Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 179 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Was ik een paar dagen terug lekker onderweg, zakt het zadel iets weg. Dus controleren, bleek de zadel iets los te zitten, prima, even aandraaien en weer door. Maar na het nog een keertje te hebben gehad op een ritje van 18 km vond ik het wel welletjes, thuis dus even goed nalopen. Even wat strakker aandraaien (met de hand) en krak! Ach, heeft het toch mooi 20 jaar vol gehouden op deze fiets. Hopelijk vanavond een nieuwe om er op te zetten. Maar wat zitten er prijs verschillen in die dingen zeg. Heb een eenvoudige alu besteld nu, want is ook een alu-fiets, het enige carbon wat er aan is zit op de schoenen als ik er op zit.

Ik had als doel overigens dit jaar om 1000km te fietsen, tijden niet gefietst en weinig tijd door reistijd en werk. Door corona zit ik nu op 1850km. Fiets veel meer deze tijd dan eerder, thuiswerken betekend geen reistijd en lekker op 17:00 stoppen. 'S avonds nu wat te snel donker om nog te gaan (zelfs met lichtjes) maar nu toch al 2 keer voor 8-en op de fiets (als avond mens). Dit zijn vreemde tijden.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 16:13
[b]Raznov in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Door corona zit ik nu op 1850km. Fiets veel meer deze tijd dan eerder, thuiswerken betekend geen reistijd en lekker op 17:00 stoppen. 'S avonds nu wat te snel donker om nog te gaan (zelfs met lichtjes) maar nu toch al 2 keer voor 8-en op de fiets (als avond mens). Dit zijn vreemde tijden.
Of lekker in de middagpauze uurtje fietsen. Gisteren nog gedaan, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Joseph4820 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:40:
[...]

Of lekker in de middagpauze uurtje fietsen. Gisteren nog gedaan, heerlijk.
Ja dat hoor ik ook vaak, maar ik zit met mijn werk met mensen die zich in een iets andere tijdzone bevinden :-), Die zijn rond "onze" lunchtijd vaak nog actief en daarna offline, lunch pauze is dan ook vaak een erg drukke tijd. Maar mogelijk ga ik eens proberen zo rond 2-en te gaan (als het hele black Friday gedoe weer achter de rug is i.v.m. mijn baan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph4820
Zet altijd uur geblocked in mijn agenda :)
Hoeft natuurlijk niet precies om 12 uur. Succes met plannen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Ik vind het zelf heerlijk om na werk in het donker te fietsen. Lekker rustig en met 800 lumen zie je zelfs in het pikkedonker genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb een lampje van de Aldi. 70lux geloof ik. Werkt prima in het donker. Maar ja, je gaat natuurlijk automatisch toch minder hard en soms hoor je eens een knal als je over een obstakel rijdt.

Gisteren reed ik gewoon over een fietspad en opeens hoorde ik een hoop lawaai en gescheld. Geen idee wat het was. Denk een flink gat in de weg waar ik iets te hard overheen reed. Denk dat de voetgangers die op het voetpad liepen geschrokken zijn van het lawaai.

Ik amuseer me in ieder geval wel in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

hoi1234 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:05:
Ik heb een lampje van de Aldi. 70lux geloof ik. Werkt prima in het donker. Maar ja, je gaat natuurlijk automatisch toch minder hard en soms hoor je eens een knal als je over een obstakel rijdt.

Gisteren reed ik gewoon over een fietspad en opeens hoorde ik een hoop lawaai en gescheld. Geen idee wat het was. Denk een flink gat in de weg waar ik iets te hard overheen reed. Denk dat de voetgangers die op het voetpad liepen geschrokken zijn van het lawaai.

Ik amuseer me in ieder geval wel in het donker.
klinkt alsof 70lux blijkbaar toch niet genoeg is. :O

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
NewbieNeo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:51:
Ik vind het zelf heerlijk om na werk in het donker te fietsen. Lekker rustig en met 800 lumen zie je zelfs in het pikkedonker genoeg. :)
Same, lekker rustig op de weg. Op sommige boerenlandweggetjes knal ik mijn 1000XL op max standje en dan zie je echt perfect. Zoals deze week ook, heerlijk weer, weinig wind, geen regen. Wat wil je nog meer.

Ideaal 's avonds na het werk even 2 uurtjes fietsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Goed om te lezen! Ook ik ga er regelmatig gedurende de lunch tussenuit om even mijn training te doen.

Ik hoop dat de hele huidige situatie mensen aan het denken zet over hun leven. Misschien is 40u per week werken en 2 uur reistijd toch niet zo zaligmakend als vele denken/dachten.Nu nog hopen dat er voldoende mensen zijn die ook actie ondernemen als gevolg van hun bevindingen.

Ik heb in iedergeval wel de indruk dat er meer gesport wordt. Zeker een goede ontwikkeling. Laten we die vooral vasthouden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Nutterd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:11:
[...]

klinkt alsof 70lux blijkbaar toch niet genoeg is. :O
Zie je dan met een betere lamp ieder gaatje in de weg en ieder vuiltje op de weg? Ik stoor me er op zich niet aan, maar dan weet ik wel waarom ik een betere lamp zou kunnen kopen. Mij gaat het er nu vooral om dat je ziet waar je fietst en dat lukt prima. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je hoeveel lux/lumen je dan ook mag hebben, toch altijd nog in het donker rijdt met minder goed zicht.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 05-11-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

hoi1234 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:07:
[...]

Zie je dan met een betere lamp ieder gaatje in de weg en ieder vuiltje op de weg? Ik stoor me er op zich niet aan, maar dan weet ik wel waarom ik een betere lamp zou kunnen kopen. Mij gaat het er nu vooral om dat je ziet waar je fietst en dat lukt prima. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je hoeveel lux/lumen je dan ook mag hebben, toch altijd nog in het donker rijdt met minder goed zicht.
ik fiets niet in het donker dus kan er niks over zeggen maar mij lijkt dat als je over een obstakel rijd wat zo groot is dat omstanders schrikken van het geluid lijkt me dat je dat met goeie verlichting wel had gezien :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
[...]

Heb ervaring met zowel lampjes die nauwelijks wat doen en eentje die tot 800lux gaat van Lezyne. Het verschil zit hem vooral in tot hoever je het goed kan zien. Dus waarbij je met een minder sterk lampje tot 2m voor je fiets "iets" kan zien kan je met een stevigere lamp tot 2m uitstekend zien wat er is. Bij een minder sterk lampje zie je na 3m bijv al bijna niets meer, en bij die andere lamp pas buiten 5-6m bijvoorbeeld. En daarbij zijn de minder sterke vaak ook voorzien van een veel kleinere lichtbundel dus is het totale oppervlak dat je voor je ziet aan berm en weg etc gewoon veel kleiner dan bij sterkere lampen.

Ik had in principe geen last van het minder sterke lampje maar toch als je 30km/h of harder rijdt gaat het wel meewegen tot hoever je echt gewoon goed kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33

User

S3

[...]

Zie je dan met een betere lamp ieder gaatje in de weg en ieder vuiltje op de weg? Ik stoor me er op zich niet aan, maar dan weet ik wel waarom ik een betere lamp zou kunnen kopen. Mij gaat het er nu vooral om dat je ziet waar je fietst en dat lukt prima.
Ik heb/had een 400 lumen lamp (BBB Nanostrike) en op de buitenwegen zie ik toch echt te weinig om goed vooruit te kijken. Ik zie de meeste dingen wel, maar ik moet wel echt heel erg goed naar de weg kijken om niet over takken en dergelijke te stuiteren. Liever zie ik alles al ruim van tevoren zodat ik me ook op andere dingen kan concentreren.

Ik heb nu een 700 lumen lamp met een iets meer gefocuste bundel, die ga ik vanavond uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
orange.x schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:19:
[...]

Heb ervaring met zowel lampjes die nauwelijks wat doen en eentje die tot 800lux gaat van Lezyne. Het verschil zit hem vooral in tot hoever je het goed kan zien. Dus waarbij je met een minder sterk lampje tot 2m voor je fiets "iets" kan zien kan je met een stevigere lamp tot 2m uitstekend zien wat er is. Bij een minder sterk lampje zie je na 3m bijv al bijna niets meer, en bij die andere lamp pas buiten 5-6m bijvoorbeeld. En daarbij zijn de minder sterke vaak ook voorzien van een veel kleinere lichtbundel dus is het totale oppervlak dat je voor je ziet aan berm en weg etc gewoon veel kleiner dan bij sterkere lampen.

Ik had in principe geen last van het minder sterke lampje maar toch als je 30km/h of harder rijdt gaat het wel meewegen tot hoever je echt gewoon goed kan zien.
Ik denk dat zien is beleven hier heel erg geldt. Want met mijn lamp is het gehele wegdek goed verlicht. Ook een paar meter voor de fiets is het nog prima verlicht. Verlicht als in, je ziet het wegdek en weet waar je naartoe moet. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een lamp met meer lux/lumen er voor zorgt dat je ook obstakels zeer goed kunt zien.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 05-11-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
hoi1234 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat zien is beleven hier heel erg geldt. Want met mijn lamp is het gehele wegdek goed verlicht. Ook een paar meter voor de fiets is het nog prima verlicht.
Nou niet per se dus. Als je het hebt over niet verlichte voetgangers die op fietspaden lopen dan ga je met een sterkere lamp deze mensen veel sneller zien dan met een zwakkere lamp. Maar snelheid waarmee je fietst is denk ik de belangrijkste factor. Een stadsfiets ga je zo heel snel niet boven de 20km/h komen en daar is de lamp ook prima geschikt voor, de meeste mensen fietsen denk ik eerder 17-18 als ze echt doortrappen of anders dus langzamer. Dat je dan niet je hele zichtveld verlicht hebt maakt niet uit want je gaat zo snel niet.

Wanneer je 30-35 rijdt op een niet verlichte weg dan ga je dat verschil zeker wel merken en waardeer je een sterkere lamp wel hoor. Heeft niets met "zien is beleven" te maken. Wanneer iets goed verlicht is kan je veel sneller zien WAT het is en hoe snel dat object zich beweegt etc.

Als je zo stellig wilt beweren dat zien is beleven klopt, dan zou ik zeggen, ga even op een onbekende weg met een auto rijden waarbij je in de 1e situatie rijdt met een 60lux lamp en in de 2e situatie met een 800lux lamp. En dat bij zeg 60km/h. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

En zoals je aangeeft, je kan het je niet voorstellen. Maar dan betekent dat niet dat het daarom niet zo is he ;). Ik waardeer het dat je niet zomaar klakkeloos aanneemt, maar leen maar eens zo'n lamp. Stel dat je op redelijk verlichte fietspaden rijdt door bekend gebied, dan heeft zo'n sterkere lamp niet per se meerwaarde. Maar zodra het een onverlicht fietspad is of door onbekend gebied dan wordt het echt wel een ander verhaal, op snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 05-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
Lux is trouwens niet hetzelfde als lumen! Lux is het aantal lumen per m2. Lux kan je meten op één plek. Maar een lamp met 60 lux kan dus 120 lumen op 2 m2 zijn of 600 lumen op 10 m2, of 1200 lumen op 20 m2, et cetera.

Maar dat is als die vierkante meters allemaal even belicht zijn. In de praktijk is dat natuurlijk niet, en zal het vast het lichtste puntje in de lichtbundel zijn die ze meten.

[ Voor 13% gewijzigd door marcop23 op 05-11-2020 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:04
@Mistraller Gave fiets! Vind Liv sowieso mooie fietsen/kleuren. Ergens is het wel een beetje jammer dat ze daar het dames stempel aan gehangen hebben (het is gewoon Giant, maar die vind ik doorgaans wat saaier).

Ik gebruik ook altijd sideload cages. Eerst uit nood (frametas) en nu omdat het simpelweg lekker werkt en bidons er simpelweg niet uit kunnen stuiteren. Gebruik die van Supacaz Carbon en Specialized Zee Cage II. Allen zo rond de €30 per stuk. Aanraders, ook gewoon voor grotere frames (rij zelf een 58).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:51:
@Mistraller Gave fiets! Vind Liv sowieso mooie fietsen/kleuren. Ergens is het wel een beetje jammer dat ze daar het dames stempel aan gehangen hebben (het is gewoon Giant, maar die vind ik doorgaans wat saaier).

Ik gebruik ook altijd sideload cages. Eerst uit nood (frametas) en nu omdat het simpelweg lekker werkt en bidons er simpelweg niet uit kunnen stuiteren. Gebruik die van Supacaz Carbon en Specialized Zee Cage II. Allen zo rond de €30 per stuk. Aanraders, ook gewoon voor grotere frames (rij zelf een 58).
Toevallig dinsdag voor de eeste keer een bidon verloren. Met wind in de rug, 40+ over kasseien gaan waarschijnlijk verloren. Kun je ze met side loaders dan helemaal niet meer verliezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:25:
[...]

Toevallig dinsdag voor de eeste keer een bidon verloren. Met wind in de rug, 40+ over kasseien gaan waarschijnlijk verloren. Kun je ze met side loaders dan helemaal niet meer verliezen?
Zeg nooit nooit, maar het lijkt mij bijna onmogelijk. Bidons stuiteren op en neer, en een side load cage kun je de bidons er dus alleen naar één zijkant uittrekken. Er zijn dus ook een linker en rechter variant en je hebt van beide eentje nodig als je ze aan dezelfde kant uit het frame wilt halen (ik pak ze bijvoorbeeld altijd met rechts).

Rij inmiddels zo'n 3 jaar met side load cages op mijn MTB en vakantiefiets (Zee Cages). Op mijn racefiets had ik nog gewone bidonhouders en verloor ik soms nog wel een bidon op de klinkers/kasseien of in een afdaling, dus ook daar maar side loaders voor gekocht (Supacaz Tron). Sindsdien geen bidon meer verloren. Die Tron's zijn wel iets anders qua design, je kunt ze er soort van nog wel naar boven uittrekken waar je bij de Zee Cages echt opzij trekken moet. Dit went verder wel vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

User schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ik heb/had een 400 lumen lamp (BBB Nanostrike) en op de buitenwegen zie ik toch echt te weinig om goed vooruit te kijken. Ik zie de meeste dingen wel, maar ik moet wel echt heel erg goed naar de weg kijken om niet over takken en dergelijke te stuiteren. Liever zie ik alles al ruim van tevoren zodat ik me ook op andere dingen kan concentreren.

Ik heb nu een 700 lumen lamp met een iets meer gefocuste bundel, die ga ik vanavond uitproberen. :)
Hoe die straal op de weg komt is even belangrijk of hoeveel lumen die geeft. Ik heb een tijd geleden een alie 1500lumen (hoeveel het is weet ik niet) besteld. De beam was gewoon een dot, een verstraler... Aftermarkter nog een deflector op geduwd waardoor het nu wel een mooi vlak is wat verlicht wordt. 700 lumen zou méér dan voldoende moeten zijn, als de straal goed gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:16
Tinusvolkel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:35:
[...]

Ik heb zelf de Aftershokz AEROPEX, maar krijg niet echt grote verschillen gevonden met de Openmove.
Maar deze gebruik ik voor het hardlopen en heb hem op de fiets nog niet getest. maar merk al bij veel wind tijdens het lopen dat er niet heel veel geluid overblijft maar kan morgen wel eens testen op de fiets hoe goed het nog werkt.

Verder vind ik hem voor het lopen ideaal, nu hoor ik nog vogeltjes auto's en wielrenners >:) aankomen.
Vandaag dus even getest @Nutterd maar een podcast is niet te volgen maar muziek werkte eigenlijk prima, hoewel er vandaag bijna geen wind was, maar denk dat ik hem wel vaker op zet tijdens het fietsen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tinusvolkel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:40:
[...]

Vandaag dus even getest @Nutterd maar een podcast is niet te volgen maar muziek werkte eigenlijk prima, hoewel er vandaag bijna geen wind was, maar denk dat ik hem wel vaker op zet tijdens het fietsen.
bedankt voor het testen! ik ga het gewoon proberen met een bluetooth oortje dan aangezien ik hem juist niet voor muziek wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33

User

S3

Joindry schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:40:
[...]

Hoe die straal op de weg komt is even belangrijk of hoeveel lumen die geeft. Ik heb een tijd geleden een alie 1500lumen (hoeveel het is weet ik niet) besteld. De beam was gewoon een dot, een verstraler... Aftermarkter nog een deflector op geduwd waardoor het nu wel een mooi vlak is wat verlicht wordt. 700 lumen zou méér dan voldoende moeten zijn, als de straal goed gericht is.
Ik ga van dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=126546&w=2000&h=2000&c=1

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=153716&w=2000&h=2000&c=1

Zou al met al een aardige verbetering moeten zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Joseph4820 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:49:
Zet altijd uur geblocked in mijn agenda :)
Hoeft natuurlijk niet precies om 12 uur. Succes met plannen!
Net even zonder planning een ritje van 50 min er in gegooid. Beetje eten, douchen en na een uurtje weer actief online. Werkt prima eigenlijk. Fiets staat hier naast mij nog even lekker te drogen (want moest natuurlijk even schoon spuiten). Op zich een prima opzet. Wie weet ga ik dit vaker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

User schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:50:
[...]
Ik ga van dit:
[Afbeelding]

Naar dit:
[Afbeelding]

Zou al met al een aardige verbetering moeten zijn. :)
Zo een beam is inderdaad ideaal, ik zou em in de praktijk dan iets verder zetten waardoor je net iets meer voorop ziet. 1m voor je wiel hoef ik niet te zien, daar kan ik toch niet meer op reageren. :P Maar das zuiver persoonlijke voorkeur.
Je aankoop lijkt mij een goede koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:15
Raznov schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:00:
[...]

Net even zonder planning een ritje van 50 min er in gegooid. Beetje eten, douchen en na een uurtje weer actief online. Werkt prima eigenlijk. Fiets staat hier naast mij nog even lekker te drogen (want moest natuurlijk even schoon spuiten). Op zich een prima opzet. Wie weet ga ik dit vaker doen :)
Ik probeer ook 1 of 2 keer per week tijdens de lunch te fietsen, zolang het maar droog weer is.

Het grootste deel van mijn collega's werkt in Seoul. Vaak begin ik ruim voor 8:00 te werken om langere tijd samen te kunnen werken.
Zo rond de lunch (20:00 in Seoul) houden er steeds meer collega's op met werken waardoor ik de tijd heb om een uur te fietsen. Effectief ben ik dan meer dan een uur weg, inclusief aankleden, douchen, maar dat compenseer ik met de vroege start. Uiteindelijk kan ik op die manier prima 8 uur werken.

Voordeel van zo'n lunch ritje is dat het al wat later op de dag is, waardoor het minder koud is en de weg schoon is. Als ik in het weekend een groter rondje fiets dan start ik vroeg, dus vaak kouder en viezere weg in dit jaargetijde.

Nadeel is dat de actieradius niet zo groot is. Ik fiets niet zozeer om om m'n prestaties steeds verder te verbeteren. Ik fiets omdat ik intens kan genieten van de omgeving, gedachten lekker op een rijtje kan zetten en ondertussen ook nog gezond bezig ben ;).
Ritjes zijn daardoor wel wat saaier omdat je vaker op dezelfde wegen komt. Ook al fiets ik maar een uur, ik plan vrijwel altijd een rondje op de GPS. Zorgt er toch voor dat ik wat meer variatie heb, en nog steeds op weggetjes kom waar ik nog (vrijwel) nooit ben geweest!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joseph4820
chielmi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
[...]
Effectief ben ik dan meer dan een uur weg, inclusief aankleden, douchen,
Ja dit heb ik meestal ook. Soms time ik het zelfs iets te krap en zit ik in mijn outfit nog in een call :+ en kan ik daarna pas even snel douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22
Joseph4820 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:35:
[...]

Ja dit heb ik meestal ook. Soms time ik het zelfs iets te krap en zit ik in mijn outfit nog in een call :+ en kan ik daarna pas even snel douchen.
haha, herkenbaar :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:50
Toevallig iemand die een aanrader heeft voor een goede minifietspomp die een band goed op druk kan brengen? Bij gebruik blijk de BBB BMP-49 minipomp werkelijk waardeloos en is niet eens in staat om mijn mountainbikebanden (1,8 Bar) te voorzien van lucht. Er wordt niet genoeg lucht gecomprimeerd waardoor hij de druk van de band niet kan overwinnen met als resultaat dat er niks in de band komt :+ :+ :+ . We hebben het getest op de racefiets en mountainbike op alle 4 de banden en zekergesteld dat alle ventielen goed openstaan en niet ''blokkeren''

Ik kan gerust mededelen dat ik er stevig de balen in had.. Maar goed, nu dus een nieuwe minipomp zoeken en deze kan retour. Tips zijn van harte welkom!

Wijziging: overigens zijn er meer mensen die het zelfde hebben ervaren. Zie reviews Mantel.

[ Voor 5% gewijzigd door Anniedrew op 05-11-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Anniedrew schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:58:
Toevallig iemand die een aanrader heeft voor een goede minifietspomp die een band goed op druk kan brengen? Bij gebruik blijk de BBB BMP-49 minipomp werkelijk waardeloos en is niet eens in staat om mijn mountainbikebanden (1,8 Bar) te voorzien van lucht. Er wordt niet genoeg lucht gecomprimeerd waardoor hij de druk van de band niet kan overwinnen met als resultaat dat er niks in de band komt :+ :+ :+ . We hebben het getest op de racefiets en mountainbike op alle 4 de banden en zekergesteld dat alle ventielen goed openstaan en niet ''blokkeren''

Ik kan gerust mededelen dat ik er stevig de balen in had.. Maar goed, nu dus een nieuwe minipomp zoeken en deze kan retour. Tips zijn van harte welkom!

Wijziging: overigens zijn er meer mensen die het zelfde hebben ervaren. Zie reviews Mantel.
Ik heb nog wel een sks raceday liggen :) Maar serieus: Ik zou een https://www.sks-germany.com/nl/producten/infusion-tt/ gebruiken. Geweldig ding. Komt trouwens gratis bij https://www.mantel.com/sk...ion-infusion-tt-fietspomp. Dus als je nog een vloerpomp nodig hebt, is dat een prima ding die ook nog betaalbaar is.

Maar ja, als je de SKS raceday wilt overnemen, prima. Ik moet er van af. Heb hem gekregen, maar ben er niet heel tevreden mee.

Heb je trouwens de pomp goed op het ventiel gedrukt zitten? Dat is het probleem dat ik met de raceday heb namelijk. Daar vergt het best even wat oefening, voordat je de pomp goed op het ventiel krijgt. Soms helpt het om het ventiel tegen te houden en de pomp er gewoon opgeduwd houden.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 05-11-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
Korte vraag: via garantie heb ik een nieuw Specialized zadel gekregen. Maar nu heb ik ter vervanging van mijn oude EVO Pro zadel een Evo/W zadel teruggekregen met Mimic. Is dit inderdaad een vrouwen zadel? Of is Mimic ook voor mannen bedoeld? Online zie ik alleen dat dit voor vrouwen is bedoeld, maar volgens de fietsenmaker, welke met Specialized heeft gebeld, is dit zadel ook voor mannen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Anniedrew schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:58:

Ik heb goede ervaringen met een Lezyne Road Drive.
Komt in 3 lengtes en is elegant slank en erg mooi gebouwd van alu. Ik heb de langste uitvoering. Die wil je niet uit je shirt laten steken maar er zit een montagebeugel bij voor op 't frame.
Ik houd van harde banden, en hiermee krijg ik er voldoende lucht in om zonder issues mijn weg te vervolgen (weet niet precies hoeveel bar, heb het niet nagemeten). Volgens de specs kun je er mee tot 11 bar komen, maar dan ben je wel ff bezig.
Hij werkt met een slangetje dus je rukt je ventiel niet uit je velg tijdens het pompen. Het slangtje heeft een ontluchtingsnippel dus je draait de kern er niet uit als je klaar bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:52
DieAnder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:35:
[...]

Ik heb goede ervaringen met een Lezyne Road Drive.
Komt in 3 lengtes en is elegant slank en erg mooi gebouwd van alu. Ik heb de langste uitvoering. Die wil je niet uit je shirt laten steken maar er zit een montagebeugel bij voor op 't frame.
Ik houd van harde banden, en hiermee krijg ik er voldoende lucht in om zonder issues mijn weg te vervolgen (weet niet precies hoeveel bar, heb het niet nagemeten). Volgens de specs kun je er mee tot 11 bar komen, maar dan ben je wel ff bezig.
Hij werkt met een slangetje dus je rukt je ventiel niet uit je velg tijdens het pompen. Het slangtje heeft een ontluchtingsnippel dus je draait de kern er niet uit als je klaar bent.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij je verhaal over de Lezyne pomp. Gebruik deze naar volle tevredenheid al meer dan 5 jaar.

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

De Topeak HybridRocket HP.

Zowel voor patronen als het ouderwetsche handwerk, en daarbij ook echt een klein handzaam pompje! Beter wordt het niet. d:)b

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
hoi1234 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:04:
[...]

Ik heb nog wel een sks raceday liggen :) Maar serieus: Ik zou een https://www.sks-germany.com/nl/producten/infusion-tt/ gebruiken. Geweldig ding. Komt trouwens gratis bij https://www.mantel.com/sk...ion-infusion-tt-fietspomp. Dus als je nog een vloerpomp nodig hebt, is dat een prima ding die ook nog betaalbaar is.

Maar ja, als je de SKS raceday wilt overnemen, prima. Ik moet er van af. Heb hem gekregen, maar ben er niet heel tevreden mee.

Heb je trouwens de pomp goed op het ventiel gedrukt zitten? Dat is het probleem dat ik met de raceday heb namelijk. Daar vergt het best even wat oefening, voordat je de pomp goed op het ventiel krijgt. Soms helpt het om het ventiel tegen te houden en de pomp er gewoon opgeduwd houden.
Thanks voor je tips, maar ik bedank voor het aanbod! Wellicht dat je 'm met een smeuïger marketingpraatje nog kwijt raakt, haha. V.w.b. juiste plaatsing op het ventiel; de BBB draait zich vast op het ventiel doormiddel van een schroefdraad dus de koppeling moet in orde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anniedrew
Grin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:12:
De Topeak HybridRocket HP.

Zowel voor patronen als het ouderwetsche handwerk, en daarbij ook echt een klein handzaam pompje! Beter wordt het niet. d:)b
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een klein zwak het voor Topeak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:05
Ik kan als wielrenner zo genieten van deze tijd van het jaar :z

Ik heb iedere dag 700 posts op mijn Strava van maar een handjevol personen die 2 handenvol ritjes doen per dag. Totaal minder dan een uur, maar wel 56 km+. Omdat ze een gemiddelde halen volgens Strava, wat ze in de praktijk nooit zullen halen.

Tot zover mijn klacht >:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:31:

Ik heb iedere dag 700 posts op mijn Strava van maar een handjevol personen die 2 handenvol ritjes doen per dag. Totaal minder dan een uur, maar wel 56 km+. Omdat ze een gemiddelde halen volgens Strava, wat ze in de praktijk nooit zullen halen.

Indoor fietsen? Ik haal op de trainer ook 47km/h gemiddeld of zo. Maar de weerstand is een beetje kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kom je wel een stuk makkelijker aan de 10dkm per jaar :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Beetje jammer dat die indoor ritten ook meetellen bij challenges van strava.
Straks ook bij de Rapha 500, wordt het wel heel makkelijk van.

Weerstand op 0 en je staat bovenaan de leaderboards zegmaar.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
vind dat eigenlijk ook niet kunnen. Prima dat het op Strava komt maar vind eigenlijk dat het een compleet eigen categorie zou moet krijgen net als lopen en zwemmen. Bij mij blijven de indoor activiteiten iig op verborgen staan.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
GWBoes schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:16:
vind dat eigenlijk ook niet kunnen. Prima dat het op Strava komt maar vind eigenlijk dat het een compleet eigen categorie zou moet krijgen net als lopen en zwemmen. Bij mij blijven de indoor activiteiten iig op verborgen staan.
Ik wil er voor betalen dat ik de indoor activiteiten van anderen op verborgen kan laten staan.
Net zo als die challenges, 3 is leuk, iedere dag 30 gaat echt irriteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh

Voel me aangesproken hier :+.

Dat twee ritjes is inderdaad wel vervelend. Voor een event wil/moet je even warmrijden, maar doordat je altijd van wereld A naar B moet switchen in Zwift, slaat hij de ritten ook apart op. Het zou fijner zijn als je er gewoon voor kon kiezen om naar de start te rijden of in ieder geval binnen de gekozen wereld blijft.

@Willem30, had net een edit gedaan nog. Verborgen en niet mee laten tellen voor de kilometerstand boeit me allemaal niet zoveel en vind ik teveel drukte. Ik hou Strava bij voor mezelf en om af en toe uit verveling kijken of m'n vrienden ook nog een leuke rit gedaan hebben. Wat nou wel of niet meetelt maak ik me verder niet zo druk om (ik tel ze wel omdat ik Zwift wel vrij realistisch vind t.o.v. de inspanning die je levert).

@DDX Zo vind ik de WW ritten die voor de meeste mensen iedere dag hetzelfde zijn niet zo boeiend om te volgen. Het zou fijn zijn als commutes en indoor rides standaard eruit gefilterd worden en je dus alleen de 'leuke' ritten publiceert. Een Zwift race vind ik bijvoorbeeld wel weer leuk om te zien, dat zijn vaak max efforts van iemand.

[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 06-11-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54

Erg irritant. Jammer dat je geen filter kan instellen in Strava :P

Over buiten doorfietsen gesproken; Om toch beter licht te hebben in het donker heb ik sinds gister de Lezyne 1000xl. Daar ben ik erg tevreden mee voor de paar uurtjes die ik in het donker wil ga fietsen zolang het buiten nog kan.

@Ypuh Die ritjes kan je ook verwijderen he maar dat doet niemand. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Willem30 op 06-11-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
DDX schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:32:
Beetje jammer dat die indoor ritten ook meetellen bij challenges van strava.
Straks ook bij de Rapha 500, wordt het wel heel makkelijk van.

Weerstand op 0 en je staat bovenaan de leaderboards zegmaar.
Ja het hele idee van de Festive 500 is hier wel helemaal mee overboord gegooid. Toen ik net pas net begonnen was met fietsen(+/-2500 km dat jaar) door harde wind, kou(bevroren drinkflessen) en regen gegaan om het maar te halen. Nu zou ik daar een stuk eenvoudiger aan komen maar toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
la_fusion schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:31:
[...]

Ja het hele idee van de Festive 500 is hier wel helemaal mee overboord gegooid. Toen ik net pas net begonnen was met fietsen(+/-2500 km dat jaar) door harde wind, kou(bevroren drinkflessen) en regen gegaan om het maar te halen. Nu zou ik daar een stuk eenvoudiger aan komen maar toch ;)
Vorig jaar de Festive 500 gereden en voltooid door inderdaad barre omstandigheden. Het gaf me wel zeer veel voldoening. :Y
Mensen zoeken tegenwoordig in alles alleen maar gemak en de makkelijkste weg wat jammer is.
Zo'n trofee verliest helaas dan wel waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
[strava rant]
Na de aanpassingen van Strava in het licentie model en de terugkomst van de oprichter had ik gehoopt dat er nu echt innovaties en nuttige functionaliteiten bij zouden komen. Er was volgens mij ook wat grootspraak dat men naar de community zou luisteren. We zijn inmiddels bijna een jaar verder en ik vind het maar mager.

De filter opties en hoe je ritten op kunt slaan is er daar 1 van. Ik zet virtuele (op races en evt. lange grouprides) + niet boeiende ritjes altijd op private om mijn feed niet te verstoren voor anderen. Dat is best een geklungel.

Andersom zou je by default je ritten op private kunnen zetten en dan naar publiek, bijkomend nadeel is dat de rit dan helemaal over de flos raakt bij eventuele KOMs/bekers die je pakt. Daarna werkt het ook niet lekker om de personen terug te zien met wie je hebt gereden. Je kunt de rit nog wel refreshen via de webversie maar weer niet via de app.
[/stravarant]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:02

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Met de Sauce for Strava plugin kan je in Google Chrome ritten zoals indoor en commutes verbergen. Helaas is er voor de mobile app nog geen oplossing, althans niet dat ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:34:
[...]

Vorig jaar de Festive 500 gereden en voltooid door inderdaad barre omstandigheden. Het gaf me wel zeer veel voldoening. :Y
Mensen zoeken tegenwoordig in alles alleen maar gemak en de makkelijkste weg wat jammer is.
Zo'n trofee verliest helaas dan wel waarde.
En dit jaar doen ze niet meer aan de fysieke badge/roundel. ;w Je krijgt alleen nog een virtueel ding op Strava zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
ohno_nl schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:41:
Met de Sauce for Strava plugin kan je in Google Chrome ritten zoals indoor en commutes verbergen. Helaas is er voor de mobile app nog geen oplossing, althans niet dat ik weet..
Dit is wel een mooie tip in disguise. Moet je er wel even vanuit gaan dat mensen hun commutes ook echt loggen als een commute. Bij een indoor ride wordt dat automatisch doorgegeven (vanuit Zwift en TR in ieder geval). Het zou mooi zijn als Strava ook herkent wat woon/werk is (vaak dezelfde lengte, start- en finish plaats en tijd) en deze ook labelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:49:
[...]

Dit is wel een mooie tip in disguise. Moet je er wel even vanuit gaan dat mensen hun commutes ook echt loggen als een commute. Bij een indoor ride wordt dat automatisch doorgegeven (vanuit Zwift en TR in ieder geval). Het zou mooi zijn als Strava ook herkent wat woon/werk is (vaak dezelfde lengte, start- en finish plaats en tijd) en deze ook labelt.
Zijn wel meer dingen die mooi zouden zijn als Strava dat zou gaan doen. Vastleggen of iets race of MTB/off road was. Bij route plannen daar ook rekening mee houden, rekening houden of iets een georganiseerde groepsrit is zodat je als solo rijder niet over een (niet voor jou afgesloten) grote weg wordt gestuurd. Rekening houden met het weer in de leading boards zodat je ook een KOM of PR (dat laatste is in mijn geval realistischer...) kunt rijden als het geen windkracht 923797 is, etc :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Crazy D schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:20:
[...]

Zijn wel meer dingen die mooi zouden zijn als Strava dat zou gaan doen. Vastleggen of iets race of MTB/off road was. Bij route plannen daar ook rekening mee houden, rekening houden of iets een georganiseerde groepsrit is zodat je als solo rijder niet over een (niet voor jou afgesloten) grote weg wordt gestuurd. Rekening houden met het weer in de leading boards zodat je ook een KOM of PR (dat laatste is in mijn geval realistischer...) kunt rijden als het geen windkracht 923797 is, etc :P
Misschien moeten we het Strava topic opnieuw weer in leven blazen..

Zag gisteren toevallig dat er in de Android app een nieuwe functie is toegevoegd. Je kunt nu vanuit de community aangeven wat voor type pad een bepaald segment is. Lijkt nog een functionaliteit die in de kinderschoenen staat die men later wil uitbouwen wanneer men genoeg data voorhanden heeft.

Overigens hebben ze ~2 weken terug ook de leaderboard functionaliteit aangepast (lees: om zeep geholpen). Maar sinds enkele dagen weer deels rollbacked (ongetwijfeld na klachten). In de app moest je aantal keer extra doorklikken op een segment om de leaderboards te zien. Ik kijk bijvoorbeeld vaak naar 'vandaag' omdat deze vaak de omstandigheden het beste weerspiegeld t.o.v. je prestaties.

Strava Sauce gebruik ik inderdaad ook. Eigenlijk al bizar dat er een third-party plugin noodzakelijk is om gewenste functionaliteit te krijgen. En dan weer enkel voor de webversie.

Mocht iemand ooit een goed business plan hebben voor een Strava kloon waar wel echt goed wordt doorontwikkeld / naar community wordt geluisterd is daar volgens mij echt wel markt voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Willem30 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:26:
[...]

Erg irritant. Jammer dat je geen filter kan instellen in Strava :P

Over buiten doorfietsen gesproken; Om toch beter licht te hebben in het donker heb ik sinds gister de Lezyne 1000xl. Daar ben ik erg tevreden mee voor de paar uurtjes die ik in het donker wil ga fietsen zolang het buiten nog kan.

@Ypuh Die ritjes kan je ook verwijderen he maar dat doet niemand. :P
Goede aankoop! Zelf erg tevreden over en kan makkelijk 2-3 uur 's avonds fietsen en enorm goed zicht hebben! Deze week is het echt heerlijk, weinig wind en goede omstandigheden! Gisteren nog 2 uurtjes 65km gedaan en ik kan daar echt enorm van genieten. Veel meer dan zo'n zwift ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
orange.x schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:40:
[...]

Nou niet per se dus. Als je het hebt over niet verlichte voetgangers die op fietspaden lopen dan ga je met een sterkere lamp deze mensen veel sneller zien dan met een zwakkere lamp. Maar snelheid waarmee je fietst is denk ik de belangrijkste factor. Een stadsfiets ga je zo heel snel niet boven de 20km/h komen en daar is de lamp ook prima geschikt voor, de meeste mensen fietsen denk ik eerder 17-18 als ze echt doortrappen of anders dus langzamer. Dat je dan niet je hele zichtveld verlicht hebt maakt niet uit want je gaat zo snel niet.

Wanneer je 30-35 rijdt op een niet verlichte weg dan ga je dat verschil zeker wel merken en waardeer je een sterkere lamp wel hoor. Heeft niets met "zien is beleven" te maken. Wanneer iets goed verlicht is kan je veel sneller zien WAT het is en hoe snel dat object zich beweegt etc.

Als je zo stellig wilt beweren dat zien is beleven klopt, dan zou ik zeggen, ga even op een onbekende weg met een auto rijden waarbij je in de 1e situatie rijdt met een 60lux lamp en in de 2e situatie met een 800lux lamp. En dat bij zeg 60km/h. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

En zoals je aangeeft, je kan het je niet voorstellen. Maar dan betekent dat niet dat het daarom niet zo is he ;). Ik waardeer het dat je niet zomaar klakkeloos aanneemt, maar leen maar eens zo'n lamp. Stel dat je op redelijk verlichte fietspaden rijdt door bekend gebied, dan heeft zo'n sterkere lamp niet per se meerwaarde. Maar zodra het een onverlicht fietspad is of door onbekend gebied dan wordt het echt wel een ander verhaal, op snelheid.
Nou ja, ik ben eigenlijk ook een beetje bang dat een betere lamp niet voldoende helpt. Ik heb in de auto weleens op een buitenweggetje in de buurt gereden, waar ik met samengeknepen billen op de stoel zat, omdat ik niet goed kon zien waar de wegversmallingen met paaltjes staan. Dan heb ik grootlicht al aan staan.

Dus ja, dan koop ik die dure lamp (groot licht aanzetten) en zie ik de wegversmallingen (objecten op de weg) nog steeds niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[...]

Nou ja, ik ben eigenlijk ook een beetje bang dat een betere lamp niet voldoende helpt. Ik heb in de auto weleens op een buitenweggetje in de buurt gereden, waar ik met samengeknepen billen op de stoel zat, omdat ik niet goed kon zien waar de wegversmallingen met paaltjes staan. Dan heb ik grootlicht al aan staan.

Dus ja, dan koop ik die dure lamp (groot licht aanzetten) en zie ik de wegversmallingen (objecten op de weg) nog steeds niet.
Nofi hoor, maar ik heb zelden iemand zó eigenwijs gezien als jij de laatste weken in allerhande fietstopics.
Als deze reply weg wordt gehaald door de mods, heb ik daar alle begrip voor.

Ik hoop dat jij hem intussen tóch gelezen hebt en er wat mee doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Dix0r schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:56:
Mocht iemand ooit een goed business plan hebben voor een Strava kloon waar wel echt goed wordt doorontwikkeld / naar community wordt geluisterd is daar volgens mij echt wel markt voor.
Lijkt me vrij kansloos. Bij Strava gaat het vooral om de grootte van de userbase. De instap is te hoog om nog een serieuze concurrent te vormen en als je een unieke feature hebt, dan heeft Strava die al nagebouwd nog voordat jij noemenswaardige aantallen gebruikers trekt.

Denk ook dat de kosten om het platform draaiende te houden al dusdanig is dat er weinig mensen echt rijk van zullen worden. Een fiets van €5k is vaak geen probleem, maar €5 per maand voor Premium is meestal al te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:26:
[...]

Voel me aangesproken hier :+.
You should >:)
Dat twee ritjes is inderdaad wel vervelend. Voor een event wil/moet je even warmrijden, maar doordat je altijd van wereld A naar B moet switchen in Zwift, slaat hij de ritten ook apart op. Het zou fijner zijn als je er gewoon voor kon kiezen om naar de start te rijden of in ieder geval binnen de gekozen wereld blijft.

@Willem30, had net een edit gedaan nog. Verborgen en niet mee laten tellen voor de kilometerstand boeit me allemaal niet zoveel en vind ik teveel drukte. Ik hou Strava bij voor mezelf en om af en toe uit verveling kijken of m'n vrienden ook nog een leuke rit gedaan hebben. Wat nou wel of niet meetelt maak ik me verder niet zo druk om (ik tel ze wel omdat ik Zwift wel vrij realistisch vind t.o.v. de inspanning die je levert).

@DDX Zo vind ik de WW ritten die voor de meeste mensen iedere dag hetzelfde zijn niet zo boeiend om te volgen. Het zou fijn zijn als commutes en indoor rides standaard eruit gefilterd worden en je dus alleen de 'leuke' ritten publiceert. Een Zwift race vind ik bijvoorbeeld wel weer leuk om te zien, dat zijn vaak max efforts van iemand.
Ik reken het de gebruikers niet aan, maar je kan er niks uitfilteren bij Strava cq. Zwift.

Ik laat veel ritten op privé staan, niet omdat anderen het niet mogen zien. Maar omdat ik hun feed niet wil vervuilen, en eigenlijk vind ik dat de omgekeerde wereld.
Dix0r schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:57:
[strava rant]
Na de aanpassingen van Strava in het licentie model en de terugkomst van de oprichter had ik gehoopt dat er nu echt innovaties en nuttige functionaliteiten bij zouden komen. Er was volgens mij ook wat grootspraak dat men naar de community zou luisteren. We zijn inmiddels bijna een jaar verder en ik vind het maar mager.

De filter opties en hoe je ritten op kunt slaan is er daar 1 van. Ik zet virtuele (op races en evt. lange grouprides) + niet boeiende ritjes altijd op private om mijn feed niet te verstoren voor anderen. Dat is best een geklungel.

Andersom zou je by default je ritten op private kunnen zetten en dan naar publiek, bijkomend nadeel is dat de rit dan helemaal over de flos raakt bij eventuele KOMs/bekers die je pakt. Daarna werkt het ook niet lekker om de personen terug te zien met wie je hebt gereden. Je kunt de rit nog wel refreshen via de webversie maar weer niet via de app.
[/stravarant]
De mogelijkheden van Strava vind ik inderdaad beperkt, dat filteren dat is nu een optie waar ik voor wil betalen.
ohno_nl schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:41:
(y) (y) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Ypuh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:49:
[...]

Lijkt me vrij kansloos. Bij Strava gaat het vooral om de grootte van de userbase. De instap is te hoog om nog een serieuze concurrent te vormen en als je een unieke feature hebt, dan heeft Strava die al nagebouwd nog voordat jij noemenswaardige aantallen gebruikers trekt.

Denk ook dat de kosten om het platform draaiende te houden al dusdanig is dat er weinig mensen echt rijk van zullen worden. Een fiets van €5k is vaak geen probleem, maar €5 per maand voor Premium is meestal al te duur.
Niet alleen de userbase, maar ook de data die men al heeft natuurlijk. Echter is er tot vorig jaar nauwelijks door ontwikkeld op het platform. Dat biedt gewoon kansen. Is dat lastig en is de drempel hoog: ja.

Maar om te zeggen dat het bij voorbaat kansloos is.. Kijk bijv. naar Komoot, de routeplanner was m.i. vorig jaar beter dan die van Strava. Inmiddels voelde Strava zich ook genoodzaakt hier serieus werk van te maken omdat ze ingehaald zijn/werden. Ze hebben inmiddels toch een (doel)groep voor zich weten te winnen.

Uiteindelijk worden we er als eindgebruiker alleen maar meer happy van wanneer er meer concurrentie en dus betere producten op de markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
Nemen we/jullie Strava niet gewoon een beetje te serieus?

Anyway.... wat een heerlijk weer is het buiten zeg! Net 2.5u gedaan (stiekem 30 minuutjes extra) en ronduit genoten. Heerlijke kleuren van het bos, zonnetje erbij. Heldere lucht en amper wind. Beste ritje so far voor dit najaar denk ik..

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dix0r
Strava is onderdeel van mijn fiets plezier. Ik zou liegen als ik dat zou ontkennen :+

Niettemin kan ik ook gewoon genieten, met deze weercondities, van een tussen-het-werk door lunch rit in de middag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
MrBarBarian schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:
Nemen we/jullie Strava niet gewoon een beetje te serieus?

Anyway.... wat een heerlijk weer is het buiten zeg! Net 2.5u gedaan (stiekem 30 minuutjes extra) en ronduit genoten. Heerlijke kleuren van het bos, zonnetje erbij. Heldere lucht en amper wind. Beste ritje so far voor dit najaar denk ik..
Vandaag waren de omstandigheden subliem, ook hier in Groningen. Vanuit de stad via Leek richting Veenhuizen, terug via Norg en Eelde. Al met al goed voor een 70km. Het is me eindelijk gelukt een keer rustig te fietsen met HR 145bpm avg en 28,6km/u :)

Doordat het al een aantal dragen overwegend droog was waren de wegen ook niet al te vies, nu wel ff de boel schoonmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
MrBarBarian schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:
Ik zie het vanuit het raam tijdens het thuiswerken ;w

Morgen zondag hetzelfde weer gelukkig dan kan ik er wel gebruik van maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:10
Deze week in verlof, had mezelf voorgenomen om regelmatig te gaan fietsen, voorlopig lukt mij dit wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49d-UuUOX4lq7F_traYQiMhcmNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEB5CGzP6exaQ8FRGU5NIJZz.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren gaan rijden met een goeie maat en een 5-voudig wereldkampion duathlon, moest toch wat inspanning doen om steeds in hun wiel te rijden :P Die rijden ook zonder problemen 32km/u gemiddeld met lage hartslag en ik maar pompen :+

Morgen terug ritje voor de boeg van 75km, maar met dit weer, heerlijk fietsen gewoon _/-\o_

En dan begint de slechte gewoonte natuurlijk van weer uit te kijken naar fiets n+1... Zit met het idee in m'n hoofd om een winterfiets aan te schaffen en mijn mooie aero bike wat te ontzien van slecht weer/zout/winter. Zit al de hele tijd weer op sites te surfen naar wat er mij kan aanspreken.

Laat ik maar eerst gewoon de winter doorkomen op mijn huidige fiets, lijkt mij het verstandigste :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:59
Ik zag wat lampjes voorbij komen.... Normaal ga ik in de winter richting de sportschool maar met de huidige corona situatie en het afnemende lesaanbod van de sportschool, toch maar besloten om mijn abonnementsgeld in een fietslamp te steken: De Lezyne Super Drive 1600XXL

Misschien een beetje overkill, maar een lampje kan nooit genoeg licht geven. Ofja, soms knipperen de tegenliggers wel met groot licht.... Ik heb wel het gevoel dat deze lamp tegenliggers redelijk snel verblind. Dus daar ben ik onderweg nog wel eens mee aan het spelen.
Qua lumen zijn de standen 1600 en 1000 lumen ruim voldoende. Bij 600 kun je wel zien dat het iets minder is, maar ook nog wel voldoende. Nog een standje minder is 250, maar dan merk je wel dat het veel minder is. Je ziet wel wat maar niet echt details.
Wat ik vooral fijn vind aan deze lamp is dat hij ook lekker breed schijnt. Dus dingen in de berm kun je goed zien en ook bij het maken van bochten rij je niet een zwart gat in.

Foto op felle stand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73jjlGRso2yof24_k54p41isqEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0ckALbnBruz0wfaakU6uYcHF.jpg?f=user_large

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Ypuh schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:32:
[...]

. Er zijn dus ook een linker en rechter variant en je hebt van beide eentje nodig als je ze aan dezelfde kant uit het frame wilt halen (ik pak ze bijvoorbeeld altijd met rechts).
Goed dat je het zegt! We zouden zo 2 dezelfde besteld hebben...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ydderf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:24:
Wat ik vooral fijn vind aan deze lamp is dat hij ook lekker breed schijnt. Dus dingen in de berm kun je goed zien en ook bij het maken van bochten rij je niet een zwart gat in.
Dat klinkt wel zeer interessant. Met mijn lamp heb ik dat ik de berm verlicht in bochten.

Dus ik kom aanfietsen, maar omdat mijn fiets rechtdoor gaat en het licht dus ook rechtuit schijnt en de weg buigt, kan ik niet de bocht inkijken. Dat is best wel eng...

Maar jij zegt dus, dat je met jouw lamp wel de bocht in kunt kijken?

Trouwens verblind je niemand met die lamp? Ik kan me voorstellen dat je in bochten mensen niet altijd ziet aankomen. Of zie je voor de bocht de koplamp al van de fietser? Kijk, als er iemand fietst, moet het licht niet zo fel, maar dan moet ik doe persoon wel kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
De bocht in kijken is natuurlijk een breed begrip. Het grootste deel van de bundel is natuurlijk naar voren gericht. Maar zoals je op de foto kunt zien worden de bomen links van de weg wel goed zichtbaar.
En ja, qua verblinden blijft het altijd een compromis. Je kijkt in iedergeval niet voor je plezier vol in de lamp. Dus met tegenliggers zet ik hem vaak wel wat minder vel en draai ik hem wat naar beneden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 16:53

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:49:
[...]

Toen ik nog vaak commutes deed gebruikte ik hiervoor commutemarker. Werkt perfect en hij kan ook je fiets goed zetten als je een vaste commuter bike hebt. Mijn commutes varieerde ik wel en lagen tussen de 25 en 80 km, pikte ‘ie allemaal op.

Overigens irriteer ik me vooral aan mensen die hun krantenwijk loggen op strava, if hun kinderen naar school brengen. En dat zijn dan weer gasten die bewust geen kudo’s geven op Zwift ritten (en daar ook en ding van maken). Dus tsja...

Voor wat betreft de Fondo en Rapha 500 challenge, beide zou ik nog altijd liever buiten doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ydderf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:45:
De bocht in kijken is natuurlijk een breed begrip. Het grootste deel van de bundel is natuurlijk naar voren gericht. Maar zoals je op de foto kunt zien worden de bomen links van de weg wel goed zichtbaar.
En ja, qua verblinden blijft het altijd een compromis. Je kijkt in iedergeval niet voor je plezier vol in de lamp. Dus met tegenliggers zet ik hem vaak wel wat minder vel en draai ik hem wat naar beneden.
Tuurlijk zet je een lamp dan minder fel, maar zie je de fietsers wel op tijd in een bocht? Als ik voor iedere bocht het licht zwakker moet schakelen, heb je ook niks aan een dure lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
Ik verwacht niet dat je iemand verblind die om de bocht fietst. En zolang ik niemand zie, gaat de lamp ook niet minder fel. Ik zal eens kijken of ik binnenkort nog een foto kan maken met hoeveel het op zij schijnt.

Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik hier in de Achterhoek fiets. Dus de laatste keer ben ik denk ik in anderhalf uur, tien tegenliggers tegen gekomen (exclusief dan het stukje in twee dorpskernen), maar wel hele stukken zonder enige verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:54
@ydderf
Maar je regelt dus alleen de felheid? En er zit geen reflector of lens in om er voor te zorgen dat hij de bundel afsnijdt?
Ik rij nu met een goedkoop Xanes SFL-01 lampje, welke een fijne lichtbundel heeft, maar ik zou graag een iets fellere lamp willen.

Edit:
Ah, ik heb het al gevonden, ze hebben een aparte serie daarvoor:
https://ride.lezyne.com/collections/led-lights-stvzo

[ Voor 19% gewijzigd door Pyramiden op 06-11-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
Correct, alleen de felheid. Een combi van de twee lampen zou ideaal zijn! De stvzo serie gaat qua lumen weer achteruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:26:
@DDX Zo vind ik de WW ritten die voor de meeste mensen iedere dag hetzelfde zijn niet zo boeiend om te volgen.
Gelukkig wissel ik mijn ww ritten redelijk af kwa route en afstand 8)

Vandaag leuk probleempje, kon opeens halverweg rit niet meer inklikken met links, voor zover positieve ervaring met time cyclo.
Met de hand wat geprobeerd maar weinig zin om met vingers ergens klem te komen zitten dus beetje irritant naar huis gefietst.
Thuis nog even wat geprobeerd met een tang maar krijg er niet echt beweging in.
Iemand nog een idee of gaat dit garantie aanvraag worden ?

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/v0ydjF3FZbUWJZbir4DlJDvK2t9W98-qMSItOgO_Uvk-1152x2048.jpg

En zo hoort het te zitten :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/yrhVYLiG4GAfJpXl14HsHVGBT8YvzF-pgO0cOSmDYZ4-1152x2048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DDX schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:46:
[...]

Gelukkig wissel ik mijn ww ritten redelijk af kwa route en afstand 8)

Vandaag leuk probleempje, kon opeens halverweg rit niet meer inklikken met links, voor zover positieve ervaring met time cyclo.
Met de hand wat geprobeerd maar weinig zin om met vingers ergens klem te komen zitten dus beetje irritant naar huis gefietst.
Thuis nog even wat geprobeerd met een tang maar krijg er niet echt beweging in.
Iemand nog een idee of gaat dit garantie aanvraag worden ?

[Afbeelding]

En zo hoort het te zitten :

[Afbeelding]
Lijkt wel alsof er een onderdeel mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hmms nog even met andere tang wat gedaan en heb het weer op normale plek gekregen.
Die tang gaat alleen wel even in stuurtasje voor volgende ritten, even voor de zekerheid.

Probleem was dus dat hij in ingeklikte stand stond, geen idee hoe dat nou weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DDX schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:09:
Hmms nog even met andere tang wat gedaan en heb het weer op normale plek gekregen.
Die tang gaat alleen wel even in stuurtasje voor volgende ritten, even voor de zekerheid.

Probleem was dus dat hij in ingeklikte stand stond, geen idee hoe dat nou weer kan.
Werkt het mechaniek dan nog wel helemaal soepel? Ik ben niet bekend met het systeem, maar als het pedaal terug moet schieten in "de normale positie", lijkt me dat te gebeuren met een soort van veersysteem. Misschien dat het veertje niet meer goed is of gesmeerd moet worden?

't is maar een suggestie, je moet zelf even uitzoeken of het logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:42:
[...]

Dat klinkt wel zeer interessant. Met mijn lamp heb ik dat ik de berm verlicht in bochten.

Dus ik kom aanfietsen, maar omdat mijn fiets rechtdoor gaat en het licht dus ook rechtuit schijnt en de weg buigt, kan ik niet de bocht inkijken. Dat is best wel eng...

Maar jij zegt dus, dat je met jouw lamp wel de bocht in kunt kijken?

Trouwens verblind je niemand met die lamp? Ik kan me voorstellen dat je in bochten mensen niet altijd ziet aankomen. Of zie je voor de bocht de koplamp al van de fietser? Kijk, als er iemand fietst, moet het licht niet zo fel, maar dan moet ik doe persoon wel kunnen zien.
Je hebt floodlight en spotlight. Jij hebt dus een spotlight, maar je wilt blijkbaar dus een floodlight. Flood is minder fel cq ver maar geeft een brede, verspreide bundel. Een spot is een ja,.... Spot dus.

Ik twijfelde en ik heb er gewoon 2 gekocht bij AliExpress. Alleen ben ik er nog altijd niet mee wezen fietsen...

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:58:
[...]

Toen ik nog vaak commutes deed gebruikte ik hiervoor commutemarker. Werkt perfect en hij kan ook je fiets goed zetten als je een vaste commuter bike hebt. Mijn commutes varieerde ik wel en lagen tussen de 25 en 80 km, pikte ‘ie allemaal op.
Ik gebruik hem ook. Je kunt inderdaad instellen tot welke afstand er als commute wordt geteld. Maar je fiets, dat wist ik niet, misschien wel handig later. Maar ik gebruik die commute fiets ook op zwift, dus blijft toch vaak ff aanpassen met het handje,
Heb al wel eens contact gehad met de maker, want er zit nog steeds geen SSL op die website, en dat vind ik anno 2020 wel matig.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 16:53

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:11:
[...]

Ik gebruik hem ook. Je kunt inderdaad instellen tot welke afstand er als commute wordt geteld. Maar je fiets, dat wist ik niet, misschien wel handig later. Maar ik gebruik die commute fiets ook op zwift, dus blijft toch vaak ff aanpassen met het handje,
Heb al wel eens contact gehad met de maker, want er zit nog steeds geen SSL op die website, en dat vind ik anno 2020 wel matig.
Klopt ja, de max afstand heb ik lekker hoog staan op 150km ofzo, dan pikt ie gewoon alles op met het juiste begin en einde. Behalve commutes maak ik geen ritten met dit begin en eindpunt dus dat gaat altijdd goed.

Ik wissel ook vaak van fiets afhankelijk van de omstandigheden dus was ook vaak alsnog aan het aanpassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik zag deze net op Instagram: https://absoluteblack.cc/...vDMeQ--JtNQgn3p8TGLGR6TzU

Geen idee of het werkt en ik wil het best eens proberen. Maar ik moest er vooral om lachen dat 'carbon' nu zelfs op de ketting gesmeerd kan worden.. Marketing....

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
Dankzij dit topic leerde ik een paar maand geleden dat er gekken (?) zijn die ‘max squares’ proberen te bouwen op Veloviewer. Inmiddels ben ik zelf ook helemaal om, vandaag de 24x24 afgemaakt. Het is een beetje een onzinnige challenge natuurlijk, maar het zorgt bij mij in elk geval wel voor extra motivatie om op te stappen. Het haalt de sleur een beetje uit het fietsen, elke keer nieuwe routes maken en nieuwe stukken weg verkennen. Af en toe moet je wat idiote dingen doen, zie ik ook de lol wel van in.

Weet niet wie er over begon in dit topic, maar bedankt. Wie staat er op 1 in het tweakers leaderboard?

Ik heb ook een beetje contact gehad met de maker van Veloviewer. Het staat op zijn lange-termijn-planning om zijn datastructuren om te gooien omdat die niet bepaald ontworpen zijn om met max-squares te werken (dat verzin je ook niet van te voren natuurlijk :P ). Wellicht komen er dan ook leuke nieuwe features zoals een lokaal leaderboard. Bijvoorbeeld: wie heeft de grootste square die ook jouw woonplaats bevat.

Enorm veel respect voor wat die man in z’n eentje doet. Meer dan het hele developer-team van Strava, lijkt het wel.

[ Voor 30% gewijzigd door writser op 07-11-2020 12:34 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
YouTube: Is This The Future Of Bike Fitting? | Dialling Your Bike Position Wi...

Toevallig zat ik hier laatst naar te kijken! Lokale FM doet deze bike fits ook via id match. €175 met een €50 waardebon voor accessoires. Iemand toevallig al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
MrBarBarian schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:32:
Maar ik moest er vooral om lachen dat 'carbon' nu zelfs op de ketting gesmeerd kan worden.. Marketing....
Ik ben daar niet zo verbaasd over. Carbon is gewoon Engels voor koolstof. In de verschijningsvorm grafiet wordt koolstof al sinds jaar en dag gebruikt als smeermiddel. In dit middel zit grafeen als smeermiddel, en ook grafeen is 100% koolstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:20:
YouTube: Is This The Future Of Bike Fitting? | Dialling Your Bike Position Wi...

Toevallig zat ik hier laatst naar te kijken! Lokale FM doet deze bike fits ook via id match. €175 met een €50 waardebon voor accessoires. Iemand toevallig al ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar ik ben er zelf ook wel benieuwd naar.
Als ik zo snel zoek is de dichtstbijzijnde van de regio Rijnmond eentje in Vlaardingen, dat is prima te doen voor mij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

writser schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:12:
Dankzij dit topic leerde ik een paar maand geleden dat er gekken (?) zijn die ‘max squares’ proberen te bouwen op Veloviewer. Inmiddels ben ik zelf ook helemaal om, vandaag de 24x24 afgemaakt. Het is een beetje een onzinnige challenge natuurlijk, maar het zorgt bij mij in elk geval wel voor extra motivatie om op te stappen. Het haalt de sleur een beetje uit het fietsen, elke keer nieuwe routes maken en nieuwe stukken weg verkennen. Af en toe moet je wat idiote dingen doen, zie ik ook de lol wel van in.

Weet niet wie er over begon in dit topic, maar bedankt. Wie staat er op 1 in het tweakers leaderboard?

Ik heb ook een beetje contact gehad met de maker van Veloviewer. Het staat op zijn lange-termijn-planning om zijn datastructuren om te gooien omdat die niet bepaald ontworpen zijn om met max-squares te werken (dat verzin je ook niet van te voren natuurlijk :P ). Wellicht komen er dan ook leuke nieuwe features zoals een lokaal leaderboard. Bijvoorbeeld: wie heeft de grootste square die ook jouw woonplaats bevat.

Enorm veel respect voor wat die man in z’n eentje doet. Meer dan het hele developer-team van Strava, lijkt het wel.
Hahahaha. Inderdaad! Ik doe het dan met stathunters en vandaag ook speciaal een route gemaakt om mijn square uit te breiden :)
Helaas moet ik dan wel naar de rechter- en onderkant van mijn square omdat de bovenkant niet verder kan ivm water en de linkerkant niet verder kan ivm een weiland.

Moest vandaag dus voor 3 nieuwe tiles toch 87 km fietsen 😂

Ach, het motiveert wel. Ik ben allang om en geef toe dat Strava en dit soort dingen mij echt motiveren om te sporten. Is mijn Garmin leeg, dan ga ik wel een uurtje later :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Met een schuin oog kijk ik ook naar statshunters nu, beetje ritjes plannen op wegen waar ik nog nooit ben geweest. Maar hoe werkt dat in steden/dorpen? Moet je dan elk weggetje hebben gehad voor een square ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
Wat een heerlijk weer vandaag weer zeg, genieten! Mocht van het thuisfront de 100 km rijden, dus met beide handen aangegrepen. Langs de kust naar de watertoren van Scheveningen gereden met gemiddeld 31/uur.

Redelijk goed gepaced maar toch wel pittig; meestal geen tijd voor zulke lange ritten, dus na 85 km raakt de tank een beetje leeg. Wel 2 SiS Go energy reepjes meegenomen uit het proefpakket. Best plakkerige zooi, maar viel wel goed. Niet zwaar op de maag. Verder alleen water, maar als het fris is drink ik echt structureel te weinig...

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 07-11-2020 19:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Volgens mij dacht iedereen dat het vandaag zomer was. Alle korte broeken kwamen weer uit de kast, terwijl ik helemaal ingepakt in m'n winteroutfit rondreed.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 07-11-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ypuh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:10:
Volgens mij dacht iedereen dat het vandaag zomer was. Alle korte broeken kwamen weer uit de kast, terwijl ik helemaal ingepakt in m'n winteroutfit rondreed.
Ik had lang - lang met en Craft Cool korte mouwen base layer. Rond half tien vertrokken, was redelijk fris vond ik. Rond middag uur wel warmer, maar had 't niet te warm.

Zag onderweg inderdaad ook regelmatig kort langskomen. Tja als je kort ritje maximaal gaat knallen kan het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Morrar schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:10:
Wat een heerlijk weer vandaag weer zeg, genieten! Mocht van het thuisfront de 100 km rijden, dus met beide handen aangegrepen. Langs de kust naar de watertoren van Scheveningen gereden met gemiddeld 31/uur.

Redelijk goed gepaced maar toch wel pittig; meestal geen tijd voor zulke lange ritten, dus na 85 km raakt de tank een beetje leeg. Wel 2 SiS Go energy reepjes meegenomen uit het proefpakket. Best plakkerige zooi, maar viel wel goed. Niet zwaar op de maag. Verder alleen water, maar als het fris is drink ik echt structureel te weinig...
Die reepjes zijn wel prima inderdaad! Gebruik zelf meestal kruidkoek/banaan dus dit is wel een prima uitbreiding. Heb je die gelletjes al geprobeerd?
Volgens mij dacht iedereen dat het vandaag zomer was. Alle korte broeken kwamen weer uit de kast, en daar reed ik helemaal ingepakt in m'n winteroutfit.
Lol inderdaad, ik zag ook veel kort/kort. Vandaag 94km gedaan met 33 gemiddeld. Moest er niet aan denken dat ik met kort/kort ging rijden. Was blij dat ik gewoon lang/lang zien. Het zag er geweldig uit en dat was het ook! Maar warm was anders, was gewoon 8-9C ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:17:
[...]

Die reepjes zijn wel prima inderdaad! Gebruik zelf meestal kruidkoek/banaan dus dit is wel een prima uitbreiding. Heb je die gelletjes al geprobeerd?
Gelletjes had ik eerder al wel eens gebruikt. Ik vind ze niet vies, maar lekker is ook anders. Beetje zoete snot, veel beter kan ik het niet echt omschrijven.

Maar ze doen wel hun werk; je krijgt energie binnen en ze vallen ook heel licht op de maag. Open krijgen op de fiets is een dingetje; moet je een paar keer oefenen. Je wilt 'm wel open hebben maar niet het topje verliezen (zwerfafval).

Gelletjes vind ik vooral voor als je op maximale toeren draait; de reepjes vind ik iets prettiger op lange tochten. Voor je maag dan wel lekker als er iets inzit (als het goed valt)

Maar goed, voeding is vrij persoonlijk; de een eet rustig een hamburger tussendoor, de ander heeft al last van een reepje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Dat klinkt heel bekend. Hier 3 lagen aan, alles lang, zelfs de vingertoppen ingepakt, jammergenoeg overschoenen vergeten dus bij terugkomst koude tenen. Rij je over de dijk bij Almere, kom je gewoon even een drietal tegen met korte broek en eentje zelfs kort mouwen. Rrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:47:
Met een schuin oog kijk ik ook naar statshunters nu, beetje ritjes plannen op wegen waar ik nog nooit ben geweest. Maar hoe werkt dat in steden/dorpen? Moet je dan elk weggetje hebben gehad voor een square ofzo?
New, als je eenmaal in een vakje bent geweest dan heb je die te pakken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Same here. Heb het gelukkig niet koud gehad op mijn kleine 60 km rit vanmiddag. Echt heerlijk weer! En inderdaad genoeg die kort/kort deden. Mij niet gezien.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja heel warm was het niet dat beetje oostenwind die er stond.
Maar wel heel lekker weer om lekker afstandje te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waus26 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:53:
[...]
New, als je eenmaal in een vakje bent geweest dan heb je die te pakken.
Oh zo, ik heb wel wat gaten in mijn kluster door doodlopende wegen in de middle of nowhere. Daar kom je dan niet. Even die weg in en halverwege terug is dan al voldoende? Dat kan nog wel..

En als een gedeelte allemaal rood is, dan word die groen en later blauw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:28:
[...]

Oh zo, ik heb wel wat gaten in mijn kluster door doodlopende wegen in de middle of nowhere. Daar kom je dan niet. Even die weg in en halverwege terug is dan al voldoende? Dat kan nog wel..

En als een gedeelte allemaal rood is, dan word die groen en later blauw?
Klopt! Zo ben ik bij Zuidwolde en Zuidhorn al even een doodlopende weg richting boerderijen in gereden en heb ik een slagboom gepasseerd naar de NAM locatie ten westen van Bedum :+

Rood is waar je geweest bent, groen is je cluster. Een vakje wordt groen als je de vier vakjes er boven, onder en naast hebt gehad. Blauw is je square, dat is het aantal vakjes dat je hebt bezocht en is evenredig in de hoogte als breedte.

Komoot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mhr-zip schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Ik wil iedereen in dit topic oproepen om actief in zijn of haar regio de tappunten aan te vullen bij www.drinkwaterkaart.nl (hier help je collega fietsers die minder bekend zijn in je regio heel erg mee!).

Weten is zilver, delen is goud. *O*
Wat een gaaf idee! Zal eens kijken als ik voor mijn woning ook een watertappunt kan maken, want ik woon aan een doorgaande weg en er komen dagelijks honderden fietsers langs. Hoeveel racefietsers weet ik niet, maar het is gewoon al gaaf om dat aan te bieden! :9

Hier in het centrum zit ook een watertappunt, maar dat is bij het NS station en daar kom je niets langs want dat ligt midden in het centrum :+

Arduino teller erop, watermeter ertussen, en verbruik loggen natuurlijk. Tweaker! :9 :9

//edit; op het werk kan ik wel een dikke rvs buis lassen en in een 90 graden bocht zetten ofzo. Of gewoon een rvs staander met daaruit een rvs buis en hierin een kraan verstoppen, drukknop op de buitenkant, maar nóg mooier is met sensor waar het contactloos kan.

Putje eronder maken, bestrating eromheen op de erfgrens op de hoek van de oprit/gemeentegrens. Moet wel hufterproof worden, maar daar kan voor gezorgd worden.Led lampje erin.

Verwarmingslinten hebben we ook wel op het werk, anders bevriest de kraan natuurlijk in de winter. hmmzzz, stof tot nadenken. Yeah! *O*

[ Voor 39% gewijzigd door Martine op 07-11-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Martine schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:09:
[...]

Wat een gaaf idee! Zal eens kijken als ik voor mijn woning ook een watertappunt kan maken, want ik woon aan een doorgaande weg en er komen dagelijks honderden fietsers langs. Hoeveel racefietsers weet ik niet, maar het is gewoon al gaaf om dat aan te bieden! :9

Hier in het centrum zit ook een watertappunt, maar dat is bij het NS station en daar kom je niets langs want dat ligt midden in het centrum :+

Arduino teller erop, watermeter ertussen, en verbruik loggen natuurlijk. Tweaker! :9 :9
1 kuub water kost 1 euro ongeveer, het hoeft niet verwarmt te worden dus daar zitten ook geen kosten in.

Ik weet niet wat je "terugverdien tijd" wordt van je watermeter en Arduino teller.

(die site is niet van mij trouwens, maar ik steun de site van harte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Pimorez schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:48:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik ben er zelf ook wel benieuwd naar.
Als ik zo snel zoek is de dichtstbijzijnde van de regio Rijnmond eentje in Vlaardingen, dat is prima te doen voor mij :)
Kan je niet beter naar een bikefitter die er verstand van heeft, ipv een fietsenmaker die het er ff bij doet?

Ik weet in die regio nog wel een paar goede (stuur maar PM).

Pagina: 1 ... 179 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).