Net terug van mijn avondrit! Fotootje halverwege op een onverlichte weg hier in het verre Friesland. Je zou soms denken dat de tijd hier heeft stilgestaan!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QfEmCohOv1CswtDF2NATIxoB.jpg?f=user_large)
Ik ben import, ben nog aan het inburgerenFrenz64 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:37:
[...]
Ha! Spiek toch? Ik fietste vroeger (heel vroeger) vaak naar de Bijland (vanuit Zénder)
Exact expert nodig?
Ow, wow. Ik dacht even even dat je plaatje bugdeAnniedrew schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:42:
Net terug van mijn avondrit! Fotootje halverwege op een onverlichte weg hier in het verre Friesland. Je zou soms denken dat de tijd hier heeft stilgestaan!![]()
[Afbeelding]
HeheheSmultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:16:
[...]
Ow, wow. Ik dacht even even dat je plaatje bugde
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 02-12-2020 21:48 ]
Handig voor naar het treinstation zo'n fixiePrulleman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:32:
hoewel ik me wel afvraag hoe/waar je zo'n fiets gaat gebruiken buiten de baan...)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Iets met N+1, mooie fietsen wel!DDX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:36:
Ok ook foto's van mijn fietsen dan ;
Trek Emonda SLR ;
[Afbeelding]
VeloBuild VBR-086 ;
[Afbeelding]
VeloBuild Gravelbike ;
[Afbeelding]
Jan Janssen Nemo ;
[Afbeelding]
Die laatste maak ik iets minder vaak foto's van zegmaar
En dan ligt hier inmiddels nog een nieuw frame die ik ga opbouwen maar moet nog wat onderdelen verzamelen. (vooral wachten aangezien onderdelen ook lastig zijn door corona gedoe)
[ Voor 10% gewijzigd door tinusterror op 03-12-2020 07:49 ]
NBD (2 weken terug) met veel zon, dus kon de fiets na het snel in elkaar zetten direct uitproberen!dano_nl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:25:
Oh en ik ben vóór meer fiets foto's in 't topic;)
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door borstel op 03-12-2020 14:53 ]
Van een afstandje zie je er niets vantinusterror schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:47:
Isaac Element Team edition, Niet hele recente foto, heb er nu Absolute Black voorbladen op gemonteerd. Toch weer gewoon zwart stuurlint. En een setje FFWD wielen. Ik durf overigens geen foto te sturen van me recente setup. Als je ziet hoe mijn stuurpen is gemonteerd na een Bikefit. Moet overigens zeggen dat ik veel lekkerder fiets. Al zie het er niet echt heel hip meer uit
. Oke toch een foto van mijn huidige set up in het extra klein meegestuurd. Ook wel een beetje me eigen schuld. Had nooit me voorvork korter moeten zagen in het begin. Had ik nu met 2 extra spacers en een normaal uitziende stuurpen ook lekker gefietst. Toch maar gaan sparen voor een nieuwe fiets welke wel gelijk goed is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Reken maar dat hij er bij mag staan! Het is een handgebouwd raceframe, veel mensen moeten het met minder doen. En in vergelijking met het hunnebed helemaal niet zo oud.GWBoes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:00:
Geen echte racefiets aangezien die bij mij niet veel bijzonders is, maar ik ben wel heel blij met m'n Gazelle Champion Mondial die ik vorig winter als korte toer/boodschappen fiets heb opgebouwd. Zitten veel racefiets onderdelen aan dus ik vind dat hij hier mag staan![]()
[Afbeelding]
Ziet er wel bijzonder uit, de prijs ook ''The custom Speeco ABB is now available for pre-order, for a price of €1500, with a €500 deposit. Get in contact with us to make sure you get yours soon!''BreadFan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
Jan Willem van Schip gaat weer even next level: https://www.beatcyclingclub.com/pages/abb-stuur-van-schip
[Afbeelding]
[Afbeelding]
nvm.. is wel UCI-legal...BreadFan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
Jan Willem van Schip gaat weer even next level: https://www.beatcyclingclub.com/pages/abb-stuur-van-schip
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door MrBarBarian op 03-12-2020 10:07 ]
[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 03-12-2020 10:12 ]
In het artikel staat van wel:
ah je had het al gezien.De prototypes zijn verwerkt tot een definitief design, waarbij aan alles is gedacht. Het stuur voldoet volledig aan de reglementen van de UCI en met hulp van Wahoo is er een mount gemaakt, waardoor ook de Wahoo ELEMNT BOLT perfect ín het stuur past.
Mooie fietsen. Wat is jou ervaring met de VeloBuild ten opzichte van de TrekDDX schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:36:
Ok ook foto's van mijn fietsen dan ;
Trek Emonda SLR ;
[Afbeelding]
VeloBuild VBR-086 ;
[Afbeelding]
VeloBuild Gravelbike ;
[Afbeelding]
Jan Janssen Nemo ;
[Afbeelding]
Die laatste maak ik iets minder vaak foto's van zegmaar
En dan ligt hier inmiddels nog een nieuw frame die ik ga opbouwen maar moet nog wat onderdelen verzamelen. (vooral wachten aangezien onderdelen ook lastig zijn door corona gedoe)
In podcasts met Jan-Willem ging het al vaker over een 'projectje' waar hij aan werkte en dat hij onder andere naar BEAT is gegaan omdat daar bij meer conservatieve teams geen ruimte voor zou zijn.BreadFan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is een UCI-eis dat de componenten die de renners gebruiker allemaal commercieel beschikbaar zijn. Daarom dat ze dit stuur dus moeten aanbieden.rolandos582 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:58:
[...]
Ziet er wel bijzonder uit, de prijs ook ''The custom Speeco ABB is now available for pre-order, for a price of €1500, with a €500 deposit. Get in contact with us to make sure you get yours soon!''
Koop je gewoon een goede fiets voor
Beide velobuild frames problemen met zakkende zadelpen, bij de gravelbike met beetje haarlak opgelost.d-vine schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:33:
[...]
Mooie fietsen. Wat is jou ervaring met de VeloBuild ten opzichte van de Trek
Ik lees her en der dat de frames goed zijn. Zit er over te denken om misschien volgend jaar ook zo'n project te starten voor een nieuwe fiets.
En waar haal je de juiste info vandaan over de Chinese frames/ fietsen?
hmm, misschien wel een vooruitgang t.o.v een normaal stuur, maar (los van de looks) zou je niet beter zijn als je gewoon clip on earo bars op je normale stuur zet? Dan zit je tenminste met je handen bij elkaar, hier zit je nog behoorlijk breed + een echt TT stuur is relatief hoog omdat je meer gestrekt zit. Hier heb je wel meer lengte, maar is de kans vrij groot dat je te diep moet..BreadFan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat hadden we begin jaren '00 al. Die zijn verboden door de UCIPrulleman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:18:
[...]
hmm, misschien wel een vooruitgang t.o.v een normaal stuur, maar (los van de looks) zou je niet beter zijn als je gewoon clip on earo bars op je normale stuur zet? Dan zit je tenminste met je handen bij elkaar, hier zit je nog behoorlijk breed + een echt TT stuur is relatief hoog omdat je meer gestrekt zit. Hier heb je wel meer lengte, maar is de kans vrij groot dat je te diep moet..
Ik zou er in ieder geval geen 1500 tegenaangooien zonder een goeie proefrit.. lijkt me een behoorlijk andere ervaring, ook in de drops en hoods..
(of is de grap juist dat dit UCI legal is voor normale/geenTT races??)
[ Voor 14% gewijzigd door MrBarBarian op 03-12-2020 11:39 ]
Cormo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:33:
Mooie foto's allemaal!
Maar... waar blijven die Canyon's?
[ Voor 7% gewijzigd door jasperdeman op 03-12-2020 15:01 ]
Wax (squirt) ik doe verder geen moeite met cassette of ketting eraf halen om schoon te maken.hoi1234 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:56:
Hoe houdt iedereen de cassette zo schoon? Bij mij is die na hooguit 2 ritten weer zwart
dan weet je hoe je hem schoonhoud...ieder ritje of 2 ritjes poetsenhoi1234 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:56:
Hoe houdt iedereen de cassette zo schoon? Bij mij is die na hooguit 2 ritten weer zwart
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Met die corona maatregelen is dat toch allemaal minimaal en ik heb gewoon vakantie. Dus genoeg tijd om te fietsen en ook nog even te gourmetten op de rustdagMcMiGHtY schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:00:
Doe je toch een andere?
https://www.facebook.com/...48687209?active_tab=about
(buiten dat, 500km binnen in die paar dagen, kweetnie hoe blij je familie daar mee is "Ben je nou is klaar! De gourmetschotel brand aan!!")
Best eenvoudig te doen hoor.. Je hebt in totaal 8 dagen.. Ik heb het oa gecombineerd met een rit naar mijn ouders(minimaal 90km), even iets afgeven ergens bijv, nog een keer naar werk later op de dag omdat het toch rustig is. Beetje creatief mee omgaan en ipv op de bank hangen tot het volgende maal klaar staat gewoon op de fiets springen.McMiGHtY schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:00:
Doe je toch een andere?
https://www.facebook.com/...48687209?active_tab=about
(buiten dat, 500km binnen in die paar dagen, kweetnie hoe blij je familie daar mee is "Ben je nou is klaar! De gourmetschotel brand aan!!")
Anniedrew schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:42:
Net terug van mijn avondrit! Fotootje halverwege op een onverlichte weg hier in het verre Friesland. Je zou soms denken dat de tijd hier heeft stilgestaan!![]()
[Afbeelding]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 03-12-2020 13:08 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb opzich ook nog een 150km ritje gepland staan omstreeks die dagen (paar dagen een huisje in Drenthe) en als het een beetje lekker weer is doe ik daar ook nog wel een rondje.la_fusion schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:03:
[...]
Best eenvoudig te doen hoor.. Je hebt in totaal 8 dagen.. Ik heb het oa gecombineerd met een rit naar mijn ouders(minimaal 90km), even iets afgeven ergens bijv, nog een keer naar werk later op de dag omdat het toch rustig is. Beetje creatief mee omgaan en ipv op de bank hangen tot het volgende maal klaar staat gewoon op de fiets springen.
Imho nog altijd noodzakelijk kwaad. Enige andere optie zijn je achterzakken volrammen en das nog wel een klasse of 2 lelijker.gekke-gerrit schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:48:
Laat de haat maar beginnen over de zadeltasjes
Echt zo benieuwd naar die fiets in de praktijk en ook naar wat hij nu echt weegt. Wat wordt de opbouw van jouw fietst verder?MrBarBarian schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:45:
Op deze heb ik een paar maandjes geleden een proefritje mogen maken. Serieus snel fietsje, en de eerste keer dat ik met di2 heb gereden. Leuk, maar het blijft bij dat ene ritje[Afbeelding]
De proefrit was vooral om de geometrie eens te voelen. De keus is nl gevallen op een ander model, welke wel dezelfde geometrie heeft.
[Afbeelding]
Dit wordt hem ongeveer. Dit is de fiets van Dan Martin. Het enige gelijke met mijn toekomstige fiets is het frame
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 20% gewijzigd door bras op 03-12-2020 15:57 ]
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Veel CampagnoloFisico schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:08:
[...]
Echt zo benieuwd naar die fiets in de praktijk en ook naar wat hij nu echt weegt. Wat wordt de opbouw van jouw fietst verder?
Hier is die van mij nogmaals, je mag de onderdelen zelf bij elkaar rapen en bedenken hoe de fiets er dan uitzietCormo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:33:
Mooie foto's allemaal!
Maar... waar blijven die Canyon's?
[ Voor 6% gewijzigd door Pimorez op 03-12-2020 19:03 ]
Dat gerucht lezen wij op dezelfde plek denk ikMrBarBarian schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:54:
[...]
Veel Campagnolo
Als ik spullen heb post ik wel foto's. Vooralsnog is er nog geen enkel frame uitgeleverd zover ik weet, Gewicht heb ik ook geen idee. Er gaan wat geruchten rond over hoeveel het frame nu daadwerkelijk weegt. One way to find out, I guess. Ik heb een 58cm in bestelling staan. Met een beetje geluk blijft die onder de 900 gram (54cm is volgens de website 780 gram, maar daar wordt over getwijfeld).
Met een beetje gelukt (en goed weer) hoop ik heb voor het eerst echt te kunnen testen tijdens de Liege-Bastogne-Liege challenge op 25 April. We will see
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik hoop in China is niet het goede antwoord zeker
[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 03-12-2020 17:48 ]
Volgens een aantal mensen hier is dat een prima antwoord hoormhr-zip schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:48:
[...]
Ik hoop in China is niet het goede antwoord zeker
Topfiets (heb'm zelf ook, in die kleur, alleen dan met dt-swiss wielenFlipmo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn Sensa G3 in mooi en slechtweer
(Iseo meer Italie en Baumberge Duitsland)
Dacht jij een Cervelo S5 had?Ypuh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:48:
Hier ook een foto van mijn fietsje. Midden in een weiland om een vakje te vullen.
[Afbeelding]
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Heb daarnaast nog een S3 en mountainbike inderdaad (al is die laatste een beetje een stiefkindje).
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 34% gewijzigd door Ypuh op 03-12-2020 18:39 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Frenz64 op 03-12-2020 23:41 ]
[ Voor 28% gewijzigd door NickBruisten op 03-12-2020 22:29 ]
[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 04-12-2020 09:24 ]
Aanrader. Heb nu al een jaar of 2 zo'n Essentials Case van Rapha (wel de large, zie niet echt redenen om voor de kleinere te gaan). Passen al mijn reserves net in (Co2 pompje, bandje, plakkers, patronen, multitooltje etc.) en neemt samen met m'n telefoon 1 jersey pocket in. Verder is het ideaal voor als je 2 fietsen hebt.Salteh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:11:
Nu we het toch over The Pack hebben... ik heb 'm dus ook gekocht. Maar ja - eigenlijjk wil ik 'm nog wel iets kleiner eigenlijk. ThePack is me in het echt net wat te groot.
Iets van formaat 2/3 of zelfs de helft zou fijn zijn.
Heerlijke fiets, deze heb ik ook alleen wel met ander wielsetje. De standaard fabriekswielen resulteerden bij mij tot 2x toe in gescheurde velg binnen de garantietermijn. Met ene handgespaakt setje geen problemen gehad.Waus26 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:16:
[Afbeelding]
Roubaix SL4 Elite uit 2015, in gebruik sinds 2016 (nieuw, als overjarig model gekocht) en inmiddels al ruim 13k mee gefietst.
Inmiddels wel een nieuwe zadeltas (met een zadelklem zonder klittenband), zonder klittenband wat mijn bib verneukt heeft nadat ik niet goed dat klittenband had vastgemaakt.
Kleiner? Die van mij zit bomvol en mijn telefoon past er helaas niet eens in. Met de regen was dat toch wel fijn.Salteh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:11:
Nu we het toch over The Pack hebben... ik heb 'm dus ook gekocht. Maar ja - eigenlijjk wil ik 'm nog wel iets kleiner eigenlijk. ThePack is me in het echt net wat te groot.
Iets van formaat 2/3 of zelfs de helft zou fijn zijn.
Je hok?NickBruisten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:24:
Hierbij mijn hok, toen nog met zadeltasje. Inmiddels vervangen door een pakketje van ‘The Pack.cc’
Colnago ACR met Ultegra en Mavic Cosmic wielen
[Afbeelding]
Nee, m'n telefoon laat ik er gewoon buiten. Zie weinig redenen waarom ik die in een tasje zou moeten doen (past ook niet). Als het regent trek ik een regenjack aan en eruit stuiteren doet hij alleen als je shirt 2 maten te groot is.DutX schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:31:
Zadeltasje vergat ik met de omgang van zomer naar herfst wel eens. Na het buitenfietsen de fiets even schoonmaken, haal ik wel het zadeltasje ervan af. Dan gaat de fiets weer in de Elite Suito... en als je dan "ff snel" toch een buitenritje weer wil maken, kom je er na een kilometer ofzo achter dat het tasje er nog niet op zit. #teruggaanisgeenoptie
@Ypuh : heb je dan in die case én je telefoon én het materiaal zitten? Blijft je telefoon dan onbeschadigd?
Thanks! Bij een Italiaanse hoort idd een Italiaanse groepset, maar het lijkt wel of Campagnolo steeds schaarser en duurder wordt, anders had ik het zeker overwogen. Kreeg onlangs bij de fietsenmaker zelfs commentaar dat het niet de 'echte' skinwalls van Vittoria waren, maar die komen er dit seizoen misschien op. Zit nog te twijfelen tussen Vittoria Corsa en Continental GP5000.. Het ene moment lijkt het alsof de Vittoria totaal niet lekbestendig gewaardeerd worden, het andere moment blinken ze hierin uit in de reviewsMrBarBarian schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:42:
[...]
Je hok?
Colnago's hebben altijd wel wat, vind ik. Klassieke uitstraling (zeker met skin wall) en het is altijd wel 'af'. Opzich denk ik niet dat je een veel Italiaansere uitstraling kan vinden. Nouja, Shimano inruilen voor C....
Puik hokkie hoor!
Mijn telefoon past er makkelijk in, maar die doe ik er niet in..rolandos582 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:31:
[...]
Kleiner? Die van mij zit bomvol en mijn telefoon past er helaas niet eens in. Met de regen was dat toch wel fijn.
Ik heb een biba, 2 patronen, patroonhouder, multitool, bandenlichters en mijn steekas adapter erin. En meer past er ook niet echt in hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door Salteh op 04-12-2020 10:25 ]
Ik heb die van Rapha ook gekregen voor mijn verjaardag, heb hem nog niet maar ziet er wel ideaal uit om je standaard spullen mee te nemen. Elke keer alles in m'n shirt proppen.. Ik begon er gek van te wordenSalteh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:20:
[...]
Mijn telefoon past er makkelijk in, maar die doe ik er niet in..
Bij mij zit 'ie gewoon niet zo heel vol. Thuis heb ik zat normale binnenbandjes, maar in mijn tasje zit altijd een tubolito.. dus dat scheelt ook wel.
Mijn telefoon valt nooit uit m'n shirt - dan moet je inderdaad wel echt heel erg stuiteren en een veel te groot shirt hebben - en tegen de regen kan 'ie ook wel. Als het echt lang/hard regent inderdaad een regenjasje aan en anders zit het wel goed.
Ik zal deze van @Ypuh eens proberen! https://www.rapha.cc/nl/e...s-case/product/LEC05XXSCA .
Scheelt toch weer een paar cm ;-)
Pimorez schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:43:
[...]
Ik heb die van Rapha ook gekregen voor mijn verjaardag, heb hem nog niet maar ziet er wel ideaal uit om je standaard spullen mee te nemen. Elke keer alles in m'n shirt proppen.. Ik begon er gek van te worden
Wat is er eigenlijk mis met een zadeltasje?Salteh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:20:
[...]
Mijn telefoon past er makkelijk in, maar die doe ik er niet in..
Bij mij zit 'ie gewoon niet zo heel vol. Thuis heb ik zat normale binnenbandjes, maar in mijn tasje zit altijd een tubolito.. dus dat scheelt ook wel.
Mijn telefoon valt nooit uit m'n shirt - dan moet je inderdaad wel echt heel erg stuiteren en een veel te groot shirt hebben - en tegen de regen kan 'ie ook wel. Als het echt lang/hard regent inderdaad een regenjasje aan en anders zit het wel goed.
Ik zal deze van @Ypuh eens proberen! https://www.rapha.cc/nl/e...s-case/product/LEC05XXSCA .
Inderdaad, hier zouden we eens over moeten discussiëren
Zou toch gewoon voor de Large gaan denk ik hoor. Effectief neemt het evenveel ruimte in, de large past ook precies in een jersey pocket en steekt dus niet/nauwelijks uit. Als die een paar cm korter is, dan is het enige effect dat hij iets dieper in de pocket valt, maar uiteindelijk levert dat je niet echt meer ruimte of een gewichtsbesparing op. Het tasje is ook wel redelijk stevig, dus als je hem niet helemaal vol doet maakt niet uit (al zit die sneller vol dan je denkt, maar het past allemaal wel).Salteh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:20:
Ja! of over schijfremmen ofzo!mhr-zip schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:52:
[...]
* mhr-zip grabs the popcorn
Over schijfremmen gesproken, afgelopen weekend weer bijna iemand vermoord door die dingen.
Ja, ben er ook heel blij mee! Ik heb met deze wielset (Fulcrum S5) geen issues trouwens. Idealiter zou ik er wel 40mm velgen in willen hebben, maar ik schakel liever direct over naar een goede gravelbike die ik ook op de weg kan gebruiken als ik iets wil qua nieuwe fiets.ONWdolf schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:30:
[...]
Heerlijke fiets, deze heb ik ook alleen wel met ander wielsetje. De standaard fabriekswielen resulteerden bij mij tot 2x toe in gescheurde velg binnen de garantietermijn. Met ene handgespaakt setje geen problemen gehad.
Ah, bij mij zaten er Axis 2.0 wielen in (zeg ik uit mijn hoofd). Scheurende velgen kwamen daarbij vaker voor maar helaas na 1 keer een vervangend achterwiel gekregen te hebben, moest er de tweede keer betaald worden. Toen een setje laten spaken bij Maatwielen, prima advies gehad, nette prijs en ze rijden nog steeds heerlijk.Waus26 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ja, ben er ook heel blij mee! Ik heb met deze wielset (Fulcrum S5) geen issues trouwens. Idealiter zou ik er wel 40mm velgen in willen hebben, maar ik schakel liever direct over naar een goede gravelbike die ik ook op de weg kan gebruiken als ik iets wil qua nieuwe fiets.
Nou.. Ik heb wel een zadeltasje om twee redenen; klimmen in de bergen (dan neem ik vaak extra eten mee en heb ik de zakjes op mijn rug dus nodig voor voedsel), en voor het mountainbiken. Hoewel ik nog geen probleem heb gehad met uit m'n shirt stuiterende items kies ik toch liever het zekere voor het onzekere (+ een MTB binnenband is aardig groot, afhankelijk van de rit heb ik die ruimte nodig voor eten, wat ik vervolgens meestal toch niet opeet).Worsteneter schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:47:
[...]
[...]
Wat is er eigenlijk mis met een zadeltasje?
Ik snap wel dat je spul in je achterzak kwijt kan, maar ik snap de weerstand tegen een zadeltasje niet zo goed. Als ik fiets, heb ik er geen last van namelijkPimorez schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:32:
[...]
Nou.. Ik heb wel een zadeltasje om twee redenen; klimmen in de bergen (dan neem ik vaak extra eten mee en heb ik de zakjes op mijn rug dus nodig voor voedsel), en voor het mountainbiken. Hoewel ik nog geen probleem heb gehad met uit m'n shirt stuiterende items kies ik toch liever het zekere voor het onzekere (+ een MTB binnenband is aardig groot, afhankelijk van de rit heb ik die ruimte nodig voor eten, wat ik vervolgens meestal toch niet opeet).
In Nederland dus geen zadeltasje.
Meestal niet genoeg neeWorsteneter schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:27:
[...]
Ik snap wel dat je spul in je achterzak kwijt kan, maar ik snap de weerstand tegen een zadeltasje niet zo goed. Als ik fiets, heb ik er geen last van namelijkIk heb liever m'n rug vrij, al gebruik in de zakken vaak voor eten (reepjes, kiwi) en telefoon. Aangezien je bij klimmen in de bergen wel de zakken gebruik voor eten - eet je in Nederland niet?!
Mijn MTB wielen zijn niet tubeless. Wellicht dat m'n volgende wielen dat wel worden.Grin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:41:
@Pimorez Schwalbe Aerothan tubes helpen je daarbij, passen makkelijk in een achterzak. Ik ga binnenkort ook overstappen op die dingen voor de racefiets. Op de MTB rij ik uiteraard op tubeless met een Aerothan in de achterzak.
En ja: ze kosten inderdaad bijna 28 euro.
en het gebeurt nog ook...mhr-zip schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:52:
[...]
* mhr-zip grabs the popcorn
28 euro voor 60 gram gewichtsbesparing per wiel bij 28mm banden(30 gram voor <28mm). Zijn mensen die meer betalen voor een kleinere winst.Grin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:41:
@Pimorez Schwalbe Aerothan tubes helpen je daarbij, passen makkelijk in een achterzak. Ik ga binnenkort ook overstappen op die dingen voor de racefiets. Op de MTB rij ik uiteraard op tubeless met een Aerothan in de achterzak.
Ik denk dat veel mensen deze band kopen als reserve vanwege het kleinere pak volume niet zozeer voor de prestaties.rolandos582 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:53:
Ziet er wel grappig uit maar inderdaad met 28eu per binnenband veelal de duurste manier. Ben benieuwd naar de lange termijn of het dan inderdaad zoveel verschil maakt met een biba van 6eu.
Leesvoer : https://www.velozine.nl/n...albe-aerothan-binnenband/
* mhr-zip geeft de schaal door.
Wat is het voordeel ten opzichte van Tubolito's?Grin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:41:
Detail is wel de verwachte levensduur ten opzichte van de andere onderdelen.GWBoes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:33:
[...]
28 euro voor 60 gram gewichtsbesparing per wiel bij 28mm banden(30 gram voor <28mm). Zijn mensen die meer betalen voor een kleinere winst.
disclaimer: t.o.v. de lichtste, officieel passende schwalbe binnenband.
Neem je een kiwi mee tijdens het fietsen? Hoe eet je dat ding dan praktisch, zonder je handen onder de plaktroep te hebben zitten?Worsteneter schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:27:
[...]
Ik snap wel dat je spul in je achterzak kwijt kan, maar ik snap de weerstand tegen een zadeltasje niet zo goed. Als ik fiets, heb ik er geen last van namelijkIk heb liever m'n rug vrij, al gebruik in de zakken vaak voor eten (reepjes, kiwi) en telefoon. Aangezien je bij klimmen in de bergen wel de zakken gebruik voor eten - eet je in Nederland niet?!
ik heb een collega gehad, die werkte een kiwi gewoon met huid en haar naar binnen..BreadFan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:26:
[...]
Neem je een kiwi mee tijdens het fietsen? Hoe eet je dat ding dan praktisch, zonder je handen onder de plaktroep te hebben zitten?
Vroeger werden ze dan met een stuk steen om hun nek in de plomp gegooid om te kijken of ze een heks waren.Prulleman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:41:
[...]
ik heb een collega gehad, die werkte een kiwi gewoon met huid en haar naar binnen..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq