Hallo,
Dont blame me, Nederlands is mijn 4e taal (Hongaars=native, Duits, Engels, en dan pas Nederlands), maar ik probeer mijn best te doen om fatsoenlijk omschrijven mijn probleem.
Ik kamp al lang (2e jaar op de racefiets) met zadelpijn, soms komt binnen 5 minuten al soms kan ik met kleine stoppen (5 min.) 60 km volhouden. Heb ik een keer een ritje van 101 km gehad (super trots op) deze was wel langzaam gemiddeld 22 km/h. (ik ben :oud: hoor bijna 40).
Ik heb een FTP van 150, dus mijn tempo is ver te zoeken 😊
Ik wil graag sneller en beter worden, maar de zadelpijn gooit roet in het eten, ik heb tot nu toe 2 verschillende zadel gehad.
Ik had afgelopen jaar (augustus gemeten) flink wat extra kilo’s gehad (88 kg BMI van 29), dus dacht ik dat kan ook de boosdoener zijn, met een beetje dieet ben ik 10 kg afgevallen (78 kg BMI 25).
Ik had gehoopt dit zal mijn pijn verminderen maar het is niet gelukt ☹
Zie soms dikke (130kg+) mannen met smile on the face rondtoeren.... zonder centje pijn
Op dit moment heb ik een SQ LAB 611-15 ( dit is volgens mij 150 mm breed), mijn zit bot afstand is ca. 132 mm. Dit is toen bij FM gemeten en gecontroleerd.
Volgens mij mijn fiets is verder goed afgesteld, heb ik wat foto’s erbij gedaan, en een filmpje als iemand de tijd voor neemt evt. kijken misschien valt nog wat aan te passen?!
Ik vraag me af wat kan ik verder doen?
Bike Fit van paar honderd euro vind ik te duur ik heb een 2e hands fiets van 500 Euro 😊 Ik vond toen de SQ LAB zadel van 150 Euro in vergelijking met de fiets zelf al behoorlijk lachwekkend 😊
Nieuwe zadels proberen? Alle hulp zijn welkom!
[
Video: https://dantumawegkamp-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/j_foldesi_dantumawegkamp_nl/EfoJ__JE0UdGrMzFaAyLShUBXlRIIIy8MjE2s7P0o33HWg?e=fYcn08]