Gravelpaadjes door heumensoord zijn prima voor een gravelfiets of zelfs racefiets. Maar rond Nijmegen heb je inderdaad prachtige mtb routes. Hier zitten echt flinke delen single-track in met kombochten, jumps etc en mooie stukken over bospaden. Flink aantal hoogtemeters ook soms voor nl begrippen. Ik zou inderdaad de mtb pakken. De rode trek route en de paarse (stuk single-track vanaf de nijmeegse baan) zijn mooi, evt in combinatie. De oude groene is vrij vlak, en zou op wat kleine stukjes na misschien wel mooi met de gravel zijn.. Maar die is ook anders nu en heb ik nog niet gefietst..hoi1234 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:13:
Kijk dit zijn goede tips. Wel vreemd dat ik jongens van mijn wielrenclub aangaven dat eigenlijk alles in Nijmegen met de gravelbike te doen zou moeten zijn.
Ik ga zeker eens contact opnemen met die verhuurder. Hopelijk kunnen zij mij ook goede tips geven welke tracks ik zeker moet doen.
Blijven pracht velgenFlipmo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:54:
[...]
ik heb ook 45mm in mijn Sensa, smoelt prima
[Afbeelding]

Mijn 2020 model is ongewijzigd op lakkleur na, met 400 eur adviesprijs omhoog gegaan. Veel dealers zullen ook geen korting geven voorlopig, fietsen zijn al pre-ordered voor ze in de showroom staan.Fisico schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:15:
[...]
Dan zullen de prijzen ook wel weer wat omhoog gaan. Ik ben wel benieuwd waar het probleem zit, al zal corona zeker een rol spelen. Ik zie dat bepaalde Shimano-onderdelen echt heel slecht leverbaar zijn en dat zijn dan vooral de dure onderdelen en ik kan mij toch niet voorstellen dat iedereen die nu aan het bestellen is.
Gelukkig heb ik een fiets dus wachttijd is niet direct een probleem en ik moet toch nog puzzelen over wat het wordt. Al bedacht ik mij gisteren dat een setje betere willen de huidige fiets ook al naar een hoger plan kan tillen. Af en toe denk ik dat ik heel veel geld dat uitgeven voor het niet meer zichtbaar hebben van de kabels onder het stuur.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Interessante aanbieding! Weet iemand toevallig of de 105 crank met powermeter ook ipv een tiagra crank zou passen? En belangrijker, zou werken? Mijn vriendin zou het een leuke toevoeging vinden en ze heeft nu een tiagra afmontage. Een eventuele volgende fiets zou wellicht 105 afgemonteerd worden dus dan kan 'ie wel meeMorrar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:56:
Volgens mij wel redelijke aanbieding voor 4iiii power meters bij Mantel voor degene die nog niet voorzien zijn.
105 - 229 euro:
https://www.mantel.com/4i...powermeter?autocomplete=1
Ultegra - 269 euro:
https://www.mantel.com/4iiii-r8000-powermeter
Verder nog niet echt iets spectaculairs tegen gekomen, maar ben ook niet echt ergens naar op zoek. Vooral slijtage onderdelen eigenlijk en die zijn niet heel duur / sterk afgeprijsd.
Goede tip, ook besteld. Biba, 3 bandenlichters, 2x co2 patroon, pompje, verlengers en multitool/tool voor wiel past er allemaal makkelijk in! Hoef ik ook niet perse zadeltasje mee. Heb wel het gevoel dat het fijner rijd zonder zadeltasje op een of andere manier.Flipmo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:29:
[...]
ik heb deze met vaderdag gekregen
https://thepack.cc/?gclid...poLzq3FxbtTgaAn17EALw_wcB
Heb er wat kleingeld inzitten, biba, 3 bandenlichters, 2x co2 patroon, co2 pompje, ventielverlengers, plakstickers.
En dan nog genoeg ruimte over. Heb nog wel een multitool, deze in geen 5 jaar nodig gehad met fietsen. Al zou hij er ook nog wel bij in passen.
Hij past net als die van Rapha ook in een achterzak en hebt dan nog wat ruimte over voor wat dun spul
Ja geen probleem. (tenminste als het een hollowtech crank is, dus niet een tiagra van voor 9 speed zegmaar)Luuk741 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:19:
[...]
Interessante aanbieding! Weet iemand toevallig of de 105 crank met powermeter ook ipv een tiagra crank zou passen? En belangrijker, zou werken? Mijn vriendin zou het een leuke toevoeging vinden en ze heeft nu een tiagra afmontage. Een eventuele volgende fiets zou wellicht 105 afgemonteerd worden dus dan kan 'ie wel mee
Top, dank voor je reactie! Volgens mij is het een hollowtech maar thuis voor de zekerheid effe checkenDDX schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:25:
[...]
Ja geen probleem. (tenminste als het een hollowtech crank is, dus niet een tiagra van voor 9 speed zegmaar)
Heb hem ook net besteld...al zovaak op het punt gestaan om te doen en iedere x vergeten. Zadeltasje stoorde me niet tijdens het fietsen maar als ik op het terras zat met een stuk appelgebak en een kop koffie op te scheppen over hoe snel ik gefietst had zei dat stomme zadeltasje iets andersrolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:22:
[...]
Goede tip, ook besteld. Biba, 3 bandenlichters, 2x co2 patroon, pompje, verlengers en multitool/tool voor wiel past er allemaal makkelijk in! Hoef ik ook niet perse zadeltasje mee. Heb wel het gevoel dat het fijner rijd zonder zadeltasje op een of andere manier.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
* Grin knikt goedkeurend naar @Nutterd
Het is duidelijk niet de moment om een nieuwe fiets te kopen. Er is een verhoogde vraag door mensen die thuis binnen zitten, niet meer naar hun eigen sport kunnen en dus een eerste fiets aanschaffen. Er is een verminderd aanbod door mindere capaciteit in productie. Als er 1 onderdeel ontbreekt, is de ganse fiets vertraagd/niet beschikbaar
Ten derde zijn de prijzen sterk verhoogd, of zijn de kortingen bij dealers alleszins weggevallen en betaal je nu full retail op alles.
Ten derde zijn de prijzen sterk verhoogd, of zijn de kortingen bij dealers alleszins weggevallen en betaal je nu full retail op alles.
.
Installatie en afstellen valt ook wel mee, als je frame een beetje open staat voor Di2 ;-).rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:49:
Ik ben eigenlijk benieuwd, ik wil in de toekomst mijn fiets wel upgraden met een R8050 DI2 upgrade kit, of als de nieuwe groepen uit zijn met zo'n kit. Elektronisch schakelen lijkt me heel fijn!
Maar hoeveel werk gaat daar nou in zitten? Als in hoeveel manuren moet je rekening mee houden als je zoiets zou uitbesteden?
Hier een verhaaltje (nou ja, vooral foto's) van mijn fiets in opbouw: https://bettershifting.co...cinelli-veltrix-disc-di2/
Maar goed, draadloos (SRAM) is nog veel makkelijker installeren natuurlijk (alleen iets duurder in de aanschaf voor zo ver ik weet). De volgende Shimano groepen zullen ook draadloos/semi-draadloos zijn, maar voordat je die ook echt kan kopen zijn we waarschijnlijk ook wel weer een jaar verder
Ik heb die 4iiii van de zomer gekocht bij futurum (105) die was toen 219, en met de 25 euro kortingsbon van strava dus maar 194 voor betaaldMorrar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:56:
Volgens mij wel redelijke aanbieding voor 4iiii power meters bij Mantel voor degene die nog niet voorzien zijn.
105 - 229 euro:
https://www.mantel.com/4i...powermeter?autocomplete=1
Ultegra - 269 euro:
https://www.mantel.com/4iiii-r8000-powermeter
Verder nog niet echt iets spectaculairs tegen gekomen, maar ben ook niet echt ergens naar op zoek. Vooral slijtage onderdelen eigenlijk en die zijn niet heel duur / sterk afgeprijsd.
Wie weet gooit futurum hem ook nog in de actie... als er goedkoop ingekocht kan worden.
---------------
* mhr-zip zwaait @Nutterd uit. Veel succes aan the dark-side

(Ik hoop dat ik nu niet een of andere film nerd beledig).
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Hmm precies, heb niet heel veel haast, is gewoon iets wat ik volgend jaar wil gaan proberen om te kijken wat voor verschil dat maakt. En omdat ik ook wel een tech nerd ben dus geniet van zulke tech snufjes!Salteh schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:05:
[...]
Installatie en afstellen valt ook wel mee, als je frame een beetje open staat voor Di2 ;-).
Hier een verhaaltje (nou ja, vooral foto's) van mijn fiets in opbouw: https://bettershifting.co...cinelli-veltrix-disc-di2/
Maar goed, draadloos (SRAM) is nog veel makkelijker installeren natuurlijk (alleen iets duurder in de aanschaf voor zo ver ik weet). De volgende Shimano groepen zullen ook draadloos/semi-draadloos zijn, maar voordat je die ook echt kan kopen zijn we waarschijnlijk ook wel weer een jaar verder
Ik ben nog niet klaar met het zadeltasje, maar als ik het kan vervangen door iets goeds en wat beter uitziet dan laat ik dat zeker niet na.mhr-zip schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:43:
[...]
* mhr-zip zwaait @Nutterd uit. Veel succes aan the dark-side![]()
(Ik hoop dat ik nu niet een of andere film nerd beledig).
Ik zit op het randje dus
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Is iemand hier in het bezit van een Stages Gen3 powermeter (Left, R8000)?
Ik zou graag willen weten hoe groot de 'pod' is op de crankarm. Recent de nieuwe Aeroad aangeschaft. Zou graag een powermeter willen monteren.
Wanneer ik de website van 4iiii en Stages bekijk, zou je 10mm clearance moeten hebben tussen het frame en de crankarm. Helaas is dit eerder 8, misschien 9mm.
Op mijn andere fiets heb ik een 4iiii left powermeter. Deze geprobeerd op de Aeroad, maar helaas hou ik maar 0,5mm ruimte over. Dat durf ik niet aan. Op de foto's lijkt de Stages powermeter pod een stuk kleiner, en zou dit mogelijk wel passen.
Ik zou graag willen weten hoe groot de 'pod' is op de crankarm. Recent de nieuwe Aeroad aangeschaft. Zou graag een powermeter willen monteren.
Wanneer ik de website van 4iiii en Stages bekijk, zou je 10mm clearance moeten hebben tussen het frame en de crankarm. Helaas is dit eerder 8, misschien 9mm.
Op mijn andere fiets heb ik een 4iiii left powermeter. Deze geprobeerd op de Aeroad, maar helaas hou ik maar 0,5mm ruimte over. Dat durf ik niet aan. Op de foto's lijkt de Stages powermeter pod een stuk kleiner, en zou dit mogelijk wel passen.
:strip_exif()/f/image/EQn4KHrBpSKJ3XDvhGWXFaWj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door borstel op 21-11-2020 09:45 ]
Maar hoe bevalt de Aeroad verder? welke heb je en enig idee wat hij echt weegt? De ruimte bij Canyon is altijd erg beperkt. Ik heb links mijn cadansmeter zitten op een Ultimate en dat houdt ook niet over. Er is op de hele arm eigenlijk maar een plek waar het fatsoenlijk past.borstel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:43:
Voor powermeters hoop ik dat Shimano eens komt met pedalen, dat zou echt fijn en relatief goedkoop zijn.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik heb er ook eentje besteld. Was al een tijdje op zoek naar zoiets. Momenteel heb ik mijn spullen in een afsluitbaar boterham zakje van de IKEA:). Dan is dit iets duurzamer en wat makkelijker!Nutterd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:53:
[...]
Ik ben nog niet klaar met het zadeltasje, maar als ik het kan vervangen door iets goeds en wat beter uitziet dan laat ik dat zeker niet na.
Ik zit op het randje dus
Battle.net || Strava
In de winter heb ik mijn spullen in een speciale bidon. Voor de zomer moet ik eens naar een andere oplossing, want ik heb wel een heel stijlvol tasje met boa-sluiting maar het wordt ook wel heel smerig elke keer. Nadeel van zo'n ding in je zak vind ik wel dat het weer iets is waardoor je minder warmte kwijt kan. Het zakje met wat bankpassen en mijn telefoon komt er nu ook al nat uit.retlaw schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:40:
[...]
Ik heb er ook eentje besteld. Was al een tijdje op zoek naar zoiets. Momenteel heb ik mijn spullen in een afsluitbaar boterham zakje van de IKEA:). Dan is dit iets duurzamer en wat makkelijker!
Ik heb afgelopen week een artikel over een patentaanvraag van Shimano gezien waarin het gaat over powermeter in pedalen.Fisico schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:49:
[...]
Maar hoe bevalt de Aeroad verder? welke heb je en enig idee wat hij echt weegt? De ruimte bij Canyon is altijd erg beperkt. Ik heb links mijn cadansmeter zitten op een Ultimate en dat houdt ook niet over. Er is op de hele arm eigenlijk maar een plek waar het fatsoenlijk past.
Voor powermeters hoop ik dat Shimano eens komt met pedalen, dat zou echt fijn en relatief goedkoop zijn.
Maar wat let je om nu niet voor de Assioma's of Garmin Vectors te gaan?
Na de eerste rit met een flinke glimlach thuisgekomen, dat zegt genoeg! Echt een geweldige fiets. Opvallend stabiel met de harde wind afgelopen dagen, stabieler dan mijn oude fiets met hoge velgen. Makkelijker op snelheid te brengen en houden.Fisico schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:49:
[...]
Maar hoe bevalt de Aeroad verder? welke heb je en enig idee wat hij echt weegt? De ruimte bij Canyon is altijd erg beperkt. Ik heb links mijn cadansmeter zitten op een Ultimate en dat houdt ook niet over. Er is op de hele arm eigenlijk maar een plek waar het fatsoenlijk past.
Flinke verbetering tov mijn 6 jaar oude alu Cube Peloton Race. Al is die de afgelopen jaren ook geupgrade. Van een 105 groep naar Ultegra, en 50mm carbon wielen. Zal die ook nog graag gebruiken in de winter met slecht weer en op de Tacx Neo.
Heb de SLX 8 Di2 Disc, in maat XS, weegt met een HideMyBell, Garmin 510, Ultegra pedalen, carbon bidonhouders en een Vento Argo zadel ongeveer 7,9 kg.
Mocht iemand een Stages R8000 powermeter tegenkomen met een Black Friday deal, let me know. Dan ga ik even kijken of die wel past. Anders wordt het kijken naar een pedal based powermeter denk ik.
Oops of ik lees je eerdere reactie
[ Voor 90% gewijzigd door DDX op 21-11-2020 17:04 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad (zie hier, en verder). Volgens de specs van Stages zou hij niet passen op mijn Canyon Ultimate, maar hij past welborstel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:43:
[Afbeelding]
Ik heb ook de 4iiii gehad, maar die past nét niet.
Toen ik besloot een vermogensmeter aan te schaffen, twijfelde ik tussen de 4iiii en de Stages. De 4iiii was 25 euro goedkoper, de reviews waren ongeveer gelijk en de Stages wat toen niet leverbaar... Daarom de 4iiii gekocht, die ik terug heb moeten sturen.
Ik heb nu de Stages en het houdt niet over, maar past prima. Ik weet niet precies welke maten je wilt, maar ik wil 'm best voor je opmeten. Maar misschien dat je ook wat aan de foto's hebt:
...of aan de info die ik hier post?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Haha, precies wat ik heb gedaan.Galois schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:39:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad (zie hier, en verder). Volgens de specs van Stages zou hij niet passen op mijn Canyon Ultimate, maar hij past wel
Ik heb ook de 4iiii gehad, maar die past nét niet.
Toen ik besloot een vermogensmeter aan te schaffen, twijfelde ik tussen de 4iiii en de Stages. De 4iiii was 25 euro goedkoper, de reviews waren ongeveer gelijk en de Stages wat toen niet leverbaar... Daarom de 4iiii gekocht, die ik terug heb moeten sturen.
Ik heb nu de Stages en het houdt niet over, maar past prima. Ik weet niet precies welke maten je wilt, maar ik wil 'm best voor je opmeten. Maar misschien dat je ook wat aan de foto's hebt:
...of aan de info die ik hier post?
Lukt het jou om het dikste deel van de Stages op te meten. Het stukje (“pod”) wat op de crank is geplakt zegmaar.
Een beetje verveeld op mijn telefoon te browsen kom ik op strav.art. Erg grappig hoe inventief sommige mensen zijn!
Helaas heb ik altijd geniale ideeën om miljonair te worden
maar het ontbreekt mij dan aan capaciteiten 
Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om software te maken die automatisch in een geselecteerd gebied een figuurtje voor je plot, je dit als gpx-bestand kunt downloaden en vervolgens in je navigatie na kunt fietsen?
Als je gebied te klein is, dan zal er helaas te weinig 'keuze' zijn in het verbinden van twee vertices met een rechte lijn, maar als het gebied groot genoeg is, moet dit geen probleem zijn lijkt mij.
Een huisje bestaande uit 5 'vertices/hoekpunten' daar kan ik zelfs een programma voor schrijven die deze 'zo goed als mogelijk' verbindt. Voor complexere figuren moet dat ook niet heel lastig zijn. Het enige wat je nodig hebt is alle hoekpunten op een kaart
Wie heeft vanavond een uurtje vrij en kan dit maken? Dan ben je volgend jaar miljonair. Succes (maar denk wel aan mij voor het geven van deze tip
)
Helaas heb ik altijd geniale ideeën om miljonair te worden
Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om software te maken die automatisch in een geselecteerd gebied een figuurtje voor je plot, je dit als gpx-bestand kunt downloaden en vervolgens in je navigatie na kunt fietsen?
Als je gebied te klein is, dan zal er helaas te weinig 'keuze' zijn in het verbinden van twee vertices met een rechte lijn, maar als het gebied groot genoeg is, moet dit geen probleem zijn lijkt mij.
Een huisje bestaande uit 5 'vertices/hoekpunten' daar kan ik zelfs een programma voor schrijven die deze 'zo goed als mogelijk' verbindt. Voor complexere figuren moet dat ook niet heel lastig zijn. Het enige wat je nodig hebt is alle hoekpunten op een kaart
Wie heeft vanavond een uurtje vrij en kan dit maken? Dan ben je volgend jaar miljonair. Succes (maar denk wel aan mij voor het geven van deze tip
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
De pod incl crank op het dikste deel is 23 mm. De pod zelf is op dat deel 8 mm dik en het dikste punt is op 10 cm van hart bottom bracket.borstel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:51:
[...]
Haha, precies wat ik heb gedaan.
Lukt het jou om het dikste deel van de Stages op te meten. Het stukje (“pod”) wat op de crank is geplakt zegmaar.
Genoeg info zo?
Dat heb ik ook ergens voorbij zien komen en af en toe een snipper over de nieuwe groep. In de ideale wereld koop ik een nieuwe fiets als er ook een nieuwe groep is. Ik ben nogal gehecht aan mijn huidige plaatjes onder twee paar schoenen. En ik mocht pas nieuwe dure pedalen als ik twee jaar achter elkaar niet op een lullige manier was gevallen. Dat heb ik inmiddels gehaald.Pimorez schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:59:
[...]
Ik heb afgelopen week een artikel over een patentaanvraag van Shimano gezien waarin het gaat over powermeter in pedalen.
Maar wat let je om nu niet voor de Assioma's of Garmin Vectors te gaan?
Als ze binnen de club pedalen met vermogensmeter hebben dan heeft bijna iedereen de Assioma-pedalen dus dat lijken mij geen verkeerde pedalen, alleen die plaatsjes dus.
Ah dat klinkt goed zeg. Heeft die van jou dan ook de DT Swiss velgen? De Ultimate is wat zijwindgevoelig en je moet er echt energie in blijven stoppen, aan de andere kant is die fiets op de eerste meters weer bizar snel. Ik vond de test in Tour wel indrukwekkend van de Aeroad en fijn dat het frame iets meer naar de sport geo is gegaan.borstel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:43:
[...]
Na de eerste rit met een flinke glimlach thuisgekomen, dat zegt genoeg! Echt een geweldige fiets. Opvallend stabiel met de harde wind afgelopen dagen, stabieler dan mijn oude fiets met hoge velgen. Makkelijker op snelheid te brengen en houden.
Bedankt voor het checken! Mmm, zeg het maar... net wel net nietGalois schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:05:
[...]
De pod incl crank op het dikste deel is 23 mm. De pod zelf is op dat deel 8 mm dik en het dikste punt is op 10 cm van hart bottom bracket.
Genoeg info zo?
:strip_exif()/f/image/WsHCVLzorEw997Sf4KRHxwrq.jpg?f=fotoalbum_large)
@Fisico Yes, DT Swiss ARC 1400, heb ze vervangen voor de bredere 2021 versie.
[ Voor 5% gewijzigd door borstel op 21-11-2020 21:04 ]
Wel mooi schoon!borstel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:19:
[...]
Bedankt voor het checken! Mmm, zeg het maar... net wel net niet?
[Afbeelding]
@Fisico Yes, DT Swiss ARC 1400, heb ze vervangen voor de bredere 2021 versie.
---------------
Valt tegen hoor. Gelukkig woon ik in de buurt van een aantal fanatiekelingen, dus ik heb nog aardig wat rondjes voor de boeg. Sommige routes gaan over onverhard, en dat kan je dus met een automatische tool niet doen. Vaak moet je die track gewoon kennen, om te weten of je het überhaupt kan fietsen.Galois schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:51:
Een beetje verveeld op mijn telefoon te browsen kom ik op strav.art. Erg grappig hoe inventief sommige mensen zijn!
Helaas heb ik altijd geniale ideeën om miljonair te wordenmaar het ontbreekt mij dan aan capaciteiten
Wie heeft vanavond een uurtje vrij en kan dit maken? Dan ben je volgend jaar miljonair. Succes (maar denk wel aan mij voor het geven van deze tip)
En bovendien, probeer maar eens wat te tekenen in de strava app op je mobiel. Want die doet feitelijk wat jij al zegt, maar er komt zelden iets moois uit, of het wordt onfietsbaar groot.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 21-11-2020 23:03 ]
---------------
Iemand toevallig ervaring met https://smartbikelights.com/products/cliq ?
Key Features:
- Engineered triple lens system (Wide, Long and side range lenses). The most visible bike light in the world.
- Anti-theft alert through the Rayo application.
- IP67 Water resistance rating - highest of any bike light.
- Rayo Application.
- Group synchronization and strobe matching.
- Complete brightness and pattern customization.
- Ultra bright and class leading 90 Lumens peak brightness.
- Powerful and efficient CPU with bluetooth engine.
- Auto brake light utilizing advanced drone technology.
- Daylight visible, utilizing the custom engineered lenses.
- Smart angle adjustable seat post and saddle mounting.
- Up to 20 hours battery life (USB micro charging).
Ziet er wel interessant uit voor slechts €42,95. Nodig? Nee maar wel vet
Key Features:
- Engineered triple lens system (Wide, Long and side range lenses). The most visible bike light in the world.
- Rayo Application.
Ken die niet maar de cube light Pro ziet er ook vet uit.rolandos582 schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:04:
Key Features:
- Rayo Application.
ik herkende een aantal van Ali.. daar zijn ze een stuk goedkoper, de cliq kon ik zo snel niet vinden, maar hier heb je de navi 600 een de xlite 100 voor en stuk minderrolandos582 schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:04:
Key Features:
- Rayo Application.
https://a.aliexpress.com/_B1YUFt
Volgens mij is dit voor AliExpress begrepen redelijk premium spul, maar voor normale begrippen dus "normaal".
Wat een prijzen. Je hoeft echt niet zoveel meer bij te leggen om een goede lezyne of cateye te kopen.Prulleman schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:41:
[...]
ik herkende een aantal van Ali.. daar zijn ze een stuk goedkoper, de cliq kon ik zo snel niet vinden, maar hier heb je de navi 600 een de xlite 100 voor en stuk minder
https://a.aliexpress.com/_B1YUFt
Volgens mij is dit voor AliExpress begrepen redelijk premium spul, maar voor normale begrippen dus "normaal".
Je kunt ook de Lezyne 1300 XXL scoren voor een beetje meer!;)
Ben vooral benieuwd naarWorsteneter schreef op zondag 22 november 2020 @ 02:18:
[...]
Ken die niet maar de cube light Pro ziet er ook vet uit.
* Smart auto braking
Ik vind zelf remmen toch echt best veel moeite.
[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 22-11-2020 09:31 ]
Totaal iets anders, typisch gevalletje van klok, klepel en niet weten te hangen. 
Reed vorige week weg van huis, en prompt begon het te slagregenen. Vervolgens maar weer omgedraaid, had geen zin in een donkere, koude en natte rit.
Terwijl ik naar huis reed merkte ik dat de rechtershifter leek te slippen, ik kon niet schakelen want er was geen druk, alsof er niks aan de hendel vastzat. Even later pakte de shifter wel weer en schakelde het normaal. Niet gehinderd door enig kennis van zaken zou ik zeggen dat de shifterkabel slipte en geen weerstand had. Zou dit kunnen verholpen worden door wat vet rond de shifterkabel aan te brengen? Daar waar de kabel open en bloot ligt. Het schakelt normaal als het droog is, dus vermoed dat water ergens naar binnen was gedrongen. Fiets heeft nu een tijdje binnen gestaan, grondig schoongemaakt en zou nu in orde moeten zijn lijkt me, maar om dit in de toekomst te voorkomen, wat er aan te doen?
Vind het wel typisch dat dit de eerste bui was waar ik met mijn racefiets doorheen reed (jaja, mooiweerfietser
), en de fiets meteen op begint te spelen, de woon-werkfiets met eveneens een derailleur (Deore) heeft zulk gedrag in 10 jaar nog nooit gehad. Al zal een 105 derailleur wel wat strakkere toleranties hebben, vind het wel typisch.
Reed vorige week weg van huis, en prompt begon het te slagregenen. Vervolgens maar weer omgedraaid, had geen zin in een donkere, koude en natte rit.
Terwijl ik naar huis reed merkte ik dat de rechtershifter leek te slippen, ik kon niet schakelen want er was geen druk, alsof er niks aan de hendel vastzat. Even later pakte de shifter wel weer en schakelde het normaal. Niet gehinderd door enig kennis van zaken zou ik zeggen dat de shifterkabel slipte en geen weerstand had. Zou dit kunnen verholpen worden door wat vet rond de shifterkabel aan te brengen? Daar waar de kabel open en bloot ligt. Het schakelt normaal als het droog is, dus vermoed dat water ergens naar binnen was gedrongen. Fiets heeft nu een tijdje binnen gestaan, grondig schoongemaakt en zou nu in orde moeten zijn lijkt me, maar om dit in de toekomst te voorkomen, wat er aan te doen?
Vind het wel typisch dat dit de eerste bui was waar ik met mijn racefiets doorheen reed (jaja, mooiweerfietser
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
@Maarten_E Als je zulke problemen met je shifter hebt, dan is de eerste stap het vervangen van de versnellingskabel. Grote kans dat deze ergens aan het rafelen is, waardoor hij op een bepaalde positie bleef plakken. Door de schokken tijdens het fietsen is het uitgerafelde stuk waarschijnlijk weer losgekomen, maar het is maar kwestie van tijd voordat hij helemaal breekt nu.
* CyberThijs is ervaringsdeskundige. Mijn rechtershifter heeft de slechte gewoonte van ongeveer jaarlijks een versnellingskabel op te eten. Een koniginnenrit in de Auvergne is zo al halverwege in het water gevallen
* CyberThijs is ervaringsdeskundige. Mijn rechtershifter heeft de slechte gewoonte van ongeveer jaarlijks een versnellingskabel op te eten. Een koniginnenrit in de Auvergne is zo al halverwege in het water gevallen

Denk eerder dat er iets blijft hangen, als je namelijk de kleine peddle een beetje indrukt heb je ook geen druk op de grote. Iets moet terug schieten in een soort locked positie. Als het koud en vet/vuil is blijft het makkelijker hangen. Schoonspuiten met dun vet is volgens mij de beste oplossingMaarten_E schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:59:
Totaal iets anders, typisch gevalletje van klok, klepel en niet weten te hangen.
Vind het wel typisch dat dit de eerste bui was waar ik met mijn racefiets doorheen reed (jaja, mooiweerfietser), en de fiets meteen op begint te spelen, de woon-werkfiets met eveneens een derailleur (Deore) heeft zulk gedrag in 10 jaar nog nooit gehad. Al zal een 105 derailleur wel wat strakkere toleranties hebben, vind het wel typisch.
En zoals hierboven, een Nieuwe kabel kan ook geen kwaad
Dat snap ik, had ik inderdaad niet vermeld maar rijden beide met 25mm banden. M'n punt was meer dat er vrijwel altijd iets verschil in blijft zitten, maar dat dat in mijn ogen niet af mag doen aan het fiets plezier. Net zoals er bij de Strava segmenten weleens iemand onverklaarbaar een seconde sneller tijdens de rit scheen te zijn terwijl je zeker weet dat diegene een gaatje moest laten.Ypuh schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:41:
[...]
Dat heeft natuurlijk geen zin. Als de een met 25mm banden rijdt en de ander met 28mm banden, dan is de wielomtrek verschillend en draait het ene wiel vaker rond dan het andere. Het zijn geen mega verschillen, maar wel genoeg om verschillen te krijgen in de totale afstand.
Hier gaat het volgens mij ook mis bij veel fietscomputers/snelheidssensoren.
Zeker, ik ben zeker tevreden over mijn Lezyne set maar ik vind technologie wat je met een app kan bedienen altijd interessant! Nu zou ik het niet zo snel kopen maar tochmhr-zip schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:18:
[...]
Wat een prijzen. Je hoeft echt niet zoveel meer bij te leggen om een goede lezyne of cateye te kopen.

Ze dichten zichzelf nogal wat kwaliteiten toe. Altijd extra opletten dan. Ik kan weinig reviews vinden. Ziet er wel mooi uit maar of het zo goed is als ze zelf zeggen? Ik vraag het me af.rolandos582 schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:04:
Key Features:
- Rayo Application.
Eerste de beste lampje van ali heeft ook al een heleboel van dit.rolandos582 schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:04:
Key Features:
- Rayo Application.
Engineered: Alles wat geproduceerd is, is ontwikkeld. Heerlijke kul.
Atitheft op een lamp: Als het donker is ga je niet op terras zitten, en als ie afgaat is het ding al weg. (Dan liever de antitheft van de garmin, die bewaakt tenminste de hele fiets)
Strobe? Knipperlicht mag niet en is in het donker niet verstandig
efficient CPU: Ja duh, elke microcontroller is een cpu die slim is.
Remlicht op basis van drone? Elk ding met een bewegingssensor heeft dat. Ook je telefoon heeft een gyro en remlicht zit ook op veel ali lampen. BTW ik heb het ook en eigenlijk vind ik het stom.
Daylight visible. Als er maar genoeg licht is is elke lamp daylight visible.
En verder, die Ali lamp hierboven genoemd ziet er exact gelijk uit als mijn Rockbros. Alleen heeft die drie fixed standen (prima) en kost die net geen 20 euro.
---------------
Omdat er hier wat powermeter koorts/intresse was:
Power2Max heeft ook de nodige aanbiedingen (voor het eerst zover ik weet): https://www.power2max.com/en/power-meter-offers/
Niet de goedkoopste, wel een super betrouwbare oplossing (en geen zorgen over ruimte tussen je crank en achtervork
)
Power2Max heeft ook de nodige aanbiedingen (voor het eerst zover ik weet): https://www.power2max.com/en/power-meter-offers/
Niet de goedkoopste, wel een super betrouwbare oplossing (en geen zorgen over ruimte tussen je crank en achtervork
Moet je nog een setje?Grin schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:50:
[...]
@mhr-zip Prima prijs! Ik heb ze ook nog ergens gevonden voor 57 Euro. Met goed zoeken zijn ze wel goedkoper te krijgen dan 65, gelukkig maar... Laat even weten hoe jij ze ervaart, ben benieuwd!
https://www.futurumshop.n...-handschoenen-zwart.phtml
edit: shit, maat 10 uitverkocht. Toen ik het poste was die maat er nog
[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 23-11-2020 18:19 ]
Heb het erop gewaagd, een Stages past prima! Waar de 4iiii powermeter maar 0,1-0,5mm ruimte overhad, heeft de Stages genoeg over.borstel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:19:
[...]
Bedankt voor het checken! Mmm, zeg het maar... net wel net niet?
[Afbeelding]
/f/image/UWyomUqHtF83rdO3JNellfL9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door borstel op 23-11-2020 22:01 ]
Ik zal niet de eerste zijn die nu met corona alleen maar thuis werkt en ook maar aan het fietsen is geslagen om in beweging te blijven
.
Ik heb nu een fiets, kleding, alles afgesteld maar.... Geen fietsmaatjes in de buurt (Den Haag)! Ik vroeg me af of jullie tips hebben voor het vinden van een? Hoe treffen de fietsers elkaar die net in een nieuwe stad zijn komen wonen - bestaat er geen Tinder voor de sportievelingen onder ons of heb ik nu een gat in de markt aangeboord 😅?
Ik heb nu een fiets, kleding, alles afgesteld maar.... Geen fietsmaatjes in de buurt (Den Haag)! Ik vroeg me af of jullie tips hebben voor het vinden van een? Hoe treffen de fietsers elkaar die net in een nieuwe stad zijn komen wonen - bestaat er geen Tinder voor de sportievelingen onder ons of heb ik nu een gat in de markt aangeboord 😅?
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Strava clubje of een echte wielerclub zoeken? Maar goed, je kunt jezelf natuurlijk ook prima vermaken in je eentje; Garmin virtual Partner aanzetten om de snelheid erin te houden, leuke routes uitzetten om mooie rondjes te fietsen (Statshunter/veloviewer tegeltjesibr schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:34:
Ik zal niet de eerste zijn die nu met corona alleen maar thuis werkt en ook maar aan het fietsen is geslagen om in beweging te blijven.
Ik vind het heerlijk solo, nooit rekening hoeven houden met een ander, en eindelijk ff geen geouwehoer aan mijn kop. (Ik heb tegenwoordig zweet-oren van die headset als ik klaar ben met werk ipv zweetpoten

Maar goed, ik rij altijd al solo, ben niet zo'n teamsporter...
---------------
Dat ben ik volledig met je eens. Ik zat deze zomer ook te azen op een nieuwe fiets, maar heb daarvan afgezien door enorme vraag naar racefietsen gecombineerd met een verminderd aanbod. Ik bedankte er hartelijk voor om in herfst 2020 een fiets te kopen en dat deze dan geleverd wordt in de zomer 2021 en dat voor volle pond plus extra opslag want het is een nieuw model. Overjarige modellen met mooie kortingen zijn er amper meer. Ik heb de aanschaf van een nieuwe fiets on-hold gezet. Mijn huidige fiets heb ik voorzien van een nieuwe voor- en achterderailleur want daar zat flink wat slijtage op en schakelde niet meer lekker. Ik kan er weer een jaartje mee vooruit.Lulukai schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:56:
Het is duidelijk niet de moment om een nieuwe fiets te kopen. Er is een verhoogde vraag door mensen die thuis binnen zitten, niet meer naar hun eigen sport kunnen en dus een eerste fiets aanschaffen. Er is een verminderd aanbod door mindere capaciteit in productie. Als er 1 onderdeel ontbreekt, is de ganse fiets vertraagd/niet beschikbaar
Ik ben wel benieuwd naar de tweedehands markt zo rond herfst 2021. Ik geloof er niets van dat iedereen die nu een fiets koopt ook fanatiek blijft fietsen. Zeker als er volgend jaar geen/minder corona maatregelen meer zijn. Het zou mij niet verbazen dat er dan heel wat mooie fietsen op de markt komen voor een hele mooie prijs waar amper op gefietst is.
Helaas heb ik een maat 9, ook niet meer op voorraad... Naja, heb er op zich ook wel genoegmhr-zip schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:39:
[...]
Moet je nog een setje?
https://www.futurumshop.n...-handschoenen-zwart.phtml
edit: shit, maat 10 uitverkocht. Toen ik het poste was die maat er nog. Beter eerst aan mezelf denken
Zeker niet de juiste tijd nu en ik ga er ook vanuit dat er straks ineens een heel erg groot aanbod van tweedehands fietsen is, omdat er toch genoeg mensen zijn die toch besluiten er niet mee door te gaan.Solkram schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:18:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de tweedehands markt zo rond herfst 2021. Ik geloof er niets van dat iedereen die nu een fiets koopt ook fanatiek blijft fietsen. Zeker als er volgend jaar geen/minder corona maatregelen meer zijn. Het zou mij niet verbazen dat er dan heel wat mooie fietsen op de markt komen voor een hele mooie prijs waar amper op gefietst is.
Wat betreft nieuwe fiets kopen heb ik nog geluk gehad dat een local fietsenmaker hier nog een overjarig carbon Cube frame had (attain GTC SL 2017) en me daar mooi spul op heeft gezet voor een goede prijs. Heeft dan 2 maanden geduurd voordat hij tijd had hem te "bouwen" (begin vd maand was ie klaar), maar als ik nu de levertijden zie valt dat reuze mee. Vooral bij de grote fietsenwinkels is alles ram uitverkocht.
Dat denk ik dus helemaal niet... Ik verwacht geen grotere tweedehands markt tot de herfst/winter van 2021. Tot en met de zomer van 2021 houden de meesten echt nog wel hun fiets. Maar we gaan het zien...
Je kan ook een keer pech hebben in de jacht naar ultieme koopjes en lang achter het net vissen. Vind het wel prima.
Je kan ook een keer pech hebben in de jacht naar ultieme koopjes en lang achter het net vissen. Vind het wel prima.
Solo vind ik zelf ook heerlijk! Het is meer dat mijn fietsmaatjes door heel het land zitten en ik niet elke keer solo wil fietsen. Strava clubje is een hele goede eigenlijk.. Wielerclub is net wat te professioneel voor me haha, ik ben echt een amateur die af en toe voor plezier fietst en wil het ook daarop houden.Mistraller schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:35:
[...]
Strava clubje of een echte wielerclub zoeken? Maar goed, je kunt jezelf natuurlijk ook prima vermaken in je eentje; Garmin virtual Partner aanzetten om de snelheid erin te houden, leuke routes uitzetten om mooie rondjes te fietsen (Statshunter/veloviewer tegeltjes) etc etc.
Ik vind het heerlijk solo, nooit rekening hoeven houden met een ander, en eindelijk ff geen geouwehoer aan mijn kop. (Ik heb tegenwoordig zweet-oren van die headset als ik klaar ben met werk ipv zweetpoten)
Maar goed, ik rij altijd al solo, ben niet zo'n teamsporter...
Lijkt me gewoon leuk om like-minded people te vinden in de buurt - vandaar. Ik zal eens checken bij de lokale fietsenboer!
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Muahh je ziet nu al veel fietsen die verkocht worden in de grotere facebook groepen. Onder de 500km mee gereden en dit jaar aangekocht. We zullen zien wat te tijd te bieden heeft, soms heb je geluk dat je wat vind je in maat/kleur etc.
Vriend van mij heeft recentelijk een sensa MTB gekocht, 2020 model besteld maar was niet meer leverbaar dus kosteloos upgrade naar 2021 model. Na zo'n 1.5 maand geleverd.
Vriend van mij heeft recentelijk een sensa MTB gekocht, 2020 model besteld maar was niet meer leverbaar dus kosteloos upgrade naar 2021 model. Na zo'n 1.5 maand geleverd.
Vooral het onderdelen punt blijkt bij mijn bestelling een issue te zijn.Lulukai schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:56:
Eerst waren de skinwall Schwalbe's niet leverbaar, nu blijkt er ook iets te zijn met de vork.
Kwestie van geduldig afwachten. Er komt een moment dat ie bij de fietsenmaker klaar staat.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
@DDX Zag ik nou goed dat je je ingeschreven had voor die Grenspaal Klassieker Full Distance Unsupported?
Ohja, even een waarschuwing!
Iedereen hier weet wel dat ik een Muc Off Fanboy ben, ik wil niks anders. Maar ik moet toch bekennen dat ik het eerste slechte product van ze ben tegengekomen: Hydrodynamic Chain Lube.
Allemachtig wat een rotzooi is dat zeg. Eerst is er niks aan de hand en ziet je ketting een beetje blauw, maar al snel wordt het een grote zwarte plakkerige klerezooi. Gadverdamme! Lijkt wel Squirt lube wat ik ooit eens op mijn ketting had - was ik ook al zo enthousiast over (not...).
Mocht iemand een flesje van mij willen overnemen (ik had er gelijk twee besteld...
), laat maar weten. Je hoeft alleen de verzendkosten te betalen of je mag het gratis afhalen in de stad Groningen. Maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...
Iedereen hier weet wel dat ik een Muc Off Fanboy ben, ik wil niks anders. Maar ik moet toch bekennen dat ik het eerste slechte product van ze ben tegengekomen: Hydrodynamic Chain Lube.
Allemachtig wat een rotzooi is dat zeg. Eerst is er niks aan de hand en ziet je ketting een beetje blauw, maar al snel wordt het een grote zwarte plakkerige klerezooi. Gadverdamme! Lijkt wel Squirt lube wat ik ooit eens op mijn ketting had - was ik ook al zo enthousiast over (not...).
Mocht iemand een flesje van mij willen overnemen (ik had er gelijk twee besteld...

Goeie "verkoop" tekst zelfs gratis word het zo nog lastig om van de "rotzooi" af te komenGrin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:03:
Mocht iemand een flesje van mij willen overnemen (ik had er gelijk twee besteld...), laat maar weten. Je hoeft alleen de verzendkosten te betalen of je mag het gratis afhalen in de stad Groningen. Maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...

Weet niet of het op mij gericht is, maar ik noemde expres geen precieze periode dat dit gaat gebeuren maar het gaat waarschijnlijk wel een keer gebeuren.Grin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:12:
Dat denk ik dus helemaal niet... Ik verwacht geen grotere tweedehands markt tot de herfst/winter van 2021. Tot en met de zomer van 2021 houden de meesten echt nog wel hun fiets. Maar we gaan het zien...
Zie juist veel positieve reacties over deze, maar niet dus?Grin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:03:
Lijkt wel Squirt lube wat ik ooit eens op mijn ketting had - was ik ook al zo enthousiast over (not...).
Aangezien ik pas net mijn eerste fiets heb, ben ik nog op zoek naar onderhoudspullen en deze stond op de lijst.
[ Voor 24% gewijzigd door Joseph4820 op 24-11-2020 13:12 ]
Hehehe naja, mocht er iemand in de buurt zijn dan heeft hij/zij er wellicht iets aan. Het komt in ieder geval niet meer op mijn drivetrains.Nutterd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:07:
[...]
Goeie "verkoop" tekst zelfs gratis word het zo nog lastig om van de "rotzooi" af te komen
Ieder zijn ding, ik vind dat echt rotzooi. Maar een smeerritueel is heel persoonlijk, moet iedereen lekker zelf weten. Maar die bagger komt niet op mijn kettingen. Na 2-3 ritten is je hele drivetrain zwart en FUBAR. Moest die Squirt met een dubbel ronde degreaser, en de Kärcher(!), van mijn ketting blazen. NIE WIEDER!Joseph4820 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:10:
[...]
Zie juist veel positieve reacties over deze, maar niet dus?
Aangezien ik pas net mijn eerste fiets heb, ben ik nog op zoek naar onderhoudspullen en deze stond op de lijst.
Tevreden squirt lube gebruiker meldt zich!Joseph4820 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:10:
[...]
Zie juist veel positieve reacties over deze, maar niet dus?
Met juist aanbrengen (het is wax geen olie!) en onderhouden vind ik de ketting mooi schoon blijven. Er blijft niks aan plakken.
Bij veel gebruik van de fiets moet je ook iets vaker squirten. Ik gebruik de squirt lube ook voor de mtb.
De ketting loopt uiterst soepel en schakelt mooi.
Kopie van mantel: Squirt lube
Voordeel van wax
Squirt lube is geen fietsketting olie, maar een fietsketting wax. Door de samenstelling van de wax wordt de frictie in de aandrijflijn van je fiets sterk verminderd. Ook trekt een wax veel minder vuil aan dan een olie. Hierdoor blijft de aandrijflijn schoon en heb je ook in de meest slechte omstandigheden nog een goede smering. Squirt lube is daarmee een goed smeermiddel voor zowel de racefiets als de mtb.
Eerste keer aanbrengen
De eerste keer aanbrengen van Squirt Lube kost iets meer tijd dan als je een kettingolie gebruikt. Om Squirt lube optimaal te kunnen gebruiken is het verstandig eerst de ketting en draaiende delen grondig te ontvetten, zelfs bij een nieuwe ketting. Vervolgens laat je de aandrijflijn drogen. Daarna breng je 1 tot 2 laagjes Squirt lube aan op de ketting. Deze laat je ook drogen voordat je kan gaan fietsen. Na de rit is ontvetten niet meer nodig. Bij een extreem vuile rit is het beste om de ketting af te nemen met een doekje, doordrenkt met Squirt lube. Op deze manier kun je de levensduur van je ketting en tandwielen tot wel 40% verlengen.
[ Voor 48% gewijzigd door BraX op 24-11-2020 13:25 ]
Welke gebruik je zelf?Grin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:20:
Ieder zijn ding, ik vind dat echt rotzooi. Maar een smeerritueel is heel persoonlijk, moet iedereen lekker zelf weten. Maar die bagger komt niet op mijn kettingen. Na 2-3 ritten is je hele drivetrain zwart en FUBAR. Moest die Squirt met een dubbel ronde degreaser, en de Kärcher(!), van mijn ketting blazen. NIE WIEDER!
Toevallig heb ik ze recentelijk ook besteld en gebruikt. Het word inderdaad wel wat blauw en het ''lekt'' dat op de kettingbladen/cassette maar verder heb ik er geen problemen mee en werkt het goed. Geef je flesjes maar aan mijGrin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:03:
Mocht iemand een flesje van mij willen overnemen (ik had er gelijk twee besteld...), laat maar weten. Je hoeft alleen de verzendkosten te betalen of je mag het gratis afhalen in de stad Groningen. Maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...

@Joseph4820 C3 Dry Ceramic Chain Lube <-- voor de racefiets. En Dry Chain Lube voor de ATB.
Je mag hem gratis afhalen @rolandos582, geen probleem!
Nice! Regelen we, ik dm je wel ffGrin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:46:
Hoi, ben ik weer
Zat nog even te denken over het beschermen van rem en shifterkabels in het algemeen, maar hoe doe je dat eigenlijk? Zou zeggen met wat vet, maar geen idee of je kan zeggen "vet=vet" in zo'n geval. Als je al ziet wat voor discussie er gestart kan worden met olie vs. wax..
Vind zo bij Mantel wel dit: (https://www.mantel.com/shimano-lagervet), waarvan wordt gezegd dat het ook geschikt is voor kabels, maar heb het idee dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Zat nog even te denken over het beschermen van rem en shifterkabels in het algemeen, maar hoe doe je dat eigenlijk? Zou zeggen met wat vet, maar geen idee of je kan zeggen "vet=vet" in zo'n geval. Als je al ziet wat voor discussie er gestart kan worden met olie vs. wax..
Vind zo bij Mantel wel dit: (https://www.mantel.com/shimano-lagervet), waarvan wordt gezegd dat het ook geschikt is voor kabels, maar heb het idee dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Wat gebruiken jullie daarvoor?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Niets.Maarten_E schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:26:
Zat nog even te denken over het beschermen van rem en shifterkabels in het algemeen, maar hoe doe je dat eigenlijk?
...
Wat gebruiken jullie daarvoor?
Binnenkabels zijn van RVS, dus die zijn inert voor corrosie.
Buitenkabels zijn voorzien van een voering om de frictie te verlagen (PTFE ofzo). Dus vettigheid vind ik niet nodig voor smering.
Om te voorkomen dat er troep in de buitenkabel komt beeindig ik hem met een hoedje met tuutje of heb ik buitenkabels die helemaal doorlopen van shifter naar derailleur.
Bij mijn toerfiets, die al 18 jaar met dezelfde kabeltjes rondrijdt gebruik ik zuurvrije vaseline. Is maar een eenvoudige 7 speed, maar hij schakelt nog heerlijk (misschien wel juist omdat het een (triple) 7 spd is).Maarten_E schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:26:
Hoi, ben ik weer![]()
![]()
Uiteindelijk zie je ook op roestvast staal wel enige roest ontstaan anders.
---------------
Wielerclub kan ook in de zin van een toerfietsclub die gewoon relaxte groepsritten en bijv. een jaarlijkse (openbare) toertocht organiseren.ibr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:25:
[...]
Solo vind ik zelf ook heerlijk! Het is meer dat mijn fietsmaatjes door heel het land zitten en ik niet elke keer solo wil fietsen. Strava clubje is een hele goede eigenlijk.. Wielerclub is net wat te professioneel voor me haha, ik ben echt een amateur die af en toe voor plezier fietst en wil het ook daarop houden.
Lijkt me gewoon leuk om like-minded people te vinden in de buurt - vandaar. Ik zal eens checken bij de lokale fietsenboer!
Tweakers is ook nog wel geschikt voor af en toe een gezamelijke ride, hier in het wielren topic zijn er al wel een paar geweest, maar bij de buren met de dikke banden hebben we zeker al een stuk of 5 ritjes samen gedaan de afgelopen 2 jaar. En ook in het indoor topic worden races samen gereden met tweakers
Lijkt mij gezien de huidige situatie niet echt verantwoordelijk om ritjes te organiseren met "vreemde" mensen.
ik denk dat dat een andere discussie is en los staat van de vraag hoe je aan medefietsers komtJoseph4820 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:42:
Lijkt mij gezien de huidige situatie niet echt verantwoordelijk om ritjes te organiseren met "vreemde" mensen.
Helemaal mee eens, maar ik wilde het toch gezegd hebbenPrulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:45:
[...]
ik denk dat dat een andere discussie is en los staat van de vraag hoe je aan medefietsers komt
Had niet de intentie een discussie te starten.
[ Voor 7% gewijzigd door Joseph4820 op 24-11-2020 15:46 ]
Nice, een barst in de overtuigingGrin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:03:
Mag ik je de smeer van Ceramic Speed of Black Inc eens aanraden?
Ik heb het nog nooit gebruikt en zoek een objectief (?) proefkonijn
Nemen jullie een slot mee als je gaat fietsen? Zo ja, heeft iemand iets lichtgewicht makkelijk mee te nemen gevonden?
Meh
Vaak neem ik een cijferslotje van bbb mee. Stelt echt helemaal niet voor, maar ze pakken niet de fiets zo maar mee als ik koffie bestel. Met een gerust hart ga ik er niet mee naar de wc maar iets is beter dan niets en vaak meer dan de fiets van de buurman.dano_nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:
Nemen jullie een slot mee als je gaat fietsen? Zo ja, heeft iemand iets lichtgewicht makkelijk mee te nemen gevonden?
Normaal gesproken niet en staat ie in het zicht. Bij toertochten wel eens gedaan,maar ben het slotje nu kwijt. Was idd ook zo’n lichtgewicht bbb cijferdingetjedano_nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Een 5 euro slot van alieexpres. Lightweight cijferslot. Kanje gewoon doorknippen wss, maar ontmoedigd toch al de spontane diefstal. Niet dat iemand mijn fiets zou willen stelen, ding is 12 jaar oud. Beste anti-diefstalmethode die er is. Maken dat niemand je gerief wil.dano_nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:
Nope. Maar als je zoiets zoekt dan schijnt dit wel een hele goede te zijn.dano_nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:
* Grin geloof niet in sloten en heeft altijd een Glock 43 in zijn zadeltasje zitten.
Ja, lijkt me leuke ritMcMiGHtY schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:22:
@DDX Zag ik nou goed dat je je ingeschreven had voor die Grenspaal Klassieker Full Distance Unsupported?
Voor mensen die twijfelen, niet te lang wachten vandaag waren er al 17 man ingeschreven en er is plek voor 50.
Als het weer 'mag' moeten we dat maar weer eens doen, laatste is al weer enige tijd geleden.Prulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:36:
Tweakers is ook nog wel geschikt voor af en toe een gezamelijke ride, hier in het wielren topic zijn er al wel een paar geweest, maar bij de buren met de dikke banden hebben we zeker al een stuk of 5 ritjes samen gedaan de afgelopen 2 jaar. En ook in het indoor topic worden races samen gereden met tweakers
(En volgens mij is laatste poging bij animo poll gebleven)
Waar kun je die vinden? Ik vind alleen de website met de 3 afzonderlijke tochten.DDX schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:46:
[...]
Ja, lijkt me leuke rit
Voor mensen die twijfelen, niet te lang wachten vandaag waren er al 17 man ingeschreven en er is plek voor 50.
https://www.grenspalenkla...unsupported-full-edition/la_fusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:08:
[...]
Waar kun je die vinden? Ik vind alleen de website met de 3 afzonderlijke tochten.
Kwam gisteren langs op instagram van Bram Tankink.
[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 24-11-2020 19:14 ]
Aha, dus niet echt te vinden via de FP. Interessant idee en ook een leuke route van te maken waarschijnlijk. Afhankelijk van de checkpoints ook een stuk af te snijden vanuit nummer 1DDX schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:12:
[...]
https://www.grenspalenkla...unsupported-full-edition/
Kwam gisteren langs op instagram van Bram Tankink.
Dit zijn, los van of het georganiseerd is of niet, de leuke epische ritten.
Gewoon inschrijven klikken en dan staat het er gewoonla_fusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:20:
[...]
Aha, dus niet echt te vinden via de FP.
Je bent gek als je dat ding voor 130 euries koopt.Grin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:16:
[...]
Nope. Maar als je zoiets zoekt dan schijnt dit wel een hele goede te zijn.
* Grin geloof niet in sloten en heeft altijd een Glock 43 in zijn zadeltasje zitten.
lockpickinglawyer denkt er anders over.
Deze Abus schijnt daarentegen wel weer heel goed te zijn en kost een stuk minder.
Maar maakt je fiets wel weer gelijk 1,7kg zwaarder en dat kan natuurlijk niet..
[ Voor 20% gewijzigd door NewbieNeo op 24-11-2020 20:35 ]
Alleen als ik verwacht op een terrasje te gaan zitten oid, nooit met soloritjes. Dus, zelden eigenlijk. Maar ik heb 2 opties, een kunststof cijferslot met een oprolbare staalkabel, of een dunne staalkabel met 2 oogjes en een gewoon abus hangslotje. Voor die laatste moet je in elk geval knippen als je hem zou willen stelen, kabeltje is wat langer dus meestal pak ik dan die, want past makkelijker om twee fietsen heen. En dat kan ik ook nog net iets makkelijker in zadeltasje weggemoffeld krijgen. Kunststof cijferslot is een iets dikker ding, en hoewel het er wat netter uit ziet, is het ding volgens mij wel met een flinke ruk open te breken.dano_nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:
Voor woon-werk heb ik een simpele oplossing; daar hangt gewoon een fatsoenlijk kabelslot in onze afsluitbare fietsenstalling en die laat ik daar ook achter. Want ik neem dan al wel spullen mee op de fiets, maar hoe minder hoe liever natuurlijk.
---------------
@NewbieNeo Oh... ik dacht dat dit een goede was...Hmmm... Verkeerd onthouden blijkbaar.
Die glock is wel een goeie ja!Grin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:39:
@NewbieNeo Oh... ik dacht dat dit een goede was...Hmmm... Verkeerd onthouden blijkbaar.

Ik gebruik zelf : https://www.yalelock.nl/n...lot-met-intrekbare-kabel/ voor als ik naar terras ga. Officieel gebruik je dit voor baggage en daar gebruik ik hem ook voor. Maar ook al aantal keer op de fiets gebruikt, klein, compact en prima werking.
Is de ketting nog in orde? Versleten kettingen willen nog eens blijven "plakken". Een verkeerde kabelspanning of een uitgerekte kabel kan ook 't probleem veroorzaken. Waarschijnlijk zijn er nog tal van andere mogelijke oorzaken, maar ik zou eerst deze even checken.nogeeninlog schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:17:
Bij mijn knutselfiets blijft de ketting aan het grote blad hangen. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?
[Afbeelding]
In plaats van
[Afbeelding]
Meestal is de oorzaak dat de bladen versleten zijn (verder dan de ketting, dus bv als je de ketting en de cassette vervangt, maar niet de voorkant). Kan ook door brampjes, of omgebogen tanden komennogeeninlog schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:17:
Bij mijn knutselfiets blijft de ketting aan het grote blad hangen. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?
[Afbeelding]
In plaats van
[Afbeelding]
Mijn standaard tactiek bij koffiestops en na clubritjes: naast een duurdere (lukt vrijwel altijd) of meer flashy (lukt vaak ook) fiets zetten.dano_nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Dit fenomeen heet "chainsuck" Voor je google akties.nogeeninlog schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:17:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Je moet ook een beetje bedenken wat het doel van een slot is.NewbieNeo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:28:
[...]
Ook al ben je er zo doorheen. Je moet wel een goede cablecutter bij je hebben, en het valt ook wel op bij een vol terras. Met dat slot, kan je er niet mee wegrennen. Aan de andere kant, je kan hem echt niet wegzetten bij het station er mee. Maar dat kan met een echte dure racefiets met geen één slot. Want desnoods strippen ze dan de onderdelen die er wel vanaf kunnen.
(Verder is het slot het geld ongetwijfeld niet waard).
Ik heb even gekeken, ik heb 2 sloten.
- Safeman, makkelijk om mee te nemen.
- AXA clinch, gebruik ik op mijn werk. Ik heb een aluminium fiets, dus ik durf het slot ook wel rond mijn zadelpen te hangen. Maar het liefst laat ik hem dan ook gewoon op mijn werk liggen. Ik durf hem er alleen niet mee in bijv. Rotterdam vast te zetten.
Onderhoud plegen.nogeeninlog schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:17:
[Afbeelding]
In plaats van
[Afbeelding]
Die fiets is > 40 jaar oud en heeft voornamelijk stilgestaan. Eerst het achterstallig onderhoud wegwerken en dan lekker gaan fietsen.
Ik denk dat ze hem langs deze route doenla_fusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:20:
[...]
Aha, dus niet echt te vinden via de FP. Interessant idee en ook een leuke route van te maken waarschijnlijk. Afhankelijk van de checkpoints ook een stuk af te snijden vanuit nummer 1Alleen dat Antwerpen ligt zo onhandig op de route.
Dit zijn, los van of het georganiseerd is of niet, de leuke epische ritten.
https://gpsvisualizer.com...%20grenspalen&bg=osm&lb=1
Maar volgens hem is geen enkel slot veilig. good pinning, difficult keyway, interactive elements -> 10 seconden later -> and it's open.NewbieNeo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:28:
[...]
Voor de doeleinden waar wielrenners sloten voor gebruiken, kort op slot zetten, mogelijk zelfs nog in het zicht. is naar mijn idee elk slot geschikt die niet binnen 5 seconden los gehaald kan worden met klein handgereedschap. Als iemand er specifiek op uit is om een fiets te stelen krijgt hij hem toch wel mee ongeacht wat voor slot je erop hebt. Je moet vooral de gelegenheids dieven tegenhouden.
Als ik ergens een koffietje ga drinken onderweg is het of bij een cafe/kroeg die ik ken en zet ik hem binnen (heb nog al een horeca verleden dus ken hier in de buurt 80% van de restaurant/kroeg eigenaars
) of ik hou hem zelf goed in de gaten en als ik even naar het toilet moet vraag ik iemand die in de buurt zit of hij heel even op wil letten en kom ik zsm terug.
misschien in deze tijd te goed van vertrouwen maar ondanks dat ik zuinig ben op mijn spullen/fiets nooit het gevoel gehad dat ik een slot moet hebben (ik hoop dat dit zo blijft)
misschien in deze tijd te goed van vertrouwen maar ondanks dat ik zuinig ben op mijn spullen/fiets nooit het gevoel gehad dat ik een slot moet hebben (ik hoop dat dit zo blijft)
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic