog, voorkomen is beter dan genezen. Gewoon geen water in je lagers persen. Of dat nou je BB, wielnaven, pedalen of je balhoofd is. Tenzij je echt regelmatig je lagers opentrekt en opnieuw invet, maar er zijn er maar weinig die dat trouw volhouden. Zeker met de fietsen in het lagere segment. (Die worden vaak slechter onderhouden, maar hebben ook slechtere lagers én slechtere afdichtingen.)

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:38:
[...]

@wisselwerking staat er nog iets voor jouw tussen O-)
Net bedacht dat ik nog even wacht met aanschaf nieuwe fiets, ga ik toch weer twijfelen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
wisselwerking schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Net bedacht dat ik nog even wacht met aanschaf nieuwe fiets, ga ik toch weer twijfelen :X
Fietsenmaker zit wel op een toplocatie wat betreft proefritjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Cranzai schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Fietsenmaker zit wel op een toplocatie wat betreft proefritjes ;)
Ja, en Borger is ook maar 30km enkele reis hier vandaan. Dus prima op de fiets te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
Nou The Pack (tm) is binnen. Bouwkwaliteit wel prima en ziet er ook redelijk waterdicht uit allemaal. Binnenzakjes lijken beetje fragiel, maar als je er een beetje voorzichtig mee doet lijkt me dat geen probleem.

Dan wat past erin; 1 Pocophone F1,... the end :D Dus het zadeltasje blijft nog ff. Op zich wel prima hoesje voor je telefoon, dat dan weer wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 16-01-2021 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:35:
[...]

@Djiee Yes, Topeak Hybrid Rocket HP. d:)b
In mijn ogen wordt het niet beter dan dat; beste van twee werelden.
Past dat pompje ook over een ventielverlenger O-)

Pompje dat ik heb, schijnbaar niet -O-
Ik zal wel weer de nodige mensen tegen het zere been schoppen.

Maar meer respect als je hiermee buiten fietst als het vriest, dan wanneer je als een zacht gekookt eitje op Zwift zit.

[ Voor 42% gewijzigd door mhr-zip op 16-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Morrar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:49:
Nou The Pack (tm) is binnen. Bouwkwaliteit wel prima en ziet er ook redelijk waterdicht uit allemaal. Binnenzakjes lijken beetje fragiel, maar als je er een beetje voorzichtig mee doet lijkt me dat geen probleem.

Dan wat past erin; 1 Pocophone F1,... the end :D Dus het zadeltasje blijft nog ff. Op zich wel prima hoesje voor je telefoon, dat dan weer wel.
Haha ja dat had ik ook met mijn F1, paar pasjes er bij, sleutels er bij en vol. Maar goed, de F1 doe ik nu los in een achterzakje, dan kan de rest netjes in The Pack :-). Plus, als ik iets wil wijzigen hoef ik hem niet eerst uit pack te halen (op de dijk luister ik nog wel eens muziek en zoals altijd plan ik mijn routes niet en kom ik wel eens ergens waar ik niet de terugweg weet, dus dan moet maps aan).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
@mhr-zip mee eens hoor; naar buiten in de winter is sowieso respect ongeacht spatborden, ass savers, kleding of handschoenen.

Zelf ben ik wel een mietje, vooral als het regent... Plus dat ik heel weinig tijd heb en die niet wil steken in het poetsen van m'n fiets.

Afgelopen woensdag en donderdag was het trouwens wel heerlijk buiten fietsen. Toen 45 en 50km gereden. Donderdag beetje fris, maar daar kun je jezelf wel op kleden.

@Raznov Dat is natuurlijk ook een optie!

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 16-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip
Zie deze review.
Het is een review van een andere Topeak pomp maar het ventielsysteem - dat stuk met dat slangetje, etc dat je op het ventiel van je band zet - is 100% gelijk aan de Hybrid Rocket HP.

"
I did discover that the RaceRocket's SmartHead did not work with a Vittoria valve extender, the type into which you thread the removable valve core. The SmartHead didn't have enough internal diameter to clear a pronounced step onto the stem below the valve core, and so its threads could not engage with the valve core.
The other type of valve extender, which threads over the valve core (Zipp, Mavic etc), would not work either since it has no exposed threads. Both of these types require a press-on head with a locking mechanism, as used by the majority of floor pumps, or the type of mini pump that doesn't use a hose and has to be pressed and held onto the valve manually.

"

Wat je nodig hebt zijn dit soort ventielverlengers, er moet schroefdraad bij het ventiel-einde zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RdJ-nTzqGxdTzkT7YITMGNyc5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/unhaxVJFOyCmkbYRJlrDZYzi.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 16-01-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iets soortgelijks heeft Ted King op z'n fiets zitten, dus wat mij betreft niks mis mee. 8)

https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:07
Il Maravilla schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:04:
[...]

Iets soortgelijks heeft Ted King op z'n fiets zitten, dus wat mij betreft niks mis mee. 8)

https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet
Niets mis mee tot het moment dat je reet net iets te ruw geveegd wordt door een enorm lelijke zuster die je helpt tijdens de revalidatie van twee gebroken polsen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Iemand ervaring met pompjes van OneUp Components?

Specifiek de 70 of 100cc variant:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0284/9430/products/OneUp-Components-EDC-100cc-Pump-Side-Bottle-Cage-Mount-966.jpg

Hij kan maar tot 3,5 bar, maar ik heb toch niet meer in mijn banden :P

Edit: ik heb wat reviews zitten lezen, daar hadden ze het er over dat ze 2,5 bar in een band kregen. Dat is helaas net te weinig. Jammer, vind het een mooi product. Wel leuk als je een MTB hebt.
Gebanned schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Niets mis mee tot het moment dat je reet net iets te ruw geveegd wordt door een enorm lelijke zuster die je helpt tijdens de revalidatie van twee gebroken polsen. >:)
Als je niet naar beneden kijkt merk je het verschil niet tussen een knappe en lelijke zuster.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 16-01-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
Iemand recent een Van Tuyl racefiets kwijt geraakt tgv diefstal (omgeving Utrecht)? https://twitter.com/fb_ut.../1350548575990722562?s=21

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 16-01-2021 23:02 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdUtgrkNesh4ABrNPTZ6AcuMK3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwyrTP6hhohICXTTbXxqBHZV.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doe ik verkeerd? Na een aantal jaar nagenoeg 0 onderhoud te hebben gepleegd leek het me handig de ketting eens goed te doen of te vervangen. Maar met een (oude) kettingpons krijg ik hem niet los. Ik denk dat de ketting inmiddels wel aardig door mij verneukt is, dus dat wordt een nieuwe, maar ook dan moet eerst de oude los. Heb al beetje wd-40 gedaan. Het is toch kwestie van hem op een pinnetje zetten en draaien maar?

Ik denk het asje van de kettingpons wellicht te breed is

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 17-01-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
@marteltor
Ja, dat klopt, op een pinnetje zetten en draaien maar.
Ik zie wel dat je pin er nu een beetje scheef voor zit, het is wel belangrijk dat hij recht zit, omdat je anders alleen maar bezig bent hem krom te draaien.
Kijk ook eens naar de achterkant waar de pen eruit gedrukt moet worden, als dit gat te klein is komt hij er nooit uit.

Bij moderne kettingen moet je soms behoorlijk veel kracht zetten om de pinnen er uit te draaien. Je zou een poging kunnen wagen om de draad van de kettingpons van vet te voorzien, hem er goed voor te zetten, en daarna de arm te verlengen met een stuk buis, een waterpomptang of ringsleutel. Mits het gat achter natuurlijk groot genoeg is.

[ Voor 20% gewijzigd door Pyramiden op 17-01-2021 12:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Pas ook zo'n gevalletje, die ponsjes blijven ondingen.
Als hij niet 'komt' dan is het omdat hij niet zuiver recht zit, er zit minimale speling op de sparing aan het einde.

Eerst proberen op de 1e nokjes, dan verplaatsen naar de 2e werkte voor mij. Kracht is niet de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pyramiden schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:15:
@marteltor
Ja, dat klopt, op een pinnetje zetten en draaien maar.
Ik zie wel dat je pin er nu een beetje scheef voor zit, het is wel belangrijk dat hij recht zit, omdat je anders alleen maar bezig bent hem krom te draaien.
Kijk ook eens naar de achterkant waar de pen eruit gedrukt moet worden, als dit gat te klein is komt hij er nooit uit.

Bij moderne kettingen moet je soms behoorlijk veel kracht zetten om de pinnen er uit te draaien. Je zou een poging kunnen wagen om de draad van de kettingpons van vet te voorzien, hem er goed voor te zetten, en daarna de arm te verlengen met een stuk buis, een waterpomptang of ringsleutel. Mits het gat achter natuurlijk groot genoeg is.
En als dat niet goed werkt, een heel dun boortje pakken (zo dun mogelijk) om de pin uit te boren. Dan is ie waarschijnlijk genoeg verzwakt om hem met de pons er makkelijk uit te kunnen drukken.

Aan de foto te zien zit de pons er nu sowieso scheef voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 17-01-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Het is vrij lastig hem er recht voor te krijgen...als ik hem beetje aandraai gaat hij steeds schuin. Hierna wordt het een ketting die makkelijker los te krijgen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

marteltor schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:56:
Het is vrij lastig hem er recht voor te krijgen...als ik hem beetje aandraai gaat hij steeds schuin. Hierna wordt het een ketting die makkelijker los te krijgen is :p
De ketting past niet tussen de voorste schotjes, dichtste bij de schroef? Dat brede gedeelte is normaal bedoeld voor motorfietskettingen, niet voor fietsketting.

Anders eens proberen om de ketting zelf ergens mee vast te klemmen zodat ie er niet vandoor gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 17-01-2021 13:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:28
marteltor schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:59:
Wat doe ik verkeerd? Na een aantal jaar nagenoeg 0 onderhoud te hebben gepleegd leek het me handig de ketting eens goed te doen of te vervangen. Maar met een (oude) kettingpons krijg ik hem niet los. Ik denk dat de ketting inmiddels wel aardig door mij verneukt is, dus dat wordt een nieuwe, maar ook dan moet eerst de oude los. Heb al beetje wd-40 gedaan. Het is toch kwestie van hem op een pinnetje zetten en draaien maar?
Probeer de ketting op de juiste plek eens. Over de ketting houder leggen. Hopelijk lukt het dan anders is de kettingpons wellicht voor ouder maat ketting (9 of 10 speed op 11 speed ofzo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4v55PAiO-lFYY6md61OMiwUbhus=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YiIKSVHN8GAKuxpsj6pdEn9e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
jasperdeman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Probeer de ketting op de juiste plek eens. Over de ketting houder leggen. Hopelijk lukt het dan anders is de kettingpons wellicht voor ouder maat ketting (9 of 10 speed op 11 speed ofzo).

[Afbeelding]
Die omcirkelde plek werkt zeker niet; had ik al geprobeerd.
Dat het niet voor de juiste maat ketting is, kan heel goed. Deze pons komt uit m'n pa z'n archief; zeker tientallen jaren oud. Ik heb een Sensa Romagna special uit 2014, met 3x10 versnellingen meen ik. Dus dan zou ik wellicht een andere pons nodig hebben...
Pagina: 1 ... 210 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).