Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

racoon schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:05:
[...]

mij ook, alleen hoe train je zoiets, i kzo udan 1 dag 90 km doen.
Da's een goede tweede vraag. :D
Ik maak zelf rondjes tussen de 38 en de 70 kilometer. Zeker niet op top snelheid, maar met een ok gemiddelde (vind ik zelf althans)..... Binnenkort ga ik maar eens kijken of ik met de Garmin Coach kan gaan trainen voor een 100 kilometer rit met behulp van m'n Edge 130.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

@racoon @ElectricHead 90 KM hoef je echt niet speciaal voor te trainen als je doorgaans 40-70 KM fiets. Dat komt echt wel goed. Probeer de training die je doet, steeds een beetje moeilijker te maken, dat kan met een hogere gemiddelde snelheid, af en toe een sprint (naar een plaatsnaambordje, viaduct, etc) of anderszins. Die extra paar KM's komen echt vanzelf.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:47
[...]

Dat valt toch nog wel te overzien? Als je een wat minder hoog tempo aanhoudt in vergelijking met je kortere ritten dan is het goed vol te houden. Zeker als er weinig hoogte meters in zitten.

• ElectricHead

ElectricHead

Grin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:19:
@racoon @ElectricHead 90 KM hoef je echt niet speciaal voor te trainen als je doorgaans 40-70 KM fiets. Dat komt echt wel goed. Probeer de training die je doet, steeds een beetje moeilijker te maken, dat kan met een hogere gemiddelde snelheid, af en toe een sprint (naar een plaatsnaambordje, viaduct, etc) of anderszins. Die extra paar KM's komen echt vanzelf.
Daarom gaf ik ook aan: ik rijd al zo'n 70 kilometer. Dus die 90 zie ik ook nog niet echt als een groot on overkomelijk probleem. ;)

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
rolandos582 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:47:
[...]

Same, heb een 1000XL met Lezyne KTV Drive Rear maar die durf ik niet op de 2 meest felle standen te zetten, daarmee kun je echt belachelijk ver kijken. Je hoeft je geen zorgen te maken over dat je niet gezien word of dat jij niet kan zien. O-)
Afgelopen week voor het eerst in het donker gefietst met de Lezyne 1000XL. Wat een beest!
De 1000 en 500 lumen stand moet je echt alleen gebruiken als je geen tegenliggers hebt.
Binnenkort eens 's avonds mountainbiken met deze lamp.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
T7D_Sneezy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:35:
[...]

Afgelopen week voor het eerst in het donker gefietst met de Lezyne 1000XL. Wat een beest!
De 1000 en 500 lumen stand moet je echt alleen gebruiken als je geen tegenliggers hebt.
Ja die 1e 2 standen zijn echt heel vel, als ik uit het raam schijn , kan ik echt aan de overkant alles nog duidelijk zien. Zeker 30-40m, ik gebruik dus ook vaak de 3e/4e stand ofzo en heb ruim zicht. Maar toch fijn om in donkere bossen ofzo meer mogelijkheid te hebben. Daar wil je toch wat meer zien

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:51
Ypuh schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:01:
Ugh, m'n zadelpen gemold. Na jaren vrijwel alles zelf gesleuteld te hebben zat het er wel een keer aan te komen dat er iets mis zou gaan, dus wat dat betreft niet zo erg.

[Afbeelding]

Gebruik hiervoor een momentsleutel meestal onder de voorgestelde torque waarde (8nm in dit geval), maar hij is dus al geknapt bij zo'n 5-6nm. Blijkt dat ik de wig/zadelpenklem niet in had moeten smeren met carbonpasta, maar alleen de zadelpen. Anders krijg je dus frictie op de verkeerde plaats en kloppen de torque waardes niet. Achteraf gezien best logisch.

Gelukkig via MP nog een Cervelo zadelpen voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken (zijn vrij zeldzaam). Via crash replacement kost een nieuwe zo'n €120.
Ik vraag me dan toch vooral af waarom de zadelpen uberhaupt los moet? Die van mij is sinds het veranderen van mijn zadel 3 jaar geleden niet mee los geweest. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Je weet dat je in de meeste bossen (dan bedoel ik niet fietspaden) niet in het donker mag fietsen.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Ypuh schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:07:
[...]
Achteraf is het inderdaad logisch om daar geen carbon pasta te doen,
Carbon pasta is uiteindelijk gemaakt om wrijving te verhogen dus het lijkt mij niet zo logisch dat je daardoor je zadelpen te vast zet bij het voorgeschreven aanhaalmoment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

nooit gedaan, maar wil volgend jaar wel aan leuke evenementen mee gaan doen en als dit dan ook nog voor een goed doel is is dit natuurlijk mooi meegenomen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
[...]

Echt goeie lampen. Ik heb de 1300, op vol vermogen geeft dat echt veel ligt. Voordeel van de zwaardere versies, is dat er een grotere accu in zit, waardoor ie ook op lagere lichtsterktes een stuk langer meegaat. En, hij past mooi onder mijn hide-my-bell ;)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/iVBuv270q8qkvR8YJjTJoot5T8m3-bgSTCkytl73i-I-2048x1537.jpg

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49
BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:03:
[...]

Carbon pasta is uiteindelijk gemaakt om wrijving te verhogen dus het lijkt mij niet zo logisch dat je daardoor je zadelpen te vast zet bij het voorgeschreven aanhaalmoment.
Ik denk dat @BartNL de spijker op z'n kop raakt. Door het verhogen van de frictie tussen b.v. de bout en de wig zal er bij hetzelfde aanhaalmoment op de bout een kleinere translatie van de wig plaatsvinden, wat resulteert in een minder hoge druk op de zadelpen dan wanneer er geen C-pasta gebruikt was.

@Ypuh Misschien toch een gevalletje garantie?

[ Voor 4% gewijzigd door DieAnder op 16-09-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Ik heb een paar keer meegedaan met Alpe'dHuZes. Vind het wel mooi om iets sportiefs te combineren met een goed doel. Geeft mij een doel om naartoe te werken, en als ik er ook nog eens een goed doel mee kan helpen is dat heel mooi.

90 km dag? Gewoon, de komende 10 (11?) maanden 3 a 4 keer per week lekker fietsen. Varieer in inspanningsniveau (keertje heel rustig, keertje wisselend rustig en wat steviger, ander keertje rustig en 'hard' afwisselen). In het weekend lekker ritjes van ergens tussen de 60 en 100 plannen, en dan fiets je over 10 maanden fluitend 3 dagen op rij 90 km.
Ik zou opzien tegen het kamperen :X

Exact expert nodig?

• Nutterd

Nutterd

Zoals hier al vaker aangegeven ben ik op zoek naar een gravelbike aangezien het slechte weer er langzaam aan zit te komen en hier flink wat mooie gravelpaden te verkennen zijn.

ik heb nu een shortlist van 4 (eigenlijk 2) fietsen die mij wel erg aanspreken namelijk de volgende:

https://www.cannondale.co...opstone-1?sku=c15701m10lg

en:

https://www.scott-sports....20-bike?article=280654025

ik wil ze gaan gebruiken als gravelbike en misschien ook eens als heel comfortabele racefiets (32mm) banden. ik kan de afmontage van beide fietsen wel goed met elkaar vergelijken en zie ik dat ze elkaar niet veel ontlopen en dan heeft qua gevoel in eerste instantie de Cannondale mijn voorkeur. maar is er iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen hoe ik de geometrie met elkaar moet vergelijken? ik heb een bikefit laten doen daar heb ik een heel lijstje met maten gekregen maar ik kan er echt niet achter komen welke fiets nou beter bij mij past qua geometrie en qua wat ik ermee wil doen/wat ik ervan verwacht.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Nutterd

Nutterd

Crazy D schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:26:
[...]

Ik heb een paar keer meegedaan met Alpe'dHuZes. Vind het wel mooi om iets sportiefs te combineren met een goed doel. Geeft mij een doel om naartoe te werken, en als ik er ook nog eens een goed doel mee kan helpen is dat heel mooi.

90 km dag? Gewoon, de komende 10 (11?) maanden 3 a 4 keer per week lekker fietsen. Varieer in inspanningsniveau (keertje heel rustig, keertje wisselend rustig en wat steviger, ander keertje rustig en 'hard' afwisselen). In het weekend lekker ritjes van ergens tussen de 60 en 100 plannen, en dan fiets je over 10 maanden fluitend 3 dagen op rij 90 km.
Ik zou opzien tegen het kamperen :X
Juist! dat is ook niks voor mij...Glamping wil ik misschien nog over nadenken ;-)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

borft schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:19:
[...]

Echt goeie lampen. Ik heb de 1300, op vol vermogen geeft dat echt veel ligt. Voordeel van de zwaardere versies, is dat er een grotere accu in zit, waardoor ie ook op lagere lichtsterktes een stuk langer meegaat. En, hij past mooi onder mijn hide-my-bell ;)

[Afbeelding]
Gave fiets

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• rolandos582
borft schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Same bike, same bel, bijna dezelfde lamp :)
De houder van de 1000XL, de gopro mount zegmaar past bij mij wel erg moeilijk onder de hidemybell maar werkt wel

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

BreadFan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:21:
[...]

Route uitzetten inderdaad, via de Strava routebuilder met de Veloviewer addin in Chrome kun je de vakjes aanzetten.

Paars = behoort tot je cluster
Rood = gepasseerd maar behoort niet tot het cluster
Geel = Nieuwe vakjes! *O*

Ohja, en je kunt het checken op je telefoon, GPS aanzetten en naar je activities pagina gaan op Veloviewer. Al is dat niet heel precies, ik heb er ook weleens een gemist:
Nu kans om even naar te kijken, maar als ik zie wat ik aan vakjes getoond krijg werkt dit volgens mij ook alleen als je betalend gebruiker bent van Veloviewer? Ik zie namelijk maar een paar vakjes.

Flickr

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
rolandos582 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:33:
[...]

De houder van de 1000XL, de gopro mount zegmaar past bij mij wel erg moeilijk onder de hidemybell maar werkt wel
Hoe zet je zo'n lezyne lamp vast met de gopro adapter? (volgens mij verkopen ze hier zelfs een speciale 'light adpater voor)

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 00:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Met wat conditie lukt je dat makkelijk. En meer zelfs. Ik fiets al een paar jaar voor de Stofwisseltour, 550km in 3 dagen. Nooit gedacht dat ik dan kon, maar met wat conditie lukt dat prima. Max staat op 200km op 1 dag :)
Je moet gewoon gaan trainen, rustig opbouwen. 50km, 70km, 90km, 110km, steeds een stapje meer. Of je doet het op basis van tijd: eerst 2 uur fietsen, dan 2.5 uur, 3 uur enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 16-09-2020 16:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
DeFeCt schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:50:
[...]

Nu kans om even naar te kijken, maar als ik zie wat ik aan vakjes getoond krijg werkt dit volgens mij ook alleen als je betalend gebruiker bent van Veloviewer? Ik zie namelijk maar een paar vakjes.
Veloviewer is inderdaad betaald, maar als je geïnteresseerd bent in de vakjes kun je ook statshunters proberen. Is het gratis alternatief maar dus met de vakjes en ik vind de extra statistieken altijd leuk

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Luuk741 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:06:
[...]
Veloviewer is inderdaad betaald, maar als je geïnteresseerd bent in de vakjes kun je ook statshunters proberen. Is het gratis alternatief maar dus met de vakjes en ik vind de extra statistieken altijd leuk
...maar heeft stathunters dan ook een chrome plugin voor de route builder van Strava? Die heb ik nog niet gevonden namelijk :)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
@DeFeCt dan moet ik je helaas teleurstellen, want voor zover ik weet is die er niet. Ik maak m'n routes met Komoot dus dat is in mijn geval vooral veel heen en weer switchen tussen twee webpagina's. Je kunt wel routes importeren om te kijken welke vakjes die precies pakt, maar dat werkt wel echt minder handig dan die plugin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
The_Thijs© schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:02:
[...]

Hoe zet je zo'n lezyne lamp vast met de gopro adapter? (volgens mij verkopen ze hier zelfs een speciale 'light adpater voor)
https://www.closethegap.c...bell-gopro-style-adapter/ (kwam standaard met mijn hidemybell)
https://www.lezynestore.n...rch_query=gopro&results=1

Deze 2 gebruik ik :)

• ElectricHead

ElectricHead

Hmm... Ik ga toch ook maar eens kijken voor zo'n hidemybell.... Gisteravond kwam ik toch wel tot de conclusie dat mijn stuur best vol zit met een Edge 130, een fietsbel mijn GSM (op de stuurpen) en dan ook nog eens een lamp. :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Sinds het voorjaar had ik voor mijn doen een redelijk ritme met 1 a 2 keer per week fietsen. Maar de zomervakantie heeft geen goed gedaan, daarna echt compleet ingekakt. Ontdekte dat ik alweer 5 weken stil heb gezeten (beide drukke banen en jong gezin is toch killing voor de mogelijkheden en motivatie merk ik). Gisteren weer opgestapt en dus echt weer terug bij af :+ Dat viel even tegen, vroeg me nog af of m'n rem aan liep ofzo :D . Ook een beetje verkeerd ingeschat hoe vroeg het donker werd dus ga maar eens achter verlichting aan om de komende weken in elk geval nog wat te gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 16-09-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
rolandos582 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:33:
[...]

same here, maar met gepast geweld lukt het wel :)
ElectricHead schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:06:
Hmm... Ik ga toch ook maar eens kijken voor zo'n hidemybell.... Gisteravond kwam ik toch wel tot de conclusie dat mijn stuur best vol zit met een Edge 130, een fietsbel mijn GSM (op de stuurpen) en dan ook nog eens een lamp. :S
ik heb een stuurpen van Bontrager, daar heb ik met Blendr-integratie een hide-my-bell op, waar dus ook mijn fietscomputer opzit, en de lamp eronder, stuur is mooi schoon zo :)

[ Voor 43% gewijzigd door borft op 16-09-2020 17:28 ]

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:11
Alleen fietscomputer is genoeg toch? GSM kan in 1 van de achtervakjes.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• ElectricHead

ElectricHead

KW25 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:44:
[...]

Alleen fietscomputer is genoeg toch? GSM kan in 1 van de achtervakjes.
Kan inderdaad, maar op zich vind ik het wel fijn dat ik de telefoon bij de hand heb. Iets met werk en ik ben altijd eerste aanspreekpunt als er niemand opneemt tijdens de nachtdienst. Ander voordeel is: als ik muziek wil luisteren dan kan ik dat aanzetten op die manier zonder oortjes. Ik weet, luxe probleem :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik niet. Maar het lijkt me wel leuk om een keer met een groepje Tweakers mee te doen.

Misschien wil Tweakers ons ook wel sponseren? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 19:44
Ik ben vanochtend naar de VAM-berg gegaan. Leuk ingericht met drie klimmetjes, waarvan eentje met een stukje kasseien. Ik vond ze nog vrij pittig, vooral als je ze kort op elkaar doet. Maar goed, ik ben ook niks gewend.

Ze zijn ook nog druk bezig met een naastgelegen 'berg' die nog wel een stukje hoger wordt. Ik hoop dat ze daar ook nog even een wielrenpad omhoog leggen. Er valt bij mij in de buurt niet zoveel te klimmen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
DieAnder schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:22:
[...]

Ik denk dat @BartNL de spijker op z'n kop raakt. Door het verhogen van de frictie tussen b.v. de bout en de wig zal er bij hetzelfde aanhaalmoment op de bout een kleinere translatie van de wig plaatsvinden, wat resulteert in een minder hoge druk op de zadelpen dan wanneer er geen C-pasta gebruikt was.

@Ypuh Misschien toch een gevalletje garantie?
Het begon 2 jaar geleden met een slippende zadelpost tijdens het 1e ritje. Toen had ik hem waarschijnlijk ook op zo'n 5-6nm gedraaid, maar met slechts een beetje carbon pasta was dat niet voldoende. Verder heb ik elk denkbaar kraakje wel een keer gehad te denken aan zadelrail, carbon stuur in de stuurpen, stuurpen op de vorkbuis, alu bb cups in carbon frame, pedalen in de carbon cranks etc. dus dan raak je nogal snel geneigd om alle carbon/alu of carbon/carbon verbindingen in te smeren met carbon pasta. Als ik iets los haal maak ik het ook altijd schoon en smeer ik het opnieuw in met vet/montagepasta/carbonpasta, zo ook deze seat clamp.

Afbeeldingslocatie: https://www.nrgcycles.co.uk/images/cervelo-cycles-cervelo-s5-seatpost-wedge.jpg?maxheight=1200

Achteraf kan ik inderdaad ook wel bedenken dat met de stelschroef je de wedge als het ware uit elkaar duwt. Als er dan carbon paste op zit dan creeer je een drukpunt/weerstand i.p.v. dat de wedge in zijn positie glijdt. Toch blijft het wel een beetje vreemd dat je dan een veel lager aanhaalmoment hebt? Zal er wel mee te maken hebben dat de stelschroef nog relatief los zit als de wedge al helemaal vast zit. Het design is flawed zoals de 700+ posts op het Cervelo daarover kunnen doen vermoeden.

Zal nog een keer bij Cervelo rechtstreeks proberen v.w.b. garantie, maar neem aan dat ze het op user error gooien wat ook deels terecht is (een dealer zal dit na de 1e gebroken zadelpen wel weten).

@Gebanned Nieuw zadel met een lagere stack.

• rolandos582
Sjurm schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:06:
Ik ben vanochtend naar de VAM-berg gegaan. Leuk ingericht met drie klimmetjes, waarvan eentje met een stukje kasseien. Ik vond ze nog vrij pittig, vooral als je ze kort op elkaar doet. Maar goed, ik ben ook niks gewend.

Ze zijn ook nog druk bezig met een naastgelegen 'berg' die nog wel een stukje hoger wordt. Ik hoop dat ze daar ook nog even een wielrenpad omhoog leggen. Er valt bij mij in de buurt niet zoveel te klimmen :)
Holterberg kan ook prima? :)

VAM berg heb ik nog niet gepakt, hoeveel % is die eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
rolandos582 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:23:
[...]

Holterberg kan ook prima? :)

VAM berg heb ik nog niet gepakt, hoeveel % is die eigenlijk?
Holterberg is inderdaad de volgende stap, die ligt voor mij op 50 kilometer fietsen. Komt vanzelf, maar ik heb de 100 km grens nog niet doorbroken :P

Lemelerberg neem ik wel al vaker op in de route, maar die is wel een stuk makkelijker dan de VAM-berg.

VAM-berg is een heel kort klimmetje, maar wel vrij steil. Bij het NK wielrennen zijn ze er heel wat keren overheen gegaan. Op basis van climbfinder gemiddeld 5,9% met steilste stuk van 12,8%. De andere twee kanten zijn ook zoiets.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Sjurm schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:36:
[...]

Holterberg is inderdaad de volgende stap, die ligt voor mij op 50 kilometer fietsen. Komt vanzelf, maar ik heb de 100 km grens nog niet doorbroken :P

Lemelerberg neem ik wel al vaker op in de route, maar die is wel een stuk makkelijker dan de VAM-berg.

VAM-berg is een heel kort klimmetje, maar wel vrij steil. Bij het NK wielrennen zijn ze er heel wat keren overheen gegaan. Op basis van climbfinder gemiddeld 5,9% met steilste stuk van 12,8%. De andere twee kanten zijn ook zoiets.
Zelfs stukken van 15%

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Bij de informatie van het NK wielrennen staat dat er zelfs max. 24% in de route zit. Hij voelde in ieder geval wel vrij steil, maar ik heb weinig referentie :P

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
VAM-berg is wel leuk en ook redelijk om de hoek voor mij (30km), afgelopen maandag avond ook alle routes nog even gedaan. Klimmetjes zijn alleen zo kort dat het meer sprinten dan klimmen is.

[ Voor 31% gewijzigd door GWBoes op 16-09-2020 20:31 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
DeFeCt schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:50:
[...]

Het feit dat je routes kunt maken in Strava betekend dat je een betalende Strava gebruiker bent.

Veloviewer kost zo weinig, dat is echt een van de weinige "abonnementen" waarvan ik het betaal en het ook echt waard vind.

Die vakjes zijn leuk natuurlijk. Maar je kan ook je gemiddelde per jaar per fiets zien bijvoorbeeld. Active days, streak etc. Of welke wegen je allemaal al eens gefietst hebt. Dus kan je eens kiezen voor een weggetje in de buurt waar je nog nooit geweest bent. En nog tal van gegevens, dus ik ben fan.

Veel van bovenstaande kan ook wel gratis op een andere manier, maar voor het weinige wat Veloviewer kost.....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

mhr-zip schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:42:
[...]

Het feit dat je routes kunt maken in Strava betekend dat je een betalende Strava gebruiker bent.
Ik weet dat ik betalende Strava gebruiker ben :> , maar waar het om gaat is het feit dat ik niet de juiste kleuren blokjes zie in Strava komt omdat ik geen betalender veloviewer gebruiker ben ;).
mhr-zip schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:42:

Veloviewer kost zo weinig, dat is echt een van de weinige "abonnementen" waarvan ik het betaal en het ook echt waard vind.

Die vakjes zijn leuk natuurlijk. Maar je kan ook je gemiddelde per jaar per fiets zien bijvoorbeeld. Active days, streak etc. Of welke wegen je allemaal al eens gefietst hebt. Dus kan je eens kiezen voor een weggetje in de buurt waar je nog nooit geweest bent. En nog tal van gegevens, dus ik ben fan.

Veel van bovenstaande kan ook wel gratis op een andere manier, maar voor het weinige wat Veloviewer kost.....
Helemaal mee eens hoor, die €0,92 per maand is het vast wel waard, al was het alleen maar om de jaarlijkse infographic en de maker te supporten. ik ga dus ook gewoon even betalen voor Veloviewer.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
Ypuh schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:08:
[...]
neem aan dat ze het op user error gooien wat ook deels terecht is
nee dat is helemaal niet terecht. Zoals jij je werkwijze beschrijft ben jij het netste jongetje van de klas en heeft Cervelo een ondeugdelijk product geleverd. Ik zou Cervelo ook vragen hoe de zadelbuis dan op een juiste manier voldoende vast te monteren is?

• rolandos582
Iemand ervaring met https://www.carbonracing....-nieuw-logo-schijfremmen/ of deze shop?

Ben opzoek naar 55mm hoge carbon wielen voor schijfremmen met dt swiss naaf

Budget rond de 1250 euro. Iemand advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Sjurm schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:06:
Kan even niet terugvinden waar ik het gelezen heb, maar er komt inderdaad nog meer fietspad bij.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

rolandos582 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:13:
Iemand ervaring met https://www.carbonracing....-nieuw-logo-schijfremmen/ of deze shop?

http://www.bikeboosting.nl/index.php

Schijnt goed te zijn (zelf geen ervaring)

Flickr

• BartNL

lijkt mij afgaande op de informatie op zijn website een prima wielbouwer. Hij beschrijft de techniek van de wielen uitvoerig en zijn prijzen zijn wat mij betreft ook goed. Ik zou zeggen bestellen en deel je ervaring hier ;)

• mhr-zip

Waarom DT-swiss naven? Niks mis mee, maar omdat je het zo stellig zegt.

In die regio zitten trouwens wel meer wielenbouwers.

Ik zou gewoon langs gaan bij een paar en even een babbeltje maken. Die naven en spaken zijn allemaal hetzelfde. Die velg is waarschijnlijk de zoveelste no-name open-mold China product (wat niet zegt dat het slechte kwaliteit is).

https://www.andlesscycling.nl (staat erg goed bekend)
https://parallelhandbuilt.com/wheelbuilding
https://www.koers.cc/custom-wielen-38

En er zitten er vast nog meer in die regio (of jouw eigen regio als je niet uit daar vandaan komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 15:45
Geen idee of dit hier mag, je kunt hem bij de Chinese vrienden voor heel wat minder inclusief alle accessoires krijgen. Lijkt wel uit dezelfde fabriek te komen als hidemybell want ze zijn exact hetzelfde en is mij kwa kwaliteit nog niet tegengevallen.

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
webdavid schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:38:
[...]

Geen idee of dit hier mag, je kunt hem bij de Chinese vrienden voor heel wat minder inclusief alle accessoires krijgen. Lijkt wel uit dezelfde fabriek te komen als hidemybell want ze zijn exact hetzelfde en is mij kwa kwaliteit nog niet tegengevallen.
Op Tweakers beschermen we alleen het Copyright op software.
Al het andere mag je zo kopiëren zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:04:
[...]

nee dat is helemaal niet terecht. Zoals jij je werkwijze beschrijft ben jij het netste jongetje van de klas en heeft Cervelo een ondeugdelijk product geleverd. Ik zou Cervelo ook vragen hoe de zadelbuis dan op een juiste manier voldoende vast te monteren is?
Haha, valt het zo op? ;)

Naast Sigmasports had ik Cervelo zelf ook een mailtje gestuurd. Kreeg van die laatste net ook een reactie die wat meer perspectief biedt dan Sigma die met nette woorden zegt dat het mijn eigen fout is. Ondertussen is er al een 2e hands zadelpen onderweg, maar zal er nog eens een mailtje aan wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 15:45
mhr-zip schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:46:
[...]

Op Tweakers beschermen we alleen het Copyright op software.
Al het andere mag je zo kopiëren zonder problemen.
In dat geval, deze heb ik in gebruik en werkt naar behoren (Prijs van hidemybell voor dat stukje plastic vind ik dan ook belachelijk):

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.69b14c4dum8Yc0

[ Voor 8% gewijzigd door webdavid op 16-09-2020 21:59 ]

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:51
webdavid schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:58:
[...]

In dat geval, deze heb ik in gebruik en werkt naar behoren (Prijs van hidemybell voor dat stukje plastic vind ik dan ook belachelijk):

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.69b14c4dum8Yc0
Die van mij ging snel kapot... Chinees plastic, snel broos en bel knopje brak af. Garantie... "I send new one" en verder niets, ook niet ontvangen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 00:54
Luuk741 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb Stan van Statshunters in elk geval wel een donatie gestuurd O+
marcop23 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:48:
[...]

Ik kwam gisteren wel zoiemand tegemoet die een hele verblindende lamp had, en die had alsnog de bundel vlak voor hem gericht. Blijkbaar was het een (te) goedkope of off-road lamp.
Ik vind het wel weer een beetje té makkelijk om te stellen dat dure lampen heel goed zijn. Mijn ultra budget lidl lamp van nog geen tientje heeft een perfecte lichtbundel en doet het nog steeds prima. Maar die krijg ik alleen niet netjes op mijn racer gemonteerd.

Sowieso vind ik het altijd erg makkelijk afgeven op alles wat uit China komt hier. Inderdaad, plastic uit China is niet altijd even betrouwbaar. Maar bijv. de officiële plastic Garmin mount van €40 of zo'n hidemybell, dat valt bij mij echt onder de categorie "gesmeed door elven bij maanlicht" hoor.
Ik heb al veel degelijke "troep" van aluminium uit China gezien; ik durf daar mijn Edge best aan toe te vertrouwen. De aluminium mount met gopro houder heb ik net binnen, moet alleen nog gaan monteren. En daar komt dus de RockBros lamp aan, en als die qua lichtbundel niet bevalt, heb ik voor die 15 euro alsnog een toffe zaklamp met800lm en 4000mAh accu. :)
Qua garantie ben ik het overigens wel eens; die gaat niet veel verder dan de termijn dat je iets nog DOA kunt melden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 16-09-2020 22:28 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@webdavid Anders ga jij even zo'n product ontwerpen, op de markt brengen, reclame maken en voor 10 euro verkopen? In. Een. Westers. Land. Wordt doorgaans een beetje treurig van dit soort opmerkingen. Zo help je de eigen industrie om zeep.

Hier op GoT/Tweakers zijn we altijd zo heilig met betrekking tot van alles en nog wat. Maar namaakspullen uit China? Ja joh, prima.
* Grin zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 21:23
ElectricHead schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:46:
[...]

Kan inderdaad, maar op zich vind ik het wel fijn dat ik de telefoon bij de hand heb. Iets met werk en ik ben altijd eerste aanspreekpunt als er niemand opneemt tijdens de nachtdienst. Ander voordeel is: als ik muziek wil luisteren dan kan ik dat aanzetten op die manier zonder oortjes. Ik weet, luxe probleem :X
Ik krijg een melding van inkomende gesprekken op m'n fietscomputer, dan kan de telefoon gewoon in de achterzak, geeft een heerlijk cleane cockpit. Maar zo heeft ieder z'n voorkeuren natuurlijk!

• Mistraller
Grin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:27:
@webdavid Anders ga jij even zo'n product ontwerpen, op de markt brengen, reclame maken en voor 10 euro verkopen? In. Een. Westers. Land. Wordt doorgaans een beetje treurig van dit soort opmerkingen. Zo help je de eigen industrie om zeep.

Hier op GoT/Tweakers zijn we altijd zo heilig met betrekking tot van alles en nog wat. Maar namaakspullen uit China? Ja joh, prima.
* Grin zucht.
Veel westerse fabrikanten/verkopers hanteren in mijn ogen een verkeerde strategie. Ipv een product tot high end/high price te verheffen om aan omzet te komen, kun je je business ook op volume inregelen. Hoe je het wendt of keert, ALLES wordt in een chinese fabriek geproduceerd. De kosten zitten inderdaad in ontwerp, marketing en tussenhandel. Niet in productie of shipment.
De hele wereld is nu eenmaal prijsgestuurd. En Chinees spul heeft amper marketing en tussenhandel nodig schijnbaar.
Dat zie je overal. Of het nu gaat over 5G apparatuur van Huawei of een garmin houdertje...

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Mistraller Ik snap je punt, maar: nee, dat is dus pertinent niet waar. Niet alles komt uit een Chinese fabriek. Veel, maar zeker niet alles. En bij mij persoonlijk komt er zoveel mogelijk uit Europa. Uiteraard kan ik dat niet bij alles nagaan, maar die Chinese meuk komt er hier niet in. Of het nu om kleding gaat of fietsonderdelen. Uiteraard kan je dat niet bij alles zo regelen/100% zeker zijn, maar ik doe mijn best.

Daarom wil ik ook geen Chinese carbonfietsen, niet omdat ze slechter zijn maar uit principe niet. Helaas zijn er nog maar weinig merken die het in huis maken...
Maar ieder zijn ding, het is al laat, kom er later nog wel eens op terug ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Mistraller schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:26:
[...]

Ik heb Stan van Statshunters in elk geval wel een donatie gestuurd O+

[...]

Ik vind het wel weer een beetje té makkelijk om te stellen dat dure lampen heel goed zijn. Mijn ultra budget lidl lamp van nog geen tientje heeft een perfecte lichtbundel en doet het nog steeds prima. Maar die krijg ik alleen niet netjes op mijn racer gemonteerd.

Sowieso vind ik het altijd erg makkelijk afgeven op alles wat uit China komt hier. Inderdaad, plastic uit China is niet altijd even betrouwbaar. Maar bijv. de officiële plastic Garmin mount van €40 of zo'n hidemybell, dat valt bij mij echt onder de categorie "gesmeed door elven bij maanlicht" hoor.
Ik heb al veel degelijke "troep" van aluminium uit China gezien; ik durf daar mijn Edge best aan toe te vertrouwen. De aluminium mount met gopro houder heb ik net binnen, moet alleen nog gaan monteren. En daar komt dus de RockBros lamp aan, en als die qua lichtbundel niet bevalt, heb ik voor die 15 euro alsnog een toffe zaklamp met800lm en 4000mAh accu. :)
Qua garantie ben ik het overigens wel eens; die gaat niet veel verder dan de termijn dat je iets nog DOA kunt melden.
Lidl, maar ook de Aldi verkopen inderdaad prima lampen. Ik heb ook een lamp van dacht de Duitse Aldi, maar kan ook de Lidl zijn. Werkt perfect. Batterijen (AA) zijn wel snel leeg.

En ik schaar mij ook wel een beetje onder het "China verkoopt troep groepje". Behalve dat je gewoon echt slechte kwaliteit kunt vinden, is het ook veel uitzoekwerk. Wie biedt mij zekerheid dat ik geen kleding koop die niet aan de Europese eisen zou voldoen of spul koop dat echt gevaarlijk is. Je moet 2-4 weken wachten en dan hoop je maar dat het aan je verwachtingen voldoet. Retourneren is vaak geen optie en garantie is lang niet zo goed geregeld als in NL.

Trouwens dat "alles komt uit China verhaal" geloof ik niet zo zeer. Ik heb er vertrouwen in dat de gevestigde merken er voor zorgen dat ze aan de Europese eisen voldoen. Daarentegen is het bewezen dat in Chinese kleding, speelgoed en sieraden vaak teveel "gevaarlijke stoffen" zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 16-09-2020 23:05 ]

• rolandos582
Ik zal er eens naar kijken! Heb je ergens recensie/review?
BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:29:
[...]

lijkt mij afgaande op de informatie op zijn website een prima wielbouwer. Hij beschrijft de techniek van de wielen uitvoerig en zijn prijzen zijn wat mij betreft ook goed. Ik zou zeggen bestellen en deel je ervaring hier ;)
Zeker niet verkeerd en prima prijs. Maar ik heb verder geen verstand van custom wielen en wat ik ervan mag verwachten. Zeker in vergelijking met complete sets als ffwd etc
mhr-zip schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:37:
[...]

Waarom DT-swiss naven? Niks mis mee, maar omdat je het zo stellig zegt.

In die regio zitten trouwens wel meer wielenbouwers.

Ik zou gewoon langs gaan bij een paar en even een babbeltje maken. Die naven en spaken zijn allemaal hetzelfde. Die velg is waarschijnlijk de zoveelste no-name open-mold China product (wat niet zegt dat het slechte kwaliteit is).

https://www.andlesscycling.nl (staat erg goed bekend)
https://parallelhandbuilt.com/wheelbuilding
https://www.koers.cc/custom-wielen-38

En er zitten er vast nog meer in die regio (of jouw eigen regio als je niet uit daar vandaan komt).
Ik lees eigenlijk alleen maar goede ervaringen over dt swiss naven en hun kwaliteit. Vandaar de keuze.

Ik kom zelf uit Groningen dus zeker niet mijn regio maar denk dat versturen geen probleem moet zijn.

Ben met name op zoek naar ervaringen mbt custom handgespaakte carbon setjes of standaard setjes.

• mhr-zip
rolandos582 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:28:

Ik lees eigenlijk alleen maar goede ervaringen over dt swiss naven en hun kwaliteit. Vandaar de keuze.

Ik kom zelf uit Groningen dus zeker niet mijn regio maar denk dat versturen geen probleem moet zijn.

Ben met name op zoek naar ervaringen mbt custom handgespaakte carbon setjes of standaard setjes.
DT Swiss is goed, daar niet van. Maar er is meer in de wereld.

Voordeel van een handgemaakt setje lijkt mij dat je bij een local terecht kan, voor advies, garantie en evt onderhoud. Als je het telefonisch/per mail moet regelen en het gaat daarna op de post ben je dat voordeel kwijt.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[...]

Ik zal er eens naar kijken! Heb je ergens recensie/review?
Vriend van mij rijdt op zijn wielen en zie hier: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=32074

Flickr

• Mistraller
hoi1234 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:02:
[...]

Lidl, maar ook de Aldi verkopen inderdaad prima lampen. Ik heb ook een lamp van dacht de Duitse Aldi, maar kan ook de Lidl zijn. Werkt perfect. Batterijen (AA) zijn wel snel leeg.

En ik schaar mij ook wel een beetje onder het "China verkoopt troep groepje". Behalve dat je gewoon echt slechte kwaliteit kunt vinden, is het ook veel uitzoekwerk. Wie biedt mij zekerheid dat ik geen kleding koop die niet aan de Europese eisen zou voldoen of spul koop dat echt gevaarlijk is. Je moet 2-4 weken wachten en dan hoop je maar dat het aan je verwachtingen voldoet. Retourneren is vaak geen optie en garantie is lang niet zo goed geregeld als in NL.

Trouwens dat "alles komt uit China verhaal" geloof ik niet zo zeer. Ik heb er vertrouwen in dat de gevestigde merken er voor zorgen dat ze aan de Europese eisen voldoen. Daarentegen is het bewezen dat in Chinese kleding, speelgoed en sieraden vaak teveel "gevaarlijke stoffen" zitten.
Klopt helemaal. Zekerheden heb je een stuk minder en uitzoeken moet je zelf doen.
En nee, tuurlijk chargeer ik, niet alles komt daar vandaan, maar het is wel zo dat je ook als westerse fabrikant niet om lage lonen landen heen kunt. Laat ik ze zo benoemen. En het is ook een feit dat je ook daar, prima kunt fabriceren zodat het aan de eisen voldoet.
Ik heb er persoonlijk lol in om voor sommige maatoplossingen zelf te puzzelen wat ik zal combineren, en daar hoort nu eenmaal bij dat je soms wat verschillende artikelen wilt kopen om te proberen. Dan is het ideaal want de prijs is geen issue. Goed, ieder z'n redenen, laten we het weer over fietsen hebben :*)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Mijn mening over China spul:

- Van mij mag per direct iedere brandverzekering dekking uitsluiten zodra de brand veroorzaakt is door zelf geïmporteerd elektrisch spul.
- Veel al kocht ik eerst 2 lampjes in China die het dan net niet blijken te zijn, vervolgens een goede in Nederland. Ben je nog 1,5 keer de prijs van een goede lamp kwijt. (Plus bovenstaande is echt no-go voor mij nu).
- Komt soms niet aan.
- Vaak inferieure kwaliteit.
- Geen of slechte QC.
- Geen garantie.
- Soms (net) anders dan op het plaatje/ het is net niet helemaal gekopieerd.
- A merken en dan nep... Een nep Breitling is toch ook kansloos.
- Merken als Rockbros of Xiaomi gaan dan wel weer.
- Het is echt veel duurder dan een paar jaar geleden.
- Engineering aan iemand anders over laten en alleen de productie kopiëren (dan ben je altijd goedkoper). Ik ben echt niet heilig, ik heb ook in de begin tijd wel eens een Windows kopietje gedraaid of een film gedownload. Maar zoals HideMyBell vind ik wel sympathiek als klein Nederlands bedrijf.

Dus ik ben er wel aardig klaar mee. Ik zeg niet dat ik er nooit meer zal bestellen, maar het is niet veel op het moment. Zodra het elektrisch is of moet scharnieren sowieso niet meer.

Maar de verzendkosten zijn zo bizar laag, dat het soms toch aantrekkelijk is. Wat eigenlijk ook voor oneerlijke concurrentie zorgt met onze Europese markt. Dus van mij mag die subsidie op pakketjes uit China er wel vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

hoi1234 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:56:
[...]

Ik niet. Maar het lijkt me wel leuk om een keer met een groepje Tweakers mee te doen.

Misschien wil Tweakers ons ook wel sponseren? 8)7
Weet je? Da's eigenlijk best een leuk idee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@mhr-zip

- Van mij mag per direct iedere brandverzekering dekking uitsluiten zodra de brand veroorzaakt is door zelf geïmporteerd elektrisch spul. Of dat helemaal terecht is kan ik niet beoordelen, maar de slechte QC is zeker een punt van aandacht
- Veel al kocht ik eerst 2 lampjes in China die het dan net niet blijken te zijn, vervolgens een goede in Nederland. Ben je nog 1,5 keer de prijs van een goede lamp kwijt. (Plus bovenstaande is echt no-go voor mij nu). Daar heb ik geen last van gehad. Ik heb 2 Solarstorm lampen en die heb ik al heel veel gebruikt (o.a. rondje NL en meerdere edities van Drenthe 200)
- Komt soms niet aan. Tot nu toe nog nooit gehad
- Vaak inferieure kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaald
- Geen of slechte QC. Dat vind ik inderdaad een groot aandachtspunt
- Geen garantie. Bij goedkope producten is dat niet zo'n probleem. Dure producten (lees boven de € 20) koop ik liever in EU
- Soms (net) anders dan op het plaatje/ het is net niet helemaal gekopieerd. Zelf geen ervaring mee, maar lees dat dit inderdaad nog wel eens het geval is
- A merken en dan nep... Een nep Breitling is toch ook kansloos. Mee eens
- Merken als Rockbros of Xiaomi gaan dan wel weer. Mee eens
- Het is echt veel duurder dan een paar jaar geleden. Geen idee
- Engineering aan iemand anders over laten en alleen de productie kopiëren (dan ben je altijd goedkoper). Ik ben echt niet heilig, ik heb ook in de begin tijd wel eens een Windows kopietje gedraaid of een film gedownload. Maar zoals HideMyBell vind ik wel sympathiek als klein Nederlands bedrijf. Mee eens

Dus ik ben er wel aardig klaar mee. Ik zeg niet dat ik er nooit meer zal bestellen, maar het is niet veel op het moment. Zodra het elektrisch is of moet scharnieren sowieso niet meer. In sommige gevallen grijp ik nog wel terug naar Aliexpress, maar dit probeer ik wel tot een minimum te beperken. Echt duurzaam zijn al die pakketjes uit China ook niet te noemen

Maar de verzendkosten zijn zo bizar laag, dat het soms toch aantrekkelijk is. Wat eigenlijk ook voor oneerlijke concurrentie zorgt met onze Europese markt. Dus van mij mag die subsidie op pakketjes uit China er wel vanaf.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31
Tja Chinese koop is meer speculeren terwijl Westerse koop meer beleggen is; risk vs reward is gewoon anders en je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt.

Wel wordt ik zelf een beetje moe van die merken die voor een stukje plastic tientallen euro's gaan vragen omdat je nu eenmaal vendor lock-in hebt (mounts, oortjes, dat soort zaken). Wat dat betreft is het wel goed dat er een beetje (goedkope) concurrentie is om de prijzen binnen de perken te houden.

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:06
@rolandos582 er zijn enkele goede wielbouwers in NL, mijn ervaring: tijd nemen en voorbij gaan, ook al is dit xxx km rijden.

Dat je naderhand iets moet opsturen voor onderhoud, het is dan maar zo.

Maar per e-mail of telefoon ga je nooit die vakkundige informatie tot in zo’n detail krijgen... en jouw persoonlijke wensen over te brengen.

Daarbij gaat het in de meeste gevallen - naar mijn mening - over toch wel een redelijke investering versus maatwerk, wat ik nooit online zou verschaffen.

Toevallig recentelijk ook een setje handgespaakte velgen gekocht :)

• BartNL

de wielbouwer die jij zelf noemt is op basis van zijn website wat mij betreft een betere keuze dan de alternatieven die @mhr-zip voorstelt. Ik vind het positief dat jouw wielbouwer exact aangeeft welke naven (dtswiss is in alle opzichten top) en spaken (sapim is top) hij gebruikt. Voordeel van die materialen is ook dat elke fietsenmaker jouw wielen achteraf kan onderhouden en repareren. Daarbij zijn de prijzen die hij vraagt beter dan van de merken zoals FFWD.
Wielen van Zoran en Ernie zie link @DeFeCt zijn wat mij betreft wel goede alternatieven voor jouw keuze. In het door hem gelinkte fiets topic kun je wel lezen dat een goede wielbouwer niet altijd goed communiceert ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:02:
Mijn mening over China spul:

- Van mij mag per direct iedere brandverzekering dekking uitsluiten zodra de brand veroorzaakt is door zelf geïmporteerd elektrisch spul.
- Veel al kocht ik eerst 2 lampjes in China die het dan net niet blijken te zijn, vervolgens een goede in Nederland. Ben je nog 1,5 keer de prijs van een goede lamp kwijt. (Plus bovenstaande is echt no-go voor mij nu).
- Komt soms niet aan.
- Vaak inferieure kwaliteit.
- Geen of slechte QC.
- Geen garantie.
- Soms (net) anders dan op het plaatje/ het is net niet helemaal gekopieerd.
- A merken en dan nep... Een nep Breitling is toch ook kansloos.
- Merken als Rockbros of Xiaomi gaan dan wel weer.
- Het is echt veel duurder dan een paar jaar geleden.
- Engineering aan iemand anders over laten en alleen de productie kopiëren (dan ben je altijd goedkoper). Ik ben echt niet heilig, ik heb ook in de begin tijd wel eens een Windows kopietje gedraaid of een film gedownload. Maar zoals HideMyBell vind ik wel sympathiek als klein Nederlands bedrijf.

Dus ik ben er wel aardig klaar mee. Ik zeg niet dat ik er nooit meer zal bestellen, maar het is niet veel op het moment. Zodra het elektrisch is of moet scharnieren sowieso niet meer.

ik ben normaal ook redelijk anti-ali-express maar vooral je mening over Hidemybell deel ik niet...ik had een hidemybell gekocht en letterlijk eerste ritje (2x bellen) brak het gedeelte waar het veertje aanzat af...balen maarja kan gebeuren een productiefoutje dus bel naar hun aftersales nummer en kreeg direct te horen dat het mijn eigen fout was en ik maar een nieuwe moest bestellen. Ik ben dan iemand die het prima vind en er niet te lang over gaat doorzeuren maar dit zorgt er wel voor dat ik net 4x de hidemybell (2 x voor mij zelf en 2x voor schoonbroer) via aliexpress heb besteld...hadden ze het netjes opgelost had ik in ieder geval nog 1 originele gekocht en vermoedelijk ook nog 2x aan mijn schoonbroer.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BartNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:59:
[...]

de wielbouwer die jij zelf noemt is op basis van zijn website wat mij betreft een betere keuze dan de alternatieven die @mhr-zip voorstelt. Ik vind het positief dat jouw wielbouwer exact aangeeft welke naven (dtswiss is in alle opzichten top) en spaken (sapim is top) hij gebruikt. Voordeel van die materialen is ook dat elke fietsenmaker jouw wielen achteraf kan onderhouden en repareren. Daarbij zijn de prijzen die hij vraagt beter dan van de merken zoals FFWD.
Wielen van Zoran en Ernie zie link @DeFeCt zijn wat mij betreft wel goede alternatieven voor jouw keuze. In het door hem gelinkte fiets topic kun je wel lezen dat een goede wielbouwer niet altijd goed communiceert ;)
Ik ben het er niet mee oneens hoor, maar ligt de lat niet heel laag zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Wat betreft wielen.. ik bekijk het meer van de MTB kant, en zoals wellicht hier, maar ook in het topic over bikeboosting wordt aangegeven zijn handgespaakte setjes meer populair voor MTB's dan bij racefietsen.

Eigenlijk gek, want ik ben er van overtuigd dat ze geen aparte MTB en race machines hebben bij DT.. Dan zou het verschil moeten zitten in hoe het materiaal gebruikt wordt, een mtb set krijgt het wellicht zwaarder te verduren, maar aan de andere kant, een race setje met minder spaken, lichter materiaal, hogere snelheden... In principe zoek je in beide gevallen de grens op van wat je materiaal aankan (wellicht iets meer marge op de MTB..).

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ik denk dat de voordelen van een mooie handgespaakte set voor de racefiets ook gewoon opgaan (als je toch 600+ euro gaat uitgeven):
- zelf (samen met een kenner) je materiaal kiezen, spaken, nippels, naven, velgen
- al je materiaal afstemmen op je gebruik, weeg je 60 kg of 110? wil je licht, stijf, compliant, brede of smalle velgen, wil je bezuinigen op je naven, of juist op de velgen..
- een met aandacht handgespaakte set, zit gewoon beter in elkaar, de nuances van spaakspanning vs hoogte/zijslagen tijdig verhelpen voor de boel echt op spanning komt is met de hand gewoon beter te doen. Machinaal en met de hand de puntjes op de i kan ook, maar dan ben je meer aan het corrigeren wat het resultaat niet ten goede komt.

Verder is wielbouwen ook geen kunstvorm, het is een kwestie van de juiste stappen volgen, iemand met meer ervaring zal het vooral sneller en efficienter doen. Ik heb mijn mtb wielen ook zelf gespaakt, die zijn na 1,5 jaar nog kaarsrecht, zonder bijstellen, en bevallen nog super.

Er wordt vaak aangeraden om een setje na een paar 100 km een keer na te lopen. Bij een goed gespaakte set is dat -niet- nodig.

Een goed gespaakte set heeft een zo gelijk mogelijke spaakspanning op alle spaken (driveside/non driveside verschillen niet meegenomen). Is dit in orde en is de spanning hoog genoeg kan er niks los lopen, ook niet bij een medium impact, en blijven je wielen gewoon recht. Als je echt een klapper maakt kan alles uiteraard stuk, maar bij normaal gebruik zal een handgespaakte set recht blijven en ook geen spaakbreuken krijgen. Ernie (bikeboosting) geeft niet voor niks garantie en geld toe als je een spaak breuk hebt,(http://www.bikeboosting.nl/index.php?spaakbreuk)

(wat btreft de communicatie van Ernie, die berichten waren uit 2010.. toen wist ie waarschijnlijk amper wat mail was, ik heb 2 jaar terug gewoon normaal contact met em gehad. hij is echter half met pensioen, dus wellicht zijn er op dit moment betere opties om een setje te laten maken)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 17-09-2020 11:23 ]

Strava

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:06
@Smultie snap je - terechte - opmerking, maar de lat ligt zo laag (of hoog) als je budget toereikend is... ;-)

... en net datgene wat je er van verlangt natuurlijk (specs/grammen/uniek je wilt zijn...).

Denk voor de doorsnee hobbyist dat dit meer dan(!) top spul is, wat enerzijds zelf goed te onderhouden is, anderzijds waarvan de onderdelen goed verkrijgbaar zijn (ook als je eens in het buitenland bent op een zomerse dag).

• BartNL
Smultie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:12:
[...]
Ik ben het er niet mee oneens hoor, maar ligt de lat niet heel laag zo?
Op dit punt niet niet want andere wielbouwers vallen wat dit betreft bij mij snel af. Ik denk dat mijn lat juist vrij hoog ligt op dit punt maar dat het inderdaad niet doorslaggevend zou moeten zijn.
Ik zou daarom wel adviseren vooraf communiceren over de rondheid en rechtheid van de wielen d.w.z. vragen welke afwijking (in tienden van mm) hij kan garanderen. Ook vragen van welke kwaliteit carbon de velgen zijn.
Stel dat je dat allemaal niet aandurft dan zou ik wielen van een bekend merk zoals FFWD adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RR46 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:25:
@Smultie snap je - terechte - opmerking, maar de lat ligt zo laag (of hoog) als je budget toereikend is... ;-)
Nee, snap ik, maar als we de branche beoordelen op het feit of ze de merken DT Swiss en Sapim kennen en zonder typfouten op hun site kunnen zetten... Dat geeft in mijn optiek toch wel aan hoe ver de fietswereld nog af zit van de automotive branche, waar Cp, Cpk, DPMO etc toch wel degelijk gebruikte maatstaven zijn voor de kwaliteit van de toeleverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Smultie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:28:
[...]

Nee, snap ik, maar als we de branche beoordelen op het feit of ze de merken DT Swiss en Sapim kennen en zonder typfouten op hun site kunnen zetten... Dat geeft in mijn optiek toch wel aan hoe ver de fietswereld nog af zit van de automotive branche, waar Cp, Cpk, DPMO etc toch wel degelijk gebruikte maatstaven zijn voor de kwaliteit van de toeleverancier.
humor. Ik denk juist dat de fietsindustrie vergelijkbaar slechte trekjes van de auto industrie overneemt. Gross van de consumenten kiest een auto niet op basis van de meetbare kwaliteit maar vooral op basis imago (of bijtelling). In de fiets industrie is dat nog een tandje erger omdat de fietsen voor een groot deel uit identieke onderdelen bestaan en je de kwaliteit van het product ook niet objectief kunt vergelijken. Dus dan wordt imago nog belangrijker en dat zie je ook terug bij de gemiddelde clubrit of toertocht ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:35
Voor wat betreft wielen:
Ik heb als Corona-activiteit mijn eigen wielen gebouwd, voor het eerst. Ik kan dat van harte aanbevelen als je geen twee linker handen hebt.
Tuurlijk, met alle tools ben je duurder uit dan een set laten bouwen (wielbouwers hanteren volgens mij best scherpe uurtarieven, of ze bouwen een wiel razendsnel), maar het beetje meer gevoel dat je bij je eigen productie hebt is ook wat waard. Plus je kunt er écht voor gaan zitten om het goed te krijgen, en in de toekomst ben je ook in staat problemen op te lossen.
Ik heb voor mijn eerste wielen wel redelijk gangbare materialen en spaakpatronen gebruikt; voor een eerste build zou ik het niet te exotisch zoeken.

En voor wat betreft China-spul:
Ik gebruik best wat Chinees Ali-express spul, voor dingen waar eigenlijk al jaren geen innovatie meer op zit. (paar shirtjes, handschoenen, overschoenen, gopro adaptertjes, bandenplakkers, etc), maar een HideMyBell heb ik origineel. Tuurlijk, de productiekosten daarvan zijn minimaal, maar zij zijn met een nieuw idee gekomen wat ideaal in mijn usecase past. Daar betaal ik met liefde voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Gurby op 17-09-2020 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Gurby schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:42:
Ik heb als Corona-activiteit mijn eigen wielen gebouwd, voor het eerst. Ik kan dat van harte aanbevelen als je geen twee linker handen hebt.
Tuurlijk, met alle tools ben je duurder uit dan een set laten bouwen (wielbouwers hanteren volgens mij best scherpe uurtarieven, of ze bouwen een wiel razendsnel), maar het beetje meer gevoel dat je bij je eigen productie hebt is ook wat waard. Plus je kunt er écht voor gaan zitten om het goed te krijgen, en in de toekomst ben je ook in staat problemen op te lossen.
Ik heb voor mijn eerste wielen wel redelijk gangbare materialen en spaakpatronen gebruikt; voor een eerste build zou ik het niet te exotisch zoeken.
Dit kan ik volledig beamen :) ik heb echt van het hele proces genoten, van uitzoeken, tot aan de eerste rit.

uiteraard ook een paar keer gevloekt, als je bv opnieuw mag vlechten omdat je de verkeerde spaaklengte hebt gepakt ondanks zorgvuldig labelen en klaarleggen :)
Uiteindelijk kost het enkel tijd en is het eindresultaat niet afhankelijk van wat er mis ging en opnieuw moest, zolang je maar vaak genoeg op de juiste momenten even de juiste controles doet, dan zal je resultaat gewoon goed zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
Prulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:49:
[...]
uiteraard ook een paar keer gevloekt, als je bv opnieuw mag vlechten omdat je de verkeerde spaaklengte hebt gepakt ondanks zorgvuldig labelen en klaarleggen :)
Dat heb ik uiteraard precies zo gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Wielbouwen is idd heel erg therapeutisch. Vooral als je er wat bijzonders mee kan maken.
Vorig jaar ook een set gespaakt voor m'n toerfiets. Alfine naafversnellingen, afwisselend zilver en zwarte spaken, gouden spaaknippels, redelijk hoge alu velgen en kruis 1 op het voorwiel. Is niet iets wat je zo ergens kan kopen. O+

Flickr - Strava

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 19:53
Hoe hebben jullie geleerd om een wiel te bouwen? Cursus gevolgd? Boek gelezen? YouTube gekeken?

En welk materiaal heb je nodig om comfortabel wielen te kunnen bouwen? Is een ParkTool TS8 voldoende, of is dat toch eerder sukkelen wegens enkelzijdig, gebrek aan metertjes erop, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
CyberThijs schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:10:
Hoe hebben jullie geleerd om een wiel te bouwen? Cursus gevolgd? Boek gelezen? YouTube gekeken?

En welk materiaal heb je nodig om comfortabel wielen te kunnen bouwen? Is een ParkTool TS8 voldoende, of is dat toch eerder sukkelen wegens enkelzijdig, gebrek aan metertjes erop, ...
Mijn ervaringen zijn terug te lezen op het Fiets.nl forum (en in dat topic heb ik ook eigenlijk alles gevonden wat ik nodig had)

[ Voor 6% gewijzigd door Gurby op 17-09-2020 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@CyberThijs "The professional guide to wheelbuilding" van Roger Musson is perfect om erbij te hebben. Hier staat eigenlijk alles in wat je moet weten + waarom je dingen op een bepaalde manier doet, met name dat laatste vind ik persoonlijk belangrijk. Als ik weet waarom ik iets zus of zo moet doen, dan zal ik ook eerder geneigd zijn het op die manier te doen. Verder nog wel wat youtube filmpjes gekeken, maar dit boek is eigenlijk voldoende. Verder heb ik een simpele bok en dish stick (minoura) gekocht bij Rose. Wat mij betreft hoeven er geen metertjes op te zitten.
Een spokey spaaksleutel werkt erg prettig en een goede betrouwbare spaakspanningsmeter voegt wel wat toe (ik had er 1 van ali, maar ja, die vertrouwde ik uiteindelijk ook niet echt...)

Als je een beetje handig bent aangelegd en je kan secuur een handleiding volgen, dan is het zeker te doen. Pluspunten als je al al eerder wielen hebt gericht en een beetje gevoel hebt wat je moet doen om een slag eruit te draaien. Ik heb ooit zonder enige kennis 25 jaar geleden een setje wielen gemaakt (patroon van de oude wielen namaken en gewoon draaien tot ze bruikbaar waren...) die hebben het lang genoeg volgehouden, maar waren verre van perfect door gebrek aan kennis die ik nu wel had. verder genoeg ervaring met kleine slagen rechttrekken.

Met bovenstaande heb ik dus een set voor mijn MTB gemaakt met chinese carbon velgen, hope achternaaf, tune lefty voornaaf, sapim d-light spaken (iets dunnere), en sapim alu nippels (lang getwijfeld, maar de weight weenie in mij heeft gewonnen). Ik geniet er nog elke keer van als ik mijn fiets uit de schuur pak :) en voor de volgende fiets ga ik ook zeker weer een setje zelf spaken.

Strava

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Nutterd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:02:
[...]

ik ben normaal ook redelijk anti-ali-express
Hetzelfde voor de bellen van Spurcycle, ben voor de AliExpress variant gedaan die echt een fractie kost van het orgineel, maar wel een van mijn beste (fiets)aankopen tot nu toe. Nu heb ik geen ervaring met de aftersales van Spurcycle, maar het verschil is zo groot dat ik het bedrag van het 'origineel' niet echt kan verantwoorden voor mezelf :)

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49
CyberThijs schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:10:

Cursus gevolgd bij Theo https://www.facebook.com/rijwielatelierdespecialist/ vlak bij het Waterlooplein in Amsterdam. Markante rijwielhersteller van den ouden stempel, maar o-zo leerzaam en vermakelijk.

Ik gebruik low-tech gereedschap, dus een domme richtbok en een centreerboog. Het is toch een geduld- en gevoelswerkje. Het maakt mij dan niet uit of ik op een metertje zie dat ik 0,237129836348 mm uitslag heb of dat ik het op zicht en geluid moet doen.
Mijn eerste wiel was voor mijn bakfiets. Daarna alleen maar race wielen gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Prulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:30:
@CyberThijs "The professional guide to wheelbuilding" van Roger Musson is perfect om erbij te hebben. Hier staat eigenlijk alles in wat je moet weten + waarom je dingen op een bepaalde manier doet, met name dat laatste vind ik persoonlijk belangrijk. Als ik weet waarom ik iets zus of zo moet doen, dan zal ik ook eerder geneigd zijn het op die manier te doen. Verder nog wel wat youtube filmpjes gekeken, maar dit boek is eigenlijk voldoende. Verder heb ik een simpele bok en dish stick (minoura) gekocht bij Rose. Wat mij betreft hoeven er geen metertjes op te zitten.
Een spokey spaaksleutel werkt erg prettig en een goede betrouwbare spaakspanningsmeter voegt wel wat toe (ik had er 1 van ali, maar ja, die vertrouwde ik uiteindelijk ook niet echt...)
Yes! Ik heb ook het boek van Musson.

Heb nu twee wielsets gemaakt.. een stevige velgrem commuter set en een setje voor m'n nieuwe fiets, met schijfremmen.

Is wel leuk om te doen. Niet sneller of goedkoper dan fabriekswielen kopen, maar wel veel leuker. Je moet alleen wel geduld hebben (tenminste, ik wel).

Ik heb overigens de wielrichter uit het boek gemaakt en gebruik ook niet echt metertjes.

Verder gebruik ik de Spokey spaaksleutel en, voor m'n 2e wielset, de parktool 'bladed spoke holder'.
(en een spaakspanningsmeter..)

BetterShifting.com | Strava

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

We willen met z’n drieën een vast rondje van ons van 40 km zo snel mogelijk fietsen. Het is (vrijwel) vrijliggende fietspad en dus een snel rondje.

Nu de strategie. We zijn alle drie ongeveer even sterk. Wat zou een handige strategie zijn om kop over kop te gaan om door de draaien? Elke km draaien of elke 5 km. Of toch iets anders?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DieAnder schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:04:
[...]

Cursus gevolgd bij Theo https://www.facebook.com/rijwielatelierdespecialist/ vlak bij het Waterlooplein in Amsterdam. Markante rijwielhersteller van den ouden stempel, maar o-zo leerzaam en vermakelijk.

Ik gebruik low-tech gereedschap, dus een domme richtbok en een centreerboog. Het is toch een geduld- en gevoelswerkje. Het maakt mij dan niet uit of ik op een metertje zie dat ik 0,237129836348 mm uitslag heb of dat ik het op zicht en geluid moet doen.
Mijn eerste wiel was voor mijn bakfiets. Daarna alleen maar race wielen gebouwd.
Sinds Theo mij heeft toevertrouwd dat hij mijn stuurpen heeft vastgezet met een stukje conservenblik omdat er teveel speling opzat zit ik toch anders op mijn fiets, maar indd, geweldige vent! O+

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
Galois schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:34:
We willen met z’n drieën een vast rondje van ons van 40 km zo snel mogelijk fietsen. Het is (vrijwel) vrijliggende fietspad en dus een snel rondje.

Nu de strategie. We zijn alle drie ongeveer even sterk. Wat zou een handige strategie zijn om kop over kop te gaan om door de draaien? Elke km draaien of elke 5 km. Of toch iets anders?
Veel sneller doordraaien. Ik zou eerder denken aan kopbeurten van 30 seconden. En als je merkt dat de kopman inkakt, sneller doordraaien.

Ik denk dat het goed is om te zoeken op 'team time trial strategy' voor meer info.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:21
wisselwerking schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:55:
[...]

Veel sneller doordraaien. Ik zou eerder denken aan kopbeurten van 30 seconden. En als je merkt dat de kopman inkakt, sneller doordraaien.

Ik denk dat het goed is om te zoeken op 'team time trial strategy' voor meer info.
Dit zou ook mijn eerste gedachte zijn inderdaad, 30 seconden tot een minuut per kopbeurt. Kop over kop met de club doen we ook kopbeurten van 30 seconde ongeveer.

Als ik overigens dit stukje van Trainingpeaks lees, hebben ze het ook over:

"The average pull power for the athlete above was between 525 and 540 watts, with an average duration of 30 seconds to a minute. He averaged 325 to 340 watts for his two to three “resting” minutes between pulls"

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Stufferdt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:01:
[...]

Dit zou ook mijn eerste gedachte zijn inderdaad, 30 seconden tot een minuut per kopbeurt. Kop over kop met de club doen we ook kopbeurten van 30 seconde ongeveer.

Als ik overigens dit stukje van Trainingpeaks lees, hebben ze het ook over:

"The average pull power for the athlete above was between 525 and 540 watts, with an average duration of 30 seconds to a minute. He averaged 325 to 340 watts for his two to three “resting” minutes between pulls"
haha, uitrusten met 325-340 watt.. 8)7

maar inderdaad, je moet ervoor zorgen dat je onder je threshold kan recoveren (hoe verder onder je threshold, hoe minder tijd je nodig hebt, hoe dichter je bij je threshold rijdt in je recovery, hoe meer tijd je nodig zal hebben), en op kop even boven threshold, hoe verder erboven hoe harder je gaat :), maar hoe korter je het volhoud. 5 km boven threshold is eigenlijk al niet te doen, dus het moet inderdaad veel korter.

ik merk bij vo2max workouts dat er in een halve minuut veel mogelijk is en ook veel herhaald kan worden, ga je naar 60 seconden, dan liggen de watts al wat lager, bij 90 seconden wordt het lastiger om te herstellen en boven de 90 seconden wordt herhalen en herstellen erg lastig.

uiteindelijk moet de boel ook wel in balans zijn qua pieken en herstellen, als het toch neit helemaal gelijk is, moet de sterkste misschien niet zo hard aanzetten dat de rest niet kan herstellen en klaar is voor de volgende pull

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 17-09-2020 16:50 ]

Strava

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:45:
[...]

ik merk bij vo2max workouts dat er in een halve minuut veel mogelijk is en ook veel herhaald kan worden, ga je naar 60 seconden, dan liggen de watts al wat lager, bij 90 seconden wordt het lastiger om te herstellen en boven de 90 seconden wordt herhalen en herstellen erg lastig.
Hoeveel seconde rust houd je naar 30/60/90 sec inspanning?

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:28
Even jullie mening vragen over de maat fiets.
Ik kom net van de fietsenwinkel die ook bikefittings doet, dus ik ging er van uit dat die man weet waarover hij spreekt, maar zijn aanbeveling vind ik wel bizar.
Hij heeft mijn lengte gemeten en binnenbeenlengte, dus geen totale bikefitting. Ik ben 1m68 en 77.7cm. Volgens hem moet ik maat 50 hebben bij Trek (wat hij verkoopt) voor geen problemen te hebben.
Maar als ik dan die maat bekijk op de website van Trek zelf is dat tussen 1m58-1m63 en 74-77cm. Dus ik zit bij beide maten er boven. Bij maat 52 zit ik wel volledig in het midden van de aanbevelingen.

Is er iets dat ik mis of is maat 50 gewoon te klein en moet ik 52 hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 00:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mhr-zip schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:07:
[...]

Minstens 2x zo lang. Dus 60 seconden inspanning, 120 seconden rust. Zelf doe ik wel eens een interval hier in de weilanden, mooi stukje van 1km. Ik start dan op 35km/u, dus ong 2 minuten op vol vermogen, en dan uitfietsen, zeker 5 minuten. Dan 36km/u, 37km/u enz. Totdat het niet meer gaat. Zo ben je zo een uurtje zoet met een leuke training.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 17-09-2020 20:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BartNL
Pufster schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:31:
.... zijn aanbeveling vind ik wel bizar....
....Volgens hem moet ik maat 50 hebben
....maat 52 zit ik wel volledig in het midden van de aanbevelingen....

Is er iets dat ik mis of is maat 50 gewoon te klein en moet ik 52 hebben?
wanneer iemand je één maat kleiner adviseert is dat niet bizar maar redelijk gangbaar en in ieder geval beter dan dat je op een te groot frame wordt gezet. De maat 50 is volgens mij niet te klein maar ik kan zo niet inschatten waarom deze keuze gemaakt wordt.
Wanneer ik de maatvoering bij Trek bekijk zit grootste verschil in de zitbuis die dan 3cm korter is. Bovenbuis en afstand tot het stuur schelen 1,3cm en 0,5 cm.
Dat hoeft geen probleem te zijn omdat je je zadel dan wat hoger kunt zetten. Als je je zadel wat hoger zet compenseert dat (deels) de kortere bovenbuis en kortere afstand tot je stuur.
Wanneer jij er twijfels bij hebt zou ik bij die dealer navragen waarom hij voor de kleinere maat kiest?

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Heeft iemand nog een gpx'je liggen voor de heuvels van de Posbank? Wil er aankomende zondag een ommetje gaan maken. Het plan is starten in Arnhem en zo tussen de 100 a 150km.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Ik heb een lokale ronde. Die gaat 10x omhoog. 1000 hm. Route is zelf gemaakt, dit inmiddels de derde versie. Ben inmiddels 6x die kant op gegaan dit jaar. Alle usual suspect zitten erin: de Schietbergseweg, Zijpenberg, Lange Juffer, Emmapiramide enzovoorts. Je rijdt nooit het zelfde stuk 2x in dezelfde richting. Althans, niet voor meer dan een paar honderd meter :P

https://judise.nl/?opdracht=toongpx&nummer=9048

Als je vanuit Arnhem start kun je eenvoudig het startpunt wat verleggen en kom je zeker aan de gewenste cijfers. Eventueel zou je dan nog de Diepesteeg vanaf de zuidkant erin kunnen tekenen. Want die daal je nu alleen af, en da's toch ook wel een leuke klim.

Eventueel kan ik de route ook wel iets voor je aanpassen, dan moet je even zeggen wat je startpunt is. Mag via PB.

[ Voor 125% gewijzigd door havana op 17-09-2020 19:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
havana schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:34:
Ik heb een lokale ronde. Die gaat 10x omhoog. 1000 hm. Route is zelf gemaakt, dit inmiddels de derde versie. Ben inmiddels 6x die kant op gegaan dit jaar. Alle usual suspect zitten erin: de Schietbergseweg, Zijpenberg, Lange Juffer, Emmapiramide enzovoorts. Je rijdt nooit het zelfde stuk 2x in dezelfde richting. Althans, niet voor meer dan een paar honderd meter :P

https://judise.nl/?opdracht=toongpx&nummer=9048

Als je vanuit Arnhem start kun je eenvoudig het startpunt wat verleggen en kom je zeker aan de gewenste cijfers. Eventueel zou je dan nog de Diepesteeg vanaf de zuidkant erin kunnen tekenen. Want die daal je nu alleen af, en da's toch ook wel een leuke klim.

Eventueel kan ik de route ook wel iets voor je aanpassen, dan moet je even zeggen wat je startpunt is. Mag via PB.
Kijk eens aan, op mijn wenken bediend! Hartelijk dank. Ik ga even stoeien met die site. Is het start punt ook een handig plek om auto te parkeren? Carpool plaats, ja dus.

• Prulleman
mhr-zip schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:07:
[...]

Geen simpele formule voor helaas.. afhankelijk van de intensiteit van de pull en de recovery en hoevaak je moet herhalen.. plus hoe goed je speciefiek erop getraind bent.

Daarnaast zal je het moeten doen met de recovery die je krijgt van je teamgenoten, is het te weinig, pull je korter of zachter, is het ruim genoeg pull je langer of harder (harder is vooral kijken of de gasten achter je wel recoveren, dus iets langer is veiliger)

Strava

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Noxa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:45:
[...]

Kijk eens aan, op mijn wenken bediend! Hartelijk dank. Ik ga even stoeien met die site. Is het start punt ook een handig plek om auto te parkeren? Carpool plaats, ja dus.
Carpoolplaats bij slag Arnhem Noord (26) dus inderdaad. Bij het Postillion Hotel. Gratis parkeren en ruimte genoeg :)

Judise vind ik persoonlijk echt een ideale site, vele malen handiger dan Strava en Komoot IMHO. Je moet wel door de jaren 90 Paint layout heenkijken.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 17-09-2020 20:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zit even op Veloviewer door de clubs heen te klikken. @DDX , weet je dat je bijna op een kwart miljoen gelogde kilometers zit? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Houdt er ook rekening mee dat de pulls natuurlijk opgebouwd worden. Dus je moet niet eens gaan versnellen waardoor de mensen achter je ook bij moeten zetten. Denk dat het ook wel wat oefening vergt voordat je met zijn drieën het ronde op de max kunt draaien.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
Zit even op Veloviewer door de clubs heen te klikken. @DDX , weet je dat je bijna op een kwart miljoen gelogde kilometers zit? :o
Ik zeg 1,5m bbq oOo

(Verder vind ik alles k*t waar personen of reclames het hebben over: “wel op 1,5m” of “wij houden ons wel aan de RIVM/Corona regels”)

[ Voor 21% gewijzigd door mhr-zip op 17-09-2020 20:33 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).