Ik vermoed dat hij dat niet gevraagd heeft in de chatiRinze schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:56:
[...]
Weet je ook of dit voor de Grail AL 6.0 & 7.0 geldt?

Maar er is dus een chat
Hello fellow humans
Ik vermoed dat hij dat niet gevraagd heeft in de chatiRinze schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:56:
[...]
Weet je ook of dit voor de Grail AL 6.0 & 7.0 geldt?
Hello fellow humans
Als een week rust geen uitkomst biedt zou ik toch echt even langs de fysio gaan. Echt niets vervelender dan een langdurige blessure.plong schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:09:
Sinds 2-tal weken heb ik last aan m'n achilles pees, zowel aan linker- als rechtervoet.
Ik heb 5 weken geleden de overschakeling gemaakt van SPD naar SPD-SL, wat mogelijke oorzaak kan zijn, al heb ik die eerste weken geen last gehad.
Jullie ervaringen hiermee, en kan ik dit structureel bekampen, los van wat te spelen met de posities van m'n cleats?
Ik heb reeds een weekje rust genomen, maar biedt tot dusver geen oplossing. Tijdens de rit gisteren opnieuw last.
Alleen van je achillespees of ook van andere spieren? Wellicht dat je met het warme weer toch wat meer zouten etc hebt verloren die je niet voldoende hebt aangevuld.plong schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:09:
Sinds 2-tal weken heb ik last aan m'n achilles pees, zowel aan linker- als rechtervoet.
Ik heb 5 weken geleden de overschakeling gemaakt van SPD naar SPD-SL, wat mogelijke oorzaak kan zijn, al heb ik die eerste weken geen last gehad.
Jullie ervaringen hiermee, en kan ik dit structureel bekampen, los van wat te spelen met de posities van m'n cleats?
Ik heb reeds een weekje rust genomen, maar biedt tot dusver geen oplossing. Tijdens de rit gisteren opnieuw last.
[ Voor 11% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-08-2020 10:01 ]
Ik heb in mijn schuur een katrol systeem, maar zou dat niet aanraden. De fiets slingert nogal makkelijk en ik heb ze ook al een paar keer moeten opvangen omdat een van de beugels losschoot.Engineer Stewie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:57:
Of best iets anders voorzien? Ik had zo een katrol systeem gezien, maar daar mag de max plafondhoogte maar 4m zijn.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik heb bij de BMC MTB van mijn zoontje eens rond de bovenbuis geprobeerd maar vond dat lastig. Omdat de buis niet rond is. Bij mijn zoontje is er onder de zadel niet genoeg plaats, dus daar gaat het wel niet anders.Ypuh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:11:
Ik zou nooit het frame klemmen, al is het maar vanwege krassen of als de boel een keer omvalt ofzo (risico is 0,0001%).
Een zadelpen is gemaakt om geklemd te worden, ook die van carbon.
Vond deze link zelf heel nuttig: https://www.stevehoggbike...the-pedal-cleat-position/plong schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:09:
De mijne is ook verre van rond, maar geen probleem. De klem van de Park Tools is een soort V-vorm en zowel voor aero als ronde zadelpennen geschikt.Grin schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:19:
@Ypuh Zadelpen is echt geen optie bij mij, daar kan de klem gewoon echt niet om. Niet iedereen heeft een ronde zadelpen...
Hoezo mag dat niet meewegen? Dat is de voornaamste reden waarom ik mijn (dure) fiets gekocht heb. Ja, het moet passen en kwalitatief goed zijn, dat zijn gewoon voorwaarden #1 en #2. Dat kan echter ook met een fiets van pakweg €1.200. Vervolgens komen #3 looks, #4/5/6 rijervaring/comfort/prestaties etc. Als je alles wil, moet je prijs/kwaliteit loslaten als voorwaarde.Engineer Stewie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:47:
Op de looks na dan, de carbon velgen zijn 35mm hoog en vind dat mooier staan. Maar dat mag niet meewegen in mijn keuze.
[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 19-08-2020 10:58 ]
Maakt op zich niet echt uit of je je cassette / kettingbladen aanpast in E-Tube, wat dat vooral doet is:Johlo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:48:
- Ik heb mezelf verwend met ultegra di2, het lijkt dat de maten voor 105 of ultegra qua binnenblad hetzelfde zijn. Kan ik eventueel een 105 binnenblad monteren? Scheelt iets qua beschikbaarheid, kan ik er dit weekend in ieder geval mee fietsen
- Ik heb een GS achterderailleur en kan in de di2 software dus niet de 12-25 cassette achter selecteren, schakelt/trimt verder prima op de kleinste cassette setting. Ik ga er voor het gemak even van uit dat ik in de software ook niet 50/39 kan selecteren voor, iemand hier ervaring mee? Gaat dit schakelgedrag onprettig beinvloeden?
[ Voor 9% gewijzigd door Salteh op 19-08-2020 11:01 ]
Ah, ik had het idee dat hij net iets stiller ging lopen toen ik wat in E-Tube had zitten prutsen maar kan natuurlijk ook gewoon placebo zijnSalteh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
Maakt op zich niet echt uit of je je cassette / kettingbladen aanpast in E-Tube, wat dat vooral doet is:
- Gear Position Control aan/uitzetten (op R8050 / R9150 / GRX)
- de verhoudingen in het synchroshift schermpje veranderen (alleen visueel dus)
Ik heb ook een tijd lang 12-25 gereden met m'n 6870-GS en dat werkte prima ;-)
Daarnaast heb ik ook 6870 kettingbladen gebruikt op een 105 crank (5800? Van dezelfde generatie in ieder geval..). Of het wel of niet past is ook afhankelijk van de BCD / PCD en welke serie je nu precies op zit
Ypuh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:54:
[...]
Hoezo mag dat niet meewegen? Dat is de voornaamste reden waarom ik mijn (dure) fiets gekocht heb. Ja, het moet passen en kwalitatief goed zijn, dat zijn gewoon voorwaarden #1 en #2. Dat kan echter ook met een fiets van pakweg €1.200. Vervolgens komen #3 looks, #4/5/6 rijervaring/comfort/prestaties etc. Als je alles wil, moet je prijs/kwaliteit loslaten als voorwaarde.
Stap je in de kroeg ook af op de lelijkste vrouw omdat schoonheid niet mee mag wegen?
Of de 'standaard' Bontrager's nou de definitie van mooi zijn valt over te discussiëren. Slechte wielen zijn het niet, maar het is wel 13 in een dozijn op een Trek natuurlijk.
Een goed setje carbon velgen kost vaak wel een stuk meer dan 500€, geen idee van wat goed is en wat niet daar ik pas begin met dingen op te zoeken.Ypuh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:54:
[...]
Hoezo mag dat niet meewegen? Dat is de voornaamste reden waarom ik mijn (dure) fiets gekocht heb. Ja, het moet passen en kwalitatief goed zijn, dat zijn gewoon voorwaarden #1 en #2. Dat kan echter ook met een fiets van pakweg €1.200. Vervolgens komen #3 looks, #4/5/6 rijervaring/comfort/prestaties etc. Als je alles wil, moet je prijs/kwaliteit loslaten als voorwaarde.
Stap je in de kroeg ook af op de lelijkste vrouw omdat schoonheid niet mee mag wegen?
Of de 'standaard' Bontrager's nou de definitie van mooi zijn valt over te discussiëren. Slechte wielen zijn het niet, maar het is wel 13 in een dozijn op een Trek natuurlijk.
Ik *denk dat het kleine blad wel werkt - de PCD is in ieder geval hetzelfde volgens https://productinfo.shimano.com/#/spec/ROAD/CranksetJohlo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
Ah, ik had het idee dat hij net iets stiller ging lopen toen ik wat in E-Tube had zitten prutsen maar kan natuurlijk ook gewoon placebo zijn![]()
Goed punt qua serie, ik zit op R8070 en ben dus benieuwd of een R7000 binnenblad ook zou werken op mijn crankset.
[ Voor 3% gewijzigd door RR46 op 19-08-2020 11:29 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 19-08-2020 11:47 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Balhoofd heb ik gecheckt. Heb die inmiddels al zo vaak los moeten maken doordat ik er speling op had dat dat inmiddels een fluitje van een cent is voor mij. Geen speling en het stuur draait prima. Ikzelf draai alles handvast met beleid. Heb helaas geen momentsleutel, zag wel net toevallig bij Mantel dat ze er eentje in de aanbieding hadden. Misschien toch halen voor de volgende keer.Dix0r schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:08:
@Maarten_E
Neem dus aan dat je ook ff het balhoofd gecheckt hebt; c.q. geen speling en stuur draait soepel? Het is geen absolute must maar ik zorg dat ik altijd de boel aandraai op het voorgeschreven moment/nM (middels moment sleutel).
Het laatste wat we natuurlijk willen is dat we die krantenkop hier op tweakers moeten vernemen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2020 14:37 ]
Balhoofd draai ik ook op gevoel vast.Dix0r schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:08:
@Maarten_E
Neem dus aan dat je ook ff het balhoofd gecheckt hebt; c.q. geen speling en stuur draait soepel? Het is geen absolute must maar ik zorg dat ik altijd de boel aandraai op het voorgeschreven moment/nM (middels moment sleutel).
Het laatste wat we natuurlijk willen is dat we die krantenkop hier op tweakers moeten vernemen
Volgens mij hebben ze ook weleens momentsleutels bij de Lidl. Die kosten dan nooit heel veel meer dan 20 euro. Dan weet ik alleen niet of ze geschikt zijn voor racefietsen. M'n vader heeft er in ieder geval al jaren eentje voor de auto om bij het wisselen van winter naar zomerbanden of andersom de bouten op moment te zetten. Werkt prima.Maarten_E schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Balhoofd heb ik gecheckt. Heb die inmiddels al zo vaak los moeten maken doordat ik er speling op had dat dat inmiddels een fluitje van een cent is voor mij. Geen speling en het stuur draait prima. Ikzelf draai alles handvast met beleid. Heb helaas geen momentsleutel, zag wel net toevallig bij Mantel dat ze er eentje in de aanbieding hadden. Misschien toch halen voor de volgende keer.
Zou toch wel knap zijn, zo'n krantenkop op Tweakers. Zal alleen gebeuren als het een VanMoof is gok ik
Ja, maar die begint op een moment dat je alles aan je fiets al stuk gedraaid hebthoi1234 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:53:
[...]
Volgens mij hebben ze ook weleens momentsleutels bij de Lidl. Die kosten dan nooit heel veel meer dan 20 euro. Dan weet ik alleen niet of ze geschikt zijn voor racefietsen. M'n vader heeft er in ieder geval al jaren eentje voor de auto om bij het wisselen van winter naar zomerbanden of andersom de bouten op moment te zetten. Werkt prima.
Ja, daar twijfelde ik dus al overEngineer Stewie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
Ja, maar die begint op een moment dat je alles aan je fiets al stuk gedraaid hebt
[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 19-08-2020 15:15 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Volgens mij is het een mid-tier (want Alu E5) Diverge frame van vorig jaar (want geen nokjes voor een top tube tas), met een low tier afmontage (want mechanische shijfremmen).Nutterd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:26:
https://www.thijshendriks...54?sort=p.price&order=ASC
Zag deze aanbieding, ik vind het een mooie fiets en is nog leverbaar in mijn maat...nu wou ik niet direct een gravelbike aankopen en had ik mijn zinnen eigenlijk gezet op een cannondale topstone maar ben wel benieuwd of dit volgens jullie een goeie aanbieding is?
Persoonlijk vind ik het jammer dat er een 105 groep opzit ipv GRX wat is jullie mening daarover?
NvmNutterd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:26:
https://www.thijshendriks...54?sort=p.price&order=ASC
Zag deze aanbieding, ik vind het een mooie fiets en is nog leverbaar in mijn maat...nu wou ik niet direct een gravelbike aankopen en had ik mijn zinnen eigenlijk gezet op een cannondale topstone maar ben wel benieuwd of dit volgens jullie een goeie aanbieding is?
Persoonlijk vind ik het jammer dat er een 105 groep opzit ipv GRX wat is jullie mening daarover?
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 19-08-2020 19:50 ]
Correctie: dit frame is niet van 2020, maar nog van daarvoor. Dit is namelijk nog de eerste versie Future Shock (zonder 'Smooth Boot'), en inderdaad nog zonder hydraulische schijfremmen. Van de wielen moet je ook niet teveel verwachten, en de banden zijn niet best. Ook is dit frame enigszins beperkt qua ruimte voor brede banden (volgens mij gaat het tot max 700x38c in dit frame). Voor dat geld zou ik het niet doen, tenzij je op zoek bent naar een comfortabele commuter die af en toe op een zandpad komt, en je hem écht heel mooi vindt.DieAnder schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:46:
[...]
Volgens mij is het een mid-tier (want Alu E5) Diverge frame van vorig jaar (want geen nokjes voor een top tube tas), met een low tier afmontage (want mechanische shijfremmen).
Als je enthousiaist bent over het frame en de rij-eigenschappen is dat niet een verkeerd pakketje: je kunt nu direct op pad, 2x11 is ideaal voor op de weg. En over een jaar of twee kun je je groep upgraden naar One-by-GRX-hydraulisch-of-wat-er-dan-hip-is.
Launching containers into space
Klopt, ik probeer eigenlijk gewoon een reden te vinden om niet voor de topstone (0 vind ik de kleur heel vet van) te hoeven gaan, die vind ik super vet en zou ik zeker gelukkig van worden maar naar mijn idee is die ook zwaar overprijst (alu-fiets voor 2199,-)...maar de 1 en de 2 ook...Ypuh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:49:
@Nutterd Je gaat toch niet €1.700 uitgeven aan iets waar je niet direct blij van wordt of direct behoefte aan hebt? Vind het ook gewoon veel geld voor een alu fiets met 105, dus een 'aanbieding' wil ik het niet noemen.
De duurste fietsen/aankopen zijn niet per se diegene met de hoogste aanschafprijs, maar diegene die je koopt als tussenoplossing om het een paar maanden/jaar later alsnog te verkopen en kopen wat je eigenlijk wou.
[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 19-08-2020 22:13 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Heb dezelfde momentsleutel een paar week geleden besteld, top ding. Erg fijn wel, en bij opslag inderdaad afstellen op 2nm.Engineer Stewie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Balhoofd draai ik ook op gevoel vast.
Is die BBB BTL-73 momentsleutel overigens goed voor af en toe eens iets vast te zetten? Moet toch wat dingen bestellen voor de MTB, kan ik eventueel mee bestellen.
Heb nu zo een ding met een pijltje, maar dat kan al helemaal niet nauwkeurig zijn.
Ja, geen kit kopen. Koop gewoon wat je nodig bent wanneer je het nodig bent. Op die manier vallen de verborgen kosten ook niet zo oprolandos582 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:05:
Iemand nog aanraders als het gaat om standaard gereedschap? Ben nog opzoek naar een nieuwe kit
[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 19-08-2020 22:51 ]
Ook van BearingProTools. Die draai je vast in het lager en vervolgens kun hem er makkelijk uittikken. Werkt een stuk makkelijk om het lager er recht uit te tikken doordat de tool gemaakt is voor het specifieke lager (nadeel; heb dus ook weer 5 verschillende moeten kopen voor m'n 3 wielsets).Stoffa schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:59:
Welke lagerpuller heb je gebruikt?
Verwijderd
Ik heb een setje van Decathlon, was 40 euro ofzo.rolandos582 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:05:
[...]
Heb dezelfde momentsleutel een paar week geleden besteld, top ding. Erg fijn wel, en bij opslag inderdaad afstellen op 2nm.
Iemand nog aanraders als het gaat om standaard gereedschap? Ben nog opzoek naar een nieuwe kit
Ik heb n.a.v. je eerdere post ook wat tools besteld bij Jim. Aardige gastYpuh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:39:
[...]
Ook van BearingProTools. Die draai je vast in het lager en vervolgens kun hem er makkelijk uittikken. Werkt een stuk makkelijk om het lager er recht uit te tikken doordat de tool gemaakt is voor het specifieke lager (nadeel; heb dus ook weer 5 verschillende moeten kopen voor m'n 3 wielsets).
Ik heb deze, bevalt prima.Maarten_E schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:15:
Heb helaas geen momentsleutel
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wat ik zelf doe is mijn fiets meer in de klem ‘hangen’ met de bovenbuis. Ik heb altijd een doek in de klem hangen en ik klem hem wel dicht om te voorkomen dat hij er uit valt maar hij klemt niet vast ofzo. Doe dit al jaren en werkt prima!Engineer Stewie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:57:
Ik heb een montagestandaard die ik al jaren gebruik bij mijn MTB, maar die heeft een alu zadelpen en daar klem ik hem op vast.
Heb nu echter een carbon fiets besteld (incl zadelpen) en zou die toch willen gebruiken nog. Mag ik nog steeds klemmen op de zadelpen? Of hoe gebruik je zo een stand anders?
Of best iets anders voorzien? Ik had zo een katrol systeem gezien, maar daar mag de max plafondhoogte maar 4m zijn. De carport is een heel stuk hoger dan 4m (zadeldak) en sleutel eigenlijk graag buiten...
En al zeker als ik hem ga poetsen ofzo.
Heb het hier over:
[Afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door orange.x op 20-08-2020 10:08 ]
In Utrecht sinds een jaartje ook een Trek winkel. Daar hebben ze best veel!Vanmiddag even langs de Bikeshop in Amersfoort waar ze mogelijk ook Trek verkopen, anders is er nog een andere winkel waar ik langs kan. Wil hem wel even in het echt zien.
[ Voor 21% gewijzigd door jochy op 20-08-2020 13:30 ]
Ja die kleur van de sl4 is fantastisch, maar tiagra zou mij dan toch tegenstaan.orange.x schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:38:
[...]
Wat ik zelf doe is mijn fiets meer in de klem ‘hangen’ met de bovenbuis. Ik heb altijd een doek in de klem hangen en ik klem hem wel dicht om te voorkomen dat hij er uit valt maar hij klemt niet vast ofzo. Doe dit al jaren en werkt prima!
@Johlo Ik zou dan inderdaad voor een 36 of 39 gaan. Ik gebruik zelf een 53-39 omdat de powermeter die ik gunstig over kon nemen een 130BCD was. Idealiter zou ik voor mijn racefiets liever een 52-36 willen. Maar ik merk nu dat ik voor het los rondrijden eigenlijk alles op de 39 doe en dan meestal (ook een 11s 12-25) niet kleiner kom dan 13. Dat lever voor mij in ieder geval een prima cadans bij de snelheid of omgekeerd.
Heb deze week nog het een en ander uitgezocht en nagebeld en gedaan want de site van Trek liet in ieder geval nog niet alle kleuren voor de Domane 2021 SL goed of volledig zien. De kleuren waarin hij voor Europa komt zijn de kleuren gelijk aan die bij 12gobiking al gebruikt werden. Mede om die reden ga ik denk ik voor de SL4 ondanks Tiagra groepset maar ik vind kleur belangrijker dan de verdere uitrustig. En die is bij de SL4 tov de SL5 nagenoeg hetzelfde op de groep na. Zullen mogelijk wat kleine dingetjes zijn maar ik had de 105 groep van de SL5 uiteindelijk toch ook willen vervangen.
Wat wel scheelt is dat met korting het dan neer zou komen op 2299,- voor 1725. Zou je daar een volledige Ultegra groepset bij optellen van rond de 800-900 euro dan zit je op 2500-2600 wat nog altijd goedkoper is dan de SL6 met korting. Ja, dan zou de SL6 nog een paar kleine upgrades hebben in de vorm van iets lichtere maar nog steeds aluminium velgen en een iets andere stuurpen en stuur maar ook dat blijft nog allemaal aluminium. Kortom: In dit geval is de SL4 voor mij de beste aankoop al wil ik de kleur dan nog wel even in het echt spotten. Zou dan om de grijs rode gaan:
[Afbeelding]
Vanmiddag even langs de Bikeshop in Amersfoort waar ze mogelijk ook Trek verkopen, anders is er nog een andere winkel waar ik langs kan. Wil hem wel even in het echt zien.
Tiagra is kwalitatief prima, helemaal als je van plan bent het later toch te gaan vervangen voor bijvoorbeeld een Di2 groep. Elke euro die je bij aanschaf niet uitgeeft, verlies je dan relatief gezien ook niet zoveel op qua doorverkoopwaarde.djeck schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:21:
[...]
Ja die kleur van de sl4 is fantastisch, maar tiagra zou mij dan toch tegenstaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 20-08-2020 21:27 ]
Dat laatste ga ik idd nog wel even uitzoeken, maar het zou wel bijzonder zijn als ze dat idd niet zouden doen en er echt een 10s body opgooien. Aan de andere kant, hoeveel kost een body, over het algemeen is die wel te vervangen.Ypuh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Tiagra is kwalitatief prima, helemaal als je van plan bent het later toch te gaan vervangen voor bijvoorbeeld een Di2 groep. Elke euro die je bij aanschaf niet uitgeeft, verlies je dan relatief gezien ook niet zoveel op qua doorverkoopwaarde.
Enige nadeeltje is misschien dat de wielen/body enkel geschikt zijn voor 10s, maar kan me goed voorstellen dat ze gewoon geleverd worden met 11s compatible wielen met een spacer.
Welke mount heb je gebruikt? Gebruik ook een vergelijkbare mount, niet voor mijn gopro maar alleen voor verlichting in donkere bossen/latere uurtjes.djeck schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:40:
Gister een nieuwe mount voor de Wahoo geinstalleerd, meteen een gopro/lamp mountje eraan.
[Afbeelding]
Mount is van https://www.f3cycling.com/ besteld op https://www.sigmasports.com/ met 10% korting.rolandos582 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:49:
[...]
Welke mount heb je gebruikt? Gebruik ook een vergelijkbare mount, niet voor mijn gopro maar alleen voor verlichting in donkere bossen/latere uurtjes.
Ja inderdaad, die is er alleen niet met een wahoo mount...McMiGHtY schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:58:
Lijkt heel erg op de Lezyne x mount..
Klopt heb ik ook gezien, vind die van F3 toch het prijsverschil waardWaus26 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:59:
En vrij prijzig. Ik heb deze van Amazon voor nog geen twee tientjes en die werkt ook prima.
[ Voor 22% gewijzigd door djeck op 21-08-2020 10:06 ]
dan is je padje krom, en bij een goede smak kan ook je deraileur zelf stuk/verbogen zijn..Bananeman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:12:
Gisteren mijn fiets op de rechterzijde laten vallen (uitermate handige actie), tijdens het fietsen daarna ging het schakelen naar een kleiner kransje direct minder goed (blijft vaak hangen bij een specifiek kransje) en soms springt de ketting naar een groter kransje tijdens het fietsen (zonder schakelactie).
Heb ff gekeken onderweg, kon zo niet zien of iets krom was maar wat is de meest voor de hand liggende oorzaak? Derailleur iets naar binnen gebogen? Hoe check ik wat eventueel krom is en hoeveel, en waar moet ik dan terugbuigen (zonder dat iets afbreekt)?
Kan er dit weekend pas goed naar kijken op een montagestandaard.
Aliexpress dingen bestellen op amazon is ook niet heel goedkoop.....Waus26 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:59:
En vrij prijzig. Ik heb deze van Amazon voor nog geen twee tientjes en die werkt ook prima.
En als je iets langer wil wachten kan het ook uit China: link.Waus26 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:59:
Lijkt wat meer endurance dan race en dus lekker op comfort gericht, maar volgens mij een prima fiets voor het geld. Heb je maatadvies gekregen bij Decathlon?NewbieNeo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:
Knoop doorgehakt en mijn eerste racefiets is besteld!![]()
Triban RC500
Dus eerst maar eens deze fiets proberen en wie weet komt er in de toekomst iets serieuzer.
[ Voor 3% gewijzigd door DutX op 21-08-2020 10:44 ]
Heb overlaatst ook zoiets voorgehad en heb gewoon een nieuw pad gekocht. Mijn was goed scheef.Prulleman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
dan is je padje krom, en bij een goede smak kan ook je deraileur zelf stuk/verbogen zijn..
bij moderne systemen (11 speed) is dit lastig op het oog en met de hand te doen te richten. (bij oudere systemen kan je het ook beter netjes met een tool doen, maar is het wat minder kritisch).
Om een idee te krijgen hoe het werkt: YouTube: How to Align a Derailleur Hanger Using the DAG-2.2
ik heb zelf een goedkopere richter van cyclus, als je in de buurt van breda woont, kom maar langs
Klopt, maar ik wilde niet te lang wachten omdat het schroefje van de standaard Wahoo mount na bijna vier jaar hele tijd los gaat en dat ging rammelen. Na elke rit aandraaien hielp al niet meer...mhr-zip schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Aliexpress dingen bestellen op amazon is ook niet heel goedkoop.....
https://nl.aliexpress.com/item/4001189331326.html
En aan de andere kant, we geven duizenden euro's uit aan een exclusieve fiets, en om er dan een aliexpress kwaliteit/look garmin mount er aan te hangen....
(ik zou het wel doen, maar ik ben dan ook een echte cheapskater)
Zal iig harder gaan dan mijn mtb met 29" wielen, 36-26 voor en 10-45 achter lijkt me.Def1ant schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:43:
[...]
Lijkt wat meer endurance dan race en dus lekker op comfort gericht, maar volgens mij een prima fiets voor het geld. Heb je maatadvies gekregen bij Decathlon?
Qua kwaliteit is het prima hoor, het is solide aluminium dus dat breekt niet zo snel.wouter12345 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
En als je iets langer wil wachten kan het ook uit China: link.
Toevallig gisteren besteld, lijkt er erg op. Kwaliteit is natuurlijk altijd even afwachten, kan ik nu nog niets over zeggen (mount zelf is niet zo duur maar je wil ook niet dat het afbreekt en je Garmin over de weg stuitert).
als je een beetje snel rollende MTB banden hebt is het verschil niet enorm hoor! ik denk dat er tussen mijn hardtail met racing ray/ralph met wat meer lucht en mijn simpele cube racefiets met 25mm banden maar 3km/u verschil zit.NewbieNeo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Zal iig harder gaan dan mijn mtb met 29" wielen, 36-26 voor en 10-45 achter lijkt me.![]()
Als je aan de onderkant van de prijsrange gaat zitten heb je volgens mij niet zoveel te kiezen. Zelfde bij een mtb, dan wordt het ook een XC hardtail.
Maatadvies heb ik zeker gekregen dmv de maattabel op de site van Decathlon.![]()
Nog vergeten te vermelden dat ik voorlopig ook een a-typische wielrenner zal zijn met de standaard pedalen in mijn mtb outfit met fiveTen freerider pro schoenen en baggy shorts en shirt, maar wel met een zeembroekje eronder.
Ik ben om mij voor te berijden op het racefiets gebeuren van flats overgestapt op SPD-sl.NewbieNeo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Zal iig harder gaan dan mijn mtb met 29" wielen, 36-26 voor en 10-45 achter lijkt me.![]()
Als je aan de onderkant van de prijsrange gaat zitten heb je volgens mij niet zoveel te kiezen. Zelfde bij een mtb, dan wordt het ook een XC hardtail.
Maatadvies heb ik zeker gekregen dmv de maattabel op de site van Decathlon.![]()
Nog vergeten te vermelden dat ik voorlopig ook een a-typische wielrenner zal zijn met de standaard pedalen in mijn mtb outfit met fiveTen freerider pro schoenen en baggy shorts en shirt, maar wel met een zeembroekje eronder.
Dat is toch 10%. Ik verwacht een iets groter verschil tussen mijn fully en mijn bestelde racefiets.Prulleman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
als je een beetje snel rollende MTB banden hebt is het verschil niet enorm hoor! ik denk dat er tussen mijn hardtail met racing ray/ralph met wat meer lucht en mijn simpele cube racefiets met 25mm banden maar 3km/u verschil zit.
ben laatst voor de vakantie in zeeland met de mtb heen en terug gegaan (107 km) en dat ging ook gewoon met ruim 30 per uur gemiddeld. Ik geloof nooit dat ik op de racefiets een gemiddelde van meer dan 33+ had gereden (met dezelfde effort uiteraard)
[ Voor 25% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-08-2020 11:02 ]
Volledig mee eens, ik ben zelf ook al jaren aan het China shoppen, en heb vele onderdelen er vandaan. Koop ik ze ook voor mijn fiets? Als het te vinden is wel. Zo heb ik de stickers op mijn velgen vervangen met stickers uit China, het stuurlint komt er ook vandaan, en de eerste mount voor de Wahoo ook. Daarna uiteindelijk besloten om een hidemybell te kopen (want hoe cheapskate ik ook ben, een goede combi van mount én bel op de FI-mount is gewoon heel lastig te vinden in China). Ik weeg eigenlijk altijd af, als ik iets nodig heb, of het de moeite waard is het vanuit China te halen of niet. Bij merkloze / onbekende merken op Amazon oid zoek ik het altijd op Aliexpress op, en dan ben je zo even 3 keer minder kwijt. Overigens, ook in China (maar al meerdere malen besproken hier, bijv op velgen) is er prima kwaliteit te halen, maar als je echt super cheap gaat is mijn ervaring toch vaak een stuk minder.mhr-zip schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Aliexpress dingen bestellen op amazon is ook niet heel goedkoop.....
https://nl.aliexpress.com/item/4001189331326.html
En aan de andere kant, we geven duizenden euro's uit aan een exclusieve fiets, en om er dan een aliexpress kwaliteit/look garmin mount er aan te hangen....
(ik zou het wel doen, maar ik ben dan ook een echte cheapskater)
Chinese namaak hoef ik ook niet. Echter, een hoop spullen zijn echt ideaal om daar te halen zoals gereedschap (inbussleutels, lagerpers, framebeschermfolie etc).Grin schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:44:
Ik koop uit principe niet op Chinese sites, Amazon(.nl/de etc). Niet alleen spullen voor de fiets, maar alle spullen in mijn leven zijn origineel en van bekende komaf. Ik wil die spullen gewoon niet in mijn leven, of het nu gaat om kleding (van de Primark) of anderszins. Nu heb ik het geluk dat ik in die positie zit (financieel) en neem het niemand kwalijk die wel alles uit China koopt (waarom ook?). Enfin, ik ga hier verder niet de moraalridder uithangen. Laat iedereen het lekker zelf weten maar ik hoef die spullen niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 21-08-2020 11:59 ]
Mooi man!NewbieNeo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:
Knoop doorgehakt en mijn eerste racefiets is besteld!![]()
Triban RC500
Ik wilde een zo goedkoop mogelijke, nieuwe fiets met een goede prijs/kwaliteit verhouding, waarmee ik af en toe mijn snelheidsensatie kan bevredigen waar dat met mijn mtb minder lukt.![]()
Paar maanden geleden een Merida Big Nine XT2 gekocht en daar al ruim 1500 km mee gereden met veel plezier, maar af en toe ontkom ik niet aan de drang om lekker hard te knallen op de weg.(In het verleden ook veel op circuits gereden op een R6)
Mountainbike zal voorlopig nog wel meer gebruikt worden, dus vandaar dat ik een goedkopere racefiets ernaast wilde hebben. Zat nog enigzins twijfelen over de RC520, maar toen bedacht ik me dat ik anders ook net zo goed een fiets van 1000+ eurie had kunnen kopen.
Dus eerst maar eens deze fiets proberen en wie weet komt er in de toekomst iets serieuzer.
Ja, stuur wel ff een PM.Stoffa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:46:
Heeft er iemand nog een 10 euro futurum code voor me? Had er drie, maar allemaal al gebruikt (ik koop echt teveel).
[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 21-08-2020 13:01 ]
Wel grappig, juist gereedschap koop ik nooit in China. Heb er ooit een kettingzweep en nog wat ander gereedschap gekocht wat gemaakt was van slecht metaal. Na een beetje kracht zetten boog het al door. Sinsdien betaal ik liever iets meer voor een kwalitatief goed, liefst niet fiets-gerelateerd, merk.Stoffa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
Chinese namaak hoef ik ook niet. Echter, een hoop spullen zijn echt ideaal om daar te halen zoals gereedschap (inbussleutels, lagerpers, framebeschermfolie etc).
Ook andere dingen kun je er ideaal halen. Zo koopt m'n vriendin er nagellak voor haar gelnagels, leerverf. zelf heb ik er laatst m'n Sennheiser HD25 weer opgepoetst met een nieuwe kabel, en nieuwe oor en hoofdkussens.
Een hoop van dat soort no-brand spul is van heel goede kwaliteit, en kost geen ruk. Ik denk dat je, als je dat in NL koopt, je vrijwel altijd betaalt voor de tussenhandelaar die het vervolgens zelf uit China heeft gehaald.
Heb zelf nog wel wat AliExpress zaken op m'n verlanglijst staan voor de sale van 24 augustus. Zo heeft Parktool een set om te helpen met interne kabels trekken op een racefiets, maar die is achterlijk duur. Aliexpress biedt een net zo werkzaam alternatief voor een euro of 9.
Ook extra schakels voor m'n Jagwire Elite Link kabelset kosten er geen drol.
Rockbros frametasjes zijn ook dikke prima, die ga ik ook nog halen.
[ Voor 9% gewijzigd door R3vers3 op 21-08-2020 13:00 ]
Heb exact hetzelfde voorgehad twee weken geleden. Resultaat was dat de deraillieurpad (minimaal) krom was, maar bovenal dat mijn shifter gebroken was. Ik ging er aanvankelijk vanuit dat het de deriaillieurpad was die ervoor zorgde dat het schakelen niet meer even vlot ging, maar de oorzaak leek dus ergens anders te liggen.Bananeman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:12:
Gisteren mijn fiets op de rechterzijde laten vallen (uitermate handige actie), tijdens het fietsen daarna ging het schakelen naar een kleiner kransje direct minder goed (blijft vaak hangen bij een specifiek kransje) en soms springt de ketting naar een groter kransje tijdens het fietsen (zonder schakelactie).
Heb ff gekeken onderweg, kon zo niet zien of iets krom was maar wat is de meest voor de hand liggende oorzaak? Derailleur iets naar binnen gebogen? Hoe check ik wat eventueel krom is en hoeveel, en waar moet ik dan terugbuigen (zonder dat iets afbreekt)?
Kan er dit weekend pas goed naar kijken op een montagestandaard.
Welke telefoon heb je? Ik heb een tijdje gefietst met een Quad lock en dat beviel best goed, zit erg goed vast in ieder geval en het hoesje is ook niet enorm vervelend om er 'normaal' om te hebben. Moet je wel het geluk hebben dat er een dedicated hoesje voor jouw telefoon is, ik heb geen ervaring met de generieke variant.TrekDr0p schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:58:
Ik wil niet eventueel nog een verboden discussie starten.
Maar na de zadeltasjes, heb ik een vraag over telefoonhouders voor op je racefiets.
Ik fiets echt te weinig om mijzelf te verwennen met een goede fietscomputer met navigatie erop, nu is een telefoon houder een stuk goedkoper dan een garmin fietscomputer.
Maar wat voor telefoonhouders worden er hier gebruikt? En welke word mij aangeraden?
Ik heb een telefoon met een 6,7"scherm, dus geen kleintje.
https://www.bol.com/nl/p/...ch/9200000115174536/?s2a=TrekDr0p schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:58:
Maar na de zadeltasjes, heb ik een vraag over telefoonhouders voor op je racefiets.
Ik fiets echt te weinig om mijzelf te verwennen met een goede fietscomputer met navigatie erop, nu is een telefoon houder een stuk goedkoper dan een garmin fietscomputer.
Maar wat voor telefoonhouders worden er hier gebruikt? En welke word mij aangeraden?
Mooi dingetje, helaas geen dedicated hoesje voor mijn A70.Johlo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Welke telefoon heb je? Ik heb een tijdje gefietst met een Quad lock en dat beviel best goed, zit erg goed vast in ieder geval en het hoesje is ook niet enorm vervelend om er 'normaal' om te hebben. Moet je wel het geluk hebben dat er een dedicated hoesje voor jouw telefoon is, ik heb geen ervaring met de generieke variant.
Voor mij was uiteindelijk de batterijduur van telefoon in navigatie/sport modus wel een reden om toch naar een fietscomputer te gaanik ben vorig jaar door Engeland/Schotland gaan bikepacken en dat was echt niet te doen met beperkte hoeveelheid energie in powerbank bij me.
[ Voor 9% gewijzigd door TrekDr0p op 21-08-2020 13:13 ]
Qua gereedschap: je moet je een beetje verdiepen in de reviews etc van mensen. Dan lukt het mij eigenlijk altijd een deugdelijk product te kopen.R3vers3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Wel grappig, juist gereedschap koop ik nooit in China. Heb er ooit een kettingzweep en nog wat ander gereedschap gekocht wat gemaakt was van slecht metaal. Na een beetje kracht zetten boog het al door. Sinsdien betaal ik liever iets meer voor een kwalitatief goed, liefst niet fiets-gerelateerd, merk.
Cosmetica ed zou ik daar ook nooit vandaan halen. Heb er weinig vertrouwen in dat ze daar goede regelgeving hebben omtrent kankerverwekkende stoffen e.d. Dat is hier bij de Europese producenten toch wel iets strakker/beter geregeld, met gevolg hogere kosten maar ook een veiliger product.
[ Voor 13% gewijzigd door Stoffa op 21-08-2020 13:16 ]
Gereedschap durf ik niet meer aan via Ali. Helaas slechte ervaringen mee (ondanks positieve reviews). Nadeel bij Ali is dat je een gegeven recensie niet aan kunt passen. Ja je ziet wel eens additional feedback, maar vaker niet dan wel.Stoffa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:12:
[...]
Qua gereedschap: je moet je een beetje verdiepen in de reviews etc van mensen. Dan lukt het mij eigenlijk altijd een deugdelijk product te kopen.
Qua cosmetica: crèmes voor op je huid zou ik niet doen. Echter, iets voor op je nagels moet wel extreem foute boel zijn voordat dat schade doet imo. Als je dan vervolgens duizenden reviews ziet staan die louter positief zijn, dan slaat voor mij de balans wel naar de goede kant uit.
Enfin, ben zelf groot Ali fan. Heb er echt veel vanaf waarvan ik de kwaliteit dikke prima vind, en waarvoor ik een appel en een ei kwijt was.
Vraag over gelletjes: met of zonder caffeine. Wat gebruiken jullie?
Heb ik besteld ooit in een grijs verleden. Mount zelf is best netjes alleen de uitvul busjes zijn van plastic. Als je de 5nm aanhaalt welke meestal op je stuurpen staan is er niets over van de uitvul busjeswouter12345 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
En als je iets langer wil wachten kan het ook uit China: link.
Toevallig gisteren besteld, lijkt er erg op. Kwaliteit is natuurlijk altijd even afwachten, kan ik nu nog niets over zeggen (mount zelf is niet zo duur maar je wil ook niet dat het afbreekt en je Garmin over de weg stuitert).
Ik heb een https://www.hoesjesdirect...unt-bike-mount-black.html (ze zijn goedkoper te vinden, maar deze site vond ik als eerste).TrekDr0p schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:58:
Ik heb zo'n SP connect genomen. Werkt uitstekend, wel vrij duur voor weinig, heb hem op m'n stuurpen nu. Stevig en handig!TrekDr0p schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:58:
Ik heb zelf een Zefal Z Console Dry. Best een prima ding, en goed te betalen, en een keer natregenen is geen issue. Jij heb de L versie nodig, denk ik.TrekDr0p schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:58:
Weet je zeker dat het daar aan ligt (ik zie trouwens niet echt een beschadiging)? Zoek even uit waar de band lek is gegaan. Dan bedoel ik de plek en welke zijde. Als je weet waar de binnenband is lek gegaan, kun je op die plek de buitenband/velg controleren. Bij mij was laatst de velgtape verschoven. Duurde enige tijd voordat ik er achter was dat ik daardoor telkens lek reed.Stoffa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:04:
Net gestrand aan het eindje van m'n ritje door een lekke band. Maar wel een vreemde lekke band: ik zag al langer wat schaafplekken op m'n voorband die ik niet goed kon plaatsen, omdat hoe goed ik ook keek die nergens tegen bv m'n frame of rem leken aan te lopen.
Ik had dus aangenomen dat het wel door een of ander incident was gekomen een keer. Nu gaf ik gas toen het stoplicht op groen groen, hoorde poef en m'n band liep behoorlijk snel leeg.
Denk dus toch dat bij het aanzetten de band ergens m'n frame raakt, maar ik snap het vooralsnog niet.
Ziet er als volgt uit: https://imgur.com/a/MaFkLVo
Iemand een idee?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq