Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 148 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Ik heb een zadeltas, telt die ook? :+

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Waus26 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb een zadeltas, telt die ook? :+
≥28 mm banden mag alles oOo

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OiWAOLw_Ta-YCzlUa05XCdIVds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HwCPhVs0pq3hubjufh4jy6Gi.png?f=user_large
Als we het toch over Noordelijke rondjes hebben, gisteren met een groepje een (aangepaste) Elfstedentocht gefietst. ~230Km toch nog boven de 30 gemiddeld met verre van ideaal weer, al met al zeker tevreden. Was voor mij de eerste keer boven de 160, maar is me zeker bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Zo...weer terug uit Noorwegen. Wat een G E W E L D I G land blijft dat toch. Om te fietsen ook vast wel, alleen moet je bij alle tunnels wel buitenom en dat (oude) wegdek is niet fantastisch, maar wat me vooral niet fijn lijkt is dat het geen fietsland is, dus je rijdt echt overal op de 70/80km weg. Maar eerlijk is eerlijk, iedere racer die ik zag gaf me wel een beetje een -O- gevoel. Gelukkig was het ook prima hike weer.
Enfin, eenmaal thuis de fiets gepoetst (die was nog steeds goor van het epische 4daagse ritje) en een rondje ingereden. Ergens iets niet goed gedaan, want ik werd vanmorgen wakker met een verschrikkelijke knoop in mijn nek, hoop maar dat het snel wegtrekt want ik wil er deze week nog zeker 150km bij rijden.
Ondertussen ook het hele topic even doorgeploegd... En mijn vrouw heeft nóg steeds geen nieuwe fiets. Al heeft ze wel een fiets op de shortlist: De Cube Axial WS GTC SL 2021.
Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/cache/1/image/595x595/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/a/x/axial_ws_gtc_sl_zwart_blauw.jpg
Nu nog heeeel lang wachten. :|
ThijsM schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:26:
Weet niet of deze vraag thuis hoort in dit forum, maar ik stel hem toch.

Wij gebruiken een Spinder Condor fietsendrager waarvan zowel de verlichting als de kabel/stekker niet goed meer is. Deze willen wij vervangen.
De nieuwe verlichting moet ook achteruit- en mistverlichting hebben, naast de gebruikelijke achterlichten, knipperlichten en remlichten. We hebben een 7 polige aansluiting op de auto. Voor achteruit- en mistverlichting is een 13 polige stekker nodig (als ik het goed begrijp?), dus moet er een adapter tussen.
Zijn er nog goede modellen achterlampen/setjes of specifieke dingen waar ik op moet letten, los van dat de maat goed moet zijn. Het liefst heb ik direct een complete set.
Je zult je auto moeten aanpassen. Met 7 polig levert die geen achteruit en mistlicht.
https://www.aanhangershop...ng-aanhangwagen-i-41.html Al vraag ik me af wat de meerwaarde bij een fietsendrager is.
Kluus schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

Bedoel je deze: https://www.decathlon.nl/...cassetteafnemer/_/R-p-200? Ik ben ook nog steeds erg benieuwd! Vooral ook omdat deze volgens mij ook goed perfect werkt om de cassette op de Tacx Neo echt goed strak te kunnen draaien. Nu lukt dit mij nooit omdat de zweep vaak net niet genoeg grip geeft in die richting door de vorming van de tandjes. Dit lijkt daar de perfecte oplossing voor.
Deze afnemer is GOD. Wat een magische tool, de kettingzweep gebruik ik voortaan NOOIT meer.
hoi1234 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ligt eraan wat jouw wensen zijn natuurlijk. Als je al MTB-schoenen hebt, kan ik me voorstellen dat je MTB-pedalen gebruikt. Als je ook veel verwacht op buitenschoenen te fietsen, zijn er ook dubbele pedalen op de markt. Eén kant heeft dan een kliksysteem en de andere kant is plat voor buitenschoenen. Blijkbaar heb je ook pedalen met een gewicht er in. Die zorgen dat de kant waar je inklikt altijd naar boven zitten. Volgens mij heb je tenslotte ook pedalen met aan beide kanten een kliksysteem.
SPD is volgens mij altijd dubbelzijdig. En je kunt aan 1 zijde een los "pedaaltje" inklikken, dat dan ook nog eens door het gewicht keurig naar onder draait. En je hebt meteen reflectors, want die zitten in dat pedaaltje. Ik rij nooit meer met gewone schoenen op mijn racer/hybrid dus 2 zijdig SPD. Ik vind het perfect, kan ik op het werk tenminste normaal naar de douches wandelen.
tiswat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:42:
Heren,

Even een situatie schets van een probleem dat ik heb:

Ik heb een probleempje met mijn Scott Addict 10 (Groen), van dit jaar, gekocht op 1 februari.
Bij het poetsen van mijn frame (gewoon sopje), laten de stickers ineens witte randen zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu heb ik contact opgenomen met de winkel, waarnaar zij contact hebben opgenomen met Scott. Ze bieden mij €125 compensatie óf een nieuw frame, maar dan blauw. Het groene frame is er schijnbaar niet meer.

Ik wil eigenlijk geen blauw, want ik heb bewust gekozen voor groen. Nu is er naar flink wat mailcontact naar voren gekomen dat ik gewoonweg 'pech' heb gehad dat de sticker een witte rand laten zien, aldus Scott.
Per 1 september zou het frame omgebouwd kunnen worden.

Prima, ik heb mij er bij neer gelegd dat het een blauw frame word. Afgelopen week ontvang ik ineens weer een mail met de mededeling: het wordt geen blauw frame, maar een grijs/zwart frame. De winkel vond het wel zo netjes om dat te melden.

Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Ik krijg dit gewoon door mijn strot geduwd. Ik wilde graag een groene fiets en niet een blauwe of zelfs grijs/zwart. Anders had ik die namelijk zelf wel gekozen.

Aangezien Scott aangeeft dat het 'pech' is, dat de stickers een witte rand laten zien. Ligt de schuld ook buiten mij.
Ik had je topic op fiets.nl al eens eerder gezien. Toevallig heb ik gisteren de auto grondig gewassen, en naast de lakbeschermingsstickers (bij de achterschermen) zat ook een wit randje rond die sticker. Ik kon dat met een tandenstokertje echter zo "wegsteken". Ik heb zelf de blauwe Addict, ik heb het idee, dat mijn decals niet zo ver "uitsteken" uit de blanke lak, het lijkt gladder. Ik sluit me dus ook aan bij anderen, ik vind het wel een vreemd effect. Heb je nog op een andere manier geprobeerd dat witte weg te krijgen? Of maak eens een foto met macrostand, of is de fiets al weg.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
Waus26 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Nice, lekker bezig (vooral met die wind gisteren). Ik doelde meer op de roosters langs de dijk bij Noordpolderzijl en in Oost-Groningen. Daar liggen de roosters hoger dan in de buurt van Lauwersoog is mijn ervaring.
Ja tering, het ging er hard aan toe. Helemaal in Lauwersoog bij de dijk voelde ik hem wel... O-)

Ah Noordpolderzijl ben ik nog niet geweest, ik kwam wel een hoop roosters tegen met een stuk gras etc. eroverheen, maar dat lijkt me verder niet problematisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:37
Ben ik te moraalridderachtig als ik een opmerking bij een Strava activiteit plaats van een willekeurige fietser die ik tegenkwam, die allerlei KOMs pakt achter een brommer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15
Def1ant schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:19:
Ben ik te moraalridderachtig als ik een opmerking bij een Strava activiteit plaats van een willekeurige fietser die ik tegenkwam, die allerlei KOMs pakt achter een brommer?
Gewoon flaggen :)

https://support.strava.co...ults-from-the-Leaderboard

When to Flag: There may also be times where bad segment matches hold top spots because the owner's GPS data is inaccurate, the data was recorded in a vehicle, the activity is categorized as the incorrect sport type, etc.
  • Top leaderboard spots earned because the data was recorded with vehicle assistance (motor-pacing or drafting a vehicle, receiving a lift in a vehicle, leaving the device on while driving, etc). At this point in time, athletes should use the 'workout' category if their activity contains vehicle or motorized data. These motorized activities should not be flagged if properly categorized as 'workout.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Afgelopen week ziek geworden op de fiets. Woensdag kwam ik terug van werk (28km). Normaal gereden, niks geforceerd. Twee kilometer van huis stéken in mijn maag....had al wat gevoel ihkv windje dat de weg niet weet, maar dit was anders. Een grote verzengende pijn die overal doorheen ging. Tempo verlaagde, rustig en rechtop naar huis. Fiets in de berging en daar zeker een kwartier niet weg gekund van de pijn. Daarna ging het niet van harte maar wilde liever naar bed. Boven ongedouchet in bed gaan liggen, jankend van de pijn. Later belde mijn vrouw de hap en toch maar gewassen en dokter geweest. Konden zo niks vinden, naar huis met pijnstillers (Tramadol) en drankje voor de maag. Indien nodig morgen eigen huisarts en echo maken.
Niet geslapen van de pijn, ook met redelijk zware pijnstiller niet. Donderdag huisarts, kon zo niks vinden maar merkte wel de pijn op. Naar seh doorverwezen, konden ook niks vinden. Galblaas en nieren schoon op echo, bloed en urine oké enzovoort. Bijna hele dag in het ziekenhuis geweest, geen resultaten. Dan moest ik maar huiswaarts en de andere dag weer bloedprikken en consult op de poli. Daar kwam weer niks uit en de pijn was ook wel veruit verdwenen.
Kan het iets fiets gerelateerd zijn? Iets bekneld door voorover zitten? Aan fiets of kleding is de laatste tijd niks veranderd.
Zaterdag mooie rit van 95km gedaan door heuvelland, geen probleem.
Ik voel nog wel een onbestemd fenomeen in maagstreek maar kan het geen pijn noemen.

Benieuwd of iemand de symptomen herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ramon 73 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:27:
Afgelopen week ziek geworden op de fiets. Woensdag kwam ik terug van werk (28km). Normaal gereden, niks geforceerd. Twee kilometer van huis stéken in mijn maag....had al wat gevoel ihkv windje dat de weg niet weet, maar dit was anders. Een grote verzengende pijn die overal doorheen ging. Tempo verlaagde, rustig en rechtop naar huis. Fiets in de berging en daar zeker een kwartier niet weg gekund van de pijn. Daarna ging het niet van harte maar wilde liever naar bed. Boven ongedouchet in bed gaan liggen, jankend van de pijn. Later belde mijn vrouw de hap en toch maar gewassen en dokter geweest. Konden zo niks vinden, naar huis met pijnstillers (Tramadol) en drankje voor de maag. Indien nodig morgen eigen huisarts en echo maken.
Niet geslapen van de pijn, ook met redelijk zware pijnstiller niet. Donderdag huisarts, kon zo niks vinden maar merkte wel de pijn op. Naar seh doorverwezen, konden ook niks vinden. Galblaas en nieren schoon op echo, bloed en urine oké enzovoort. Bijna hele dag in het ziekenhuis geweest, geen resultaten. Dan moest ik maar huiswaarts en de andere dag weer bloedprikken en consult op de poli. Daar kwam weer niks uit en de pijn was ook wel veruit verdwenen.
Kan het iets fiets gerelateerd zijn? Iets bekneld door voorover zitten? Aan fiets of kleding is de laatste tijd niks veranderd.
Zaterdag mooie rit van 95km gedaan door heuvelland, geen probleem.
Ik voel nog wel een onbestemd fenomeen in maagstreek maar kan het geen pijn noemen.

Zwanger? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Extreem weinig kans daarop bij mannen....

Heb me wel afgevraagd wat erger is, koliek pijn of weeën. Koliek is eigenlijk erger, krijg je niks voor terug. Bij weeën hou je er tenminste nog een kindje aan over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
Ramon 73 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:02:
Heb me wel afgevraagd wat erger is, koliek pijn of weeën. Koliek is eigenlijk erger, krijg je niks voor terug. Bij weeën hou je er tenminste nog een kindje aan over.
Kinderen blijf je langer last van houden dan kolieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Afgelopen week ziek geworden op de fiets. Woensdag kwam ik terug van werk (28km). Normaal gereden, niks geforceerd. Twee kilometer van huis stéken in mijn maag...

Buikvliesontsteking? Kan kortstondig en heel pijnlijk zijn en ook spontaan opkomen en snel weer wegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51

Weet je zeker dat het je maag was of kan het ook darmen zijn? Ik ben twee jaar geleden ook volledig door de molen gegaan, maar mijn pijn zat lager. Bleek uiteindelijk extreme constipatie te zijn. Het rare was dat ik stierf van de pijn als ik zat, rechtop stond of liep, maar volledig horizontaal de pijn verdween (endoscopie is ook niet fijn trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Sorry. I bedoelde het rigoureuze ontvetten door te laten weken in terpentine/wasbenzine wat sommige anderen doen. Ik denk niet dat door het apparaatje ook alle interne vet tussen de schakels wordt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:04
Seriph schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Sorry. I bedoelde het rigoureuze ontvetten door te laten weken in terpentine/wasbenzine wat sommige anderen doen. Ik denk niet dat door het apparaatje ook alle interne vet tussen de schakels wordt verwijderd.
het zal er een beetje tussenin zitten misschien, maar met zo'n apparaatje gaat je ketting door ontvettende vloeistof heen, dan komt de ontvetter dus ook tussen de schakels. ook al draai je maar een paar keer rond, als de ontvetter er tussen zit blijft die daar lekker zijn werk doen...

Dan heb je nog het probleem dat dreft niet echt vervliegt, als iets met bv alcohol pakt dan zal de ontvettende werking niet door blijven gaan, maar dat vervliegt, als de dreft tussen je schakels blijft zitten, dan zal de eerste lading smeer bij wijze van spreken al oplossen.

nou zal dit vast allemaal een beetje overdreven zijn, maar mij advies blijft zoveel mogelijk smering laten zitten en vuil afnemen met een oude handdoek. je ketting blinkt misschien niet zo mooi, maar hij blijft wel langer piepvrij.
Ik rij het meeste op de MTB, en zo nu en dan hoor je dat overal zand tussen zit, maar je hebt echt geen ontvetter nodig om het zand er tussenuit te krijgen, als je het vuil aan de buitenkant afneemt en vervolgens bij gaat smeren, wat rond draaien en vervolgens het overtollige smeer weer afneemt, dan is intussen het zand mee naar buiten gekomen en kan je dit zo afnemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Iets anders. Ik wil volgend jaar op vakantie naar de Ventoux. En dan moet de fiets natuurlijk mee. Ik ben een beetje aan het kijken naar reisverzekering. Maar wat ik zo zie gaan sommige verzekeringen tot €2500 als je extra dekking aanschaft.. Mijn fiets is iets meer waard.

Ik zie hier ook wel wat vakanties waar fietsen meegaan die nog veel duurder zijn. Hoe doen jullie dat met verzekeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
Niet. Ik heb een soort principe dat ik me alleen verzeker tegen risico's die ik financieel niet kan dragen (huis, zorgkosten etc). Als mijn fiets aan gruzels gaat, zou ik enorm balen maar daarna een nieuwe kopen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Prulleman schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

nou zal dit vast allemaal een beetje overdreven zijn, maar mij advies blijft zoveel mogelijk smering laten zitten en vuil afnemen met een oude handdoek. je ketting blinkt misschien niet zo mooi, maar hij blijft wel langer piepvrij.
Je vergeet volgens mij dat wielrenners de ijdeltuiten van de wielersporten zijn en een smerige ketting staat dan gelijk als een scheve lok in je perfecte kapsel. Je kan natuurlijk niet je mid double century ride brug foto maken met een smerige ketting. :P

Flickr - Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Laat ik ook nog eens een update plaatsen over m'n fietsje.

Hij was dus zo goed als af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22wVKAyKiyASuzjdJa117Y-uvKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0PgZi3dcL04mrzlrIC4OKGP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JR26oDv2lk6jVvRIeH0UmPZprw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dYCPe87RNlXlivyhpQtc6H9v.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpfMSLWGu04oaIwPhVuzNW-SR5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MUlCKXSR7RM3lq5c4V8dDHb.jpg?f=fotoalbum_tile

Morgen ga ik 't frame opsturen met UPS... heb al een retourlabel van ze gehad.. |:(

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:27
Seriph schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:26:
Iets anders. Ik wil volgend jaar op vakantie naar de Ventoux. En dan moet de fiets natuurlijk mee. Ik ben een beetje aan het kijken naar reisverzekering. Maar wat ik zo zie gaan sommige verzekeringen tot €2500 als je extra dekking aanschaft.. Mijn fiets is iets meer waard.

Ik zie hier ook wel wat vakanties waar fietsen meegaan die nog veel duurder zijn. Hoe doen jullie dat met verzekeren?
Ik verzeker niets onder het motto: don't race what you can't replace. Natuurlijk zuur wanneer je schade rijdt of je fiets gejat is. Heb het vaak overwogen, maar een specifieke fietsverzekering biedt voor mij niet echt toegevoegde waarde. Er zit vaak een flink eigen risico aan vast, daarnaast wordt er altijd gekeken naar de dagwaarde.

Bij een reisverzekering is het nog wel even interessant om te checken wat je voorwaarden zijn voor sportfietsen. Vaak is daar wel iets voor opgenomen (bijv. tot 1000 euro). Aangezien je die waarschijnlijk toch al hebt zou je daar nog de premie iets op kunnen hogen waardoor de verzekerde som wat hoger ligt.

Mocht mijn fiets overigens gejat worden heb ik sowieso geen poot om op te staan. Ik heb geen robuust slot. Enkel een koffieslotje (die ik in de praktijk nooit gebruik) die je met een kniptang simpel doorknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GWBoes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Je vergeet volgens mij dat wielrenners de ijdeltuiten van de wielersporten zijn en een smerige ketting staat dan gelijk als een scheve lok in je perfecte kapsel. Je kan natuurlijk niet je mid double century ride brug foto maken met een smerige ketting. :P
of je doet het zoals hierboven, gewoon een foto zonder ketting :D

maar @Salteh dat is wel zuur.. is die las net te dik?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Salteh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:30:
Laat ik ook nog eens een update plaatsen over m'n fietsje.

Hij was dus zo goed als af:
[Afbeelding]

Maar ja..

[Afbeelding][Afbeelding]

Morgen ga ik 't frame opsturen met UPS... heb al een retourlabel van ze gehad.. |:(
Huh :? Wat is daar foutgegaan? Buiten de las om lijkt mij dat ook niet helemaal te kloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
Prulleman schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

of je doet het zoals hierboven, gewoon een foto zonder ketting :D

maar @Salteh dat is wel zuur.. is die las net te dik?
Net te dik.. en net te veel naar binnen.. als ik het wiel omdraai ziet het er wel beter uit, maar zo kan je niet fietsen he :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2qEDAysu-Q8Xf5Ie5iz5xQFtUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEp259xLPm6AXvTfaKquzJGX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgY8cmbhQNXZSK0k28yyh7ucvaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P31B454vpx5SqP7ihIDXM30Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tyggm0RPniBd2A2Mi-08DTKZon4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XV4y8Ubl7lZSHEw1AMdkDvIm.jpg?f=fotoalbum_tile

Natuurlijk kom ik hier pas achter op het moment dat de fiets af is - wanneer de ketting erop gaat :X

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 25-08-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Salteh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Net te dik.. en net te veel naar binnen.. als ik het wiel omdraai ziet het er wel beter uit, maar zo kan je niet fietsen he :D

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
balen man.. wel een mooie fiets!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45

Fiets verzekeren is een vrij zinloze aangelegenheid naar mijn mening. Ten eerste is je fiets vrijwel nooit 100% total loss (volgens de verzekeraar). Ten tweede schrijft deze 20% per jaar af. Een 2 jaar oude fiets die €5k gekost heeft en het frame in 2 stukken gaat, heeft dus een verzekeringswaarde van zo'n €1.200 (alleen het frame * 60%). Als carbon reparatie €800 kost krijg je dat omdat die 'garanderen' dat het frame weer 100% wordt, wat natuurlijk nooit zo is.

De enige gevallen dat je de volledige restwaarde krijgt is als je écht een zwaar ongeluk hebt (dan is die fietsverzekering het minste waar je je zorgen om maakt lijkt me) of diefstal, maar daar zitten zoveel voorwaarden aan dat het ook weinig zin heeft lijkt me.

Kortom, met de standaard NTFU verzekering en/of reisverzekering tot €1.000 met nog een paar euro extra voor kleding/accessoires zit je al wel redelijk safe lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:36

Ik ken het concept van velen hier, verzeker niet wat je niet zelf kan vergoeden. Zelf heb ik hier een iets ander beeld bij. Aangezien ik sowieso al een doorlopende reisverzekering heb lopen (heb zelf een caravan) voor een paar euro in de maand, valt daar ook een deel voor de fiets onder. Het is volgens mij maar 500 euro, maar aan de andere kant, toch 500 euro terug mocht er iets gebeuren. Ik zou overigens niet gaan uitbreiden tot de waarde van de fiets zelf (die van mij zal ergens 2000 waard zijn), dan loopt het geheel namelijk heel erg snel op per maand.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet jezelf ook afvragen wat de waarde van je fiets is.
Ik kan je garanderen dat je verzekeraar daar in ieder geval een ander beeld bij heeft dan jij zelf :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Noemde het net al even zijdelings, maar als je lid bent van een club, ben je vaak ook lid van de NTFU. Dit i.v.m. het rijden in groepen en eventuele valpartijen/aansprakelijkheid van de club. De NTFU is natuurlijk sowieso een mooie vereniging om lid van te zijn en zet zich (succesvol) in voor het organiseren van fietsevenementen/kalender, mooie routes online, verbetering van fietspaden en veiligheid voor sportieve fietsers, cursussen, opleiden verkeersbegeleiders, het Fietssport magazine etc.

Lidmaatschap kost ca. €35 per jaar en daar zit dus een fietsverzekering bij in. Heb hier al verschillende goede verhalen over gehoord, van eenzijdige valpartijen met een gebroken derailleur en shifter (DA Di2, dus samen zo'n €800), valpartijen bij onze club met meerdere leden en zelf hebben ze mij ook al eens goed vertegenwoordigd toen ik aangereden werd door een auto met een klein slagje in het achterwiel als gevolg, maar daarmee wel €800 schade. Ook keurig vergoed :).

De kosten haal je er makkelijk weer uit met de korting als je ~10 tourtochten rijdt per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
Ypuh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:48:
Noemde het net al even zijdelings, maar als je lid bent van een club, ben je vaak ook lid van de NTFU. Dit i.v.m. het rijden in groepen en eventuele valpartijen/aansprakelijkheid van de club. De NTFU is natuurlijk sowieso een mooie vereniging om lid van te zijn en zet zich (succesvol) in voor het organiseren van fietsevenementen/kalender, mooie routes online, verbetering van fietspaden en veiligheid voor sportieve fietsers, cursussen, opleiden verkeersbegeleiders, het Fietssport magazine etc.

Lidmaatschap kost ca. €35 per jaar en daar zit dus een fietsverzekering bij in. Heb hier al verschillende goede verhalen over gehoord, van eenzijdige valpartijen met een gebroken derailleur en shifter (DA Di2, dus samen zo'n €800) en zelf hebben ze mij ook al eens goed vertegenwoordigd toen ik aangereden werd door een auto met een klein slagje in het achterwiel als gevolg, maar daarmee wel €800 schade. Ook keurig vergoed :).

De kosten haal je er makkelijk weer uit met de korting als je ~10 tourtochten rijdt per jaar.
Yep.. ik heb ook een goede ervaring met de NTFU verzekering.. alles keurig vergoed en zonder moeilijk doen. Kreeg zelfs meer vergoed dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Ypuh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Fiets verzekeren is een vrij zinloze aangelegenheid naar mijn mening. Ten eerste is je fiets vrijwel nooit 100% total loss (volgens de verzekeraar). Ten tweede schrijft deze 20% per jaar af. Een 2 jaar oude fiets die €5k gekost heeft en het frame in 2 stukken gaat, heeft dus een verzekeringswaarde van zo'n €1.200 (alleen het frame * 60%). Als carbon reparatie €800 kost krijg je dat omdat die 'garanderen' dat het frame weer 100% wordt, wat natuurlijk nooit zo is.

De enige gevallen dat je de volledige restwaarde krijgt is als je écht een zwaar ongeluk hebt (dan is die fietsverzekering het minste waar je je zorgen om maakt lijkt me) of diefstal, maar daar zitten zoveel voorwaarden aan dat het ook weinig zin heeft lijkt me.

Kortom, met de standaard NTFU verzekering en/of reisverzekering tot €1.000 met nog een paar euro extra voor kleding/accessoires zit je al wel redelijk safe lijkt me.
Dit inderdaad.

Sommige fabrikanten hebben overigens ook crash replacement opties, ook iets om te overwegen bij het wel of niet verzekeren van je fiets.

@Salteh
Zuur, wat is de reactie van de fabrikant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

Heb er wel even naar gekeken maar de echt goede verzekering kwam voor mij op ruim 550 euro per jaar... Dan was hij wel echt goed verzekerd, met alles d'r op en d'r aan... Kingpolis racefietsverzekering was dat. Tsja, uiteindelijk niet gedaan vanwege de garantieregeling van mijn framebouwer. Daarmee worden het voor mij dragelijke bedragen (50% korting) indien ik het totale frame zou afschrijven met een ongeval.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
GerbenBK schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:30:
Niet. Ik heb een soort principe dat ik me alleen verzeker tegen risico's die ik financieel niet kan dragen (huis, zorgkosten etc). Als mijn fiets aan gruzels gaat, zou ik enorm balen maar daarna een nieuwe kopen.
Inderdaad.

Qua premie, restwaarde en kans op uitbetaling neem ik zelf het risico wel.

En wat eerder al genoemd is: don't race what you can't replace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dat is nou het voordeel aan een tweedehands fiets goedkoop op de kop tikken. Ik heb nooit uitgezocht wat een verzekering kost, maar de fiets koste mij 260 euro. Dat ga je natuurlijk niet verzekeren. De betaalde premie bedraagt meer dan de opbrengst als je na 1-2 jaar de verzekering nodig hebt.

Ik zou trouwens liever de premie opzij willen zetten. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat je met je fiets doet. Ik acht de kans dat m'n fiets schade oploopt door eigen toedoen klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kijk, iedereen zijn hobby @hoi1234. Het voordeel is inderdaad dat jij de kosten beperkt hebt gehouden, maar ik kan mij zo voorstellen dat jouw fiets er iets anders uitziet/rijdt dan bijvoorbeeld die van Ypuh of mij. Ik heb daar net één cassette voor ;)
Het klinkt wel leuk uiteraard: don't race what you can't replace. En in de context van racefietsen kan ik mij daar aardig in vinden. Ik zou ook niet zo snel wedstrijden gaan rijden op mijn huidige racefiets, dan bouw ik m'n Look 585 wel weer op. Die voldoet daar ook nog ruimschoots voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Dix0r schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Dit inderdaad.

Sommige fabrikanten hebben overigens ook crash replacement opties, ook iets om te overwegen bij het wel of niet verzekeren van je fiets.

@Salteh
Zuur, wat is de reactie van de fabrikant?
We hebben wat berichten heen en weer gestuurd. Ik heb een ander wiel geprobeerd (en een andere cassette) en de naaf opgemeten. Alles klopt natuurlijk gewoon.
Ze zeiden wel al heel snel iets van "als het aan het frame ligt krijg je een nieuwe".

Vanochtend een UPS retourlabel in m'n mailbox en daarna een mailtje met dat ze overlegd hebben en dat ze inderdaad denken dat het aan het frame ligt (omdat we alle andere dingen al uitgesloten hebben met ander wiel/cassette/etc).

Dus.. hij gaat terug, ze kijken even en sturen een nieuwe op. De voorvork kan ik houden en dat is wel fijn... ik heb namelijk al wat tijd besteed om die perfect op lengte te zagen O+. Daarnaast stoppen ze ook een (rem) olijfje en 'insert' in de doos als ze wat terugsturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Salteh op 25-08-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

Wat gebruiken jullie om je handen schoon te maken na het klussen aan je fiets? Op de één of andere manier zitten mijn handen al onder de smout als ik nog maar naar mijn fiets kijk... (En die fiets is redelijk schoon hoor. Ketting doe ik ook altijd met squirt lube, dat is net wat minder smerig dan olie of vet)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sherlock schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:14:
Wat gebruiken jullie om je handen schoon te maken na het klussen aan je fiets? Op de één of andere manier zitten mijn handen al onder de smout als ik nog maar naar mijn fiets kijk... (En die fiets is redelijk schoon hoor. Ketting doe ik ook altijd met squirt lube, dat is net wat minder smerig dan olie of vet)
Handschoenen aandoen vóór je gaat klussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

Smultie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
Handschoenen aandoen vóór je gaat klussen?
Dat is voor sommige klussen wel een optie, maar bij de meeste klussen heb ik liever wat gevoel in mijn vingers.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
meestal wat dreft, dat ontvet prima ;)
(als het echt goed in je poriën zit, kan je nog een borsteltje erbij pakken of een schuursponsje, vroeger had ik een keer een pot van mij vader gekregen met wat spul erin wat ze ook in auto garages gebruiken, soort gel met schuurmiddel/zand erin, gewoon een klodder uit de pot, goed wrijven en dan afspoelen, zoiets, https://www.junai.nl/euro...fYHn_Jyi-YrMaAleCEALw_wcB , weet alleen niet of dit goed werkt bij vet, hieronder staat een betere denk ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 25-08-2020 11:20 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Het begint met nitrielhandschoenen of andere goede handschoenen. Vervolgens kun je -mocht dat nodig zijn- je handen wassen met handwaschpaste (geen idee wat het NL woord is). Is een soort crème met een schurend component. Eventueel ook een nagelborsteltje gebruiken.

Wij hebben deze: https://www.aldi-sued.de/...spezial-handwaschpaste-4/
Sherlock schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Dat is voor sommige klussen wel een optie, maar bij de meeste klussen heb ik liever wat gevoel in mijn vingers.
En als je gewoon nitrielhandschoenen gebruikt? Die zijn vrij dun.

@Prulleman mijn ervaring is dat Dreft vaak niet voldoende is. Overigens lijkt me dat spul hetzelfde als de door mij aangehaalde handwaschpaste, maar dan ben je wel erg duur uit.

[ Voor 22% gewijzigd door hoi1234 op 25-08-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Spuug. Gewoon mooie mannenhanden kweken. Eindelijk kan dat een keertje, want als echte IT-er zit heb ik alleen wat eelt op mijn vingertoppen van het toetsenbord.

Ik heb ooit eens een pot Bison handcleaner gekocht, werkt meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Dreft met koffie drap werkt bij mij prima.
Dreft voor het onvetten, koffie drap (uit mijn espresso machine) voor het schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik ben inderdaad lid van de NTFU via mijn vereniging. Dat is dan wel een goede. Dan ga ik niet via mijn reisverzekering extra verzekeren.

En ik kan mijn fiets zonder veel pijn vervangen door een nieuwe maar ik vind het wel fijn als het niet meteen zo een grote hap uit het Seriph fiets en fiets gerelateerde zaken fonds is.

Over handen schoonmaken. Ik heb ook zo een potje met schuurpasta staan. Dat werkt best goed. En anders Dreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Handschoenen aan bij ketting- en tandwieldingen (nitril, kunnen een stuk meer hebben dan latex) en voor het schoonmaken van m'n handen deze zeep van HG:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/pim/Files/Product/xlarge/405044_104053100.MAIN.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Handschoenen, van die dunne zonder latex. Ik gebruik ze ook bij het poetsen van de badkamer en de WC. Zoveel beter dan je handen moeten wassen.

Ik ga binnenkort weer opstappen. Heb nu twee oude fietsen opgeknapt (vorig jaar een fixed gear op basis van een Batavus criterium en dit jaar een single speed op basis van mijn oude 90x MTB), dus er is weer ruimte in de schuur voor een wielrenfiets. Gisteren alvast een stukje gedaan en nu spierpijn in mijn knieën, ik hoop dat dat geen dingetje wordt. Ik heb er bij het hardlopen soms last van en heb begin dit jaar een tijdje op de MTB gesport om die reden en dat ging erg goed.

Ik begin met de oude racefiets van mijn vader, die heeft dezelfde maat als ik. Er moeten wel nieuwe bandjes op, ik begrijp dat 25c nu ongeveer de norm is? Iemand nog tips voor een goede band qua prijs/kwaliteit? Het is voor op de weg en ik ben niet extreem zwaar (70 kg). Verder wil ik een serieuze bikefit gaan doen, mijn fysio bied dit aan. Ik denk dat het slimmer is om eerst de oude fiets zelf af te stellen op mijn maat en dan na een paar weken de bikefit te doen, zodat we een referentie hebben. Op basis daarvan wil ik dan een nieuwe fiets kopen (mits het wielrennen bevalt). Dit lijkt me de juiste volgorde? Als ik eerst een fiets koop en dan een bikefit ga doen is er een kans dat die fiets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Erapaz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Handschoenen, van die dunne zonder latex. Ik gebruik ze ook bij het poetsen van de badkamer en de WC. Zoveel beter dan je handen moeten wassen.

Ik ga binnenkort weer opstappen. Heb nu twee oude fietsen opgeknapt (vorig jaar een fixed gear op basis van een Batavus criterium en dit jaar een single speed op basis van mijn oude 90x MTB), dus er is weer ruimte in de schuur voor een wielrenfiets. Gisteren alvast een stukje gedaan en nu spierpijn in mijn knieën, ik hoop dat dat geen dingetje wordt. Ik heb er bij het hardlopen soms last van en heb begin dit jaar een tijdje op de MTB gesport om die reden en dat ging erg goed.

Ik begin met de oude racefiets van mijn vader, die heeft dezelfde maat als ik. Er moeten wel nieuwe bandjes op, ik begrijp dat 25c nu ongeveer de norm is? Iemand nog tips voor een goede band qua prijs/kwaliteit? Het is voor op de weg en ik ben niet extreem zwaar (70 kg). Verder wil ik een serieuze bikefit gaan doen, mijn fysio bied dit aan. Ik denk dat het slimmer is om eerst de oude fiets zelf af te stellen op mijn maat en dan na een paar weken de bikefit te doen, zodat we een referentie hebben. Op basis daarvan wil ik dan een nieuwe fiets kopen (mits het wielrennen bevalt). Dit lijkt me de juiste volgorde? Als ik eerst een fiets koop en dan een bikefit ga doen is er een kans dat die fiets niet goed is.
Ik heb Continental ultra sport 2 bandjes gehad. De opvolger is in 25mm verkrijgbaar. Geen hoogvliegers, maar voor mij prima bandjes. Ik heb voor nu een vittoria rubino pro G2, maar vind dat het extra geld niet waard. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad, dus waarom bandje kopen die 1.5 of zelfs 2x zo duur zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Dezelfde ontvetter die ik over mijn ketting gooi :+ daarna ff goed wassen met zeep. Belangrijk punt is dat ik wel een bio-afbreekbare ontvetter heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Zelf ook goede ervaring met de NTFU verzekering, helaas tot 3x toe gebruik van mogen maken.

Van shifter + zadel + wielset + kleding + helm tot enkel een wielset, iedere keer zonder problemen geld terug voor wat nieuws. Het levert natuurlijk niets op maar het kost ook niets. Zeker voor die 35 euro per jaar niets van te zeggen.

Enkel in het geval van totale afschrijving van een carbon frame heb je wel lichtelijk een probleem gezien de max standaard uitbetaling. Die max kun je ook zelf ophogen tegen extra bijbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
NTFU verzekering is prima idd.
Aantal maal gebruik van gemaakt. (ook een keer dat ik door gat in weg fietste en deuk in velg had)
1% afschrijving per maand, dus 12% per jaar en niet de 20 die @Ypuh noemde.
Ik heb hem wel iets opgehoogd, maar let op dat het niet om de waarde van je fiets gaat maar om schadebedrag.
Dus hoog je hem op naar 3000 euro dan vergoeden ze tot 3000 euro. (ookal is je fiets 10 duizend waard)
Voor een fiets van 3000 euro onzinnig om hem zo ver op te hogen want je gaat echt niet alles tegelijk kapot krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 25-08-2020 12:52 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Heb ook veel geprobeerd, maar wat mij betreft zijn Dettol Multi-reinigingsdoekjes het beste. Werkt wellicht ook met smoelenpoetsers enz. (mocht je kleine kinderen hebben, dan heb je die vast in huis).

Met een of hooguit enkele doekjes al het zwart van je hand af poetsen. Daarna was ik uit gewoonte nog een keer met water en zeep, maar pas als ik geen smeer meer aan mijn handen heb.

edit: Deze dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifnQQvULyQ_uL36rwwvmwcW_L8o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C85Q4Y2PU0DiZdwf1IxgMTEb.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door coelho op 25-08-2020 13:06 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Tip van mijn opa:

Je haar wassen met shampoo (voor vet haar als je die hebt, anders met gewone).
Alles schoon, ook onder je nagels.

Als het nog niet de tijd is om je haar te wassen, of je hebt geen haar meer :+ kan je een nagelborstel gebruiken.
Als je die niet hebt kan je ook koffiedrap gebruiken of waspoeder (weet je gelijk of je nog wondjes hebt >:) )

Uiteraard kan je ook speciale "garage" zeep gebruiken, maar ik heb wel eens dat het dan niet goed meer is omdat ik het maar 3 keer per jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder

If you can't replace it, don't race it.
Ik zorg uitstekend voor mijn spullen, maar mijn fiets blijft een gebruiksvoorwerp. Als hij stuk gaat of gejat wordt: pech, nieuwe halen. Als ik het me niet kan veroorloven wordt er geen neiuwe gehaald en dus niet gefietst.

Ik heb ook een fiets die onvervangbaar is, die komt dan ook nauwelijks de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:55
Technische vraag, hoe zetten jullie je centerlock remschijven vast op het juiste moment (40Nm), handmatig en op goed gevoel? (vast=vast) OF...?

Punt is n.l. dat een momentesleutel (met bijpassende dop) niet past icm end cap... En end cap kan niet naderhand gemonteerd worden... maw, moet wel op goed gevoel?

Edit: het gaat om een externe centerlock

[ Voor 13% gewijzigd door RR46 op 25-08-2020 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Oh bijzonder. Ik heb datzelfde probleem.

Heeft dat frame wielen nodig volgens (Specilized's) SCS standaard?
https://nextcycling.com/b...hen-just-email-me-i-guess

[ Voor 15% gewijzigd door DieAnder op 25-08-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
DieAnder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Oh bijzonder. Ik heb datzelfde probleem.

Heeft dat frame wielen nodig volgens (Specilized's) SCS standaard?
https://nextcycling.com/b...hen-just-email-me-i-guess
Niet volgens de site :). En ze kwamen er ook niet zelf mee bij het troubleshooting, dus nee - denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RR46 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:21:
Technische vraag, hoe zetten jullie je centerlock remschijven vast op het juiste moment (40Nm), handmatig en op goed gevoel? (vast=vast) OF...?

Punt is n.l. dat een momentesleutel (met bijpassende dop) niet past icm end cap... En end cap kan niet naderhand gemonteerd worden... maw, moet wel op goed gevoel?

Heb je een foto van de situatie?

Kan het niet met een lange inbus dop ofzo?

Foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.toolspot.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stahlwille_lange_inbus_dop_1049_3049_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
DieAnder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:19:
[...]

If you can't replace it, don't race it.
Ik zorg uitstekend voor mijn spullen, maar mijn fiets blijft een gebruiksvoorwerp. Als hij stuk gaat of gejat wordt: pech, nieuwe halen. Als ik het me niet kan veroorloven wordt er geen neiuwe gehaald en dus niet gefietst.

Ik heb ook een fiets die onvervangbaar is, die komt dan ook nauwelijks de deur uit.
+1 Ben ook erg zuinig op m'n fiets, maar gebruik hem wel gewoon waar die voor bedoelt is. Ga er ook vanuit dat ik vroeg of laat wel een keer een schuivertje maak, ook al probeer ik dat met enige voorzichtigheid te voorkomen (als het bijv. met bakken uit de hemel komt of er ligt pekel/ijs op de weg, dan pak ik m'n stalen winterfiets). Als er dan wel een keer iets gebeurd is dat balen, maar niet het einde van de wereld. Alleen diefstal of schade tijdens transport zou ik echt knap zuur van zijn.

Wat voor fiets heb je staan dan die onvervangbaar is? Een collectersitem? Of fiets met emotionele waarde?

Zag van de week deze Oltre XR Gimondi 70 limited edition op Marktplaats staan. Zoiets is natuurlijk ook erg gaaf om te hebben en als je naar de afmontage en accessoires kijkt eigenlijk helemaal niet zo duur. Toch zou je jezelf wel voor je kop slaan als je er lekker mee gaat fietsen en over 30 jaar die frames tienduizenden euro's waard zijn :+.

Afbeeldingslocatie: https://eliteracingcyclesblog.files.wordpress.com/2013/04/dsc_7021.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 25-08-2020 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
@mhr-zip Nee, dat gaat niet ;-)

De binnenafmeting van de externe centerlock ring (SM-HB20, Hollowtech II) is NET te klein om de end cap nadien te plaatsen...

Denk dat er geen andere mogelijkheid is dan met een trapassleutel (TL-FC36) de moer vast te draaien... op gevoel (40Nm).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16
Bedankt voor de verhalen over NTFU, Ik heb nu het XL pakket afgesloten (lidmaatschap van 1 augustus 2020 tot 31 december 2021) voor 62,- . Mijn fiets is niet extreem duur, maar wel erg fijn als er wel iets gebeurd dat je een paar centen terug kan krijgen. Hopelijk hoef ik het nooit te gebruiken en kan ik gewoon lekker in het magazine bladeren :+ Met nog maar 600km in de benen heb ik nog niet zo heel veel ervaring met fietsen O-)

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@RR46 ziet er tof uit, heb zelf ook al een paar keer op zijn site gekeken.. Welke velg/naaf heb je?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
SirLenncelot schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:22:
@RR46 ziet er tof uit, heb zelf ook al een paar keer op zijn site gekeken.. Welke velg/naaf heb je?
Thnx! :)

Eehm..
- 38mm hoog
- 240S naven

Totaal weegt iets van 1370 gram (uit mijn hoofd). Deze set is bewust NIET samengesteld om onderste grammen uit de kan te halen, de beste gewichtsbesparing ben je zelf (en niet de fiets).

Ik heb ze nog niet onder de fiets gezet, eerst even een TL-FC36 bestellen (dop had ik al, maarja... past dus NET niet... :-/ ). Nog even geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RR46 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:07:
@mhr-zip Nee, dat gaat niet ;-)

De binnenafmeting van de externe centerlock ring (SM-HB20, Hollowtech II) is NET te klein om de end cap nadien te plaatsen...

Denk dat er geen andere mogelijkheid is dan met een trapassleutel (TL-FC36) de moer vast te draaien... op gevoel (40Nm).

***members only***
Heb je meer foto's? Ook van het gereedschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
RR46 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:21:

De BBB bracketdopsleutel BTL-105 is van binnen ruim 31mm diep en heeft een 1/2 "opnemermaat voor je momentsleutel. Misschien past dat:
https://www.mantel.com/bbb-cycling-brackerplug-btl-105

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DieAnder
Ypuh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:59:
[...]
Wat voor fiets heb je staan dan die onvervangbaar is? Een collectersitem? Of fiets met emotionele waarde?
Onvervangbaar is een groot woord, maar welzeker uniek. Het is een gecustomized frame met custom spuitwerk, waar ik geld van een nalatenschap voor gebruikt heb. Voor mij bestaat de meerwaarde van deze fiets uit cosmetische en emotionele componenten, dus ik wil hem gewoon in nieuwstaat houden.

En ik heb voldoende fietsen die wel gebruikt mogen worden...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50170002387_ec5ed8a5b7_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 20:27
DieAnder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Onvervangbaar is een groot woord, maar welzeker uniek. Het is een gecustomized frame met custom spuitwerk, waar ik geld van een nalatenschap voor gebruikt heb. Voor mij bestaat de meerwaarde van deze fiets uit cosmetische en emotionele componenten, dus ik wil hem gewoon in nieuwstaat houden.

[Afbeelding]
Mooie fiets! Hoe lang ben je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Dank je, dat was ook precies zo bedoeld O-)
Ik ben 196cm, bbl 96cm, zadelhoogte 85,5cm, stuurdrop ca. 10cm.
Het is een 66cm frame.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Lidl:
Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/2565/2565247.jpg

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DieAnder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

[Afbeelding]
Mooi! Misschien wel een keertje uitlaten in de Eroica oid? :) En daarna weer poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
tinusterror schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:15:
Oké Oké, Nu het zien van mijn zadeltasje op deze foto gaat hij er van de week echt vanaf. Ik heb zojuist deze besteld :) : https://thepack.cc/
Bedankt nog voor deze link, dacht dat jij de tweaker was die deze ooit aangaf. Als ik kleine ritjes doe vind ik het zadeltasje altijd wat onhandig, want ding raakt niet vol en alles gaat dan een beetje bewegen binnenin. Dit "pack"je doet prima zijn werk, degelijk en heeft ruim voldoende ruimte voor als ik even een uurtje wil gaan knallen. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik gebruik van kledingwasmiddel in poedervorm om mijn handen mee te wassen. Werkt uitstekend!

[ Voor 18% gewijzigd door SirLenncelot op 25-08-2020 17:09 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DieAnder
GerbenBK schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:48:
Mooi! Misschien wel een keertje uitlaten in de Eroica oid? :) En daarna weer poetsen.
Dank voor het compliment.
Helaas zal de organisatie van L'Eroica die rode fiets op meerdere punten afkeuren: klikpedalen, geindexeerd schakelen en verstopte remkabels staan bovenaan de lijst met verboden waar.

Maar geen nood, mocht ik zo'n tocht willen rijden dan kan dat op onderstaande Gazelle, geheel opgebouwd volgen de spec's uit 1982.

Had ik al gemeld dat ik voldoende fietsen heb om te gebruiken? ;)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/431/32087271832_4ecaf3dfdd_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@DieAnder Gaaf hoor! Met name die tweede. Als je ze zo naast elkaar ziet, zie je eigenlijk pas echt het verschil met een retro fiets.

Ben benieuwd of de aero racers/carbon fietsen van nu over 30 jaar dezelfde klassieke status hebben dan bijvoorbeeld de Gazelle Mondial of Gios. Wie weet quoten we elkaar dan wel weer met "Weet je nog vroeger, toen reden we nog met Etap en 50mm FCC's en was het leven nog gewoon goed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:08:
Ik gebruik van kledingwasmiddel in poedervorm om mijn handen mee te wassen. Werkt uitstekend!
Latex schoonmaakhandschoenen (kruidvat enzo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Ophouden met die retro fietsen O+ Krijg kriebels voor een nieuwe fiets maar mijn vrouw vind mijn huidige nog niet oud genoeg. Amper 20.000 op gereden.... (wel het langste dat ik op 1 fiets gereden heb trouwens). Denk dat het opvalt als ik een andere bestel en dan vlak voordat ie geleverd wordt, met deze "val" zodat het duidelijk is dat ik een andere nodig heb O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik ben intussen weer effe lid van de club "onverklaarbare tik op me fiets" club. Ik word er gek van.

Weet iemand of een te vaste bottom bracket voor een tik kan zorgen? Ik heb per rotatie van de pedalen een tik. Eigenlijk 2, maar de 2e is zachter en perfect 180° verschoven. Bijna op het dieptepunt van de pedalen. Anywho, enige wat ik nog niet onderhouden heb is de BB. Die zit muurvast... Ik heb er al de tanden van mn BB werkstuk op kapotgedraaid...

Vandaag wat WD-40 op gedaan en morgen wss eens langsgaan bij de lokale fietsenmaker.

Iemand toevallig een futurumshop/Strava code teveel? Mss is het mn crankstel (vijzen) die moe worden. En het wordt wel eens tijd over te stappen naar een kleinere crank. Die 53/39 is meer bedoeld voor sterkere beren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:35
Joindry schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:51:

Vandaag wat WD-40 op gedaan en morgen wss eens langsgaan bij de lokale fietsenmaker.
Je hebt WD40 in je trapaslager gespoten?... Of snap ik hem niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Pyramiden schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Je hebt WD40 in je trapaslager gespoten?... Of snap ik hem niet helemaal?
Op het fijne randje waar de BB overgaat naar het frame.Hierzo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjUiaetq5OjVKAegmXnw1cqmSNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t7Y8sMzhUZMTrZ4X23vYWQRE.jpg?f=user_large

Veel zal het niet doen, maar kwaad kan het zeker niet. (en ja ik draaide zeker de goede kant uit, de pijltjes "tighten" deden mij sterk vermoeden welke kant "loosen" was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
ONWdolf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:20:
[...]

Buikvliesontsteking? Kan kortstondig en heel pijnlijk zijn en ook spontaan opkomen en snel weer wegtrekken.
Kans lijkt me vrij klein. Ontstekingswaarden zijn 4x gemeten in twee dagen en daar kwam niks uit.
Frenz64 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Weet je zeker dat het je maag was of kan het ook darmen zijn? Ik ben twee jaar geleden ook volledig door de molen gegaan, maar mijn pijn zat lager. Bleek uiteindelijk extreme constipatie te zijn. Het rare was dat ik stierf van de pijn als ik zat, rechtop stond of liep, maar volledig horizontaal de pijn verdween (endoscopie is ook niet fijn trouwens)
Constipatie zou kunnen, maar ben die woensdagochtend nog naar de wc geweest voor een GROTE boodschap ;)

Inmiddels nog niet helemaal vrij van een vreemd gevoel. Pijn kan ik het niet noemen, maar voelt anders dan anders. En stoelgang is normaal te noemen.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon 73 op 25-08-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Retrofietsen zijn inderdaad :9~ . M'n vader heeft er nog een staan op een trainer waarmee hij in de 80s en 90s mee fietste. Nu helaas compleet verroest, doordat de fiets al enige tijd buiten staat. Nu fiets ik er nog weleens mee. Wel in de trainer, want bandjes zijn hartstikke lek, achterrem zit vast en voorderaileur wil niet meer schakelen. Absoluut levensgevaarlijk op de openbare weg.

Voor op de openbare weg heb ik een eigen fiets die ook al weer wat jaren oud is. Maar die is wel een stuk minder stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:35
Joindry schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

[Afbeelding]

Veel zal het niet doen, maar kwaad kan het zeker niet. (en ja ik draaide zeker de goede kant uit, de pijltjes "tighten" deden mij sterk vermoeden welke kant "loosen" was)
Oh, wacht, ik las even niet goed, en dacht vervolgens niet na. Je wilt hem natuurlijk losweken zodat er een nieuwe in kan. Slim dat je hem dan alvast even in spuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

Trekt alleen maar extra vuil aan. Raad je aan om de buitenkant rondom goed te ontvetten.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Pyramiden schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Oh, wacht, ik las even niet goed, en dacht vervolgens niet na. Je wilt hem natuurlijk losweken zodat er een nieuwe in kan. Slim dat je hem dan alvast even in spuit.
Het plan is om eerst eens te kijken of het allemaal nog wat proper is en deftig. De bracket is een paar jaar geleden nog maar vervangen, dus kapot zou het nog niet mogen zijn.

@db87 , het ligt er niet op om te smeren, maar om hopelijk wat te weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Joindry schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb recentelijk helaas hetzelfde moeten doen. De BB zelf heb ik half kapot gedraaid omdat hij maar niet in beweging kwam. Een beetje WD40 op gespoten om het vuil weg te spuiten en hopelijk van binnen iets te weken en een paar minuten later kon ik de BB er wel met gemak afdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15
Joindry schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:51:

Iemand toevallig een futurumshop/Strava code teveel?
Ik stuur je een PM!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4jWdCo9-1QAv-5xSDfR2EGWROo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MCiBvaWcYDLk63CO6c9yT9S4.jpg?f=user_large

Ik ben verliefd :9~
BMC Teammachine ALR Disc Two
€1999,- Shimano 105 disc groep, Alu frame + Carbon voorvork @8.8kg

Alleen de rs510 crankstel ff omzetten naar een 105 en n powermetertje dr op.

Verder ook een threaded bottombracket wat ik ook wel kan waarderen. Dat wordt sparen voor deze student.

Doel wordt volgend seizoen een nieuwe fiets als opvolger van mijn instapfiets (die ik overigens gewoon houd vanwege de emotionele waarde). Volgorde wordt wel 1. Bikefit 2. Fiets dus hopelijk gaat deze passen.

Ben er ook wel achter dat ik in deze prijsklasse net zo goed voor alu kan gaan als carbon. Goed alu is immers gelijkwaardig als dan niet beter dan goedkoop carbon. Verder kan het natuurlijk goedkoper dan deze fiets zoals bij canyons maar het oog wil ook wat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DieAnder
Ypuh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:17:
@DieAnder Gaaf hoor! Met name die tweede. Als je ze zo naast elkaar ziet, zie je eigenlijk pas echt het verschil met een retro fiets.

Ben benieuwd of de aero racers/carbon fietsen van nu over 30 jaar dezelfde klassieke status hebben dan bijvoorbeeld de Gazelle Mondial of Gios. Wie weet quoten we elkaar dan wel weer met "Weet je nog vroeger, toen reden we nog met Etap en 50mm FCC's en was het leven nog gewoon goed".
Ik heb geen glazen bol maar ik vermoed en hoop dat we nog steeds zelf moeten trappen. Natuurlijk tegen die tijd wel met anti-gravitatiebanden, infinite inprobability transmission en een flux capacitor.

Ik wil meteen van de gelegenheid gebruik maken om te voorkomen een retro-grauch stigma te krijgen: ik heb namelijk ook plestik fietsen. Dit is mijn go-to racer:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50163495611_368301fe05_b.jpg

Het gaat om een Eddy Merckx EM525 Endurance Disc, mj 2018 in maat XXL. Ik heb hem uitgezocht omdat hij aan al mijn wensen (carbon, disc, steil, kort) voldeed en in de buurt kwam van mijn gewenste stack en reach, o.b.v. een aankoop-bikefit; en als frameset aangeschaft. Maatje XXL is gewoon de allergrootste die Merckx maakte, en deze Endurance uitvoering meet een stack van 639mm bij een reach van 398. Met mijn zadelhoogte van 85,5cm kan ik met een acceptabel aantal spacers een drop van ca. 10cm realiseren.
Het is een beetje een winkeldochter: de combinatie van maat, endurance en disc was niet makkelijk te vinden, zeker niet voor een acceptabele prijs. Het allerlaagste op mijn prioriteitenlijstje stond dan ook de kleur. Spontaan zou ik nooit een oranje fiets uitkiezen maar het was de enige beschikbare. Pas toen ik me realiseerde dat de kleur accenten in Molteni-oranje zijn kon ik me er een beetje mee verenigen; eigenlijk wel heel passend voor dit merk(cx). Overspuiten blijft natuurlijk altijd een optie.

Opgebouwd met voornamelijk Europese componenten: Campagnolo Chorus / H11 voor het versnellen en vertragen. Wielen van binnen naar buiten: Hope RS4, Sapim race, DT Swiss RR411db, Velox 22, Schwalbe SV15 en Vredestein Fortezza senso superieure 28. Contactvlakken met de berijder worden verzorgd door Brooks, Deda en Look. De mooie oranje derailleurkabels leverde Shimano dan wel uit het Verre Oosten!

Ik heb dit hele seizoen zitten prutsen met stuur en zadel, en na verschillende instellingen, modellen en lengtes blijkt de huidige set-up het best te bevallen, dus nu is 'ie AF.
Als toelichting op de wielen: ik ambieer geen carbonnen of aero wielen. De huidige zijn sterk, stijf, licht, comfortabel, weinig zijwindgevoelig en geschikt voor een 100kg lomperik. De kleuren en diepte natuurlijk een dikke knipoog naar klassieke wielen.
Qua versnellingen: compact (50-34) met 12-29 11 speed achter. Op het vlakke rijd ik alles op het grote blad: effectief dus een one-by van 50 met 12-23. Naar het kleine blad schakel ik voor het Kopje van Bloemendaal, meer hoogteverschil heb ik hier niet in de buurt. In echte bergen gaat er een 11-32 of 12-32 achterop, met dezelfde derailleur en ketting(lengte). Campagnolo is wel heel fijn in de bediening (5 versnellingen af- of 3 terugschakelen in één beweging) en de keuze in cassettes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
Cranzai schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:01:
[Afbeelding]

Ik ben verliefd :9~
BMC Teammachine ALR Disc Two
€1999,- Shimano 105 disc groep, Alu frame + Carbon voorvork @8.8kg

Alleen de rs510 crankstel ff omzetten naar een 105 en n powermetertje dr op.

Verder ook een threaded bottombracket wat ik ook wel kan waarderen. Dat wordt sparen voor deze student.

Doel wordt volgend seizoen een nieuwe fiets als opvolger van mijn instapfiets (die ik overigens gewoon houd vanwege de emotionele waarde). Volgorde wordt wel 1. Bikefit 2. Fiets dus hopelijk gaat deze passen.

Ben er ook wel achter dat ik in deze prijsklasse net zo goed voor alu kan gaan als carbon. Goed alu is immers gelijkwaardig als dan niet beter dan goedkoop carbon. Verder kan het natuurlijk goedkoper dan deze fiets zoals bij canyons maar het oog wil ook wat.
En hij is oranje! Zullen we een club vormen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
DieAnder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Als hij er is absoluut!
Er zijn al genoeg fietsen met een stealth-look, tijd voor wat kekke kleurtjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
@Joindry
Kraakjes.. vervelend. Standaard vraag is dan ook of je zeker weet dat het vanuit de bottom bracket komt? Over het algemeen zit het namelijk op een andere plek.

Ik heb eventueel nog wel een checklist met punten om je fiets na te lopen..

@Cranzai
Mooie bak hoor. Maar waar zijn de tijden dat je voor < 1500 nog een alu fiets kreeg met 105. En dan zelfs nog een RS510 crank om de prijs te drukken! :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
Cranzai schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:52:
[...]

Als hij er is absoluut!
Er zijn al genoeg fietsen met een stealth-look, tijd voor wat kekke kleurtjes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWFGC5KTidkouvDdEvr3naZe8v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaYyXSvCkLqvYITwy2bvVcZw.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets? :+
(ben zelf nog niet helemaal uit over de kleur van de wielen, die vind ik misschien iets te schreeuwerig).

Hier fiets ik sinds een week of 2 op. Bevalt super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
@Dix0r Ik vind dit ook veel geld, giant adviesprijs voor alu fiets met zelfde afmontage zit nog <1500. Zal mss iets zwaarder zijn en relaxtere geometrie hebben maar als je je daar op focust zou ik niet naar een alu fiets met 105 kijken.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Dix0r schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:25:
@Joindry
Kraakjes.. vervelend. Standaard vraag is dan ook of je zeker weet dat het vanuit de bottom bracket komt? Over het algemeen zit het namelijk op een andere plek.

Zou je die willen delen? Ik heb ook een vreemd kraakje bij inspanning in mijn fiets zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
GWBoes schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:45:
@Dix0r Ik vind dit ook veel geld, giant adviesprijs voor alu fiets met zelfde afmontage zit nog <1500. Zal mss iets zwaarder zijn en relaxtere geometrie hebben maar als je je daar op focust zou ik niet naar een alu fiets met 105 kijken.
BMC is helaas iets duurder, maar de fietsen zien er dan ook wel een mooier uit dan Giants naar mijn mening O+

Het is dat Canyon relatief goedkoop is, anders was de keuze voor mijn volgende fiets heel simpel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
DieAnder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Mag ik dan ook meedoen :*)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnTkLwxKb3AC4Uw32GWcJEGIV7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALwYP6XwLqZvxCKe4f5j3laV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsBotT468AIt_RAWy2EhyURqcwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pcRXlpfvD3owRDeR72Fr0HH.jpg?f=fotoalbum_tile

Inmiddels goed voor zo'n 20.000km~ en nu vooral als winter/vakantiefiets met dikke banden (40mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Dix0r schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:25:
@Joindry

@Cranzai
Mooie bak hoor. Maar waar zijn de tijden dat je voor < 1500 nog een alu fiets kreeg met 105. En dan zelfs nog een RS510 crank om de prijs te drukken! :/
Alu fietsen voor <1500 met 105 zijn er ook nog wel hoor, de rim brake versie van deze fiets gaat voor 1499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@DieAnder Uiteraard moet je het zelf beslissen maar in die Merckx zou ik zeker wel een stel 45-50mm wielen willen hebben. Mooie bak man!
"De huidige zijn sterk, stijf, licht, comfortabel, weinig zijwindgevoelig en geschikt voor een 100kg lomperik."
In vergelijking met wat? ;)
Wanneer je 100KG bent dan hoef je je echt niet druk te maken om een windkracht 4 zijwind. 45-50mm wielen gaan deze fiets zeker wel iets brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Cranzai schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Alu fietsen voor <1500 met 105 zijn er ook nog wel hoor, de rim brake versie van deze fiets gaat voor 1499.
M'n Cube Cross Race Pro cyclocrosser kocht ik eind 2017 nieuw voor € 1.189. Volledig 105 plus hydraulische schijfremmen. Echt heel goede prijs / kwaliteit verhouding! Ideale cross-woonwerk-winter-gravelfiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:50
Hier een Merida Scultura 400 met Ultegra aandrijving excl. de crank (helaas wel een RS510) en 105 velgremmen voor euro 1.000,-

Zou ik het geheel upgraden naar volledig Ultegra nu, kom ik met de prijzen op Mantel op plusminus euro 1.350,- totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Als ik de recensies mag geloven, dan zou de Triban RC520 ook wel een prima prijs/kwaliteit fiets zijn met 105 voor €850.
Pagina: 1 ... 148 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).