Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wie...rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:15:
[...]
Puck moonen rijdt er ook mee en met haar nog genoeg anderen. Is toch wel een fijne band, gewoon niet lek rijden
Hahahaha ja oke, helder...
Wielerbabe op wielen man! Volg je haar nog niet op insta?Grin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:29:
[...]
Wie...*Google doet*
Hahahaha ja oke, helder...
Gingen prima om mijn DT Swiss PR1600
Puck hoeft waarschijnlijk niet zelf te plakkenrolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:15:
[...]
Puck moonen rijdt er ook mee en met haar nog genoeg anderen. Is toch wel een fijne band, gewoon niet lek rijden
Grote kans van wel, want ik las hier zojuist: Ze rijdt de stenen uit de weg zoals ze dat zo mooi zeggen.
Of gaat het hier over fietsen?
[ Voor 45% gewijzigd door Grin op 29-12-2020 15:45 ]
Haha dat wel inderdaad, haar social media rol als influencer doet het toch beterunex154 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
Ze heeft een fantastisch seizoen gereden in ieder gevalhttps://www.procyclingstats.com/rider/puck-moonen/2020
https://www.strava.com/pros/4772477
Enzo Knol heeft 0 wedstrijden gereden, en verdient toch een goede boterham.unex154 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
Ze heeft een fantastisch seizoen gereden in ieder gevalhttps://www.procyclingstats.com/rider/puck-moonen/2020
Het verdienmodel/sponsoring gaat bij dat hele kind toch niet om het fietsen, maar om kwijlende mannen.
Goed werk! Dat DNF staat toch voor "Die is Nog Fris"unex154 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
Niet zo heel veel mis met Puck, ze blijft toch de afbeelding van de whatsapp-fietsgroep.
Ze maakt op een handige manier gebruik van haar uiterlijk en zorgt voor een hoop publiciteit en inkomsten. Blijkbaar is dat voldoende.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Sarcastischer lukte me niet, sorryGrin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:43:
@rolandos582 Hahaha mocht ik dat ooit doen dat moet je mij een dienst bewijzen: haal dan ajb de trekker over. Sociale media heb ik echt niks mee; blijkt nu maar eens te meer waarom niet.
[...]
Grote kans van wel, want ik las hier zojuist: Ze rijdt de stenen uit de weg zoals ze dat zo mooi zeggen.
Of gaat het hier over fietsen?
Met 30 DNF en 1x buiten de tijd in 67 wedstrijden (waarvan 100% DNF in haar 4 wedstijden dit jaar) en 0 UCI-punten behaald in haar carrierer weet ik niet direct of Puck de persoon is die ik als voorbeeld wil nemen qua bandenkeuze.
Als influencer is ze bekend en heeft ze er een mooi leven door, dus prima voor haar
😀😀😀
Tja, ik zag laatst iemand op insta zeggen ik ga volgend jaar een triatlon doen en een paar dagen later staat ze met een nieuwe Aeroad op de foto. Het is een aardig verdienmodel voor bepaalde mensen. Ik ben altijd wel benieuwd wat hun end game is, want je kan het toch niet jaren blijven doen lijkt mij. En voor de meeste van die dames is het een aardige bron van inkomsten maar echt niet het niveau van Enzo Knol.rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:51:
[...]
Haha dat wel inderdaad, haar social media rol als influencer doet het toch beter
https://www.strava.com/pros/4772477
Het was voor mij wel een reden om een klein minnetje achter de Aeroad te zetten.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Je kunt hem door de levertijd vermoedelijk niet eens kopenFisico schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:04:
[...]
Tja, ik zag laatst iemand op insta zeggen ik ga volgend jaar een triatlon doen en een paar dagen later staat ze met een nieuwe Aeroad op de foto. Het is een aardig verdienmodel voor bepaalde mensen. Ik ben altijd wel benieuwd wat hun end game is, want je kan het toch niet jaren blijven doen lijkt mij. En voor de meeste van die dames is het een aardige bron van inkomsten maar echt niet het niveau van Enzo Knol.
Het was voor mij wel een reden om een klein minnetje achter de Aeroad te zetten.
/edit: ik vraag me dat vaak af bij veel van die "fiets" instagrams: Fernwee, fatpigeon.cc enzovoort. ik krijg niet het idee dat die een fulltime of uberhaupt een baan hebben, maar hoe komen ze dan aan genoeg inkomsten om goed te leven.
[ Voor 14% gewijzigd door Nutterd op 29-12-2020 16:09 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Verschrikkelijk! Al twee bandenlichters op stuk gebroken. Laat je ze leeg, springen ze ook zo uit de velgrand naar het midden.Stufferdt schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:19:
[...]
De gewone. is de TL (nog) erger?
[...]
Goed punt. Als Puck ze gebruikt, moet het wel heel goed zijnZe rijdt de stenen uit de weg zoals ze dat zo mooi zeggen
Overigens heb ik er al wel een wedstrijd met uitgereden
Dat was dan ook precies de reden van de min. Waarom strooien met dat ding, zag er nog een paar met precies dezelfde, als er toch een giga wachtlijst is?Nutterd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:06:
[...]
Je kunt hem door de levertijd vermoedelijk niet eens kopentoch maar eens influencer worden.
/edit: ik vraag me dat vaak af bij veel van die "fiets" instagrams: Fernwee, fatpigeon.cc enzovoort. ik krijg niet het idee dat die een fulltime of uberhaupt een baan hebben, maar hoe komen ze dan aan genoeg inkomsten om goed te leven.
Een deel van de dames is ook 'coach' op het gebied van voeding etc. Volgens een vriend van mij, die huisgenoot was van eentje, is het allemaal een beetje vaag en vooral een kwestie van schaamteloos proberen nergens voor te betalen.
Zolang ik geen bike fit kan doen komt er sowieso gaan andere fiets. Maar ik geloof dat ik er wel bijna uit ben
[ Voor 6% gewijzigd door Fisico op 29-12-2020 16:15 ]
Ik ben benieuwd! Iets dat bij Koppel tekoop is?Fisico schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:14:
[...]
Dat was dan ook precies de reden van de min. Waarom strooien met dat ding, zag er nog een paar met precies dezelfde, als er toch een giga wachtlijst is?
Een deel van de dames is ook 'coach' op het gebied van voeding etc. Volgens een vriend van mij, die huisgenoot was van eentje, is het allemaal een beetje vaag en vooral een kwestie van schaamteloos proberen nergens voor te betalen.
Zolang ik geen bike fit kan doen komt er sowieso gaan andere fiets. Maar ik geloof dat ik er wel bijna uit ben
(Zolang het maar niet zwart met wat blauw is
[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 29-12-2020 16:19 ]
Fernwee heeft 36.5k subscribers op youtube en 19.7k followers op instagram. Volgens mij wordt je daar niet heel rijk van maar ik denk dat de sponsoring van (o.a.) z'n fiets- en kleding fabrikant dat wel goedmaakt. Daarnaast maakt ie ook content voor die merken.Nutterd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:06:
[...]
Je kunt hem door de levertijd vermoedelijk niet eens kopentoch maar eens influencer worden.
tja dat laatste is wel de mooiste optie. Ik weet nog niet of ik erop pas want ik vind het omrekenen van mijn fit naar een andere fiets altijd heel ingewikkeld. En de huidige fit is ook niet helemaal actueel meer. Er kan minimaal een spacer af. Maar gelukkig hebben ze daar ook een goede bike fitter in dienst. Begin 2021 maar eens die kant op.MrBarBarian schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:18:
[...]
Ik ben benieuwd! Iets dat bij Koppel tekoop is?
(Zolang het maar niet zwart met wat blauw is)
Vandaag trouwens eindelijk mijn doel van 5K kilometers gehaald! Deels virtueel, maar met gebroken nachten, werkweken van 60+ uur en Corona er bovenop was het niet echt een topjaar.
:strip_exif()/f/image/CaWOosP4CB6YS8lApWBj9EGh.jpg?f=fotoalbum_large)
Op naar een beter 2021 met nog meer fietsplezier!
Jammer dat ik een zwaar limburgsaccent heb anders zou ik wel een carriere switch doenMorrar schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:57:
Ik ken iemand met een YouTube kanaal met 240k volgers (en 63k op Insta) die daar goed van kan rondkomen, dus verdient best goed volgens mij...
GeduldFisico schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:50:
[...]
tja dat laatste is wel de mooiste optie. Ik weet nog niet of ik erop pas want ik vind het omrekenen van mijn fit naar een andere fiets altijd heel ingewikkeld. En de huidige fit is ook niet helemaal actueel meer. Er kan minimaal een spacer af. Maar gelukkig hebben ze daar ook een goede bike fitter in dienst. Begin 2021 maar eens die kant op.
Zosnel die van mij er is moet je hem maar eens komen bekijken..
Ik vraag me wel een beetje af of je een frame moet kiezen op basis van wel/niet aan spacer...
Ja en nee. Ik heb gekozen voor een endurance fiets, omdat ik die (waarschijnlijk) spacer-loos (cq met weinig spacers) kan rijden.MrBarBarian schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:00:
[...]
Ik vraag me wel een beetje af of je een frame moet kiezen op basis van wel/niet aan spacer...
Als ik voor een normale fiets zou kiezen moet ik die full-spacer rijden (al dan niet icm een hover stuur).
Puur op basis van wel of niet 1 spacer, dat zou ik niet doen.
Maar ja, ik ben ook van team-zadeltasje.
Wat voor zadeltasje heb jij dan?rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:16:
Jongens @mhr-zip zei iets over een zadeltasje! SEND HIM TO THE WOLVES!
Nu ik een carbonnen fiets heb lijkt het mij handig om in huis te hebben, ook al verwacht ik het niet veel te gaan gebruiken.
Ik heb nu dit gevonden, zal dat voldoen voor die ene keer dat ik mijn zadelpen er uithaal?

Andere suggesties ook welkom mits bij (daar moet ik allebei nog wat bestellen):
https://www.bike24.com/
https://www.bike-components.de/en/
Maar dat is helemaal geen zadeltasje.. Welk zadeltasje heb je dan?rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:18:
[...]
Ik ben nog niet sponsored maar : https://thepack.cc/shop/?v=796834e7a283
Aanrader!
Gebruik zelf https://www.mantel.com/park-tool-sac-2-carbon-pastamhr-zip schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:19:
Iemand ervaring met carbon pasta?
Nu ik een carbonnen fiets heb lijkt het mij handig om in huis te hebben, ook al verwacht ik het niet veel te gaan gebruiken.
Ik heb nu dit gevonden, zal dat voldoen voor die ene keer dat ik mijn zadelpen er uithaal?
[Afbeelding]
Andere suggesties ook welkom mits bij (daar moet ik allebei nog wat bestellen):
https://www.bike24.com/
https://www.bike-components.de/en/
Prima spul
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Of heeft ondertussen iedereen door dat het sarcastisch bedoelt was?
Ik zit hier naar te kijken, of iemand moet betere suggesties hebben (en dat is niet "geen zadeltasje"):
Dat geloof ik, maar niet te bestellen bij genoemde websites.rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:21:
[...]
Gebruik zelf https://www.mantel.com/park-tool-sac-2-carbon-pasta
Prima spul
Ik durf niet zo goed serieus op dit onderwerp in te gaan, maar ik heb het oudere model Seat Roll van hetzelfde merk. Voldoet prima voor uitsluitend gereedschap en omdat het strak tegen je zadel frame aan zit is het niet zo'n lelijke puist.mhr-zip schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:22:
[...]
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Of heeft ondertussen iedereen door dat het sarcastisch bedoelt was?
Ik zit hier naar te kijken, of iemand moet betere suggesties hebben (en dat is niet "geen zadeltasje"):
[Afbeelding]
Thx! Dan houden we dat onder ons.DieAnder schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:27:
[...]
Ik durf niet zo goed serieus op dit onderwerp in te gaan, maar ik heb het oudere model Seat Roll van hetzelfde merk. Voldoet prima voor uitsluitend gereedschap en omdat het strak tegen je zadel frame aan zit is het niet zo'n lelijke puist.
Kijk, dat was mij nog niet duidelijk na al die zadeltasdiscussies de afgelopen weken
Lijkt mij gaaf om hem te zien. We hebben tzt wel contact.MrBarBarian schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:00:
[...]
Geduld
Zosnel die van mij er is moet je hem maar eens komen bekijken..
Ik heb nogal korte spieren en ben niet heel mobiel. Ik ben van een Endurace naar een Ultimate gegaan en bij de bike fit was er wat twijfel of dat haalbaar was. Inmiddels ben ik 10.000 km en wat bezoekjes aan de fysio verder en merk ik dat ik veel dieper kan zitten dan tijdens de fit in 2018.
Na de fit is de Endurace al behoorlijk aangepast, maar daar moest ik wel aan wennen. Ook vond ik onder in de beugel rijden vond ik in tijd echt geen pretje. Wat jaren rijden bij een wielerclub en toch ook gewoon dingen oefenen en doen heeft mij veel meer vertrouwen gegeven. Dus ik was al van plan om een nieuwe fitting te laten doen. En dan kan er dus minimaal een spacer onder het stuur worden gehaald. Dus vandaar de opmerking over de spacer.
Zo kreeg ik nog een briljante tip; klein stukje ductape bij je reserve biba steken. Voor meerdere doeleinden te gebruiken. Ik heb een stukje sticker-achterkant gebruikt en dan een dun rolletje van ca 8cm in totaal of zo. Denk dat je hiermee best wat McGyver repairs kan doen mocht het nodig zijn.BreadFan schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:05:
[...]
Beetje afhankelijk van de grootte van de scheur, maar een kleine scheur is nog wel op te lossen met een dubbelgevouwen tientje in de buitenband over de scheur te leggen, die je dan weer met je binnenband vastzet..
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
ging even een uurtje wandelen en aangezien ik niks anders te luisteren had LSRF toch maar weer een kans gegeven en plots was ik 1 uur en 45 minuten onderweg
Ik heb naast een biba altijd een paar reepjes buitenband mee. Na het vervangen van de buitenband een aantal repen geknipt en die heb ik altijd bij me. Gelukkig nog nooit hoeven gebruikenMistraller schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:56:
[...]
Zo kreeg ik nog een briljante tip; klein stukje ductape bij je reserve biba steken. Voor meerdere doeleinden te gebruiken. Ik heb een stukje sticker-achterkant gebruikt en dan een dun rolletje van ca 8cm in totaal of zo. Denk dat je hiermee best wat McGyver repairs kan doen mocht het nodig zijn.
Read the code, write the code, be the code!
Misschien moet ik dat ook maar doen. Vorig jaar rond deze periode lek gereden op een manier waardoor de nieuwe binnenband naar buiten kwam zetten bij het oppompen. Aangezien ik ook koud en nat was heb ik toen maar mijn vader laten komen. Die heeft mij toen keurig weer thuis afgezet, maar ik wil liever zelf redzaam zijn.wackmaniac schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:35:
[...]
Ik heb naast een biba altijd een paar reepjes buitenband mee. Na het vervangen van de buitenband een aantal repen geknipt en die heb ik altijd bij me. Gelukkig nog nooit hoeven gebruiken
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Of zo'n pakkertje.Aiolos schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:14:
Of een gelverpakking, net iets sterker.
Die dingen kosten minder dan een binnenband (als je ze een keer mee besteld met andere dingen). Ze nemen ongeveer geen ruimte in. Blijven beter op hun plek zitten.
Enige "probleem" is dat je die beslissing om ze mee te nemen, "nu" moet maken. Wanneer het probleem zich voor doet, en je hebt er niet op geanticipeerd....
Zonder zadeltasje kan natuurlijk altijd. Ik heb er voor gekozen gewoon met binnenbanden te blijven rijden. Binnen no time band vervangen geen latex rommel in je band of velg nee voor een beetje minder rolweerstand ik sla over in ieder geval. Ik heb ook wel wat verhalen gelezen dat de band slechter op druk blijft, dus voor iedere rit pompen..Fisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:49:
Nu het toch gaat over lekrijden en banden. Wat is jullie mening over tubeless? Ik heb dit jaar een ritje gereden met iemand die tubeless had en dat was een spray aan latex omdat het nogal nat was op de weg, maar uiteindelijk was de lekke band wel dicht. Verder schijnen er voordelen met wrijving te zijn. Het nadeel lijkt mij dat je bij een te groot gaat een groter probleem hebt. Maar zijn er nog meer nadelen en zou je in theorie dus ook zonder zadeltasje kunnen gaan fietsen?
Klopt, maar een gel heb ik altijd wel bij me. En van zo'n plakkertje heb je ook weer de kans dat het na x jaar in je zadeltasje niet zo best meer plakt...mhr-zip schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:16:
[...]
Of zo'n pakkertje.
[Afbeelding]
Die dingen kosten minder dan een binnenband (als je ze een keer mee besteld met andere dingen). Ze nemen ongeveer geen ruimte in. Blijven beter op hun plek zitten.
Enige "probleem" is dat je die beslissing om ze mee te nemen, "nu" moet maken. Wanneer het probleem zich voor doet, en je hebt er niet op geanticipeerd....
Een gel-verpakking geeft natuurlijk ook kans op hoogteslag, maar het is dan ook bedoeld als 'thuiskomertje'.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Ik rijd momenteel alleen tubeless op de MTB. Als je daar onverhoopt een groter gat hebt dat niet gedicht wordt door de sealant kun je nog zo'n plug gebruiken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een binnenband meenemen maar dat schijnt nogal een rommeltje te worden. Of naald & draad plus lijm meenemenFisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:49:
Nu het toch gaat over lekrijden en banden. Wat is jullie mening over tubeless? Ik heb dit jaar een ritje gereden met iemand die tubeless had en dat was een spray aan latex omdat het nogal nat was op de weg, maar uiteindelijk was de lekke band wel dicht. Verder schijnen er voordelen met wrijving te zijn. Het nadeel lijkt mij dat je bij een te groot gaat een groter probleem hebt. Maar zijn er nog meer nadelen en zou je in theorie dus ook zonder zadeltasje kunnen gaan fietsen?
Dit is wel een aardige video over het repareren van tubeless banden, met name voor bikepackers: https://bikepacking.com/news/tubeless-repair-video-guide/
Voor mn racer zie ik niet echt toegevoegde waarde, ik rijd alleen recreatief en geen wedstrijden. Op onverhard wel vanwege de mogelijkheid met lagere bandendruk te rijden en minder kans op lek.
[ Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 30-12-2020 12:28 ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
DoenFisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:49:
Nu het toch gaat over lekrijden en banden. Wat is jullie mening over tubeless?
Dit voordeel is ook gelijk het nadeel. Je band is dicht, maar er kan ook een spettertje op je fiets komen.Ik heb dit jaar een ritje gereden met iemand die tubeless had en dat was een spray aan latex omdat het nogal nat was op de weg, maar uiteindelijk was de lekke band wel dicht.
Ik denk altijd, niet stilgestaan is altijd winst (zeker in de regen of winter). Andere mensen krijgen weer een rolberoerte van ieder spettertje dat op hun fiets komt.
Bij kleinere gaatjes heb je niet zo'n dikke spray (dan merk je het soms niet eens), alleen bij de grotere gaten (dus het is niet gelijk bij ieder lekje dat je je fiets moet schoonmaken).
Je kan met een lagere bandendruk rijden en toch dezelfde weerstand hebben. Dus je voordeel zit vooral in comfort (en stootlek).Verder schijnen er voordelen met wrijving te zijn.
Dat probleem kan je ook hebben met een normale binnen/buitenband.Het nadeel lijkt mij dat je bij een te groot gaat een groter probleem hebt.
Oplossing kan zijn een plug er in (deze stap kan je ook overslaan en gelijk voor de volgende oplossing gaan, maar het gaat sneller dan een binnenband verwisselen), en als dat niet werkt een binnenband monteren (die heb je nu ook altijd bij je).
Je buitenband kan ook scheuren, dan kan je er een binnenband in stoppen maar die komt er dan doorheen. Maar dit is niet een tubeless only probleem.
Nadelen kunnen zijn dat wanneer je niet goed inleest welke band je moet gaan gebruiken (en evt ook je velg), het eromheen leggen nogal een worsteling kan gaan worden. En dat wil je niet wanneer je in de regen en kou een binnenband moet monteren.Maar zijn er nog meer nadelen
Nadeel is ook dat het spul uitdroogt, dus voor je set met klimwielen die je eenmalig 2 weken per jaar gebruikt...
"Nadeel" is dat je al tig keer in je leven een binnenband hebt gewisseld, en dat heb je echt in je vingers. Een band tubeless maken moet je ook even 2 of 3 keer gedaan hebben voordat je er handigheid in begint te krijgen.
Ik zie het altijd zo, het lost voor mij "X" problemen op, en ik krijg er "X" problemen voor terug. Maar ik kan beter leven met de problemen van tubeless dan die van een binnenband. (Bij anderen is het net andersom).
Alles kan, maar ik doe het niet omdat ik zelf redzaam wil zijn. En je kan nog steeds lekrijden (ookal is de kans kleiner).en zou je in theorie dus ook zonder zadeltasje kunnen gaan fietsen?
Je gel-verpakking plakt sowieso niet (oké wel, maar vooral aan je handen).Aiolos schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:20:
[...]
Klopt, maar een gel heb ik altijd wel bij me. En van zo'n plakkertje heb je ook weer de kans dat het na x jaar in je zadeltasje niet zo best meer plakt...
Een gel-verpakking geeft natuurlijk ook kans op hoogteslag, maar het is dan ook bedoeld als 'thuiskomertje'.
Ik zei:
Als je bang bent dat ze niet meer plakken gooi je ze iedere 2 jaar weg en koop je anderen. Je moet er alleen vooraf over nadenken.Enige "probleem" is dat je die beslissing om ze mee te nemen, "nu" moet maken.
De kans dat ik ze ooit nodig ga hebben is niet zo groot. De kans dat het op dat moment uit komt dat ik met een gescheurde band staat is nog minder groot.
Super stoer zo'n video natuurlijk. Maar of je gewone of tubeless band scheurt maakt geen hol uit natuurlijk.GerbenBK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:27:
[...]
Dit is wel een aardige video over het repareren van tubeless banden, met name voor bikepackers: https://bikepacking.com/news/tubeless-repair-video-guide/
Je kan het in beide gevallen niet oplossen met een binnenband.
Goede vraag. Voorals nog kies ik gewoon voor een (latex) biba.Fisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:49:
Ik lees nog iets teveel verhalen over hoe lastig de band te leggen is en vervolgens zorgen dat ie niet direct meer leegloopt.
Over de GP5000 TL is genoeg te lezen/kijken. En meer dan voldoende worstelingen over te zien.
De voordelen vind ik vrij gering. Ik rij niet vaak lek (afgelopen jaar 1x geloof ik) en comfort zoek ik ook niet echt (latex vs butyl scheelt ook al wat). Minder rolweerstand? Dat voordeel is zo marginaal dat er elders meer voordeel te vinden is, denk ik..
Overigens: banden oppompen doe ik sowieso al voor iedere rit
Ik zeg doen ben erg tevreden over de GP5000 TL. en nog nooit lek gereden afgelopen 3 jaar dat is inclusief onverharde wegen in Nederland, België en Frankrijk.Fisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:49:
Wat is jullie mening over tubeless?
Comfort is zeker beter vond ik want je kan met minder druk rijden op de bandjes. En ook meer spelen met de druk op de bandjes afhankelijk welke type weg je gaat rijden.
Banden gingen bij mijn velgen er prima tuurlijk gaat het wat strakker maar het was goed te doen
Er is altijd een kamp dat niet zo nodig de TL hoeft of er voordeel van inziet maar ik ben juist pro TL nadat ik was overgestapt van de normale bandjes.
[ Voor 7% gewijzigd door d-vine op 30-12-2020 13:05 ]
Ik zou niet meer zonder willen, zeker met dit weer is het ideaal dat je zo goed als nooit lek zal rijden.Fisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:49:
Nu het toch gaat over lekrijden en banden. Wat is jullie mening over tubeless?
Paar weken geleden keertje moeten bijpompen ivm lekje wat wel gedicht was.
Maar verder dit jaar volgens mij nog maar 2 keer echt lek gereden, waarvan 1 keer door groot stuk glas wat ook achterband sloopte.
En andere keer met onverhard scherpe steen geraakt ofzo, met plug erin en bijpompen paar keer wel thuisgekomen. (en daarna meteen band vervangen want bleek op 2 plekken in wang lek te zijn)
Dat spuiten van latex heb ik nog nooit echt meegemaakt trouwens, die eerste lekke band zag fietsmaatje wel grote plof latex uit band komen maar zat verder niet echt iets op frame.
En mocht je binnenband erin willen doen kieper je de latex gewoon uit band.
edit: o nee 3 keer lek gereden, dag na dat stuk glas heb ik binnenbandje lek gereden (was toen weekendje weg dus kon geen nieuwe tubeless buitenband monteren, gewoon binnenband + nieuwe buitenband gehaald bij fietsenmaker)
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 30-12-2020 13:11 ]
alles kan off-topic
En klein lek door scherp steentje oid zal direct gedicht worden.
Wat maakt het uit?Ankona schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:14:
Rij je niet lek of merk je niet dat je lek reed?
Mega stoer inderdaad, vandaar ook dat ie naald & draad + lijm meeneemt op zn tochten in onherbergzame gebieden. Lijkt me nogal overkill voor een rondje UHR.mhr-zip schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:43:
[...]
Super stoer zo'n video natuurlijk. Maar of je gewone of tubeless band scheurt maakt geen hol uit natuurlijk.
Je kan het in beide gevallen niet oplossen met een binnenband.
Op zich maakt het bij een scheur toch juist wel uit? Dan kun je je tubeless nog op die manier fixen, met een gewone band wordt het denk ik lastiger dat luchtdicht te repareren dan met een band waarbij de sealant nog kan helpen na de "operatie".
[ Voor 21% gewijzigd door GerbenBK op 30-12-2020 13:20 ]
Een beetje. Aan de ene kant de magie begrijpen van waarom het ene rubber (onder lagere druk) minder snel lek rijdt dan het andere rubber in twee laagjes.
Verder is het natuurlijk ook zo dat als je met tubeless lek rijdt je wel druk verliest. Je komt thuis maar daarna rijdt het wel minder (lijkt mij.... )
alles kan off-topic
MrBarBarian schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:52:
Over de GP5000 TL is genoeg te lezen/kijken. En meer dan voldoende worstelingen over te zien.
Ik ken mensen die 10 jaar en 200.000 km probleemloos reden met een een Renault Laguna (die serie die als probleem geval bekend stond).d-vine schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:02:
Ik zeg doen ben erg tevreden over de GP5000 TL. en nog nooit lek gereden afgelopen 3 jaar dat is inclusief onverharde wegen in Nederland, België en Frankrijk.
Ik ken ook mensen die hele hoge garage rekeningen hadden met een Honda.
Dit gebeurd allebei, maar statisch gezien is de kans groter dat het andersom gebeurd.
Die GP5000 TL is een prima band qua lekrijden. Alleen gaan ze relatief gezien moeilijker om je velg, wat problemen geeft wanneer je toch lek rijdt. En er is een relatief hoog aantal waarvan de wang scheurt, en dat gaat niet dicht met een beetje sealant.
Heb tot nu toe alleen fietsen gehad met velgremmen dus ik heb echt geen idee hoe goed de mechanische en hydraulische schrijfremmen werken. Zijn de hydraulische echt 350 euro meer waard, wat zijn jullie ervaringen?
Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé
Ik zou kiezen voor de hydraulische schijfremmen. Met mechanische schijfremmen heb je vooral de nadelen van schijfremmen (soms herrie en lastiger te services) en minder voordelen (dosering, remkracht en werking in slecht weer),Yakolev schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:17:
Ik wil binnenkort een nieuwe Gravelbike kopen, waarschijnlijk de Rondo Ruut AL1 of de AL2. Het verschil tussen beide modellen is een bedrag van 350 euro, de kleur, en mechanische en hydraulische schijfremmen.
Heb tot nu toe alleen fietsen gehad met velgremmen dus ik heb echt geen idee hoe goed de mechanische en hydraulische schrijfremmen werken. Zijn de hydraulische echt 350 euro meer waard, wat zijn jullie ervaringen?
Achteraf upgraden kost veel meer. Je hebt dan ook andere schifters nodig.Yakolev schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:17:
Zijn de hydraulische echt 350 euro meer waard, wat zijn jullie ervaringen?
Ik zit relatief kort op de fiets (4 jaar) en heb alleen ervaring met de GP TL en de overstap daarop. Ik ken de verhalen ook en dit is maar 1 merk natuurlijk je hebt genoeg andere TL banden die ook goed zijn.mhr-zip schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:02:
[...]
Die GP5000 TL is een prima band qua lekrijden. Alleen gaan ze relatief gezien moeilijker om je velg, wat problemen geeft wanneer je toch lek rijdt. En er is een relatief hoog aantal waarvan de wang scheurt, en dat gaat niet dicht met een beetje sealant.
En internet is bij uitstek de plek om iets te bashen als het fout gaat en soms niet in verhouding hoe het werkelijk is.
Iedereen moet lekker voor zich zelf bepalen wat hij fijn vind om mee te rijden dat maakt het weer mooi dat fietsen alle verschillende onderdelen met de + en - van alles.
Dat is ook een beetje de conclusie nu ik alles weer eens gelezen heb. Het grootste voordeel van tubeless is dat je bij een klein lek zonder gedoe thuiskomt. Ik heb echt een hekel aan langs de weg staan klooien. Want dat is het bij mij echt met een band erop krijgen. Nu heb ik de tips uit dit topic pas gekregen na mijn laatste keer bandenwisselen dus wie weet wordt ik er toch handiger in of al zal het gebrek aan kracht niet snel worden gecompenseerd vrees ik.d-vine schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:47:
Iedereen moet lekker voor zich zelf bepalen wat hij fijn vind om mee te rijden dat maakt het weer mooi dat fietsen alle verschillende onderdelen met de + en - van alles.
De afgelopen 10.000 km twee keer lek en dat twee keer achter elkaar omdat de voorband op bleek te zijn. Ongemerkt had ik daar toch meer mee gereden dan ik had gedacht en op het oog zag de band er altijd wel oké uit. Dat bleek bij beter kijken dus niet zo te zijn.
Voor een latexspray ben ik niet zo bang, Dat was in de groep wel een mooie scheiding tijdens die rit. En banden oppompen doe ik eigenlijk (bijna) elke rit.
Zelfs als je een band er soepel op krijgt (ik heb dr geen problemen mee) is het sowieso een geklooi. Alles eromheen al: bij mij moet de fietscomputer eraf, bidons en zadeltasje haal ik er af, fiets op de kop, wiel eruit. Band eraf, biba eruit, binnenkant goed controleren (even voelen), biba erin, band erop, wiel erin, pompen. Ik time het niet, maar ik zou er niet raar van opkijken als je toch een kwartier aan het klooien bent al met al.Fisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:47:
[...]
Dat is ook een beetje de conclusie nu ik alles weer eens gelezen heb. Het grootste voordeel van tubeless is dat je bij een klein lek zonder gedoe thuiskomt. Ik heb echt een hekel aan langs de weg staan klooien. Want dat is het bij mij echt met een band erop krijgen. Nu heb ik de tips uit dit topic pas gekregen na mijn laatste keer bandenwisselen dus wie weet wordt ik er toch handiger in of al zal het gebrek aan kracht niet snel worden gecompenseerd vrees ik.
De afgelopen 10.000 km twee keer lek en dat twee keer achter elkaar omdat de voorband op bleek te zijn. Ongemerkt had ik daar toch meer mee gereden dan ik had gedacht en op het oog zag de band er altijd wel oké uit. Dat bleek bij beter kijken dus niet zo te zijn.
Voor een latexspray ben ik niet zo bang, Dat was in de groep wel een mooie scheiding tijdens die rit. En banden oppompen doe ik eigenlijk (bijna) elke rit.
Vandaag tijdens de Zwiftrit een uur geluisterd en daarna nog tijdens het koken. Thomas zat heerlijk te etteren op de punten waarop ik ook dacht gast kap nou ff. Die verkiezing was echt belachelijk en dat verspreken bij de wijn kan echt niet. Al heb ik wel hun kopgroepdoos besteld en gisteren nog een doos daar, dus het sponsoren werkt wel. Ik vond de discussies tussen de renners over code geel echt interessant. Aan de andere kant was het verhaal over Fabian weer vreemd, want daar hebben ze het eerder ook over gehad. De doping hint van Thomas is wel helder, maar elke keer als iemand zegt dat er een zak bloed van Fabian is gevonden, dan zegt Thomas dat het gaat om zijn zakken. Dat is wel vreemd. Het was weer vermakelijk en leerzaam en wie weet neem Stefan de feedback nog mee.Nutterd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:17:
Na al het gezeur op de LSRF podcast moet ik eerlijk toegeven dat ik die van gisteren best goed te doen vond, uiteraard was meneer Bolt wel weer aanwezig maar vooral het gedeelte over de Code Geel documentaire vond ik erg prettig om naar te luisteren.
ging even een uurtje wandelen en aangezien ik niks anders te luisteren had LSRF toch maar weer een kans gegeven en plots was ik 1 uur en 45 minuten onderweg
@Worsteneter en de laatste twee keer was het ventiel ook net te kort bij mij en pakte de capsule net niet lekker. Dus het is inderdaad een behoorlijke worsteling, maar of het tegen het gedoe met latexvulling op weegt ik weet het nog niet helemaal. Zo lang de velgen er maar voor geschikt zijn kan de wissel altijd nog gemaakt worden.
He? Anders derrie op de grond pleuren? Zie geen andere optie als je alleen fietst
Ik leg mijn fiets gewoon neer, kan er ook weinig mis gaan met omwaaien oid.
Je hebt volgens mij een groepje fietsers die erg fel tegen het op de kop zetten zijn vandaar mijn (schertsende) opmerking.Worsteneter schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:11:
[...]
He? Anders derrie op de grond pleuren? Zie geen andere optie als je alleen fietst
Maakt mij persoonlijk niet veel uit, al leg ik hem ook altijd gewoon op zijn kant zoals @DDX.
Oja, zijkant is natuurlijk ook een optie.Louislouislouis schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:45:
[...]
Je hebt volgens mij een groepje fietsers die erg fel tegen het op de kop zetten zijn vandaar mijn (schertsende) opmerking.
Maakt mij persoonlijk niet veel uit, al leg ik hem ook altijd gewoon op zijn kant zoals @DDX.
Ik snap al die felheid niet. Geen zadeltas, geen fiets op de kop, matched bidonhoudertjes en vast nog zoveel meer. Gewoon lekker fietsen toch
Racefiets op de kop is dan ook uit den boze...Worsteneter schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:29:
[...]
Zelfs als je een band er soepel op krijgt (ik heb dr geen problemen mee) is het sowieso een geklooi. Alles eromheen al: bij mij moet de fietscomputer eraf, bidons en zadeltasje haal ik er af, fiets op de kop, wiel eruit. Band eraf, biba eruit, binnenkant goed controleren (even voelen), biba erin, band erop, wiel erin, pompen. Ik time het niet, maar ik zou er niet raar van opkijken als je toch een kwartier aan het klooien bent al met al.
Behalve dat een racefiets heel lastig in evenwicht te houden is, is het allemaal bullshit. Ik moet nog steeds een montagestandard kopen. Dat is gewoon handig, verder heb ik er gewoon scheit aan. Het is nog net niet zo achterlijk als lange sokken onder je korte broek.
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 30-12-2020 23:02 ]
alles kan off-topic
totaal off-topic natuurlijk maar die kopgroep-wijnen zijn dus wel een aanrader?Fisico schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:41:
[...]
Vandaag tijdens de Zwiftrit een uur geluisterd en daarna nog tijdens het koken. Thomas zat heerlijk te etteren op de punten waarop ik ook dacht gast kap nou ff. Die verkiezing was echt belachelijk en dat verspreken bij de wijn kan echt niet. Al heb ik wel hun kopgroepdoos besteld en gisteren nog een doos daar, dus het sponsoren werkt wel. Ik vond de discussies tussen de renners over code geel echt interessant. Aan de andere kant was het verhaal over Fabian weer vreemd, want daar hebben ze het eerder ook over gehad. De doping hint van Thomas is wel helder, maar elke keer als iemand zegt dat er een zak bloed van Fabian is gevonden, dan zegt Thomas dat het gaat om zijn zakken. Dat is wel vreemd. Het was weer vermakelijk en leerzaam en wie weet neem Stefan de feedback nog mee.
@Worsteneter en de laatste twee keer was het ventiel ook net te kort bij mij en pakte de capsule net niet lekker. Dus het is inderdaad een behoorlijke worsteling, maar of het tegen het gedoe met latexvulling op weegt ik weet het nog niet helemaal. Zo lang de velgen er maar voor geschikt zijn kan de wissel altijd nog gemaakt worden.
Ik 7 jaar later nog steeds niet. Fietsen is de meeste autistische, sektarische, conservatie sport die ik kenWorsteneter schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:52:
Ik snap al die felheid niet.
Overal is een "regeltje" voor van discutabel allure.
Als je credits wil van mij, werk dan aan Rule #5 (maar daar heb je geen regel voor nodig).
Geen zadeltas

Ik kocht jaren geleden mijn eerste fiets, zat 1 bidonhouder op. Dus ik na een paar weken terug voor een 2e. Die er opzat was niet op voorraad, dus of ik er 2 wilde kopen. Maar er zat er al 1 op, dus doe er maar 1.matched bidonhoudertjes
Ik een fles zuurstof wezen halen voor de FM
ik ben niet van al die regeltjes, maar dit zou ik ook niet verwerkt krijgen en zou zonder twijfel twee dezelfde kopen hahamhr-zip schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:52:
[...]
Ik 7 jaar later nog steeds niet. Fietsen is de meeste autistische, sektarische, conservatie sport die ik ken.
Overal is een "regeltje" voor van discutabel allure.
Als je credits wil van mij, werk dan aan Rule #5 (maar daar heb je geen regel voor nodig).
[...]
[Afbeelding]
[...]
Ik kocht jaren geleden mijn eerste fiets, zat 1 bidonhouder op. Dus ik na een paar weken terug voor een 2e. Die er opzat was niet op voorraad, dus of ik er 2 wilde kopen. Maar er zat er al 1 op, dus doe er maar 1.
Ik een fles zuurstof wezen halen voor de FMDan kreeg ik die 2de wel gratis.
Haha, ik heb er ook 2 verschillende op zittenmhr-zip schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:52:
[...]
Ik kocht jaren geleden mijn eerste fiets, zat 1 bidonhouder op. Dus ik na een paar weken terug voor een 2e. Die er opzat was niet op voorraad, dus of ik er 2 wilde kopen. Maar er zat er al 1 op, dus doe er maar 1.
Ik een fles zuurstof wezen halen voor de FMDan kreeg ik die 2de wel gratis.
Zal het nog wat erger maken trouwens, nu we toch bezig zijn
Ik heb aan mijn zadeltasje
[ Voor 20% gewijzigd door BreadFan op 31-12-2020 09:07 ]
Ik koop 7 jaar later ook standaard 2 dezelfde, en 2 dezelfde bidons (omdat ik het zelf mooier vind), maar toen boeide het mij echt niet. Ik had niks met sport of wielrennen toen (alleen 30 kg overgewicht).Nutterd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:00:
[...]
ik ben niet van al die regeltjes, maar dit zou ik ook niet verwerkt krijgen en zou zonder twijfel twee dezelfde kopen haha![]()
Kijk nu maar uit, voor je het weet wordt je aangehouden door de stijlpolitieBreadFan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:03:
[...]
Haha, ik heb er ook 2 verschillende op zittenWel zelfde merk/type maar de ene is zwart en de ander zwart/wit
[ Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 31-12-2020 09:05 ]
En aan sommige dingen doe ik ook graag mee:
- Altijd zwarte fietsbroeken
- Nooit korte sokken
- Brilpootjes over de 'straps' van je helm
- Sokken onder beenstukken
- Geen ventieldopjes
- Geen zadeltasje
- Stuurlint & zadel in dezelfde kleur
- Geen teamkleding
- Altijd zwarte fietsbroekenLouislouislouis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:30:
Haha al die mores hebben ook wel weer iets moois vind ik.
En aan sommige dingen doe ik ook graag mee:
- Nooit korte sokken
- Geen ventieldopjes
- Geen zadeltasje
- Geen teamkleding
Nee
- Nooit korte sokken
als er toevallig korte sokken liggen prima
wist niet eens dat dit een "regel" was
Ja
- Geen ventieldopjes
onbewust wel, ben die dingen altijd kwijt
- Geen zadeltasje
vind het wel mooier, maar ligt eraan hoe Thepack gaat bevallen.
JUP!
- Geen teamkleding
dit vind ik zelf de grootste no-go maar dat is natuurlijk persoonlijk.
/edit: en ja ik verveel me op mijn werk de laatste dag van het jaar
[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 31-12-2020 09:37 ]
Echt niet, koop niet voor niets opvallende sokken.Louislouislouis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:30:
Ok scheelt dat ik niet heel vaak beenstukken draag, vaker kniestukken.
En als ik dan beenstukken draag is het vaak zo koud dat er ook meteen oversokken/schoenen/winterschoenen nodig zijn, dus dan gaan de sokken er wel gewoon onder.
met de kilometers die jij maakt mag je sowieso je eigen regels bepalen!DDX schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:53:
[...]
Echt niet, koop niet voor niets opvallende sokken.
Ok scheelt dat ik niet heel vaak beenstukken draag, vaker kniestukken.
En als ik dan beenstukken draag is het vaak zo koud dat er ook meteen oversokken/schoenen/winterschoenen nodig zijn, dus dan gaan de sokken er wel gewoon onder.
- Voorlopig blijven de spatborden op de fiets zitten, veel te praktisch.
- Toptube bag voor mijn snacks en powerbank. (zie de meerwaarde van een Garmin/Wahoo nog niet)
- Afgelopen tijd lekker met skisokken rondgereden tot onder de knieën en ook nog met afwijkende kleur. fluorgeel en neonroze
- Gebruik al meer dan 2k km's de standaard trappers incl oranje reflectoren, maar wel icm stijve fiveten freerider pro's.
- Draag nog steeds mijn mtb-helm met zonneklep.
Als je swanzi lang genoeg is kan je je dit gewoon veroorloven.NewbieNeo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:03:
Zal ik maar een beetje tegengas geven dan.![]()
- Voorlopig blijven de spatborden op de fiets zitten, veel te praktisch.
- Toptube bag voor mijn snacks en powerbank. (zie de meerwaarde van een Garmin/Wahoo nog niet)
- Afgelopen tijd lekker met skisokken rondgereden tot onder de knieën en ook nog met afwijkende kleur. fluorgeel en neonroze![]()
- Gebruik al meer dan 2k km's de standaard trappers incl oranje reflectoren, maar wel icm stijve fiveten freerider pro's.
- Draag nog steeds mijn mtb-helm met zonneklep.
Regel 1: ik heb altijd gelijk
Regel 2: als ik geen gelijk heb, zie regel 1
Dat maakt het leven een stuk makkelijker (voor mij).
Moeten ze me wel bij kunnen houden en 3l zuurstof bij zich hebben. Ik denk dat de stijlpolitie spontaan een zuurstofgebrek krijgt als ze mijn fiets zien. Twee verschillende bidonhouders met twee verschillende bidons, zadeltasje, spatborden voor + achter, een fietsbel en goed werkende verlichting.mhr-zip schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:04:
Kijk nu maar uit, voor je het weet wordt je aangehouden door de stijlpolitie![]()
![]()
Volgens mij heeft brilpoten over de Straps van je Helm wel een goede reden. Dacht dat dat veiliger is. Maar dat weet ik niet meer zeker. Heb er ooit iets over in een blog van mantel over gelezen.
[ Voor 16% gewijzigd door hoi1234 op 31-12-2020 11:52 ]
Exact expert nodig?
Op 1 blauwe craft winter broek na, check!
- Nooit korte sokken
Haha, lekker wel in de zomer.
Check!
Draag geen beenstukken, het is óf kort, óf lang.
- Geen ventieldopjes
Heb ik lekker wel.
- Geen zadeltasje
Ligt aan de afstand. The pack is prima, maar bij 100Km ritten neem ik wel een tasje mee.
Hahaha nee. Dan moet ik op zoek naar een celeste-kleur zadel.
- Geen teamkleding
Dat sowieso, team kleding is voor de mensen die er voor betaald krijgen. Het wereld kampioen shirt is uit den boze (en mocht ik iemand daar mee tegen komen zal ik alles op alles zetten om diegene helemaal het schompes te rijden).
Mijn eigen regel is dat het allemaal gewoon moet passen wat betreft kleurstelling. Als ik op mijn Bianchi rijd, dan moet ik van mijzelf ook de kleding er een beetje op aan passen. Zwart past bijna overal bij, maar een fel-blauw shirt (of oranje ivm mijn hybride mtb) gaat hem dan niet worden. Koop ik bidons, dan zoek ik voor de Bianchi wel echt celeste of Bianchi specifieke bidons. De duvel bidon kan dan wel op de mtb.
Maar goed, ik ben ook de zelfde persoon die voor mijn vriendengroep het idee had om een shirt te kopen welke bij ons past als groep (tijdens ons fiets weekend gaan er nogal wat eieren doorheen)....
:strip_exif()/f/image/RfVr6jQEF1PwupynC5R4mxrh.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie boeit het, lekker fietsen!
En dan blijk je Alaphilippe tegen te zijn gekomenRaznov schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:18:
- Geen teamkleding
Dat sowieso, team kleding is voor de mensen die er voor betaald krijgen. Het wereld kampioen shirt is uit den boze (en mocht ik iemand daar mee tegen komen zal ik alles op alles zetten om diegene helemaal het schompes te rijden).
Ben het er verdere wel mee eens: teamkleding is voor de profs. Heb sowieso het idee dat teamkleding vaak door de iets te stevige renner wordt gedragen.
[ Voor 15% gewijzigd door The__Dude op 31-12-2020 12:33 ]
Die herken ik wel aan zijn horlogeThe__Dude schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:31:
[...]
En dan blijk je Alaphilippe tegen te zijn gekomen
Je kan niet meer dan je best doenThe__Dude schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:31:
[...]
En dan blijk je Alaphilippe tegen te zijn gekomen
Tsja aan de andere kant, ik vind het best vette kleding van sommige teams. Keer wat anders dan het standaard effen pakje, en sommige vage prints vind ik sowieso niets.Raznov schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:18:
- Geen teamkleding
Nope: heb een mooie korte zwart/witte bioracer met rood/blauwe bandjes én reclame erop! Winterbroek is wel gewoon zwart.
- Nooit korte sokken
Heb wel wat korte sokjes voor de warme zomer, maar vind zelf hoge ook fijner.
Heb ze dr altijd onder. Is wat mij betreft ook logischer. Een sportbril heeft namelijk rechte pootjes zodat deze goed samengaat met helmstraps (eronder) en moet goed aansluiten op het hoofd (eronder) omdat deze klemt op je hoofd ipv achter je oor.
Ik doe mijn sokken zelfs over m'n winterbroek heen
- Geen ventieldopjes
Tuurlijk wel, anders krijg je toch een vies ventiel
- Geen zadeltasje
Tuurlijk wel, mooi plekje voor biba, co2 pomp, bandenlichters, multitool en een reserve clif. Wel mee eens dat dit geen formaatje rugtas moet zijn. Gewoon een mooi klein compact ding, top!
Check! Geen must maar matchende fiets is wel mooi. Vind 2 dezelfde bidonnen ook mooi, heb zelf doorzichtige Elite fly. Die krassen wel snel, maar drinkt erg fijn!
- Geen teamkleding
Heb wel sponsorkleding. Ben niet per se tegen teamkleding, is net als een jochie met een voetbalshirt. Maar geen gele/roze/rode/regenboog trui natuurlijk. Tenzij je 150 kg+ bent, dan is het prima.
Verder zet ik m'n fiets op de kop
Van alle regels hierboven is er eentje niet cosmetisch en dat is de brilpootjes, die kan je voor de veiligheid echt beter over je bandjes heen doen. Want mocht je vallen dan is de kans op glas in je oog kleiner, volgens de veiligheidscommissie van mijn club. Andersom is mijn bril al een paar keer gevallen toen ik in een reflex om en insect mijn helm af deed en de bril vergat.
Ook doe ik nooit mijn pompje of multitool in mijn middelste achterzak, dat schijnt met vallen ook een extra risico te zijn.
Uit die doos heb ik de goedkopere vullers op en die waren echt goed. De echte kanonnen liggen nog in de wijnkast. De korting geeft wel de doorslag, want voor de normale prijzen kan je bij de lokale wijnwinkel ook echt dezelfde kwaliteit kopen. Zo'n doos is dus wel leuk om weer eens wat andere wijnen te proberen en ook een steun voor de podcast. Dus als ze weer een goede actie hebben kan je zeker iets kopen. Vooral die ene wijn uit Noord-Spanje daar bij MadridNutterd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:10:
[...]
totaal off-topic natuurlijk maar die kopgroep-wijnen zijn dus wel een aanrader?
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic