Hier heb ik in het verleden ook wel mee gestoeid. Heb toen er voor gekozen om een 36 als kleinste te nemen en dat beviel al een stuk meer, zeker icm toen de 12-23 die ik had.rolandos582 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:20:
Ik rijd meestal rond de 33 gemiddeld, dus dan zit je bij tandwiel 16. Wel grappig, ik gebruik mijn 34 vrijwel nooit en zet hem altijd gewoon op de 50. Misschien toch maar wat meer mee spelen.
Heb later een mooi crankstel geregeld wat 53/39 was en die ook weer vervangen voor een Quarq Riken met wederom 53/39. Moet zeggen dat ik nu eigenlijk altijd en overal wel met mijn 39 uit de voeten kan (dit zeggende snap ik die 1x systemen ook ineens best goed als het niet per se om wedstrijden zou gaan). Enkel in afdalingen of met wedstrijdjes rij ik eigenlijk nog op het buitenblad of als ik een segmentje zou willen hunten dat er om vraagt. Maar doorgaans kan ik met een 39/13-14 heel prima zo tegen de 33-35km/h rijden zonder echt de noodzaak voor het buitenblad. Goed, de kettinglijn zal vast wel beter zijn maar als je met wat afwisseling wat heuveltjes pakt dan blijf ik vaak wat liever op mijn binnenblad ofzo (lui).