Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 173 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Even mn Nerdy data kant.

Tour Magazin (Duits blad), heeft de Tarmac SL 7 S Works vergeleken met de nieuwe Canyon Aeroad:

Bij 45 km:
Tarmac: 210 watt
Aeroad: 202 watt (meest aero fiets ooit door hen getest)

Gewicht:
Tarmac: 6,9 kg
Aeroad: 7,3kg (waarvan 300g door de wielen)

Prijs:
Tarmac: 11.500
Aeroad: 7.500

Verder is de Aeroad iets stijver (ook in het demontabele stuur), maar biedt de Tarmac wat meer comfort door de combi zadelpen/zadel.

Beiden krijgen een 1.4, waarbij 1.0 het hoogste is.

Lijkt erop dat Canyon qua frame en pure prestaties echt een winnaar heeft neergezet, vooral ook voor een veel competitiever bedrag dan de concurrentie. Overigens wel knap dat de nieuwe allround Tarmac zo aero is gekregen, scheelt echt weinig met de Venge.

Erg leuk om te zien dat er nog zoveel ontwikkelingen in het materiaal zit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:07
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:57:
Even mn Nerdy data kant.

Tour Magazin (Duits blad), heeft de Tarmac SL 7 S Works vergeleken met de nieuwe Canyon Aeroad:

Bij 45 km:

Gewicht:

Prijs:

Verder is de Aeroad iets stijver (ook in het demontabele stuur), maar biedt de Tarmac wat meer comfort door de combi zadelpen/zadel.

Lijkt erop dat Canyon qua frame en pure prestaties echt een winnaar heeft neergezet, vooral ook voor een veel competitiever bedrag dan de concurrentie. Overigens wel knap dat de nieuwe allround Tarmac zo aero is gekregen, scheelt echt weinig met de Venge.

Vind de Aeroad Nog wel aan de zware kant.. ik ben benieuwd welke uitvoering aeroad zij hebben zij getest.

Staat er toevallig in het blad welke uitvoering & maat fiets en welke groep & wielen er onder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DoubleP38 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Vind de Aeroad Nog wel aan de zware kant.. ik ben benieuwd welke uitvoering aeroad zij hebben zij getest.

Staat er toevallig in het blad welke uitvoering & maat fiets en welke groep & wielen er onder zitten?
Maat M, met de DT Swiss ARC 1100 Dicut. Was de Aeroad CFR Di2.

7.3 voor een pure aero fiets is super licht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Beetje beginners vraag en ook wel nieuwsgierig: wat drinken jullie tijdens het fietsen? Water? Sportdrank? Bier? :p

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 13:58

McMiGHtY

- burp -

Water, Thee, Koffie, Cola, Spa Rood, Sportdrank

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Tijdens het fietsen: 1 fles sportdrank/isotoon spul, 1 fles gewoon water. Op echt warme dagen neem ik nog een extra bidon met water mee in mijn rugzakje.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
dano_nl schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:30:
Beetje beginners vraag en ook wel nieuwsgierig: wat drinken jullie tijdens het fietsen? Water? Sportdrank? Bier? :p
1 bidon water, 1 bidon vanille vla.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Afhankelijk van de afstand 1 bidon water en 1 met sportdrank gemengd als dorstlesser

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
@Requiem19 Ik ben altijd wel wat huiverig voor die Tour testen in de zin van dat Duits vaak Duits prefereert. Als de tests werkelijk waar zijn, spreekt dat inderdaad wel voor de Aeroad.

Overigens had ik een paar dagen geleden een SWorks SL7 frame in m'n handen: wat is dat ongelofelijk licht eigenlijk zeg. Je hebt het gevoel dat wat je vasthoudt praktisch gewichtloos is. Vond het best bijzonder met in het achterhoofd dat je hier straks met een gewicht van 100+kg ook op mag gaan zitten.
Carbon blijft toch een bijzonder iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
hoi1234 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Ik zou inderdaad tweedehands kijken of hooguit een goedkope fiets bij de Decathlon o.i.d. kopen. Op deze leeftijd is het misschien iets minder, maar kinderen worden vrij snel te groot voor een fiets en wat jij ook zegt, misschien vindt hij het toch niet leuk.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe wielrennen voor kinderen in zijn werk gaat. Ik bedoel iemand van 7 stuur je niet alleen op pad. Als ik kleine kinderen weleens zie fietsen, zou ik die niet willen laten koersen of zelfs maar alleen op pad sturen. Ik denk dat een dronken student nog rechter fietst.

Ontopic: ik zou een beetje proberen af te dingen op die fiets. Banden lijken nog goed te zijn. Cassette is nog in goede staat. Ketting kun je niet zien, maar dat zijn de kosten ook niet. De voorbladen kan ik niet goed zien, omdat de foto's super onscherp zijn. Maar het grote blad heeft mijn inziens al iets weg van een werpster. Ik zou ook even goed op de lagers letten. die kunnen ook weleens KO zijn.

Pluspunt is de 105-groep. Denk er wel aan dat een oude 105-groep niet altijd beter is dan een nieuwe instapgroep. Bovendien kan het zo maar zo zijn dat vervangingsonderdelen duur zijn. Ik heb een Ultegra 6500 groep en daar kun je ook niet alles meer voor vinden en als je replacementonderdelen vindt, kosten die vaak onevenredig veel.

Al met al zal het waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken. Waarschijnlijk is je zoontje tegen de tijd dat de fiets echt versleten is, al te groot.
Onderdelen is opzich leuk maar niet denk ik van het allergrootste belang. Maar het moet wel goed soepeltjes schakelen inderdaad, maar gelukkig ben ik daar ook nog wel handig in :)

@wisselwerking dat is ook wel een goed punt nog, hij heeft het ook over dat cyclocross achtige, dus misschien is een MTB achtige fiets ook nog geen slecht idee. Plus hij zal denk ik niet ZO snel al wedstrijden willen rijden gok ik en zoals @Prulleman ook al zei zijn die wedstrijdjes niet zo heel lang en dan zal het mogelijk ook niet gelijk van het gewicht van de fiets afhangen of aerodynamica haha. Daarbuiten moet het vooral ook om het plezier gaan maar dit mannetje is opzich wel eentje die het graag allemaal heel goed wil doen en graag wil winnen. Zal dus nog wel wat opgevangen moeten gaan worden gok ik, maar dat komt allemaal wel goed.

@bras Had inderdaad ook al zo'n vermoeden dat het vooral om techniek gaat. Ik zie wel geregeld hele groepen kleine kids vertrekken bij ons vanuit WVE Eemland, maar of ze echt ZO klein zijn weet ik niet. Goed we hebben van de zomer een tochtje naar opa en oma gereden, met wind mee, en dat ging met zijn gewone fiets nog niet eens zo heel belabberd, 17,5gem over 18,5km. Dus geen idee hoeveel km ze op zo'n tochtje maken, zal denk ik ook uiterlijk een uurtje zijn gok ik en dan zal het qua afstand ook geen 30km zijn. Dus dat zou met een MTB achtige fiets nog wel bij te houden moeten zijn.
Hij wordt dus in november 7, en eer het seizoen dan weer een beetje begint is hij 7,5 ongeveer, dus maar even zien wat er uberhaupt aan wedstrijdjes te doen is, via de club zal misschien wel wat georganiseerd worden maar dat is wat voor later, eerst maar eens leuk vinden :)

Heb vanochtend even zijn binnenbeen lengte gemeten en die was 53cm. Zijn fietsje nu heeft 18" banden en zadelhoogte zit op zo'n 49-50cm vanaf bovenkant pedaal gemeten als het pedaal beneden is en in lijn met de zadelbuis.

Opzich ook geen slecht idee om een meer all-terrain achtige fiets te kiezen. Wil volgend jaar zelf een Domane kopen om ook gravelbanden onder te gaan zetten. Dan kunnen we hier in de buurt mooi ook door het bos rijden. Dus ik ga eens kijken naar zo'n Orbea die @Prulleman aangaf of iets soorgelijks ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 13:58

McMiGHtY

- burp -

Bij Mantel in Arnhem stonden altijd boven ook wat kinder racefietsen, van een specifiek merk. (Kan even niet op de naam komen). Bij Krooneen Liefting (Limmen) staan boven ook een aantal kleinere fietsen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Ruffzz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:54:
Even een beginners vraagje tussendoor.

Ik zag een mooie instap fiets met volledige tiagra afmontage, er zitten echter wel mechanische schijfremmen op.

Is dat iets waar ik mogelijk spijt van ga krijgen ??

Gaat om deze fiets :

https://www.cube.eu/nl/20...-attain-race-blacknwhite/
Mooie fiets en de remmen zijn prima, makkelijk te onderhouden zonder speciaal gereedschap zoals bij hydraulische remmen en remkracht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:55:
Bij Mantel in Arnhem stonden altijd boven ook wat kinder racefietsen, van een specifiek merk. (Kan even niet op de naam komen). Bij Krooneen Liefting (Limmen) staan boven ook een aantal kleinere fietsen.
Woom of Frog?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

1 bidon water, 1 bidon vanille vla.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q812pAYmQrFww4bLUV8XZixuIoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V7KGNOF9l7ndQlp77Yi5a2ZC.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik fietste vorige zomer naar Brabant op een pokkehete dag. Op een gegeven moment besloot ik bij een boerderij te stoppen om om water te vragen (was tussen de 35 en 40 graden).
Vraagt die boer of ik misschien verse melk in m'n bidons wilde ipv water. Jezus wat was dat lekker toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
Stoffa schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:49:
@Requiem19 Ik ben altijd wel wat huiverig voor die Tour testen in de zin van dat Duits vaak Duits prefereert. Als de tests werkelijk waar zijn, spreekt dat inderdaad wel voor de Aeroad.

Overigens had ik een paar dagen geleden een SWorks SL7 frame in m'n handen: wat is dat ongelofelijk licht eigenlijk zeg. Je hebt het gevoel dat wat je vasthoudt praktisch gewichtloos is. Vond het best bijzonder met in het achterhoofd dat je hier straks met een gewicht van 100+kg ook op mag gaan zitten.
Carbon blijft toch een bijzonder iets.
Zijn in dit geval beide Duitse merken volgens mij. Blijft inderdaad wel bijzonder dat carbon zo stijf/sterk is.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KW25 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Zijn in dit geval beide Duitse merken volgens mij. Blijft inderdaad wel bijzonder dat carbon zo stijf/sterk is.
Euhm, Specialized is niet Duits hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
Smultie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Euhm, Specialized is niet Duits hoor.
Excuus, zie het idd! Altijd gedacht dat het Duits was. Helaas, vind het altijd wel nice als zulke merken Europees zijn.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Sorry voor de gravelspam, maar vandaag mijn Topstone 1 opgehaald, fietst heerlijk! En ook de singletracks gaan best aardig...uiteindelijk 60km gemaakt met 400hm voornamelijk onverhard en een klein stukje singletrack en nog stukken verhard, dat fietst ook dikke prima...

Ok ok een foto dan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HrLT0rjC3Spm8dKU-Gz-B63BF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJtdU4nMC5Z1wm7eUsE9c5QU.jpg?f=fotoalbum_large

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
De landbouwers waren druk in de weer vandaag.
Heb hier maar wijselijk rechtsomkeer gemaakt :9 (ja, dit is een asfaltweg :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZOBXZNtFcBfz_WK9CevaRF_XvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMoJUIrRuCqkDKf7RG54ath0.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk fietsweertje trouwens vandaag. Weinig wind, droog en lekker fris. Alleen het zonnetje ontbrak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
CedricD schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:11:
De landbouwers waren druk in de weer vandaag.
Heb hier maar wijselijk rechtsomkeer gemaakt :9 (ja, dit is een asfaltweg :+)

[Afbeelding]

Leuk fietsweertje trouwens vandaag. Weinig wind, droog en lekker fris. Alleen het zonnetje ontbrak!
Kun je de boer gewoon op aanspreken. Boeren moeten dit soort rotzooi opruimen. Sterker nog, als je door de rotzooi valt, is de boer aansprakelijk. Als je in een landelijk gebied woont, is het natuurlijk wel moeilijk aan te wijzen welke boer z'n rotzooi niet opruimt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
hoi1234 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Kun je de boer gewoon op aanspreken. Boeren moeten dit soort rotzooi opruimen. Sterker nog, als je door de rotzooi valt, is de boer aansprakelijk. Als je in een landelijk gebied woont, is het natuurlijk wel moeilijk aan te wijzen welke boer z'n rotzooi niet opruimt natuurlijk.
wanneer je daar in de buurt woont weet je wel van wie dat weiland is waar die modder vandaan komt. Zo moeilijk is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Wat was het héérlijk weer vandaag! (rond Groningen tenminste) Veel zon, zeer weinig wind. Ik zou eigenlijk morgen gaan fietsen maar het weer was te goed vandaag om niet te gaan. Ik heb weer eens lekker zonder route gefietst en had nog twee omleidingen maar dan kom je ook weer eens op plekken waar je nog nooit gefietst hebt. Wilde in eerste instantie zo'n 60 km doen maar omdat het zo lekker was heb ik een extra lus gepakt en ruim 80 km gefietst vandaag. Ondanks dat ik voor mijn gevoel meer trekkers dan auto's ben tegengekomen heb ik geen last gehad van vieze wegen gelukkig. Seizoenstotaal inmiddels op 4552 km. Hopelijk zijn er nog meer van dit soort weekenden de komende tijd, mooie afwisseling naast het Zwiften (vanaf volgende week, maar dat is een ander topic).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BartNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

wanneer je daar in de buurt woont weet je wel van wie dat weiland is waar die modder vandaan komt. Zo moeilijk is dat niet ;)
Ook als er 15 boerderijen in de buurt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Vandaag ook weer de fiets van de recentelijk aangeschaft Kickr afgehaald om een rondje op de weg te doen, laatste rit buiten was toch al weer een week geleden Het bleek wel iets te koud te zijn voor mijn zomerschoenen, kreeg op een gegeven moment ijskoude voeten. Na zo'n 80 kilometer begon het motortje wel een beetje leeg te raken, denk dat ik afgelopen week toch net iets te fanatiek binnen heb getraind, te weinig rust genomen en afgelopen nacht slecht geslapen. Uiteindelijk ruim 96 km gereden en toen was de pijp ook echt wel leeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Stoffa schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:55:
Ik fietste vorige zomer naar Brabant op een pokkehete dag. Op een gegeven moment besloot ik bij een boerderij te stoppen om om water te vragen (was tussen de 35 en 40 graden).
Vraagt die boer of ik misschien verse melk in m'n bidons wilde ipv water. Jezus wat was dat lekker toen.
Melk is goed spul inderdaad. En als je je energie voorraad aan moet vullen, moet je ook eens chocomelk proberen. :9

Ik kwam nog een juweeltje tegen op marktplaats trouwens. Zo wil ik mijn stuur ook!
:F
Sport fiets
€ 350,00
https://link.marktplaats.nl/m1597896826

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
kwiebus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:13:
Vandaag ook weer de fiets van de recentelijk aangeschaft Kickr afgehaald om een rondje op de weg te doen, laatste rit buiten was toch al weer een week geleden Het bleek wel iets te koud te zijn voor mijn zomerschoenen, kreeg op een gegeven moment ijskoude voeten. Na zo'n 80 kilometer begon het motortje wel een beetje leeg te raken, denk dat ik afgelopen week toch net iets te fanatiek binnen heb getraind, te weinig rust genomen en afgelopen nacht slecht geslapen. Uiteindelijk ruim 96 km gereden en toen was de pijp ook echt wel leeg.
Ik had gisteren toe covers om de schoenen. Ik heb behoorlijk dunne schoenen maar door die toe covers geen last gehad van koude voeten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
hoi1234 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:06:
[...]Ook als er 15 boerderijen in de buurt zitten?
ja ik woon al heel lang landelijk en dat lukt. Meestal zijn het de zelfden die de weg zo achter laten en in deze periode waarschijnlijk een loonwerker waar de boer dan ook niet blij zal zijn dat deze zijn weiland zo verlaat;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Pfff, over modder op de weg gesproken.
Gisteren tijdens mijn rondje langs het lauwersmeer over een vieze weg gereden wat achteraf klei bleek te zijn....

Mijn fiets is nog nooit zo vies geweest :'(
Hele downtube bedekt met een dikke laag, (opgedroogd toen ik eenmaal weer thuis was) klei.

Verder wel een heerlijk rondje gereden en uiteindelijk net de 30 gemiddeld niet gehaald helaas (29,7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Cranzai schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:19:
Gisteren tijdens mijn rondje langs het lauwersmeer over een vieze weg gereden wat achteraf klei bleek te zijn....

Hele downtube bedekt met een dikke laag, (opgedroogd toen ik eenmaal weer thuis was) klei.

Verder wel een heerlijk rondje gereden en uiteindelijk net de 30 gemiddeld niet gehaald helaas (29,7)
Dat is heel zuur idd, waar lag de klei? En wat vond je van de route?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Cranzai schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:19:

Fiets moet je gewoon altijd meteen schoonmaken als je thuis komt. Zelfs als je 2l water per minuut staat te lekken, eerst altijd even met een lapje de fiets een beetje schoonvegen.

In jouw geval was het waarschijnlijk beter om even met een sopje aan de slag te gaan, maar dat zou ik ook direct doen. Tenzij de klei echt droog opdroogt en je met een borstel alles eraf gaat borstelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Vandaag weer eens buiten gaan fietsen, de buurvrouw en mijn vrouw gingen met alle kids naar het bos dus dat ging van binnenfietsen naar waarom niet gewoon buitenfietsen en hopla! En het was zo schoon en droog buiten dat hij alweer op de Tacx staat voor dinsdag. Misschien even ketting een klein beetje cleanen en smeren maar dat was het dan ook wel.

Wat ik wel merkte op de weg wat mij ook al eens opgevallen was op de Tacx is dat het erop lijkt dat mijn trapaslagers wel een beetje aan vervanging toe zijn. Je hoort niet echt dat het knarst en doet, maar ik voel wel dat er iets niet helemaal lekker loopt daarbinnen. Daar moet dus maar even iemand naar kijken met verstand en vooral tools want dat heb ik allemaal niet en luistert nogal nauwkeurig.

En ik ga denk ik binnenkort mijn racer weer eens herstickeren. ondanks dat ik het momenteel niet superlelijk vind heb ik wel een ideetje wat je tegenwoordig ook wel veel ziet. Bij de nieuwe Trek Emonda's, Canyon heeft het op zijn nieuwe Aeroad ook, maar dit werd al veel langer door verschillende merken gebruikt natuurlijk. Een beetje ala dit dan:
Afbeeldingslocatie: https://www.kolasvorada.cz/inshop/files/601753/EmondaSL6Disc_21_32561_B_Portrait.jpg

Zo'n baan dus scheef. Alleen dan in het goud want ik heb geen rode wrap folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Fiets moet je gewoon altijd meteen schoonmaken als je thuis komt.
Moet?

Mijn fiets kan tegen blubber. Hij klaagt niet, hij roest niet, hij kraakt niet (hij glimt ook niet trouwens >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Fiets moet je gewoon altijd meteen schoonmaken als je thuis komt. Zelfs als je 2l water per minuut staat te lekken, eerst altijd even met een lapje de fiets een beetje schoonvegen.

In jouw geval was het waarschijnlijk beter om even met een sopje aan de slag te gaan, maar dat zou ik ook direct doen. Tenzij de klei echt droog opdroogt en je met een borstel alles eraf gaat borstelen.
De modder lag na ongeveer 55km (@Waus26 net nadat ik de dijk overgestoken was vanaf lauwersoog. Kon direct merken in welke provincie ik was hahaha), als je dan nog 50km verder gaat en niet meer van je fiets af komt zie je niet direct hoe erg het is ;)

Verder wel erg kunnen genieten van de ronde iig veel mooie landweggetjes met goed asfalt en weinig verkeer gepakt. Ten noorden van zuidhorn lag ook een heerlijke kronkelende asfaltweg om op te knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Kwam laatst deze fiets tegen in een advertentie, de prijs lijkt me wel erg laag voor de specificaties. Heeft iemand ervaring met het importeren van een fiets vanuit het buitenland? Op de website gaan ze nogal prat op hun “technische kwaliteiten”, lastig om dat te verifiëren natuurlijk, ook weinig beeldmateriaal helaas. Daarnaast met Ultegra hydraulische groep-set ook weer niet super voordelig, als ik de risico’s afweeg tegen het voordeel.

https://www.twitterbikes....twitter-cyclone-aero-bike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Moet?

Mijn fiets kan tegen blubber. Hij klaagt niet, hij roest niet, hij kraakt niet (hij glimt ook niet trouwens >:) )
Nou ja, als je je na iedere rit even een doekje eroverheen haalt, blijft alles mooi schoon. Dan zit je niet uiteindelijk met een drivetrain gemaakt uit blubber.

Is weinig werk en de fiets blijft mooi. Ik vind het persoonlijk vervelender om de hele fiets uit elkaar te moeten halen en met allerlei zooi rotzooi te moeten losweken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Nou ja, als je je na iedere rit even een doekje eroverheen haalt, blijft alles mooi schoon. Dan zit je niet uiteindelijk met een drivetrain gemaakt uit blubber.

Is weinig werk en de fiets blijft mooi. Ik vind het persoonlijk vervelender om de hele fiets uit elkaar te moeten halen en met allerlei zooi rotzooi te moeten losweken.
Ik spuit de fiets alleen af met wat water en maak de ketting wel schoon. Poetsen doe ik in deze periode echt niet. Zonde van de tijd. Dag later is hij toch weer vies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Laatst online: 22:39
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:57:
Even mn Nerdy data kant.

Bij 45 km:

Gewicht:

Prijs:

Moest vanmiddag wel even aan dit bericht denken toen Van der Poel de Ronde van Vlaanderen won. Scheelde paar cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Helaas vandaag een auto geschampt. Auto verleende geen voorrang en ik kon net niet op tijd stoppen. De bestuurster had niks in de gaten (of wilde het niet weten) en is doorgereden. Gelukkig het kenteken opgeschreven. Na mijn stuur recht gezet te hebben ben ik weer doorgefietst. Nu wil ik aangifte gaan doen, ik vindt het namelijk ronduit onbeschoft om door te rijden. Dat je de bonk en mijn geroep niet hoort lijkt me sterk. Iemand iets soortgelijks meegemaakt die tips heeft? Politie raadt aan om via het 0800-nummer van de politie aangifte te doen.

Edit: inmiddels telefonisch contact gehad en mag op het bureau aangifte komen doen

[ Voor 7% gewijzigd door Fasterinside op 18-10-2020 17:52 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 08:52
Meestersleutel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Moest vanmiddag wel even aan dit bericht denken toen Van der Poel de Ronde van Vlaanderen won. Scheelde paar cm.
Viel me ook op dat hij met blacked out wielen reed, waar hij normaal met dura ace wielen rijdt. iets om dat gewicht naar beneden te halen zoals in die vergelijking hierboven ook al aangegeven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 08:48
Fasterinside schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:31:
Helaas vandaag een auto geschampt. Auto verleende geen voorrang en ik kon net niet op tijd stoppen. De bestuurster had niks in de gaten (of wilde het niet weten) en is doorgereden. Gelukkig het kenteken opgeschreven. Na mijn stuur recht gezet te hebben ben ik weer doorgefietst. Nu wil ik aangifte gaan doen, ik vindt het namelijk ronduit onbeschoft om door te rijden. Dat je de bonk en mijn geroep niet hoort lijkt me sterk. Iemand iets soortgelijks meegemaakt die tips heeft? Politie raadt aan om via het 0800-nummer van de politie aangifte te doen.
Je kan wellicht ook aangifte doen via de website politie.nl

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
[...]

Heb de marketing machine toch z'n werk weer gedaan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ypuh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Heb de marketing machine toch z'n werk weer gedaan d:)b
Van Aert heeft gewoon in de remmen geknepen zodat hij een leuke deal van Canyon kon krijgen :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Ik spuit de fiets alleen af met wat water en maak de ketting wel schoon. Poetsen doe ik in deze periode echt niet. Zonde van de tijd. Dag later is hij toch weer vies
Ja, wat jij doet, bedoel ik. Gewoon even met een oude doek de ergste rotzooi van de fiets halen. Kan natuurlijk ook met een tuinslang. Over de drivetrain haal ik ook even doek. Somehow wordt die bij mij na één rit al erg smerig. 3 ritjes en het is al een smerige zwarte en plakken de bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:27

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ow boy wat was die Ronde van Vlaanderen me wat zeg.
Apart vraagje, kan iemand me (zo goed mogelijk) cijfers geven over een vergelijking van hun fiets?

Enkele tabs geleden staat een vergelijking van fietsen gewicht en drag bij 45km/h. Ik zoek zo iets dergelijk. Gezien hoe weinig de sprint verschilde, vraag ik me af of de race niet anders was mocht MVDP op de Bianchi (XR4?) gereden hebben en WVA op die nieuwe Canyon.

Ik ben licht fanboy van de nieuwe Aeroad, dus in mijn hoofd is dat de reden dat MVDP won. (ook te zeggen dat Bianchi dan écht niet mijn favoriet merk is)Maar ik ben wel kritisch genoeg te twijfelen. Wat is een half wiel uiteindelijk op 200 meter. Met marginal gains zeker haalbaar.
Wout had ook iets minder hoge velgen dan Mathieu. 40 tegen 55 denk ik. Natuurlijk altijd speculeren zoiets, maar ik ben wel zeer benieuwd

Nogmaals, wat een race *O*

Der lijkt trouwens een uitverkoop op het oude model Aeroad, instapmodel gaat voor 2600 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door Joindry op 18-10-2020 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Joindry Jeetje Joindry, hou op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Haha die Aeroad wordt ook echt op all vlakken lekker op de markt gezet, ook op Zwift is ie nu de lichste én de meest aero fiets (dus bye bye Tron bike).

Ik vind het ook wel een mooitje hoor, maar kan me tot nu toe nog inhouden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 18-10-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
[...]

Maar hij won niet van een Specialized zoals in deze vergelijking maar van een Bianchi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik ben absoluut geen fan van Canyon en al helemaal niet van de Aeroad aangezien hij niks met me doet...maar dit verschil was zo klein dat ik me inderdaad wel afvraag hoeveel het materiaal uitmaakte en dan niet alleen tussen de canyon en de bianchi maar ook de andere fietsen. (niet alleen de fiets maar ook de velgen)

Ik ben een diehard formule 1 fan waar de verschillen onderling meestal groter zijn maar letterlijk alles gedaan word om 0.001 seconde te winnen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
@Joindry dat had niks uitgemaakt. Dan had MvP gewoon wat extra gas gegeven en dan bleef jij nog steeds met de vraag zitten. Fietsen is van zoveel meer factoren afhankelijk dan het materiaal. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een wielrenner heb gehoord dat hij zou hebben gewonnen als hij fiets X of Y had gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Beetje herhaling van zetten deze discussie. Volgens mij hebben het hier pas nog over gehad.

Mijn mening: er zijn teveel variablen aanwezig om het kleine verschil alleen toe te wijzen aan het gebruikte frame.

Wat @wisselwerking zegt dus.

[ Voor 7% gewijzigd door MrBarBarian op 18-10-2020 19:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

wisselwerking schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:37:
@Joindry dat had niks uitgemaakt. Dan had MvP gewoon wat extra gas gegeven en dan bleef jij nog steeds met de vraag zitten. Fietsen is van zoveel meer factoren afhankelijk dan het materiaal. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een wielrenner heb gehoord dat hij zou hebben gewonnen als hij fiets X of Y had gehad.
Ik denk niet dat MVDP zich echt inhield. Zijn sprint was ook echt perfect getimed. Maar goed.
En wielrenner gaat zijn eigen merk nooit publiekelijk afbreken ook. Als je op 1 dag zonder team wil zitten, moet je dat vooral doen.

Ik had het ook niet over het frame alleen he. Ik haalde zelf ook al de wielen aan. Ik zeg ook niet dat VDP geen verdiende winnaar is.
Ik vind het ook jammer dat er niet meer stats vrijgegeven worden tijdens en na de wedstrijden.

Ik zie gewoon graag cijfertjes ok. Dat staat los van het feit dat hier een Canyon tussen zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Het zijn marginal gains, het woord zegt het al: https://www.ensie.nl/reda...e%20kantlijn%20betreffend. De weerstand van een frame valt in het niet bij alle variabelen die bij het fietsen komen kijken. Dat is dan nog los van de vraag wie je met een half wiel denkt te moeten verslaan bij je lokale tourclub.

Het uitdrukken van frame/aerodynamische eigenschappen in wattages is in ieder geval een slimme zet geweest van zo'n marketing pipo (drag heeft weinig te maken met watts). Merken als Canyon en Specialized hebben er waarschijnlijk zeecontainers meer frames door verkocht, net als dat knappe koppie en afgetrainde lijf van Mathieu.

Prima als je een Canyon Aeroad mooi vind en excuses zoekt om er eentje aan te schaffen (er zijn mensen voor minder te vangen), maar laat je alsjeblieft niet leiden door iets totaal irrelevants.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 18-10-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
wisselwerking schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:37:
Hoe zou een wielrenner dat moeten weten dan? Dat kan alleen als een wielrenner beide fietsen op de baan test en met hetzelfde vermogen zn snelheden vergelijkt.

Het gaat imo echt te ver om te zeggen dat dit sprintje anders geëindigd was als de fietsen omgedraaid waren geweest.

Maar het is wel een gegeven dat de ene fiets simpelweg meer aerodynamisch is dan de andere fiets.

@Ypuh re hierboven: qua Canyon ben je vlgs mij niet zo objectief :-). Ik neem de marketingspeak ook met een korreltje zout, maar er is dus iig al 1 gestandaardiseerde test van een derde partij inzake de Aerodynamica van de Aeroad.

[ Voor 12% gewijzigd door Requiem19 op 18-10-2020 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Maar in een sprint speelt er zoveel meer mee, met name de timing.

Het verschil tussen 2 aero fietsen meet je door 50 km solo 300 watt te trappen en kijken hoeveel seconden je pakt

/Edit.. het gaat natuurlijk niet om het meten, maar wat het in de praktijk betekent. Solo veel, in een sprint niet zo, maar het kan mogelijk wel beslissend zijn. Je zal het echter nooit zeker weten, want ook al ga je omrekenen naar seconden of cm speelt er teveel

[ Voor 42% gewijzigd door Prulleman op 18-10-2020 20:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
saikol schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Viel me ook op dat hij met blacked out wielen reed, waar hij normaal met dura ace wielen rijdt. iets om dat gewicht naar beneden te halen zoals in die vergelijking hierboven ook al aangegeven werd.
Ik dacht dat dat gewoon nieuwe Shimano wielen zijn? Heb er meerdere rijders (die normaal met de normale Dura Ace wielen rondrijden) op gezien over de afgelopen maanden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@Requiem19 In een testopstelling kun je het materiaal in principe vergelijken, maar ook daar moet je meer factoren meenemen in de test. Dus niet alleen wind van voren, maar ook zijwind, de manier van trappen van een fietser om maar wat te noemen. Dus ook daar kun je niet zomaar veronderstellen dat fiets X sneller is als fiets Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
wisselwerking schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:03:
@Requiem19 In een testopstelling kun je het materiaal in principe vergelijken, maar ook daar moet je meer factoren meenemen in de test. Dus niet alleen wind van voren, maar ook zijwind, de manier van trappen van een fietser om maar wat te noemen. Dus ook daar kun je niet zomaar veronderstellen dat fiets X sneller is als fiets Y.
Deze test meet ook yaw idd (dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:58:
@Ypuh re hierboven: qua Canyon ben je vlgs mij niet zo objectief :-). Ik neem de marketingspeak ook met een korreltje zout, maar er is dus iig al 1 gestandaardiseerde test van een derde partij inzake de Aerodynamica van de Aeroad.
Ik wil dood nog niet op een Canyon gevonden worden, maar kan er nog slechter tegen als een onderdeel dat ongeveer 2% van invloed is op je totale weerstand en het ene frame 3% aerodynamischer is dan het andere (210/202w) als reden aangehaald word dat er een half wiel verschil in de sprint ontstaat.

Die wiskundige modellen zijn fantastisch, maar deze mannen rijden 1200-1400w in hun sprint op totaal verschillend afgemonteerde fietsen, na 260km koers met 2200 hoogtemeters en dan moet die 8 watt verschil in frames uiteindelijk de beslissing vormen? Sorry hoor, maar dan geloof je ook gewoon in sprookjes.

Lees voor de grap eens iets over weerstand en kijk dan nog een keer naar die tests in een tijdschrift dat draait op de verkoop van fietsen:
https://ridefar.info/bike/cycling-speed/resistance-types/
https://ridefar.info/bike...d/air-resistance-cyclist/

Letterlijk de helm heeft nog meer invloed op het geheel dan het verschil in frames.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 18-10-2020 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Denk dat zo’n sprint zelf idd niet het verschil is. Maar 250km lang 10 watt minder trappen dan bijv een andere renner zou wél het verschil kunnen maken qua frisheid in de sprint.

Boeit overigens niets voor ons amateur wielrenners.

Je Canyon antipathie vind ik overigens wel bijzonder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:09:
Je Canyon antipathie vind ik overigens wel bijzonder :).
Dat staat hier los van, maar op één of andere manier gaat het in dit soort zinloze discussies wel altijd om Canyon (omdat die er zo actief mee te koop lopen waarschijnlijk, net als Specialized overigens). Een deel van mijn aversie zal daar vandaan komen :).

Dat zo'n test een constante luchtstroom meet maakt hem in mijn ogen al totaal irrelevant. Zelfs op een indoorwielerbaan is dat niet het geval. Ook heeft het verschil in stack hoogte en daarmee groter frontaal oppervlakte tussen frame A en B waarschijnlijk al meer invloed dan de verschillen tussen 2 aeroframes van verschillende merken.

[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 18-10-2020 20:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Requiem19 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:09:
Denk dat zo’n sprint zelf idd niet het verschil is. Maar 250km lang 10 watt minder trappen dan bijv een andere renner zou wél het verschil kunnen maken qua frisheid in de sprint.
In theorie wel, maar in de praktijk fiets je het grootste deel in het peloton en laat je het vuile werk opknappen door anderen. Daarmee bespaar je meer energie dan een aero fiets je kan besparen.

Kortom, zoals eerder al aangehaald, er zijn veel meer factoren van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
Je hoort renners niet vaak klagen over hun materieel tenzij het rijdritfietsen zijn. Dan maakt is het materiaal wel degelijk van groot belang omdat het dan alleen de renner en zijn fiets is (afgezien van een regenbui halverwege de race waardoor de renners op een droog parcours voordeel hebben).

Ik kan me nog de klachten van de Belkin renners over hun Bianchi's herinneren en recent natuurlijk Rohan Dennis over zijn Merida.

In de normale koers zijn er veel meer elementen die er toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
wisselwerking schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

In theorie wel, maar in de praktijk fiets je het grootste deel in het peloton en laat je het vuile werk opknappen door anderen. Daarmee bespaar je meer energie dan een aero fiets je kan besparen.

Kortom, zoals eerder al aangehaald, er zijn veel meer factoren van belang.
Ja maar alle toppers fietsen beschermd in het peloton toch? Dus de situatie is gelijk, maar de fietsen zijn anders. In het peloton heb je ook gewoon luchtweerstand, zij het dat die een stuk minder is. Dus een eventueel voordeel werkt hier in door, maar op kleinere schaal.

En als de aero van de koersfiets niet belangrijk is, waarom fietst elke renner nu dan op het aero model, marketing? 😉.

We dwalen af van onze eigen ritjes, dus ik zal er niet op doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
La1974 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:27:
Je hoort renners niet vaak klagen over hun materieel tenzij het rijdritfietsen tijdritfiets zijn. Dan maakt is het materiaal wel degelijk van groot belang omdat het dan alleen de renner en zijn fiets is (afgezien van een regenbui halverwege de race waardoor de renners op een droog parcours voordeel hebben).

Ik kan me nog de klachten van de Belkin renners over hun Bianchi's herinneren en recent natuurlijk Rohan Dennis over zijn Merida.

In de normale koers zijn er veel meer elementen die er toe doen.
FTFY, elke fiets is toch een rijdrit fiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 08:52
Joindry schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:48:
Ow boy wat was die Ronde van Vlaanderen me wat zeg.
Apart vraagje, kan iemand me (zo goed mogelijk) cijfers geven over een vergelijking van hun fiets?

Enkele tabs geleden staat een vergelijking van fietsen gewicht en drag bij 45km/h. Ik zoek zo iets dergelijk. Gezien hoe weinig de sprint verschilde, vraag ik me af of de race niet anders was mocht MVDP op de Bianchi (XR4?) gereden hebben en WVA op die nieuwe Canyon.

Ik ben licht fanboy van de nieuwe Aeroad, dus in mijn hoofd is dat de reden dat MVDP won. (ook te zeggen dat Bianchi dan écht niet mijn favoriet merk is)Maar ik ben wel kritisch genoeg te twijfelen. Wat is een half wiel uiteindelijk op 200 meter. Met marginal gains zeker haalbaar.
Wout had ook iets minder hoge velgen dan Mathieu. 40 tegen 55 denk ik. Natuurlijk altijd speculeren zoiets, maar ik ben wel zeer benieuwd

Nogmaals, wat een race *O*

Der lijkt trouwens een uitverkoop op het oude model Aeroad, instapmodel gaat voor 2600 euro.
Mathieu wint hier niet door zijn nieuwe fiets hoor. In mijn ogen wint hij door de timing van Van Aert. Van Aert gaat aan op het moment dat mathieu om aan het kijken is en mathieu dus heel snel kan reageren. Hierdoor is de verrassing weg en verliest wout een paar meter tov Mathieu. Allaphilippe was vandaag ook echt sterk tot zijn val, was nog spannender geweest met 3 man... Hopelijk vallen de klassiekers volgend jaar gewoon weer in het voorjaar scheelt weer een halfjaar wachten :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 13:49
Zo ik had gisteren ook even zo'n met klei bedekt wegdek te pakken. Het was nog ongeveer 400 meter tot waar ik moest zijn en omrijden had me teveel tijd gekost dus moest er even doorheen.

Toen er weer normaal asfalt lag heb ik even mijn wielen eruit moeten halen om de hompen klei weg te kunnen schrapen. Dit had ik nog nooit gezien, de weg was volledig bedekt met een aantal cm modder. Ongelooflijk asociaal. Hoe krijgen onze sympathieke boeren dit eigenlijk überhaupt voor elkaar?

Hoewel ik behoorlijk anti het poetsen van mijn fiets ben heb ik voordat ik thuis was toch maar even een auto wasbox aangedaan en het ding afgespoten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Louislouislouis schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:02:
Zo ik had gisteren ook even zo'n met klei bedekt wegdek te pakken. Het was nog ongeveer 400 meter tot waar ik moest zijn en omrijden had me teveel tijd gekost dus moest er even doorheen.

Toen er weer normaal asfalt lag heb ik even mijn wielen eruit moeten halen om de hompen klei weg te kunnen schrapen. Dit had ik nog nooit gezien, de weg was volledig bedekt met een aantal cm modder. Ongelooflijk asociaal. Hoe krijgen onze sympathieke boeren dit eigenlijk überhaupt voor elkaar?

Hoewel ik behoorlijk anti het poetsen van mijn fiets ben heb ik voordat ik thuis was toch maar even een auto wasbox aangedaan en het ding afgespoten.
Agrarische roots / familie hier :) Tja klei op de weg is inderdaad heel vervelend en soms ook gevaarlijk; dus wel de bedoeling dat het zo snel mogelijk opgeruimd wordt. Maarrrr... soms moet je tientallen keren op een dag heen en weer tijden met een kar van en naar het veld. Dan is het redelijk onmogelijk om bij iedere rit de boel helemaal op te ruimen (met zo'n borstel voorop ga je niet echt snel)... Niet om het goed te praten, maar probeer het ook eens de andere kant te bekijken. Zou wel goed zijn om bijvoorbeeld de andere weggebruikers tijdig te waarschuwen d.m.v. een bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vind het ook nog wel uitmaken waar die weg precies ligt. Op een doorgaande weg vind ik achterblijvende troep kwalijker dan op een klein weggetje waar normaal alleen bestemmingsverkeer komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Morrar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Agrarische roots / familie hier :) Tja klei op de weg is inderdaad heel vervelend en soms ook gevaarlijk; dus wel de bedoeling dat het zo snel mogelijk opgeruimd wordt. Maarrrr... soms moet je tientallen keren op een dag heen en weer tijden met een kar van en naar het veld. Dan is het redelijk onmogelijk om bij iedere rit de boel helemaal op te ruimen (met zo'n borstel voorop ga je niet echt snel)... Niet om het goed te praten, maar probeer het ook eens de andere kant te bekijken. Zou wel goed zijn om bijvoorbeeld de andere weggebruikers tijdig te waarschuwen d.m.v. een bord.
Mee eens. Opruimen als je klaar bent en die dag fiets je maar een keer om.

Als je dit niet wilt, zoek een leuk appartement in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 13:49
Morrar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Maarrrr... soms moet je tientallen keren op een dag heen en weer tijden met een kar van en naar het veld. Dan is het redelijk onmogelijk om bij iedere rit de boel helemaal op te ruimen (met zo'n borstel voorop ga je niet echt snel)... Niet om het goed te praten, maar probeer het ook eens de andere kant te bekijken. Zou wel goed zijn om bijvoorbeeld de andere weggebruikers tijdig te waarschuwen d.m.v. een bord.
Snap heel goed dat dit lastig is, en inefficiënt ook wanneer je het elke keer moet doen. Een bord lijkt me wel het minste.

Nu maakt een beetje modder mij heel weinig uit maar halverwege stond ook een halve motorbende te glibberen (een aantal moesten zelfs lopen), dat is gewoon echt gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

saikol schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Mathieu wint hier niet door zijn nieuwe fiets hoor. In mijn ogen wint hij door de timing van Van Aert. Van Aert gaat aan op het moment dat mathieu om aan het kijken is en mathieu dus heel snel kan reageren. Hierdoor is de verrassing weg en verliest wout een paar meter tov Mathieu. Allaphilippe was vandaag ook echt sterk tot zijn val, was nog spannender geweest met 3 man... Hopelijk vallen de klassiekers volgend jaar gewoon weer in het voorjaar scheelt weer een halfjaar wachten :9~ :9~ :9~
Perfecte timing van die sprint inderdaad. Ik denk echter dat hij eigenlijk zelf aanzette. Zonder te zien dat Van Aert ook aanging. Het was immers net voorbij de 200m lijn, wat een textbook moment is.
Ja, met Alaphilippe was het heel anders uitgedraaid. Ik denk niet dat het tot een sprint was uitgedraaid dan. Hoe hij de stationsberg afvlamde was echt niet normaal. Ik heb die vorige maand nog zelf gedaan, en ik trilde volledig kapot aan 20km/u met de handen aan de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Toen ik zelf 1,5 maand geleden stukjes reed van de Ronde van Vlaanderen ging ik echt helemaalll dood op de kasseien, ik was by far echt de slechtste van het groepje waar we mee fietsten. In mijn hoofd lag het toen aan mijn fiets (de anderen hadden bijv geen carbon frame etc), maar als ik zie hoe de pro's over de kasseien gaan, moet het met mijn fiets ook prima kunnen.

Wat is de truc om dat te leren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Louislouislouis schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Snap heel goed dat dit lastig is, en inefficiënt ook wanneer je het elke keer moet doen. Een bord lijkt me wel het minste.

Nu maakt een beetje modder mij heel weinig uit maar halverwege stond ook een halve motorbende te glibberen (een aantal moesten zelfs lopen), dat is gewoon echt gevaarlijk.
Mee eens hoor; ik wil het ook niet goedpraten ofzo. Zeker voor gemotoriseerd verkeer is het link. Daarom zou een bord of wellicht zelfs afzetting / omleiding misschien een goede middenweg kunnen zijn. Hoewel dat ongetwijfeld ook tot irritaties zal leiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
@Requiem19

Hoe harder je gaat, hoe makkelijker het wordt. ;)

Dus sterk zijn en niet bang worden. Spanning op de benen houden, zodat je lichtjes uit het zadel koment. En geen plotselinge stuurbewegingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Wat voor casette rijden jullie eigenlijk op? 11-25, 11-28 of een 11-32/11-34? En is er nou nog merkbaar verschil tussen deze verschillende casettes in het reguliere vlak rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@rolandos582 Ik fiets sinds dit jaar met een 50/34-12/25 combinatie op het vlakke. De kleine stapjes bevallen mij persoonlijk heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Requiem19 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:55:
Toen ik zelf 1,5 maand geleden stukjes reed van de Ronde van Vlaanderen ging ik echt helemaalll dood op de kasseien, ik was by far echt de slechtste van het groepje waar we mee fietsten. In mijn hoofd lag het toen aan mijn fiets (de anderen hadden bijv geen carbon frame etc), maar als ik zie hoe de pro's over de kasseien gaan, moet het met mijn fiets ook prima kunnen.

Samenvatting, zoals @MrBarBarian al zegt: Hard gaan.

Daarnaast:
  • stuur aan de bovenkant vastpakken (klimpositie) en goed met je armen veren om de klappen op te vangen.
  • [i]blijven zitten en druk op je zadel houden, zodat je gewicht en grip houdt op je achterwiel (belangrijk bij klimmen op kasseien)[/i]
  • Niet te resoluut/bruusk sturen, je voorwiel ook een beetje de weg laten zoeken
  • relatief licht verzet aanhouden, zodat je bij ineens stoppen of problemen weer op snelheid kan komen. Ik dacht eigenlijk altijd dat je juist een lage cadans (dus zwaar verzet moest aanhouden), zodat je druk houdt op je pedalen en niet gaat bounchen op je zadel, maar dat is blijkbaar niet zo.
GCN heeft overigens heel veel leuke filmpjes over het rijden op kasseien, youtuben op 'GCN cobbles' geeft veel kijkplezier :)

En voor de fun:
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/vaaxaOwt09VowoKL76eRGJnpF4TQV095DozdyY9JKBE-1536x2048.jpg
De Smokkelweg/Timmersmansweg, IJzendijke, 2,1 kilometer.

Met afstand een van de mooiste kasseistroken van Zeeland, zelfs van Nederland. Ruim twee kilometer niemandsland. 1,4 kilometer kaarsrecht over de Smokkelweg, werkelijks niks om je heen. Je vraagt je af waar de naam vandaan komt, want los van het feit dat je hier niemand tegenkomt, is dit geen weg waar je goed beschut spullen over de grens kunt smokkelen. Op de splitsing houd je links aan, voor het laatste stuk over de Timmermansweg. Ga deze strook rijden, dichter bij Parijs-Roubaix kom je niet in Nederland.
De 5 mooiste kasseienstroken van Zeeland

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 18:02
rolandos582 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:10:
Wat voor casette rijden jullie eigenlijk op? 11-25, 11-28 of een 11-32/11-34? En is er nou nog merkbaar verschil tussen deze verschillende casettes in het reguliere vlak rijden?
11-29 (Campagnolo)
Op het vlakke nog geen hinder ondervonden dat de tussenstappen te groot waren, niet dat Zuid-Limburg nu zo vlak is... :+ Maar zaterdag Kruisberg - Eyserbosweg - Doodeman gedaan. Overal wel bovengekomen met cadans van rond de 65-70 maar ik zou dat nog wel eens willen proberen met een 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 11:18

En tijdens het rijden niet proberen druk op het stuur te zetten maar los in de beugels hangen, dit vergt wel enige kracht in je onderrug om een soort te zweven op je stuur. Hierdoor komen de schokken van het voorwiel/stuur minder in je armen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Mijn idee voor ideaal in NL, maar ook daarbuiten is er een met weinig verval. Zelf heb ik een 11s 12-25 waar ik voorheen op een 10s 12-23 reed dus tov die 11s cassette een 25 erbij. Het kransje met 11 tandjes is overrated en kan je evt alleen gebruiken in afdalingen waar het enorm hard gaat maar op het vlakken ga je die nooit gebruiken icm je grote blad voor bijvoorbeeld.

Als er een 12-23 was geweest voor 11s dan had ik die denk ik nog genomen ook. In beetje goede doen kom je met een 25 ook in de alpen wel omhoog, zeker met een 34 voor.

----
Casseien, hard gaan is de enige echte optie :9

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 19-10-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 16-09 15:45

Flipmo

OMG !!

@rolandos582 ik rijd hier op het vlakke ook 12-25 met een 34-50 voor. Als ik de bergen / heuvels in ga dan zet ik mijn 11-32 erop. Met de 12-25 heb je veel kleinere sprongen tussen de versnellingen. Je cadans verschilt maar 3 a 4 tov 8 tot 10 bij de 11-32

Gisteren de ronde van Vlaanderen was een mooie wedstrijd!
Nu lees ik hier van alles terug over het verschil tussen de aero bikes.. maar NIEMAND heeft het nog aangehaald.. dat disc brakes sneller waren dan rim brakes :P (ik verstop me snel in een hoekje... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

op het randje naast de strook rijden! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Nutterd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

op het randje naast de strook rijden! ;-)
Dat vind ik altijd zo laf ofzo. Als je een tocht gaat rijden die juist over die stroken gaat dan moet je ze ook omarmen. Beetje via de berm gaan smokkelen... Ik weet niet, dan heb je gewoon niet de juiste ervaring is mijn mening :)

Dat zou dan hetzelfde zijn als net een ander lusje nemen omdat de Keutenberg een steile klim is. Ja, ZO kan iedereen wel een tourtocht in Limburg of Vlaanderen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Gewoon zo hard mogelijk eroverheen vliegen, als je langzaam gaat rijden ga je meer stuiteren en ga je uit irritatie daarvoor nog langzamer rijden.
Tenminste dat is mijn ervaring.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Voor altijd 53/39

Achter in NL 11-23. Limburg/Ardennen/Effeil 11-25 of 11-27. Beetje afhankelijk van mijn vorm, de route en de plannen.

Alpen: 12-29 (of 11-29 straks met 12sp)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als ik het zo lees denk ik dat ik gewoon te langzaam gereden heb.

Was bijv 1 strook van 3km, met stukje bergaf en stukje bergop. Bergaf ging ik zo stuiteren dat ik gewoon remmend naar beneden moest. Bandenspanning op 7 bar, mss ook wat aan de hoge kant als je weet dat de weg niet overal even goed is. Ik vond ook dat alles echt ging klapperen op de fiets, alsof je ketting eraf trilt. Maar misschien moet je dat gewoon negeren en juist sneller...

Leuke uitdaging voor vlg jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Thanks voor de input allen! Gebruik nu zelf een 11-28 maar voor nieuwe wielset een andere casette. Zal eens een 12-25 proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 11:18
Iemand in de groep ervaring met het richten van een carbonwiel. Heb een heel leuk FFWD F4R set kunnen bemachtigen. Helaas zit er in het voorwiel een kleine (minuscule) slag. Is het zelf te doen of moet ik echt naar een pro hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
tinusterror schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:43:
Iemand in de groep ervaring met het richten van een carbonwiel. Heb een heel leuk FFWD F4R set kunnen bemachtigen. Helaas zit er in het voorwiel een kleine (minuscule) slag. Is het zelf te doen of moet ik echt naar een pro hiervoor?
Een wiel is een wiel. Als je weet hoe je een alu-wiel kan richten, dan kan je hetzelfde met carbon ;)

Gewoon proberen dus. Naar de LBS kan altijd nog..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:22
@tinusterror plusmin een maandje geleden zjin er enkele suggesties/ervaringen gedeeld in dit topic (omtrent een wiel bouwen): klik ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door RR46 op 19-10-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Voor 50/34, 53/39 of bestaat officieel niet: 50/39.

En dat in combinatie met cassette met zo klein mogelijke stapjes. Ik heb 10 speed en reed vroeger altijd met 12-23 cassette (niet meer leverbaar). Kom ik op het vlakke nooit iets te kort. De 23 gebruik ik met al die korte klimmetjes hier ook niet eens.

Dus al je 11 speed hebt:

11-23
12-25
14-28

Kijk ook eens op https://www.ritzelrechner.de/
Zet display op speed en je wielmaat goed. Je wilt zo klein mogelijke stapjes in het gebied waar je het meeste rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Voor 50/34, 53/39 of bestaat officieel niet: 50/39.

En dat in combinatie met cassette met zo klein mogelijke stapjes. Ik heb 10 speed en reed vroeger altijd met 12-23 cassette (niet meer leverbaar). Kom ik op het vlakke nooit iets te kort. De 23 gebruik ik met al die korte klimmetjes hier ook niet eens.

Dus al je 11 speed hebt:

11-23
12-25
14-28

Kijk ook eens op https://www.ritzelrechner.de/
Zet display op speed en je wielmaat goed. Je wilt zo klein mogelijke stapjes in het gebied waar je het meeste rijdt.
Hmm dat ziet er wel grappig uit,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CfLVts8gkNPB-GVCo3cjsiQK20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l2KMOLdlTBgL5XxW8Z4gRhn2.png?f=fotoalbum_large

Ik rijd meestal rond de 33 gemiddeld, dus dan zit je bij tandwiel 16. Wel grappig, ik gebruik mijn 34 vrijwel nooit en zet hem altijd gewoon op de 50. Misschien toch maar wat meer mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Requiem19 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:39:
Als ik het zo lees denk ik dat ik gewoon te langzaam gereden heb.

Was bijv 1 strook van 3km, met stukje bergaf en stukje bergop. Bergaf ging ik zo stuiteren dat ik gewoon remmend naar beneden moest. Bandenspanning op 7 bar, mss ook wat aan de hoge kant als je weet dat de weg niet overal even goed is. Ik vond ook dat alles echt ging klapperen op de fiets, alsof je ketting eraf trilt. Maar misschien moet je dat gewoon negeren en juist sneller...

Leuke uitdaging voor vlg jaar.
7 bar is - tenzij je een olifant bent van 200kg- way too high. Dat zegt trouwens iemand die km's op 9 bar gereden heeft en op 23mm rijdt.

Ik heb mijn bandendruk tegenwoordig tussen 6-6.5 bar zitten op mijn voorband en tussen de 6 en 7 bar op mijn achterband. dat is trouwens voor een normale route. Als je weet dat je veel hobbels moet trotseren, mag het nog wel wat lager.

Op het internet kun je calculators vinden om de juiste bandenspanning te bepalen. Ik heb ook weleens gehoord dat je 10% van je gewicht moet nemen, maar dat klopt geloof ik niet. Dat zou betekenen dat ik al rond de 7 bar moet zitten, terwijl 6.5 bar toch comfortabeler fietst en weinig onderdoet voor 7 bar op een vlak stuk. Volgens die calculators zit ik trouwens tussen de 6 en 6.5 bar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:38
Tegenwoordig is het type band natuurlijk ook van grote invloed op de bandendruk.
Er zijn heel veel verschillende breedtes, maar ook banden met binnenband, tubes, tubeless.
En zoals aangegeven, natuurlijk je eigen gewicht.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

hoi1234 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

7 bar is - tenzij je een olifant bent van 200kg- way too high. Dat zegt trouwens iemand die km's op 9 bar gereden heeft en op 23mm rijdt.

Ik heb mijn bandendruk tegenwoordig tussen 6-6.5 bar zitten op mijn voorband en tussen de 6 en 7 bar op mijn achterband. dat is trouwens voor een normale route. Als je weet dat je veel hobbels moet trotseren, mag het nog wel wat lager.

Op het internet kun je calculators vinden om de juiste bandenspanning te bepalen. Ik heb ook weleens gehoord dat je 10% van je gewicht moet nemen, maar dat klopt geloof ik niet. Dat zou betekenen dat ik al rond de 7 bar moet zitten, terwijl 6.5 bar toch comfortabeler fietst en weinig onderdoet voor 7 bar op een vlak stuk. Volgens die calculators zit ik trouwens tussen de 6 en 6.5 bar.
hoe het met kasseien zit weet ik niet maar ik denk dat bandenspanning ook een stukje persoonlijk is en er niet een ideale bandenspanning is..ik fiets met een te hoge bandenspanning als ik alle "regeltjes" zou volgen maar voor mij werkt dit het best zowel in het nemen van bochten,op snelheid en comfort...ik heb hier zeker in het begin veel mee gespeeld (reed toen nog tubeless). nu heb ik standaard dezelfde bandenspanning:

voor: 7.5 bar
achter: 8 bar
bij 85kg
pirelli P-zero 25mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
tinusterror schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:43:
YouTube: SLAG UIT JE WIEL HALEN: Zo doe je dat Lijkt me een heel duidelijke video. Met deze uitleg durf ik in ieder geval zelf aan de slag te gaan. Helaas heb ik geen wielrichter. Ik vind zijn video's sowieso in het algemeen altijd prima. Hij heeft heel veel video's, dus voor bijna elke klus heeft hij wel wat.

Ik heb al verschillende filmpjes van hem gekeken. Zo heb ik bijvoorbeeld geleerd om een band en ketting te wisselen. Laatst heb ik ook geleerd hoe je een derailleur moet afstellen.

Als je het leuk vindt om er mee aan de slag te gaan, zou ik het gewoon proberen. Anders moet je even nadenken wat het je gaat kosten. Als de aankoopprijs + aankoop richtbok dicht bij de nieuwwaarde ligt, zou ik het niet doen. Natuurlijk moet je er ook rekening mee houden dat het misschien toch niet lukt en je naar de fietsenmaker moet.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 19-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
hoi1234 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ik rijd op 23mm voor en achter geloof ik. Ik zal 6,5 bar eens proberen volgend ritje - zal pas volgend jaar zijn helaas (fiets staat al op de Kickr binnen nu). En dan 6.0 Bar als ik weet dat ik wat slechtere wegen ga pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Uiteindelijk is het ook heel afhankelijk van wat je zelf prettig vindt. Een half jaar geleden kon ik me ook niet voorstellen dat 6 bar comfortabel rijdt.

Uiteindelijk heb ik gewoon een keer de proef op de som genomen mijn banden netjes op 6 bar gezet en ben ik gewoon gaan fietsen. Onderweg heb ik zelfs de banden nog wat zachter gezet toen ik over een hobbelige weg moest Toen ik merkte dat dat veel comfortabeler fietst en ik naderhand ook merkte dat 6 bar niet slechter op het gladde stuk fietst, was de keuze snel gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 19-10-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 18:14
Het is maar net welke site/calculator je gebruikt voor bandenspanning.
Ik rijd zelf heerlijk comfortabel 4.0/4.5 bar voor/achter op 32mm met 75kg (85kg totaalgewicht) en zou bij deze grafiek nog te hoog zitten.
Reed eerder al met 5.0/5.5 bar V/A op 28mm. Misschien dat ik 5.0/5.5 nog wel eens probeer om te kijken of het veel scheelt qua rolweerstand.
Pagina: 1 ... 173 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).