Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 180 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Terugverdienen doe ik nooit want wordt gewoon gratis, maar loggen is belangrijk want als het de spuigaten uitloopt kan ik altijd naar de gemeente stappen of de Vitens en laten zien als er wel gebruik van gemaakt wordt.
Van die paar euro kosten wordt ik niet arm en zo lang ik alle facturen kan betalen is het goed.

Ohh, jaa, ontopic. Hier gekomen naar de zoektocht voor een 4iiii Precision 105 R7000 Power Meter Left, ben beginnende fietser maar absolute data-nerd. Dus die ga ik morgen even bestellen. :9

[ Voor 23% gewijzigd door Martine op 07-11-2020 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:10:
Volgens mij dacht iedereen dat het vandaag zomer was. Alle korte broeken kwamen weer uit de kast, terwijl ik helemaal ingepakt in m'n winteroutfit rondreed.
Ik moet zeggen dat ik gisteren tegen beter weten in ook met een korte broek naar buiten ben gegaan. Qua gevoelstemperatuur viel het mee maar qua inhoud van de benen was het niet zo slim. Het bovenlichaam was overigens wel goed ingepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Volgens mij dacht iedereen dat het vandaag zomer was. Alle korte broeken kwamen weer uit de kast, terwijl ik helemaal ingepakt in m'n winteroutfit rondreed.
Inderdaad. Ik zag vandaag:

- Bizar veel fietsers in het algemeen.
- Heel veel blote knieën.
- Veel mountainbikes op de weg.
- Veel Corona(st)rijders (zonder helm).
- Weinig wandelaars.

Ik had het zelf ook warmer ingeschat dan dat het daadwerkelijk was. Ik had nog bodywarmer in mijn achterzak gestoken, maar had het ook weer niet zo koud dat ik die aangetrokken heb.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Waus26 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:41:
[...]

Klopt! Zo ben ik bij Zuidwolde en Zuidhorn al even een doodlopende weg richting boerderijen in gereden en heb ik een slagboom gepasseerd naar de NAM locatie ten westen van Bedum :+

Rood is waar je geweest bent, groen is je cluster. Een vakje wordt groen als je de vier vakjes er boven, onder en naast hebt gehad. Blauw is je square, dat is het aantal vakjes dat je hebt bezocht en is evenredig in de hoogte als breedte.
Ah juist, ik zie inderdaad veel van die vage plekken waar ik niet zo snel zou rijden.. Je hebt daar ook weinig te zoeken maarja moet cluster vullen dus maar een keer langsgaan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xnF4YzAi4qcbQT_i4R2IAUjw0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jogZrWKey8buknsKUmKty8GS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfZLU1rJQ1lxcU0t5lUfi0azDDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k8wwECOn752uUpqoFwYXFpiv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:39:
[...]

Ah juist, ik zie inderdaad veel van die vage plekken waar ik niet zo snel zou rijden.. Je hebt daar ook weinig te zoeken maarja moet cluster vullen dus maar een keer langsgaan..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik herken beide haha. De bovenste pakte ik dus door de weg richting de NAM locatie te nemen langs de slagboom.

De tweede is makkelijker. Er loopt namelijk een (smal betonnen) fietspad tussen Den Horn - Lagemeeden en De Poffert. Aan de de Poffert kant is het ongeveer 50 meter gravel met veel losse stenen, maar voor 1x is dat een makkie.

Zelf zit ik op 24*24 momenteel. Zit wat klem bij het Lauwersmeer en in het Fochtelooërveen moet ik echt off-road of even een stukje wandelen.

Heb nog wel uitbreiding mogelijk in de buurt van/richting Veendam/Wildervank en richting de Eemshaven.

[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 08-11-2020 00:12 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waus26 schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:08:
[...]

Ik herken beide haha. De bovenste pakte ik dus door de weg richting de NAM locatie te nemen langs de slagboom.

De tweede is makkelijker. Er loopt namelijk een (smal betonnen) fietspad tussen Den Horn - Lagemeeden en De Poffert. Aan de de Poffert kant is het ongeveer 50 meter gravel met veel losse stenen, maar voor 1x is dat een makkie.

Zelf zit ik op 24*24 momenteel. Zit wat klem bij het Lauwersmeer en in het Fochtelooërveen moet ik echt off-road of even een stukje wandelen.

Heb nog wel uitbreiding mogelijk in de buurt van/richting Veendam/Wildervank en richting de Eemshaven.
Haha lekker, ik heb best wel wat grijze vakjes in mijn cluster die eenvoudig op te lossen zijn. Die "moeilijke" vakjes. Zijn er nog minimale vereisten of kan je 5 meter in dat vakje komen en omkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
rolandos582 schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:26:
[...]

Haha lekker, ik heb best wel wat grijze vakjes in mijn cluster die eenvoudig op te lossen zijn. Die "moeilijke" vakjes. Zijn er nog minimale vereisten of kan je 5 meter in dat vakje komen en omkeren?
Vijf meter is inderdaad voldoende :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:11
Hele week heerlijk in de korte broek gereden met een dun mouwloos ondershirt en dun langmouw shirt. Perfect! Lange broek nog niet aangehad dit najaar.. Zo fris is het toch nog niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
Waus26 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:41:
[...]

Klopt! Zo ben ik bij Zuidwolde en Zuidhorn al even een doodlopende weg richting boerderijen in gereden en heb ik een slagboom gepasseerd naar de NAM locatie ten westen van Bedum :+
Zuidhorn, bekend terrein!

Heb gister ook weer een moeilijk toegankelijk vakje gevuld. Over een boerenerf, vervolgens de fiets over een hek getild, tussen een stel nieuwsgierige koeien door en een paar honderd meter het weiland in (wel geasfalteerd). Heb eerst nog even rondgekeken om de boer om toestemming te vragen, maar zag verder niemand. Schaamde me ook een beetje om aan te bellen en uit te moeten leggen waar ik nou eigenlijk mee bezig was :$.

Situatie was eigenlijk dat ik het niet zo netjes vond zonder toestemming te betreden. Tot de boerderij was openbare weg en het weiland sowieso prive terrein, maar had er 50 km voor gefietst dus zou hem halen ook :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZOjfft1v0FeTFZLRBIFoR4cC_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pc7LMtLvP0i3SMx85h9ttVP6.jpg?f=fotoalbum_large

Rondom Gouda heb je veel van dit soort weilanden/vakjes zonder wegen trouwens. Heb begin dit jaar af en toe de gravel banden maar gemonteerd, maar dan is 100-120km best ver voor 2-3 vakjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 08-11-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07
Worsteneter schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:59:
[...]

Hele week heerlijk in de korte broek gereden met een dun mouwloos ondershirt en dun langmouw shirt. Perfect! Lange broek nog niet aangehad dit najaar.. Zo fris is het toch nog niet?
Het was hier in de ochtend 5 graden... vind ik fris :P

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:50
kw_nl schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:12:
[...]

Het was hier in de ochtend 5 graden... vind ik fris :P
Gisterochtend 2 graden hier (Heerenveen), her en der bevroren weilanden. Was blij met m'n winterkloffie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Waus26 schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:31:
[...]

Vijf meter is inderdaad voldoende :)
En één meter te kort is nog een keer fietsen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:24:
[...]

Kan je niet beter naar een bikefitter die er verstand van heeft, ipv een fietsenmaker die het er ff bij doet?

Ik weet in die regio nog wel een paar goede (stuur maar PM).
Het is juist zo dat ik meer vertrouwen heb in een grotendeels geautomatiseerd systeem dan in mensen die met dezelfde input andere output kunnen geven..

Maar ik gok dat die gast die bij Koers zit op je lijstje staat? Dat is m'n eerste keuze qua 'menselijke' bikefit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Pimorez schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:01:
[...]

Het is juist zo dat ik meer vertrouwen heb in een grotendeels geautomatiseerd systeem dan in mensen die met dezelfde input andere output kunnen geven..

Maar ik gok dat die gast die bij Koers zit op je lijstje staat? Dat is m'n eerste keuze qua 'menselijke' bikefit.
Probleem is dat geen 1 lichaam hetzelfde is, en ook niet symmetrisch.

Die van koers staat niet op mijn lijstje, maar bij deze wel boven iedere fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
mhr-zip schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:24:
[...]

Kan je niet beter naar een bikefitter die er verstand van heeft, ipv een fietsenmaker die het er ff bij doet?

Ik weet in die regio nog wel een paar goede (stuur maar PM).
Is die cubedealer dan niet goed? Als ik besluit een nieuwe fiets te kopen, wil ik daar ook misschien geen. Ik vind het echt geniale techniek. Maar het is wel een beetje ver reizen voor mij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Algemeen vind ik dat mensen veel te koud op de fiets zitten. Ik zag ze afgelopen donderdag en vrijdag ook in korte broek en korte mouwen rijden. Misschien voelt het nu lekker (kan ik me niet voorstellen overigens), maar je spieren en gewrichten krijgen gewoon een opdonder met de huidige temperaturen zonder extra bescherming. Dus de dag erop (of later) zijn ze mogelijk verbaast dat hun spieren stram zijn of hun gewrichten pijnlijk.

Onthoud: je lichaam kan zich prima koelen (zweet), maar verwarmen kan het niet/amper.

Performance wise: uit onderzoek is gebleken dat met een buitentemperatuur van 20 graden of hoger je in korte broek kan. Alles daaronder zal leiden tot minder presteren van je spieren.

Tijdje geleden stond een plaatje in dit topic met welke kleding met welke temperaturen. Die vormde een prima beginpunt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:37:
[...]

Tijdje geleden stond een plaatje in dit topic met welke kleding met welke temperaturen. Die vormde een prima beginpunt!
Schaamteloze repost :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvJodPW16lM3DBGHCaoQI3BHfmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AKKxqeG9bJYcbSVQeDEQ1GmJ.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
De 15 graden grens is ook ongeveer wat ik aanhou voor een korte broek, al kan dat s'avonds betekenen dat het daarna snel afkoelt, waardoor ik gewoon een lange broek aantrek.

Je hebt tegenwoordig zoveel kleding en inmiddels heb ik aardig wat keuze. Zo heb ik o.a. 3 jacks, een gevoerde voor de écht koude winterdagen (rond het vriespunt), een Assos Habu.5 waar ik denk ik het meeste van de tijd meerijdt en een Assos Tiburu.4 voor de koudere zomeravonden of warmere dagen in het najaar.

Qua broeken heb ik ook een dunne lange broek en een gevoerde lange broek. Beenstukken of armstukken draag ik eigenlijk nooit, behalve als het s'ochtends erg koud is en je weet dat het s'middags mooi weer wordt. Zeker voor beginnende fietsers die nog geen volle kledingkast hebben een absolute aanrader. Volgens mij rijdt DDX ook altijd gewoon met arm/beenstukken dus het is echt niet beperkt tot alleen beginners, maar persoonlijke voorkeur. Er gaat voor mij niets boven een goede lange broek (liefst de iets dunnere) en de Assos Habu.5 is veruit mijn favoriete/meest gedragen kledingstuk. Met een simpele jersey kun je niet zoveel fout doen, maar een goed jack is z'n geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
"Een driekwart broek volstaat niet meer". Nou wat mij betreft volstaat een driekwartbroek nooit. Ziet er echt niet uit :P
Of kort of kort met beenstukken, en gevoerde lange broek als het echt koud wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ypuh schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:12:
[...]

Rondom Gouda heb je veel van dit soort weilanden/vakjes zonder wegen trouwens. Heb begin dit jaar af en toe de gravel banden maar gemonteerd, maar dan is 100-120km best ver voor 2-3 vakjes.
Yup, ik ben laatst eens begonnen met wat vakjes pakken. Tussen Bodegraven en Woerden zitten er drie naast elkaar waar je niet bij komt met een fiets. Ook in de polder rond Lopik wat minder toegankelijke (als in: mag je volgens het bordje niet fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:11
[...]

Algemeen vind ik dat mensen veel te koud op de fiets zitten. Ik zag ze afgelopen donderdag en vrijdag ook in korte broek en korte mouwen rijden. Misschien voelt het nu lekker (kan ik me niet voorstellen overigens), maar je spieren en gewrichten krijgen gewoon een opdonder met de huidige temperaturen zonder extra bescherming. Dus de dag erop (of later) zijn ze mogelijk verbaast dat hun spieren stram zijn of hun gewrichten pijnlijk.

Onthoud: je lichaam kan zich prima koelen (zweet), maar verwarmen kan het niet/amper.

Performance wise: uit onderzoek is gebleken dat met een buitentemperatuur van 20 graden of hoger je in korte broek kan. Alles daaronder zal leiden tot minder presteren van je spieren.

Dat zal in grote lijnen ook echt een goed uitgangspunt zijn. Maar zoals met alles: lichamen zijn hartstikke verschillend. Ik zat vrijdag dus ook met een korte broek op de fiets. Voor mij werkt dat prima. Dat onderzoek is natuurlijk ook gewoon een normaalcurve. Er zijn mensen waarbij het omslagpunt qua performance dus boven en onder die 20 ligt.

Ik ben fervent lange afstandswandelaar, wat eigenlijk ook duursport is maar met iets lagere hartslag. Ook dan wandel ik rond het vriespunt in een dun shirt. Mijn lichaam werkt prima bij koude temperaturen. Ik heb eerder moeite met warmte.

Ik kan mij prima voorstellen dat voor sommige mensen 't lekker kan zijn met een lange broek op het moment - precies omgekeerd van jouw stelling ;) maar gelukkig kan ik mij ook voorstellen dat een korte broek nu lekker zit. Het is wel zo dat comfort en performance echt andere dingen zijn en dat is denk ik de belangrijkste boodschap. Dat iets fijn voelt, betekent niet dat het je performance goed doet. Maar waar dat punt ligt is natuurlijk voor iedereen anders. Rigide regels als 'onder de 15 lange broek!!! 1!' zijn in zoverre alleen geldig in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
[...]
Ik heb nog nooit zo goed gepresteerd als vandaag. Ik heb 80km gedaan in korte broek, mouwloos ondershirt en shirt met lange mouwen bij zo'n 12°C. Kijkend naar mijn powercurve dan is mijn 1 uur average power naar 276W en de 2 uur average power naar 266W gegaan. Vergeleken met een vergelijkbaar ritje bij een iets hogere temperatuur heb ik gemiddeld 25W meer getrapt.

Of zou het door mijn nieuwe zadel komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

Helemaal eens @MrBarBarian. Comfortabel, performance en 'goed voor je lichaam' zit een groot verschil in. Met/onder 15 graden in een korte broek doet je knieën geen goed wanneer je een beetje doortrapt. Ik raad dat echt af. Dat je je warmte beter kwijt kan in een korte broek, dat zal. Maar rijwind van 15 graden op je knieën zonder enige bescherming is m.i. onverstandig op de lange duur. Smeer er dan in ieder geval wat gel op, zo rij ik ook regelmatig.

16-19 graden rij ik met gel/olie op de knieën en kuiten
10-16 met beenstukken, dunne lange broek
<10 winterbroek

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Heb ooit zelfs gehad bij 2-3 graden met wind tegen dat mijn complete linkerbeen zowat blokkeerde, zowat iedere spier en pees sloeg vast. Geen pijn, maar gewoon nauwelijks beweging in te krijgen. Was volgens mij op mijn gewone fiets met mijn gewone kloffie, thermoondergoed en thermobroeken had ik nog nooit van gehoord. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:13
Ik kijk altijd ook even op buienradar naar de gevoelstemperatuur. Want die kan soms flink naar beneden afwijken, zeker als er veel wind staat. Daar hou ik bij de kledingkeuze wel rekening mee. Vandaag was dat dus niet zo'n issue.
Vandaag heb ik gereden met arm en beenstukken, een Craft ondershirt (zo fijn, dat shirt van Craft) en omdat ik snel koude voeten krijg heb ik wat dikkere sokken aangedaan. Het was perfect. Onderweg (wat was het druk!) had 90% van de fietsers wel lang/lang, maar ik heb ook wat blote knieën gezien en een dame met korte mouwtjes die het volgens mij echt koud had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

[...]

Zuidhorn, bekend terrein!

Heb gister ook weer een moeilijk toegankelijk vakje gevuld. Over een boerenerf, vervolgens de fiets over een hek getild, tussen een stel nieuwsgierige koeien door en een paar honderd meter het weiland in (wel geasfalteerd). Heb eerst nog even rondgekeken om de boer om toestemming te vragen, maar zag verder niemand. Schaamde me ook een beetje om aan te bellen en uit te moeten leggen waar ik nou eigenlijk mee bezig was :$.

Situatie was eigenlijk dat ik het niet zo netjes vond zonder toestemming te betreden. Tot de boerderij was openbare weg en het weiland sowieso prive terrein, maar had er 50 km voor gefietst dus zou hem halen ook :+.

[Afbeelding]

Hahahaha! Held!!! :)
Onze hobby begint wel echt uit de hand te lopen als we dit soort dingen gaan doen! :)

Aan de bovenkant van mijn 'square' ligt een tegel die volledig in het water ligt. Met de fiets in een roeibootje stappen, gaat wel echt te ver toch? 8)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 00:54
Kluus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 07:11:
[...]

Klopt ja, de max afstand heb ik lekker hoog staan op 150km ofzo, dan pikt ie gewoon alles op met het juiste begin en einde. Behalve commutes maak ik geen ritten met dit begin en eindpunt dus dat gaat altijdd goed.

Ik wissel ook vaak van fiets afhankelijk van de omstandigheden dus was ook vaak alsnog aan het aanpassen. :+
Als ik een grote omweg maak om een leuk naar-huis ritje te maken dan vind ik het geen commute meer :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
writser schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:12:

Weet niet wie er over begon in dit topic, maar bedankt. Wie staat er op 1 in het tweakers leaderboard?

Enorm veel respect voor wat die man in z’n eentje doet. Meer dan het hele developer-team van Strava, lijkt het wel.
Dat vind ik ook knap van Stan van statshunters. En die vraagt er niet eens geld voor. Heb er al wel een keer een donatie aan gedaan.
Ik zit nu op 19x19, maar ik maak nu eerst een groot cluster aan, dan rij ik straks in 1 keer een heel open hoekje dicht en knal ik ineens door naar 30x30 of zo :*)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:47:
Met een schuin oog kijk ik ook naar statshunters nu, beetje ritjes plannen op wegen waar ik nog nooit ben geweest. Maar hoe werkt dat in steden/dorpen? Moet je dan elk weggetje hebben gehad voor een square ofzo?
Dat is weer een andere challenge, alle weggetjes van je dorp rijden :) Ik zag het @DDX een keer doen dit jaar.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:39:
[...]

Soms gewoon even een heen en weertje doen om een tegel te pakken is niet erg toch...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY7pjOzJOP26bMYwx28x6wYqDsI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3SOdFSrfcL6BdOl3Wmmgiz2p.png?f=user_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
Mistraller schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:24:
[...]

Soms gewoon even een heen en weertje doen om een tegel te pakken is niet erg toch...
[Afbeelding]
Een route waar je meerdere keren moet omkeren vind ik wel minder leuk en is ook slecht voor je gemiddelde. Een deel van de sport is voor mij ook om je routes zo te ontwerpen dat je wat missende vakjes kan afvinken zonder al te veel doodlopende wegen, modderpaden en woonwijken. Maar soms moet het :)

Een beetje klooien met de routebuilder helpt ook om de motivatie een beetje op te bouwen als het weer bijv. niet al te best is. Ik ben een mentaal slappe opstapper helaas ..

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Galois schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:14:
[...]

Hahahaha! Held!!! :)
Onze hobby begint wel echt uit de hand te lopen als we dit soort dingen gaan doen! :)

Aan de bovenkant van mijn 'square' ligt een tegel die volledig in het water ligt. Met de fiets in een roeibootje stappen, gaat wel echt te ver toch? 8)
Vandaag ging het bij mij ook wel ver, ik moest een en zal een tile halen, zat midden in mijn cluster maar er word vol gebouwd. Er stond een bord, na 800m afgesloten maar kon er nog wel langs. Toen een zieke bult zand, maar omheen gelopen en over een weggetje vol met bouwmachines aangekomen bij een hek wat op slot stond. Toen werd het dus slootje springen met een fiets 8)7 8)7 2km terugfietsen had ik geen zin in..

Dat gaat wel ver ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
rolandos582 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:49:
[...]

Vandaag ging het bij mij ook wel ver, ik moest een en zal een tile halen, zat midden in mijn cluster maar er word vol gebouwd. Er stond een bord, na 800m afgesloten maar kon er nog wel langs. Toen een zieke bult zand, maar omheen gelopen en over een weggetje vol met bouwmachines aangekomen bij een hek wat op slot stond. Toen werd het dus slootje springen met een fiets 8)7 8)7 2km terugfietsen had ik geen zin in..

Dat gaat wel ver ja :X
Ik meen me ook te herinneren dat wat mensen hier over een hek bij een militair oefenterrein waren geklommen ..

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
writser schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:51:
[...]

Ik meen me ook te herinneren dat wat mensen hier over een hek bij een militair oefenterrein waren geklommen ..
Ja klopt, en ik lees ook regelmatig iets over bootjes terug 8)7 dat gaat wel heel ver... maarja moet wat hé

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
writser schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:51:
[...]

Doet me denken aan die toeristen, die selfies maken zittend aan de rand van een afbrokkelende klif/afgrond.
Meestal gaat het goed. :+

Aan de andere kant lees ik dat ze munitie tekorten hebben en pang moeten roepen, dus zo gevaarlijk zal het wel niet zijn. :D

[ Voor 14% gewijzigd door NewbieNeo op 08-11-2020 17:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Mistraller schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:22:
[...]

Dat is weer een andere challenge, alle weggetjes van je dorp rijden :) Ik zag het @DDX een keer doen dit jaar.
Ja en vergis je niet hoeveel km je dan bezig bent 8)

https://www.strava.com/activities/3357660111

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ja joh, je moet er maar zin in hebben. Ik zie dat ook aan de fietskoeriers die ik volg. Die maken ook zo makkelijk dagen met 120-130km. Als je dat nou even een weekje doen, heb je ook alle straatjes en verdien je er ook nog wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik wil dat ook nog wel een keer gaan doen, hoe pak je dat aan? Vooraf een route gepland in je garmin denk ik? Vraag me af of er een efficiente manier is om zo snel mogelijk tot resultaat te komen met zo min mogelijk dubbel cq omkeren.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:19:
[...]

Ik wil dat ook nog wel een keer gaan doen, hoe pak je dat aan? Vooraf een route gepland in je garmin denk ik? Vraag me af of er een efficiente manier is om zo snel mogelijk tot resultaat te komen met zo min mogelijk dubbel cq omkeren.
Hoofdlijnen uitgetekend en daarna langs die route wijken ingekleurd.
Op garmin kan je mooi met blauwe lijn zien welke starten je hebt gehad.
Je zou natuurlijk vantevoren uren aan een route kunnen werken om zo min mogelijk km's te maken maar daar had ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Ik vraag me altijd af waarom de profs zelden met lange broeken of kniestukken rijden. Omdat ze zo conservatief zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
La1974 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:38:
[...]

Ik vraag me altijd af waarom de profs zelden met lange broeken of kniestukken rijden. Omdat ze zo conservatief zijn?
Die smeren hun benen o.a. in met warm-up gel. Verder dragen ze vaak gewoon arm- en beenstukken de eerste paar uur. Naarmate ze dichter naar de finale rijden (zo'n beetje het moment dat de TV aangaat thuis), gaan die vaak uit.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Done! Nu echt! Tenminste.. voorrem nog wat beter afstellen en wat bidonhouders erbij zoeken... maar verder helemaal tevreden.
En ja, ik weet dat de ketting niet op het grote blad ligt - moet nog even wennen aan die 53/39 (iets met gegeven paarden O-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-7j2I9KXMVGUhktb8zf48-s1QE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjDoAa8DogMM9z8P8chobavq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_TZhr-pSS5acwQu9am8upZT3Ao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62fyHlNbxuJZqjGmEDNbW86F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOO_w5nW0idmq828n0FHJTDjYRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eojHstNrDLEAV19TiFJiPFF.jpg?f=fotoalbum_tile

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
[...]

Buiten de koers om denk ik dat ze onder de 18 graden weinig te zien zijn in een korte broek.

Veel variabelen om te bepalen wat je aan moet: temperatuur, wind (snelheid en richting), luchtvochtigheid/regen, route (beschut/bos vs open velden), maar ook je type rit heeft veel invloed (duur, interval, snelheid).

Misschien spannen die kort-kort rijders zich wel extreem in terwijl ze maar 25 km per uur rijden ;)
Of dat deze fietsers gisteren (mooie weekenddag) misschien niet eens een lange broek hebben en voor die paar dagen in het jaar die ook niet aan gaan schaffen.

Heel erg fijn trouwens deze drogere periode. Dacht een tijdje terug dat er geen einde kwam aan dat vieze weer. Ben ook maar eens wat vakjes gaan kleuren. Heb nu 17x17, volgens mij erg weinig vergeleken met de meeste hier.

Hoe kun je 2 gebieden met elkaar linken zodat ze voor je max cluster meetellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Salteh schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:31:
Done! Nu echt! Tenminste.. voorrem nog wat beter afstellen en wat bidonhouders erbij zoeken... maar verder helemaal tevreden.
Heel erg gaaf hoor, en ook wel in 1x 'goed' zo. DA Di2 blijft ook wel een mooie groep met die schijven, powermeter en shifters. Het wachten wordt beloond zo (vind dit zoveel gaver dan die Bowman). Ook wel mooie finishing touch met die GPS mount en hubs. Op deze manier zijn accenten leuk zo lang je verder niet doordraaft met geanodiseerde nippels, bladbouten, derailleurwieltjes etc.

Paar dingen die nog opvallen:
- Kan je GPS mount niet omdraaien dat de Wahoo in het verlengde van de stuurpen ligt i.p.v. er bovenop?
- Wat voor spacer zit er onder je stuurpen? Lijkt een ovalen aero achtig iets te zijn, maar denk dat een ronde beter staat
- Snap waarom je met zo'n Pro zadel rijdt, maar mensen hebben als snel een hate-it-or-love-it gevoel erbij. Ik was blij dat er 30-dagen geld terug garantie op zit

En zeg het niet graag, maar die tan walls kunnen opzich nog wel bij dit frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Thanks!
Ypuh schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:52:
[...]

Paar dingen die nog opvallen:
- Kan je GPS mount niet omdraaien dat de Wahoo in het verlengde van de stuurpen ligt i.p.v. er bovenop?
Nee :( - Ik overweeg wel een andere mount, want ik wil de Wahoo eigenlijk wel in het verlengde van de stuurpen hebben. Dan maar niet oranje waarschijnlijk (deze had ik nog liggen).
- Wat voor spacer zit er onder je stuurpen? Lijkt een ovalen aero achtig iets te zijn, maar denk dat een ronde beter staat
De officiele spacer die bij de stuurpen hoort. Ik denk ook dat een ronde beter staat, maar ik dacht vandaag tijdens het rijden dat die spacer er ook wel uit kan... Dat ga ik zodra het wat warmer is even rustig uitproberen ;-)
- Snap waarom je met zo'n Pro zadel rijdt, maar mensen hebben als snel een hate-it-or-love-it gevoel erbij. Ik was blij dat er 30-dagen geld terug garantie op zit
hah, ja - ik heb eerst de chinese variant geprobeerd en daarna toch maar de echte gekocht. Ik was eerst van plan om een San Marco zadel te kopen (op m'n oude fiets zat een "san marco concor carbon fx", maar dat beviel toch niet echt).

Die tan walls staan toch wel aardig ja, ik ben benieuwd hoe ik daar over een tijd over denk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Mooi spul hoor! Hoef je je helemaal niet voor te schamen! Nou maar hopen op nog wat mooie dagen om er van te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Kijk eens hoe een prof rondrijd als hij/zij aan het trainen is. ;)

@Salteh Mooi hoor! Ik sluit me wel aan bij de opmerking van @Ypuh over de spacers..

[ Voor 12% gewijzigd door MrBarBarian op 08-11-2020 20:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Algemeen vind ik dat mensen veel te koud op de fiets zitten.
Ik ook.

Alleen toen ik net begon, ging ik nooit zo heel lang/ver. Toen vond ik mijzelf met 1,5 uur fietsen een hele vent. Ging ik altijd zo hard als ik kon ipv. meer D1, had ik het altijd warm, ook omdat ik de conditie van een wijkagent had en nul spieren. Ik had toen niet zoveel kleren. Wist ik niet dat het slecht was voor spieren etc.

Tegenwoordig heb ik zoveel keuze, dat het daarom juist weer lastig wordt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Tja temperatuur is zo lastig, vandaag 13 graden ofzo gezien op de garmin maar echt heel warm voelde het niet aan en dan stond er niet eens echt heel veel wind.
Gewoon lekker beenstukken aan dus en (gevoerd) lange mouwen shirt.

Terwijl je in de lente/zomer met 13 graden prima met korte broek kan fietsen omdat ze zon gewoon veel krachtiger is.

En ja @Ypuh ik rijd nooit met lange broek, maar dat is meer omdat maatvoering daarvan gewoon niet werkt bij mij.
Broeken maatje xs/s en beenstukken vaan m of l.
Ga je dan voor een lange broek ik maat s dan zitten benen veel te veel afgekneld en vaak ook te kort in lengte.
Maar wel gevoerde broek aan vandaag, kwa warmte dus vergelijkbaar met lange winterbroek.
Been en kniestukken kan je ook nog wat mee afwisselen, vandaag merino beenstukken, heb nog wat dikkere mocht het echt koud worden.
En dan gaat er op bovenlijf ook extra laagje aan.
Nadeel van veel keus in kleding dat je ook wel eens verkeerde keus kan maken, vooral in het donker wilt het soms flink afkoelen terwijl de temperatuur niet heel hard naar beneden duikt, iets met vochtige lucht ed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 19:15
Tegenwoordig fiets ik met kniestukken. Dat vind ik toch wel erg fijn. Knieën vangen veel koude wind en dat vinden ze niet zo fijn, maar tegelijkertijd ben ik snel op temperatuur. Dus een deel blote benen is dan wel fijn. Terwijl ik in het verleden die 3/4 broeken (en dus ook kniestukken) maar onzin vond.

Met als gevolg dus weer een uitbreiding van de garderobe.

Overigens had het vanmiddag (op de MTB in elk geval) prima met korte broek gekund (binnen een bepaald tijdsbestek).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

En ja, ik weet dat de ketting niet op het grote blad ligt - moet nog even wennen aan die 53/39 (iets met gegeven paarden O-) )

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
@Salteh
Jaaaaah lekker hoor! Heerlijk originele fiets, damn wat mooi zo! :9~
Skinwalls smoelen eigenlijk nooit op een moderne fiets, maar dit is toch echt wel lekker. Heb 2-3 minuten naar de foto gekeken om daar zeker van te zijn: dit is gewoon mooi. En anders een stel Pirelli P Zero Color Edition Orange: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgUtjzEmHBJc4ApMR_MhuK1_JM8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J1nIGLGyqr3KLimFFzpmnQtF.jpg?f=user_large
Ik zie eigenlijk maar één puntje voor wanneer je de komende maanden/jaren nog een upgrade overweegt:
Je velgen kunnen iets hoger, dat past nog beter bij het oversized frame. Het frame is zo lekker dik, wielen lijken daarmee iets uit verhouding. Enfin, gezeur in de marge(!).

Lekker genieten van deze originele fiets, doet me goed om dit te zien in dit topic! _/-\o_

offtopic:
Ohja, trek die malle vuilniszak eens onder je zadel vandaan... Good grief... ;) :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
[...]

Helaas wel. Tot dusver drie extreem vervelende vakjes op de kaart; twee tussen Bodegraven en Woerden - zag dat die hier al eerder genoemd zijn - en een vakje tussen Polsbroek en Haastrecht. Er loopt een “pad” door het laatste vakje, maar ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat het niet fietsbaar is zonder MTB ...

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/RtE49n4uU_39NGrsysseU3H4RTTeJHYjAqLxXw9g6pw-1536x2048.jpg

Maar ik heb hem wel :)

Een ander tricky vakje is tussen Cabauw en Polsbroek, maar daar loopt een prima fietsbaar gravelpad. Op een droge dag is dat geen enkel probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door wackmaniac op 08-11-2020 22:39 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:20:
offtopic:
Ohja, trek die malle vuilniszak eens onder je zadel vandaan... Good grief... ;) :+
De beste upgrade is inderdaad gewoon gratis, hoe mooi is dat.

Vind verder lage wielen ook wel prima staan bij dit frame. De Duke velgen staan volgens mij ook wel goed bekend en had hij zelf gespaakt volgens mij? Ik zou het lekker zo laten in ieder geval.

@wackmaniac Welke bedoel je dan? Ben daar inderdaad al 1 of 2x geweest met de dikke banden eronder. Op zich zijn die vakjes niet zo'n probleem voor mij want m'n square loopt onderaan toch vast op de Biesbosch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CL0fMuYNVULUu1wjl9COBugGjPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vevcAklKVlvyXegnRwsk1HA3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NQSFdhHszxICynjHDewsCaEZ-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uqdrGdqgo6uZDJD78MVj7GB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNGUw_6UHpXE1rbc3zgbZZXl3X8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YL6oiMfnCR9aHFQeMV4Lacax.jpg?f=fotoalbum_tile

In de overige rijrichten zijn echter nog genoeg mogelijkheden. Noordelijk wordt de volgende uitdaging de Loosdrechtse plassen, maar dat moet nog wel te doen zijn. Oost en Zuid heb ik redelijk vrij spel op een enkel vakje hier en daar na. 40x40 zou geen probleem mogen zijn (al worden de ritten vanaf nu al wel lang!) en daarna maar eens na gaan denken over een kano huren in de Biesbosch ofzo :X.

[ Voor 78% gewijzigd door Ypuh op 08-11-2020 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:34:
[...]
en daarna maar eens na gaan denken over een kano huren in de Biesbosch ofzo :X.
Alleen triatlon sporten vind ik tellen.
Ik zou gaan sparen voor een wetsuit :+

En in die “meren” in de Biesbosch zit water, wat drinkwater moet worden. Daar kom je echt niet bij in de buurt met je kano.

https://www.spaarbekkens.nl/spaarbekkens

[ Voor 36% gewijzigd door mhr-zip op 08-11-2020 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01

AntonT

One Ton!

[...]

De beste upgrade is inderdaad gewoon gratis, hoe mooi is dat.

Vind verder lage wielen ook wel prima staan bij dit frame. De Duke velgen staan volgens mij ook wel goed bekend en had hij zelf gespaakt volgens mij? Ik zou het lekker zo laten in ieder geval.

@wackmaniac Welke bedoel je dan? Ben daar inderdaad al 1 of 2x geweest met de dikke banden eronder. Op zich zijn die vakjes niet zo'n probleem voor mij want m'n square loopt onderaan toch vast op de Biesbosch.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

In de overige rijrichten zijn echter nog genoeg mogelijkheden. Noordelijk wordt de volgende uitdaging de Loosdrechtse plassen, maar dat moet nog wel te doen zijn. Oost en Zuid heb ik redelijk vrij spel op een enkel vakje hier en daar na. 40x40 zou geen probleem mogen zijn (al worden de ritten vanaf nu al wel lang!) en daarna maar eens na gaan denken over een kano huren in de Biesbosch ofzo :X.
Loosdrechtse plassen zijn prima te doen. Ten oosten van Breukelen kort een gravelpad op, 2 vakjes bij het "Bert Bospad" over gravel (weet niet of fietsen daar officieel mag, maar toen ik er was stond het grote hek open. :)) en een stuk hoger bij Ankeveen een stukje van 100m over een (in principe) wandelpad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVa6C8m_BGqsNNDjoY7hP2fJy7E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SoxREUUA5YVnutHaO7okrZcM.png?f=user_large

Ik vond die paden bij Polsbroek eigenlijk wel leuk voor de afwisseling. Inderdaad wel met de MTB gedaan, meteen allemaal achter elkaar. https://www.strava.com/activities/4036275845 (Wel aan het eind van een doordeweekse avond om de route voor mezelf (en een kudde schapen) te hebben)
[...]

Dappere actie! Ik heb 'm via het wandelpad langs de Grecht met MTB gereden. Lekker hobbelen over het gras en volgens mij over 2 of 3 hekken heen klimmen. Was op zich wel mooi op de avond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 19-09 18:02
[...]

Langs de Benschopper Molenvliet. Zo te zien hebben jij en AntonT dat gedaan door vanaf de Oost Vlisterdijk door te steken naar de Damweg (of vise versa). Ik heb op kaarten en Street View wel een ingang gezien vanaf de Damweg, maar geen uitgang. Ik ben vanaf Hoenkoopse Buurtweg richting de Noordzijdse Kade gereden. Daarvandaan kan je langs het water richting de Benschopper Molenvliet. Over het pad dat op de foto staat.

Deze route had ik van iemand die hier een keer gelinkt was en die aardig op weg was heel Nederland te vullen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:58:
[...]

Alleen triatlon sporten vind ik tellen.
Ik zou gaan sparen voor een wetsuit :+

En in die “meren” in de Biesbosch zit water, wat drinkwater moet worden. Daar kom je echt niet bij in de buurt met je kano.

Daar kan je best wel komen als je de paadjes weet...alleen zorgen dat je niet gesnapt wordt. (Vroeger met de waterscouting gingen we altijd "pissen in het water van Rotterdam"... omdat wij het altijd belachelijk vonden dan die spaarbekkens in zo'n mooi natuurgebied waren gemaakt.)

Met een boot/kano kan je alle tiles van de biesbosch prima legaal vullen. Denk alleen wel dat je er veel tijd voor nodig hebt. En als het leeuweveerke weer vaart kan je ook een mooi fietstochtje maken en weer wat tiles pakken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op maandag 9 november 2020 @ 01:16:
[...]

Daar kan je best wel komen als je de paadjes weet...alleen zorgen dat je niet gesnapt wordt. (Vroeger met de waterscouting gingen we altijd "pissen in het water van Rotterdam"...
Gelukkig drinken ze het in Zeeland en Brabant ook :Y)
Dit is voorzuivering, dus dat pissen maakt niks uit.
omdat wij het altijd belachelijk vonden dan die spaarbekkens in zo'n mooi natuurgebied waren gemaakt.)
Als ik het filmpje mag geloven van die website die ik poste hebben ze er landbouwgrond voor afgegraven, ipv natuurgebied genomen. Al was dat misschien wel weer de visie van de jaren 70. Ondertussen zijn die gebieden volgens mij redelijk weer in de natuur opgenomen.
Met een boot/kano kan je alle tiles van de biesbosch prima legaal vullen. Denk alleen wel dat je er veel tijd voor nodig hebt. En als het leeuweveerke weer vaart kan je ook een mooi fietstochtje maken en weer wat tiles pakken.
Dat Leeuweveerke is zeker een aanrader, alleen die was door Corona niet inbedrijf (2019 wel gedaan). Verder wordt het toch zwemmen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
wackmaniac schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:30:
[...]

Langs de Benschopper Molenvliet. Zo te zien hebben jij en AntonT dat gedaan door vanaf de Oost Vlisterdijk door te steken naar de Damweg (of vise versa). Ik heb op kaarten en Street View wel een ingang gezien vanaf de Damweg, maar geen uitgang. Ik ben vanaf Hoenkoopse Buurtweg richting de Noordzijdse Kade gereden. Daarvandaan kan je langs het water richting de Benschopper Molenvliet. Over het pad dat op de foto staat.

Deze route had ik van iemand die hier een keer gelinkt was en die aardig op weg was heel Nederland te vullen.
Heb die inderdaad gedaan met mijn dikke banden (Schwalbe Marathon). Echt MTB is niet nodig, maar met 25mm bandjes zou ik er ook niet aan beginnen. Was een best mooi stukje deels door de weilanden. Met dat hele corona gedoe zou ik de drukke tijdstippen wel even vermijden want het is officieel een wandelpad, maar verder goed te doen.
mhr-zip schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:58:

Dat wordt nachtwerk dus :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b25kFm0vEHuqBaRsXyeT1xVZjBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8U4mmzvY0010lCoXCyn2jYeU.jpg?f=fotoalbum_large

Die 3 bovenaan gaan nog wel lukken, maar mocht iemand nog andere tips hoe deze te halen dan ben ik wel nieuwsgierig. Het zijn echt eilandjes, dus volgens mij kom je zonder kano of zwemmen gewoon niet zo ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:34:
Als ik het filmpje mag geloven van die website die ik poste hebben ze er landbouwgrond voor afgegraven, ipv natuurgebied genomen. Al was dat misschien wel weer de visie van de jaren 70. Ondertussen zijn die gebieden volgens mij redelijk weer in de natuur opgenomen.

[...]

Dat Leeuweveerke is zeker een aanrader, alleen die was door Corona niet inbedrijf (2019 wel gedaan). Verder wordt het toch zwemmen dan.
Er zijn inderdaad landbouwgronden gebruikt, maar er lagen wel sloten en kreken die verdwenen zijn. Volgens mij is daarom het vierde spaarbekken er nooit gekomen gelukkig. Ik vind die enorm hoge dijken, en het metersdikke prikkeldraad er alsnog niet passen. Ook al staat er inderdaad begroeiing omheen.
We hadden vroeger wel eens een challenge bedacht, bovenop die hoge dijken ligt een 2 baans weg voor inspectie en bewaking. We hadden een vouwfiets meegesleept om een rondje te maken over die weg, maar uiteindelijk durfde niemand het aan. Want we wisten niet of je echt helemaal rond kon, het was allemaal voor de tijd van gps en google earth en zo... >:)
Maar als je een motorbootje pakt, en alleen voetpaden logt, dan denk ik dat je hem ook wel dicht kan krijgen hoor. Als ik naar mijn stats kijk zou ik voor 10 tegeltjes een boot nodig hebben, de rest kan vanaf de wal, volgens mij alles per fiets normaliter.
Ik heb er ook al wel eens geschaatst, maar dat is echt al héél lang geleden... Dat gaan we nooit meer meemaken denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 09-11-2020 09:49 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
[...]

@wackmaniac Welke bedoel je dan? Ben daar inderdaad al 1 of 2x geweest
Ooit ga ik nog wel een setje hogere wielen spaken (deze zijn 3cm), maar m'n vrouw wil eerst een nieuwe badkamer :? O-)

..die vakjes verzamelen/inkleuren ziet er ook wel interessant uit, misschien iets waar ik in de winter mee ga spelen buiten ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Salteh op 09-11-2020 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:28:
[...]
dus volgens mij kom je zonder kano of zwemmen gewoon niet zo ver.
Ik zou me ook niet vergissen in hoever je komt (stroming!!) met zwemmen of een kano (iig met mijn kippen-armen).

Enige wat ik kan verzinnen is een bootje huren met 2 man. En dan steeds stukje het water inspringen en zwemmen. Maar dan neem je het te serieus in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Laatst online: 17:27
Ypuh schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:28:
[...]

Die 3 bovenaan gaan nog wel lukken, maar mocht iemand nog andere tips hoe deze te halen dan ben ik wel nieuwsgierig. Het zijn echt eilandjes, dus volgens mij kom je zonder kano of zwemmen gewoon niet zo ver.
Easy, je wahoo of whatever je gebruikt vast tapen op een drone, even eroverheen vliegen en voila, vakje gevuld.

[ Voor 40% gewijzigd door djeck op 09-11-2020 09:52 ]

PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
djeck schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:52:
[...]

Easy, je wahoo of whatever je gebruikt vast tapen op een drone, even eroverheen vliegen en voila, vakje gevuld.
Ja dan kan ik ook met de computer wel een track uittekenen en uploaden. Het gaat erom dat je er op spierkracht geweest bent.... duh.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Waterfietsen... 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Mistraller schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:53:
[...]

Ja dan kan ik ook met de computer wel een track uittekenen en uploaden. Het gaat erom dat je er op spierkracht geweest bent.... duh.
Haha, oh ja :9

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
@Salteh mooie bike, heb ff gemist wat er mis was met je bowman frame. Je had die toch teruggestuurd vanwege issue bij de dropouts (?), maar ze hebben nooit meer een fatsoenlijk frame kunnen leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Dix0r schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:07:
@Salteh mooie bike, heb ff gemist wat er mis was met je bowman frame. Je had die toch teruggestuurd vanwege issue bij de dropouts (?), maar ze hebben nooit meer een fatsoenlijk frame kunnen leveren?
De eerste was verkeerd gelast en de tweede was (1) redelijk slordig afgewerkt(ruwe verf, overlopende kleuren) en (2) er zaten wat deukjes in.

Zeker als het eerste frame gewoon echt niet goed is, zorg dan dat het 2e frame dat je opstuurt wel helemaal goed is zou ik zeggen.. maar ja. Er was wel op te rijden, maar de LBS zei al bij het vlakken "we doen het graag voor je als je dat wil, maar dit frame is slechter dan het eerste en eigenlijk het geld niet waard".

Ik dacht ook.. nu heb ik echt geen zin meer om nog een frame heen en weer te sturen.. ik blijf niet bezig :)

De gasten bij Bowman (zijn er blijkbaar maar 2) gingen wel goed om met mijn vriendelijke feedback en hebben gewoon een retourlabel geleverd en geld teruggestort, dat was prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Salteh op 09-11-2020 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Lijkt hier wel het blokjes topic :F

Hello fellow humans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
Als ik al die tegeltjes perikelen lees, ben ik eigenlijk wel huiverig om eraan te beginnen :P Ik ben ook wel zo'n completionist dat ik dan alles ga doen om zo'n tegeltje in te kleuren.

Aan de andere kant fiets ik nu 99 procent van de tijd ongeveer hetzelfde rondje door de duinen; op zich kan ik dus wel wat variatie gebruiken. Maar lekker mindless op de automatische piloot trappen is ook wel lekker. En ik kom weinig in de bebouwde kom, dat vind ik ook wel lekker. Navigeren, stoppen voor stoplichten en opletten voor ander verkeer zijn niet zo m'n hobbies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djeck
Morrar schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:31:
Als ik al die tegeltjes perikelen lees, ben ik eigenlijk wel huiverig om eraan te beginnen :P Ik ben ook wel zo'n completionist dat ik dan alles ga doen om zo'n tegeltje in te kleuren.

Aan de andere kant fiets ik nu 99 procent van de tijd ongeveer hetzelfde rondje door de duinen; op zich kan ik dus wel wat variatie gebruiken. Maar lekker mindless op de automatische piloot trappen is ook wel lekker. En ik kom weinig in de bebouwde kom, dat vind ik ook wel lekker. Navigeren, stoppen voor stoplichten en opletten voor ander verkeer zijn niet zo m'n hobbies.
Precies wat je zegt, het geeft in mijn ogen echt wat afwisseling, je komt echt op plekken waar de normaal gesproken niet zo snel je route plant. En met de Chromeplugin van statshunters is het ook nog eens eenvoudig een mooie route te plannen om zo je vakjes te kleuren.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
@Salteh: dikke fiets hoor! Ik dacht even dat ik je tegen was gekomen afgelopen zaterdag in het groen hart. Zo veel oranje fietsen zie je niet in het wild! 8)

Het viel mij ook op dat er veel mensen op pad waren met weinig kleding. Ik vond mijn beenstukken en dunne overschoentjes toch wel fijn. Al voelde het door al die zomers geklede mensen alsof ik me niet zo moest aanstellen.

Ik vind de verhalen over vakjes zelf leuker dan de discussies over zadeltasjes, maar ieder zijn eigen meug! Mijn vierkant is inmiddels ook 24x24 groot. Komend jaar moet dat minimaal uitgebreid worden naar 30x30. Ik gebruik vaak de woensdagochtend (kids naar school) om aan mijn vierkant te werken, maar ik merk dat ik de afstanden wel groot beginnen te worden. Helemaal als het grauw en koud is buiten. Afgelopen woensdag ging ik weg met 4 graden, gevoelstemperatuur 2.

Misschien toch maar eens de mountainbike erbij kopen om op die woensdagochtenden een uurtje te raggen hier op de singletracks! Vorige week voor het eerst gedaan bij Amerongen, en dat is toch ook wel echt gaaf zeg!

Ergens naartoe fietsen (en dus geen rondje) is wel ideaal voor het uitbreiden en ontdekken van nieuwe wegen. Ik heb zelf zaterdag een route gefietst van de Utrechtse Heuvelrug naar omgeving Haarlem. Daarmee heb ik een eerste aanzet gedaan voor het koppelen van twee gebieden voor een groter cluster! Volgens mij verbind je de gebieden met elkaar door een minimaal breedte te hebben van 3 vakjes.

[ Voor 4% gewijzigd door hulkie op 09-11-2020 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is dat allemaal met die 'vakjes'? :)
Waar kan ik meer informatie vinden, how to? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
AntonT schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:14:
[...]

Loosdrechtse plassen zijn prima te doen. Ten oosten van Breukelen kort een gravelpad op, 2 vakjes bij het "Bert Bospad" over gravel (weet niet of fietsen daar officieel mag, maar toen ik er was stond het grote hek open. :)) en een stuk hoger bij Ankeveen een stukje van 100m over een (in principe) wandelpad.

[Afbeelding]

Ik vond die paden bij Polsbroek eigenlijk wel leuk voor de afwisseling. Inderdaad wel met de MTB gedaan, meteen allemaal achter elkaar. https://www.strava.com/activities/4036275845 (Wel aan het eind van een doordeweekse avond om de route voor mezelf (en een kudde schapen) te hebben)

[...]

Dappere actie! Ik heb 'm via het wandelpad langs de Grecht met MTB gereden. Lekker hobbelen over het gras en volgens mij over 2 of 3 hekken heen klimmen. Was op zich wel mooi op de avond. :)
Ooh, dank voor de tips over de tiles bij Scheendijk. Ik was al aan het kijken of en hoe dat mogelijk zou zijn.

Stukje Bert Bospad kan ik ook wel proberen zo.

Gelukkig had ik bij Ankeveen die tile al eens gepakt op de schaats toen we nog wel goeie winters hadden met ijs :D

Nu nog eens kijken hoe ik een tile bij het Naardermeer ga pakken. Het lijkt te doen via een wandelpad, maar geen idee hoe begaanbaar dat gaat zijn op de racefiets (met dikkere winterbanden, dat dan wel).

https://www.statshunters.com/share/c4540a4ac605

Nog genoeg tiles in de kleuren, maar denk niet dat ik daar teveel tijd aan wil besteden. Ik wil vooral mooie routes fietsen, en niet die doodlopende wegen op puur voor de stats. Dan is voor mij de lol er snel vanaf.

Afgelopen zaterdag eens besloten om met de auto ergens heen te rijden, en dan vanaf daar een rondje te fietsen. Ook een prima manier om nieuwe plekken te ontdekken. En je kan zo eens makkelijker op plekken fietsen die eigenlijk te ver voor je zijn vanaf je woonplaats. In ieder te ver voor mijn conditie.

De Hoge Veluwe en Veluwezoom waren wel echt fantastisch mooi om eens doorheen gefietst te hebben. Maar de rest van de winter houd ik het wat dichter bij huis en kortere rondjes. Vanaf het voorjaar ga ik wel weer vaker op afstand fietsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfensteijn op 09-11-2020 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Martine schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:49:
Wat is dat allemaal met die 'vakjes'? :)
Waar kan ik meer informatie vinden, how to? :?
https://www.martinello.nl/?p=327

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
djeck schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:36:
[...]

Precies wat je zegt, het geeft in mijn ogen echt wat afwisseling, je komt echt op plekken waar de normaal gesproken niet zo snel je route plant. En met de Chromeplugin van statshunters is het ook nog eens eenvoudig een mooie route te plannen om zo je vakjes te kleuren.
Plugin? Hoe werkt die precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
rolandos582 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:02:
[...]

Plugin? Hoe werkt die precies?
Even in Chrome zoeken naar statshunters extentie en dan een route maken met strava, dan zie je de statshunters overlay met alle vakjes.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
djeck schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:03:
[...]

Even in Chrome zoeken naar statshunters extentie en dan een route maken met strava, dan zie je de statshunters overlay met alle vakjes.
Werkt zeker niet met komoot? :( ik zal er eens naar kijken!

Wat me opvalt, mijn cluster zit in statshunter op een hele andere plek, vergeleken met de routes in strava & veloviewer ziet er helemaal anders uit... Hoe kan dat eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKwe95ITwr0Cyv4_2qXE2Zq7yRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwFuqibQrFgNALEZzP1vNymK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HFIx3ivn4u_krIu1ZwKy-25WNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D57GFxiaSyVK1PQ720ke03Ge.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door rolandos582 op 09-11-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dat is voor mij de fun. Net even andere wegen nemen dan normaal waardoor je opeens dat ene superleuke fietspad wel hebt ontdekt, waar je anders voorbij was gereden. Het "leert" je op een andere manier naar wegen kijken, mij in ieder geval, en de nijging om steeds maar hoofdwegen te nemen omdat dat zo lekker makkelijk (door)rijdt verdwijnt daardoor. Toen ik nog in Zoetermeer woonde maalde ik er nog niet om, daarom heb ik nu nog een paar vakjes te kleuren daar 8)7 Maar dat komt volgend jaar wel weer.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zit nu op 29x29 en ga de 30x30 dit jaar nog wel halen (begon met 14x14 toen corona uitbrak).

Volgend jaar dan maar 40x40 als doel, maar zoals gezegd worden de ritten nu al behoorlijk lang! Als ik een paar nieuwe vakjes wil die bijdragen aan m'n square dan zit je al snel op 110km+. Met 130-140k kun je er dan wel flink wat meer oprapen, maar dat doe je ook weer niet iedere week. Misschien dan toch maar een keer de auto pakken (ben eigenlijk nooit zo'n voorstander van autorijden voor doelloze dingen. Haal zelfs m'n Marktplaats koopjes vaak op de fiets op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT

AntonT

One Ton!

Wolfensteijn schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
Nu nog eens kijken hoe ik een tile bij het Naardermeer ga pakken. Het lijkt te doen via een wandelpad, maar geen idee hoe begaanbaar dat gaat zijn op de racefiets (met dikkere winterbanden, dat dan wel).
Die moet ik ook nog inderdaad (hoewel ik voorlopig nog niet van plan ben het "buurvakje" in het water te gaan rijden. Op basis van https://rideeverytile.com/ denk ik dat deels fietsen, deels (verboden?) wandelen de oplossing is daar.
Afgelopen zaterdag eens besloten om met de auto ergens heen te rijden, en dan vanaf daar een rondje te fietsen. Ook een prima manier om nieuwe plekken te ontdekken. En je kan zo eens makkelijker op plekken fietsen die eigenlijk te ver voor je zijn vanaf je woonplaats. In ieder te ver voor mijn conditie.
Dat is nu ook mijn strategie voor het weekend. Ik heb nu denk ik een rit van 1,5h nodig om buiten mijn vierkant uit te kunnen komen en met de huidige temperaturen wil ik niet langer dan 2,5h op de racer zitten. Bevalt best goed en is ook erg productief met inkleuren. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Onlangs was ik met mijn gezin op de Hoge Veluwe. Daar is ook een vakje dat met de witte fietsen niet af te checken was. Dus ik zei tegen mijn vrouw, ik wandel even die kant op, ben zo terug. Kinderen speelden wat in de zandverstuiving.

Dus zij ziet mij weglopen, mijn telefoon checken, en weer terug lopen.

Ik dacht dat je moest plassen zegt ze.

Nee, ik had een vakje af te tikken 8-) Waarop een uitleg volgde waar ze geen begrip voor had -O- _O-

Sindsdien lachen mijn vrouw en dochter mij regelmatig uit om mijn vreemde hobby. :*) :D Kan me niet schelen, ik heb wel mooi de hele Hoge Veluwe afgevinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BreadFan schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:45:
Onlangs was ik met mijn gezin op de Hoge Veluwe. Daar is ook een vakje dat met de witte fietsen niet af te checken was. Dus ik zei tegen mijn vrouw, ik wandel even die kant op, ben zo terug. Kinderen speelden wat in de zandverstuiving.

Ik dacht dat je moest plassen zegt ze.

Nee, ik had een vakje af te tikken 8-) Waarop een uitleg volgde waar ze geen begrip voor had -O- _O-

Sindsdien lachen mijn vrouw en dochter mij regelmatig uit om mijn vreemde hobby. :*) :D Kan me niet schelen, ik heb wel mooi de hele Hoge Veluwe afgevinkt :P
Net zo'n gekke hobby als geocachen haha. Maar dat doe ik niet meer tijdens het fietsen sinds ik klikpedalen heb :X
Mijn vrouw vond mij ook eerst gek. Nu zit ze ook steeds naar statshunters te kijken lol. Al moet ik zeggen dat ik wel even verbaasd was dat haar metric eddington number gelijk was aan dat van mij... Snel maar even wat lange ritten gemaakt dus >:)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
BreadFan schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:45:

Ik dacht dat je verhaal vanaf dit punt een iets andere "relationele" richting op zou gaan haha.

Prijzige aangelegenheid zo'n tochtje, meen dat het 8 euro per persoon is voor alleen de toegang al? Naja, ik zal er denk ik een keer aan moeten om ook daar even nog wat vakjes af te tikken :)

----
Ik zag nog een stukje over die drinkwaterpunten. Had nog niet gezocht maar hoe mooi zou het zijn als die informatie van die site als overlay te gebruiken is bijvoorbeeld in de Strava routebouwer. Ik heb al eens die dingen naast elkaar gehouden om dan mijn route te verleggen. Bleek uiteindelijk ook wel heel goed want het was snikheet die dag. Maar zou wel nice zijn als iemand zoiets kan bouwen zodat je je route er lichtelijk op aan kan passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
AntonT schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:22:
[...]

Die moet ik ook nog inderdaad (hoewel ik voorlopig nog niet van plan ben het "buurvakje" in het water te gaan rijden. Op basis van https://rideeverytile.com/ denk ik dat deels fietsen, deels (verboden?) wandelen de oplossing is daar.
https://www.strava.com/activities/1682413107
https://www.strava.com/activities/1619096093

Er zijn dus daadwerkelijk gekken bij die met kano dingen gaan aftikken. Dan ben je wel heel fanatiek hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
rolandos582 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:13:
[...]

https://www.strava.com/activities/1682413107
https://www.strava.com/activities/1619096093

Er zijn dus daadwerkelijk gekken bij die met kano dingen gaan aftikken. Dan ben je wel heel fanatiek hoor!
Zo te zien wel iemand die ook gewoon zelf een kano heeft en er niet specifiek eentje voor gaat huren. Dat maakt het verhaal voor mij wel wat anders ;)

Overigens verbaas ik mij al niet meer erover wat mensen allemaal op Strava zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
AntonT schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:22:
[...]

Het gaat om Tile 8424x5389.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7cVPJ7E29jFfoyuQunSpKP2JeE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XNwAZcXGjrW2ew8vlIz2CBLb.png?f=user_large

Om het Naardermeer ligt een wandelpad, en juist dat pad is de enige begaanbare 'weg' die door deze tile heen loopt. Alle andere tiles van het Naardermeer ligt een prima asfaltweg/fietspad doorheen. Dus die heb ik allemaal al, meerdere keren :D
Dat is nu ook mijn strategie voor het weekend. Ik heb nu denk ik een rit van 1,5h nodig om buiten mijn vierkant uit te kunnen komen en met de huidige temperaturen wil ik niet langer dan 2,5h op de racer zitten. Bevalt best goed en is ook erg productief met inkleuren. :)
Het is een mooie manier om meer van het land op de fiets te zien. Kies een mooie omgeving, plan de autorit en fietstocht uit, wacht op de juiste dag (qua weer en dergelijke) en gaan! Zonder corona zou zoiets met de trein ook prima te doen zijn trouwens. En dan zou je zelfs van A naar B kunnen fietsen met een treinreis aan het begin en aan het eind. Dat is dus nog iets waar ik volgend jaar of 2022 nog eens verder naar ga kijken.

Voor volgend jaar voorjaar misschien eerst eens kijken naar leuk rondjes in de overige provincies. Mooi tochtje Limburg of eens beulen over de dijken van Zeeland.
orange.x schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:06:
[...]

Ik dacht dat je verhaal vanaf dit punt een iets andere "relationele" richting op zou gaan haha.

Prijzige aangelegenheid zo'n tochtje, meen dat het 8 euro per persoon is voor alleen de toegang al? Naja, ik zal er denk ik een keer aan moeten om ook daar even nog wat vakjes af te tikken :)
Krap 11 euro, kwam ik zaterdag achter. Ik had uiteraard mijn route gepland met het idee "leuk, stukje over het park Hoge Veluwe" zonder erbij na te denken dat een toegangskaartje vereist was. Uiteindelijk geen zin om de route om te gooien, dus online toegangskaartje gekocht, gescand en door! Wel erg mooi om overheen te fietsen, echt fantastisch mooi landschap daar.
----
Ik zag nog een stukje over die drinkwaterpunten. Had nog niet gezocht maar hoe mooi zou het zijn als die informatie van die site als overlay te gebruiken is bijvoorbeeld in de Strava routebouwer. Ik heb al eens die dingen naast elkaar gehouden om dan mijn route te verleggen. Bleek uiteindelijk ook wel heel goed want het was snikheet die dag. Maar zou wel nice zijn als iemand zoiets kan bouwen zodat je je route er lichtelijk op aan kan passen!
Komoot heeft die informatie, en aangezien die de data van Openstreetmaps gebruikt heeft die ze dus ook. Een eigen overlay is dus in theorie te maken, alleen geen idee hoe dat in de Strava routebuilder toegevoegd zou kunnen worden. Vooral omdat ik weiger voor Strava te betalen ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wisselwerking
Wat een gedoe om die tegeltjes zeg. Als ik tegeltjes wil dan ga ik wel naar de Gamma. Op de fiets, dat dan wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
wisselwerking schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:46:
Wat een gedoe om die tegeltjes zeg. Als ik tegeltjes wil dan ga ik wel naar de Gamma. Op de fiets, dat dan wel.
Als je dat dan met een klein omweggetje doet en strava aanzet, heb je misschien nog een extra tegeltje ook >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Reynouts schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:18:
[...]

Als je dat dan met een klein omweggetje doet en strava aanzet, heb je misschien nog een extra tegeltje ook >:)
Ik fiets per definitie met een omweg O+

@Crazy D Ook mijn woon-werk verkeer was (inmiddels helaas niet zo vaak sprake van) met een omweg. Kortste route 10km, maar fietste vaak tussen de 20 en 50km (enkele reis).

[ Voor 23% gewijzigd door wisselwerking op 09-11-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

wisselwerking schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:25:
[...]

Ik fiets per definitie met een omweg O+
Ja anders kun je net zo goed thuisblijven :P Alles wat je fiets is een omweg (behalve woon-werk als je niet thuiswerkt...)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
wisselwerking schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:46:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8X8XkI0otmhkoxMLRxO7sxWmQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6bcrxzo0vf6SHE0GKa5R37pL.jpg?f=user_large

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
@wisselwerking mooie nieuw avatar _O-

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo

Dat deed ik voorheen ook, altijd min of meer hetzelfde rondje door de duinen, totdat ik Komoot ontdekte.
Op bijv. routeyou.com staan heel veel racefiets routes. Daarna eventueel de route in Komoot aanpassen en met judise.nl het startpunt verleggen.
Zo heb ik nu een stuk of 20 verschillende routes rond Den Haag van 50 tot 130km en zelfs eentje van 200km. :+
Ik gebruik nu ook nog gewoon de Komoot app op mijn telefoon en moet na een uurtje of 3 de powerbank erop aansluiten. Gaat wel hard iig met een fel scherm, komoot, strava en spotify aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
NewbieNeo schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:08:
[...]

Dat deed ik voorheen ook, altijd min of meer hetzelfde rondje door de duinen, totdat ik Komoot ontdekte.
Op bijv. routeyou.com staan heel veel racefiets routes. Daarna eventueel de route in Komoot aanpassen en met judise.nl het startpunt verleggen.
Zo heb ik nu een stuk of 20 verschillende routes rond Den Haag van 50 tot 130km en zelfs eentje van 200km. :+
Ik gebruik nu ook nog gewoon de Komoot app op mijn telefoon en moet na een uurtje of 3 de powerbank erop aansluiten. Gaat wel hard iig met een fel scherm, komoot, strava en spotify aan.
Ik ben sinds een tijdje ook een enthousiast gebruiker van Komoot. Ik maakte mijn routes altijd in Strava maar dat kan alleen nog maar met het dure betaalde abonnement. Dat vind ik het echt niet waard. Nu met Komoot voor eenmalig 20 euro (regelmatig aanbieding) de wereld ‘unlocked’ en kan ik alles wat ik met Strava ook kon (behalve de plug-in voor Statshunters).

Je kan met Komoot toch ook gewoon je startpunt aanpassen? Daar heb je toch geen judise.nl voor nodig?

Heb je je routes ergens gedeeld? Ik woon vlakbij Den Haag dus mijn meeste routes komen daar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
@La1974 Ik heb het geprobeerd om in Komoot het startpunt te verleggen, maar werkt niet echt lekker.
Bijv wanneer je nr 20 van de 40 waypoints als startpunt wilt hebben, dan moet je en 20 punten gaan verslepen naar boven/beneden en het start/eindpunt A/B komt nooit goed uit. (bij mij dan)
In judise is het een kwestie van gpx inladen, punt aanklikken als startpunt, gpx exporteren en weer importeren in komoot. Vind ik iig een stuk makkelijker. :)
Ik heb mijn routes niet gedeeld, maar je kan ze makkelijk vinden op routeyou.com rond Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
NewbieNeo schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:25:
@La1974 Ik heb het geprobeerd om in Komoot het startpunt te verleggen, maar werkt niet echt lekker.
Bijv wanneer je nr 20 van de 40 waypoints als startpunt wilt hebben, dan moet je en 20 punten gaan verslepen naar boven/beneden en het start/eindpunt A/B komt nooit goed uit. (bij mij dan)
In judise is het een kwestie van gpx inladen, punt aanklikken als startpunt, gpx exporteren en weer importeren in komoot. Vind ik iig een stuk makkelijker. :)
Ik heb mijn routes niet gedeeld, maar je kan ze makkelijk vinden op routeyou.com rond Den Haag.
Komoot heeft trouwens sinds kort ook een mogelijkheid om het startpunt aan te passen. In het verleden was het inderdaad erg onhandig, zeker bij lange tochten. Maar Judise werkt hiervoor ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Bij Komoot is het wel vervelend dat je soms wel heel veel waypoints nodig hebt om een route om te laten rijden, wanneer je een bestaande route van iemand anders een beetje aanpast. Ook vind ik het jammer dat ik de routes wel erg goed na moet kijken, soms zeker wanneer ik op de telefoon een route maak zit ik af en toe aan de andere kant van de Vecht ineens of hij maakt een kortere route dwars door een woonwijk terwijl iets omrijden om de wijk heen sneller en veiliger is. Ik hoop dat ze straks met meer data van gebruikers dat er een beetje uit kunnen krijgen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
NewbieNeo schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:08:
[...]

Heb je in een van die routes ook rond de Rottemeren opgenomen? Was vanuit Rijswijk een standaard rondje van mij. Met de A12 mee langs Zoetermeer richting Zevenhuizen, om het water heen tot bij Terbregge even oversteken en weer terug naar boven tot de A12 en terug. Maar vanuit Den Haag kan je ook prima dat meepakken met een ander lusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT

AntonT

One Ton!

Wolfensteijn schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:38:
[...]

Het gaat om Tile 8424x5389.
[Afbeelding]

Om het Naardermeer ligt een wandelpad, en juist dat pad is de enige begaanbare 'weg' die door deze tile heen loopt. Alle andere tiles van het Naardermeer ligt een prima asfaltweg/fietspad doorheen. Dus die heb ik allemaal al, meerdere keren :D
[...]
Hmm. Zoals je ongetwijfeld doorhad, had ik een andere tile in mijn hoofd. Geen idee waarom, want die ligt een stuk verderop. Dit probleem heb ik inderdaad ook. Er staan zoveel niet fietsen-bordjes dat ik misschien maar eens met de fiets aan de hand (of op een idiote tijd in de regen) dat blokje afvink.
Krap 11 euro, kwam ik zaterdag achter. Ik had uiteraard mijn route gepland met het idee "leuk, stukje over het park Hoge Veluwe" zonder erbij na te denken dat een toegangskaartje vereist was. Uiteindelijk geen zin om de route om te gooien, dus online toegangskaartje gekocht, gescand en door! Wel erg mooi om overheen te fietsen, echt fantastisch mooi landschap daar.
Whaha, dit had mijn tekst kunnen zijn! Ik was er ook zaterdag. Mijn trail-MTB was wel een beetje overkill op die uitmuntende betonpaden. 8)7
Pagina: 1 ... 180 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).