Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 144 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

kwiebus schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:33:
[...]

Ik heb een in Nederland gekochte fietspomp en de schaalverdeling in psi is beter af te lezen dan die in bar.

[...]

Wat is dan jouw breedte, mijn 28 mm banden mogen maar maximaal 6.5 bar.

Velgbreedte is 27 mm en itern 19 mm.

Ik zit zelf tegen de 100 kg en rij op 80 psi.
25mm zijn ze...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 20:21
wisselwerking schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Ik zou het figuur van een profrenner overigens niet ambiëren. Dikke buik is niet mooi, maar het figuur van een profrenner ook niet.
Bwa, het figuur (en de benen) van een Wout van Aert zou ik wel nog willen hebben :9.

De klassieke renners vallen op zich nog wel mee, ronderenners daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
orange.x schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:22:
[...]

Heb denk ik een 58 nodig. Maar goed om te horen in ieder geval dat hij goed bevalt! En heuvelop, te merken dat hij een stuk zwaarder is?
Helaas nog niet echt mee geklommen. Maar op bruggen nog geen last van gehad van het gewicht van de fiets. Komt wel door de de andere wielen en 25 mm banden. Met de standaard Alu wielen en 32 mm standaardbanden miste ik dat duidelijk wel. Dat was wel heel comfortabel fietsen, dat dan weer wel. Die set ligt klaar voor de rustige wintermaanden :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52
Nog steeds wel tevreden over het frame, ze hebben 'm alleen redelijk matig afgewerkt... veel lak overal... BB moest inderdaad goed gevlakt worden.. en de flatmounts achter.. en de kabelafdekpoortjes (is dat een woord?) waren ook bijna niet los te krijgen..

Maar goed, uiteindelijk wel gelukt en nu schiet het wel op ;-).
Alle bekabeling zit erin en werkt, morgen even de vork / stuur / stuurpen doen.. en de remmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jl33tB1Pzip1k324RwZOmSyA7lM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5aVuZdtncAUiVzOThAYEyCm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONSZWB1I6h9NJZ5eoBNjJHJ71Eg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Z93QL8Kj6EDgg2uy7zOuFsM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnVn0YezO2fNwdS6DN1zRfihhSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUQ0AZ9vWMeQGImvnQpL4Y4b.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3xlwZy27atx4_y6IrVuVlqCwyY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R70SKOamL9Hb6t3y2nElMgP4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsxfdXvREoVqGIdBjEkd218y7Qc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tj26Q0yDherhF9eTk1Tj4U1B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxXZSNeAQGCpZPm3romnRxEjUNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoVVGg1aUjP6UTPL0TH0nMMg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3_xf4y5Lt55CcIhUCXCfCkdMuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnI7ErSawUajiL0qyyQ03ZIt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JU_9RVdNhZoM5bz8SsOc9xTiY6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80tckDVLdu8YmW4oqWWLZ40c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbVKRDx8yx9UfG7xycHZP-tvNRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIOT6s2uAbdveF5WKlJczVYG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emWlhZKMl0BE1pfvqVsBFSNs0yw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aybjf2WmjvSMYnrTAvuRqT6S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeJouIj0TaFBjsc6bWAuQw_jpZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdWqOygel4ctsDegffexHgev.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCnrQboFIygnrPAbf7Xj-tfcqrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OB8bYgOBnXcMVaDw3Zm2IaTU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2zBvbtDe4xg9pbPgwwiH1HBJlg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn2ECT6ZSqbFO2gUbei2ACXf.jpg?f=fotoalbum_tile

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben over ongeveer een maand jarig en wil een montagestandaard vragen voor m'n verjaardag.

Ik heb al online gekeken wat ze ongeveer kosten. Ik zie dat winkels als Decathlon en Lidl vaak goedkope standaarden hebben (30-80 euro), maar er zijn ook standaarden van 300 euro. Ik wil de standaard vooral voor onderhoud gebruiken. Dus wassen/schoonmaken van de racefiets en componenten vervangen. Met een standaard gaat dit net wat makkelijker dan racefiets op z'n kop zetten.

Zijn de goedkopere modellen aan te raden? Ik heb begrepen dat je bij de allergoedkoopste het risico loopt dat ze heel instabiel staan. Verder kan ik ook een duurder model tweedehands kopen, of is dat niet aan te raden?

Ik wil vooral een goede standaard. 50 euro uitgeven en met een instabiel prulding opgescheept zitten is een dikke no, no. Dan liever wat meer geld uitgeven. Als dat allemaal voor maximaal 150 euro lukt, zou het mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 21:38
hoi1234 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:55:
Zijn de goedkopere modellen aan te raden? Ik heb begrepen dat je bij de allergoedkoopste het risico loopt dat ze heel instabiel staan. Verder kan ik ook een duurder model tweedehands kopen, of is dat niet aan te raden?

Ik wil vooral een goede standaard. 50 euro uitgeven en met een instabiel prulding opgescheept zitten is een dikke no, no. Dan liever wat meer geld uitgeven. Als dat allemaal voor maximaal 150 euro lukt, zou het mooi zijn.
Ik denk dat het verschil vooral in de flexibiliteit zit van de onderdelen (toch doordraaien en dan anders gaan hangen dan gewenst). Ik heb zelf een goedkope en hou daar rekening mee hoe ik de fiets ophang (zwaartepunt). Toch denk ik dat deze uiteindelijk wel een keer vervangen wordt door iets met meer kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door DutX op 14-08-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Def1ant schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat het verschil vooral in de flexibiliteit zit van de onderdelen (toch doordraaien en dan anders gaan hangen dan gewenst). Ik heb zelf een goedkope en hou daar rekening mee hoe ik de fiets ophang (zwaartepunt). Toch denk ik dat deze uiteindelijk wel een keer vervangen wordt door iets met meer kwaliteit.
Ik wil liever iets voor een langere tijd kopen. Mag ook tweedehands zijn. Dat maakt mij niks uit. Zolang het nog goed is, haal je dan voor weinig high-end materiaal in huis. Het is denk ik vrij zeker dat ik het ga gebruiken. Dus goedkoop kopen om te zien of het überhaupt gebruikt wordt, is niet nodig. Uiteindelijk zit je dan ook met een matige standaard waar je je mogelijk aan gaat ergeren en die je moeilijk weer verkoopt en dus extra rotzooi creëert. Mocht ik nou over 2 jaar klaar zijn met fietsen, verkoop ik hem gewoon, dat lukt vast beter met goed spul dan met matig spul. Oja, m'n vader gaat hem misschien ook wel gebruiken voor stadsfietsen. Ik denk dat hij het stiekem toch wel handig gaat vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 14-08-2020 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Ik heb ook een goedkope van de Lidl of Aldi (van broer gehad ooit). Staat 365 dagen per jaar in de tuin en doet het nog steeds :).

Een duurdere is (hopelijk) wel beter, maar deze is goed genoeg voor mij tot 'ie echt kapot is. Daarna koop ik een echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Salteh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:09:
Ik heb ook een goedkope van de Lidl of Aldi (van broer gehad ooit). Staat 365 dagen per jaar in de tuin en doet het nog steeds :).

Een duurdere is (hopelijk) wel beter, maar deze is goed genoeg voor mij tot 'ie echt kapot is. Daarna koop ik een echte.
Maar er is gewoon goed mee te werken? Ik had toen eentje gezien en die zag er erg instabiel uit. Ik wil niet eentje kopen die continu verzakt of omflikkert. Ik wil ook even binnen iets kunnen pakken, zonder dat de standaard omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
Sure, de 4 poten kunnen heeeeel ver uit elkaar staan, stabiel is het ding wel. De klem zelf is OK. Ik zou m waarschijnlijk niet op carbon fietsen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
Heb zelf de PCS-9 van Park Tool, die staat als een huis. Gebruik hem al jaren meerdere keren per week voor schoonmaken, onderhoud, opbouwen etc. Ooit gekocht voor €90-100. Inmiddels zijn ze wel iets duurder geworden en een paar kleine verbeteringen, maar zo'n ding koop je in principe voor het leven. Die van Feedback Sports schijnen ook goed te zijn.

Enige keuze die je moet maken is of je eentje wil die bij de zadelpen vasthoudt of zo'n spider waar het voorwiel eruit kan. Beide hebben wel wat voor en nadelen, maar vond met zadelpen makkelijker (haal de wielen er alleen uit voor een grondige schoonmaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10
Ypuh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:25:
Die van Feedback Sports schijnen ook goed te zijn.
DIe schijnen ook wel goed aan de prijs te zijn

Ik heb zelf deze: http://www.correct.nl/artikel/Trivio-Elite+Alu-art580034.php

Alleen is die maar belastbaar tot 16 kg, dus een stadsfiets er aan hangen wordt denk ik lastig. Voor een goede met een hogere belastbaarheid zal je denk ik al snel in de prijscategorie boven €150 uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
hoi1234 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:55:
Ik ben over ongeveer een maand jarig en wil een montagestandaard vragen voor m'n verjaardag.
ik heb zo'n Tacx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IePj-bqPvtZVuPNUGvbHnSmaRWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYIJVmEaR2dC3cwuGoCg5GCh.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.bakkerracingp...350-montagestandaard.html. Wat mij betreft is zo'n railsysteem stabieler dan een standaard waarbij je de fiets vastzet met een zitbuis klem. Exacte type wat dan mijn voorkeur zou hebben is dan wel lastig aangezien Tacx ook een Pro versie levert en andere fabrikanten leveren vergelijkbare standaards. Mijn Tacx standaard gaat nu minimaal 6 jaar mee en zover ik kan inschatten kan er weinig aan kapot. Alles is van aluminium en kunststof dus het roest ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door BartNL op 15-08-2020 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BartNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:23:
[...]

ik heb zo'n type https://www.bakkerracingp...350-montagestandaard.html. Wat mij betreft is zo'n rail stabieler dan een standaard waarbij je de fiets vastzet met een zitbuis klem. Exacte type wat dan mijn voorkeur zou hebben is dan wel lastig aangezien Tacx ook een Pro versie levert en andere fabrikanten leveren verlijkbare standaards. Mijn Tacx standaard gaat nu minimaal 6 jaar mee en zover ik kan inschatten kan er weinig aan kapot. Alles is van aluminium en kunststof dus het roest ook niet.
Ik heb gelezen dat je voor schoonmaken en lichte werkzaamheden ook een klem kunt gebruiken. Dat heb ik eigenlijk ook liever, omdat je anders telkens het wiel moet losmaken. Het bevestigen lijkt me wat minder gebruiksvriendelijk te zijn. En bij een stadsfiets ga je natuurlijk niet even het voorwiel eruit halen. Kan wel, maar tegenwoordig gaat dat wat lastiger door de remmen.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 15-08-2020 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
hoi1234 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:25:
[...]

Ik heb gelezen dat je voor schoonmaken en lichte werkzaamheden ook een klem kunt gebruiken. Dat heb ik eigenlijk ook liever, omdat je anders telkens het wiel moet losmaken.
om een fiets goed schoon te maken is een wiel er uit halen wel zo handig en bij een racefiets is dat ook zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BartNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:27:
[...]

om een fiets goed schoon te maken is een wiel er uit halen wel zo handig en bij een racefiets is dat ook zo gedaan.
En kun je een dergelijke standaard ook op grint gebruiken? Is wel zo makkelijk. Heb je geen vlekken op tegels en ook geen modderpoel op je gazon. Desnoods kan er wel een matje tussen of gebruik ik een paar oude bakstenen/stoeptegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
Aldi standaard is echt prima. Klem hem gewoon om de zadelpen (carbon) en anders doe je er een doekje tussen. Staat als een huis en je bent voor 2 tientjes klaar.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
BartNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:23:
ik heb zo'n Tacx
[Afbeelding]
https://www.bakkerracingp...350-montagestandaard.html. Wat mij betreft is zo'n railsysteem stabieler dan een standaard waarbij je de fiets vastzet met een zitbuis klem.
Heb ik ook. Is ook wel wenselijk als je met 50Nm aan een crankset gaat lopen sleuren.
Nadeel vind ik dat het toch vrij bewerkelijk is om een voorwiel met steekas te verwijderern om de fiets vast te zetten (ik ben nogal gemakzuchtig uitgevallen), om over het achterwiel nog maar te zwijgen. En het is ook een beetje prutsen om de mount om te bouwen van uitvalas naar steekas.

Hiervoor gebruikte ik een standaard met klem om de zadelpen, maar daar gingen mijn fietsen toch vaak in draaien. Toen ik een fiets kocht met een carbon aero pen kon en wilde ik die er helemaal niet in zetten en heb ik het rail-type gekocht.
hoi1234 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:25:
En bij een stadsfiets ga je natuurlijk niet even het voorwiel eruit halen. Kan wel, maar tegenwoordig gaat dat wat lastiger door de remmen.
Ja dat is wel een goed argument, maar niet voor mij. Aan mijn racers pruts ik zelf, mijn stadsfiets laat ik aan een vakman over. :)

[ Voor 13% gewijzigd door DieAnder op 15-08-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb ondertussen ook een beetje gegoogled. Het blijkt dat de standaard van de Lidl prima is. Ik ga even wachten op een aanbieding, als het niks is of een aanbieding te lang duurt, ga ik wel verder op onderzoek uit.

Ben er dan nog niet helemaal uit of ik een klem of een railsysteem koop. Maar dat zien we dan wel. Ik ga ook een keer naar een winkel om te zien hoe z'n railsysteem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Over bandendruk gesproken:
Denk dat ik de oorzaak heb gevonden van mijn continue lostrillende stuurpen: Te hoge bandenspanning vooraan :+ Was even vergeten dat hoe smaller de band (25mm op mijn racefiets), hoe stijver de band wordt bij hogere druk. Bandenspanning naar beneden gehaald en het voelt al wel wat beter. Alleen zit ik nu met het probleem dat de spanning wat te laag lijkt (rijd met biba), voelt soms op dwarsrichels alsof mijn binnenband ieder moment een stootlek kan krijgen. Nog even puzzelen qua goede druk. Nu ben ik een vlieggewicht dus ik kan wel wegkomen met een wat lagere druk.

Alleen jammer dat ik een geïrriteerde pees in mijn rechterknie op heb gelopen na mijn ronde van 130km van afgelopen dinsdag. Vandaag een klein rondje gemaakt, de irritatie kwam weer terug na een kleine 20km. Even wat rust pakken, wat teveel hooi op de vork genomen. Wel apart dat mijn linkerknie echt nergens last van heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten_E op 15-08-2020 05:00 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik vertrek over een paar minuten voor mijn eerste echt lange tocht (190km is het plan) ben benieuwd...heb er zin in...maar nog meer zin om terug te zijn en de F1/Il lombardia te kijken met een eiwit Shake:+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Nutterd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 06:23:
Ik vertrek over een paar minuten voor mijn eerste echt lange tocht (190km is het plan) ben benieuwd...heb er zin in...maar nog meer zin om terug te zijn en de F1/Il lombardia te kijken met een eiwit Shake:+
Succes, vergeet niet om plezier te hebben :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 06:23:
De F1 begint zondag pas, dus hopelijk ben je dan alweer terug ;). Veel plezier!

@Maarten_E Ik heb eigenlijk altijd last van m'n linker knie. Met houding (met name zithoogte) kun je veel oplossen, maar bij mij heeft het vooral te maken met de stand van mijn voet en daardoor overbelasting/irritatie. Als je twijfelt zou ik een bikefit laten doen (bij voorkeur door een fysio georienteerd iemand). Misschien moet ik er zelf ook nog maar eens mee naar een SMA, maar het weerhoudt mij in ieder geval niet om te gaan fietsen. Is ook meer irritatie dan pijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Ypuh op 15-08-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ypuh schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:43:
[...]

@Maarten_E Ik heb eigenlijk altijd last van m'n linker knie. Met houding (met name zithoogte) kun je veel oplossen, maar bij mij heeft het vooral te maken met de stand van mijn voet en daardoor overbelasting/irritatie. Als je twijfelt zou ik een bikefit laten doen (bij voorkeur door een fysio georienteerd iemand). Misschien moet ik er zelf ook nog maar eens mee naar een SMA, maar het weerhoudt mij in ieder geval niet om te gaan fietsen. Is ook meer irritatie dan pijn.
Inderdaad, misschien dat ik anders een bikefit moet laten doen. Kijk het voor nu even aan, heb het idee dat het tijdelijk is, vooral omdat ik dit pas na bijna een jaar de fiets hebben voel. Voor zover ik merk is de positie van mijn knieën/benen/voeten zo goed als gelijk, maar dat is wellicht niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Maarten_E schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:51:
[...]

Inderdaad, misschien dat ik anders een bikefit moet laten doen. Kijk het voor nu even aan, heb het idee dat het tijdelijk is, vooral omdat ik dit pas na bijna een jaar de fiets hebben voel. Voor zover ik merk is de positie van mijn knieën/benen/voeten zo goed als gelijk, maar dat is wellicht niet het geval.
Vergeet niet dat je dat je lichaam vrij snel went, ook aan een slechte houding. Mocht je bijvoorbeeld dus wat scheef gaan zitten omdat je een beenlengte verschil hebt, dan kan dat kleine pijntjes/irritaties tot gevolg hebben, terwijl de juiste houding weer onnatuurlijk voelt omdat je daar niet aan gewend bent. Daarom is het ook altijd aan te raden het door een onafhankelijk iemand te laten doen die er verstand van heeft. Het kan best zo zijn dat je de eerste ritten na een bikefit nog steeds niet lekker zit, maar eenmaal gewend kun je dan pijnvrij fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 19:35
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om te beginnen met wielrennen. Ik ben nu een klein weekje op zoek naar een mooie racefiets om te beginnen.

Echter heb ik nog niet zoveel kennis, waardoor ik nog niet snel genoeg een keuze kan maken of ik voor een bepaalde fiets moet gaan of niet.

Het liefst koop ik een fiets via een fietsenmaker, maar op marktplaats is het aanbod toch een stuk groter.

Ik kreeg het advies van een collega om op zoek te gaan naar minimaal een 105 of Ultegra groepset.

Maar nu heb ik bijvoorbeeld twee fietsen op het oog. Eentje is een Look uit 2013 full carbon met 105 groepset. De andere is een Giant Contend SL (Geen carbon) met tiagra groepset van dit jaar. Er zit 50eu verschil tussen.

Wat is een betere keuze? Wat is het verschil tussen een 105 uit 2013 tegen een tiagra uit 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik zit nog even te kijken naar wat verschillen zijn tussen het frameset van de Domane SL 2020 en de SL 2021... Maar kan eigenlijk niets vinden.

https://99spokes.com/comp...021,trek-domane-sl-5-2020

Geo is helemaal zelfde, onderdelen kan me dan verder gestolen worden. Maar dan kan ik dus beter proberen de juiste kleur te vinden in 2020 met een nog betere actie dan de 2021..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13
versay schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:39:
Het liefst koop ik een fiets via een fietsenmaker, maar op marktplaats is het aanbod toch een stuk groter.
:? Ik weet niet bij welke fietsenmaker je geweest ben. En er is 1 marktplaats in Nederland, er zijn meerdere fietsenmakers. Ook komen de meeste nieuwe modellen in sep/okt naar de fietsenmakers toe. Misschien ben je 1 maand te vroeg.
Ik kreeg het advies van een collega om op zoek te gaan naar minimaal een 105 of Ultegra groepset.

Maar nu heb ik bijvoorbeeld twee fietsen op het oog. Eentje is een Look uit 2013 full carbon met 105 groepset. De andere is een Giant Contend SL (Geen carbon) met tiagra groepset van dit jaar. Er zit 50eu verschil tussen.

Wat is een betere keuze? Wat is het verschil tussen een 105 uit 2013 tegen een tiagra uit 2020?
Ultegra heb je echt niet nodig als beginner.
Ik zou zeker weten uit bovenstaande keuzes tiagra uit 2020 kiezen.

Onderdelen van 105 - Ultegra en Dura-ace zijn (redelijk) uitwisselbaar. Tiagra is echt prima, maar niet uitwisselbaar met de overige onderdelen (van de 2020 groepen). 105 uit 2013 is ook niet uitwisselbaar met de huidige groepen, dus daarvoor hoef je het niet te kiezen. Een BMW uit 2001 is echt niet beter dan een Opel Astra uit 2020.

Verder:
Aluminium en Carbon allebei prima
Velgremmen en Schijfremmen allebei prima
Ligt allemaal aan je budget cq. wat je er aan uit wil geven

Het echt allerbelangrijkste is de maat! Dat bepaald of je wel of niet lekker fietst.

Ultegra heb je alleen nodig bij de fietsclub om te compenseren als je plassertje wat te kort is >:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om te beginnen met wielrennen. Ik ben nu een klein weekje op zoek naar een mooie racefiets om te beginnen.

Echter heb ik nog niet zoveel kennis, waardoor ik nog niet snel genoeg een keuze kan maken of ik voor een bepaalde fiets moet gaan of niet.

Puur op de groupset maakt het denk ik weinig uit of je een moderne tiagra pakt of een 10 speed 105 uit 2013.

Maar carbon en een waarschijnlijk “specialere” look zouden mij die 50 wel waard zijn mits de conditie van de look in orde is. Is er veel mee gefietst dat je weet? Zijn er nog andere bijzonderheden? Hoe zit het inderdaad met de maten?

Edit: op 105 van toen kan je de goedkopere slijtage onderdelen van tiagra van nu gebruiken, in zo verre is dat wel uitwisselbaar. Beiden zijn zo te zien 10 speed.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 15-08-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:21
orange.x schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:40:
Ik zit nog even te kijken naar wat verschillen zijn tussen het frameset van de Domane SL 2020 en de SL 2021... Maar kan eigenlijk niets vinden.

https://99spokes.com/comp...021,trek-domane-sl-5-2020

Geo is helemaal zelfde, onderdelen kan me dan verder gestolen worden. Maar dan kan ik dus beter proberen de juiste kleur te vinden in 2020 met een nog betere actie dan de 2021..
Nee voor zover ik begrepen heb zijn enkel de kleuren anders en de prijzen zijn omhoog. Al is 25% korting nog altijd mogelijk.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Puur op de groupset maakt het denk ik weinig uit of je een moderne tiagra pakt of een 10 speed 105 uit 2013.

Maar carbon en een waarschijnlijk “specialere” look zouden mij die 50 wel waard zijn mits de conditie van de look in orde is. Is er veel mee gefietst dat je weet? Zijn er nog andere bijzonderheden? Hoe zit het inderdaad met de maten?

Edit: op 105 van toen kan je de goedkopere slijtage onderdelen van tiagra van nu gebruiken, in zo verre is dat wel uitwisselbaar. Beiden zijn zo te zien 10 speed.
Een 7 jaar oude fiets kopen met 105, om 105 te hebben en daarna je onderdelen te vervangen voor Tiagra.
Ipv een nieuwe fiets te kopen met Tiagra.

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Een 7 jaar oude fiets kopen met 105, om 105 te hebben en daarna je onderdelen te vervangen voor Tiagra.
Ipv een nieuwe fiets te kopen met Tiagra.

-O-
Uhm, misschien even beter lezen? Want ik schrijf juist dat ik het helemaal niet om de groepset zou doen.

Er zijn meer verschillen tusen deze twee fietsen die wat mij betreft in ieder geval moeten worden mee genomen in de afweging, waarbij ik aangeef dat je goed op bepaalde zaken moet letten bij het aankopen van een oudere fiets.

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 15-08-2020 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• versay
@mhr-zip @Kluus Bedankt voor jullie reacties!

Jullie geven allebei aan dat de maat het belangrijkst is. Ik dacht ik kijk naar mijn lengte en dan weet ik wel welke maat ik nodig heb. Maar ik ga vandaag langs meerdere fietsenmakers in de omgeving om me te laten informeren en om te kijken welke maat en houding voor mij het fijnst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
versay schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:58:
@mhr-zip @Kluus Bedankt voor jullie reacties!

Jullie geven allebei aan dat de maat het belangrijkst is. Ik dacht ik kijk naar mijn lengte en dan weet ik wel welke maat ik nodig heb. Maar ik ga vandaag langs meerdere fietsenmakers in de omgeving om me te laten informeren en om te kijken welke maat en houding voor mij het fijnst is.
Welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ultegra heb je alleen nodig bij de fietsclub om te compenseren als je plassertje wat te kort is >:)
+1

Ik heb overigens een hele oude Ultegra groepset op m'n fiets. Maar dat is meer omdat het er op zat. Deze fiets had een redelijke prijs en ik fiets er prima op.

Ik heb nu een tiagra casette en dat fietst er niet minder om, maar is wel 2x zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 21-09 17:58
Hallo allemaal,

Ik rijd nu een jaar of 10 op een racefiets. In het begin heel fanatiek, tegenwoordig wat minder ivm met kinderen. Al die jaren op een budget Sensa Romagna met (dezelfde) 105-groep. En met die budget-racefiets ben ik tijdens heel wat toertochten flink wat fietsen voorbij gereden die het 5- tot 10-voudige van die van mij kosten.

Ik raad je daarom vooral aan te kijken naar een fiets die lekker zit. Een grammetje meer of minder is dan helemaal niet interessant. Verder is het erg prettig als je groep ook goed schakelt onder volle belasting, zowel opschakelen als terugschakelen. Even de benen stilhouden op een klim is namelijk funest.

Decathlon heeft met de Triban RC520 Shimano 105 nu ook een hele mooie fiets in het assortiment voor een hele scherpe prijs. Zou je ook eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
Ik woon in regio Twente.

Heeft iemand aanraders qua fietsenwinkels in regio Twente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
KlaasjeNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Ik rijd nu een jaar of 10 op een racefiets. In het begin heel fanatiek, tegenwoordig wat minder ivm met kinderen. Al die jaren op een budget Sensa Romagna met (dezelfde) 105-groep. En met die budget-racefiets ben ik tijdens heel wat toertochten flink wat fietsen voorbij gereden die het 5- tot 10-voudige van die van mij kosten.

Ik raad je daarom vooral aan te kijken naar een fiets die lekker zit. Een grammetje meer of minder is dan helemaal niet interessant. Verder is het erg prettig als je groep ook goed schakelt onder volle belasting, zowel opschakelen als terugschakelen. Even de benen stilhouden op een klim is namelijk funest.

Decathlon heeft met de Triban RC520 Shimano 105 nu ook een hele mooie fiets in het assortiment voor een hele scherpe prijs. Zou je ook eens naar kunnen kijken.
Mijn oog was zelf ook op deTriban RC520 gevallen. Alleen ben ik er nog niet zo goed uit of ik dat geld er wel aan uit wil geven als ik nog niet zeker weet of dit wel echt wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 21-09 17:58
versay schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

Mijn oog was zelf ook op deTriban RC520 gevallen. Alleen ben ik er nog niet zo goed uit of ik dat geld er wel aan uit wil geven als ik nog niet zeker weet of dit wel echt wat voor mij is.
Heb je überhaupt al eens op een racefiets gezeten? Meestal weet je na 1 rit al wel of je het wat vindt. Ik woon zelf ook in Twente (Hengelo). Mijn fiets komt van Slangenbeek Tweewielers, maar in het centrum ben ik erg gecharmeerd van Vision Sports.

Edit: mocht je hier in de buurt wonen, dan mag je wat mij betreft best eens een ritje op mijn fiets maken. Ik ben 1.80 meter en rijd op een 56cm frame. Al zegt dat lang niet alles. Qua regio zit je in elk geval al goed om flink wat mooie routes te kunnen rijden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door KlaasjeNL op 15-08-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• versay
KlaasjeNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Heb je überhaupt al eens op een racefiets gezeten? Meestal weet je na 1 rit al wel of je het wat vindt. Ik woon zelf ook in Twente (Hengelo). Mijn fiets komt van Slangembeek Tweewielers, maar in het centrum ben ik erg gecharmeerd van Vision Sports.
Nee, ik heb nog niet op een racefiets gezeten. Maar ik heb hier nog een MTB staan die ik al een tijdje niet meer had gebruikt. Deze week heb ik enkele keren de MTB gepakt en wat km's gemaakt over het asfalt en dat bevalt me goed. Ik ben dus zeer benieuwd hoe het zal zijn met een racefiets.

Ik kom zelf uit Oldenzaal. Ik zag al enkele keren advertenties op MP voorbij komen van Slangenbeek Tweewielers. Dus ik zal wel eens langs beide winkels (Vision Sports & Slangenbeek Tweewielers) gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Ik kreeg de volgende tip. De beste manier om (tubeless) velglint te monteren.
- één laagje, zorg voor 20 cm overlap
- 2-3 mm breder dan je (interne) velgbreedte
- strak (niet te) monteren, binnenband erin, zo een paar dagen rijden en daarna pas tubeless maken

Velglint komt er dan perfect op te liggen doordat de binnenband 'm goed tegen de velg drukt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Inmiddels bijna rond met iemand via mp voor een racefiets, welke pedalen adviseren jullie, ik dacht zelf aan de Shimano ultegra Carbon, op mijn mbt had ik ook klik pedalen dus dat is niet geheel nieuw voor mij.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• versay
racoon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:03:
Inmiddels bijna rond met iemand via mp voor een racefiets, welke pedalen adviseren jullie, ik dacht zelf aan de Shimano ultegra Carbon, op mijn mbt had ik ook klik pedalen dus dat is niet geheel nieuw voor mij.
Ben benieuwd welke fiets je gaat aanschaffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

versay schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Ben benieuwd welke fiets je gaat aanschaffen!
Ik ga kijken voor een Sensa giulia g3 disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Die heb ik ook... Zijn wel 2x zo duur als de R550.
De reden dat ik ze nam is omdat mijn fiets volledig Ultegra is en daarom wilde ik de pedalen ook :)

Maar of ze nou beter zijn dan de R550's? Qua gewicht ontlopen ze elkaar ook niet veel (50 gram).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ik zou gewoon voor 105 pedalen gaan, scheelt weer paar tientjes en zal niet echt wat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Verona27 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Ik zou gewoon voor 105 pedalen gaan, scheelt weer paar tientjes en zal niet echt wat uitmaken.
Deze dus SHIMANO PD-R550 SPD-SL RACE PEDALEN ZWART

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Zoveel mensen zoveel wensen.
Als je zelf geen enkele voorkeur hebt zou ik pedalen kiezen die bij je groepset horen, welke dat ook mag zijn. Om bijvoorbeeld R550 pedalen op een fiets te zetten die Ultegra is afgemonteerd slaat natuurlijk nergens op, net als Dura Ace pedalen op een Tiagra crank. Dat is een vlag op een modderschuit.

Heb je al een beetje lateraal gedacht, en naar b.v. Look of Speedplay gekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door DieAnder op 15-08-2020 13:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DieAnder schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Als je zelf geen enkele voorkeur hebt zou ik pedalen kiezen die bij je groepset horen, welke dat ook mag zijn. Om bijvoorbeeld R550 pedalen op een fiets te zetten die Ultegra is afgemonteerd slaat natuurlijk nergens op,
Raar advies... Ik vind dat er best R550 pedalen op een Ultegra afgemonteerde fiets kunnen. Het 'fijner' schakelen van de Ultegra groep, heeft m.i. niets te maken met de pedalen. De Ultegra pedalen zijn 60 euro duurder dan de R550 pedalen. Dat is een belangrijke reden waarom iemand voor de R550 zou gaan.
net als Dura Ace pedalen op een Tiagra crank. Dat is een vlag op een modderschuit.

Dit is inderdaad wel wat vreemder om 20% van de waarde van de fiets aan pedalen te investeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
DieAnder schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Als je zelf geen enkele voorkeur hebt zou ik pedalen kiezen die bij je groepset horen, welke dat ook mag zijn. Om bijvoorbeeld R550 pedalen op een fiets te zetten die Ultegra is afgemonteerd slaat natuurlijk nergens op, net als Dura Ace pedalen op een Tiagra crank. Dat is een vlag op een modderschuit.

Doeme, ik heb R550 pedalen op een XT crank en dus een fully MTB... volgens mij horen die daar niet op, werkt prima.
En toen ze beschadigd waren, was ik blij dat het goedkopere waren :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb dan weer mtb pedalen op m'n racefiets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:09:
Heb ik ook jaren mee gereden, en dat rijdt prima hoor. Op het laatst begon het gekraak van de plaatjes me wel te storen en heb ik de overstap naar Look gemaakt (Garmin vector 3, maar dat is Look koppeling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik heb op de racefiets en de ATB SPD pedalen. Voordeel is dat ik maar 1 paar schoenen hoef te hebben. Daarnaast zijn SPD pedalen volgens mij ook duurzamer en kunnen ze beter tegen een stootje dan de SPD sl tegenhanger.

Het "nadeel" is dat de stijlpolitie het niet met de keuze eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Galois schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:03:
Raar advies... Ik vind dat er best R550 pedalen op een Ultegra afgemonteerde fiets kunnen. Het 'fijner' schakelen van de Ultegra groep, heeft m.i. niets te maken met de pedalen. De Ultegra pedalen zijn 60 euro duurder dan de R550 pedalen. Dat is een belangrijke reden waarom iemand voor de R550 zou gaan.
Oh is er een beperking qua budget? Die wens heb ik dan over het hoofd gezien. Misschien zijn er nog meer wensen genoemd die ik heb gemist. 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:09:
Good for you! Zoveel mensen zoveel wensen.
Ik heb dan weer MTB pedalen op mijn bakfiets. Superfijn om met de wekelijkse boodschappen de brug op te stoempen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:43:
[...]

Als die hard fan is de qualificatie ook belangrijk :+

Inmiddels terug en gedouched...het was tot 150km heerlijk en thuisgekomen met 180km...ergens heb ik me een stuk verreden maar het was heerlijk gemiddeld 28.9 maar dat was niet het doel.

Nu op naar Limburgs mooiste (200km) dan wil ik wel een oog op mijn gemiddelde houden en indien mogelijk met 30+ thuiskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ligt eraan wat jouw wensen zijn natuurlijk. Als je al MTB-schoenen hebt, kan ik me voorstellen dat je MTB-pedalen gebruikt. Als je ook veel verwacht op buitenschoenen te fietsen, zijn er ook dubbele pedalen op de markt. Eén kant heeft dan een kliksysteem en de andere kant is plat voor buitenschoenen. Blijkbaar heb je ook pedalen met een gewicht er in. Die zorgen dat de kant waar je inklikt altijd naar boven zitten. Volgens mij heb je tenslotte ook pedalen met aan beide kanten een kliksysteem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 17:47

Grin

Ride si sapis.

* Grin heeft nieuwe goodies besteld.
Even een paar overschoentjes besteld voor de laatste zomerdagen. Ik heb zwart/rode schoenen... maar op deze manier ook een paar witte (wit = cover, zwart/rood is de echte schoen). 8) Heb er al een aantal van, ben echt fan van deze dingen, niet warm, vallen mooi over je schoenen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwZ1c-c8WanPqbGybdYOLuZe94U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0F4Pgp7xXqQyGzILKuQDWNZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmkMvYSCbN0qjivoFFFQyRXQniA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwCEAicyhpuwclIEUUq4vqGp.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:49

Vos

AFCA

Grin schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:32:
* Grin heeft nieuwe goodies besteld.
Even een paar overschoentjes besteld voor de laatste zomerdagen. Ik heb zwart/rode schoenen... maar op deze manier ook een paar witte (wit = cover, zwart/rood is de echte schoen). 8) Heb er al een aantal van, ben echt fan van deze dingen, niet warm, vallen mooi over je schoenen
[Afbeelding][Afbeelding]
Zijn dat overschoenen? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Die witte zijn idd overschoenen: dit vat het wel mooi samen :+
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 21-09 10:25
Ah... Blijkbaar is er een markt voor 😂😂😂

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:42:
Nu op naar Limburgs mooiste (200km) dan wil ik wel een oog op mijn gemiddelde houden en indien mogelijk met 30+ thuiskomen.
Zou gemiddeldes lekker laten varen op zo'n mooie tocht en van de omgeving genieten. 30 gemiddeld in Limburg is best fors trouwens, dat haal ik alleen als ik m'n best doe (waar ik overigens helemaal geen zin in heb als ik daar ben. Ga niet 2 uur in de auto zitten om vervolgens alleen maar met m'n neus op de stuurpen te liggen).

Goed gedaan overigens! Was vandaag een heerlijk fietsweertje voor een langere tocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Zou gemiddeldes lekker laten varen op zo'n mooie tocht en van de omgeving genieten. 30 gemiddeld in Limburg is best fors trouwens, dat haal ik alleen als ik m'n best doe (waar ik overigens helemaal geen zin in heb als ik daar ben. Ga niet 2 uur in de auto zitten om vervolgens alleen maar met m'n neus op de stuurpen te liggen).

Goed gedaan overigens! Was vandaag een heerlijk fietsweertje voor een langere tocht.
Die tocht gaat voor 90% over mijn standaard routes alleen nu aan elkaar geknoopt...dus vond dit juist een mooi moment om er eens goed (en lang :+ ) te gaan zitten!

Bedankt voor de complimenten...ben ook wel “trots” op mezelf, in Devember sportte ik nog helemaal niet en kocht ik een Mountainbike omdat ik toch echt iets moest gaan doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Iedereen de 'film' DIRTY KANZELLED al gekeken?

YouTube: DIRTY KANZELLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Yes! Ik vond hem vet...was al aan het twijfelen over een gravelbike dat is hierdoor alleen maar erger geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin Wiggle heeft nu de GoodYear Eagle F1's op voorraad. Eerste gebruikerservaring schijnt dat ze niet super breed vallen.

Heb nog een nieuw setje Michelin's liggen dus het duurt nog wel ff tot ik er aan toe ben, maar dit wordt mijn volgende set :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:46
versay schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Ik woon in regio Twente.

Heeft iemand aanraders qua fietsenwinkels in regio Twente?
Rose in Bocholt (Dld), uurtje rijden, maar kan erg interessant zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartNL
naar mijn idee te veel hipster en te weinig fietsen en net zoiets als de fixed gear scene. Kijk 10x liever de filmpjes van bijvoorbeeld Tour de Tietema of CAS2001

[ Voor 9% gewijzigd door BartNL op 15-08-2020 22:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 20-09 20:19
BartNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

naar mijn idee te veel hipster en te weinig fietsen en net zoiets als de fixed gear scene. Kijk 10x liever de filmpjes van bijvoorbeeld Tour de Tietema of CAS2001
Tour te tietema inderdaad! Mooi man, kijk met plezier naar hun. Goede content

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yp48dFezwsztFct-8bNmOprkPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaMbtq18wYZIthoY2fxt5YHa.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag weer een mooi ritje gemaakt met een goede vriend van mij. 2 keer Sensa G3 op pad, blijft een heerlijke fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:00:

[Afbeelding]

Vandaag weer een mooi ritje gemaakt met een goede vriend van mij. 2 keer Sensa G3 op pad, blijft een heerlijke fiets.
Ik ben absoluut van team-zadeltasjes. Maar er zijn ook zadeltasjes die wat kleiner zijn dat wanneer je je dekbed thuis laat, je de rest wel gewoon kan meenemen. Die staan dan wat eleganter.

Dus als ik de eigenaar van die zware fiets een ongevraagde tip mag geven: vervang die pizza-bezorg-box voor iets mooiers dat is je mooie fiets waard! O-)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mhr-zip schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 07:27:
[...]

Ik ben absoluut van team-zadeltasjes. Maar er zijn ook zadeltasjes die wat kleiner zijn dat wanneer je je dekbed thuis laat, je de rest wel gewoon kan meenemen. Die staan dan wat eleganter.

Dus als ik de eigenaar van die zware fiets een ongevraagde tip mag geven: vervang die pizza-bezorg-box voor iets mooiers dat is je mooie fiets waard! O-)
Kunnen we a.u.b. een topicwarning krijgen dat het niet over zadeltasjes gaat als reactie op een foto? Zo vermoeiend elke 5 pagina's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Crazy D

I think we should take a look.

wisselwerking schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb op de racefiets en de ATB SPD pedalen. Voordeel is dat ik maar 1 paar schoenen hoef te hebben. Daarnaast zijn SPD pedalen volgens mij ook duurzamer en kunnen ze beter tegen een stootje dan de SPD sl tegenhanger.

Het "nadeel" is dat de stijlpolitie het niet met de keuze eens is.
Denk dat dat aspect in mijn outfit wel het laatste is waar ze over vallen. Nadat ze over mijn rugtas, zadeltas, opgerolde badstof sportsokken, dikke buik, en ook geen-witte-sokken, en het merk van de band die niet netjes bij het ventiel zit zijn uitgediscussieerd denk ik dat de SPD's niet meer opvallen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Ypuh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:39:
6.0 bar voor en 6.5 bar achter hier met 25mm banden (ca. 26.mm gemeten) bij 78kg. Met 7 bar of hoger en dan stuiter je op klinkers alsof het kasseien zijn. Bij 28mm is het eerder 5.0/5.5 bar.

Het gevoel van een lekke band is misschien gewoon even wennen? Ook de breedte van je velg kan wel invloed hebben. 28mm banden op 17 velgen geven meer een zompig gevoel dan een lagere druk. Verder is de kans dat je velg de grond raakt bij normaal gebruik niet zo groot.
N.a.v. deze discussie heb ik gisteren de bandenspanning verlaagd van 5,8a 5,5v naar 5,5a, 5,2v (28mm GP5000, 19,5mm binnenbreedte zelf 69kg).

Heel af en toe had ik inderdaad het gevoel dat ik een zachte/lekke band had, maar op slechte wegen, klinkers en ongelijke betonnaden is het veel comfortabeler. Ik heb ook geen verlies aan snelheid ondervonden.

Ik ga er wel rekening mee houden vooral als het wegdek wat minder goed is, kan de bandenspanning wel wat omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Swedish_Chef schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:09:
[...]

Rose in Bocholt (Dld), uurtje rijden, maar kan erg interessant zijn.
Toffe winkel, ook goed geholpen bij het kopen van de juiste onderdelen. Had ik niet verwacht, mijn beeld van Rose was eigenlijk internet-only maar bleek echt top.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
bert74 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
N.a.v. deze discussie heb ik gisteren de bandenspanning verlaagd van 5,8a 5,5v naar 5,5a, 5,2v (28mm GP5000, 19,5mm binnenbreedte zelf 69kg).
ik dacht dat je ampere en volt bedoelde... goedemorgen 8)7 dat gaf een hele andere lading aan bandenspanning...

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 16-08-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Rondje van 38km vanochtend. Leuke nieuwe gravelpad ontdekt. Lekker rustig aan gedaan, ook weleens lekker.

Fiets trouwens ook gewoon met m'n SPD op de racefiets. Scheelt extra schoenen ivm m'n MTB. Ik gebruik ook gewoon een bel, dus toegelaten worden bij de Velominati zal ik wel nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
SirLenncelot schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

ik dacht dat je ampere en volt bedoelde... goedemorgen 8)7 dat gaf een hele andere lading aan bandenspanning...
Je werkt in de elektrotechniek neem ik aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ah nice @Ypuh, dit is de enige band die zich qua looks kan meten met de P Zero. Mooie belettering, alleen in het wit te krijgen? Ik zie tenminste zo snel geen andere kleuren. Maar witte letters zijn prima uiteraard, ik ga ze in de gaten houden. Heb nog een stapeltje P Zero's liggen... dus ik twijfel of ik er ooit aan toe kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Binnenkort verhuis ik van 'hotel mama' naar m'n eigen stek.
M'n vader is zelfstandig garagehouder, en we wonen naast de zaak en heb dus eigenlijk alles in huis.
Nu heb ik de gewoonte om de aandrijflijn van mijn fiets (en andere moeilijke plekjes) met de compressor door te blazen.
De industriële compressor hier heeft hier een tank van 500 liter, dus meer dan lucht genoeg om alles droog te krijgen :9.

Nu ben ik dus op zoek naar een compressor voor in m'n nieuwe huis om m'n fiets schoon te maken.

Is zoiets voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49
CedricD schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:02:
Binnenkort verhuis ik van 'hotel mama' naar m'n eigen stek.
M'n vader is zelfstandig garagehouder, en we wonen naast de zaak en heb dus eigenlijk alles in huis.
Nu heb ik de gewoonte om de aandrijflijn van mijn fiets (en andere moeilijke plekjes) met de compressor door te blazen.
De industriële compressor hier heeft hier een tank van 500 liter, dus meer dan lucht genoeg om alles droog te krijgen :9.

Nu ben ik dus op zoek naar een compressor voor in m'n nieuwe huis om m'n fiets schoon te maken.

Is zoiets voldoende?
Grappig, ik heb dezelfde thuissituatie. :) ik ben echter het dorp niet uit verhuist en we hebben ook een wasbox dus daar maak ik m'n fiets schoon en droog met de compressor daar.
Heb thuis echter wel een mini compressortje staan om pc schoon te blazen en andere kleine klusjes. Is maar 6li en voor kleine klusjes net voldoende, fiets droogspuiten zou net kunnen, die jij linkt gaat dan prima denk ik. Grootste voordeel vind ik dat hij nauwelijks ruimte in neemt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Laatst online: 21-09 20:58
Ik heb paar uur na een wat langere rit (> 40 km zeg maar) standaard last van hoofdpijn (waarschijnlijk inspanningshoofdpijn).

Nu komt het denk ik deels door een tekort een vocht/ te weinig vocht vasthouden. Ik probeer heel veel te drinken, maar ik heb de hoofdpijn niet kunnen voorkomen. Ook nu weer na een rit van 75 km vanochtend.

Heeft iemand nog tips om dit te verminderen? Bepaalde dranken die ik mee kan nemen? Ik heb nu achteraf een paar keer een bouillonsoepje geprobeerd voor wat zout, maar echt veel mocht het niet baten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 13:17
Sjurm schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:02:
Ik heb paar uur na een wat langere rit (> 40 km zeg maar) standaard last van hoofdpijn (waarschijnlijk inspanningshoofdpijn).

Nu komt het denk ik deels door een tekort een vocht/ te weinig vocht vasthouden. Ik probeer heel veel te drinken, maar ik heb de hoofdpijn niet kunnen voorkomen. Ook nu weer na een rit van 75 km vanochtend.

Heeft iemand nog tips om dit te verminderen? Bepaalde dranken die ik mee kan nemen? Ik heb nu achteraf een paar keer een bouillonsoepje geprobeerd voor wat zout, maar echt veel mocht het niet baten.
Drink je alleen water? Hier zou het aan kunnen liggen, vroeger had ik hier ook erg last van (ook tijdens een voetbal wedstrijd). Toen ik eenmaal isotone / hypotone sportdrank ging drinken had ik hier geen last meer van.

Welke je dan moet hebben, lees dit even, kan handig zijn.. Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234

Vooraf goed drinken, tussendoor goed drinken (doe je dus al) en na afloop goed drinken. Maar ik heb het ook weleens na mijn werk. Dan ben ik gewoon heel moe en heb niet zoveel gedronken.

Sportdrank zou ik niet direct gebruiken. Ik heb dat nog nooit gedronken en behalve dat je allerlei beesten uitnodigt, is het ook erg slecht voor je tanden (zoet, maar ook agressief) en al die suikers zijn ook weer dikmakers. Persoonlijk zijn al die poedertjes mij ook iets te chemisch. Maar 't is natuurlijk te proberen, maar zonder heb ik nog nooit problemen gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door hoi1234 op 16-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD

Had dat vroeger ook regelmatig. Enige remedie bij mij is: Drinken, drinken en nog eens drinken :).

Vandaag een kleine 4 uurtjes gefietst.
Voor de rit 0,5 liter gedronken.
Tijdens de rit 1.9 liter gedronken
Direct na de rit 0.8 liter gedronken
Dan zit ik al op 3.2 liter

Deze namiddag 1.8 liter gedronken
Bij het avondeten nogmaals 0.5 liter gedronken

Dan zit ik al dik boven de 5 liter vandaag.
Klinkt veel, maar op zwoele/plakkerige/drukkend warme dagen zoals vandaag heb ik dat écht nodig.

Sowieso drink ik dagelijks al +/- 2 liter zónder sportactiviteiten meegerekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Cormo schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Drink je alleen water? Hier zou het aan kunnen liggen, vroeger had ik hier ook erg last van (ook tijdens een voetbal wedstrijd). Toen ik eenmaal isotone / hypotone sportdrank ging drinken had ik hier geen last meer van.

Welke je dan moet hebben, lees dit even, kan handig zijn.. Link
Ja ik drink voornamelijk water. Vanochtend had ik ook een flesje van Aquarius (staat ook op dat het isotonic is) door mijn water gemixt. Maar daar zitten ook wel aardig wat suikers in en ik vind het niet lekker :P

Ik zie ook dat er van die oplostabletten te koop zijn bij sportwinkels, misschien dat die zijn het proberen waard zijn.
hoi1234 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Vooraf goed drinken, tussendoor goed drinken (doe je dus al) en na afloop goed drinken. Maar ik heb het ook weleens na mijn werk. Dan ben ik gewoon heel moe en heb niet zoveel gedronken.

Sportdrank zou ik niet direct gebruiken. Ik heb dat nog nooit gedronken en behalve dat je allerlei beesten uitnodigt, is het ook erg slecht voor je tanden (zoet, maar ook agressief) en al die suikers zijn ook weer dikmakers. Persoonlijk zijn al die poedertjes mij ook iets te chemisch. Maar 't is natuurlijk te proberen, maar zonder heb ik nog nooit problemen gehad.
Vooraf drink ik misschien te weinig. Tijdens en na drink ik toch wel voldoende lijkt me.

De hoofdpijn is altijd de volgende dag weer verdwenen, maar het is gewoon irritant. Het belemmert de dingen die ik in de middag en avond nog wil doen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Salteh
Bijna! Bijna!

Dinsdag wat eerder beginnen met werken en dan dinsdagmiddag als de kleine nog bij de opvang is even afmaken.

Alle Di2 bekabeling zit erin en werkt, achterrem is ook aangesloten..

To do:

- Voorrem installeren + bleeden
- Ketting
- Derailleurs afstellen
- Testritje
- Stuurlint

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1QJh_DFuEmnbSVlaXKRaI5DGsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4fJiYVvx0eIdcl1NWVL4lC9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 21-09 10:25
Sjurm schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:12:
[...]

Ja ik drink voornamelijk water. Vanochtend had ik ook een flesje van Aquarius (staat ook op dat het isotonic is) door mijn water gemixt. Maar daar zitten ook wel aardig wat suikers in en ik vind het niet lekker :P

Ik zie ook dat er van die oplostabletten te koop zijn bij sportwinkels, misschien dat die zijn het proberen waard zijn.

[...]

Vooraf drink ik misschien te weinig. Tijdens en na drink ik toch wel voldoende lijkt me.

De hoofdpijn is altijd de volgende dag weer verdwenen, maar het is gewoon irritant. Het belemmert de dingen die ik in de middag en avond nog wil doen.
Weet je zeker dat het geen hoofdpijn is die door een verkeerde houding komt? Ook daarvan kun je natuurlijk hoofdpijn krijgen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
wat Michael zegt, door een verkeerde houding kan er wel eens veel spanning op je nekspieren staan. Hier kun je ook hoofdpijn van krijgen. Eigenlijk heel makkelijk te testen, als je fietst af en toe controleren of je nek/schouders ontspannen zijn. Ellebogen ietsje buigen kan al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
SirLenncelot schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:59:
wat Michael zegt, door een verkeerde houding kan er wel eens veel spanning op je nekspieren staan. Hier kun je ook hoofdpijn van krijgen. Eigenlijk heel makkelijk te testen, als je fietst af en toe controleren of je nek/schouders ontspannen zijn. Ellebogen ietsje buigen kan al helpen.
Ga ik op letten de volgende keer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip

Ik heb/had ook vaak last van (inspannings)hoofdpijn.

Wat mijn helpt:
- Helm tikkie minder strak
- Elektrolyten mee in bidon (evt. met of zonder cafeïne)
- Geen snelle suikers
- Hartslag niet in het rood rijden
- Soms verder trainen, heb ik er bij normale ritten minder last van
- Wat @Michaelg/@SirLenncelot zegt

Ik dacht ook dat het hielp om nog meer te drinken, maar ik drink cq. plas echt genoeg, dus daar ligt het bij mij echt niet aan (meer drinken hielp ook niet).

Dus ik heb preventief paracetamol mee en als het nodig is neem ik die in.

Hiervan doe ik er 1 per bidon: https://www.wiggle.nl/pow...lyten-drinktabletten-10-1
(max 2 per dag)
In winter of bij kortere ritten doe ik het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 16-08-2020 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05:51

Drinken is natuurlijk belangrijk maar een goede zonnebril kan ook hoofdpijn voorkomen. Heel soms rijd ik zonder bril terwijl dat eigenlijk net niet kan (wel bewolkt maar de zon komt er soms doorheen) dan krijg ik ook wel eens bijna misselijk makende hoofdpijn. Daar zou je dus ook naar kunnen kijken.

Over de juiste zonnebril kunnen anderen je dan weer adviseren. Het lijkt soms wel of sommige meer brillen hebben dan de gemiddelde opticien 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

Niet een oplossing, maar het kan je misschien wel helpen het probleem te vinden: weeg je voordat je op de fiets stapt en als je terugkomt. Het gewichtsverlies is hoeveel vocht je te weinig gedronken hebt.

Wel even in je achterhoofd houden hoeveel je eet, maar een reepje/ banaantje van ~100gr zal het verschil niet maken.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Niconing schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Drinken is natuurlijk belangrijk maar een goede zonnebril kan ook hoofdpijn voorkomen. Heel soms rijd ik zonder bril terwijl dat eigenlijk net niet kan (wel bewolkt maar de zon komt er soms doorheen) dan krijg ik ook wel eens bijna misselijk makende hoofdpijn. Daar zou je dus ook naar kunnen kijken.

Over de juiste zonnebril kunnen anderen je dan weer adviseren. Het lijkt soms wel of sommige meer brillen hebben dan de gemiddelde opticien 😁
Nooit over na gedacht, maar ik denk dat een slechte lens idd hoofdpijn kan veroorzaken.

Sommige mensen hebben vaak hoofdpijn, en als ze dan een bril van de opticien krijgen aangemeten is het over.

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 16-08-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Niconing Niet aan gedacht, mooi out-of the-box. Like it.
Een goede gepolariseerde zonnebril, goede tip.

* Grin voelt zich verder niet aangesproken... O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 16-08-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 08:10
Ik heb in maart een Trek Emonda SL6 Disc gekocht met een 11-30 cassette en een 50/34 crankstel. Ik merk dat ik op het vlakke heel vaak tussen twee versnellingen in aan het fietsen ben: 50-24 en 50-21. Ik fiets graag met een cadans rond de 95-100. De stappen tussen deze versnellingen vind ik net te groot.

Zelf al wat zitten puzzelen op Ritzelrechner. Maar hebben jullie nog tips?

Daarnaast is de fiets inmiddels toe aan de eerste vervanging van de ketting. Dit liet ik met mijn oude fiets altijd via de fietsenmaker doen, maar wil het nu graag zelf doen. Dan heb ik natuurlijk een slijtagemeter, ketting en kettingpons/Missing link tang nodig. De vraag is: welk (merk)gereedschap hebben jullie goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Arno90 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:40:
Ik heb in maart een Trek Emonda SL6 Disc gekocht met een 11-30 cassette en een 50/34 crankstel. Ik merk dat ik op het vlakke heel vaak tussen twee versnellingen in aan het fietsen ben: 50-24 en 50-21. Ik fiets graag met een cadans rond de 95-100. De stappen tussen deze versnellingen vind ik net te groot.

Daarnaast is de fiets inmiddels toe aan de eerste vervanging van de ketting. Dit liet ik met mijn oude fiets altijd via de fietsenmaker doen, maar wil het nu graag zelf doen. Dan heb ik natuurlijk een slijtagemeter, ketting en kettingpons/Missing link tang nodig. De vraag is: welk (merk)gereedschap hebben jullie goede ervaringen mee?
Geen zin om op dit tijdstip je exacte vertanding door te rekenen, maar als je 50/24 (ongeveer 2:1) of 50/21 (ongeveer 2.5:1) rijdt, dan zou je kunnen overwegen om naar je binnenblad te gaan.

Als je daar de standaard 34 hebt liggen, dan zit je met 34/17 op de 2:1 en met 34/14 op 2,5:1. Kans dat je ook een 15 en/of een 16 hebt lijkt me zeer reëel omdat cassettes met name onderin meer oplopende vertandingen hebben en dus heb je dan wel de versnelling die je zoekt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Weet er iemand in Apeldoorn of Zwolle een winkel met ruime keuze in helmen, mijn lbs heeft er zeer weinig en is ook nog eens duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Niconing schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Ik heb een Siroko K3 en ik heb hem zo goed als altijd op. Ik ga eerst andere dingen proberen voordat ik naar zonnebril kijk, ik vind ze vaak vrij prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
racoon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 05:50:
Weet er iemand in Apeldoorn of Zwolle een winkel met ruime keuze in helmen, mijn lbs heeft er zeer weinig en is ook nog eens duur.
De lokale shop in Apeldoorn heeft ook niet enorm veel meer, maar Mantel (in Arnhem) heeft vaak heel veel. Maar het is wel een seizoen geweest met veel nieuwe fietsers, dus wellicht zijn veel winkels nu wat leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Arno90 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:40:

Je 34 vervangen voor een 39 >:)
En je cassette voor een 12-25

(mits je niet in heel erg heuvelachtig terrein woont).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
racoon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 05:50:
Futurumshop, maar locatie Apeldoorn is dicht vanwege corona.
Pagina: 1 ... 144 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).