Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 208 ... 653 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Raznov schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben hier best tevreden over eigenlijk, een BBB Cycling EasyRoad pompje, Niet al te groot, maar toch genoeg kracht om niet een half uurtje te hoeven pompen.
Vind pompje en bidonhouders echt prima.

Vind alleen deze locatie van pompje een betere optie.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/75419840_2577656432465828_7485444396850749892_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.com&_nc_cat=108&_nc_ohc=JtOPN5n4bGIAX-U2WA7&tp=1&oh=ecb411194ae3ccd656e98b5c1d049138&oe=60257102
Maks schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Holy shit, context???? :')

Edit\ Wel goede oplossing voor het pompje, nu nog een nieuw wiel en derailleur :')
Gelukkig niet ik, maar @DDX

Maar kon zo snel niet een betere foto vinden van pompje op deze plek. DDX maakt zijn foto's altijd zo tactisch :+ dat je het pompje niet ziet.
GWBoes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:42:
Ik had ze wel een stukje goedkoper dan 850 trouwens.
Ik sprak wel eens een autohandelaar, die zei:

Je hebt geen slechte auto's, alleen slechte prijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 11-01-2021 11:47 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Maks schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Holy shit, context???? :')

Edit\ Wel goede oplossing voor het pompje, nu nog een nieuw wiel en derailleur :')
Pompje had ik niet eens nodig, band bleef gewoon op druk :o

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Als het moet kan je altijd nog een kleiner pompje en een zwarte bidon nemen.
Op andere fietsen heb ik maatje kleiner, heb op deze fiets grotere maat gemonteerd omdat je met slechter weer vaker lek rijd. (naja reed, want inmiddels tubeless op eigenlijk alle fietsen dus pompje bijna nooit meer nodig)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-06 20:24
DDX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Pompje had ik niet eens nodig, band bleef gewoon op druk :o
Wat was dan het probleem om door fe fietsen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
DDX schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:56:
Plantenspuit is leuk voor beetje vuil, maar met de gravelbike fiets ik na afloop van strand ritje toch even langs een wasbox.
50 cent erin gooien en gewoon met water afspuiten en weer helemaal schoon.

Plantenspuit gebruik ik eigenlijk nooit meer, is het net niet.
Zat zelf ook te denken om zo'n andere oplossing te kopen.
Toevallig gisteren deze 2 tests gelezen ;
https://enduro-mtb.com/en/best-mobile-bike-washer/
https://www.cyclingnews.c...s-for-cleaning-your-bike/

Neig richting de Nomad 18 V of Bosch Fontus.
Zelf de fontus gekocht via amazon.de ( https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 ) retour gekomen product als nieuw voor €190,-

Erg fijn ding! Wel aardig zwaar maar kwalitatief gewoon super. Accu's kun je gewoon swappen met andere Bosch producten en de geleverde druk/instelmogelijkheden zijn ook erg fijn! Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:11
rolandos582 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Zelf de fontus gekocht via amazon.de ( https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 ) retour gekomen product als nieuw voor €190,-

Erg fijn ding! Wel aardig zwaar maar kwalitatief gewoon super. Accu's kun je gewoon swappen met andere Bosch producten en de geleverde druk/instelmogelijkheden zijn ook erg fijn! Aanrader!
Hoe verhoudt zo'n ding zich t.o.v. van die Aqua2Go of Karcher, heb je dat ook uitgezocht? Hij is bijna 2x zo duur, maar kan me nauwelijks voorstellen dat uit zo'n kleine Bosch accu meer kracht komt? Of is vooral de tank heel erg groot (15L)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 12:07

McMiGHtY

- burp -

MrBarBarian schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:30:
Emma rijd niet met 28" wielen (serieus!)
Klopt, die had 650b op d'r tijdritfiets

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:20
Ik heb ook zo'n Lezyne pompje en zadeltasje (met zadelklem ipv klittenband). Beide zijn wat mij betreft esthetisch prima.

Op deze foto is het pompje het beste te zien (volgende keer ga ik voor een volledig zwarte trouwens):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMlbfKZ4Pm87gS4uVezopijsIcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgnGqry5JXMt8tfBt2TUoWxh.jpg?f=fotoalbum_large

En het zadeltasje is beter op deze foto te zien, want hierboven was nog de oude waarbij het terug monteren en verkeerd de klittenband vast maken mij wat schade aan twee bibs heeft veroorzaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MfrMntQ/Hipstamatic-Photo-619394912-610557.jpg

Komoot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Mooie fiets, maar wat een ontzettend lelijk pompje en zadeltasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
MaSw85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:27:

En het zadeltasje is beter op deze foto te zien, want hierboven was nog de oude waarbij het terug monteren en verkeerd de klittenband vast maken mij wat schade aan twee bibs heeft veroorzaakt:
[Afbeelding]
Jep, eerste ritje met zadeltas klitteband verneukt, klein schaafplekje aan de binnenkant van mijn bib als gevolg. Dat deed wel eventjes zeer ;(
Inmiddels check ik altijd of het klittenbandje goed zit maar dat is een kwestie van ervaring, hij moet er twee keer om heen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:12
MaSw85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:27:
Ik heb ook zo'n Lezyne pompje en zadeltasje (met zadelklem ipv klittenband). Beide zijn wat mij betreft esthetisch prima.
Moet eerlijk zeggen dat dit mij juist alleen maar sterkt in het idee dat een pompje en tasje op een fiets er niet uit zien.

Het is echt een mooi model fiets maar door die pomp, dat tasje en de positionering van de bidons zie je daar niks meer van.

Is het een heel klein frame of zitten de bidonhouders heel hoog? Die verticale bidon krijd je er toch amper uit zo (dat het van die joekels zijn helpt ook niet mee natuurlijk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ypuh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:41:
Valt mee toch? :+
Afbeeldingslocatie: https://fietstassenwinkel.com/pub/media/catalog/product/cache/d1ea0421051a4fd8e34811106bf6ed24/p/r/product-bags-saddle-bags-propack-p-2-s-6f01e80c6f34024ded72fb6a513e3b6d.jpg
Ik vind het erg handig dat ik 'm door die clip er zo af kan halen en dat het niet echt stof is (verdomd handig met schoonmaken) en dat ie dus niet vast zit met klittenband. Achteraf had ik liever zoiets gehad.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Louislouislouis schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat dit mij juist alleen maar sterkt in het idee dat een pompje en tasje op een fiets er niet uit zien.

Het is echt een mooi model fiets maar door die pomp, dat tasje en de positionering van de bidons zie je daar niks meer van.

Is het een heel klein frame of zitten de bidonhouders heel hoog? Die verticale bidon krijd je er toch amper uit zo (dat het van die joekels zijn helpt ook niet mee natuurlijk)?
Frame is 54 cm dus ook niet super groot. Die zwarte bidon heb ik 2x en die gebruik ik normaal gesproken (Camelbak Podium). Die zilveren is de speciale insulated variant hiervan en die is aan de hoge kant inderdaad. Krijg 'm er wel makkelijk in- en uit trouwens.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 11:03
Mijn pompje op m'n van-alles-en-nog-wat fiets... Maar ik heb juist met pompje wat gedoe gehad in het verleden dus daarom op mijn andere fiets nu CO2.

De twee problemen waar ik ooit tegenaan liep; je pompt je een slag in de rondte als je (fietsbare) druk wilt opbouwen, en toen ik daarmee bezig was, schoot de bovenkant van de pomp los, en die bleef niet meer zitten. Dus bij de openen-slag kon ik niet te ver doorgaan, anders schoot het ventiel eruit.
Uiteindelijk toen maar een café opgezocht, die een voetpomp had staan. Dus als je een pompje gaat gebruiken, probeer dan zelf thuis eerst even uit of je de band hard genoeg krijgt.
Vanwege wisselen tussen race- en gravelwielen op deze fiets is de pomp toch maar gebleven, dat leek me wel handiger ivm de benodigde hoeveelheid lucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gH2Aiu-u_zai_8bMo5GfyNACHFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9bClonYBQMYscppOIQ4Inzv.jpg?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Ypuh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Hoe verhoudt zo'n ding zich t.o.v. van die Aqua2Go of Karcher, heb je dat ook uitgezocht? Hij is bijna 2x zo duur, maar kan me nauwelijks voorstellen dat uit zo'n kleine Bosch accu meer kracht komt? Of is vooral de tank heel erg groot (15L)?
Naja Aqua2Go kon ik gewoon te weinig over vinden dus niet aan gewaagd. Karcher vond ik ook wel interessant maar die kleine tank etc. weerhoud mij er toch van. Bovendien kan je die Bosch accu's gewoon wisselen wat een enorme plus is en je hebt gewoon een lekkere grote tank en instelmogelijkheden. Erg fijn apparaat van een enorm goed merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Mijn Lezyne pompje gaat tot 11 bar. Niet dat je dat er handmatig in krijgt, maar de band krijg ik voldoende op druk om makkelijk op bestemming te komen. Daarnaast heeft deze de flex hose, waarmee je wat meer vrijheid hebt tijdens het oppompen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Grin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:44:
Pomp(links), biba(midden), CO2 patroon(links), bandenlichters(links), multitool(links), plakkers(rechts) telefoon(rechts) en een tweetal repen(midden). Dat krijg je prima verdeeld over 3 zakken. Zou niet weten wat je meer moet meenemen...
Waarom zoveel meuk mee?

- CO2 en pomp is dubbel op. Als je die patronen niet vertrouwd, waarom neem je ze dan mee?
- Multitool voor wat? Als er een keer iets met je fiets is zijn er altijd wel plekken waar ze je even kunnen helpen of je kan rustig naar huis fietsen. Ik ben afgelopen september nog bij een trakort werkplaats gestopt voor een imbussleuteltje. Geen enkel probleem, en meestal vinden ze het leuk als ze je kunnen helpen. Maar hoevaak is er nou echt iets met je fiets waardoor je niet verder kunt?
- Plakkers? Waarvoor? Je hebt een reserveband en geen lijm. Als je lek hebt; wisselen en naar huis. Anders is er ongetwijfeld een fietsenwinkel te vinden waar je een biba kan kopen.

Bij mij gaat alles in mijn middelste zakje, behalve de bandenlichters. Als ik eens zou investeren in kleine lichters, dan zouden die ook in het midden gaan.

Reepjes zijn afhankelijk van de geplande training.

[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 11-01-2021 14:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ypuh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:41:
Pompje zit aan de goede kant op de goede plek.
Als je echt wil kan je er ff een spuitbus zwart langs halen, of zwart tape-je overdoen.

Ik zou ook niet zo 1-2-3 iets anders kopen als het oude nog goed is. "Gelukkig moet" ik door mijn nieuwe fiets alles in tweevoud aanschaffen (N+1). Dus kan nu alles opnieuw kiezen.
MaSw85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Valt mee toch? :+
[Afbeelding]
Ik vind het erg handig dat ik 'm door die clip er zo af kan halen en dat het niet echt stof is (verdomd handig met schoonmaken) en dat ie dus niet vast zit met klittenband. Achteraf had ik liever zoiets gehad.
Ik weet wel dat je in je topeak makkelijker ff je huissleutels pakt.
Maar die van Lezyne is iig mooier (of minder lelijk zoals andere zouden zeggen).

Lekker belangrijk verder die pompjes en fietstasjes. Niemand die er oplet tijdens het rijden joh. Het is op 2 momenten "belangrijk".
- Vooraf aan de start van de groepsrit bij de plassertjes meting vooraf.
- Als je een foto op internet plaatst en je wilt niet afgezeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 12:36

Grin

Ride si sapis.

MrBarBarian schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Waarom zoveel meuk mee?

- CO2 en pomp is dubbel op. Als je die patronen niet vertrouwd, waarom neem je ze dan mee?
- Multitool voor wat? Als er een keer iets met je fiets is zijn er altijd wel plekken waar ze je even kunnen helpen of je kan rustig naar huis fietsen. Ik ben afgelopen september nog bij een trakort werkplaats gestopt voor een imbussleuteltje. Geen enkel probleem, en meestal vinden ze het leuk als ze je kunnen helpen. Maar hoevaak is er nou echt iets met je fiets waardoor je niet verder kunt?
- Plakkers? Waarvoor? Je hebt een reserveband en geen lijm. Als je lek hebt; wisselen en naar huis. Anders is er ongetwijfeld een fietsenwinkel te vinden waar je een biba kan kopen.

Bij mij gaat alles in mijn middelste zakje, behalve de bandenlichters. Als ik eens zou investeren in kleine lichters, dan zouden die ook in het midden gaan.

Reepjes zijn afhankelijk van de geplande training.
CO2 en pomp is idd dubbelop maar een patroontje is zo klein, dat gaat nergens over. En is een groot gemak bij lekrijden i.c.m. met m'n hybride pomp. Multitool is ook een klein dinkie, heb al zo vaak iets gehad dat ik niet zonder wil vertrekken. En plakkers zijn van die stickers (Schwalbe glueless patches), die zitten tussen mijn Aerothaan biba en merk je dus niks van. Een goed probleem komt nooit alleen, bij 2-3 keer lekrijden of een steentje missen in de buitenband... dan hang je. En daarbij, ik kan het allemaal makkelijk meenemen, dus waarom niet? Maar ik begrijp dat het veel lijkt, de sleutel tot 'zoveel kunnen meenemen' en toch aardige lege zakken hebben is de super compacte Aerothaan biba; dat ding is zo klein, echt briljant!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Ypuh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:15:
@Stufferdt Ik wist niet eens dat Vittoria wielen/velgen maakte. Hopelijk beantwoord dat je vraag.
Jij bent alleen maar bezig met hele dure fancy spulletjes, de mindere goden kopen andere merken (Canyon o.a. :+ )*
mhr-zip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Wat heeft je fietsenmaker nog meer met korting? Want als hij alleen hier (veel) korting op geeft wil hij er "iets te graag" vanaf.

Ik zou trouwens deze optie ook eens uitzoeken. (en dan bedoel ik handgespaakt en niet 32 mm wielen):
rolandos582 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Als ik op internet zoek, is het een wat ouder set/model ja, dus daarom ook de korting. Maar ze zijn op da interwebz wel wat goedkoper ook dan daar. Opzich heeft deze fietsenmaker wel de voorkeur overigens, liggen nog wat wielen van me (het oude setje) en het kan dan meteten geregeld worden via m'n fietsverzekering. Heb volgens mij ook een officiele factuur nodig, dus daarom dat een Phillipos afvalt denk ik (anders is het zeker een optie, op het fietsforum lees en zie je enkele goede dingen over hem).
GWBoes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:42:
@Stufferdt Ik heb zelf een set Vittoria Fraxxion wielen en daar is helemaal niks mis mee, zijn misschien niet de lichtste maar doen volgens mij niet veel onder voor andere carbon/alu velgen. Maar ik denk niet te vergelijken met de FFWD's.
Ik had ze wel een stukje goedkoper dan 850 trouwens.
In positieve of negative zin niet vergelijkbaar met de FFWD? Ik lees dat FFWD's nou ook niet top of the notch zijn. Nu ga ik dat ook niet redden met mijn budget (900 vind ik wel de max eigenlijjk). En waar heb je ze vandaag toevallig?
Ypuh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:42:
Voor €850 is overigens genoeg leuk te koop. Ik kocht mijn FFWD F4R FCC's voor €625 nieuw in doos via zo'n handelaartje op Marktplaats. Voor €900 koop je ook wel een z.g.a.n. setje Zipp 404's uit 2018 ofzo.
Ik zou dus moeten navragen of ik ook gewoon kan laten uitbetalen en zelf kan zoeken. Dan is dat een optie. Ik ben overigens geen expert in zgan en afgetrapt onderscheiden van elkaar.

Maar concreet, zijn er andere (nieuwe) alternatieven voor dit bedrag die jullie eerder zouden aanraden? Carbon, 40mm~ hoog en <900 euro is vrijwel niet mogelijk buiten chinees.

*grapje kiddo's, no need to be offended.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Grin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:48:
[...]

CO2 en pomp is idd dubbelop maar een patroontje is zo klein, dat gaat nergens over. En is een groot gemak bij lekrijden i.c.m. met m'n hybride pomp. Multitool is ook een klein dinkie, heb al zo vaak iets gehad dat ik niet zonder wil vertrekken. En plakkers zijn van die stickers (Schwalbe glueless patches), die zitten tussen mijn Aerothaan biba en merk je dus niks van. Een goed probleem komt nooit alleen, bij 2-3 keer lekrijden of een steentje missen in de buitenband... dan hang je. En daarbij, ik kan het allemaal makkelijk meenemen, dus waarom niet? Maar ik begrijp dat het veel lijkt, de sleutel tot 'zoveel kunnen meenemen' en toch aardige lege zakken hebben is de super compacte Aerothaan biba; dat ding is zo klein, echt briljant!
Beter mee verlegen, dan om verlegen zeg ik maar altijd..
Ik fiets nu al 4-5 jaar, en heb al 3x meegemaakt dat ik minimaal 2x lek reed.

Ik kan je vertellen dat op zondag morgen rond 10 uur in een boeren gehucht 60 km van huis weinig te vinden is aan hulp. Daarom altijd voor de zekerheid 2 biba's bij me..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Stufferdt schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Jij bent alleen maar bezig met hele dure fancy spulletjes, de mindere goden kopen andere merken (Canyon o.a. :+ )*

[...]

Als ik op internet zoek, is het een wat ouder set/model ja, dus daarom ook de korting. Maar ze zijn op da interwebz wel wat goedkoper ook dan daar. Opzich heeft deze fietsenmaker wel de voorkeur overigens, liggen nog wat wielen van me (het oude setje) en het kan dan meteten geregeld worden via m'n fietsverzekering.
Meteen afgehandeld is inderdaad wat waard.
Bij fietsenmakers die oude troep voor nog steeds veel geld proberen te slijten is mijn liefde meestal van korte duur.
Heb volgens mij ook een officiele factuur nodig, dus daarom dat een Phillipos afvalt denk ik (anders is het zeker een optie, op het fietsforum lees en zie je enkele goede dingen over hem).
Aangezien hij een KVK bezit zit dat wel snor, en is het hobby niveau wel overstegen.
Je kan toch offerte opvragen, je zit er niet aan vast dan.
[...]

In positieve of negative zin niet vergelijkbaar met de FFWD? Ik lees dat FFWD's nou ook niet top of the notch zijn. Nu ga ik dat ook niet redden met mijn budget (900 vind ik wel de max eigenlijjk). En waar heb je ze vandaag toevallig?

[...]

Ik zou dus moeten navragen of ik ook gewoon kan laten uitbetalen en zelf kan zoeken. Dan is dat een optie. Ik ben overigens geen expert in zgan en afgetrapt onderscheiden van elkaar.

Maar concreet, zijn er andere (nieuwe) alternatieven voor dit bedrag die jullie eerder zouden aanraden? Carbon, 40mm~ hoog en <900 euro is vrijwel niet mogelijk buiten chinees.

Ach Chinees.

Waar denk je dat de onderdelen van die FFWD en Vittoria wielen vandaan komen?

Als ik nieuwe wielen wil (lees mijn vrouw recht in de ogen aan durf te kijken dat het nu echt tijd is), dan zou ik in Nederland een handgebouwd setje laten maken. Met een goed merk naaf (DT-Swiss/Hope/etc) en een velg uit China van een bedrijf dat zich bewezen heeft om goede spullen te leveren (zoals: www.lightbicycle.com)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Exact, ik kan de Schwalbe glueless patches iedereen aanraden. Lek opsporen, sticker plakken, klaar. Je hoeft niet te schuren of te klooien met lijm, echt een mooi product en het kost zo goed als geen ruimte in de achterzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:24:
Exact, ik kan de Schwalbe glueless patches iedereen aanraden. Lek opsporen, sticker plakken, klaar. Je hoeft niet te schuren of te klooien met lijm, echt een mooi product en het kost zo goed als geen ruimte in de achterzak.
Ik heb ook van patches (Leyzne), die nemen echt geen plek in. Ik heb ze voor het geval dat mijn enige reserve bandje nog een keer lek gaat.

Ik heb ook een Tubolito liggen, maar daar kan je niet zoveel meer mee als je nog een keer lek rijdt.

@Grin hoe ga je dat straks doen met je Aerothan's?

Grin in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip Wat bedoel je? Ik begrijp je vraag niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Grin op 11-01-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:39:
@mhr-zip Wat bedoel je? Ik begrijp je vraag niet.
Die Aerothan's kan je niet plakken volgens mij. Dus moet je ook een reserve Aerothan meenemen bij je racefiets ipv alleen die plakkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nein nein nein! :)
Aerothan kan je gewoon plakken, niks aan de hand. Zie ook deze review: 'I’ll also add that the punctures didn’t expand or split on the tube, which is common for standard butyl tubes, which seems to be attributed to their overall durability.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Foutje, verkeerde topic

[ Voor 153% gewijzigd door Ypuh op 11-01-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
mhr-zip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Meteen afgehandeld is inderdaad wat waard.
Bij fietsenmakers die oude troep voor nog steeds veel geld proberen te slijten is mijn liefde meestal van korte duur.

[...]

Aangezien hij een KVK bezit zit dat wel snor, en is het hobby niveau wel overstegen.
Je kan toch offerte opvragen, je zit er niet aan vast dan.

[...]

Ach Chinees.

Waar denk je dat de onderdelen van die FFWD en Vittoria wielen vandaan komen?

Als ik nieuwe wielen wil (lees mijn vrouw recht in de ogen aan durf te kijken dat het nu echt tijd is), dan zou ik in Nederland een handgebouwd setje laten maken. Met een goed merk naaf (DT-Swiss/Hope/etc) en een velg uit China van een bedrijf dat zich bewezen heeft om goede spullen te leveren (zoals: www.lightbicycle.com)
Meteen afgehandeld is veelgezegd, bijna een jaar bezig ondertussen :+ Handgespaakt kwam maar geen offerte of voorstel voor.

Dat wist ik niet, offerte meteen maar even aangevraagd! :) Dacht dat ie hobbyboerde, maar site is netjes en eerlijk. :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
mhr-zip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Pompje zit aan de goede kant op de goede plek.
Als je echt wil kan je er ff een spuitbus zwart langs halen, of zwart tape-je overdoen.

Ik zou ook niet zo 1-2-3 iets anders kopen als het oude nog goed is. "Gelukkig moet" ik door mijn nieuwe fiets alles in tweevoud aanschaffen (N+1). Dus kan nu alles opnieuw kiezen.

[...]

Ik weet wel dat je in je topeak makkelijker ff je huissleutels pakt.
Maar die van Lezyne is iig mooier (of minder lelijk zoals andere zouden zeggen).

Lekker belangrijk verder die pompjes en fietstasjes. Niemand die er oplet tijdens het rijden joh. Het is op 2 momenten "belangrijk".
- Vooraf aan de start van de groepsrit bij de plassertjes meting vooraf.
- Als je een foto op internet plaatst en je wilt niet afgezeken worden.
Daarom ook die clip bevestiging, voor de foto kan dat zadeltasje er zo af en zie je niets :+ Geldt ook voor de pomp, als je de drivetrain kant fotografeert zit je goed.

Nee, het maakt mij ook niet veel uit. Functionaliteit > vorm. Alles past erin. Huissleutels heb ik op mijn rug, middelste pocket. Indien mogelijk in het vakje met rits.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 19:21

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:19:
Klopt het is dubbel. Ik zou het liefste zonder pompje rijden en dat doe ik dan op dit moment ook nog steeds. Twee mindere ervaringen met de capsule, of beter een tekort ventiel, zorgen dat ik nu op langere ritten twijfel heb. Een pompje vind ik eigenlijk niets want met mijn armkracht kan dat nooit een groot succes worden.

Multitool is echt zelden nodig, maar wel net die ene keer dat mijn schijfrem aanliep na een noodstop. Nu was dat toevallig weer op 200m van mijn vader huis dus had ik ook wel zonder tooltje gekund. Als je regelmatig alles na loopt heb je een tool inderdaad nooit nodig.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:45:
Nein nein nein! :)
Aerothan kan je gewoon plakken, niks aan de hand. Zie ook deze review: 'I’ll also add that the punctures didn’t expand or split on the tube, which is common for standard butyl tubes, which seems to be attributed to their overall durability.'
Tubolito's kan je ook plakken, alleen zijn die plakkers "nergens" meer te krijgen. Ik zie die van die Aerothan ook nergens te koop.

(het schijnt te kunnen met parktool plakkers, maar ik ben nog niet erg overtuigd)

Volgens dit bericht moet je de Schwalbe Glueless Patches gebruiken.
8)
Alles past erin. Huissleutels heb ik op mijn rug, middelste pocket. Indien mogelijk in het vakje met rits.
Telefoon durf ik het wel, sleutels op de een of andere manier niet.
Stufferdt schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Handgespaakt kwam maar geen offerte of voorstel voor.
Van wie niet?

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 11-01-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Fietsenmaker.

Na m'n val de fiets naar de fietsenmaker gebracht voor een schaderapport (eis vanuit de verzekering). Fiets na wat reparatie opgehaald en wielset achtergelaten, omdat de verzekering een voorstel deed de velg te vervangen als oplossing. Niet voor gekozen uiteindelijk, omdat het herspaken met een andere velg zou worden gedaan door FFWD, omdat mijn velg niet meer in het assortiment zit. Het achterwiel zou dan een carbon zwarte remrand hebben, terwijl voorwiel alu en zilver is. Dus daarom besloten set te verkopen en een nieuw wielset te laten spaken/kopen via de fietsenmaker. Maar die kwam dus maar niet met een voorstel/offerte voor een nieuw set, dus het moddert sindsdien eigenlijk een beetje aan. Nu dus wel een voorstel gekregen (de vittoria Fraxxion).

Heb als winterwielen een setje fulcrum 5. Fietsen prima, maar hoger en gewoon zwart smoelt toch wat fijner. Overwoog eerst te laten uitkeren en en powermeter te kopen, maar kan beter nu de wielen fixen en dan een powermeter, nu de WAF er is voor de wielen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:06:
[...]
Tubolito's kan je ook plakken, alleen zijn die plakkers "nergens" meer te krijgen. Ik zie die van die Aerothan ook nergens te koop.
(het schijnt te kunnen met parktool plakkers, maar ik ben nog niet erg overtuigd)
[...]
Aerothan kan je gewoon plakken met de plakkers van Schwalbe, volgens mij zijn deze wel aardig goed verkrijgbaar. Moet ook wel met een biba van 28 euro. Die ga ik niet weggooien na 1 lek, het geld groeit hier niet aan de bomen... :)

Volgens de eerder gelinkte review kan je ze ook plakken met die van Parktool idd, maar ik ben nogal een autistische merksnob en wil de merken gelijk houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:49
Stufferdt schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:38:
[...]... nu de WAF er is voor de wielen :)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Die van mij snapt niet dat zoiets > € 800 moet kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online

Informeer even bij Philippos van https://vanspeykwheels.nl/ , hij is ook actief op fiets.nl forum
Voor een Hope RS4 met 50mm carbon hand gespaakt zit ik rond die prijs en dat is helemaal niet zo gek. Dus kan prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
DutX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Die van mij snapt niet dat zoiets > € 800 moet kosten :)
ik heb het ooit thuis als "hobby project" weten te verkopen, inc tools, maar dus ook zelf spaken :) op de een of andere manier werd dat beter geaccepteerd dan gewoon het hele bedrag in 1 keer voor 1 aankoop...

Uiteindelijk was ik zeker niet goedkoper uit, want tools zijn niet goedkoop en losse onderdelen zijn vaak ook niet goedkoper dan een set. Maar desalniettemin geen seconde spijt van, als je een beetje van klussen houd is een wielset spaken erg tof om te doen

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:15
CedricD schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Succes!
Ik heb onlangs geïnformeerd bij mijn LBS voor een nieuwe fiets. 22-24 weken levertijd ;w
Dit weekend een tweedehands fiets gescoord via marktplaats, waar ik helemaal tevreden mee ben. Ik kan er dus vanaf komend weekend weer tegenaan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
[...]

Ff een uitdraai van een half jaartje Zalando/Bol.com doet wonderen >:)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0899/9232/products/my_biggest_fear_is_that_when_i_die_my_wife_will_sell_my_bicycles_for_what_i_told_her_they_cost_-_white_grande.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn Rondo Ruut AL2 is vandaag binnen, en wat een prachtding is dat. Die Polen hebben echt wel een mooi product in elkaar gezet. Helaas geen tijd tot het weekend om een rondje te rijden.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:02
Iemand enig idee of de Castelli logo stickers voor kleding los te krijgen zijn? Heb per ongeluk m'n Velo jacket in de wasmachine gestopt en nu is 't borstlogo verdwenen :') Op zich geen ramp, maar een nieuw stickertje zou wel netter staan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46
schilderstape schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Dit weekend een tweedehands fiets gescoord via marktplaats, waar ik helemaal tevreden mee ben. Ik kan er dus vanaf komend weekend weer tegenaan :)
Vertel! of nog beter, laat zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Oelske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:18:
Iemand enig idee of de Castelli logo stickers voor kleding los te krijgen zijn? Heb per ongeluk m'n Velo jacket in de wasmachine gestopt en nu is 't borstlogo verdwenen :') Op zich geen ramp, maar een nieuw stickertje zou wel netter staan..
Ff Castelli mailen? Denk niet dat ze bij Mantel in het assortiment zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Frenz64 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Vertel! of nog beter, laat zien
Ik heb deze week ook beet gehad, maar het is nu nog een beetje een wrak om mee naar de kroeg op en neer te rijden. :P

Nu eerst op zoek naar fatsoenlijke onderdelen en dan zet ik hier een write-upje neer van de 'wrecks to riches'.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yakolev schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:16:
Mijn Rondo Ruut AL2 is vandaag binnen, en wat een prachtding is dat. Die Polen hebben echt wel een mooi product in elkaar gezet. Helaas geen tijd tot het weekend om een rondje te rijden.
Daar moeten foto’s bij! Waar komt ie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

Oh ik dacht dat het de volledig carbon F6R was die je had want dat zal, met 400 gram lichter, wel wat anders fietsen. De alu/carbon versie zal wel vergelijkbaar zijn. Naafkwaliteit is natuurlijk een vraah, DT swiss is redelijk bewezen kwaliteit en ik heb geen idee waar die van Vittoria vandaan komen (kan niks vinden wat er op lijkt).Kan alleen zeggen dat die van mij na 4000km nog soepel lopen O-) . Ik heb ze iig bij m'n fietsenmaker weg, die kon deze zomer een paar setjes met hoge korting krijgen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
[...]

Haar vader fietst ook dus ze is gewend aan het feit dat het een dure hobby is en je geregeld nieuwe dingetjes nodig hebt. En verder heb ik simpelweg een niet zo moeilijk model vriendin uitgekozen :)
rolandos582 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Informeer even bij Philippos van https://vanspeykwheels.nl/ , hij is ook actief op fiets.nl forum
Voor een Hope RS4 met 50mm carbon hand gespaakt zit ik rond die prijs en dat is helemaal niet zo gek. Dus kan prima!
Offerte al binnen! Duidelijk en net verhaal, dus word 'm wel denk ik. Nu nog een verhaal verzinnen om m'n wielen terug te krijgen :9
GWBoes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Oh ik dacht dat het de volledig carbon F6R was die je had want dat zal, met 400 gram lichter, wel wat anders fietsen. De alu/carbon versie zal wel vergelijkbaar zijn. Naafkwaliteit is natuurlijk een vraah, DT swiss is redelijk bewezen kwaliteit en ik heb geen idee waar die van Vittoria vandaan komen (kan niks vinden wat er op lijkt).Kan alleen zeggen dat die van mij na 4000km nog soepel lopen O-) . Ik heb ze iig bij m'n fietsenmaker weg, die kon deze zomer een paar setjes met hoge korting krijgen.
Misschien dezelfde fietsenmaker? (Utrecht langs een singel? ;) ).
Nope, had de alu velgrand. Kwam van fulcrum 7's en dan is vrijwel alles wel een verbetering. Als ik voor hetzelfde bedrag een setje handgespaakt op de kop kan tikken, is dat wel interessanter en beter (lees ik overal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Stufferdt schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Misschien dezelfde fietsenmaker? (Utrecht langs een singel? ;) ).
Nee, Tuk in Overijssel.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Daar moeten foto’s bij! Waar komt ie vandaan?
Die krijgen jullie ook, maar als backdrop mijn keuken leek mij nog geen geschikt plan. Van het weekend wil ik een eerste rondje ermee gaan maken (Dan heb ik ook de pedalen). Lijkt me een ideaal foto moment.

De fiets heb ik van Bikester.nl. Het duurde ongeveer 5 werkdagen voordat het er was.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
schilderstape schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Pics or it didn't happen 8)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Stufferdt schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:22:
Offerte al binnen! Duidelijk en net verhaal, dus word 'm wel denk ik. Nu nog een verhaal verzinnen om m'n wielen terug te krijgen :9
Hehe nice, wat voor samenstelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Yakolev schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Die krijgen jullie ook, maar als backdrop mijn keuken leek mij nog geen geschikt plan. Van het weekend wil ik een eerste rondje ermee gaan maken (Dan heb ik ook de pedalen). Lijkt me een ideaal foto moment.

De fiets heb ik van Bikester.nl. Het duurde ongeveer 5 werkdagen voordat het er was.
Je kan ook alvast even snelle foto's doen en dan doe je dit weekend een uitgebreide fotoshoot. Nieuwe fietsen zijn altijd goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:56
Ik heb een vraagje. Heb gisteren in een soort impuls een Mooie vintage Merida gekocht. Hij heeft een 3*8 speed 105 groep met Shifters aan het stuur. De fiets ziet er nog heel mooi uit en ben er stiekem best wel blij mee.
Nu is echter de rechter shifter voor de achterderrie kapot.
Ik ben aan het afwegen of een nieuwe achterderrie met 10speed (maar past dat op hetzelfde achterwiel of moet ik dan ook een nieuwe body monteren.)
of een 8 speed shifter voor een schappelijke prijs. Ik kan rond de 30 euro 8 speed shifters van Microshift vinden op aliexpress. (De vraag is weren die met een shimano derrieur?)

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Pfft..heb je eindelijk goedkeuring voor een nieuwe fiets van de directrice..ding nergens leverbaar de komende 6 maanden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yakolev schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Goed om te horen dat die betrouwbaar leveren. Ik vind zelf de Rondo Ruut CF2 (dubbel) ook wel interessant, maar had dan liever RX800 gezien bij 't schakelmechanisme ed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 09:49
Door tijdgebrek moet ik helaas mijn fiets verkopen, probleem is alleen dat ik niet goed weet wat deze waard is. Kan iemand er iets zinnigs over zeggen op basis van onderstaande specificaties? Begrijp dat de staat van de fiets natuurlijk doorslaggevend is maar misschien is er wel een tussen de x€ en x€ te bepalen? Of misschien is er hier iemand die interesse heeft in de fiets? Of is dat niet bedoeling hier? Gaat om:
  • Matzwarte Cube Agree PRO
  • carbon voorvork Blackblades
  • frame ALU 7005 T6
  • wielen Mavic Aksium Race
  • banden Schwalbe Ultremo
  • zadel Aliante S
  • alles afgemonteerd met Shimano Ultegra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
nextnext schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:40:
Door tijdgebrek moet ik helaas mijn fiets verkopen, probleem is alleen dat ik niet goed weet wat deze waard is. Kan iemand er iets zinnigs over zeggen op basis van onderstaande specificaties? Begrijp dat de staat van de fiets natuurlijk doorslaggevend is maar misschien is er wel een tussen de x€ en x€ te bepalen? Of misschien is er hier iemand die interesse heeft in de fiets? Of is dat niet bedoeling hier? Gaat om:
  • frame ALU 7005 T6
  • zadel Aliante S
10 speed?
Je kan hem natuurlijk altijd op marktplaats ketsen voor 1000 euro en kijken wat ie doet. 2ehands fietsen zijn heel duur momenteel.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:36:
Pfft..heb je eindelijk goedkeuring voor een nieuwe fiets van de directrice..ding nergens leverbaar de komende 6 maanden.. :(
Maar toch een fijn vooruitzicht dat er een nieuwe komt dit jaar en dan de zomer met schitterend weer trappen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ow..da's wel het betere #omdenken zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
McMiGHtY schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:36:
Hup, bestellen dat ding O-) . Voor hetzelfde geld bedenkt ze zich.
Fisico schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Maar toch een fijn vooruitzicht dat er een nieuwe komt dit jaar en dan de zomer met schitterend weer trappen maar.
En op tijd voor het herfst seizoen!

[ Voor 31% gewijzigd door mhr-zip op 12-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
nextnext schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:40:
  • frame ALU 7005 T6
  • zadel Aliante S
https://www.marktplaats.n...893-wielrennersfiets.html

Ik vind het een hoop geld. Voor dat bedrag heb je normaal gesproken ook wel een nieuwe alu fiets met 105 bij WdV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 09:49
MrAngry schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:43:
[...]

10 speed?
Je kan hem natuurlijk altijd op marktplaats ketsen voor 1000 euro en kijken wat ie doet. 2ehands fietsen zijn heel duur momenteel.
Ja 10 speed
mhr-zip schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ik vind het een hoop geld. Voor dat bedrag heb je normaal gesproken ook wel een nieuwe alu fiets met 105 bij WdV.
Die van mij is dan ook een stuk mooier ;) Maar het is een richtprijs, maak er graag iemand blij mee en hoef niet het onderste uit de kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
[...]

Mooi ook die advertentie: "Hai Sergio," :+
Overigens 2499? Wanneer was dit? :|

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
nextnext schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Die van mij is dan ook een stuk mooier ;) Maar het is een richtprijs, maak er graag iemand blij mee en hoef niet het onderste uit de kan.
1000 is veel hoor, dat is echt helemaal het uiteinde van je range, maar daarom: Zet dat als vraagprijs en als je dan 850 krijgt dan is het toch prima. Iedereen blij.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Mooi ook die advertentie: "Hai Sergio," :+
Overigens 2499? Wanneer was dit? :|
Na Korea, voor Vietnam gok ik.

Enige afschrijving is het aantal km-ers toch |:(

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 12-01-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
blauwester schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:56:
Ik heb een vraagje. Heb gisteren in een soort impuls een Mooie vintage Merida gekocht. Hij heeft een 3*8 speed 105 groep met Shifters aan het stuur. De fiets ziet er nog heel mooi uit en ben er stiekem best wel blij mee.
Ik ben aan het afwegen of een nieuwe achterderrie met 10speed (maar past dat op hetzelfde achterwiel of moet ik dan ook een nieuwe body monteren.)
of een 8 speed shifter voor een schappelijke prijs. Ik kan rond de 30 euro 8 speed shifters van Microshift vinden op aliexpress. (De vraag is weren die met een shimano derrieur?)

Wat zouden jullie doen?
Dat wordt lekker sleutelen :+

Met Microshift onderdelen heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat de Shimano 8 speed shifters niet het eeuwige leven hebben. Daarnaast zijn ze on-reparabel en volledig end-of-life. Als je een paar goede (technisch en visueel) tegenkomt reken op > 50 euro. Alle 8 speed (105, RSX, 600, ...) shifters werken, behalve Dura-ace.

Ombouwen naar 10 speed is een optie, maar dan kom je op een hele nieuwe drive train.
Shifters => cassette & a. derailleur => ketting => kettingbladen (= crankstel) => voorderailleur.
Casettebody blijft gewoon dezelfde.

Beetje buiten de doos denkend:
* 10 speed is dus al een volledige renovatie, ik zou dan meteen naar 11 speed gaan. Rijdt écht prettiger en de onderdelen zijn nog langer te verkrijgen. Je moet dan ook nog 'iets' met je achterwiel / naaf / body doen, maar dat is afhankelijk van de naaf die er nu in zit.
* Als je eens wat anders wilt kun je ombouwen naar Campagnolo of SRAM i.p.v. Shimano,.
* Als echte budget oplossing zou je commandeurs kunnen monteren i.p.v. shifters. Van die ouderwetsche versnellingspookjes op de onderbuis. Kiezen tussen 8 speed index (met klikjes, maar lastig te krijgen) of gewoon old school zonder klikjes, die werken namelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Het valt mij overigens wel op hoe veel van de Marktplaats advertenties niet duidelijk aangeven wat de maat van de fiets is. Ik zit er geregeld te kijken, niet zo zeer voor een nieuwe fiets, maar vooral vanwege de waarde van mijn huidige fietsen. Ik zoek zelf nog een all-round racefiets, waarmee ik eigenlijk beide fietsen kan vervangen, geen N+1 dus, meer N=1. Ik heb nu een Bianchi Oltre XR, mooie aero fiets, met Cosmic Pro velgen. Prima fiets op zich, maar in de winter maanden niet echt handig. Daarvoor heb ik een Gazelle Playa van bijna 20 jaar oud, met 38mm banden, stuk fijner in de winter.

Maar het zijn toch 2 fietsen, dus 2 keer meer onderhoud en het is wel te merken dat de Gazelle Playa een beetje "oud" aan het worden is. Ondanks dat ik vrijwel alles al wel vervangen heb (buiten de 3x8 groepset om).
Verder had de Bianchi wat problemen afgelopen jaar met schade, carbonherstel heeft plaats gevonden dus dat ik allemaal weer netjes, maar mijn gevoel moet nog wennen. Ik heb nog niet helemaal de "zekerheid" bij afdalen of sprinten, twee van mijn favoriete bezigheden.

Nu kan ik beide verkopen, de een zal nog redelijk wat opleveren, maar de ander zeker niet. Maar dan een alternatief vinden is een stukje lastiger. Zijn er hier mensen die de zelfde fiets in beide seizoenen gebruiken? Met bijv. 2 wielsets. Ik ben een beetje bang geworden door de carbon reparatie om met een carbon fiets te gaan knallen wanneer het heeft geregend of gladder is op de weg. Wat is jullie ervaring hier mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 12-01-2021 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
[b]Raznov in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Nu kan ik beide verkopen, de een zal nog redelijk wat opleveren, maar de ander zeker niet. Maar dan een alternatief vinden is een stukje lastiger. Zijn er hier mensen die de zelfde fiets in beide seizoenen gebruiken? Met bijv. 2 wielsets. Ik ben een beetje bang geworden door de carbon reparatie om met een carbon fiets te gaan knallen wanneer het heeft geregend of gladder is op de weg. Wat is jullie ervaring hier mee?
Voor mij is knallen op natte en / of gladde wegen op een racefiets sowieso niet zo'n goed idee. :+

Ik heb geen ervaring met gerepareerd carbon maar ik kan me goed voorstellen dat je niet lekker zit als je geen vertrouwen meer hebt. Bij een nieuwe fiets heb je met de huidige trend ruime keuze in fietsen die clearance hebben voor breder rubber. Dat fietst ook gelijk lekkerder als de omstandigheden minder ideaal zijn. Je kunt ook aan 1 fiets met 2 verschillende wielsets denken

Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb een paar jaar terug een Cube CX gekocht voor € 1.100 en die wordt behoorlijk afgeragd zodat mn racer alleen naar buiten hoeft in de zomer. Als je 1 fiets neemtvoor het hele jaar, hou er dan wel rekening mee dat alles (een stuk) sneller slijt en dus vaker vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Raznov schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:14:
Het valt mij overigens wel op hoe veel van de Marktplaats advertenties niet duidelijk aangeven wat de maat van de fiets is.
Eens! Zet het gewoon in de titel, dat maakt het echt een stuk makkelijker.

Nou is Marktplaats sowieso niet de handigste qua zoekfuncties en filtering. Ik wil meerdere dingen kunnen selecteren, niet 1 mogelijke variabele per filteroptie. En zorg dat alles verplicht wordt ingevuld, i.p.v. een beperkt aantal mogelijke variabelen... Dus ik zoek altijd maar erg breed om te zorgen dat je niks mist met als gevolg dat je veel rommel voorbij ziet komen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

"Geen beschadigingen."
* Mistraller bekijkt stuur :X

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Wat zouden jullie doen?
Als de rest van het spul nog helemaal goed is, en de cassette is in de range die je fijn vind zou ik hem fixen. Ik heb op een van mijn fietsen een 3x10 105 zitten (fiets is uit 2011 maar wel met duimshifters op een flatbar). Als je nu een nieuwe 10 spd wilt kom je wel bij een tiagra of sora uit denk?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een mooie fiets gescoord afgelopen jaar voor 600, alu, mavic aksium ook, carbon vork, volledig ultegra (compact 11sp) en netjes onderhouden. Dat was denk ik wel geluk, want de vraag is groot en er is altijd wel een gek die overbiedt. Denk dat ik dezelfde fiets nog wel weer voor 700 - 800 zou kunnen verkopen haha.

Edit: als reactie op de vraag hoeveel die fiets waard zou zijn, quote niet goed gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Worsteneter op 12-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Raznov het beste plan is denk ik om je aan te passen aan de omstandigheden. Als het blad van de bomen valt wat minder hard de bochten door en als het nat is niet remmen op de strepen etc. Of je nou valt met een hagelnieuwe fiets of met een oud barrel maakt m.i. niet zo veel uit, want jij zit er zelf ook nog op. En zelf heel blijven vind ik het belangrijkste. Ik heb een prijzige fiets en die gebruik ik zomer en winter. En na de winter heb ik extra onderhoud en er zullen best delen sneller slijten maar verder maakt het mij weinig uit. Toen ik twee fietsen had reed ik vaak op de oudere in de winter, maar uiteindelijk was dat toch niet mijn favoriete fiets dus heb ik die maar weggedaan. Ik sla liever een ritje over vanwege te slecht weer dan half bakken een ritje te doen op een fiets die mij minder bevalt.

Ik heb zomer en winter dezelfde wielen, maar kan mij heel goed voorstellen dat iemand met echt hoge velgen rijdt met twee setjes en bijv. ook betere banden of andere banden op de winterset heeft liggen. Mijn fiets staat nu op een Wahoo en dat is wel een extra drempel om buiten te fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Laatst hadden we het hier over Aerothan bandjes maar volgens mij vergeten te melden dat Hopmans een aanbieding heeft lopen: 10 euro korting op de Aerothan race (18 i.p.v. 28 euro).
Direct maar even gebruik van gemaakt... :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Sy-3tjsdeMcn8F2lAtiuW03nHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdqzHMKu3km0Od1AyJ0Otl3i.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt deze week hopelijk een karrenvracht aan racefiets spullen binnen: kleding (Look), banden (Pirelli rood uiteraard), helm (de eerder bestelde MET is nog steeds niet binnen...) en wat extra bandenplakkers en ventielverlengers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Grin schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:53:
Laatst hadden we het hier over Aerothan bandjes maar volgens mij vergeten te melden dat Hopmans een aanbieding heeft lopen: 10 euro korting op de Aerothan race (18 i.p.v. 28 euro).
Direct maar even gebruik van gemaakt... :Y

[Afbeelding]

Er komt deze week hopelijk een karrenvracht aan racefiets spullen binnen: kleding (Look), banden (Pirelli rood uiteraard), helm (de eerder bestelde MET is nog steeds niet binnen...) en wat extra bandenplakkers en ventielverlengers.
Ben benieuwd of er ook echt een merkbaar verschil in die biba's zit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Jup, 2 watt per band t.o.v. conventionele biba's. Het komt er dus eigenlijk op neer dat je alleen nog maar hoeft te remmen voor de echt scherpe bochten, acceleratie gaat hiermee zonder trappen.

Zonder dollen: nee, je merkt er geen f*ck van. :) Het is de peace of mind dat je dezelfde rolweerstand hebt als een latex biba en toch minder snel lek zou moeten rijden. Deze Aerothan's zijn sterker dan latex, zeggen ze bij WC-eend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-06 16:43

Wat zouden jullie doen?
Hoe definieer je kapot? Hij schakelt niet meer maar beiden hendels bewegen nog wel?
En het is een 8 speed ST-1055?
Die oude shifters uit die serie (A416, A550, A551 en A1055) hebben last van vet wat opdroogt, waarna de shifters niet meer willen schakelen. Mocht dit bij jou het geval zijn dan willen ze wel weer eens tot leven komen als je ze flink doorspoelt met WD40.

Je kunt het in het gat spuiten welke net rechts achter het typeplaatje zit wanneer je de remhendel iets indrukt. Vervolgens schakel je een paar keer, opnieuw WD-40, en op een gegeven moment zouden ze langzaam weer tot leven moeten komen. Mits dit natuurlijk het issue is.

Edit: YouTube: Fixing Another "Broken" Shifter That Won't Shift - Simple Easy Fix

[ Voor 12% gewijzigd door Pyramiden op 12-01-2021 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
*gaat bij Grin voor de deur liggen wachten op de postbezorger*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 17-06 18:49
een 3*8 speed 105 groep met Shifters aan het stuur. De fiets ziet er nog heel mooi uit en ben er stiekem best wel blij mee.
M-engineering heeft Shimano compatibele shifters in 3x8:
http://www.m-gineering.nl/shopshift.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik word lichtelijk gek...zoals hier al eerder aangegeven heb ik al 4x een lekke voorband gehad op 4 ritjes...nu net loop ik de schuur in na het 5de ritje afgelopen weekend en voor en achter lek...ik weet dat tubeless de oplossing is maar is er ook een oplossing voor wanneer ik toch met binnenband wil blijven rijden? Kan mijn pomp de ventielen slopen ofzo? Ik zeg maar iets...de buitenband voor is 20x gechecked en zat niets in wat hem kapot kan maken, achter nog niet gechecked. Als ik ze oppomp blijven ze lang vol.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
Nutterd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:23:
Ik word lichtelijk gek...zoals hier al eerder aangegeven heb ik al 4x een lekke voorband gehad op 4 ritjes...nu net loop ik de schuur in na het 5de ritje afgelopen weekend en voor en achter lek...ik weet dat tubeless de oplossing is maar is er ook een oplossing voor wanneer ik toch met binnenband wil blijven rijden? Kan mijn pomp de ventielen slopen ofzo? Ik zeg maar iets...de buitenband voor is 20x gechecked en zat niets in wat hem kapot kan maken, achter nog niet gechecked. Als ik ze oppomp blijven ze lang vol.
Zit het lek steeds aan de binnenkant (waar het velglint zit) of aan de buitenkant (waar een doorn/glas/enz.) kan zitten?
Dan zou ik het wellicht toch zoeken in een nieuw velglintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Oelske schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Zit het lek steeds aan de binnenkant (waar het velglint zit) of aan de buitenkant (waar een doorn/glas/enz.) kan zitten?
Dan zou ik het wellicht toch zoeken in een nieuw velglintje.
Ik heb tubeless ready velgen dus als ik me niet vergis hoeft daar geen velglint in? Het lek zat steeds op een andere plek maar de laatste 2 keren was het gewoon niet te vinden (ook niet in een bak water) heb alleen het ventiel niet getest toen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:39
Nutterd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:23:
FFWD wielen toch? Heb je ze wel (goed) getaped met de meegeleverde tape? Nagelopen ook op de randjes?

Ik was eerste testritje de tape ff vergeten, kostte me ook een biba... :$ #blundertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Fisico schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:48:
@Raznov het beste plan is denk ik om je aan te passen aan de omstandigheden. Als het blad van de bomen valt wat minder hard de bochten door en als het nat is niet remmen op de strepen etc. Of je nou valt met een hagelnieuwe fiets of met een oud barrel maakt m.i. niet zo veel uit, want jij zit er zelf ook nog op. En zelf heel blijven vind ik het belangrijkste. Ik heb een prijzige fiets en die gebruik ik zomer en winter. En na de winter heb ik extra onderhoud en er zullen best delen sneller slijten maar verder maakt het mij weinig uit. Toen ik twee fietsen had reed ik vaak op de oudere in de winter, maar uiteindelijk was dat toch niet mijn favoriete fiets dus heb ik die maar weggedaan. Ik sla liever een ritje over vanwege te slecht weer dan half bakken een ritje te doen op een fiets die mij minder bevalt.

Ik heb zomer en winter dezelfde wielen, maar kan mij heel goed voorstellen dat iemand met echt hoge velgen rijdt met twee setjes en bijv. ook betere banden of andere banden op de winterset heeft liggen. Mijn fiets staat nu op een Wahoo en dat is wel een extra tempel om buiten te fietsen.
Dankje voor je uitgebreide antwoord. Mijn twijfel is eigenlijk om beide weg te doen en te vervangen met een iets meer all-round model. Wat op zich een mooie keuze zou zijn, maar aan de andere kant vind ik het aero model van de Oltre weer heel prettig. Een aero fiets met disc en de optie om naar 35mm te gaan is nogal schaars, en zeker onder de 3000 euro (want meer gaat de WAF echt niet door, dit bedrag is mogelijk al niet haalbaar). De snelheden heb ik toch al wat aangepast in deze tijd. Normaal zit die rond de 30 - 32 in de zomer, maar nu gaan we meer naar 25 - 27 gemiddeld. Toch even wat voorzichtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Morrar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:34:
[...]

FFWD wielen toch? Heb je ze wel (goed) getaped met de meegeleverde tape? Nagelopen ook op de randjes?

Ik was eerste testritje de tape ff vergeten, kostte me ook een biba... :$ #blundertje
Nee dit is op de gravelbike...maar ik had bij mijn FFWD velgen ook geen tape zitten :D zie het nu al gebeuren dat ik hier dadelijk ook het eerste ritje voor en achter lek rij 8)7 heb hier nog niet op gefietst maar zijn wel al ruim een maand op druk

/edit: nu ik toch noob vragen aan het stellen ben: als ik mijn racefiets in de montagestandaard heb en ik trap om het geluid van de freehub te horen zit er lichte onbalans in de fiets (van boven maar beneden) is dit normaal?

Nu stop ik weer met noobvragen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Nutterd op 12-01-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Monteren van nieuwe schijven/cassette, doen jullie dat altijd met momentsleutel of gewoon op gevoel met een cassette tool? Die momentsleutel die ook echt 40Nm kunnen pakken zijn nog wel vrij prijzig en hoe vaak doe je zoiets nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:40:
Monteren van nieuwe schijven/cassette, doen jullie dat altijd met momentsleutel of gewoon op gevoel met een cassette tool? Die momentsleutel die ook echt 40Nm kunnen pakken zijn nog wel vrij prijzig en hoe vaak doe je zoiets nou
Mijn vader heeft een momentsleutel van de Lidl, die kan 30-140 Nm ofzo.

Dus kan crank, cassette en autovelgen op moment zetten. Bij mijn vorige baan hadden we een bank om momentsleutels te testen en hij was accuraat genoeg waar ik hem voor gebruik :*)

Had ik die sleutel niet, deed ik het waarschijnlijk zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 12-01-2021 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:36:
[...]
en zeker onder de 3000 euro
2 fietsen van €2999,- is ook een hoop geld :+
De snelheden heb ik toch al wat aangepast in deze tijd. Normaal zit die rond de 30 - 32 in de zomer, maar nu gaan we meer naar 25 - 27 gemiddeld. Toch even wat voorzichtiger.
https://www.cycloworld.cc...peratuur-op-snelheid-/667

Mooi stukje van @havana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Daarvoor heb ik een momentsleutel met een 1/2"opname, instelbaar van 10 to 210 Nm, kun je ook voor je auto gebruiken.
Al mijn gereedschap voor cassettes, bracket, trapassen en cranks zijn losse doppen die er op passen. Los gaan ze met de ratelsleutel, vast met de momentsleutel. Cassettetools met een vaste hefboom zijn in mijn ogen ondingen. Maar ik sleutel dan ook best veel.
Raznov schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:36:
Een aero fiets met disc en de optie om naar 35mm te gaan is nogal schaars, en zeker onder de 3000 euro (want meer gaat de WAF echt niet door, dit bedrag is mogelijk al niet haalbaar).
Kun je voor 3 mille geen maatframe laten maken? Ombouwen met je huidige onderdelen en rijden maar. Misschien kun je voor uniek, ambachtelijk handwerk dat budget wel loslullen?
Als die gast er enthousiast over is moeten ze wel goed zijn. Marten is erg kritisch, ook op zijn eigen spullen.

[ Voor 37% gewijzigd door DieAnder op 12-01-2021 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
https://www.strava.com/ch...urumShop-Winter-Challenge

Er komt weer een challenge aan! Wel
leuk dat je dit jaar ook extra credits kunt krijgen. Gaat het wat sneller met de dure cadeau's verzamelen.

Ik zie net dat je ook een horloge of fietscomputer van Garmin kunt winnen als je de loting wint of als je:
- Langste fietsrit tijdens de Challenge periode
- Meeste kilometers tijdens de Challenge periode
- Meeste uren tijdens de Challenge periode
- Leukste tag op social media met #DOORTRAINEN

[ Voor 41% gewijzigd door hoi1234 op 12-01-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Mijn vader heeft een momentsleutel van de Lidl, die kan 30-140 Nm ofzo.

Dus kan crank, cassette en autovelgen op moment zetten. Bij mijn vorige baan hadden we een bank om momentsleutels te testen en hij was accuraat genoeg waar ik hem voor gebruik :*)

Had ik die sleutel niet, deed ik het waarschijnlijk zonder.
Ja precies, die sleutels zijn wel leuk maar wel prijzig zoals deze bijvoorbeeld : https://www.bikester.nl/p...0-60-nm-blauw-687326.html
Andere optie is even via FM doen maar is ook weer zoiets, denk je dat je dat vast genoeg krijgt zonder momentsleutel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Ja precies, die sleutels zijn wel leuk maar wel prijzig zoals deze bijvoorbeeld : https://www.bikester.nl/p...0-60-nm-blauw-687326.html
Andere optie is even via FM doen maar is ook weer zoiets, denk je dat je dat vast genoeg krijgt zonder momentsleutel?
Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: https://img.folders.eu/live/promobutler/articles/2014/03/17/19951/lidl513n0000043.jpg?w=1667&fm=auto

Voor dat geld van die Parktool deed ik het wel met de hand.

Vind je dit niks:
https://www.hbm-machines....2-momentsleutel-28-210-nm

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 12-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
De vorige keer dat ik mijn cassette verving, deed mijn zwager dat voor mij zonder momentsleutel. Cassette zit er al 4000km op, dus zal wel goed zijn.

Sowieso is mijn ervaring dat op gevoel vast zetten voldoende is. Tenminste dat geldt voor autobanden. Ik zou niet weten, waarom dat voor een cassette niet geldt. Mijn vader vervangt altijd de autobanden zelf en heeft daar een momentsleutel bij. Hij hoeft eigenlijk alleen nog maar te controleren of de bouten op het juiste moment aangedraaid zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
Vind die parktool dingen maar overgeprijst en overgehypet spul.
€170 voor zo'n momentsleutel, terwijl je voor €100 een Gedore hebt of voor een paar tientjes een prima ding voor de gemiddelde sleutelaar. 8)7

Alleen de instructie video's van Parktool voor het afstellen van voor- en achterderailleur vond ik daarentegen wel weer zeer nuttig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Ik gebruik deze:

[Afbeelding]

Vind je dit niks:
Is dat die van de Lidl? Mijn vader heeft ook één van de Lidl. Geen idee welke. Maar dan ga ik eerst een kijken of die ook vanaf 40Nm werkt, anders koop ik voor die prijs wel eentje. Hoe zit het trouwens met opzetstukjes? Zijn deze universeel?

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 12-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Een foto van de nieuwe Rondo Ruut AL2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/40HZcPh.png

Van het weekend maar eens een serieuze photoshoot proberen, maar wat vind ik het nu al een mooie fiets. Het is wel echt een flink stuk zwaarder dan mijn Van Rysel, maar dan moet ik maar harder trappen is het idee.
Toekomstige upgrades zijn denk ik de hydraulische apex remmen en misschien later een andere wielset (meer voor de weg). Het is wel echt de bedoeling dat ik ga bikepacken met dit ding.

Je ziet het niet supergoed, maar de fiets is paars, niet zwart.

[ Voor 6% gewijzigd door Yakolev op 12-01-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06 15:41
Voor na de winter wil ik vast nieuwe remblokjes bestellen voor de fietsen van mijn vriendin en mij. Mijn fiets is 105 afgemonteerd, dus kwestie van nieuwe blokjes in de velgrem schuiven. De fiets van mn vriendin heeft tiagra velgremmen, waardoor je als het ware de cartridge in zn geheel moet vervangen. Nu lijken deze online niet zo lekker leverbaar te zijn. Zou het technisch mogelijk zijn om een 105 cartridge op haar huidige tiagra remhoef te bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Yakolev schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:04:
Een foto van de nieuwe Rondo Ruut AL2

[Afbeelding]

Van het weekend maar eens een serieuze photoshoot proberen, maar wat vind ik het nu al een mooie fiets. Het is wel echt een flink stuk zwaarder dan mijn Van Rysel, maar dan moet ik maar harder trappen is het idee.
Toekomstige upgrades zijn denk ik de hydraulische apex remmen en misschien later een andere wielset (meer voor de weg). Het is wel echt de bedoeling dat ik ga bikepacken met dit ding.

Je ziet het niet supergoed, maar de fiets is paars, niet zwart.
Pedalen er op en lekker gaan dit weekeind! foto's kunnen altijd nog. Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Voor ombouwen naar hydrauliek heb je ook nieuwe grepen nodig hè. Dat gaat richting €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
DieAnder schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Pedalen er op en lekker gaan dit weekeind! foto's kunnen altijd nog. Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Voor ombouwen naar hydrauliek heb je ook nieuwe grepen nodig hè. Dat gaat richting €400.
Pedalen zijn al binnen. Ja, de shifters moeten inderdaad ook vervangen worden voor hydraulisch, maar dat komt wel goed, het heeft echt geen haast. De stap naar schijfremmen zal al immens zijn, zeker vergeleken met mijn velgremmen en carbon wielen op mijn andere fiets.

Oh, en op een gegeven moment ook nog eens overstappen naar tubeless, dat is volgens mij wel verplichte kost met een gravelbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Ik gebruik deze:

[Afbeelding]

Vind je dit niks:
Oh dat is wel prima voor die prijs, heb je ervaring met deze?
Pagina: 1 ... 208 ... 653 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).