Dolomieten is volgens mij ook wel redelijk extreem toch? In Limburg, België en stukken Duitsland heb je wel voldoende aan 34x29 toch? Of zou je dan toch proberen er een 30 onder te zetten?Ypuh schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:40:
[...]
Er zit zoveel suiker in dat die dingen nooit verkeerd kunnen gaan lijkt me. Een jaartje meer of minder worden ze niet anders van in ieder geval.
Last van je maag is gewoon inherent aan zo'n suikerbom nemen en gaat dubbelopl i.c.m. een zware inspanning. Vandaar dat ik ook schrijf dat je even moet wennen aan de meeste sportvoeding. Nooit een gelletje nemen en dan tijdens de AGR 10 van die dingen naar binnenwerken en 5 bidons sportdrank gaat niet goed.
Ps. Op dit moment een weekje aan het fietsen in de Dolomieten (lees: uitschieters tot 28% en hoger). Rij nu met een 34x30 als kleinste verzet en kom ook wel boven, maar dat mag ook wel met bijna 12dkm in de benen. Een nog kleiner verzetje is zelfs voor mij geen overbodige luxe op de langere klimmen, vooral als je er meerdere achter elkaar doet. Ter illustratie met een gemiddelde cadans van 60 zit ik al op 230-270w gemiddeld bij 77kg.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB