Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 659 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:46
mhr-zip schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:31:
[...]

Nee wielrennen is vrij van "domme" regels.

Hier komen echt geen tattoo's en baarden. Maar brede banden, extra tasje, een wat ander soort wegdek en een keer geen spandex pakje zijn geen dingen waar ik perse negatief tegenover sta.

Maar daar heb ik geen fiets voor nodig met voor 1 blad, en achter een 11-42.
Ik kan sowieso niet mee doen met de hipster beweging. Ik heb namelijk amper baardgroei. Tattoo is ook niet aan mij besteed. Wat ik nu mooi vind, is morgen waarschijnlijk alweer achterhaald (wat dat betreft wel bijzonder dat ik al 21 jaar bij dezelfde vrouw ben). #fuckhipsters

Gelukkig overtreed ik ook heel veel Velominatie regels. #fucktherules

@BartNL hieronder. Helemaal mee eens. Ik merk het overigens ook op de racefiets bij mede weggebruikers. Zelfs met bouwlamp zijn sommige echt slecht zichtbaar

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 24-09-2020 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
Mistraller schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:55:
[...]

Dan heb je niet het juiste lampje. Ik heb in Noorwegen gemerkt dat het zeker werkt. Een lampje met een korte felle flash valt echt wel op IMHO.
denk eerder dat @Tjebakka weinig auto rijdt. Wanneer je wat vaker auto rijdt dan zou je m.i. moeten weten dat fietsers en wielrenners in het bijzonder hun zichtbaarheid zonder verlichting overschatten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
wisselwerking schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:01:
[...]

Ik kan sowieso niet mee doen met de hipster beweging. Ik heb namelijk amper baardgroei. Tattoo is ook niet aan mij besteed. Wat ik nu mooi vind, is morgen waarschijnlijk alweer achterhaald (wat dat betreft wel bijzonder dat ik al 21 jaar bij dezelfde vrouw ben). #fuckhipsters

Gelukkig overtreed ik ook heel veel Velominatie regels. #fucktherules
#jijdoetnietmeermee?
:+
Heb hier het zelfde hoor, weliswaar geen 21 jaar, maar joh. We fietsen, dus we zijn. Het boeit toch niet of je nou een Peugeot van 30 jaar oud hebt of een gloednieuwe Colnago met discs. We fietsen. Het enige waar ik onderscheid maak tussen een neppe wielrenner en een echte, is de helm. Geen helm, doe je niet mee wat mij betreft.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 19:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb ondertussen 5 jaar een baard, rijdt met een 34 tand achtercassette, met extra tasje op de bovenbuis en soms extra grote zadeltas (pendelen). 25mm banden. Ik heb zelfs een houthakkershemdje (ergens in mijn kleerkast) en drink graag IPA bier.
Ben ik nu hipster? Ik dacht dat fietsen gewoon een hobby was :F

Altijd 100% spandex wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Joindry op 24-09-2020 15:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
@Joindry ik denk dat
het belangrijkste is :)
(ik rij ook met mtb schoenen en helm op de racefiets, en op de MTB doe ik weer niet aan baggy.. ofwel gewoon lekker doen wat je zelf handig en prettig vind en de velominati is vooral grappig, als je dat te serieus neemt.. . :F .)

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:52
Joindry schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:21:
Ik heb ondertussen 5 jaar een baard, rijdt met een 34 tand achtercassette, met extra tasje op de bovenbuis en soms extra grote zadeltas (pendelen). 25mm banden. Ik heb zelfs een houthakkershemdje (ergens in mijn kleerkast) en drink graag IPA bier.

Altijd 100% spandex wel.
Goeie effort dat zeker! Nog wat losse eindjes, zoals spandex en 25mm bandjes, maar daar kun je nog aan werken he!

Heb je al een tattoo en hoe staat het met je BBQ vaardigheden? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Morrar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
[...]

Goeie effort dat zeker! Nog wat losse eindjes, zoals spandex en 25mm bandjes, maar daar kun je nog aan werken he!

Heb je al een tattoo en hoe staat het met je BBQ vaardigheden? :+
Ik ben bang van naalden en mag van mijn vrouw niet met vuur spelen :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Joindry schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:54:
[...]

Ik ben bang van naalden en mag van mijn vrouw niet met vuur spelen :|
Hoe goed ben je met koffie? Dan kan je die bbq skill omzeilen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Raznov schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:01:
[...]

Hoe goed ben je met koffie? Dan kan je die bbq skill omzeilen.
Volledig old school, zo een goedkope papieren filter met een schepje of twee derin.
Het liefst per liter.
Zwart en sterk, beetje het tegengestelde van mijn lijf eigenlijk.

Ik verafschuw alles wat ook ook maar op melkschuim lijkt en suiker is voor in de drinkbus, niet je koffie.
Der is dus nog werk aan de winkel. :D

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Joindry schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:21:

Heb je een leren schort om als je je eigen stalen frame in elkaar staat te lassen? Dan ja.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 11:09
Terwijl we het over hipsters hebben ben ik aan het overwegen een knalrood elmo shirt te kopen voor bij mijn rode fiets :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 19:19
Prulleman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:13:
[...]

10, 20 , 15?? op de schaal van wat?
15 is inderdaad het gemiddelde van 10 en 20, maar of dat de juiste spanning voor jou velgen en spaken is hangt van een hoop af..
- de waarde op je spannings meter zegt niks zonder de spaak dikte
- je velg bepaald je max spanning
Precies - mijn spaakspanning zit meestal ergens rond de 0.35 - 0.40, maar zonder dit linkje erbij zegt dat niet zo veel. Nu is hoger overigens niet per se beter, maar je hebt je spaken per kant van het wiel wel het liefst zo veel mogelijk gelijk.

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11
Over gravel: Ik heb al een aantal keer gezien dat een pad over gras, wat officieel een voetpad is, op Komoot staat (als zo'n gemarkeerd punt) als gravelpad. Compleet met foto's van wielrenners die daar op de foto staan. Dat vind ik wel komisch :+

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nog meer nieuws van dat andere merk dat wel de moeite waard is (Orbea).

Een nieuw model met geïntegreerde verlichting. Omdat dat blijkbaar een 'zeker publiek' aanspreekt zit er ook trapondersteuning in..

Zie http://stories.orbea.com/what-makes-gain-unique

(Geintje heren (en dames). Je moet lekker zelf weten of je eeen lampje overdag wil gebruiken).

iRacing Profiel

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
Vraagje, welke ketting zouden jullie adviseren?
Huidige is redelijk versleten, cassette is opzich nog vrij goed dus die gaat bij een volgende ketting wissel pas mee.
Heb een Giant TXC cycloross en en gebruik hem ook vaak als zodanig maar rijd er ook vaak mee gewoon op de weg.
ketting die er momenteel op zit (en toen ik hem kocht..) is een tiagra CN-4601, cassette derailleur etc zijn allemaal 105.
Zouden jullie weer de zelfde ketting halen of bijvoorbeeld een CN-6701?
Fiets nog niet super lang dus ben nog een beetje zoekende in wat allemaal wel op mekaar past en wat niet.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
MrBarBarian schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:05:
Nog meer nieuws van dat andere merk dat wel de moeite waard is (Orbea).

Een nieuw model met geïntegreerde verlichting. Omdat dat blijkbaar een 'zeker publiek' aanspreekt zit er ook trapondersteuning in..

Zie http://stories.orbea.com/what-makes-gain-unique

(Geintje heren (en dames). Je moet lekker zelf weten of je eeen lampje overdag wil gebruiken).
Ziet er wel dik uit! Kon je dat maar aanschaffen zonder dat het een ebike was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hoi1234 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:00:
[...]

Overdag merk je er volgens mij nauwelijks wat van. Maar als het niet mag, waarom zit het dan in godsnaam op een lamp?

Trappers moeten inderdaad reflectoren hebben. Maar ik vraag me echt af wat het nut daarvan is.
Bij sommige fietsers is het de enige manier waarop ze in het donker te zien zijn. Dus ik vind die reflectoren heel nuttig

Over knipperen of constant branden: In het verkeer gaat het voor een groot deel om anticiperen op wat anderen doen. Daarbij wil je in ieder geval het volgende weten:
- Waar is die ander?
- In welke richting beweegt die ander zich?
- met welke snelheid?

Deze drie vragen zijn met constant brandende fietsverlichting veel beter te beantwoorden dan met knipperende fietsverlichting. Wetenschappelijk onderzoek heeft dat uitgewezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:21
Willen jullie alsjeblieft nooit meer trappers zeggen. Nooit meer. Nooit. Dank.

DIT IS MIJN WEBSITE

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:52
Stoffa schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:58:
[...]

Spaakspanningvraagje: Laatste week hoor ik bij het uit het zadel komen en aanzetten vaak een ping-geluid. Heb hierop m'n spaakspanning nagelopen, en achterwiel ds zit op de meter best wel all over the place: krijg metingen tussen de 10 en 20. Iemand een idee wat de gemiddelde spaakspanning doet hier? Denk iets van 15?
Meet je de spaken drive-side en non-drive-side apart? Want het is doodnormaal dat ze niet dezelfde spanning hebben.

• nogeeninlog
  • Nu online
havana schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:29:
OK, gaan we 9/10 naar een wedstrijd van de Tilburg Pedalen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:15
Salteh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:54:
[...]

Precies - mijn spaakspanning zit meestal ergens rond de 0.35 - 0.40, maar zonder dit linkje erbij zegt dat niet zo veel. Nu is hoger overigens niet per se beter, maar je hebt je spaken per kant van het wiel wel het liefst zo veel mogelijk gelijk.
Ook voor @Prulleman : uiteraard ben ik me bewust van het verschil in spanning tussen ds en nds, daarom vermeldde ik dat ook. Ook weet ik dat spaakspanning niks zegt zonder dat je weet wat die bij jouw wiel moet zijn. Echter, dat gaat ik bij mij wiel niet meer kunnen uitvinden.

Wat je wel kan doen is proberen een beeld te krijgen van wat die spanning zou moeten zijn gebaseerd op de andere spaken. Bij 1 losse spaak is dat makkelijk, dan kun je gewoon d spanning van de overige spaken aanhouden.
Wat me echter verbaasde bij de ds was de bandbreedte in spanning: die was tussen de 10 en 20, wat ik best een forse bandbreedte vind. Vandaar ook mijn vraag wat aan te houden, op basis van deze spaken zou ik zeggen zo rond de 15.
Gaat hier om een achterwiel met 24 spaken, Sapim CX Ray, en DT Swiss 240s naaf. Velg is een 50mm carbon velg van FS.
CyberThijs schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:39:
[...]

Meet je de spaken drive-side en non-drive-side apart? Want het is doodnormaal dat ze niet dezelfde spanning hebben.
Ja, daarom vermeldde ik ook dat de spaken aan de ds kant een grote bandbreedte in spanning lijken te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoffa op 24-09-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Als er reflectors op zitten mag je ze ook trappers noemen ;)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
Stoffa schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:43:
[...]
Wat me echtedr verbaasde bij de de was de bandbreedte in spanning: die was tussen de 10 en 20, wat ik best een forse bandbreedte vind. Vandaar ook mijn vraag wat aan te houden, op basis van deze spaken zou ik zeggen zo rond de 15.
Gaat hier om een achterwiel met 24 spaken, Sapim CX Ray, en DT Swiss 240s naaf. Velg is een 50mm carbon velg van FS.
Maar waarmee meet je de spaakspanning? De waarden van 10-20 lijken mij de schaal van een instrument zols eerder door @Salteh opgemerkt. Bij een velg van jouw specifications zou den de spaken per kant redelijk over een moeten komen. De snoods navragen bij Farsprts?

• wisselwerking
Maar als je hard fietst, ben je toch hard aan het trappen? Of zeg jij dan dat je hard aan het pedalen bent ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 19:19
Het is niet per se de bedoeling om aan de max spanning van je naaf of velg te zitten. Wat dat betreft maakt het dus niet heel veel uit wat je kiest.

Ik kies er bij een achterwiel vaak voor om op de DS in de buurt van de max te zitten, want dan is de NDS niet heel erg laag wat betreft spanning. Ik zou dan gewoon "17" of "18" pakken.

Meet je met de Park-Tool meter? Ook daarvan is een conversie naar kgf beschikbaar.. dat heb je sowieso nodig als je weet wat de max is van je velg. Meestal is 115-120 wel een beetje de max is mijn ervaring. Carbon velgen soms wat hoger.

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
@Stoffa Op site Farsports zie ik dat ze voor een vergelijkbare(?) carbon wielen (38, 50 en 60mm clincher, DT240s hub en sapim cx-ray spaken) opgeven,
Spoke Patroon Front Radial (spaakspanning -- 90kfg)
Spoke Patroon Non-Drive Achter 2 X Cross(spaakspanning -- 85kfg)
Spoke Patroon Drive Achter 2 X Cross (spaakspanning -- 135kfg)
als wielbouwer moet Farsports jou kunnen vertellen wat de spaakspanning van jouw wielen moet zijn.

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-07 23:22
Sinds enkele weken ben ik mij ook gaan oriënteren op een racefiets na altijd op de MTB te hebben gefietst.
Het is in deze tijd blijkbaar erg moeilijk om iets in een standaard maat (55/56) te vinden wat qua budget voor mij acceptabel is om mee te beginnen.

Budget is bij voorkeur niet hoger dan 2000 euro waarbij ik een sterke voorkeur heb voor carbon. Het verschil tussen velgremmen of schijfremmen vind ik lastig in te schatten. Ik zal vooral rijden wanneer het droog is, maar ook veel door de heuvels in het zuiden.

Na wat zoeken en speuren in de buurt blijven er een aantal opties over waarvan ik benieuwd ben hoe daar hier over wordt gedacht.

Nieuw:
  • Cube Attain GTC SL 2021 - Carbon, Ultegra, Schijf, Fulcrum wielset - 2000 euro - In het blauw naar mijn mening veruit de mooiste
  • Sensa Giulia G3 - Carbon, 105, Schijf, Supra wielset - 2000 euro - Ook erg mooi, maar nergens uit te proberen.
  • Ridley Fenix SL 10 - Carbon, Ultegra, velg - 2200 euro - Model is uit 2016/2017 en was nieuw stukken duurder. Dit is een showmodel geweest en zo goed als nieuw en ondanks dat deze boven budget is vind ik het een interessante optie, maar ben ook benieuwd of dit een reële prijs is.
Tweedehands:
  • Eddy Merckx Lavaredo68 - Carbon, Ultegra, velgrem, Fulcrum wielset - 1400 euro - Behoorlijk gebruikt maar ziet er oké uit, zonder ervaring in deze wereld vind ik het lastig om in te schatten waar ik wellicht te maken ga krijgen met kosten
  • Eddy Merckx Lavaredo68 - Carbon, Ultegra, disc, Fulcrum wielset - 1700 euro - Schijf i.p.v. rem, maar dan zo goed als nieuw.
Ik ben benieuwd aan de hand van jullie ervaringen welke in jullie ogen de meest (on)geschikte kandidaat is.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorco op 24-09-2020 20:40 ]

PSN ID = Jorco

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
nogeeninlog schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:22:
[...]

Bij sommige fietsers is het de enige manier waarop ze in het donker te zien zijn. Dus ik vind die reflectoren heel nuttig

Over knipperen of constant branden: In het verkeer gaat het voor een groot deel om anticiperen op wat anderen doen. Daarbij wil je in ieder geval het volgende weten:
- Waar is die ander?
- In welke richting beweegt die ander zich?
- met welke snelheid?

Deze drie vragen zijn met constant brandende fietsverlichting veel beter te beantwoorden dan met knipperende fietsverlichting. Wetenschappelijk onderzoek heeft dat uitgewezen.
Je beantwoordt precies mijn vraag niet.

Nee suïcidale gekken die in het donker zonder licht fietsen hebben inderdaad reflectoren op de trappers nodig. Maar ik vraag me af waar je de voor nodig hebt als je gewoon fatsoenlijke verlichting gebruikt. Iedereen ziet immers de lampen al. En ik vraag me echt oprecht af hoeveel z'n reflector helpt.

Je hebt het nu over 's avonds met knipperende verlichting rijden. Overdag zie je die mensen al goed genoeg, alleen zie je ze eerder met een lampje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Jorco schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:37:
Sinds enkele weken ben ik mij ook gaan oriënteren op een racefiets na altijd op de MTB te hebben gefietst.
Het is in deze tijd blijkbaar erg moeilijk om iets in een standaard maat (55/56) te vinden wat qua budget voor mij acceptabel is om mee te beginnen.

Budget is bij voorkeur niet hoger dan 2000 euro waarbij ik een sterke voorkeur heb voor carbon. Het verschil tussen velgremmen of schijfremmen vind ik lastig in te schatten. Ik zal vooral rijden wanneer het droog is, maar ook veel door de heuvels in het zuiden.

Na wat zoeken en speuren in de buurt blijven er een aantal opties over waarvan ik benieuwd ben hoe daar hier over wordt gedacht.

Nieuw:
  • Cube Attain GTC SL 2021 - Carbon, Ultegra, Schijf, Fulcrum wielset - 2000 euro - In het blauw naar mijn mening veruit de mooiste
  • Sensa Giulia G3 - Carbon, 105, Schijf, Supra wielset - 2000 euro - Ook erg mooi, maar nergens uit te proberen.
  • Ridley Fenix SL 10 - Carbon, Ultegra, velg - 2200 euro - Model is uit 2016/2017 en was nieuw stukken duurder. Dit is een showmodel geweest en zo goed als nieuw en ondanks dat deze boven budget is vind ik het een interessante optie, maar ben ook benieuwd of dit een reële prijs is.
Tweedehands:
  • Eddy Merckx Lavaredo68 - Carbon, Ultegra, velgrem, Fulcrum wielset - 1400 euro - Behoorlijk gebruikt maar ziet er oké uit, zonder ervaring in deze wereld vind ik het lastig om in te schatten waar ik wellicht te maken ga krijgen met kosten
  • Eddy Merckx Lavaredo68 - Carbon, Ultegra, disc, Fulcrum wielset - 1700 euro - Schijf i.p.v. rem, maar dan zo goed als nieuw.
Ik ben benieuwd aan de hand van jullie ervaringen welke in jullie ogen de meest (on)geschikte kandidaat is.
Ik en een andere paar leden op dit forum hebben een Sensa Giulia G3, top fiets voor het geld. Heb er alleen maar plezier van en kan hem zeker aanraden! Heb je eigenlijk alles wat je zou willen, schijfrem, 105 etc. Gegarandeerd plezier! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 15:57

racoon

mooowwww

rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:05:
[...]

Ik en een andere paar leden op dit forum hebben een Sensa Giulia G3, top fiets voor het geld. Heb er alleen maar plezier van en kan hem zeker aanraden! Heb je eigenlijk alles wat je zou willen, schijfrem, 105 etc. Gegarandeerd plezier! :)
Kan ik beamen , ik heb deze fiets Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6ZpTBHwrdPweQj4pjwGp8sIXio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PPVGglIZsX5QK9Qv0pwPynpc.jpg?f=user_large

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:48
Nieuw:
Ridley Fenix SL 10 - Carbon, Ultegra, velg - 2200 euro - Model is uit 2016/2017 en was nieuw stukken duurder. Dit is een showmodel geweest en zo goed als nieuw en ondanks dat deze boven budget is vind ik het een interessante optie, maar ben ook benieuwd of dit een reële prijs is
Heb voor mijn Ridley Fenix SL Ultegra 2000 betaald (2 jaar geleden).

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

BartNL schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:02:
[...]

denk eerder dat @Tjebakka weinig auto rijdt. Wanneer je wat vaker auto rijdt dan zou je m.i. moeten weten dat fietsers en wielrenners in het bijzonder hun zichtbaarheid zonder verlichting overschatten.
Ik rijd regelmatig auto, geen zorgen. Fietsers zijn slecht zichtbaar, maar dan wel vanaf het moment dat het schemert en ze zonder licht rijden. Overdag heb ik echt geen moeite met het spotten van mede-weggebruikers.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Salteh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:15:
Het is niet per se de bedoeling om aan de max spanning van je naaf of velg te zitten. Wat dat betreft maakt het dus niet heel veel uit wat je kiest.

Ik kies er bij een achterwiel vaak voor om op de DS in de buurt van de max te zitten, want dan is de NDS niet heel erg laag wat betreft spanning. Ik zou dan gewoon "17" of "18" pakken.

Meet je met de Park-Tool meter? Ook daarvan is een conversie naar kgf beschikbaar.. dat heb je sowieso nodig als je weet wat de max is van je velg. Meestal is 115-120 wel een beetje de max is mijn ervaring. Carbon velgen soms wat hoger.
Ik heb een meter van Wiggle onder de naam X-Tools. Ik zie de ds spanning op dat instrument tussen de 10 en 20, terwijl de nds spanning veel constanter leek.

Ik heb nu overigens even gemeten door de fiets op zijn kop te zetten en per spaak te meten. Zal morgen even het wiel er uit halen en in de richter zetten. Kan ik gelijk beter bekijken hoe het met slagen is gesteld. Ik maak me wat zorgen over ping-geluiden die ik waarneem bij kracht zetten uit het zadel.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 24-09-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

MartijnMartijn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:44:
Ben wel benieuwd naar jullie mening.
Tegenwoordig ben ik wat meer op KOM-jacht. Een goede afwisseling op de standaard rondjes fietsen. Echter, ik zie steeds vaker dat KOM's gedomineerd worden door mensen met een 'bananenfiets' (Quest/Velomobiel, etc). Hier valt als wielrenner bijna niet tegenop te fietsen. Zou Strava hier niet een aparte categorie voor moeten maken? Net zo als e-Bikes?

Ik weet dat een KOM maar een KOM is, maar toch voelt het niet helemaal eerlijk.
Strava zou meer data moeten vastleggen, vooral windrichting en kracht en peloton ja/nee. Een KOM met windkracht 7 meewind is alleen nog te halen als je dat zelf ook met minimaal windkracht 7 kunt doen. Terwijl jij wel misschien by far de snelste was met windkracht 4 tegen. (dat is dan ook precies 1 van de redenen waarom heel die kommetjes me gestolen kunnen worden, je vergelijkt appels met peren en bananen en de mandarijn wint :P).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
KOMmetjes zijn natuurlijk ontstaan als "King-of-the-mountain", ik denk als onervaren wielrenner dat een KOM in de bergen veel minder ontvankelijk is voor de factoren die jullie noemen (tuurlijk je hebt wel goed weer nodig maar een peleton maakt al minder uit) dan een KOM op het vlakke.

Conclusie: een KOM op een klim heeft waarde, een op het vlakke minder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Flipmo

OMG !!

Nieuw:
Tweedehands:
met zo'n budget zou ik echt voor nieuw-nieuw gaan, dus ook niet de overjarige Ridley.
Cube is wat beter afgemonteerd, maar de Sensa is mooier.. want die heb ik zelf ook :P
Ik zou dus tussen de Cube en de Sensa kiezen, en welke je daarbij het mooiste vind zou ik nemen.

nog even Sensa G3 foto spam :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0xtclKz57uEHFPKc0Y_vfFvWcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vU4tGLnC8OK5lWAWdDqsfQU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:16

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:57:
Ik kan het woord gravel niet meer horen. Bestaat er zoiets als gravel-moeheid? Overgravelled?
wou ik hier net vol trots gaan vertellen dat ik een gravelbike heb besteld lees ik dit...je weet mijn stemming wel te verpesten hoor :+ :+

ik zocht een fiets om in de winter mee door te fietsen maar waar ik ook in de zomer wat bredere comfortabelere banden op kon leggen en wou mijn racefiets niet in de winter gebruiken (ik noem het zelf schijnzuinigheid maar het voelt gewoon beter + nu kan ik hem mooi in mijn mancave zetten :o )

het is de cannondale topstone 1 geworden...ik had een paar modellen op het oog en deze naar bikemedical gestuurd (hier heb ik mijn bikefit gedaan) en deze heeft uitgezocht welke fiets het beste bij me pastte en deze kwam er het best uit. ik krijg hem als ik geluk heb in de 2de week van Oktober...overal zijn de levertijden heel lang maar ik heb hem bij Ventoux in Tilburg (niet echt in de buurt) gevonden en die kreeg hem eerder.

als ik hem heb zal ik een foto posten en @Ypuh ik zal je waarschuwen voordat ik de foto post zodat je snel door kan scrollen ;)

/edit: heb geen houthakkersblouse, wel een korte baard, kan niet bbq-en maar hou wel van koffie (ook van de hippe smaken).

[ Voor 4% gewijzigd door Nutterd op 25-09-2020 09:04 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:26
Joindry schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:10:
[...]
Zwart en sterk, beetje het tegengestelde van mijn lijf eigenlijk.
_/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Cranzai schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:11:
KOMmetjes zijn natuurlijk ontstaan als "King-of-the-mountain", ik denk als onervaren wielrenner dat een KOM in de bergen veel minder ontvankelijk is voor de factoren die jullie noemen (tuurlijk je hebt wel goed weer nodig maar een peleton maakt al minder uit) dan een KOM op het vlakke.

Conclusie: een KOM op een klim heeft waarde, een op het vlakke minder
Ik heb een KOM op een cat. 4 klim in de Alpen gehad *D

Maar of dat waarde had... Er waren toen nog maar 11 mensen langs gekomen, of eigenlijk heen en terug gegaan want het liep dood. Het maakte nog steeds geen goeie klimmer van mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 02-07 16:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nieuw:
Tweedehands:
Als ik uit dit lijstje moet kiezen, zou ik de Eddy Merckx met disc nemen. Mooie prijs volgens mij een veel waar voor je geld. En anders de Cube.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
Kogel is door de kerk, heb deze wielen aangeschaft:
https://vanbon-sport.nl/o...-tyro-carbon-disc-wielset

700 voor een carbon set leek me een prima prijs. Niet de allerlichtste set, maar wel flinke verbetering tov mijn Giant PR2 set. Ook in termen van aero en stijfheid vermoed ik.

Daarnaast ben ik met 83 kg niet de lichtste en vind ik robuuste wielen ook wel lekker. Door de DT Swiss-achtige naaf zou onderhoud ook goed te doen moeten zijn.

Qua looks misschien niet de spannendste set maar functionality > form. Daarnaast is m'n fiets al vrij uitgesproken met oranje vlakken (2018 Giant TCR Advanced 1).

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 25-09-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:16

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Morrar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:21:
Kogel is door de kerk, heb deze wielen aangeschaft:
https://vanbon-sport.nl/o...-tyro-carbon-disc-wielset

700 voor een carbon set leek me een prima prijs. Niet de allerlichtste set, maar wel flinke verbetering tov mijn Giant PR2 set. Ook in termen van aero en stijfheid vermoed ik.

Daarnaast ben ik met 83 kg niet de lichtste en vind ik robuuste wielen ook wel lekker. Door de DT Swiss-achtige naaf zou onderhoud ook goed te doen moeten zijn.

Qua looks misschien niet de spannendste set maar functionality > form. Daarnaast is m'n fiets al vrij uitgesproken met oranje vlakken (2018 Giant TCR Advanced 1).
Hele mooie velgen! uiteraard verwachten we ook een gemonteerde foto.

ben wel heel benieuwd naar het verschil wat je voelt met deze velgen aangezien ik voor volgend jaar zelf ook van plan ben om voor een mooi setje carbon te gaan en ik weeg ook ongeveer hetzelfde als jij...dus jij bent voor mij de ideale proefpersoon :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
BreadFan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:58:
[...]

Ik heb een KOM op een cat. 4 klim in de Alpen gehad *D

Maar of dat waarde had... Er waren toen nog maar 11 mensen langs gekomen, of eigenlijk heen en terug gegaan want het liep dood. Het maakte nog steeds geen goeie klimmer van mij ;)
Congrats! :)

Maar laten we het niet over statistieken en n=... gaan hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Nutterd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:33:
[...]

Hele mooie velgen! uiteraard verwachten we ook een gemonteerde foto.

ben wel heel benieuwd naar het verschil wat je voelt met deze velgen aangezien ik voor volgend jaar zelf ook van plan ben om voor een mooi setje carbon te gaan en ik weeg ook ongeveer hetzelfde als jij...dus jij bent voor mij de ideale proefpersoon :+
Check, ik zal een voor en na foto maken als ze op de fiets zitten!

Ben zelf ook heel benieuwd of het verschil echt merkbaar is. Je hoort vaak dat wiel upgrade wel echt de moeite is, maar we gaan het zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Cranzai schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:11:
Ik fiets in het wiel van een ander toch echt stukken makkelijker omhoog dan alleen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Laatst online: 22-03 17:52
Morrar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:51:
[...]

Check, ik zal een voor en na foto maken als ze op de fiets zitten!

Ben zelf ook heel benieuwd of het verschil echt merkbaar is. Je hoort vaak dat wiel upgrade wel echt de moeite is, maar we gaan het zien! :)
Wielen maken mijns inziens voor een groot deel de fiets. Praktisch gezien kun je soms beter een lage wielset over een hoge set kiezen, maar look technisch maken hoge een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

djfrankel

It's a trap!

Zonder de gravel haters direct op de kast te willen jagen, mij trekt het gravel biken eigenlijk best wel. Ik heb ook een mountainbike maar nadeel daarvan is dat je dan weer met de auto er naar toe moet etc. Hier vanuit Groningen kom ik vaak genoeg zelfs met de racer nog wel over off-road paden. Dus ik ben toch aan het overwegen om zo'n fiets aan te schaffen, maar ik heb nog enige twijfel. Namelijk, vind ik het leuk genoeg om er een fiets voor aan te schaffen. Nou vroeg ik mij af of er nog mensen tips hebben hoe je daar handig achter komt? Ik heb zelf al gezocht of je ergens zo'n fiets kan huren maar dan moet je ook al snel naar Utrecht of Nijmegen, niet per se om de hoek. Iemand misschien nog andere suggesties die ik over het hoofd heb gezien?
Ik zou graag willen voorkomen dat ik zo'n fiets in de schuur heb staan en er na 2 keer fietsen achter kom dat ik toch liever op de racer stap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Gravel rijden an sich is niet zoveel mis mee en trekt iedereen wel lijkt me. Ik vind het ook leuk om 'van de gebaande paden af' en 'op avontuur' te gaan. Denk alleen dat je daar niet echt een specifieke fiets voor nodig hebt of 9 van de 10x tot de realisatie komt dat er maar weinig van zulke paden zijn in Nederland en moet leren routeplannen om er iets leuks van te maken. Bepaalde regio's hebben wel wat aanbod, maar het blijft summier en je zult al snel tot de realisatie komen dat Nederland vrij vol gebouwd en geasfalteert is.

Als enige fiets sowieso een afrader (persoonlijk). All-round fiets betekent in mijn ogen meestal net-niet. Te licht voor de mtb paden, te zwaar om in een groep tempo te maken, teveel sportfiets om als commuter te gebruiken etc. Aan de andere kant als snelheid of 'geschiktheid' je niet uitmaakt en je vind het leuk, dikke prima. Er zijn ook volop Nederlanders die plezier beleven aan mountainbikes zonder mountains, dus waar een wil is, is een weg.

Overigens heb ik een crossfiets (totaal anders dan een gravelbike) die ik als vakantiefiets en gravelbike gebruik, maar in de praktijk gebruik ik hem 90% van de tijd gewoon als racefiets en wissel ik geen banden voor elke strook onverhard.
Samoht93 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:56:
Vraagje, welke ketting zouden jullie adviseren?
Maakt weinig uit. Pak meestal gewoon de KMC X11.93, maar heb nog nooit verschil gemerkt in een ketting (hoeveel ik er ook naar zocht). Grootste verschil is de kleur/afwerking.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 25-09-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
djfrankel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:35:
Zonder de gravel haters direct op de kast te willen jagen, mij trekt het gravel biken eigenlijk best wel. Ik heb ook een mountainbike maar nadeel daarvan is dat je dan weer met de auto er naar toe moet etc. Hier vanuit Groningen kom ik vaak genoeg zelfs met de racer nog wel over off-road paden. Dus ik ben toch aan het overwegen om zo'n fiets aan te schaffen, maar ik heb nog enige twijfel. Namelijk, vind ik het leuk genoeg om er een fiets voor aan te schaffen. Nou vroeg ik mij af of er nog mensen tips hebben hoe je daar handig achter komt? Ik heb zelf al gezocht of je ergens zo'n fiets kan huren maar dan moet je ook al snel naar Utrecht of Nijmegen, niet per se om de hoek. Iemand misschien nog andere suggesties die ik over het hoofd heb gezien?
Ik zou graag willen voorkomen dat ik zo'n fiets in de schuur heb staan en er na 2 keer fietsen achter kom dat ik toch liever op de racer stap.
Geen idee welke fiets je hebt, maar is het niet een optie om bijv. een setje wielen te kopen met pak 'm beet 32 mm banden? Wil je dan gravellen wissel je je wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07 16:35
Onlangs een nieuwe Vredestein Freccia T tubular op mijn achterwiel getaped, daar zat toen al een bobbel in tijdens het rijden, echt super storend. Toen de band eraf gehaald en door de FM erop laten lijmen. Echter zit er nog steeds een bobbel in tijdens wat echt irritant is tijdens het rijden, zeker als je wat harder dan 30km/u rijdt of over glad wegdek. Is er nog een kans dat dit wegtrekt na een paar ritjes of moet ik een nieuwe band aanschaffen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

djfrankel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:35:
Een MTB kan ook op de weg fietsen he, om naar een gravelpad toe te rijden :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
BreadFan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:02:
[...]

Geen idee welke fiets je hebt, maar is het niet een optie om bijv. een setje wielen te kopen met pak 'm beet 32 mm banden? Wil je dan gravellen wissel je je wielen.
Met 28mm pak ik ook zonder problemen gravel mee. Daar heb je echt niet bredere banden voor nodig. Ik zou persoonlijk niet meer 23mm erop rijden maar 28mm is ruim zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:25:
[...]

Met 28mm pak ik ook zonder problemen gravel mee. Daar heb je echt niet bredere banden voor nodig. Ik zou persoonlijk niet meer 23mm erop rijden maar 28mm is ruim zat.
Ik rij op 25mm maar schuw een stukje gravel ook niet ;) Maar een voor regelmatig echt gravelritten maken kan ik me voorstellen dat je wat breder kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:57

Kluus

Gang is alles

Ik heb een gravelbike die ik als commuter en slecht weer fiets gebruik, daar vind ik hem zelf perfect voor ivm schijfremmen (die ik op mijn mooie fiets niet heb) en bredere banden. Dit zijn echter wel 32mm weg banden geworden (conti gp all seasons) dus op papier misschien minder geschikt voor "gravel" maar ze doen het prima op de schelpenpaadjes hier in, inderdaad, noord-oost brabant, net als de 25mm banden onder mijn racer waarschijnlijk.

Maar goed, mijn Nuroad is meer een winterfiets geworden dan een "Gravelbike" dus. De ruigere (lees hobbeliger dan een mooi schelpenpad) bospaden heb ik geprobeerd, maar dat vind ik persoonlijk echt 100 keer niks met deze fiets, ook niet toen er bredere gravel banden op lagen, dan gaat de voorkeur echt al heel snel naar mijn mountainbike.

Maw:
Ypuh schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:56:
...
Er zijn ook volop Nederlanders die plezier beleven aan mountainbikes zonder mountains, dus waar een wil is, is een weg.
...
Dan heb je het ook echt alleen over de naam van het ding en negeer je de evolutie die door de decennia heen in dit type fiets zit waarbij de MTB is opgedeeld in minstens 6 compleet verschillende fietsen. Een huidige generatie XC hardtail met pak m beet 100mm veerweg (die de meeste boscrossers in NL ook hebben) is amper geschikt voor serieus offroad werk in de bergen en juist perfect om in de bossen hier in NL de crossen (al vinden sommige hem zelfs daarvoor te licht getuige de opkomst van de XC fullies en een aantal tweakers in het MTB topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

djfrankel

It's a trap!

BreadFan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:02:
[...]

Dat is wellicht nog het overwegen waard, ik rij rond op een canyon ultimate cf sl (nummer) aero uit 2016. Ik denk dat die wel wat clearance tekort komt voor 32mm banden. De 26mm specialized banden die ik nu gebruik hebben al niet heel veel ruimte rond de remmen over (velg rem, want 2016).

Het is ook niet zo dat het mijn eerste fiets wordt dus, eerder de 4e :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Crazy D schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:24:
[...]

Een MTB kan ook op de weg fietsen he, om naar een gravelpad toe te rijden :P
inderdaad, zo'n drama is een MTB op de weg nou ook weer niet, zeker niet met een setje goed rollende XC banden op een iets hogere druk. Een gravel bike heeft natuurlijk een paar andere voordelen, maar dat kan je ook over een MTB zeggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje, ik rijd nu op mtb schoenen, in en uit klikken gaat erg makkelijk, is het een verschil als ik overstap op wielrenschoenen met spd sl pedalen, dit inverband met het uitkliken en inklikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

racoon schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:45:
Vraagje, ik rijd nu op mtb schoenen, in en uit klikken gaat erg makkelijk, is het een verschil als ik overstap op wielrenschoenen met spd sl pedalen, dit inverband met het uitkliken en inklikken
Kwestie van oefenen. Het idee blijft natuurlijk hetzelfde :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 02:08
Verona27 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:23:
Onlangs een nieuwe Vredestein Freccia T tubular op mijn achterwiel getaped, daar zat toen al een bobbel in tijdens het rijden, echt super storend. Toen de band eraf gehaald en door de FM erop laten lijmen. Echter zit er nog steeds een bobbel in tijdens wat echt irritant is tijdens het rijden, zeker als je wat harder dan 30km/u rijdt of over glad wegdek. Is er nog een kans dat dit wegtrekt na een paar ritjes of moet ik een nieuwe band aanschaffen?
Discalimer: mijn ervaring met tubes bestaat uit het plakken van 2 wielen en rijden van maximaal 100 km, dus ik ben zeker geen specialist.

Een band (of tube) die door een vakman is gemonteerd maar waar nog steeds een bobbel in zit is gewoon niet goed. Die Freccia T lijkt rond de 35 euro te kosten dus het lijkt me de moeite waard je probleem tegen de winkel / fabrikant aan te houden. Benieuwd wat die zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07 16:35
DieAnder schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:56:
[...]

Discalimer: mijn ervaring met tubes bestaat uit het plakken van 2 wielen en rijden van maximaal 100 km, dus ik ben zeker geen specialist.

Een band (of tube) die door een vakman is gemonteerd maar waar nog steeds een bobbel in zit is gewoon niet goed. Die Freccia T lijkt rond de 35 euro te kosten dus het lijkt me de moeite waard je probleem tegen de winkel / fabrikant aan te houden. Benieuwd wat die zegt.
Ja, was echt een goedkoop bandje. Ik heb mantel inderdaad al een mailtje gestuurd, maar wacht nog op antwoord. Het lijkt mijninziens inderdaad wel echt aan de band zelf te liggen, dat kan na 2x monteren niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 02:08
Is er iemand met ervaring / kennis met DT Swiss Disc brake naven? Ik zoek antwoord op de volgende vraag:

Is het mogelijk om een DT Swiss Disc Brake MTB naaf uit te rusten met een road body (Shimano of Campagnolo) en verandert dit de OLD (inbouwbreedte) van de naaf?

Wat ik al heb geleerd:
- in het algemeen: een 11 speed Shimano Road body heeft splines die 1.8 mm langer zijn dan die op een 11 speed MTB body (= 10 speed Road).
- ik meen me te kunnen herinneren dat de DT swiss 11 speed Road body 1.0 mm langer is dan de DT MTB body.
- er zijn verschillende einddoppen om een naaf aan te passeen aan (de inbouwbreedte van) het frame, bv 135mm breed quick release, 135mm breed 12mm thru axle, 142mm breed 12mm thru axle.
- Voor de kettingzijde zijn er einddoppen die body-specifiek zijn. B.v. een 135mm qr einddop voor MTB is anders dan een 130mm qr einddop voor 11 speed
- daarnaast heeft DT 2 verschillende freewheelmechanismen: 'ratchet' en 'pal'. Deze zijn niet onderling uitwisselbaar of te converteren.

Uit deze losse brokjes informatie is mijn voorzichtige conclusie dat het technisch gezien mogelijk is een road body op een MTB naaf te zetten (mits hetzelfde freewheelsysteem) maar dat de OLD met 1mm groter wordt. Maar dat zou ik graag bevestigd of ontkracht zien.

Ik heb DT gecontact met deze vraag maar ze geven geen sjoege. De DT Swiss manual heeft een hele conversietabel met opties, maar de crossover MTB<->road komt daar niet in voor. Op diverse fora wordt het me ook niet duidelijk, vandaar de vraag hier.

Achtergrond van mijn vraag:
Voor een knutselproeject zoek ik naaf met 6 bouts (IS) disc montage en een 11 speed road cassette (liefst Campagnolo, anders Shimano) en een boel spaakgaten. Deze naaf wil ik aanpassen om hem te laten passen in een frame met Specialized's SCS standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
racoon schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:45:
Je kunt je pedalen ook gewoon verstellen. Er zit een plus en min kant op om ze strakker/stugger te maken. Zo gaat het dus moeilijker om in/uit te klikken.

Tevens is er ook een verschil tussen de SM SH51 en SM SH56. De SH56 kun je in meerdere richtingen los klikken en de SH51 in 1 richting. Ik heb recent ook SH51 gemonteerd en zit nu een stuk strakker op de fiets.

Daar zit dus ook zeker wel winst te behalen. Om nu hele andere schoenen etc. te halen is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
wisselwerking schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:07:
[...]

In jouw geval dus Grrrrrrravel :P

Wel een beetje hipster, hype. Ook al vind ik een gravel fiets in combinatie met een extra wielset (wegbanden) wel interessant als vervanger van mijn huidige fiets. Dan noem ik het geen gravelfiets, maar een multifunctional 8)
Ik heb het soort van omgekeerd gedaan. Ik had een "fitness/hybride" fiets dus smalle velgen, maar wel recht stuur, Vbrakes en een 105 groep met SPD pedalen. Daar heb ik destijds nog een ligstuur op gezet voor de Aero. Nu is er een echte racer bij gekomen, en de oude fiets is uitgebreid met een extra velgensetje met gravelbanden. Er paste nét 35mm op. Door het rechte stuur kan ik dus ook prima MTB tracks doen.
Maar die fiets is ook mijn woon-werk fiets en zwift bike. Dus met recht een multifunctional. Die hybride modellen zijn zo gek nog niet :) Heeft me destijds ook nog eens bijzonder weinig gekost trouwens.
Stoffa schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:45:
Even los van de hype valt er in NL nou überhaupt echt serieus te gravellen? Woon zelf in het westen van het land, en ik weet dat er gravelpaden door de duinen zijn, maar volgens mij zijn dat geen serieuze kilometers toch?
Volgens mij vooral leuk als je in de Achterhoek woont, dat gravellen. Utrecht heuvelrug denk ik ook wel trouwens.
Door de bossen en velden in OostBrabant liggen in elk geval nog kilometers onverhard pad.

[ Voor 24% gewijzigd door Mistraller op 25-09-2020 16:01 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ohoh, ik zie net dat ik gesjoemeld heb op statshunters. In mijn square zaten 3 hokjes waar ik gewandeld heb en niet gefietst... Hoe werkt dat op Veloviewer; pakt die ook gewoon alle tracks van strava of filtert ie al op fietsritten? Of zien jullie dit door de vingers >:)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Alle tracks, en voor veloviewer moet je dat door de vingers zien, want je kan niet overal fietsen. Zelfs niet overal lopen, je zal er enkele moeten kanoén of zwemmen als je echt groot wilt gaan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Mistraller schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:04:
Ohoh, ik zie net dat ik gesjoemeld heb op statshunters. In mijn square zaten 3 hokjes waar ik gewandeld heb en niet gefietst... Hoe werkt dat op Veloviewer; pakt die ook gewoon alle tracks van strava of filtert ie al op fietsritten? Of zien jullie dit door de vingers >:)
Statshunter heeft een blokje geaccepteerd waar ik nooit ben geweest. Wel heel vaak vlak bij dus ik vind het ok :P storender vind ik dat ik een MTB moet gaan huren om een paar blokjes in te kunnen vullen :D

Haha oh krijg nou niks, precies in het hoekje een paar meter gefietst. Vandaaaaaar |:( :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Crazy D op 25-09-2020 16:45 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 18:49
Ik heb vanmiddag mijn fiets schoongemaakt zodat hij weer op de trainer kan. Nu heb ik exact een jaar geleden, toen hij ook na de zomer op de trainer ging, mijn ketting vervangen. In de tussentijd zo'n 5k kilometer gereden, ongeveer evenredig verdeeld tussen binnen en buiten.

Niet heel bijzonder dus. Nu leg ik er net mijn BBB kettingchecker in (wat ik eerlijk gezegd al een jaar niet meer gedaan had) en die valt feilloos door het gat naar 1.0. De ketting zou dus volledig versleten zijn. Dit was een SHIMANO HG701-11, dus daar heb ik mijns inziens ook niet op bezuinigd.

Ik ben een mooi weer rijder, met zo'n 90kg misschien wel wat aan de zware kant (wellicht meer druk op de ketting??), maar dan nog. Is die ketting niet veel te snel versleten?

Mijn fiets is 3 jaar oud en heeft zo'n 12k kilometer gereden (de voorbladen dus). Ik gebruik een aparte cassette voor de trainer en voor buiten, die hebben beiden zo'n 5k kilometer gereden (een keer cassette vervangen omdat de oude mee verkocht werd met een oude trainer).

Wat gaat er hier mis? Of is het normaal dat een ketting na 5000 droge kilometers volledig versleten is?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:40
coelho schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:29:
Wat gaat er hier mis? Of is het normaal dat een ketting na 5000 droge kilometers volledig versleten is?
Volgens mij is dit van vele factoren afhankelijk. Schakel je met volle belasting, zand, schuine ketting (of dan toch weer niet tegenwoordig), schoonmaken tussendoor en niet / te vroeg (dus op nat) weer nieuwe smering aanbrengen...

Misschien eerst de vraag: hoe zien de tandwielen eruit? (haaievinnen?) en/of slipt de ketting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb vanmiddag mijn fiets schoongemaakt zodat hij weer op de trainer kan. Nu heb ik exact een jaar geleden, toen hij ook na de zomer op de trainer ging, mijn ketting vervangen. In de tussentijd zo'n 5k kilometer gereden, ongeveer evenredig verdeeld tussen binnen en buiten.

Niet heel bijzonder dus. Nu leg ik er net mijn BBB kettingchecker in (wat ik eerlijk gezegd al een jaar niet meer gedaan had) en die valt feilloos door het gat naar 1.0. De ketting zou dus volledig versleten zijn. Dit was een SHIMANO HG701-11, dus daar heb ik mijns inziens ook niet op bezuinigd.

Ik ben een mooi weer rijder, met zo'n 90kg misschien wel wat aan de zware kant (wellicht meer druk op de ketting??), maar dan nog. Is die ketting niet veel te snel versleten?

Mijn fiets is 3 jaar oud en heeft zo'n 12k kilometer gereden (de voorbladen dus). Ik gebruik een aparte cassette voor de trainer en voor buiten, die hebben beiden zo'n 5k kilometer gereden (een keer cassette vervangen omdat de oude mee verkocht werd met een oude trainer).

Dergelijke slijtage is gewoon normaal. Een ketting gaat onder normale omstandigheden 3000-5000km mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 18:49
Def1ant schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:32:
[...]

Volgens mij is dit van vele factoren afhankelijk. Schakel je met volle belasting, zand, schuine ketting (of dan toch weer niet tegenwoordig), schoonmaken tussendoor en niet / te vroeg (dus op nat) weer nieuwe smering aanbrengen...

Misschien eerst de vraag: hoe zien de tandwielen eruit? (haaievinnen?) en/of slipt de ketting?
Tandwielen lijken allemaal nog goed. Ketting slipt niet. Fiets wordt 's winters niet gepoetst en hooguit 1x extra gesmeerd, want binnen op zolder. In het zomerseizoen afhankelijk van vuiligheid wrijf ik de ketting op en smeer ik opnieuw, en minimaal eens per 3-4 weken volledig schoonmaken. Ketting ligt achter nooit verder dan het een na laatste tandje en dat alleen in uiterste situaties. Meestal gewoon middelst 5/6 kransjes.
hoi1234 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:59:
Dergelijke slijtage is gewoon normaal. Een ketting gaat onder normale omstandigheden 3000-5000km mee.
Dat is maar beperkt, ik dacht veel langer. Ik zal sowieso een nieuwe bestellen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:04:
Je kunt zelf selecteren welk type activiteit je wel en niet naar Veloviewer synct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Heb je dezelfde kettingchecker ook gebruikt toen de ketting erop ging?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
5.000km is al aan de hoge kant voor een ketting en daarvoor moet je al regelmatig wisselen, poetsen en smeren. Heb ook wel eens een gehad die na 2.000km al op was (ook niet blij mee toen) of op de mtb 800km, maar dat is wel logischer.

Gemiddeld zo'n 3.5k denk ik, maar sterk afhankelijk van vele factoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 26-09-2020 10:19 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:56

Grin

Ride si sapis.

@coelho Vervangen zodra hij 0,75% slijtage heeft. 5K is echt een zeldzaamheid, dus elke maand even de kettingmeter controleren. Zo voorkom je verrassingen.
Ketting goed schoonhouden doet wonderen, regelmatig ontvetten en weer goed in de olie zetten. Met de Sram Red 12 speed ketting doe je moeiteloos 13K+ KM en dan heeft hij nog geen 0,5% speling...Het verschilt heel erg van ketting tot ketting, met zelfs extreme exemplarische verschillen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:50
Hier nog mijn Shimano-ketting 11-speed waarmee de fiets is afgeleverd. Inmiddels zo goed als 2000 km en merk dat hij bijna 0,5% is. Nu ben ik wel een regelmatige poetser. De KMC 11-speed opvolger ligt al klaar voor als de kettingslijtagemeter er in valt :)

Mijn vriendin daarentegen heeft een KMC 11-speed en heeft ruim 4000 gereden, en die is pas net 0,5%. Ook zij is een regelmatige poetser.

Dit zou kunnen bevestigen dat KMC een hardere metaalsoort gebruikt. Buitenom de andere variabelen van rijstijl, schakelstijl, meergewicht ten opzichte van vriendin, etc.

• hoi1234
Man, man, man... Wat een koekenbakkers heb je zeg. Word net afgesneden door een fietser die meent dat hij niet hoeft te kijken als hij uit een paadje komt, ik bijremmen natuurlijk en inhalen. Begint die man opeens te schelden dat ik had moeten bellen of zo terwijl ik meer dan genoeg ruimte had. Toen ik er wat van zei ging hij me bedreigen.

• hoi1234
Anniedrew schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:53:
Hier nog mijn Shimano-ketting 11-speed waarmee de fiets is afgeleverd. Inmiddels zo goed als 2000 km en merk dat hij bijna 0,5% is. Nu ben ik wel een regelmatige poetser. De KMC 11-speed opvolger ligt al klaar voor als de kettingslijtagemeter er in valt :)

Mijn vriendin daarentegen heeft een KMC 11-speed en heeft ruim 4000 gereden, en die is pas net 0,5%. Ook zij is een regelmatige poetser.

Dit zou kunnen bevestigen dat KMC een hardere metaalsoort gebruikt. Buitenom de andere variabelen van rijstijl, schakelstijl, meergewicht ten opzichte van vriendin, etc.
Als je 11-speed hebt, schijn je beter al bij .5% te kunnen wisselen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Anniedrew schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:53:

Hoe zachter je ketting, hoe langer je tandwielen mee gaan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:56

Grin

Ride si sapis.

hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:
[...]

Als je 11-speed hebt, schijn je beter al bij .5% te kunnen wisselen.
0,5 is wel heel vroeg, dat is ook weer niet nodig. Als je vervangt zodra hij in de 0,75 dreigt te vallen, dan ben je zeker nog op tijd.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• wisselwerking
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:38:
Man, man, man... Wat een koekenbakkers heb je zeg. Word net afgesneden door een fietser die meent dat hij niet hoeft te kijken als hij uit een paadje komt, ik bijremmen natuurlijk en inhalen. Begint die man opeens te schelden dat ik had moeten bellen of zo terwijl ik meer dan genoeg ruimte had. Toen ik er wat van zei ging hij me bedreigen.
Tja sommige mensen.. :X

Gelukkig kan ik het noorden nog heerlijk rustige wegen vinden. Wel kwam ik vanmiddag nog door een dorp waar ze blijkbaar een hardloop wedstrijd hadden. Toen maar even snel wat kruip door, sluip door weggetjes gepakt.
Nog wel lekker kort-kort gefietst. Wel wat aan de frisse kant, dus maar iets meer gas gegeven.

• DutX
wisselwerking schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:30:
[...]
Nog wel lekker kort-kort gefietst. Wel wat aan de frisse kant, dus maar iets meer gas gegeven.
Zo zat ik dus redelijk in mn winteroutfit (lang-lang). Veel te warm natuurlijk, maar toen ik begon was het 13°C.. blijft lastig inschatten voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 09:30
Def1ant schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:38:
[...]

Zo zat ik dus redelijk in mn winteroutfit (lang-lang). Veel te warm natuurlijk, maar toen ik begon was het 13°C.. blijft lastig inschatten voor mij.
Met hardlopen hanteerde ik altijd de regel huidige temp +10graden en dan bedenken wat je aan trekt. Nu is dat met fietsen net wat anders door de snelheid. Met deze temperaturen zijn arm / beenstukken juist ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Def1ant schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:38:
[...]

Hoe laat was dat dan? Ik ben vanochtend om 8.15 vertrokken richting mijn zwager om met hem om 9.15 een ronde over de Dijk te maken van +- 1 uur @33.7 gemiddeld (lekker in het wiel gehangen 8) 8)7 ). Ook toen ik om 10.45 terug naar huis reed (even een sanitaire stop gemaakt bij hen thuis en direct een nieuw stuurlint geplakt voor mijn verjaardag) had ik het zeker niet te heet.

• DutX
BraX schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:44:
[...]
Met hardlopen hanteerde ik altijd de regel huidige temp +10graden en dan bedenken wat je aan trekt. Nu is dat met fietsen net wat anders door de snelheid. Met deze temperaturen zijn arm / beenstukken juist ideaal.
Dit zie ik wel werken.. laat het dan misschien een +5graden zijn op de fiets, maar dat had mij vandaag inderdaad bewogen tot armstukken. En ja, nu moet ik natuurlijk ook beenstukken gaan kopen O-)
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:58:
[...]
Hoe laat was dat dan? Ik ben vanochtend om 8.15 vertrokken richting mijn zwager om met hem om 9.15 een ronde over de Dijk te maken van +- 1 uur @33.7 gemiddeld (lekker in het wiel gehangen 8) 8)7 ). Ook toen ik om 10.45 terug naar huis reed (even een sanitaire stop gemaakt bij hen thuis en direct een nieuw stuurlint geplakt voor mijn verjaardag) had ik het zeker niet te heet.
Wel wat later, zo rond 12u. Vanochtend op het voetbalveld was er toch wel een koud windje. Dat gaf wellicht ook een vertekend gevoel want dan sta je stil (zoontje voetbalt - ik niet dus :))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
Vandaag voor het eerst in 6 weken op de fiets gezeten (iets met veel hardlopen en studentendingen). Heb mezelf vandaag verrast met het tempo, een retourtje naar de VAM-berg (80km) en n paar keer de bult op voor n totaal van 90km met een gemiddelde van 29,5 (voorheen reed ik vaak 28,8). Alle hardloop PR's gaven dus wel een algeheel goede vorm aan die ik op de fiets vandaag bevestigd heb gekregen :D

Waarschijnlijk een combinatie van goede vorm en gunstige omstandigheden, sommige stukken mooi 33km/u kunnen cruisen 8)

Tevens ook voor het eerst dat k met fris weer ben wezen fietsen (7 graden bij vertrek, 12 bij finish). Gewoon mijn zomer broek en shirt aangehad icm beenwarmers en n craft thermo onder mijn shirt, uiteindelijk alleen koude voeten (dunne sokjes, luchtige schoenen). Verder nog dunne handschoenen aan maar dat was eigenlijk prima. Een stukje wat warmer gehad maar had toen geen koeling van de wind.

[ Voor 39% gewijzigd door Cranzai op 26-09-2020 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 21:22
@Cranzai Op naar de 30 km/u ;)

Ik heb een trainingsrondje waar ik tot vorig jaar de 30 km/u avg niet kon halen. Rond de 650 hoogtemeters op 60 km.
  • 2x Tiegemberg
  • Kluisberg
  • Rue Verte Voie (achterkant Kluis)
  • Knokteberg (Trieu)
  • Paterberg
  • 2x Holstraat (Gijzelbrechtegem)
  • Bergstraat Motte
Altijd leuk als je op enkele 'vaste rondjes' (ik varieer wel wat tussenin, maar afstand/beklimmingen blijven gelijk) je tijd/snelheid ziet verbeteren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
@CedricD klinkt ook wel als een leuke trainingsronde. Helaas is het hier zo plat als een pannenkoek. Dus klimmen zit er niet in. En voor mijzelf kan ik het niet opbrengen, ook niet met tussendoor andere rondjes, om een "vaste" trainingsronde te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik schakel nu langzaam ook over na 2 vaste rondjes, zeker omdat de dagen korter worden en ik met slechter weer echt moeite heb om langer op de fiets te zitten. En als er dan toch nog een mooie dag voorbij komt (droog en zonnig), dan kan ik altijd weer een keer wat verder. Misschien dat al dat thuiswerken ook helpt, dan hoeft dat weer niet per se op zondag te zijn maar kan ik bij een lege agenda dat ook wat makkelijker op woensdag of vrijdag doen...

Ik vind het voordeel van die 2 min of meer vaste rondjes dat je meer kan vergelijken (al blijf je afhankelijk van wind ed) en dat je gewoon heel goed het rondje kent, en dus wat beter kan doseren (of juist niet ;)).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
Drop m hier ook nog even:

6 gelletjes plus nog een hele trits andere zaken voor 10 euro incl free shipping:

https://www.scienceinsport.com/taster-bundle

Hij gaat alleen wel vaak out of stock dus even paar keer proberen. Heb m gister gekocht.

Enige dat jammer is is altijd weer die eeuwige gratis cheapass bidon die je overal bij krijgt. Ik kom al echt om in die dingen. Zonde van het plastic.

[ Voor 23% gewijzigd door Stoffa op 27-09-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Stoffa schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:31:
Drop m hier ook nog even:

6 gelletjes plus nog een hele trits andere zaken voor 10 euro incl free shipping:

https://www.scienceinsport.com/taster-bundle

Hij gaat alleen wel vaak out of stock dus even paar keer proberen. Heb m gister gekocht.

Enige dat jammer is is altijd weer die eeuwige gratis cheapass bidon die je overal bij krijgt. Ik kom al echt om in die dingen. Zonde van het plastic.
Helaas out of stock

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 27-09-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
Kan ik nog iemand blijmaken met een 20 euro kortingscode voor Futurum?
Geldig bij minimaal 100 euro en tm 30-09.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 22:47
Welke freak is er vandaag gaan fietsen? Hier in Belgie storm weer, toch maar naar de fitness geweest. Afgelopen donderdag ook best veel wind gehad en toch de moed gehad om op de fiets te kruipen maar vandaag toch niet O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MXi3bKau3E1FV251AK8pXmx0QU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fUc2ZqQOnNgeOorytCFDfNvx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Lees mn post eens iets beter ;)
Samoht93 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:23:
Ja hiero!

[ Voor 40% gewijzigd door Stoffa op 27-09-2020 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Stancke schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:33:
Welke freak is er vandaag gaan fietsen? Hier in Belgie storm weer, toch maar naar de fitness geweest. Afgelopen donderdag ook best veel wind gehad en toch de moed gehad om op de fiets te kruipen maar vandaag toch niet O+

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg3wfsQhn-waWIopr6W6vcHu4dI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TjcEjjsiPr8LuMuK3E8BWg2t.png?f=user_large

Gewoon lekker ritje gepakt inderdaad! Groepsrit + lusje erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 13:41

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Welke freak is er vandaag gaan fietsen?
Ik ga altijd als ik thuis ben, ongeacht het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 21:52

[Afbeelding]
Kon ik maar :'(

Lichamelijk zit even alles tegen, van blessure naar blessure. Linker kleine teen stuk, rechter kuit weer terug, en door het compenseren tijdens het wandelen shoot het in mijn rug. Gelukkig nog wat diclofenac en dan hopen dat ik vanavond wel kan slapen ondanks de pijn.

Hello fellow humans

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:29
Deze freak hier is gaan fietsen. Door België, Voerstreek. 115km en 1400hm. Gemiddelde snelheid zie je de wind en stijgingen wel in terug :) want ik haalde slechts 28,5km/h gemiddeld.
Maar toch was het supergoed weer om te fietsen. Slechts enkele andere fietsers op weg en maar 1 e-biker waar ik last van heb gehad.
Wel been- en armstukken gepakt voor vertrek met de gedachte ze onderweg uit te trekken. Gevoelstemperatuur was best wel laag, dus bij thuiskomst had ik ze nog aan..... Tocht viel niet tegen, flink wat beklimmingen erin, en ondanks dat het Voerstreek/Wallonië is, viel de toestand van de wegen echt wel mee. Paar stukken van "meer gat dan asfalt" maar dat mocht de pret niet drukken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HrLokGB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x51veTI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 14:44
Samoht93 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:23:
Mocht iemand er nog eentje hebben ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13

[Afbeelding]
Vandaag de Harbour Tour gedaan: https://www.harbourtour.nl/. Mooie rit van zo’n 135 km. door de Rotterdamse haven en de Tweede Maasvlakte. Wel veel wind :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
La1974 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:54:
[...]

Vandaag de Harbour Tour gedaan: https://www.harbourtour.nl/. Mooie rit van zo’n 135 km. door de Rotterdamse haven en de Tweede Maasvlakte. Wel veel wind :*)
Hier ook! Mooi ritje inderdaad, leuk om eens 'door' de haven heen te fietsen. Wel een aardig pittig windje!
Pagina: 1 ... 163 ... 659 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).