Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 196 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:01
Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:52:
@DDX Lees ik het nou goed, ben je er gewoon afgereden door een 77-jarige?
Ja Henk fietste vorig jaar ook al meer km's dan mij, scheelt natuurlijk wel dat hij met pensioen is 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:00
Die Henk fietst wel flinke afstanden, ik dacht dat @DDX al veel fietste.

Maar ik denk dat ik het Devin van der Wiel nog het meest gun dit jaar

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:22
rolandos582 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:59:
Die Henk fietst wel flinke afstanden, ik dacht dat @DDX al veel fietste.

Maar ik denk dat ik het Devin van der Wiel nog het meest gun dit jaar
Tja, veruit de bekendste op de lijst. Heeft ook zeker de gunfactor, maar om hem nou wielrenner van het jaar te noemen? Die beste jongen fietst nog geen eens een jaar. Vraag me zelfs af of hij nu nog steeds fietst want gok dat de fiets allang weer in de schuur hangt. Als het een populariteitsprijs is (wat het ook is) dan wint hij waarschijnlijk wel.

Zo'n pensionado die @DDX er ff af fietst vind ik ook gewoon wel tof, maar DDX krijgt natuurlijk mijn stem omdat ie daarnaast ook gewoon nog een full-time baan heeft (als IT'er ook toch?) en regelmatig mooie foto's, nuttige tips of leuke verslagen post.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49
Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:03:
[...]

Tja, veruit de bekendste op de lijst. Heeft ook zeker de gunfactor, maar om hem nou wielrenner van het jaar te noemen? Die beste jongen fietst nog geen eens een jaar. Vraag me zelfs af of hij nu nog steeds fietst want gok dat de fiets allang weer in de schuur hangt. Als het een populariteitsprijs is (wat het ook is) dan wint hij waarschijnlijk wel.

Zo'n pensionado die @DDX er gewoon ff affietst vind ik ook gewoon wel tof, maar DDX krijgt natuurlijk mijn stem omdat ie daarnaast ook gewoon nog een full-time baan heeft (als IT'er ook toch?) en regelmatig mooie foto's, nuttige tips of leuke verslagen post.
Ik heb ook gestemd op @DDX.

Maar de vorige keer verloor hij volgens mij van iemand die voor een goed doel ging fietsen. Nu ben ik pro goede doelen. Alleen moest die persoon dat nog gaan doen (in het jaar er na!), dat vond ik wel een beetje |:( Bij mij ook niet bekend of diegene ooit gestart of toch maar afgehaakt is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:52:
@DDX Lees ik het nou goed, ben je er gewoon afgereden door een 77-jarige?

(Ps. Mijn stem heb je hoor :> )
haha, wacht maar tot @DDX met pensioen is, dan gaan die 40 uur zo de fiets op ;)
Maar mijn stem heb je ook

Strava

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 22:58

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:46:
Nu de hamvraag; wie gaat Steven de spiegel voorhouden dat niemand deze show luistert voor hem? In het kader van slecht nieuws gesprekken is dat wel een serieuze buzzkill. LtD is er te goed voor, en Jonne en Thomas zullen het niet doen omdat ze er niets mee te winnen hebben.
Precies dit vraag ik me dus ook af. Ik heb op het punt gestaan om een recensie te schrijven. Ik wil Sam lekker horen filosoferen en volgens mij was het ook bij Sam dat ik echt gilde klojo hou je bek. Want Sam ging precies dat padje in omdat hij Lau zo chill vindt en dan hoppa meneer er weer doorheen. Ook bij Lars Boom had ik dat erg, want die was lekker bezig over de manier waarop een meesterknecht zijn klassementsman helpt en dan komt hij er weer door heen met een vraag over Stef Clement omdat die naam toevallig ook valt.

Ik vrees dat Laurens niet commercieel genoeg is en dus iemand als Stefan nodig heeft en het zal ook best een gezellige gast zijn en hij heeft zeker talenten. Maar ik merk steeds minder zin om naar de podcast te luisteren. En dat kreeg ik bijvoorbeeld bij Lance ook toen alles product placement werd en alles alleen nog maar over hem en George ging. Eigenlijk vind ik de podcast van de Mart, Vullings en Martijn Hendriks nu de fijnste rond de grote rondes.

Iets meer ontopic: vandaag heerlijk gereden langs de vecht en daarna wat minder heerlijk langs Amsterdamrijnkanaal met wind pal op de kop. De fiets is vies weggezet want zaterdag en misschien zondag ga ik ook nog lekker buiten fietsen. En ik ben door de 10.000 km heen op deze fiets. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fisico op 18-12-2020 17:15 ]

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 14:30

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

hier ook team devin maar toch stem naar @ddx uiteraard...volgens mij is Devin idd ook weer "gestopt" met fietsen...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• rolandos582
Het laatste ritje was 10 November 2020 zo te zien : https://www.strava.com/athletes/57071093?hl=nl-NL

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:52
Ook gestemd op @DDX . De enige in de lijst waar ik zelf nog mee heb mogen fietsen.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:13

Kluus

Gang is alles

Ik ben niet echt van dit soort contests, maar toch even de moeite genomen om te stemmen. Op @DDX inderdaad, enige van de twee die écht een prestatie neerzetten die niet met pensioen is. (Al geeft 77 zijn ook wel pluspunten natuurlijk ;)).

Ik hoop in ieder geval niet dat het een van de genomineerden wordt die toch al vol in de pr-molen zitten.

• bal130
  • Laatst online: 14-01 17:51
#team@DDX!

Devin heeft al een tijd niet gefietst maar ik betwijfel of dat zelfs nog gaat gebeuren. Zie deze tweet
https://mobile.twitter.co...tatus/1338396971263021060

• Nutterd

Nutterd

bal130 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:42:
#team@DDX!

Devin heeft al een tijd niet gefietst maar ik betwijfel of dat zelfs nog gaat gebeuren. Zie deze tweet
https://mobile.twitter.co...tatus/1338396971263021060
Ik denk dat hij gewoon de nieuwe aerroad krijgt :+ zou zonde zijn als hij zou stoppen, maar ben ook benieuwd naar hun nieuwe team-avontuur!

Ik dacht dat ik te oud was om influencers leuk te vinden maar vind hun filmpjes zeer vermakelijk!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ah, geen facebook stemming dit jaar, top. @DDX mijn stem heb je! Meneer van 77 had m gehad als ik je niet via hier kende ;)

• rvdlo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07-2025
Nutterd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:55:
[...]

Ik denk dat hij gewoon de nieuwe aerroad krijgt :+ zou zonde zijn als hij zou stoppen, maar ben ook benieuwd naar hun nieuwe team-avontuur!

Ik dacht dat ik te oud was om influencers leuk te vinden maar vind hun filmpjes zeer vermakelijk!
Dat verwacht ik niet want Cervélo gaat het Tour de Tietema Cycling Team sponsoren 😉
Wel erg benieuwd wat ze van plan zijn met het team.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 13:45
Gisteren voor het eerst zelf een nieuwe ketting gelegd. Ging prima en leuk om te doen! Schakelt een stuk soepeler gelijk, vooral voor erg merkbaar.

In de eerste 2km vloog de ketting alle kanten op over de cassette,maar dat was snel over. Tot zo'n 30k trapte ik nog door een paar krasjes. Daarna bij flink kracht zetten op 't 4e krasje van boven (meest gebruikt denk ik) maar tegen het einde van het eerste ritje lukte 't mij niet meer om er door heen te trappen door aan te zetten. 60k gereden. Kan ik nu concluderen dat de cassette nog prima is?

De ketting was (al een tijdje?) compleet versleten, maar het lijkt alsof ik er toch op tijd bij was.. Overigens heb ik alles ook even schoongemaakt.

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-01 18:12
Misschien interessant voor de geïnteresseerden:

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Anniedrew op 19-12-2020 13:00 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 09:00
@Anniedrew
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:01
hier iemand toevallig nog een futurumcode over? ;)

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-01 18:12
Dat klinkt hoopgevend! Fijn dat je in ieder geval volledig hersteld bent, en hopelijk nu ook volledig immuun! ;)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
tinusterror schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:47:
Of gewoon heerlijk even naar buiten en de fiets daarna onderhanden nemen. Iedere keer compleet schoonmaken hoeft heus niet! Straks poets je de blanke lak er nog af :)
Het was vanmorgen toch weer te mooi weer om niet de weg op te gaan. Vandaag ook voor het eerst in lange broek gereden en moet zeggen dat is mij goed bevallen.

Buiten rijden is toch een stuk comfortabeler dan op een trainer. Binnen krijg ik na verloop van tijd last van ongemak in mijn zitvlak wat ik buiten totaal niet heb.

Wat ook opvalt is hoe fluisterstil de ketting is vergeleken met op de trainer fietsen. Wellicht heeft dat te maken dat ik op de Kickr de standaard meegeleverde Sunrace heb zitten terwijl ik buiten met een Shimano cassette fiets.

Mijn fiets was wel behoorlijk vies geworden maar na een goede schoonmaakbeurt kan deze weer terug op de Kickr in mijn woonkamer.

• Nutterd

Nutterd

Hier vandaag ook een rondje gemaakt met flink wat onverharde stukken maar was vergeten om mijn ketting te smeren na het ontvetten van de ketting....ik had ook een baaldag, kwam niet vooruit met een hoge hartslag, alles kraakte, piepte en schakelde niet goed dus na dik 40km heb ik de pijp aan maarten gegeven. Baalde wel had mijn eeerste 100+ rondje in lange tijd op de planning staan maar dat word volgend jaar

• Fisico

Fisico

by Fabian

kwiebus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:51:
Buiten rijden is toch een stuk comfortabeler dan op een trainer. Binnen krijg ik na verloop van tijd last van ongemak in mijn zitvlak wat ik buiten totaal niet heb.

Wat ook opvalt is hoe fluisterstil de ketting is vergeleken met op de trainer fietsen. Wellicht heeft dat te maken dat ik op de Kickr de standaard meegeleverde Sunrace heb zitten terwijl ik buiten met een Shimano cassette fiets.

Mijn fiets was wel behoorlijk vies geworden maar na een goede schoonmaakbeurt kan deze weer terug op de Kickr in mijn woonkamer.
Ik heb op de v5 de pootjes verwisseld en sindsdien echt minder last, maar nog steeds ben ik er na een uur en een kwartier echt wel klaar mee. Buiten wissel ik toch echt veel meer van positie en met sturen erbij is het ook veel minder statisch dan binnenfietsen.

Die Sunrace maakt echt herrie en loopt ook zeker niet mooi. Helaas heeft hij bij mij wel de derailleur uit het lood getrokken dus ook buiten loopt het minder mooi dan voorheen. Bijzonder genoeg loopt het binnenblad mooier dan het buitenblad, terwijl het op de Kickr precies andersom is. Ik ga de cassette in de vakantie toch maar vervangen en dan een beetje sleutelen om de boel mooier te laten lopen. Ik snap niet waarom er op een apparaat van 1200 euro nou een waardeloze cassette moet. Lever er dan geen en of zet een fatsoenlijke erop.

Mijn fiets is na twee ritten buiten echt smerig en dan heb ik de echt vieze padden links laten liggen. Ik twijfel nog over een ritje morgen dus ik heb de fiets vies weggezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Fisico op 19-12-2020 15:20 ]

• mhr-zip
Nutterd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:09:
overigens voor de mooi weer fietsers...zaterdag ziet het weer er voor nu wel heel heel prima uit!
Thx nog voor de tip -O-

Gelukkig dat ik geen mooi weer fietser ben :')

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:27:
[...]

Thx nog voor de tip -O-

Gelukkig dat ik geen mooi weer fietser ben :')
Graag gedaan! Altijd blij als ik van dienst kan zijn :+

Overigens ondanks mijn geklaag over mijn rit wel een heerlijk zonnetje gehad

• mhr-zip
Nutterd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:40:
[...]

Graag gedaan! Altijd blij als ik van dienst kan zijn :+

Overigens ondanks mijn geklaag over mijn rit wel een heerlijk zonnetje gehad
:P

Ik had regen, windkracht 4/5 tegen en 8 graden.

Heb de route ook maar iets ingekort. Mijn Gabba 2 is niet meer zo waterdicht als vroeger :X

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:51:
[...]

:P

Ik had regen, windkracht 4/5 tegen en 8 graden.

Heb de route ook maar iets ingekort. Mijn Gabba 2 is niet meer zo waterdicht als vroeger :X
Net voor de bui thuis, maar het betrok wel behoorlijk. En even was ik bang dat ik druppels voelde, maar dat bleek de fiets voor me te zijn. Het rondje andersom rijden zorgde in ieder geval voor wind mee in de tweede helft dat is beter voor het moraal dan andersom. Gisteren was het beuken tegen de wind in langs het Amstterdam-Rijnkanaa en dan is zo'n dalend gemiddelde niet echt motiverend.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
In voorbereiding op de tocht van maandag vanmiddag een rondje gefietst. Moet wel zeggen dat het met smerig wegdek zwaarder fietst, hoewel dat ook moraal kan zijn natuurlijk.

Wel kans gehad nieuwe fietsjas uit te proberen en dat was perfect

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
Ook weer 's buiten geweest na (te) lange tijd. Knie is het probleem niet meer op de fiets, da's fijn. Minder fijn is dat ik echt elke macht kwijt ben. Na ruim 40 km vond ik wel best.

Heb bredere bandjes eronder gezet, het zal in m'n hoofd zitten, maar ik voelde meer weerstand. Van de weeromstuit aan google gevraagd op bredere bandjes écht minder rolweerstand hebben en ben helemaal up to speed met 23/25/28 en de benodigde barretjes erin. Maar toch, 8 bar in de 23mm die ik had voelde toch echt lichtlopend, stuiteren of geen stuiteren.

Anyway, ik mag iig aan het poetsen, da;s duidelijk.

• rolandos582
Frenz64 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:08:
Ook weer 's buiten geweest na (te) lange tijd. Knie is het probleem niet meer op de fiets, da's fijn. Minder fijn is dat ik echt elke macht kwijt ben. Na ruim 40 km vond ik wel best.

Heb bredere bandjes eronder gezet, het zal in m'n hoofd zitten, maar ik voelde meer weerstand. Van de weeromstuit aan google gevraagd op bredere bandjes écht minder rolweerstand hebben en ben helemaal up to speed met 23/25/28 en de benodigde barretjes erin. Maar toch, 8 bar in de 23mm die ik had voelde toch echt lichtlopend, stuiteren of geen stuiteren.

Anyway, ik mag iig aan het poetsen, da;s duidelijk.
8 bar op 23mm is wel heel veel, tenzij je 100kg weegt. Ik rij op 28mm met 6,5 bar en ik ben al niet heel licht met 90kg

• Frenz64
Inmiddels niet meer @rolandos582 zit nu op 87kg en oké het was voorbij de 7 bar op de pomp, maar zeker wel hard.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

https://www.thebestsocial...etst-kerst-routes-strava/

Ik zie een tweaker uitdaging aankomen:p

Meh

• mhr-zip
Frenz64 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:08:
Heb bredere bandjes eronder gezet, het zal in m'n hoofd zitten, maar ik voelde meer weerstand.
Hoeveel breder?
Heb je een ander of zelfde merk/type band? Kan nogal verschil zitten in de band zelf.
Heb je de laatste tijd net zoveel getraind als ervoor?
Je stapt van binnen naar buiten, door de wind die je voelt is het ook altijd psychologisch zwaarder (althans bij mij).
Stond ook best redelijk windje vandaag.
En volgens mij fietst het ook zwaarder in de winter dan zomer, maar weet even de verklaring ervan niet?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:01:
[...]

Hoeveel breder?
Heb je een ander of zelfde merk/type band? Kan nogal verschil zitten in de band zelf.
Je stapt van binnen naar buiten, door de wind die je voelt is het ook altijd psychologisch zwaarder (althans bij mij).
En volgens mij fietst het ook zwaarder in de winter dan zomer, maar weet even de verklaring ervan niet?
Hogere temperatuur = lagere luchtweerstand.
Leuk om mee te spelen op http://bikecalculator.com/ bij 200 graden kan ik 50 per uur rijden rond m'n FTP :P

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:02
De lagere luchtweerstand is ook de reden waarom vliegtuigen in Phoenix soms niet kunnen opstijgen, de lucht is er soms te warm waardoor de vleugels niet voldoende lift kunnen creëren. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Smultie
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:30:
De lagere luchtweerstand is ook de reden waarom vliegtuigen in Phoenix soms niet kunnen opstijgen, de lucht is er soms te warm waardoor de vleugels niet voldoende lift kunnen creëren. :)
Cool, leuk feitje!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:02
Aan de andere kant, als het glad is heb je weer een veel lagere rolweerstand. Beetje kiezen tussen twee kwaden :+
Leuke link trouwens, ga daar eens mee lopen spelen denk ik. Alleen geen idee hoeveel Watt ik trap, gok meer dan een LED-lamp, maar verder weet ik het ook niet. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Frenz64
mhr-zip schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:01:
[...]

Hoeveel breder?
- 25 naar 32 mm (en een andere band)
- daar zit het probleem, ik stapte niet van binnen naar buiten, ik kwam uit winterslaap O-) (herstellende van een knie blessure)

Ik ga serieus opbouwen in het voorjaar, nu fiets ik nog een beetje hap snap op m'n hybride (die promoveert naar woon/werk fiets zodra ik weer naar kantoor ga). Ben aan het rondkijken naar iets tweedehands, maar het huidige aanbod op MP is nogal beïnvloed door de exorbitante vraag. Ik ga er een beetje van uit dat een aantal heropstappers concludeert dat wielrennen toch niet helemaal hun ding is. Zeker als alle binnenactiviteiten weer kunnen.

• DDX
Inmiddels bijna alle onderdelen binnen, dus gisteren wat bezigheidstherapie, vooral kabels door stuur trekken was ik wel even mee bezig.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3fbdUfS9RT6CCcg_T8zlQbNpiS6JfbV8SAMufsWhAQ4F3kh7p3TTK1_iQlH1lCqALmWtUsgwVlTFctZsDLfVc14MwzyqehBouTKYInXFIRMNajVtmUeUqTvWOkFYXx7j9TixXzTH1RSrAZb1Z4W4OwQ=w1088-h612-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3eY9O-AqqqB2pVV3UhFHOK9Uf2EEWdoSZaHHaH6K2EtRFoL4GivICLlQk4qli9cQAZAYaYmUSExvprkDdaRkYgGzFWS-F5MFu7gp64DELM5uKFehBG2nU8K9VPMgq3aQMC-LYFgHyqMPXICldjYw0IN=w1088-h612-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3e8cMzXjM0XWmAuub_qlBxcx-S2Ak0jHtUXSCR3YTWhH9rZiIOsQfdQsW2cIKk7jLlYb75Aw3nE256hi-2VvNlRvXdJEXqd73ckBOEpavonrvcoXE4ulQywqA5ghDTEWKtLepxyRal_EpND8HJSEscg=w1088-h612-no?authuser=0

Zit nog te wachten op de di2 batterij houder.
En moet nog een crank hebben, twijfel nog tussen een 6800 of 9000 crank.
Stuurpen komt nog een mooie zwarte op, maar moet nog even goed meten welke maat ik exact nodig heb.

En hoor graag julie mening hoe strak ik de remleiding langs frame moet doen.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
DDX schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:11:
Inmiddels bijna onderdelen binnen, dus gisteren wat bezigheidstherapie, vooral kabels door stuur trekken was ik wel even mee bezig.

En hoor graag julie mening hoe strak ik de remleiding langs frame moet doen.
Kijk, dàt is nou wat ik 'Tacxen' noem! Ziet er goed uit, maar ik ben dan ook een sucker voor rood.

Is het een optie om de remleiding door het meest linker gat het frame in te laten lopen? Dan is de bocht het ruimste (er vanuit gaand dat je met rechts je achterrem bedient).

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Leuke formule. Als ik de formule test denk ik dat Zwift het gewicht van mijn fiets niet meetelt.
Als ik de formulie zie lijkt hij de luchtweerstand te kiezen en niet de luchtdichtheid (derde macht).
Bij lange grote mensen zoals ik moet de 3 e macht functie gebruikt worden.
(zie de natuurkunde van het wielrennen)
Smultie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:28:
[...]

Hogere temperatuur = lagere luchtweerstand.
Leuk om mee te spelen op http://bikecalculator.com/ bij 200 graden kan ik 50 per uur rijden rond m'n FTP :P

[ Voor 22% gewijzigd door tweakerharrie op 20-12-2020 14:02 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Nou ja, precies wat @DieAnder zegt, is geen lang verhaal voor nodig dus.

[ Voor 93% gewijzigd door hoi1234 op 20-12-2020 16:56 ]

• Worsteneter
Vanmiddag rondje gefietst, leek meer of ik was wezen mountainbiken. Tot aan de knieën onder de modder, over de fiets nog niet te spreken (zelfs over het hele stuur).

Dit was m'n 2e rit na het leggen van een nieuwe ketting. Hoewel ik de eerste keer aangenaam verrast was door de combi met de oude cassette, trapte ik er nog doorheen. Dit keer heb ik een klimrondje gereden van 50k, 500hm klimmen. Vooral als er aardig wat druk op komt, trap ik nog steeds door hetzelfde kransje. De rest van de cassette lijkt prima te gaan.

Kan dat doortrappen ook aan iets anders liggen? Derrie is wel afgesteld en schakelen gaat rete soepel, is echt doortrappen op dat kransje.

Dubio of ik dan alsnog de cassette vervang, nu na 110k, of dat ik de winter doorrijdt en dan in het voorjaar de cassette en ketting vervang. Maar ik ben bang dat ik mij teveel stoor aan het doortrappen, het is logischerwijs het kransje wat ik het meeste gebruik achter.. of nu nieuwe cassette en voorjaar alleen nieuwe ketting indien nodig...

• DDX
DieAnder schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:06:
[...]

Kijk, dàt is nou wat ik 'Tacxen' noem! Ziet er goed uit, maar ik ben dan ook een sucker voor rood.
Ja mooie kleur idd, er hadden iets minder logo's op gemogen voor het mooie maargoed hier moet ik het maar mee doen 8)
Is het een optie om de remleiding door het meest linker gat het frame in te laten lopen? Dan is de bocht het ruimste (er vanuit gaand dat je met rechts je achterrem bedient).
Nee daarvoor is de hydraulische leiding te dik, die gaat alleen door gat in het midden.
Zou met custom oplossing kapje/rubbertje oid nog wel iets te bedenken zijn misschien maar ik hou het wel op de oplossing die trek bedacht heeft, di2 kabel kan er ook mooi bij/doorheen.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Worsteneter schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:01:
Vanmiddag rondje gefietst, leek meer of ik was wezen mountainbiken. Tot aan de knieën onder de modder, over de fiets nog niet te spreken (zelfs over het hele stuur).

Dit was m'n 2e rit na het leggen van een nieuwe ketting. Hoewel ik de eerste keer aangenaam verrast was door de combi met de oude cassette, trapte ik er nog doorheen. Dit keer heb ik een klimrondje gereden van 50k, 500hm klimmen. Vooral als er aardig wat druk op komt, trap ik nog steeds door hetzelfde kransje. De rest van de cassette lijkt prima te gaan.

Kan dat doortrappen ook aan iets anders liggen? Derrie is wel afgesteld en schakelen gaat rete soepel, is echt doortrappen op dat kransje.

Dubio of ik dan alsnog de cassette vervang, nu na 110k, of dat ik de winter doorrijdt en dan in het voorjaar de cassette en ketting vervang. Maar ik ben bang dat ik mij teveel stoor aan het doortrappen, het is logischerwijs het kransje wat ik het meeste gebruik achter.. of nu nieuwe cassette en voorjaar alleen nieuwe ketting indien nodig...
Eerlijk antwoord? Vervangen die hap.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
Als je fietst voor de lol dan denk ik dat een doortrappende ketting die lol aardig verziekt. Ik kan niet in je portemonnee kijken -of op je prioriteitenlijstje- maar inderdaad: z.s.m. cassette vervangen en er niet meer over nadenken en lekker gaan fietsen!

Terzijde: als blijkt dat er één kransje veel meer versleten is dan de rest is dat een aanduiding dat je altijd op hetzelfde kransje rijdt. Als je toch gaat shoppen: misschien wil je eens een cassette proberen die wat kleinere stapjes heeft rondom jouw (blijkbaar) favoriete verzet.

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
DDX schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:01:
[...]

Ja mooie kleur idd, er hadden iets minder logo's op gemogen voor het mooie maargoed hier moet ik het maar mee doen 8)

[...]

Nee daarvoor is de hydraulische leiding te dik, die gaat alleen door gat in het midden.
Zou met custom oplossing kapje/rubbertje oid nog wel iets te bedenken zijn misschien maar ik hou het wel op de oplossing die trek bedacht heeft, di2 kabel kan er ook mooi bij/doorheen.
Een echte Trek wat mij betreft. Wel leuk dat detail bij het balhoofd...

Maar die kabels zijn voor mij exact de reden waarom ik op mijn volgende fiets dat allemaal volledig geintegreerd wil hebben ;)

iRacing Profiel

• wisselwerking
Vandaag heerlijk fietsweer dus vandaag op pad geweest met 3 opdrachten:

1. Kerstkaarten bezorgen
2. CSG Kerstchallenge
3. Herstelrit

ad 1. Het is bijna kerst en wat is er dan leuker om persoonlijk kerstkaarten te bezorgen. Gelukkig waren sommige familie/vrienden thuis en kon ik de kaart persoonlijk overhandigen

ad 2. De CSG puzzelfinale. Topklassering is ver weg, maar bij de Olympische Spelen is mee doen ook belangrijker dan winnen. Voor de bingo een aantal vakjes aan kunnen kruizen, namelijk:
- fotografeer een verlicht hert
- fiets langs een plaats die iets te maken heeft met (een) kerst (boodschap) > Paais (Peize). Paais en vree
- maak een selfie met een kerstmuts
- bezorg een kerstkaart bij iemand die het niet verwacht > In Feerwerd, Ezinge, Houwerzijl, Lauwerzijl, Niezijl, Zuidhorn, Tolbert, Leek, Roden en Eelde kaarten langs gebracht
- fotografeer een kerststal
- trakteer jezelf op een oliebol

ad 3. Na de iets te spontane halve marathon van gisteren was een herstelrit wel wenselijk

Uiteindelijk na bijna 118km weer thuis en weer wat familie en vrienden kunnen spreken. Lekker middagje zo.

• BreadFan
  • Niet online
Vanmorgen ook heerlijk gefietst. Zowaar eens op een niet bestaande weg gestuit met de Strava routeplanner. Er stond een weggetje in Oosterbeek op de kaart die ik ingetekend had omdat ik er nooit geweest was, maar na 100 meter stond er een zwaar hek en vervolgens dichte begroeiing 8)7

Daarna maar doorgereden richting Doorwerth. Fietspad daar naartoe (Van der Molenallee) zag er dusdanig glad uit dat ik de weg daar maar even gepakt heb.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54

Grin

Ride si sapis.

Ik vind het knap/mooi dat hier nog zo vaak wordt gepost: heerlijk gefietst. Jullie zijn betere wielrenners dan ik.
2-3 keer per week op de ATB kan ik nog wel opbrengen, 100-150km in de week lukt nog wel. Maar moet er niet aan denken om in deze omstandigheden de racefiets uit de winterslaap te halen. Pekel, natte weg, bladeren, takken, koud (afgelopen dagen niet, maar de laatste weken waren best fris), alles vies en plakkerig.... Dus blijf vooral posten, allicht dat het mij motiveert om (ergens diep) in januari een eerste rit te maken... ;)

* Grin kruipt lekker onder de wol en sputtert iets over werkpaarden en sierpaarden...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 21:51
@DDX Als de eerste foto een rebus had moeten voorstellen, was het antwoord "Tux Racer" geweest :)

• rolandos582
Grin schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:52:
Ik vind het knap/mooi dat hier nog zo vaak wordt gepost: heerlijk gefietst. Jullie zijn betere wielrenners dan ik.
2-3 keer per week op de ATB kan ik nog wel opbrengen, 100-150km in de week lukt nog wel. Maar moet er niet aan denken om in deze omstandigheden de racefiets uit de winterslaap te halen. Pekel, natte weg, bladeren, takken, koud (afgelopen dagen niet, maar de laatste weken waren best fris), alles vies en plakkerig.... Dus blijf vooral posten, allicht dat het mij motiveert om (ergens diep) in januari een eerste rit te maken... ;)

* Grin kruipt lekker onder de wol en sputtert iets over werkpaarden en sierpaarden...
Afgelopen weken eigenlijk allemaal 250-300km gefietst, met schijfremmen zonder problemen eigenlijk. De afgelopen weken zijn de bladeren ook wel veel weg dus wegen worden schoner. Mocht je het weer aandurven, hit me up ;)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Komt goed @rolandos582, hou je inbox rond (mid-)eind januari maar in de gaten. ;)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Vanmorgen toch prima gereden, wel na afloop de tuinslang op de fiets gericht om het modder weg te spuiten. (Het ding is er wel om gebruikt te worden dus zolang het niet gevaarlijk is is er geen reden om niet te rijden)

alles kan off-topic

• Worsteneter

Lekker man, gewoon genieten van de frisse lucht!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5ixv0FpuPBycyEDlarkyiFiW4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPtBk2MPsovMnD6Au95Suyrr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga de cassette ook maar gelijk vervangen ivm doortrappen.
Ik heb nu een 11-25. Volgens mij is het meest gebruikte krasje 19.
Nu twijfel ik wat betreft de vervanger. Ga er vanuit dat ik de ketting kan houden wat betreft lengte.

Gewoon 11-25, bevalt prima.

Een 11-28, want soms zou ik een tandje lichter willen berg op, omgeving Nijmegen. Maar ik kom met de 25 ook boven. Maar ik ga met een tijdje richting de randstad waar alles natuurlijk hartstikke vlak is, dan is dat nie per se nodig.

Een 12-25, hier zit ook een 18 op die mij misschien wel gaat bevallen gezien de 19. Ik gebruik de 11 wel bergaf.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Precies, mijn fiets is weer een soort van schoon en staat op de Kickr en komt daar in 2020 niet meer vanaf. Het enige wat ik nog schoon ga maken is mijn achterwiel, disc en cassette.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Tja, je moet toch wat als je een afgetrapte wheel-ontrainer hebt i.p.v. een directdrive trainer. Overigens kan ik niet alles op de trainer doen, omdat ik daar 0 weerstand op heb, omdat de weerstand kapot is. Het is trouwens ook best saai om een duurrit op een trainer te doen.

• mhr-zip
hoi1234 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:21:
[Afbeelding]

Wat denken jullie? Is deze de moeite waard om te houden? Ik heb een broek zonder zeem gekocht voor 40 euro bij Futurumshop, maar kreeg deze broek met zeem (is dezelfde broek, alleen dan met zeem). Waarschijnlijk een foutje. Nu heb ik contact gehad met de klantenservice en boden ze 15 euro cadeaubon aan als ik de broek houd. De broek zit op zich prima. Lekker strakke fit en zou goed moeten zijn tot -5.

De enige reden waarom ik toch advies vraag is, omdat ik niet helemaal zeker ben over de zeem. Deze ziet er erg dun uit. Ik ben niet echt geïnteresseerd of het een goede broek voor het geld is. Ik wil gewoon een goede broek waar ik later geen spijt van krijg en waar ik makkelijk 2-3 uur mee kan fietsen.

https://www.futurumshop.n...-zeem-zwart-heren-s.phtml
1. Kijk (alleen kijken!) of je de zeem er uit kan halen met een tornmesje.
2. Probeer de broek met zeem.
3. Bevalt de zeem niet, haal de zeem er uit met bij punt 1 besproken tornmesje.
4. Is dit allemaal te lastig, stuur de broek terug.

Als je zeker weet welk kransje het is, kan je bij bijv. Rose een los kransje bestellen.

Ik ben ook wel eens doorgereden, en dat kan best lang. Maar toen (wist ik van te voren), moest ik cassette en tandwiel voor vervangen.

Jouw in beter dan showroom staat verkerende Look is ook jouw probleem hier. Poets je die ATB wel altijd? Zo nee, een (andere dan je LOOK) racefiets hoeft ook niet altijd gepoetst te worden. Tijd voor N+1.
Worsteneter schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:51:
[...]

Lekker man, gewoon genieten van de frisse lucht![Afbeelding]

Nu twijfel ik wat betreft de vervanger. Ga er vanuit dat ik de ketting kan houden wat betreft lengte.

Een 11-28, want soms zou ik een tandje lichter willen berg op, omgeving Nijmegen. Maar ik kom met de 25 ook boven. Maar ik ga met een tijdje richting de randstad waar alles natuurlijk hartstikke vlak is, dan is dat nie per se nodig.

Een 12-25, hier zit ook een 18 op die mij misschien wel gaat bevallen gezien de 19. Ik gebruik de 11 wel bergaf.
12-25 is zeker een mooie combi.

• Worsteneter
mhr-zip schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:21:
[...]

[...]

Als je zeker weet welk kransje het is, kan je bij bijv. Rose een los kransje bestellen.

Ik ben ook wel eens doorgereden, en dat kan best lang. Maar toen (wist ik van te voren), moest ik cassette en tandwiel voor vervangen.

[...]

[...]

12-25 is zeker een mooie combi.
Ik denk dan altijd - als deze doortrapt, zitten de anderen er dan tegenaan? Ik fiets echt niet alleen op de 19 :P

Het blad voor is nog prima. De ketting is nu nieuw dus bij nu doorrijden slijt ik het voorblad niet onnodig. Dat is namelijk een kostbare vervanging en momenteel slecht leverbaar.

Denk dat 't dan tussen de 11-25 en 12-25 gaat..

• mhr-zip
Herstel rit langer dan één uur??

Je tempo was daarentegen wel relaxed voor jouw doen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
Zaterdag ook een lekker ritje gemaakt. Jammer dat ik altijd al zo ver moet om een tegeltje te scoren :)...

Wel veel natte vieze wegen, en dan zijn toch die bijgeluiden van de schijfremmen niet altijd fijn vind ik. Je kunt niet méér clearance afstellen toch?
hoi1234 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:21:
[Afbeelding]

Wat denken jullie? Is deze de moeite waard om te houden? Ik heb een broek zonder zeem gekocht voor 40 euro bij Futurumshop, maar kreeg deze broek met zeem (is dezelfde broek, alleen dan met zeem). Waarschijnlijk een foutje. Nu heb ik contact gehad met de klantenservice en boden ze 15 euro cadeaubon aan als ik de broek houd. De broek zit op zich prima. Lekker strakke fit en zou goed moeten zijn tot -5.

De enige reden waarom ik toch advies vraag is, omdat ik niet helemaal zeker ben over de zeem. Deze ziet er erg dun uit. Ik ben niet echt geïnteresseerd of het een goede broek voor het geld is. Ik wil gewoon een goede broek waar ik later geen spijt van krijg en waar ik makkelijk 2-3 uur mee kan fietsen.

https://www.futurumshop.n...-zeem-zwart-heren-s.phtml
Kan je niks van zeggen op het oog. MAteriaal kan wisselen van structuur, en jouw achterwerk en mannelijke delen zijn niet die van een ander. Gewoon rijden met die hap. Ik rij zelf met een decathlon winterbroek en die is perfect. Zeem lijkt op die van jou overigens, op het oog.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• wisselwerking
mhr-zip schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:43:
[...]

Herstel rit langer dan één uur??

Je tempo was daarentegen wel relaxed voor jouw doen.
Ik wist niet dat er een tijd aan een herstelrit verbonden was. Ik kwam wel fitter van de fiets dan dat ik op de fiets ging. Dus in die zin is er toch wel iets van herstel geweest. Misschien dat ik vanmiddag bij wijze van werkonderbreking wel een nieuwe herstelrit poging doe.
En het tempo lag zeker laag. Met wind mee (richting het noorden) moest ik mij echt inhouden om niet aan te zetten. Gelukkig kreeg ik nog een hele tijd wind tegen voor de kiezen. Stiekem ben ik bang dat mijn gemiddelde wel wat hoger ligt. Ik had het automatisch pauzeren uit staan en ik heb natuurlijk wel wat echte stops gemaakt :P

• MrBarBarian
wisselwerking schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:50:
[...]

Ik wist niet dat er een tijd aan een herstelrit verbonden was. Ik kwam wel fitter van de fiets dan dat ik op de fiets ging. Dus in die zin is er toch wel iets van herstel geweest. Misschien dat ik vanmiddag bij wijze van werkonderbreking wel een nieuwe herstelrit poging doe.
En het tempo lag zeker laag. Met wind mee (richting het noorden) moest ik mij echt inhouden om niet aan te zetten. Gelukkig kreeg ik nog een hele tijd wind tegen voor de kiezen. Stiekem ben ik bang dat mijn gemiddelde wel wat hoger ligt. Ik had het automatisch pauzeren uit staan en ik heb natuurlijk wel wat echte stops gemaakt :P
Is er ook niet ;) Het is vooral de intensiteit waar het om gaat (<50% FTP. Ja, dat is echt heel weinig). Ik denk dat de meeste herstelritjes niet langer dan 1 a 1.5u zijn.

Hoe dan ook... jaloers dat jullie buiten kunnen rijden. Gister was echt lekker! Ik zit al ruim een week iedere dag op Zwift. Komende week heb ik waarschijnlijk meer tijd, maar ik geloof dat er nu eerst een zooi regen voorbij komt zetten.

Then again; Kerst belooft droger er worden, en voor mij geen veplichtingen tijdens die dagen :)

iRacing Profiel

• mhr-zip
wisselwerking schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:50:
[...]

Ik wist niet dat er een tijd aan een herstelrit verbonden was. Ik kwam wel fitter van de fiets dan dat ik op de fiets ging. Dus in die zin is er toch wel iets van herstel geweest.
Er zit ook geen precieze tijd aan, mij hebben ze wel eens uitgelegd om ca. max een uur aan te houden.

Ik zal ook niet ontkennen dat je je beter voelde. D0 ritjes kunnen ook fijn zijn.
Maar het doel van een herstel-rit is dat op een dag die eigenlijk rustdag is je benen iets laat bewegen zodat ze iets beter doorbloeden, wat bijdraagt aan het herstel (zodat je er uiteindelijk voordeel qua herstel aan hebt).

Als je op het gemak 118 km gaat fietsen wil ik beste geloven dat je je lekkerder voelt dan er voor, zeker het stukje tussen je oren meenemend. Maar ook hier moet je lichaam van herstellen.

Aldus iemand die hier niet voor gestudeerd heeft :+

Al die "herstel"-ritjes op zondag van 50+ km met 28/30+ km/u gemiddeld van anderen in mijn Strava zijn gewoon excuses voor het 2de ritje dat weekend. Het echte herstel wordt uitgesteld naar maandag, wat prima is natuurlijk.

(Bovenstaande is helemaal geen boeiend onderwerp, ik heb nog wel een andere belangrijke vraag zijn jullie voor of tegen schijfremmen 8)7 )

• rolandos582
En de nog belangrijkere vraag of jullie wel of geen zadeltasje gebruiken in de winter 8)7

Moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn thepack dus gebruik mijne niet meer.

Afgelopen donderdag een aanrijding gehad met andere fietser, niet echt schade op de fiets maar voorband zwabbert een beetje, ik vermoed wellicht een slag in voorwiel. Hoe makkelijk is dat te herstellen?

• MrBarBarian
rolandos582 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:43:
En de nog belangrijkere vraag of jullie wel of geen zadeltasje gebruiken in de winter 8)7

Moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn thepack dus gebruik mijne niet meer.

Afgelopen donderdag een aanrijding gehad met andere fietser, niet echt schade op de fiets maar voorband zwabbert een beetje, ik vermoed wellicht een slag in voorwiel. Hoe makkelijk is dat te herstellen?
Makkelijk

YouTube: Visualizing Wheel Truing | Te(a)ch Tuesday #139

Kan ook prima met je wiel nog in de fiets. Gebuik je remblokjes (Die heb je. Dat is nl de uitkomst van de schijfremdiscussie die nog gaat volgen) als referentiepunt om de slag te zien.

iRacing Profiel

• wisselwerking
@mhr-zip ik zal mijn leven beteren. Gelukkig lijkt het er op dat de komende dagen slecht weer is. Dus dat herstel komt vast wel goed 8)7

Wat betreft wel of niet schijfrem. Ik ben tegen remmen in het algemeen. Dat is slecht voor het gemiddelde :+

• mhr-zip
wisselwerking schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:58:
@mhr-zip ik zal mijn leven beteren. Gelukkig lijkt het er op dat de komende dagen slecht weer is. Dus dat herstel komt vast wel goed 8)7
Het enige wat je "verkeerd" doet, is het een herstelrit noemen. Je mag echt wel een paar dagen gek doen, als je uiteindelijk maar hersteld.
Wat betreft wel of niet schijfrem. Ik ben tegen remmen in het algemeen. Dat is slecht voor het gemiddelde :+
Maar goed dat je niet in de randstad woont.

• BreadFan
  • Niet online
Worsteneter schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:51:
[...]

Lekker man, gewoon genieten van de frisse lucht![Afbeelding]

Of een 12-28?

* BreadFan maakt dilemma's graag wat groter

• mhr-zip
BreadFan schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:29:
[...]

Of een 12-28?

Ligt er aan waar in NL je woont (en je voorbladen).

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Heb je een punt @mhr-zip. Maar daarbuiten heb ik ook helemaal geen zin om het hele jaar door op de racefiets te zitten. Van origine ben ik een langebaanschaatser, om in de zomer ook een beetje bezig te zijn ben ik gaan fietsen. Nu het schaatsen dit seizoen niet kan heb ik maar een ATB besteld en daar vermaak ik mij prima mee. 60 KM op de ATB is totaal anders dan 60 KM op de racefiets; op de ATB ben je dan 2,5 uren bezig en heb je echt een zware training gehad. Op de racefiets is 60KM peanuts, tenzij je echt volle bak gaat, maar dan nog...
De ATB hou ik ook schoon maar niet zo als mijn racefiets, bij een ATB hoort wat ranzigheid.

• Worsteneter
BreadFan schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:29:
[...]

Of een 12-28?

Ik heb die nog niet online langs zien komen! Interessant.. waar kun je die krijgen?
mhr-zip schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:34:
[...]

Ligt er aan waar in NL je woont (en je voorbladen).
Ik woon in Nijmegen. Fiets alle windrichtingen in, maar naar het zuid/oosten is het over het algemeen niet vlak. Gister bijv. een rondje 50k gereden met 500m stijgen.. er zijn wel wat leuke klimmetjes te vinden! Ik zoek de klimmetjes ook regelmatig op.

Voor heb ik een 50/34 compact. Op de 34x25 kom ik tot nu toe alles boven. Maar gisteren had ik niet de beste benen, dan is het wel harken op de 25 op de oude holleweg. Viel bijna stil - heb dat tot nu toe maar 1x eerder gehad. Een tandje extra zou op zo'n moment wel fijn zijn. Op de meer geleidelijke klimmetjes kom ik niet op de 25, ook gisteren niet :P

Qua fietsen wat minder, maar het lijkt erop dat we binnenkort naar Amsterdam gaan verhuizen. Dan is het missen van de 11 een stuk minder erg (gebruik alleen bergaf) maar is de 28 ook niet nodig.. Anderzijds, ik verwacht wel af en toe de auto te pakken om in Nijmegen/Tecklenburg/Twente/Limburg te fietsen, wat weer pleit voor de 28.

• mhr-zip
Grin schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:35:
Heb je een punt @mhr-zip. Maar daarbuiten heb ik ook helemaal geen zin om het hele jaar door op de racefiets te zitten. Van origine ben ik een langebaanschaatser, om in de zomer ook een beetje bezig te zijn ben ik gaan fietsen. Nu het schaatsen dit seizoen niet kan heb ik maar een ATB besteld en daar vermaak ik mij prima mee. 60 KM op de ATB is totaal anders dan 60 KM op de racefiets; op de ATB ben je dan 2,5 uren bezig en heb je echt een zware training gehad. Op de racefiets is 60KM peanuts, tenzij je echt volle bak gaat, maar dan nog...
De ATB hou ik ook schoon maar niet zo als mijn racefiets, bij een ATB hoort wat ranzigheid.
Afwisseling is zeker fijn. Alleen alle MTB banen zijn hier minimaal 25/30 km vandaan en heb echt geen zin om eerst met de auto te gaan. Gravel hebben we hier nog nooit van gehoord.

Daarom (maar dat mag niemand hier weten), zijn @mhr-zip en Evy samen een poging aan het doen om te gaan hardlopen.

• Worsteneter
mhr-zip schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:59:
[...]

Afwisseling is zeker fijn. Alleen alle MTB banen zijn hier minimaal 25/30 km vandaan en heb echt geen zin om eerst met de auto te gaan. Gravel hebben we hier nog nooit van gehoord.

Daarom (maar dat mag niemand hier weten), zijn @mhr-zip en Evy samen een poging aan het doen om te gaan hardlopen.
Ik ben juist deze zomer gaan mountainbiken en dat was echt fantastisch. Nu op de racefiets :+ omgekeerde wereld! In Nijmegen zijn de single trails echter de laatste tijd zo druk, dat er een heuse rel is ontstaan tussen fietsers en wandelaars :|

• Smultie
  • Niet online
Worsteneter schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:00:
[...]

In Nijmegen zijn de single trails echter de laatste tijd zo druk, dat er een heuse rel is ontstaan tussen fietsers en wandelaars :|
Joh, laat je niet zo meenemen in die aangewakkerde fittie.
Ik fiets wekelijks enkele uren door het bos, en heb nog nooit iets meegemaakt. De Gelderlander heeft gewoon de zuurste vrouw in het bos geinterviewd.

• rolandos582
MrBarBarian schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:46:
[...]

Makkelijk

YouTube: Visualizing Wheel Truing | Te(a)ch Tuesday #139

Kan ook prima met je wiel nog in de fiets. Gebuik je remblokjes (Die heb je. Dat is nl de uitkomst van de schijfremdiscussie die nog gaat volgen) als referentiepunt om de slag te zien.
Heb schijfremmen uiteraard, zit wel een redelijke slag in. Denk dat ik hem maar ff naar de lokale FM breng voordat ik hem sloop. Hij loopt verder wel en gisteren ook 80km gefietst maar het ziet er allemaal wat raar uit met zo'n wiebelde voorband. 8)7

• wisselwerking
@Grin dan zal ik maar niet laten zien hoe mijn racefiets er na gisteren uit ziet. Dan krijg je waarschijnlijk een hartverzakking :X

@mhr-zip heb je al een halve marathon op het programma staan? Gaat prima zonder al teveel training merkte ik :P

• Worsteneter
Smultie schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:03:
[...]

Joh, laat je niet zo meenemen in die aangewakkerde fittie.
Ik fiets wekelijks enkele uren door het bos, en heb nog nooit iets meegemaakt. De Gelderlander heeft gewoon de zuurste vrouw in het bos geinterviewd.
Ik mountainbike nu zelf niet meer, maar ik kom af en toe over de fietspaden door het groesbeekse bos en heumensoord en ik deel wel de observatie dat het gewoon verschrikkelijk druk is. Ik zou zelf niet graag op de mountainbike stappen nu, op de single tracks is het lastig inhalen.

Overigens zijn de wandelaars net zo absurd bezig door allerlei mountainbike trails in te lopen.

Lees overigens de Gelderlander niet :P ik vertrouw op de tamtam in de buurt :+

• mhr-zip
wisselwerking schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:06:
@mhr-zip heb je al een halve marathon op het programma staan? Gaat prima zonder al teveel training merkte ik :P
Ik teken er voor als 5k lukt zonder blessures.

Het is ook maar voor erbij, wat ik er fijn aan vind is dat ook al is het donker je in 5 min weg bent, en dat een half uurtje lopen prima is.

In de winter/donker duurt het met de fiets gewoon ff voordat ik weg ben.

• Frenz64
Een langebaanschaatser en wielrenner verleiden tot direct veel kilometers hardlopen @wisselwerking ? Geen goed plan [Frenz denkt terug aan Good old Joop Zoetemelk tijdens AVRO's Superstars]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe doe maar niet @wisselwerking, beter voor mij gemoedsrust.
Het is idd een autoritje naar de bossen van Gieten, Norg, Appelscha, etc maar dat is de moeite. Lang leve de Thule! De fietsen staan letterlijk in twee minuten op de wagen, geen gedoe met vastklemmen aan het frame want dat vind ik maar niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h88h7mYspPT0sztKvWhgyRiIG28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1iSVCZmYIlS54aDYLoIAZWo.jpg?f=fotoalbum_tile

• rolandos582
Grin schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:21:
Hehehe doe maar niet @wisselwerking, beter voor mij gemoedsrust.
Het is idd een autoritje naar de bossen van Gieten, Norg, Appelscha, etc maar dat is de moeite. Lang leve de Thule! De fietsen staan letterlijk in twee minuten op de wagen, geen gedoe met vastklemmen aan het frame want dat vind ik maar niks.

[Afbeelding]
Ah Jeroen, Race en ATB in Muntendam zie ik! ;) Vrienden van mij hebben dezelfde ATB's. Lijkt op de Sensa Fiori Evo 2021 toch?

• Ypuh
Dat is ook wel een stukje gewenning. Dit is nu de 2e winter dat ik fanatiek binnenfiets (2-4x per week) en aan het begin best veel last gehad van pijntjes/dingetjes; voet, zitbotjes, knie, hoge hartslag, niet volle vermogen. Inmiddels kan ik wel stellen dat die allemaal weg zijn en ik binnen net zo makkelijk fiets als buiten. Indoortraining vergt dus wel even wat gewenning en een goede houding vanwege het statische karakter.
Buiten heb ik mijn ketting nog nooit gehoord. Binnen is het samen met de ventilator hetgene wat het meeste lawaai maakt. Pas op de trainer viel mij op hoeveel geluid een drivetrain nog produceert (ook wat je hoort als je een keer bij de profs gaat kijken wat net als een zwerm bijen klinkt als ze voorbij komen).
Nutterd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:09:
overigens voor de mooi weer fietsers...zaterdag ziet het weer er voor nu wel heel heel prima uit!
@mhr-zip Inderdaad. Nutterd loog weer tegen ons alsof we kinderen waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 21-12-2020 11:53 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe jazeker! Support uwen lokale fietsenwinkel! Iedereen moet een boterham verdienen! d:)b
Ik heb nog met zijn broer gefietst bij de jeugd (30 jaren geleden...): Martijn Keizer.

Klopt, een Sensa Fiori Evo Ice Grey Limited Elite. Veel plezier van tot op heden, prima bang for buck ATB!

[ Voor 1% gewijzigd door Grin op 21-12-2020 11:43 . Reden: True: instap slaat nergens op. ]

• wisselwerking
@mhr-zip dat is ook verstandig. Ik beperk mij over het algemeen ook tot korte loopjes. Het is voor mij, net als voor jou, puur om snel even wat te doen.

@Frenz64 dat is mij bekend hoor. Normaal gesproken doe ik dat ook niet. Ik geloof dat mijn grootste afstand tot zaterdag iets van 12km was. Maar soms bedenk ik wat en dan doe ik het ook gelijk. Mijn 12 provinciën rit van vorig jaar was al net zo slecht voorbereid (en onverstandig)

@Grin ik heb het geluk dat ik net iets zuidelijker woon (Glimmen). Ik kan dus prima op de fiets naar Zuidlaren, Gieten, Norg. Maar ik ga ook wel op de fiets ga naar Appelscha, Sleen enz.. Maar ik weet dat dit misschien voor de meeste iets te overdreven is. Noem je dat trouwens een instap MTB :X Wat is mijn Cube Reaction Pro dan voor jou? Kinderfiets?

Wel erg mooie fiets trouwens _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door wisselwerking op 21-12-2020 11:40 ]

• Prulleman
  • Nu online
Gratis tip voor de wielrenners met een MTB voor de winter, probeer het ook eens in de zomer :) over het algemeen minder druk, ook meer tijd in de avond uren ipv allemaal op zondagochtend.

Oja, misschien is het een regionaal dingetje en ik weet dat we in NL geen echte bergen hebben, maar zullen we het toch gewoon een MTB noemen (net zoals de rest van de wereld) ipv een ATB, dat is zo'n jaren 80/90 term.

Strava

• Ypuh

Met 8-12 graden is het nog nauwelijks winter te noemen. Het is dat het rond 4-5u al donker is en dat -ook al is het droog- je fiets er na elke rit uitziet alsof je de hele dag door de modder gecrost hebt. Het schoonmaken is dan ook veruit het vervelendste aan buiten fietsen momenteel.

We kunnen tussen kerst en oud en nieuw wel ff weer een rondje doen :).

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Je hebt gelijk @wisselwerking, die uitspraak van mij slaat nergens op... Ninja edit. :)
Mijn referentiekader is wat 'verpest' wegens weinig kosten - geen kinderen, lage (woon)lasten, etc etc enz enz - en een aardig inkomen....

Als de weg droog is dan lijkt me dat een prima plan, je hebt mijn nummer @Ypuh. Laat maar weten.

[ Voor 18% gewijzigd door Grin op 21-12-2020 11:51 ]

• Smultie
  • Niet online
Grin schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:36:
Hehehe jazeker! Support uwen lokale fietsenwinkel! Iedereen moet een boterham verdienen! d:)b
Ik heb nog met zijn broer gefietst bij de jeugd (30 jaren geleden...): Martijn Keizer.

Klopt, een Sensa Fiori Evo Ice Grey Limited Elite. Veel plezier van tot op heden, prima bang for buck ATB!
30 jaar geleden was hij 2?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Figure of speech, dat was bij de wielervereniging Stormvogels in de jeugdcategorieën. Ik zal toen in (een van) de laatste jeugdcategorie hebben gezeten en hij in (een van) de eerste. Kan me daadwerkelijk nog een clubkampioenschap herinneren samen met hem. Ik heb hem destijds tijdens de afvalrace - elke ronde valt de laatste over de finish af - laten demarreren en laten winnen in de sprint. Sommige dingen blijven je op een vreemde manier bij... :)

[ Voor 28% gewijzigd door Grin op 21-12-2020 12:03 ]

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:44:
Zijn er hier nog meer die wel eens luisteren naar de Tweewielers podcast?

https://tweewielers.cc

Link naar Podcast platforms
vandaag de eerste opgezet en denk dat dit wel een blijvertje word...ik zit helaas niet zoveel in de auto normaal (rij gemiddeld 80-90k per jaar maar tijdens de corona heb ik met mijn auto die ik op 01-08 gekregen heb nog geen 15k gezet) dus heb niet superveel tijd om podcast te luisteren dus lig regelmatig achter maar wil deze wel toevoegen aan het lijstje...

Nu luister ik dus (fietsgerelateerd) :

De rode lantaarn tijdens het wieler seizoen
LSRF
Tweewielers

is er ook iemand die een tip heeft van een goeie Belgische podcast die ook het cross seizoen meepakken (misschien niet het goeie topic maar ok)

[ Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 21-12-2020 12:03 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:12
Gisteren heerlijk gefietst op de weg maar toch thuis gekomen als MTB'er. Wat een blubber op de wegen.

Overigens had ik paar 100 kilometer geleden nieuwe ketting gemonteerd maar die lijkt al hard te slijten. Nu helpt die blubber natuurlijk niet maar ik ga binnenkort maar cassette,ketting en voortandwiel tegelijk vernieuwen.

• mhr-zip
wisselwerking schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:37:
@mhr-zip dat is ook verstandig. Ik beperk mij over het algemeen ook tot korte loopjes. Het is voor mij, net als voor jou, puur om snel even wat te doen.
Conditioneel technisch is het lopen een makkie.

Maar qua pezen etc moet ik echt even rustig opbouwen.

• mhr-zip
Willem30 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:06:
Gisteren heerlijk gefietst op de weg maar toch thuis gekomen als MTB'er. Wat een blubber op de wegen.

Overigens had ik paar 100 kilometer geleden nieuwe ketting gemonteerd maar die lijkt al hard te slijten. Nu helpt die blubber natuurlijk niet maar ik ga binnenkort maar cassette,ketting en voortandwiel tegelijk vernieuwen.
Als je toch alles gaat vernieuwen, dan kan je zolang als het werkt (niet overslaat) nog met je huidige set doorfietsen.

Dus zeker niet voor het voorjaar vernieuwen.

• Prulleman
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:08:
[...]

Conditioneel technisch is het lopen een makkie.

Maar qua pezen etc moet ik echt even rustig opbouwen.
Ja, dat is wel iets om op te letten als je een goede conditie hebt door het fietsen.

Zelf geen ervaring mee, want ik heb een hekel aan hardlopen, maar de kans dat je pezen, gewrichten, aanhechtingen etc overbelast omdat die een stuk minder ontwikkeld zijn (voor hardlopen) dan je conditie, is vrij groot

Strava

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:12
mhr-zip schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:13:
[...]

Als je toch alles gaat vernieuwen, dan kan je zolang als het werkt (niet overslaat) nog met je huidige set doorfietsen.

Dus zeker niet voor het voorjaar vernieuwen.
Ketting slaat niet heel erg over maar het schakelt niet altijd soepel maar gister alleen maar blubber op de fiets. :P

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Herkenbaar @mhr-zip...
Ik krijg echt overal kramp als ik ga hardlopen en heb al van alles geprobeerd... Het lijkt mij echt ideaal: je loopt de deur uit en begint direct met je workout. Geen materiaal wat je moet onderhouden en schoonmaken, geen kosten, kan je doen wanneer je wilt, 30-45 minuten is al een stevige workout dus het kost je amper tijd... Hardlopen is echt ideaal... Maar helaas niks voor mij, ik wens jou echter veel voorspoed en plezier bij deze sport! :)

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vergeet niet dat je je hardlooplichaam wel meer moet onderhouden tov. wielrennen @Grin.

Na m'n fietswissel (Canyon Aeroad 2016 > BMC Roadmachine 01 2019) wil ik eigenlijk die 105 4iiii powermeter vervangen door iets wat wel past bij deze fiets, en dit wil ik eigenlijk combineren met het vervangen van die Rotor Q Ring met een normaal blad. Oplossing: dubbelzijdige powermeter (crank danwel pedalen alleen met pedalen moet ik dan alsnog losse bladen kopen).
Er zijn voor en nadelen bij beide oplossingen, maar ik ben benieuwd wat jullie afweging is geweest om voor het één of het ander te kiezen? Het grootste probleem wat ik met de pedalen zou hebben is dat ze wellicht eerder afgeschreven moeten worden?

• Ypuh
Hardlopen :r

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Pimorez
Vorig Dit jaar stond ik voor dezelfde keuze en uiteindelijk gekozen voor de Favero Assioma Duo. Kan deze echt iedereen aanraden. Ik ben echt een mongool qua fietsonderhoud, kan net mijn banden oppompen, dat niveau heb ik op een goede dag... Installatie was een fluitje van een cent (dus dat zegt echt wat als ik dat roep) en ze werken als een tierelier! Pedalen en electronica zijn gescheiden. Mocht je door een ongeluk de pedalen afschrijven dan kan je deze vervangen en de bestaande electronica (dure grap) behouden. Geen gedoe met batterijen en de accu's gaan daadwerkelijk 50-60 uren mee. Mja die worden allicht slechter over de jaren maar 5-6 jaren gaan ze echt wel mee. Kosten en featureset zijn echt heel sterk. Een van mijn betere aankopen in 2020.

Pagina: 1 ... 196 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).