Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 168 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

de inschrijving is nog niet geopend maar ik vond de limburgs mooiste Noord tocht zo goed geregeld (en leuk om te doen ondanks het slechte weer) dat ik erover nadenk om me in te schrijven voor de zuid editie: https://www.limburgsmoois...mburgs-mooiste-zuid-2021/ .

De groep waar ik mee meefiets trekt hier niet heel erg aan dus denk ik erover na om me alleen in te schrijven...zijn er mensen van hier die er ook over nadenken om deze tocht te gaan doen of hebben hem al eens gedaan? Ik zou dan zelf de 180 of de 220km willen doen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Cranzai schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:38:
[...]
Oeps, ik heb deze op het oog:
Toch wel mooi, veel mooier dan mijn gesponsord truitje van mijn werkgever :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:57

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nutterd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:17:
de inschrijving is nog niet geopend maar ik vond de limburgs mooiste Noord tocht zo goed geregeld (en leuk om te doen ondanks het slechte weer) dat ik erover nadenk om me in te schrijven voor de zuid editie: https://www.limburgsmoois...mburgs-mooiste-zuid-2021/ .

De groep waar ik mee meefiets trekt hier niet heel erg aan dus denk ik erover na om me alleen in te schrijven...zijn er mensen van hier die er ook over nadenken om deze tocht te gaan doen of hebben hem al eens gedaan? Ik zou dan zelf de 180 of de 220km willen doen.
Mooie tocht. Wel druk.. Helaas (voor het fietsen), we verwachten rond Pinksteren ons 3e kind. 2021 wordt dus een laf wielerjaar voor mij, met veel kilometers op de Tacx :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tjebakka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Mooie tocht. Wel druk.. Helaas (voor het fietsen), we verwachten rond Pinksteren ons 3e kind. 2021 wordt dus een laf wielerjaar voor mij, met veel kilometers op de Tacx :P
Gefeliciteerd! Hier in April onze eerste...dus ik moet ook nog ff gaan onderhandelen of en hoeveel ik mag fietsen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nutterd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Gefeliciteerd! Hier in April onze eerste...dus ik moet ook nog ff gaan onderhandelen of en hoeveel ik mag fietsen :+
Om je een idee te geven. Ik ben 30 oktober 2018 vader geworden (van een tweeling, dus dan heb je eigenlijk nooit tijd :P ) en ik heb in 2019 1.724,2 km gefietst. Dit jaar zit ik op 4.294,1 km.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 06-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:29
Voor de liefhebbers valt er weer een 25 euro kortingsbon te regelen via Strava voor Futurumshop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXvGWM0gsjmoFwTZE4UTIZCLaTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N22H8XrEw9s6sIemgZGRGzrN.png?f=fotoalbum_large

Voltooi minimaal 4 uur aan activiteit in 21 dagen en verdien een kortingscode van € 25.00 op FuturumShop (minimale bestelwaarde van € 125,-).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
Dag,

Even geleden dat ik wat gepost heb hier. Dit i.v.m. geboorte dochter en aansluitend maandje verlof.

Toch wat ervaringen (ook voor papa's in spe), wellicht hadden wat punten in ander topic thuis gehoord maar hou het liever centraal i.p.v. crossposten.

- Maak gebruik van je aanvullend geboorteverlof wat gewijzigd is sinds 1 juli. Het is volgens mij Strava stats toch gelukt een slordige 1400km te rijden :+. Belangrijk hierbij is flessen timing en afspraken met vrouwlief. Heerlijk om even te ontsnappen aan thuissituatie en het was eind september prima nazomeren.
- Slaaptekort heeft heftige impact op je fietsprestaties, diep gaan niet te doen. Inmiddels weer redelijk op 'oude' niveau.
- Probeer de geboorte te timen in venster wanneer alle wielerkoersen worden gereden (Tour / klassiekers / WK / Giro)
- ASSOS crash repair ontvangen voor mijn Equipe RS bibs waar ik 3 dagen na aanschaf mee gevallen was. Heeft ~ 2 maanden doorlooptijd gehad. Men heeft een paneel erin gezet waardoor de linkerpijp nu niet seamless is. Wellicht beter toch voor de replacement optie moeten gaan tegen 50% korting.
- Mijn Edge 530 was gebroken aan de achterkant / uit de houder gebroken. Had hem circa 1,5 jaar in gebruik. Doorlooptijd 1,5 maand. Garmin schijnt nog steeds hinder te ondervinden van A) de vraag naar hun producten door coronacrisis B ) de recentelijke malware infectie c.q. problemen met hun infra en online diensten.
- Indoor seizoen opgestart. Softballen onder mijn Kickr Core geplaatst voor wat dynamischer fietsgedrag (DIY budget rocker plate). Daarnaast een Vacman Air Mover aangeschaft (@Prulleman , top tip). Super apparaat :+
- Veldrijden / CX wedstrijd ambities enigszins geparkeerd. Heeft iemand ervaring met een CX training parcours / club in regio Eindhoven? Heb gelezen over de Toma Cycles Cup die wedstrijden organiseren, om niet beslagen te ijs te komen wil ik wat meer CX ervaring op doen met lotgenoten c.q. trainingsmaatje.
- Castelli Perfetto RoS aanschaf: had ik veel eerder moeten doen. Top jacket voor herfst omstandigheden. Ik heb er een met verwijderbare mouwen. Achteraf gezien verwijderbare mouwen eigenlijk niet nodig dus had beter voor de goedkopere variant kunnen gaan. Bij ~15-20 celcius vertrek ik liever met ondershirt, shirt, armwarmers en windbreaker met korte mouwen.
- Bidons vervangen voor Camelbak Podiums. Mijn Elite Crystal Ombra vertoonden lekkage (eigenlijk al vanaf het begin). Prima dosering, blij dat dit nu is opgelost.

Oh en w.b.t. uit te geven aan een hobby. Alles is relatief. 2 weken terug in een Ferrari Aperta gereden die ik ff mocht 'lenen' van een persoon die financieel onafhankelijk is en dit 1 van zijn hobbykarretjes is. Mocht hij eens starten met wielrennen. Denk je dat hij wakker ligt van een S-Works a 12k+? Dat is wisselgeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 14:53
Dix0r schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:42:
- Probeer de geboorte te timen in venster wanneer alle wielerkoersen worden gereden (Tour / klassiekers / WK / Giro)
Gefeliciteerd! Hoera!

De winter is sowieso de beste tijd voor een kind - dan kan je ook in de zomer lekker fietsen :).

Verder: kinderen krijgen kan ook helpen bij het lichter worden. Bij m'n 1e ben ik zo'n 5kg afgevallen door o.a. niet slapen en 4 dagen in eht ziekenhuis mogen verblijven ;-)

Ik zou dus zeggen - gewoon doen! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 06-10-2020 11:08 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

- Indoor seizoen opgestart. Softballen onder mijn Kickr Core geplaatst voor wat dynamischer fietsgedrag (DIY budget rocker plate). Daarnaast een Vacman Air Mover aangeschaft (@Prulleman , top tip). Super apparaat :+
Ben hier erg benieuwd naar! Heb je een linkje naar de gebruikte tutorial?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Dag,

Even geleden dat ik wat gepost heb hier. Dit i.v.m. geboorte dochter en aansluitend maandje verlof.

Toch wat ervaringen (ook voor papa's in spe), wellicht hadden wat punten in ander topic thuis gehoord maar hou het liever centraal i.p.v. crossposten.

- Maak gebruik van je aanvullend geboorteverlof wat gewijzigd is sinds 1 juli. Het is volgens mij Strava stats toch gelukt een slordige 1400km te rijden :+. Belangrijk hierbij is flessen timing en afspraken met vrouwlief. Heerlijk om even te ontsnappen aan thuissituatie en het was eind september prima nazomeren.
- Slaaptekort heeft heftige impact op je fietsprestaties, diep gaan niet te doen. Inmiddels weer redelijk op 'oude' niveau.
- ASSOS crash repair ontvangen voor mijn Equipe RS bibs waar ik 3 dagen na aanschaf mee gevallen was. Heeft ~ 2 maanden doorlooptijd gehad. Men heeft een paneel erin gezet waardoor de linkerpijp nu niet seamless is. Wellicht beter toch voor de replacement optie moeten gaan tegen 50% korting.
- Mijn Edge 530 was gebroken aan de achterkant / uit de houder gebroken. Had hem circa 1,5 jaar in gebruik. Doorlooptijd 1,5 maand. Garmin schijnt nog steeds hinder te ondervinden van A) de vraag naar hun producten door coronacrisis B ) de recentelijke malware infectie c.q. problemen met hun infra en online diensten.
- Veldrijden / CX wedstrijd ambities enigszins geparkeerd. Heeft iemand ervaring met een CX training parcours / club in regio Eindhoven? Heb gelezen over de Toma Cycles Cup die wedstrijden organiseren, om niet beslagen te ijs te komen wil ik wat meer CX ervaring op doen met lotgenoten c.q. trainingsmaatje.
- Castelli Perfetto RoS aanschaf: had ik veel eerder moeten doen. Top jacket voor herfst omstandigheden. Ik heb er een met verwijderbare mouwen. Achteraf gezien verwijderbare mouwen eigenlijk niet nodig dus had beter voor de goedkopere variant kunnen gaan. Bij ~15-20 celcius vertrek ik liever met ondershirt, shirt, armwarmers en windbreaker met korte mouwen.
- Bidons vervangen voor Camelbak Podiums. Mijn Elite Crystal Ombra vertoonden lekkage (eigenlijk al vanaf het begin). Prima dosering, blij dat dit nu is opgelost.

Oh en w.b.t. uit te geven aan een hobby. Alles is relatief. 2 weken terug in een Ferrari Aperta gereden die ik ff mocht 'lenen' van een persoon die financieel onafhankelijk is en dit 1 van zijn hobbykarretjes is. Mocht hij eens starten met wielrennen. Denk je dat hij wakker ligt van een S-Works a 12k+? Dat is wisselgeld.
Gefeliciteerd! en goeie binnenkomer weer meteen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Salteh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Gefeliciteerd! Hoera!

De winter is sowieso de beste tijd voor een kind - dan kan je ook in de zomer lekker fietsen :).

Verder: kinderen krijgen kan ook helpen bij het lichter worden. Bij m'n 1e ben ik zo'n 5kg afgevallen door o.a. niet slapen en 4 dagen in eht ziekenhuis mogen verblijven ;-)

Ik zou dus zeggen - gewoon doen! O-)
Van slaaptekort kom je in de regel vooral aan ;) Het is meer dat je vergeet te eten als je continu aan het verzorgen bent.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Al dat baby-nieuws maakt mij alleen maar bang als student hahaha

Enkele weken geleden vroeg ik jullie naar tips om mijn fiets op te hangen in mijn kamer. De oplossing is gevonden in een telescopische stang met twee hangers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzxke_wbMmdzmnbjrGG_YoivL30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8ZM9jvtBL9vpP27OtuvhuUM.jpg?f=fotoalbum_large

Het fietsen vanuit Groningen kan beginnen :)
Verheug me nu al op de eeuwige tegenwind ten noorden van de stad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Cranzai schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:25:
Al dat baby-nieuws maakt mij alleen maar bang als student hahaha

Enkele weken geleden vroeg ik jullie naar tips om mijn fiets op te hangen in mijn kamer. De oplossing is gevonden in een telescopische stang met twee hangers:

[Afbeelding]

Mooie oplossing en mooie old school Cannondale! Volgens mij nog uit de tijd dat ik er werkte, of in ieder geval er vlak voor. O+

Edit: @Dix0r Gefeliciteerd!

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Tjebakka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Om je een idee te geven. Ik ben 30 oktober 2018 vader geworden (van een tweeling, dus dan heb je eigenlijk nooit tijd :P ) en ik heb in 2019 1.724,2 km gefietst. Dit jaar zit ik op 4.294,1 km.
En dan voor de compleetheid: op hoeveel km zat je in 2017 en 2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
ElectricHead schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Mooie oplossing en mooie old school Cannondale! Volgens mij nog uit de tijd dat ik er werkte, of in ieder geval er vlak voor. O+

Edit: @Dix0r Gefeliciteerd!
Bedankt!
Vorig jaar een goede deal (zeker achteraf gezien) weten te scoren met deze fiets op marktplaats om mee te beginnen. Afgezien van kleine lakschades in top conditie :D

Het is een caad 4 frame van rond 2000, het bal hoofd is nog een "CODA"onderdeel. Stuur, stuurpen en zadelpen van een "colorado" merk dat ik nooit heb kunnen identificeren. Deze wil ik wss nog een keer vervangen voor iets anders voor de leuk. Afmontage campy 9 speed mix met mavic cosmos wielset.

edit:
Oh ja, dan was ik de mooie slice carbonvoorvork nog vergeten!

[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 06-10-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Cranzai schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Bedankt!
Vorig jaar een goede deal (zeker achteraf gezien) weten te scoren met deze fiets op marktplaats om mee te beginnen. Afgezien van kleine lakschades in top conditie :D

Het is een caad 4 frame van rond 2000, het bal hoofd is nog een "CODA"onderdeel. Stuur, stuurpen en zadelpen van een "colorado" merk dat ik nooit heb kunnen identificeren. Deze wil ik wss nog een keer vervangen voor iets anders voor de leuk. Afmontage campy 9 speed mix met mavic cosmos wielset.

edit:
Oh ja, dan was ik de mooie slice carbonvoorvork nog vergeten!
Gezien de nog oude C op het balhoofd (zag ik half op een andere foto van de fiets) vermoed ik inderdaad '99 of '00 en inderdaad. Een Slice voorvork. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
ElectricHead schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Gezien de nog oude C op het balhoofd (zag ik half op een andere foto van de fiets) vermoed ik inderdaad '99 of '00 en inderdaad. Een Slice voorvork. :)
Exact! Heb nog met de typenummers proberen uit te zoeken welk model het nou precies is, daar kwam 1998 uit maar dat leek me een beetje raar. Miss geproduceerd in 1998 voor het seizoen 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
Kekke Bike die Cannondale, mooie kleurstelling. Die zie je stiekem vaker voorbij komen.

Wat betreft fiets ophangsysteem. Ik heb deze mijn hal hangen bij de voordeur.

In de garage/zolder wat goedkopere systemen.
1x van de IKEA skrall (niet aan te raden, i.v.m. potienteel schade op de lak van je frame, inmiddels opgelost met extra tape).
1x een Dresco Muurbeugel
1x MTB op losse haken via het plafond.

[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 06-10-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Cranzai schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:25:
Die is er inderdaad altijd wel daar. Voordeel is dat je vanuit de stad Groningen prima kan plannen om eerst deels meer zij- dan tegenwind te hebben en dan een deel vol tegen om vervolgens zeker de halve rit wind mee te hebben. Zie evt. mijn Komoot routes (link in handtekening) voor routes in alle windrichtingen en tussen pak 'm beet 50 en 130 km.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Reynouts schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

En dan voor de compleetheid: op hoeveel km zat je in 2017 en 2018?
2017: 2.334,4 km
2018: 3.062,5 km

Als het aan mij lag zou ik veel vaker en langer op de fiets zitten. Vrouwlief vindt dat echter niet zo leuk.

Voor vaderdag wel deze unit gekregen om mijn fiets en fietsspullen aan op te hangen:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51TXRwCOSaL._AC_SL1200_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://artivelo.com/nederlands/wp-content/uploads/2014/12/Artivelo_BikeDock_Loft_Bianchi-Oltre-7.jpg

* niet mijn fiets

[ Voor 32% gewijzigd door Tjebakka op 06-10-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dix0r schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:19:

Wat betreft fiets ophangsysteem. Ik heb deze mijn hal hangen bij de voordeur.
Ik heb daar eigenlijk nog nooit aan gedacht en ook niet zeker of mijn vriendin dat ziet zitten.
Maar mijn hal aan de voordeur is op zijn smaltste punt 2 meter breed en 5 meter lang, kan wel 50cm af voor de fiets. Maar maak je hiermee ook niet snel krassen op de bovenbuis, aangezien je niet veel ruimte hebt om hem erin te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Gefeliciteerd!
Dag,

- Castelli Perfetto RoS aanschaf: had ik veel eerder moeten doen. Top jacket voor herfst omstandigheden. Ik heb er een met verwijderbare mouwen.
Heb je een foto met die softballen eronder? En hoe bevalt het? (En ik lees tutorial??)
Maakt zo'n Vacman niet ontzettend veel herrie? Ik gebruik tot nu toe een kolomventilator die meestal op standje 1 staat en het raam een mooi stukkie open.

Die Castelli heb ik ook en met een goed ondershirt is een gevoerd lange mouwen shirt kom ik ook een heel de winter in.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor wie toch ook wel erg nieuwsgierig is naar de nieuwe Canyon Aeroad hier de link naar het Live Launch Event:

YouTube: Canyon Launch Event - Live & Exclusive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik heb onlangs voor een setje vector pedalen gebruik gemaakt van de Garmin RMA, 24-9 opgestuurd, gisteren terug ontvangen. Dus dat lijkt mee te vallen? Doe je het direct via Garmin, of via winkelgarantie?

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
@Engineer Stewie de plek waarop je hem hangt met de bovenbuis heeft een stoffen bescherming dus daar is aan gedacht. Dat probleem had ik wel bij de IKEA hangers helaas. Het is de truc om aan je vriendin te verkopen dat het gewoon kunst is. En een huis moet toch persoonlijk zijn? Daarnaast ook uitermate praktisch; je pakt je fietsspullen en fietskleren zet stap buiten de deur met de fiets en weg ben je (dus niet via de garage om er vervolgens achter te komen dat je binnen weer wat vergeten bent).

@McMiGHtY
Zal binnenkort eens een foto in het indoor topic posten van mijn complete setup. Betreft overigens geen Vacman maar een VacMaster Air mover (typo).

@Tsjilp
Via de winkel. In het vervolg ga ik ook direct met Garmin schakelen. Al was de winkel wel snel met opsturen. Mijn probleem was ook vrij opmerkelijk, dus kan me voorstellen dat Garmin toch wat tijd heeft genomen voor de analyse.

[ Voor 48% gewijzigd door Dix0r op 06-10-2020 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 16:13
Dag,

Gefeliciteerd!

Afgelopen maand ook vader geworden van de tweede en heb hierdoor nog maar 1 keer kunnen fietsen (regen helpt ook niet mee). Het is heerlijk om er even uit te kunnen, maar zeker met een pasgeboren en een dochter die vandaag toevallig twee is geworden, is het lastig plannen.

Maar als mn vriendin dadelijk weer wat aangesterkt is probeer ik er toch wat middagen tussenuit te knijpen op de fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dix0r schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:49:
@Engineer Stewie de plek waarop je hem hangt met de bovenbuis heeft een stoffen bescherming dus daar is aan gedacht. Dat probleem had ik wel bij de IKEA hangers helaas. Het is de truc om aan je vriendin te verkopen dat het gewoon kunst is. En een huis moet toch persoonlijk zijn? Daarnaast ook uitermate praktisch; je pakt je fietsspullen en fietskleren zet stap buiten de deur met de fiets en weg ben je (dus niet via de garage om er vervolgens achter te komen dat je binnen weer wat vergeten bent).
Wat bedoel je met persoonlijk? We leven met 5 personen onder 1 dak. Toegegeven, het is niet klein maar het blijft rekening houden met elkaar.

Mijn vriendin stelt hier een veto en ik moet haar gelijk geven. Met parket in de gang is een fiets mss geen slim idee. Ik ben verbannen naar de inpandige garage en dan mag ik al blij zijn. Ze wil hem het liefst in de tuinberging met het tuinmateriaal en waar de kinderen binnen en buiten lopen. Mag er niet aan denken 8)7 .

Maar laat ons eerst de fiets maar eens geleverd krijgen... Tot nu toe ben ik verbannen tot een decathlon fiets waar ik 150 euro voor betaald heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23
Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:08:

Mijn vriendin stelt hier een veto en ik moet haar gelijk geven. Met parket in de gang is een fiets mss geen slim idee. Ik ben verbannen naar de inpandige garage en dan mag ik al blij zijn. Ze wil hem het liefst in de tuinberging met het tuinmateriaal en waar de kinderen binnen en buiten lopen. Mag er niet aan denken 8)7 .
Ik snap best dat je je fiets in je gang/woonkamer/slaapkamer hangt als je vrijgezel of klein behuisd bent cq. inbraak gevoelige berging hebt.

Maar met een inpandige garage/fatsoenlijke berging zou ik hem nooit in het leef gedeelte van mijn woning hangen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mhr-zip schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Ik snap best dat je je fiets in je gang/woonkamer/slaapkamer hangt als je vrijgezel of klein behuisd bent cq. inbraak gevoelige berging hebt.

Maar met een inpandige garage/fatsoenlijke berging zou ik hem nooit in het leef gedeelte van mijn woning hangen.
Hij moet vooral ergens staan waar de kindjes niet vlot bijkomen eigenlijk. Ga dus kiezen voor de garage en hoog van de grond.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50
@Engineer Stewie M'n ex heeft wel eens gezegd; de fiets eruit of ik eruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ypuh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:01:
Oh, dus de fiets staat nu binnen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:40
hoi1234 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Oh, dus de fiets staat nu binnen? 8)7
Het is zijn ex, dus...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• mhr-zip
Als je moest kiezen tussen je vriendin en een fiets. Welke hoge velgen zou je dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Nou die Aeroad presentatie stelde me niet teleur met echte innovaties zoals de verstelbare stuurhoogte en breedte. Ook hoe ze die zadelpijn hebben geconstrueerd was vernieuwend.
Nu nog even de nieuwe Shimano groepen afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Haha. Zover is het nog niet hier. We zijn ook nog maar 4 jaar samen. En mijn zoontje is er ook wel gehecht geraakt 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Stoffa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:30:
Nou die Aeroad presentatie stelde me niet teleur met echte innovaties zoals de verstelbare stuurhoogte en breedte. Ook hoe ze die zadelpijn hebben geconstrueerd was vernieuwend.
Nu nog even de nieuwe Shimano groepen afwachten...
Mooie fiets! En zal ongetwijfeld heel goed en snel zijn en volgens mij als ik de prijzen van de CFR modellen ook wel scherp geprijst toch? Ondanks dat het nog steeds een smak geld geld is.

Persoonlijk zou ik deze fiets niet kopen omdat het niet mijn smaak is en ik er niet warm of koud van word maar dat is persoonlijke smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Nutterd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Mooie fiets! En zal ongetwijfeld heel goed en snel zijn en volgens mij als ik de prijzen van de CFR modellen ook wel scherp geprijst toch? Ondanks dat het nog steeds een smak geld geld is.

Persoonlijk zou ik deze fiets niet kopen omdat het niet mijn smaak is en ik er niet warm of koud van word maar dat is persoonlijke smaak.
Ben dat laatste eigenlijk best wel met je eens: Het is in esthetisch opzicht al niet een fiets waar je stijl van achterover slaat, en dan doen ze er ook nog eens die heel behouden paintjobs op. Tsja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vind het een mooie fiets! Paar slimme dingen (zoals het stuur dat in breedte aan te passen is) en mooi om te zien dat het een 'bruikbare aero bike' is geworden, met ook aandacht voor comfort en niet al te aggressieve geometrie (minder aggressief dan de huidige Aeroad).

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dw7dd3f48b/images/full/full_2021_/2021/full_2021_aeroad-disc-cf-slx-8-di2_2450_bu-bu_P5.png?sw=1060&sh=1060&sm=fit&sfrm=png
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dw0fa78157/images/full/full_2021_/2021/full_2021_aeroad-disc-cf-slx-8-etap_2451_bk-bk_P5.png?sw=1060&sh=1060&sm=fit&sfrm=png
As a complete bike with two bottles and a rider, Canyon claims the new Aeroad is an average of 5.4 watts more aerodynamically efficient at 45kph than the old Aeroad CF SLX, across a range of yaw angles from -20 to +20 degrees.

Canyon Aeroad 2021 wind tunnel data
The wind tunnel results of the new vs the old Aeroad, plus the ‘most aero’ CFD model Canyon made during development. Canyon
Canyon also claims that, under certain wind conditions, the bike will even experience a ‘sailing effect’, where the drag drops significantly and you’re essentially getting pushed along.

I’ll happily admit that it sounds too good to be true, but Canyon’s engineers are adamant that it’s there, even at lower yaw angles, though they acknowledge it will only really be noticeable at higher yaw angles.

There’s some debate around the actual yaw angles a road cyclist will typically experience while riding, but Canyon says it designed the new Aeroad based on real-world wind data from Germany and its extensive aero testing with Swiss Side, and it’s confident these claims stand up to scrutiny.
BikeRadar.com

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zDcvYxjn6ojdZWStqZ5LGE-650-80.jpg

Slimme cockpit waarbij eenvoudig de breedte aan te passen is (best wel vernieuwend vlgs mij?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YzoQJxWbKZAoPR3unwBdjD-650-80.jpg

Denk al met al geen teleurstellende launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraag me toch wel af wat dat in-breedte-verstelbaar stuur met de stijfheid van het stuur doet. 2 bolts ipv uit-één-stuk lijkt me toch een impact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Smultie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:46:
Vraag me toch wel af wat dat in-breedte-verstelbaar stuur met de stijfheid van het stuur doet. 2 bolts ipv uit-één-stuk lijkt me toch een impact hebben.
Voor de pro's / serieuze racers komt er ook een stuur met lagere stack (hoop dat ik dit goed zeg ;)).

Wellicht dat deze versie dan ook niet verstelbaar is om wat meer stijfheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zie het nut niet zo van die verstelbare dingen. Als je ideale afstelling weet en Canyon levert gewoon de juiste stuurbreedte/pen combinatie dan gaat mijn voorkeur naar een vaste set.

Verder wel een aantal positieve zaken:
- Centimeter meer stack en iets kortere reach. Deze fiets gaat heel wat mensen beter passen.
- Prijs is met €4.999 echt wel netjes
- Wordt ten minste geleverd met goede DT Swiss wielen a €1.500 i.p.v. eigen merk spul
- Iets (met de nadruk op iets) gewaagdere kleurstellingen dan monotoon zwart of rood

Sowieso vind ik de frame aanpassingen wel een vooruitgang, maar blijf erbij dat het bijna een kopie is van de SystemSix en S3.

Vind deze kleurstelling wel geslaagd:

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Library-Sites-canyon-shared/default/dwf6017b48/images/plp/Road/Aeroad/canyon-aeroad-10.jpg?sw=1280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Schijnen een oud type DT Swiss wielen te zijn. Nieuwere versie daarvan is al op de markt (?) met bredere velgbreedte (meer comfort?).

Komt bij Canyon ws begin ‘21 beschikbaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Grin

Ride si sapis.

Agree @Ypuh.
Dat is idd de enige kleurstelling die absoluut geslaagd is. Mooie fiets! Uiteraard één punt van kritiek, maar dat heb ik met veel Canyons: de belettering. Dat schuine font dat net niet horizontaal staat, vooral een letter 'O' op deze manier uitlijnen is gewoon een drama. Die letter 'N' op het einde kan dit mooi verbloemen maar er klopt echt niks van... Net als de spacing tussen 'CAN', ik wordt daar echt niet goed van...

Dit logo is bijna net zo erg als Wilier's logo op de buis, maar dat is voor een andere post, nu eerst maar eens proberen te slapen. Thanks Canyon... ;) :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
Grin schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:12:
Agree @Ypuh.
Dat is idd de enige kleurstelling die absoluut geslaagd is. Mooie fiets! Uiteraard één punt van kritiek, maar dat heb ik met veel Canyons: de belettering. Dat schuine font dat net niet horizontaal staat, vooral een letter 'O' op deze manier uitlijnen is gewoon een drama. Die letter 'N' op het einde kan dit mooi verbloemen maar er klopt echt niks van... Net als de spacing tussen 'CAN', ik wordt daar echt niet goed van...

Dit logo is bijna net zo erg als Wilier's logo op de buis, maar dat is voor een andere post, nu eerst maar eens proberen te slapen. Thanks Canyon... ;) :+
Viel mij ook wederom direct op. Maar ik vind het zelf bij veel fietsen niet zo mooi, die schreeuwerige logo's. Daarom viel ik wellicht ook voor mijn Scott, mooi subtiel. (Niet mijn fiets, ik heb geen skinwalls)Afbeeldingslocatie: https://y6qmxmd9fi-flywheel.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/09/scott-addict-20-20-4-900x600.jpg

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
Hou ook wel van een no-nonsense fiets. Bij Canyon kun je dan de zwarte optie kiezen, daar valt het logo bijna helemaal weg wanneer je hem op een afstand bekijkt. Alleen krijg je dan weer het argument dat het een saaie bak is ;)

Mijn stelling is dat je het dan maar wat op moet frissen met de styling / soigneren van de renner op de fiets. Andersom vind ik wanneer een fiets een heftige kleurstelling heeft de renner het liefst zo 'neutraal' mogelijk kleed. Raar dat hier geen regel voor bestaat bij Velomati :+

Denk dat Canyon goed besluit heeft genomen de Aeroad qua geo wat comfortabeler te maken. Valt me de laatste tijd op dat zelfs in peloton deze machine door veel renners met een of meerdere spacers wordt gereden.

Bij mijn trainingsgroepje heeft laatst ook iemand de Aeroad CF SLX aangeschaft. M.i. op vele vlakken plank misgeslagen: Movistar kleuren, persoon is bijna 50 (zit toch anders wanneer je 20 bent, iets met ouderdom), ouder model wetende dat er een nieuwe release aanstaande is.

Gevolg is dat hij nu alles zowat moet aanpassen om voor zijn gevoel juist op de fiets te zitten: max aantal spacers, ander zadel, zadel helemaal naar voren, ander stuurlint (?), andere wielen (?). M.i. gewoon een (dure) miskoop qua geo/fit alleen is de bewustwording hiervan nog niet binnen gekomen. Best raar voor iemand die al sinds zijn jeugd (op niveau) fietst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Sommige van jullie hier hebben problemen om slechts één racefiets op een nette (cq. geaccepteerde) manier op te bergen, dan mag je je eens afvragen hoe de hoofdpersoon in dit artikel dat dan heeft opgelost. Okee ... inmiddels heeft de sterke arm geholpen om weer wat ruimte in zijn woning terug te krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dix0r schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:31:
Hou ook wel van een no-nonsense fiets. Bij Canyon kun je dan de zwarte optie kiezen, daar valt het logo bijna helemaal weg wanneer je hem op een afstand bekijkt. Alleen krijg je dan weer het argument dat het een saaie bak is ;)
Ik heb een zwarte Canyon, bewust ook voor zwart gekozen (reed eerst op een witte, doe ik nooit meer). Vind zwart zelf juist heel mooi, maar idd een tikkeltje saai. Belettering is dan ook juist mooi, valt minder op.

Ter compensatie van al dat zwart vind ik dit een geweldig mooie fiets:

Afbeeldingslocatie: https://trek.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/MadoneSLR6Disc_21_33347_A_Primary?$responsive-pjpg$&cache=on,on&wid=1024&hei=768

Hier staan de letters ook niet helemaal juist trouwens, de lijnen zijn net niet verticaal :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Voor mij persoonlijk heeft de Trek Madone toch veel mooiere lijnen.dan de Canyon.
Maar dat is persoonlijke smaak en je meot de meerprijs er ook voor over hebbenn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Vind de Aeroad qua uiterlijk ook niet zo spectaculair op plaatjes, maar de keren dat ik er in het wild eentje tegen kwam was ik toch altijd positief verrast: vooral die candy apple rode vond ik erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
EdwinW schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:56:
Sommige van jullie hier hebben problemen om slechts één racefiets op een nette (cq. geaccepteerde) manier op te bergen, dan mag je je eens afvragen hoe de hoofdpersoon in dit artikel dat dan heeft opgelost. Okee ... inmiddels heeft de sterke arm geholpen om weer wat ruimte in zijn woning terug te krijgen ;)
Wij hebben binnenkort 9 fietsen in de garage :X (4 stadsfietsen en 5 sportieve/racers) En 2 tacxen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Bananeman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Ik heb een zwarte Canyon, bewust ook voor zwart gekozen (reed eerst op een witte, doe ik nooit meer). Vind zwart zelf juist heel mooi, maar idd een tikkeltje saai. Belettering is dan ook juist mooi, valt minder op.

[Afbeelding]

Hier staan de letters ook niet helemaal juist trouwens, de lijnen zijn net niet verticaal :+
De Madone ben ik ook echt fan van (heb er sinds de zomer 1 O+ ), alleen die schreeuwende letters op dit model vind ik echt niks. Heb 2 Trek fietsen en beiden bewust niet voor de witte en grote letters gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Stoffa schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:22:
Vind de Aeroad qua uiterlijk ook niet zo spectaculair op plaatjes, maar de keren dat ik er in het wild eentje tegen kwam was ik toch altijd positief verrast: vooral die candy apple rode vond ik erg mooi.
Dat is dan ook een probleem. Een online merk kan je niet gauw even bekijken terwijl je bij andere dealers gewoon binnenwandelt.
Even 500km rijden om een fiets te bekijken zal ik niet snel doen. Ik ben nog nooit een canyon aerobike tegengekomen in het wild. Jammer genoeg.

Hier rijdt vooral specialized/s-works, Ridley (design center ligt hier 5km verder), BMC en Orbea rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
LCHero schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

De Madone ben ik ook echt fan van (heb er sinds de zomer 1 O+ ), alleen die schreeuwende letters op dit model vind ik echt niks. Heb 2 Trek fietsen en beiden bewust niet voor de witte en grote letters gekozen.
Afgelopen zondag haalde ik iemand op een Madone in. Hij had wat moeite met de zijwind op de dijk tussen Amerongen en Wijk bij Duurstede :/ In de snelheid zag ik wel een vette paintjob (donkergroen mettalic volgens mij)

Opzich vind ik het mooie fietsen, al is de merknaam wel erg schreeuwerig aanwezig. Bekende probleem met deze fietsen is alleen het gewicht van het frame.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Engineer Stewie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Dat is dan ook een probleem. Een online merk kan je niet gauw even bekijken terwijl je bij andere dealers gewoon binnenwandelt.
Even 500km rijden om een fiets te bekijken zal ik niet snel doen. Ik ben nog nooit een canyon aerobike tegengekomen in het wild. Jammer genoeg.

Hier rijdt vooral specialized/s-works, Ridley (design center ligt hier 5km verder), BMC en Orbea rond.
In dat geval zou ik even wachten tot dat GCN filmpje wordt gereleased komend weekend. Ik verwacht dat je dan wel een beter beeld krijgt hoe ie er in het wild uitziet.

Overigens lees ik op ww al dat hij met oude DT Swiss wielen komt momenteel. Vanaf 2021 wordt hij verscheept met de actuele versie, vermoedelijk doordat hij eigenlijk al een jaar geleden had moeten uitkomen. Ook de Shimano DA groep loopt op z'n eindje, dus ik zou hem zeker niet gelijk aanschaffen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LCHero
MrBarBarian schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Afgelopen zondag haalde ik iemand op een Madone in. Hij had wat moeite met de zijwind op de dijk tussen Amerongen en Wijk bij Duurstede :/ In de snelheid zag ik wel een vette paintjob (donkergroen mettalic volgens mij)

Opzich vind ik het mooie fietsen, al is de merknaam wel erg schreeuwerig aanwezig. Bekende probleem met deze fietsen is alleen het gewicht van het frame.
It wasn't me dan O-) Hieronder mijn Madone, echt heel blij mee. Fietst heerlijk en helemaal naar mijn tand qua look. Geen exotische paintjob, maar daar ben ik ook niet zo van. De toren is er inmiddels vanaf, wilde zeker weten dat ik zonder spacers kon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9VyKwRCUd0dyJ3SxZe2fIMhQZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpIBLkZ5rS7VDl25mXj0dr2q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door LCHero op 07-10-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Dix0r schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:31:
Alleen krijg je dan weer het argument dat het een saaie bak is ;)
En terecht!!!

Het is dat afschieten zo definitief is >:)
Gevolg is dat hij nu alles zowat moet aanpassen om voor zijn gevoel juist op de fiets te zitten: max aantal spacers, ander zadel, zadel helemaal naar voren, ander stuurlint (?), andere wielen (?). M.i. gewoon een (dure) miskoop qua geo/fit alleen is de bewustwording hiervan nog niet binnen gekomen. Best raar voor iemand die al sinds zijn jeugd (op niveau) fietst.
Gek dat de fietsenmaker het hem niet afraden om deze fiets te kopen.

Ownee, wacht O-)

[ Voor 50% gewijzigd door mhr-zip op 07-10-2020 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

LCHero schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

It wasn't me dan O-) Hieronder mijn Madone, echt heel blij mee. Fietst heerlijk en helemaal naar mijn tand qua look. Geen exotische paintjob, maar daar ben ik ook niet zo van. De toren is er inmiddels vanaf, wilde zeker weten dat ik zonder spacers kon.

[Afbeelding]
Mooi man. Ook mooi dat je de stuurpen helemaal laag kunt zetten. Naar mijn mening zijn zulke fietsen niet mooi met een berg spacers onder de stuurpen*. Daar gaat het hele design van naar de haaien.

* dit geldt trouwens voor alle fietsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51

Sherlock

No Shit

Mistraller schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Wij hebben binnenkort 9 fietsen in de garage :X (4 stadsfietsen en 5 sportieve/racers) En 2 tacxen.
Hiier ook! 4 MTB's, 1 racefiets en dan nog 4 stadsfietsen. De offerte voor de verbouwing van de schuur is al aangevraagd :*)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
[...]

[Afbeelding]
Zeker nice model! Zo te zien de dura ace schijven genomen voor de zwarte accents? Ik ben dan wel benieuwd, wat heb je uiteindelijk nou voor dit model neergelegd? Heb je een beetje een goede deal kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Wow, heel vet! Het schreeuwerige van het witte logo vind ik ook erg gaaf, maar mocht ik een Trek kopen dan zou ik nog twijfelen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Stoffa schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

In dat geval zou ik even wachten tot dat GCN filmpje wordt gereleased komend weekend. Ik verwacht dat je dan wel een beter beeld krijgt hoe ie er in het wild uitziet.

Overigens lees ik op ww al dat hij met oude DT Swiss wielen komt momenteel. Vanaf 2021 wordt hij verscheept met de actuele versie, vermoedelijk doordat hij eigenlijk al een jaar geleden had moeten uitkomen. Ook de Shimano DA groep loopt op z'n eindje, dus ik zou hem zeker niet gelijk aanschaffen.
Ik reeds een Trek Emonda SL6 (mech ultegra) met bontrager elite 50 velgen in de bestelling staan.
Zo een zwart/rode met schreeuwerige witte letters. :+. Ik persoonlijk vind dat wel mooi.

@LCHero Gave bak.
Ik ga die dura-ace remschijven ook monteren, denk dat dat beter past bij de fiets die ik heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@LCHero Gave fiets hoor! Zwart rood is altijd +1 en qua logo is dit ook een veelvoud mooier dan die daarboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
Gister de de pedalen voor mijn nieuwe fiets binnen gekregen. Time Xpro 15. Ik rij mijn hele leven al met Time en wil niet anders. Enkele malen heb ik met Look (systeem) (moeten) rijden, en dat beviel helemaal niet. Time zit gewoon heerlijk en dankzij de flexibiliteit is het geen drama om je plaatjes in te stellen.

Helaas gaat het niet zo best met Time. Ze zouden worden overgenomen en er zou nieuw leven worden ingeblazen. Onder andere door samenwerking met Mavic. Maar zojuist lees ik dat die overname mislukt lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ4RB9_abpZli8y77gNRM9hd12A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/No05EdscedZyO1x1rm6VfFqx.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

@Ypuh ff doorscrollen...Gravelbike alert!

Ik kan mijn Cannondale topstone 1 volgende week zaterdag op gaan halen ik ga hem halen bij Ventoux Bikeshop in Tilburg, totaal niet in de buurt voor mij maar ik was toevallig voor het werk in de buurt en gaf dit netjes aan en ook dat ik hem vermoedelijk daar niet ging kopen ivm de afstand (ik kom zelf uit Venlo) maar ik werd hier zo goed geholpen dat ik toch twijfelde...uiteindelijk nog bij 2 winkels hier in de buurt geweest waar ik eigenlijk totaal niet goed geholpen werd terwijl er zeker 1 toch wel hoog aangeschreven staat heb ik toch besloten om hem in Tilburg te gaan halen (had ik net zo goed voor een Canyon kunnen gaan:+ )

qua levertijd zaten de zaken vrij dicht bij elkaar en qua prijs scheelde het ook niets wel willen ze hem bij Ventoux gewoon netjes op de maten zetten die aangegeven zijn door de bikefitter. hij word 1 week later geleverd dan afgesproken waar ik wel van baal aangezien ik graag vanuit tilburg terug gefietst was en ik hier mijn planning op had aangepast dus daar baal ik wel van en daar volgend weekend geen tijd voor heb maar ach fietsenmakers staan op dit moment ook wel onder flinke druk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

MrBarBarian schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:14:
Gister de de pedalen voor mijn nieuwe fiets binnen gekregen. Time Xpro 15. Ik rij mijn hele leven al met Time en wil niet anders. Enkele malen heb ik met Look (systeem) (moeten) rijden, en dat beviel helemaal niet. Time zit gewoon heerlijk en dankzij de flexibiliteit is het geen drama om je plaatjes in te stellen.

Helaas gaat het niet zo best met Time. Ze zouden worden overgenomen en er zou nieuw leven worden ingeblazen. Onder andere door samenwerking met Mavic. Maar zojuist lees ik dat die overname mislukt lijkt te zijn.

[Afbeelding]
snel even een paar setjes inslaan! ;) ik rij en heb alleen maar met Shimano pedalen gereden dus ik weet niks over de verschillen maar vind bijna allle pedalen mooier dan de Shimano pedalen dus misschien dat ik ook nog wel een keer ga overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 21:05
[...]

[Afbeelding]
Hier ook een zeer tevreden Madone eigenaar. Ik heb de zilver/zwarte variant (SLR-7). Zalige fiets!

En het extra gewicht komt natuurlijk (mede) door de Isospeed. Maar het extra comfort dat het oplevert is mij dat meer dan waard.

Edit: Ik zie trouwens dat jij de mount voor een opzetstuur hebt gemonteerd. Ik heb deze ook maar helaas nog niet mee gereden.

[ Voor 7% gewijzigd door Binkovsky op 07-10-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Bananeman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

[Afbeelding]

Welke letters? B)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Bedankt voor alle leuke reacties :)
rolandos582 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Zeker nice model! Zo te zien de dura ace schijven genomen voor de zwarte accents? Ik ben dan wel benieuwd, wat heb je uiteindelijk nou voor dit model neergelegd? Heb je een beetje een goede deal kunnen krijgen?
Goed gezien, voor de rest is het een Ultegra groep. Budget was niet oneindig dus gekozen voor Di2 ipv mechanische Dura Ace. Wel de schijven van die groep voor de looks. Heel goed geholpen met al die keuzes qua details. Het is een SLR met project one paintjob , omdat dit qua looks een ouder model is die niet meer verkrijgbaar was. Prijs zit het zo rond de één met vier nullen. :X
Binkovsky schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Hier ook een zeer tevreden Madone eigenaar. Ik heb de zilver/zwarte variant (SLR-7). Zalige fiets!

En het extra gewicht komt natuurlijk (mede) door de Isospeed. Maar het extra comfort dat het oplevert is mij dat meer dan waard.

Edit: Ik zie trouwens dat jij de mount voor een opzetstuur hebt gemonteerd. Ik heb deze ook maar helaas nog niet mee gereden.
Ja het comfort is echt bijzonder. Had al een Domane SL5 die ik gebruik voor de langere tochten, klimmen en in de winter, maar met deze Madone is een Fondo ook prima te doen. Alleen lastig inhouden qua snelheid, fiets is echt gemaakt om rap mee te rijden.

En ook goed gezien van het opzetstuur. Fiets nu voor het 2e jaar en vind het leuk om af een toe een lokale TT te rijden. Nog heel veel te leren op dat vlak qua houding en bochten, maar dat maakt het juist zo leuk. Scheelt voor nu een aparte TT fiets...

[ Voor 41% gewijzigd door LCHero op 07-10-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:14:

[Afbeelding]
Damn €300 bij futurumshop na discount voor een setje pedalen? Wat is dit voor gouden spul dan? Waarom heeft dat zo'n hoge prijs? Zelfs een dura ace pedalen setje is slechts 175eu?
LCHero schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:17:
Goed gezien, voor de rest is het een Ultegra groep. Budget was niet oneindig dus gekozen voor Di2 ipv mechanische Dura Ace. Wel de schijven van die groep voor de looks. Heel goed geholpen met al die keuzes qua details. Het is een SLR met project one paintjob , omdat dit qua looks een ouder model is die niet meer verkrijgbaar was. Prijs zit het zo rond de één met vier nullen. :X
Dik man! Vind die Trek Madone's heel nice, maar je betaald er uiteindelijk ook echt wel een hoofdprijs voor. Vind zo'n Madone SL 6 wel heel dik, maar als je kijkt naar het complete plaatje en DI2 wilt. Dan betaal je toch makkelijk richting de 5-6k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Time +1.
@rolandos582 Dit zijn de top of the range pedalen van Time, kijk niet op van deze prijs. Duur, maar zeker niet extreem. Speedplay zit rond op 270 euro voor het topmodel, carbon en titanium pedalen van Look zijn een paar tientjes goedkoper maar hebben ook een adviesprijs van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Nutterd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

snel even een paar setjes inslaan! ;) ik rij en heb alleen maar met Shimano pedalen gereden dus ik weet niks over de verschillen maar vind bijna allle pedalen mooier dan de Shimano pedalen dus misschien dat ik ook nog wel een keer ga overstappen
Maar is dat de moeite waard voor iets wat je bijna nooit ziet? Zeker als je goed scoort op de Steven Kruijswijk Coëfficiënt zou ik het niet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
rolandos582 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Damn €300 bij futurumshop na discount voor een setje pedalen? Wat is dit voor gouden spul dan? Waarom heeft dat zo'n hoge prijs? Zelfs een dura ace pedalen setje is slechts 175eu?
300 euro voor discount. Maar het blijft een flinke prijs. Waarom? Dit zijn de lichtste pedalen van Time met Ceramic Speed lagers. Volgens mij zijn het uberhaupt een van de lichste pedalen op de markt op het moment.

En hoe lichter iets is, hoe duurder in kwadraat ;)

Ze zijn overigens niet super fijn met inklikken, maar als je eenmaal zit... :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

wisselwerking schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Maar is dat de moeite waard voor iets wat je bijna nooit ziet? Zeker als je goed scoort op de Steven Kruijswijk Coëfficiënt zou ik het niet doen. ;)
ik pak niet gauw pauzes :+ fiets staat wel in mijn mancave dus zie hem regelmatig

/edit: zie opeens de prijs...dat is het me inderdaad niet waard om er een beetje cool uit te zien :+

[ Voor 12% gewijzigd door Nutterd op 07-10-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

300 euro voor discount. Maar het blijft een flinke prijs. Waarom? Dit zijn de lichtste pedalen van Time met Ceramic Speed lagers. Volgens mij zijn het uberhaupt een van de lichste pedalen op de markt op het moment.

En hoe lichter iets is, hoe duurder in kwadraat ;)

Ze zijn overigens niet super fijn met inklikken, maar als je eenmaal zit... :P
Tsja, je kunt het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. Blijf het wel veel geld vinden voor pedalen.

Vind dat overigens wel een interessant iets, wat voor pedalen rijd men op rond? Is dat op een standaard setje look keo/Shimano 5** of investeren we wel in duurdere carbon pedalen? En hoeveel verschil maakt dat uberhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Tsja, je kunt het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. Blijf het wel veel geld vinden voor pedalen.

Vind dat overigens wel een interessant iets, wat voor pedalen rijd men op rond? Is dat op een standaard setje look keo/Shimano 5** of investeren we wel in duurdere carbon pedalen? En hoeveel verschil maakt dat uberhaupt?
Ik fiets met Shimano PD-M540 SPD Pedalen (dus non SL), omdat ik ook een mountainbike heb en niet te veel schoenen wil hebben. Het verschil merk je met name in de portemonnee. Niet alleen de pedalen zijn lichter, ook de portemonnee is een stuk lichter. En als je met name in het vlakke deel van Nederland jouw rondjes doet, dan is het nog wat lastiger (vanuit rationeel oogpunt) te rechtvaardigen.

Maar laat je vooral niet tegenhouden en koop en show het hier als je het wel waard vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prima tevreden met deze jongens...

Afbeeldingslocatie: https://cycling.favero.com/contentAssets/pagesAssets/assioma-favero-700x550-240719.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00
Hier ook een fan van de Time padalen. Zowel op de MTB als race.
Alleen wel een goedkopere variant. Grote plus punt vind ik de bewegingsvrijheid en bij de MTB variant het makkelijk in- en uitklikken, ook bij modder.
Bij de Race is het inklikken lastiger omdat de pedalen niet altijd in dezelfde stand hangen. En het rechter pedaal begint soms te piepen, doordat ik met me voet iets heen en weer draai tijdens het fietsen. Dus hier moet ik nog een keer na kijken wat ik daar aan kan doen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb de PD RS500 SPL-SL pedalen. Niet de duurste en de lichtste, wel het minste pijn in de geldbeugel toen ik onderuit ging en ze beschadigd waren.

Gebruik ze nu nog, maar op de nieuwe fiets komen nieuwe pedalen. En wss deze. Of ik moet alsnog overstag gaan om een bijpassend ultegra setje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:29
Engineer Stewie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:35:
Ik heb de PD RS500 SPL-SL pedalen. Niet de duurste en de lichtste, wel het minste pijn in de geldbeugel toen ik onderuit ging en ze beschadigd waren.

Gebruik ze nu nog, maar op de nieuwe fiets komen nieuwe pedalen. En wss deze. Of ik moet alsnog overstag gaan om een bijpassend ultegra setje...
Ik heb ook deze. Ze zijn ondertussen door beschadigingen (paar keer over het asfalt geschaafd) meer zilver dan zwart/donker, maar functioneren nog wel gelukkig. Ik zie niet direct voordeel voor duurdere pedalen. Enige upgrade die ik zou denk is overstappen op een pedalbased powermeter (favero's), maar de WAF is even laag na aankoop van m'n kickr :9

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHM1fTVUAWfs8nA4VUYcZ49sKQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVHWVJQ0H1l4cd60cde6RY1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Deze: met een minimum aan bewegende onderdelen, dat vindt de werktuigbouwer in mij sexy 8)
De nadelen zijn wel dat ze meestal niet klaar hangen om in te klikken, en het contact met de plaatjes wil nog wel eens piepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

+1 voor de Assioma's inderdaad. Prima pedaaltjes en naar volle tevredenheid gebruikt dit seizoen.
Helemaal als je van een Look Keo systeem komt, plaatjes kunnen gewoon blijven zitten. Oude pedalen verwijderen, Assioma's d'r op, zero offset starten, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Nog een Assioma-fan hier. Had SPD-SL en moest dus switchen naar Look, maar persoonlijk merk ik weinig verschil met SPD-SL. Of eigenlijk geen :P

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Tjebakka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Hmm interessante stof. Ik zit dit jaar tegen de 9000, eerste kindje komt ergens komende 2 weken ;) ben benieuwd wat er dan nog van terecht komt. Stiekum hoop ik, dat van het voorjaar, als het weer beter weer wordt, ik gewoon weer buiten kan toeren. Allicht geen tochtjes van 200k, maar 100k kost 3 uurtjes, dat moet wel kunnen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik merk dat mijn freewheel niet meer helemaal soepel loopt. Als ik een flinke slinger aan de pedalen geef zodat het achterwiel gaat draaien, dan draait de cassette mee. En daarmee automatisch de ketting en crank.

Tijdens het fietsen heb ik nergens last van. Is dit slijtage of normaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
[...]

Ik merk duidelijk verschil tussen de goedkopere spd-sl pedalen en de ultegra en dura ace.
De goedkopere lijn zit je gewoon minder 'vast' en slijten veel harder (snel speling op lagers en ook rest pedaal slijt snel)
Tussen ultegra en dura-ace zit minder verschil, de as spint net wat makkelijker bij de dura ace (pedaal hangt sneller naar beneden)
Voor slechtweer fiets koop ik dus ultegra en voor andere 2 fietsen dura-ace
(en dura ace scheelt weer dat er blauwe plaatjes bijzitten, die ik gebruik)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 07-10-2020 16:27 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

borft schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Hmm interessante stof. Ik zit dit jaar tegen de 9000, eerste kindje komt ergens komende 2 weken ;) ben benieuwd wat er dan nog van terecht komt. Stiekum hoop ik, dat van het voorjaar, als het weer beter weer wordt, ik gewoon weer buiten kan toeren. Allicht geen tochtjes van 200k, maar 100k kost 3 uurtjes, dat moet wel kunnen toch? ;)
hier hoop ik stiekem ook wel op! gelukkig is mijn vriendin vrij gemakkelijk en zijn we alle twee wel van het sporten en zijn we allebei bereid om naar elkaar toe "mee te denken" waar mogelijk uiteraard wijst het zich pas echt uit als de kleine er is hoe het precies gaat en zal ook een stukje aan het soort kind liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@DDX +1 voor DA. Met een Futurum code van €25 en blauwe plaatjes (scheelt ook weer €15) valt het verschil te overzien. De goedkopere Shimano pedalen heb ik ook geen beste ervaringen mee.

Heb je je DA pedalen ook wel eens uit elkaar gehaald en geserviced? Die van mij beginnen na bijna 10.000km wat geluid te maken. Verder draaien ze nog wel extreem soepel, maar hoop dat ze nog wel ff meegaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

hier hoop ik stiekem ook wel op! gelukkig is mijn vriendin vrij gemakkelijk en zijn we alle twee wel van het sporten en zijn we allebei bereid om naar elkaar toe "mee te denken" waar mogelijk uiteraard wijst het zich pas echt uit als de kleine er is hoe het precies gaat en zal ook een stukje aan het soort kind liggen :+
Eén kind is voor beginners.
Twee kinderen, waarvan de middag slaapjes niet synchroon lopen en je ze ook geen seconde alleen kan laten omdat ze de boel overhoop halen. Dat is pas genieten >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00
Tjebakka schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:27:
Ik merk dat mijn freewheel niet meer helemaal soepel loopt. Als ik een flinke slinger aan de pedalen geef zodat het achterwiel gaat draaien, dan draait de cassette mee. En daarmee automatisch de ketting en crank.

Tijdens het fietsen heb ik nergens last van. Is dit slijtage of normaal?
Het kan zijn dat het binnenwerk vervuilt is. Vaak kun je deze wel los halen en schoonmaken. Wel ff opletten dat de veertjes niet wegspringen bij het loshalen. Na schoonmaken kun je het ook weer invetten, maar je kunt hiervoor niet elk vet gebruiken omdat dan de palletjes kunnen blijven plakken (en je dus kunt trappen zonder vooruit te komen). Ik heb alleen ff niet paraat welk vet geschikt is.
Mocht tijdens het fietsen (en je houdt de pedalen stil) de ketting aan de bovenkant gewoon strak blijven staan, dan zou ik er persoonlijk denk ik nog niks mee doen. Drukt de cassette echt door, dan zou ik er wel na kijken.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ypuh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:50:
@DDX +1 voor DA. Met een Futurum code van €25 en blauwe plaatjes (scheelt ook weer €15) valt het verschil te overzien. De goedkopere Shimano pedalen heb ik ook geen beste ervaringen mee.

Heb je je DA pedalen ook wel eens uit elkaar gehaald en geserviced? Die van mij beginnen na bijna 10.000km wat geluid te maken. Verder draaien ze nog wel extreem soepel, maar hoop dat ze nog wel ff meegaan.
mag hopen dat het wat langer meegaat. Ik heb volgens mij 105 pedaaltjes, en daar heb ik al meer dan 25000km mee gefietst, ook in de herfst en in de winter.
ydderf schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Het kan zijn dat het binnenwerk vervuilt is. Vaak kun je deze wel los halen en schoonmaken. Wel ff opletten dat de veertjes niet wegspringen bij het loshalen. Na schoonmaken kun je het ook weer invetten, maar je kunt hiervoor niet elk vet gebruiken omdat dan de palletjes kunnen blijven plakken (en je dus kunt trappen zonder vooruit te komen). Ik heb alleen ff niet paraat welk vet geschikt is.
Mocht tijdens het fietsen (en je houdt de pedalen stil) de ketting aan de bovenkant gewoon strak blijven staan, dan zou ik er persoonlijk denk ik nog niks mee doen. Drukt de cassette echt door, dan zou ik er wel na kijken.
hangt er ook vanaf wat voor merk/techniek het is. Ik heb DT-Swiss wielen, en die hebben geen palletjes :)

[ Voor 38% gewijzigd door borft op 07-10-2020 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
in theorie is het normaal maar je hoort die dingen wel af en toe schoon te maken en weer in te vetten. Bijvoorbeeld DT Swiss heeft hier multipurpose vet voor.

haha al antwoord terwijl ik even niet zat op te letten.

[ Voor 23% gewijzigd door BartNL op 07-10-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
[...]

Ik rijd al zo'n 700km rond op de pedalen, die bij de fiets geleverd zijn. Nog geen behoefte gehad om ze te vervangen en gaat voorlopig prima. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_xUdl7d4XjtrH97Jj762GJY-EI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZMHytAQi3jI3O3q6XOaEMbcb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
Dat zijn trappers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Inderdaad die horen op een:

Afbeeldingslocatie: https://www.hetkinderfietspaleis.nl/upload/media/eTeMttISpM4D4Y1NO0QPntoVXWvI17Mg.jpg

(Grapje, bewegen is altijd +1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ypuh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:50:
Nee zou ook niet echt weten of dat helemaal de bedoeling is ?
Op dit moment gaat 1 setje denk zo'n 40k mee, andere 25k.
Heb nog nooit last van piepende pedalen gehad, wel uitgesleten aan voor/achterkant.
1 keer pedaal aan gort getrokken aan voorkant bij uitklikken (gelukkig vlak bij huis) netjes onder garantie vervangen.

Heb op m'n gravelbike setje m9100 pedalen waarvan 1 speling op de as heeft.
Ga ik voor de 2e keer opsturen voor garantie, vorig jaar ook al eens gedaan en toen netjes nieuwe set gekregen.
Dura ace en xtr (=m9100) zit 3 jaar garantie op dus vooral niet teveel zelf eraan doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 07-10-2020 17:32 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:10
Onze fietsen zijn beter dan deze:
YouTube: Tour de France 1953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
NewbieNeo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Ik rijd al zo'n 700km rond op de pedalen, die bij de fiets geleverd zijn. Nog geen behoefte gehad om ze te vervangen en gaat voorlopig prima. :+

[Afbeelding]
Zeker beginner? Ik vind het niet kunnen inklikken op zulke pedalen echt een gemis. De kans dat je van je pedalen schiet is namelijk vrijwel 0 met klikpedalen, terwijl de kans om van de pedalen te schieten bij zulke gedrochten en dan zeker bij nat weer groot is. Daarbij komt dat zulke pedalen vele malen groter zijn dan "platform-pedalen", mtb-pedalen en racepedalen. Dat is dan weer lastig bij het maken van bochten, omdat je eerder de grond raakt met je pedalen.

Zijn https://www.futurumshop.n...0-zwart-mtb-pedalen.phtml trouwens een beetje geschikt voor een racefiets? Het zijn weliswaar mtb-pedalen, maar ze zijn wel lekker klein. Om nou meteen weer nieuwe schoenen te moeten kopen (heb MTB-schoenen gekregen) is ook weer zo iets. Ik denk dat de extra gains op krachtgebied het voor mij niet interessant genoeg maken, maar ik wil ook niet mijn geld uitgeven aan een halfbakken oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ja. Ik heb de eerste 6 jaar met SPD gereden, pas overgestapt toen ik andere schoenen kocht. Die nieuwe schoenen zitten/passen beter, maar qua kliksysteem maakt het mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Ja. Ik heb de eerste 6 jaar met SPD gereden, pas overgestapt toen ik andere schoenen kocht. Die nieuwe schoenen zitten/passen beter, maar qua kliksysteem maakt het mij niet uit.
Maar maakt het nog wat uit voor bochten? Ik heb nu van die platform-pedalen, maar die raken best snel het asfalt in een bocht.

Wat is sowieso eigenlijk het verschil tussen pedalen uit de verschillende prijsklassen?
Pagina: 1 ... 168 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).