Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wat is het verschil tussen tiagra en dura aca?hoi1234 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:54:
[...]
Wat is sowieso eigenlijk het verschil tussen pedalen uit de verschillende prijsklassen?
Zelfde antwoord, het een wordt gemaakt door goblins, het ander door dwergjes en de duurste door elven bij maanlicht
Kortom, materialen, vetten, lagers etc etc
Het is inderdaad mijn eerste racefiets.hoi1234 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Zeker beginner? Ik vind het niet kunnen inklikken op zulke pedalen echt een gemis. De kans dat je van je pedalen schiet is namelijk vrijwel 0 met klikpedalen, terwijl de kans om van de pedalen te schieten bij zulke gedrochten en dan zeker bij nat weer groot is. Daarbij komt dat zulke pedalen vele malen groter zijn dan "platform-pedalen", mtb-pedalen en racepedalen. Dat is dan weer lastig bij het maken van bochten, omdat je eerder de grond raakt met je pedalen.
Zijn https://www.futurumshop.n...0-zwart-mtb-pedalen.phtml trouwens een beetje geschikt voor een racefiets? Het zijn weliswaar mtb-pedalen, maar ze zijn wel lekker klein. Om nou meteen weer nieuwe schoenen te moeten kopen (heb MTB-schoenen gekregen) is ook weer zo iets. Ik denk dat de extra gains op krachtgebied het voor mij niet interessant genoeg maken, maar ik wil ook niet mijn geld uitgeven aan een halfbakken oplossing.
Maar sinds ik FiveTen freerider pro's gebruik op zowel mijn mtb (1800km) als de racefiets, is mijn voet nog niet van de pedalen geschoten. Ben ook nog niet gevallen op beide fietsen, dus ik zal wel een natuurtalent zijn.

Meestal wil je dus juist doortrappen en dan gaat dat trucje dus niet op. Tenminste ik heb geleerd dat je zoveel mogelijk snelheid moet houden in bochten en als je goed de bochten maakt hoef je eigenlijk nooit te remmen of uit te rollen.mhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
Als je naar links stuurt altijd je rechterbeen naar beneden drukken (en andersom).
[Afbeelding]
En wat merk je daar precies van? En het is dus in ieder geval altijd zo dat ook de goedkopere pedalen prima zijn?Cranzai schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
Wat is het verschil tussen tiagra en dura aca?
Zelfde antwoord, het een wordt gemaakt door goblins, het ander door dwergjes en de duurste door elven bij maanlicht
Kortom, materialen, vetten, lagers etc etc
Geef dan gewoon korting bij een bestelling boven de 125 euroStufferdt schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:35:
Voor de liefhebbers valt er weer een 25 euro kortingsbon te regelen via Strava voor Futurumshop:
[Afbeelding]
Voltooi minimaal 4 uur aan activiteit in 21 dagen en verdien een kortingscode van € 25.00 op FuturumShop (minimale bestelwaarde van € 125,-).

Exact expert nodig?
Het verschil over een hele range dus zeg van tiagra naar dura ace zul je merken. De stapjes tussen alles daar tussen niet perse.hoi1234 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
En wat merk je daar precies van? En het is dus in ieder geval altijd zo dat ook de goedkopere pedalen prima zijn?
Uiteindelijk zouden de duurdere onderdelen ook langer mee moeten gaan.
Nog beter idee: maak gewoon niet alles standaard te duur en stop ook met die achterlijke constraints om 10 biba's te moeten kopen. Maar ja, iedereen wil natuurlijk korting, dus dan kopen ze spullen die ze niet direct nodig hebben en verdient futurumshop de korting weer terug.Crazy D schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Geef dan gewoon korting bij een bestelling boven de 125 euro4 uur in 21 dagen redt je alleen niet als je echt ziek bent
Daarnaast begin je weer te trappen (als je benen stil hield) tegen het einde van de bocht om goed op snelheid te komen/blijven.
Nou ja niet iedereen heeft tijd over.Crazy D schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Geef dan gewoon korting bij een bestelling boven de 125 euro4 uur in 21 dagen redt je alleen niet als je echt ziek bent
Pampers moet je in bulk kopen als er korting is. Of voor de Vlamingen, haal ze in DuitslandBreadFan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Nou ja niet iedereen heeft tijd over.Heb zelf 3 kinderen en weet uit eigen ervaring dat je als jonge vader buiten je werk nog zat te doen hebt. En de luiers zijn duur, de verse papa's kunnen ook wel een beetje korting gebruiken
Wij deden elk uur een andere pamper aan, nat of niet. Kost wel wat ja.
Hier ook 3 kinderen maar ben sinds ik ze heb alleen maar meer gaan sportenBreadFan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Nou ja niet iedereen heeft tijd over.Heb zelf 3 kinderen en weet uit eigen ervaring dat je als jonge vader buiten je werk nog zat te doen hebt. En de luiers zijn duur, de verse papa's kunnen ook wel een beetje korting gebruiken
Hoezo elke uur? Hier gewoon als ie vol genoeg zit en idd in bulk kopen.Engineer Stewie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Pampers moet je in bulk kopen als er korting is. Of voor de Vlamingen, haal ze in Duitsland.
Wij deden elk uur een andere pamper aan, nat of niet. Kost wel wat ja.
Ik ben sinds maart begonnen met wielrennen en dit is me goed bevallen nu ben ik opzoek naar iets voor in de winter maanden om indoor te gaan wat zijn jullie adviezen en tips daarin?
Heb zelf al iets gezien van een tacx waarbij je eigen fiets gebruikt maar ook van een flow fitness race model waarbij je op een hometrainer zit heeft iemand hier ervaringen en tips over?
Alvast bedankt!
edit verkeerd forum excuus!
[ Voor 3% gewijzigd door luuk66 op 07-10-2020 20:39 ]
Je kan voor indoor fietsen beter even hier kijken: Het grote indoor cycling topic ;-)
Ik kwam een shoefresh en een go4dry tegen, iemand ervaring? Ik heb wel eens iets goedkoops gekocht bij de decathlon, maar als ik het geld in de brand had gestoken waren mijn schoenen droger geweest waarschijnlijk.
Tips over krantenpapier enzo mogen achterwege blijven.
Ik was toevallig aan het kijken naar iets soortgelijks, met name omdat ik nu 1 paar schoenen heb. Tijdens regen etc. worden ze nog wel eens goed nat, en 2 dagen later starten met natte schoenen is echt k*t. Maar na research kwam ik er toch wel achter dat dit niet goed is voor de levensduur van de schoen. Opzicht ook wel logisch omdat het niet echt ervoor bedoeld is. Ik denk dat je dus beter een 2e paar schoenen kan aanschaffen, dit zal ik dus maar eens doenmhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:49:
Iemand ervaring met schoendrogers? Volgens mij vrouw hebben we echt wat nodig voor de kinderlaarzen. Als ze toevallig ook heel goed zijn voor de fietsschoenen van papa..... Is dat natuurlijk meegenomen.
Ik kwam een shoefresh en een go4dry tegen, iemand ervaring? Ik heb wel eens iets goedkoops gekocht bij de decathlon, maar als ik het geld in de brand had gestoken waren mijn schoenen droger geweest waarschijnlijk.
Het grote fietskleding topicluuk66 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:32:
nu ben ik opzoek naar iets voor in de winter maanden
Ik heb een rek om in mijn warmtepomp droogkast te plaatsen en die dient voor delicate stukken en schoenen.mhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:49:
Iemand ervaring met schoendrogers? Volgens mij vrouw hebben we echt wat nodig voor de kinderlaarzen. Als ze toevallig ook heel goed zijn voor de fietsschoenen van papa..... Is dat natuurlijk meegenomen.
Deze gebruik ik ook voor mijn snowboardschoenen, motorlaarzen en mtb-schoenen en het werkt perfect.mhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:49:
Warme lucht wordt erin geblazen, maakt vrijwel geen geluid en binnen een paar uur zijn je schoenen droog.
Rule #9 !luuk66 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:32:
Beste allemaal,
Ik ben sinds maart begonnen met wielrennen en dit is me goed bevallen nu ben ik opzoek naar iets voor in de winter maanden om indoor te gaan wat zijn jullie adviezen en tips daarin?
Spatborden er op, handschoenen aan en lekker naar buiten gaan. Uren achtereen houd ik 's winters niet vol, maar ritjes van één à anderhalf uur om jezelf helemaal leeg rijden geven zeer veel voldoening.
Hmm true! Vind het wel ideaal om alleen MTB schoenen te hebben voor spinnen, ATB ritjes en in dit seizoen gewoon op de weg. Gebruik nu inderdaad ook de M540 maar twijfel wel om bijvoorbeeld de Look X-Track Race Carbon of Shimano PD-ES600 te bestellen om iets meer contact met de schoen te hebben!wisselwerking schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
Ik fiets met Shimano PD-M540 SPD Pedalen (dus non SL), omdat ik ook een mountainbike heb en niet te veel schoenen wil hebben. Het verschil merk je met name in de portemonnee. Niet alleen de pedalen zijn lichter, ook de portemonnee is een stuk lichter. En als je met name in het vlakke deel van Nederland jouw rondjes doet, dan is het nog wat lastiger (vanuit rationeel oogpunt) te rechtvaardigen.
Maar laat je vooral niet tegenhouden en koop en show het hier als je het wel waard vind.
Nog heel even en wij kunnen samen de deur uit, zonder dat ze elkaar en het huis slopen als wij 2 uurtjes wegtrappenmhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:02:
[...]
Eén kind is voor beginners.
Twee kinderen, waarvan de middag slaapjes niet synchroon lopen en je ze ook geen seconde alleen kan laten omdat ze de boel overhoop halen. Dat is pas genieten
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
En nog een paar jaar verder zitten puber kinderen blowend op de bank als je thuis komtMistraller schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:34:
[...]
Nog heel even en wij kunnen samen de deur uit, zonder dat ze elkaar en het huis slopen als wij 2 uurtjes wegtrappen
Ik heb tot nu toe altijd met mount gereden, maar behalve dat de smartphone er soms van afvliegt, wordt deze ook nat als het regent.
Er mag hier niet in huis gerookt wordenmhr-zip schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:42:
En nog een paar jaar verder zitten puber kinderen blowend op de bank als je thuis komt
Ik steek die in een plastic zak en dan de achterzak in. Maar ik gebruik een oude iphone 8 daarvoor. Die vliegt vooralsnog niet uit de zak maar is ook een slag kleiner natuurlijk.hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:47:
Heeft iemand tips om een smartphone mee te nemen op de fiets, zonder mount op het stuur? Ik zou de smartphone in m'n achterzak kunnen stoppen, maar daar kan die waarschijnlijk uitvallen (grote oneplus 6).
Ik heb tot nu toe altijd met mount gereden, maar behalve dat de smartphone er soms van afvliegt, wordt deze ook nat als het regent.
Zelf heb ik de nog wat grotere oneplus 7T altijd zonder problemen in m'n achterzak zitten. Als er echt een flinke regenbui kan komen indd in een plastic zip lock zakje voor de bescherminghoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:47:
Heeft iemand tips om een smartphone mee te nemen op de fiets, zonder mount op het stuur? Ik zou de smartphone in m'n achterzak kunnen stoppen, maar daar kan die waarschijnlijk uitvallen (grote oneplus 6).
En je denkt dat pubers zich daar wat van aantrekken? Of deed jij vroeger nooit dingen die niet mogen?Engineer Stewie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Er mag hier niet in huis gerookt worden
Ik heb nooit geblowd, maar heb wel andere dingen gedaan die echt niet mochten. Maar ja, een beetje experimenteren noem ik dat...
[ Voor 68% gewijzigd door hoi1234 op 08-10-2020 08:22 ]
Niets mis met MTB (SPD) pedalen voor een beginner. Bijkomend voordeel is dat je aan beide kanten kan inklikken. Haal je er nog een MTB bij kun je ook gelijk door.hoi1234 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:48:
Zijn https://www.futurumshop.n...0-zwart-mtb-pedalen.phtml trouwens een beetje geschikt voor een racefiets? Het zijn weliswaar mtb-pedalen, maar ze zijn wel lekker klein. Om nou meteen weer nieuwe schoenen te moeten kopen (heb MTB-schoenen gekregen) is ook weer zo iets. Ik denk dat de extra gains op krachtgebied het voor mij niet interessant genoeg maken, maar ik wil ook niet mijn geld uitgeven aan een halfbakken oplossing.
Qua beginnersfouten ga je er niet perse op vooruit. Het gaat je altijd minimaal 1x gebeuren dat je in bijna stil stand vergeet uit te klikken en naast je fiets ligt. Dat is overigens de meestgemaakte / klassieke beginnersfout.
Verder wel wat meer contactoppervlak en speling qua beweging van je voet t.o.v. het pedaal. Ga je echt flink gas geven en ben je bang dat je met het pedaal de grond raakt heb je eerder slechte bochten techniek. Zorg dat je bij het in gaan van een (snelle) bocht altijd je voet aan de binnenkant van de bocht op 12 uur positie staat. Wanneer je uit de apex komt (laagste punt fiets in schuine positie) geeft je het weer ruimte om te trappen.
Ik rijd zelf Look Keo voor racer. Eigenlijk nooit naar een ander systeem gekeken. Mijn 1e racer kwam met Look en daarom altijd bij Look gebleven (al zijn de pedalen en schoen (zool) inmiddels wel upgradet naar premium (carbon) spul.
Het type schoen wat je draagt zorgt ook voor noemenswaardig verschil. Daarnaast heb je bij Look ook nog mogelijkheid in de hoeveelheid speling middels het schoenplaatje. Is dat bij Shimano ook voor SPD-SL mogelijk trouwens?
Verschil merk ik wel duidelijk. Op mijn racer heb ik de meest optimale setup waarbij iedere trap echt 'raak' is c.q. alles veel stijver. Op mijn indoor trainer rijd ik bijv. nog met mijn oude shimano (klitteband) schoenen daar merk ik al flink verschil. Op de MTB/crosser neem je mindere stijfheid voor lief omdat je snel in en uit je pedalen wil in het bos. Daarnaast is de rijstijl veel dynamischer.
@Dix0r hoezo is SPD prima voor een beginner? Zeker als je goede schoenen hebt is dat contactoppervlakte amper een issue. Af en toe laat ik mij verleiden tot langere ritten, zowel op de ATB als de racefiets, met als uitschieter een rit van 660km, maar mijn voeten zijn nooit een issue geweest.
Dus waar zit de winst wat jou betreft dan in? Enige wat ik mij kan bedenken is dat je bij SPD-SL (afhankelijk van de gekozen variant) wat minder zijwaartse speling hebt, zodat er minder kracht verloren gaat.
[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 08-10-2020 08:46 ]
Maar wanneer je een MTB schoen/pedaal hebt op de racefiets, dan zie ik geen echte reden om per direct over te stappen.
De enige fout die je volgens mij kunt maken is het gebruik maken van pedalen met riempjes. Hier zit je minder goed mee vast wanneer je aan het fietsen bent, maar wanneer je van de fiets af wilt zit je in één keer veeeel vaster..... Dus dan liever maar op gewone pedalen zonder riempjes wanneer er nog geen budget voor klikpedalen is. (al vind ik het zelf eng om op de gewone huis/tuin/keuken fiets te staan op de pedalen, dus voor de race en MTB is voor mij de keus snel gemaakt)
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
De zijwaartse speling kan voor sommige mensen ook een uitkomst zijn. Wanneer je plaatje heel strak is en niet goed is afgesteld (of je beweegt van nature tijdens de fietsbeweging), dan gaat je knie het gemis aan speling opvangen.wisselwerking schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:42:
@Dix0r hoezo is SPD prima voor een beginner? Zeker als je goede schoenen hebt is dat contactoppervlakte amper een issue. Dus waar zit de winst wat jou betreft dan in? Enige wat ik mij kan bedenken is dat je bij SPD-SL (afhankelijk van de gekozen variant) wat minder zijwaartse speling hebt, zodat er minder kracht verloren gaat.
Je bedoelt toe-clips? Die krengen zijn levensgevaarlijk. Tenminste de wielerclub waar ik bij zit, heeft ze verboden. Ik had de riempjes nodig van de toe-clips voor de fiets van mijn vader die ik op een trainer heb staan, toen ik vroeg of iemand ze toevallig over had, werd ik gespietst en vervolgens aan de schandpaal genageld. Anno 2020 zouden toe-clips echt niet meer kunnen.ydderf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:43:
Schoenen voor de racefiets hebben over het algemeen ook een stijvere zool. Hierdoor zal je ook minder snel last hebben van een doordrukkend schoenplaatje/pedaal gevoel.
Maar wanneer je een MTB schoen/pedaal hebt op de racefiets, dan zie ik geen echte reden om per direct over te stappen.
De enige fout die je volgens mij kunt maken is het gebruik maken van pedalen met riempjes. Hier zit je minder goed mee vast wanneer je aan het fietsen bent, maar wanneer je van de fiets af wilt zit je in één keer veeeel vaster..... Dus dan liever maar op gewone pedalen zonder riempjes wanneer er nog geen budget voor klikpedalen is. (al vind ik het zelf eng om op de gewone huis/tuin/keuken fiets te staan op de pedalen, dus voor de race en MTB is voor mij de keus snel gemaakt)
@Dix0r misschien heb ik het ook wel verkeerd begrepen, maar mij is tijdens de training juist geleerd zoveel mogelijk te trappen. De platform-pedalen die ik nu heb, zouden alleen zeer ongeschikt zijn.
In de bochten kun je het beste zoveel mogelijk doortrappen, maar wordt de snelheid hoger dan is dat op gegeven moment niet meer mogelijk om dat je dan met de trapper aan de binnenkant op de grond komt.
Ofwel, dan moet je ff stoppen met trappen en zodra het weer kan beginnen met trappen. Wanneer je niet trapt moet je het pedaal aan de binnenkant zo hoog mogelijk houden (zoals op de foto een paar reacties terug).
Ik twijfel alleen hoeveel verschil er zit tussen de platform pedalen en de race pedalen. Het gaat immers maar om de halve pedaal dikte (wat onder het midden van de as zit) en hij zal misschien iets breder zijn waardoor hij eerder tegen de grond komt. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook niet helemaal beeld hoe "groot" de platform pedalen zijn...
Nee dan fietsen ze meemhr-zip schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:42:
[...]
En nog een paar jaar verder zitten puber kinderen blowend op de bank als je thuis komt
---------------
ziplocker erom? En anders op je bovenbuis. Ik ben hem inderdaad ook eens verloren op een hobbelige track.hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:47:
---------------
Muahh de duurdere MTB schoenen hebben ook gewoon een carbon zool. Bijvoorbeeld de Shimano SH-RX800 waar ik naar zit te kijken als uitbreiding. Dan verlies je die voordelen ook niet.Dix0r schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Niets mis met MTB (SPD) pedalen voor een beginner. Bijkomend voordeel is dat je aan beide kanten kan inklikken. Haal je er nog een MTB bij kun je ook gelijk door.
Qua beginnersfouten ga je er niet perse op vooruit. Het gaat je altijd minimaal 1x gebeuren dat je in bijna stil stand vergeet uit te klikken en naast je fiets ligt. Dat is overigens de meestgemaakte / klassieke beginnersfout.
Verder wel wat meer contactoppervlak en speling qua beweging van je voet t.o.v. het pedaal. Ga je echt flink gas geven en ben je bang dat je met het pedaal de grond raakt heb je eerder slechte bochten techniek. Zorg dat je bij het in gaan van een (snelle) bocht altijd je voet aan de binnenkant van de bocht op 12 uur positie staat. Wanneer je uit de apex komt (laagste punt fiets in schuine positie) geeft je het weer ruimte om te trappen.
Ik rijd zelf Look Keo voor racer. Eigenlijk nooit naar een ander systeem gekeken. Mijn 1e racer kwam met Look en daarom altijd bij Look gebleven (al zijn de pedalen en schoen (zool) inmiddels wel upgradet naar premium (carbon) spul.
Het type schoen wat je draagt zorgt ook voor noemenswaardig verschil. Daarnaast heb je bij Look ook nog mogelijkheid in de hoeveelheid speling middels het schoenplaatje. Is dat bij Shimano ook voor SPD-SL mogelijk trouwens?
Verschil merk ik wel duidelijk. Op mijn racer heb ik de meest optimale setup waarbij iedere trap echt 'raak' is c.q. alles veel stijver. Op mijn indoor trainer rijd ik bijv. nog met mijn oude shimano (klitteband) schoenen daar merk ik al flink verschil. Op de MTB/crosser neem je mindere stijfheid voor lief omdat je snel in en uit je pedalen wil in het bos. Daarnaast is de rijstijl veel dynamischer.
Tevens als je kijkt naar pedalen, je hebt bijvooreeld de :
- Look X-Track Race Carbon
- Shimano PD-ES600
Waar je ook al een groter contact oppervlak het en dus meer kracht kan zetten. SPD is zeker niet alleen meer voor beginner/atb maar kan ook prima veelzijdig op de weg gebruikt worden. Als iemand ervaring heeft met de RX800 schoenen of look x-track plaatjes. Let me know!
SPD is niet zozeer beginner/gevorderde, het is gewoon een keuze. Je loopt er véél makkelijker mee, sneller uitklikken, 2 zijdig inklikken, en de schoen kies je natuurlijk zelf uit. Mijn schoen voelt in elk geval véél stijver in vergelijking met gewone schoenen op een trapper. De enige keren dat ik mij kan voorstellen dat SPD minder handig is, is als je in een agressieve sprint los wil gaan, dat is in Zwift in elk geval de enige keer dat ie ooit eens losschoot. Dat losschieten bij wilde acties vind ik overigens het grootste voordeel qua veiligheid, bij langs de weg schieten, langsgroefje, "tochmaarstoppenbijverkeerslicht" waren mijn voeten toch altijd los. "Je valt gegarandeerd een keer met klikpedalen" is imho met SPD niet aan de orde. (Is mij nog niet overkomen in elk geval)Dix0r schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Niets mis met MTB (SPD) pedalen voor een beginner. Bijkomend voordeel is dat je aan beide kanten kan inklikken. Haal je er nog een MTB bij kun je ook gelijk door.
Je hoeft ook nooit meer cleats te vervangen want die slijten simpelweg niet.
Ik denk dat er zeker mensen zijn die wel baat hebben bij andere systemen hoor, maar voor veel amateurrijders is SPD prima, ik vind dat er vaak al snel minderwaardig op neergekeken wordt.
---------------
Voor spd pedalen moet je wel weer mtb schoenen gebruiken.Mistraller schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:25:
[...]
SPD is niet zozeer beginner/gevorderde, het is gewoon een keuze. Je loopt er véél makkelijker mee, sneller uitklikken, 2 zijdig inklikken, en de schoen kies je natuurlijk zelf uit. Mijn schoen voelt in elk geval véél stijver in vergelijking met gewone schoenen op een trapper. De enige keren dat ik mij kan voorstellen dat SPD minder handig is, is als je in een agressieve sprint los wil gaan, dat is in Zwift in elk geval de enige keer dat ie ooit eens losschoot. Dat losschieten bij wilde acties vind ik overigens het grootste voordeel qua veiligheid, bij langs de weg schieten, langsgroefje, "tochmaarstoppenbijverkeerslicht" waren mijn voeten toch altijd los. "Je valt gegarandeerd een keer met klikpedalen" is imho met SPD niet aan de orde. (Is mij nog niet overkomen in elk geval)
Je hoeft ook nooit meer cleats te vervangen want die slijten simpelweg niet.
Ik denk dat er zeker mensen zijn die wel baat hebben bij andere systemen hoor, maar voor veel amateurrijders is SPD prima, ik vind dat er vaak al snel minderwaardig op neergekeken wordt.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik heb bij SPD altijd het gevoel alsof ik met een stok in een emmer loop te roeren, zoveel speling. Zeker bij de wat hogere vermogen krijg ik dan nogal snel last van m'n knieën (heb sowieso wat gevoelige knieën).wisselwerking schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:42:
@hoi1234 ik heb mijn telefoon altijd achter in mijn shirt. Dat gaat ook op de ATB prima, en daar is de kans veel groter dat hij er uit zou kunnen stuiteren.
@Dix0r hoezo is SPD prima voor een beginner? Zeker als je goede schoenen hebt is dat contactoppervlakte amper een issue. Af en toe laat ik mij verleiden tot langere ritten, zowel op de ATB als de racefiets, met als uitschieter een rit van 660km, maar mijn voeten zijn nooit een issue geweest.
Dus waar zit de winst wat jou betreft dan in? Enige wat ik mij kan bedenken is dat je bij SPD-SL (afhankelijk van de gekozen variant) wat minder zijwaartse speling hebt, zodat er minder kracht verloren gaat.
Voor de racefiets met als doel zo snel mogelijk te rijden kan ik ze dus niet aanraden. Voor de rustige toerritten geen probleem. Op fietsvakanties (vorig jaar van Oslo naar de Noordkaap gefietst) monteer ik juist SPD omdat het gewoon wat vriendelijker werkt (ook naast de fiets).
Ik heb trouwens ook die Look X-Track carbon's. Dat beetje extra platform is wel fijn t.o.v. de Shimano pedalen en ze gebruiken verder dezelfde schoenplaatjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 08-10-2020 09:33 ]
In jouw geval kan ik me dat zeker voorstellen. Maar heel stijf is niet altijd goed voor je knieën. Bovendien kan het geen kwaad om je beenspieren ook te trainen op het ontwikkelen van stabiliteit. (2 jaar terug wat knieproblemen gehad, mijn fysio wees me daarop)Ypuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Ik heb bij SPD altijd het gevoel alsof ik met een stok in een emmer loop te roeren, zoveel speling. Zeker bij de wat hogere vermogen krijg ik dan nogal snel last van m'n knieën (heb sowieso wat gevoelige knieën).
Voor de racefiets met als doel zo snel mogelijk te rijden kan ik ze dus niet aanraden. Voor de rustige toerritten geen probleem. Op fietsvakanties (vorig jaar van Oslo naar de Noordkaap gefietst) monteer ik juist SPD omdat het gewoon wat vriendelijker werkt (ook naast de fiets).
Ik heb trouwens ook die Look X-Track carbon's. Dat beetje extra platform is wel fijn t.o.v. de Shimano pedalen en ze gebruiken verder dezelfde schoenplaatjes.
True, maar veel mensen die hier meelezen komen ook voor een eerste adviesracoon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Voor spd pedalen moet je wel weer mtb schoenen gebruiken.
[ Voor 66% gewijzigd door Mistraller op 08-10-2020 09:40 ]
---------------
Uiteindelijk is het een afweging die iedereen voor zich zelf moet maken, maar te vaak worden zaken gepresenteerd als feit, terwijl het vaak een mening is. Datzelfde geld ook voor jouw voorbeeld. Jij kan ze niet aanraden op basis van jouw ervaring, terwijl ik dan weer niet hetzelfde ervaar.Ypuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Ik heb bij SPD altijd het gevoel alsof ik met een stok in een emmer loop te roeren, zoveel speling. Zeker bij de wat hogere vermogen krijg ik dan nogal snel last van m'n knieën (heb sowieso wat gevoelige knieën).
Ik fiets ook wel vaker op hogere vermogens en heb geen last van mijn knieën. Sommige mensen hebben dus blijkbaar baat bij meer speling en andere juist weer bij minder speling. Daarnaast zou het trouwens gek zijn dat je hogere vermogens op SPD niet goed "kwijt zou kunnen". Ik denk dat ik op de ATB vaker piek qua vermogens dan op de racefiets.
Heb je al MTB schoenen is SPD prima voor een beginner / maakt het niets uit t.o.v. SPD-SL of Look Keo. C.q. je hoeft niet naar de winkel voor andere schoenen. Niets meer niets minder.
De Look X-Track (carbon) heb ik ook op de crosser. MTB heb ik Shimano XT PD-M8100. Verschil merk ik niet tot nauwelijks. Misschien dat het bij cross wedstrijden / parcours qua contactoppervlak wel meer voordeel geeft omdat je relatief vaker uit en in de pedalen moet.
Eigenlijk +1. Gisterenavond mijn 1e (groep) avondrit in het donker gemaakt met lampjes.DieAnder schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Rule #9 !
Spatborden er op, handschoenen aan en lekker naar buiten gaan. Uren achtereen houd ik 's winters niet vol, maar ritjes van één à anderhalf uur om jezelf helemaal leeg rijden geven zeer veel voldoening.
Begin echter toch wel serieus te twijfelen of ik 1 a 2 uur Zwift stiekem niet leuker vind.

Zeker wanneer het kouder wordt. Daarnaast is in het donker rijden ook vrij gevaarlijk. 2 jaar terug al eens bijna van mijn fiets gereden omdat een automobilist me gewoon niet zag.
In het weekend / daglicht uiteraard wel naar buiten. Niets zo mooi als een koude maar heldere zondagochtend
Dat had ik vorig jaar toen ik voor het eerst ging ZwiftenDix0r schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:48:
Eigenlijk +1. Gisterenavond mijn 1e (groep) avondrit in het donker gemaakt met lampjes.
Begin echter toch wel serieus te twijfelen of ik 1 a 2 uur Zwift stiekem niet leuker vind.![]()
Zeker wanneer het kouder wordt. Daarnaast is in het donker rijden ook vrij gevaarlijk. 2 jaar terug al eens bijna van mijn fiets gereden omdat een automobilist me gewoon niet zag.
In het weekend / daglicht uiteraard wel naar buiten. Niets zo mooi als een koude maar heldere zondagochtend
Donker.. koud.. (soms nat).. en dan ook nog eens flinke wind tegen. Ga dan NU echt liever een uurtje of 1,5 Zwiften. Muziekje erbij.. ideaal
Het is ook zeker niet mijn hobby. Een van de redenen waarom ik idd een Zwift abbo heb.
BOA sluitingen kan ik nu iedereen aanraden, deze zijn erg fijn af te stellen.
Op de websites van bijvoorbeeld Mantel of Futurum staat ook wel wat de stijfheid van de zool is. Hoe stijver, hoe duurder. Maar passen van schoenen is zeker belangrijk. Ik denk dat het uiteindelijk belangrijker is hoe de schoenen zitten dan hoe stijf de zool is.hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:55:
Nu heb ik nog meer vragenBlijkbaar zit er veel meer verschil tussen schoenen dan mooi/lelijk, betaalbaar/te duur en zit lekker/zit niet lekker. Maar hoe kom je er achter wat een fijne schoen is? Ik neem aan dat je bijvoorbeeld stijfheid van de zool slecht kunt beoordelen in een winkel. Dat moet je volgens mij over tientallen ritten ervaren.
Niet kwijt kunnen is een ander verhaal, maar met name de 'sustained efforts' leveren problemen op. Een uur lang 300w trappen gaat gewoon fijner als alles vast zit en je benen als 2 zuigers op een krukas functioneren. Bij SPD heb je wat bewegingsvrijheid (zowel L/R als op- en neer) waardoor je voet/knie bij iedere neerwaartse beweging zich weer moet zetten. Bij 100rpm/300w weet ik zeker dat mijn knie binnen het uur gaat protesteren. Mogelijk ligt dit ook aan je traptechniek, ik probeer altijd zoveel mogelijk rond te draaien, dus ook aan de pedalen te trekken i.p.v. alleen maar duwen.wisselwerking schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:41:
Daarnaast zou het trouwens gek zijn dat je hogere vermogens op SPD niet goed "kwijt zou kunnen". Ik denk dat ik op de ATB vaker piek qua vermogens dan op de racefiets.
Met ATB/MTB gebruik ik ook gewoon SPD en is dit veel minder een issue. Je trapt dan onregelmatiger, komt vaker uit het zadel, hebt vaker je benen stil, geen constante hoge RPM's etc. Doordat het veel dynamischer is, is de belasting op je knie sowieso anders.
@hoi1234 Voor een schoen is eigenlijk net als bij een helm maar één ding van belang; dat hij goed past. Dat ga je met internet shoppen nooit kunnen achterhalen hoe goed je je best ook doet.
Stijfheid van zolen etc. zou ik me niet al te druk om maken. Wielrenschoenen en MTB schoenen verschillen vaak wel iets, maar over het algemeen is het allemaal wel dikke prima voor het beoogde gebruik.
[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 08-10-2020 10:06 ]
Ik heb die van shoefresh, werkt prima alleen hiel/hak van schoen droogt helaas niet echt doordat warme lucht naar boven gaat. (vooral last van bij giro empire schoenen die wat meer vulling hebben bij hiel)mhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:49:
Maar verder prima, denk er zelfs over om 2e aan te schaffen op op m'n werk neer te zetten.
Maar goed voor je schoenen is het zeker niet om ze 3 dagen nat te laten staan.rolandos582 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:52:
[...]
Ik was toevallig aan het kijken naar iets soortgelijks, met name omdat ik nu 1 paar schoenen heb. Tijdens regen etc. worden ze nog wel eens goed nat, en 2 dagen later starten met natte schoenen is echt k*t. Maar na research kwam ik er toch wel achter dat dit niet goed is voor de levensduur van de schoen. Opzicht ook wel logisch omdat het niet echt ervoor bedoeld is. Ik denk dat je dus beter een 2e paar schoenen kan aanschaffen, dit zal ik dus maar eens doen
Als schoenen echt goed nat zijn droogt de shoefresh ze niet 100% trouwens, maar wel voldoende om ze gewoon weer aan te trekken.
Maar vaak laat ik ze gewoon nog een dagje staan en pak ik een ander paar.
Gelukkig heb ik 8 paar schoenen staan ofzo, dus keus zat
Ik heb zelf wel last van dat niet helemaal lekker vastzitten met spd.Ypuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Niet kwijt kunnen is een ander verhaal, maar met name de 'sustained efforts' leveren problemen op. Een uur lang 300w trappen gaat gewoon fijner als alles vast zit en je benen als 2 zuigers op een krukas functioneren. Bij SPD heb je wat bewegingsvrijheid (zowel L/R als op- en neer) waardoor je voet/knie bij iedere neerwaartse beweging zich weer moet zetten. Bij 100rpm/300w weet ik zeker dat mijn knie binnen het uur gaat protesteren. Mogelijk ligt dit ook aan je traptechniek, ik probeer altijd zoveel mogelijk rond te draaien, dus ook aan de pedalen te trekken i.p.v. alleen maar duwen.
Op m'n gravelbike heb ik spd pedalen omdat spd-sl niet echt lekker is icm afstappen/lopen met zand modder.
Dan sloop je plaatjes/pedalen erg snel en soms kan je gewoon niet inklikken.
Maar die op en neer speling kan ik gewoon niet aan wennen. (en meer l/r is eigenlijk ook wel irritant maar minder erg)
Vooral als je beetje onverhard pakt met hobbels voel je schoenen gewoon klapperen op pedalen.
Maar om nou te zeggen dat ik het echt merk als je gewoon flink doortrapt nee.
Afgelopen weekend ruim half uur 300w getrapt op het strand, dan merk ik het totaal niet.
Wil alleen wel eens een andere pedaal/merk/type proberen want dat geklapper irriteer ik mij wel aan.
[ Voor 66% gewijzigd door DDX op 08-10-2020 10:59 ]
Wanneer het regent of dreigt te gaan regenen dan doe ik die aan of neem ik die mee. Geen zin in natte voeten, en zo hebben je schoenen veel minder de lijden. Op de ATB reed ik (en ga ik) nooit zonder overschoenen op pad, met de racefiets eigenlijk ook niet. Kleine moeite, groot gemakt.
De echt goede schoenen zijn een stevige investering (250 - 400 euro) en vragen best wat tijd om goed af te stellen. Die wil ik dus zo lang mogelijk (be)houden. Ik kan me niet herinneren dat mijn schoenen doorweekt waren, beetje vochtig maar dat is na 12 uren echt wel weer droog.
Ja overschoenen is leuk voor uurtje, daarna beginnen voeten wat vochtig te worden.Grin schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:18:
Euh... overschoenen?
Wanneer het regent of dreigt te gaan regenen dan doe ik die aan of neem ik die mee. Geen zin in natte voeten, en zo hebben je schoenen veel minder de lijden. Op de ATB reed ik (en ga ik) nooit zonder overschoenen op pad, met de racefiets eigenlijk ook niet. Kleine moeite, groot gemakt.
De echt goede schoenen zijn een stevige investering (250 - 400 euro) en vragen best wat tijd om goed af te stellen. Die wil ik dus zo lang mogelijk (be)houden. Ik kan me niet herinneren dat mijn schoenen doorweekt waren, beetje vochtig maar dat is na 12 uren echt wel weer droog.
Maar fiets je 4 uur door de regen dan blijven je voeten niet droog hoor.
En dan hebben we het nog niet over de keren dat je denkt dat het droog blijft of in de zomer een bui meepakken met temperaturen dat overschoenen niet echt handig is omdat je dan alleen maar zweetvoeten krijgt.
Muahh voor een beetje motregen houd dat wel vol, maar als je echt een goede bui hebt en je rijd daar langere tijd in. Dan wens ik je succes met overschoenen. Dan worden je voeten echt wel nat hoor.Grin schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:18:
Euh... overschoenen?
Hoe dan ook, je schoenen worden dan wellicht (wat) nat maar blijven wel schoon.
@DDX Voor de zomer heb je van die lycra covers (link1 link2), die heb ik zelf met 38 graden nog aan. Merk je niks van. Zelfs in een zomerse bui blijven je schoenen dan schoon, ze worden wel nat idd.
[ Voor 47% gewijzigd door Grin op 08-10-2020 11:33 ]
Maar tegen die tijd is de rest ook doorweekt en dan maakt het toch niet meer uit.
Je kan nooit genoeg overschoenen hebben...
https://agu.com/raceday-shoe-cover-essential
Kan je tenminste ook dragen als je geen beenstukken aan hebt.
Komen boven sokken uit en sluiten netjes aan op huid.
En oversokken werken ook prima voor herfstritjes.
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 08-10-2020 11:57 ]
Ik heb nog een setje voor je liggen. Maat s/m, nooit gebruikt. Zitten mij wat te strak...rolandos582 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:51:
En het type overschoen maakt ook wel verschil, ik moet maar even zo'n CyclinGaiter bestellen. Hoorde dat dat wel goed werkte om te zorgen dat het niet vanaf bovenaf erin loopt.
Ik heb vrij grote voeten (maat 45) en blijkbaar vinden de overschoenmakers dat je dan ook direct dikke benen moet hebben. Gevolg is dat de sluiting aan de bovenkant van overschoenen altijd te ruim is voor mij om goed aan te sluiten op mijn benen/ Gevolg is dus altijd dat het water van bovenaf naar binnen komt.
Dus als iemand een tip heeft voor de ultieme overschoen die dit niet heeft. Ik luister!
Tussen de 5 en ~10 graden wil ik nog wel eens een boterhamzakjes gebruiken.
Daaronder het grovere geschut om de voeten warm te houden. Triggert me wel dat ik nog nieuwe nodig heb.
@DDX
Die zien er wel ok uit. Makkelijk aan te doen / over de schoen te leggen? Ik vind met name dat gekloot met ritsen aan de achterkant altijd zo'n gedoe.
Oh wellicht ook leuk twistpunt. Dragen we een sok over de lange broek of eronder?
Zelfde issue inderdaad, maat 45 of 46 shimano. Heb nu een paar GribbGrab RaceAqua. Wel fijn en goed om aan te doen. Maar na een tijdje is de pret er inderdaad wel vanaf.MrBarBarian schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Ik heb nog een setje voor je liggen. Maat s/m, nooit gebruikt. Zitten mij wat te strak...
Ik heb vrij grote voeten (maat 45) en blijkbaar vinden de overschoenmakers dat je dan ook direct dikke benen moet hebben. Gevolg is dat de sluiting aan de bovenkant van overschoenen altijd te ruim is voor mij om goed aan te sluiten op mijn benen/ Gevolg is dus altijd dat het water van bovenaf naar binnen komt.
Dus als iemand een tip heeft voor de ultieme overschoen die dit niet heeft. Ik luister!
Hello fellow humans
Ik heb deze overschoenen en bevallen mij zeer goed.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Eronder. Ik ben 25+Dix0r schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:05:
Oh wellicht ook leuk twistpunt. Dragen we een sok over de lange broek of eronder?
Wat Cyclingweekly over dit punt te zeggen heeft.
Deze zien er wel goed uit ja.DDX schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:56:
recent deze overschoenen gekocht ;
https://agu.com/raceday-shoe-cover-essential
Kan je tenminste ook dragen als je geen beenstukken aan hebt.
Komen boven sokken uit en sluiten netjes aan op huid.
En oversokken werken ook prima voor herfstritjes.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Misschien komt dat omdat ik in mijn beginnersjaren veel van die goedkope broekjes en shirts van Agu gekocht had. Altijd last van mijn kont... totdat ik voor 150 euro aan fietsbonnen had (die mocht je in die tijd belastingvrij kopen) die zouden verlopen. Ik ging naar de LBS en vroeg om advies. Hij deed heel negatief over Agu en kwam met een Assos van 150 euro aan. Die bonnen moesten toch op, dus ik kocht 'm maar... (was in die tijd erg veel geld voor mij!). Sindsdien nooit meer 'goedkope' broekjes gehad.
Nu weet ik dat Agu ook wel 'duurdere' spullen heeft... maar toch heeft deze ervaring mijn relatie met Agu flink geschaad...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Oh, ik heb prima ervaringen met AGU. Mijn vader had handschoenen van AGU van die mooie ouderwetse leren handschoenen en een simpele broek met leren zeem. Nu 40 jaar later komen er kleinere gaatjes in de broek en de handschoenen heb ik in het voorjaar gesloopt toen ik ze uit wou doen nadat ik voor 2 uur door een forse regenbui ben gereden. Als ik had geweten dat dat leer een soort papiermachee wordt als het nat wordt, had ik anderen of geen handschoenen aan gedaan en waren die nu niet gescheurd. Ik heb nu 4 shirts en een broek van AGU (1 shirt en broek via wielerclub) en daar ben ik zeer over te spreken. De broek zit lekker strak en echt als of je op een kussentje zit. Ik heb de broek overigens nog maar een keer aan gehad en hoor wel slechte verhalen van anderen. Maar een broek is zo persoonlijk...Galois schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:39:
Op de één of andere manier heb ik iets tegen het merk Agu.
Misschien komt dat omdat ik in mijn beginnersjaren veel van die goedkope broekjes en shirts van Agu gekocht had. Altijd last van mijn kont... totdat ik voor 150 euro aan fietsbonnen had (die mocht je in die tijd belastingvrij kopen) die zouden verlopen. Ik ging naar de LBS en vroeg om advies. Hij deed heel negatief over Agu en kwam met een Assos van 150 euro aan. Die bonnen moesten toch op, dus ik kocht 'm maar... (was in die tijd erg veel geld voor mij!). Sindsdien nooit meer 'goedkope' broekjes gehad.
Nu weet ik dat Agu ook wel 'duurdere' spullen heeft... maar toch heeft deze ervaring mijn relatie met Agu flinks geschaad...
Overigens heb ik van de zomer een broek van 100 euro en een broek van 80 euro gekocht. Moet je raden welke beter zat. Het is allemaal hartstikke relatief. De Futurum pepijn zit heerlijk en daar heb ik vorige week ook de lange variant van gekocht, de futurum Joris zat ook geweldig, totdat ik na 45 minuten vage schuurpijntjes in mijn lies kreeg. Trouwens de broek die mijn moeder vorig jaar voor mij gekocht heeft bij de Aldi voor 5 euro of zo, doet het ook prima. Je moet gewoon echt geluk hebben... Pas toen ik 120km op één dag fietste met onderbroek

[ Voor 20% gewijzigd door hoi1234 op 08-10-2020 12:56 ]
Ja moet nog wel kijken hoe lang ze meegaan maar uit/aandoen gaat redelijk eenvoudig.Dix0r schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:05:
@DDX
Die zien er wel ok uit. Makkelijk aan te doen / over de schoen te leggen? Ik vind met name dat gekloot met ritsen aan de achterkant altijd zo'n gedoe.
Alleen werkt het wel op basis van eerst overschoenen over je benen doen, daarna schoenen aan en dan overschoenen laten zakken.
Dus even onderweg aantrekken is wat lastiger.
Maar irriteert minder dan overschoenen met rits/klittenband die toch benen beetje afknellen.
En die moet je dan ook nog eens met gaiters gebruiken omdat er ruimte aan bovenkant blijft.
Velotoze overschoenen werkt opzich ook wel ok, maar die kan je na paar keer wel weggooien.
Al hebben die nieuwe versie die langer mee schijnt te gaan.
Scheelt dat ik nooit aan lange broek doe, altijd knie of beenstukken als het wat kouder is.Oh wellicht ook leuk twistpunt. Dragen we een sok over de lange broek of eronder?
Kniestukken icm sokken hou je paar cm blote benen over.
En tegen de tijd dat ik echt beenstukken aan doe is het vaak ook al tijd voor oversokken of winterschoenen.
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 08-10-2020 13:33 ]
dan koop je deze, heb ik ook naar gekeken maar waren 20 euro duurder dus eerst die van agu maar eens langdurig testen.Galois schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:39:
Op de één of andere manier heb ik iets tegen het merk Agu.
https://www.gripgrab.com/...rs?variant=31707232272480
Ik ben vooral blij dat de gels die ik ontvangen nog best te pruimen zijn. (lime+lemon en orange)
Ik had gedacht de overschot te krijgen, zoals blackcurrant of pineapple.
Maar goed, de dozen waarin geleverd werd waren zeker en vast groot genoeg

Trouwens als Belg hier, ik heb recent kennis gemaakt met stroopwafels en jodekoeken.
Apart vraagje, wat wordt vaak uitgedeeld in NL wielerevenementen. In BE zijn dat vaak suikerwafel, frangipane, peperkoek en assortiment fruit. Is dat hetzelfde daar? Of moet ik echt eens naar NL omdat daar beter te krijgen is?
Met deze temperaturen zul je er geen last van hebben, maar als de temperatuur in het voorjaar weer oploopt, zou ik stroopwafels maar niet op de rug meenemen. Door de warmte wordt dat een zooitje.Joindry schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:01:
Trouwens als Belg hier, ik heb recent kennis gemaakt met stroopwafels en jodekoeken.Ow boy, das lekker. Ik maar denken dat NL bleef hangen bij petatje oorlog, pepernoten en gemengde drop. Zou wel eens kunnen dat ik dergelijk koeken ook meeneem op de rug.
Waar heb je die besteld? Ik heb zeer zeker wel interesseJoindry schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:01:
Mijn 2 Sis proefdozen zijn intussen toegekomen. Ik had er eerst maar één besteld, maar toen de inhoudt me goed meeviel heb ik nog een tweede besteld.
Ik ben vooral blij dat de gels die ik ontvangen nog best te pruimen zijn. (lime+lemon en orange)
Ik had gedacht de overschot te krijgen, zoals blackcurrant of pineapple.
Maar goed, de dozen waarin geleverd werd waren zeker en vast groot genoegOpgevuld voor 80% met papier denk ik.
Trouwens als Belg hier, ik heb recent kennis gemaakt met stroopwafels en jodekoeken.Ow boy, das lekker. Ik maar denken dat NL bleef hangen bij petatje oorlog, pepernoten en gemengde drop. Zou wel eens kunnen dat ik dergelijk koeken ook meeneem op de rug.
Apart vraagje, wat wordt vaak uitgedeeld in NL wielerevenementen. In BE zijn dat vaak suikerwafel, frangipane, peperkoek en assortiment fruit. Is dat hetzelfde daar? Of moet ik echt eens naar NL omdat daar beter te krijgen is?
hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Waar heb je die besteld? Ik heb zeer zeker wel interesse
Of bedoel je stroopwafels en jodenkoeken?f4stf0rw4rd schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:53:
[...]
even deze link gebruiken https://www.scienceinsport.com/eu/taster-bundle Dan werkt het wel met gratis verzending. Code is dan TRYME-10
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Nee ik bedoel die gelletjes. Maar je krijgt dus 20 euro korting, ipv gratis. Want dan hoef ik het niet. Je bent Nederlander of je bent het niet hé?Sherlock schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
[...]
Of bedoel je stroopwafels en jodenkoeken?
Ook als Nederlander is dit nog een goede deal hoorhoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Nee ik bedoel die gelletjes. Maar je krijgt dus 20 euro korting, ipv gratis. Want dan hoef ik het niet. Je bent Nederlander of je bent het niet hé?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Nou, ja als ik gratis ruik, dan wordt mijn interesse zeker wel gewekt. Nu valt het best wel mee. Ik wil die gelletjes namelijk best eens proberen, maar dan mag het mij uiteraard niks kostenSherlock schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:51:
[...]
Ook als Nederlander is dit nog een goede deal hoor
Voor een tientje krijg je echt wel value. Heb een aantal geprobeerd en zeker tevreden over. Binnenkort maar eens zo'n gelletje proeven.hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Nou, ja als ik gratis ruik, dan wordt mijn interesse zeker wel gewekt. Nu valt het best wel mee. Ik wil die gelletjes namelijk best eens proberen, maar dan mag het mij uiteraard niks kosten
Deel van mijn beweegreden was dat ik ook nog op zoek was naar 2 redelijk neutrale drinkbussen van 700ml. Daar er zo ook eentje in het pakket zit, was dit direct een héél goede deal voor me.hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Nou, ja als ik gratis ruik, dan wordt mijn interesse zeker wel gewekt. Nu valt het best wel mee. Ik wil die gelletjes namelijk best eens proberen, maar dan mag het mij uiteraard niks kosten
Voor 10 euro kan je echt niet klagen. Ok het is niet gratis gratis, met die drinkbus erbij gerekend komt het zelfs goedkoper dan Decathlon.
Laatste snack voor het aanzetten dan maar.EdwinW schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:09:
[...]
Met deze temperaturen zul je er geen last van hebben, maar als de temperatuur in het voorjaar weer oploopt, zou ik stroopwafels maar niet op de rug meenemen. Door de warmte wordt dat een zooitje.
[ Voor 22% gewijzigd door Joindry op 08-10-2020 15:58 ]
[ Voor 18% gewijzigd door McMiGHtY op 08-10-2020 16:04 ]
We hebben wel meer lekkere dingen in Nederland. Bijvoorbeeld een goede Zeeuwse bolusJoindry schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:01:
Trouwens als Belg hier, ik heb recent kennis gemaakt met stroopwafels en jodekoeken.Ow boy, das lekker. Ik maar denken dat NL bleef hangen bij petatje oorlog, pepernoten en gemengde drop.
Niet de beste stroopwafels, maar wel makkelijk mee te nemen: Kanjer Stroopwafels. Zijn bij diverse Nederlandse supermarkten te krijgen.Zou wel eens kunnen dat ik dergelijk koeken ook meeneem op de rug.
Nederlanders en gratis bij wielerevenementen wat denk jezelfApart vraagje, wat wordt vaak uitgedeeld in NL wielerevenementen. In BE zijn dat vaak suikerwafel, frangipane, peperkoek en assortiment fruit. Is dat hetzelfde daar? Of moet ik echt eens naar NL omdat daar beter te krijgen is?
Zullen er vast zijn waar het goed gerekend is, maar dat zullen anderen je moeten vertellen.
Dinsdag alweer voor het eerst op Zwift gezeten en toen bijna door m'n trial kilometers heengegaan. Twijfel of ik abbo gewoon al aan zal zetten, want ook de vooruitzichten zijn niet best.
Spatje onderweg wil ik nog best doorheen fietsen, maar hier heeft het vandaag gewoon de hele dag aan een stuk door gezeken.
Zo! /rant. Sorry moest het even kwijt.
Inderdaad.... Ik heb dadelijk training. Ik ben er al een paar weken niet bij geweest (tijden komen me niet zo goed uit), dus vandaag heb ik mezelf beloofd om er wel naartoe te gaan. Vandaag ben ik vrij van school (is Corona toch nog ergens goed voor), dus dit is de uitgelezen kans. Maar ja, als het zo hard regent weet ik niet hoe blij ik van de training word.Morrar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:29:
Mag ik even iets kwijt; wat een teringweer is het de laatste tijd
Dinsdag alweer voor het eerst op Zwift gezeten en toen bijna door m'n trial kilometers heengegaan. Twijfel of ik abbo gewoon al aan zal zetten, want ook de vooruitzichten zijn niet best.
Spatje onderweg wil ik nog best doorheen fietsen, maar hier heeft het vandaag gewoon de hele dag aan een stuk door gezeken.
Klopt, het zeikt hier ook al de hele dag. Zelf ga ik de komende periode proberen in de weekenden een rit te doen, regen of geen regen. Dan pak ik lekker de mountainbike
Je betaald voor die dikke 800ml bidon natuurlijk. De rest krijg je er gratis bijhoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
........................................................................................................................................................
Harder aan het tuitje trekken.ikbenwouter schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:53:
Ik krijg de drinktuit van die SiS bidon niet open, zie ik iets over het hoofd?
Sommige van mijn bidons kan ik het tuitje draaien, zodat hij niet perongeluk open kan gaan.ikbenwouter schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:53:
Als je dop eraf haalt, kan je aan de binnenkant zien of het ook voor jouw bidon geldt.
Zijn er hier in het topic eigenlijk mensen die actief aan hun core werken en/of strechen?BreadFan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:38:
Doordeweeks wil ik proberen mijn core wat te gaan versterken. Daar valt wel wat verbetering te boeken
Zo ja, wat doen jullie dan?
Gewoon je abo doorzetten. Ik zit ook 3x per week in de garage op de Tacx met dit weer. Ik ga er van uit dat er straks nog wel een mooie herfst komt en we toch nog wat ritjes buiten kunnen doen. Maar voor nu is het even niet anders.Morrar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:29:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja, planken, opdrukken en buikspieroefeningen. Sinds ik dat doe heb ik in elk geval veel minder vaak last van mijn rug.mhr-zip schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Zijn er hier in het topic eigenlijk mensen die actief aan hun core werken en/of strechen?
Ja..hier staat er een fiets standaard klaar in een Kickr, soms 1x per week..andere keren 5x in de week.Gewoon dat Zwift abbo weer aanklikken en gaan fietsen. (En als je echt leuk het komende voorjaar in wil gaan, gestructureerd en uren maken)Morrar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:29:
Je moet flink trekken, daarom normaal ik ze onderweg niet mee. Dat is bij mijn elite fly's echt wel anders.ikbenwouter schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:53:
Geen last van, hier gaan ze redelijk goed open. Nieuw zijn ze natuurlijk wel altijd iets strakker.ikbenwouter schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:53:
Niemand thuis met een wat sterker gebit? Anders een keer een toertje in de vaatwas zetten. Dan is de (niet heel aangename) nieuw geur er ook direct uit.
Dan mogen we als Belgen zeker niet klagen, altijd voldoende om drinkbussen bij te vullen en qua eten kom je meestal ook dikker thuis dan je vertrokken bent. Bourgondiërs zeker?mhr-zip schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:25:
[...]
Nederlanders en gratis bij wielerevenementen wat denk jezelf![]()
Zullen er vast zijn waar het goed gerekend is, maar dat zullen anderen je moeten vertellen.
Dit is ook de reden dat ik er mee aan de gang ga. Planken en opdrukken doe ik af en toe wel, maar ongestructureerd. Heb nu zo'n ab wheel roller of hoe heet het, 2 dagen geleden gebruikt en voel het nogwisselwerking schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:16:
[...]
Ja, planken, opdrukken en buikspieroefeningen. Sinds ik dat doe heb ik in elk geval veel minder vaak last van mijn rug.
Wil daar op 2 vaste avonden in de week een half uurtje mee aan de slag.
De zomerfiets staat al vast op de trainer. Die komt niet eerder weer buiten dan maart verwacht ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 08-10-2020 17:51 ]
Hardlopen is ook goed voor de core en niet eens zo erg om te doen in de regenBreadFan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Dit is ook de reden dat ik er mee aan de gang ga. Planken en opdrukken doe ik af en toe wel, maar ongestructureerd. Heb nu zo'n ab wheel roller of hoe heet het, 2 dagen geleden gebruikt en voel het nog![]()
Wil daar op 2 vaste avonden in de week een half uurtje mee aan de slag.

Nu niet. Het is off season voor mij. Op het moment doe ik niet veel meer dan ritjes van een uurtje (2x buiten deze week en redelijk droog gebleven!) en self massage.mhr-zip schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Zijn er hier in het topic eigenlijk mensen die actief aan hun core werken en/of strechen?
Als het opschalen weeer komt, komen de kracht oefeningen ook weer. Core en (nog meer) beenspieren maken.
Ik heb mijn mobiel in zo'n Flipbelt imitatie van de Action. Kost 4 Euro, maar ik weet niet of een Oneplus 6 er in past. Mijn mobiel past er makkelijk in, maar dat is een Sony XZ2 Compact.hoi1234 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:47:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic