Ben er inmiddels denk ik achter. Ik rijd een Scott Foil 1st gen uit 2013. Die heeft niet heel veel clearance. Ik rij met 25mm Continental gp4000s op een velg met 18mm interne diameter. De Gp4000s vallen in de praktijk erg breed (uit m'n hoofd dacht ik 28mm).hoi1234 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:48:
[...]
Weet je zeker dat het daar aan ligt (ik zie trouwens niet echt een beschadiging)? Zoek even uit waar de band lek is gegaan. Dan bedoel ik de plek en welke zijde. Als je weet waar de binnenband is lek gegaan, kun je op die plek de buitenband/velg controleren. Bij mij was laatst de velgtape verschoven. Duurde enige tijd voordat ik er achter was dat ik daardoor telkens lek reed.
Als je dan kijkt uit stilstand naar de clearance tussen vork en band dan lijkt dat prima. Echter, duw je met je vinger tegen de band dan duw je die dan wel tegen de vork aan. Hoe stijf je velg ook is, onder load wijkt hij altijd wel een paar mm. Dat doet de mijne ook, en daar heb ik net de clearance niet voor. M'n voorvork heeft de band dus langzaam opgeschaafd.
Ik ga nu een Conti 5000 er op zetten. Die vallen een stuk minder breed (scheelt geloof ik een mm of 2). Denk dat dat net het verschil zal maken.
Had overigens wel eerder moeten aanslaan op die schaafplekken, heb dat te lang z'n beloop gelaten.