Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
rolandos582 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:20:
Ik rijd meestal rond de 33 gemiddeld, dus dan zit je bij tandwiel 16. Wel grappig, ik gebruik mijn 34 vrijwel nooit en zet hem altijd gewoon op de 50. Misschien toch maar wat meer mee spelen.
Hier heb ik in het verleden ook wel mee gestoeid. Heb toen er voor gekozen om een 36 als kleinste te nemen en dat beviel al een stuk meer, zeker icm toen de 12-23 die ik had.

Heb later een mooi crankstel geregeld wat 53/39 was en die ook weer vervangen voor een Quarq Riken met wederom 53/39. Moet zeggen dat ik nu eigenlijk altijd en overal wel met mijn 39 uit de voeten kan (dit zeggende snap ik die 1x systemen ook ineens best goed als het niet per se om wedstrijden zou gaan). Enkel in afdalingen of met wedstrijdjes rij ik eigenlijk nog op het buitenblad of als ik een segmentje zou willen hunten dat er om vraagt. Maar doorgaans kan ik met een 39/13-14 heel prima zo tegen de 33-35km/h rijden zonder echt de noodzaak voor het buitenblad. Goed, de kettinglijn zal vast wel beter zijn maar als je met wat afwisseling wat heuveltjes pakt dan blijf ik vaak wat liever op mijn binnenblad ofzo (lui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:18

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[quote]rolandos582 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Hmm dat ziet er wel grappig uit,
[Afbeelding]

Ik rijd meestal rond de 33 gemiIk kan dat ding precies niet goed aflezen. Zegt da nu dat ik hoe harder ik rij, hoe meer tandjes ik moet leggen achteraan? 8)7
Ligt waarschijnlijk aan mij natuurlijk. :/
Ik kan dat ding precies niet goed aflezen. Zegt da nu dat ik hoe harder ik rij, hoe meer tandjes ik moet leggen achteraan? 8)7
Ligt waarschijnlijk aan mij natuurlijk. :/

Nevermind, figured it out. :F
Dat bovenste deel is het leesbare, dat onderste blijft wat raar

[ Voor 28% gewijzigd door Joindry op 19-10-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Met het onderste deel kan je de tandwielen handmatig nog aanpassen voor niet standaard combinaties. Als je bijvoorbeeld een 39-50 hebt geknutseld of een 16 tands kransje tussen je 11-28 cassette gedrukt hebt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Hoe gaan die statshunters of met een andere tool jagen op tiles om met militaire gebieden eigenlijk? Ik gebruik die nu via statshunters dan, maar je hebt gewoon een aantal militaire gebieden waar je niet zomaar even komt. Eentje kan ik eventueel via de snelweg wel "faken" maar is natuurlijk net niet echt de bedoeling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 21:31
orange.x schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:29:
Hoe gaan die statshunters of met een andere tool jagen op tiles om met militaire gebieden eigenlijk? Ik gebruik die nu via statshunters dan, maar je hebt gewoon een aantal militaire gebieden waar je niet zomaar even komt. Eentje kan ik eventueel via de snelweg wel "faken" maar is natuurlijk net niet echt de bedoeling :)
Ik heb maar besloten dat dat niet haalbaar is en ik mijn vierkant/cluster een andere kant op moet uitbreiden. Wel jammer want het is dichtbij huis en heb er al veel routes omheen gedaan, maar ik ben ook weer niet zo enthousiast dat ik te voet een enorm schietterrein op ga wandelen voor een vakje. Wellicht komt er ooit nog een soort wandeltour op het terrein ofzo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:50
Heb hier hetzelfde 'probleem', met vliegbasis Woensdrecht.. Maar, eer dat ik daar ben ben ik al een heel stuk verder. Mijn grotere probleem is het Hollandsch Diep en een stukje Biesbosch, dat wordt kanoën ofzo..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fj-h1CmixBgZe4a8mTc9WSt2_Lc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/508DeRgWqoIv0VgUucgbJ3PB.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Ritchie op 19-10-2020 15:44 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Luuk741 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Ik heb maar besloten dat dat niet haalbaar is en ik mijn vierkant/cluster een andere kant op moet uitbreiden. Wel jammer want het is dichtbij huis en heb er al veel routes omheen gedaan, maar ik ben ook weer niet zo enthousiast dat ik te voet een enorm schietterrein op ga wandelen voor een vakje. Wellicht komt er ooit nog een soort wandeltour op het terrein ofzo :)
Welk vakje heb je het dan bijvoorbeeld over? Ik zit vlakbij Amersfoort en bij Soesterberg zit er nu een die een beetje in de weg zit. Heb gisteren een weg afgefietst die er eigenlijk zou moeten kunnen komen ware het niet dat er een hek dicht was. Nu zit Domeinen Roerende Zaken daar, heb ze maar even gemaild haha. Kan namelijk zo zijn dat dat hek dichtzit omdat het een zondag was en ... ik krijg nu mail dat dat dus niet bereikbaar is. Ware het niet dat de Google Maps wel aantoont dat het hek toen in ieder geval toevallig openstond.... Dat zou dus betekenen dat ik daar misschien toch maar een smokkeltje doe via de A28 met de auto ofzo :) Maargoed, ook dat is niet bij elk terrein mogelijk.

Mijn schoonzusje zit bij Defensie, misschien kan zij me het terrein nog opkrijgen haha :D

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 19-10-2020 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 21:16
Jullie nemen dit wel heel serieus 8)7 Ik had mijzelf er allang bij neergelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Met de auto over de a28 kan ik nou niet echt meer 'velo'viewer tiles noemen.
Wacht dan tot een autoloze zondag en ga lekker over de snelweg fietsen ofzo.

Of wachten op een opendag bij defensie oid.
Op fiets forum staat voor aantal van deze tegels nog wat tips trouwens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
orange.x schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Welk vakje heb je het dan bijvoorbeeld over? Ik zit vlakbij Amersfoort en bij Soesterberg zit er nu een die een beetje in de weg zit. Heb gisteren een weg afgefietst die er eigenlijk zou moeten kunnen komen ware het niet dat er een hek dicht was. Nu zit Domeinen Roerende Zaken daar, heb ze maar even gemaild haha. Kan namelijk zo zijn dat dat hek dichtzit omdat het een zondag was en ... ik krijg nu mail dat dat dus niet bereikbaar is. Ware het niet dat de Google Maps wel aantoont dat het hek toen in ieder geval toevallig openstond.... Dat zou dus betekenen dat ik daar misschien toch maar een smokkeltje doe via de A28 met de auto ofzo :) Maargoed, ook dat is niet bij elk terrein mogelijk.

Mijn schoonzusje zit bij Defensie, misschien kan zij me het terrein nog opkrijgen haha :D
Ik loop tegen het gebied 'artillerie Schietkamp' aan in de buurt van 't Harde. Het is een enorm schietterrein met meerdere kazernes erop, die zonder te smokkelen via de snelweg zo'n 11 vakjes onbereikbaar maakt. Maar ach, ook dat heeft zo z'n charme. Het cluster gaat er mooi omheen ;) Via via heb ik wel gevonden dat mensen het prikkeldraad over stapten om vervolgens honderden meters het terrein op te lopen. Wat dat betreft ben ik misschien toch iets te veel van de regels, want dat is het me ook weer niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ritchie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Heb hier hetzelfde 'probleem', met vliegbasis Woensdrecht.. Maar, eer dat ik daar ben ben ik al een heel stuk verder. Mijn grotere probleem is het Hollandsch Diep en een stukje Biesbosch, dat wordt kanoën ofzo..[Afbeelding]
Gewoon een boot huren. Daar zet je dan een Tacx op en vervolgens ga je fietsen... Volgens mij kan dat prima als je een niet te grote boot huurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• orange.x
hoi1234 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Gewoon een boot huren. Daar zet je dan een Tacx op en vervolgens ga je fietsen... Volgens mij kan dat prima als je een niet te grote boot huurt.
Je kan toch een waterfiets huren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
orange.x schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Je kan toch een waterfiets huren :P
Mijn idee is beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Luuk741 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Via via heb ik wel gevonden dat mensen het prikkeldraad over stapten om vervolgens honderden meters het terrein op te lopen. Wat dat betreft ben ik misschien toch iets te veel van de regels, want dat is het me ook weer niet waard
hoi1234 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Maar dit gaat uiteindelijk nergens over toch? Over prikkeldraad klimmen, een boot huren, alleen om een cluster te vullen? Dacht dat het de bedoeling was dat je alles op de fiets ging doen. ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ja op fiets.nl forum ook over dat Schietkamp post van afgelopen juli :
Ik heb ze gedaan, kan je 1 advies geven. Doe het niet op de illegale manier. Met name 1 is achteraf gezien gewoon erg gevaarlijk omdat hij midden in omgeving ligt waar veel geschoten is/wordt. Er schijnt daar ook nog veel munitie uit W) II op scherp te liggen. Iets waar ik later dus achter ben gekomen.

Echt niet doen mensen, levensgevaarlijk ! Beter is om een keer te proberen met groepje over een grindweg naar schiet toren te gaan . Met toestemming. Weet dat er iemand bezig is om dat te regelen. Hou het in de gaten voor jullie.
Dat is net ff andere koek dan hekje over klimmen en stukje onverhard waar je niet mag fietsen ivm vogeltjes oid.

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 19-10-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
@DDX Kijk, altijd fijn om wat informatie te horen die je onderbuikgevoel bevestigd. Die slaan we voor nu dus even over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat ik weleens doe is kijken hoe deze gast een bepaald vakje bereikt heeft. https://veloviewer.com/athlete/6235390/activities

Als hij er niet geweest is zal het mij waarschijnlijk ook niet lukken :P Zo mist hij naast Harskamp dezelfde 4 vakjes als ik.

Of zoek het betreffende vakje op via https://rideeverytile.com/tiles/heatmap . Er zijn vaak wel een paar mensen die een vakje afgevinkt hebben. Vergeet niet dat dat soms militairen kunnen zijn die naar hun legerplaats fietsen.

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 19-10-2020 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Yorick doet wel omslachtig bij eiland de Woude, pontje over terwijl je daar gewoon via fietspad tussen Krommenie/Uitgeest langs het Uitgeestermeer kan komen.
En paar andere tegels in Noord-Holland probeer ik details te kijken :
'This activity has been deleted. Head to your Update page and press the "Remove 1 deleted activity" button to remove it from VeloViewer.'

Ik ben er eigenlijk beetje mee gestopt sinds ik Noord-Holland wel heb ingekleurd en cluster vanuit Den-Helder heb doorgetrokken de Ardennen in.
Daarna werd het mij iets teveel gedoe met idd boeren land in gaan. (weet dat sommige mensen helemaal gaan aanbellen bij boer om te vragen of ze stukje op land mogen rijden)

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 19-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:59
Even een vraagje,Laatst sloeg mijn ketting vast sloeg bij het schakelen van het grote naar het kleine blad (ultegra conpact, voor). Sindsdien heb ik last van het zgn. chainsuck op het kleine blad. Het lijkt ook telkens bij hetzelfde tandje te gebeuren maar zo op het oog zie ik geen schade en ik voel ook geen braampje oid.

Vanmiddag de ketting in de wax gezet alleen dit heeft helaas niet geholpen. Iemand nog een ander idee? Of toch maar een ander binnenblad bestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Mrk87 op 19-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
DDX schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:35:
Yorick doet wel omslachtig bij eiland de Woude, pontje over terwijl je daar gewoon via fietspad tussen Krommenie/Uitgeest langs het Uitgeestermeer kan komen.
En paar andere tegels in Noord-Holland probeer ik details te kijken :
'This activity has been deleted. Head to your Update page and press the "Remove 1 deleted activity" button to remove it from VeloViewer.'
Even het Strava logo'tje van zo'n rit aanklikken, dan krijg je 'm vaak wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LA962y8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
BreadFan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:24:
Wat ik weleens doe is kijken hoe deze gast een bepaald vakje bereikt heeft. https://veloviewer.com/athlete/6235390/activities

Als hij er niet geweest is zal het mij waarschijnlijk ook niet lukken :P Zo mist hij naast Harskamp dezelfde 4 vakjes als ik.

Of zoek het betreffende vakje op via https://rideeverytile.com/tiles/heatmap . Er zijn vaak wel een paar mensen die een vakje afgevinkt hebben. Vergeet niet dat dat soms militairen kunnen zijn die naar hun legerplaats fietsen.
De Biesbosch per kano en kayak, briljant!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Wel grappig dat hij op Texel nog best wat tegeltjes voor het oprapen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Heb weleens gelezen of in een podcast gehoord dat hij zich focust op het cluster, en dat je naar Texel nou eenmaal geen "corridor" kunt leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ritchie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Heb hier hetzelfde 'probleem', met vliegbasis Woensdrecht.. Maar, eer dat ik daar ben ben ik al een heel stuk verder. Mijn grotere probleem is het Hollandsch Diep en een stukje Biesbosch, dat wordt kanoën ofzo..[Afbeelding]
Waterfiets natuurlijk O+

[edit] Of anders lees je boven ook even |:( Tijd voor pauze

[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 19-10-2020 16:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 18-09 17:21
Ik ben sinds deze zomer ook op tegeltjesjacht gegaan. Dit heeft er voor gezorgd dat ik andere rondjes ben gaan fietsen (zowel leuke rustige weggetjes als minder leuke N-wegen). Mijn square is nu 15x15 met een cluster van 314 tegels en totaal 503 tegels.

Tot op heden nog geen hinder ondervonden van verboden terrein of grote wateroppervlaktes. Wel heb ik nog twee tegels waarvoor ik de verharde wegen moet verlaten. Maar daar ga ik nog even mee wachten want ik kan nog redelijk wat uitbreiden richting het zuiden en westen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEOfnA-T25SCDDr1sYrKiiIIhEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dCY9dFFjz938xvp2arXv5SU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ritchie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

De Biesbosch per kano en kayak, briljant!
Het hele idee is toch dat je fietst? Fiets je er naar toe en loop je een stukje op je fietsschoenen, ala. Maar ligt er water heb je pech. Als je het echt triatlon-style zwemt reken ik het ook nog goed. Is het een schietterrein heb je misschien mazzel met een open dag. Staat er een verbodsbord etc...

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Wat mij betreft telt het als je het op eigen inspanning doet. Als het jou lukt over een militair schietterrein heen te fierljeppen reken ik het goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Zelf nog maar een magere 5x5 max, kan hem wel eenvoudig uitbreiden naar 8x8.

Voor mij scheelt het dat ik hardlopen ook meereken, gevolg is dat ik op willekeurige plekken lossen vakjes heb met alleen een ovaaltje als route :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
mhr-zip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Het hele idee is toch dat je fietst? Fiets je er naar toe en loop je een stukje op je fietsschoenen, ala. Maar ligt er water heb je pech. Als je het echt triatlon-style zwemt reken ik het ook nog goed. Is het een schietterrein heb je misschien mazzel met een open dag. Staat er een verbodsbord etc...
Ben ik ook wel met je eens hoor. Mijn 'probleem' is daardoor echter wel wat ik dus alleen nog maar naar het zuiden kan uitbreiden, en niet naar het noorden. Of idd alleen maar voor clustersize gaan.

- NAC Breda -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ritchie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ben ik ook wel met je eens hoor. Mijn 'probleem' is daardoor echter wel wat ik dus alleen nog maar naar het zuiden kan uitbreiden, en niet naar het noorden. Of idd alleen maar voor clustersize gaan.
Ik kan ook niet meer verder naar het zuiden. En naar het noorden moet ik ook omrijden om rivieren over te steken.

Het allermooiste van tegeltjes rijden vind ik dat ik op plekken kom, waar ik niet was gekomen zonder tegeltjes rijden. Ik heb echt de mooiste paadjes gehad (en de lelijkste woonwijken). Maar ik kan er echt van genieten om ergens iets nieuws te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Hoe werkt dat tegeltjes rijden eigenlijk? Ik heb nu een account gemaakt, maar ik zie niks op de heatmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
BreadFan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:54:
Heb weleens gelezen of in een podcast gehoord dat hij zich focust op het cluster, en dat je naar Texel nou eenmaal geen "corridor" kunt leggen.
Mwoah, als je mee doet aan die zwemwedstrijden daar kom je een heel eind, dat moet je er maar voor over hebben dan ;)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:40
Nooit echt op Statshunter gekeken maar dit is wel een leuke manier om originele routes te maken lijkt me.

Als ik even naar mijn 'tiles' kijk zie ik genoeg mogelijkheden om het vierkant uit te breiden.

Nu is het nog maar 7x7 maar wel in 1291 vakjes gereden, leuk projectje voor de wintermaanden waarin je toch niet gaat fietsen voor de snelheid.

Mochten mensen nog tips voor leuke plekken hebben op basis van onderstaand kaartje hoor ik het ook graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKShNRG95q3NhgwpF8Vw4f9hpxo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1wxPe6bT9mGXHVH8IpiQpDkb.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Louislouislouis op 20-10-2020 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
Louislouislouis schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:03:
Nooit echt op Statshunter gekeken maar dit is wel een leuke manier om originele routes te maken lijkt me.

Als ik even naar mijn 'tiles' kijk zie ik genoeg mogelijkheden om het vierkant uit te breiden.

Nu is het nog maar 7x7 maar wel in 1291 vakjes gereden, leuk projectje voor de wintermaanden waarin je toch niet gaat fietsen voor de snelheid.

Mochten mensen nog tips voor leuke plekken hebben op basis van onderstaand kaartje hoor ik het ook graag!

[Afbeelding]
Ook knap dat je ongeveer om de hele Utrechtse Heuvelrug gefietst hebt :P Als je het leuk vindt om te klimmen heb je daar nog genoeg te ontdekken!
hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:52:
Hoe werkt dat tegeltjes rijden eigenlijk? Ik heb nu een account gemaakt, maar ik zie niks op de heatmap?
Als je het over statshunter hebt dan kan je rechtsbovenin op het tandwieltje klikken, dan kies je voor Display settings en daar moet je dan Show explore tiles aanzetten.

[ Voor 17% gewijzigd door orange.x op 20-10-2020 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
@bal130 Je woont daar in wielerwalhalla. Nog zoveel mooie/bekende klimmen waar je nog nooit geweest bent (begin bijna jaloers te worden). Dat je zelfs nog niet eens een keer de Redoute op geweest bent ;)!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Ypuh snap niet dat mensen in die omgeving niet elk uurtje op de fiets zitten. :P
Ondertussen boven de IJssel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaGYP16fXd00USFaXbK0euL1Dng=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n9N2tU5hYxGEm1T3A4ZYQA2o.jpg?f=user_large

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GWBoes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
@Ypuh snap niet dat mensen in die omgeving niet elk uurtje op de fiets zitten. :P
[Afbeelding]
Limburgers vinden dat een stijle daling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:25
@Ypuh @bal130 Kom zelf ook uit die omgeving en het valt me inderdaad op dat je het, in mijn oken mooiste fietsgebied een beetje mist. Ben zelf bij een fietsclub in de buurt aangesloten en op hun website staan heel veel leuke routes voor die omgeving richting de leuke klimmetjes in België.
http://tcvliegendwiel.nl/index.php/overige/route-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb in het verleden wel eens wat bergen beklommen (niet op de fiets.. iets heftiger). Als je dan verteld dat je in een land woont waar het hoogste punt 330 NAP is, dan staan ze je raar aan te kijken..

- "we beginnen ongeveer op zeeniveau met de klim"
- "hoe hoog zitten we nu dan?"
- "ongeveer 800 meter"
- "oh, das 800 meter hoger dan ik leef en 500 meter hoger dan het hoogste punt van het land waar ik leef"
- "Wat!?!"

Voor buitenlanders soms echt onvoorstelbaar dat NL zo vlak is.

Afgelopen zomer nog een rondje Flevopolder gereden. 220-ish km met 350-ish meter hoogteverschil. Kreeg ik ook leuke reacties op.

Edit: You are right @Crazy D

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Goed om weten: Statshunters heeft nu ook een Chrome-extensie zodat je de tegeltjes direct kunt zien in de Strava route-builder! Maakt het uitstippelen van routes toch weer een stukje gemakkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6aUeRpLk3ZMH5KM1dD8SJZ4CJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lTjm3BKmrbYTX5GugyXs1Vis.png?f=fotoalbum_large

Meer info: NEW: StatsHunters Chrome extension

Er zat nog een klein foutje in, en minder dan een dag nadat ik het aan Stan had gesignaleerd was de versie met de fix al ingediend voor goedkeuring door Google! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Tijd voor een fietstegeltjes verzamel topic?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
MrBarBarian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:55:
Ik kan me dit voorjaar nog die 400km rit van Annemiek van Vleuten en van Schip herinneren dit voorjaar. Bij GCN riepen ze "Ongelofelijk, slechts 900hm, Nederland moet wel héél vlak zijn".

Waarbij ik dacht; 900hm, dan hebben ze echt ieder pukkeltje in Nederland opgezocht (dat was ook zo met o.a. de Posbank en Amerongseberg).
Crazy D schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
Hoogste punt is iets hoger dan 50 meter :P
Ja het drielandenpunt, heuj :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 20-10-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb in het verleden wel eens wat bergen beklommen (niet op de fiets.. iets heftiger). Als je dan verteld dat je in een land woont waar het hoogste punt 330 NAP is, dan staan ze je raar aan te kijken..

- "we beginnen ongeveer op zeeniveau met de klim"
- "hoe hoog zitten we nu dan?"
- "ongeveer 800 meter"
- "oh, das 800 meter hoger dan ik leef en 750 meter hoger dan het hoogste punt van het land waar ik leef"
- "Wat!?!"

Afgelopen zomer nog een rondje Flevopolder gereden. 220-ish km met 350-ish meter hoogteverschil. Kreeg ik ook leuke reacties op.
Hoogste punt is iets hoger dan 50 meter :P

Maar NL is vlak ja. Al vind ik het ook wel lachen dat ik hier vandaan (Duiven) naar de Posbank rij en daar best een paar 100 hm's kan pakken in een ritje. Maar een paar 100 meter ten oosten kun je 50km fietsen met 10hm of zo....

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Was het maar zo vlak, Ik fiets mijn appartement uit recht de Windrakerberg op, Lekker als de benen nog niet warm zijn een klim van 3 minuten maken.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26
In werkelijkheid ligt het hoogste punt van Nederland op 887 meter boven zeeniveau. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
EdwinW schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

In werkelijkheid ligt het hoogste punt van Nederland op 887 meter boven zeeniveau. ;)
Saba?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
Yep. Mount Scenery is sinds de veranderingen 10 jaar geleden formeel nu het hoogste punt van Nederland. De berg op fietsen is er helaas niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dat telt niet joh, dat is een eiland en ligt niet in Nederland. De Vaalsterberg is nog steeds ons hoogste punt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GWBoes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
[Afbeelding]
Hier in Zuid-Holland hebben we het nog goed met een Maeslantkering, Brienenoordbrug en Heinenoordtunnel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:46:
Dat telt niet joh, dat is een eiland en ligt niet in Nederland. De Vaalsterberg is nog steeds ons hoogste punt toch?
Ligt niet in Nederland idd, maar behoort wel tot het koninkrijk. Kwestie van definitie :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
@rolandos582 Tot 10-10-2010 was o.a. Saba onderdeel van de Nederlandse Antillen. Sinds die datum zijn de eilanden Saba, Bonaire en St. Eustatius 100% onderdeel van Nederland geworden. Dus feitelijk is de Vaalserberg niet meer de hoogste berg van Nederland. Dat Saba een eiland is, is voor het begrip "grondgebied" niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 18-09 17:21
@blauwester bedankt voor de link! Binnenkort maar eens grondiger bekijken om nog ideeën op te doen.

@Ypuh ik ben mij heel goed bewust dat ik in een prachtig fietsgebied woon. Alleen heb ik nog niet de fietsbenen zoals sommige van jullie hier dus blijven de afstanden beperkt tot +/- 75km met af en toe uitschieter richting de 90km maar dan zit ik ook meteen 4 uur op de fiets.
La Redoute wil ik nog wel eens doen op de fiets vanaf thuis maar dat is al 54km enkele reis en dan moet ik nog terug. :+

In 2019 was mijn langste rit 60km, in 2020 is mijn langste rit 106km.
Langer op de fiets zie ik niet echt zitten dus wil ik nu focus leggen op harder fietsen zodat ik in dezelfde tijd een grotere afstand kan afleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 20:18
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar één keer een rondje heb hardgelopen om een onbereikbaar tegeltje te pakken. Samen met iemand die daar al eerder had hardgelopen voor een tegeltje. Geen hek over geklommen, ook geen verboden/ gevaarlijk bord genegeerd. Maar wel bewust - legaal/naïef - een klein stukje een militair terrein op geweest... Stout!

Die Chrome plug-in werkt inderdaad erg fijn! Zit nu op 23x23, komend jaar moet dat ergens richting de 30x30 - 35-35 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
EdwinW schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:36:
Yep. Mount Scenery is sinds de veranderingen 10 jaar geleden formeel nu het hoogste punt van Nederland. De berg op fietsen is er helaas niet bij.
Helaas idd:
Mount Scenery kan worden beklommen via een pad met 1064 treden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik merkte gisteren iets geks tijdens een training op Zwift. Een aantal keer heb ik midden in een interval een plotselinge drop in hartslag, waarbij de BPM zo'n 20 slagen zakte. Daarna ging de hartslag weer naar het normale niveau of als je de trend zou doortrekken naar het niveau waar de hartslag naar onderweg was. Zie ook de onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3xQAr_HrMRvnkb9dXZCcUCG7Qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W1ZVOvzhmbeAnIc8ps43eJyh.png?f=fotoalbum_large

Is dit iets wat vaker voorkomt? Je zou verwachten dat de hartslag tijdens dezelfde inspanning min of meer gelijk blijft, er vanuit gaande dat je je warmte nog goed genoeg kwijt kunt. Dat het tussen trainingen kan verschillen snap ik wel maar dit is zo plotseling dat het me meteen opviel.

[ Voor 9% gewijzigd door The__Dude op 20-10-2020 13:00 . Reden: Afbeelding aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Pimorez schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Hier in Zuid-Holland hebben we het nog goed met een Maeslantkering, Brienenoordbrug en Heinenoordtunnel:+
Dit zijn inderdaad mijn trainingsheuvels (Maeslantkering wat minder), maar woon precies tussen die andere 2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Luuk741 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Ik loop tegen het gebied 'artillerie Schietkamp' aan in de buurt van 't Harde. Het is een enorm schietterrein met meerdere kazernes erop, die zonder te smokkelen via de snelweg zo'n 11 vakjes onbereikbaar maakt. Maar ach, ook dat heeft zo z'n charme. Het cluster gaat er mooi omheen ;) Via via heb ik wel gevonden dat mensen het prikkeldraad over stapten om vervolgens honderden meters het terrein op te lopen. Wat dat betreft ben ik misschien toch iets te veel van de regels, want dat is het me ook weer niet waard
Je bedoelt niet die in de Harskamp toch? Daar heb ik vorig jaar met een tocht overheen mogen fietsen (Gelre Ziekenhuis Tocht), wellicht dat die volgend jaar weer doorgaat.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
The__Dude schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:59:
Ik merkte gisteren iets geks tijdens een training op Zwift. Een aantal keer heb ik midden in een interval een plotselinge drop in hartslag, waarbij de BPM zo'n 20 slagen zakte. Daarna ging de hartslag weer naar het normale niveau of als je de trend zou doortrekken naar het niveau waar de hartslag naar onderweg was. Zie ook de onderstaande afbeelding:

[Afbeelding]

Is dit iets wat vaker voorkomt? Je zou verwachten dat de hartslag tijdens dezelfde inspanning min of meer gelijk blijft, er vanuit gaande dat je je warmte nog goed genoeg kwijt kunt. Dat het tussen trainingen kan verschillen snap ik wel maar dit is zo plotseling dat het me meteen opviel.
Borstband of horloge? (En welk merk /type)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Dit zijn inderdaad mijn trainingsheuvels (Maeslantkering wat minder), maar woon precies tussen die andere 2 in.
Wat voor trainingen draai je daar dan?

Vorig jaar zijn we met een groep naar Sierra Nevada gegaan en toen ben ik vooraf met een paar dames naar de Maeslantkering gegaan om die een keer of 10 op te fietsen. Dat was wel leuk, alleen twijfel ik aan hoe nuttig het was..

Ik denk dat ik eerder moet denken aan korte stukjes max omhoog, omkeren en dalen en meteen weer omhoog.

Voor mij zijn alle drie de bergen makkelijk te bereiken, alleen de Maeslantkering is een kilometer of 10 verder weg maar dat gaat langs de Nieuwe Waterweg en is bijna één stuk rechtdoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Pimorez op 20-10-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

[Afbeelding]

Een echte drop klinkt eerder als een batterij die op aan het gaan is?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Pimorez schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:25:

Wat voor trainingen draai je daar dan?

....

Ik denk dat ik eerder moet denken aan korte stukjes max omhoog, omkeren en dalen en meteen weer omhoog.
Dat dus :P Maaslandkering netjes rondje maken, maar op de Brienenoord idd op, omdraaien en dalen, etc. Of heen en weer. Maar dat zijn dat eerder serieus intensieve blokken. Als je dat op 'klim tempo' gaat fietsen als voorbereiding op een grote berg is het wel wat zinlozer. Daar is het simpelweg te kort voor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@CyberThijs Dat is wel heel handig. Ik had al eerder eens een route uitgestippeld met statshunter ernaast maar dat was een hoop gepriegel, dit maakt alles zoveel makkelijker :P Route mooi wat verlegd om nog wat kilometers te kunnen skippen en gelijk maar wat extra tegels op te halen komend weekend. Ideaal dit soort dingetjes doen als het tempo niet per se kneiterhoog hoeft te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Dat dus :P Maaslandkering netjes rondje maken, maar op de Brienenoord idd op, omdraaien en dalen, etc. Of heen en weer. Maar dat zijn dat eerder serieus intensieve blokken. Als je dat op 'klim tempo' gaat fietsen als voorbereiding op een grote berg is het wel wat zinlozer. Daar is het simpelweg te kort voor.
De Maeslantkering op voor de trip naar Sierra Nevada was niet op rustig klim tempo hoor. Op de terugweg heb ik dat gemerkt ook want er stond een flinke wind dus ik was daarna ook wel echt klaar voor die dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
McMiGHtY schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Je bedoelt niet die in de Harskamp toch? Daar heb ik vorig jaar met een tocht overheen mogen fietsen (Gelre Ziekenhuis Tocht), wellicht dat die volgend jaar weer doorgaat.
Nee ik bedoel een noordelijker schietterrein tussen grofweg Wezep en Nunspeet. Wel mooi dat het terrein met die tocht wel open werd gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
Prulleman schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Borstband of horloge? (En welk merk /type)
Een borstband van Mio Cyclo, blijkbaar een white label band en het is eigenlijk de Alatech CS012. Het is de eerste keer dat ik intervallen doe en dat het me opvalt dat bij hetzelfde vermogen en dezelfde cadans zo'n drop optreedt.
Crazy D schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Een echte drop klinkt eerder als een batterij die op aan het gaan is?
Het is dus geen echte drop, er wordt geen hartslag van 0 aangegeven voor zover ik heb kunnen zien. Tenzij het wordt uitgemiddeld over een paar seconden, maar je ziet dat de hartslag redelijk 'soepel' weer oploopt naar het niveau van daarvoor.

Heb de hartslagband inmiddels 2 jaar dus kan geen kwaad om 'm eens te vervangen!

[ Voor 4% gewijzigd door The__Dude op 20-10-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
@The__Dude Heb je een andere band die je kan proberen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Iemand tips/aanbevelingen voor fietsgereschapskoffers? Ik sleutel graag zelf, wordt alleen gek van alle losse tools die ik nu heb (o.a. cassette sleutel, missing link tang, losse inbus) omdat ik ze altijd kwijt raak.

Zag vanmiddag deze bij mantel, maar die is wellicht wat overkill. : https://www.mantel.com/tr...XUUbq6dhco9xoCO8kQAvD_BwE

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Het valt dan weliswaar niet in de categorie "gereedsschapskoffer", maar een platte opbergbox voldoet voor mij (en tikkie goedkoper): Box met deksel en wieltjes en stapelbaar: https://www.action.com/nl-nl/p/opbergbox-met-deksel/
of voor een overzicht https://www.action.com/nl-nl/search/?q=opbergbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@Fasterinside Heb er zelf een van de Lidl destijds gekocht, enige dat ik er echt uit gebruik zijn de spullen om de cassette van de body af te krijgen eeeeeeennnnn dat was het :-P
Dus ik weet niet wat je nu al hebt liggen wat je uit wilt breiden of iets dergelijks, maar bedenk even welke klusjes je zelf zou willen kunnen doen en bepaal dan of je gereedschap los wilt kopen of liever een koffier wilt kopen. Ik denk dat je met een koffer al snel veel in huis haalt wat je al hebt of er anders een hoop bij zit dat je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken.

Voor het vervangen van een body heb je dus een kettingzweep en zo'n andere tool nodig. Voor kabels vervangen vooral een hele goede scherpe knijptang, die heb je speciaal voor kabels, dat is wel een aanrader. En ja, verder... Wat ik zeg, gebruik eigenlijk verder geen bijzonder gereedschap, ja om een speedlink van de ketting los te maken. En dat was het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Fasterinside schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:23:
Iemand tips/aanbevelingen voor fietsgereschapskoffers? Ik sleutel graag zelf, wordt alleen gek van alle losse tools die ik nu heb (o.a. cassette sleutel, missing link tang, losse inbus) omdat ik ze altijd kwijt raak.

Zag vanmiddag deze bij mantel, maar die is wellicht wat overkill. : https://www.mantel.com/tr...XUUbq6dhco9xoCO8kQAvD_BwE
Ben je op zoek naar een set gereedschap of alleen een kist om het in op te bergen?

Over de komplete (voordelige) sets-in-handige-meeneemkoffer ben ik in de regel niet zo enthousiast: de kwaliteit is vaak maar matig, hetgeen er op neerkomt dat je alle gereedschappen die je vaker gebruikt alsnog gaat vervangen door kwalitatief betere exemplaren. Of er zit gereedschap in dat je al hebt of dat je zelden gaat gebruiken.
Ikzelf koop gereedschap wanneer ik het nodig heb en heb in de loop der tijd mijn kist gevuld. Ik heb een kist waar uitsluitend fietsgereedschap in zit. Handig, omdat je weet dat alles bij elkaar hebt, en tegelijkertijd ònhandig, omdat ik dus altijd uit de 'algemene' gereedschapskist tangen en schroevendraaiers moet graaien. Maar dat is de keuze die ik nou eenmaal gemaakt heb en dat stoort me niet.

Gereedschap dat bij elkaar hoort is heel mooi om te zien, maar daarin ligt ook vaak een nadeel. Je kunt dan b.v. aan het handvat niet zien of het een platte schroevendraaier of een kruiskop is.

Als het je om sec de kist gaat: kijk b.v. eens bij de bouwmarkt of ijzerwarenzaak. Mijn kistje is vooroorlogs en komt van het Waterlooplein :) Wel ongeveer het maatje uit je link. De grotere gereedscahppen liggen onderin; daarop gestapeld één tray voor klein gereedschapjes.
Schoonmaakspullen / smeermiddelen berg ik ergens anders op. En voor onderdelen heb ik van die doorzichtige soorteerdozen met compartimenten. Echt groot gereedschap (wielenrichtbok, grote momentsleutel etc) ligt opgeborgen waar toevallig plek is in het huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
@Fasterinside gewoon een gereedschapsmuur maken. 8)7 In een kist raakt alles toch snel door elkaar en is het op een gegeven moment lastig te zien, wat wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Hoe kan dat nou? De muren hangen allemaal vol met fietsen!
In een kist raakt alles toch snel door elkaar en is het op een gegeven moment lastig te zien, wat wat is.
Ja da's een waarheid als een koe. Kist is bedoeld voor opbergen en transporteren. Zodra je aan het sleutelen bent staat die die kist nagenoeg leeg in een hoek en liggen de gereedschappen om je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Dit weekend prijzenfestival bij futurum. Krijg net een kaartje in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Fiets (cube attain race 21) besteld in duitsland bij biketech24 aangezien deze (nog) nergens leverbaar is in Nederland.

Werd netjes geleverd in een extreem grote doos.

Maat 56 besteld, staat ook vermeld in de bevestigingsmail en wat denk je wat er in de doos zit..........jawel een maatje 58.

:$ :$ :$ :$

Dan nog de grote vraag hoe ik deze doos in godsnaam ga vervoeren / afgeven bij een DHL punt :r

[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 20-10-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ruffzz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:54:
Fiets (cube attain race 21) besteld in duitsland bij biketech24 aangezien deze (nog) nergens leverbaar is in Nederland.

Werd netjes geleverd in een extreem grote doos.

Maat 56 besteld, staat ook vermeld in de bevestigingsmail en wat denk je wat er in de doos zit..........jawel een maatje 58.

:$ :$ :$ :$

Dan nog de grote vraag hoe ik deze doos in godsnaam ga vervoeren / afgeven bij een DHL punt :r
Bike24 contacteren of zij een koerier willen sturen? Nee heb je en ja kun je krijgen. Overigens vind ik wel dat ze wat service mogen verlenen als je net 2000 euro hebt uitgegeven aan een fiets en zij de verkeerde leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Bike24 contacteren of zij een koerier willen sturen? Nee heb je en ja kun je krijgen. Overigens vind ik wel dat ze wat service mogen verlenen als je net 2000 euro hebt uitgegeven aan een fiets en zij de verkeerde leveren.
Gaat om een fiets van 1000 euro, maar dat zou geen verschil mogen maken.

Ik kan het bijna niet geloven dat er zo'n enorm domme fout wordt gemaakt. Het gaat niet om een stuk kleding waarbij per ongeluk uit de verkeerde doos wordt gegraaid.

Het vreemde is dat maat 58 helemaal niet op voorraad was toen ik bestelde en nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ruffzz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Ik kan het bijna niet geloven dat er zo'n enorm domme fout wordt gemaakt. Het gaat niet om een stuk kleding waarbij per ongeluk uit de verkeerde doos wordt gegraaid.

Het vreemde is dat maat 58 helemaal niet op voorraad was toen ik bestelde en nu nog steeds niet.
Voor hun zit er niet zo vreselijk veel verschil tussen een stuk kleding en een fiets. Het is gewoon dozen schuiven (letterlijk in jouw geval ;)).

Heb je het frame zelf nagemeten voor alle zekerheid?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

Voor hun zit er niet zo vreselijk veel verschil tussen een stuk kleding en een fiets. Het is gewoon dozen schuiven (letterlijk in jouw geval ;)).

Heb je het frame zelf nagemeten voor alle zekerheid?
Nog niet nagemeten, maar op het frame staat wel 58 vermeld.

Zal eens een rolmaat pakken

[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 20-10-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Kijk goed naar hoe de maat is gedefinieerd. Hart BB, bovenkant buis is meest gebruikelijk. Maar soms wordt ook hart bovenbuis gebruikt bijv.

En even kijken hoe het op de website staat ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10

[Afbeelding]

Ziet er in eerste opzich uit als een meet fout. Hartslag reageert wel op hademhaling ook, dus als je tijdens je interval je adem vast zou houden dan slaat je hart een paar slagen over, dat zou zich kunnen uiten in een lagere slagen per minuut. Anders wellicht 't contact van de band met je lichaam? Keertje even goed strak doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:37:
Kijk goed naar hoe de maat is gedefinieerd. Hart BB, bovenkant buis is meest gebruikelijk. Maar soms wordt ook hart bovenbuis gebruikt bijv.

En even kijken hoe het op de website staat ;)
Heb meerdere onderdelen opgemeten van de fiets aan de hand van deze afbeelding alles komt exact uit zoals bij een 58. Niet verassend natuurlijk.

https://i.ibb.co/27Mdf0G/Naamloos.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Ruffzz op 20-10-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
MrBarBarian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:14:
@The__Dude Heb je een andere band die je kan proberen?
Nope, helaas niet. Wel een goede reden om PostNL weer eens langs te sturen :+
mormegilmaster schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Ziet er in eerste opzich uit als een meet fout. Hartslag reageert wel op hademhaling ook, dus als je tijdens je interval je adem vast zou houden dan slaat je hart een paar slagen over, dat zou zich kunnen uiten in een lagere slagen per minuut. Anders wellicht 't contact van de band met je lichaam? Keertje even goed strak doen?
Strak genoeg zit 'ie zeker, daar heb ik geen twijfels over. Ademhaling hou ik meestal goed rekening mee omdat ik ook weet dat goed ademhalen je hartslag een aantal slagen per minuut lager kan houden, oftewel meer vermogen voor langere tijd vol kunnen houden. Het zou wel kunnen dat ik afgeleid ben geraakt en dat dat het heeft veroorzaakt, ik zal het volgende keer eens in de gaten houden! Thanks voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ruffzz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Zou de fiets verkeerd in het systeem gezet zijn dan?

Ik heb vorige zomer in een magazijn gewerkt en daar ging je met handscanners alles uit rekken halen. Alle checks zaten in de handscanner. Ik weet niet hoe de goederen binnen komen, maar als daar iets fout gaat, pakt de order-picker zonder het te merken, de verkeerde fiets. Ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is met het systeem van bike24 en het blijft natuurlijk een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 19:40
Ruffzz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Nog niet nagemeten, maar op het frame staat wel 58 vermeld.

Zal eens een rolmaat pakken
Een cube valt vaak een maatje kleiner uit vergeleken met andere fietsen, heb je een 56 cube al gepast? Een 56 van andere merken is vaak te vergelijken met een 58 cube attain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Zou de fiets verkeerd in het systeem gezet zijn dan?

Ik heb vorige zomer in een magazijn gewerkt en daar ging je met handscanners alles uit rekken halen. Alle checks zaten in de handscanner. Ik weet niet hoe de goederen binnen komen, maar als daar iets fout gaat, pakt de order-picker zonder het te merken, de verkeerde fiets. Ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is met het systeem van bike24 en het blijft natuurlijk een gok.
Geen flauw idee. Heb vanmiddag een mail gestuurd maar nog geen reactie gehad. Hoop morgen wat te weten hoe en wat. Feit blijft natuurlijk wel dat het frame 100% maat 58 is en niet 56 zoals besteld.

De fietsen moeten ook nog afgemonteerd worden natuurlijk, de monteur is het klaarblijkelijk niet opgevallen ondanks dat het toch behoorlijk duidelijk op het frame aangegeven staat.

https://www.cube.eu/nl/20...-attain-race-blacknwhite/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ATWeD7b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 20-10-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ruffzz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:06:
[...]

Geen flauw idee. Heb vanmiddag een mail gestuurd maar nog geen reactie gehad. Hoop morgen wat te weten hoe en wat. Feit blijft natuurlijk wel dat het frame 100% maat 58 is en niet 56 zoals besteld.

De fietsen moeten ook nog afgemonteerd worden natuurlijk, de monteur is het klaarblijkelijk niet opgevallen ondanks dat het toch behoorlijk duidelijk op het frame aangegeven staat

[Afbeelding]
Dan is het wel bijzonder, ja. Dat zou je moeten controleren bij het afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
H143 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Een cube valt vaak een maatje kleiner uit vergeleken met andere fietsen, heb je een 56 cube al gepast? Een 56 van andere merken is vaak te vergelijken met een 58 cube attain.
Zou kunnen maar ik heb via de calculator op de website van cube mijn maat bepaald (beenlengte en totale lengte) . Daar kwam ik op maat 56 uit. 58 zat er toch behoorlijk ver vandaan.

Het is gewoon balen, fiets ziet er verder mooi afgewerkt uit voor een alu fiets van 1000 euro en met een volledige tiagra afmontage een fijne instapper. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
DieAnder schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Hoe kan dat nou? De muren hangen allemaal vol met fietsen!

[...]

Ja da's een waarheid als een koe. Kist is bedoeld voor opbergen en transporteren. Zodra je aan het sleutelen bent staat die die kist nagenoeg leeg in een hoek en liggen de gereedschappen om je heen.
Leuk idee, de hal vol hangen met gereedschap :-) .

Ik heb nu een gereendschapstas met gereedschap (ook algemeen gereedschap) en ik zoek me altijd de pleuris. Zo'n compleet gevulde koffer vind ik eigenlijk te duur. Ik ga eens bij de bouwmarkt kijken voor een koffer en ga tzt zelf aan de verzamel om mijn collectie uit te bereiden. Al kom je met los gereedschap al snel aan de 2 tientjes per stuk, waar je voor 50eu een Rose set hebt: https://www.rosebikes.nl/...rd&article_size=standaard

Afijn, we zien wel. Met het aankomende slechte weer valt er genoeg te onderhouden aan mijn cyclocrosser :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Echt briljant die Chrome plugin voor Statshunter + Strava. Het dwingt niet om anders te rijden maar daardoor ga je wel soms even kijken of je niet net anders kan fietsen om toch weer een blokje aan te raken :) Nice!

Gisteren kwam ik er achter dat mijn Pro zadel alweer stuk was. Ben je een momentje een paar kg te zwaar en gelijk knak! :+
Zal er niet alles mee te maken hebben maar 2 jaar en 4 maanden vind ik niet extreem lang meegaan voor een zadel. Gisteren wel dezelfde besteld want het is wel een heel fijn zadel. Maar kreeg vanochtend nog de tip voor de carbon versie bij bike24.com die slechts een paar euro duurder uitvalt incl verzendkosten dan de normale versie bij Mantel. Goed, ik had hem bij Mantel al besteld om 22:30 gisteravond en kon hem nog wel annuleren maar alleen als ik nog geen verzendbevestiging had, echter waren ze pas om 10:00 bereikbaar via de telefoon en kreeg ik de bevestiging om half 10 al... Ik hou er niet zo van dat dingen "voor jan joker" verstuurd worden enzo... Maarja, op deze manier doe je er ook niet zoveel aan helaas.
https://www.bike24.com/p2...on%20Carbon%20AF%20Saddle Heb de hoop dat de carbon versie qua structuur wat steviger is vooral dat stuk waar je op zit. Huidige zadel is gebroken bij de voorkant achter het punt waar zeg maar net die rails weer vastkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 21-10-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
orange.x schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:16:
Gisteren kwam ik er achter dat mijn Pro zadel alweer stuk was. Ben je een momentje een paar kg te zwaar en gelijk knak! :+
Zal er niet alles mee te maken hebben maar 2 jaar en 4 maanden vind ik niet extreem lang meegaan voor een zadel. Gisteren wel dezelfde besteld want het is wel een heel fijn zadel.
Da's vervelend, maar ook herkenbaar. Ik heb al een aantal zadels (race- en stadsfietsen) gebroken op de rails. Bij mij zal het vooral met gewicht en lompheid te maken hebben, maar ik til mijn fiets b.v. ook niet meer op aan het zadel.

Dat is een leuke prijs voor een carbon zadel. Als je een zadel hebt gevonden waar je echt blij mee bent is het misschien een ideetje om er eentje 'in reserve' te houden mocht deze ook stuk gaan. Fabrikanten hebben te neiging om zadels in volgende modeljaren net een beetje te wijzigen, of je favoriete model helemaal uit het programma te halen.

b.t.w. heb je er op gelet of je zadelpen geschikt is voor oversized carbon rails (7x9)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
@DieAnder Ja, er komen er nu 2, dus wie weet hou ik ze beide wel... Maar ff kijken. Maar zou ook suf zijn want dan kan ik beter nog een 2e carbon versie kopen.
De rails zou dit moeten slikken aangezien hij van onder en boven klemt en niet van opzij. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. De klem zelf is niet een lang stuk maar bestaat uit 2 pootjes per rails zeg maar, maar ik neem ook aan dat dit geen issue moet zijn. En daarnaast is het de bedoeling dat ik straks weer gewoon rond de 80kg zit wat die dingen toch wel moeten kunnen handelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Fasterinside schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:23:

Hoeveel gereedschap gaat het om?
Ik heb zelf de keuze gemaakt om het fietsspecifieke gereedschap in een aparte gereedschapsrol te doen. Mijn ervaring is dat je meestal kort hier iets uit gebruikt als je sleutelt, maar je het te sporadisch gebruikt om het standaard in je koffer te doen.
De rol was iets van 5 euro op Aliexpress.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFvjugrLIKICntBfqui0D4Gih6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waF8Wkak0BNFcfV0l1ojPKVt.jpg?f=fotoalbum_large
In het zakje met rits zitten de kleinere dingen zoals de cassette afnemer en de tool voor sealed BSA BB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Heeft er hier iemand toevallig een Thule OutRide?

Ik zit er over na te denken om deze aan te schaffen om te monteren op de aanhanger welke ik altijd meeneem op vakantie. Alleen kan ik niet vinden of ik hem vast kan maken aan een stukje koker ipv een officiële Thule dakdrager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
mhr-zip schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:48:

Ik zit er over na te denken om deze aan te schaffen om te monteren op de aanhanger welke ik altijd meeneem op vakantie. Alleen kan ik niet vinden of ik hem vast kan maken aan een stukje koker ipv een officiële Thule dakdrager.
Ja als je een gaatje boort in de koker kan het, Deze versies worden vastgezet een glij bout zie onderstaand.
Als je zede vervangt voor een normale bout met moer dan kan je deze wel bevestigen aan een koker. Let wel op de glijbout heeft fijn tapdraad.

https://www.thule.com/nl-...ck-adapter-889-3-_-889300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
mhr-zip schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:48:

Ik heb het 1 jaar geprobeerd.net de dakdrager op de aanhanger. Ik vond het niet handig. De klep werd er bij mij te zwaar en onhandelbaar van. Maar zal absoluut te maken hebben met wat voor soort aanhanger je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
tinusterror schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:53:
[...]

Ja als je een gaatje boort in de koker kan het, Deze versies worden vastgezet een glij bout zie onderstaand.
Als je zede vervangt voor een normale bout met moer dan kan je deze wel bevestigen aan een koker. Let wel op de glijbout heeft fijn tapdraad.

https://www.thule.com/nl-...ck-adapter-889-3-_-889300
Super bedankt!!

Nu nog even goedkoop een Thule op de kop tikken. Op Marktplaats nog niet echt een goede aanbieding kunnen vinden ten opzichte van nieuw. Maar ik heb de hele winter of ik koop een hele nieuwe. Want voor 75% van de nieuwprijs, koop ik liever nieuw (moet ook nog een adapter naar steekas hebben).
Noxa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:47:
[...]

Ik heb het 1 jaar geprobeerd.net de dakdrager op de aanhanger. Ik vond het niet handig. De klep werd er bij mij te zwaar en onhandelbaar van. Maar zal absoluut te maken hebben met wat voor soort aanhanger je hebt.
Op vakantie gaan met een aanhanger is helemaal niet handig :+
Hoe dat het op de aanhanger komt, komt wel goed. Wordt iig demontabel.

Ik wilde eerst zoiets er op vastmaken. Maar kan beter investeren in iets wat ik later ook als dakdrager kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqDT9OcmuuhJk8iX5Iov-nlIHmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ShBFj14QNw84NgUBZeFMMP8t.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 22-10-2020 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
@mhr-zip op vakantie met een aanhanger is juist wel handig. Zolang het maar een aanhanger is waar je veel fietsen in kwijt kan. Een aantal jaren terug op vakantie geweest in Limburg en toen een aanhanger geleend van familie. Daar konden al onze fietsen in. Waarbij ik én de racefiets meehad én de MTB. En ter plekke hebben we nog een fiets gekocht voor dochterlief, omdat het wat zielig was dat zij niet de heuvels op kwam zonder versnellingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Fasterinside schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Al kom je met los gereedschap al snel aan de 2 tientjes per stuk, waar je voor 50eu een Rose set hebt.
Is wel een behoorlijk verschil in kwaliteit tussen een set en los gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb die Rose-set en wil niet klagen over de kwaliteit. Gereedschap voor de fiets ziet over het algemeen niet zo hard af: je moet alles veel minder hard aandraaien/losdraaien dan wanneer je werkt aan een auto bijvoorbeeld.

Wat ik nog apart heb moeten bijkopen naast deze gereedschapskoffer:
- quicklink tang
- kabelkniptang
- momentsleutel

Daarmee kan je 90% van alle onderhoud aan je fiets zelf doen. Enkel zaken zoals het vervangen van de bottom-bracket, of het richten van een derailleurpad vereisen nog extra tools. Maar ik vermoed dat maar heel weinig mensen dit zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 22:04
CyberThijs schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:15:
Ik heb die Rose-set en wil niet klagen over de kwaliteit. Gereedschap voor de fiets ziet over het algemeen niet zo hard af: je moet alles veel minder hard aandraaien/losdraaien dan wanneer je werkt aan een auto bijvoorbeeld.

Wat ik nog apart heb moeten bijkopen naast deze gereedschapskoffer:
- quicklink tang
- kabelkniptang
- momentsleutel

Daarmee kan je 90% van alle onderhoud aan je fiets zelf doen. Enkel zaken zoals het vervangen van de bottom-bracket, of het richten van een derailleurpad vereisen nog extra tools. Maar ik vermoed dat maar heel weinig mensen dit zelf doen.
Voor de quicklinktang (tang voor snelsluiters aldus Decathlon) kan ik deze echt van harte aanraden. Prima ding voor 9 euro, doet alles wat het moet doen.

En ik zie meer in gereedschap (kwalitatief goed) aanschaffen op het moment dat ik het nodig heb. Zo spreid ik de kosten, gun mezelf geregeld een cadeautje :D en ben dan toch sneller geneigd om iets duurder (en hopelijk ook wat meer kwaliteit) te kopen dan ineens een hele koffer a paar honderd euro.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1 ... 174 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).