Wanneer ik mijn bril onder mijn helmstraps zou doen dan zit mijn helm niet goed; namelijk te los. De koortjes van je helm moeten m.i. goed de contouren van je hoofd volgen, daar zou dus weinig tussen moeten passen. Net even geprobeerd maar alleen bij mijn ATB-helm zou het kunnen. Bij alle drie m'n racefietshelmen past de bril niet lekker onder de helmkoordjes, niet zonder te knellen.Worsteneter schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:46:
- Brilpootjes over de 'straps' van je helm
Heb ze dr altijd onder. Is wat mij betreft ook logischer. Een sportbril heeft namelijk rechte pootjes zodat deze goed samengaat met helmstraps (eronder) en moet goed aansluiten op het hoofd (eronder) omdat deze klemt op je hoofd ipv achter je oor.
Een bril onder je helmbandjes vind ik bijzonder onlogisch, voor mijn gevoel - ik weet dat het totaal iets anders is - is dat hetzelfde als een item tussen je autogordel en je lijf. M2C.
Heel goed!Fisico schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:11:
Ook doe ik nooit mijn pompje of multitool in mijn middelste achterzak, dat schijnt met vallen ook een extra risico te zijn.
[...]
Dat is echt een tip die ik iedereen zou willen meegeven. Koekreepjes/gel doe je in de middelste zak, harde items in de zijvakken.
:strip_exif()/f/image/vE6qBDs54bXaSSTEHlswL6f2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DovzPZbuJBQ71H2L6oyl6n1T.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/xmtrc3fkZNP1j93t1SdWsSxe.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/R0P0Elqfflv4SotlU8sgkxVM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rdncN1gKNrLK9axnOFKtoGcs.jpg?f=fotoalbum_large)