Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Galois schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:14:
Ik vind het altijd zo 'bijzonder' dat 'veel' van jullie zo 'gevoelig' (ja, veel '-tekens :)) zijn voor een cm meer of minder.
veel mensen zijn daar net als jij helemaal niet zo gevoelig voor. Het is alleen zo dat wanneer je bij het deel hoort die er wel gevoelig voor is kun je dat beter voor zijn door op een fiets te stappen die past.
Daarbij is het ook zo dat wanneer je jezelf meer belast / meer gaat fietsen dat je ook vanzelf gevoeliger wordt voor foute afstelling. Zelfde geldt volgens mij als je wat ouder wordt of langer fietst dat je eerder merkt of je lekker op een fiets zit. Wanneer je jonger bent pas je je makkelijker aan aan een anders afgestelde racefiets.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
hoi1234 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:47:
[...]

Mijn zadel en volgens mij ook mijn stuur staan absoluut niet op de juiste hoogte. Maar ik merk er echt absoluut niks van. Het enige dat ik merk is dat ik m'n been heel erg gebogen houd als ik beneden ben met de trapper en ik veel te veel naar beneden kijk. Staat al letterlijk zo sinds ik de fiets 14 maanden geleden kocht, maar kwam er pas vrij laat achter en nu vergeet ik het telkens om het aan te passen.

Maar ook ik merk dus echt niks van een slechte afstelling.

Over aanpassen gesproken trouwens, hoe bepaal je de juiste stuur- en zadelhoogte? Ga ik dat van het weekend toch echt eens aanpakken. Had deze fiets met m'n zwager gekocht bij een handelaar en heb iets te veel op hen vertrouwd.
https://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 19:55
Ik zie niet in hoe een centimer langer of lager zou gaan werken voor mij. Ben niet de meest flexibele persoon, maar heb m'n fietspositie geoptimaliseerd tot het punt dat er niet veel speelruimte meer is (krachtoverbrenging vs comfort vs pijnvrij). Als je dan vervolgens ruim 40.000km gaat fietsen in die positie, dan ga je niet de een op de andere dag een centimeter hoger of lager zitten zonder gevolgen.

Een testrondje op een nieuwe fiets doet naar beleving niets. De rijeigenschappen kan ik uit de geometrie en reviews wel opmaken, maar eventuele pijntjes ontstaan vaak pas na 100km~. Een fiets waar ik bij wijze van niet comfortabel 200km op kan rijden en dat 4x per week, week in week uit, is voor mij niet geschikt. Zal niet zeggen dat ik dat regelmatig doe, maar op een goed afgestelde fiets zou het geen probleem mogen zijn.

Fysieke problemen ontstaan vaak ook niet na één rit (soms ook wel), maar als je eenmaal last hebt (bijv. een overbelaste knie of rugklachten door te laag te zitten) kom je er ook niet zo snel meer van af. Aller ergste is dan wanneer je naar de huisarts gaat en die doodleuk verteld maar ff 6 weken rust te nemen, een paar paracetamol en kom dan maar terug als je nog last hebt. Dat is gewoon geen optie.

Een slechte positie went natuurlijk ook, maar of dat goed is?

@Grin Dat is natuurlijk ook wel de dikst mogelijk aangeklede F12 die je kon vinden zeker :*)?

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 03-09-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
Vergeet niet grote korrels zout toe te voegen aan de adviezen van die site.
De helft is kul of volledig achterhaald

[ Voor 8% gewijzigd door DieAnder op 03-09-2020 16:12 ]

• MaSw85
DieAnder schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:08:
[...]

Vergeet niet grote korrels zout toe te voegen aan de adviezen van die site.
De helft is kul of volledig achterhaald
Check, het is inderdaad al een oude site. Maar een beetje googlen kan geen kwaad natuurlijk voor hulp bij afstellen.

Komoot

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:46

Galois

1811 - 1832

Ypuh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:52:
Ik zie niet in hoe een centimer langer of lager zou gaan werken voor mij. Ben niet de meest flexibele persoon, maar heb m'n fietspositie geoptimaliseerd tot het punt dat er niet veel speelruimte meer is (krachtoverbrenging vs comfort vs pijnvrij). Als je dan vervolgens ruim 40.000km gaat fietsen in die positie, dan ga je niet de een op de andere dag een centimeter hoger of lager zitten zonder gevolgen.

Een testrondje op een nieuwe fiets doet naar beleving niets. De rijeigenschappen kan ik uit de geometrie en reviews wel opmaken, maar eventuele pijntjes ontstaan vaak pas na 100km~. Een fiets waar ik bij wijze van niet comfortabel 200km op kan rijden en dat 4x per week, week in week uit, is voor mij niet geschikt. Zal niet zeggen dat ik dat regelmatig doe, maar op een goed afgestelde fiets zou het geen probleem mogen zijn.

Fysieke problemen ontstaan vaak ook niet na één rit (soms ook wel), maar als je eenmaal last hebt (bijv. een overbelaste knie of rugklachten door te laag te zitten) kom je er ook niet zo snel meer van af. Aller ergste is dan wanneer je naar de huisarts gaat en die doodleuk verteld maar ff 6 weken rust te nemen, een paar paracetamol en kom dan maar terug als je nog last hebt. Dat is gewoon geen optie.

Een slechte positie went natuurlijk ook, maar of dat goed is?

@Grin Dat is natuurlijk ook wel de dikst mogelijk aangeklede F12 die je kon vinden zeker :*)?
Daar ben ik het zeker met je eens. Net zo min als je met 'even liggen' een bed kunt testen :)

Maar als ik (of iemand stiekem) mijn stuurpen 1 cm korter maak, dan denk ik dat ik dat niet eens zou merken.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Galois schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:17:

Maar als ik (of iemand stiekem) mijn stuurpen 1 cm korter maak, dan denk ik dat ik dat niet eens zou merken.
Uw rug gaat dat toch merken, of de druk op je armen. Zal er allemaal aan liggen hoe sportief of relaxed je op de fiets zit denk ik.
Heb tot nu toe enkel ervaring met een MTB. Die heeft me toen opgemeten en de fiets afgesteld, heb er daar opgezeten maar het echt testen doe je als je uren achtereenvolgens op de fiets zit. Heb nooit iets van pijn gehad op de MTB, behalve toen ik tegen 30km/h onderuit ben gegaan :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waus26 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:13:
[...]

Check, het is inderdaad al een oude site. Maar een beetje googlen kan geen kwaad natuurlijk voor hulp bij afstellen.
Had op de site van Mantel al gevonden dat je de 109%, de heels- en de holmes-methode kunt gebruiken. Tenzij iemand daar nog aanvullingen op heeft, ga ik de 109%- en heels-methode gebruiken. Voor de holmes-methode heb je toch een trainer nodig en het is mij te veel werk dus.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:52:
[...]
Hehehe deze komt wel heeeeeel dichtbij de perfecte F12: juiste kleur, mooie wielen, de juiste remmen...
Alleen het stuurlint, zadel en banden zou ik hier aanpassen. Ohja, en een draadloze SRAM groep, dat kabeltje bij de achterderailleur is onnodig maar verder... zet deze config maar voor de deur! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Grin op 03-09-2020 16:32 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:30:
[...]

Hehehe deze komt wel heeeeeel dichtbij de perfecte F12: juiste kleur, mooie wielen, de juiste remmen...
Alleen het stuurlint, zadel en banden zou ik hier aanpassen. Ohja, en een draadloze SRAM groep, dat kabeltje bij de achterderailleur is onnodig maar verder... zet deze config maar voor de deur! d:)b
De juiste remmen inderdaad: Cane Creek eeBrakes. Ben zelf al een tijdje aan het sparen voor deze aanschaf. Hoe langer/vaker je er naar kijkt, des te mooier ze worden (aan het begin is het ff wennen).

Onderstaande zijn de El Real limited editions. Ieder half jaar zijn er 2 weken dat je een LTD bestellen kunt, zo heb je inmiddels de El Fuego, El Diablo, El Rosado, El Chulo, El Dorado en El Platina (en gewoon zwart).

Afbeeldingslocatie: https://media.theradavist.com/uploads/2019/09/IMG_3651.jpg?w=750&quality=75

Voor de nieuwsgierige mensen; doe het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43
Verona27 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:35:
[...]

Ja, alleen geschat vermogen is wel laag (van Strava althans, heb geen Garmin), omdat ik sinds ik een powermeter heb vooral rustige ritjes heb gedaan om mn knie niet teveel te belasten. Was inderdaad sowieso van plan dan bijvoorbeeld begin november nog een keer een testje te doen. Het is natuurlijk sowieso een momentopname.
Wat zeggen ze hier van je geschatte vermogen: https://intervals.icu/

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh Hahaha ja lekker hè! Echt een prachtig stukje techniek, die CC remmen. Ga je d'r echt voor? Dat wordt wel ff een verplichte fotoshoot na montage! Of je fietst maar weer ff naar Groningen toe! ;)
Ziet bijna niemand, en al helemaal niet op deze foto. Had eigenlijk een reactie verwacht over 'velg vs. disc' maar jij snapt 'm (uiteraard)! Deze oranje Pina is van een echte liefhebber... Zelfs de bidonhouder klopt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb helemaal geen lijstje droomfietsen qua merk type -O- (mijn huidige fiets is dat zeker niet).

Onderstaande fiets heb ik wel eens in het wild gezien, en *ik* vind het een verfrissende kleur. Al dat "mat Canyo stealth zwarte" van de afgelopen jaren is niet zo mijn ding. Maar bij deze fiets is de geometry, overall comfort en zulke hoge velgen dan weer niet mijn ding. Misschien kan ik beter dromen dat ik lenig genoeg was om er op te passen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyTpPDN-PooGnKqZ1q0bEy0HCWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/equVGSoRVtGgt3l7pH7v7k1n.jpg?f=fotoalbum_large

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
mhr-zip schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:30:
Ik heb helemaal geen lijstje droomfietsen qua merk type -O- (mijn huidige fiets is dat zeker niet).

Onderstaande fiets heb ik wel eens in het wild gezien, en *ik* vind het een verfrissende kleur. Al dat "mat Canyo stealth zwarte" van de afgelopen jaren is niet zo mijn ding. Maar bij deze fiets is de geometry, overall comfort en zulke hoge velgen dan weer niet mijn ding. Misschien kan ik beter dromen dat ik lenig genoeg was om er op te passen :+

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik een orbea orca of zo'n bmc mooiere lijnen hebben. Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar beetje rechte lijnen + lage seatstays vind ik het mooiste bij een racefiets

Bij deze heb je een bolle top tube.. (of lijkt ie bol door de zwarte kromme lijn..) en daar hou ik niet zo van.

De kleur is overigens wel prima :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 03-09-2020 19:50 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:45:
@Ypuh Hahaha ja lekker hè! Echt een prachtig stukje techniek, die CC remmen. Ga je d'r echt voor? Dat wordt wel ff een verplichte fotoshoot na montage! Of je fietst maar weer ff naar Groningen toe! ;)
Ziet bijna niemand, en al helemaal niet op deze foto. Had eigenlijk een reactie verwacht over 'velg vs. disc' maar jij snapt 'm (uiteraard)! Deze oranje Pina is van een echte liefhebber... Zelfs de bidonhouder klopt...
Ze staan al zeker een jaar ergens bovenaan m'n verlanglijstje en heb al verscheidene keren boven de bestelknop gehangen, maar het rationele denkvermogen heeft het tot dusver gewonnen. Als ik ze nu koop kan ik niet meer zeggen dat het een impulsaankoop is.

Mochten ze straks met een héle vette limited komen (zwart/rood) dan koop ik ze zeker en anders wacht ik gewoon af tot de zwarte een keer in de aanbieding komen of een netjes 2e hands setje. Ben er al wel een paar misgelopen, maar dat waren dan de oude modellen, direct mounts of ze vroegen bijna de nieuwwaarde.

Ps. Je hebt ze nog wel gekker/lichter, maar dat is niet mijn cup of tea.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 03-09-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:49:
[...]

Persoonlijk vind ik een orbea orca of zo'n bmc mooiere lijnen hebben. Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar beetje rechte lijnen + lage seatstays vind ik het mooiste bij een racefiets

Bij deze heb je een bolle top tube.. (of lijkt ie bol door de zwarte kromme lijn..) en daar hou ik niet zo van.

De kleur is overigens wel prima :9~
Ik bedoelde vooral de kleur. Ik ben verder niet zo van aero fietsen.

Iets met blauw, geel, of orange vind ik ook leuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVDJrHitZ0s3TBX_pdMwl0L-4mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTHQ6vcXsMyaFwGtdgfTl83H.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben ook 2 blauwe auto's). Hiervoor had ik een zilver grijze Toyota Avensis, hoe saai wil je je eigen leven maken :Z :Z Aan de andere kant heb ik ook niks met Italiaanse auto's of fietsen.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:26:
[...]

Als je een beetje data driven bent, scoor een power meter en start TrainerRoad. Met een powermeter en een garmin kan je hele trainingsplannen outdoor doen, en als je niet afhankelijk wilt zijn van weer/winter/zonlicht is het nog beter indoor te doen. In het Het grote indoor cycling topic is nog wel meer te vinden, maar het is ideaal om toe te werken naar een wedstrijd, of gewoon een dag op de kalender waarop je bepaalde doelen wilt bereiken.

Zelf ben ik in januari hiermee begonnen en mijn ftp van 260 naar boven de 300 gekregen (qua w/kg van 3.45 naar 4.05). En dat met gemiddeld ~ 5 uur per week, 3-4 indoor, 1-2 outdoor gemiddeld
Ik heb het idee dat er veel gefocust wordt op het verhogen van ftp. Ook door de wat fanatiekere recreatieve fietsers met een powermeter. Alsof dat "het doel" is. Het lijkt me belangrijk om echt ergens voor te trainen ipv alleen je ftp te willen verhogen (oké, kan ook een doel zijn..). Daarnaast na verloop van tijd word je beter in het doen van een ftp-test en weet je beter hoe je diep moet gaan, dus hoeveel zegt het eigenlijk?

Het hele jaar door je ftp willen verhogen lijkt me ook niet heel gezond. Beter lijkt het me om doelen te stellen zoals evenementen waar je aan mee wil doen: een keer een (training)wedstrijd meerijden, of een keer met daar een aanval kunnen doen, een toertocht, een cyclo, de alpe op binnen het uur, etc.) en op die momenten "goed" te zijn. All year round top fitness bestaat mi niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Reynouts schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:03:
[...]

Ik heb het idee dat er veel gefocust wordt op het verhogen van ftp. Ook door de wat fanatiekere recreatieve fietsers met een powermeter. Alsof dat "het doel" is. Het lijkt me belangrijk om echt ergens voor te trainen ipv alleen je ftp te willen verhogen (oké, kan ook een doel zijn..). Daarnaast na verloop van tijd word je beter in het doen van een ftp-test en weet je beter hoe je diep moet gaan, dus hoeveel zegt het eigenlijk?

Het hele jaar door je ftp willen verhogen lijkt me ook niet heel gezond. Beter lijkt het me om doelen te stellen zoals evenementen waar je aan mee wil doen: een keer een (training)wedstrijd meerijden, of een keer met daar een aanval kunnen doen, een toertocht, een cyclo, de alpe op binnen het uur, etc.) en op die momenten "goed" te zijn. All year round top fitness bestaat mi niet.
Die keuzes heb je allemaal met "plan builder" als je daar bv een crit plan kiest draait het zeker niet enkel om FTP verhogen

Strava

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
[...]

Waarom bestaat dat niet? Fitness is toch veel breder dan alleen fietsen? Bovendien: als jij bv sneller een klim wilt doen dan ga je daarvoor trainen maar dan verhoog je toch ook je FTP? Ik snap dat je misschien niet zoveel hebt met het doel an sich maar er leiden meerdere wegen naar Rome.

@mhr-zip 233 zegt ie daar, maar hij vroeg bij het aanmelden ook om een FTP in te vullen, al had ik geen 233 ingevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
[...]

Als je sneller wilt worden, of langer een hogere snelheid wilt kunnen vasthouden dan is het verhogen van je ftp de basis daarvan. Vandaar dat dit ook zo vaak als doel wordt gezien.

Daarnaast is het geen keuze bij een ftp test om dieper te "moeten" gaan, maar kunnen gaan.

Uiteraard zit hier ook nog veel variatie in. Zo zijn sommige mensen heel erg goed in heel lang tegen het omslagpunt aan te kunnen rijden (ddx bijvoorbeeld) en een ander is weer heel goed in korte krachtige beklimmingen. Het kracht profiel wisselt daarbij enorm tussen de verschillende renners.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Verona27 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:29:

@mhr-zip 233 zegt ie daar, maar hij vroeg bij het aanmelden ook om een FTP in te vullen, al had ik geen 233 ingevuld.
Hij geeft ook een e(stimated) ftp

Dit vind ik ook wel een mooie kleur fiets (niet de banden en ook niet hetAfbeeldingslocatie: https://racefietsblog.nl/wp-content/uploads/2019/07/sensa-guilia-evo-disc-caribbean-blue-1.jpg zadel).

Of deze kleur (in het echt).

Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1600x1600/05e17a266b0e9cc26fb81a2e0bed7e78/a/d/addict_rc_30_blauw.jpg

Ik heb verder niet naar wielen, kabels, afmontage, frames an sich etc gekeken.

• nogeeninlog
  • Laatst online: 16-09 17:29
BartNL schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:58:
[...]
Wanneer ik je lijstje bekijk zou je het beste een saaie Canyon kunnen kopen en die bij een spuiter in mooie kleurstelling (van bijvoorbeeld die Scalatore Festka) kunnen laten spuiten?
Maar dan ben je de belettering toch kwijt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip

• Verona27
mhr-zip schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:39:
[...]

Ja, dat is dus 233. Maar ik fiets eigenlijk nooit heel hard als ik gewoon normaal een rondje doe, dus ik verwacht dat ie wel stukje hoger zal liggen als ik 20min ftp test doe. Maar 240-250 moet dan wel zeker haalbaar zijn lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Verona27 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:29:
[...]

Waarom bestaat dat niet? Fitness is toch veel breder dan alleen fietsen? Bovendien: als jij bv sneller een klim wilt doen dan ga je daarvoor trainen maar dan verhoog je toch ook je FTP? Ik snap dat je misschien niet zoveel hebt met het doel an sich maar er leiden meerdere wegen naar Rome.

Ik heb het niet over algehele fitness maar over top fitness op de fiets. Als je het hele jaar denkt dat je op je top zit, dan train je niet slim genoeg en neem je niet genoeg rustperiode. Dat bedoel ik meer.

Ik snap wat je zegt en veel soorten training zal ook (kunnen) leiden tot een hoger ftp, zeker als je doel is om een klim van een uur te rijden. Maar aan de andere kant kun je met alleen een hoog ftp misschien niet eens meekomen in je lokale trainingscriterium en moet je juist aan andere facetten werken.

Enige wat ik in het verhaal van prullenman mistte was een onderliggend doel. Het kan inderdaad zijn dat het doel van iemand puur is zijn ftp te verhogen, maar ook dan werkt het beter om naar een piek toe te werken lijkt mij.
Michaelg schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:34:
[...]

Als je sneller wilt worden, of langer een hogere snelheid wilt kunnen vasthouden dan is het verhogen van je ftp de basis daarvan. Vandaar dat dit ook zo vaak als doel wordt gezien.

Daarnaast is het geen keuze bij een ftp test om dieper te "moeten" gaan, maar kunnen gaan.

Uiteraard zit hier ook nog veel variatie in. Zo zijn sommige mensen heel erg goed in heel lang tegen het omslagpunt aan te kunnen rijden (ddx bijvoorbeeld) en een ander is weer heel goed in korte krachtige beklimmingen. Het kracht profiel wisselt daarbij enorm tussen de verschillende renners.
Goed punt Als je alleen fietst heb je daar zeker gelijk in en denk ook dat veel fietsers daarvoor trainen/fietsen.

In mijn beleving moet je echt wel leren hoe je een ftp-test het beste uit kunt voeren, door jezelf te leren pacen, te leren hoe je het indeelt en wat diepgaan is. Daar zit wel een leercurve in. Tenminste.. dat was bij mij zo.

Wat betreft je laatste punt: ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Denk je dat dat krachtprofiel voornamelijk genetisch is of uit specifieke training komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Reynouts schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:05:
Ik snap wat je zegt en veel soorten training zal ook (kunnen) leiden tot een hoger ftp, zeker als je doel is om een klim van een uur te rijden. Maar aan de andere kant kun je met alleen een hoog ftp misschien niet eens meekomen in je lokale trainingscriterium en moet je juist aan andere facetten werken.

Enige wat ik in het verhaal van prullenman mistte was een onderliggend doel. Het kan inderdaad zijn dat het doel van iemand puur is zijn ftp te verhogen, maar ook dan werkt het beter om naar een piek toe te werken lijkt mij.

In mijn beleving moet je echt wel leren hoe je een ftp-test het beste uit kunt voeren, door jezelf te leren pacen, te leren hoe je het indeelt en wat diepgaan is. Daar zit wel een leercurve in. Tenminste.. dat was bij mij zo.

Wat betreft je laatste punt: ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Denk je dat dat krachtprofiel voornamelijk genetisch is of uit specifieke training komt?
Mbt het laatste punt. Ik denk dat je goed wordt in datgene wat je traint. Een deel zal zeker genetisch zijn bijdrage hebben, maar als je nooit je sprints traint, zul je nooit een sprinter worden.
De training plannen van bijvoorbeeld Trainerroad zijn daar ook op gebouwd. Als je uit gaat van een plan van 28 weken zullen de eerste 12 weken bestaan uit de basis fitness. Daarna ga je de fitness uitbouwen. Hier kies je al wel een richting. Wil je langere periodes een hoger wattage kunnen rijden, of wil je vaak "punches" kunnen uitdelen. Hierbij is je doel natuurlijk belangrijk (crits rijden, gran Fondo uitrijden, TT rijden etc). De laatste 8 weken wordt je klaar gestoomd voor je evenement/race. Noemen ze dan ook het specialty gedeelte. Dit jaar leg ik zelf de focus op langere periodes een hoog wattage rijden, volgend jaar zal ik me richting op de kortere punches.

Wat betreft hoe je een ftp test moet uitvoeren zit er zeker een leercurve in als je kijkt naar een 20minuten test. Maar als je dit een paar keer gedaan hebt, zul je iedere keer tot het gaatje kunnen gaan en zal daar dus geen verschil meer in zitten.

En laten we wel wezen, als je bij een crit uit iedere bocht zeg 500 watt moet acceleren is dat natuurlijk een stuk makkelijker met een ftp van 300 dan van 200 😉.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Michaelg schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:34:
[...]
Haha ja zo heb ik gisteren 2 uur lang gefietst en kwam ik met 280w np thuis.
Terwijl mijn ftp (geschat) ergens rond de 320 zit ofzo.
Kwam daar trouwens dit jaar totaal niet bij in de buurt in Frankrijk, volgens mij door de extreme hitte want hartslag kreeg ik ook amper omhoog.
Maar ftp boeit mij ook totaal niet, ik ben niet zo iemand die uurtje gaat fietsen zegmaar ;)
Echt heeeel diep gaan heb ik juist weer moeite mee, hou altijd reserve om uur later nog zo'n inspanning te doen.
Knap als ik dan bij de tour de france die knechten op kop zie rammen bij een klim en dan compleet leeg zowat omvallen.

En wat een prutweer was het vandaag...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Eerder langs zien komen: echt strak werk zit er tussen! Vooral die oil slicks zijn tof.

Enig idea wat zoiets kost eigenlijk?

• mhr-zip
Morrar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:44:
[...]

Eerder langs zien komen: echt strak werk zit er tussen! Vooral die oil slicks zijn tof.

Enig idea wat zoiets kost eigenlijk?
@Stoffa weet jij dat?

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Michaelg schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:25:
En laten we wel wezen, als je bij een crit uit iedere bocht zeg 500 watt moet acceleren is dat natuurlijk een stuk makkelijker met een ftp van 300 dan van 200 😉.
Dat is best kort door de bocht, ha! Nee maar zonder dollen. Met louter een FTP wat hoog kan zijn zegt dat geen snars over hoe goed je bij een crit bent. Afhankelijk van het parcours natuurlijk, maar waar ik trainde afgelopen jaren heb je een vrij scherpe bocht waarna je echt wel vol aan de bak moet. Dan heb je het niet over 500W maar dat gaat meer richting de 800-900+. Doe dat bij een wedstrijdtraining van 1u15 - 1u30 en met 1,4km per rondje doe je dat dus al snel 40+x. Dan kan je een FTP van 4W/kg hebben wat alleen maar zegt dat je voor een uur lang een constante kan rijden van 4W/kg maar dat zegt nog niets over hoe goed je bent juist in dat afwisselende werk.

En voor wat betreft de FTP testen enzo. De meesten doen denk ik de test van 20min volle bak en dan 95% daarvan geloof ik. Maar dat is toch nog wel anders denk ik dan echt een uur lang proberen een wattage te rijden. Heb zelf ook voornamelijk via Zwift de 20min variant gedaan en niet een uur lang. Maar dat lijkt me zo op voorhand nog best pittig.

Vanavond voor het eerst weer op Zwift gereden. Die 25km gratis even gebruikt om mijn Tacx te testen die ik wat maanden terug overgenomen had. Alles werkt helemaal prima dus dat is prettig. Hij maakt ook minder geluid dan degene die ik voor test had van een buurman, net wat nieuwer deze denk ik.

Maar de basis is er wel degelijk nog, maar dit jaar is vooralsnog een beetje een gek jaar so far. Heb het in ieder geval afgeschreven nu. Morgen weer op de weegschaal en binnenkort met iets van een plan aan de slag binnen Zwift zelf of even zelf wat aanklooien. Maar komt er vooral op neer dat het afwisselen wordt en het gewicht moet weer naar beneden. Zou mooi zijn als ik in februari - maart zo net onder de 80 kan zitten. Dan fingers crossed dat volgend seizoen weer wat meer is zoals het vorig jaar was.

[ Voor 37% gewijzigd door orange.x op 03-09-2020 22:10 ]

• Verona27
orange.x schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:05:
[...]

Dat is best kort door de bocht, ha! Nee maar zonder dollen. Met louter een FTP wat hoog kan zijn zegt dat geen snars over hoe goed je bij een crit bent. Afhankelijk van het parcours natuurlijk, maar waar ik trainde afgelopen jaren heb je een vrij scherpe bocht waarna je echt wel vol aan de bak moet. Dan heb je het niet over 500W maar dat gaat meer richting de 800-900+. Doe dat bij een wedstrijdtraining van 1u15 - 1u30 en met 1,4km per rondje doe je dat dus al snel 40+x. Dan kan je een FTP van 4W/kg hebben wat alleen maar zegt dat je voor een uur lang een constante kan rijden van 4W/kg maar dat zegt nog niets over hoe goed je bent juist in dat afwisselende werk.
Natuurlijk zal een persoon met een ftp van 200 veel minder makkelijk meekomen/slechter presteren in zo'n crit dan iemand met een ftp van 300.. Tuurlijk komt er veel meer bij kijken dan alleen een hoog ftp, dat is logisch.

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Verona27 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:08:
Natuurlijk zal een persoon met een ftp van 200 veel minder makkelijk meekomen/slechter presteren in zo'n crit dan iemand met een ftp van 300.. Tuurlijk komt er veel meer bij kijken dan alleen een hoog ftp, dat is logisch.
Een FTP van 200 of 300 zegt ook niets :P FTP wil alleen zeggen welk vermogen die persoon voor een bepaalde tijd kan volhouden. Iemand van 56kg met een FTP van 200W zal harder omhoog rijden dan iemand van 93kg met een FTP van 300W bij wijze van. Je moet eigenlijk dus ook je FTP verrekenen met je gewicht en dan spreken over W/kg. Maar volgens mij weet je dat ook wel.

Daarnaast zegt het denk ik ook vooral iets over klimmen en niet zozeer iets over hoe hard je kan op een vlakke weg. Bij klimmen heb je namelijk gemiddeld minder last van andere factoren zoals aerodynamica of wind etc. Op het vlakke kan materiaalkeuze meer van invloed zijn bijvoorbeeld.

FTP of de W/kg heeft vooral betekenis voor een rijder die zichzelf wil vergelijken met zichzelf. Ik fiets natuurlijk wel eens met wat mensen die dan geen powermeter hebben en dan rij ik op een glooiend stuk bijvoorbeeld op kop omhoog en dan wordt me gevraagd hoeveel W ik draai. Die persoon is dan zeg 10kg lichter, 10cm korter etc dus ik kan wel zeggen ik zit op 450W, maar dat zegt dan helemaal niks voor die persoon want die trapt een heel ander wattage.

• Verona27
orange.x schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:16:
[...]

Een FTP van 200 of 300 zegt ook niets :P FTP wil alleen zeggen welk vermogen die persoon voor een bepaalde tijd kan volhouden. Iemand van 56kg met een FTP van 200W zal harder omhoog rijden dan iemand van 93kg met een FTP van 300W bij wijze van. Je moet eigenlijk dus ook je FTP verrekenen met je gewicht en dan spreken over W/kg. Maar volgens mij weet je dat ook wel.

Daarnaast zegt het denk ik ook vooral iets over klimmen en niet zozeer iets over hoe hard je kan op een vlakke weg. Bij klimmen heb je namelijk gemiddeld minder last van andere factoren zoals aerodynamica of wind etc. Op het vlakke kan materiaalkeuze meer van invloed zijn bijvoorbeeld.

FTP of de W/kg heeft vooral betekenis voor een rijder die zichzelf wil vergelijken met zichzelf. Ik fiets natuurlijk wel eens met wat mensen die dan geen powermeter hebben en dan rij ik op een glooiend stuk bijvoorbeeld op kop omhoog en dan wordt me gevraagd hoeveel W ik draai. Die persoon is dan zeg 10kg lichter, 10cm korter etc dus ik kan wel zeggen ik zit op 450W, maar dat zegt dan helemaal niks voor die persoon want die trapt een heel ander wattage.
Daar heb je wel gelijk in, maar tot op zekere hoogte zegt het ook wel iets over iemands fitness. Neem zo'n tour de tietema waar het al eerder een keer over ging: die gast die nog nooit gereden had kwam niet veel verder een ftp van 180 voor hij begon terwijl die wat fittere gast ergens rond de 250 zat al gelijk, dat verschil zag je ook goed terug in de filmpjes en ook in de uiteindelijke ronde van vlaanderen die ze reden. Maar goed, het blijft uiteindelijk inderdaad maar een getal wat iets zegt over een theoretische hoeveelheid watt die je een uur zou kunnen volhouden (of 1x hebt volgehouden als je een uurtest doet) en verder hangen je prestaties van een heleboel andere zaken af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb het idee dat er veel gefocust wordt op het verhogen van ftp.
Ik kan me altijd wel vinden in dit stukje van @Prulleman

Prulleman in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Ik weet niet of er een term voor is, maar een MvdP kan hele zware inspanningen doen en dan tijdens het rijden ook weer herstellen en die zware inspanningen herhalen. Dat is ook iets wat je volgens mij moet trainen en niet komt van een standaard ftp traininkje op een Tacx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:47:

Maar ook ik merk dus echt niks van een slechte afstelling.
Ga eens echt veel fietsen zou ik zeggen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Laatst online: 07:24
mhr-zip schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:43:
[...]

Ik kan me altijd wel vinden in dit stukje van @Prulleman

Prulleman in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Ik weet niet of er een term voor is, maar een MvdP kan hele zware inspanningen doen en dan tijdens het rijden ook weer herstellen en die zware inspanningen herhalen. Dat is ook iets wat je volgens mij moet trainen en niet komt van een standaard ftp traininkje op een Tacx.
De grap is dat MvdP ook voor die punches een hoog FTP nodig heeft om te kunnen herstellen na zijn krachtsexplosies. Een hoog FTP betekent namelijk ook meer capaciteit om melkzuur af te breken na een inspanning.

FTP is gewoon een praktische maat voor het aerobe vermogen wat je kan leveren; en in de basis is dat waar het als wielrenner om draait. Iedere vorm van wielrennen op de weg is namelijk een duursport met hooguit een paar kleine variaties in de aandacht die je de hoge zones moet geven. Sprinters zoals bijvoorbeeld Groenewegen zouden als hardloper gewoon marathonlopers met een goed eindschot zijn geweest en geen 100 meter lopers. (Theo Bos heeft dat ook ooit moeten ondervinden toen hij van de baan kwam).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Je kan FTP voor 100 dingen gebruiken..
- progressie meten
- trainings doelen stellen
- workouts scalen (erg belangrijk in trainerroad)
- pacen in een race
- pacen op een klim
- jezelf vergelijken met anderen (dan in w/kg)
- ...

Kies er maar een paar of allemaal, of helemaal geen als je er niks om geeft :)

Persoonlijk vind ik het een mooi nummer om progressie meetbaar te maken en doelen te stellen (4 w/kg :)F ). Uiteraard binnen de trainerroad workouts is het van belang om alle workouts op de juiste intensiteit te doen. Buiten heb ik geen power dus daar houd het wel een beetje op voor mij. (Hoewel je door je uurtjes indoor te maken ook buiten een beter gevoel voor je zones krijgt, dus ook zonder power kan ik buiten beter pacen)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Ypuh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:29:
Met Campy SR EPS komt elke fiets wel in aanmerking als once in a life team midlife crisis droomfiets hoor ;).

Factor framesets zijn regelmatig wel met goede kortingen te koop. Daar hoef je niet meer voor te betalen dan 60% retail als je even geduld hebt.
Ook enig idee waar ze te koop zijn? De Factor staat ook wel op mijn verlanglijstje.

@Grin Dank voor je lijstje, helaas voor mij allemaal fietsen waar ik dan weer niet echt warm van word, al is zo'n Look natuurlijk wel iconisch, ik vind het allemaal wat te schreeuwerig.3T is zeker mooi en zal me er eens wat meer in verdiepen.

@Ypuh De klassiek ogende fietsen zijn echt prachtig. Zo staat de Katai bij mij hoog op de later als ik groot ben lijst, Heb gemaild om een prijsopgave maar die kreeg ik niet, ik moest maar ff bellen of langskomen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
DeFeCt schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:45:
[...]

Ook enig idee waar ze te koop zijn? De Factor staat ook wel op mijn verlanglijstje.
Ee bedankt, daar gaat mijn exclusiviteit. Kan ik weer opzoek naar wat anders :P

Maar ik ben wel benieuwd idd naar de plekken waar die discounts zijn de vinden. 60% op een frame van 5k+ is de moeite waard :)

3T frames zijn idd mooie frames (Strada Due). En tekoop in RTP waardoor je voor relatief weinig euro's echt wat moois kan regelen.

Wat mij weerhoud van een 3T is het kabelverloop. De ingang bij het balhoofd vind ik afschuwelijk. Als ze voor 2021 een update doen van het frame van all-internal kabels, dan is het echt een heel mooi frame voor een super aantrekelijke prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door MrBarBarian op 04-09-2020 08:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Factor... Die had ik uiteraard ook moeten noemen. In mijn persoonlijke top 10 zelfs. 3T, Factor, Chapter2, allemaal high-tech aero bikes. Althans zo zien ze d'r uit in mijn ogen. Toch aero maar geen eenheidsworst, wordt daar zeker warm van. Bang voor buck is ook gewoon prima op orde, staat hier een C2 in de garage namelijk. O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrBarBarian schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:54:
[...]

3T frames zijn idd mooie frames (Strada Due). En tekoop in RTP waardoor je voor relatief weinig euro's echt wat moois kan regelen.
Wat is RTP?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Ready To Paint

Het frame wordt dus ongeverfd geleverd.. Kan je zelf een spuiter zoeken en creatief worden ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Nou ik wist dat wel, maar ik ben het precieze bedrag vergeten. Heb ze ooit gebeld met de vraag wat het kostte, en het was iets in de orde van 300 piek geloof ik. Ik vond het zelf in ieder geval nog wel meevallen.
Overigens is er nu iemand van het fietsforum die zijn Scott Foil naar Etoe in Duitsland heeft gestuurd voor een paintjob. Staan al wat filmpjes van het proces op YouTube.

PS: Wat ook nog wel leuk is, is dat ze me vertelden dat ze tevens voor Trek de Project One kleuren spuiten. Kreeg het aanbod om zo'n paintjob te zetten voor de helft van wat Trek ervoor rekent.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 04-09-2020 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
mhr-zip schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:39:
[...]

Dit vind ik ook wel een mooie kleur fiets (niet de banden en ook niet het[Afbeelding] zadel).
haah, das mijn fiets :) Na ruim 8000km nog steeds uitermate tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

borft schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:28:
[...]

Hoe laat je die fiets zo staan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
DeFeCt schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:30:
[...]

Ze zijn perfect gebalanceerd of photoshop is mijn gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:17

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

[...]

Photoshop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

2 foto's maken, eerst voor vasthouden en daarna achter. En dan beide helften gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:33
Goedemorgen

Omdat ik begin van het nieuwe jaar mijn volgende fiets wil aanschaffen oOo , wil ik mijzelf vooraf goed op laten meten dmv een goede bikefit, om me zo veel gerichter te kunnen orienteren. De eerste keer was het de klassieke "lineaal tegen het kruis" en meetlint tot aan je pols, maar omdat ik zelf wat verder ben in het fietsen, en de volgende fiets ook beter/duurder wordt dan de eerste wil ik ook dat de bikefit ook deze keer helemaal goed is..

Daarom een tweetal korte bikefitvraagjes

1- In mijn eerste orientatie naar een nieuwe fiets, kwam ik bij een zaak uit (CC5311 in zaltbommel) die ook een bikefit heeft. Zijn jullie bekend met het GURU-bikefitsysteem, en zo ja wat zijn julie ervaringen daarmee

2 - Omdat ik nog niet zeker weet waar ik mijn fiets ga kopen, en ik in de buurt van Rotterdam woon, vroeg ik mij af of hier in de buurt ook een goede fitter zit?

Alvast veel dank voor het wegwijs maken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
RHE218 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:43:
Goedemorgen

Omdat ik begin van het nieuwe jaar mijn volgende fiets wil aanschaffen oOo , wil ik mijzelf vooraf goed op laten meten dmv een goede bikefit, om me zo veel gerichter te kunnen orienteren. De eerste keer was het de klassieke "lineaal tegen het kruis" en meetlint tot aan je pols, maar omdat ik zelf wat verder ben in het fietsen, en de volgende fiets ook beter/duurder wordt dan de eerste wil ik ook dat de bikefit ook deze keer helemaal goed is..

Daarom een tweetal korte bikefitvraagjes

1- In mijn eerste orientatie naar een nieuwe fiets, kwam ik bij een zaak uit (CC5311 in zaltbommel) die ook een bikefit heeft. Zijn jullie bekend met het GURU-bikefitsysteem, en zo ja wat zijn julie ervaringen daarmee

2 - Omdat ik nog niet zeker weet waar ik mijn fiets ga kopen, en ik in de buurt van Rotterdam woon, vroeg ik mij af of hier in de buurt ook een goede fitter zit?

Alvast veel dank voor het wegwijs maken _/-\o_
https://www.jurrian.bike/

Jurrian doet bikefits in Rotterdam, maar ook bij CC5311.
Dit betekend niet dat wanneer je een bikefit bij CC5311 boekt, Jurrian hem ook uitvoert.

Ik heb ook wel eens ergens anders een bikefit laten doen, maar bij Jurrian was wel net een ander niveau _/-\o_

Als je 10 bikefits doet, krijg je 10 andere 'uitslagen'. Dat is niet heel erg, als de bikefitter maar onderbouwt uit kan leggen waarom hij dit doet en niet het andere doet.

Wat je ook doet, ga naar een echte bikefitter. En niet naar een fietsenmaker met een bikefit opstelling.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 04-09-2020 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
[...]

Vasthouden, hand weg trekken, foto en snel weer fiets pakken :)

https://www.defietsjournalist.nl/tips-fotos-racefiets/

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
haha, ik dacht dat je een grapje maakte en dat het gewoon met photoshop een stokje weg poetsen was, maar dit doen mensen dus echt...

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
Ik heb laatst op de Veluwe een stuk hout gebruikt (tegen de trapas aan gezet) waardoor dit ook wegvalt op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MfrMntQ/Hipstamatic-Photo-619394912-610557.jpg
Zie alleen dat ik vergeten ben m'n bril van het stuur af te halen en het gebruiken van die insulated bidon doet ook afbraak aan het geheel :+

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 04-09-2020 13:38 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 20:49
Stoffa schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:14:
[...]
Nou ik wist dat wel, maar ik ben het precieze bedrag vergeten. Heb ze ooit gebeld met de vraag wat het kostte, en het was iets in de orde van 300 piek geloof ik. Ik vond het zelf in ieder geval nog wel meevallen.
Ik heb een klus laten doen bij BCP special paintworkts. Basisprijzen ziijn inderdaad niet shocking, maar àlles kost extra:
- voorbereiden / stralen
- afplakken
- extra kleur / verloop
- metallic / inkt kleur
- decals
- naam
- etc.
En voor je het weet heb je een ontwerpje dat het dubbele kost van het hierbovengenoemde bedrag.

Maar dan krijg je wèl een exclusieve fiets ! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:25
https://www.ad.nl/valkens...helemaal-gezond~a8310b6a/

In 3 dagen heel Nederland rond op de fiets, ik geef het je te doen.
Bijna 2000 kilometer :o

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Maarten_E schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:22:

Hoe lang mag een Strava-segment zijn?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar

Haha nou @DDX kom er maar in.... :)

Man man wat een afstand, lijkt me een nachtmerrie. Maar snap de hang naar steeds meer en verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja als je kijkt naar de 'winnaar' van vorig jaar (dit jaar 2e of 3e dacht ik) die storte na de finish compleet in.
Hoe de winnaar dit doet is niet echt gezond meer, 10kg afvallen ook echt en niet de tijd nemen om even te stoppen om te eten ook.
Daan had in totaal ook maar 5 uurtjes geslapen ofzo.
Nee ik heb echt wel iets meer slaap nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Ja las dat ook van die 10 kg... En hij leek me daarvoor ook niet echt obees. Dus dan heeft je lijf zo'n beetje alles wat niet van vitaal belang is in de oven gegooid. Je zal er vast wel van herstellen, maar het lijkt me ook niet heel verstandig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Inderdaad, ik geef het je te doen.
Ik zou dat never nooit kunnen, simpelweg omdat ik nauwelijks vetreserves heb. Das handig voor korte ritjes, maar ik wil er wel naar toewerken dat ik wat zwaarder word, puur zodat ik ten eerste wat meer spiermassa heb, maar ook dat ik wat op reserves zou kunnen teren.

*Belt de McDonalds* ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

DieAnder schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:08:
[...]

Ik heb een klus laten doen bij BCP special paintworkts. Basisprijzen ziijn inderdaad niet shocking, maar àlles kost extra:
- voorbereiden / stralen
- afplakken
- extra kleur / verloop
- metallic / inkt kleur
- decals
- naam
- etc.
En voor je het weet heb je een ontwerpje dat het dubbele kost van het hierbovengenoemde bedrag.

Klinkt niet duur, zeg ongeveer 700 euro voor een hele lekkere custom paintjob vind ik een prima bedrag. Dacht zelf dat je dit niet onder de 800-1000 zou kunnen krijgen, en dan nog evt. de opties daarbij (die jij hier boven noemt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
Jeetje dat slaat echt nergens op. Dat is gewoon roofbouw op je lichaam. 10kg afvallen in 80uur, absurd man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:52

Het staat wel op mijn todo lijstje O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
wisselwerking schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:06:
[...]

Het staat wel op mijn todo lijstje O+
Pas op dat het niet een te zware wissel op je trekt.

I'll see myself out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Morrar schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:45:
Ja las dat ook van die 10 kg... En hij leek me daarvoor ook niet echt obees. Dus dan heeft je lijf zo'n beetje alles wat niet van vitaal belang is in de oven gegooid. Je zal er vast wel van herstellen, maar het lijkt me ook niet heel verstandig inderdaad.
En volgens Strava was dit ‘maar’ 12.453 calorieën. Dat kan ook niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Geschat vermogen he ;)
Ook sterkte met 80 uur op een tijdrif fiets zitten trouwens wat die Daan heeft gedaan.

En wat ik ook al op mijn strava ritten had gepost dit jaar omdat mensen het vroegen;
Ik heb het niet zo op de organisatie, 200 euro betalen en dan krijg je tracker.
En verder is het zo'n beetje zoek het maar uit.
Regeltjes dat je hele fiets volgeplakt moet worden met reflectiestrips en dat je niet bij iemand in het wiel mag zitten. (sterkte daarmee als je door drukke duinen fietst)

Had wel bob op m'n lijstje gezet (border of belgium), dat leek mij ook wel leuke rit.
Maar dat gaat door corona gedoe niet door dit jaar.

[ Voor 70% gewijzigd door DDX op 04-09-2020 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:03:
Geschat vermogen he ;)
Ook sterkte met 80 uur op een tijdrif fiets zitten trouwens wat die Daan heeft gedaan.

En wat ik ook al op mijn strava ritten had gepost dit jaar omdat mensen het vroegen;
Ik heb het niet zo op de organisatie, 200 euro betalen en dan krijg je tracker.
En verder is het zo'n beetje zoek het maar uit.
Regeltjes dat je hele fiets volgeplakt moet worden met reflectiestrips en dat je niet bij iemand in het wiel mag zitten. (sterkte daarmee als je door drukke duinen fietst)

Had wel bob op m'n lijstje gezet (border of belgium), dat leek mij ook wel leuke rit.
Maar dat gaat door corona gedoe niet door dit jaar.
Bob zou ik ook misschien aan meedoen dit jaar. Misschien volgend jaar dan maar. Ratn was ik overigens niet van plan om mee te doen, maar wel de route te fietsen. Geld wat ik uitspaar kan ik dan aan eten besteden om weer op gewicht te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Maarten_E schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:47:
Inderdaad, ik geef het je te doen.
Ik zou dat never nooit kunnen, simpelweg omdat ik nauwelijks vetreserves heb. Das handig voor korte ritjes, maar ik wil er wel naar toewerken dat ik wat zwaarder word, puur zodat ik ten eerste wat meer spiermassa heb, maar ook dat ik wat op reserves zou kunnen teren.

*Belt de McDonalds* ;)
Je kan meer dan je denkt hoor, ik heb ook niet veel vetreserves.
En toch kan ik meerdere dagen achter elkaar lange ritten maken.
Maar ik probeer het wel gezond te houden door normaal te slapen.

Soms doe ik gek met een 600km rit in 24u maar dat is meer vechten tegen de slaap op bepaald moment.
Ik beleef meer plezier aan 3 keer 400km fietsen dan zegmaar.

Afgelopen vakantie kwam ik 2kg lichter thuis trouwens.
Is inmiddels wel weer aangevuld volgens mij, beetje energievoorraad in lichaam is wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
DDX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:19:
[...]

Je kan meer dan je denkt hoor, ik heb ook niet veel vetreserves.
En toch kan ik meerdere dagen achter elkaar lange ritten maken.
Maar ik probeer het wel gezond te houden door normaal te slapen.

Soms doe ik gek met een 600km rit in 24u maar dat is meer vechten tegen de slaap op bepaald moment.
Ik beleef meer plezier aan 3 keer 400km fietsen dan zegmaar.

Afgelopen vakantie kwam ik 2kg lichter thuis trouwens.
Is inmiddels wel weer aangevuld volgens mij, beetje energievoorraad in lichaam is wel handig.
Die slaap, dat is een hel inderdaad. Dat heb ik met lopen ook altijd, met de 4daagse omdat nachtjes van 6 uur gewoon te kort zijn om 50km te lopen, en bij de 80 vd Langstraat, tja omdat je gewoon de nacht skipt.

Ik ben al eens in slaap gevallen al wandelend haha. Ik was blij dat het toen een koele dag was, anders had ik nog een hele kluif gehad om de hulpverlener ervan te overtuigen dat ik gewoon slaap had ipv een zonnesteek :+
Met genoeg slaap sport je zoveel lekkerder :Y

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 16-09 07:55
(jarig!)
Ik heb mijn (eerste) racefiets inmiddels vier jaar. Het is een Garnelli (Huismerk van Vos in Zwanenburg). Inmiddels 13.000km mee gereden, het merendeel op de trainer (Zwift). Ketting altijd netjes schoon gemaakt, maar nooit onderhoud laten doen.

Nu wil ik graag een beurt laten doen, ketting zal wel vervangen moeten worden, de rest weet ik niet. Heeft er iemand nog tips mbt onderhoud bikeshops in de buurt van Amsterdam? Ik kan ook naar Vos, maar die zijn soms wat recht door zee en op de website staat dat een onderhoudsbeurt 200 EUR kost en dat is alleen met vervanging van kabels http://www.vosfietsen.nl/...w=article&id=37&Itemid=62 dat lijkt me wel fors als daar dan nog ketting + casette eventueel bij komt. Wat is wijsheid en waar moet ik een beetje aan denken / op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Mistraller schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:01:
[...]

Die slaap, dat is een hel inderdaad. Dat heb ik met lopen ook altijd, met de 4daagse omdat nachtjes van 6 uur gewoon te kort zijn om 50km te lopen, en bij de 80 vd Langstraat, tja omdat je gewoon de nacht skipt.

Ik ben al eens in slaap gevallen al wandelend haha. Ik was blij dat het toen een koele dag was, anders had ik nog een hele kluif gehad om de hulpverlener ervan te overtuigen dat ik gewoon slaap had ipv een zonnesteek :+
Met genoeg slaap sport je zoveel lekkerder :Y
Uiteraard voldoende slaap is wel belangrijk. Maar het verschilt wel echt van persoon tot persoon wat voldoende is. Nachten met 6 uur slaap kan ik heel lang volhouden (dat komt namelijk wel heel vaak voor). Ik ben een avondmens met een ochtendritme. Dat is qua voldoende slaap niet de beste combi. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Torgo schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:26:
Ik heb mijn (eerste) racefiets inmiddels vier jaar. Het is een Garnelli (Huismerk van Vos in Zwanenburg). Inmiddels 13.000km mee gereden, het merendeel op de trainer (Zwift). Ketting altijd netjes schoon gemaakt, maar nooit onderhoud laten doen.

Nu wil ik graag een beurt laten doen, ketting zal wel vervangen moeten worden, de rest weet ik niet. Heeft er iemand nog tips mbt onderhoud bikeshops in de buurt van Amsterdam? Ik kan ook naar Vos, maar die zijn soms wat recht door zee en op de website staat dat een onderhoudsbeurt 200 EUR kost en dat is alleen met vervanging van kabels http://www.vosfietsen.nl/...w=article&id=37&Itemid=62 dat lijkt me wel fors als daar dan nog ketting + casette eventueel bij komt. Wat is wijsheid en waar moet ik een beetje aan denken / op letten?
De meeste onderhoudsdingetjes kun je volgens mij ook prima zelf doen. Ik zou dus niet zo snel een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Ketting en cassette vervangen is sowieso zeer goed zelf te doen. Eigenlijk is voor alles wel een filmpje te vinden.

Ik heb echt een hele slechte ervaring met een fietsenmaker, dus ik denk sindsdien wel 3x na, voordat ik na de fietsenmaker ga. Ik vind ze best duur eigenlijk. De fietsenmaker waar ik slechte ervaringen mee heb, communiceerde trouwens totaal niet over de kosten en nog erger, ik kwam er later achter dat hij z'n werk gewoon niet heeft gedaan. Ik had een lekke band onderweg, maar geen biba meer bij me.

Ik heb dus -gezien het feit dat ik veel lek reed- de fietsenmaker gevraagd de band te wisselen en de oorzaak van het vele lekrijden op te sporen. De fietsenmaker deed geen eens z'n best. 3 dagen later stond ik weer een band te wisselen in het donker. Toen heel goed geholpen in dit topic en zelf gevonden dat het lag aan verschoven velgtape. M'n zwager had trouwens ook een heel slechte ervaring. Bracht de fiets even weg, en kreeg een rekening van 200 euro voor het vervangen van één cassette die niet vervangen had moeten worden en ook nog eens 3x zoveel kost. Dit terwijl hij dit prima zelf kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

borft schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6ZpTBHwrdPweQj4pjwGp8sIXio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PPVGglIZsX5QK9Qv0pwPynpc.jpg?f=user_large

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat anderen zeggen; zoveel mogelijk zelf doen, behalve als je echt geen tijd hebt (en geld teveel).
Je leert ervan, het geeft je voldoening en je bent niet afhankelijk van openingstijden. Helaas wel van wat je thuis hebt liggen :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:22:
Wat anderen zeggen; zoveel mogelijk zelf doen, behalve als je echt geen tijd hebt (en geld teveel).
Je leert ervan, het geeft je voldoening en je bent niet afhankelijk van openingstijden. Helaas wel van wat je thuis hebt liggen :p
Als ik iets moet herstellen en ik heb de tool niet koop ik die. Tool+onderdeel is vaak goedkoper als fiets laten herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:37
DieAnder schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:08:
[...]

- voorbereiden / stralen
- afplakken
- extra kleur / verloop
- metallic / inkt kleur
- decals
- naam
- etc.

Met carbon reparatie zijn ze ook echt niet duur. EN je krijgt er super mooi werk voor terug. Je ziet echt niet waar de schade gezeten heeft. zelfs de metallic heeft hij mee terug gespoten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het moet je hobby zijn en/of je moet er voldoening uit halen. Een band wisselen? Prima, omdat het moet. Schoonmaken, prima. Maar ik haal geen voldoening uit het sleutelen aan mijn fiets, het ding moet gewoon perfect werken. En that's it. Ik ga geen wiellagers vervangen, spaken op spanning zetten, of een derailleur vervangen. Ik laat op dit moment bijvoorbeeld de achterderailleur vervangen, helemaal geen zin om dat zelf te doen. En stel dat ik iets verkeerd afstel, wat dan? Ben je mal...
Ieder zijn hobby, ik wil gewoon hard fietsen en een beetje poetsen. ;)

Add.
Een ketting vervangen of een cassette, prima. Wanneer je gezond van lijf en leden bent dan kan iedereen dat doen. Stuurlintje, pedalen, remblokjes, frame bescherming plakken, prima. Maar een goede fietsenmaker doet bij mij de rest.

[ Voor 17% gewijzigd door Grin op 05-09-2020 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
Ypuh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:27:
Voor de nieuwsgierige mensen; doe het niet.
nou mij spreekt dit soort onzin design totaal niet aan dus kon zonder risico kijken. Verbaast mij niets dat dit uit de USA komt en dat ze vooral in MTB componenten actief zijn. Vergeleken met Campagnolo design of Shimano functionaliteit vind i ik die eeBrakes helemaal niks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Grin schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:49:
Het moet je hobby zijn en/of je moet er voldoening uit halen. Een band wisselen? Prima, omdat het moet. Schoonmaken, prima. Maar ik haal geen voldoening uit het sleutelen aan mijn fiets, het ding moet gewoon perfect werken. En that's it. Ik ga geen wiellagers vervangen, spaken op spanning zetten, of een derailleur vervangen. Ik laat op dit moment bijvoorbeeld de achterderailleur vervangen, helemaal geen zin om dat zelf te doen. En stel dat ik iets verkeerd afstel, wat dan? Ben je mal...

Add.
Een ketting vervangen of een cassette, prima. Wanneer je gezond van lijf en leden bent dan kan iedereen dat doen. Stuurlintje, pedalen, remblokjes, frame bescherming plakken, prima. Maar een goede fietsenmaker doet bij mij de rest.
Ieder zijn ding inderdaad, ik vind het verschrikkelijk irritant om afhankelijk te zijn van de openingstijden en agenda van de lbs, dus ik doe het liever zelf :)

Maar een derailleur afstellen is overigens ook geen rocket science, een paar stappen die je moet volgen en dan kan het eigenlijk niet fout gaan (vind het makkelijker perfect te doen dan bv bartape, maar dat is wellicht een kwestie van ervaring).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
En stel dat ik iets verkeerd afstel, wat dan? Ben je mal...
En stel dat de fietsenmaker iets niet helemaal goed heeft afgesteld? Of stel dat er ergens ver weg bent, of op een zondag een probleem ontdekt, en iets opnieuw afgesteld moet worden? Daarom leer ik alles het liefst zelf zodat ik alles af kan stellen, waar en wanneer ik wil. Het langs een fietsenmaker brengen is natuurlijk het makkelijkst maar de vaardigheden die je op doet tijdens het zelf sleutelen zijn mij veel meer waard. Betekent natuurlijk niet dat ik nooit een fietsenmaker iets heb laten doen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

R3vers3 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:13:
[...]

En stel dat de fietsenmaker iets niet helemaal goed heeft afgesteld?
Nou, dat is het mooie: dat is dan zijn verantwoordelijkheid. Mocht er wat zijn dan ga ik daarmee terug. Mocht er door die verkeerde afstelling iets in de soep lopen dan kan hij dat repareren (uit zijn zak). Geld koopt in dit geval iets af. Uiteraard kan er iets verkeerd gaan, en uiteraard controleer ik de gedane arbeid.

"Of stel dat er ergens ver weg bent, of op een zondag een probleem ontdekt, en iets opnieuw afgesteld moet worden?"
Kijk, ik zou het wel kunnen, maar ik wil het niet. Het is niet mijn hobby. Hoe zeer ik ook een materiaal freak mag zijn, het knutselen aan die spullen is niet mijn ding. En daarbij, in die 30 jaar dat ik fiets heb ik dat 1-2 keer meegemaakt. Net als een achterband plakken van een stadsfiets: Moet. Er. Niet. Aan. Denken! Ik breng dat ding dan lekker weg, dat is het mooie aan wonen in de binnenstad: overal fietsenmakers. 10-15 euro verder en je band is geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47

Add.
Zeker waar! Ieder zo zijn vak zeg maar, die mensen hebben er verstand van! En om de kosten hoef je het ook niet te doen, want dat valt ook allemaal wel mee! Uit interesse, waar laat jij het doen?

Vandaag ritje van 90km van Ommen - Holterberg - Ommen gedaan, paar klimmetjes meegenomen. Normaal rijd ik altijd vlak maar dit is ook zeker leuk! Zeker de afdaling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Spaak of Belga in Harkstede.
Nu had ik sinds enkele weken een issue met mijn achterderailleur, hij kon niet altijd verbinding leggen met de shifters... Na 1-2 minuten fietsen had ik doorgaans wel weer verbinding en kon ik prima schakelen, tot afgelopen woensdag en hij helemaal niks meer deed... Direct contact gelegd met m'n LBS, garantie van Sram en kreeg er een WiFLi achterderailleur voor terug - had een korte kooi, nu dus een medium kooi terug.

* Grin is dus bijzonder te spreken over de supersnelle garantie van Sram. :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Pff vandaag ritje van 150km gemaakt, 2x lek gereden met mijn nieuwe p-zero bandjes, nu alweer spijt dat ik van tubeless afgegaan ben :+

Er is overigens iets mis met mijn fiets...als ik het achterwiel eruit haal is hij heel lastig terug te zetten en daarbij heb ik iets fout gedaan aan mijn derailleur (ketting hangt gewoon slap). Ik ben en niet handig en ambieer ook niet om iets zelf te doen dus ga ook gewoon naar de LBS...

Ritje wel afgemaakt maar voor je ritme is 2x lek rijden en een ketting die er steeds afstuitert niet goed

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
Fijn rondje van 100km gedaan, vanweg 780hm en heel veel tegenwind (kracht 4) snelheid helaas onder de 30kmh (28,6).
Nog een leuke ontmoeting ;) bij Waterval (Limburg) even rustig rijden en werd ingehaald door een mooie jongedame. Mehn, daar wilde ik wel even achter blijven hangen.....lange blonde vlecht en heerlijk kontje.
Maar wel heel bijzonder, reed een vrij duur ogende Trek, bilwerk en rug al onder het zand(dus wel al even onderweg), maar bidons waren niet heel erg leeg. En ze was helemaal alleen, zonder ploeggenoten of volgauto. Ook totaal niks bij zich, twee bidons met drinken, lege achterzakken, geen zadeltasje. Vraag ik me dan toch af hoe vreemd een dergelijke combi is. Wel twee bidons mee, dus je bent wel iets van plan qua afstand/inspanning. Maar geen repen of eten, geen regenkleding, geen materiaal mee. Dus je gaat er maar van uit dat een ander je wel gaat helpen? En als ik twee bidons vocht meeneem dan wil ik ook wel 1-2 repen mee.
Maar goed, we waren vlakbij een kruising met een grote weg en daar moest zij ook linksaf. Dus ik alvast voorbereid om een raketlancering te doen en zet aan op 90% van mijn maximaal. Merkte al snel dat ze niet mee kon, dus normaal tempo gepakt om d´r nogmaals te laten inhalen. Niks.
800mtr verderop moet ik linksaf, kijk ff achterom, ligt ze zeker 200mtr achter. Shit, bergaf leek het alsof ze heel wat in huis had. Viel dat ff tegen. Rustig aan doorgereden, in de hoop dat ze dezelfde weg nam en ik tegen iemand kon sparren bergop. Helaas :(
Gelukkig zat de Keutenberg in mijn route. Heerlijk om daar iedereen in te halen en voorbij te gaan. Daar kom ik dus echt NOOIT iemand tegen die me een beetje competitie kan geven, jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
Ramon 73 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:19:
Fijn rondje van 100km gedaan, ...jammer.
vermakelijk maar wel met rare aannames. Twee bidons en geen eten lijkt mij normaal wanneer je bijvoorbeeld twee uur gaat rijden. Wanneer iemand alleen fietst wil diegene waarschijnlijk jou ook helemaal niet meer inhalen. Ikzelf zou ook voorkomen dat ik jou in gegeven scenario weer inhaal. Vrouwen zijn wat dat betreft denk ik nog voorzichtiger aangezien die veel mannen tegenkomen die graag een vrouw er uit fietsen. Tot slot rijdt lang niet iedereen overal voluit en kan dus best zijn dat zo'n wielrenster net en stuk hoog vermogen had gereden en daarna weer rustig herstelstukje aan het doen was.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Fijn rondje van 100km gedaan, vanweg 780hm en heel veel tegenwind (kracht 4) snelheid helaas onder de 30kmh (28,6).
Nog een leuke ontmoeting ;) bij Waterval (Limburg) even rustig rijden en werd ingehaald door een mooie jongedame. Mehn, daar wilde ik wel even achter blijven hangen.....lange blonde vlecht en heerlijk kontje.
Maar wel heel bijzonder, reed een vrij duur ogende Trek, bilwerk en rug al onder h et zand(dus wel al even onderweg), maar bidons waren niet heel erg leeg. En ze was helemaal alleen, zonder ploeggenoten of volgauto. Ook totaal niks bij zich, twee bidons met drinken, legeachterzakken, geen zadeltasje. Vraag ik me dan toch af hoe vreemd een dergelijke combi is. Wel twee bidons mee, dus je bent wel iets van plan qua afstand/inspanning. Maar geen repen of eten, geen regenkleding, geen materiaal mee. Dus je gaat er maar van uit dat een ander je wel gaat helpen? En als ik twee bidons vocht meeneem dan wil ik ook wel 1-2 repen mee.
Maar goed, we waren vlakbij een kruising met een grote weg en daar moest zij ook linksaf. Dus ik alvast voorbereid om een raketlancering te doen en zet aan op 90% van mijn maximaal. Merkte al snel dat ze niet mee kon, dus normaal tempo gepakt om d´r nogmaals te laten inhalen. Niks.
800mtr verderop moet ik linksaf, kijk ff achterom, ligt ze zeker 200mtr achter. Shit, bergaf leek het alsof ze heel wat in huis had. Viel dat ff tegen. Rustig aan doorgereden, in de hoop dat ze dezelfde weg nam en ik tegen iemand kon sparren bergop. Helaas :(
Gelukkig zat de Keutenberg in mijn route. Heerlijk om daar iedereen in te halen en voorbij te gaan. Daar kom ik dus echt NOOIT iemand tegen die me een beetje competitie kan geven, jammer.
Wat is nu precies je punt?

Dat je beter bent dan een vrouwelijke wielrenner? Dat je eigenlijk prof had moeten worden zodat je lekker had kunnen sparren op de Keutenberg met MvdP? Dat je te weinig complimenten krijgt voor je prestaties of een combinatie van dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
La1974 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:53:
[...]

Wat is nu precies je punt?

Dat je beter bent dan een vrouwelijke wielrenner? Dat je eigenlijk prof had moeten worden zodat je lekker had kunnen sparren op de Keutenberg met MvdP? Dat je te weinig complimenten krijgt voor je prestaties of een combinatie van dit alles?
Punt? Nou, eerst inhalen met een air van "trage stumpers jij" en vervolgens niks neerzetten.
En of die meid prof was weet ik niet, misschien gewoon zelf flink geïnvesteerd. En om prof te worden ben ik zeker 25 jaar te laat. Complimenten hoef ik niet,kan ook account op Strava aanmaken om te zien hoeveel mensen ik voor kan blijven. Maar verwonder mij nog steeds over de hoeveelheid krabbelaars op de fiets. Je weet dat Zuid Limburg behoorlijk wat helling heeft, dan kijk je vooraf toch even of je dat lukt of niet?

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Gebanned
  • Laatst online: 07:24
Maar wel heel bijzonder, reed een vrij duur ogende Trek, bilwerk en rug al onder het zand(dus wel al even onderweg), maar bidons waren niet heel erg leeg. En ze was helemaal alleen, zonder ploeggenoten of volgauto. Ook totaal niks bij zich, twee bidons met drinken, lege achterzakken, geen zadeltasje. Vraag ik me dan toch af hoe vreemd een dergelijke combi is. Wel twee bidons mee, dus je bent wel iets van plan qua afstand/inspanning. Maar geen repen of eten, geen regenkleding, geen materiaal mee. Dus je gaat er maar van uit dat een ander je wel gaat helpen? En als ik twee bidons vocht meeneem dan wil ik ook wel 1-2 repen mee.
Vriendin van me appte net: vanmiddag een lekker rustig D1 rondje gedaan van goede 100 km. Daarbij geen eten nodig, alleen een paar bidonnetjes met wat suikers en water. Vlakbij Waterval alleen een wat minder leuk moment. Haalde daar één of andere kansloze toerder in met blijkbaar wat seksuele frustraties die het nodig vond om daarna hijgend in mijn wiel te gaan zitten om kwijlend naar mijn kont te gaan zitten gluren. Gelukkig wilde macho man zich bewijzen bij de eerste de beste kruising dus toen gelijk maar even de benen stil gehouden zodat ik daarna ongestoord verder kon. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:04
Ramon 73 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:15:
[...]

Punt? Nou, eerst inhalen met een air van "trage stumpers jij" en vervolgens niks neerzetten.
En of die meid prof was weet ik niet, misschien gewoon zelf flink geïnvesteerd. En om prof te worden ben ik zeker 25 jaar te laat. Complimenten hoef ik niet,kan ook account op Strava aanmaken om te zien hoeveel mensen ik voor kan blijven. Maar verwonder mij nog steeds over de hoeveelheid krabbelaars op de fiets. Je weet dat Zuid Limburg behoorlijk wat helling heeft, dan kijk je vooraf toch even of je dat lukt of niet?
Dat heeft toch niet perse met lukken te maken? Limburg is mooi om te fietsen, ook voor diegenen die langzamer klimmen. Persoonlijke uitdaging, uitzicht, verandering van omgeving, er zijn wel meer motivaties dan sneller dan de rest boven komen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Ramon 73 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:15:
[...]

Niet iedereen zit met dezelfde reden op de fiets. Sommige willen hard, anderen willen genieten van de omgeving, mannen die een excuus willen hebben om niet thuis te hoeven zijn of vooral uit kijken naar het compensatie biertje na afloop (en tussendoor koffie met gebak). Of welke reden of combinatie daarvan dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Gebanned schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:17:
[...]

Vriendin van me appte net: vanmiddag een lekker rustig D1 rondje gedaan van goede 100 km. Daarbij geen eten nodig, alleen een paar bidonnetjes met wat suikers en water.
Oh, als jij haar kent vraag dan eens wat ze doet bij een lekke band? Misschien een handig trucje waar iedereen profijt van kan hebben.

Heb met paar amateur wielrenners gewerkt en die namen op soloritten gewoon zadeltasje mee. Benieuwd hoe een vrouw dat doet.

Enne, 100km in rustig tempo is dan 4 uur rijden of meer. Dan heeft iedereen wel honger, zelfs na 4 uur op de bank hangen. Knap dat iemand dat zonder eten weet te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 06-09-2020 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Ramon 73 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:54:
[...]

Oh, als jij haar kent vraag dan eens wat ze doet bij een lekke band? Misschien een handig trucje waar iedereen profijt van kan hebben.

Heb met paar amateur wielrenners gewerkt en die namen op soloritten gewoon zadeltasje mee. Benieuwd hoe een vrouw dat doet.

Enne, 100km in rustig tempo is dan 4 uur rijden of meer. Dan heeft iedereen wel honger, zelfs na 4 uur op de bank hangen. Knap dat iemand dat zonder eten weet te doen.
Vrouwen bewaren alles in hun bh. Beter loeren de volgende keer. :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Gebanned schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:17:
[...]

Vriendin van me appte net: vanmiddag een lekker rustig D1 rondje gedaan van goede 100 km. Daarbij geen eten nodig, alleen een paar bidonnetjes met wat suikers en water. Vlakbij Waterval alleen een wat minder leuk moment. Haalde daar één of andere kansloze toerder in met blijkbaar wat seksuele frustraties die het nodig vond om daarna hijgend in mijn wiel te gaan zitten om kwijlend naar mijn kont te gaan zitten gluren. Gelukkig wilde macho man zich bewijzen bij de eerste de beste kruising dus toen gelijk maar even de benen stil gehouden zodat ik daarna ongestoord verder kon. :+
Haha mooi geschreven! Het is wat met dames op de fiets; heb zelf ook wel eens onbedoeld dit gedaan.

Had 100km rit achter de rug met te weinig brandstof mee. Reed tegen wind in en werd ingehaald door een (knappe) dame. Ik dacht; ach ik pak even het wiel dan kom ik net wat makkelijker thuis. Na een tijdje voel ik me dan toch lullig en wil ik ook mijn kopbeurt niet verzaken. Dus ik haar inhalen en op kop... Tankje was na minuutje leeg en dus zij er weer voorbij.

Bij een kerel had ik het net zo gedaan, maar nu voelde het toch wat apart. Meeste dames ga ik vrij makkelijk voorbij dus dan hoef je er niet over na te denken, maar soms loopt het anders. Voelt je toch vrij snel een creep als je met je neus op de damesbillen zit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42

Crazy D

I think we should take a look.

Gewoon niet lek rijden :? 8)7
Op zich zijn vrouwen net mensen hoor. Dus ook gewoon ergens de spulletjes verstoppen. Maar als je een rondje van 50km plant neem je minder mee. Of, ze gaan/gaat er vanuit dat ze zo lekker is, dat als ze even stopt en de fiets ondersteboven zet, alle mannen sowieso wel stoppen :P
Dat hangt er vanaf. Hoeveel de avond ervoor gegeten, hoeveel in de ochtend. Hoe intensief is de rit. Met een goed ontbijt kon ik prima 3 a 4 uur probleemloos op m'n gemakje fietsen (m'n "record" is in Limburg 3 uurtjes rijden, dat de pa van een vriend van me, die niet zoveel had ontbeten, vroeg: stoppen we nog een keer ofnie). Dit jaar wat minder omdat mijn 'op mijn gemak' een iets te hoge hartslag oplevert, maar 4 uur echt rustige duur kunnen velen (zeker dus na een goed ontbijt) wel rijden zonder eten. Als je vervolgens in je 2 bidons geen water maar een suikerhoudend drankje stopt waardoor je toch wat koolhydraten binnen krijgt...

Maarre 28+ gemiddeld in Limburg en dan teleurgesteld zijn over de snelheid? Ieder zijn ding natuurlijk maar misschien moet je toch eens kijken of naast de snelheid er niet nog andere aspecten zijn van fietsen die leuk zijn (mooie omgevingen, leuke uitzichten en dan niet alleen van dames die hard voor je rijden....). Heb eergister met net geen 25 gemiddeld rondje op de Posbank gedaan van 55km (bijna 500hm), funfactor 9,5 (lag wat zand op 1 van de fietspaden waardoor het een paar km even voorzichtig aandoen was, anders was het een 10). Wat een waanzinnig uitzicht, heerlijk gewoon. En de snelheid? Als ik ergens snel wil zijn pak ik de auto wel...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
...
Dat is inderdaad jammer voor je man. Kudo's dat je zo snel bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Sharkware schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:58:
[...]

Dat is inderdaad jammer voor je man. Kudo's dat je zo snel bent!
Wel oprecht netjes om een KOM op de Keutenberg te pakken...hebben niet de minste jongens tegenop gereden :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
Vanochtend vroeg de deur uit voor een, ik moet zeggen, lekker rondje. Weer wat nieuwe weggetjes ontdekt op een rondje van 47km (28 gemiddeld). Me niet heel druk gemaakt maar genoten van de doorkomende zon, de mooie Vecht en Hollandse weilanden. Dit soort rondjes vind ik altijd fantastisch. Ontspanning door inspanning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
[...]
Oh, als jij haar kent vraag dan eens wat ze doet bij een lekke band? Misschien een handig trucje
Telefoon en naar huis bellen of fiets wegenwacht, zo moeilijk is dat niet?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Wow.... Je (verkeerde) aannames, perverse gedrag en macho uitlatingen sieren je niet echt zullen we maar zeggen.
Pagina: 1 ... 154 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).