zo doe ik het eigenlijk ook, en de ene keer is het toch een goedkope losse tool, of zelfs iets van Ali.Stufferdt schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Voor de quicklinktang (tang voor snelsluiters aldus Decathlon) kan ik deze echt van harte aanraden. Prima ding voor 9 euro, doet alles wat het moet doen.
En ik zie meer in gereedschap (kwalitatief goed) aanschaffen op het moment dat ik het nodig heb. Zo spreid ik de kosten, gun mezelf geregeld een cadeautjeen ben dan toch sneller geneigd om iets duurder (en hopelijk ook wat meer kwaliteit) te kopen dan ineens een hele koffer a paar honderd euro.
Je moet een beetje een afweging maken, maak je iets aan je fiets stuk als de passing van je tool niet helemaal goed is, of is voldoet een budget versie ook gewoon voor (sporadisch) thuisgebruik.
Ik hou ook wel van goed/mooi/degelijk spul, maar om alle tools in shop kwaliteit aan te schaffen is gewoon niet nodig. In sommige gevallen voldoet iets minder gebruiksgemakt of iets minder kwaliteit ook.
kwestie van kosten/baten/voorkeur afwegen, en dat is voor iedereen anders