Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 186 ... 639 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
tinusterror schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:12:
[...]

Ik denk dat ze hem langs deze route doen :P. Verder wel een hele gave rit om te doen.

https://gpsvisualizer.com...%20grenspalen&bg=osm&lb=1
Mooie route wel lijkt me inderdaad. Bij m'n ouders door de straat zie ik (moet ook wel, stikt in Zeeuws-Vlaanderen van de grenspalen natuurlijk.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:33
Ik zie jouw rit tzt wel op Strava wel voorbijkomen. Kan ik die altijd nog op het lijstje zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 11:41
Mistraller schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:31:
[...]
Voor woon-werk heb ik een simpele oplossing; daar hangt gewoon een fatsoenlijk kabelslot in onze afsluitbare fietsenstalling en die laat ik daar ook achter. Want ik neem dan al wel spullen mee op de fiets, maar hoe minder hoe liever natuurlijk.
Ik overweeg ook woon- werkverkeer (als ik weer mag) met de race. Een van de dingen waar ik dan mee zit is het slot. Nooit aan gedacht het daar te laten hangen. Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Joseph4820 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ik overweeg ook woon- werkverkeer (als ik weer mag) met de race. Een van de dingen waar ik dan mee zit is het slot. Nooit aan gedacht het daar te laten hangen. Goed idee!
Dat doe (of gezien de corona perikelen beter gezegd deed) ik ook. Echt ideaal. Sleutel van het slot zit standaard aan mijn (kleine) sleutelbos, dus de kans dat ik geen sleutel bij mij heb is minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08
Ik zet de fiets gewoon binnen op het kantoor maar dat zal het voordeel wel zijn van een (relatief) klein bedrijf en een directeur die zelf ook regelmatig op de racefiets op het werk komt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-05 19:03
Joseph4820 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:16:
[...]

Dit heb ik ook jaren gedaan toen ik nog bij een groot bedrijf werkte waar het wel eens voorkwam dat er een fiets gejat werd uit de afgesloten fietsenstalling. Zwaar hangslot gekocht en daar laten hangen. Het enige probleem is dat dit dan ook mijn enige slot is op mijn Koga, want er kon geen ringslot op. Gelukkig waren de meeste borrels op loopafstand, want anders moest ik het slot mee zuilen om mijn fiets op slot te kunnen zetten. (En vaak nam ik het slot dan mee naar huis omdat ik te lui was om het slot weer terug op mijn werk te hangen. Had ik de volgende ochtend enorm spijt van 8)7 )

Maar als je gaat fietsen naar werk, dan is het aan te raden om een tactiek op te stellen hoe je gedurende een week het minste bagage mee sjouwt. Dat fietst zo veel prettiger. Wij hadden kluisjes en ik nam maandag broek + shirts mee en dat nam ik vrijdag weer mee terug. Vaak liet ik ook mijn laptop op de zaak. Goede manier om werk en prive te scheiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
GWBoes schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:28:
Ik zet de fiets gewoon binnen op het kantoor maar dat zal het voordeel wel zijn van een (relatief) klein bedrijf en een directeur die zelf ook regelmatig op de racefiets op het werk komt.
Ik zette mijn vouwfiets ook altijd gewoon onder mijn bureau, maar ja dat is het voordeel van een vouwfiets. De collega's die sporadisch met de racefiets kwamen zetten em op die dagen ook gewoon binnen, zelf ook een keer gedaan. Weet alleen niet of het gewaardeerd zou worden als je dat elke dag doet..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
GWBoes schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:18:
[...]

Maar volgens hem is geen enkel slot veilig. good pinning, difficult keyway, interactive elements -> 10 seconden later -> and it's open.

Voor de doeleinden waar wielrenners sloten voor gebruiken, kort op slot zetten, mogelijk zelfs nog in het zicht. is naar mijn idee elk slot geschikt die niet binnen 5 seconden los gehaald kan worden met klein handgereedschap. Als iemand er specifiek op uit is om een fiets te stelen krijgt hij hem toch wel mee ongeacht wat voor slot je erop hebt. Je moet vooral de gelegenheids dieven tegenhouden.
Precies dat. Zoals ik al aangaf heb ik voor mijn racefiets nog wel eens zo'n mini slotje gebruikt bij grotere toertochten. Dat ding knip je zo door (nog met een gewone schaar haha), maar daar lopen vooral mensen die fietsen gewoon uit het rek willen pakken en meenemen. Dan laten ze er een met een slotje toch net iets eerder staan.

Hier in Amsterdam gaat er een dikke ketting + axa op mn oude stadsbarrel, nog nooit gestolen....

* GerbenBK knocks on wood ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 13:01
Waarom zou ik 50Euro neerleggen voor zoiets? _O-
Dit kan ik zelf ook wel verzinnen en uitvoeren alleen of met vrienden. Ik besteed dat geld dan wel aan een koffiestop onderweg. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
Willem30 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
[...]

Dit kan ik zelf ook wel verzinnen en uitvoeren alleen of met vrienden. Ik besteed dat geld dan wel aan een koffiestop onderweg. :9B
Dat moet verdomme goeie koffie zijn dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Willem30 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
[...]

Tsja unsupported vind ik ook een beetje raar, dan doe je het voor de ervaring omdat je zelf niks kan plannen. Of voor het t-shirt maar daar kan je zelf ook wel €50 aan spenderen. Zulke ritjes maar dan supported lijkt me nog wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Haha ja dacht ook ff eh waarom nou weer 50 euro.
Naja voor het leuke idee zullen we dan maar zeggen.

Route moet je ook nog eens zelf maken ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:35:
Haha ja dacht ook ff eh waarom nou weer 50 euro.
Naja voor het leuke idee zullen we dan maar zeggen.

Route moet je ook nog eens zelf maken ;)
Wij dus straks niet meer. Dat doe jij al voor ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:03

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:46:
[...]

Ja, lijkt me leuke rit 8)
Voor mensen die twijfelen, niet te lang wachten vandaag waren er al 17 man ingeschreven en er is plek voor 50.
Heb voor volgend jaar al een paar lange ritten gepland staan, maar toen ik deze voorstelde aan zuslief riep ze "2022?!" , dus..ik hoop dat die er dan ook is,

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ja precies, feitelijk doen ze vrij weinig voor die 50 eu. Alleen een aantal plekken uitkiezen en een hashtag in de gaten houden. Shirtje kopen ze 50x in voor 3x niks :P

Eerst maar kijken of het überhaupt wel doorgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Het lijkt een beetje gebasseerd te zijn op de DuoDiagonaa (https://www.bikepacking.be/duodiagonaal-2020 ) Voor dit jaar gecanceld. Krijg je ook een x-aantal controle punten en een begin en een eindpunt en de rest zoek je maar uit. (Of als je een vergelijkbaar trial/hardloop evenement zoekt: https://www.dutchcoastultra.nl/ )

De Grenspaalklassieker is een stukkie commercieeler en d'r volgens mij een heel marketing plan achter met een Bram T. en volgens mij een Robert G. die het een beetje uitdragen.

Beetje a-la de vroegere Alleycats die door bikemessengers gedaan werden (en volgens mij nog steeds gebeuren, volgens mij had je 2 jaar terug nog een 24uurs race langs een aantal fietskoerieruitvalbasissen).

Het leuke zit er volgens mij in dat je niet gewoon ergens een inschrijft voor een fietstochtje, bij de start verschijnt en de uitgepijlde route volgt, maar dat je vooraf verplichte CP's krijgt, daar je route op maakt en zelf alles moet regelen onderweg. Bijna zoals een BRM Brevet, alleen heb je bij deze laatste een verplichte route.

Niks let je om zelf zoiets op te zetten, lijkt mij wel geinig om zoiets te hebben :)

(En qua draagvlak en organisatie, volgens mij zitten er in dit topic een heleboel dezelfde mensen als op het fok! recreatief wielrennen topic, als op het Fiets forum, misschien is er wel iets op te zetten, en ik zou daar wel bij willen ondersteunen)

[ Voor 20% gewijzigd door McMiGHtY op 25-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
hoi1234 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:25:
[...]

Is de ketting nog in orde? Versleten kettingen willen nog eens blijven "plakken". Een verkeerde kabelspanning of een uitgerekte kabel kan ook 't probleem veroorzaken. Waarschijnlijk zijn er nog tal van andere mogelijke oorzaken, maar ik zou eerst deze even checken.
Prulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:56:
[...]

Meestal is de oorzaak dat de bladen versleten zijn (verder dan de ketting, dus bv als je de ketting en de cassette vervangt, maar niet de voorkant). Kan ook door brampjes, of omgebogen tanden komen
MrAngry schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:44:
[...]

Dit fenomeen heet "chainsuck" Voor je google akties.
Bedankt allemaal! Het is een ongeveer 40 jaar oude Batavus Sprint en de cassette heeft aardig wat haaietanden, dus ik vermoed dat in de tussentijd alleen de ketting is vervangen. Kans is dus groot dat het aan de ketting of kettingwielen ligt. Een nieuwe ketting en cassette heb ik al in huis. Dit fenomeen gebeurt ook wanneer ik de derailleur naar achteren duw, dus ik vermoed dat het niet aan de spanning ligt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:21:
Het lijkt een beetje gebasseerd te zijn op de DuoDiagonaa (https://www.bikepacking.be/duodiagonaal-2020 ) Voor dit jaar gecanceld. Krijg je ook een x-aantal controle punten en een begin en een eindpunt en de rest zoek je maar uit.

De Grenspaalklassieker is een stukkie commercieeler en d'r volgens mij een heel marketing plan achter met een Bram T. en volgens mij een Robert G. die het een beetje uitdragen.

Beetje a-la de vroegere Alleycats die door bikemessengers gedaan werden (en volgens mij nog steeds gebeuren, volgens mij had je 2 jaar terug nog een 24uurs race langs een aantal fietskoerieruitvalbasissen).

Niks let je om zelf zoiets op te zetten, lijkt mij wel geinig om zoiets te hebben :)

(En qua draagvlak en organisatie, volgens mij zitten er in dit topic een heleboel dezelfde mensen als op het fok! recreatief wielrennen topic, als op het Fiets forum, misschien is er wel iets op te zetten)
Fok :X :X Inmiddels wel geregistreerd op fiets.nl maar is minder actief daar lijkt het.
Denk dat we volgend jaar prima iets kunnen organiseren, genoeg Groningers hier! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zolang er genoeg OV te vinden is bij de start en finish plekken..en mochten we in Lockdown zijn.. maak je hem Virtueel :D

[ Voor 30% gewijzigd door McMiGHtY op 25-11-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
rolandos582 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:10:
Ja precies, feitelijk doen ze vrij weinig voor die 50 eu. Alleen een aantal plekken uitkiezen en een hashtag in de gaten houden. Shirtje kopen ze 50x in voor 3x niks :P

Eerst maar kijken of het überhaupt wel doorgaat
Ach 50 euro valt nog wel mee vergeleken met andere zaken.
Race arround the Netherlands bijvoorbeeld vragen ze 215 euro voor krijg je ongeveer zelfde/niets.
En randonneurs.nl 600km tocht betaal je volgens mij ook iets van 20 euro, daar krijg je dan wel weer een route/gps voor maar die kan je ook overnemen van andere jaren...

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 25-11-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 15:03
Als je nou de hele rit met Bram Tankink samen zou fietsen, dan zou ik daar sowieso 50 euro voor over hebben :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:31:
[...]

Ach 50 euro valt nog wel mee vergeleken met andere zaken.
Race arround the Netherlands bijvoorbeeld vragen ze 215 euro voor krijg je ongeveer zelfde/niets.
Eeuwige roem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
wackmaniac schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:39:
Als je nou de hele rit met Bram Tankink samen zou fietsen, dan zou ik daar sowieso 50 euro voor over hebben :)
Hij fietst hem zelf ook / gezamelijke start dus niets let je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ben je nou aan het bikefluencen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Volgens mij begon jij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 15:45
wackmaniac schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:39:
Hahaha zeker waar!! Jaren achter elkaar reed Bram de criterium in Wateringen. zijn vaste stop na de finish was bij ons aan het hek om een biertje te doen.. Super gezellige man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
McMiGHtY schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:29:
Zolang er genoeg OV te vinden is bij de start en finish plekken..en mochten we in Lockdown zijn.. maak je hem Virtueel :D
Vanaf grenspaal 369 is het nog 17km naar Breskens naar de veerpont. Die pak je over de Westerschelde naar Vlissingen en vanaf daar heb je een trein. Dus je bent er nog niet als je de laatste grenspaal hebt bereikt :z Tenzij ze natuurlijk vervoer regelen, wat prima zou kunnen gezien het beperkte aantal deelnemers.

Zoals gezegd, ouders wonen toch nog een km of 75 van de laatste paal af, dus ik zou voor refills kunnen zorgen. Bidonnetjes vullen en bananen voorzien is niet zo'n issue :9 (of is dit dan niet meer zelfvoorzienend?).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Gewoon hotel/b&b bij de finish en dag erna naar huis op de fiets natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:25:
[...]

Fok :X :X Inmiddels wel geregistreerd op fiets.nl maar is minder actief daar lijkt het.
Denk dat we volgend jaar prima iets kunnen organiseren, genoeg Groningers hier! O-)
En dan uiteraard in Groningen starten. Zo vaak hebben niet het startpunt hier. Niet dat het heel erg is om eerst ergens naar toe te fietsen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:43:
[...]

En dan uiteraard in Groningen starten. Zo vaak hebben niet het startpunt hier. Niet dat het heel erg is om eerst ergens naar toe te fietsen trouwens.
True, genoeg mensen dus starten vanuit de Stad lijkt me makkelijk voor iedereen. Kilometer of 100-150 ofzo om het voor iedereen toegankelijk te maken

https://www.komoot.nl/tour/282101127 zoiets staat voor mij op de planning volgend jaar, wel leuke route! Kan altijd nog aanpassen natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door rolandos582 op 25-11-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@rolandos582 ik zou inderdaad nog wat aanpassingen qua route. Er zitten nu nog wat saaie wegen tussen en bovendien zou ik Assen vermijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:10:
@rolandos582 ik zou inderdaad nog wat aanpassingen qua route. Er zitten nu nog wat saaie wegen tussen en bovendien zou ik Assen vermijden
Dit was ook meer een statshunter ritje voor wat tiles erbij O-) Maar richting Col du VAM lijkt me een prima insteek en een route daaromheen verzinnen is niet zo moeilijk natuurlijk. Eventueel via westerbork etc.

Voorlopig genoeg tijd om te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 16:09
rolandos582 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:22:
[...]

Dit was ook meer een statshunter ritje voor wat tiles erbij O-) Maar richting Col du VAM lijkt me een prima insteek en een route daaromheen verzinnen is niet zo moeilijk natuurlijk. Eventueel via westerbork etc.

Voorlopig genoeg tijd om te bedenken.
Tiles tiles tiles ;)

Tips: Over het Balloërveld naar Balloo, langs/door Rolde (mooie eerste stop na +/-30-35 km trouwens) en dan langs Ekehaar bij Grolloo afslaan door het bos naar Elp/Westerbork.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waus26 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:07:
[...]

Tiles tiles tiles ;)

Tips: Over het Balloërveld naar Balloo, langs/door Rolde (mooie eerste stop na +/-30-35 km trouwens) en dan langs Ekehaar bij Grolloo afslaan door het bos naar Elp/Westerbork.
Zie je, waus gaat wel mee. @wisselwerking @Grin gaan vast ook wel mee. Hebben we al 4 voor volgend jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:09:
[...]

Zie je, waus gaat wel mee. @wisselwerking @Grin gaan vast ook wel mee. Hebben we al 4 voor volgend jaar _/-\o_
Ik heb deze route in mijn koker (VAM dingen zitten er niet in, kun je zelf bepalen hoe vaak je omhoog wilt): https://www.komoot.nl/tour/186365886

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 15:29

Grin

Ride si sapis.

* Grin hoort Groningen?
Sure, als het niet regent! :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

totaal niet uit de buurt maar ach...de auto brengt me ver...als het weer mag ben ik ook wel van de partij ;)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hebben we het nou over een GGoT rit? (Grunningse Gathering of Tweakers Rit) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Stufferdt schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:29:
[...]

Vanaf grenspaal 369 is het nog 17km naar Breskens naar de veerpont. Die pak je over de Westerschelde naar Vlissingen en vanaf daar heb je een trein. Dus je bent er nog niet als je de laatste grenspaal hebt bereikt :z Tenzij ze natuurlijk vervoer regelen, wat prima zou kunnen gezien het beperkte aantal deelnemers.

Zoals gezegd, ouders wonen toch nog een km of 75 van de laatste paal af, dus ik zou voor refills kunnen zorgen. Bidonnetjes vullen en bananen voorzien is niet zo'n issue :9 (of is dit dan niet meer zelfvoorzienend?).
Da's niet unsupported he?! Of mag iedereen aanbellen?

"Hoi..ja..eeuhm..we konden hier een banaan ophalen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
poe, het midden van het land kan ik nog wel mee gaan, maar om nou 3 uur in de auto te zitten voor een rit met 0 hoogtemeters.. dat gaat me iets te ver :D. Een uurtje van brabant ok, voor limburg wil ik ook nog wel wat langer in de auto zitten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Idem, alleen is het midden van het land mijn dagelijkse terrein ;). Iets minder in de uithoeken zou wel fijn zijn, m.u.v. heuvelachttig terrein (Limburg, Eifel, omgeving Tecklenburg, etc)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Tecklenburg lijkt mij ook een goede (extra) optie. @Prulleman je kunt ook naar het noorden komen voor wat MTB routes. Je kunt hier aardig wat aan elkaar lussen. Zelf met wat hoogtemeters (wel beperkt uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Of midden Nederland organiseert ook wat :P

We kunnen toch niet iedereen meekrijgen, maar ik merkte best wel wat mensen uit Groningen dus dat is makkelijk te doen. Genoeg landweggetjes om over te fietsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wisselwerking schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:31:
Tecklenburg lijkt mij ook een goede (extra) optie. @Prulleman je kunt ook naar het noorden komen voor wat MTB routes. Je kunt hier aardig wat aan elkaar lussen. Zelf met wat hoogtemeters (wel beperkt uiteraard).
Voor een xc route heb je inderdaad geen heuvels/bergen nodig (hoewel het wel leuker is), de rondjes hier bij Breda (Dorst, Cadettenkamp, Vrachelen, blijft het ook bij wat op en neer hobbels van hooguit een meter of 2-3), Als ze goed zijn aangelegd kan je er gegoeg lol hebben, maar dan zou ik inderdaad eerder mijn MTB pakken om een nieuwe track af te strepen, dan een polderritje op de racer.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
McMiGHtY schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:57:
[...]

Da's niet unsupported he?! Of mag iedereen aanbellen?

"Hoi..ja..eeuhm..we konden hier een banaan ophalen?"
Ik leg ze op een tafeltje langs de weg. Dan is het net als bij een tankstation.

Een meet-up lijkt me leuk! Midden-Nederland ben ik bij, al ligt het vlakke Groningen mij beter gok ik.

En om @sapphire maar eens te quoten uit een voric topic:
sapphire schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:06:
Vind overigens dat we een clausule moeten maken dat DDX alleen mee mag als hij vanaf Assendelft komt, op de fiets, met een anker er aan :+
Dit kunnen we voor meer mensen introduceren, om het leuk te houden voor de rest :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 16:14
Meet-up in Groningen is een goed plan, het is dan alleen wel aan te raden richting het zuiden te gaan. Persoonlijk vind ik noord-drenthe veel interessanter dan de kale vlaktes van het hogeland

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25
Stufferdt schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:14:
[...]

Dit kunnen we voor meer mensen introduceren, om het leuk te houden voor de rest :+
Een social-ride is misschien ook wel leuk ipv een testosteron meting.

*jamber stem*:

Door de weeks zijn het internet ridders achter een toetsenbord, maar in het weekend trekken ze een net iets te strak pakje aan......

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Testosteron, wat heb je er aan als je het niet kan meten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
Cranzai schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:15:
Meet-up in Groningen is een goed plan, het is dan alleen wel aan te raden richting het zuiden te gaan. Persoonlijk vind ik noord-drenthe veel interessanter dan de kale vlaktes van het hogeland
Helemaal mee eens. En dan vind ik het noorden zeker nog mooier dan het, in mijn mening, droevige oosten van Groningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:32

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:24:
[...]

Mijn standaard tactiek bij koffiestops en na clubritjes: naast een duurdere (lukt vrijwel altijd) of meer flashy (lukt vaak ook) fiets zetten.
Daarom zet ik mijn fiets dus op slot ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Volgens mij was er enige tijd (ik denk onderhand al wel weer een jaar of 2) terug een social-meet op rond de Utrechtsche Heuvelsch, parkeren bij Zeist, staat me iets van bij.

Ik ben toen zelf niet meegeweest, maar ik geloof dat die omgeving wel gewadeerd werd door iedereen.

En anders moeten we gewoon een datum, ver in de toekomst (April?) kiezen, zodat iedereen er omheen kan plannen en dan komt de route vanzelf.

[ Voor 20% gewijzigd door McMiGHtY op 25-11-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Verona27 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:56:
[...]

Helemaal mee eens. En dan vind ik het noorden zeker nog mooier dan het, in mijn mening, droevige oosten van Groningen.
Hier sluit ik me ook bij aan. Op het Hoogeland zijn genoeg mooie dorpjes te vinden, dus daar fiets ik graag. Maar richting oosten trekt me inderdaad (veel) minder. Zeker en vooral omdat de wind nochtans uit noordelijke richting komt en je dan eerst wind tegen hebt :+

[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 25-11-2020 17:26 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
Waus26 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:25:
[...]

Hier sluit ik me ook bij aan. Op het Hoogeland zijn genoeg mooie dorpjes te vinden, dus daar fiets ik graag. Maar richting oosten trekt me inderdaad (veel) minder. Zeker en vooral omdat de wind nochtans uit noordelijke richting komt en je dan eerst wind tegen hebt :+
Zeker, en ook nog wel wat leuke routes. Eerst wind tegen is toch wel hoe ik altijd fiets. Dan kun je op de terugweg lekker rustig uittrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:05:
[...]

Daarom zet ik mijn fiets dus op slot ;)
Die grijze canyon van jou is niet flashy genoeg dus die zie ik niet direct als decoy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
DDX schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:31:
Gewoon hotel/b&b bij de finish en dag erna naar huis op de fiets natuurlijk.
Prima idee

Everytime I suffer I become a better man because of it

• rolandos582
Zijn er hier eigenlijk mensen die de magene powermeter hebben gepreordered?

https://www.kickstarter.c...ng-dual-sided-power-meter

Campagne is gehaald en prijs is interessant! Eerste 2 reviews zijn niet slecht maar wel verbetering mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:19:

Campagne is gehaald en prijs is interessant! Eerste 2 reviews zijn niet slecht maar wel verbetering mogelijk
Niet persoonlijk maar ik zag laatst wel deze review: https://youtu.be/EvdHiOY9Ooo

GPLama maakt wel meer goede filmpjes :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:19:

Zeer interessant. Met de speed sensor en de cadence sensor ben ik echt heel erg tevreden. Ik zou echter wachten op reviews. Ik zal niet zo snel iets pre-orderen. Je weet nooit wat je krijgt. Kijk maar naar verschillende games die achteraf eigenlijk complete garbage zijn en dat terwijl je er veel te veel voor betaald hebt.

• Prulleman
ja.. kickstarters en powermeters... zoek maar eens op IQ2.

Nou is dit natuurlijk eigenlijk geen kickstarter, maar meer een marketing/preorder kanaal, want magene heeft echt geen 80k nodig voor development..

Qua resources en leveringen zou ik me niet zo druk maken om deze, maar qua accuracy en firmware support... dat is een ander verhaal

Strava

• rolandos582
Prulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:11:

Nou is dit natuurlijk eigenlijk geen kickstarter, maar meer een marketing/preorder kanaal, want magene heeft echt geen 80k nodig voor development..

Qua resources en leveringen zou ik me niet zo druk maken om deze, maar qua accuracy en firmware support... dat is een ander verhaal
Ja ik had ook begrepen dat ze allang anderen hebben gemaakt dus levering komt er wel. De test van gplama had ik gezien en die was nog niet zo accuraat inderdaad, dat is wel jammer. Het scheelt overigens wel veel voor een dual sided powermeter, deze is slechts €252. Maarja uiteindelijk doe je het voor de data natuurlijk

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Prulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:11:

Viel me dus in positieve zin wel op dat de cadence en HR sensoren bij mij allemaal een firmware update kregen via de Magene app.
Alleen zou ik niet gauw met Magene kettingbladen gaan fietsen als je een mooie crankset hebt.

BTW: zag dat futurum de left 4iiii weer in de actie heeft gegooid. €219 en ik weet niet of er nog kortingsbonnetjes actief zijn, maar dan kan je onder de 200 een metertje scoren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Prulleman
Mistraller schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:56:
[...]

Viel me dus in positieve zin wel op dat de cadence en HR sensoren bij mij allemaal een firmware update kregen via de Magene app.
Alleen zou ik niet gauw met Magene kettingbladen gaan fietsen als je een mooie crankset hebt.

BTW: zag dat futurum de left 4iiii weer in de actie heeft gegooid. €219 en ik weet niet of er nog kortingsbonnetjes actief zijn, maar dan kan je onder de 200 een metertje scoren.
het is altijd een beetje afwachten hoe dat gaat na verloop van tijd bij dit soort chinese merken, willen ze volumes blijven stampen en van alles onder 80 merken rebranden, of willen ze magene steeds meer de premium hoek induwen (beetje zoals oneplus bij de telefoons zeg maar). Als ze meer premium willen worden, dan zullen ze ook software matig hun zaakjes op orde moeten hebben (en houden). Zou zo maar kunnen dat dat in de grote roadmap staat.

Strava

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:51
Prulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:00:
[...]

het is altijd een beetje afwachten hoe dat gaat na verloop van tijd bij dit soort chinese merken, willen ze volumes blijven stampen en van alles onder 80 merken rebranden, of willen ze magene steeds meer de premium hoek induwen (beetje zoals oneplus bij de telefoons zeg maar). Als ze meer premium willen worden, dan zullen ze ook software matig hun zaakjes op orde moeten hebben (en houden). Zou zo maar kunnen dat dat in de grote roadmap staat.
Op dit moment wordt ik nog niet enthousiast als ik de review van GP Lama zie. Nog los van de productiefout (gebrekkige QC), zie ik een crank met veel flex en toekomstige problemen bij het aanschaffen van passende bladen.

Maar ik hoop wel dat Magene de markt voor goedkopere powermeters verder gaat openbreken. Uiteindelijk is het natuurlijk best wel een lekkere business case om bedragen van > 500 euro te vragen voor de integratie van een elektronische weegschaal en een accelerometer.

• Joseph4820
[...]

Wel opletten met updaten van magene: ik stapte op de fiets en had een rpm van 5 en fietste 11km/u. De update restart de apparaten en switch dus de functie van speed naar cadans en andersom 8)7

• Mistraller
Joseph4820 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:44:
[...]

Wel opletten met updaten van magene: ik stapte op de fiets en had een rpm van 5 en fietste 11km/u. De update restart de apparaten en switch dus de functie van speed naar cadans en andersom 8)7
Ja dat had ik ook al gezien, maar dan ziet je ontvanger het apparaat toch niet meer?

---------------

• Joseph4820
Mistraller schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:24:
[...]

Ja dat had ik ook al gezien, maar dan ziet je ontvanger het apparaat toch niet meer?
Ja volgens mij heb ik ze toen weer opnieuw toegevoegd en had ik niet meteen door dat ze omgewisseld waren (worden op mijn Garmin weergegeven als een nummertje)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 07:04

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:09:
Volgens mij was er enige tijd (ik denk onderhand al wel weer een jaar of 2) terug een social-meet op rond de Utrechtsche Heuvelsch, parkeren bij Zeist, staat me iets van bij.

Ik ben toen zelf niet meegeweest, maar ik geloof dat die omgeving wel gewadeerd werd door iedereen.

En anders moeten we gewoon een datum, ver in de toekomst (April?) kiezen, zodat iedereen er omheen kan plannen en dan komt de route vanzelf.
Ergens rond de heuvelrug lijkt mij ook het mooist en behapbaar voor iedereen. Sowieso vind ik ritten met wat hoogtemeters wel geschikt voor gemixed gezelschap, dan kunnen degenen die zich toch een beetje willen meten even gassen op de klimmetjes (O-)) en de rest van de rit kan een mooi tempo gehouden worden wat behapbaar is voor iedereen.

Nijmegen is wat dat betreft ook een optie al krijg je dan al wel snel meer opeenvolgende stijle klimmen tov UHR en dat zal voor mensen uit de randstad ook weer wat meer uit de richting zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 26-11-2020 12:01 ]

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 16:44

Flipmo

OMG !!

[...]

dat zijn de betere deals idd, zo had ik van het voorjaar ook nog een code en zodoende een powermeter voor 195 euro :)

• rolandos582
[...]

Geen 175mm helaas, en hebben ze geen rechter? Ik zou dan juist beide kanten willen ook voor pedaal efficiency etc.

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:24
Ik gebruik nu een hele tijd de single sides Magene powermeter (vanuit Aliexpress). Prima tevreden, is gewoon een Shimano Ultegra crank waar de powermeter in gefreesd hebben. En voor die 260eu was dat toen een prima deal. Nu zou ik toch sneller voor een 4iii of Stages gaan gezien die steeds betaalbaarder worden.

Creating my own hero.

• Mistraller
Joseph4820 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ja volgens mij heb ik ze toen weer opnieuw toegevoegd en had ik niet meteen door dat ze omgewisseld waren (worden op mijn Garmin weergegeven als een nummertje)
Nummertje kan je aanpassen naar een naam. Wel zo handig als je verschillende fietsen met gelijksoortige sensors hebt :)

---------------

• Joseph4820
Mistraller schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:19:
[...]

Nummertje kan je aanpassen naar een naam. Wel zo handig als je verschillende fietsen met gelijksoortige sensors hebt :)
Ik heb sinds kort pas mijn eerste fiets dus nu nog niet perse nodig :P
Ik meende eigenlijk ook dat ze omgedraaid waren met opnieuw toevoegen, maar dacht zal wel (ik wilde gaan fietsen en had beperkte tijd). Maar goed, naam geven is wel zo handig zal er eens naar kijken vanavond.
Thanks voor de tip

• Mistraller
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:12:
[...]

Geen 175mm helaas, en hebben ze geen rechter? Ik zou dan juist beide kanten willen ook voor pedaal efficiency etc.
Niet meer. Vanmorgen stonden er nog 4 maten. En rechts is er wel maar dan heb je dus gewoon een dual en dan komt ie met de tandwielen (hele crankset) en de prijs is dan ook fors hoger. Dat vind ik het allemaal niet waard.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Ik heb ook een nieuwe fiets inmiddels. Dit jaar gingen ongeveer al mijn vakanties niet door, dus ik had wat meer ruimte. Duurde echter wel eindeloos lang voordat ie hier stond. Ik had eind augustus al besteld bij de LBS omdat ze toen de nieuwe modellen binnen zouden krijgen.

Uiteindelijk bleek de levertijd begin deze maand voor het model wegens COVID19 nog eens 6 maanden en zou ik em pas in april 2021 krijgen. Geluk bij een ongeluk dat ze net deze maand een modelletje duurder geleverd hadden gekregen in alle maten, dus die heb ik meteen maar gekocht.

Het is een Pearl White Scott Addict RC10 geworden, met SRAM Force AXS, Quarq AXS powermeter en 35mm velgen met tubeless banden :)

Ben benieuwd hoe jullie je verzekering hebben geregeld. Ik ben lid van de NTFU dus ik ben wel tot 1000 euro schade verzekerd atm, maar verzekeren jullie de waarde van de hele fiets?

Heb wel nog steeds last van een knieblessure omdat de zadel van mijn oude fiets te hoog stond en ik bij overstrek mijn knie heb verdraaid bij het aanzetten, dus het blijft nog even bij er naar kijken :/

[ Voor 10% gewijzigd door ravenger op 26-11-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ravenger schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:24:
Ik heb ook een nieuwe fiets inmiddels. Dit jaar gingen ongeveer al mijn vakanties niet door, dus ik had wat meer ruimte. Duurde echter wel eindeloos lang voordat ie hier stond. Ik had eind augustus al besteld bij de LBS omdat ze toen de nieuwe modellen binnen zouden krijgen.

Uiteindelijk bleek de levertijd begin deze maand voor het model wegens COVID19 nog eens 6 maanden en zou ik em pas in april 2021 krijgen. Geluk bij een ongeluk dat ze net deze maand een modelletje duurder geleverd hadden gekregen in alle maten, dus die heb ik meteen maar gekocht.

Het is een Pearl White Scott Addict RC10 geworden, met SRAM Force AXS, Quarq AXS powermeter en 35mm velgen :)

Ben benieuwd hoe jullie je verzekering hebben geregeld. Ik ben lid van de NTFU dus ik ben wel tot 1000 euro schade verzekerd atm, maar verzekeren jullie de waarde van de hele fiets?

Heb wel nog steeds last van een knieblessure omdat de zadel van mijn oude fiets te hoog stond en ik bij overstrek mijn knie heb verdraaid bij het aanzetten, dus het blijft nog even bij er naar kijken :/
We demand pictures })

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• ravenger
Pic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrJhtqba6VylubA7BG74Nh24rL4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uXup3gsrE5V1jlN3FufQD5nw.gif?f=fotoalbum_large

• Joseph4820
Ben ik ook benieuwd naar, ben aant overwegen om aan te sluiten bij NTFU en dan tot 1500 en denk ook carbon module (fiets was 1350).

• rolandos582
Lekker fietsje! Ziet er mooi uit _/-\o_ toch nog wel aardig wat spacers nodig zo te zien!

• ravenger
rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:34:
[...]

Lekker fietsje! Ziet er mooi uit _/-\o_ toch nog wel aardig wat spacers nodig zo te zien!
Yep dat wel, het is een 54. Ik had ook een 56 geprobeerd, maar dat was net even een te grote reach :)

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
Mooie fiets. Mijn racer is een Scott Addict 10 uit 2014. Echt een top ding, nu nog steeds na meer dan 41.000 km. Veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:50:
[...]

Ergens rond de heuvelrug lijkt mij ook het mooist en behapbaar voor iedereen. Sowieso vind ik ritten met wat hoogtemeters wel geschikt voor gemixed gezelschap, dan kunnen degenen die zich toch een beetje willen meten even gassen op de klimmetjes (O-)) en de rest van de rit kan een mooi tempo gehouden worden wat behapbaar is voor iedereen.

Nijmegen is wat dat betreft ook een optie al krijg je dan al wel snel meer opeenvolgende stijle klimmen tov UHR en dat zal voor mensen uit de randstad ook weer wat meer uit de richting zijn.
Tussen Zeist en Amerongen is een rondje te bedenken met een paar aardige klimmetjes en daarna lange vlakke stukken. De klimmetje zijn ook nergens zo lang, op de amerongse berg na, dat er echt gaten van meerdere minuten ontstaan. Met clubritjes is het ook vaak rustig doordraaiend naar de heuvels en dan ieder voor zich en daarna weer samen verder.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kom is met een mooi rondje dan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat is de gewenste afstand?

Utrecht - Grebbenberg. Met op de heenweg zo vaak mogelijk over de heuvelrug en terug langs de Lek? Komt ergens rond de 120km schat ik uit mijn hoofd.

Als voorbeeld :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
...

...
Mijn fiets was nieuw maar € 935. Dus ik ben volledig gedekt _/-\o_

Inmiddels is hij overigens veel minder waard

Mooie fiets trouwens! Heb ook een Scott, maar dan een instapper (Speedster 20 uit 2015).

[ Voor 9% gewijzigd door wisselwerking op 26-11-2020 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Gaat om schadebedrag dus je hoeft niet volledige waarde te verzekeren.
Dus zeg 3000 euro verzekeren kan genoeg zijn voor fiets met waarde van 9000 euro.

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:44
DDX schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:35:
[...]

Gaat om schadebedrag dus je hoeft niet volledige waarde te verzekeren.
Dus zeg 3000 euro verzekeren kan genoeg zijn voor fiets met waarde van 9000 euro.
Toen ik mijn nieuwe fiets extra ging verzekeren dacht ik dat ook.

Officieel is dat echter niet het geval meldde ze aan mij, en zou de NTFU dan ook naar rato van "onderverzekerd" zijn uitkeren. In je voorbeeld dus slechts 1/3e van je schade.
Hoe heet die soep gegeten wordt weet ik echter niet.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 15:29

Grin

Ride si sapis.

Nou niet altijd @DDX
Bij een carbondekking moet je soms/vaak(?) de complete waarde van je fiets verzekeren. Ik heb er ook naar gekeken maar het loonde niet de moeite. Ook omdat je vanuit de fabrikant - de goeie fabrikanten dan - de eerst jaren wel aardig gedekt bent bij grote schades aan frame/voorvork.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• DDX
  • Nu online
Zie het nu ook staan in de huidige voorwaarden.
Maar dat stond er paar jaar geleden zeker niet.
(en met schade die ik gehad heb ook geen last van gehad)

Hmms, even goed uitzoeken dus want zo heb ik er weinig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MrBarBarian schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:13:
[...]

Wat is de gewenste afstand?

Utrecht - Grebbenberg. Met op de heenweg zo vaak mogelijk over de heuvelrug en terug langs de Lek? Komt ergens rond de 120km schat ik uit mijn hoofd.

Als voorbeeld :)
Ik denk dat je zo'n afstand best als social ride kan doen :) Zoek ff een leuke lunsjplek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat je zo'n afstand best als social ride kan doen :) Zoek ff een leuke lunsjplek
Elke keer kom ik weer uit bij Steakhouse Cunera, naast het treinstation. Ideaal omdat je vanaf daar zo de lekdijk op kan draaien en het na de berg zit en na de drukte van de dierentuin.

En ik heb wel een rondje van 100 km liggen over veel heuvels van de heuvelrug maar die haalt net de Grebbeberg niet. Die is wel om te bouwen tot iets met de Lekdijk erin en zonder rare schelpenpaden zoals langs de Maanse zandafgraving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Net FFWD velgen gescoord via hun website in de black friday aanbieding, eerst vanmiddag even contact gezocht met Mantel of daar nog iets mogelijk was (wou ze graag met ultegra remmen en een nieuwe casette gemonteerd hebben) maar kwam dan bijna €900,- duurder uit...(het is onzin maar ben gewoon geen fan van zelf sleutelen omdat ik bang ben iets te slopen)

Eerst maar eens de velgen ontvangen en dan even bekijken hoe ik ze ga laten monteren of misschien toch zelf proberen en hopen dat ik niets sloop :+

Ik ben er iig blij mee, voor mij maakt dit echt mijn fiets af qua uiterlijk (voelde als een mooie auto met wieldoppen :+ ) en als ik er qua prestaties nog iets van merk ben ik helemaal tevreden!

/edit: "mijn eigen" fietsenmaker kon helaas niets leveren
/edit2: ik wou perse de zwarte daarom had ik ze niet al bij mantel besteld

[ Voor 8% gewijzigd door Nutterd op 26-11-2020 20:37 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:09
Hier het eerste rondje op de racefiets met de Lezyne Macro Drive 1300XXL. Eerder al gebruikt op de normale fiets. Ook op kruissnelheid is het zicht ruim voldoende op vol vermogen. De 1300XXL kent 2 modi: ''normaal'' waarin alle lichtstanden in mogelijk zijn, en ''race modus'' waarin 2 lichtstanden mogelijk zijn. De laatste heeft mijn voorkeur omdat je dan niet steeds alle lichtstanden hoeft te passeren alvorens je weer bij de gewenste bent.

De lamp voelt degelijk aan; geen geratel en gerommel onderweg, en ook het bandje is van voldoende dik rubber dat het vertrouwenwekkend aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Nutterd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:52:
Net FFWD velgen gescoord via hun website in de black friday aanbieding,

[..]

Goed dat je gewacht hebt, nog iets goedkoper dan de mantel prijs van vorige week.
Zou bijna de mantel set weer retour sturen om ze dan via ffwd te bestellen.
Naja snel vergeten maar, heb het niet gezien zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

DDX schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:41:
[...]

Goed dat je gewacht hebt, nog iets goedkoper dan de mantel prijs van vorige week.
Zou bijna de mantel set weer retour sturen om ze dan via ffwd te bestellen.
Naja snel vergeten maar, heb het niet gezien zullen we maar zeggen.
Ik snap je, had ze zelf miss liever bij mantel gekocht, niet voor het support your locals gevoel (want dat heb ik bij mantel niet) maar om ze eventueel te laten monteren...maar nu heb ik precies de set die ik wou voor minder geld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
En naar aanleiding van ntfu vraag van vanmiddag ;

Voorwaarden 2018:
https://www.ntfu.nl/docum...Combinatieverzekering.pdf

Voorwaarden 2020/2021;
https://www.fietssport.nl...fu%20fietsverzekering.pdf

Maar in beide staat zo ongeveer hetzelfde.
Stukje van onderverzekeringstaat specefiek onder de 'carbon module' ;
De volle waarde van de fiets dient verzekerd te worden. Bij onderverzekering wordt ook naar
rato uitgekeerd.
Dus dat gaat als ik het zo lees enkel als je de carbon module afsluit.
Wat een extra iets is wat je moet afsluiten, dan krijg je niet de reparatiekosten van je frame/wielen/stuur maar een nieuwe frame.

En ook nog eens dit stukje;
http://www.avischade.nl/samenwerking-ntfu/
Alle NTFU leden hebben een standaard verzekering waarin onder andere de vergoeding van materiële schade aan de fiets en persoonlijke eigendommen ten gevolge van een ongeval zijn geregeld. Dit betreft een zogenoemde premier risque verzekering, waarbij de eerste € 1.000,00 van de fiets is verzekerd, ongeacht de aanschafwaarde van het object. Van onderverzekering is hier geen sprake. Uiteraard is bijverzekering tot het bedrag van aanschaf mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 26-11-2020 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:57
Net FFWD velgen gescoord via hun website in de black friday aanbieding, eerst vanmiddag even contact gezocht met Mantel of daar nog iets mogelijk was (wou ze graag met ultegra remmen en een nieuwe casette gemonteerd hebben) maar kwam dan bijna €900,- duurder uit...(het is onzin maar ben gewoon geen fan van zelf sleutelen omdat ik bang ben iets te slopen)

Eerst maar eens de velgen ontvangen en dan even bekijken hoe ik ze ga laten monteren of misschien toch zelf proberen en hopen dat ik niets sloop :+

Ik ben er iig blij mee, voor mij maakt dit echt mijn fiets af qua uiterlijk (voelde als een mooie auto met wieldoppen :+ ) en als ik er qua prestaties nog iets van merk ben ik helemaal tevreden!

Hah gefeliciteerd! Heel benieuwd hoe ze je bevallen. Helaas is seizoen beetje over, maar als het droog is met een zonnetje kan je nog best lekker naar buiten...

Cassette en remschijf monteren is een eitje, daar moet je echt geen zorgen over hebben.

• Nutterd

Nutterd

Morrar schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:03:
[...]

Hah gefeliciteerd! Heel benieuwd hoe ze je bevallen. Helaas is seizoen beetje over, maar als het droog is met een zonnetje kan je nog best lekker naar buiten...

Cassette en remschijf monteren is een eitje, daar moet je echt geen zorgen over hebben.
Thanks! Ja helaas is het seizoen voor mij voorbij (fiets nu veel indoor,gravel en MTB) en wou ze ook pas in Maart kopen maar nu kon ik ze niet laten liggen, denk wel dat ze pas in Februari/maart gemonteerd worden.

• rolandos582

Welke heb je uiteindelijk gescoord?
Wat zijn nu eindelijk de verschillen tussen de F4D FCC oil/celeste en FCC. Puur de kleur?
De F4D FCC met DT350 in full black voor €799,- Oof gimme O-)

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:22:
[...]

Welke heb je uiteindelijk gescoord?
Wat zijn nu eindelijk de verschillen tussen de F4D FCC oil/celeste en FCC. Puur de kleur?
De F4D FCC met DT350 in full black voor €799,- Oof gimme O-)
Ik wou perse de zwarte maar heb last minute toch voor de oil gekozen (heel veel zwart en iets kleur :+ ) met DT350 naaf....

Ik kon geen verschil vinden alleen de kleur en het gewicht maar verwacht dat dat een typefout is

Pagina: 1 ... 186 ... 639 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).