Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 700 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 09:11
Nutterd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:32:
[...]

Ik wou perse de zwarte maar heb last minute toch voor de oil gekozen (heel veel zwart en iets kleur :+ ) met DT350 naaf....

Ik kon geen verschil vinden alleen de kleur en het gewicht maar verwacht dat dat een typefout is
Haha inderdaad de basis versie opeens 115 gram zwaarder 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8g_Wb6Igd6nhOUWDcsL3qy-vW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySOoMYYmm2ArO1Vuhf1xFzs5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit vind ik toch weer iets te flashy

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:31

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:46:
[...]

[Afbeelding]

Ik verwacht dat het een typefout is en het gewicht gelijk zal zijn neem ik toch aan, zie verder 0 verschil

Ik vind ze op de foto heel vet, hoop dat ik daar IRL geen spijt van krijg

FFWD heeft sowieso wel weinig info op de site staan, kon ook niets over steekas info vinden enzo...

/edit: als ik het toch niet mooi vind wil ik alles eraf halen als dat gaat (dat vind ik het mooist uitzien altijd)

[ Voor 14% gewijzigd door Nutterd op 26-11-2020 21:58 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• rolandos582
Nutterd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:52:
[...]

Ik verwacht dat het een typefout is en het gewicht gelijk zal zijn neem ik toch aan, zie verder 0 verschil

Ik vind ze op de foto heel vet, hoop dat ik daar IRL geen spijt van krijg

FFWD heeft sowieso wel weinig info op de site staan, kon ook niets over steekas info vinden enzo...

/edit: als ik het toch niet mooi vind wil ik alles eraf halen als dat gaat (dat vind ik het mooist uitzien altijd)
Klopt, de informatie op de FFWD site is erg beperkt, ook over de accessoires/spaken/steekas etc.
Maar in principe gebruiken ze DT Swiss Aerolite & Competition of sapim cx-ray heb ik begrepen.

Je kunt altijd nog andere kleur stickers kopen : https://www.ffwdwheels.com/accessories/stickers-full-color
Gelukkig staat https://vanbon-sport.nl/o...c-dt350-wielset-mat-zwart bijvoorbeeld wel veel meer informatie

Wat ik me wel afvraag, hoe vaak doet FFWD zulke acties eigenlijk? Heeft iemand daar een beetje ervaring mee? Sommige merken vind je redelijk vaak met discounts, en ander echt maar amper.

[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 26-11-2020 23:07 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:06:
Wat ik me wel afvraag, hoe vaak doet FFWD zulke acties eigenlijk? Heeft iemand daar een beetje ervaring mee? Sommige merken vind je redelijk vaak met discounts, en ander echt maar amper.
Het zijn oude wielen, ze hebben nieuwe modellen dus dit is gewoon een opruiming.
Maar prima wielen kwa specificaties.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 08:40
[...]

De steekassen worden soms niet meegeteld in het totale gewicht. Beetje misleiding waar fabrikanten en webshops weleens gebruik van maken.

• DDX
Tja steekassen leveren ze ook niet mee, iets met tig verschillende standaarden...
Net zoals remschijven ook niet meegeteld worden. (gelukkig 2 standaarden maar, alleen lockring kan een 'dingetje' zijn)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
steekassen horen bij je vork/frame, niet bij je wiel.
(de lengte is afhankelijk van hoe dik je dropouts zijn, en dan zijn er nog 100 soorten schroefdraad)

QR assen kunnen met een wielset meegeleverd worden, maar dat is ook niet altijd het geval, het eerlijkste is om je wielen in ieder geval zonder te wegen, en je frame zou je eigenlijk zonder moeten wegen en alle verplichte aanhangsels los ernaast wegen.

Strava

• DDX
Velglint is ook zo'n dingetje.
Sommige wielen zit het er standaard al op geplakt, dus weeg je het dan mee ?
Soms doen ze het er los bij.
En sommige wielen heb je het weer niet nodig. (dus meewegen is dan wel zo eerlijk voor vergelijk?)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
haha, ja, zo kan je eindeloos doorgaan. Met integrated cockpits, fancy zadelpen klem systemen etc wordt het helemaal een uitdaging. gewoon het totaalgewicht pakken en klaar :) (en dan dus inc bidon houders, pedalen en gps mount, want bijna niemand rijdt zonder)

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 27-11-2020 10:51 ]

Strava

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-01 22:59

Fisico

by Fabian

Prulleman schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:50:
haha, ja, zo kan je eindeloos doorgaan. Met integrated cockpits, fancy zadelpen klem systemen etc wordt het helemaal een uitdaging. gewoon het totaalgewicht pakken en klaar :) (en dan dus inc bidon houders, pedalen en gps mount, want bijna niemand rijdt zonder)
En tasje met de reserveband ;)

Ik probeer altijd vanaf mijn huidige fiets te rekenen wat een andere fiets dan weegt. Tot op heden wordt de noodzaak om een andere fiets te kopen om lichter te zijn niet groter van een dergelijke rekensom.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Nutterd

Nutterd

[...]

[Afbeelding]

ze hebben het gewicht nu bijgesteld en zijn allemaal gelijk (1630 gram).

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• rolandos582
Nutterd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:21:
[...]

ze hebben het gewicht nu bijgesteld en zijn allemaal gelijk (1630 gram).
Lol hoe dan, alsof ze hier meelezen 8)7
Wel opvallend want de Scope R4D bijvoorbeeld is 1557 gram, ik dacht dat ze juist wel competitief waren in gewicht. Al boeit me dat uiteindelijk helemaal niks 8)7

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

Als ik in de Strava app segmenten bekijk bi d ik alleen hardloop segmenten, op de website dit op fietsen gezet, hoe krijg ik dat in de app ook zichtbaar?

Inmiddels aangepast in de app.

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 27-11-2020 15:04 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:50

McMiGHtY

- burp -

Hoe vast horen pedalen te zitten? Tijdje terug even tijdelijk spd pedalen eronder laten zetten door de fietsenmaker hier tegenover, daarna dacht ik slim te zijn en bij de decathlon een pedaalsleutel mee te pakken (https://www.decathlon.nl/...145612?mc=8379659&c=ZWART) Nu wilde ik gisteren weer m'n spd-sl d'r onder schroeven..maar niet los te krijgen.

Is dat normaal of heeft de FM superkrachten?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-01 14:25
McMiGHtY schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:05:
Hoe vast horen pedalen te zitten? Tijdje terug even tijdelijk spd pedalen eronder laten zetten door de fietsenmaker hier tegenover, daarna dacht ik slim te zijn en bij de decathlon een pedaalsleutel mee te pakken (https://www.decathlon.nl/...145612?mc=8379659&c=ZWART) Nu wilde ik gisteren weer m'n spd-sl d'r onder schroeven..maar niet los te krijgen.

Dingen kunnen muurvast zitten... Vooral goed schoonmaken, WD40 ertussen, ff wachten, proberen, WD40, et cetera. Als dat allemaal niet werkt, kun je nog proberen je sleutel te verlengen met een stuk pijp bijvoorbeeld. Anders is koelen / verhitten geloof ik ook nog een optie.

Maarrrrr.... weet je wel zeker dat je de goede kant op draait?
https://rideissi.com/arti...e-and-install-bike-pedals
(mijn ezelsbruggetje is altijd dat je naar het achterwiel moet trekken om ze los te krijgen)

Oh ja en als je de nieuwe pedalen eropzet, doe er dan lekker laagje montagevet tussen zodat ze volgende keer niet zo vast komen te zitten. Elk (half) jaar ff opnieuw invetten kan een hoop frustraties schelen. En vast is vast, je hoeft ze niet op volle kracht aan te draaien :)

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 27-11-2020 14:17 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, even een aantal filpmjes bekeken :)

WD40, ga ik even scoren dan maar.
(En morgen frisse voetjes ben ik bang)

Dat als een malloot..well..de FM..had een vrij lange sleutel..en ging dr nogal aan hangen zeg maar..

[ Voor 31% gewijzigd door McMiGHtY op 27-11-2020 14:18 ]

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik heb mijn fiets weggebracht naar de FM omdat ik speling had op de trapas, dacht zelf dat de lagers versleten waren.

Nu blijkt dat de lager kennelijk het carbon heeft uitgesleten. Is dit nog te verhelpen, of gaat dit enorm in de papieren lopen?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Geen idee.. wat zegt je FM?

• JP_S
Die gaat het bij iemand anders opvragen, die wist het ook nog niet.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
McMiGHtY schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:05:

Heeft hij wel vet gebruikt bij het monteren? Anders krijg je dat. Zo nee, schandpalen die "fietsenmaker", je hoort gewoon vet te gebruiken.

En dit is nou de reden dat ik er gigantisch op tegen ben, om dit soort kleine simpele klusjes door een fietsenmaker te laten doen. De kans op ge-emmer is altijd aanwezig en aangezien het zo simpel is, kun je het dus beter zelf doen.
JP_S schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:34:
Ik heb mijn fiets weggebracht naar de FM omdat ik speling had op de trapas, dacht zelf dat de lagers versleten waren.

Nu blijkt dat de lager kennelijk het carbon heeft uitgesleten. Is dit nog te verhelpen, of gaat dit enorm in de papieren lopen?
Tweedehands fiets of nieuwe fiets? Als jij de eerste eigenaar bent, zou ik even uitzoeken of dit onder de garantie valt. Mij lijkt dat een trapas niet zo maar het carbon zo ernstig beschadigt. Als dat zo is, is dat dus een fabricagefout en daar hoor je gewoon garantie op te hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door hoi1234 op 27-11-2020 16:42 ]

• JP_S
hoi1234 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:32:
[...]

[...]

Tweedehands fiets of nieuwe fiets? Als jij de eerste eigenaar bent, zou ik even uitzoeken of dit onder de garantie valt. Mij lijkt dat een trapas niet zo maar het carbon zo ernstig beschadigt. Als dat zo is, is dat dus een fabricagefout en daar hoor je gewoon garantie op te hebben.
Tweedehands fiets, is een Scott Addict R3 dus ook de nieuwste niet meer. Kennelijk is de lager meegedraaid oid. van wat ik er van begreep. Ik heb er gelukkig niet te veel geld aan uit gegeven.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik vrees dat dat waarschijnlijk einde frame betekent.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
DDX schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:57:
Zie het nu ook staan in de huidige voorwaarden.
Maar dat stond er paar jaar geleden zeker niet.
(en met schade die ik gehad heb ook geen last van gehad)

Hmms, even goed uitzoeken dus want zo heb ik er weinig aan.
Ik weet ook niet beter dan dat het schade bedrag gewoon telt? Dat gold vorig jaar ook nog voor een van mijn fietsmaatjes (derailleur afgebroken bij een Pinarello F10 met DA Di2). Totale schadebedrag ook zo'n €1.000 ook al is de fiets minstens 5k waard zijn.

Vind het overigens ook een erg vreemde wijziging. In het huidige klimaat van fietsen zou dat betekenen dat er eigenlijk vaak maar 20% uitgekeerd wordt en dan nog eens de afschrijving.

Edit: Zie dat je het al uitgezocht hebt. Zo klopt het inderdaad wel met wat je zou verwachten.

@JP_S Succes ermee. Ligt er aan hoe lang je er mee doorgefietst hebt en hoe profi je het op wilt lossen. Is het een beetje, dan kun je met Loctite nog wel een eindje komen. Is het wat erger, dan zul je moeten denken aan carbonreparatie (wilde gok is €200-300). Verder zou je nog een one piece bottom bracket kunnen overwegen (Hambini of BB Infinite), maar ook dat is weer sterk afhankelijk van de slijtage en niet goedkoop.

Heb wel een aantal vragen waaronder "Hoe dan?", maar die komen misschien wat offensief over. Ben zelf ook wel weer het andere uiterste als er ook maar een hint is van korrelig lopen/minieme weerstand, dat ik er dan nieuwe lagers in stop. Kost een paar tientjes extra per jaar maar op die manier zie ik geen reden dat een frame niet een leven lang mee kan gaan (valschade uitgezonderd).

[ Voor 37% gewijzigd door Ypuh op 27-11-2020 20:46 ]

• DDX
Grin schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:45:
Ik heb er ook naar gekeken maar het loonde niet de moeite. Ook omdat je vanuit de fabrikant - de goeie fabrikanten dan - de eerst jaren wel aardig gedekt bent bij grote schades aan frame/voorvork.
Toch nog even hier op inhaken, welke fabrikanten doen dit dan ?

Ik heb zelf bedrag opgehoogd naar 3000 euro trouwens, gewoon omdat ik niet verwacht boven dit bedrag uit te komen kwa schade. (volledige wielset afschrijven bijvoorbeeld, of flinke schade frame/stuur oid)
Indien wel tja dan is het eigen risico maar op dat moment lig ik zelf ook goed in de kreukels vermoed ik.

• JP_S
Ypuh schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:36:
[...]

@JP_S Succes ermee. Ligt er aan hoe lang je er mee doorgefietst hebt en hoe profi je het op wilt lossen. Is het een beetje, dan kun je met Loctite nog wel een eindje komen. Is het wat erger, dan zul je moeten denken aan carbonreparatie (wilde gok is €200-300). Verder zou je nog een one piece bottom bracket kunnen overwegen (Hambini of BB Infinite), maar ook dat is weer sterk afhankelijk van de slijtage en niet goedkoop.

Heb wel een aantal vragen waaronder "Hoe dan?", maar die komen misschien wat offensief over. Ben zelf ook wel weer het andere uiterste als er ook maar een hint is van korrelig lopen/minieme weerstand, dat ik er dan nieuwe lagers in stop. Kost een paar tientjes extra per jaar maar op die manier zie ik geen reden dat een frame niet een leven lang mee kan gaan (valschade uitgezonderd).
Ik ben nog niet een hele ervaren fietser😉 had de speling een paar weken geleden opgemerkt, mogelijk dat hij door het zwiften wat meer op zn kop gehad heeft.

Niet verwacht dat het zo’n vaart zou lopen qua slijtage.

Als de schade rond de 200-300 uitkomt ga ik hem denk ik niet repareren, maar ga ik de onderdelen als reserve onderdelen gebruiken en mijn geluk op marktplaats beproeven.

Deze fiets heeft me begin dit jaar € 400 gekost dus als ik daar een grote reparatie aan hebt vindt ik het dat niet waard.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:03

Grin

Ride si sapis.

DDX schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:45:
[...]

Toch nog even hier op inhaken, welke fabrikanten doen dit dan ?

Ik heb zelf bedrag opgehoogd naar 3000 euro trouwens, gewoon omdat ik niet verwacht boven dit bedrag uit te komen kwa schade. (volledige wielset afschrijven bijvoorbeeld, of flinke schade frame/stuur oid)
Indien wel tja dan is het eigen risico maar op dat moment lig ik zelf ook goed in de kreukels vermoed ik.
Look in ieder geval.
Mijn frame en voorvork krijg ik het eerste jaar met 50% korting. En zo zijn er volgens mij wel meer. Edit: Of was het meer: 70, 50, 30. Eerste jaar 70% korting en dan elk jaar 20% minder

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 27-11-2020 23:21 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Ypuh
Meeste merken hebben wel iets van crash replacement toch? Ook al staat dat niet altijd heel hard beschreven in de voorwaarden. Het geldt vaak wel alleen voor de eerste 3 jaar en niet ieder merk zal 70% bieden. Het nadeel is natuurlijk wel dat merken de adviesprijs hanteren. Volgens mij kostte mijn frame destijds €2.599 (en de nieuwere gaan eerder richting de €2.999+), dan is 30% korting nog steeds niet veel.

@JP_S Als je €400 betaald hebt dan zou ik de moeite niet eens nemen om iemand er naar te laten kijken. Zelfs een degelijk nieuw lager (C-Bear of WMF) zal je al snel €100 kosten wat het geld alleen waard is als je nog van plan bent er 10.000km+ mee te fietsen. Als daar nog reparatiekosten bijkomen dan wordt de fiets een keer zo duur (ook al ben ik pro-reparatie en doorrijden, maar stuk is gewoon stuk).

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

zeg wat doen jullie tegen koude voeten op de fiets?

Meh

• rolandos582
dano_nl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:02:
Meer fietskleding topic maar sure, merino wol sokken en overschoenen cover je wel 90% mee

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02

Crazy D

I think we should take a look.

De hele rit schelden dat het koud klote weer is :+ De volgende rit overschoenen aan, om daarna te klagen dat ik er zweetpoten in krijg.. Heb een paar paar warme sokken, soms werkt dat, soms niet. De keren dat het niet werkt mij tijdens de rit verheugen op de warme douche en het lekker warme thuiskomen :o

Exact expert nodig?

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 08:34
Op kasseien rijden, helpt echt :P

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Flipmo

OMG !!

Zwift aanslingeren ;)

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:13
Had ook last van koude voeten vandaag, ga maar eens kijken voor overschoenen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:14
rolandos582 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:04:
[...]

Meer fietskleding topic maar sure, merino wol sokken en overschoenen cover je wel 90% mee
Dit! Merino helpt echt veel, ik trek op een koude dag mijn dunne wandelsokken aan (Darn Tough light hiker).
En heb overschoenen die wind en waterdicht zijn, niet heel dik maar iets geborstelde binnenkant. Giyo van Ali voor iets van een tientje en is top! Maar dat is wel iets voor vooruitdenken... Is nu lang wachten terwijl 't weer al koud is

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zit in de garage te Zwiften, kort/kort, ventilator maar als het echt koud is wel met overschoenen ;).

• Fisico

Fisico

by Fabian

Een stukje ductape over de ventilatiegaatjes aan de onderkant van de schoen plakken. Als het echt koud wordt dan overschoenen. Alleen net als met veel winterkleding vind ik die wel slecht ademen, dus zolang je rijdt gaat het goed maar zodra je lang stil hebt gestaan dan is alles toch vochtig en koud.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
KW25 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:32:
[...]

Had ook last van koude voeten vandaag, ga maar eens kijken voor overschoenen.
Mocht je in de buurt van Veenendaal wonen en je maat zit er tussen, dit is niet duur: https://www.reinveenendaal.nl/260-accessoires

• Ypuh
Vandaag ook last van koude tenen. Het was ook wel (verrassend) koud. Normaal voor deze tijd van het jaar natuurlijk, maar een heel verschil t.o.v. vorige week.

Wat helpt zijn:
- Overschoenen (tegen de wind)
- Zilverfolie tussen je binnenzool en buitenzool
- Merino en/of 2 paar sokken
- Eventueel boterhamzakjes om je voeten (wordt direct wel heel warm)

Als je dan nog koude voeten krijgt zijn er nog wel talloze mogelijkheden zoals elektrisch verwarmbare sokken en winterschoenen, maar voor normale mensen lijkt me dat niet nodig.

• BreadFan
  • Niet online
Wanneer ben je een normaal mens? :+

• mhr-zip
  • Laatst online: 18:52
Ypuh schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:10:
Vandaag ook last van koude tenen. Het was ook wel (verrassend) koud. Normaal voor deze tijd van het jaar natuurlijk, maar een heel verschil t.o.v. vorige week.

Wat helpt zijn:
- Overschoenen (tegen de wind)
- Zilverfolie tussen je binnenzool en buitenzool
- Merino en/of 2 paar sokken
- Eventueel boterhamzakjes om je voeten (wordt direct wel heel warm)

Als je dan nog koude voeten krijgt zijn er nog wel talloze mogelijkheden zoals elektrisch verwarmbare sokken en winterschoenen, maar voor normale mensen lijkt me dat niet nodig.
- Gaten afplakken aan onderkant schoenen (als die er zitten).
- https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/voetenwarmer-4-paar.html
- https://www.kwakzalverspo...ucten/products/vurig-warm

Gelukkig kom ik met neopreen overschoenen en gaten afplakken een heel eind.

Owja: Zwift is voor mietjes O+ , of voor als je op je kinderen moet passen. Voor de rest gewoon kleden!

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 28-11-2020 19:28 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-12-2025
BreadFan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:05:
[...]

Mocht je in de buurt van Veenendaal wonen en je maat zit er tussen, dit is niet duur: https://www.reinveenendaal.nl/260-accessoires
Nou nergens om, maar hoe kan hij dat voor die prijs aanbieden? Je zou bijna denken dat er iets niet klopt..

• rolandos582
Ik gebruik zelf nu https://www.wiggle.nl/dhb...rders&utm_content=product met https://www.wiggle.nl/dhb...rders&utm_content=product en geen last meer van koude voeten!

Er komen nu nog koudere dagen aan dus ik heb de https://www.spatzwear.com...vershoes-with-kevlar-rdmn besteld. Ben heel benieuwd hoe die presteren.

Want alhoewel de DHB lekker warm zijn meer ik wel dat aan de voorkant hij wat snel kapot gaat door dragen.

• DDX
Vandaag merino sokken + oversokken.
Als het nog kouder wordt / natte wegen erbij bijvoorbeeld dan trek ik winterschoenen aan.
Maar die zitten toch net ff wat minder lekker (ivm hogere schoen)

En zorgen dat je bovenlijf lekker warm is helpt ook.
Ik had vandaag merino ondershirt + 2 fietsjassen aan.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 28-11-2020 20:52 ]

• rolandos582
DDX schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:51:
Vandaag merino sokken + oversokken.
Als het nog kouder wordt / natte wegen erbij bijvoorbeeld dan trek ik winterschoenen aan.
Maar die zitten toch net ff wat minder lekker (ivm hogere schoen)

En zorgen dat je bovenlijf lekker warm is helpt ook.
Ik had vandaag merino ondershirt + 2 fietsjassen aan.
Hmm welke fietsjassen combineer je dan? Ben wel benieuwd naar meerdere layers. Draag je dan nog een windstopper over je jacket heen ofzo?

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:46:

Owja: Zwift is voor mietjes O+ , of voor als je op je kinderen moet passen. Voor de rest gewoon kleden!
En dan is je ketting smerig en mag je nog een half uur je fiets schoonmaken, want zo kan de fiets niet op de Wahoo. Met de club had ik vandaag gewoon gereden, maar in mijn uppie en met de wijn van gisteren vond ik Zwift ineens een goed idee.

Grootste probleem van nu is het ontbreken van een koffiestop. Ik rij graag ritjes va 80 tot 100 km en daar heb ik wel graag een tussenstop bij. Vorige week dit buiten gedaan en toen was het de eerste 5 minuten na de stop echt heel koud.

• BreadFan
  • Niet online
Anniedrew schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:56:
[...]

Nou nergens om, maar hoe kan hij dat voor die prijs aanbieden? Je zou bijna denken dat er iets niet klopt..
Klopt echt hoor, heb begin dit jaar ook een paar Hammerhead's daar gehaald voor dat geld. Ik zou wel adviseren ze opzij te laten leggen mocht je interesse hebben.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 23:46
JP_S schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:50:
[...]

Tweedehands fiets, is een Scott Addict R3 dus ook de nieuwste niet meer. Kennelijk is de lager meegedraaid oid. van wat ik er van begreep. Ik heb er gelukkig niet te veel geld aan uit gegeven.
Als de lager is meegedraaid dan lijkt het me dat je frame een metalen stuk heeft waar de lager inzit dat normaal verlijmd wordt met het carbon. Als de lijm loskomt, krijg je wat jij hebt. Dat is in principe niet heel moeilijk of duur om te herstellen. Wat nieuwe epoxylijm en klaar.
Ik heb heel snel last van koude voeten. Vanaf kouder dan 10°C draag ik Fizik Artica X5 (ja, ik heb MTB-pedalen op mijn wegfiets :+ ) en vanaf het vriespunt gebruik ik deze: https://www.decathlon.be/nl/p/voetwarmers-x30/_/R-p-161193

• DDX
rolandos582 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:22:
[...]

Hmm welke fietsjassen combineer je dan? Ben wel benieuwd naar meerdere layers. Draag je dan nog een windstopper over je jacket heen ofzo?
Vandaag was eerste laag lange mouwen merino ondershirt.
Daarover jas die ik ook draag rond de 10 graden. (deels merino)
En daarover weer een jas (of shirt of hoe noem je zoiets) die ik los ook draag rond de 10 graden.

Maar andere dagen doe ik ook wel eens wat warmere 2e laag. (vooral in het donker) en dan zelfde 3e laag of een bodywarmer.
En als het straks echt winter is doe ik als 3e laag een gabba.
Voordeel dat je die 3e laag ook uit kan doen, of rits op kan doen als je het iets te warm krijgt.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

ALH

Sinds dit jaar heb ik winterschoenen, gewoon de goedkope Shimano versie.
Aanrader, wel alleen SPD compatible maar ik fiets in de winter toch meestal op mijn crossfiets of mtb.

Voorheen reed ik met Endura MT500 overschoenen, neopreen is ook best goed maar na een uurtje of 3 krijg je alsnog wel koude voeten. Deze zijn ook best wel slijtvast, gaan zeker 2-3 jaar mee.

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02

Crazy D

I think we should take a look.

Fisico schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:30:
[...]

En dan is je ketting smerig en mag je nog een half uur je fiets schoonmaken, want zo kan de fiets niet op de Wahoo. Met de club had ik vandaag gewoon gereden, maar in mijn uppie en met de wijn van gisteren vond ik Zwift ineens een goed idee.

Grootste probleem van nu is het ontbreken van een koffiestop. Ik rij graag ritjes va 80 tot 100 km en daar heb ik wel graag een tussenstop bij. Vorige week dit buiten gedaan en toen was het de eerste 5 minuten na de stop echt heel koud.
Ik vind (zeker met dit weer) een koffiestop juist extra ruk. Moet je 2 x koud beginnen... (met risico dat je de 2e keer nog wat natte kleren hebt).

Exact expert nodig?

• rolandos582
Interessant wel! Zoals vandaag 1-3 graden, dan dragen jullie 3 lagen? Dus bijvoorbeeld merino wol baselayer, korte of lange reguliere jersey en dan een windstopper? In mijn geval bijvoorbeeld mijn fiandre pro.

Nog niet eerder nodig gehad en geprobeerd, zal eens een ritje proberen

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:49:
Interessant wel! Zoals vandaag 1-3 graden, dan dragen jullie 3 lagen? Dus bijvoorbeeld merino wol baselayer, korte of lange reguliere jersey en dan een windstopper? In mijn geval bijvoorbeeld mijn fiandre pro.

Nog niet eerder nodig gehad en geprobeerd, zal eens een ritje proberen
Staan toch geen max aantal lagen in The Velominati?

:)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01
mhr-zip schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:46:
[...]
Het is mooi weer maar ik vond het vanmorgen toch net iets te koud voor fietsen in korte zomerbroek daarom 2 uurtjes gezwift. Inmiddels is wel de eerste lange fietsbroek onderweg.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Crazy D schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:45:
[...]

Ik vind (zeker met dit weer) een koffiestop juist extra ruk. Moet je 2 x koud beginnen... (met risico dat je de 2e keer nog wat natte kleren hebt).
Klopt, dat is een nadeel van in de winter rijden. Ik rij graag de eerste helft rustig en bijpratend dan de koffie en dan het gas erop. Als ik alleen rij vind ik het bij ritjes richting de 100 wel fijn om net over de helft een pauze te hebben of in ieder geval de kans erop

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
Vandaag ook nog een lekker stukje door de kou gefietst! Wat ik me steeds afvraag: sommige fietsen maken enorm veel geluid bij het stilhouden van de pedalen. Wordt dit veroorzaakt door bepaalde cassettes? Of hebben fietsen van carbon hier meer last van?

Mijn oude 105 Cannondale klinkt in ieder geval als een Zwitsers klokje vergeleken met die fietsen.

Best opvallend trouwens hoeveel dure fietsen je ziet dit jaar. Er is een hoop vakantiegeld naar de fietsenboeren gegaan haha.

• rolandos582
sheepdog schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:40:
Vandaag ook nog een lekker stukje door de kou gefietst! Wat ik me steeds afvraag: sommige fietsen maken enorm veel geluid bij het stilhouden van de pedalen. Wordt dit veroorzaakt door bepaalde cassettes? Of hebben fietsen van carbon hier meer last van?

Mijn oude 105 Cannondale klinkt in ieder geval als een Zwitsers klokje vergeleken met die fietsen.

Best opvallend trouwens hoeveel dure fietsen je ziet dit jaar. Er is een hoop vakantiegeld naar de fietsenboeren gegaan haha.
Bedoel je dan niet gewoon de hub sound?

Zoals bijvoorbeeld het geluid van DT swiss 350 : YouTube: DT Swiss 350 Hub Sound

Overigens wel logisch, mensen mogen niet op vakantie en sportscholen gesloten/beperkt open en andere sporten ook allemaal minimaal. Fietsen mag wel dus mensen investeren in fiets _/-\o_

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@sheepdog Dat heeft te maken met de prijs van de fiets, hoe duurder hoe meer geluid ;)

Het gaat hier om de zgn. freehub, dus dat ding waarop je de cassette schroeft. Die heeft afhankelijk van het aantal tandjes en hoe deze beetpakken een bepaald geluid. Campa is bijvoorbeeld erg stil - is ook goedkope troep dus dat was te verwachten. Zipp maakt weer wat meer lawaai.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
rolandos582 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:46:
[...]

Bedoel je dan niet gewoon de hub sound?

Zoals bijvoorbeeld het geluid van DT swiss 350 : YouTube: DT Swiss 350 Hub Sound

Overigens wel logisch, mensen mogen niet op vakantie en sportscholen gesloten/beperkt open en andere sporten ook allemaal minimaal. Fietsen mag wel dus mensen investeren in fiets _/-\o_
Dit inderdaad!
Grin schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:48:
@sheepdog Dat heeft te maken met de prijs van de fiets, hoe duurder hoe meer geluid ;)

Het gaat hier om de zgn. freehub, dus dat ding waarop je de cassette schroeft. Die heeft afhankelijk van het aantal tandjes en hoe deze beetpakken een bepaald geluid. Campa is bijvoorbeeld erg stil - is ook goedkope troep dus dat was te verwachten. Zipp maakt weer wat meer lawaai.
Haha, het viel me inderdaad vooral op bij de dure racemonsters. Ik vind stil en stealthy toch hoogwaardiger overkomen geloof ik (maar toch zou ik graag ruilen).

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Vandaag was het wel koud, maar toch 70km op de teller gezet. Goed gekleed en geen koud gehad, gelukkig.

• mhr-zip
sheepdog schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:03:
[...]
Ik vind stil en stealthy toch hoogwaardiger overkomen geloof ik (maar toch zou ik graag ruilen).
Een voordeel is dat het een relatief vriendelijke bel is.

• rolandos582
Vandaag ook 90km gedaan, benen totaal niet koud en met 3 lagen was lichaam ook goed te doen. Maar na bijna 3 uur had ik toch wel koude voeten en een beetje koude handen. Gelukkig had ik al geïnvesteerd in betere bescherming voor die 2. Ben benieuwd

Uiteindelijk was het echt wel heerlijk weer, zon + weinig wind. Zag ook veel wielrenners onderweg :Y

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
rolandos582 schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:33:
Uiteindelijk was het echt wel heerlijk weer, zon + weinig wind. Zag ook veel wielrenners onderweg :Y
Amai, hier toch geen zon gezien. Om 9u vertrokken deze morgen, de hele morgen 0° en -2° zien staan op de GPS, veel mist en geen zon. Regio West-Vlaanderen, Belgie

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor Black Friday een set SKS Racebalde Pro XL voor de barre dagen gescoord. Verschrikkelijk, wat lelijk! _/-\o_

Wilde het jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wK0h6GTYlc98TBbdgtdmCN6TDLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAVAogkSn2Z4EX2UX5GHolST.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hé, liever dit dan op de Zwift met slecht weer! :+

• rolandos582
Stancke schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:42:
[...]
Amai, hier toch geen zon gezien. Om 9u vertrokken deze morgen, de hele morgen 0° en -2° zien staan op de GPS, veel mist en geen zon. Regio West-Vlaanderen, Belgie
Ah ja, Groningen ligt dus een heel stuk noordelijker. Was echt heerlijk zonnetje!
Anniedrew schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:43:
Voor Black Friday een set SKS Racebalde Pro XL voor de barre dagen gescoord. Verschrikkelijk, wat lelijk! _/-\o_

[Afbeelding]

:r geen gezicht, https://ass-savers.com/pr...er?variant=32772665147472 gooi dit er dan op. Is voldoende

• hoi1234

[Afbeelding]

Inderdaad zeer mooie spatborden. Heb deze ook gekocht, helaas paste het spatbord niet goed op m'n achterwiel...

Ik vond het vandaag trouwens best koud. Ging rond 16 uur fietsen en het duurde toch wel even voordat ik een beetje warm was. Toch maar eens naar meerdere lagen kijken. Is het trouwens normaal dat je hartslag 10-15 slagen hoger is als het koud is? Ik kreeg m'n hartslag met geen mogelijkheid lager dan 140, terwijl ik normaal gesproken redelijk goed onder de 134 kan blijven.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
rolandos582 schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:49:
[...]

Ah ja, Groningen ligt dus een heel stuk noordelijker. Was echt heerlijk zonnetje!

[...]

:r geen gezicht, https://ass-savers.com/pr...er?variant=32772665147472 gooi dit er dan op. Is voldoende
lol je achterligger (max 1 bij corona) gaat je dankbaar zijn als je zo'n sks op je fiets hebt ipv zo'n stuk plastic dat niets doet...

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023

[Afbeelding]

Ik rij er ook al enkele winters mee. Heerlijk om over natte weg te kunnen rijden zonder koud en nat te worden. Heb ook al complimenten gehad dat ik zo sociaal ben. Nu kan je in mijn wiel zitten zonder de spray. :*)

Enige nadeel vind ik dat ze vrij snel aanlopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTaq88ek2ShNYlIx7InrQHNn6ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1SKcIWLHVVzXTsT0L2ireXK.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 23:15
@Anniedrew
Yes, welkom bij de club! Ik rij vaak mijn vader uit de wind, en zo komt hij niet onder het zand en water te zitten. De fiets zelf blijft ook aanzienlijk schoner, dus het scheelt veel tijd wassen na elke rit, omdat ik geen tuinslang heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDimupmtxs9qNmwTPRePvqXK1EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0M4Nav1K6wiTvRiDO8iUjPN3.jpg?f=fotoalbum_large

• Fisico

Fisico

by Fabian

sheepdog schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:03:
[...]

Dit inderdaad!

[...]

Haha, het viel me inderdaad vooral op bij de dure racemonsters. Ik vind stil en stealthy toch hoogwaardiger overkomen geloof ik (maar toch zou ik graag ruilen).
Vooral in de wielen investeren. Ik gebruik meestal mijn bel als ik er langs wil maar benen stil helpt ook. Nadeel is wel dat in de groep het eerder hoorbaar is dat ik niet doortrap. Dus krijg ik ook eerder commentaar.

Ik weet niet of ik veel dure nieuwe fietsen zie. Het lijkt ook een beetje omgevingsafhankelijk te zijn. In de buurt van Amsterdam veel aerofietsen met Rapha en in de buurt van de Heuvelrug toch veel oudere fietsen en scheve helmen.

• mhr-zip
Dus? Alle ijdeltuiten zitten toch op Zwift, bang dat er een korrel zand op hun fiets komt.

Gistermiddag 3 uur wezen fietsen, die 5 renners die ik tegenkwam mogen mij gewoon zien fietsen met spatborden.
Waarschijnlijk hebben ze ze toch niet gezien, omdat ze afgeleid waren door mijn zadeltasje.

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:27:
[...]

Dus? Alle ijdeltuiten zitten toch op Zwift, bang dat er een korrel zand op hun fiets komt.

Gistermiddag 3 uur wezen fietsen, die 5 renners die ik tegenkwam mogen mij gewoon zien fietsen met spatborden.
Waarschijnlijk hebben ze ze toch niet gezien, omdat ze afgeleid waren door mijn zadeltasje.
Inderdaad lekker zelf weten. Ik vergat vorige week nog dat er spray was en stuurde wat snel terug na het inhalen. Dus soms zijn mensen denk ik wel blij met een spatbord.

Ik kreeg laatst een opmerking dat mijn zwiftpoppetje zonder helm rijdt :X

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik krijg van Sinterklaas die spatborden. Op de momenten dat die spatborden nodig zijn, zit de stijlpolitie toch binnen op Zwift of online te zeuren op mensen met spatborden :>
Ik ben ook benieuwd hoeveel het scheelt qua schoonmaken (niet dat ik dat echt doe, maar toch).

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe gelijk heb je @mhr-zip. Het is geen porem maar met dit weer kan ik me daar ook niet meer zo aan storen. Maar ik zit alleen nog maar op de ATB de laatste maanden. De racefiets raak ik even niet meer aan, even pauze van dat ding. Op die manier is het ook weer leuk om in januari-februari de racer te pakken.

• hoi1234
Zeker een spatbordje voor is gewoon prettig. Anders krijg je al die rotzooi tegen je broek aan.Gaat bij mij althans zo lekker in de sokken lopen. Krijg je ijskoude poten van... Een natte broek is ook niet echt prettig te noemen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Goeie dikke sokken en overschoenen. En als je zo'n koukleum bent als ik (ik heb thuis altijd al kouwe poten) accepteren dat ze toch wel koud worden omdat je ze niet beweegt. Vandaag een lange rit gedaan, thuis gewoon de sloffen aan en langzaam laten opwarmen op de vloerverwarming, dat scheelt. Nu heb ik soms ook last van het fenomeen van Raynaud dus ik weet soms niet of het dat is, of gewoon écht koud. Meestal alletwee :P Vandaag overigens slechts 1 wit weggetrokken teentje, geen vingers, en met douchen ging ook die teen weer normaal doen.

Wat ik vandaag met de kou wel echt héérlijk vond; ik had een thermosfles met wat foam erom in mijn tweede bidonhouder gedaan. ZAAALIG, een pauze met een hete kop thee, met deze kou :9

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• DDX
Eerste 1,5u onbeschut tegen de wind in fietsen had ik toch spijt dat ik geen winterschoenen had aangedaan vandaag.
Daarna wat beschutting en kwam zon gelukkig door en iets meer gas geven werden mn voeten tenminste weer wat warmer.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
Gisteren was het heerlijk fietsweer. Mijn eigen fietsen bleef helaas beperkt tot MTB trainer van jeugd, maar zelfs op lage snelheid geen moment koud gehad. Blijft toch wel fijn die winterschoenen. En als het echt koud is, dan kunnen daar altijd nog overschoenen over. Laat de winter maar komen!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:46
wisselwerking schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:01:
Ik krijg van Sinterklaas die spatborden. Op de momenten dat die spatborden nodig zijn, zit de stijlpolitie toch binnen op Zwift of online te zeuren op mensen met spatborden :>
Ik ben ook benieuwd hoeveel het scheelt qua schoonmaken (niet dat ik dat echt doe, maar toch).
Interesseert me weinig wat mensen er van vinden. Ik rij op de weg in de winter gewoon met spatborden.

Zaterdag een lange rit gemaakt van 110km. Dat was wel zwaarder door die kou en oostenwind.
Gisteren nog 2 uurtjes gefietst wat ik wel genoeg vond. Ik moet nog wennen aan de kou.
Warm soepje achteraf was zeer welkom. :9

• Kluus
  • Laatst online: 21:20

Kluus

Gang is alles

[Afbeelding]

Waar je mee moet oppassen met de Raceblade pro XL is dat er vuil tussen de pootjes komt waar dit de lak op je frame kan gaan beschadigen. Ik heb ze ook een tijd gebruikt (op een oude fiets) en daar is het toch wel permanent zichtbaar op nu. Wellicht valt het mee als je ze goed schoon houdt of als je er beschermfolie tussen plakt maar op mijn "goede" fiets zou ik ze persoonlijk niet gebruiken. Dan liever de variant die @MrBarBarian heeft.

Inmiddels heb ik zelf voor de winter gewoon een gravelbike omgebouwd tot slechtweer-racer en daar zitten montagepunten op . O-) Al zit ik wel veel op Zwift (kom maar met de pek en veren) ik maak nog voldoende km's buiten en dan zijn spatbordjes wel prettig.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 30-11-2020 09:28 ]

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08-2025

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gisteren ook even een rondje van een bijna 2 uur gemaakt en ook vorige week een setje SKS Speedrocker voor m'n cyclocrosser gescoord. Het setje er zaterdag avond even op gezet en moet zeggen: bevalt me erg goed.

Het ziet er ook nog enigszins esthetisch verantwoord uit. :) Inmiddels ook al wat kleine upgrades gedaan aan de accessoires. 2 fel gele bidonhouders i.p.v. de zwarte die de FM er op had gezet ten tijde van de koop. En ja, ik behoor ook tot kamp zadeltas inmiddels. Sorry. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PynHlz4WzPPPLauXNfG5T7fz0Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z983tlii1yFzK0PyqNagrUbP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door ElectricHead op 30-11-2020 09:48 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@ElectricHead jouw crosser heeft dezelfde bevestigingspunten als mijn Nuroad, dus spatborden die hiervan gebruik maken zijn ook nog een optie. Of gebruik je deze ook echt om mee te crossen waarvoor ze gemakkelijk te verwijderen moeten zijn?

Bij mijn Nuroad ziet het er zo uit, ook nog best prima vind ik zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnAUL_LHqMWyA_p_ejFr5wqdZ7M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tK04PccC8sa0wi3ZS3DLwhik.jpg?f=user_large

[ Voor 103% gewijzigd door Kluus op 30-11-2020 10:17 ]

• ElectricHead

ElectricHead

Kluus schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:01:
@ElectricHead jouw crosser heeft dezelfde bevestigingspunten als mijn Nuroad, dus spatborden die hiervan gebruik maken zijn ook nog een optie. Of gebruik je deze ook echt om mee te crossen waarvoor ze gemakkelijk te verwijderen moeten zijn?

Bij mijn Nuroad ziet het er zo uit, ook nog best prima vind ik zelf:
[Afbeelding]
Klopt, mijn Cross Race Pro heeft inderdaad punten waar ik de spatborden aan vast zou kunnen maken. Maar voor het gemak van snel los kunnen maken heb ik hier voor geopteerd. Als het een keer een dag droog is en ik wil dan op stap zonder die dingen hoef ik niet eerst gereedschap op te snorren, maar gewoon wat klittebandjes en rubbertjes los maken. En mogelijk dat er nog een keer iets van fietstassen aan komen om een keer een bike trip te maken. Dan leek me dit ook een iets makkelijkere/handigere optie.

[ Voor 7% gewijzigd door ElectricHead op 30-11-2020 10:10 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElectricHead schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:06:
[...]

Klopt, mijn Cross Race Pro heeft inderdaad punten waar ik de spatborden aan vast zou kunnen maken. Maar voor het gemak van snel los kunnen maken heb ik hier voor geopteerd. Als het een keer een dag droog is en ik wil dan op stap zonder die dingen hoef ik niet eerst gereedschap op te snorren, maar gewoon wat klittebandjes en rubbertjes los maken. En mogelijk dat er nog een keer iets van fietstassen aan komen om een keer een bike trip te maken. Dan leek me dit ook een iets makkelijkere/handigere optie.
Ik heb voor mijn Nuroad ook een baggage rekje en daar kan ik de steuntjes van deze spatborden ook op monteren dus op zich is dat nog wel te combineren/om te bouwen. Maar als je regelmatig je spatborden verwijderd is wat jij hebt inderdaad wel handiger.

Ik gebruik deze fiets zelf specifiek voor slecht weer (offroad pak ik de MTB) en gewoon herfst/winter algemeen dus dan is het niet erg dat ze er permanent op zitten, maar in jouw geval zijn die verwijderbare spatborden wel prettig ja.

Gisteren trouwens 70km met de MTB weg geweest hoewel we in het bos zijn gebleven (dus weinig gure wind) had ik bij thuiskomst toch aardig bevroren tenen (pijnlijk douchen).

Toen het gevoel en kleur weer normaal was bleek ik ook nog een aardige bloeduitstorting onder de nagel van mijn grote teen te hebben. Geen idee hoe dit kan, ik rij al anderhalf jaar met deze schoenen dus daar ligt het niet aan. Ik denk zelf dat ik door het gebrek aan gevoel (vanwege de kou) ik niet gemerkt heb dat die teen verdrongen zat door misschien een te losse schoen of iets dergelijks en deze daarbij dus geforceerd heb, of kan dit al puur komen doordat ze te koud zijn geworden?

Ik heb er nu nog goed last van in ieder geval, volgende keer nog maar wat dikkere sokken en overschoenen aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Kluus op 30-11-2020 10:19 ]

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik mijn tas ingepakt met al het gereedschap en smeerspullen en ben ik naar m'n ouders gefietst om mijn fiets grondig schoon te maken (daar ben ik normaal niet zo goed in, is ook lastig op kamers).

Helaas kwam ik er bij mijn ouders pas achter dat ik dat dopje voor m'n crank thuis had laten liggen, dus nu is alles schoon behalve m'n crank/BB. Voor zover mogelijk is het vuil verwijderd, maar verder dan dat moet ik het helaas nog een keertje doen..

Hub, wielen, remblokjes, remklauwen, frame, bidonhouders, zadel(pen), ketting, cassette, boutjes. Alles netjes op moment vastgedraaid en ingesmeerd. Mijn fiets is nog nooit zo schoon geweest O-)

Gek genoeg is er nu amper een kraak te horen, waardoor ik toch vermoed dat het bij m'n zadelpen zat en niet de BB. Tevens moet ik een nieuwe seatpost clamp aanschaffen want één van de oortjes is kapot :/ Gelukkig is het van aluminium en lijkt het nog goed te zitten voor nu..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eQDC6GV4VzU0ndBzenWk9A9GDE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SRVXaMCQ49p52dywCdk7CrlU.png?f=fotoalbum_large

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

ah thanks voor alle tips mbt de koude tenen! Ik ga eens kijken voor goede merino sokken en overschoenen (wat zijn die dingen lelijk!).

Meh

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
dano_nl schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:29:
ah thanks voor alle tips mbt de koude tenen! Ik ga eens kijken voor goede merino sokken en overschoenen (wat zijn die dingen lelijk!).
Haha ja en beetje een gedoe om (netjes) aan te krijgen) Maar het werkt wel!

• ElectricHead

ElectricHead

dano_nl schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:29:
Iemand heeft in het fietskleding topic dhb overschoenen geopperd uit het losse niets. Die heb ik aangeschaft en inmiddels al 2x gebruikt. Ze blijven goed droog (de voeten) en ook warm, ondanks dat ik geen merino sokken heb. Al met al de best gespendeerde +/- 35,-- tot nu toe. :) Gaan redelijk makkelijk aan en uit. ZIjn van neopreen gemaakt. En nee, overschoenen zijn niet mooi, maar wel functioneel! :D

• rolandos582
ElectricHead schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:44:
[...]
Iemand heeft in het fietskleding topic dhb overschoenen geopperd uit het losse niets. Die heb ik aangeschaft en inmiddels al 2x gebruikt. Ze blijven goed droog (de voeten) en ook warm, ondanks dat ik geen merino sokken heb. Al met al de best gespendeerde +/- 35,-- tot nu toe. :) Gaan redelijk makkelijk aan en uit. ZIjn van neopreen gemaakt. En nee, overschoenen zijn niet mooi, maar wel functioneel! :D
Juhh, ik gebruik die inderdaad. Tot 5 graden vond ik ze wel prima maar gisteren waren ze nog wel aardig koud. Maarja kijk naar alle reviews op Wiggle, dat zijn er nogal wat. Goed product voor 3 tientjes

• Ypuh
Ik voel hier een lichte aversie van het peupel volk richting Zwifters. Op dat jullie kou mogen lijden en mooie spatbordjes mogen ontvangen van onze Sint :+.

* Ypuh eet gewoon van 2 walletjes. Spatborden vragen van de Sint is nog niet eens zo'n slecht idee :$

@Kluus Wat voor spatborden heb jij op je Cube?

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 30-11-2020 10:59 ]

• MrBarBarian
They all have their place! Sommige trainingen voor mij zijn onmogelijk om buiten te doen (over/unders bijv).

Maar als de training langer is dan 1.5u ga ik echt liever naar buiten.

Spatbordjes kan ik echt aanraden!

iRacing Profiel

• DDX
Vanmorgen was het echt dramatisch, goed koud, mist(soort van lichte motregen) en ook nog eens wind tegen.
Gelukkig voorspellen ze voor vanmiddag warmer en natter weer :/

Echt full winteroutfit aan vanmorgen. (ok kwa handschoenen heb ik nog 1 paar liggen die nog wat warmer is)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 30-11-2020 11:14 ]

• Nutterd

Nutterd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9hf3G-7UZ65ed1hkmwEn3XZUQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kx3VsGdqtxQsnqzKlOOhoNP1.jpg?f=fotoalbum_large

kreeg net een appje van mijn vriendin...word een lange werkdag vandaag :+

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:53:
Ik voel hier een lichte aversie van het peupel volk richting Zwifters. Op dat jullie kou mogen lijden en mooie spatbordjes mogen ontvangen van onze Sint :+.

* Ypuh eet gewoon van 2 walletjes. Spatborden vragen van de Sint is nog niet eens zo'n slecht idee :$

@Kluus Wat voor spatborden heb jij op je Cube?
Ik heb daar spatbordjes van Cube zelf voor gekocht: https://www.bikester.nl/885162.html.
Maar met de sidenote de bijgeleverde montagepunten niet standaard pasten op mijn Nuroad. Voor het voorspatbord zaten wat kortere montagepunten bijgeleverd terwijl ik daar bij de Nuroad de zelfde (langere) houdertjes nodig had zoals achter. Uiteindelijk zit het wel mooi maar dat was wel een gehannes om ergens een extra setje bevestigingsmateriaal te bestellen, puur voor die adaptertjes :+.

Als ik het nog eens zou doen zou ik denk ik SKS Bluemels bestellen: https://www.mantel.com/sks-trekking-bluemels in de hoop dat die wel ineens passen.

Voor wat betreft Zwift, net als @MrBarBarian ga ik voor lange ritten ook liever naar buiten al kan ik het ook op Zwift best lang volhouden. Verder vind ik e-racing ook gewoon echt leuk om te doen als losse "discipline" dus het is niet echt vanuit een aversie voor slecht weer (vorig jaar heb ik 17k 100% buiten gereden zonder problemen) maar gewoon omdat ik het echt leuk vind. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 30-11-2020 11:30 ]

• rolandos582
Nutterd schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:27:
[Afbeelding]

kreeg net een appje van mijn vriendin...word een lange werkdag vandaag :+
Lekker man! Ben benieuwd :D

Twijfel nog steeds over wat ik wil doen en of er wellicht niet in de komende tijd nog meer deals komen.

• Ypuh
@Kluus Thanks, die Bluemels worden inderdaad alom geprezen door de vakantiefietsers (die het niet zo nauw nemen met looks van hun fiets).

Heb een setje op m'n verlanglijstje gezet en leg het lot in handen van mijn familie of er spatborden op komen.

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:30:
[...]

Lekker man! Ben benieuwd :D

Twijfel nog steeds over wat ik wil doen en of er wellicht niet in de komende tijd nog meer deals komen.
als je bereid bent gebruikt te kopen denk ik dat er sowieso wel leukere en betere deals voorbij komen...en misschien ook wel nieuw. heb ook getwijfeld omdat ik ze toch pas vanaf februari/maart ga gebruiken maar dacht voor deze prijs en velgen in deze specs laat ik ze niet schieten.

tweedehands is niks mis mee maar voor mezelf na mijn racefiets miskoop waar letterlijk alles aan kapot ging en terwijl ik zelf totaal niet handig ben is dat een no-go helaas...

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:32:
@Kluus Thanks, die Bluemels worden inderdaad alom geprezen door de vakantiefietsers (die het niet zo nauw nemen met looks van hun fiets).

Heb een setje op m'n verlanglijstje gezet en leg het lot in handen van mijn familie of er spatborden op komen.
ben benieuwd naar de foto's van de cervelo met deze spatborden :+ :+

• Ypuh
Nutterd schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:34:
[...]

ben benieuwd naar de foto's van de cervelo met deze spatborden :+ :+
Haha, mijn Cervelo zit in het elitist-Zwift-kamp en is al maanden niet buiten geweest :D :+

• Nutterd

Nutterd

zaterdag met het koude weer ook maar een ritje buitengemaakt en terwijl ik normaal echt last heb van de kou had ik nu met een lange broek,zomerschoenen en warme sokken,thermoshirt en een goede jas nergens last van was alleen mijn handschoenen vergeten dus die waren wel behoorlijk fris.

was de eerste keer sinds mijn val dat ik buiten ben gaan fietsen en het was wel een baal rondje...ik kwam uit bed en merkte dat ik nog behoorlijk vermoeid was maar had echt zin om te gaan en had een mooi rondje van 100km uitgestippeld...toen ik me er bij neer had gelegd dat de snelheid er niet in zat was het toch nog lekker fietsen...helaas was ik ook mijn eten vergeten maar opzich niet zoeen probleem want het grootste gedeelte was wel over gravelpaden maar kwam toch genoeg tegen waar ze ook altijd to-go aanboden maar helaas was nu alles dicht dus op een gegeven moment helemaal leeg en toen was de lol er wel vanaf :+ heb na 70km de strijd gestaakt :(

• MrBarBarian
Ik heb tot nu toe nog veel buiten gereden op mijn goede fiets. Droog wegdek vind ik in principe voldoende. Maar ik ben bang dat daar nu wel verandering in gaat komen. De meeste wegen zullen nu wel onder het zout liggen en daar ga ik mijn goede fiets niet aan blootstellen!

Voordeel is wel dan dat het iedere keer weer opzetten van de Zwift-opstelling weer sneller gaat ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 187 ... 700 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).