Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 164 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Iemand een adresje voor Cliff Bar? Bever heeft ze weliswaar, maar €1,95/stuk is wat gortig....krijg je wel 5 voor de prijs van 4. Kosten ze nog steeds €1,56 per stuk. Dat vind ik net ff teveel.
Momenteel heb ik Naked bars, best lekker maar krijg er geen "vol" gevoel van, energie geven ze wel maar het prettige gevoel van zorgeloos bijgetankt verder kunnen is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:05
Ramon 73 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:58:
Iemand een adresje voor Cliff Bar? Bever heeft ze weliswaar, maar €1,95/stuk is wat gortig....krijg je wel 5 voor de prijs van 4. Kosten ze nog steeds €1,56 per stuk. Dat vind ik net ff teveel.
Momenteel heb ik Naked bars, best lekker maar krijg er geen "vol" gevoel van, energie geven ze wel maar het prettige gevoel van zorgeloos bijgetankt verder kunnen is er niet.
Mijn lokale Appie heeft ze ook maar daar zijn ze 1.85 per stuk.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Maarten_E schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:00:
[...]

Mijn lokale Appie heeft ze ook maar daar zijn ze 1.85 per stuk.
Dan is de Jumbo nog goedkoper met €1,65-€1,75 afhankelijk van de soort die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Over bars gesproken, ik was mijn blunder van gisteren nog vergeten :$

Het tempo zat er lekker in en ik had geen zin af te stappen. Had voor het eerst eig geen vast voedsel bij me dus alleen gelletjes en bars.
Dus ik dacht, tijd om te leren eten op de fiets. Een gelletje ging prima maar bij mijn bar ook per ongeluk een stuk plastic opgekauwd _O-

[ Voor 68% gewijzigd door Cranzai op 27-09-2020 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
Ramon 73 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:58:
https://www.bodyandfit.co...Repen/Clif-Bar/p/clif-bar

Ook nog 15% korting met code TAKE.

Betekend 17,77 per 12 repen. Omgerekend 1,48 per stuk. Veel goedkoper zul je ze ook echt niet gaan krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wachten op een bonusaanbieding bij de Appie (2 halen, 1 betalen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 22:36
Smultie schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:25:
Wachten op een bonusaanbieding bij de Appie (2 halen, 1 betalen)
Die was er destijds alleen maar omdat de voorraden beperkte tht hadden. De huidige productiebatches in omloop blijven tot februari goed, dus dan kun je waarschijnlijk pas weer een actie verwachten.

Maar waarom moet het allemaal goedkoper en goedkoper? Je verwacht gratis verzending voor een handvol repen, vervolgens moet er 75 cent of meer van de adviesprijs af (die voor Clif 2.25 is) en daar moet ook nog iemand de boel voor inpakken, in een doosje doen, tape en verpakkingsmateriaal? Volgens mij kan dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Worsteneter schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:02:
[...]

Die was er destijds alleen maar omdat de voorraden beperkte tht hadden. De huidige productiebatches in omloop blijven tot februari goed, dus dan kun je waarschijnlijk pas weer een actie verwachten.

Maar waarom moet het allemaal goedkoper en goedkoper? Je verwacht gratis verzending voor een handvol repen, vervolgens moet er 75 cent of meer van de adviesprijs af (die voor Clif 2.25 is) en daar moet ook nog iemand de boel voor inpakken, in een doosje doen, tape en verpakkingsmateriaal? Volgens mij kan dat niet
Iets met dubbeltje op de eerste rang zitten. Volledig mee eens overigens, accepteer de prijs of koop een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Da's ook wat. Mijn vrouw ging vanmorgen buiten fietsen, dus ik binnen (want kids). Rijden we gewoon allebei, nagenoeg zelfde tijdstip lek. Mijn zwift wiel omdat ik een tijd terug velgen gewisseld heb en velglint zat blijkbaar scheef. Mijn vrouw door een glasscherf. We hebben voortaan nu ook 2 pleisters in de zadeltas want bij het zoeken naar de boosdoener in de band had ze zich behoorlijk gesneden, ze had niks bij en door de kou was het lang blijven bloeden.
Maar ik was wel trots, want het was haar eerste lekke band onderweg in 7 (!!!) jaar, en ik hoefde niet te helpen. Nu vroeg ik me alleen af: verlies je met CO2 sneller de druk? Ik heb al eens gelezen dat mensen de CO2 thuis weer vervangen door gewone lucht of is dat onzin?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anniedrew schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:53:
Hier nog mijn Shimano-ketting 11-speed waarmee de fiets is afgeleverd. Inmiddels zo goed als 2000 km en merk dat hij bijna 0,5% is. Nu ben ik wel een regelmatige poetser. De KMC 11-speed opvolger ligt al klaar voor als de kettingslijtagemeter er in valt :)

Mijn vriendin daarentegen heeft een KMC 11-speed en heeft ruim 4000 gereden, en die is pas net 0,5%. Ook zij is een regelmatige poetser.

Dit zou kunnen bevestigen dat KMC een hardere metaalsoort gebruikt. Buitenom de andere variabelen van rijstijl, schakelstijl, meergewicht ten opzichte van vriendin, etc.
Hier 2x KMC ketting ruim 1,5 jaar op onze 10spd fietsen. Ik zit op dik 1% zag ik (8900km), mijn vrouw nog maar op 0,5% (6630km). De cassettes zijn in elk geval nog dik in orde.
Het aantal kilometers dat je kunt rijden met een ketting lijkt me idd heel sterk afhankelijk van het vermogen dat je op die ketting overbrengt. Poetsen lijkt me veel minder relatie te hebben op de kettingrek. (mijn vrouw poetst amper)
Mijn nieuwe racer 11spd heb ik nu dik 1500km op gereden, daar valt de meter er nog helemaal niet in.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:49:
Nu vroeg ik me alleen af: verlies je met CO2 sneller de druk? Ik heb al eens gelezen dat mensen de CO2 thuis weer vervangen door gewone lucht of is dat onzin?
Naar het schijnt. Dit is wel een informatieve thread: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=52121

Je bent wel weer snel onderweg, maar ideaal of duurzaam is het niet. Je hebt geld uitgegeven, de afvalberg laten groeien en grondstoffen en energie laten verbruiken om dat patroon te maken en vervoeren. Vervolgens mag je thuis alsnog je band leeg laten lopen en opnieuw oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:50
Mistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:03:
[...]

Hier 2x KMC ketting ruim 1,5 jaar op onze 10spd fietsen. Ik zit op dik 1% zag ik (8900km), mijn vrouw nog maar op 0,5% (6630km). De cassettes zijn in elk geval nog dik in orde.
Het aantal kilometers dat je kunt rijden met een ketting lijkt me idd heel sterk afhankelijk van het vermogen dat je op die ketting overbrengt. Poetsen lijkt me veel minder relatie te hebben op de kettingrek. (mijn vrouw poetst amper)
Mijn nieuwe racer 11spd heb ik nu dik 1500km op gereden, daar valt de meter er nog helemaal niet in.
Ik herinner mij te hebben gelezen -of dat in dit topic was of het grote MTB topic- dat er een ''nieuwe'' stroming is van mensen die vermoeden dat een overdadigheid aan het schoonmaken van je aandrijflijn een negatieve invloed heeft op de levensduur.

Dat zou zowel jullie ervaring als die van ons in dit geval kunnen onderstrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anniedrew op 28-09-2020 08:29 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Afgelopen zaterdag was het mijn eerste echt lange tocht en ook nog mijn eerste georganiseerde tocht (Limburgs Mooiste Noord 200km). Vrijdagavond op tijd gaan slapen en om 04.00 een x wakker geworden en gehoord dat het met bakken uit de hemel viel...dus wat had ik er zin in! ;)

Zaterdag ochtend zouden we om 07.15 verzamelen om rond 07.30 naar Arcen te fietsen (het is ongeveer 15km van ons uit naar Arcen). Iedereen was er alleen een jongen die van iets verder moest komen was zijn schoenen vergeten 8)7 top dan maar wachten...want dat doe je als aardige vriendengroep + het is wel goed tijdsverdrijf om hem de volle 200km belachelijk te maken.

Om 08.45 eindelijk aangekomen in Arcen, startnummer opgehaald en om 09.00 snel gestart. het tempo zat er heel goed in en eigenlijk vanaf kilometer 1 had ik wel het gevoel goede benen te hebben wat hoop geeft voor de rest van de tocht. tot de eerste stop ging het heerlijk, mijn hartslag bleef lekker laag ondanks dat ik genoeg kopwerk aan het doen was en het tempo lag rond de 32-33 gemiddeld...ongeveer 10 km na de eerste stop begon de ellende nadat we eerst al flink wat mensen tegenkwamen die lek hadden gereden was het bij ons ook raak, band wisselen ging soepel hop verder...3 km later weer raak en zo ging het tot 6x toe (helaas is dit niet overdreven).

gelukkig kwamen alle lekke banden wel kort achter elkaar en vanaf kilometer 90 konden we goed doorfietsen maar na een kilometer of 140 waren 2 man van ons groepje helemaal leeg en hebben we er goed op ingepraat om toch nog door te fietsen want in mijn ogen is zoeen tocht gewoon samen uit samen thuis en zijn we daarna lekker rustig doorgefietst helaas kwamen toen net de "bergen" :X .

toen we eenmaal aangekomen waren in Arcen snel 3 biertjes naar binnen geharkt en nog de laatste kilometers naar huis gefietst. voor mij smaakte dit wel naar meer ik vond het een heerlijke tocht alles was super geregeld en ook onderweg veel andere fietsers tegenkomen geeft wel wat gezelligs.

wel moet ik voor mezelf echt even zorgen dat ik de volgende keer beter en warmer aan ben...ik ben kapot gegaan van de kou! :( tijdens het fietsen ging het wel maar we hebben ook vrij veel stil gestaan 8)7

voor de liefhebbers:

https://www.strava.com/activities/4115498752

[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 28-09-2020 08:52 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DieAnder schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:39:
[...]

Naar het schijnt. Dit is wel een informatieve thread: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=52121

Je bent wel weer snel onderweg, maar ideaal of duurzaam is het niet. Je hebt geld uitgegeven, de afvalberg laten groeien en grondstoffen en energie laten verbruiken om dat patroon te maken en vervoeren. Vervolgens mag je thuis alsnog je band leeg laten lopen en opnieuw oppompen.
Nu ja, dit is het eerste patroon in 7 jaar, en wij plakken de bandjes thuis altijd. Dus maak je je geen zorgen qua duurzaamheid. (De lachgas generatie draagt daar toch wel ietsjepietsje meer aan bij)
Als duurzaamheid een belangrijke factor is, dan moet je niet meegaan met de trends trouwens; als ik lees dat er met 11spd al kettingen in de kliko verdwijnen na 2000km? Maar vooral ook geen auto nemen en niet vliegen. Rollend materieel is sterk vervuilend, maar op de fiets is de brandstof in elk geval niet fossiel (E-bikes uitgezonderd uiteraard, gezien het structurele tekort op groene stroom in NL. Maar dat hoort allemaal in een ander topic ;) )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Anniedrew schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:26:
[...]

Ik herinner mij te hebben gelezen -of dat in dit topic was of het grote MTB topic- dat er een ''nieuwe'' stroming is van mensen die vermoeden dat een overdadigheid aan het schoonmaken van je aandrijflijn een negatieve invloed heeft op de levensduur.

deze :)
Prulleman in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"

ook uit eigen ervaring een ketting na 800 km met veel schoonmaken niet meer kunnen wisselen ivm inslijten op de cassette.
Of je uiteindelijk op je MTB 1000 of 6000 km met een setje doet hangt van een hele hoop factoren af. Maar mijn conclusie is dat grondig ontvetten zeker niet de levensduur verlengt.

Op een racefiets zal het ongetwijfeld anders liggen, zowieso ligt het aantal km al een stuk hoger, met of zonder ontvetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anniedrew schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:26:
[...]

Volgens mij was dat in dit topic. Ik heb er in ieder geval een paar weken gelden wat over geschreven. Maar het is vergelijkbaar met koelpasta vervangen. Er zijn 10.000 manieren en ook vele meningen hoe het gedaan moet worden en hoe het absoluut niet gedaan moet worden, maar het wordt vooral met onderbuikgevoelens beargumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wie heeft er ervaringen met het bijwerken/lakken van een carbon frame? Heb lichte schade op een achterbuis, ketting vloog tussen kleine blad en het frame. Kan je dit licht opschuren en lakken? (frame is zwart)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:31
Stoffa schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:31:
Drop m hier ook nog even:

6 gelletjes plus nog een hele trits andere zaken voor 10 euro incl free shipping:

https://www.scienceinsport.com/taster-bundle

Hij gaat alleen wel vaak out of stock dus even paar keer proberen. Heb m gister gekocht.

Enige dat jammer is is altijd weer die eeuwige gratis cheapass bidon die je overal bij krijgt. Ik kom al echt om in die dingen. Zonde van het plastic.
Nu weer voorradig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Stoffa is dat wel zo'n bijzondere deal?? 6 gels 2 bars, een koekje en een recovery zakje, eigenlijk 10 units voor 30 pond..

/edit beter lezen, van 30 voor 10 dus :) excuses
maar de free shipping pakt ie niet, daarvoor moet je denk ik toch voor 35 + bestellen..

[ Voor 37% gewijzigd door Prulleman op 28-09-2020 11:45 ]

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Prulleman schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:36:
@Stoffa is dat wel zo'n bijzondere deal?? 6 gels 2 bars, een koekje en een recovery zakje, eigenlijk 10 units voor 30 pond..

/edit beter lezen, van 30 voor 10 dus :) excuses
maar de free shipping pakt ie niet, daarvoor moet je denk ik toch voor 35 + bestellen..
even deze link gebruiken https://www.scienceinsport.com/eu/taster-bundle Dan werkt het wel met gratis verzending. Code is dan TRYME-10

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Besteld met de nieuwe link :)

[ Voor 186% gewijzigd door Mistraller op 28-09-2020 12:00 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
f4stf0rw4rd schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:53:
[...]

even deze link gebruiken https://www.scienceinsport.com/eu/taster-bundle Dan werkt het wel met gratis verzending. Code is dan TRYME-10
super! die doet het inderdaad wel

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Stoffa schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:31:
Drop m hier ook nog even:

6 gelletjes plus nog een hele trits andere zaken voor 10 euro incl free shipping:

https://www.scienceinsport.com/taster-bundle

Hij gaat alleen wel vaak out of stock dus even paar keer proberen. Heb m gister gekocht.

Enige dat jammer is is altijd weer die eeuwige gratis cheapass bidon die je overal bij krijgt. Ik kom al echt om in die dingen. Zonde van het plastic.
Ja die bidon mochten ze voor mijn part ook houden. Pakket om te verzenden was waarschijnlijk maar de helft zo groot ook.
Anyway, ook maar eens geprobeerd, 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
was zelf nog wel op zoek naar een grote bidon :) dus dat kwam voor mij wel prima uit eigenlijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Joindry schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:15:
[...]

Ja die bidon mochten ze voor mijn part ook houden. Pakket om te verzenden was waarschijnlijk maar de helft zo groot ook.
Anyway, ook maar eens geprobeerd, 10 euro...
Hoe verzenden jullie het gratis? Vanaf de link kom ik in uk store uit, shipping is dan zowel naar BE als NL 5 euro. Als ik vanuit de europe store check kan ik de bundel niet vinden.

Edit: iets hoger staat de oplossing, te snel geweest

[ Voor 5% gewijzigd door cedrix5 op 28-09-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Linkje klikken, Add to cart..en dan een couponcode toevoegen. Net besteld.

TIjdje terug ook zoiets besteld, kreeg ik opeens een melding dat er iets niet goed gegaan was en een pakket vanuit de distri weer terug richting Engeland was gestuurd.

Achteraan gemaild, 6 doosjes met gel voor 4eu99..
En SiS bevalt mij altijd wel goed.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nu out of stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wel erg veel posts voor een matige aanbieding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:14:
Wel erg veel posts voor een matige aanbieding....
dacht ik eerst ook, maar nu heb je 10 units voor 10 euro, zonder shipping, 1 euro voor een unit is erg goedkoop (decathlon bulk prijs zeg maar , bv https://www.decathlon.nl/...694?mc=8407093&fl=Citroen ).

En zeker voor een "duur merk" is het een goede deal (of het nodig is om voor een lading suiker extra voor het merk te betalen is een ander vraagstuk, maar nu is het gewoon goedkoop :)).

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je weet, met die SiS gelletjes en bidon.. Look Pro, Go Slow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ff snel via de chat gevraagd wanneer ie weer in stock komt, antwoord was: over een paar weken.

En ik keek nog wel zo uit naar die bidon :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Bananeman schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:25:
[...]

Ff snel via de chat gevraagd wanneer ie weer in stock komt, antwoord was: over een paar weken.

En ik keek nog wel zo uit naar die bidon :+
€10,- mag je mijn bestelde bidon overnemen hahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Vraagje voor degene die wel is vaker in de buurt van Blaricum fietsen, ik ben daar een tijd geleden met onze fietsgroep is door een gedeelte gefietst waar ook een schaapskooi was, mooi stukje " onverhard" maar ik kan het niet meer vinden.. Iemand enig idee?

(moet hier ergens op de route liggen: https://www.komoot.nl/tour/266054384 )

[ Voor 13% gewijzigd door McMiGHtY op 28-09-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Bij mij staat ie gewoon nog in stock :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:36:
Vraagje voor degene die wel is vaker in de buurt van Blaricum fietsen, ik ben daar een tijd geleden met onze fietsgroep is door een gedeelte gefietst waar ook een schaapskooi was, mooi stukje " onverhard" maar ik kan het niet meer vinden.. Iemand enig idee?

(moet hier ergens op de route liggen: https://www.komoot.nl/tour/266054384 )
Ben daar niet bekend, maar dat zal dit stukje geweest zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yvoexNI.png

https://goo.gl/maps/gNeguHzgax75zLdq9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik denk dat hem is idd, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
Zijn allemaal leuke stukjes onverhard daar, maar als je er niet bekend bent zit je of allemaal kleine rondjes te fietsen of je duikt na minuut weer een woonwijk in.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, als je op Dirty Kanzalled zoekt kom je ook heel veel routes tegen die om Hilversum cirkelen.

De CBC pakt d'r geloof ik ook mooie stukje gravel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Joindry schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:56:
[...]

Bij mij staat ie gewoon nog in stock :?
Oh ja nu wel weer inderdaad, weird. Heb maar ff zo'n trial pack besteld voor een 10tje. Geen ervaring met het merk, wel leuk voor de langere tochten van 100+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45
McMiGHtY schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:22:
Ja, als je op Dirty Kanzalled zoekt kom je ook heel veel routes tegen die om Hilversum cirkelen.

De CBC pakt d'r geloof ik ook mooie stukje gravel mee
Grotendeels gravelrondje om Hilversum heen.

Hij is nog wat uit te breiden met gravelpaden rond Lage Vuursche en de Hooge Vuursche. Voor echte afstand op gravel moet je helaas toch wel echt uitwijken naar de Veluwe, dan valt het hier in het Gooi toch nog best tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik vind het juist altijd wel lastig om rondom Hilversum en Bussum alleen verhard te fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45
J-M-T schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:14:
Ik vind het juist altijd wel lastig om rondom Hilversum en Bussum alleen verhard te fietsen.
Alleen maar verhard is een uitdaging, maar als je het okay vindt om langs de grotere wegen en A1 te fietsen is het haalbaar.

Een goeie route vinden is voor mij vaak een kwestie van op Komoot iets bij elkaar klikken wat er interessant uit ziet, en na het een keer gefietst te hebben tweaken daar waar nodig. Op die manier heb ik nu een aantal voor mij leuke routes. De polder lussen langs de Vecht en Angstel, of rondje Loosdrechtse plassen. En bij behoefte aan meer gravel en bos fiets ik om de Leusderheide heen.

Voor de 100km+ heb ik een voor mij leuk rondje over de Amerongseberg. Waar ik ook nog wat variatie in aan kan brengen daar naar toe en weer terug naar huis.

Gezien sommigen hier fiets ik niet super snel, maar mijn doel is dan ook vooral de calorien verbranden, en niet het halen van een KOM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Upgrade van de wielen gedaan na problemen met mijn Mavic Cosmic Elite. (eerst RIM stuk buiten garantie, daarna een tweedehands set welke bagger was)
Nu overgestapt op een setje gespaakt door WheelTec.
https://boydcycling.com/products/altamont-ceramic-coated-rim

Wow ik wist niet dat het zoveel verschil maakt met fietsen. Het is een mooie stevige wielset die niet ultra licht en of duur is. Kort getwijfeld over carbon wielen maar die waren toch weer een flinke prijsklasse hoger.
Maar ik durf nu wel weer "snel" door de bochten te gaan. En voor mijn gevoel lijkt het ook wel sneller te gaan, of dat komt omdat het stijver is directer voelt.
Kortom, weer lekker om te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:29
Ik ben aan het twijfelen tussen een Trek Emonda SL 6 Pro en een Giant TCR Advanced 1 Disc.

https://www.trekbikes.com.../performance-racefietsen/émonda/émonda-sl/émonda-sl-6-pro/p/32562/?colorCode=grey_greylight

https://www.giant-bicycle...d-1-disc-pro-compact-2021

Prijs ligt nogal ver uit elkaar, met korting 2375 vs 3420 euro. De Trek heeft wel carbon wielen. Ik wou eerst een Emonda SL 5 kopen, maar na 20 fietsenwinkels te hebben gecontacteerd met de melding uitverkocht heb ik de hoop opgegeven.

Ik vind de Emonda 2021 fietsen zeer mooi en mijn mountainbike is ook reeds van Trek dus daarom mijn keuze om mijn budget te verhogen naar een SL 6 Pro.

Iets anders wat me in de richting van Trek duwt is het feit dat de hele TCR range van 2021 enkel hookless rims en tubeless banden zijn. Ik wil hier het liefst niet mee beginnen. Geen zin om, als het gat te groot is voor de sealant of als ik een band wil vervangen heel de boel te mogen opkuisen omdat de sealant overal lekt. Ook het onderhoud om oude sealant uit de band te verwijderen kan ook prutsen zijn. Liever dan tubes, met misschien meer punctures, maar het gaat wel sneller en properder.

Jullie meningen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pufster op 28-09-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Prijs ligt zoals je zegt erg ver uit elkaar.. Je hebt het in je verhaal alleen over de trek, dus misschien ben je op zoek naar bevestiging dat je gewoon die uitgave moet doen voor een dikke fiets. Daarom mijn mening:

Koop waar je blij van wordt, volgens mij de Trek en geniet ervan. Get and forget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Ja kan ik inkomen. Maar ik blijf wel met het gevoel zitten dat je ook wel een stuk betaald voor de naam Trek. Beide fietsen scoren goed in reviews en moest de Giant niet enkel tubeless zijn zou ik wss die kopen. Als ik nog aparte wielen moet kopen wordt het prijsverschil natuurlijk kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
Beide fietsen hebben ultegra, beide fietsen zijn gemaakt van carbon, beide fietsen zijn van reputabele merken.
Maarrr, de trek is 200g gram lichter, en als je een beetje kleur in je fiets wil dan kom je ook uit bij de trek.
Deze beslissing ga je niet op een duitse manier kunnen nemen (lees dit wordt geen business of logische beslissing), fietsen is emotie dus volg je hart! ;)

De trek ziet er naar mijn mening vele malen gaver uit dan de TCR (ja, de giant heeft enorme historische waarde maar ik vind het een beetje een saai ogende fiets. Op de trek wil ik gewoon snel gaan).

Vergeet niet dat je ook goed moet overwegen of de fiets je goed zal passen qua geometrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Pufster schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:39:
....ik blijf wel met het gevoel zitten dat je ook wel een stuk betaald voor de naam...
dat is geen gevoel maar een feit. Bij de fietsmerken die de World Tour teams sponsoren betaal je daar al sowieso aan mee en daar horen Trek en Giant beide bij.
Wil je veel tastbare waar voor je geld moet je bij de minder bekende merken shoppen. Bijvoorbeeld de eigen merken van winkels zoals Decathlon en Rose of Sensa, Cube, Bulls e.d.. Alternatief zou je kunnen hopen op een uitverkoop of aanbieding maar dan is de keuze momenteel beperkter dan andere jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Pufster schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:39:
Ja kan ik inkomen. Maar ik blijf wel met het gevoel zitten dat je ook wel een stuk betaald voor de naam Trek. Beide fietsen scoren goed in reviews en moest de Giant niet enkel tubeless zijn zou ik wss die kopen. Als ik nog aparte wielen moet kopen wordt het prijsverschil natuurlijk kleiner.
Als je direct nieuwe dikke wielen koopt wordt het al een eerlijker plaatje (en doet de looks van de giant wellicht ook goed).

Er moet de komende x-jaar als je de fiets ziet een big smile op je gezicht komen te staan. Welke fiets is dat voor jou?

Ik heb qua merk zelf geen voorkeur, maar de Trek waar jij naar kijkt vind ik veel mooier dan de Giant. En ja, hier gaat het gewoon om looks. 200 gram boeit natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kijk ook naar wat er leverbaar is / hoe snel je de fiets wilt hebben kan soms wel een klein detail zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 07:53
Pufster schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:49:
Ik ben aan het twijfelen tussen een Trek Emonda SL 6 Pro en een Giant TCR Advanced 1 Disc.

...
Zelf destijds gekozen voor een Giant TCR, wel met iets meer kleur (oranje, zwart, beetje blauw). Fiets bevalt heel goed en voldoet voor mij als amateurtje prima. Aangezien het de eerste racer was ben ik vooral voor value for money gegaan. Ik wist tenslotte niet zeker of ik fietsen op de lange termijn leuk zou blijven vinden.

Inmiddels zijn de carbon wielen besteld en ben ik gaan upgraden. Nu zou mijn hart ook wel sneller gaan kloppen van die Trek denk ik, maar destijds zou ik die prijs niet voor mezelf kunnen verantwoorden.

Conclusie; beiden zijn prima fietsen. Je kan de keuze rationeel (ws Giant) of emotioneel (ws Trek) maken, maar echt fout kun je niet gaan lijkt me. Met een big smile op de fiets stappen die je helemaal te gek vindt is ook wat waarde he ;) Sowieso zou ik wel proberen ze in het echt ergens te zien en liefst ook te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 28-09-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45
Zou altijd eerst naar de maat en geometrie kijken. Nu zijn de TCR en Emonda redelijk gelijkwaardig, maar ze passen niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Die Treks vind ik persoonlijk altijd wel heel dik. Het is dat ze boven mijn budget waren anders wist ik het wel _/-\o_

Ze zijn redelijk vergelijkbaar maar het is maar net wat je voorkeur heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-1-disc-2021
Dit is wel zo eerlijk vergelijken. (3800 vs 3800)
Halve kilo lichter dan de Trek en ingebouwde powermeter.

(Overigens wel jammer dat veel frames van Giant dit jaar wat saai zijn qua kleur... als je dat dan vergelijkt met bv 2019 of 2020:
https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-2-disc-2019
https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-1-disc-2019
https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-0-disc-2019

Hoewel ze het nog steeds wel kunnen, maar dit jaar helaas alleen op de duurdere modellen lijkt het
https://www.giant-bicycle...ced-sl-disc-frameset-2021
https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-0-disc-2021

[ Voor 65% gewijzigd door Smultie op 28-09-2020 21:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:39
Ik vind die TCR misschien wel mooier dan de Trek. Alleen jammer dat ze de kabels niet zo mooi weggewerkt hebben....

En bedankt voor de tip! Ik heb net een nieuwe bidon besteld voor €10! Krijg er nog wat gelletjes bij ook 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Dat je te bang bent voor die hookless/tubeless rims >:)

Ik zou die set gewoon eerst even proberen, andere set aanschaffen kan altijd nog. Tuurlijk staat op internet een verhaal dat iemand ze fiets moest schoonmaken van de latex, maar hoeveel rijden er rond die super tevreden zijn!

Het feit dat een groot merk (ja ze zijn echt groot) als Giant, fietsen af fabriek aflevert met hookless/tubeless zegt ook wel iets over hoeveel vertrouwen ze in de techniek hebben. Ze gaan echt hun naam niet te grabbel gooien.

Mochten de standaard bandjes echt niks zijn qua rijeigenschappen. Schwalbe pro one bandjes kunnen ook hookless gemonteerd worden, wat echt prima bandjes zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/106275391_3687536821273221_3872665576510545849_o.png?_nc_cat=108&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=VijK44vN60wAX8K8YUe&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=81c7e5b76af4ecd4d8c365e0c2c3238b&oe=5F96631A

@Michaelg dual* sided

@mhr-zip Maak je verder geen illusies. Hookless is vooral goedkoper/minder complex om te produceren. Verder vertrouw ik er ook wel op dat Giant geen slecht product de wereld in stuurt, maar de drive om het te pushen is vooral een commerciële, zoals eigenlijk alle andere.

[ Voor 38% gewijzigd door Ypuh op 28-09-2020 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik ben de trotse eigenaar van een Giant TCR Advanced Disc 2 uit 2019. Leuk detail: het TCR frame is het traditionele paradepaardje van Giant en zo denken ze er zelf ook over. Er is best wat info te vinden over hoeveel tijd en moeite ze elke iteratie steken in dat frame.

Zalige fiets! Leuk kleurtje, licht genoeg, nog wel met zo'n apart remsysteem van Tektro (gewonre remhendels, blokje voorop de stuurpen, vanaf daar hydraulisch). Banden zijn fantastisch, nooit problemen met lekrijden gehad. Maar de velgen op die fiets zijn niet helemaal op orde voor vooral het model wat jij aangeeft. Tubeless werkt perfect maar ze staan er om bekend dat in het achterwiel de spaken nog wel eens breken (Google is your friend). En het bed is volledig dicht op het ventielgat na, dus 'even' een spaak vervangen is er niet bij.

Ik heb mij fiets bij Mantel gekocht, en die deden verschrikkelijk moeilijk over mijn garantieclaim na de zoveelste spaakbreuk omdat 'spaakbreuk er bij hoort'. Naar het schijnt hebben ze nu een nieuw wiel terug gekregen van Giant en kan ik die van de week een keer ophalen.

[ Voor 8% gewijzigd door ybastiaans op 29-09-2020 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
ybastiaans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:24:
[...]

Ik ben de trotse eigenaar van een Giant TCR Advanced Disc 2 uit 2019. Leuk detail: het TCR frame is het traditionele paradepaardje van Giant en zo denken ze er zelf ook over. Er is best wat info te vinden over hoeveel tijd en moeite ze elke iteratie steken in dat frame.

Zalige fiets! Leuk kleurtje, licht genoeg, nog wel met zo'n apart remsysteem van Tektro (gewonre remhendels, blokje voorop de stuurpen, vanaf daar hydraulisch). Banden zijn fantastisch, nooit problemen met lekrijden gehad. Maar de velgen op die fiets zijn niet helemaal op orde voor vooral het model wat jij aangeeft. Tubeless werkt perfect maar ze staan er om bekend dat in het achterwiel de spaken nog wel eens breken (Google is your friend). En het bed is volledig dicht op het ventielgat na, dus 'even' een spaak vervangen is er niet bij.

Ik heb mij fiets bij Mantel gekocht, en die deden verschrikkelijk moeilijk over mijn garantieclaim na de zoveelste spaakbreuk omdat 'spaakbreuk er bij hoort'. Naar het schijnt hebben ze nu een nieuw wiel terug gekregen van Giant en kan ik die van de week een keer ophalen.
hmm, ik heb deze: https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-0-disc-2018
en toevallig 2 weken terug een spaakbreuk gehad (lekker midden in de vakantie en niemand die er wat mee kan) --> ik ga eens even wat zaken nog vergelijken (wiel heb ik nu bij de fietsenmaker liggen)

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Heb in al die jaren fietsen nog nooit een spaakbreuk gehad. Wat mij betreft dus niet iets dat erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Stoffa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
Heb in al die jaren fietsen nog nooit een spaakbreuk gehad. Wat mij betreft dus niet iets dat erbij hoort.
Ik in 15 jaar en weet ik hoeveel km ééntje.

Het frustrerende is ook dat ze heel onredelijk reageerden. Blijkbaar staat het in de garantievoorwaarden, maar toen ik vroeg om een oplossing (voor mij was het ook vakantie, op de zondag er voor brak de spaak) zei men ja we kunnen ze opsturen naar Giant. Ik heb aangegeven dat dat mijn probleem niet is, de
koopovereenkomst is tenslotte met Mantel en hoe zij dat oplossen is hun probleem.

Opsturen kon weken duren, repareren kon in de werkplaats. Wachttijd: ruim een maand. Wat een ellende.

Daarnaast kwamen de standaard dingen langs 'ja, maar als u al spaken vervangen heeft, dan is dat misschien niet goed gedaan?'. Ik zeg nou, die zijn vervangen door een Giant Dealer. Ik denk dat die het ook zouden moeten kunnen, niet?

Ik heb van ellende een set Mavic Cosmic Elite UST wielen gekocht, de schijven en cassette over gezet en ben pisnijdig naar binnen gelopen met de Giant wielen. De man achter de balie was overigens erg vriendelijk en bood zijn excuses aan. Ondertussen zijn de wielen nu de derde week daar.

[ Voor 11% gewijzigd door ybastiaans op 29-09-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Stoffa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
Dit hangt heel erg van de wielset af. Ik heb een wielset die een reputatie heeft op dat gebied, en ik heb er inmiddels vier mogen vervangen :+

Als je geen spaken wilt vervangen, koop dan vooral een wiel met genoeg spaken - en dan vooral aan de achterkant. Het internet wil ook nog wel eens een goede bron zijn van info over de kans tegen een spaakbreuk aan te lopen...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:55:

@mhr-zip Maak je verder geen illusies. Hookless is vooral goedkoper/minder complex om te produceren. Verder vertrouw ik er ook wel op dat Giant geen slecht product de wereld in stuurt, maar de drive om het te pushen is vooral een commerciële, zoals eigenlijk alle andere.
Maar is dat erg? Ervanuitgaande dat (toch minstens een gedeelte) hiervan zich uitbetaalt in lagere prijzen voor de consument? Auto's en motoren hebben al decennia hookless velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Helixes schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:25:
[...]

Dit hangt heel erg van de wielset af. Ik heb een wielset die een reputatie heeft op dat gebied, en ik heb er inmiddels vier mogen vervangen :+

Als je geen spaken wilt vervangen, koop dan vooral een wiel met genoeg spaken - en dan vooral aan de achterkant. Het internet wil ook nog wel eens een goede bron zijn van info over de kans tegen een spaakbreuk aan te lopen...
Als je een wielset koopt die geschikt is voor jouw gewicht, en verder een degelijke set is, zou je imo nooit spaakbreuk moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Stoffa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:55:
Als je een wielset koopt die geschikt is voor jouw gewicht, en verder een degelijke set is, zou je imo nooit spaakbreuk moeten hebben.
And yet here we are.

De wereld is zeker niet perfect. Ik weet dat deze wielset de fabrikant een flinke bom duiten heeft gekost in refurbs en repairs. Maar goed. Af en toe is er een product op de markt die de grenzen van de engineering opzoekt. Zeker in de wielersport.

Anyway. Ik heb de wielen niet zelf uitgezocht - ik heb ze gratis gekregen bij een fiets die ik heb overgenomen. En zo lastig is het vervangen van een spaak nu ook weer niet, dus echt klagen zal ik niet.

Ik ben trouwens niet bekend met een wielset die niet geschikt is voor mijn gewicht....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
DDX schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:26:
Kijk ook naar wat er leverbaar is / hoe snel je de fiets wilt hebben kan soms wel een klein detail zijn op dit moment.
Dat valt bij Trek enigsinds wel tegen.
Ik heb de SL6 besteld op 7 Augustus en de leverdatum is nog steeds onbekend. Maar vond het de mooiste fiets op het lijstje. Ver van de goedkoopste, maar dat boeit minder. Af en toe mag je jezelf verwennen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik heb verhalen gelezen van leveringen half 2021, oftewel als volgende model zo ongeveer komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Mijn LBS zei dat een nieuwe Orbea in Mei komt als je hem vandaag bestelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

Helixes schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:03:
[...]
Ik ben trouwens niet bekend met een wielset die niet geschikt is voor mijn gewicht....
Wanneer je zwaarder bent dan 90KG moet je bij sommige onderdelen wat meer opletten. Mijn zadel kan bijvoorbeeld tot 90KG. De meeste wielsets doorgaans tot de 105-130KG, daar boven moet je er wel rekening mee gaan houden. Wanneer de limiet onder de 110KG zit dan wordt het doorgaans goed aangegeven, is mijn ervaring.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Grin Ik kom niet in de buurt van de 90kg :Y)

Vandaar mijn eerdere opmerking....

[ Voor 28% gewijzigd door Helixes op 29-09-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DDX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:41:
Ik heb verhalen gelezen van leveringen half 2021, oftewel als volgende model zo ongeveer komt...
Ik heb December meegekregen, dus hou daar voorlopig aan vast.
En nieuw model... Dam moet Shimano al met een geupdate groepset komen, de rest gaat nooit veranderen op een nieuw frame. Behalve dat model 2022 wegens succes wss wel weer een paar honderd euro duurder gaat worden. :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Morrar
Zo, duurde paar dagen maar de nieuwe wielen en remschijven zijn eindelijk allebei binnen.

Plaatje voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_1EdDD0HWChFroyngaaKtQyI80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adsdUsdTSfjcehBrrV7CvsA4.jpg?f=fotoalbum_large

En plaatje na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hgf1qCwAmukIbUhRyfdM6k8J6sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7GlQq5hGsCpDZF6nsgELiyj.jpg?f=fotoalbum_large

Wielen zijn wat rustiger geworden omdat het oranje ontbreekt. Daarnaast ook ongeveer cm-tje hoger, waardoor ze wat massieve zijn. De zwarte schijven vind ik zelf wel strakker staan.

En ja excuses voor niet schoon, zadeltasje, pompje en what not :)

Qua rijden nog niet echt kunnen testen. Alleen rondje om te zien of alles werkt, maar niet op snelheid. Schijven moeten ook nog ff ongeremd worden, dus dat beperkt je ook een beetje.

Eerste indruk is dat het wel strak stuurt en zeker wat gewicht scheelt. De ratel is wel anders, minder getik en meer staafmixer zeg maar. Oh en af en toe plinkt een spaak, maar ik neem aan dat dat vanzelf over gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 29-09-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mooie upgrade @Morrar congrats! Geeft de fiets ff wat meer body, i like it. Dit zijn 45mm?
De eerste 1-3 ritten zal het materiaal wat zetten, niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Grin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:38:
Mooie upgrade @Morrar congrats! Geeft de fiets ff wat meer body, i like it. Dit zijn 45mm?
De eerste 1-3 ritten zal het materiaal wat zetten, niks aan de hand.
Thanks! Yup 45 mm velgen inderdaad. Voor hier aan de kust leek me het de beste trade off van aero voordeel en spierballen trainen bij zijwind! :)

@Sherlock Ja beetje apart he dat ze "recht" staan en niet meelopen met de kromming van de velg.

[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 29-09-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

Morrar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:13:
Zo, duurde paar dagen maar de nieuwe wielen en remschijven zijn eindelijk allebei binnen.

En plaatje na:
[Afbeelding]

Wielen zijn wat rustiger geworden omdat het oranje ontbreekt. Daarnaast ook ongeveer cm-tje hoger, waardoor ze wat massieve zijn. De zwarte schijven vind ik zelf wel strakker staan.

Qua rijden nog niet echt kunnen testen. Alleen rondje om te zien of alles werkt, maar niet op snelheid. Schijven moeten ook nog ff ongeremd worden, dus dat beperkt je ook een beetje.

Eerste indruk is dat het wel strak stuurt en zeker wat gewicht scheelt. De ratel is wel anders, minder getik en meer staafmixer zeg maar. Oh en af en toe plinkt een spaak, maar ik neem aan dat dat vanzelf over gaat?
Ziet er gaaf uit! Maar het lijkt wel of die FFWD letters er op gezet zijn met paint ofzo :D

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Morrar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:13:

Plaatje voor:
[Afbeelding]

En plaatje na:
[Afbeelding]

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar de rondjes op snelheid 😋)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Die dura-ace schijven zijn toch een pak mooier dan de ultegra/105. Denk dat ik die ook nog ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
De nieuwe Canyon Ultimates zijn gelanceerd.
Enkele nieuwe kleuren denk ik... en prijs +100 euro.

Hoe je het ook draait of keert, Canyon blijft wel een internetmerk. Dat weerhoudt me toch ook om daar te bestellen.
Nu ik heb wel het geluk dat ik in mijn woonplaats Maldegem 1 van de 3 Canyon trusted partners heb: Bikefitting Campe. Maar dat is enkel voor onderhoud, wisselstukken en dergelijke.

Als je een schadegeval hebt voor garantie mag je nog altijd uw fiets opsturen en ben je hem kwijt voor enkele weken.
Vroeger kon je ook de fiets 30 dagen uittesten, als je goed opmerkt staat er nu bij: “ongebruikte fietsen”. Denk dat het gedaan is met 30 dagen crossen en dan terugzenden. Anders had ik wel de Ultimate CF SL 8 gekocht met kans op terugzending als het me niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Look heeft vandaag ook zijn site ge-update en voorzien van de 2021 fietsen en frameset. Tot vandaag stonden er alleen de fietsen, niet de framesets. Maar good grief wat een kleuren... De enige die nog te hachelen is: Proteam white. Maar die is een stuk minder mooi dan het 2020 model, die typische Mondriaan kleurstelling is helemaal weg... -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Morrar Heb deze wielen ook gehad, maar dan de velgrem versie. Zo op het oog zijn ze vrijwel identiek. Was er wel content mee behalve de remprestaties, maar daar heb jij geen last van. Ook vond ik achteraf vrij hard, maar dat is met wat bredere tubeless banden wel op te lossen (had ik geen ruimte voor). Veel plezier ermee!

Wat is nou trouwens het verschil tussen de Tyro's en F4R's? Alleen de naaf?

@Grin Ik zie zowel de oude als de nieuwe nog staan? Die Pro Team is inderdaad wel prima, die Chameleon not my cup of tea, maar kan ik nog wel waarderen en deze is gewoon vet (is deze nieuw, want ze hadden toch ook al een blauwe?):

Afbeeldingslocatie: https://www.lookcycle.com/media/cache/product_large_thumbnail/products-bikes-2020/cover_white_background/bike-product-page_cover-white-background_2112x1276_795-blade-rs_ultegra-di2_metallic-blue-glossy_2020_A1.jpg

Edit: Bovenstaande is 2020 (ben dus wel consistent in wat ik mooi vind :+ ). Die nieuwe blauwe is vreselijk net als al die matte modellen:

Afbeeldingslocatie: https://www.lookcycle.com/media/cache/product_large_thumbnail/products-bikes-2021/795-blade-rs/bike-product-page-cover-white-background-2112x1276-795-blade-disc-metallic-blue-silver-glossy-a1.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Ypuh op 29-09-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh MY EYES!!!111 :F
Allemachtig... die lichtblauwe 795 is een afgrijselijk gedrocht. Wie bedenkt deze horreur, pardon my French.
Die donkerblauwe 2020 kan ik zeker wel waarderen, maar die 2021 lichtblauw... Good grief, dat moet strafbaar worden om daarop te fietsen...

Chameleon is een ordinaire Trek kloon, blergh... Nee, Look heeft voor mij afgedaan met de 2021 paintjobs... Gelukkig heb ik in 2020 toegeslagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin Vond ook niet alle Cervelo S3's even geslaagd hoor, dus heb ook toegeslagen toen de 2018 eruit ging en 2019 bekend werd.

2014/15 (vreselijk):
Afbeeldingslocatie: https://dbyvw4eroffpi.cloudfront.net/product-media/1CCH/1000/1000/cervelo-s3-frameset-15.jpg

2016/17 (wel oké):
Afbeeldingslocatie: https://www.beelinebicycles.co.uk/images/s3frame2016.jpg

2018 (met lage velgen sowieso lelijk):
Afbeeldingslocatie: https://www.nrgcycles.co.uk/images/cervelo-s3-frameset-2018-black-red.jpg?maxheight=1200

Afbeeldingslocatie: https://edelrad.de/media/image/ae/1d/02/e3227fd8a03da413be05a4148bd816f2.png

2019 (mat zwart vind ik niks):
Afbeeldingslocatie: https://content.competitivecyclist.com/images/items/900/CVL/CVL000Y/GRA.jpg

Verder heb je nog best wel wat leuke limited editions die ook wel vrij limited zijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.sefiles.net/images/library/large/cervelo-s3-frameset-copy-246500-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://edelrad.de/media/image/2d/8f/5a/0E0S3GFS3X_S3-Frameset-LTD-Emerald-Navy-DDGreen_TP3A_Profile_600x600.jpg

De disc versies hebben allemaal weer andere kleuren waar ook wel wat leuke tussen zitten:

Afbeeldingslocatie: https://www.sefiles.net/images/library/large/cervelo-s3-disc-frameset-304712-11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.jedi-sports.de/images/product_images/popup_images/9518_0.jpg

Anyhoe, ik ben dus ook best van de kleurtjes :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Grin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:15:
@Ypuh MY EYES!!!111 :F
Allemachtig... die lichtblauwe 795 is een afgrijselijk gedrocht. Wie bedenkt deze horreur, pardon my French.
Die donkerblauwe 2020 kan ik zeker wel waarderen, maar die 2021 lichtblauw... Good grief, dat moet strafbaar worden om daarop te fietsen...

Chameleon is een ordinaire Trek kloon, blergh... Nee, Look heeft voor mij afgedaan met de 2021 paintjobs... Gelukkig heb ik in 2020 toegeslagen!
Horreur? Ik heb een zwak voor deze kleur blauw :') (matcht bij mijn ogen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik denk dat die Look frames al snel beter worden als er wat hoge velgen in gezet worden. Ik kan Look altijd wel waarderen omdat ze voor een andere aanpak durven te gaan. Maar echt mooi vind ik het niet vaak.

En qua kleuren: Verf = gewicht. En dus lijken we een beetje veroordeelt te zijn tot zwarte frames.. tis niet anders denk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Goedenavond,

Kan iemand mij helpen met het vinden van een goede/juiste ketting?

Ik wil deze voor mijn toekomste direct drive trainer gebruiker met een nieuwe casette die ik heb aangeschaft.

De casette is: shimano 105 cs-R7000 11 speed
Mijn fiets is een: scott speedster 10 2020
De huidige ketting is volgens mij een kmc x11
Wat is de juiste keuze voor een ketting ik zat te kijken naar kmc en shimano. Wat is precies het verschil en wat raad je aan?

Ik tel aan de voorzijde van de ketting 54 schakels, moet dit x2 worden gedaan?
Ik zie namelijk allemaal kettingen van 100+ schakels.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik bestel meestal op futurumshop en mantel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Dizzy Mike schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:34:
Goedenavond,

Ik wil deze voor mijn toekomste direct drive trainer gebruiker met een nieuwe casette die ik heb aangeschaft.

Wat is de juiste keuze voor een ketting ik zat te kijken naar kmc en shimano. Wat is precies het verschil en wat raad je aan?

Ik heb altijd kettingen van KMC vanwege hun quick-link systeem. Maar zo ver ik weet kun je ook een missing link op een Shimano ketting zetten. Ik weet niet of er verdere verschillen zijn.

Kettingen koop je altijd met 100+ schakels. Je moet de ketting op maat maken met een kettingpons, dus in dit geval waarschijnlijk inkorten naar 54 schakels.

Ik zou echter even een filmpje kijken voor je aan de slag gaat. Daarin wordt precies uitgelegd wat je moet doen. Een ketting vervangen is niet moeilijk, maar kun je niet zo maar eens op je dooie gemak proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Laatst online: 14:46
Dizzy Mike schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:34:
Goedenavond,

Waarom heb je een andere ketting nodig? Achterwiel deruit, fiets op de (direct drive) trainer en karren maar. Zeker als je eenzelfde cassette voor de trainer hebt gekocht als momenteel op je fiets zit, hoef je niets aan te passen. Wat voor ratio is de cassette op je fiets nu en wat voor één heb je gekocht?

En der is een indoor cycling topic ;)

[ Voor 10% gewijzigd door timwijn op 29-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Nu online
hoi1234 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:43:
Kettingen koop je altijd met 100+ schakels. Je moet de ketting op maat maken met een kettingpons, dus in dit geval waarschijnlijk inkorten naar 54 schakels.
Kettingen worden geleverd in lengte van ca. 118 schakels. Welke lengte je voor jou fiets/trainer nodig hebt hangt af van je voor- en achtertandwielen, je achterderailleur en de lengte van je liggende achtervork.

Als je nieuwe cassette hetzelfde bereik heeft als je oude cassette zorg je dat je nieuwe ketting net zo veel schakels heeft als de oude.
Maar ik geef je op een briefje dat je het met 54 schakels niet redt. ;)
timwijn schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:46:
[...]

Waarom heb je een andere ketting nodig? Achterwiel deruit, fiets op de (direct drive) trainer en karren maar. Zeker als je eenzelfde cassette voor de trainer hebt gekocht als momenteel op je fiets zit, hoef je niets aan te passen. Wat voor ratio is de cassette op je fiets nu en wat voor één heb je gekocht?
Ik kan me er iets bij voorstellen: elke cassette zijn eigen ketting.

[ Voor 26% gewijzigd door DieAnder op 29-09-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
@timwijn ik heb op de nieuwe en huidige cassette een 11/32 dezelfde dus.

Ik dacht aan een nieuwe ketting omdat die dan tegelijk kan slijten met de cassette (1800km op huidige ketting). De huidige ketting maakt ook een beetje geluid denk misschien zand? Maak me fiets regelmatig schoon maar haal de ketting er nooit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
Pufster schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:18:
Nu ik heb wel het geluk dat ik in mijn woonplaats Maldegem 1 van de 3 Canyon trusted partners heb: Bikefitting Campe. Maar dat is enkel voor onderhoud, wisselstukken en dergelijke.
Dichte buur, postcode 8200 hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
@DieAnder moet ik het x2 doen? Alleen de voorkant getelt. Of tel ik echt heel verkeerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
@DieAnder beter getelt :P het is 110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:53
@Dizzy Mike Gewoon de KMC x11 weer kopen, zijn prima kettingen. KMC komt ook vaak het beste uit de test.
Om de juiste lengte te bepalen kan je de oude ketting afnemen en deze naast de nieuwe leggen. Het teveel aan schakels vervolgens verwijderen.
Een andere optie om de lengte te bepalen is om de ketting voor op het grootste blad te leggen en achter op het kleinste tandwiel. Vervolgens moeten de derailleurwieltjes recht onder elkaar staan. Dan heb je de juiste lengte.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Bedankt voor de hulp en zojuist weer een kmc x11 gekocht met 114 schakels. Welke tool gebruiken jullie om je ketting in te korten naar de juiste lengte?

En als ik mijn ketting losmaak kan ik dan dezelfde missing link gebruiken om hem weer vast te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Cranzai schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:31:
[...]

Horreur? Ik heb een zwak voor deze kleur blauw :') (matcht bij mijn ogen ;) )
Deze gaat wat ver idd...
Look is een Frans merk, vandaar deze Franse versie van: verschrikking. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Grin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:36:
[...]

Deze gaat wat ver idd...
Look is een Frans merk, vandaar deze Franse versie van: verschrikking. ;)
Je moet ook Franse wijn, stokbrood of kaas hebben. Geen fiets >:)

Franse slag is geen term uit de zwemwereld.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Dizzy Mike schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:24:
Bedankt voor de hulp en zojuist weer een kmc x11 gekocht met 114 schakels. Welke tool gebruiken jullie om je ketting in te korten naar de juiste lengte?

En als ik mijn ketting losmaak kan ik dan dezelfde missing link gebruiken om hem weer vast te maken?
Je hebt een kettingpons nodig om de ketting op maat te maken. Maar kijk eerst nog aandachtig een filmpje op YouTube. Het is niet moeilijk, maar er kan wel veel fout gaan als je de aandachtspunten niet kent.

Een missinglinktang kan ook handig zijn. Daarmee open/sluit je de missing link. Persoonlijk ben ik heel tevreden met: https://www.mantel.com/bbb-cycling-missinglinktang . Met deze kun je zowel openen als sluiten. Je hebt een dergelijke tang zeker niet nodig, maar 't is wel makkelijk. Als je geen missinglinktang hebt, moet je de missinglink zelf "lostrekken" en ook weer zelf dicht duwen.

Een kettingpons heb ik nog niet. Maar volgens mij kun je er gewoon een willekeurige kopen. De prijs heeft vooral te maken met het gebruiksgemak geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:48:
Je moet ook Franse wijn, stokbrood of kaas hebben. Geen fiets >:)
Nix mis met Franse ventielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Engineer Stewie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:52:
Die dura-ace schijven zijn toch een pak mooier dan de ultegra/105. Denk dat ik die ook nog ga plaatsen.
Ik vond juist Ultegra mooier. Die heb ik in plaats van de 105 laten monteren.

---------------

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:43:
[...]

Ik heb altijd kettingen van KMC vanwege hun quick-link systeem. Maar zo ver ik weet kun je ook een missing link op een Shimano ketting zetten. Ik weet niet of er verdere verschillen zijn.

Ik zou echter even een filmpje kijken voor je aan de slag gaat. Daarin wordt precies uitgelegd wat je moet doen. Een ketting vervangen is niet moeilijk, maar kun je niet zo maar eens op je dooie gemak proberen.
54, op een kinderfietsje misschien :+
De kettingen bij decathlon zijn stiekem ook gewoon KMC. Daar zit een quicklink bij. En decathlon heeft ze ook los. Daar koop je ook een prima tang om los en vast te maken: https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-120493?mc=8352339
Een KMC quicklink (wel de juiste breedte pakken) kan gewoon op een shimano ketting. Rij ik ook mee rond. 1 schakel uitbreken (ik heb ff de originele shimano breekpen gezocht, leek me het beste om die eruit te tikken) en dan kan je prima de quicklink monteren.
Ik heb thuis een cheapass kettingpons, en voor onderweg heb ik er eentje op mijn toolkit. En een extra quicklink in de zadeltas. Ik hoop het nooit nodig te hebben, want kettingbreuk geeft nogal eens een vieze valpartij, maar goed.

Oh en nog iets; een KMC heeft geen voor of achterkant. Een shimano ketting daarentegen wel! Als je shimano verkeerd monteert dan schakelt het rot. Heb je met KMC geen last van. Wel zegt men dat KMC daardoor ietsje luidruchtiger is.

En tot slot, je hoeft natuurlijk niet persé per cassette een eigen ketting te rijden. Ik wissel heel regelmatig van wiel, (gravel, tacx wiel en racewiel en allemaal een eigen cassette) ik moet er niet aan denken om steeds met kettingen te prutsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mistraller op 30-09-2020 00:37 ]

---------------

Pagina: 1 ... 164 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).