hoi1234 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Ik zou inderdaad tweedehands kijken of hooguit een goedkope fiets bij de Decathlon o.i.d. kopen. Op deze leeftijd is het misschien iets minder, maar kinderen worden vrij snel te groot voor een fiets en wat jij ook zegt, misschien vindt hij het toch niet leuk.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe wielrennen voor kinderen in zijn werk gaat. Ik bedoel iemand van 7 stuur je niet alleen op pad. Als ik kleine kinderen weleens zie fietsen, zou ik die niet willen laten koersen of zelfs maar alleen op pad sturen. Ik denk dat een dronken student nog rechter fietst.
Ontopic: ik zou een beetje proberen af te dingen op die fiets. Banden lijken nog goed te zijn. Cassette is nog in goede staat. Ketting kun je niet zien, maar dat zijn de kosten ook niet. De voorbladen kan ik niet goed zien, omdat de foto's super onscherp zijn. Maar het grote blad heeft mijn inziens al iets weg van een werpster. Ik zou ook even goed op de lagers letten. die kunnen ook weleens KO zijn.
Pluspunt is de 105-groep. Denk er wel aan dat een oude 105-groep niet altijd beter is dan een nieuwe instapgroep. Bovendien kan het zo maar zo zijn dat vervangingsonderdelen duur zijn. Ik heb een Ultegra 6500 groep en daar kun je ook niet alles meer voor vinden en als je replacementonderdelen vindt, kosten die vaak onevenredig veel.
Al met al zal het waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken. Waarschijnlijk is je zoontje tegen de tijd dat de fiets echt versleten is, al te groot.
Onderdelen is opzich leuk maar niet denk ik van het allergrootste belang. Maar het moet wel goed soepeltjes schakelen inderdaad, maar gelukkig ben ik daar ook nog wel handig in
@
wisselwerking dat is ook wel een goed punt nog, hij heeft het ook over dat cyclocross achtige, dus misschien is een MTB achtige fiets ook nog geen slecht idee. Plus hij zal denk ik niet ZO snel al wedstrijden willen rijden gok ik en zoals @
Prulleman ook al zei zijn die wedstrijdjes niet zo heel lang en dan zal het mogelijk ook niet gelijk van het gewicht van de fiets afhangen of aerodynamica haha. Daarbuiten moet het vooral ook om het plezier gaan maar dit mannetje is opzich wel eentje die het graag allemaal heel goed wil doen en graag wil winnen. Zal dus nog wel wat opgevangen moeten gaan worden gok ik, maar dat komt allemaal wel goed.
@
bras Had inderdaad ook al zo'n vermoeden dat het vooral om techniek gaat. Ik zie wel geregeld hele groepen kleine kids vertrekken bij ons vanuit WVE Eemland, maar of ze echt ZO klein zijn weet ik niet. Goed we hebben van de zomer een tochtje naar opa en oma gereden, met wind mee, en dat ging met zijn gewone fiets nog niet eens zo heel belabberd, 17,5gem over 18,5km. Dus geen idee hoeveel km ze op zo'n tochtje maken, zal denk ik ook uiterlijk een uurtje zijn gok ik en dan zal het qua afstand ook geen 30km zijn. Dus dat zou met een MTB achtige fiets nog wel bij te houden moeten zijn.
Hij wordt dus in november 7, en eer het seizoen dan weer een beetje begint is hij 7,5 ongeveer, dus maar even zien wat er uberhaupt aan wedstrijdjes te doen is, via de club zal misschien wel wat georganiseerd worden maar dat is wat voor later, eerst maar eens leuk vinden
Heb vanochtend even zijn binnenbeen lengte gemeten en die was 53cm. Zijn fietsje nu heeft 18" banden en zadelhoogte zit op zo'n 49-50cm vanaf bovenkant pedaal gemeten als het pedaal beneden is en in lijn met de zadelbuis.
Opzich ook geen slecht idee om een meer all-terrain achtige fiets te kiezen. Wil volgend jaar zelf een Domane kopen om ook gravelbanden onder te gaan zetten. Dan kunnen we hier in de buurt mooi ook door het bos rijden. Dus ik ga eens kijken naar zo'n Orbea die @
Prulleman aangaf of iets soorgelijks ja.