Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 195 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Smultie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:42:
Carwash Volendam is wat mij betreft ook wel toonaangevend op het gebied van wetenschappelijk onderzoek naar kleur en vuilperceptie :+
Het gaat al fout bij "De kleuren die het snelst vies worden". Ik denk niet dat een bepaalde kleur sneller vies wordt, maar dat je vuil sneller ziet op een bepaalde kleur. Als hun stelling wel zou kloppen dan zou mijn fiets, rood, wit en blauw, op bepaalde delen viezer zijn dan op andere delen. :+

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

wisselwerking schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:42:
[...]
Het gaat al fout bij "De kleuren die het snelst vies worden". Ik denk niet dat een bepaalde kleur sneller vies wordt, maar dat je vuil sneller ziet op een bepaalde kleur. Als hun stelling wel zou kloppen dan zou mijn fiets, rood, wit en blauw, op bepaalde delen viezer zijn dan op andere delen. :+
Is het niet zo dat wit "vogels uitnodigt om op te kakken"? Daarmee is er wel een verschil aantoonbaar, al gaat het meer op voor auto's. :o

Gisteren ook voor het eerst sinds de corona gestart is weer eens op de racefiets. Ik zag meteen dat ik helemaal opnieuw kan gaan opbouwen, zeer hoge hartslag bij een relaxt tempo. (heb de ziekte helaas gehad). Maar wel meteen het plan om lekker de winter door te blijven fietsen gemaakt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een 11-25 cassette op m'n fiets. Als ik een 11-28 cassette erop wil, moet ik dan een langere ketting?

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-01 18:44
Worsteneter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:04:
Ik heb een 11-25 cassette op m'n fiets. Als ik een 11-28 cassette erop wil, moet ik dan een langere ketting?
Hoogstwaarschijnlijk niet. Tenzij je achter derailleur al helemaal in de uiterste stand staat bij groot groot.

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
rockhopper schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:56:
[...]

Is het niet zo dat wit "vogels uitnodigt om op te kakken"? Daarmee is er wel een verschil aantoonbaar, al gaat het meer op voor auto's. :o

Gisteren ook voor het eerst sinds de corona gestart is weer eens op de racefiets. Ik zag meteen dat ik helemaal opnieuw kan gaan opbouwen, zeer hoge hartslag bij een relaxt tempo. (heb de ziekte helaas gehad). Maar wel meteen het plan om lekker de winter door te blijven fietsen gemaakt.
Nice. Is tot nu toe nog amper een winter te noemen ;) Maar toch fris op de fiets!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom iemand €5k+ uitgeeft aan een Venge of Aeroad en dan alles in stealth black kiest, maar dat is misschien persoonlijk. Vind juist de bijzondere/opvallende spuitschema's leuk, dat bepaalt voor bijna 1/3e welke fiets ik koop (geometrie en simpelweg looks zijn de andere 2/3e).

• NewbieNeo
  • Laatst online: 11-01 20:38
@Ypuh Waarschijnlijk hetzelfde als dat ik er met mijn hoofd niet bij kan waarom iemand die niet (profi) racet Dura-Ace zou kopen, terwijl ultegra of 105 vrijwel even goed zijn. :+

Zelf heb ik ook een persoonlijke voorkeur voor een blacked out fiets. Ik moet wel zeggen dat dura-ace schijven een uitzondering hierop zijn tov ultegra. :9~

• Ypuh
  • Nu online
NewbieNeo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:48:
@Ypuh Waarschijnlijk hetzelfde als dat ik er met mijn hoofd niet bij kan waarom iemand die niet (profi) racet Dura-Ace zou kopen, terwijl ultegra of 105 vrijwel even goed zijn. :+
Waarschijnlijk omdat diegene te lui is om z'n versnellingskabels bij te stellen en ieder jaar te vervangen (Di2 uiteraard) :+.

Vind Dura Ace juist wel weer mooi met zo'n diepzwarte glossy kleur (beter dan dat grijze van Ultegra). Op die manier gaat de aandacht mooi uit naar het frame. Aangezien ik bijna alles koop o.b.v. looks (naast dat het technisch gewoon goed moet zijn en moet passen) heb je daar je antwoord :9.

Mechanisch hou ik het overigens lekker bij 105.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 17-12-2020 10:54 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Joseph4820 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:24:
[...]

Nice. Is tot nu toe nog amper een winter te noemen ;) Maar toch fris op de fiets!
Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding toch? Of was het meer iets met fietsen in bad weather makes you a bad ass....
Ik vond het in ieder geval wel weer lekker, al was het rondje kort (nog geen 20km) door invallende duisternis en een telefonische onderbreking.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:18
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom iemand €5k+ uitgeeft aan een Venge of Aeroad en dan alles in stealth black kiest, maar dat is misschien persoonlijk. Vind juist de bijzondere/opvallende spuitschema's leuk, dat bepaalt voor bijna 1/3e welke fiets ik koop (geometrie en simpelweg looks zijn de andere 2/3e).
Ik denk met name ook vanwege de resell value. Om dezelfde reden dat mensen eerder een zwarte/grijze auto etc. kopen. Ik wil mijn fiets uiteindelijk weer verkopen en dat gaat makkelijker met een zwarter verhaal dan een kanariegele. Met je droomfiets is dat uiteraard anders. Dan wil ik ook wel zo'n TREK Project one custom paint of via unlimited colors

• Ypuh
  • Nu online
@rolandos582 Fair point, al zit er nog wel het nodige tussen een kanariegele fiets en blacked out. Een Trek Project One vind ik vele malen mooier, maar is wel veel eerder smaakgevoelig en die €1.000 extra bij aanschaf zie je never nooit weer terug.

Overigens koop ik bijna alles wel met de resale value in gedachten. Meeste onderdelen schaf ik aan in de aanbieding/z.g.a.n tweedehands, gebruik ze 1-2 jaar en verkoop ze dan door wanneer ze nog netjes zijn om zo iets nieuws uit te kunnen proberen. Alleen voor frames maak ik een uitzondering, die hou ik eigenlijk altijd wel en koop ik dus ook vooral wat ik mooi vind. Vaak zijn dat ook de dingen die de rest van NL mooi vind en als het moet snel weer kwijt raak voor een goede prijs.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
rolandos582 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:10:
[...]

Ik denk met name ook vanwege de resell value.
Wij hebben 2 blauwe auto’s thuis, zal ook slechter verkopen dan een grijze. Maar ik vind het mooi.

Voor een fiets wil ik ook liever iets met een kleurtje, maakt het allemaal wat minder saai dan die stealth zwarte Canyon’s.

Nu heb ik een bloedhekel aan marktplaats dus ik koop er zelden en verkoop er nooit. Ik rij liefst iets (economisch) helemaal op. Maar daarom wil ik als ik iets koop wel graag dat het 100% naar mijn zin is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Joseph4820
rockhopper schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:56:
[...]

Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding toch? Of was het meer iets met fietsen in bad weather makes you a bad ass....
Ik vond het in ieder geval wel weer lekker, al was het rondje kort (nog geen 20km) door invallende duisternis en een telefonische onderbreking.
Haha ja dat zal best, maar ook al zou ik volledig waterdichte kleding hebben, dan ga ik er nog niet in fietsen. Als het begint te regenen tijdens het fietsen so be it, maar erin starten zeker niet. Helemaal niet met deze temperaturen.
De kou daarentegen is nog welte doen. Koudste was denk ik 3 graden wat ik dit afgelopen tijd heb gefietst(0 en minder ga ik niet aan beginnen ook uit veiligheid)

• rolandos582
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:15:
@rolandos582 Fair point, al zit er nog wel het nodige tussen een kanariegele fiets en blacked out. Een Trek Project One vind ik vele malen mooier, maar is wel veel eerder smaakgevoelig en die €1.000 extra bij aanschaf zie je never nooit weer terug.
Precies, heel erg smaakgevoelig! Wat ik heel mooi vind, vind de ander spuuglelijk. Frame is natuurlijk wel 1 van de belangrijkste punten, als je zeker weet dat je het frame houd maar nieuwe groepset etc. Dan is het een no brainer. Custom paint frame is natuurlijk wel heel dik!

Zo vind ik bijvoorbeeld :https://www.instagram.com/p/CE_TqV1Foq5/ of https://www.instagram.com/p/CE9lHTnl5Dj/ dit wel heel mooi!

En dan met deze kleuren bril etc. meegespoten _/-\o_

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
mhr-zip schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:43:
[...]

Wij hebben 2 blauwe auto’s thuis, zal ook slechter verkopen dan een grijze. Maar ik vind het mooi.

Voor een fiets wil ik ook liever iets met een kleurtje, maakt het allemaal wat minder saai dan die stealth zwarte Canyon’s.

Nu heb ik een bloedhekel aan marktplaats dus ik koop er zelden en verkoop er nooit. Ik rij liefst iets (economisch) helemaal op. Maar daarom wil ik als ik iets koop wel graag dat het 100% naar mijn zin is.
Ik verbaas me er altijd over dat de saaiste (in mijn ogen) kleuren blijkbaar het best verkopen (al heb ik nu ook een zwarte auto, maar dat was geen vrijwillige keus).

Doe mij ook maar een kleurtje! Ik verkoop mijn fietsen niet, en ga volledig voor iets dat ik er mooi uit vind zien. Volledig zwart vind ik niks, mist uitstraling m.i.

iRacing Profiel

• wisselwerking
Joseph4820 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:48:
[...]

Haha ja dat zal best, maar ook al zou ik volledig waterdichte kleding hebben, dan ga ik er nog niet in fietsen. Als het begint te regenen tijdens het fietsen so be it, maar erin starten zeker niet. Helemaal niet met deze temperaturen.
De kou daarentegen is nog welte doen. Koudste was denk ik 3 graden wat ik dit afgelopen tijd heb gefietst(0 en minder ga ik niet aan beginnen ook uit veiligheid)
Hoezo uit veiligheid? Ik fiets ook met temperaturen onder het vriespunt en dag is prima te doen. Het gevaarlijkste is plaatselijke vorst aan de grond met een natte ondergrond. Daarnaast is blad in de herfst ook verraderlijk. Maar als je daar rekening mee houdt kun je prima fietsen. Ik fiets ook rustig door de sneeuw op de racefiets. En alleen bij bochten gaat het tempo er dan af.

• mhr-zip
[...]

Beginnen in de regen is ook gewoon een mindset. Het lukt mij ook niet altijd. Als het niet echt te koud is. Dan ff een uurtje knallen is altijd nog leuker dan indoor.

En onder de 0 graden is het prima fietsen, het is niet altijd glad als het vriest.

Vaak is het beter fietsen met -3 en droog dan +3 en waterkoud.

• Joseph4820
@mhr-zip @wisselwerking Dat geloof ik graag, maar ik neem dan liever (nog) niet dat risico. Maar klopt, dit weer kan ook al gevaarlijk zijn zo nat en allemaal die bladeren. Ik let er ook extra goed op, maar bladeren zie je liggen, glad wegdek niet perse.

Edit: Heb trouwens nog geen gear voor indoor dus sowieso naar buiten, maar beginnen in de regen hoef voor mij gewoon niet. Dan ga ik wel wat anders doen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Joseph4820 op 17-12-2020 12:11 ]

• Ypuh
  • Nu online
rolandos582 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:01:
[...]

Precies, heel erg smaakgevoelig! Wat ik heel mooi vind, vind de ander spuuglelijk. Frame is natuurlijk wel 1 van de belangrijkste punten, als je zeker weet dat je het frame houd maar nieuwe groepset etc. Dan is het een no brainer. Custom paint frame is natuurlijk wel heel dik!

Zo vind ik bijvoorbeeld :https://www.instagram.com/p/CE_TqV1Foq5/ of https://www.instagram.com/p/CE9lHTnl5Dj/ dit wel heel mooi!

En dan met deze kleuren bril etc. meegespoten _/-\o_
Die Trek is dus alweer zo'n typisch voorbeeld van wel oké maar zou ik niet extra voor betalen. Die andere optie is meer mijn smaak.

Vind zelf die Orbea's met custom details wel leuk die ze bij GCN hebben. Heb al eens nagevraagd wat het zou kosten om m'n voorvork met dit effect over te laten spuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WH8KvZaDh9JHRxDmb64_1XnLG5I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VKbNhcPiVsxOmkMTOaLUi0bE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcwcfTEd-iCXftXqEWP99s_DAsI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8K1vULP7FFC6i8QeEVY5r6Gf.png?f=fotoalbum_tile

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:09
@Ypuh Die laatste zin waarin je aangeeft wat dat kost, ontbreekt nog in je bericht ;)

• Ypuh
  • Nu online
EdwinW schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:10:
@Ypuh Die laatste zin waarin je aangeeft wat dat kost, ontbreekt nog in je bericht ;)
Ik meende iets van €180,-

• MrBarBarian
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:09:
[...]

Die Trek is dus alweer zo'n typisch voorbeeld van wel oké maar zou ik niet extra voor betalen. Die andere optie is meer mijn smaak.

Vind zelf die Orbea's met custom details wel leuk die ze bij GCN hebben. Heb al eens nagevraagd wat het zou kosten om m'n voorvork met dit effect over te laten spuiten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Gratiesch als je een Orbea koopt. Ik vind het mooie fietsen...

iRacing Profiel

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[...]
Starten in de regen is vaak lastig inderdaad. Maar ik probeer daar altijd omheen te plannen (wat vaak dus niet lukt)
Bij glad weer (ijs/ijzel) laat ik de racefiets voor wat het is en wordt het tijd voor de toerfiets. Met 55mm banden is de grip daarop een stuk beter. Ik zie het altijd als m'n truck in vergelijking met de racefiets die dan in vergelijking een sportbolide is. Mag je niet zien als echt sporten, maar je bent wel gezond buiten bezig.

En kou is erg afhankelijk van omstandigheden, wind, luchtvochtigheid, kleding maar ook je eigen tolerantie en fysieke toestand spelen allemaal mee. Ik laat me door kou eigenlijk nooit tegenhouden, al pas ik wel de intensiteit aan.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
wisselwerking schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:03:
[...]

Hoezo uit veiligheid? Ik fiets ook met temperaturen onder het vriespunt en dag is prima te doen. Het gevaarlijkste is plaatselijke vorst aan de grond met een natte ondergrond. Daarnaast is blad in de herfst ook verraderlijk. Maar als je daar rekening mee houdt kun je prima fietsen. Ik fiets ook rustig door de sneeuw op de racefiets. En alleen bij bochten gaat het tempo er dan af.
Als het regent is het zicht gewoon minder. Zowel voor je zelf als voor andere verkeersdeelnemers. Ik vind het dan ook niet heel prettig om tijdens een goede bui te fietsen, maar je moet toch wat. Mijn bril beslaat enorm als het regent. Dit is dan een standaard bril op sterkte en geen wielrenbril, maar als ik andere mag geloven, is dit ook bij wielrenbrillen niet echt te voorkomen.

Op het gebied van grip vind ik het hartstikke meevallen. Met 23mm heb ik tot nu toe geen problemen. Ik ben er ondertussen trouwens achter dat het wel veel scheelt of je achter of voor remt. Vorige week remde ik per ongeluk 1x achter en begon direct te glijden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
hoi1234 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:21:
[...]

Als het regent is het zicht gewoon minder. Zowel voor je zelf als voor andere verkeersdeelnemers. Ik vind het dan ook niet heel prettig om tijdens een goede bui te fietsen, maar je moet toch wat. Mijn bril beslaat enorm als het regent. Dit is dan een standaard bril op sterkte en geen wielrenbril, maar als ik andere mag geloven, is dit ook bij wielrenbrillen niet echt te voorkomen.

Op het gebied van grip vind ik het hartstikke meevallen. Met 23mm heb ik tot nu toe geen problemen. Ik ben er ondertussen trouwens achter dat het wel veel scheelt of je achter of voor remt. Vorige week remde ik per ongeluk 1x achter en begon direct te glijden.
Een goede wielerbril beslaat niet tijdens het fietsen hoor, enkel als je stil staat.

Wat wel een probleem is dat je op een gegeven moment ook niet meer scherp ziet door druppels/vuil etc en tijdens het fietsen poetsen helpt ook niet altijd (vaak wordt het dan gewoon een egale smeerboel ipv druppels/vlekken.
Heb nog niet echt een goede manier gevonden om de bril onderweg een keer goed schoon te maken, zeker op de MTB lukt het niet altijd om een rit met goed zicht af te maken met bril.

Strava

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 22:58

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:49:
[...]

Gratiesch als je een Orbea koopt. Ik vind het mooie fietsen...
Zeker mooie fietsen, ook daar heb ik laatst nog bij staan kijken. Ik vind de modelvoering wat ingewikkeld en ze zijn volgens mij ook aan de zware kant en ook niet echt zo goedkoop als ik zou verwachten.

Aan de ene kant is een eigen kleurtje heel gaaf, maar als ik dan zie wat het weegt dan denk ik toch laat maar. Of je moet zeggen ik koop een ultra lichte fiets zodat ik hem gaaf kan laten spuiten en dan nog steeds redelijk licht ben.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:27:
[...]

Een goede wielerbril beslaat niet tijdens het fietsen hoor, enkel als je stil staat.

Wat wel een probleem is dat je op een gegeven moment ook niet meer scherp ziet door druppels/vuil etc en tijdens het fietsen poetsen helpt ook niet altijd (vaak wordt het dan gewoon een egale smeerboel ipv druppels/vlekken.
Heb nog niet echt een goede manier gevonden om de bril onderweg een keer goed schoon te maken, zeker op de MTB lukt het niet altijd om een rit met goed zicht af te maken met bril.
En als je het met afwasmiddel + water spoelt? Je hebt van die kleine reisflesjes met afwasmiddel. Beetje wat uit de bidon erbij, even nadrogen aan je shirt of een zakdoek doe je meeneemt en klaar.

Natuurlijk wel een rompslomp, maar voor mij zou het op zich wel werken, denk ik. Met afwasmiddel krijg ik in ieder geval mijn bril altijd schoon.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:21

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:29:
[...]
Of je moet zeggen ik koop een ultra lichte fiets zodat ik hem gaaf kan laten spuiten en dan nog steeds redelijk licht ben.
Bij een goede spuiter halen ze toch eerst de bestaande lak d'r af? Zo zou hij nooit veel zwaarder moeten worden lijkt mij.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Prulleman
hoi1234 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:35:
[...]

En als je het met afwasmiddel + water spoelt? Je hebt van die kleine reisflesjes met afwasmiddel. Beetje wat uit de bidon erbij, even nadrogen aan je shirt of een zakdoek doe je meeneemt en klaar.

Natuurlijk wel een rompslomp, maar voor mij zou het op zich wel werken, denk ik. Met afwasmiddel krijg ik in ieder geval mijn bril altijd schoon.
Ja thuis doe ik het ook zo.. maar onderweg tijdens het fietsen...

Strava

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

mhr-zip schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:21:
[...]
Ik zou altijd kiezen voor kwaliteit km-ers ipv kwantiteit om de 5000 te halen.
Hier ben ik het niet mee eens :9

Maar wat versta je onder kwantiteit of kwaliteit.
Rustig door de omgeving fietsen en een beetje toeren of gericht op zones trainen.

In Strava of welke main app je ook gebruikt zouden de in/outdoor km's gescheiden moeten worden. In Strava kan je wel aangeven dat het indoor km's zijn. Maar zoals je aangeeft ligt de snelheid veel hoger.

Maar als je kijkt naar gericht trainen dan is indoor ideaal. Gerichter trainen op zones + je brengt daarmee niemand in gevaar!

Ik heb trouwens ook mijn set wielen binnen gekregen.
Gelijk even onder de fiets gemonteerd >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSMgFTK0_VF53elW13dbXpAHaTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQhBFuKR6FpfKeEBlaDZbMYz.jpg?f=fotoalbum_large

I bad beat my meat by busting my nuts!

• wisselwerking
murphylee schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:06:
[...]

In Strava of welke main app je ook gebruikt zouden de in/outdoor km's gescheiden moeten worden. In Strava kan je wel aangeven dat het indoor km's zijn. Maar zoals je aangeeft ligt de snelheid veel hoger.

Maar als je kijkt naar gericht trainen dan is indoor ideaal. Gerichter trainen op zones + je brengt daarmee niemand in gevaar!

Ik heb trouwens ook mijn set wielen binnen gekregen.
Gelijk even onder de fiets gemonteerd >:)

[Afbeelding]
'

Ja, ik vind het ook storend dat indoor kilometers normaal meedoen in kilometerstanden. Ik zie mensen meer kilometers maken met hogere gemiddelden dan ze buiten zouden doen. Het vertekent nogal. Bovendien is het niet echt fietsen, aangezien je geen echte kilometers maakt.

Los daarvan is het wel een goede manier om gericht te trainen (denk ik (ik ben een buiten fietser)).

Mooie set. Ziet er mooi uit!

• mhr-zip
murphylee schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:06:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens :9

Maar wat versta je onder kwantiteit of kwaliteit.
Rustig door de omgeving fietsen en een beetje toeren of gericht op zones trainen.

Ik ken niemand die met blokjes training is begonnen.

Met kwaliteit bedoel ik genieten van je omgeving en het fietsen. Zoals "iedereen" begonnen is.

• Prulleman
ach.. voor mij is het andersom, in TR hangt je snelheid af van de versnelling waar je in fietst (in ERG), op het kleine blad reageert de trainer wat sneller, maar kom ik dus met bv 220 watt aan select 20 km/uur. Ik kijk dan bij de totalen ook meer naar het aantal ritten + het aantal uur.

de 5k ga ik precies redden dit jaar:
Afstand 4.983,8 km
Tijd 244u 47m
Hoogtetoename 7.991 m
Fietsritten 196

maar als ik al mijn workouts in een andere versnelling had gedaan, dan had ik hier zo 2000-3000 bij op kunnen tellen (aan meer realischtische indoor kms)

het is maar net wat voor doelen je stelt en wat je belangrijk vind, gemiddeld 3-4 keer op de fiets stappen, indoor of buiten vind ik persoonlijk een belangrijker doel dan x km in een jaar rijden.Maar dat past ook beter bij het TrainerRoad plan, waar het nergens over kms gaat. Ik begrijp dus ook best dat het voor een ander anders is.

Zwift km's komen wel redelijk overeen met de werkelijkheid overigens, je heb met name een stuk minder last van stoplichten en bochten en voor de solo buiten rijders heb je in zwift natuurlijk makkelijker draft voordeel

Strava

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:38:
[...]

Bij een goede spuiter halen ze toch eerst de bestaande lak d'r af? Zo zou hij nooit veel zwaarder moeten worden lijkt mij.
Daar heb je een goed punt, dan blijft hooguit wat extra over voor de plekken waar ze kleuren over zwart heen spuiten. Nu ben ik zelf aan het kijken naar fietsen met heel weinig lak en dan zou ik het dus wel zonde vinden om daar weer een dikke normale laklaag over heen te doen.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:35:
[...]
Nu ben ik zelf aan het kijken naar fietsen met heel weinig lak en dan zou ik het dus wel zonde vinden om daar weer een dikke normale laklaag over heen te doen.
Ben wel nieuwsgierig: waarom/hoezo?
Over het gewicht van verf zou ik me niet snel druk maken. Als het je echt om gewicht is te doen, koop dan een Cannondale Supersix Hi-Mod uit 2014. Heb je meer te besteden en wil je iets recents dan is de Factor Ostro VAM een optie. Verf scheelt je 200-400 gram volgens mij, dat is hier in NL echt niet de moeite.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:50:
[...]

Ben wel nieuwsgierig: waarom/hoezo?
Over het gewicht van verf zou ik me niet snel druk maken. Als het je echt om gewicht is te doen, koop dan een Cannondale Supersix Hi-Mod uit 2014. Heb je meer te besteden en wil je iets recents dan is de Factor Ostro VAM een optie. Verf scheelt je 200-400 gram volgens mij, dat is hier in NL echt niet de moeite.
Die laatste fiets is samen met de O2 VAM een van de drie opties die ik op mijn short list heb staan. De fiets moet een mechanische Ultimate CF SLX vervangen dus de lat voor het gewicht ligt vrij hoog. Waarbij ik bang ben dat de Ostro zwaarder gaat zijn, zeker met Di2 maar dat maakt het hogere aero-gehalte dan wel weer goed.

Als ik een S-Works zou kopen dan zou ik hem lekker in Sagan-kleuren nemen of inspiratie halen uit iets kleurrijks uit de tijd dat ze nog iets leuks deden als iemand het WK won op zo'n ding.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 14:30

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Fisico schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:16:
[...]

Die laatste fiets is samen met de O2 VAM een van de drie opties die ik op mijn short list heb staan. De fiets moet een mechanische Ultimate CF SLX vervangen dus de lat voor het gewicht ligt vrij hoog. Waarbij ik bang ben dat de Ostro zwaarder gaat zijn, zeker met Di2 maar dat maakt het hogere aero-gehalte dan wel weer goed.

Als ik een S-Works zou kopen dan zou ik hem lekker in Sagan-kleuren nemen of inspiratie halen uit iets kleurrijks uit de tijd dat ze nog iets leuks deden als iemand het WK won op zo'n ding.
Licht :+ :

https://www.specialized.com/be/nl/aethos

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Fisico

Fisico

by Fabian

de kabels zijn zichtbaar, dus die valt af. En de prijs is ook wel een ding, want volgens mij is die net een tandje hoger dan de Factor.

• Fisico

Fisico

by Fabian

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Fisico Nee, ik bedoel: waarom zoek je iets met weinig lak?
En gewicht... ik ben vorig jaar ook verhuisd naar een iets zwaardere fiets, zal ook iets van 200-400 gram zijn geweest, merk je echt niks van. Dus focussen op een fiets met dunne/weinig/geen lak, lijkt mij onnodig. Goede fietsen zijn doorgaans iets van 6,8-7,5 KG. Enkelen ietsje zwaarder maar daar stopt het doorgaans wel.

Wanneer je aan het shoppen bent in de regionen van een Factor Ostro VAM, dan zou ik gewoon de mooiste fiets kopen die je kan verantwoorden. Specs doen er bij dit soort fietsen niet meer (zoveel) toe. Ik zat vorige dit jaar in hetzelfde schuitje dus ik kan me de 'struggle' nog herinneren.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:07:
Zwift km's komen wel redelijk overeen met de werkelijkheid overigens, je heb met name een stuk minder last van stoplichten en bochten en voor de solo buiten rijders heb je in zwift natuurlijk makkelijker draft voordeel
Als ik kijk naar onderstaande rit dan zit er een behoorlijk verschil in wat Garmin en wat Zwift registreert. Bovenste is Garmin en onderste is Zwift, wat zou dan beter met de werkelijkheid overeenkomen?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yCHTjBQ/compare.png

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Grin het is ook precies die worsteling. Ik ben al behoorlijk wat fietsen afgegaan de afgelopen maanden. Ik vond het project van Contador heel gaaf bijvoorbeeld, het nog de allround fiets van De Rosa bekeken en had nog even het idee te wachten op een nieuwe Cervelo R5. Misschien gaat de weegschaal straks toch weer omhoog en ga ik toch voor fietsnummer 3. Een Aeroad staat namelijk ook hoog op het lijstje. Ik vind Factor echt al heel lang gave fietsen maken, maar heb mijn twijfels bij de 02 VAM omdat ik toch het meeste in Nederland rij. De Ostro lijkt een goede mix te bieden en daar vind ik toevallig de zwarte de enige mooie kleur van de drie kleuren. Ook is dat echt iets anders dan de Ultimate.

Tja en dan die lak, zelf vind ik zwart vaak toch wel het mooiste of toch grijs. Ik heb de Ultimate in het grijs omdat tegen de tijd dat de bikefitting klaar was de zwarte was uitverkocht. Ook voelt het wat raar om voor een ultra lichte fiets te gaan en dan voor 300 gram aan verf erop te doen.

Waar ben jij uiteindelijk uitgekomen?

• Prulleman
kwiebus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:40:
[...]

Als ik kijk naar onderstaande rit dan zit er een behoorlijk verschil in wat Garmin en wat Zwift registreert. Bovenste is Garmin en onderste is Zwift, wat zou dan beter met de werkelijkheid overeenkomen?

[Afbeelding]
zwift lijkt me meer realistisch, geen idee op basis waarvan je Garmin de berekening doet, maar die heeft ongetwijfeld minder info dan zwift

Strava

• mhr-zip
Grin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:12:
@Fisico Nee, ik bedoel: waarom zoek je iets met weinig lak?
En gewicht... ik ben vorig jaar ook verhuisd naar een iets zwaardere fiets, zal ook iets van 200-400 gram zijn geweest, merk je echt niks van. Dus focussen op een fiets met dunne/weinig/geen lak, lijkt mij onnodig.
Bij ons in het fietsgroepje heb je deze marginal gains gewoon nodig om mee te komen.

@Fisico koop absoluut de fiets die je wil hebben/mooi vind. Maar dat die paar grammen en net beetje meer of minder aero wat uitmaakt gaat er bij mij echt niet in.

• MrBarBarian
mhr-zip schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:54:
[...]

Bij ons in het fietsgroepje heb je deze marginal gains gewoon nodig om mee te komen.
Dat geloof ik alleen als je (semi)prof bent ;)

Verder eens overigens! De fietsen waar het over gaat zijn gewoon goed. Verschillen zijn zo miniem dat je er eigelijk alleen druk mee bent tijdens het aankoop traject (van een muis een olifant maken ;) )

iRacing Profiel

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Fisico Wanneer je een paar duizend euro (3-6K) kan stukslaan op een frame en daarbij hoofdzakelijk in NL rijdt dan zou ik dat hele 'gewicht van de fiets' lekker laten varen. Zo belangrijk is dat echt niet buiten het hooggebergte, en zelfs dan is 200-600 gram geen factor waarop je de klimtijdrit met je vrienden gaat verliezen. Het materiaal in deze categorie is zo goed, ik durf hem wel aan: beter dan de rijder die hier een post tikt op GoT. ;)

Mijn advies is als je jouw budget hebt: pak een aero fiets van de 'premium en goed aangeschreven merken' zoals: Specialized, Trek, BMC, Bianchi, Pinarello, Cervelo, Factor, Giant, 3T, Canondale, Colnago, etc etc enz enz en je gaat enorm veel plezier beleven aan je nieuwe speeltje!
Kies in deze (prijs)klasse de fiets die jij het mooiste vindt; een Lamborghini of een Ferrari zijn beide goed en mooi. Maar alleen jij kan de juiste argumenten leveren die 'de aanschaf rechtvaardigen'.

De beginsituatie van mei dit jaar.
Deel 1 van mijn struggle
Deel 2
Mijn ervaringen met dit gietijzeren ros (7,3 KG!) in de 'bergen'

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:00:
[...]

Dat geloof ik alleen als je (semi)prof bent ;)
Mijn excuses als je niet door had dat het sarcastisch was >:)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
Mijn moeder zei vroeger (heel erg vroege) altijd: bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Nou vond ik dat persoonlijk bs, maar ik wil je alleen meegeven @Fisico : geniet van dit proces, het afwegen, het twijfelen, de specs naast elkaar zetten, weer nieuw opties zien, terug naar af. Op het moment dat je een keuze maakt is dat feestje klaar.

• mhr-zip
Frenz64 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:24:
Mijn moeder zei vroeger (heel erg vroege) altijd: bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Nou vond ik dat persoonlijk bs, maar ik wil je alleen meegeven @Fisico : geniet van dit proces, het afwegen, het twijfelen, de specs naast elkaar zetten, weer nieuw opties zien, terug naar af. Op het moment dat je een keuze maakt is dat feestje klaar.
Ik ben ook al 3 jaar aan het zoeken, heb ik hem gevonden. Is hij door Corona niet leverbaar O+ O+

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip Hahaha mja dat rietje in de pul apfelschorle doet het hem hè... _O-

• wisselwerking
En dan hoef je alleen nog maar een jaar te wachten totdat de fiets op voorraad is. Heb je nog langer voorpret ;)

• Nutterd

Nutterd

Grin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:40:
@mhr-zip Hahaha mja dat rietje in de pul apfelschorle doet het hem hè... _O-
Zie ik nu goed dat jij geen zadeltasje op je fiets hebt?

:+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Dilemma, aanstaande maandag ga ik op de kortste dag een vriend ondersteunen met een "langste" rit.

Begin oktober de racer aan de muur gehangen (uiteraard schoongemaakt en ingevet). Voor de rit van maandag wil ik ofc de fiets ff nalopen. Nu twijfel ik alleen, moet ik de ketting ontvetten/ontdoen van de huidige dry weather lube en deze vervangen met wet weather lube?

Plan is ong 100km met hem mee te fietsen maar wil natuurlijk niet degene zijn met een piepende ketting :X

[ Voor 12% gewijzigd door Cranzai op 17-12-2020 22:26 ]

• Fisico

Fisico

by Fabian

@mhr-zip @Frenz64 @Grin @MrBarBarian allemaal helemaal waar. En zo'n drama als de van oorsprong Britse sportauto ooit was als bezit gaat een fiets nooit worden

Het is gewoon een leuke puzzel, waarbij geen zichtbare kabels onder het stuur en onderhoud bij mijn lokale mechanieker de basis zijn. Nu wil het toeval dat hij graag werkt aan Canyons en Factor verkoopt.

• wisselwerking
Cranzai schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:25:
Dilemma, aanstaande maandag ga ik op de kortste dag een vriend ondersteunen met een "langste" rit.

Begin oktober de racer aan de muur gehangen (uiteraard schoongemaakt en ingevet). Voor de rit van maandag wil ik ofc de fiets ff nalopen. Nu twijfel ik alleen, moet ik de ketting ontvetten/ontdoen van de huidige dry weather lube en deze vervangen met wet weather lube?

Plan is ong 100km met hem mee te fietsen maar wil natuurlijk niet degene zijn met een piepende ketting :X
Gewoon gaan fietsen. Volgens mij zijn de voorspellingen wel redelijk. En 100km is ook niet zo ver.

Hoeveel km is die vriend van jou van plan om te gaan fietsen?

• Ypuh
  • Nu online
Deels waar, al ben ik nu ook wel gewoon heel blij dat ik m'n droomfiets eindelijk heb hoor. Staat de hele winter op de Tacx in de slaapkamer en zie ze iedere dag staan als ik wakker word of op bed ga. Weet niet zeker of het door de lockdown komt, maar geef regelmatig een schouderklopje of aaitje over de bovenbuis en spreek dan denkbeeldig uit dat ik blij ben dat ie altijd voor mij klaar staat en wat een lekkerding het eigenlijk ook is.

Om dan vervolgens over gewicht te beginnen doe je gewoon niet. Zoals @Grin al aangeeft ben ik ook soort van omhoog getrouwd, dus dan moet je verder niet al te kritisch zijn op de details.

• kwiebus
  • Nu online
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:45:
[...]
zwift lijkt me meer realistisch, geen idee op basis waarvan je Garmin de berekening doet, maar die heeft ongetwijfeld minder info dan zwift
Ik heb er eens een paar weg ritjes bijgepakt, allen van 80 km waarvan 1 met dezelfde tijd. Dan lijkt Garmin toch realistischer, zie ik dat verkeerd of is het appels met peren vergelijken?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tJmZXf4C/road.png

• Prulleman
kwiebus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:03:
[...]

Ik heb er eens een paar weg ritjes bijgepakt, allen van 80 km waarvan 1 met dezelfde tijd. Dan lijkt Garmin toch realistischer, zie ik dat verkeerd of is het appels met peren vergelijken?

[Afbeelding]
Je rijdt buiten met power zo te zien? Of zijn het geschatte power waardes?

Dan is de grote vraag rij je buiten in een groep of solo? En pak je in zwift draft of vermijd je andere rijders?

Als je buiten met 250 watt in een peloton rijdt, dan ga je wel rond (tegen ?) de 40 per uur, die draft heb je in zwift ook

Strava

• kwiebus
  • Nu online
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:57:
[...]

Je rijdt buiten met power zo te zien? Of zijn het geschatte power waardes?

Dan is de grote vraag rij je buiten in een groep of solo? En pak je in zwift draft of vermijd je andere rijders?

Als je buiten met 250 watt in een peloton rijdt, dan ga je wel rond (tegen ?) de 40 per uur, die draft heb je in zwift ook
Ik rij buiten met een GEN 3 Stages L R8000 power meter en uitsluitend solo. Binnen gebruik ik de wattage van een Kickr v5 die goed lijkt overeen te komen met de Stages.

De getoonde Zwift rit heb ik voor ongeveer 50% alleen gereden en het overige deel met groepje van 6.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 12:00
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:38:
[...]

Deels waar, al ben ik nu ook wel gewoon heel blij dat ik m'n droomfiets eindelijk heb hoor. Staat de hele winter op de Tacx in de slaapkamer en zie ze iedere dag staan als ik wakker word of op bed ga. Weet niet zeker of het door de lockdown komt, maar geef regelmatig een schouderklopje of aaitje over de bovenbuis en spreek dan denkbeeldig uit dat ik blij ben dat ie altijd voor mij klaar staat en wat een lekkerding het eigenlijk ook is.
Er bestaan mensen die hiervoor geleerd hebben en je hierbij kunnen helpen..... :P :P

Maar inderdaad, de zoektocht eromheen en al het uitzoekwerk is net zo leuk!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:11
Cranzai schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:25:

Ga je met de mannen van Tour de Tietema meerijden? Van Roermond naar Zwolle was dat toch?

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Fisico misschien is een echte Jumbo-Visma Bianchi wel iets voor jou? Lekker licht :P

https://www.catawiki.com/a/412261

• Nutterd

Nutterd

Pimorez schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:27:
@Fisico misschien is een echte Jumbo-Visma Bianchi wel iets voor jou? Lekker licht :P

waarom zie ik geen "buy" knop...voor €39,- wil ik hem wel hebben... :+

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nutterd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:32:
[...]

waarom zie ik geen "buy" knop...voor €39,- wil ik hem wel hebben... :+
Ja, voor die prijzen had ik ze allemaal gekocht, dan had jij er wel eentje voor €39 mogen hebben :D

• rolandos582
Pimorez schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:27:

Wel dik! Zouden jullie daar dan gewoon mee rijden? Uiteindelijk vrij standaard teamfiets natuurlijk met alleen een stickertje met zijn naam erop. Die kan je zelf ook wel laten maken.

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:11
rolandos582 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:57:
[...]

Wel dik! Zouden jullie daar dan gewoon mee rijden? Uiteindelijk vrij standaard teamfiets natuurlijk met alleen een stickertje met zijn naam erop. Die kan je zelf ook wel laten maken.
Niet allemaal standaard. Die van Dylan met de leeuw erop gespoten is wel heel gaaf! Kennis van mij heeft die erop gespoten.

• rolandos582
tinusterror schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:31:
[...]

Niet allemaal standaard. Die van Dylan met de leeuw erop gespoten is wel heel gaaf! Kennis van mij heeft die erop gespoten.
Ah ik zie het ja! https://www.catawiki.com/...hi-oltre-xr4-2018-celeste

Moet je wel van houden, maar zijn dit meer collectors items of echt gebruiksvoorwerpen vraag ik mij af

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:57:
[...]

Sommige zijn ook helemaal niet duur. Bij Canyon kon je vaak de fietsen van dat Russische team kopen. Daar zat toch wel wat schade op. Ergens wel apart dat de fietsen weer terug moeten naar het team, maar met de nieuwe sponsor hebben ze er volgend jaar toch niets meer aan. Ik vind die want bij Froome met al die fietsen altijd wel indrukwekkend.

Ik zou er gewoon op fietsen. Ik geloof niet dat een fiets van een Jumbo-renner echt (veel) meer waard gaat worden. Daar is het superhelden gehalte in de wielrensport denk ik te klein voor.

• Prulleman
ze proberen er wat extra uit te halen met certificaten enzo, maar dat zal niet zoveel uitmaken denk ik. misschien dat een enkele fiets wat boven de waarde wordt verkocht, maar de meeste zullen gewoon opbrengen wat het materiaal 2ehands waard is (ook al genoeg tegenwoordig).

Strava

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Zal allemaal nog wel wat duurder worden de komende dagen. Vooral die TT fietsen staan nu nog wel erg laag. Kan ook nooit geloven dat die veel km's gemaakt hebben, vooral na dit seizoen.

Flickr - Strava

• Prulleman
GWBoes schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:
Zal allemaal nog wel wat duurder worden de komende dagen. Vooral die TT fietsen staan nu nog wel erg laag. Kan ook nooit geloven dat die veel km's gemaakt hebben, vooral na dit seizoen.
het bieden is net begonnen, dus dat gaat inderdaad nog een heel eind oplopen.. zeker de laatste dag als er eerder niet veel gebeurd is

Strava

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Biedingen lopen al hard op. Vanmorgen zat een enkele fiets pas boven de 1000 euro. Nu zitten sommigen al op 4000 euro. Gaat ook wel hard als men stappen maakt van 1100 euro 8)7

• Prulleman
BreadFan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:56:
Biedingen lopen al hard op. Vanmorgen zat een enkele fiets pas boven de 1000 euro. Nu zitten sommigen al op 4000 euro. Gaat ook wel hard als men stappen maakt van 1100 euro 8)7
ja, te populair om en buitenkansje te scoren ben ik bang, ik zat ook al te kijken of er iets in mijn maat voor een extreem laag prijsje weg zou kunnen gaan, maar daar is in een paar uur ook al 1000 bij gekomen, dus ik verwacht er niet teveel van :)

oja, hou rekening met een nieuwe wielset, deze komen voor zover ik heb gezien allemaal met tubulars

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 18-12-2020 12:03 ]

Strava

• Ypuh
  • Nu online
Ik denk dat het veilig effect en prestaties van TJV dit jaar wel meehelpen met de prijzen (slim ook om het lekker in de week voor kerst en midden in een lockdown te doen). Je moet het toch hebben van de ruchtbaarheid en impulsaankopers.

Normaal gesproken geldt dat teamfietsen zelden voor meer verkocht worden dan wat ze waard zijn op de 2e hands markt. Er is ook zo'n fietsenwinkel die ieder jaar de frames van Sunweb verkoopt en daar had je voor zo'n 2k een complete fiets zonder wielen (<3k voor een complete fiets met hoge carbon tube wielen).

Dat het gebruikt is maakt volgens mij niet zo uit, maar er zitten vaak wel de nodige plekjes op van het vervoer en dagenlang bovenop een auto staan etc. Nogmaals wel slim om het nu te doen en via een veiling, denk dat een echt koopje er niet inzit.

Overigens krijgen renners vaak de gelegenheid hun eigen fiets over te kopen aan het einde van het seizoen. Er zijn er maar weinig met de status dat ze een fiets niet af hoeven te geven (bijv. Wout van Aert zijn fiets van de overwinning in de Strade Bianchi zien ze niet meer terug).

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 18-12-2020 12:05 ]

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
Prulleman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:59:
[...] ik zat ook al te kijken of er iets in mijn maat voor een extreem laag prijsje weg zou kunnen gaan [...]
Ik vind het er ook wel een leuk idee, maar gelukkig pas ik nergens op dus hoef het niet eens te overwegen. :)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
DieAnder schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:08:
[...]

Ik vind het er ook wel een leuk idee, maar gelukkig pas ik nergens op dus hoef het niet eens te overwegen. :)
Ben zelf ook veel te incourant (bijna 2mtr), maar ik zat ook al met een schuin (koopjes)oog te kijken. Maar die kleur hè, je blijft poetsen.

• BreadFan
  • Niet online
Frenz64 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:14:
[...]

Ben zelf ook veel te incourant (bijna 2mtr), maar ik zat ook al met een schuin (koopjes)oog te kijken. Maar die kleur hè, je blijft poetsen.
Er staat een zwarte van Robert Gesink (1m89) tussen. Is denk ik de langste renner? Keek ik ook even naar (ben zelf 1m94), maar ook die zal te klein zijn vermoed ik

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:03:
Ik denk dat het veilig effect en prestaties van TJV dit jaar wel meehelpen met de prijzen
Het feit dat ze als enige fietsen kunnen leveren drijft de prijs al op.

• rolandos582
BreadFan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:56:
https://www.catawiki.com/...hi-oltre-xr4-2020-celeste

Bidder 7579 18-12-202011:03:44 € 7,000
Bidder 4881 18-12-202010:25:49 € 6,000
Bidder 1318 18-12-202010:20:15 € 2,000

Gewoon een stap van 4k, ja dan gaat het ook wel hard ja O-)

• mhr-zip
Zijn er hier nog meer die wel eens luisteren naar de Tweewielers podcast?

https://tweewielers.cc

Link naar Podcast platforms

• Cranzai
tinusterror schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:45:
[...]

Ga je met de mannen van Tour de Tietema meerijden? Van Roermond naar Zwolle was dat toch?
Ik ben de +1 van Devin :+
Maar nee, is een beetje uit de richting voor mij en zou ook niet geheel corona-proof zijn ofc.
wisselwerking schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:36:
[...]

Gewoon gaan fietsen. Volgens mij zijn de voorspellingen wel redelijk. En 100km is ook niet zo ver.

Hoeveel km is die vriend van jou van plan om te gaan fietsen?
Een kilometer of 200

• Ypuh
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:44:

Niet bekend mee, maar sla hem even op. Luister momenteel alleen De Rode Lantaarn. Volg ook alle andere wielerpodcasts wel, maar nu ik geen 12u per week meer in de auto zit loop ik al een dik half jaar achter (spaar ze mooi op). Live Slow Ride Fast vond ik ook altijd wel leuk, maar nu iets teveel commercieel geblaat en die Steven -sorry ik moet je even onderbreken want nutteloze anekdote die alleen leuk was voor de mensen die er bij waren, maar ga verder- Bolt trek ik niet zo goed meer.

@Cranzai +1 van een echte BN'er! Leuke actie, heb ook even meegedaan. Verder niets van meegekregen (volg ze alleen via YT)?

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 18-12-2020 14:44 ]

• BreadFan
  • Niet online

BUMPER!

Ja Tweewielers is vaste prik vanaf aflevering 1. Er zijn al genoeg podcasts over professioneel wielrennen, maar vind het wel fijn dat deze over Jan met de pet helm gaat. Met een goeie dosis humor.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:14
Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:22:
[...]

Niet bekend mee, maar sla hem even op. Luister momenteel alleen De Rode Lantaarn. Volg ook alle andere wielerpodcasts wel, maar nu ik geen 12u per week meer in de auto zit loop ik al een dik half jaar achter (spaar ze mooi op). Live Slow Ride Fast vond ik ook altijd wel leuk, maar nu iets teveel commercieel geblaat en die Steven Bolt trek ik niet zo goed meer.
Rode Lantaarn for the win inderdaad. Live Slow Ride Fast mag ik ook graag luisteren. Tweewielers luister ik ook wel, maar is mij vaak iets teveel popie jopie. Luister ook In Het Wiel, maar mijn Thijs Zonneveld-quotum is doorgaans vrij snel bereikt, dus ik luister ik in meerdere sessies :)

Read the code, write the code, be the code!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 10:29
BreadFan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:20:
[...]

Er staat een zwarte van Robert Gesink (1m89) tussen. Is denk ik de langste renner? Keek ik ook even naar (ben zelf 1m94), maar ook die zal te klein zijn vermoed ik
Ik ben zelf 1m93 en rij op een Bianchi Oltre van maatje 61, volgens mij is die van Gesink 59, dus waarschijnlijk al te klein. De prijzen zijn overigens wel erg extreem (maar aan de andere kant, catawiki, dus niet gek, daar wordt wel vaker overdreven).

Strava & Untappd - Do not combine!

• wisselwerking
Cranzai schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:20:
[...]

Ik ben de +1 van Devin :+
Maar nee, is een beetje uit de richting voor mij en zou ook niet geheel corona-proof zijn ofc.

[...]

Een kilometer of 200
Dat valt wel mee dus. Waarom niet gewoon 200km meefietsen?

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:08

Stufferdt

doet ook maar wat.

wisselwerking schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:41:
[...]

We heten niet allemaal DDX en Wisselwerking :+

Maar met wat schuilen en kopbeurten skippen kom je wel een eindje, al is de groep door corona wel beperkt wss ja.

😀😀😀

• Prulleman
Raznov schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:40:
[...]

Ik ben zelf 1m93 en rij op een Bianchi Oltre van maatje 61, volgens mij is die van Gesink 59, dus waarschijnlijk al te klein. De prijzen zijn overigens wel erg extreem (maar aan de andere kant, catawiki, dus niet gek, daar wordt wel vaker overdreven).
vergeet niet de 9% commissie die er nog bij komt, dus als je 6k gaat aftikken voor een mooie fiets, dan wordt het dus al gelijk ruim 500 euro meer.

Mochten ze besluiten dat ophalen niet mogelijk is (vanwege corona) komt er nog 300 euro bij..

Ik ben inmiddels afgehaakt :D

Strava

• Cranzai
[...]

Niet bekend mee, maar sla hem even op. Luister momenteel alleen De Rode Lantaarn. Volg ook alle andere wielerpodcasts wel, maar nu ik geen 12u per week meer in de auto zit loop ik al een dik half jaar achter (spaar ze mooi op). Live Slow Ride Fast vond ik ook altijd wel leuk, maar nu iets teveel commercieel geblaat en die Steven -sorry ik moet je even onderbreken want nutteloze anekdote die alleen leuk was voor de mensen die er bij waren, maar ga verder- Bolt trek ik niet zo goed meer.

@Cranzai +1 van een echte BN'er! Leuke actie, heb ook even meegedaan. Verder niets van meegekregen (volg ze alleen via YT)?
ben niet echt de +1 hoor, had verder ook niets van de actie meegekregen. Volg ze wel op yt idd maar dit was blijkbaar iets dat ze op twitter gecommuniceerd hadden icm serieus request

• Cranzai
wisselwerking schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:41:
[...]

Hmmm lastig punt, 100km fiets ik wel comfortabel maar heb al een poosje niet op de fiets gezeten dus ben miss wat roestig. Anderzijds wel veel hardloopkilometers gemaakt dus conditie is wel op orde. Misschien dat ik het wel wil oprekken naar ~160km om dit jaar nog een imperial century te kunnen doen. Met die afstand zou ik vanaf thuis ook een retourtje lemelerberg kunnen doen :9

• wisselwerking
Stufferdt schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:45:
[...]

We heten niet allemaal DDX en Wisselwerking :+

Maar met wat schuilen en kopbeurten skippen kom je wel een eindje, al is de groep door corona wel beperkt wss ja.
Hahaha. Dat is ook zeker waar. En de maximale groepsgrootte is 2, dus er moet nog wel het nodige werk verricht worden. Maar het is altijd nog makkelijker dan een solo rit.

Overigens maak ik ook niet zoveel grote ritten hoor. Daar heb ik niet zo vaak tijd voor (vind mijn vrouw in elk geval).
Cranzai schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:58:
[...]

Hmmm lastig punt, 100km fiets ik wel comfortabel maar heb al een poosje niet op de fiets gezeten dus ben miss wat roestig. Anderzijds wel veel hardloopkilometers gemaakt dus conditie is wel op orde. Misschien dat ik het wel wil oprekken naar ~160km om dit jaar nog een imperial century te kunnen doen. Met die afstand zou ik vanaf thuis ook een retourtje lemelerberg kunnen doen :9
Het hoeft ook niet altijd comfortabel te zijn. Gewoon blijven trappen. En je fietst samen, dat maakt het mentaal ook al een stuk makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 18-12-2020 15:17 ]

• rolandos582
wisselwerking schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:05:
[...]

Hahaha. Dat is ook zeker waar. En de maximale groepsgrootte is 2, dus er moet nog wel het nodige werk verricht worden. Maar het is altijd nog makkelijker dan een solo rit.
Ik verbaas me daar wel over, ik zie nog best wel wat groepjes van 4 en afgelopen weekend nog een groep van 8 8)7

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:09:
[...]

Ik verbaas me daar wel over, ik zie nog best wel wat groepjes van 4 en afgelopen weekend nog een groep van 8 8)7
Ik verbaas me daar niet over.

Gelukkig zijn er nog mensen die ons imago in ere houden.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:03:

Overigens krijgen renners vaak de gelegenheid hun eigen fiets over te kopen aan het einde van het seizoen. Er zijn er maar weinig met de status dat ze een fiets niet af hoeven te geven (bijv. Wout van Aert zijn fiets van de overwinning in de Strade Bianchi zien ze niet meer terug).
Niki heeft zijn twee fietsen van de klassiekers ook in de kelder hangen zag ik laatst. Ik begreep dat Thomas Dekker het inleveren gewoon niet deed, ze kwamen de fiets maar halen. Ik kan me voorstellen dat Wout zijn fiets van de Tour met al die zeges ook wel wil houden.

Ze waren inderdaad lekker geprijsd, maar het gaat nu wel hard. Al zal zo'n fiets in de winkel ook wel tegen de 10.000 euro lopen denk ik. Als verzamelobject zie ik het niet helemaal met zo'n fiets. Het is geen shirtje was je even ergens hangt en het is ook geen unieke auto zoals de laatste formule 1 van Schumacher of zo waarmee de echte rijke der aarde graag goede sier maken. De collectie van Williams leverde ook niet de wereld op.

Live Slow Ride Fast vond ik ook altijd wel leuk, maar nu iets teveel commercieel geblaat en die Steven -sorry ik moet je even onderbreken want nutteloze anekdote die alleen leuk was voor de mensen die er bij waren, maar ga verder- Bolt trek ik niet zo goed meer.
Ik vond ze echt leuk, zeker toen Laurens meer het woord deed en analyses over de race deed of een collega ondervroeg. Toen was Stefan er toch meer voor het bijsturen van de uitzending. Om met Wim Kieft te spreken Stefan is er wel erg in gaan geloven. Ik word nogal moe van zijn gehaaste vragen als iemand net een leuk pad in slaat. Het moet altijd sappiger en meer als een roddelrubriek. De kennis van Lau komt minder naar voren. Ook de wisselwerking tussen Laurens en Thomas is fijner zonder de flauwe grappen van Stefan. En volgens mij zit echt helemaal niemand te wachten op zijn fietsverhalen, maar hij lijkt te denken van wel. Het lijkt wel of het sinds dit jaar steeds erger wordt, zeg maar nu het een bedrijfje is geworden met kleding en alle bijzaken.

De film over de renner was volgens mij echt het omslagpunt voor mij en sindsdien zit ik heel snel aan mijn Stefan limiet en alle verhalen over de Barolloooooooo's ken ik nu ook wel. Jammer.

Vandaag een rondje gefietst met het bumperpetje op want Martijn stond woensdag aan de deur met het petje O+ ze nemen zichzelf niet serieus en ouwehoeren zonder enige pretentie over wielrennen in de breedste zin van het woord. En beide heren komen bij mij uit de buurt, dus ik pik nog wel eens een idee voor een ritje op. Zoals die ene met die brug over de A1 bij Muiden.

[ Voor 34% gewijzigd door Fisico op 18-12-2020 15:58 ]

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 22:29
BreadFan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:33:
[...]

BUMPER!

Ja Tweewielers is vaste prik vanaf aflevering 1. Er zijn al genoeg podcasts over professioneel wielrennen, maar vind het wel fijn dat deze over Jan met de pet helm gaat. Met een goeie dosis humor.
Dit ja, vind hem erg leuk om te luisteren. d:)b

• Ypuh
  • Nu online
Fisico schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:43:
Ik vond ze echt leuk, zeker toen Laurens meer het woord deed en analyses over de race deed of een collega ondervroeg. Toen was Stefan er toch meer voor het bijsturen van de uitzending. Om met Wim Kieft te spreken Stefan is er wel erg in gaan geloven. Ik word nogal moe van zijn gehaaste vragen als iemand net een leuk pad in slaat. Het moet altijd sappiger en meer als een roddelrubriek. De kennis van Lau komt minder naar voren. Ook de wisselwerking tussen Laurens en Thomas is fijner zonder de flauwe grappen van Stefan. En volgens mij zit echt helemaal niemand te wachten op zijn fietsverhalen, maar hij lijkt te denken van wel. Het lijkt wel of het sinds dit jaar steeds erger wordt, zeg maar nu het een bedrijfje is geworden met kleding en alle bijzaken.

De film over de renner was volgens mij echt het omslagpunt voor mij en sindsdien zit ik heel snel aan mijn Stefan limiet en alle verhalen over de Barolloooooooo's ken ik nu ook wel. Jammer.
Exact hoe ik er over denk.

Luisterde deze podcast voor de inside info en de informele manier waarop LtD met renners uit het peloton om kan gaan (een Sam Oomen, Tom Dumoulin, Johnny Hoogerland etc). Hij krijgt altijd informatie of een toon van het gesprek naar boven wat je als niet-insider gewoon niet lukt. Als je daar dan ineens een overijverig enthousiast balletje tussen zet die overal een schepje bovenop moet doen of hetgeen er gezegd wordt probeert te relateren aan zijn 'toen ik een keer naar de AH-fietste'-ervaring, dan begint het een beetje storend te worden. Snap best dat hij ook graag zijn ervaring wil delen en dat ze podcast ook vooral voor zichzelf maken (onder het motto als je niet wilt luisteren, dan luister je toch niet), maar na een paar keer is de lol er voor de luisteraar af. Kan me voorstellen dat het voor gasten ook ineens van een lekker ontspannen middagje richting een commerciële verplichting aan het gaan is.

Nu de hamvraag; wie gaat Steven de spiegel voorhouden dat niemand deze show luistert voor hem? In het kader van slecht nieuws gesprekken is dat wel een serieuze buzzkill. LtD is er te goed voor, en Jonne en Thomas zullen het niet doen omdat ze er niets mee te winnen hebben.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:48
DDX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:15:
[...]
Morgen maar eens informeren of mijn n+1 tesritje van as vrijdag nog doorgaat, vermoed van niet :/
Hadden ze nou niet gewoon ff weekje kunnen wachten met die lockdown 8)
Testrit kon gelukkig gewoon doorgaan en fiets beviel dus die n+1 is ook onderweg, wel nog even wachten want levertijden...

Oja en allemaal even stemmen ;
https://www.bicycling.com...ietser-van-het-jaar-2020/

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Ypuh
  • Nu online
@DDX Lees ik het nou goed, ben je er gewoon afgereden door een 77-jarige?

(Ps. Mijn stem heb je hoor :> )

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 18-12-2020 16:54 ]

Pagina: 1 ... 195 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).