@
Ypuh Ik heb mijn antwoorden er onder gezet (soms moet je het lezen met een knipoog)
- Dagelijks banden bijpompen
Wekelijks pompen, als ik een keer vergeet is ook niet zo erg, wordt de rit gewoon iets comfortabeler
- Grote gaatjes worden niet gedicht door sealant
Squirt sealant met beats (en met normale band was je ook lek)
- Stuk glas/spijker is nog steeds einde oefening
Met normale band was je ook lek, plug of (evt plakker er in en) binnenband monteren
- TLR velg/band combinaties zijn over het algemeen extreem strak met bloedende vingernagels tot gevolg
Daarom goede banden kopen
- Eenmaal gemonteerd en gedemonteerd na X km, zijn de banden dusdanig opgerekt dat je ze nooit meer geseald krijgt
- Vloerpomp is vaak niet genoeg voor eerste pop
- Co2 patroon gaat ook regelmatig mis (= weer een euro)
Daarom goede banden kopen en anders koop je een booster. Wat geef je nu per jaar aan binnenbanden uit?
- Voor klimwielen die je sporadisch gebruikt niet geschikt i.v.m. sealant die verouderd
Dit is een geldig punt. Het is ook niks voor mensen die weinig fietsen, omdat de start kosten best hoog zijn
- TLR banden zijn (soms een stuk) duurder dan hun gewone counterparts
Met wat jij aan je fietsen per jaar uitgeeft......
- Gaatjes die wel gedicht worden betekent meestal alsnog zoveel drukverlies dat je alsnog pompen kunt
Of je had een bandje staan te vervangen, en in het donker en de regen staan te zoeken naar het scherpe puntje in je buitenband die het gaatje veroorzaakt heeft
- Naieve clubgenoten die denken dat je geen binnenbandjes meer mee hoeft bij TL banden
Dit is dom, heeft niks met tubeless zelf te maken
- Vieze handen bij het plaatsen van een BB onderweg
2 latex handschoenen, zijn ook handig met ketting of als je echt koude handen krijg. En voor de ruimte hoef je het niet te laten
- Vieze plakkende binnenbanden als je de band er thuis weer uit haalt
Hoevaak komt dit voor? Anders prullebak, jammer dan
- Vervelende piepende remblokjes als je sealant lekt op de remranden
Doekje. Als je olie/wax op je remrand laat komen, moet je het ook schoonmaken. Dit ook alleen die ene keer met monteren. Je likt dat ding van je sowieso iedere week helemaal af
Ik twijfelde eerst ook, maar aangezien DDX met zijn 40d km per jaar ook tubeless rijdt dacht ik waarom niet.
Eerste keer tubeless maken was echt ff kloten, alles er onder. Standaardvelglint wat niet goed geplakt zat, baalde ik ook van. Toen nog maar een keer overnieuw begonnen, en nu zeer tevreden.