Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 157 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
@hulkie @Flipmo Leuk! Jullie zitten wel echt in een ideaal gebied voor een grote square.

Ben dit jaar ook (mede dankzij corona) begonnen op iets van 14x14 en inmiddels 28x28. Begin vast te lopen op de Biesbosch en ook in het gebied rondom Gouda/Woerden heb je veel water en niet overal paadjes. Tot 35x35 moet het nog wel te doen zijn, daarna wordt het zwemmen of kanoën.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGFLUSzpUzG-mYOiZi2Wz4EBOfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yVNkpraOrUUIWm9qwE2GOPrE.png?f=user_large

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
ohno_nl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:53:
[...]

Je hebt 2 mogelijkheden, een extra spacer tussen je stuurpen en topcap of je voorvork inkorten/ afzagen. De speling krijg je er anders niet uit.
Dank u voor de tips (zo technisch ben ik helaas niet).

Ik neem aan dat ik deze gewoon kan bestellen?

https://www.futurumshop.nl/pro-spacers-carbon-4-stuks.phtml

Even bekeken en de Specialized stuurpen had onderstaande spacer. Deze past jammer genoeg niet in de nieuwe stuurpen.

Afbeeldingslocatie: https://bikerumor-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2010/03/specialized-adjustable-angle-stem2.jpg

Toch maar weer de oude stuurpen gemonteerd, veiligheid voor alles :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:38

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:47:
@hulkie @Flipmo Leuk! Jullie zitten wel echt in een ideaal gebied voor een grote square.

Ben dit jaar ook (mede dankzij corona) begonnen op iets van 14x14 en inmiddels 28x28. Begin vast te lopen op de Biesbosch en ook in het gebied rondom Gouda/Woerden heb je veel water en niet overal paadjes. Tot 35x35 moet het nog wel te doen zijn, daarna wordt het zwemmen of kanoën.

[Afbeelding]
klopt, geen last van grote meren of een oefengebied van defensie :) Kan eigenlijk alle kanten wel op om verder uit te breiden.
Toen ik begon met fietsen redelijk wat toertochten op de MTB gemaakt, daarmee al veel gebieden ingekleurd waar ik nu niet zo snel meer zou komen met de racer :)
(MTB hangt al een jaar ongebruikt in de garage ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier ook een vakjesrijder. Gezien mijn jaarlijkse kilometrage niet zo heel hoog ligt (1000-1500km per jaar) is mijn square momenteel 14x14. Wel is het zo dat ik met een ritje of 4 op 16x16 kan zitten als ik ze goed plan.

Verboden stukjes in rijden: check
Kloteweggetjes rijden omdat dat net door een hoekje van een vakje ligt: check.
Schietterrein dat in de weg ligt: check (Harskamp ben ik nog niet in geweest)
Onnozel heen en terug rijden: check. Deze week nog gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c4I1fy0.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

hoi1234 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:44:
[...]

Dan ben je ook wel prutser eerste klas hoor... Maar ja het is wel de Telegraaf, dat is meer sensatie dan echt nieuws.

Zo zie je maar weer simpele dingen als banden plakken moet je niet over laten aan een fietsenmaker. Ten eerste vragen ze er de hoofdprijs voor en ten tweede is het binnen 10 minuten zelf te doen. Ik heb één keer de vergissing gemaakt, omdat m'n band maar lek bleef gaan, maar kon toen vervolgens alsnog zelf de oorzaak opsporen, terwijl ik wel een rekening kreeg van 10 euro. 10 euro is op zich geen geld, maar als je bedenkt dat die man er 5 minuten mee bezig was en ik vervolgens tot 2-3x toe weer lek rijd en vervolgens zelf de oorzaak mag zoeken vind ik dat veel geld. Dat is trouwens een uurtarief van 120 euro. Dat vind ik al helemaal duur voor zoiets simpels als een bandje plakken.
Ik vind dat eerlijk gezegd heel erg netjes van de fietsenmaker, menig fietsenmaker zou niet de moeite nemen de band te plakken en er gewoon een nieuwe binnenband inleggen, dan was je toch echt meer dan 10,- kwijt geweest.

Flickr

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

BreadFan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:56:
Hier ook een vakjesrijder. Gezien mijn jaarlijkse kilometrage niet zo heel hoog ligt (1000-1500km per jaar) is mijn square momenteel 14x14. Wel is het zo dat ik met een ritje of 4 op 16x16 kan zitten als ik ze goed plan.

Verboden stukjes in rijden: check
Kloteweggetjes rijden omdat dat net door een hoekje van een vakje ligt: check.
Schietterrein dat in de weg ligt: check (Harskamp ben ik nog niet in geweest)
Onnozel heen en terug rijden: check. Deze week nog gedaan:
[Afbeelding]
Zet je dan een route op voorhand uit en zo ja hoe check je dat? Of check je realtime met je GPS en zo ja hoe dan?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Klopt, zoiets moet je hebben. Even opmeten hoeveel ruimte je hebt en daar de juiste spacer bij zoeken.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 20:30
DeFeCt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:15:
[...]

Zet je dan een route op voorhand uit en zo ja hoe check je dat? Of check je realtime met je GPS en zo ja hoe dan?
Je hebt een veloviewer plugin. Als je dan je route in Strava maakt, kan je zien welke vakjes je nog moet rijden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
DeFeCt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:15:
[...]

Route uitzetten inderdaad, via de Strava routebuilder met de Veloviewer addin in Chrome kun je de vakjes aanzetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8BgepnC.png

Paars = behoort tot je cluster
Rood = gepasseerd maar behoort niet tot het cluster
Geel = Nieuwe vakjes! *O*

Ohja, en je kunt het checken op je telefoon, GPS aanzetten en naar je activities pagina gaan op Veloviewer. Al is dat niet heel precies, ik heb er ook weleens een gemist:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T4EuyBQ.png

[ Voor 17% gewijzigd door BreadFan op 10-09-2020 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58
hulkie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:07:
[...]

Even schaamteloos mezelf quoten in verband met een kleine update op 'vierkant-vlak'.
Ik zit inmiddels op 22x22! 8) Hoe staat het ervoor met de andere tegeljagers?
Ik zit nu op 17x17. Maar aan de bovenkant moet ik steeds de Maas/Waal over om vakken te vullen 8)
mhr-zip schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:20:
[...]

Je hebt een veloviewer plugin. Als je dan je route in Strava maakt, kan je zien welke vakjes je nog moet rijden.
Ik hoop dat Stan (van Statshunters) ook nog eens zoiets maakt. Nu is het iets meer puzzelen.

Nog iets anders dan vakjes rijden: Eddington numbers, ook geinig. In KM zit ik op 61 nu.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:24:
Nog iets anders dan vakjes rijden: Eddington numbers, ook geinig. In KM zit ik op 61 nu.
111km :+.

Eenmaal richting de 120/130km vlakt de curve wel hard af en heb ik nog wel 40-70 ritjes nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 18-09 16:38

Flipmo

OMG !!

[...]

Ik zit nu op 17x17. Maar aan de bovenkant moet ik steeds de Maas/Waal over om vakken te vullen 8)

[...]

Ik hoop dat Stan (van Statshunters) ook nog eens zoiets maakt. Nu is het iets meer puzzelen.

Je kan een gemaakte route ook inladen in statshunters, dan kan je in ieder geval zien of je de tegel pakt.
Mijn Eddington getal is 81, nog 5 ritten voor de 82 :)

@Ypuh 111km! netjes man! ik moet nog 40x 100km fietsen voor de 100 :o

[ Voor 6% gewijzigd door Flipmo op 10-09-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eddington is gewoon in mijlen, jongens.

45 hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 10-09-2020 15:36 ]

• BreadFan
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:36:
Eddington is gewoon in mijlen, jongens.

45 hier.
Is? Kan. :P Het kan ook in minuten ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47
[...]
eddington in km's: 205
miles; 138

Vakjes ben ik soort van mee gestopt, stond mij gewoon tegen om heel moeilijke/illegaal te gaan doen.
En kwa vierkant zit ik in Noord-Holland gewoon met het water.
Cluster uitbreiden moet ik heel ver fietsen, maar dat staat low prio nog wel op de lijst.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DeFeCt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:14:
[...]

Ik vind dat eerlijk gezegd heel erg netjes van de fietsenmaker, menig fietsenmaker zou niet de moeite nemen de band te plakken en er gewoon een nieuwe binnenband inleggen, dan was je toch echt meer dan 10,- kwijt geweest.
Was een nieuwe binnenband, ja. Ik vind 120 euro/uur erg duur voor zoiets simpels als een bandje plakken/vervangen. Ik vond het vooral vervelend dat hij niet aangaf hoeveel geld het zou kosten, terwijl ik hier wel om gevraagd had. Trouwens als je 20 euro betaald hebt en vervolgens nog eens 2x lek rijdt, waardoor je nog eens 10 euro kwijt bent voor binnenbanden, vervolgens het probleem zelf moet onderzoeken, terwijl je daar nou net een dienst voor hebt afgenomen, vind ik het geen goede service meer. Zeker als je gewoon straal genegeerd wordt, als je komt klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
[b]Mistraller schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:24:
Als hij wat samen gaat doet met die jongen die www.judise.nl beheert, kan het best iets leuks worden.

Ik zit op een square van 19x19 nu. Aan de onderkant zit ik opgesloten door allemaal rivieren, dus straks wordt het helemaal lastig, dan moet ik de "kern" van mijn square naar boven gaan verhuizen. Moet ik wel heel veel extra tegels gaan rijden. Ook moet ik naar het noorden toe altijd over een brug of tunnel, wat ook weer de nodige km-ers om is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vo7TRItPHYp3A8OrV1pWjGAxYz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4xtHnjJ4L1RysKBN7d1wWrf.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik het waterschap even gaan bellen, of ze niet een paar van die slootjes kunnen dempen (Hollandsdiep + Biesbosch) :P .

Het ergste vind ik nog wel dat ik een tegeltje wilde rijden vorige jaar (gelukkig niet voor mijn square), toen miste ik hem. Door blessure duurde het even voordat ik terug kon, dus ergens in mei dit jaar rij ik er langs. BAM hek voor je neus -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Stancke Ik heb één carbon spacer over voor je. Scheelt een dure bestelling. Hoogte ongeveer 3.5mm en diameter 35mm. Laat maar weten. Is zo in een envelopje gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Wat soms helpt om uit te vinden hoe je een vakje kunt benaderen is kijken hoe anderen het doen. Ik doe dat weleens via Leaderboards op Veloviewer. Zo ben ik bijv. lid van de club Strava Netherlands op Strava, en die zie je dan bij Leaderboards staan. Sommige namen in het leaderboard zijn klikbaar. Zoek een beetje een local uit die klikbaar is en kijk hoe hij/zij dat ene vakje gepakt heeft ;)

• mhr-zip
BreadFan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:03:
Wat soms helpt om uit te vinden hoe je een vakje kunt benaderen is kijken hoe anderen het doen. Ik doe dat weleens via Leaderboards op Veloviewer. Zo ben ik bijv. lid van de club Strava Netherlands op Strava, en die zie je dan bij Leaderboards staan. Sommige namen in het leaderboard zijn klikbaar. Zoek een beetje een local uit die klikbaar is en kijk hoe hij/zij dat ene vakje gepakt heeft ;)
Sommige gaan voor het pakken van een tegeltje wel over het hek van de schietbaan, andere niet...............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:26
mhr-zip schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:49:
[...]

Als hij wat samen gaat doet met die jongen die www.judise.nl beheert, kan het best iets leuks worden.

Ik zit op een square van 19x19 nu. Aan de onderkant zit ik opgesloten door allemaal rivieren, dus straks wordt het helemaal lastig, dan moet ik de "kern" van mijn square naar boven gaan verhuizen. Moet ik wel heel veel extra tegels gaan rijden. Ook moet ik naar het noorden toe altijd over een brug of tunnel, wat ook weer de nodige km-ers om is.

[Afbeelding]

Denk dat ik het waterschap even gaan bellen, of ze niet een paar van die slootjes kunnen dempen (Hollandsdiep + Biesbosch) :P .

Het ergste vind ik nog wel dat ik een tegeltje wilde rijden vorige jaar (gelukkig niet voor mijn square), toen miste ik hem. Door blessure duurde het even voordat ik terug kon, dus ergens in mei dit jaar rij ik er langs. BAM hek voor je neus -O-
Heb hetzelfde probleem als jij, maar dan in noorderlijke richting..

- NAC Breda -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47
Sommige nemen opblaaskano, tja hoe ver wil je gaan...
Het heet VELOviewer, huur dan een waterfiets ofzo 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de meerwaarde om speciaal alle vakjes te hebben?

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
DDX schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:15:
Sommige nemen opblaaskano, tja hoe ver wil je gaan...
Het heet VELOviewer, huur dan een waterfiets ofzo 8)
Suppen is ook hip

Hello fellow humans

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:19:
Wat is de meerwaarde om speciaal alle vakjes te hebben?
Nou precies niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:52
Zojuist een ritje doorrijden gedaan. Chaotische werkdag dus even het hoofd leeg. Voor mij doen een snelle rit (30,3 gem) na bijna 40km. En (waarschijnlijk) een nieuw tegeltje erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 18-09 16:58
Flipmo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:34:
[...]

Je kan een gemaakte route ook inladen in statshunters, dan kan je in ieder geval zien of je de tegel pakt.
I know, ik sla hem op in strava en dan sync ik ze in statshunter. Maar dat is wel steeds heen en weer klikken om te zien waar je je route moet leggen.

En inderdaad rekende meneer Eddington zelf in Mijlen. Maar omdat we hier in kilometers denken, en statshunters dit ook zo weergeeft, vind ik het logischer dat het km getal hier de standaard is. Nog 2 ritjes dan zit ik op 62.

Wat betreft de tiles in statshunters; die gooit natuurlijk wel alle activities op 1 hoop dus zo zitten er ook tiles tussen die ik gewandeld heb of per boot heb bezocht. Zijn er niet veel, maar toch.

En de meerwaarde van al die vakjes en getalletjes is inderdaad precies zoveel waard als je er zelf aan geeft.
Is met zoveel (digitale) achievements. Hoeft niet, mag wel. Ik vind segmenten bijvoorbeeld weer niet zo boeiend.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Mistraller schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:56:
[...]

I know, ik sla hem op in strava en dan sync ik ze in statshunter. Maar dat is wel steeds heen en weer klikken om te zien waar je je route moet leggen.
Dat is precies hoe ik het ook doe! Zou lekker zijn als dat direct in Strava kan inderdaad, maar als zuinige Hollander, ook weer niet zo handig om er Veloviewer voor aan te schaffen! :9

@Ypuh ik kom nog wel eens bij jou buurten voor ‘tegeltjes wijsheden’! Je hebt stukken ingekleurd waar ik zo snel geen goed fietsbare wegen heb gevonden _/-\o_

Ik rij regelmatig doodlopende wegen in en dat zwaaien (x2) naar die boer op dat erf heb ik ook al meerdere keren gedaan. Net als verboden/ vrijwel onbegaanbare paden verkennen op de racer.

Leuke gamification van het fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben gestopt met de max square (25x25). Aan de linkerkant zit ik vast vanwege een Belgisch militair terrein waar men regelmatig live munitie gebruikt en rechtsboven een heel groot omheind prive terrein. Kan nog wel naar rechtsonder verder, maar dan moet ik heel veel tiles in Aken en omgeving gaan afvinken. Nul motivatie daarvoor, want dat is erg saai.

Ik focus me daarom tegenwoordig op de max cluster (1324 op dit moment). Daar kun je niet mee vastlopen ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb nog een 2e uitdaging trouwens; mijn twee clusters aan elkaar verbinden. Van mijn huis naar m'n ouders is de kortste route op de fiets echter 227km, wat op zich nog wel te doen is, maar dan zijn de clusters nog niet verbonden. Om nou direct 3x op en neer te gaan is mij ook wat teveel van het goede.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGklFnNPzXEWBXrlSBJMLL2t6nw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rz7eneFHLCm0tQl2pesJszKj.png?f=user_large

Misschien toch maar naar Zwolle verhuizen dan -O-.

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 10-09-2020 20:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:56:
En de meerwaarde van al die vakjes en getalletjes is inderdaad precies zoveel waard als je er zelf aan geeft.
Het is niks waard natuurlijk, maar het heeft mij wel naar de mooiste plekken gebracht waar ik anders nooit gekomen zou zijn. Of waar ik gewoon al die tijd vlak langs fietste.

En mijn OCD is er ook blij mee :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik zit momenteel aan een vierkant van 34x34, en om tot een 39x39 vierkant te raken heb ik nog maar relatief weinig extra tegels nodig. Echter: met een vierkant van deze grootte is het gewoon al een flinke tocht om eens tot aan de rand te fietsen :+ De grootste moeilijkheid tot nu toe was een tegel veroveren die volledig binnen het domein van Arcelor-Mittal in de Gentse haven ligt. Op een vroege zondagochtend heb ik daarvoor mogelijkerwijs wat zitten spoorlopen over hun rangeerterrein O-) .

Ter afwisseling ende vermaak heb ik mij afgelopen zomer vooral geconcentreerd op de volledige provincie West-Vlaanderen te betegelen. Nog een 12-tal tegeltjes en dat heb ik helemaal voor elkaar. Eens dat voor elkaar is ga ik mij weer concentreren op mijn vierkant te vergroten.

Ondertussen wel al een cluster van 2603 tegels bij elkaar gesprokkeld. Best een mooi resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhGfo-MiH6hUMYqCOLPgIr2V8YY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7dMQGH8s6MJJciVUgRQRkSwy.png?f=user_large

Een clubgenoot van mij zit ondertussen al aan een cluster van 45x45, dus er is wel nog wat mogelijk in de omgeving. Een leuk mikpunt is het wel >:) (Nou ja, diezelfde clubgenoot rijdt ook de RatN en andere ultra-races, dus ik weet niet of gek genoeg ben om het zover door te drijven als hij kan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:39

Galois

1811 - 1832

Na al die verhalen hierboven ook even aangemeld op stathunters.

Uiteraard kan ik het vast vinden, maar aan jullie vragen werkt sneller (en een van jullie wil het vast toelichten ;)):

Hoe werkt het? Wanneer is een tegel blauw, groen of rood?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:54:
Na al die verhalen hierboven ook even aangemeld op stathunters.

Uiteraard kan ik het vast vinden, maar aan jullie vragen werkt sneller (en een van jullie wil het vast toelichten ;)):

Hoe werkt het? Wanneer is een tegel blauw, groen of rood?
Blauw - een tegel die volledig omringd is door andere tegels waar je al eens geweest bent én onderdeel is van het grootst te maken vierkant
Groen - een tegel die volledig omringd is door andere tegel waar je al eens geweest bent
Rood - een tegel waar je al wel geweest bent, maar die grenst aan minimaal 1 tegel waar je nog niet geweest bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:30:
[...]

Blauw - een tegel die volledig omringd is door andere tegels waar je al eens geweest bent én onderdeel is van het grootst te maken vierkant
Groen - een tegel die volledig omringd is door andere tegel waar je al eens geweest bent
Rood - een tegel waar je al wel geweest bent, maar die grenst aan minimaal 1 tegel waar je nog niet geweest bent.
Groen is voor je Cluster. Wanneer je Square vastloopt, kan je nog wel aan je Cluster werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 14:43
Gisteravond bonje gehad met een groep 40 plus dikke buik toerders met aero helmpjes.
Ik fietste op fietspad wat niet al te breed was met gangetje van 35. Fietspad slingerde door wat bochtjes links en rechts. Op gegeven moment hoorde ik een schreeuw achter me van het opperhoofd wat voorop een groepje reed wat de hele breedte van het fietspad gebruikte. Dat was blijkbaar het teken voor mij dat de groep mij ging inhalen en ik maar aan de kant moest of zo. Dit was overigens net voor een bocht dus ik pakte zelf de beste lijn. Binnen paar tellen moest en zouden ze me inhalen met alle breedte die ze al gebruikten waarbij 1 persoon mij bijna de berm in reed. Nog geen 200 meter verder was er een stoplicht dus inhalen was sws overbodig en ik reed niet veel harder dan ze. Ik ben even gaan vragen bij dat opperhoofd en de persoon of ze goed bij hun hoofd waren. Vervolgens krijg je dan een groepseffect en deed men alsof er niks aan de hand was. Ben blij voor die mannen dat ze een avondje mochten fietsen van hun vrouw en dat ze daardoor helemaal het mannetje waren maar dit bevestigt wel weer het stereotype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Willem30 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:26:
Gisteravond bonje gehad met een groep 40 plus dikke buik toerders met aero helmpjes.
Ik fietste op fietspad wat niet al te breed was met gangetje van 35. Fietspad slingerde door wat bochtjes links en rechts. Op gegeven moment hoorde ik een schreeuw achter me van het opperhoofd wat voorop een groepje reed wat de hele breedte van het fietspad gebruikte. Dat was blijkbaar het teken voor mij dat de groep mij ging inhalen en ik maar aan de kant moest of zo. Dit was overigens net voor een bocht dus ik pakte zelf de beste lijn. Binnen paar tellen moest en zouden ze me inhalen met alle breedte die ze al gebruikten waarbij 1 persoon mij bijna de berm in reed. Nog geen 200 meter verder was er een stoplicht dus inhalen was sws overbodig en ik reed niet veel harder dan ze. Ik ben even gaan vragen bij dat opperhoofd en de persoon of ze goed bij hun hoofd waren. Vervolgens krijg je dan een groepseffect en deed men alsof er niks aan de hand was. Ben blij voor die mannen dat ze een avondje mochten fietsen van hun vrouw en dat ze daardoor helemaal het mannetje waren maar dit bevestigt wel weer het stereotype.
Lol. Dit mag bij onze studentenclub dus echt niet. Maximaal 2 aan 2 en als het nodig is, achter elkaar. Dat wordt dan ook altijd door iemand geroepen.

Wij roepen alleen naar elkaar. Meestal hebben we voldoende ruimte en anders belt er altijd wel iemand. En ja, de meeste mensen springen al aan de kant als je naar elkaar "voor" begint te roepen.

Overigens dat waaieren moet ik nog wel even oefenen. Begreep er gisteren maar vrij weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
hoi1234 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:56:
[...]

Lol. Dit mag bij onze studentenclub dus echt niet. Maximaal 2 aan 2 en als het nodig is, achter elkaar. Dat wordt dan ook altijd door iemand geroepen.

Wij roepen alleen naar elkaar. Meestal hebben we voldoende ruimte en anders belt er altijd wel iemand. En ja, de meeste mensen springen al aan de kant als je naar elkaar "voor" begint te roepen.

Overigens dat waaieren moet ik nog wel even oefenen. Begreep er gisteren maar vrij weinig van.
Ik vind het ook niet erg om een groep langs te laten. Het ging mij alleen om de manier waarop en in een bocht is onhandig plus dat er verderop een stoplicht op rood stond dus er kon met inhalen ook wel even gewacht worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Willem30 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:07:
[...]

Ik vind het ook niet erg om een groep langs te laten. Het ging mij alleen om de manier waarop en in een bocht is onhandig plus dat er verderop een stoplicht op rood stond dus er kon met inhalen ook wel even gewacht worden.
Inhouden bij een bocht is slecht voor het gemiddelde, en met een beetje mazzel kun je bij het stoplicht gewoon door rood rijden :X :X

Dit gedrag is dus precies waarom wielrenner het liefst doodgemaakt moeten worden, als je alle posts op Facebook leest n.a.v. een ongeluk (zelfs bij een ongeluk laatst waarbij een auto afslaat en een wielrenner aanrijdt zijn er nog mensen die beweren dat het de schuld van de fietser was 8)7 ). En dit gedrag is ook waarom ik steeds minder zin krijg om mij aan te melden bij een toerclub in de buurt (ook al is dat een leuke manier om collega-fietsers uit de buurt te leren kennen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
mhr-zip schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:06:
[...]

Het is niks waard natuurlijk, maar het heeft mij wel naar de mooiste plekken gebracht waar ik anders nooit gekomen zou zijn. Of waar ik gewoon al die tijd vlak langs fietste.

En mijn OCD is er ook blij mee :+
Eens, het brengt mij vooral over nieuwe en regelmatig ook mooie of leuke wegen en paden. Dat is het mij absoluut waard.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Afgelopen zondag had ik in ieder geval wel een nette ervaring met een groepje wielrenners. Waren Nederlanders die net als ik in Duitsland vlak over de grens onderweg waren. De eerste gaf netjes aan dat ze langs wilden en ze kwamen met zijn tweeën wat schuin naast elkaar netjes langs. Het tempo van hen lag ook gewoon wat hoger. Het kan dus ook wel goed.

Dat filmpje wat ik van de week op Dumpert zag van de fietser die links af ging en de auto die over een verdrijvingsvlak ging inhalen... Mjah... Daar staan inderdaad allerlei verschillende berichten onder waarbij ze hopen dat ie de volgende keer dood mag worden gereden. In mijn optiek doen beide bestuurders iets fout. Geen richting aangeven fietser en automobilist over een verdrijvingsvlak/afslag scheuren om een groepje in te halen. Manmanman...

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Toch beetje jammer van Statshunter dat ik niet de badge gekregen heb voor de Tourmalet, ben er toch echt vorige maand tegenop gefietst. Of moet je die dan van de "juiste" kant op fietsen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Crazy D schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:13:
[...]

Inhouden bij een bocht is slecht voor het gemiddelde, en met een beetje mazzel kun je bij het stoplicht gewoon door rood rijden :X :X

Dit gedrag is dus precies waarom wielrenner het liefst doodgemaakt moeten worden, als je alle posts op Facebook leest n.a.v. een ongeluk (zelfs bij een ongeluk laatst waarbij een auto afslaat en een wielrenner aanrijdt zijn er nog mensen die beweren dat het de schuld van de fietser was 8)7 ). En dit gedrag is ook waarom ik steeds minder zin krijg om mij aan te melden bij een toerclub in de buurt (ook al is dat een leuke manier om collega-fietsers uit de buurt te leren kennen).
Ja precies dat. Ik heb op Strava wel gevonden welke personen in de groep het waren maar goed, ik laat dit trieste gedrag maar zo.

Het staat mij ook steeds meer tegen om in dat soort groepen te rijden. Als ik wel in groepje rij is vaak met max 4 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

joint_me schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:21:
Toch beetje jammer van Statshunter dat ik niet de badge gekregen heb voor de Tourmalet, ben er toch echt vorige maand tegenop gefietst. Of moet je die dan van de "juiste" kant op fietsen?
Die ervaring heb ik ook met andere badges waarvan ik zeker weet dat ik er omhoog gefietst ben, geen idee... batches schijnen toch moeilijk te blijven, zag gisteren dat ik er op Swift ook een hoop (weer) kwijt ben.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:39

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:30:
[...]

Ah, leuk! Duidelijk! Tnx.

Maar die 'tiles' zijn zo'n 2 bij 2 km schat ik.

Ten noorden van mijn blauwe vierkant heb ik een grijze 'tile' wat volledig in een weiland ligt: er loopt geen weg doorheen. Mijn blauwe vierkant loopt hier dus vast.

Ten zuiden van mijn blauwe vierkant heb ik een grijze 'tile' wat in een doodlopende woonwijk ligt. Als je de wijk ingaat, moet je deze wijk ook weer uit aan dezelfde kant. Het is dus 'zinloos' om de wijk in te gaan als je daar niet woont (of op zoek bent naar blauwe vierkantjes :)).

Ten westen van mijn blauwe vierkant heb ik twee rode vierkantjes die grenzen aan 4 grijze vierkantjes die volledig in een weiland liggen: er lopen geen wegen doorheen.

Kortom: mijn 12 bij 12 vierkant, loopt hier snel vast en ga ik dus niet kunnen uitbreiden :(

En dat Eddington getal is ook wel grappig zeg! :-)
Ik zit op 77 en als ik naar 80 wil moet ik al 12 dagen 80 km fietsen! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Willem30 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:07:
[...]

Ik bedoelde meer dat de groep in principe rekening met jou moet gaan houden in plaats van jij rekening moet houden met de groep.

Ja, als je helemaal links op de weg rijdt, is dat niet handig, maar als je enigszins aan jouw kant rijdt is dat toch wel een beetje het uitgangspunt. Ligt ook een beetje aan de bocht. Blinde bochten moet je natuurlijk nooit afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ElectricHead schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:20:
Afgelopen zondag had ik in ieder geval wel een nette ervaring met een groepje wielrenners. Waren Nederlanders die net als ik in Duitsland vlak over de grens onderweg waren. De eerste gaf netjes aan dat ze langs wilden en ze kwamen met zijn tweeën wat schuin naast elkaar netjes langs. Het tempo van hen lag ook gewoon wat hoger. Het kan dus ook wel goed.

Dat filmpje wat ik van de week op Dumpert zag van de fietser die links af ging en de auto die over een verdrijvingsvlak ging inhalen... Mjah... Daar staan inderdaad allerlei verschillende berichten onder waarbij ze hopen dat ie de volgende keer dood mag worden gereden. In mijn optiek doen beide bestuurders iets fout. Geen richting aangeven fietser en automobilist over een verdrijvingsvlak/afslag scheuren om een groepje in te halen. Manmanman...
Als we hetzelfde filmpje bedoelen is het eigenlijk toch wel meer de schuld van de wielrenner. Het ging allemaal vrij snel, dus kon ik niet echt goed zien wat er gebeurde. Als je afslaat, moet je gewoon verkeer op dezelfde weg voor laten. Dat werd voor zover ik zag niet goed gedaan. Nu is het op dit soort wegen ook gewoon kut om dat te doen, omdat je nergens ruimte hebt om te wachten, maar er wel auto's met hoge snelheid langsrazen.

Aan de andere kant, de auto klapte er best hard op. Ik denk dat de gemiddelde automobilist al enige seconden door had gehad dat het fout aan het gaan was en een noodstop had ingezet. Dat je misschien te laat stil staat kan, maar er is een verschil tussen hard op een fietser klappen en zachtjes op een fietser aanrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
  • Laatst online: 00:16
Willem30 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:26:
Ik ben doorgaans erg netjes voorzichting in het verkeer bij gebrek aan interesse in mijn gemiddelde, en een bovenmatige interesse in de integriteit van mijn botten. :+
Maar bij dit soort types zou ik mijn snelheid iets verhogen en de lijn zo kiezen dat ze niet eens de kans hebben om er langs te komen. En proberen ze je dan toch de berm in te drukken, dan moet je gewoon op tijd terug drukken. Ongetwijfeld ben ik heel asociaal, maar ik heb liever dat de hele groep collectief op hun muil gaat, dan dat ik de berm in moet. Als zij de risico's nemen; moeten ze de gevolgen ook maar zelf dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Galois schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:53:
[...]

Ah, leuk! Duidelijk! Tnx.

Maar die 'tiles' zijn zo'n 2 bij 2 km schat ik.

Ten noorden van mijn blauwe vierkant heb ik een grijze 'tile' wat volledig in een weiland ligt: er loopt geen weg doorheen. Mijn blauwe vierkant loopt hier dus vast.

Ten zuiden van mijn blauwe vierkant heb ik een grijze 'tile' wat in een doodlopende woonwijk ligt. Als je de wijk ingaat, moet je deze wijk ook weer uit aan dezelfde kant. Het is dus 'zinloos' om de wijk in te gaan als je daar niet woont (of op zoek bent naar blauwe vierkantjes :)).

Ten westen van mijn blauwe vierkant heb ik twee rode vierkantjes die grenzen aan 4 grijze vierkantjes die volledig in een weiland liggen: er lopen geen wegen doorheen.

Kortom: mijn 12 bij 12 vierkant, loopt hier snel vast en ga ik dus niet kunnen uitbreiden :(

En dat Eddington getal is ook wel grappig zeg! :-)
Ik zit op 77 en als ik naar 80 wil moet ik al 12 dagen 80 km fietsen! :)
Mountain bike :P Ik heb ook een paar vlakjes die ik zonder offroad te gaan niet kan inkleuren. Dat wordt dus MTB'en :D Heb het er wel met een vriend over gehad, maar ik denk dat een boer wel raar gaat kijken als je vraagt: mag ik even een stukje je weiland op om een vakje in te kleuren...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Gebanned schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:08:
[...]

Ik ben doorgaans erg netjes voorzichting in het verkeer bij gebrek aan interesse in mijn gemiddelde, en een bovenmatige interesse in de integriteit van mijn botten. :+
Maar bij dit soort types zou ik mijn snelheid iets verhogen en de lijn zo kiezen dat ze niet eens de kans hebben om er langs te komen. En proberen ze je dan toch de berm in te drukken, dan moet je gewoon op tijd terug drukken. Ongetwijfeld ben ik heel asociaal, maar ik heb liever dat de hele groep collectief op hun muil gaat, dan dat ik de berm in moet. Als zij de risico's nemen; moeten ze de gevolgen ook maar zelf dragen.
Ik zou me ook niet zo maar in de berm laten drukken hoor. Is niks asociaals aan. De berm is niet bedoeld om te fietsen en dat merk je wel als je valt. Ondertussen zijn de veroorzakers al weg.

Je kunt gewoon niet meer ruimte maken dan je kunt. Vaak helpt het juist om zelfs wat breder te fietsen. Overige verkeersdeelnemers worden dan toch iets voorzichtiger.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 11-09-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Gebanned schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:08:
[...]

Snelheidsverschil was minimaal en ik zat voor de groep dus koos ik de beste lijn door de bocht maar toch wilde opperhoofd zich er tussen wurmen :/
Nah ja ik laat het verder maar. Soms kom je dit soort groepen tegen en het kuddegedrag verandert het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:53:
Ik heb nog een 2e uitdaging trouwens; mijn twee clusters aan elkaar verbinden. Van mijn huis naar m'n ouders is de kortste route op de fiets echter 227km, wat op zich nog wel te doen is, maar dan zijn de clusters nog niet verbonden. Om nou direct 3x op en neer te gaan is mij ook wat teveel van het goede.

[Afbeelding]

Misschien toch maar naar Zwolle verhuizen dan -O-.
Ypuh <3 Achterhoek? ;)

Maar kun je de clusters niet verbinden door vanuit het zuiden een retourtje Zwolle te plannen, en op een andere dag vanuit Groningen ook een retourtje Zwolle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Laatst online: 00:16
hoi1234 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:
[...]
Vaak helpt het juist om zelfs wat breder te fietsen. Overige verkeersdeelnemers worden dan toch iets voorzichtiger.
Als je anderen echt voorzichtig wil maken moet je er vooral voor zorgen dat je er als een n00b bij rijdt, aldus een Engels onderzoek . Volgens dat onderzoek houden mensen meer afstand bij het inhalen als je de indruk wekt een "onervaren, onvoorspelbare" fietser te zijn: slingerend, geen helm, vrouw etc.

Voor mij zelf geldt dat ik geen zin heb om iets aan de laatste twee criteria te doen ;) , dus slingeren blijft over.
De meeste mensen hebben de neiging om als een auto (of iemand anders) ze inhaalt heel netjes in een zo strak mogelijke lijn zo dicht mogelijk tegen de berm te gaan rijden. Nu is dat op zich niet zo verkeerd tijdens het inhalen zelf, maar ik zorg er doorgaans wel voor dat een achterligger het idee heeft dat ik zo maar eens ongecontroleerd een meter naar links kan kwakken. Al dan niet bewust gaan inhalers je dan toch veel ruimer passeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:11:
[...]

Ypuh <3 Achterhoek? ;)

Maar kun je de clusters niet verbinden door vanuit het zuiden een retourtje Zwolle te plannen, en op een andere dag vanuit Groningen ook een retourtje Zwolle?
Inderdaad, gewoon een leuk terrasje in Zwolle opzoeken.

Retourtje "@Ypuh thuis" - Zwolle is net wat ver zie ik nu. Dus dan met de trein naar Zwolle, daar blokjes boven en onder Zwolle rijden (en daarna terras 8) ).

Vervolgens hoef je alleen de onder of bovenkant van de blokjes aan te tikken.

[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 11-09-2020 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:27

St@m

@ Your Service

mhr-zip schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:51:
[...]

Inderdaad, gewoon een leuk terrasje in Zwolle opzoeken.
Kan ik alleen maar aanraden :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb/had een leuke Defy op het oog. Maar leverbaar vanaf week 14 2021 :X :X

Kga nu wel een beetje twijfelen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Stomtoevallig vanmiddag op weg terug van het werk getuige van dit:

Rits wielrenners (7 achter elkaar) haalt mij in in een straat die overloopt in een normaal fietspad. Rijden rond de 30, maar remmen niet af als ze het fietspad opgaan. Alwaar net na een kleine onoverzichtelijke kink in de bocht er 6 bejaarden achter elkaar hen tegemoet rijden en langs de kant van de weg kinderen aan het spelen zijn. Geen van de 7 wielrenners remden af op dat punt, en ik vraag mij oprecht af hoe die daar doorheen zijn gereden met die snelheid, want ik moest 2 tellen later slingeren om er een beetje fatsoenlijk langs te komen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Ik ben opzoek naar trainingen die je met een groep kan doen, iemand daar een leuke website voor of een boek?

Kan wel wat dingen bedenken, zoals bochten, pak de haas, kop over kop, waaier rijden, maar is er meer?

Wil met een groepje kijken of we wat doelgerichter kunnen trainen.

Hello fellow humans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
@BreadFan @mhr-zip Misschien dat ik gewoon eens de auto naar Apeldoorn pak en vanuit daar een keer naar Zwolle fiets. Idem als ik een keer bij mijn ouders ben en dan vanuit Oosterwolde of Hoogeveen.

Als er eerst maar wat lijntjes staan, ontstaat er vanzelf de mentale druk om de vakjes daartussen ook in te kleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Ypuh schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:17:
@BreadFan @mhr-zip Misschien dat ik gewoon eens de auto naar Apeldoorn pak en vanuit daar een keer naar Zwolle fiets. Idem als ik een keer bij mijn ouders ben en dan vanuit Oosterwolde of Hoogeveen.

Als er eerst maar wat lijntjes staan, ontstaat er vanzelf de mentale druk om de vakjes daartussen ook in te kleuren.
iets ten westen van Apeldoorn starten (Hoenderloo, Kootwijk of Uddel) dan rijd je leuker richting Zwolle. Ook de weg aan de westkant van de IJssel is een aanrader mits er niet te veel motorrijders, zondagsrijders of andere niet sportief fietsende toeristen rijden. Dat is dan ten oosten van Apeldoorn ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BartNL op 11-09-2020 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32

racoon

mooowwww

Ypuh schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:17:

Mocht je eens naar Zwolle gaan en langs Epe fietsen wil ik wel mee mits het tempo niet te hoog is

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
Een aantal boeken die ik de laatste tijd gelezen heb en jullie kan aanraden:

-Feed Zone Portables, geschreven door onder meer de sport fysioloog van EF en 'bedenker' van de rice cakes die nu overal in het peloton te vinden zijn. Alleen al voor de uitgebreide uitleg die hij geeft over sportvoeding en hydratie zou je dit boek moeten lezen. Vooral na het lezen van alle verschillende (on)juiste reacties omtrent dit onderwerp in dit topic. Alle eenvoudig te maken (en mee te nemen) recepten zijn mooi meegenomen en geven genoeg variatie/inspiratie voor vele uren op de fiets. Voorbeeld: YouTube: Bacon and Egg Rice Cakes from Skratch Labs.

-How Bad Do You Want It?, verhalen over top duursporters die in hun carriere op een psychologisch obstakel stuitten. De schrijver linkt deze verhalen en oplossingen dan dmv psychologisch onderzoek aan een algemener construct. De verhalen opzich waren erg interessant om te lezen en de oplossingen plus analyses zorgen ervoor dat ze ook nog wel algemeen toepasbaar worden, op en naast de fiets. Het pyscholgisch onderzoek deel van het boek zou wel wat uitgebreid kunnen worden.

-Training and Racing With a Power Meter, de titel zegt het eigenlijk al en volgens mij is dit boek al zo bekend dat het geen extra uitleg behoeft. Vooral de appendix met workouts gefocust op de verschillende zones gebruik ik vrijwel elke solo rit. Sowieso lezen als je de data uit je powermeter beter wil begrijpen. Ook al kan je kritiek hebben op de statistieken/onderbouwingen die af en toe redelijk anakdotisch zijn.

Samen vormen de drie boeken een mooie mix van, mijn inziens, de belangrijkste componenten voor prestaties op de fiets: lichaam/geest/brandstof.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:36
Ik heb deze zomer mijn best gedaan om Zuid-Limburg aan mijn cluster toe te voegen, en dat is gelukt :)
Ik fiets alleen op de racer, dus af en toe is het wat glibberen over zandpaden, maar daar heb ik niet zo'n problemen mee; het brengt je inderdaad op leuke en onverwachte plekken af en toe!

Ik kan nog naar 33x33 met één ritje, daarna heb ik wat meer langere ritten nodig. Andere 'zachte' doelen zijn nog om de Utrechtse Heuvelrug en Nijmegen/Berg en Dal aan mijn cluster toe te voegen, maar dat zal meer voor volgend jaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQYbE_e0yjsi-S4lHGAgdP6ssp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ksS1UPmCXu5b8LUKkjUpBIXK.png?f=user_large

• hoi1234
Gurby schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:12:
Ik heb deze zomer mijn best gedaan om Zuid-Limburg aan mijn cluster toe te voegen, en dat is gelukt :)
Ik fiets alleen op de racer, dus af en toe is het wat glibberen over zandpaden, maar daar heb ik niet zo'n problemen mee; het brengt je inderdaad op leuke en onverwachte plekken af en toe!

Ik kan nog naar 33x33 met één ritje, daarna heb ik wat meer langere ritten nodig. Andere 'zachte' doelen zijn nog om de Utrechtse Heuvelrug en Nijmegen/Berg en Dal aan mijn cluster toe te voegen, maar dat zal meer voor volgend jaar zijn.

[Afbeelding]
Oh dan wil ik wel met je mee fietsen. Ik woon in de buurt van Nijmegen. Langs het oude spoor naar Kranenburg is wel leuk. Veel fietsers, maar je kunt er toch lekker doorfietsen. Zevenheuvelenweg of holleweg is ook wel leuk. Als je geen klimmer bent, is het nog best zwaar om met een redelijk tempo omhoog te komen.

Posbank is ook wel leuk, net als de Veluwe, maar daar ben ik nog maar één keer geweest. De Utrechtse heuvelrug wil ik ook nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 06:25
hoi1234 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:44:
[...]

Oh dan wil ik wel met je mee fietsen. Ik woon in de buurt van Nijmegen. Langs het oude spoor naar Kranenburg is wel leuk. Veel fietsers, maar je kunt er toch lekker doorfietsen. Zevenheuvelenweg of holleweg is ook wel leuk. Als je geen klimmer bent, is het nog best zwaar om met een redelijk tempo omhoog te komen.

Posbank is ook wel leuk, net als de Veluwe, maar daar ben ik nog maar één keer geweest. De Utrechtse heuvelrug wil ik ook nog een keer doen.
Hier ben ik gisteren geweest tijdens mijn 1ste 100km+ ritje :) bij de Holleweg kwam ik erachter dat ik niet meer lichter kon schakelen, maar uiteindelijk toch nog redelijk boven gekomen hoewel ik mij bij de oude Kleefsebaan (wat ook wel een mooie klim is) iets van te voren helemaal kapot had gefietst aangezien ik een “wedstrijdje” aan het houden was met een iets wat meer professioneler ogende fietser (wat ook niet altijd heel veel wil zeggen) Hij bleef in het begin achter mij hangen en ruim over de helft kwam hij voorbij maar net op het eindje kon ik hem nog inhalen al weet ik niet of ie z’n best deed... (helaas niet kunnen vinden op de flyby)

Al met al een mooi ritje hoewel de terugweg wel wat zwaarder was door tegenwind (en de heuveltjes in de benen) maar waren met z’n 2e dus met af en toe wat kopwerk (wat wel een stuk ongezelliger is) toch nog met een redelijk tempo thuis gekomen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
@Willem30 Volgens mij was er gewoon niet zoveel aan de hand, maar overschat je de verkeerskwaliteiten van de groep met wielrenners. De voorste had moeten zien dat het beter was om even in te houden, de rest volgt als een stel makke schapen. Uiteindelijk gebeurd er niets en sta je samen weer voor het rode licht.

Heb dit soort situaties letterlijk al 100'en keren meegemaakt met automobilisten, e-bikers, motoren en dus ook wielrenners. Om dan verhaal te gaan halen is een kansloze aangelegenheid, maar om nu wielrenners hier te schofferen omdat er een inschattingsfoutje gemaakt is door zo'n 'bolle 40 plus tourrijder met aerohelm' vind ik ook wel wat ver gaan. Als ik iedere automobilist moest schofferen die me (te krap) inhaalde en ik vervolgens bij het stoplicht weer tegenkwam, dan had ik er een full time job bij.

Wielrenners zijn gewoon net mensen ook. Netjes is het niet, maar zou me er niet al te druk om maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 13-09-2020 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Tinusvolkel schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:18:
[...]

Hier ben ik gisteren geweest tijdens mijn 1ste 100km+ ritje :) bij de Holleweg kwam ik erachter dat ik niet meer lichter kon schakelen, maar uiteindelijk toch nog redelijk boven gekomen hoewel ik mij bij de oude Kleefsebaan (wat ook wel een mooie klim is) iets van te voren helemaal kapot had gefietst aangezien ik een “wedstrijdje” aan het houden was met een iets wat meer professioneler ogende fietser (wat ook niet altijd heel veel wil zeggen) Hij bleef in het begin achter mij hangen en ruim over de helft kwam hij voorbij maar net op het eindje kon ik hem nog inhalen al weet ik niet of ie z’n best deed... (helaas niet kunnen vinden op de flyby)

Al met al een mooi ritje hoewel de terugweg wel wat zwaarder was door tegenwind (en de heuveltjes in de benen) maar waren met z’n 2e dus met af en toe wat kopwerk (wat wel een stuk ongezelliger is) toch nog met een redelijk tempo thuis gekomen.
Twee weekenden terug heb ik de holle weg met m'n zwager gedaan. Ik herken het dat je lichter wilt schakelen, maar al op het lichtste verzet draait. Heb trouwens achter 11/25, dus daar ben je sowieso niet veel mee, maar m'n derailleur kan niet meer dan 27/11 aan.

Helaas halverwege even moeten stoppen, hoewel ik het achteraf gezien waarschijnlijk net gehaald zou hebben als ik even in de pedalen zou zijn gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
hoi1234 schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:16:
[...]

Twee weekenden terug heb ik de holle weg met m'n zwager gedaan. Ik herken het dat je lichter wilt schakelen, maar al op het lichtste verzet draait. Heb trouwens achter 11/25, dus daar ben je sowieso niet veel mee, maar m'n derailleur kan niet meer dan 27/11 aan.

Helaas halverwege even moeten stoppen, hoewel ik het achteraf gezien waarschijnlijk net gehaald zou hebben als ik even in de pedalen zou zijn gaan staan.
Ik weet eigenlijk niet eens wat ik heb 8)7 is het een kwestie van aflezen of moet je echt gaan tellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tinusvolkel schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:39:
[...]

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik heb 8)7 is het een kwestie van aflezen of moet je echt gaan tellen?
Tellen >:)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Volgens mij tellen, maar als je een nieuwe koopt, kun je verschillende bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Je kan het aflezen, in de rand van elk tandwiel staat iets van 25T (25 tandjes dus). Goed kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Voor krijg ik wel een getal gevonden:
50 & 34
Achter op de cassette niet maar heb even de uiterste geteld en is dus:
11-29

Maar kon bij de Holleweg nog blijven zitten op m’n fiets :) dus dan kan ik denk ik in Nederland met deze verhouding wel prima vooruit.

[ Voor 35% gewijzigd door Tinusvolkel op 13-09-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
Het effect van een training is met name de supercompensatie. Hiervoor is kennis over rijden met hartslagmeter en of vermogensmeter verplichte kost. De oefeningen die jij noemt zijn technieken en de kern van wielrennnen is niet techniek maar duurvermogen trainen. Vooral blokkentrainen op je MLSS. Iedere wielrenner die serieus beter wil worden moet zijn omslagpunt (mlss) weten. Als je nog 100 euro over hebt, doe eens een inspanningstest met de RAMP methode op een vermogensmeter. De betere doen ook longtest zoals Vo2 max.
joint_me schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:12:
Ik ben opzoek naar trainingen die je met een groep kan doen, iemand daar een leuke website voor of een boek?

Kan wel wat dingen bedenken, zoals bochten, pak de haas, kop over kop, waaier rijden, maar is er meer?

Wil met een groepje kijken of we wat doelgerichter kunnen trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tinusvolkel schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:26:
Voor krijg ik wel een getal gevonden:
50 & 34
Achter op de cassette niet maar heb even de uiterste geteld en is dus:
11-29

Maar kon bij de Holleweg nog blijven zitten op m’n fiets :) dus dan kan ik denk ik in Nederland met deze verhouding wel prima vooruit.
https://www.mantel.com/blog/het-juiste-verzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een vrij random vraag die vast iemand hier kan beantwoorden. Ik heb sinds een maand een Canyon Roadlite AL 8.0 om te fietsen naar werk. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik tevreden ben over de fiets. Eén van de dingen waar ik me aan stoor is het zeer luide tikkende geluid als ik niet aan het trappen ben (zie onderstaande video). Het is waarschijnlijk een vrij domme vraag, maar waar wordt die geluid door veroorzaakt? Volgens mij hebben veel fietsen dit geluid in meer of mindere mate, maar ik vind dat de Roadlite wel extreem luid en agresief klinkt (ook bijvoorbeeld als ik met de fiets aan de hand loop). Kan ik dit geluid als normaal beschouwen voor deze fiets en/of kan ik er iets aan doen om het geluid minder te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
@monnick Is normaal en komt van de freehub.
Je kan altijd een nieuw wiel kopen, maar zou er niet mee inzitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
monnick schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:11:
Ik heb een vrij random vraag die vast iemand hier kan beantwoorden. Ik heb sinds een maand een Canyon Roadlite AL 8.0 om te fietsen naar werk. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik tevreden ben over de fiets. Eén van de dingen waar ik me aan stoor is het zeer luide tikkende geluid als ik niet aan het trappen ben (zie onderstaande video). Het is waarschijnlijk een vrij domme vraag, maar waar wordt die geluid door veroorzaakt? Volgens mij hebben veel fietsen dit geluid in meer of mindere mate, maar ik vind dat de Roadlite wel extreem luid en agresief klinkt (ook bijvoorbeeld als ik met de fiets aan de hand loop). Kan ik dit geluid als normaal beschouwen voor deze fiets en/of kan ik er iets aan doen om het geluid minder te maken?

[Vimeo: Canyon Roadlite Sound]
No offense, maar Tweakers heeft ook een eigen topic voor fietsen met een rechtstuur: Het grote fietsen met rechtstuur topic (deel 14)

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:35:
@monnick Is normaal en komt van de freehub.
Je kan altijd een nieuw wiel kopen, maar zou er niet mee inzitten :)
Awesome, bedankt voor het snelle antwoord. Ik was nog niet bekend met de "freehub", dus wat geleerd. Hartelijk dank. Ik vond dit ook een informatieve video over dit geluid:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
Ugh beetje balen.. Zou gisteren een rondje Sallandse heuvelrug doen met wat vrienden, helaas na net geen 100km lek gereden en kreeg het niet gefikst langs de weg (top, die tubes).. Vandaag dus al een uur bezig geweest om oude lijm van de velg af te krijgen. Even voor mijn eigen welzijn: als ik er een nieuwe tube op doe hoeft niet alle lijm van de velg af, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Tubes is het beste van het beste! Had je volgauto geen passend wiel of reserve fiets voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
monnick schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:46:
[...]

Awesome, bedankt voor het snelle antwoord. Ik was nog niet bekend met de "freehub", dus wat geleerd. Hartelijk dank. Ik vond dit ook een informatieve video over dit geluid:

[YouTube: Can You Make Your Freehub Louder? | The GCN Tech Clinic]
Een goede luide freehub is de vriendelijkste bel die je ooit gaat krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag heerlijk gefiets 51,08 km in 2:02 uur, snelheid komt wel, is pas de derde week op de racefiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:54:
@Stancke Ik heb één carbon spacer over voor je. Scheelt een dure bestelling. Hoogte ongeveer 3.5mm en diameter 35mm. Laat maar weten. Is zo in een envelopje gedaan.
Thanks voor de aanbiedingen maar heb ze bij Futurumshop besteld (je zou ze ook moeten opsturen naar Belgie :)), ondertussen de nieuwe stuurpen kunnen steken met de kleinste spacer erbij en probeem ook opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Wat eten en drinken jullie op een rit van Max 60 km

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
racoon schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:05:
Wat eten en drinken jullie op een rit van Max 60 km
De ene 1 bidon water en niks te eten. De ander ieder half uur een bidon vol koolhydraten en een halve koe.
Dus hier valt niet zo 1-2-3 iets zinnigs over te zeggen. Ligt ook aan je getraindheid en intensiteit.

Wat heb jij gegeten en gedronken in de rit die het dichtst bij je rit die je wilt gaan rijden kwam? En hoe beviel dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verona27
mhr-zip schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:23:
[...]

Tubes is het beste van het beste! Had je volgauto geen passend wiel of reserve fiets voor je?
Nee, was heel slecht geregeld, waren maar twee reservewielen mee, beiden al gebruikt en mijn domestique was vergeten een vervangende tube te lijmen van te voren. Gelijk ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

mhr-zip schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:17:
[...]

De ene 1 bidon water en niks te eten. De ander ieder half uur een bidon vol koolhydraten en een halve koe.
Dus hier valt niet zo 1-2-3 iets zinnigs over te zeggen. Ligt ook aan je getraindheid en intensiteit.

Wat heb jij gegeten en gedronken in de rit die het dichtst bij je rit die je wilt gaan rijden kwam? En hoe beviel dat?
Ik had 1 gelletje mee ,1 energy bar en een bidon isodrink gemixt als dorstlesser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
racoon schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:23:
[...]

Ik had 1 gelletje mee ,1 energy bar en een bidon isodrink gemixt als dorstlesser
Hoe voelde je je hierbij?

Hoelang rij je ongeveer over 60 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

mhr-zip schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:40:
[...]

Hoe voelde je je hierbij?

Hoelang rij je ongeveer over 60 km?
Vandaag 50,8 km in 2 uur 2 minuten gedaan, na afloop beetje moe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
racoon schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:44:
[...]

Vandaag 50,8 km in 2 uur 2 minuten gedaan, na afloop beetje moe
Prima dan toch met eten.
We zijn geen profs dat we de laatste koolhydraat moeten wegen.

Waar je nog een beetje mee kan spelen is meer drinken (500 ml/u).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

mhr-zip schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:47:
[...]

Prima dan toch met eten.
We zijn geen profs dat we de laatste koolhydraat moeten wegen.

Waar je nog een beetje mee kan spelen is meer drinken (500 ml/u).
Daar dacht ik zelf ook aan meer proberen te drinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
Dat is inderdaad prima. Vandaag een kleine 80 km gedaan (in 2:47, 28,3 gemiddeld) en heb twee bidons met elk 2,5 schep isotone poeder van 700 ml leeggedronken, een Nakd (dadel)reepje en een graanreepje gehad. Waren met z'n tweeën, halverwege nog korte pauze op een terras waar ik nog een ijsthee had. Wel veel wind vandaag, en hadden 7 km gravel over verschillende stroken.

Edit: Daarnaast houd ik voor mij de stelregel aan dat ik elk kwartier een (flinke) slok neem. Vaak is m'n tweede bidon alleen water trouwens, maar voor langere dagen vaak beide met isotonen en dan later bijvullen met water, omdat je tijdens stops wel weer wat suiker houdende frisdrank kan drinken. Normaal doe ik voor 80 km ook 1 bidon met water maar vanwege de wind vandaag anders gekozen.

[ Voor 38% gewijzigd door MaSw85 op 13-09-2020 15:02 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
racoon schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:56:
[...]

Daar dacht ik zelf ook aan meer proberen te drinken
Wat je ook nog kan proberen is "normaal" voedsel te nemen. Mag wel een reepje zijn, maar niet een speciale dure sportreep en ook gelletje vervangen door reepje. Zeg maar wat @Waus26 eet, of iets anders uit de supermarkt. Banaan of krentenbol kan uiteraard ook.

Ik denk niet dat je er langzamer van gaat fietsen.

Goede herstel maaltijd raad ik altijd aan (lijnen doe je maar op de dagen dat je niet sport).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08

Mooi geluid man! Niks aan doen want het is handig als je achter andere fietsers rijd. Je houdt je benen stil en iedereen weet dat je er zit.

Andersom is het ook handig als je kop over kop gaat. Je hoort de hub van de renner achter je als je te zacht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb een vrij random vraag die vast iemand hier kan beantwoorden. Ik heb sinds een maand een Canyon Roadlite AL 8.0 om te fietsen naar werk. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik tevreden ben over de fiets. Eén van de dingen waar ik me aan stoor is het zeer luide tikkende geluid als ik niet aan het trappen ben (zie onderstaande video). Het is waarschijnlijk een vrij domme vraag, maar waar wordt die geluid door veroorzaakt?
Als je een beetje handig bent, kan je zelf het freewheel opnieuw invetten. Ik heb zelf ook een Canyon en dit is prima thuis te doen. Er is speciale vet voor freewheels. Als je hem opnieuw invet is hij waarschijnlijk een stuk stiller. De procedure is redelijk eenvoudig: cassette er af halen, freewheel los trekken en dan kom je bij de rateltjes. Schoonmaken en opnieuw invetten, en dan in omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten. Ik doe het 1x per jaar.

YouTube: DT Swiss 240 Ratchet Freehub Quick Service Guide

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 13-09-2020 15:40 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Ik vind dat juist altijd wel een mooi geluid. De mijne heeft dat helaas niet :( En het is trouwens een doodzonde om je racefiets op z'n kop te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
hoi1234 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:20:
[...]
En het is trouwens een doodzonde om je racefiets op z'n kop te zetten.
op een zo te zien schone vloer? Je moet dat soort onzin niet te series nemen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:50
Een racefiets met zulke pedalen sowieso niet serieus nemen

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verona27
Het is ook geen racefiets..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 22:46
KW25 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:52:
Een racefiets met zulke pedalen sowieso niet serieus nemen
Bedankt voor de tip!
Zal SPD pedalen op mijn omafiets zetten, kan ik meteen meedoen met de TdF...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 157 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).